Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:49
gm,

Ivm port forwarding heb ik een vast IP adres toegekend aan HomeWizard, maar nu is de stroom eraf geweest en kreeg ik geen verbinding meer. In de router gekeken en zag dat er een tweede Homewizard staat met een ander MAC adres en daarmee ook een ander (automatisch toegekend) IP adres. NB De router zet het IP adres vast op basis van het MAC adres.

Ik dacht dat een MAC adres vast stond??

Anders moet ok na iedere stroomuitval opnieuw het IP adres bij forwarding aanpassen...

Ik hoor graag of ik het goed zie en of er een andere oplossing is om het IP adres vast te zetten en houden...

Gr.,
Coach K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik heb hem in de HW zelf vast ingesteld werkt goed ook met een reboot. Ziggo routers hebben bugs met het maken van dhcp reservering, kan ook in je router mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na wat onderzoek bleek de afstandsbediening van mijn trap verlichting de oorzaak van het issue te zijn. Alles werkt bij mij nu weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41
Het geluid van mijn deur-signalering gaat vervelen, je kunt geen tonen wijzigen hè?

En; als ik meerdere magneetcontacten ga plaatsen, krijgen die dan allemaal dezelfde toon?

Verder moet ik - na een jaar - toch ook aan de externe antenne, regelmatig vertraging op de signalering en weigerende schakelaars ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:17
elcastel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:17:
Het geluid van mijn deur-signalering gaat vervelen, je kunt geen tonen wijzigen hè?

En; als ik meerdere magneetcontacten ga plaatsen, krijgen die dan allemaal dezelfde toon?

Verder moet ik - na een jaar - toch ook aan de externe antenne, regelmatig vertraging op de signalering en weigerende schakelaars ...
Als je de ACDB-7000 hebt dan kun je de toon wijzigen.

Bij mij gaat de ding-dong als de bel gaat en er gaan vogeltjes fluiten als er achterom iemand in de tuin loopt dmv de bewegingsmelder.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Nee, het is niet de deurbel, maar een magneet-contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik dacht een deurcontact icm een deurbel, maar jij bedoeld het toontje in de app? Maar daarin heb je idd maar een beperkte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:40:
[...]

dat kan wel, de 433mhz tranceiver chip van TI de CC1101 heeft een power register welke door de firmware wordt ingesteld. de firmware kan de output power < 100% instellen.

http://www.ti.com/lit/an/swra151a/swra151a.pdf

Ik heb het ook met sommige kaku/somfy aan de buitengrenzen. ik heb inmiddels de spullen in huis en ga een externe dipool antenne ophangen, met horizontale polarisatie (omdat 90% van de ontvangers 'liggen'.
Een optie is een 2e dipool op de boven verdieping welke ik parallel schakel aan de eerste dipool. (wel antenne matching gebruiken). in ingebouwde patch antenne schakel ik uit (input aan ground)
Hmm, dat is een interessant lijstje. Vooral ook omdat de register-waardes niet continue stijgend/dalend zijn bij afnemend zendvermogen.
Dat zou suggereren dat er 2 trappen in zitten, waarvan je elk de gain in kunt stellen. Oftewel de vervorming/ruis zou bij gelijk zendvermogen voor verschillende registerwaarden wel eens anders kunnen zijn.
Helemaal mooi zou zijn als HomeWizard dat instelbaar zou kunnen maken ;) (maar dat zal niet gebeuren vermoed ik)

En wanneer je klaar bent met je mod, wel even foto's en resultaten hier posten he?
Ga je beide antenne's dan dicht bij elkaar plaatsen om echo zoveel mogelijk te reduceren?
En is zoiets als dit dan niet praktischer, ipv. een dipool?
Afbeeldingslocatie: http://static1.camping-car-plus.com/photos_produits/32_11171121B.jpg
Dan zit je nog steeds met ontvangst 'boven' en 'onder' je, maar niet meer met polarisatie.

Edit:
Of voor het idee een andere versie:
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1KijgHVXXXXboXXXXq6xXFXXXj/Goede-5-8-g-4-bladeren-omnidirectionele-antenne-gain-zender-ontvanger-set-multicotper-frame-multirotor-rc.jpg

Lijkt me niet heel lastig zelf te maken.

Edit2:
Hier staat precies hoe je ze moet maken, maar de draad gaat best wel vrij groot worden voor 433 MHz (70 cm draad)
Dus misschien niet heel praktisch en je kunt juist meer reflecties krijgen bij de ontvangst.

[ Voor 17% gewijzigd door TD-er op 17-07-2015 11:23 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
in principe ga ik eerst voor 1 dipool. het stralings diagram is als een autoband, dus genoeg bereik (behalve vanaf de eindpunten, maar in die richting zitten toch geen ontvangers. Als de demping van de gewapende betonnen vloer dusdanig is dat het bereik op de 1e te weinig is komt er daar een 2e dipool.. daartoe leg ik 50ohm coax door een bestaande pijp. nog aanvullen met 2x kwart lambda 75 coax (matching) voor iedere antenne , en dat zou het moeten zijn.
misschien dat ik nog wel een reflector achter de dipool zet omdat ik achter de dipool geen ontvangers heb, en dus alle zend vermogen naar voren zet. Maar goed, ik ga eerst ff op vakantie, daarna ga ik het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Tinusvolkel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:34:
Ik dacht een deurcontact icm een deurbel, maar jij bedoeld het toontje in de app? Maar daarin heb je idd maar een beperkte keuze.
Klopt, deurcontact. Beperkte keuze of geen keuze? Ik zie het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Laatst online: 02-10 15:21
Ik heb het Smartwares weerstation. Na alles ingesteld te hebben werkte het zoals het hoort, het weerstation gaf in het display de waardes van de buitensensoren correct weer en ook de Homewizard app liet de waardes correct zien.

Sinds een paar dagen geeft het weerstation in het display de waardes van de buitensensoren niet meer weer (-,--) terwijl de waardes die door het weerstation zelf worden gemeten wel worden weergegeven. In eerste instantie heb ik geprobeerd de buitensensoren opnieuw te koppelen maar dit lost het probleem niet.

Het vreemde is dat de Homewizard app de juiste waardes nog steeds weergeeft. Als ik bijvoorbeeld de waardes van de thermo-hygrometer vergelijk met de app dan kloppen die altijd. Ook de windsnelheid/richting en neerslag worden (voor zover ik dat kan controleren) correct weergegeven in de app.

Dus, het lijkt er op dat het weerstation de waardes wel weet en doorgeeft aan de Homewizard, maar ze zelf niet laat zien.

De sensoren zijn niet rechtstreeks gekoppeld met de Homewizard.

Ik zag TD-er adviseren om het weerstation te rebooten. Kan dit door een aantal knoppen in te drukken of alleen door de stroom er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken het weerstation zelf niet, maar mijn eerste reactie zou zijn om de stekker eruit te trekken Dus een reboot.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nieuwe functionaliteit voor de HPM (http://hpm.homeip.net)

Het is nu mogelijk om in te stellen hoe vaak een commando voor een monitor scene moet worden herhaald. Dit is met name handig om te voorkomen dat een signaal wordt gemist bij ontvangers, of bv in een geval van een asun schakelaar, dat het besturen van een rolluik, zonnescherm of gordijn halverwege wordt onderbroken. Het instellen van het aantal "commits"kan ook in scenarios worden aangepast zodat bv bij brand een rolluik vele "open" signalen krijgt maar in normale situaties het aantal commits bv maar een of twee is.

Overige functionaliteit:
- Complex Conditioneel schakelen (en/of) van schakelaars, sensoren en scenes
- Aansturen van het alarmsignaal in uw rookmelders als generiek alarm
- Opslaan van weerstation informatie buiten de Homewizard
- Opslaan van Energylink verbruiksdata buiten de Homewizard
- Countdown timers tot 9999 seconden; voor schakelsituaties
- Koppelen van een willekeurig (alarm)systeem aan de Homewizard
- Integratie HEATlink; regel uw temperatuur conditioneel
- GEO-Fencing: schakel de Homewizard obv de lokatie van je telefoon
- Integratie ENERGYlink/WATTCHER; conditioneel sturen o.b.v. verbruik
- Random timers tot 9999 seconden; t.b.v. aanwezigheid simulatie
- Email notificatie met vrije tekst, gekoppelt aan de status van scenes
- Gratis Android/Apple/SMS notificatie o.b.v. speciefieke condities
- Integratie met IFTTT.COM (IF.COM) en koppel meer dan 100 channels

Voor voorbeelden en vragen zie http://hpm.homeip.net of mail hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superbikkel schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:55:
Ik heb het Smartwares weerstation. Na alles ingesteld te hebben werkte het zoals het hoort, het weerstation gaf in het display de waardes van de buitensensoren correct weer en ook de Homewizard app liet de waardes correct zien.

Sinds een paar dagen geeft het weerstation in het display de waardes van de buitensensoren niet meer weer (-,--) terwijl de waardes die door het weerstation zelf worden gemeten wel worden weergegeven. In eerste instantie heb ik geprobeerd de buitensensoren opnieuw te koppelen maar dit lost het probleem niet.

Het vreemde is dat de Homewizard app de juiste waardes nog steeds weergeeft. Als ik bijvoorbeeld de waardes van de thermo-hygrometer vergelijk met de app dan kloppen die altijd. Ook de windsnelheid/richting en neerslag worden (voor zover ik dat kan controleren) correct weergegeven in de app.

Dus, het lijkt er op dat het weerstation de waardes wel weet en doorgeeft aan de Homewizard, maar ze zelf niet laat zien.

De sensoren zijn niet rechtstreeks gekoppeld met de Homewizard.

Ik zag TD-er adviseren om het weerstation te rebooten. Kan dit door een aantal knoppen in te drukken of alleen door de stroom er af te halen?
Ik heb hetzelfde weerstation maar ik heb het idee dat het basis station als een soort repeater werkt. Als ik het basis station uitzet dan blijft ook bij mij de HW gewoon werken. Laatst had ik met de windmeter het probleem dat de HW geen data meer gaf. Ik op het dak geklommen windmeter uitgezet en weer aan. HW had eerder data als het basistation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Met de versie 3.22 :

HomeWizard actief:

11 dag(en)
19 uur
1 minuten

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 14:49
verwp01 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:34:
Met de versie 3.22 :

HomeWizard actief:

11 dag(en)
19 uur
1 minuten
Met versie 3.22
50394 min (bijna 35 dagen)

Nu versie 3.231 (zal wel beta zijn)
2 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn er eigenlijk nog alternatieven voor de invited smartlock? Vind hem nogal aan de prijs.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Als je goed zoekt zijn er wel alternatieven maar zie zijn net zo duur en worden niet door homewizard ondersteund

[ Voor 10% gewijzigd door Jovink538 op 21-07-2015 08:02 . Reden: Typ edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Weten jullie of de homewizard ook HTTPS ondersteund, want als je vanuit een hotel of camping WiFi e.a. wilt schakelen of bekijken dan gaat het password plaintext over de verbinding heen, dat geeft niet echt een veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Korte vraag; zijn er voor Homewizard helemaal geen schakelaars te krijgen die feedback geven of ze wel of niet schakelen? Stel je hebt je beregening erop geschakeld en hij gaat wel aan, maar niet uit, dan hou je na een week of wat vakantie een prachtig moeras over. Je wilt dus zeker weten dat het ook weer uit gaat. Lamp laten branden is tot daar aan toe, maar dit soort toepassingen..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:23:
Korte vraag; zijn er voor Homewizard helemaal geen schakelaars te krijgen die feedback geven of ze wel of niet schakelen? Stel je hebt je beregening erop geschakeld en hij gaat wel aan, maar niet uit, dan hou je na een week of wat vakantie een prachtig moeras over. Je wilt dus zeker weten dat het ook weer uit gaat. Lamp laten branden is tot daar aan toe, maar dit soort toepassingen..
Regenmeter/energylink met watermeter :)
Of een schemerschakelaar bij de lamp zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tinusvolkel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Regenmeter/energylink met watermeter :)
Of een schemerschakelaar bij de lamp zetten :p
Oke, maar dan gebruik je een sensor om te checken of je schakelaar daadwerkelijk uit is. Schakelaar die wel zelf terug meldt dat ie uitgeschakeld is, bestaat dus niet.

Op dit moment wordt bovenstaande situatie met beregening gecheckt door de stroomopname van de woning te meten, pomp gebruikt vrij consequent dezelfde hoeveelheid stroom. Ideaal is het niet, want als ie blijft hangen krijg je hem mogelijk alsnog niet uit.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
stormfly schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:51:
Weten jullie of de homewizard ook HTTPS ondersteund, want als je vanuit een hotel of camping WiFi e.a. wilt schakelen of bekijken dan gaat het password plaintext over de verbinding heen, dat geeft niet echt een veilig gevoel.
Voor dit soort dingen gebruik (met Domoticz dan, heb geen HomeWizard) een VPN-verbinding. Op m'n NAS (Synology DS114) heb ik een VPN-server (OpenVPN) draaien. Kan ik ook op een ongure hotspot gewoon bankzaken regelen als ik dat zou willen.
Voordeel is dat je ook gewoon bij de rest van je thuisnetwerk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:38:
[...]

Oke, maar dan gebruik je een sensor om te checken of je schakelaar daadwerkelijk uit is. Schakelaar die wel zelf terug meldt dat ie uitgeschakeld is, bestaat dus niet.

Op dit moment wordt bovenstaande situatie met beregening gecheckt door de stroomopname van de woning te meten, pomp gebruikt vrij consequent dezelfde hoeveelheid stroom. Ideaal is het niet, want als ie blijft hangen krijg je hem mogelijk alsnog niet uit.
Nope voor zover ik weet bestaan ze niet.

Maar sinds kaku nieuwe verpakkingen heeft staat er enkelzijdige communicatie op. dus dit zou betekenen dat ze met tweezijdige communicatie bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21
Ik heb al bedacht om een camera buiten te plaatsen om te controleren of de pomp aan slaat... maar goed, dat is wel een dure oplossing voor iets simpels.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tinusvolkel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Nope voor zover ik weet bestaan ze niet.

Maar sinds kaku nieuwe verpakkingen heeft staat er enkelzijdige communicatie op. dus dit zou betekenen dat ze met tweezijdige communicatie bezig zijn.
Ah das een goeie, ander dingetje is natuurlijk dat als ik de schakelcodes van kaku sets afvang ik ze ook kan schakelen. M'n Domoticz setup met RFXcom vangt nu al tientallen schakelaars en schakelmomenten af, ongelofelijk hoeveel er op de 433mhz band door de lucht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Voor dit soort dingen gebruik (met Domoticz dan, heb geen HomeWizard) een VPN-verbinding. Op m'n NAS (Synology DS114) heb ik een VPN-server (OpenVPN) draaien. Kan ik ook op een ongure hotspot gewoon bankzaken regelen als ik dat zou willen.
Klopt zo doe ik het ook nu maar mooier zou zijn https support vanuit het kastje, dan hoef je namelijk niet om te schakelen. Overigens gebruik ik poortforwarding, maar homewizard online/app.homewizard.com heeft ook geen https zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Heeft iemand ervaring of je deze 433Mhz vleesthermometer op de HW krijgt?
Krijg hem morgen binnen maar zal denk ik niet out of the box werken, dus denk dat ik een soort van 433Mhz convertor op een arduido bouw met zender/ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Is het niet zo Homewizard Online hiervoor hebben. Deze is volgens mij op basis van SSL tussen device en hun servers. Dat vervolgens de Homewizard zonder SSL met Homewizard communiceerd maakt dan in die zin toch niet uit als je het van belang vind dat je op een ongure hotspot beveiligd wilt zijn. Vpn werkt natuurlijk ook.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps feedback van support gehad, die zijn overigens weer lekker snel geworden met reageren, dat is top.

HW online gebruikt https, en vanaf de HW naar HW online zou het ook encrypted zijn, concreet ben je met homewizard online dus end-to-end encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Heb een mooie Smartwares SH5-RPS-04A gekocht voor een staande lamp in de woonkamer. Het design van de schakelaar sprak me erg aan op de foto's. Maar toen ik hem binnenkreeg en in het stopcontact stopte heb ik mij verbaasd. De schakelaar dekt het dubbele stopcontact af. Dit is toch onlogisch???

Voorkant Smartwares SH5-RPS-04A
Afbeeldingslocatie: http://i375.photobucket.com/albums/oo191/agrovenstein92/IMG_4505_zpsla29iiit.jpg

Zijkant Smartwares SH5-RPS-04A
Afbeeldingslocatie: http://i375.photobucket.com/albums/oo191/agrovenstein92/IMG_4506_zpszsad9hnq.jpg

Het kan toch niet de bedoeling zijn van een dubbel stopcontact om dan in de bovenste geen stekker te kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Owh dat is wel echt heel slecht, ik heb hem ook besteld en ben dit weekend thuis. Dekt hij ook twee stopcontacten naast elkaar af?

Hij is fors groter dan dat ik op de fotos van de website kon zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik las dat die SH5-RPS-04A digitaal is. Betekend dat ook dat hij bij het aangaan niet meer klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spoelly schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:06:
Ik las dat die SH5-RPS-04A digitaal is. Betekend dat ook dat hij bij het aangaan niet meer klikt?
Volgens mij slaat het 'digitaal' op de ontvanger.
Dit zou namelijk ook betekenen dat je ze dichter bij elkaar kunt plaatsen

Of ze er nog een relais in hebben zitten of niet, zou ik niet weten.

En inderdaad, hij ziet er veel 'lomper' uit dan ik verwacht had.
Zo kun je er niet eens 2 dicht bij elkaar plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
stormfly schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:43:
Owh dat is wel echt heel slecht, ik heb hem ook besteld en ben dit weekend thuis. Dekt hij ook twee stopcontacten naast elkaar af?

Hij is fors groter dan dat ik op de fotos van de website kon zien....
Ik denk dat hij een dikke stekker (incl. randaarde) niet lekker pakt.
Een kleine stekker zoals die je er in de Smartwares schakelaar in kan past denk ik wel. Maar zou je moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
TD-er schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Volgens mij slaat het 'digitaal' op de ontvanger.
Dit zou namelijk ook betekenen dat je ze dichter bij elkaar kunt plaatsen

Of ze er nog een relais in hebben zitten of niet, zou ik niet weten.

En inderdaad, hij ziet er veel 'lomper' uit dan ik verwacht had.
Hier heb ik eerlijk gezegd niet echt op gelet. Wel kan ik melden dat bij mij de schakelaar echt snel reageert.
Ik zal vanavond check of hij nog een klik geluid geeft en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TD-er schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:07:
[...]

LOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De KlikAanKlikUit ontvangers (uit APA3-1500R set) krijg ik in hetzelfde type wandcontactdoos ook amper nog een normale Eurostekker in het overgebleven stopcontactdoos. Home Easy stekkers hetzelfde.

Maar dit is niet echt handig nee.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 23-07-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
agrovenstein schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
Heb een mooie Smartwares SH5-RPS-04A gekocht voor een staande lamp in de woonkamer. Het design van de schakelaar sprak me erg aan op de foto's. Maar toen ik hem binnenkreeg en in het stopcontact stopte heb ik mij verbaas. De schakelaar dekt het dubbele stopcontact af. Dit is toch onlogisch???

[afbeelding]

[afbeelding]

Het kan toch niet de bedoeling zijn van een dubbel stopcontact om dan in de bovenste geen stekker te kunnen steken.
Had Smartwares zelf ook een bericht gestuurd en dit was wat ik simpelweg terugkrijg:
Bedankt voor u melding, dit is helaas hoe het product is.

Wij zullen wel uw klacht doorzetten naar onze inkoop afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agrovenstein schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Had Smartwares zelf ook een bericht gestuurd en dit was wat ik simpelweg terugkrijg:

[...]
Een slecht ontwerp dus.
Even de reactie van de smartwares-medewerker vertaald:
1. U hebt gelijk, het is onhandig.
2. Ik kan er niks aan doen, dus ik loop weg. Doei.

Erg niet-klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Een slecht ontwerp dus.

Dat laatste punt is volgens mij meer "Ik kan er nu niets aan doen, ik hoop dat u dat begrijpt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Dat laatste punt is volgens mij meer "Ik kan er nu niets aan doen, ik hoop dat u dat begrijpt".
Je bent een aardig persoon ;)

Klantvriendelijke versie volgens mij:
Ik kan u nu niet tevreden stellen, maar ik ga ermee aan de slag en houd u op de hoogte van de voortgang.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 12:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Een slecht ontwerp dus.

Ik ben bij de audi dealer geweest, mijn Audi A8 past niet in het zelfde parkeervak als mijn Smart.
Ze snappen mijn probleem, maar kunnen er nu niets aan doen. 8)7

Het lijkt me sterk dat welk bedrijf dan ook zijn product gelijk gaat veranderen omdat het bij een klein aantal klanten niet is zoals ze het graag zouden willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 12:53

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Er zijn andere oplossingen dan een closed programma....:-)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
Crxtreem schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:40:
[...]

Ik ben bij de audi dealer geweest, mijn Audi A8 past niet in het zelfde parkeervak als mijn Smart.
Ze snappen mijn probleem, maar kunnen er nu niets aan doen. 8)7

Het lijkt me sterk dat welk bedrijf dan ook zijn product gelijk gaat veranderen omdat het bij een klein aantal klanten niet is zoals ze het graag zouden willen hebben.
"Klein aantal klanten" ben ik het niet helemaal mee eens, ik zie hier op het forum al snel een paar zelfde reacties voorbijkomen. Daarnaast is het toch redelijk onlogisch om dit ontwerp zo op de markt te brengen.

Als ik naar de Smartwares SH5-RPS-36A kijk hadden ze die recht moeten maken van de voorzijde en de stekker eronder in laten kom zoals bij het model op de foto.

[ Voor 10% gewijzigd door agrovenstein op 23-07-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor beide ontwerpen valt wat te zeggen.
Een langwerpige adapter kan makkelijk uit het stopcontact wippen.
Maar goed, voor het beoogde doel, minder diepte dus kast ervoor, zou dat niet zon probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Krijg net een melding dat de homewizard app mijn locatie heeft gebruikt op de achtergrond.
En kreeg net (dacht ik, want drukte het net te snel weg) ook al een melding dat mijn locatie bereikt was toen ik thuis kwam.

Dus ik denk dat we binnenkort eindelijk kunnen schakelen dmv een locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:17:
Krijg net een melding dat de homewizard app mijn locatie heeft gebruikt op de achtergrond.
En kreeg net (dacht ik, want drukte het net te snel weg) ook al een melding dat mijn locatie bereikt was toen ik thuis kwam.

Dus ik denk dat we binnenkort eindelijk kunnen schakelen dmv een locatie :)
momenteel worden alleen presents thuis en weg geschakeld door locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
Spoelly schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:06:
De schakelaar geeft nog gewoon een klik geluid bij het aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
reinhold schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:38:
[...]

momenteel worden alleen presents thuis en weg geschakeld door locatie
Waarschijnlijk volgende week de app update met geofence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een aantal schakelaars die niet of nauwelijks reageren van zowel Kaku als home easy. Wat me opvalt is dat het allemaal gestekkerde schakelaars zijn. Afstand lijkt niet het probleem want ik heb schakelaars verder weg zitten met meer obstakels die het wel gewoon doen. Ik heb her en der al eerdere reacties gelezen van mensen die dit ook hebben. Zijn dat ook stekker schakelaars die problemen geven of zijn daar ook de inbouw versie bij? Ik heb diverse inbouw schakelaars maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Inmiddels heb ik 1 oorzaak kunnen achterhalen. In een home easy schakelaar zat een trafo adapter. Als ik deze eruit haal en een verlengsnoer er tussen doe werkt het wel. Waarschijnlijk gooit de trafo roet in het eten. Vervangen voor een geschakelde voeding en het werkt weer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:50:
Ik heb inmiddels een aantal schakelaars die niet of nauwelijks reageren van zowel Kaku als home easy. Wat me opvalt is dat het allemaal gestekkerde schakelaars zijn. Afstand lijkt niet het probleem want ik heb schakelaars verder weg zitten met meer obstakels die het wel gewoon doen. Ik heb her en der al eerdere reacties gelezen van mensen die dit ook hebben. Zijn dat ook stekker schakelaars die problemen geven of zijn daar ook de inbouw versie bij? Ik heb diverse inbouw schakelaars maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Inmiddels heb ik 1 oorzaak kunnen achterhalen. In een home easy schakelaar zat een trafo adapter. Als ik deze eruit haal en een verlengsnoer er tussen doe werkt het wel. Waarschijnlijk gooit de trafo roet in het eten. Vervangen voor een geschakelde voeding en het werkt weer :)
Hier ook veel minder bereik met name de schakelaars als enige weken geleden voor de update.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
agrovenstein schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
Heb een mooie Smartwares SH5-RPS-04A gekocht voor een staande lamp in de woonkamer. Het design van de schakelaar sprak me erg aan op de foto's. Maar toen ik hem binnenkreeg en in het stopcontact stopte heb ik mij verbaasd. De schakelaar dekt het dubbele stopcontact af. Dit is toch onlogisch???

[afbeelding]

[afbeelding]

Ze passen wel exact naast elkaar in een modern inbouw stopcontact, ben er best tevreden mee. Maar ze zijn groter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:50:

Draai de stekker-schakelaars eens 90 graden.
Bijvoorbeeld via een stekkerdoos.

Ik vermoed namelijk dat de antenne van de stekkerschakelaars bijvoorbeeld horizontaal zit en die in je homewizard vertikaal (of omgekeerd)

Alternatief is de HomeWizard tijdelijk even draaien om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
TD-er schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Ik vermoed namelijk dat de antenne van de stekkerschakelaars bijvoorbeeld horizontaal zit en die in je homewizard vertikaal (of omgekeerd)

Goede tip, dat heeft hier geholpen voor enkele schakelaars, het enige nadeel is dat ik ze eerst in een wandcontactdoos had zitten dus vertikaal.

Nu heb ik ze via een extra stekkerdoos, ook randaarde, horizontaal liggen en waar de stekker schakelaars eerst alleen aan gingen kan ik ze nu weer aan- en uitzetten.

Alleen is het nu de vraag "hoe kan dit komen door de laatste update" daarvoor werkte de meeste schakelaars wel gewoon en de homewizard is niet verplaatst en de afstanden in mijn huis zijn ook niet groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor apparaat zit er in de stekker-schakelaars?
En als je die als test laat schakelen met een verlengkabel, werkt het aan/uit schakelen dan wel?
Het kan namelijk voor komen dat het apparaat wat je wilt schakelen de ontvanger stoort, vergelijkbaar met 2 ontvangers dicht bij elkaar zetten.
Bijvoorbeeld de E27-fitting-schakelaars die bij gebruik van spaarlampen niet meer uit willen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Op die plaats zijn er geen veranderingen aan stroom voorzieningen geweest het laatste jaar dus lijkt het mij erg sterk dat het daar aan zou kunnen liggen.
De schakeling werkt voor een led rail en dat werkte al enkele jaren op dezelfde wijze, en zonder problemen, vandaar dat ik er niet van uit ga dat daar de storing of eventuele verandering gezocht moet worden.

Dan ga ik dus ook denken dat het bereik van de homwizard minder is geworden zoals martinvdm al eerder had aangegeven en de uitval of slechtere werking van de stekker-schakelaars de laatste tijd door meerdere personen op het forum aangegeven.

Vandaar dat ik, nadat ik het voorgaande van jou had gelezen, even een stekkerdoos verlengsnoer had gepakt en daar de betreffende stekkerschakelaar in had gedaan zodat die nu horizontaal ligt en ook weer aan- en uit geschakeld kan worden.

Dus nu weer een extra verlengsnoer met stekkerdoos erbij op een plaats waar de stekker-schakelaar voorheen gewoon in de wandcontactdoos zat en prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Ik ben hier al eens mee aan het experimenteren geweest. Het lijkt in een enkel geval te schelen. Soms lijkt het ook te helpen om de stekkerschakelaar andersom in het stopcontact te steken (fase gevoelig) maar wat (bij mij) het geval is is dat alleen de stekkerschakelaars problemen geven en de inbouw versie nooit. Als ik een inbouw versie open maakt lijkt de printplaat het zelfde als die van een stekkerschakelaar.
Ik geloof er nog steeds niet in dat het komt van een software update dit omdat na de laatste update gewoon alles (bij mij) nog werkte.
Ook omdat ik in de zelfde ruimte als de HW een drietal stekkerschakelaars heb waarvan er 2 het wel doen en 1 niet terwijl er in de tuin ook 3 zitten die het wel allemaal doen (allemaal zelfde type). Als het een kwestie van bereik zou zijn zou ik eerder verwachten dat er in de tuin wat qua afstand en obstakels verder weg is daar problemen mee zouden zijn.

Wat weldegelijk effect lijkt te hebben op het ontvangst van de schakelaars is het soort belasting. Als ik in een weigeraar een halogeen bouwlamp steek werkt deze gewoon weer. Als ik er dan een inductieve belasting in steek wordt de schakelaar weer onbetrouwbaar.

Gisteren een aantal experimenten gedaan met een schakelaar die een camera aan (zou moeten) doen.

Met camera (inductief?) weigert deze. Op dezelfde locatie met een soldeerbout (ohmse belasting) werkt het wel.

Dichterbij de HW met camera werkt het. Mij lijkt het dat de ontvangst van de schakelaars beïnvloed wordt door het soort belasting en dat deze schakelaars hier eigenlijk niet geschikt voor zijn. Misschien is het wel zo dat de vermogens printsporen als een soort antenne gaan dienen waardoor het 433mhz gedeelte word verstoord en verminderen in ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog niet heel veel KAKU schakelaars open gehad, maar wel gezien dat het nogal verschilt in het soort ontvanger wat erin zit.
Zo heeft de ACM-1000 bijvoorbeeld een echt antenne-draadje en de ACM-3500-3 (die grote met 3 relais erin) heeft alleen een heel simpel zeer kritisch spoeltje. Als je dat spoeltje ook maar minimaal vervormt, werkt die ontvanger niet meer goed en ik kan me voorstellen dat zo'n ontvanger ook een stuk gevoeliger is voor de aangesloten verbruiker. Is wel veel voordeliger te maken.

Misschien is hier een taak weggelegd voor de nieuwe HomeEasy 'digitale' ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Kun je oplossen met F-Secure Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Laatst online: 23-07-2024
martinvdm schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Hier ook veel minder bereik met name de schakelaars als enige weken geleden voor de update.
Hier hetzelfde probleem, veel minder bereik na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
weet iemand hoeveel thermometers je op een homewizard kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
David82 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:24:
Hier heb ik er 7 en dat zijn 5 stuks op 433 en twee op 868 en van de laatste kan je er nog wel een paar toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/thermo_zpspgypd1ph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

David82 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:24:
Voor de geïnteresseerde:
Het aantal sensoren dat op 1 HomeWizard toegevoegd kan worden is (hoog) gelimiteerd. In de praktijk vormt dit vrijwel nooit een belemmering. Er wordt wel aan gewerkt om dit aantal nog verder uit te breiden. Momenteel kunnen toegevoegd worden:

55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
15 Scenes
20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors)
10 IP camera's
5 Wattchers
1 HeatLink
1 EnergyLink
10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
Totaal aantal taken: 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
J-D schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Voor de geïnteresseerde:

[...]
op de Belgische website waren het er maar 5.
(http://www.homewizard.be/...87/compatibele-producten/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Inderdaad. Net als op de Duitse en Franse site. Verder is er op de Engelse site niets te vinden. Behallve een slordige taalfout O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.conrad.nl/nl/voltcraf...12-vdc-300-ma-514219.html[/img]

www.conrad.nl/nl/abus-sg1...eau-100-db-1m-750995.html[/img]

Ik wil graag een alarm laten activeren als mijn deurcontacten open gaan.
kan ik deze adapter combineren met dit 12 volt alarm?
de bedoeling is om een klikaanklikuit stekker te schakelen die dan stroom op het alarm zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:18:
www.conrad.nl/nl/voltcraf...12-vdc-300-ma-514219.html[/img]

www.conrad.nl/nl/abus-sg1...eau-100-db-1m-750995.html[/img]

Ik wil graag een alarm laten activeren als mijn deurcontacten open gaan.
kan ik deze adapter combineren met dit 12 volt alarm?
de bedoeling is om een klikaanklikuit stekker te schakelen die dan stroom op het alarm zet.
Je mag natuurlijk zelf weten wat je maakt, maar ....
de HW is ongeschikt voor een betrouwbaar detectie- en alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik het is niet echt betrouwbaar.
Mijn vraag was meer of het technisch kan de adapter in combinatie met de sirene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:02:
Mijn vraag was meer of het technisch kan de adapter in combinatie met de sirene.
Voltage klopt. Aantal miliamps komen overeen. De aansluiting natuurlijk niet. Persoonlijk zou ik een iets zwaardere nemen dan 300ma ...Maar als je de specs mag geloven kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aansluiting zal ik open moeten snijden en de draden met een kroonsteen verbinden.
Ik ga het bestellen en laat wel weten of het wat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:02:
Ik vraag me echter af wat je probeerd te bereiken. Zoals Kijkmijnou al schreef is de Homewizard gewoonweg niet betrouwbaar genoeg voor een alarmsysteem. Dat komt niet zo zeer door Homewizard maar door het gebruikte 433 MHz protocol wat daarin te storingsgevoelig is en geen terugkoppeling geeft. Als je dus toch iets gaat bouwen dan levert je dat hooguit 'schijnveiligheid' op, dus ja in mijn optiek kun je het dan beter goed doen of niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
heb een zeer simpel "alarm" systeem gemaakt.
Een losse kika stekker welke een adaptor bevat waar weer een 12v 115db sirene in zit.
Zet ik de HW in afwezig, slapen of vakantie....
En 1 van de drie magneet kontakten op de deur krijgt een signaal dat de deur opengaat...
Dan word de kika met de sirene en alle verlichting in geschakeld.
Uit signaal word na 1 minuut verstuurd naar de kika met sirene!
Notificatie word gestuurd naar mijn iPhone dat alarm afgaat.
Simpel maar doeltreffend, namelijk de potentionele inbrekers afschrikken!
Staat de HW in thuis modus krijg ik alleen een notificatie op iPhone dat er een deur open is.
Zodoende weet ik of de magneet kontakten werken naar behoren. (Telefoon zit standaard in broekzak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waar hangt die sirene? Binnen of buiten? Buiten is tegenwoordig volgens mij niet echt toegestaan zonder vergunning, tevaak valse meldingen en daardoor overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:42:
Waar hangt die sirene? Binnen of buiten? Buiten is tegenwoordig volgens mij niet echt toegestaan zonder vergunning, tevaak valse meldingen en daardoor overlast.
En een sirene mag ook maximaal 3 minuten geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 27-09 11:00
@ groofoo
Welke sirene en adapter heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
ik had al een 12v adaptor bij een oudere deurbel met camera welke ik recent vervangen heb door een WiFi deurbel!
Ik heb bij dx.com deze (soortgelijke) sirene besteld
http://www.dx.com/p/home-...lored-374566#.VbiZNpJdaJI
Echter die van mij was zonder jackplug.
Deze met een simpel kroonsteentje verbonden op de adaptor en deze dus weer in een kaku stekker!
Het werkt als een dolle!
Maar in principe voldoet elke adaptor welke je voor een paar euro aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Bij de makro verkopen ze nu ook HW

http://www.makro.nl/shop/...benodigdheden:home-wizard

(Weet niet of de link goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 07:51
martinvdm schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:46:
Console logging kan als volgt:

1. Installeer de Virtual Com port driver (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm)
2. Verbind je HomeWizard met een mini-USB kabel aan de PC.
2. Maak via "PuTTy" (of een soortgelijk programma) een seriele verbinding (115200, 8N2) op de COM poort die de HomeWizard toegewezen heeft gekregen.

Console logging zie je voorbij komen en kun je evt middels logging in Putty naar een bestand wegschrijven.
Homewizard (Bas) is met name geïnteresseerd in de logging ten tijde dat de Homewizard niet reageert.

Daarbij gaven ze aan dat ICMP een lagere prioriteit heeft in de Wifi chip en dat daardoor Ping wel eens niet zou kunnen antwoorden maar dat dit niet per se iets te maken heeft met bereikbaarheid. Lijkt mij vreemd want ik dacht dat ICMP in Laag 3 werkt en zij in de Application laag.
Iemand al ervaring hier om dit vanuit Linux uit te lezen? Vanaf een raspberry pi bijv?
Is die virtual com port driver daar ook nodig? Vooral omdat die voor Linux zo oud lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
bhoek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:40:
[...]

dat kan wel, de 433mhz tranceiver chip van TI de CC1101 heeft een power register welke door de firmware wordt ingesteld. de firmware kan de output power < 100% instellen.

http://www.ti.com/lit/an/swra151a/swra151a.pdf

Ik heb het ook met sommige kaku/somfy aan de buitengrenzen. ik heb inmiddels de spullen in huis en ga een externe dipool antenne ophangen, met horizontale polarisatie (omdat 90% van de ontvangers 'liggen'.
Een optie is een 2e dipool op de boven verdieping welke ik parallel schakel aan de eerste dipool. (wel antenne matching genruiken). in ingebouwde patch antenne schakel ik uit (input aan ground)
zo, externe dipool aangesloten en het werkt perfect, overal knalhard bereik, alle somfy's en kaku's op rare plekken doen het nu. Ook alle raam deur sensoren werken snel.

Het ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ccmt0p.jpg

spoortje naar patch antenne doorgekrast, en de midden ader aan de condensator kant gesoldeerd. de afscherming aan ground. Het is een dunne lichte SMA kabel, dus geen overbodige krachten op het circuitboard. dit is het meest delicate karwei

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/n33jpi.jpg

kastje dicht en de sma connector in de behuizing vastgezet:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ea45sz.jpg

en tot slot de dipool antenne welke uit 2x 2.5mm2 draadjes horizontaal opgehangen

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ezjk3s.jpg

nu nog de tijdelijke ductape vervangen naar beugeltjes en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:42:
Maximum tijd is inderdaad 3 minuten vanaf de laatste alarm melding. Buiten sirene mag niet overal. En als het mag vanuit de APV kunnen er regels aan zitten, waaronder vergunning oid. Dit is na te gaan bij de gemeente.

Maar in de buurt van een ventilatie rooster is ook nog binnen :+

[ Voor 9% gewijzigd door J-D op 31-07-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:20:
[...]

zo, externe dipool aangesloten en het werkt perfect, overal knalhard bereik, alle somfy's en kaku's op rare plekken doen het nu. Ook alle raam deur sensoren werken snel.

Het ontwerp:

[afbeelding]

spoortje naar patch antenne doorgekrast, en de midden ader aan de condensator kant gesoldeerd. de afscherming aan ground. Het is een dunne lichte SMA kabel, dus geen overbodige krachten op het circuitboard. dit is het meest delicate karwei

[afbeelding]

[afbeelding]

en tot slot de dipool antenne welke uit 2x 2.5mm2 draadjes horizontaal opgehangen

[afbeelding]

Dat ziet er goed uit!
Heb je nog problemen met de polariteit van de antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Het ontwerp:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Netjes hoor. Vanwaar die derde aansluiting op de 433 chip? Ik dacht dat het de eerste aansluiting was en de rest massa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet nu echt niet de HomeWizard aanzetten zonder de antenne op de SMA-plug, want je hebt de interne antenne in feite losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
dat klopt, ik gebruik de interne 433 vlak antenne niet meer, op deze manier is alles 50 ohm gekoppeld en maximale dbi. de linker aansluiting van de interne vlak antenne is de input, die is dus los gekoppeld. de andere áansluitingen' zijn alle ground aansluitingen, en gebruik ik in feitte om een mechanisch goede soldeer verbinding voor het kabeltje (de afscherming) te krijgen. de coax signaal ader zit diect na de condensator gesoldeerd (de verbinding van deze condensator naar poot 1 van de vlak antenne is door gekrast) poot 1 zit dus niet mee aangesloten. denk nog wel om deze poot 1 ook aan massa te leggen.
De horizontale polarisatie (horizontaal opgehangen) geeft het beste resultaat voor met name de somfy buismotoren, daar ligt de antenne draad horizontaal. de kaku's hebben over het algemeen kleine loop antenne's, daar is het radiatie patroon bv bij de apa3 1500R vanaf de zijkanten, en aangezien ze bij mij (bijna) allemaal liggen, dus horizontaal gepolariseerd. de kaku antenne's hebben een slechte efficientie, maar dank zij de vebeterde HW antenne , en reflecties in het huis, werkt het nu uit de kunst. het verbaast mij dat de verticaal opgehangen raam switches het ook geweldig doen. eens open maken om te zien wat voor antenne daar in zit.

De configuratie met externe antenne geeft ook de mogelijkheid om een antenne array te bouwen indien nodig, dus meerdere antennes parallel (hor/vert polarisatie, richt antennes, op andere verdiepingen etc, dan zijn er wel 75 ohm aanpassings stukjes nodig op de 50 ohm transmissie lijn (coax kabel naar HW) Maar vooralsnog is dit niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door bhoek op 01-08-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De raamswitches hebben volgens mij een printspoorantenne, die een knik vertoont, wat verklaart waarom ze wel werken in beide oriëntaties. Echter het is voor alles dan een compromis. Maar goed, leg de gemiddelde klant van KAKU-spul maar eens uit hoe antenne-oriëntatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Ik krijg allemaal notificaties van homewizard dat ik het gebied ben verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
En hij gaat dan automatisch op afwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:26
Waarom dubbelpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klik schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:29:
Ik krijg allemaal notificaties van homewizard dat ik het gebied ben verlaten
Welke versies van de app en firmware? (en iphone of Android app?)
Ik heb hier niets van voorbij zien komen, of ik ben gewoon een huismus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
TD-er schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:48:
[...]

Welke versies van de app en firmware? (en iphone of Android app?)
Ik heb hier niets van voorbij zien komen, of ik ben gewoon een huismus ;)
Zit alleen nog in de beta app
App 3.1.0(3). (IOS)
Fw 3.231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Nee hoor
Ik heb 3.10 en 3.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Android of ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Laatst online: 07-04-2024
Kan iemand mij helpen aan de commando's voor de smartlock.

De commando's op de wiki van td-er ( http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard ) geven bij mij een error 1.

Hierbij ben ik uitgegaan van het feit dat de "18" in het commando van de wiki eigenlijk het interne nummer van de switch/smartlock is.

Iemand enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die merken dat de KWH meting van Homewizard altijd net een paar tienden kWh te veel weer geeft? Op een dag als vandaag geeft de Homewizard ongeveer 0,5 KWH meer aan als de stats vanuit de omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
SNIK0906 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:45:

De commando's op de wiki van td-er ( http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard ) geven bij mij een error 1.

Hierbij ben ik uitgegaan van het feit dat de "18" in het commando van de wiki eigenlijk het interne nummer van de switch/smartlock is.

Iemand enige ervaring?
ik gebruik altijd dit zijn gewoon de commando`s op TD-er`s

http://ip:poort/wachtwoord/sw/nummer/open

http://ip:poort/wachtwoord/sw/nummer/one_night

http://ip:poort/wachtwoord/sw/nummer/knock

http://ip:poort/wachtwoord/sw/nummer/day

http://ip:poort/wachtwoord/sw/nummer/night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
martinvdm schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:08:
Zijn er meer mensen die merken dat de KWH meting van Homewizard altijd net een paar tienden kWh te veel weer geeft? Op een dag als vandaag geeft de Homewizard ongeveer 0,5 KWH meer aan als de stats vanuit de omvormer.
De HomeWizard teveel of je omvormer te weinig ;) ?
PV omvormers - Nauwkeurigheid energiemeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

SNIK0906 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:45:

Iemand enige ervaring?
http://ipadres:poort/wachtwoord/get-sensors

je moet ff kijken wat het id van je smart lock is, die 18 vervangen door het nr van jou smart lock

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, de omvormers zijn niet altijd even nauwkeurig en je kunt je ook afvragen waar 'ie meet.
De simpele manier is DC-spanning en DC-stroom vanaf de panelen meten, maar dan mis je de inefficiëntie van de omvormer.
Dan is de omvormer te optimistisch. De omvormer kan natuurlijk ook daarvoor compenseren, maar dan is de compensatie afhankelijk van heel veel factoren en kun je er alsnog veel naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is het precies andersom. De omvormer registreert minder en de Homewizard is te optimistisch.

Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!