Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
kok36935 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:33:
Doen alle Homewizards datgene wat ze moeten doen?
Nee, ik heb nog steeds halve foto's van mijn ip cams bij de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
visie schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:34:
Ik heb een AWS-3500 (Mini inbouwschakelaar stopcontact) in gebruik. Deze is er opeens mee gestopt terwijl deze een pomp bediende (1200 watt). De pomp ging uit en ik kon de AWS-3500 niet meer bedienen met de HW of hand-zender. Nadat ik de stroom er afgehaald en er weer op gezet had (in de meterkast) ging de pomp weer aan. Maar sindsdien reageert de AWS-3500 nergens meer op.
Inmiddels heb ik de schakelaar uitgebouwd en zie ik dat de controle LED nog wel werkt. Als ik probeer een nieuwe hand-zender in te leren gebeurd er alleen niks. De LED knippert netjes zoals het moet... Ook het resetten/leeg maken van ingeleerde zenders lost niks op.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een AWMS300, schakelde 2 led lampjes, led knippert bijnprogrammeren, via handbediening te schakelen, reageert niet op HW of afstandsbediening gewoon kapot dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat het vermogens circuit defect is. 3500 W zal waarschijnlijk ohmse belasting zijn en dat is een pomp niet. Van een 230V motor is een aanloop stroom van 3x nominaal stroom vrij normaal. En dat zal waarschijnlijk meer zijn als de maximaal stroom van de Aws3500
Een pomp kan ook nogal wat negatieve spanningen geven, door de spoelen die erin zitten.
Vergelijkbaar met TL-verlichting.

Het beste kun je in de product-advisor op de site van KlikaanKlikuit kiezen voor een die ook TL-lampen aan kan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruudvee schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:13:
[...]

Nee, ik heb nog steeds halve foto's van mijn ip cams bij de deurbel.
Ik ook nog steeds . Zeer irritant. Heb eens gelezen dat het aan de combinatie met Surveillance Station van Synology zou liggen, maar ik heb dit nooit kunnen hard maken.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loxx slot weer verkocht.werkte bij mij niet perfect. eigenlijk zelfde probleempjes als met homewizard algemeen, soms schakelt er wel eens niet of wel. Met voordeur slot geeft dat irritaties. een lampje een keer niey uit heb ik geen moeite mee, maar slot moet perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:01:
[...]

Ik ook nog steeds . Zeer irritant. Heb eens gelezen dat het aan de combinatie met Surveillance Station van Synology zou liggen, maar ik heb dit nooit kunnen hard maken.
Het heeft met name te maken met de snelheid waarmee de camera reageert.
Als 'ie tegelijkertijd nog een stream moet sturen, kan ik me voorstellen dat het wat trager gaat.
WiFi-camera's reageren ook trager dan wanneer dezelfde camera's aangesloten zijn op bedraad netwerk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 22 juni 2015 @ 06:20:
[...]

Het heeft met name te maken met de snelheid waarmee de camera reageert.
Als 'ie tegelijkertijd nog een stream moet sturen, kan ik me voorstellen dat het wat trager gaat.
WiFi-camera's reageren ook trager dan wanneer dezelfde camera's aangesloten zijn op bedraad netwerk.
In mijn geval bedraad. Ik kan me ook wel zoiets voorstellen maar ik kan het niet reproduceren, dat is eigenlijk een beetje het punt en ik begreep eerder van mensen die geen Synology hebben dat ze er ook last van hadden.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Dan moet ik dus testen met de Synology uit.

ps, mijn camera's zijn bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de smartware weerstation gekocht. In eerste instantie geheel probleemloos. Echter sinds vanmiddag geen data meer op de hw maar wel gewoon op de display. Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:11:
Ik heb de smartware weerstation gekocht. In eerste instantie geheel probleemloos. Echter sinds vanmiddag geen data meer op de hw maar wel gewoon op de display. Iemand dit eerder meegemaakt?
Ik had vanmiddag een firmware-update. Jij misschien ook?
In zo'n geval zou ik basis-weerstation en homewizard beide even rebooten.
Misschien staat de een op de ander te wachten om de een of andere reden. (bi-directionele communicatie)

* TD-er is trouwens afgelopen vrijdag bij HomeWizard op kantoor langsgeweest en heeft even de gordijnen kunnen aanschouwen.
Dat loopt eigenlijk best wel mooi en soepel. :)
M'n vriendin was ook mee en 1 iemand hoeft niet meer overtuigd te worden heb ik het idee... * TD-er vind ze alleen nog wel wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-08 09:58
Ik heb zojuist de firmware-update 3.22 uitgevoerd. Alles lijkt nog te werken. Heb zelfs een beetje het idee dat de applicatie (iphone) zelfs iets sneller reageert. Nu hopen dat de verbindingsproblemen en schakelproblemen zijn opgelost. Zo niet, dan toch maar de antenne upgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:31:
[...]

Ik had vanmiddag een firmware-update. Jij misschien ook?
In zo'n geval zou ik basis-weerstation en homewizard beide even rebooten.
Misschien staat de een op de ander te wachten om de een of andere reden. (bi-directionele communicatie)

* TD-er is trouwens afgelopen vrijdag bij HomeWizard op kantoor langsgeweest en heeft even de gordijnen kunnen aanschouwen.
Dat loopt eigenlijk best wel mooi en soepel. :)
M'n vriendin was ook mee en 1 iemand hoeft niet meer overtuigd te worden heb ik het idee... * TD-er vind ze alleen nog wel wat duur.
Haha WAF factor is belangrijk! Ik vind het echter wel erg prijzig, zeker als je een behoorlijke breedte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 08:16
update gehad, alleen de regenmeter nu 207.4 mm voor de vorige meting. Verder tot nu alles goed.

Even in de gaten houden.

:) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook 3.22 binnen, nu wachten op de release notes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-08 09:58
martinvdm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:58:
Ik zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
martinvdm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:58:
Die staan al bijna een week op de website van HW :D :
De changelog:

HomeWizard firmware v3.22

+ Verschillende draadloze netwerk (WiFi) stabiliteitsverbeteringen
+ Verbeterde min/max waarde voor weersensoren wanneer de HomeWizard opstart
+ Fix voor issue waarbij notificaties van sensoren onderling verward werden
+ Fix voor issue waarbij camera's konden verdwijnen uit de app
+ Fix voor issue waarbij HomeWizard config blijft hangen op 'HomeWizard gevonden'

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
hier ook update naar 3.22 gedaan. ging pijnloos en alles werkt nog....
(incl mijn dlink camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Update uitgevoerd. En weg is de regenmeting van vandaag…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:52:
[...]

Die staan al bijna een week op de website van HW :D :
De changelog:

HomeWizard firmware v3.22

+ Verschillende draadloze netwerk (WiFi) stabiliteitsverbeteringen
+ Verbeterde min/max waarde voor weersensoren wanneer de HomeWizard opstart
+ Fix voor issue waarbij notificaties van sensoren onderling verward werden
+ Fix voor issue waarbij camera's konden verdwijnen uit de app
+ Fix voor issue waarbij HomeWizard config blijft hangen op 'HomeWizard gevonden'
Je hebt helemaal gelijk! Wauw, dat is nog eens netjes! 8)7 Moet dat zijn *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
martinvdm schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:01:
[...]

Is de camera een hoge resolutie camera, want bij mij kreeg ik overdag defotos maar 1/8 tot 1/4 terwijl s nacht de resolutie naar beneden ging, ivm nightvision,de foto's wel door kreeg. Vervolgens in de camera de resolutie omlaag gezet en spontaan ging de homewizard weer fotootjes leveren. Wel had ik de domme fout gemaakt om via de synology de camera te overrulen dus telkens wanneer ik inlogde bij synology overschreven mijn waardes en kwam de oude situatie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willy_BuMBuM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:00:
[...]

Is de camera een hoge resolutie camera, want bij mij kreeg ik overdag defotos maar 1/8 tot 1/4 terwijl s nacht de resolutie naar beneden ging, ivm nightvision,de foto's wel door kreeg. Vervolgens in de camera de resolutie omlaag gezet en spontaan ging de homewizard weer fotootjes leveren. Wel had ik de domme fout gemaakt om via de synology de camera te overrulen dus telkens wanneer ik inlogde bij synology overschreven mijn waardes en kwam de oude situatie terug.
Ik wil mijn resolutie niet terugschroeven. Homewizard adviseerde me zelfs deze terug te zetten op 640x480, gaat me echt te ver. Daar heb ik geen HD camera voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
martinvdm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Ik wil mijn resolutie niet terugschroeven. Homewizard adviseerde me zelfs deze terug te zetten op 640x480, gaat me echt te ver. Daar heb ik geen HD camera voor gekocht.
Ja ik heb uiteindelijk ook gekozen voor hoge resolutie en terug kijken via synology, maar oorzaak is resolutie, wat best vervelend is wanneer uitgerekend homewizard hd cameras verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willy_BuMBuM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:03:
[...]

Ja ik heb uiteindelijk ook gekozen voor hoge resolutie en terug kijken via synology, maar oorzaak is resolutie, wat best vervelend is wanneer uitgerekend homewizard hd cameras verkoopt
Zou goed kunnen, maar ja dan is homewizard ook degene die hiervoor met een oplossing zou moeten komen lijkt mij, mijn synology doet het prima. Als je de resolutie terugschroef dan nemen de beelden in de synology ook met de lagere resolutie op dacht ik en dat wil je natuurlijk niet. Zou mooi zijn als je de homewizard gebruik kon laten maken van een geforceerd lagere snapshot resolutie (substream oid) zodat de mainstream hd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Ik heb nu ook een update 3.22,maar dat is niet een update voor de android app op gsm, alleen voor de homewizard dus als je online inlogt, ik dacht dat de android app zou updaten.

ook regenmeter opeens hoog en zeer trage schakelaars. ppf niks veranderd?
ook de bewegingdsensors reageren niet meer 2 stuks, een 3e weer wel, snap er niks meer van.

[ Voor 15% gewijzigd door oertje op 22-06-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 11:34
Ojee,

Vandaag ook de update gedaan, en na vele weken probleemloos draaien opeens schemas actief die ik al twee maanden geleden heb gedelete....zucht...

Edit en vanmorgen weer een schakeling uit februari.....😔

[ Voor 18% gewijzigd door Yamahaa op 23-06-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:42
Serena schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:00:
bij mij ook verder is alles goed gegaan zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update doet de homewizard hier erg vreemd:
-Als de voordeur opent binnen bepaalde tijden moet de nas een wake on lan krijgen
, doet ie niet
-1 schemerlamp ging gisteren niet aan, staat wel in het schema
-tuinlamp gaat niet uit, staat ook gewoon in het schema.

Nu ff powertoggle gegeven, hopelijk gaat t vandaag beter.

Het is geen ontvangst probleem, want de status van de schakelaars klopt gewoon met de app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 06:13:
Het is geen ontvangst probleem, want de status van de schakelaars klopt gewoon met de app :(
Dat zegt niks, want de schakelaars praten niet met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Heb de update ook gehad.
Ik moest alleen een timer aanpassen die na de update mijn gordijn had verwisseld met mijn rolluikmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:33
Serena schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:00:
Bij mij ook :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Mijn smartlock is niet meer te bedienen na de fw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geven jullie dit soort meldingen ook door aan HomeWizard zelf?
Ik weet niet of ze dit topic actief in de gaten houden, of juist drukker zijn via de mail, maar als je beide doet, kan het niet missen ;)

Het schijnt dat er ergens iets verkeerd is gegaan bij de oude firmware, wat dus in de nieuwe is opgelost.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat configuraties die in de tussentijd (dus met de foute firmware) zijn aangemaakt, feitelijk fout in de config staan.
Dus misschien is het een idee om de smartlock weg te halen en opnieuw toe te voegen?
En volgens mij hebben nog niet zoveel mensen zo'n smartlock, dus misschien is die configuratie niet uitgebreid getest?
Communicatie met de support kan dan soms helpen.
martinvdm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:53:
[...]

Haha WAF factor is belangrijk! Ik vind het echter wel erg prijzig, zeker als je een behoorlijke breedte hebt.
Ja voor deze prijzen komt de gordijnen-oplossing ook niet in huis, of Gaston van de Postcodeloterij moet hier eerst een forse cheque af komen geven (of mijn baas moet ineens maandelijks een leuker bedrag over willen maken ;) )
Maar goed, aangezien ik beide nog niet zo snel zie gebeuren, dus ook de gordijnen niet.
Het was wel leuk om te zien dat mijn vriendin gelijk enthousiast werd toen ze zag hoe dat werkte :)

[ Voor 31% gewijzigd door TD-er op 23-06-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Vanmorgen HW gebeld, omdat in schema veel dingen grijs waren opeens ipv blauw en wijzigen heractiveren lukte niet in schema, ook opeens wifi problemen, maar moest de grijze gebieden in schema verwijderen en opnieuw aanmaken, ook van de somfy.

Wat opviel was dat alleen de aan schema grijs was.

Nu wel problemen wisselend met ontvangst en schakelingen, vind nog niet echt soepel lopen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Ik heb vanmorgen ook met hw gebeld. Ze hebben een ticket aangemaakt.
Ik ben beta tester maar door dat ik een andere hw had gekocht (vanwege de gratis camera) stond mijn hw nog niet op de beta lijst en kon ik nog niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook merkbaar dat na de firmware update een tweetal schakelaars spontaan niet meer concequent schakelen. Enkele keer wel, maar vaak niet. Voor de update draaide het al tijden stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bij mij na de update ook issues : lijkt of 30% van de signalen de ontvangers niet meer bereiken... zowel voor Somfy, Brel als KaKu... grrrrr... 3.2 deed het prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik heb de update nog niet maar ik begin nu te twijfelen of ik die wel ga installeren.
Wacht eerst de op en aanmerkingen op het forum wel af.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb na de update dat enkele schema items weg zijn en ook zijn enkele presets veranderd naar een stand die ik wat langer geleden gebruikte.
Het lijkt of het schema niet werd opgeslagen voor de update en dat een iets oudere backup werd gebruikt.
Ik heb geen verandering in bereik gezien van wifi of RF.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 11:34
Speedy-Andre schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:09:
Ik heb na de update dat enkele schema items weg zijn en ook zijn enkele presets veranderd naar een stand die ik wat langer geleden gebruikte.
Het lijkt of het schema niet werd opgeslagen voor de update en dat een iets oudere backup werd gebruikt.
Ik heb geen verandering in bereik gezien van wifi of RF.
Balen he..heb ik dus ook oude schema's er weer bij nieuwere eraf......Ze moeten thuis om me lachen ;-) Want er gebeuren gekke dingen thuis. Ik ben langzaam maar alles aan het herstellen maar zoals je in de sheet kan zien heb ik heel wat draaien en zal het nog wel even duren voor ik alle verschillen heb gevonden. Affijn het blijft een hobby.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degenen met verbindingsproblemen kwam deze update niet snel genoeg, maar naar mijn mening toch (weer) te snel. Het lijkt me onmogelijk om in dit korte tijdsbestek alle ins en outs te testen nadat de wijzigingen zijn bedacht. Ten eerste kost zo'n testplan erg veel tijd en het uitvoeren van de tests inclusief REGRESSIETESTS levert altijd nieuwe bugs en wijzigingen op en dus ook weer veel tijdbesteding. Het gaat helaas bergafwaarts met de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Vannacht was er een Hue lamp blijven branden, off timer zie ik wel in de app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 21:07

Canis Lupus

Vosbot

Net een week met de HW aan de slag, leuk (en nuttig) om mee te spelen.

Nu heb ik gisteren een SmartWares inbouwschakelaar (tbv buitenlamp) ingebouwd.
Gisteravond code aangeleerd, zowel via HW als via KAKU afstandsbediening. Werkte prima.

Vanochtend merkte ik dat de lamp nog aan stond (via Schema had hij uit moeten gaan), en zowel niet op HW als KAKU AB reageerde. Schakelaar gereset, opnieuw proberen te programmeren, maar accepteerde geen nieuwe code van zoawel HW als KAKU AB.

Wat is goede manier om in zo'n geval te *debuggen* ? Stroom eraf?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:11:
voor degenen met verbindingsproblemen kwam deze update niet snel genoeg, maar naar mijn mening toch (weer) te snel. Het lijkt me onmogelijk om in dit korte tijdsbestek alle ins en outs te testen nadat de wijzigingen zijn bedacht. Ten eerste kost zo'n testplan erg veel tijd en het uitvoeren van de tests inclusief REGRESSIETESTS levert altijd nieuwe bugs en wijzigingen op en dus ook weer veel tijdbesteding. Het gaat helaas bergafwaarts met de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Erg jammer.
Hier werken de schakelaars ineens niet meer zoals ze het eerder wel deden en zoals ik ze ook had ingesteld.
Verbindingsproblemen heb ik in het geheel niet, na de antenne mod, maar het haperen veranderen of wegvallen van de schaskelaars is super balen.
De schakelaars met blauwe sterretje werken nu zomaar samen en de schakelaars met rode sterretje werken helemaal niet meer in de homewizard app.
Gelukkig werkt het nog wel met de KaKu afstandsbediening.
De schakelaar vloerlamp uit de homewizard gehaald en opnieuw ingesteld.... dit bracht geen verandering.
Maar goed ik wacht wel weer even af, zou nog twee asun 650 kopen maar ja zou dat nog wel werken?

Niet meer werken is via de computer, windows app (online of direct verbonden) of via de iPad en iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/schakelaar_zpsvp1zueqn.png

[ Voor 3% gewijzigd door wbkk op 24-06-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Na de update even verbindingsproblemen gehad, na resetten alles weer als vanouds. In mijn geval gewoon goed.

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ook handig om aan te geven bij schakelaars die het ineens niet meer doen, of je recent (tijdens de laatste firmwareversie dus) iets aan die schakelaar hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 21:00
Hallo,
Zoals eerder aangegeven is de update hier een verademing.
Nagenoeg geen verbindingsproblemen meer in tegenstelling voor de update.
Er was werkelijk niet meer mee te werken.

In het verleden ook weinig problemen met bereikbaarheid en betrouwbaarheid.
Ook nu niet.
Vreemd dat een update zo veel verschillende " problemen " met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de update ook goed gegaan. Ik had al een tijdje geen verbindings problemen meer en nu nog steeds niet.

Her en der lees ik van mensen dat schakelingen niet correct meer werken. Zou het misschien kunnen dat HW de update draait en vervolgens de laatste configuratie vanuit HW online pakt? Als men via directe verbinding werkt normaal gesproken kan ik me er wat bij voorstellen dat er met het updaten dingen verkeerd teruggezet worden.

Sinds ik alle aangemelde apperaten via HW online aangemeld heb zijn bij mij geen vastlopers meer voor gevallen ook niet voor de update. De HW is wel een paar keer opnieuw opgestart geweest als ik de teller bekijk maar dat heeft geen invloed op de status en grafieken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist hier trouwens ook even in de HW gekeken en een schakelaar die ik de afgelopen maand aangepast heb, was terug gezet naar de instelling van maanden geleden.
De nieuwe naam was wel behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
TD-er schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:55:
Misschien ook handig om aan te geven bij schakelaars die het ineens niet meer doen, of je recent (tijdens de laatste firmwareversie dus) iets aan die schakelaar hebt veranderd.
Allen de naam aangepast van de vloerlamp en even de stekker uit de schakelaar gehad om een andere lamp te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, enige wat ik kan bedenken is dat de APA3-1500 (start-setje met 3 ontvangers) in de leer-stand komt te staan als je 'm uit het stopcontact haalt en er weer in steekt.
Als er dan net een KAKU-commando door de lucht gaat, gaat die schakelaar dus daarop reageren.

Voor de rest zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:43

Reley

Zoom Zoom

Heb na de update wel het idee dat het bereik van de sensoren weer achteruit is gegaan. zelfs met antenne mod...
Ben mijn regenmeter weer eens kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:49:
Heb na de update wel het idee dat het bereik van de sensoren weer achteruit is gegaan. zelfs met antenne mod...
Lijkt me een beetje vreemd dat door een update van de software het ontvangst ( hardware ) ineens zou verslechteren. Ik zou het eerder gaan zoeken in andere omstandigheden zoals batterijen, weersinvloeden evt HR glas etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:33:
[...]

Lijkt me een beetje vreemd dat door een update van de software het ontvangst ( hardware ) ineens zou verslechteren. Ik zou het eerder gaan zoeken in andere omstandigheden zoals batterijen, weersinvloeden evt HR glas etc
Ik ben het wel met Reley eens. Ook ik heb na de update meerdere schakelaars die niet meer werken. Er is niets veranderd aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
ik heb nu bij 1 ontvanger wat meer problemen, de kaku schakelaar werkt wel gewoon goed. zou het zendvermogen van de 433mhz zender in de hw met de update naar beneden gegaan zijn?. ik weet dat de 433 mhz tranceiver chip in de hw een register heeft waar je het zendvermogen mee kan instellen. reden hiervoor zou weer kunnen zijn om de connectivity op de 4.2ghz wifi te verbeteren. blijft gissen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vind je het gek dat wifi niet goed werkt met 4.2GHz :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ook sinds de update een probleem met een temperatuur sensor. Hangt op 1,5m met alleen een houten muur er tussen. Voorheen nooit problemen en nu al een paar keer geen signaal. (Batterij is niet leeg).
Van de regen in de drup met deze update...

[ Voor 10% gewijzigd door visie op 26-06-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
Ik heb hier thuis ook en lamp die altijd werkte maar na de update in 3 dagen al 4 of 5 keer niet aanging.
De lamp gaat aan als de poort word geopend. Geschakeld word er via een magneet schakelaar.
Nieuwe batterijen helpt niet en er is verder niets bijgekomen of weggehaald wat schakelmateriaal betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
Speedy-Andre schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:43:
Vind je het gek dat wifi niet goed werkt met 4.2GHz :P
8)7 :)

nah, had liever een bedrade ethernet aansluiting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:00:
[...]

[...]

Ik ben het wel met Reley eens. Ook ik heb na de update meerdere schakelaars die niet meer werken. Er is niets veranderd aan de situatie.
Schakelaar zou kunnen want daar stuurt de HW een signaal naar toe, Reley heeft het over een regenmeter. Deze stuurt een signaal naar de HW. Het lijkt mij technisch niet mogelijk en ook niet relevant om de ontvangst sterkte software matig te gaan beïnvloeden omdat je dan de dB sterkte moet gaan beïnvloeden van in dit geval de regenmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand naar de BBQ geweest op donderdag 26/06?
Ik ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen en de komende releases ..

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Ook hier heeft de HW de update gehad naar 3.22. Nu ontvangen we geen notificaties meer?

In het schema staat bijvoorbeeld
ALS Deurbel is ingedrukt
00:00 - 23:59
DAN Notificeer 2x

Alleen geen enkele notificatie meer, niet op de Galaxy s5, niet op de s6. HW opnieuw opgestart en deurbel verwijderd en opnieuw toegevoegd in het schema. Geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:33:
[...]

Het is niet onmogelijk.
Volgens mij heeft de HomeWizard namelijk geen co-processor die de ontvangst afhandelt.
Dat wil dus zeggen dat de hoofdprocessor alles moet doen.
Nu verwacht ik dat de ontvanger wel een interrupt triggert zodat die vertraging minimaal is voordat de processor reageert.
Echter wanneer de processor het begin van het signaal mist, kun je maar een beperkt aantal dingen doen.
- negeren
- corrigeren door de gemiste bitjes aan te vullen.

Echter wat moet je dan invullen op de plek van de gemiste bitjes? 0? 1?
Of misschien kijken of de rest van het bericht matcht met iets wat wel in het systeem bekend is.
Indien de gemiste bitjes als "0" beschouwd worden, gaan zenders die beginnen met een 1 minder goed werken.

Het meest ideaal is natuurlijk om en dedicated coprocessor te hebben voor de decodering, maar dat zit er dus volgens mij niet op.
Blijft over hoe je het dus decodeert en zelfs als dat op interrupt-basis gebeurt, dan nog kan er een vertraging optreden, want er zijn meer zaken die een interrupt kunnen veroorzaken en het kan goed zijn dat de WiFi module er ook een van is.

Kortom, ja, een software-update kan wel degelijk invloed hebben op de betrouwbaarheid van de ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Merkte sinds de laatste FW update dat mijn app slecht reageerde, vaak gaf deze aan dat er geen verbinding is en ben even gaan testen:

De Wifi verbinding van mijn HW met beiden TP-Links TL-WR1043ND (DDWRT) is compleet ruk. Met een ping test heb ik ongeveer 50% packetloss wat met de tijd alleen maar oploopt.

Wanneer ik de TP links een schop geef dan gaat het weer even goed (strakke ping) maar na een paar uur weer hetzelfde. Iemand dezelfde ervaring?

Zie een hoop mensen waar de WiFi nu juist wel stabiel is en lees in de release notes dat ze aan het Wifi hebben gesleuteld.

Poster hier boven (RalfW): Ik ontvang ook amper meer notificaties (Android), kan te maken hebben met de brakke Wifi natuurlijk. Doe anders even een ping check.

Niet heel blij met de update, hiervoor geen problemen met Wifi. Iemand nog tips en/of trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flash3d schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:40:
Merkte sinds de laatste FW update dat mijn app slecht reageerde, vaak gaf deze aan dat er geen verbinding is en ben even gaan testen:

De Wifi verbinding van mijn HW met beiden TP-Links TL-WR1043ND (DDWRT) is compleet ruk. Met een ping test heb ik ongeveer 50% packetloss wat met de tijd alleen maar oploopt.

Wanneer ik de TP links een schop geef dan gaat het weer even goed (strakke ping) maar na een paar uur weer hetzelfde. Iemand dezelfde ervaring?

Zie een hoop mensen waar de WiFi nu juist wel stabiel is en lees in de release notes dat ze aan het Wifi hebben gesleuteld.

Poster hier boven (RalfW): Ik ontvang ook amper meer notificaties (Android), kan te maken hebben met de brakke Wifi natuurlijk. Doe anders even een ping check.

Niet heel blij met de update, hiervoor geen problemen met Wifi. Iemand nog tips en/of trucs?
Ik ben nooit te spreken geweest over de kwaliteit Wifi van de Homewizard, maar ervaar juist, en met mij vele anderen, een verbetering op gebied van Wifi na de update. Wat jij beschrijft heb ik tijden gehad maar is nu juist beter. Volgens Homewizard kun je Ping niet gebruiken om de Wifi kwaliteit te meten aangezien ICMP verkeer een lagere prio heeft voor de Homewizard, het kan dus goed zijn dat ICMP later afgehandeld wordt en dit geen invloed op de werking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
martinvdm schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Ik ben nooit te spreken geweest over de kwaliteit Wifi van de Homewizard, maar ervaar juist, en met mij vele anderen, een verbetering op gebied van Wifi na de update. Wat jij beschrijft heb ik tijden gehad maar is nu juist beter. Volgens Homewizard kun je Ping niet gebruiken om de Wifi kwaliteit te meten aangezien ICMP verkeer een lagere prio heeft voor de Homewizard, het kan dus goed zijn dat ICMP later afgehandeld wordt en dit geen invloed op de werking heeft.
Ook als ik de webpagina (lan ip HW) open is het drama, weet over de lagere prio van ICMP maar hiervoor was de ping rete strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flash3d schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Ook als ik de webpagina (lan ip HW) open is het drama, weet over de lagere prio van ICMP maar hiervoor was de ping rete strak.
Weet precies wat je bedoeld, bij mij is het echter precies andersom. Ik ervaar nu veel betere response na de update. Zou iig melding maken bij hw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
martinvdm schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Weet precies wat je bedoeld, bij mij is het echter precies andersom. Ik ervaar nu veel betere response na de update. Zou iig melding maken bij hw.
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
werkt bij jullie wel de notificaties nog? enig idee wat het zou kunnen oplossen?

ik heb melding gemaakt bij HW, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RalfW schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:24:
werkt bij jullie wel de notificaties nog? enig idee wat het zou kunnen oplossen?

ik heb melding gemaakt bij HW, afwachten maar.
Notificatie van de deurbel werkt hier wel gewoon.
Heb ik niets aan hoeven veranderen.

Nu moet ik wel zeggen dat deze notificatie al zeer lang aanwezig is in mijn settings.
Misschien dat je notificaties niet meer goed werken als je ze aangemaakt/aangepast hebt met de vorige firmware actief?
Er waren meer issues met schema's en timers die in de tussentijd waren aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
Notificaties werken weer. Ik denk dat er een communicatie storing is geweest met Google.

Mijn settings staan er ook al lang in.

Werkt homewizard eigenlijk met Google Cloud Messaging?
Mij was geen storing bekend bij Google ieg.

Ik ben wel benieuwd hoe de meldingen naar android gepushed worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 18:12

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Behalve alle storingen en niet aankomende notificaties postings hier in het forum, mogelijk lees ik er overheen, maar eens iets positiefs ??

Is er iemand naar HW geweest afgelopen donderdag en is er nog iets positiefs gemeld?

:)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ik ben misschien helemaal gekke henkie (nee niet die) maar ik kan de Notifcations niet vinden in het menu. Overal staat dat ik in de App gewoon kan kiezen voor Noticaties.

Wat doe ik verkeerd?

Zie screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20hsdax.png

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Schema

dan rechts boven + toevoegen kies je in ALS het apparaat en dan kies je menu DAN en daar kun je de notiicatie sturen aanklikken

[ Voor 5% gewijzigd door reinhold op 28-06-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Voor de puzzelaars onder ons; ik heb een sproei-installatie in de tuin. Met behulp van een Gardena regencomputer wordt deze aangestuurd. Deze computer wordt gevoed door een 9 volt blok batterij. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om deze computer door middel van de HW aan te sturen. Wie heeft dit soms al aangelegd en wie kan mij hier verder in helpen?

Ps. Hoeft vandaag niet perse, regent nu gewoon hier! :) :-(

[ Voor 8% gewijzigd door kok36935 op 28-06-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

peterpijpelink schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:49:
Behalve alle storingen en niet aankomende notificaties postings hier in het forum, mogelijk lees ik er overheen, maar eens iets positiefs ??

Is er iemand naar HW geweest afgelopen donderdag en is er nog iets positiefs gemeld?

Echt wel, hier werkt het prima, geen problemen met schakelaars die op eigen houtje verdwijnen of terugkomen. Notificaties die gewoon worden verzonden en ook aankomen. Dus het kan echt wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterpijpelink schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:49:

Op de ene schakelaar na die teruggezet was naar de aan/uit tijden van 3 maand geleden na, werkt alles hier perfect.
Dus zeker wel positief :)

En ik ben ook benieuwd naar de dingen die eventueel getoond zijn bij de BBQ van afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

reinhold schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:16:
Schema

dan rechts boven + toevoegen kies je in ALS het apparaat en dan kies je menu DAN en daar kun je de notiicatie sturen aanklikken
Super, thanks!
Dan hebben ze idd de app aangepast want zo staat het niet in de handleiding en ook niet op de KB op de website

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:28
kok36935 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:37:
Voor de puzzelaars onder ons; ik heb een sproei-installatie in de tuin. Met behulp van een Gardena regencomputer wordt deze aangestuurd. Deze computer wordt gevoed door een 9 volt blok batterij. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om deze computer door middel van de HW aan te sturen. Wie heeft dit soms al aangelegd en wie kan mij hier verder in helpen?

Ps. Hoeft vandaag niet perse, regent nu gewoon hier! :) :-(
Zelf ook jarenlang via Gardena look-a-like gedaan maar nu schakel ik Danfoss wax klepmotoren 230 V met klikaanklikuit om de tuin te bewateren. Deze schakel ik via de Homewizard en/of kaku schakelaar. Is meer een plugandplay, ben wel bezig geweest om dit uit te denken maar toch voor de simpele manier gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik was vanmiddag met de HW aan het klooien omdat ik 1 ontvanger heb die eigenlijk net iets ver van de HW afstaat inverband met ontvangen van signalen. Ik heb wel de antenne mod maar deze is net te ver weg.
Maar nu was ik op internet aan het zoeken toen kwam ik 433Mhz versterkers tegen is dit niet iets voor de HW om het signaal te versterken en zo ja hoe moet dit worden toegepast, hier zijn vast wel techneuten die dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Crowmeister schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:51:
[...]

Super, thanks!
Dan hebben ze idd de app aangepast want zo staat het niet in de handleiding en ook niet op de KB op de website
Ze haddden imo notificaties beter los kunnen maken van schema. Mijn schema staat helemaal vol met notificaties waardoor de schema voor mij niet overzichtelijker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:12:
Ik was vanmiddag met de HW aan het klooien omdat ik 1 ontvanger heb die eigenlijk net iets ver van de HW afstaat inverband met ontvangen van signalen. Ik heb wel de antenne mod maar deze is net te ver weg.
Maar nu was ik op internet aan het zoeken toen kwam ik 433Mhz versterkers tegen is dit niet iets voor de HW om het signaal te versterken en zo ja hoe moet dit worden toegepast, hier zijn vast wel techneuten die dit weten.
KAKU heeft de AEX-701 repeater.
Daarmee kun je tot maximaal 6 KAKU-commando's laten herhalen vanaf een ander punt.
Dit werkt uiteraard alleen met KAKU spul, dus niet met een thermometer bijvoorbeeld.

Nadeel is dat de herhaling (uiteraard) plaatsvind na het originele commando, dus wanneer je dat commando in een reeks verstuurt, tettert die repeater door de commando's heen die erna komen.

Een 433 MHz versterker zijn er in 2 mogelijkheden en beide raad ik af.
  1. Een los apparaat, net als de AEX-701.
  2. Met de HomeWizard als input en een antenne na die versterker als output.
Optie 1) tettert door alles heen en is dus nog een slechtere oplossing dan de AEX-701.
Optie 2) zal waarschijnlijk niet bi-directioneel zijn, dus verlies je daarmee de ontvangst-kant van de HomeWizard.

3e optie zou zijn om de ontvanger te voorzien van een antenne-mod.
Welke ontvanger is het, die net buiten bereik staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
Ik ben ook een tevreden gebruiker, maar eerlijk is eerlijk, de laatste tijd heb ik toch wat kleine probleempjes die ik eerder nooit heb gehad. Het spitst zich bij mij toe op, langzaam bij de schakelaars komen in de app, het duurt gewoon lang voordat alle schakelaar zichtbaar zijn en soms moet ik de app opnieuw opstarten. En af en toe schakelt er een lamp niet aan of uit welke zich in een groep met lampen bevindt en op “tijd” worden geschakeld door HW.
Een ander probleem dat ik vanochtend had, staat eigenlijk los van HW, maar een van thermostaatkranen vond het nodig om de verwarming aan te zetten, dus was het lekker warm in de huiskamer bij het opstaan. Dit was het gevolg van lege batterijen in de thermostaatkraan. Ik heb dan ook de thermostaat kranen vervangen door de ouderwetse handmatige versie, wanneer de winter er weer aankomt plaats ik de HW gestuurde kranen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

MadDog11 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Zelf ook jarenlang via Gardena look-a-like gedaan maar nu schakel ik Danfoss wax klepmotoren 230 V met klikaanklikuit om de tuin te bewateren. Deze schakel ik via de Homewizard en/of kaku schakelaar. Is meer een plugandplay, ben wel bezig geweest om dit uit te denken maar toch voor de simpele manier gegaan.
Kijk, dat is al wat. Ga hier maar eens mee verder. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:23:
[...]

KAKU heeft de AEX-701 repeater.
Daarmee kun je tot maximaal 6 KAKU-commando's laten herhalen vanaf een ander punt.
Dit werkt uiteraard alleen met KAKU spul, dus niet met een thermometer bijvoorbeeld.

Nadeel is dat de herhaling (uiteraard) plaatsvind na het originele commando, dus wanneer je dat commando in een reeks verstuurt, tettert die repeater door de commando's heen die erna komen.

Een 433 MHz versterker zijn er in 2 mogelijkheden en beide raad ik af.
  1. Een los apparaat, net als de AEX-701.
  2. Met de HomeWizard als input en een antenne na die versterker als output.
Optie 1) tettert door alles heen en is dus nog een slechtere oplossing dan de AEX-701.
Optie 2) zal waarschijnlijk niet bi-directioneel zijn, dus verlies je daarmee de ontvangst-kant van de HomeWizard.

3e optie zou zijn om de ontvanger te voorzien van een antenne-mod.
Welke ontvanger is het, die net buiten bereik staat?
AEX-701 licht in vuilnisbak.
en de ontvanger waar het om gaat is een AWS-3500

maar ik zag op ebay versterkers staan http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2a4ffa365d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Heb eindelijk de Broadlink RM Pro binnen uit china

Verbonden met wifi en airco kan ik schakelen nu ook via 4G, maar hoe kan ik die koppelen aan de HW?
En je zou er ook andere apparatuur mee kunnen schakelen, die geen afstandsbediening hebben zoals een waterkoker bv. maar hoe doe je dat dan?

Iemand die er ook een heeft misschien een idee met uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:46:
[...]

AEX-701 licht in vuilnisbak.
en de ontvanger waar het om gaat is een AWS-3500

maar ik zag op ebay versterkers staan http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2a4ffa365d
Een dergelijke versterker is dus eigenlijk de vervanging van je HomeWizard antenne.
En dan verlies je dus de ontvangst-mogelijkheid, dus is geen oplossing.

Daarnaast is versterken tot een paar Watt op die band ook nogal... bruut.
Je legt er complete wijken mee plat in vergelijking met de milliwatts die andere apparaten gebruiken.

De AWS-3500 lijkt wel een beetje op de inbouw-lichtschakelaars, zoals de AWMR-230.
Bij die laatste is het zo dat de 2 losse draadjes (die dus naar de wandschakelaar gaan) eigenlijk ook de antenne vormen.
Ik kan mij zo voorstellen dat dat bij de AWS-3500 ook zo is. Dus dat 1 van de korte draadjes die naar het te schakelen stopcontact gaan ook de antenne is.
Wat je zou kunnen proberen (mits ruimte aanwezig) is om die draadjes min of meer parallel te leggen aan de antenne van je HomeWizard.
Dus stel de antenne (antenne mod uitgevoerd met externe antenne neem ik aan) wijst naar beneden, dan die 2 draadjes van de AWS-3500 naar dat stopcontact ook naar beneden laten wijzen (of naar boven, in elk geval beiden verticaal)

En misschien kun je die draadjes ook ongeveer 17 cm maken, al zal dat laatste niet veel uitmaken als je er nog een apparaat-snoer op aangesloten hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:16:
Heb eindelijk de Broadlink RM Pro binnen uit china

Verbonden met wifi en airco kan ik schakelen nu ook via 4G, maar hoe kan ik die koppelen aan de HW?
En je zou er ook andere apparatuur mee kunnen schakelen, die geen afstandsbediening hebben zoals een waterkoker bv. maar hoe doe je dat dan?

Iemand die er ook een heeft misschien een idee met uitleg?
Het idee is dat je dan uitzoekt (dmv. een netwerksniffer, of via Google) hoe het netwerkverkeer naar die Broadlink gaat.
Als je dat weet, kun je dat proberen om te zetten in een IP-switch van HomeWizard.

Het makkelijkste is het als je het via een website kunt bedienen en dan Wireshark oid. op je PC draaien.
Daarmee kun je dan filteren op het verkeer en misschien uitvogelen hoe die communicatie gaat.
Er is ook wel een Wireshark variant voor bijvoorbeeld Android, maar volgens mij moet je toestel daarvoor geroot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je pech hebt dan verloopt alles via een HTTPS verbinding en kun je nog niks. Ik heb met Wireshark al een keer op een soortgelijke manier lopen sniffen: productreview: D-Link mydlink Home Smart Plug WiFi review door ThinkPad

Helaas verliep het verkeer van de plug naar de cloud (en terug) via HTTPS waardoor ik geen bruikbare commando's kon onderscheppen.

Maar je kunt het proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
ThinkPadd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:41:
Als je pech hebt dan verloopt alles via een HTTPS verbinding en kun je nog niks. Ik heb met Wireshark al een keer op een soortgelijke manier lopen sniffen: productreview: D-Link mydlink Home Smart Plug WiFi review door ThinkPad

Helaas verliep het verkeer van de plug naar de cloud (en terug) via HTTPS waardoor ik geen bruikbare commando's kon onderscheppen.

Maar je kunt het proberen natuurlijk :)
Ok Thanks voor je antwoord,maar beetje te ingewikkeld voor mij nu, moet ik me eerst eens inlezen.....
ik heb wel een mac adress, kan ik daar iets mee?

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 28-06-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je die Broadlink benaderen via een website op je lokale netwerk?
Dus met een browser en een adres als 192.168.1.x ? (lokaal adres dus)

Edit:

Misschien heb je hier wat aan:
http://milillicuti.com/an...r-home-automation-system/

[ Voor 36% gewijzigd door TD-er op 28-06-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:47:
Kun je die Broadlink benaderen via een website op je lokale netwerk?
Dus met een browser en een adres als 192.168.1.x ? (lokaal adres dus)

Edit:

Misschien heb je hier wat aan:
http://milillicuti.com/an...r-home-automation-system/
Nee, kan niet benaderen met browser heb wel een ip gevonden in de router, moet waarschijnlijk iets aanpassen erin?
ok thanks link ga even lezen

Ik heb het artikel gelezen, Hartelijk dank TD-er!! Is te doen, moet wel lukken denk ik ga dat binnekort eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door oertje op 28-06-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
Hier wordt het probleem als maar groter sinds de laatste update. Ineens schakelaars driedubbel in de app staan, alweer😤. Aan signaal wordt gestuurd, het uitsignaal is uit het schema pleitte. Rolluiken die op zondag spontaan open zijn, wat ik in geen jaren heb gehad en ook nog nooit zodannig in een schema heb gehad. "Nu zo gefrustreerd, want me schoonheidslaapje is verpest😑"
Tuurlijk snap ikdat een foutvrij product lastig is, maar ook door alsmaar functionaliteit toe te voegen, wat opzich niet verkeerd is, maar oude functionaliteit die niet optimaal werkt maar te laten voor wat het is, is niet de manier. Of dat nu software of hardware gerelateerd is maakt me dan niet zo uit, als er dan maar een oplossing komt. Homewizard moet volgens mij maar eens goed de basis analyseren, want de basis is mijninziens niet helemaal jofel en niet goed genoeg voor verdere uitbreiding van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willy_BuMBuM schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:55:
Hier wordt het probleem als maar groter sinds de laatste update. Ineens schakelaars driedubbel in de app staan, alweer😤.[...]
Heb je hierover ook al contact gehad met HomeWizard?
Lijkt me een mooie 'probleemset' voor analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Zouden mensen met een philips hue eens willen proberen of de maximale uitsturing qua kleur via de homewizard als de app van philips hetzelfde is.

Ik ben van mening de app van philips veel kleur intensiever kan. Het probleem ligt ook al bij Homewizard zelf.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
p
Willy_BuMBuM schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:55:
Hier wordt het probleem als maar groter sinds de laatste update. Ineens schakelaars driedubbel in de app staan, alweer😤. Aan signaal wordt gestuurd, het uitsignaal is uit het schema pleitte. Rolluiken die op zondag spontaan open zijn, wat ik in geen jaren heb gehad en ook nog nooit zodannig in een schema heb gehad. "Nu zo gefrustreerd, want me schoonheidslaapje is verpest😑"
Tuurlijk snap ikdat een foutvrij product lastig is, maar ook door alsmaar functionaliteit toe te voegen, wat opzich niet verkeerd is, maar oude functionaliteit die niet optimaal werkt maar te laten voor wat het is, is niet de manier. Of dat nu software of hardware gerelateerd is maakt me dan niet zo uit, als er dan maar een oplossing komt. Homewizard moet volgens mij maar eens goed de basis analyseren, want de basis is mijninziens niet helemaal jofel en niet goed genoeg voor verdere uitbreiding van het

product.
apart probleem. bij mij, afgezien van verminderd bereik bij 1 sensor werkt alles naar behoren.

heb je een apple ios app of android?
heb je de hw al eens een power down-up (reset) gegeven?
anders toch de config opnieuw erin zetten, ja is wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
zijn er hier mensen die een D-Link Cam hebben?

Ik heb er namelijk 3, en bij geen van allen kan ik beeld krijgen via 4G
De Elro en de 2 wanscams geen probleem.
Via WiFi werken alle cams!

En ja ik alle een eigen IP adres gegeven en een eigen port nummer.
En als IP adres om van buiten mijn netwerk gebruik ik het adres van de router welke door de Provider uitgegeven is.

Let wel, ga ik inloggen via browser met router IP en port nummer, dan lukt het wel om in te loggen en beeld te krijgen via 4G

D-Link cams betreft type dcs-930L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
groofoo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:21:
zijn er hier mensen die een D-Link Cam hebben?

Ik heb er namelijk 3, en bij geen van allen kan ik beeld krijgen via 4G
De Elro en de 2 wanscams geen probleem.
Via WiFi werken alle cams!

En ja ik alle een eigen IP adres gegeven en een eigen port nummer.
En als IP adres om van buiten mijn netwerk gebruik ik het adres van de router welke door de Provider uitgegeven is.

Let wel, ga ik inloggen via browser met router IP en port nummer, dan lukt het wel om in te loggen en beeld te krijgen via 4G

D-Link cams betreft type dcs-930L
ja ik heb 2x dcs 933 en deze werken perfect op de hw en direct met de dlink app.
in de hw heb je alleen de keuze dcs932, maar die werkt goed.
je moet het lokale lan ip gebruiken in de hw, niet het router adress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Oké, zal het vanmiddag even uitproberen!
Bij mij in de HW app wel de keuze voor de dcs-930l
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:09:
[...]
....
En ik ben ook benieuwd naar de dingen die eventueel getoond zijn bij de BBQ van afgelopen week.
Heb het idee dat het erg rustig was op de BBQ 8) , (of iig geen topic lezers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ze hebben al vaker een avond georganiseerd altijd in de week. Ik moet 3 uur rijden om er te komen en dan ook nog 3 uur terug. Ik moet ook nog werken dus mij niet gezien op zo`n avond.
Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!