Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Er komt een nieuwe functie "geofencing", als je je huis verlaat wordt automatisch "afwezig" ingesteld.
En er komt een water melder. Hij was daar al te zien maar nog niet te koop.
Verder waren de rolgordijnen en gordijnen te zien.
Ook zijn ze bezig met jaloezieën en lamellen.
Verwijderd
Ze hebben nog niets geleerd van de toenemende instabiliteit.Jovink538 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:26:
.....
Er komt een nieuwe functie "geofencing", als je je huis verlaat wordt automatisch "afwezig" ingesteld.
......
Weer een extra functie voor de al op z'n tenen lopende processor.
Wanneer wordt de kwaliteit nou eens opgekrikt ???
Wat bedoel je met een watermelder? zoiets? https://www.conrad.nl/nl/...p-batterijen-1070350.htmlJovink538 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:26:
(..)
En er komt een water melder. Hij was daar al te zien maar nog niet te koop.
(..)
We've got that ring of confidence
Er is nu een optie om ze te koppelen aan de HW lees hier maar eens, het wel een klusje..TD-er schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:37:
[...]
Het idee is dat je dan uitzoekt (dmv. een netwerksniffer, of via Google) hoe het netwerkverkeer naar die Broadlink gaat.
Als je dat weet, kun je dat proberen om te zetten in een IP-switch van HomeWizard.
Het makkelijkste is het als je het via een website kunt bedienen en dan Wireshark oid. op je PC draaien.
Daarmee kun je dan filteren op het verkeer en misschien uitvogelen hoe die communicatie gaat.
Er is ook wel een Wireshark variant voor bijvoorbeeld Android, maar volgens mij moet je toestel daarvoor geroot zijn.
http://milillicuti.com/an...r-home-automation-system/
Ja inderdaad. Water detector is misschien een betere benamingYukkie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:46:
[...]
Wat bedoel je met een watermelder? zoiets? https://www.conrad.nl/nl/...p-batterijen-1070350.html
Zou deze functie niet gewoon via de app gaan?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:35:
[...]
Ze hebben nog niets geleerd van de toenemende instabiliteit.
Dus dat alleen wordt door gegeven dat de telefoon het gebied heeft verlaten?
Het werkt trouwens ook mer meerdere telefoons. Dus als je vriendin nog thuis is wordt er niet geschakeld.
Het lijkt mij dat dergelijke functionaliteit niet in de firmware zit, maar in de app op de mobiel.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:35:
[...]
Je hebt nu namelijk al de presets (thuis, weg, vakantie en slapen) en dan hoeft de app die alleen maar de selecteren als je weg gaat.
Dat is geen extra belasting voor de hardware van de homewizard. (HW's hw
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Geofencing gaat om jouw locaties dus dat geeft de App door en die zet op basis van jouw rules een status op de HW.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:35:
[...]
De HW processor krijgt gewoon een af of aanwezig opdracht van de App op je mobiel. Kost geen extra processor kracht lijkt me.
Verwijderd
De firmware moet interrupts van binnenkomende signalen afhandelen, zowel via wifi als via 434 en 838 Mhz.
Elke interruptafhandeling moet door allerlei voorwaarden worden gefilterd en eventueel tot een actie leiden.
Daarnaast moet periodiek gecommuniceerd worden met de app's en moeten tijdgebonden activiteiten worden uitgevoerd. Acties zoals uit te zenden opdrachten en notificaties moeten ook nog worden afgehandeld, grafieken en tabellen moeten soms worden verstuurd, kortom: een hoop werk. Zeker als alle switches, sensoren en scenes tot hun maximaal aantal zijn benut.
Mijn mening: het ding is op weg naar een burn-out. (ik hoop dat ik ongelijk heb)
Dat hoeft niet, ik heb in de jaren 90 op een 8 bit motorola 6803 met een clock van 1Mhz! een complete real time interrupt based software geschreven (in assembly taal) om turbine generatoren te synchroniseren op het krachtstroomnet. Het kan, (en moet) zeker met interrupts. Punt is dat bij de HW alles gewoon sequencieel aangestuurd moet worden, het maakt niet uit dat er een halve seconde zit tussen het aanschakelen van alle kaku schakelaars. in deze 500 duizend microsecondes kunnen bij een clock van 1Mhz al 125000 cpu instructies worden afgewerkt (bij een gemiddelde instructie tijd van 4us). Dit was in 1993!. De huidige microcontrollers en zeker deze atmel zijn nog stukken sneller.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:19:
Het is duidelijk dat niet iedereen begrijpt hoe de software met de diverse functies omgaat.
De firmware moet interrupts van binnenkomende signalen afhandelen, zowel via wifi als via 434 en 838 Mhz.
Elke interruptafhandeling moet door allerlei voorwaarden worden gefilterd en eventueel tot een actie leiden.
Daarnaast moet periodiek gecommuniceerd worden met de app's en moeten tijdgebonden activiteiten worden uitgevoerd. Acties zoals uit te zenden opdrachten en notificaties moeten ook nog worden afgehandeld, grafieken en tabellen moeten soms worden verstuurd, kortom: een hoop werk. Zeker als alle switches, sensoren en scenes tot hun maximaal aantal zijn benut.
Mijn mening: het ding is op weg naar een burn-out. (ik hoop dat ik ongelijk heb)
Nee het staat of valt met de realtime basis software. (en het interne ram geheugen) Tegenwoordig schrijft men deze software met oa c compilers, de vraag is of deze wel efficiente code aan maakt voor deze toepassing (veel software overhead bv) Tja, ik zou een real time framework aanmaken met een interrupt deel wat alle commando's latched, en een realtime database bijhouden. een output routine wat iedere 250ms draait om de uitvoer te regelen, daarbij kan de output via 433Mhz, 868Mhz en wifi nagenoeg gelijk uitgestuurd worden.
Nah we gaan het zien, ik vind dat de 433MhzKAKU schakelaars soms een commando missen, de wifi outputs (ip switches) werken goed, de app heeft ook nog wel een bugje.
Verwijderd
Bovenstaande ben ik met je eens en er wordt meer gemist dan kaku-schakelopdrachten.bhoek schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:09:
[...]
Dat hoeft niet, .........., de vraag is of deze wel efficiente code aan maakt voor deze toepassing (veel software overhead bv) Nah we gaan het zien, ik vind dat de 433MhzKAKU schakelaars soms een commando missen, de wifi outputs (ip switches) werken goed, de app heeft ook nog wel een bugje.
Dat er slecht, lees: onvolledig, getest wordt is elke update opnieuw duidelijk.
Als je ziet welke fouten er in de loop der tijd zijn gemaakt in grafieken en berekeningen, welke rare verschillen er soms zaten/zitten in de (json)data die mbt de verschillende sensoren wordt uitgezonden.....
dan is het zeer waarschijnlijk dat "robuust, sterke architectuur en efficient" nog hoop is.
Hij is nu al 27510 min online. Dat haalde ik laatste tijd niet meer.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Welke schakelaars doen het nu minder goed? Dingen die ontvangen moeten worden door de HomeWizard, of verzonden?martinvdm schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:31:
Verbinding gaat hier redelijk goed sinds de laatste update maar nog steeds de zend kwaliteit van 433 stukken minder. Schakelaars die voorheen zonder problemen werkte werken nu vaak niet. Balen.
IMHO is het een verkeerde bezuiniging om geen coprocessor te gebruiken voor het RF-deel (een co-processor per tranceiver).
En het zou dus kunnen dat de CPU van de HomeWizard net even iets te lang bezig is om op een interrupt te reageren en dan zou de ontvangst dus vaker kunnen haperen.
Als de CPU te vaak onderbroken wordt, dan zou het kunnen dat de duur tussen de pulsen die verzonden worden te veel varieert.
Vandaar dat het verschil maakt tussen problemen met ontvangen of verzenden.
Oh en het maakt ook uit of je veel op verschillende frequenties hebt. Dus ook 868 MHz spul bijvoorbeeld. (thermometers, energy link, etc)
[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 04-07-2015 21:58 ]
Het zijn alleen kaku tussen schakelaars acd-1000 ed. Deden het voor de update zonder problemen. Heb idd ook wel 868 en 433 thermometers en Eneegylink+Heatlink gecombineerd.TD-er schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:56:
[...]
Welke schakelaars doen het nu minder goed? Dingen die ontvangen moeten worden door de HomeWizard, of verzonden?
IMHO is het een verkeerde bezuiniging om geen coprocessor te gebruiken voor het RF-deel (een co-processor per tranceiver).
En het zou dus kunnen dat de CPU van de HomeWizard net even iets te lang bezig is om op een interrupt te reageren en dan zou de ontvangst dus vaker kunnen haperen.
Als de CPU te vaak onderbroken wordt, dan zou het kunnen dat de duur tussen de pulsen die verzonden worden te veel varieert.
Vandaar dat het verschil maakt tussen problemen met ontvangen of verzenden.
Oh en het maakt ook uit of je veel op verschillende frequenties hebt. Dus ook 868 MHz spul bijvoorbeeld. (thermometers, energy link, etc)
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Maar ik heb alleen 868 thermometers, geen andere communicatie op die frequentie.
Hoe frequent communiceren die EnergyLink/Heatlink?
Oftewel hoe snel zie je verandering terug op de HomeWizard?
Is HomeWizard ook al op de hoogte van deze problemen? Anders gaat er gegarandeerd niets veranderen
Als leek zijnde, zou je verwachten dat de EnergyLink een tellertje heeft voor elk ding wat 'ie telt en je vraagt in de HomeWizard periodiek die stand op.
Dan hoef je alleen maar de combinatie tijdstip/waarde bij te houden.
Verbruik hoef je alleen maar per sec te weten als je verbonden bent met de app. In elk andere situatie is een update per X minuten meer dan genoeg. Als de app dan weer verbinding maakt, kun je even snel een update vragen en het actuele verbruik berekenen.
Lijkt me niet echt rocket-science en ik zou niet weten waarom je zo vaak zou moeten communiceren.
Heb gisteren mijn Somfy rolluiken uit het schema gehaald maar vandaag werden ze nog gewoon dicht gestuurd na zonsondergang.
Zijn er meer die dit probleem hebben?
heb het ook voor. zelfs schema's die voor de update verwijderd waren werkte plots terug. en deze vond ik ook niet terug in het overzicht lijst van de schema's.MartinAH schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:56:
Heb hier nu ook Firmware versie 3.221 sinds een paar dagen, communicatie werkt prima maar nu heb ik een ander probleem.
Heb gisteren mijn Somfy rolluiken uit het schema gehaald maar vandaag werden ze nog gewoon dicht gestuurd na zonsondergang.
Zijn er meer die dit probleem hebben?
voor het probleem weg te krijgen heb ik het volgende gedaan.
1 dummy schakelaar aan gemaakt.
en dan 9 schema's gemaakt. met een tijdstip om de dummy schakelaar aan / uit te sturen
blijkbaar als je een schema verwijderd, wordt deze gedeactiveerd. Maar met de nieuwe update zijn deze terug actief geworden.Die schema's zijn niet zichtbaar via de app. Dus nieuwe maken zodat die 'oude' schema's terug worden overschreven. Vervolgens dan de schema's terug verwijderen( waarschijnlijk worden deze terug deactiveren).
Dat was de oplossing bij mij
als je het commando triggers gebruikt dan kan je het aantal ontbrekende id's zien en die moet je overschrijven.
nee dat is idd vreemd, zeker bij temperatuur waardes - en control loops is de zgn dode tijd groot, dus e.e.a veranderd maar langzaam. een 'handshake'tussen beide systemen iedere paar secondes is snel zat.TD-er schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:18:
In principe is de communicatie van/naar de energylink bidirectioneel, dus ik zou niet weten waarom die communicatie zo vaak zou moeten.
Als leek zijnde, zou je verwachten dat de EnergyLink een tellertje heeft voor elk ding wat 'ie telt en je vraagt in de HomeWizard periodiek die stand op.
Dan hoef je alleen maar de combinatie tijdstip/waarde bij te houden.
Verbruik hoef je alleen maar per sec te weten als je verbonden bent met de app. In elk andere situatie is een update per X minuten meer dan genoeg. Als de app dan weer verbinding maakt, kun je even snel een update vragen en het actuele verbruik berekenen.
Lijkt me niet echt rocket-science en ik zou niet weten waarom je zo vaak zou moeten communiceren.
hoe vaker, hoe groter de cpu belasting.
Verder vind ik eigenlijk dat HW een deel van de API's openbaar en supported moet maken, ook in hun eigen belang. Kijk naar Garmin, mooie hardware en (meestal goede firmwares net als HW). Nu voelden ze apple knagen aan hun installed base, dus middels een maketing naam Connect IQ, kun je zelf apps maken welke op de firmware aangesloten is en op hun devices kunnen draaien.
HW zou dit ook moeten doen, een robuuste firmware voor de standaard klant, out of de box werkt het dan met de limitaties van kaku. en als extra op eigen risico, de apps.
Verder moeten ze de compatibiliteit verder vergroten, meer ip control naar home AV (Samsung,philips,sonos etc). Integratie met softweerstations, bv gewoon buienradar, integratie met email en whatsapp, eventueel in de vorm van aparte aan te schaffen modules om de kosten in de hand te houden).
Ook de site wat strakker maken met betere documentatie, voorbeelden en updates. (ik bedoel vaderdag kado pubiceren vele dagen na het event....
Ik heb een ziggo modem en de HW zit op de 2.4GHz B/G en alle andere zit op de 5GHz A/N Mixed.
Ik kan met telefoon/tablet en laptop de HW bereiken via de app of online dat is geen enkel probleem, maar als ik met mijn telefoon doormiddel van een ip commando een lamp aan of uit wil schakelen dan kan hij geen verbinding maken terwijl het via de app wel wil. Als ik via de tablet en of andere telefoons of laptop dezelfde ip opdracht geef dan werkt het wel. Zodra ik de modem van ziggo opnieuw opstart dan werkt mijn telefoon wel weer via ip opdrachten. Ik gebruik dit voor tasker en ik krijg in tasker dan ook een melding dat hij niet te bereiken is en via een browser ook niet.
Bedankt voor je reactie maar helaas zie ik onder triggers maar 2 items, de deurbel en de rookmelders dus geen rolluiken.David82 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:47:
[...]
heb het ook voor. zelfs schema's die voor de update verwijderd waren werkte plots terug. en deze vond ik ook niet terug in het overzicht lijst van de schema's.
voor het probleem weg te krijgen heb ik het volgende gedaan.
1 dummy schakelaar aan gemaakt.
en dan 9 schema's gemaakt. met een tijdstip om de dummy schakelaar aan / uit te sturen
blijkbaar als je een schema verwijderd, wordt deze gedeactiveerd. Maar met de nieuwe update zijn deze terug actief geworden.Die schema's zijn niet zichtbaar via de app. Dus nieuwe maken zodat die 'oude' schema's terug worden overschreven. Vervolgens dan de schema's terug verwijderen( waarschijnlijk worden deze terug deactiveren).
Dat was de oplossing bij mij
als je het commando triggers gebruikt dan kan je het aantal ontbrekende id's zien en die moet je overschrijven.
Vanavond maar eens kijken of ze nog automatisch dicht gaan.
Treed het probleem later weer op na de modem-reboot?
Ik heb bij anderen (zit zelf voor internet niet bij Ziggo) vaker gezien dat 1 specifiek apparaat deels beperkt was in de functionaliteit via WiFi. Dus ofwel niet bij bepaalde sites (alle extern of alle intern) kon komen, of super traag.
Modem reboot was dan eigenlijk altijd de oplossing.
Dat Ubee modem lijkt nogal wat van dergelijke bugjes te hebben.
Is nog steeds niet uitgesloten dat er iets in de HomeWizard niet lekker gaat. Bijvoorbeeld de WiFi-module die wacht op een acknowledgement, terwijl het pakketje nooit bij de tegenpartij is aangekomen, oid.
@bhoek:
Als HomeWizard een API zou vrijgeven, dan leggen ze zichzelf daarmee ook vast.
ja het probleem treed later weer op als ik dan via ip get-status wil opvragen dan kan hij geen verbinding maken terwijl ik met de app er wel bij kan. Na modem reset is het een poos goed en dan na een paar uur treed het probleem weer op en moet ik de modem eerst resetten.TD-er schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:26:
@Reinhold:
Treed het probleem later weer op na de modem-reboot?
Ik heb bij anderen (zit zelf voor internet niet bij Ziggo) vaker gezien dat 1 specifiek apparaat deels beperkt was in de functionaliteit via WiFi. Dus ofwel niet bij bepaalde sites (alle extern of alle intern) kon komen, of super traag.
Modem reboot was dan eigenlijk altijd de oplossing.
Dat Ubee modem lijkt nogal wat van dergelijke bugjes te hebben.
Is nog steeds niet uitgesloten dat er iets in de HomeWizard niet lekker gaat. Bijvoorbeeld de WiFi-module die wacht op een acknowledgement, terwijl het pakketje nooit bij de tegenpartij is aangekomen, oid.
@bhoek:
Als HomeWizard een API zou vrijgeven, dan leggen ze zichzelf daarmee ook vast.
Ik heb nu een vouwgordijn in de veranda van 3.00m breed x 1.5m hoog en nu in de zomer gaat deze vrij frequent open en toe ifv het verluchten (schuifraam). Ben het geklooi met die koordjes stillaan beu.
Is nu redelijk doorzichtig. Voordeel echter van een vouwgordijn is als je die ca 30cm neerlaat je een denser pakket hebt dat iets steviger de zon tegen houdt (ifv verblinden). Bij een rolgordijn heb je nooit een meervoudige laag van het gordijn.
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Verwijderd
Top, PM gestuurd.Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:12:
Na mijn eigen ipad app (specifiek voor mijn huis met plattegrond), ben ik nu bezig met een nieuwe Apple Watch app. Deze wil ik echter generiek opzetten, zodat wellicht meer mensen er gebruik van kunnen maken straks. Er komt in ieder geval een 'thermostaat' view in, en sturen van scenes. Status van 'thuis' of 'weg' op GPS basis. Mocht iemand nog goede ideen hebben,hoor ik het heel graag. Wie weet wat er allemaal kan, en ben wel benieuwd naar wat jullie zoal via de Watch zouden willen doen. Graag PM als je iets wilt delen; wel geduld hebben, daar alles naast mijn gewone werk gebeurd en nog in pilot fase is. Uiteindelijk komt HW vast ook met een app.
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met twee apps voor de Pebble (Time). App 1 om de temperatuur van de thermostaat (via de Heatlink) op te halen. Vervolgens kan je dat aanpassen en terugsturen naar de thermostaat om in te stellen.Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:12:
Na mijn eigen ipad app (specifiek voor mijn huis met plattegrond), ben ik nu bezig met een nieuwe Apple Watch app. Deze wil ik echter generiek opzetten, zodat wellicht meer mensen er gebruik van kunnen maken straks. Er komt in ieder geval een 'thermostaat' view in, en sturen van scenes. Status van 'thuis' of 'weg' op GPS basis. Mocht iemand nog goede ideen hebben,hoor ik het heel graag. Wie weet wat er allemaal kan, en ben wel benieuwd naar wat jullie zoal via de Watch zouden willen doen. Graag PM als je iets wilt delen; wel geduld hebben, daar alles naast mijn gewone werk gebeurd en nog in pilot fase is. Uiteindelijk komt HW vast ook met een app.
App 2 haalt de diverse scenes op van Homewizard en dan de optie om ze Aan of Uit te zetten. Ik heb scenes ipv lampen gebruikt omdat ik mijn lampen gekoppeld heb in een scène per vertrek en ze dus ook zo wil schakelen.
Als je nog vragen hebt hoor ik t graag!
Haal je dit echt uit de heatlink of uit de homewizard?CoachKoos schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met twee apps voor de Pebble (Time). App 1 om de temperatuur van de thermostaat (via de Heatlink) op te halen. Vervolgens kan je dat aanpassen en terugsturen naar de thermostaat om in te stellen.
Echter de Google play store is nog niet bijgewerk, dus afwachten tot ze daar ook de boel verwerkt hebben.HomeWizard v3.1 app release
Vandaag wordt versie 3.1 van de app gereleased voor iOS, Android en web. Werken met tasks is nu nog makkelijker!In de Appstore / Play Store staan de uitgebreide releasenotes.
- 'Schema' heet nu 'taken'
- Filteren op 'preset' in het taken-overzicht toegevoegd
- In het overzicht worden taken geordend op type en volgorde van uitvoering
- Dagen waarop een taak actief is worden nu weergegeven
- Zonnetijden worden weergegeven in het overzicht
Als je op je PC naar de PlayStore gaat en je klikt op installeren/geinstalleerd wordt de update gewoon geinstalleerdTD-er schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:12:
Zojuist in de mail:
quote:
HomeWizard v3.1 app release
Vandaag wordt versie 3.1 van de app gereleased voor iOS, Android en web. Werken met tasks is nu nog makkelijker!
'Schema' heet nu 'taken'
Filteren op 'preset' in het taken-overzicht toegevoegd
In het overzicht worden taken geordend op type en volgorde van uitvoering
Dagen waarop een taak actief is worden nu weergegeven
Zonnetijden worden weergegeven in het overzicht
In de Appstore / Play Store staan de uitgebreide releasenotes.
Echter de Google play store is nog niet bijgewerk, dus afwachten tot ze daar ook de boel verwerkt hebben.

Nee, uit de HomeWizard (API). Maar daar heb je natuurlijk de Heatlink voor nodig 😀Jovink538 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Haal je dit echt uit de heatlink of uit de homewizard?
Dat heb ik nu dan ook maar even gedaanPhAnt0mFS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:17:
[...]
Als je op je PC naar de PlayStore gaat en je klikt op installeren/geinstalleerd wordt de update gewoon geinstalleerdookal is de playstore lokaal op je toestel nog niet bijgewerkt.
Maar toen ik het postte, stond er ook op de PlayStore pagina: "Bijgewerkt 16 april 2015" (uit m'n hoofd, weet dat het ergens april was)
Nu staat er de datum van vandaag.
Ik zag dat er voor Go nog niks was, dus ik heb alvast een klein begin gemaakt.
Voor de geïnteresseerden: https://bitbucket.org/sklippert/homewizard-go
Ik wil het zelf vooral gaan gebruiken om een snelle lokale widget te maken (service die een plaatje met weerstatus teruggeeft) en een lokale proxy (ARM versie die op NAS draait op een eigen poort) zodat ik de HW van buiten kan benaderen zonder HW Online.
Is nog erg alpha stadium, dus ik sta open voor hulp, vooral voor wat sensortypes uitwerken want ik heb zelf natuurlijk niet alle sensors dus kan 't ook niet testen
[ Voor 8% gewijzigd door Klippy op 06-07-2015 14:12 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
BarryMel
Plaatje van de weestatus bied Homewizard zelf ook al en werkt best goed.Klippy schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:10:
Er zijn al heel wat leuke API wrappers beschikbaar, maar ik programmeer zelf zowat alles in Go tegenwoordig.
Ik zag dat er voor Go nog niks was, dus ik heb alvast een klein begin gemaakt.
Voor de geïnteresseerden: https://bitbucket.org/sklippert/homewizard-go
Ik wil het zelf vooral gaan gebruiken om een snelle lokale widget te maken (service die een plaatje met weerstatus teruggeeft) en een lokale proxy (ARM versie die op NAS draait op een eigen poort) zodat ik de HW van buiten kan benaderen zonder HW Online.
Is nog erg alpha stadium, dus ik sta open voor hulp, vooral voor wat sensortypes uitwerken want ik heb zelf natuurlijk niet alle sensors dus kan 't ook niet testen
En ik vind het niet zo leuk dat ik dan mijn data ook moet delen om die widget te gebruiken. Beetje spelen, is ook een leuke oefening. Met Domoticz kom je ook al een heel eind, maar dat ik dan weer te zwaar.
Heb komende weken ook niet veel tjid dus zal niet heel hard gaan groeien
De kwaliteit van ontvangst met KAKU wisselt namelijk behoorlijk tussen verschillende versies.
Hier heb ik twee KaKu verwisseld mer twee smartwares deze lijken beter te werken en samen te werken.martinvdm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:43:
Nu dat de HomeEasy tussenschakelaars in het assortiment van Homewizard zijn toegevoegd, vroeg ik me af; heeft iemand wel eens kwaliteitsverschil gemerkt tussen HomeEasy en KaKu? En dan met name de reikwijdte.
Bij de KaKu moest ik vaker twee keer op de afstandsbediening drukken om beide schakelaars aan te krijgen, de smartwares werken gelijk als ik op de afstandsbediening druk.
Alleen zolang heb ik ze nog niet dus om ze nu al de hemel in te prijzen is nog te vroeg, zo ook met de HomeEasy welke er net bij zijn gekomen dus daar is nog minder op dit moment over aan te geven denk ik.
Ze zullen namelijk ofwel een print-antenne (of ingekort opgesoldeerd sprietje) zijn, of een heel klein spoeltje om de ontvanger in oscillatie te houden.
De eerste biedt vrij lage productiekosten als je aantallen maakt en de laatste is in kleinere aantallen goedkoper, echter de afregeling vereist wel wat handwerk en is dus ook niet makkelijk weer handmatig te repareren als je het spoeltje "gesloopt" hebt.
Denk aan het spoeltje in de AWS-3500-3.
Het enige wat echt veel beter werkt is als je er een externe antenne op kunt zetten, zoals KAKU nu doet met die mini inbouw dingen met 2 draadjes eraan.
Zitten die ontvangers toevallig dicht bij elkaar? Of dicht bij andere KAKU ontvangers?wbkk schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:50:
[...]
Hier heb ik twee KaKu verwisseld mer twee smartwares deze lijken beter te werken en samen te werken.
Bij de KaKu moest ik vaker twee keer op de afstandsbediening drukken om beide schakelaars aan te krijgen, de smartwares werken gelijk als ik op de afstandsbediening druk.
Alleen zolang heb ik ze nog niet dus om ze nu al de hemel in te prijzen is nog te vroeg, zo ook met de HomeEasy welke er net bij zijn gekomen dus daar is nog minder op dit moment over aan te geven denk ik.
[ Voor 40% gewijzigd door TD-er op 06-07-2015 21:53 ]
Zit meer dan 3 meter tussen dus ruim voldoende, was ook noodzaak voor de verschillende groepen, dus daar kon er geen storing door ontstaan.[b][message=44537077,noline]
Zitten die ontvangers toevallig dicht bij elkaar? Of dicht bij andere KAKU ontvangers?
De smartwares schakelaars ook nog kunnen koppelen op de KaKu AYC-102 afstandsbediening.
Heb nog nooit problemen gehad met storen op elkaar of niet schakelen.
Ik heb er ook 1 van homeeasy, maar daar is bij mij het bereik weer een stuk minder van.
Ook laatst een klacht ingediend dat de hue app sterkere kleuren uit kan sturen dan Homewizard. Ook nog niks van gehoord !!Henkhuppelschot schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:04:
wacht alweer een week op reactie, na een defecte regen meter![]()
![]()
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Dit heeft heel lang gewoon goed gewerkt, maar de laatste weken gebeurde het iedere keer dat als ik bijv een weekend weg geweest was dat de verlichting gewoon nog brandde als ik de volgende ochtend/middag thuis kwam. De inschakelen werkt prima, heb ik ook een notificatie voor ingesteld, en dat gaat gewoon pirma. Alleen het uitschakelen dus niet, terwijl dat altijd goed gewerkt heeft.
Sinds enkele weken ben ik aan het experimenteren met Domoticz en RFXCom, dat heeft toch wel meer mogelijkheden en bied meer vrijheid t.o.v. de HW. Heb nu maar een HW Failsafe gebeurtenis gemaakt in Domoticz, als bepaalde lampen na tijd x nog aan staan, zet dan de boel uit, en dat werkt perfect, maar zou niet moeten natuurlijk.

Heb nu het uitschakelschema weggegooid en opnieuw aangemaakt, kijken wat het nu gaat doen.
Denk wel dat ik de HW ga inruilen voor Domoticz icm RFXCom en ZWave op een Pi2, al zijn de android apps nog niet volwassen, dat is toch wel mooi van HW.
V.w.b. geofencing en HW, ik heb dit opgelost met tasker, als ik thuis kom en ik verbind met WiFi dan stuurt tasker een http commando naar de HW die de status op thuis zet en vice versa, niet connected met WiFi thuis, dan status afwezig, gaat prima!
Weer een stukje van het bereik afgeknabbeld kan nu alleen mijn huiskamer nog maar bedienen😔
Het einde is in zicht met homewizard
Snap je methode maar dat is lastig als je meer dan 1 mobiel hebt, bijvoorbeeld je vrouw. Naar ik begreep gaat Homewizard Geofencing wellicht opties geven die daar rekening mee houdt.Stimpy68 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
V.w.b. geofencing en HW, ik heb dit opgelost met tasker, als ik thuis kom en ik verbind met WiFi dan stuurt tasker een http commando naar de HW die de status op thuis zet en vice versa, niet connected met WiFi thuis, dan status afwezig, gaat prima!
HomeWizard v3.1 app release
Vandaag wordt versie 3.1 van de app gereleased voor iOS, Android en web. Werken met tasks is nu nog makkelijker!
-----------------
Dit was een stukje uit de nieuwsbrief alleen vraag ik mij nu af waar de app voor web is gebleven, heeft iemand die al in gebruik?

martinvdm schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:28:
[...]
Snap je methode maar dat is lastig als je meer dan 1 mobiel hebt, bijvoorbeeld je vrouw. Naar ik begreep gaat Homewizard Geofencing wellicht opties geven die daar rekening mee houdt.
Ja dat is waar, misschien dat HW daar rekening mee gaat houden.martinvdm schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:28:
[...]
Snap je methode maar dat is lastig als je meer dan 1 mobiel hebt, bijvoorbeeld je vrouw. Naar ik begreep gaat Homewizard Geofencing wellicht opties geven die daar rekening mee houdt.
Dat is eigenlijk best wel een goed idee. Als ik nou op mijn NAS een php script heb wat ieder kwartier door de HW wordt getriggerd middels een ip switch, dit php script pingt dan alle smartphones (vast ip) van mijn huisgenoten, zodra ze allemaal onbereikbaar zijn dan preset is 'away'. Ze nemen nl atijd hun smartphone mee en ze staan altijd op wifi. het php script wordt dan ook getrigged door de voordeur, dus als smartphone wordt gezien gaat status weer op 'home'.... hmm eens uitproberen.Stimpy68 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
We've got that ring of confidence
gebruik zelf geen homewizard meer, maar met pimatic heb ik hier een oplossing voor gevonden, met een hping commando kun je de iPhone wakker maken. Dit doe ik elke 5 minuten. Zo kan pimatic de iPhone pingen.Yukkie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:09:
Mooi plan, Maar volgens mij (maar ik heb er zelf geen ervaring mee) heb je dan een probleem met iPhone gebruikers. Van mijn collega begreep ik dat de wifi van een iPhone niet aanstaat als deze standby is. Pas als hij zijn iPhone gebruikt, maakt zijn iPhone verbinding met zijn thuisnetwerk. Nou weet ik niet of dat een instelling is of niet, maar wel iets om rekening mee te houden denk ik.
Voorbeeld:
1
| sudo hping3 -2 -c 3 -p 5353 192.168.1.4 >/dev/null 2>&1 || true |
Ik wil graag de HW App gebruiken ZONDER dat ik de HW hardware bezit.
Als ik in de HW App het IP opgeef van mijn server en druk op "Inloggen" stuur de HW naar de server de volgende boodschap:
GET /<password>/conf/get
De App verwacht dan de juiste boodschap terug voordat deze verder gaat, maar omdat ik geen HW hardware bezit is het formaat van deze boodschap onbekend.
Is er iemand die het formaat kent, of iemand die het voor mij wil proberen te achterhalen via zijn browser.
Op internet is niks bekend over het formaat van het CONF commando, de overige commando's van de API zijn wel gedocumenteerd.
Wie kan helpen?
Indien je het voor "normale" doeleinden wilt gebruiken kan je het beste met de mensen van HomeWizard contact opnemen.gerardwr schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:08:
Hallo,
Als ik in de HW App het IP opgeef van mijn server en druk op "Inloggen" stuur de HW naar de server de volgende boodschap:
GET /<password>/conf/get
De App verwacht dan de juiste boodschap terug voordat deze verder gaat, maar omdat ik geen HW hardware bezit is het formaat van deze boodschap onbekend.
Is er iemand die het formaat kent, of iemand die het voor mij wil proberen te achterhalen via zijn browser.
Op internet is niks bekend over het formaat van het CONF commando, de overige commando's van de API zijn wel gedocumenteerd.
Wie kan helpen?
Daar zal men jou vraag zeker kunnen beantwoorden als ze jou reden goed genoeg vinden om de app te moeten gebruiken zonder de hardware.
Voor het gemak heb je hier dan ook wel iets aan;
Algemeen: info@homewizard.nl
Support vragen: support@homewizard.nl
[ Voor 5% gewijzigd door wbkk op 08-07-2015 19:29 ]
daar was ik nu ook achter gekomen, de samsungs geen problemen, maar iphones gaan in sleep mode en dus geen ip, ik probeer udp packets te sturen naar 5353 vanuit HW middels ip switch, maar de iphone's worden niet wakker. Wat is de data ? hping3 voorbeeld hierboven snap ik de options t/m ip adres, maar wat is >/dev/null 2>&1 || true, is dat de string wat je moet sturen via udp ?sweebee schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:30:
[...]
gebruik zelf geen homewizard meer, maar met pimatic heb ik hier een oplossing voor gevonden, met een hping commando kun je de iPhone wakker maken. Dit doe ik elke 5 minuten. Zo kan pimatic de iPhone pingen.
Voorbeeld:code:Dit script wordt elke 5 minuten uitgevoerd.
1 sudo hping3 -2 -c 3 -p 5353 192.168.1.4 >/dev/null 2>&1 || true
Volgens mij heeft Petrie de gegevens die jij zoektgerardwr schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:08:
Hallo,
GET /<password>/conf/get
Wie kan helpen?
Petrie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:41:
Net wat zitten meten op wifi via de capture pagina in mijn Fritzbox. De bestanden kun je lezen met WireShark.
Als iemand, mijn capture files wil hebben mag dat.
De waarde die je terug krijgt wordt naar dev/null gestuurd, dus gedumpt zodat je geen (fout)melding krijgt.bhoek schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:00:
[...]
daar was ik nu ook achter gekomen, de samsungs geen problemen, maar iphones gaan in sleep mode en dus geen ip, ik probeer udp packets te sturen naar 5353 vanuit HW middels ip switch, maar de iphone's worden niet wakker. Wat is de data ? hping3 voorbeeld hierboven snap ik de options t/m ip adres, maar wat is >/dev/null 2>&1 || true, is dat de string wat je moet sturen via udp ?
okee bedankt, maar ik ben niet echt bekend met hping3, stuur je ook nog bepaalde data (via udp) naar de poort 5353 of maakt dat niet uit, bv het getal 0 zou ook al goed zijn ?sweebee schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:32:
[...]
De waarde die je terug krijgt wordt naar dev/null gestuurd, dus gedumpt zodat je geen (fout)melding krijgt.
In HW kun je middels ip switch via UDP data sturen naar een poort. mijn lan relay board bv stuur je het getal 1 om relais 1 te schakelen, 2 voor relais 2 en 0 voor alles uit.
Verwijderd
Of er verschil is in bereik durf ik niet te zeggen, maar de laatste generatie KAKU's lijken gevoelig voor een 'te lage' belasting of iets van die trend waar de HomeEasy minder last van heeft.martinvdm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:38:
Tja dat is zo, maar wellicht of iemand op dezelfde plek een Kaku gewisseld voor een HomeEasy of andersom en zo een verschil opgemerkt.
Ik heb nu drie KAKU's die een camera in moesten schakelen vervangen voor de H.E. omdat sommige commandos niet lekker doorkwamen bij de KAKU's terwijl de H.E. het wel gewoon doen.
Bij de H.E. echter lijken ze me weer meer gevoelig over de stand waarmee ze staan wat betreft de antenne. Als de HW verticaal hangt en de H.E. liggen horizontaal dan wil het nog wel eens gebeuren dat er niet geschakeld word.
Lijkt me ook wel de enige manier.Dazzie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:20:
Het schijnt dat hw kijkt welke device er thuis is en weg is. Pas als alle ingestelde devices weg zijn gaat die op afwezig. Je moet hem dus niet op de ipad instellen als die altijd thuis ligt...![]()
[...]
Ik wilde zelf ook zoiets maken, had het daar met een collega over en kwam ook ongeveer tot dit idee.
Heb nu zelf mijn Go projectje als een servertje draaien op een Rasberry Pi, dus kan hem in principe van overal benaderen en dus op verschillende triggers een signaal laten geven.
Users beheren (eenmalige aanroep):
- GET /users/<id>/add
- GET /users/<id>/remove
Daarna:
- GET /users/<id>/home
- GET /users/<id>/away
Waarbij <id> staat voor een eigen te kiezen naam, bijv. /users/jan/away
Zodra er een /home GET wordt gedaan gaat hij altijd naar preset 0, zodra er niemand thuis is gaat hij naar preset 1.
Met de app is het toch altijd te overrulen.
Vooral dit stukje sprak mij wel aan:
Digitale 433Mhz ontvangers
Alle Smartwares sensoren zijn voorzien van digitale 433Mhz ontvangers. In eerdere ontvangers van HomeEasy en KlikAanKlikUit zitten 'analoge' 433Mhz ontvangers. Het voordeel van digitale ontvangers, is dat deze dichter bij elkaar geplaatst kunnen worden: het is niet meer nodig om 50cm afstand tussen individuele sensoren aan te houden, zoals bij eerdere sensoren werd aanbevolen. Los hiervan, is het bereik vergelijkbaar en is het 1-richtingscommunicatie op 433Mhz.
Verder heb ik nog een vraag of ik de remote (zender) nodig heb (ik wil de motor van Somfy met ingebouwde ontvanger) want die kost me ook een 80 euro als ik het goed onthouden heb. Volgens hem kun je de ontvanger anders niet koppelen aan de HW. Klopt dit? Anders bespaar ik me dat geld.
Mijn boefje is liev!
Klopt helemaal. Je moet eerst de gehele cyclus qua programeren van Somfy doorlopen en daarna kun je pas de HW toevoegen als extra zender. Er is wel een goedkopere variant van Somfy (muur montage) plaatje wat volgens mij minder kost dan 80 euro.JB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:06:
Gisteren is er een man bij ons geweest om offerte te maken voor elektrische rolluiken. Nu leveren zij standaard Somfy dus dat is mooiHij gaf aan dat ik RTS nodig heb omdat IO nog niet werkt met HW, dit lijkt te kloppen als ik het internet erop na surf
Verder heb ik nog een vraag of ik de remote (zender) nodig heb (ik wil de motor van Somfy met ingebouwde ontvanger) want die kost me ook een 80 euro als ik het goed onthouden heb. Volgens hem kun je de ontvanger anders niet koppelen aan de HW. Klopt dit? Anders bespaar ik me dat geld.
IO werkt zeker niet met HW, Somfy is als ze RTS laten vallen zichzelf uit de markt aan het drukken want dan werkt het geheel alleen met hun eigen brouwsel qua centrale besturing.. <niet slim>
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Je zegt dus dat ik de afstandbediening sowieso nodig heb?peterpijpelink schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Klopt helemaal. Je moet eerst de gehele cyclus qua programeren van Somfy doorlopen en daarna kun je pas de HW toevoegen als extra zender. Er is wel een goedkopere variant van Somfy (muur montage) plaatje wat volgens mij minder kost dan 80 euro.
IO werkt zeker niet met HW, Somfy is als ze RTS laten vallen zichzelf uit de markt aan het drukken want dan werkt het geheel alleen met hun eigen brouwsel qua centrale besturing.. <niet slim>
Volgens mij hebben ze daar schijt aan als grote onderneming, ze geven ook geen garantie als ze weten dat je met HW schakelt ipv eigen spul (volgens "rolluiken-man").
Mijn boefje is liev!
Je kunt met een losse afstandsbediening ook makkelijker de midden positie afstellen.
JB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:06:
[...]
Je zegt dus dat ik de afstandbediening sowieso nodig heb?
Volgens mij hebben ze daar schijt aan als grote onderneming, ze geven ook geen garantie als ze weten dat je met HW schakelt ipv eigen spul (volgens "rolluiken-man").
En soms is de HW niet zo betrouwbaar en ben je blij dat je een losse afstandsbediening hebtMartinAH schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:22:
De Somfy Telis 4 RTS pure kost rond de €50,00 en daar kun je 5 rolluiken mee sturen(of 4 rolluiken en een groep).
Je kunt met een losse afstandsbediening ook makkelijker de midden positie afstellen.
[...]
Oke, deze werkt dus op alle rolluiken? Dan bestel ik die zelf wel, als hij me meer offereert...MartinAH schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:22:
De Somfy Telis 4 RTS pure kost rond de €50,00 en daar kun je 5 rolluiken mee sturen(of 4 rolluiken en een groep).
[...]
Ja dat is zeker waar.chippie777 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:23:
[...]
En soms is de HW niet zo betrouwbaar en ben je blij dat je een losse afstandsbediening hebt
Mijn boefje is liev!
Ja, deze werkt op alle Somfy rolluiken mits RTS en geen IO.JB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:33:
[...]
Oke, deze werkt dus op alle rolluiken? Dan bestel ik die zelf wel, als hij me meer offereert...
Ik heb er aan gedacht om ze te kopen maar de ervaring met Ibood weerhoudt mij ervan om ze daar aan te schaffen.Marc79 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:05:
Voor de liefhebber op ibood op dit moment triplex pack rookmelders in de aanbieding. .
Zonder kennisgeving van Ibood moet je op het Ibood forum horen dat de bestelling vertraagd is voor minimaal 14 dagen en na de 14 dagen duurt het nog 4 weken. En tijdens het wachten op jouw bestelling word dezelfde aanbieding alweer aangeboden, met een levertijd van 14 dagen. ?????
Maar dit is mijn ervaring.
Verwijderd
Ik kwam er achter omdat mijn contactsensoren op mijn voor en achterdeur geen signalen meer doorgaven en dat mijn temperatuurmeters en windmeter op geen data staan.
Gisteravond schakelde mijn lampen die automatisch aan gaan ook niet meer aan en uit en ik kan 90% van mijn klik aan klik uit schakelaars niet meer bedienen. Dit zijn allemaal schakelaars en signalen die over de 433 Mhz antenne gaan als ik me niet vergis. Van de 18 schakelaars die er aan hangen werken er nu 2. Mijn rolluiken daarin tegen werken nog wel naar behoren.
Mijn Heatlink en Energylink werken nog uitstekend overigens, maar deze communiceren via de 868 Mhz antenne toch?
Ik heb de afgelopen weken niets aangepast en het probleem doet zich sinds gister ineens voor.
Wie kan mij op weg helpen wat dit zou kunnen zijn of zijn er mensen die hetzelfde hebben? Spanning van de Homewizard halen heeft niets geholpen.
Heb je gisteren iets nieuws in huis in gebruik genomen ?
Al bij je buren geïnformeerd of zij iets hebben gekocht wat zou kunnen storen ?
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Verwijderd
Sommige auto-sleutels (deurvergrendeling) werken ook op 433 MHz, dus grote kans dat dat ook niet werkt in de buurt.
Verwijderd
Maak een sensor aan en noem die bijv. "Test".
Laat de code "leren" en zie vanzelf of er 1 code is die voortdurend wordt uitgezonden; is die er, dan heb je de boosdoener te pakken. (je hoeft alleen maar op te zoeken of die code in jouw reeks sensoren voorkomt).
http://www.kindveilighuis...id-artikelen2/rookmelders daar zijn ze altijd goedkoop te krijgenMarc79 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:05:
Voor de liefhebber op ibood op dit moment triplex pack rookmelders in de aanbieding. .
BarryMel
Toevallig hier hetzelfde. Ook hier ineens een wandschakelaar, een bewegingssensor thermometers en een magneetcontact wat iedere dienst weigerde. Mij helemaal suf gezocht, eigenlijk niets gevonden. Het enigste was een magneetcontact welke het " dicht" signaal niet verstuurde. Door een deur, die licht was krom getrokken , maakten de 2 delen geen goed contact. Deze delen bijgesteld en hoe dan ook , alles werkt ineens weer.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:53:
Ik heb sinds 15-07-2015 hele vage problemen met mijn Homewizard.
Ik kwam er achter omdat mijn contactsensoren op mijn voor en achterdeur geen signalen meer doorgaven en dat mijn temperatuurmeters en windmeter op geen data staan.
Gisteravond schakelde mijn lampen die automatisch aan gaan ook niet meer aan en uit en ik kan 90% van mijn klik aan klik uit schakelaars niet meer bedienen. Dit zijn allemaal schakelaars en signalen die over de 433 Mhz antenne gaan als ik me niet vergis. Van de 18 schakelaars die er aan hangen werken er nu 2. Mijn rolluiken daarin tegen werken nog wel naar behoren.
Mijn Heatlink en Energylink werken nog uitstekend overigens, maar deze communiceren via de 868 Mhz antenne toch?
Ik heb de afgelopen weken niets aangepast en het probleem doet zich sinds gister ineens voor.
Wie kan mij op weg helpen wat dit zou kunnen zijn of zijn er mensen die hetzelfde hebben? Spanning van de Homewizard halen heeft niets geholpen.
Overigens net een andere auto gekocht met afstandsbediening.............
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
Is er een duidelijke correlatie tussen afstand en welke schakelaars niet meer werken?martinvdm schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:26:
Sinds de firmware update is hier de zend sterkte van de Homewizard duidelijk minder. Ook meerdere schakelaars die niet meer werken.
Anders zou het wel eens een andere oorzaak kunnen hebben. (bijvoorbeeld leeftijd/generatie schakelaars)
Het lijkt me namelijk sterk dat ze het zendvermogen überhaupt kunnen terugschroeven.
Tja ik heb er ook moeite mee maar het lijkt toch echt wel zo. Niets veranderd, firmware update en die zelfde dag 2 schakelaars die nauwelijks meer werken en daarvoor wel werkte. Zijn acd-1000 en werkte hiervoor wel. Zijn wel beide die het verste weg zitten.TD-er schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Is er een duidelijke correlatie tussen afstand en welke schakelaars niet meer werken?
Anders zou het wel eens een andere oorzaak kunnen hebben. (bijvoorbeeld leeftijd/generatie schakelaars)
Het lijkt me namelijk sterk dat ze het zendvermogen überhaupt kunnen terugschroeven.
1 schemas en onverklaarbare oude data danwel schemas die ik lang gelden weg had gegooid combinatie van beiden dus.
2 schakalaars op afstand (de twee meest ongunstigste tov de HW schakelden zeer slecht). Dit alles onmiddelijk na de laatste update....ik heb het wel weer recht gekregen maar zeer opvallend.
Hebben jullie dit al gemeld aan HomeWizard zelf?
Al meerdere keren, laten we het maar op vakantie tijd houden, maar het is weer eens zeer stil.TD-er schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:57:
Het zou natuurlijk kunnen dat er iets aan de duty-cycle van de zend-codes veranderd is.
Hebben jullie dit al gemeld aan HomeWizard zelf?
dat kan wel, de 433mhz tranceiver chip van TI de CC1101 heeft een power register welke door de firmware wordt ingesteld. de firmware kan de output power < 100% instellen.TD-er schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Is er een duidelijke correlatie tussen afstand en welke schakelaars niet meer werken?
http://www.ti.com/lit/an/swra151a/swra151a.pdf
Ik heb het ook met sommige kaku/somfy aan de buitengrenzen. ik heb inmiddels de spullen in huis en ga een externe dipool antenne ophangen, met horizontale polarisatie (omdat 90% van de ontvangers 'liggen'.
Een optie is een 2e dipool op de boven verdieping welke ik parallel schakel aan de eerste dipool. (wel antenne matching genruiken). in ingebouwde patch antenne schakel ik uit (input aan ground)
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!