Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
KWh meter icm slimme meter en EnergyLink. C-waardes staan zoals voorgeschreven.TD-er schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:02:
Hoe meet de HomeWizard 't?
Via een Wattcher op een losse kWh meter?
Of via en EnergyLink op een slimme meter?
[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 04-08-2015 23:13 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Dan is het de vraag hoe nauwkeurig die kWh meter is en hoe deze meet.
Is het zo eentje: ?

Je hebt, net als losse energiemeters, een hoop verschillen in meettechnieken.
Het goedkoopste is om gewoon de stroom te meten en rekening te houden met een constante netspanning.
Als je netspanning dan te hoog is, (gemiddeld hoger dan 230V), dan is de gemeten opbrengst lager dan de werkelijke opbrengst. (hogere spanning, dus lagere stroom voor zelfde vermogen)
Dus meet eens op een paar momenten van de dag de netspanning in huis. Die netspanning fluctueert namelijk nogal gedurende de dag.
Misschien kun je de netspanning ook al in je omvormer uitlezen.
Ter illustratie, de netspanning van een kleine week uit 2008, bij mij thuis;

De Sinus heb ik er met de hand in gezet (periode is 1 dag) om de periodiciteit te benadrukken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb nooit echt op de KWh meter gekeken maar zal dat ook eens vergelijken. Het is zo'n standaard Homewizard kWh meter: http://www.homewizard.nl/kwh-meter.htmlTD-er schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:32:
Die kWh meter tussen de 'slimme meter' en de omvormer, die geeft dus minder aan dan de 'slimme meter' begrijp ik?
Dan is het de vraag hoe nauwkeurig die kWh meter is en hoe deze meet.
Is het zo eentje: ?
[afbeelding]
Je hebt, net als losse energiemeters, een hoop verschillen in meettechnieken.
Het goedkoopste is om gewoon de stroom te meten en rekening te houden met een constante netspanning.
Als je netspanning dan te hoog is, (gemiddeld hoger dan 230V), dan is de gemeten opbrengst lager dan de werkelijke opbrengst. (hogere spanning, dus lagere stroom voor zelfde vermogen)
Dus meet eens op een paar momenten van de dag de netspanning in huis. Die netspanning fluctueert namelijk nogal gedurende de dag.
Misschien kun je de netspanning ook al in je omvormer uitlezen.
Ter illustratie, de netspanning van een kleine week uit 2008, bij mij thuis;
[afbeelding]
De Sinus heb ik er met de hand in gezet (periode is 1 dag) om de periodiciteit te benadrukken.
De Homewizard app geef iig meer kWh gemeten aan het einde van de dag als de omvormer. Homewizard krijgt deze data vanuit de S1 port van de kWh meter.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Dus ik moet nu zegmaar 2 keer mijn totaal verbruik. En ze lopen allebei gelijk. Zit geen 0,1 kw verschil tussen.
En de app geeft ook het zelfde weer als op de extra kwh meter. Heb het ooit een week gemonitord. En het verbruikte aantal kwh op de meter en in de app waren gelijk.
martinvdm schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:30:
[...]
Ik heb nooit echt op de KWh meter gekeken maar zal dat ook eens vergelijken. Het is zo'n standaard Homewizard kWh meter: http://www.homewizard.nl/kwh-meter.html
De Homewizard app geef iig meer kWh gemeten aan het einde van de dag als de omvormer. Homewizard krijgt deze data vanuit de S1 port van de kWh meter.
Bij mij net andersom. Omvormer geeft meer aan dan HW. Dacht dat dit het verschil was tussen omvormer minus datgene wat nodig is om de omvormer te laten werken. Op maandbasis ongeveer 10 KWH.martinvdm schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:08:
Zijn er meer mensen die merken dat de KWH meting van Homewizard altijd net een paar tienden kWh te veel weer geeft? Op een dag als vandaag geeft de Homewizard ongeveer 0,5 KWH meer aan als de stats vanuit de omvormer.
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
Jou verhaal zou kunnen vanwege de afwijking van de omvormers, die veelal de hogere waardes verklaart. De meeste omvormers, waaronder die van mij, onttrekken hun spanning uit de DC kant.kok36935 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:32:
[...]
Bij mij net andersom. Omvormer geeft meer aan dan HW. Dacht dat dit het verschil was tussen omvormer minus datgene wat nodig is om de omvormer te laten werken. Op maandbasis ongeveer 10 KWH.
Is het mogelijk om met een kaku schemersensor een actie te maken zodat een bepaalde tijd na detectie schemer een actie wordt uitgevoerd. Dus niet op een vaste tijd.
Wil deze situatie graag hebben
Detectie schemer: Wandlampen aan
10 min na detectie schemer: Staande lampen aan
30 min na detecie schemer: tuinverlichting aan
Werk nu met de zons ondergang tijden van HW, alleen op een donkere dagen moet de verlichting dan eerder aan gaan.
En het zal vast wel gaan met de HPM, maar dat gebruik ik niet...
En een 2 schemersensor is geen optie.
Dan zou het moeten werken.
Bij mij springen 2 lampen aan bij schemering en gaat de rolluik omlaag en 2 andere lampen aan 25 min na schemering.
Ben je dan niet afhankelijk van de ingestelde zonsondergangtijden van HW. En niet van de lichtsensor?Henkhuppelschot schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:05:
Schermerschakelaar selecteren als Sensor --> Na zonsondergang selecteren bij tijd ---> 10 min/30min en dan de schakelaar selecteren.
Dan zou het moeten werken.
Bij mij springen 2 lampen aan bij schemering en gaat de rolluik omlaag en 2 andere lampen aan 25 min na schemering.
Excuus, je hebt gelijk.Dazzie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
Ben je dan niet afhankelijk van de ingestelde zonsondergangtijden van HW. En niet van de lichtsensor?
Mijn lampen (2st) springen aan bij duister en de rolluik en overige lampen gaan aan na 25 min na zonsondergang aan.
Zo is er bij schemering licht aan terwijl de rolluik nog open is en als het (bijna) donker is gaat het rolluik dicht.
Een prima camera met veel mogelijkheden.
Ik heb geprobeerd hem aan te sluiten op mijn Homewizard. Het was even zoeken, maar is gelukt! Tenminste als ik op wifi zit met mijn androidtelefoon. Via Foscam-FI9803P V2 geeft hij mooi beeld (en geluid)
Maar als ik op 4G probeer, werkt het niet. De ronddraaiende "wachtcirkel" blijft maar draaien. Ik weet zeker dat ik alles m.b.t. portforwarding e.d goed heb staan.
Iemand ervaring of een idee hoe dit kan? En vooral hoe dit opgelost kan worden?
Gebruik je dan wel je outside ip adres vanuit de camera instellingen in de HomewWizardarene schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:57:
Ik heb een Foscam C1 gekocht.Link..
Ik heb geprobeerd hem aan te sluiten op mijn Homewizard. Het was even zoeken, maar is gelukt! Tenminste als ik op wifi zit met mijn androidtelefoon. Via Foscam-FI9803P V2 geeft hij mooi beeld (en geluid)
Maar als ik op 4|G probeer, werkt het niet. De ronddraaiende "wachtcirkel" blijft maar draaien. Ik weet zeker dat ik alles m.b.t. portforwarding e.d goed heb staan.
Probeer anders eens of het met de browser op je telefoon werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door J-D op 06-08-2015 23:30 ]
als ik via mijn browser op mijn pc op mijn wifi het interne ip-adres van de camera opvraag (met interne poortnummer), krijg ik hetzelfde inlogscherm dan als ik op mijn telefoon via 4g naar mijn eigen thuis-ipadres ga met het juiste poortnummer. Dus dat werkt allemaal wel.J-D schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Gebruik je dan wel je outside ip adres vanuit de camera instellingen in de HomewWizard?
Probeer anders eens of het met de browser op je telefoon werkt.
Maar heb je het externe-IP ook gebruikt in de HomeWizard instellingen?arene schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:46:
[...]
als ik via mijn browser op mijn pc op mijn wifi het interne ip-adres van de camera opvraag (met interne poortnummer), krijg ik hetzelfde inlogscherm dan als ik op mijn telefoon via 4g naar mijn eigen thuis-ipadres ga met het juiste poortnummer. Dus dat werkt allemaal wel.
2 camera's aanmaken in de hw app. Eentje met interne IP adres en eentje met externe IP adres. Dat werkt het handigste.arene schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:57:
Ik heb een Foscam C1 gekocht.Link..
Maar als ik op 4G probeer, werkt het niet. De ronddraaiende "wachtcirkel" blijft maar draaien. Ik weet zeker dat ik alles m.b.t. portforwarding e.d goed heb staan.
Desnoods forward je deze poort eerst 1:1 door om te testen.
[ Voor 10% gewijzigd door J-D op 07-08-2015 07:54 ]
Zijn er meerdere met probleem?
[ Voor 6% gewijzigd door visie op 07-08-2015 18:28 ]
Ja ik ook.visie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:27:
Ik krijg sinds gisteren opeens heel vaak error 110 en 121 bij homewizardonline op m'n iPhone. Bij een directe verbinding zijn er geen problemen.
Zijn er meerdere met probleem?
Kwam er gelijk ook achter dat als
Je bij manual ip je provider ip (of dyndns) invuld met juiste poort nummer dat je dan buiten hw online toch je hw kan benaderen.
Dan zul je toch echt je poort in je router open gezet hebben. Dat werkt al jaren overigens.Dazzie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:55:
[...]
Ja ik ook.
Kwam er gelijk ook achter dat als
Je bij manual ip je provider ip (of dyndns) invuld met juiste poort nummer dat je dan buiten hw online toch je hw kan benaderen.
Ja dat heb ik ook. Alleen had het nog nooit geprobeerd. Gebruik meestal dan vpnmartinvdm schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
Dan zul je toch echt je poort in je router open gezet hebben. Dat werkt al jaren overigens.
Dat was de truc inderdaad. Ik had eerst de C1 zowel intern als extern op poort 2200.J-D schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:51:
Het kan ook nog zijn dat je poort 554 moet forwarden. Vanuit deze wordt de RTSP stream opgebouwd. Probeer eens of je deze dan via 4G kan inladen met de VLC app (VLC > Menu openen > MRL openen). De volledige rtsp:// url kan je vinden als je googled op "[camera_model] rtsp stream url".
Desnoods forward je deze poort eerst 1:1 door om te testen.
Via de search tool van Foscam deze aangepast in de camera naar 554. Toen in de router de poort 554 geforward naar 554. En toen via Homewizard de poort aangepast en het werkte!!
IK snap niet waarom het nu wel werkt, maar enorm bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door arene op 07-08-2015 23:52 ]
dat is wel heel gaaf!
maar ik zie het niet op mijn iPhone?

mijn simpele alarmsysteem werkt als volgt:groofoo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:17:
heb een zeer simpel "alarm" systeem gemaakt.
Een losse kika stekker welke een adaptor bevat waar weer een 12v 115db sirene in zit.
Zet ik de HW in afwezig, slapen of vakantie....
En 1 van de drie magneet kontakten op de deur krijgt een signaal dat de deur opengaat...
Dan word de kika met de sirene en alle verlichting in geschakeld.
Uit signaal word na 1 minuut verstuurd naar de kika met sirene!
Notificatie word gestuurd naar mijn iPhone dat alarm afgaat.
Simpel maar doeltreffend, namelijk de potentionele inbrekers afschrikken!
Staat de HW in thuis modus krijg ik alleen een notificatie op iPhone dat er een deur open is.
Zodoende weet ik of de magneet kontakten werken naar behoren. (Telefoon zit standaard in broekzak)
de raam en deurcontacten schakelen (bij preset = away/holiday) een kaku ontvanger, (apa3-1500R), deze op zijn beurt activeert een omron timer relais (op marktplaats voor een tientje), na een minuut schakelt deze een contact van een kaku magneet schakelaar (dus ipv een magneet, wordt het contact geschakelt door het tijdrelais, is een kleine modificatie). het 'open' signaal daarvan wordt door een HW task opgepikt welke de notificaties en claxon aanstuurt (ook alleen bij preset away/holiday). de claxon heeft een maximale on-tijd ingesteld.
op het moment dat het home preset wordt geactiveerd, reset het de apa3 en timer relais en zowiezo de claxon.
het time-on delay is nodig om je de tijd te geven de voordeur te openen en via schakelaar home preset te activeren. Dit werkt nl het beste met huisgenoten die niet allemaal de discipline hebben om via de smartphone dit te bedienen.
zeker met de verbeterde antenne, werkt dit allemaal uit de kunst.
Het zou mooi zijn als er in de HW software een start vertraging kan worden toegevoegd aan een schakel actie (net als de uit vertraging welke er al is)
[ Voor 3% gewijzigd door bhoek op 08-08-2015 11:03 ]
Ik ben al jaren enthousiaste gebruiker van HW. Echter de afgelopen maanden begint het systeem behoorlijke problemen te vertonen!
Om maar wat te noemen:
- brandalarm gaat af, zonder dat er problemen zijn
- KAKU schakelt aan maar niet meer uit, heel vervelend als je eea automatisch hebt ingesteld en op vakantie ben!
- magneet contacten reageren niet altijd, geldt ook voor signalering
- bij schakeling van groep, bijvoorbeeld alle lampen in de woonkamer, gaan af en toe niet alle lampen aan.
etc..
Ik heb de antenne mod uit laten voeren, heb alles opnieuw ingesteld, HW op andere plaats gezet, extra extender er tussen gezet etc..maar niets help. Uiteraard hou ik die forum in de gaten en lees dat meer gebruikers hier last van hebben.
HW is nu leuk om handmatige een lamp aan te zetten maar ik vertrouw het geautomatiseerd niet meer. (voorbeeld, vorige week zat ik in Spanje, gaat mijn brandalarm midden in de nacht af. Heb mijn ouders uit bed moet bellen om eea uit te laten zetten)
Nu mijn vraag, is er echt geen oplossing om dit te verbeteren? of is er een eenvoudig alternatief?
Bedankt alvast voor reactie
Henk
Brandalarm is vaak stof. Eenvoudig alternatief is er niet of je moet overstappen op zwave. Dit kost aanzienlijk meer. 433 MHz is op zich zelf al niet betrouwbaar maar mijn Homewizard begint ook steeds slechter te werken mbt ontvangst en zend kwaliteit. Je zou nog op zoeken kunnen gaan naar storingsbronnen bij jou in de buurt.parrish schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:08:
Beste mensen,
Ik ben al jaren enthousiaste gebruiker van HW. Echter de afgelopen maanden begint het systeem behoorlijke problemen te vertonen!
Om maar wat te noemen:
- brandalarm gaat af, zonder dat er problemen zijn
- KAKU schakelt aan maar niet meer uit, heel vervelend als je eea automatisch hebt ingesteld en op vakantie ben!
- magneet contacten reageren niet altijd, geldt ook voor signalering
- bij schakeling van groep, bijvoorbeeld alle lampen in de woonkamer, gaan af en toe niet alle lampen aan.
etc..
Ik heb de antenne mod uit laten voeren, heb alles opnieuw ingesteld, HW op andere plaats gezet, extra extender er tussen gezet etc..maar niets help. Uiteraard hou ik die forum in de gaten en lees dat meer gebruikers hier last van hebben.
HW is nu leuk om handmatige een lamp aan te zetten maar ik vertrouw het geautomatiseerd niet meer. (voorbeeld, vorige week zat ik in Spanje, gaat mijn brandalarm midden in de nacht af. Heb mijn ouders uit bed moet bellen om eea uit te laten zetten)
Nu mijn vraag, is er echt geen oplossing om dit te verbeteren? of is er een eenvoudig alternatief?
Bedankt alvast voor reactie
Henk
Zit alleen nog in de beta appcarpcatcher schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
dat is wel heel gaaf!
maar ik zie het niet op mijn iPhone?
Hier zijn ze al een tijdje offline omdat ze vaker afgingen.
Je moet eigenlijk een hitte-sensor en een echte rook-detector hebben, dus niet iets wat afgaat als er een spinnetje voor kruipt.
Dan moet je wel in elke ruimte er in hangen.TD-er schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:46:
Die compatible brandalarmen zijn inderdaad een ramp.
Hier zijn ze al een tijdje offline omdat ze vaker afgingen.
Je moet eigenlijk een hitte-sensor en een echte rook-detector hebben, dus niet iets wat afgaat als er een spinnetje voor kruipt.
De professionele reageren meestal pas bij 5 graden stijging per min.
Ik heb nu al 1,5 jaar die elro van het kruidvat gekoppeld en wel hangen en nog nooit ongewenst alarm gehad. Ik doenbijna maandelijks ff de stofzuiger er bij houden.
Goed onderhoud is ook belangrijk..
Met de hpm (http://hpm.homeip.net) zijn er extra functie beschikbaar te maken voor je Homewizard. Waaronder een vertragingstimer (countdown timer). Zie de FAQ op de website. Mogelijk is dit wat je zoekt.bhoek schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:56:
[...]
mijn simpele alarmsysteem werkt als volgt:
de raam en deurcontacten schakelen (bij preset = away/holiday) een kaku ontvanger, (apa3-1500R), deze op zijn beurt activeert een omron timer relais (op marktplaats voor een tientje), na een minuut schakelt deze een contact van een kaku magneet schakelaar (dus ipv een magneet, wordt het contact geschakelt door het tijdrelais, is een kleine modificatie). het 'open' signaal daarvan wordt door een HW task opgepikt welke de notificaties en claxon aanstuurt (ook alleen bij preset away/holiday). de claxon heeft een maximale on-tijd ingesteld.
op het moment dat het home preset wordt geactiveerd, reset het de apa3 en timer relais en zowiezo de claxon.
het time-on delay is nodig om je de tijd te geven de voordeur te openen en via schakelaar home preset te activeren. Dit werkt nl het beste met huisgenoten die niet allemaal de discipline hebben om via de smartphone dit te bedienen.
zeker met de verbeterde antenne, werkt dit allemaal uit de kunst.
Het zou mooi zijn als er in de HW software een start vertraging kan worden toegevoegd aan een schakel actie (net als de uit vertraging welke er al is)
Daarnaast is goede inbraakpreventie ook een belangrijk aspect naast alarmering. De hpm biedt ook de mogelijkheid om random timers te activeren zie FAQ en gebruikersvoorbeelden) waardoor lampen op onregelmatige momenten aan/uit gaan. Dit simuleert aanwezigheid en dat leidt tot preventie.
Werkt deze met de HW & snapshots?
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Mijn boefje is liev!
Alleen de voeler, de temperatuur meter is nagenoeg hetzelfde als een normale er zit alleen een jackplugje op voor de voeler.JB schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:04:
Gebruikt iemand zo'n watertemperatuurmeter? Ligt dat hele ding in het water of alleen zo'n voeler (kan er niet meer van maken op de afbeelding)? Heb zwembadje op staan, dus leek me wel leuk cq. handig om watertemperatuur te kunnen aflezen.
[afbeelding]
Ik ben op zoek naar een goede (betaalbare) dome camera die te gebruiken is i.c.m. de Homewizard. Als er aangebeld wordt zou er een snapshot gemaakt moeten worden, maar ik wil ook live mee kunnen kijken als er aangebeld wordt. Nu kwam ik op de Hikvision DS-2CD2132F-I . . . . Deze staat niet in de compatible camera lijst van HW, maar heeft iemand ervaring of deze camera te gebruiken is met de HW?
Alternatieven voor een andere (betaalbare) dome camera zijn ook welkom.
Foscam fi-9851p / fi-9853epAstroide schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:46:
Beste topic lezers,
Ik ben op zoek naar een goede (betaalbare) dome camera die te gebruiken is i.c.m. de Homewizard. Als er aangebeld wordt zou er een snapshot gemaakt moeten worden, maar ik wil ook live mee kunnen kijken als er aangebeld wordt. Nu kwam ik op de Hikvision DS-2CD2132F-I . . . . Deze staat niet in de compatible camera lijst van HW, maar heeft iemand ervaring of deze camera te gebruiken is met de HW?
Alternatieven voor een andere (betaalbare) dome camera zijn ook welkom.
Als ik me niet vergis zijn beide camera's spatwaterdicht en niet water bestendig. Als je ze buiten plaatst zullen ze het prima doen onder een afdak. Als ze maar niet direct in de regen hangen.
Ander alternatief is de Foscam FI8904W, is wel minder fraai maar naar mijn weten wel IP66 net zoals de Hikvision.
De fi9851p is idd officieel voor binnen. Heb deze zelf al ruime tijd onder een afdakje en werkt prima. De fi-9853ep is officieel wel een waterproef buitencamera.J-D schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:05:
[...]
Als ik me niet vergis zijn beide camera's spatwaterdicht en niet water bestendig. Als je ze buiten plaatst zullen ze het prima doen onder een afdak. Als ze maar niet direct in de regen hangen.
Ander alternatief is de Foscam FI8904W, is wel minder fraai maar naar mijn weten wel IP66 net zoals de Hikvision.
Wat kan hiervan nu de reden zijn?
- Homewizard pakt het sluiten signaal niet op
- Sensor stuurt geen signaal uit
Ik heb overigens nog geen antenne mod uitgevoerd, ben dit wel van plan.
Wat is jullie ervaring met de magneetstrips van zowel kaku/smartwares als home easy?
Verwijderd
In het verleden miste de HW niet zoveel signalen, maar sinds de firmware versie 3.x is het aantal "missers" toegenomen. Ik heb de antennemod.p0nts schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:47:
Ik heb inmiddels alle 3 de merken magneetstrips in huis hangen en ben er echt totaal niet tevreden over, het komt regelmatig voor dat wanneer een raam of deur gesloten wordt de homewizard aangeeft dat deze nog open staat.
Wat kan hiervan nu de reden zijn?
- Homewizard pakt het sluiten signaal niet op
- Sensor stuurt geen signaal uit
Ik heb overigens nog geen antenne mod uitgevoerd, ben dit wel van plan.
Wat is jullie ervaring met de magneetstrips van zowel kaku/smartwares als home easy?
Heb een proef gedaan met een magneetcontact op 5 m. van de HW; 50 x open/dicht met telkens 10 sec. tussen de veranderingen: 14 !!! missers(11x 'open' en 3x 'dicht'). Daarna 10x zelfde actie, maar met 3 sec. ertussen: 4 !!! 'open'-missers. Volgens mij is de interruptafhandeling te traag c.q. te langdurig, waardoor een wijziging 'achterhaald' wordt.
Testopstelling: flip-flop 10 sec. (&3 sec.) aan/uit met relaiscontact dat mbv twee aders het reedcontact van het magneetcontact overbrugt.
Op zich zijn dit mooie camera's, echter zijn de specs van de Hikvision toch echt beter. En hier zit een (mooie) kap overheen, zodat de lens niet direct zichtbaar is. De lens is overigens ook in meerdere versies (2.8mm, 4mm) te leveren. Heeft Foscam niet een dergelijke dome cam
Absoluut bedraad zou ik idd doen. Homewizard is überhaupt niet zo van de algemene instellingen of het vrijgeven van advanced settings maar wil altijd alle merken en types voordefinieren.Astroide schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:26:
[...]
Op zich zijn dit mooie camera's, echter zijn de specs van de Hikvision toch echt beter. En hier zit een (mooie) kap overheen, zodat de lens niet direct zichtbaar is. De lens is overigens ook in meerdere versies (2.8mm, 4mm) te leveren. Heeft Foscam niet een dergelijke dome cam?? Is er anders op de HW een 'algemene' camera in te stellen? Ik wil de cam sowieso bedraad op mijn netwerk aansluiten, WiFi is hier dus niet zo van belang.
Of zijn ze gewoon niet op de hoogte van zulke zaken ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Wat een ellende zeg, kunnen we toch niet meer vertrouwen op deze manier ...Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
In het verleden miste de HW niet zoveel signalen, maar sinds de firmware versie 3.x is het aantal "missers" toegenomen. Ik heb de antennemod.
Heb een proef gedaan met een magneetcontact op 5 m. van de HW; 50 x open/dicht met telkens 10 sec. tussen de veranderingen: 14 !!! missers(11x 'open' en 3x 'dicht'). Daarna 10x zelfde actie, maar met 3 sec. ertussen: 4 !!! 'open'-missers. Volgens mij is de interruptafhandeling te traag c.q. te langdurig, waardoor een wijziging 'achterhaald' wordt.
Testopstelling: flip-flop 10 sec. (&3 sec.) aan/uit met relaiscontact dat mbv twee aders het reedcontact van het magneetcontact overbrugt.
Hebben jullie dan misschien ook andere zaken zoals de Heatlink en EnergyLink erop zitten?
Of zou het kunnen zijn dat er veel meer op de 433 MHz band gebeurt tegenwoordig, terwijl mijn buren hier allemaal niet zo 'hip' zijn en ik dus vrijwel het hele spectrum voor mij alleen heb
Het is idd opmerkelijk, maar ik blijf toch wel zo concluderen. Heb wel Heatlink, Energylink maar zijn 868 MHz. Verder niet bijzonder. Wat schakelaars, thermometers en sensoren.TD-er schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:38:
Toch wel maf dat dit bij een aantal mensen zoveel slechter is geworden. (en bij mij niet merkbaar)
Hebben jullie dan misschien ook andere zaken zoals de Heatlink en EnergyLink erop zitten?
Of zou het kunnen zijn dat er veel meer op de 433 MHz band gebeurt tegenwoordig, terwijl mijn buren hier allemaal niet zo 'hip' zijn en ik dus vrijwel het hele spectrum voor mij alleen heb
Ik ga hem ook verplaatsen, ik denk dat ik hem in de kast onder de trap monteer zodat hij "hopelijk" beter bereik heeft naar boven toe door door hout te moeten i.p.v. beton.martinvdm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:28:
Ik merk dit, zoals eerder geschreven ook, er zal toch echt een betrouwbaardheidsfix moeten komen, sinds de laatste update komen bij mij ook vele signalen niet aan en werkt het zenden ook de helft van de keren niet. Erg frustrerend. Ik ga binnenkort kijken voor een andere plek voor de hw, beneden ipv de 1e verdieping, maar feit blijft dat het stukken beter geweest is. Hoop dat ze er wat aan gaan doen.
Wel andere band, maar wel iets wat vrij regelmatig een interrupt van de CPU vereist.martinvdm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:48:
[...]
Het is idd opmerkelijk, maar ik blijf toch wel zo concluderen. Heb wel Heatlink, Energylink maar zijn 868 MHz. Verder niet bijzonder. Wat schakelaars, thermometers en sensoren.
Dus kan wel degelijk ermee te maken hebben.
Verwijderd
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ze bij HW testen, maar ik heb altijd mijn bedenkingen gehad.
Ook werken de snapshot cams perfect, ik gebruik een aantal Dlink DCS 933 (binnenkamera) onder afdak buiten. ik gebruik ze als snapshot voor HW, en mp4 uploads naar de NAS. op afstand gebruik ik de dlink app voor live beeld. Weet iemand waar die snapshots worden opgeslagen ? op het moederboard van de HW trof ik een slot met daarin een SD kaartje aan, misschien daar op ?
[ Voor 42% gewijzigd door bhoek op 14-08-2015 14:42 ]
Ik kijk inmiddels ook met een schuin oog naar de Homey. Ik ga dat product goed in de gaten houden.
De controller gaat nog wel. een Vera3 lite oid. heb je voor niet heel veel meer dan de Homewizard. Maar een fatsoenlijke Zwave switch of dimmer kost gewoon al snel het 2- tot meervoudige van bv. een vergelijkbaar KAKU product.
Overigens weet ik pas sinds een paar dagen dat dit topic bestaat. Ik vond het wel 'cool' om te zien dat een product als Homewizard, dat in mijn ogen toch behoorlijk is gericht op de consument die betaalbaar wil instappen op domotica icm. bouwmarkt-oplossingen, ook hie op Tweakes zo uitgebeid is omarmd
Maar na de laatste pagina's te hebben gelezen zie ik dus al wel dat ook 'jullie' nu toch al wel tegen de beperkingen van 433 mhz. en de simpele protocollen aan lopen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb toch zeker 40 schakelaars en sensors verdeeld over 2 etages en een tuin.
Er ging wel wat tijd over heen om de juiste plek voor de HW te vinden, in het begin weet je niet hoeveel invloed het heeft als hij plat ligt of rechtop staat in een bepaalde richting.
Een firmware update heeft zelden invloed op het bereik, alleen Somfy is een tijdje lastig geweest.
Met m'n Foscam camera heb ik meestal wel snapshots, pas als de HW slecht bereikbaar is mis ik wel eens een snapshot maar dat wijt ik dan aan een wifi verstoring.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Wat dat betreft zou een dedicated 'range extender' voor HomeWizard al een heleboel schelen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:31:
Het is bij mij geen 'bereik'-probleem, maar een 'vang'-probleem. Interruptafhandeling blijkbaar.
Gewoon een los kastje wat alleen de radio-ontvanger/zender bevat en alleen maar de boel hoeft door te geven naar de HomeWizard die er dan z'n dingen op doet.
Daar zou dan gelijk een goede antenne op kunnen komen en zou qua hardware makkelijk onder de 5 tientjes kunnen zitten.
Daarmee los je dan 2 vliegen in 1 klap op, namelijk dat je een goed bereik hebt en dat nieuwe features de ontvangst niet in de weg zitten.
En je zou in de HomeWizard aan moeten kunnen geven welke dingen via welke radio module gedaan moeten worden, vandaar dat het weinig zin heeft om er zelf een te bouwen. Je wilt namelijk niet dingen 2x uitzenden.
En gelijk een Ethernet aansluiting en Z-Wave, hoppa, klaar voor de toekomst!TD-er schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:57:
[...]
Wat dat betreft zou een dedicated 'range extender' voor HomeWizard al een heleboel schelen.
Gewoon een los kastje wat alleen de radio-ontvanger/zender bevat en alleen maar de boel hoeft door te geven naar de HomeWizard die er dan z'n dingen op doet.
Daar zou dan gelijk een goede antenne op kunnen komen en zou qua hardware makkelijk onder de 5 tientjes kunnen zitten.
Daarmee los je dan 2 vliegen in 1 klap op, namelijk dat je een goed bereik hebt en dat nieuwe features de ontvangst niet in de weg zitten.
En je zou in de HomeWizard aan moeten kunnen geven welke dingen via welke radio module gedaan moeten worden, vandaar dat het weinig zin heeft om er zelf een te bouwen. Je wilt namelijk niet dingen 2x uitzenden.
Zal wel niet, maar ja, dan maar wachten op mijn Homey
BP on the move!!!
[ Voor 6% gewijzigd door kok36935 op 15-08-2015 13:42 ]
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
heb antenne mod op de HW en op een magneet die buiten zit. Die mist nooit schakelingen bij normaal gebruik.
kok36935 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:33:
Wat ik me afvraag hoeveel invloed een account bij HPM heeft op de werking van de HW. Een maand of twee geleden heb ik mij geregistreerd bij HPM en nadien was de Back-up van de HW (abonnement) gestoord. 1 x per 3 dagen werd er een (geforceerde) Back-up gemaakt.Na contact met de helpdesk van HW kon men mij vertellen dat het er op leek dat de HW het steeds te druk had om een Back-up te maken. De Back-up wordt n.l. op een rustig moment gemaakt, vandaar dat er sowieso eens per drie dagen een geforceerde Back-up wordt gemaakt. Echter bij mij was, leek wel, steeds een script bezig. Nadat ik het account verwijderd had, functioneerde alles weer normaal. Kan een account bij HPM dan ook invloed hebben op het niet, of niet tijdig versturen van opdrachten aan magneetcontacten en kaku's. M.i. als de HW het te "druk" heeft met andere dingen dan zou het wellicht een oorzaak kunnen zijn.
Met de afstandsbediening werkte deze nog wel goed dus op de computer in de app gewist en opnieuw aangemaakt.
Zelfs dat heeft niet geholpen, homewizard zit vast aan de muur asun zit in een opbouwdoos aan de muur dus niets kan verplaatst zijn.
Maar ja zo gaan er telkens meer dingen uitvallen die voorheen wel goed werkten.
Pech voor ons als gebruiker, op deze wijze gaat de hobby om te besparen een erg duur gegeven worden waar tevens een ergernis plaatje bij komt te hangen.
[ Voor 12% gewijzigd door wbkk op 15-08-2015 21:41 ]
Daarmee reboot je 'm.
Voor hetzelfde geld zit daarin namelijk de storing.
Dit heeft inderdaad geholpen om te storing op te lossen, nu kan ik dat rolluik weer met de iPad, de iPhone en vanaf de computer bedienen.TD-er schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:11:
Wat je zou kunnen doen is om de asun even spanningsloos maken. Oftewel de fase-draad even losmaken.
Daarmee reboot je 'm.
----------------------------------------------------------
Er komt binnenkort een alternatieve gebruiksaanwijzing van homewizard; "Werkt er iets niet raadpleeg dan het forum voor de beste oplossingen".
----------------------------------------------------------
Nu schakelt mijn rolluik opeens gelijk met een lamp beneden. Erg vervelend! Het raam staat open waardoor rolluit vast loop en veren kapot zijn! Ik heb niets veranderd aan de configuratie.
Verder zoals in mijn eerder post..lampen schakelen niet meer bij scene's idd oplossing is stroom eraf dan reset de boel. Maar toch
Ik heb inmiddels configuratie z wave opgevraagd. Ik overweeg sterk om over te stappen, het is duurder maar ik heb een betrouwbaar systeem nodig. Nu maak ik alleen maar extra kosten
Jammer hoor
Het probleem is ook de gebruikte 433MHZ protocol. Deze is gewoon niet betrouwbaar daarom wordt het ook een tijd dat homewizard hun 866mhz/eigen protocol gaat doorzetten.parrish schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:04:
Het blijft bij mij ook problemen geven.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Antenne mode is al uitgevoerd op de HW.
Ik heb geen HPM, en slechts een tiental sensoren, schakelaars.
Ik heb wel een energylink.
Schakelen via magneetcontacten heb ik al opgegeven
Het bedienen via de app van diverse schakelaars of dimmers gaat meestal wel goed
Het lijkt wel of ontvangst van signalen op de HW het grootste probleem is.......
[ Voor 22% gewijzigd door gerjan01 op 16-08-2015 16:12 ]
Gaat dat lukken voor eind deze eeuw denk je?HeroS schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:15:
[...]
Het probleem is ook de gebruikte 433MHZ protocol. Deze is gewoon niet betrouwbaar daarom wordt het ook een tijd dat homewizard hun 866mhz/eigen protocol gaat doorzetten.
Hebben andere merken die werken met 433 MHz ook dezelfde problemen?
Zo niet dan ligt het toch echt aan de HW..........

Je hebt nog een andere factor en dat is "je buren".gerjan01 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Gaat dat lukken voor eind deze eeuw denk je?
Hebben andere merken die werken met 433 MHz ook dezelfde problemen?
Zo niet dan ligt het toch echt aan de HW..........
433MHz wordt voor veel dingen gebruikt, waaronder weerstations. En die kunnen wel eens een lege batterij hebben, of een apparaat van jezelf met lege batterij
Dan spammen ze de hele bandbreedte vol.
Verwijderd
Wat niet iedereen meteen doorheeft is het gevolg van een groter zend/ontvangbereik in die 434 Mhz.TD-er schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:30:
[...]
Je hebt nog een andere factor en dat is "je buren".
433MHz wordt voor veel dingen gebruikt, waaronder weerstations. En die kunnen wel eens een lege batterij hebben, of een apparaat van jezelf met lege batterij
Daarmee wordt namelijk de kans dat je anderen stoort en de kans dat je zelf iets van anderen oppikt ook groter. Een antennemod hoeft dus niet altijd in je voordeel te werken......
Je kunt dus een mooie combi maken van betaalbare schakelaars /sensoren die niet 100% betrouwbaar hoeven zijn, met daarnaast voor de essentiële schakelaars /sensoren duurdere versies die over een terugkoppeling beschikken zoals Z-Wave e.d.
Klink als een mooi compromis.
Als de HW nog lang kuren blijft geven, ga ik toch de Homey eens proberen....

[ Voor 10% gewijzigd door gerjan01 op 16-08-2015 21:31 ]
Ik heb al heel wat tijd in het onderzoek van het bereik zitten, ik kan geen oorzaken zoals lege batterijen vinden, buren hebben bijna geen 433 apparatuur, en als mijn eigen apparaten in huis de HW al niet bereiken.......TD-er schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:30:
[...]
Je hebt nog een andere factor en dat is "je buren".
Ook sensoren op hemelsbreed 3 meter afstand, (wel met muur ertussen) komen soms al niet binnen.
Je trouwens toch zien op de HW hoeveel signalen er ontvangen worden? Als ik als test een magneet sensor bedien, dan gaat het 433Mhz ledje op mijn HW knipperen. En zoveel knippert hij niet......
Verwijderd
Bekijk eens Domoticz op een Raspberry met zwave.eymey schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:26:
Het is gewoon jammer dat Zwave spul nog zo duur is.
De controller gaat nog wel. een Vera3 lite oid. heb je voor niet heel veel meer dan de Homewizard. Maar een fatsoenlijke Zwave switch of dimmer kost gewoon al snel het 2- tot meervoudige van bv. een vergelijkbaar KAKU product.
OK, schakelaars kosten makkelijk €40-€50 maar dan heb je er wel die betrouwbaar zijn.
Bijna al het kaku spul is hier al vervangen door zwave.
Ik zit nu in de overschakelfase van HomeWizard naar Domoticz en ben alle KaKu spul aan het vervangen voor Z-Wave. Ik had nog een Raspberry Pi B liggen in de la en dacht, ik probeer het eens.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:04:
[...]
Bekijk eens Domoticz op een Raspberry met zwave.
OK, schakelaars kosten makkelijk €40-€50 maar dan heb je er wel die betrouwbaar zijn.
Ik heb geen RFXtrx433E gekocht en wil dit ook niet gaan gebruiken. Ik heb een Homey ge-pre-ordered afgelopen april en wacht tot deze eind september ergens komt.
Ik ben nu bezig om sowieso al mijn verlichting schakelaars te vervangen. Ik had overal KaKu micro inbouw zender modules (AWMT-003 en AWMT-230) achter mijn bestaande schakelaars en ACM-100 in de plafondozen, dit omdat ik de status van de lampen in de HomeWizard wilde zien, echter dit geeft bij een vertraging van ongeveer 1 a 2 seconden met inschakelen en zeker 3 seconden met uitschakelen! Ik heb alles al geprobeerd, de zenders ingeleerd in de ontvangers of via HomeWizard, het maakte niet uit. Ook het dimmen van 2 keer snel heen en weer schakelen en nog 2 keer voor vast zetten van de dim stand werkte tot ergens van mij en zeker mijn vrouw.
Nu heb ik de eerste 4 Fibaro Dimmer 2 (FGD-212) geïnstalleerd van het weekend met pulsdrukkers, wat een verademing! Zelfs mijn vrouw vindt het geweldig (goeie WAF!) En alle wensen voldoen zoals makkelijk dimmen, status, scenes kunnen starten met 2 of 3 keer snel drukken en zelfs stroommeting! En in mijn geval niet veel duurder dan de KaKu oplossing die ik had.
Ik deel mijn ervaring alleen maar voor mensen die niet van het bestaan van Z-Wave af weten, zoals ik sinds dit jaar.
BP on the move!!!
Voor de schakelaars begrijp ik je keuze. Ik heb echter ook nog een EnergyLink met zonnepanelen en watermeter, HeatLink etc. Wat Homewizard fijn maakt is de compleetheid in 1 app. Ik hoop dat Homey zoiets compleets wordt, dan ben ik over.Bas Post schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:26:
[...]
Ik zit nu in de overschakelfase van HomeWizard naar Domoticz en ben alle KaKu spul aan het vervangen voor Z-Wave. Ik had nog een Raspberry Pi B liggen in de la en dacht, ik probeer het eens.
Ik heb geen RFXtrx433E gekocht en wil dit ook niet gaan gebruiken. Ik heb een Homey ge-pre-ordered afgelopen april en wacht tot deze eind september ergens komt.
Ik ben nu bezig om sowieso al mijn verlichting schakelaars te vervangen. Ik had overal KaKu micro inbouw zender modules (AWMT-003 en AWMT-230) achter mijn bestaande schakelaars en ACM-100 in de plafondozen, dit omdat ik de status van de lampen in de HomeWizard wilde zien, echter dit geeft bij een vertraging van ongeveer 1 a 2 seconden met inschakelen en zeker 3 seconden met uitschakelen! Ik heb alles al geprobeerd, de zenders ingeleerd in de ontvangers of via HomeWizard, het maakte niet uit. Ook het dimmen van 2 keer snel heen en weer schakelen en nog 2 keer voor vast zetten van de dim stand werkte tot ergens van mij en zeker mijn vrouw.
Nu heb ik de eerste 4 Fibaro Dimmer 2 (FGD-212) geïnstalleerd van het weekend met pulsdrukkers, wat een verademing! Zelfs mijn vrouw vindt het geweldig (goeie WAF!) En alle wensen voldoen zoals makkelijk dimmen, status, scenes kunnen starten met 2 of 3 keer snel drukken en zelfs stroommeting! En in mijn geval niet veel duurder dan de KaKu oplossing die ik had.
Ik deel mijn ervaring alleen maar voor mensen die niet van het bestaan van Z-Wave af weten, zoals ik sinds dit jaar.
Dat is dus mijn hele punt.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:04:
[...]
Bekijk eens Domoticz op een Raspberry met zwave.
De controller is het probleem niet. Maar wil ik mijn KAKU spul vervangen door Zwave spul, dan ben ik zo 500-600 euro verder.
[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 17-08-2015 09:58 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Om te voorkomen dat een rolluik per ongeluk naar beneden gaat (met HW of manuele bediening), heb ik een magneet schakelaar op het kozijn, vlak bij de scharnieren gemonteerd welke een relais schakelt welke weer de 230V voeding naar het rolluik onderbreekt. Dit is de beste fail safe. nu kan het raam net zover open dat het rolluik er nog langs kan (1.5 cm speling. indien het raam verder open gaat, opend het magneet contact dan kan niemand het luik per ongeluk op het raam crashen. dit kostte maar 5 euro aan materiaal.parrish schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:04:
Nu schakelt mijn rolluik opeens gelijk met een lamp beneden. Erg vervelend! Het raam staat open waardoor rolluit vast loop en veren kapot zijn! Ik heb niets veranderd aan de configuratie.
Wat je zou kunnen doen is om de asun even spanningsloos maken. Oftewel de fase-draad even losmaken.
Daarmee reboot je 'm.
--------------------------------------------------------------------------------------
Vanmorgen weer het zelfde probleem als eerder (15-08 beschreven), het spanningsloos maken helpt dus maar even.
Zal nu proberen asun verwijderen, homwizard resetten (stroom er af dan weer stroom er op) dan asun voor dat rolluik weer toevoegen en homewizard op de zelfde wijze resetten.
Of dat zal helpen weet ik niet maar een andere oplossing zie ik nu niet zo snel.
In die hoek staat de router op een geluidsbox, komen er 3 kabels binnen van de satellietschotel, zitten er de aansluitingen van de TV en radio en liggen er contactdozen op de grond waarin ook drie KaKu schakelaars.TD-er schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:01:
Wat zit er in de buurt van die asun?
Verder de telefoon en de modem, de TV en geluidsinstallatie en twee satelliet receivers maar die staan op het moment dat ik het rolluik wil openen niet aan.
De KaKu schakelaars werken prima en hebben geen probleem op die plaats dus de communicatie met de homewizard vanaf daar is er wel en werkt goed met de diverse app's, op de computer, de iPhone en iPad.
En al de tijd, zoiets verander je niet snel, heeft de asun het daar gewoon gedaan zonder problemen, vandaar dat je dan gaat zoeken waar het probleem, de storing, vandaan zou kunnen komen.
Hier de print van de ACM-1000:

Wat je ziet is dat de antenne parallel loopt met de schroef-connectoren.
Als je een antenne-mod gedaan hebt, weet je de oriëntatie van je antenne op de HomeWizard, namelijk de richting van je antenne-draadje.
Je zou om te testen eens kunnen kijken of het beter gaat wanneer je de oriëntatie van de asun gelijk trekt met die van de HomeWizard.
Waarschijnlijk is het draaien van de HomeWizard het makkelijkst
Dat is nog geen verklaring waarom het eerst wel goed werkte en nu niet, maar je sluit dan in elk geval uit dat er een sub-optimale ontvangst is door een verkeerde oriëntatie van de antenne.
Bij de ACM-1000 lijkt de nul-draad trouwens verbonden met de antenne, dus mogelijk werkt die draad ook mee met de ontvangst. (als je de fase namelijk op de aansluiting van de 0-leiding zet, staat er een spanning op de antenne)
Daarnaast doet de Onhub mogelijk dienst als zogeheten hub voor slimme apparaten in de huiskamer. De router is namelijk uitgerust met meerdere communicatieprotocollen om met die apparatuur te kunnen communiceren.
Ff tellen:
-Homey
-Onehub van Google
-Homekit van Apple
de markt lijkt zich mooi te ontwikkelen met nieuwe spelers
Wil dit weer opnieuw gebruiken maar dit werkt niet meer.
Ik stel hem in als http get en dan de code
http://LANofWANip:poort/decoder_control.cgi?user=admin&pwd=password&command=95
Maar dan gebeurt er niks.
Als ik de code in de browser plak gaat de camera wel om.
De knop van aan of uit gaat ook niet oplichten in de hw app.
Bij mij werkt werkt volgende url in HW app android:Henkhuppelschot schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:04:
Een tijdje terug heb ik dit als ip schakelaar gebruikt om de preset aan te passen van mijn camera.
Wil dit weer opnieuw gebruiken maar dit werkt niet meer.
Ik stel hem in als http get en dan de code
http://LANofWANip:poort/decoder_control.cgi?user=admin&pwd=password&command=95
Maar dan gebeurt er niks.
Als ik de code in de browser plak gaat de camera wel om.
De knop van aan of uit gaat ook niet oplichten in de hw app.
http://EXTERNEIP:POORT/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=auto&usr=NAME&pwd=WACHTWOORD
auto ook aanpassen aan je eigen preset naam.
Misschien heb je hier iets aan?
Dit heb ik gisteren even aangepast en dat werkte gelijk goed en vanmorgen ook nog.TD-er schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 06:59:
IK ga ervanuit dat de print van de asun 650 overeen komt met die van de ACM-1000.
Hier de print van de ACM-1000:
[afbeelding]
Wat je ziet is dat de antenne parallel loopt met de schroef-connectoren.
Als je een antenne-mod gedaan hebt, weet je de oriëntatie van je antenne op de HomeWizard, namelijk de richting van je antenne-draadje.
Je zou om te testen eens kunnen kijken of het beter gaat wanneer je de oriëntatie van de asun gelijk trekt met die van de HomeWizard.
Waarschijnlijk is het draaien van de HomeWizard het makkelijkst
Dat is nog geen verklaring waarom het eerst wel goed werkte en nu niet, maar je sluit dan in elk geval uit dat er een sub-optimale ontvangst is door een verkeerde oriëntatie van de antenne.
Bij de ACM-1000 lijkt de nul-draad trouwens verbonden met de antenne, dus mogelijk werkt die draad ook mee met de ontvangst. (als je de fase namelijk op de aansluiting van de 0-leiding zet, staat er een spanning op de antenne)
Ergens had ik dat al moeten weten omdat ik de stopcontact-schakelaars bijna allemaal van vertikaal naar horizontaal geplaatst had voor een betere werking.
De andere twee asun schakelaars staan ook rechtop zeg maar alleen die werken tot op heden gewoon goed dus die laat ik ook zo zitten, tot ze eventueel ook in storing vallen.
Dan nu maar weer afwachten wat de volgende varrassende storing zal zijn al zie ik graag dat er een goede oplossing komt en die vreemde uitval in de toekomst zal uitblijven.
Thanxs, deze werkt:)oertje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:06:
[...]
Bij mij werkt werkt volgende url in HW app android:
http://EXTERNEIP:POORT/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=auto&usr=NAME&pwd=WACHTWOORD
auto ook aanpassen aan je eigen preset naam.
Misschien heb je hier iets aan?
Ik woon in een appartementen complex.
Echter om mensen binnen het complex toe te laten moet ik binnen op een knopje drukken om de deur van het portaal te ontgrendelen.
Nu wil ik dit via de Homewizard doen.
Dus een stuurstroom van een X-aantal seconden geven zodat de deur op afstand kan worden ontgrendeld. (6Volt)
Wat heb ik hiervoor nodig?
En dan uitgebreid: Hoe ziet de situatie eruit om dit parallel te schakelen zodat je de knop thuis ook kunt gebruiken? De Asun 650 met een relais?
Hoi, zou je misschien kunnen zeggen wat voor relais, heb je misschien foto, en hoe sluit ik het een en ander precies aan dan? ik wil zoiets ook graag bij mijn rolluik, maar geen idee hoe of wat, komt net terug van zonweringboer en buismotor met obstakelbeveiliging is ongeveer 450,00.bhoek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Om te voorkomen dat een rolluik per ongeluk naar beneden gaat (met HW of manuele bediening), heb ik een magneet schakelaar op het kozijn, vlak bij de scharnieren gemonteerd welke een relais schakelt welke weer de 230V voeding naar het rolluik onderbreekt. Dit is de beste fail safe. nu kan het raam net zover open dat het rolluik er nog langs kan (1.5 cm speling. indien het raam verder open gaat, opend het magneet contact dan kan niemand het luik per ongeluk op het raam crashen. dit kostte maar 5 euro aan materiaal.
Ik ken de situatie niet precies maar ik zou eens kijken naar de Intertechno, deze is namelijk potentiaal vrij.Boxxer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
Wie kan mij met de volgende situatie helpen:
Echter om mensen binnen het complex toe te laten moet ik binnen op een knopje drukken om de deur van het portaal te ontgrendelen.
Dus een stuurstroom van een X-aantal seconden geven zodat de deur op afstand kan worden ontgrendeld. (6Volt)
En dan uitgebreid: Hoe ziet de situatie eruit om dit parallel te schakelen zodat je de knop thuis ook kunt gebruiken? De Asun 650 met een relais?
Verwijderd
Als dit een deur is die door meerdere huiseigenaren gebruikt wordt zou ik, eerst overleg plegen met de buren. Je gaat een toegangsdeur bedienen met een onbeveiligd protocol, dat je dat thuis doet met je eigen deur is tot daar aan toe. Maar ik zou niet willen dat mijn onder of boven buren zoiets zouden doen. De kans dat de 433MHz code gehackt wordt is niet heel groot maar wel aanwezig.Boxxer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
Wie kan mij met de volgende situatie helpen:
Ik ken zijn situatie niet maar ik snap je punt. maar de kans dat iemand gewoonweg de deur opent door aan te bellen is in een portiek denk ik vele malen groter.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
Als dit een deur is die door meerdere huiseigenaren gebruikt wordt zou ik, eerst overleg plegen met de buren. Je gaat een toegangsdeur bedienen met een onbeveiligd protocol, dat je dat thuis doet met je eigen deur is tot daar aan toe. Maar ik zou niet willen dat mijn onder of boven buren zoiets zouden doen. De kans dat de 433MHz code gehackt wordt is niet heel groot maar wel aanwezig.
Nieuw: Geofence en Apple Watch support in HomeWizard v3.2
Hopelijk komt er ook nog iets voor de Pebble, maar dat zal wel niet. Zou die Apple Watch ondersteuning voorkomen uit die "hackathon" van een tijd geleden? Ik heb daar na de aankondiging eigenlijk niets meer van gehoord, hoe dat verlopen is etc.
Omdat het ruk zoeken is op de site van Homewizard (werkt gewoon niet), hier de info over geofencing: http://www.homewizard.nl/kb/article/298/geofence-informatie/
Apple Watch ondersteuning is voor zover ik nu kan zien alleen het schakelen tussen de presets. Een dapper begin, maar erg summier. Ik zelf gebruik niet of nauwelijks de presets, dus voor mij zelfs overbodig (maar ik ook verder geen Apple Watch
[ Voor 75% gewijzigd door Yukkie op 21-08-2015 11:16 ]
We've got that ring of confidence
Dat geofencing is in ieder geval wel heel erg tof!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Dat hoop ik ook. Vraag me af of ze daar een apart team voor hebben, voor bug fixes en eentje voor nieuwe features.Patrick89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:22:
Gaan ze niet dan eindelijk een focussen op bug fixes ?
Volgens de knowledge base wordt de DCS-5222L ondersteund welke heel goed op de 5009 gelijkt maar zou niet graag een half/niet werkende cam op de HW hebben.
Dirk.be schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:50:
Iemand ervaring met de ip-cam D-Link DCS-5009L/E ?
Werkt deze met de HW & snapshots?
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!