Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
Yukkie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:10:
Net binnen in de mail:

Nieuw: Geofence en Apple Watch support in HomeWizard v3.2

Hopelijk komt er ook nog iets voor de Pebble, maar dat zal wel niet. Zou die Apple Watch ondersteuning voorkomen uit die "hackathon" van een tijd geleden? Ik heb daar na de aankondiging eigenlijk niets meer van gehoord, hoe dat verlopen is etc.

Omdat het ruk zoeken is op de site van Homewizard (werkt gewoon niet), hier de info over geofencing: http://www.homewizard.nl/kb/article/298/geofence-informatie/

Apple Watch ondersteuning is voor zover ik nu kan zien alleen het schakelen tussen de presets. Een dapper begin, maar erg summier. Ik zelf gebruik niet of nauwelijks de presets, dus voor mij zelfs overbodig (maar ik ook verder geen Apple Watch ;) )
Ik heb tijd geleden via Facebook gevraagd naar de "uitkomst" van de hackaton, dat zou tijdens de BBQ besproken worden reageerden ze toen, maar ook niets meer gezien of gehoord.

Overigens heb ik zelf 2 apps gebouwd voor Pebble. 1 om temperatuur op te halen en na aanpassing weer terug te sturen. 1 om lampen (scenes) aan en uit te zetten. Moet hem alleen nog "generiek" maken dat je middels de configuratie je IP adres van de HW kan instellen. Nu heb ik mijn IP in de code staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Ik zou naast de applewatch ook wel support voor het Apple widget scherm/notification center willen, zodat je zelf kunt bepalen dat je 3 vaak gebruikte schakelaar snel bereikbaar maakt. Zoals de app HomeWidget maar dan iets beter op het grafische niveau.

Wellicht een idee voor hun volgende release ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 21-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spoelly schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:59:
Leuk dat ze een mail sturen maar waarom staat de update nog niet meteen in de app store?
Wat ik begrepen heb is dat er tussen het insturen van een app en dat 'ie in de app-store staat een random interval zit. Kortom, vrijwel niet te bepalen van te voren.
En persoonlijk zie ik liever deze volgorde, dan dat je je afvraagt "wat zou er nieuw zijn? Hallo!!! release-notes???" ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:02:
Ik zou naast de applewatch ook wel support voor het Apple widget scherm/notification center willen, zodat je zelf kunt bepalen dat je 3 vaak gebruikte schakelaar snel bereikbaar maakt. Zoals de app HomeWidget maar dan iets beter op het grafische niveau.

Wellicht een idee voor hun volgende release ;-)
Eens. Maar kijk eens naar de App Home Remote. Deze gebruik ik al een tijdje voor IOS en ben er best tevreden over.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat er tussen het insturen van een app en dat 'ie in de app-store staat een random interval zit. Kortom, vrijwel niet te bepalen van te voren.
En persoonlijk zie ik liever deze volgorde, dan dat je je afvraagt "wat zou er nieuw zijn? Hallo!!! release-notes???" ;)
Volledig mee eens. De snelheid ligt nu bij Apple/Google. Valt op dat in deze 'release notes' als ik ze zo mag noemen, geen bug fixes zitten volgens mij.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Update is beschikbaar in de Apple app store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Technische vraag, ik heb een nieuwe lamp gekocht voor boven de eettafel, deze wil ik achter de bestaande schakelaar kunnen dimmen. KlikAanKlikUit heeft hier meerdere toepassing voor. Maar je zit uiteraard wel met het dim bereik van de led trafo lijkt mij.

Ik zag door de bomen het bos niet meer en heb gister met KAKU gemaild welke oplossing het beste kon zijn. Ik kreeg het volgende antwoord:
Bedankt voor uw interesse in onze producten. Betreft dit momenteel een enkelvoudige wandschakelaar, of is dit in een bestaande hotelschakeling?
U zou namelijk kunnen kiezen voor de AWMD-250, deze dimmer installeert u achter een bestaande enkelvoudige wandschakelaar (wipschakelaar), waardoor u met de bestaande schakelaar en een of meerdere KlikAanKlikUit zenders dimbare verlichting draadloos kunt dimmen. Deze kan tot 24 watt verlichting dimmen.
Het dimmen met de wandschakelaar gaat dan als volgt: Zet de lamp aan en doe daarna de schakelaar een keer snel uit en weer aan; de lamp komt nu in de dim-modus, dwz het licht gaat ‘pendelen’ van hoog naar laag.
Op het moment dat het gewenste lichtniveau bereikt is, doet u wederom de schakelaar een keer snel uit en aan; dit niveau wordt nu vastgehouden.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag!
Het gaat dus om een enkelvoudige wandschakelaar, echter de AWMD-250 die KAKU aanraad gaat denk ik niet echt werken, helaas is mijn kennis even niet toereikend en plaats ik het hier.

In de lamp zit de volgende trafo:
Afbeeldingslocatie: http://i375.photobucket.com/albums/oo191/agrovenstein92/Led%20Trafo_zpsdhytvyz1.jpg

Mijn vraag in het kort, en gezien naar bovenstaand plaatje van de dimmer. Kan ik dit product met een KAKU dimmer dimmen, en zo ja welke, en waarom, of juist welke niet en waarom niet.

Alvast bedankt voor de verhelderende reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:49
Werkt goed geofence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53
Enig idee hoe groot de geofence range is? Mijn schoonouders (1000 meter verder) valt blijkbaar nog onder thuis... Jammer!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Nee. Bij mij is het ongeveer 500 mtr...

Ik kan wel small en large range instellen. Kweet niet of dat alleen in de beta app zit...
Va mij mag de range wel naar 100 mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:26:
Nee. Bij mij is het ongeveer 500 mtr...

Ik kan wel small en large range instellen. Kweet niet of dat alleen in de beta app zit...
Va mij mag de range wel naar 100 mtr.
Waar stel je deze range in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Dat zit alleen nog in de beta. Daar kan je ook de melding dat je het gebied binnenkomt of verlaat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agrovenstein schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:55:
Technische vraag, ik heb een nieuwe lamp gekocht voor boven de eettafel, deze wil ik achter de bestaande schakelaar kunnen dimmen. KlikAanKlikUit heeft hier meerdere toepassing voor. Maar je zit uiteraard wel met het dim bereik van de led trafo lijkt mij.
.......
In de lamp zit de volgende trafo:
[afbeelding]

Mijn vraag in het kort, en gezien naar bovenstaand plaatje van de dimmer. Kan ik dit product met een KAKU dimmer dimmen, en zo ja welke, en waarom, of juist welke niet en waarom niet.

Alvast bedankt voor de verhelderende reacties!
De lamp heeft zelf dus al een dimmer en twee dimmers achter elkaar werkt niet.
Je kunt hem dus alleen met een echte schakelaar aan/uit schakelen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt het dat de geofence optie niet werkt i.c.m. IOS7?

Ik wil de iPhone van m'n vriendin ook koppelen, maar daar verschijnt de geofence optie niet.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:55:
[...]

De lamp heeft zelf dus al een dimmer en twee dimmers achter elkaar werkt niet.
Je kunt hem dus alleen met een echte schakelaar aan/uit schakelen. :-(
Heb de AWMD-250 geplaatst zoals KAKU adviseerde en dit werkt erg goed. De Trafo is dimbaar maar van zichzelf geen dimmer maar dimbaar. Al met al werkt het goed en ook zoals ik het zelf wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Laatst online: 13-09 21:07
Mijn bewegingsmelder (KaKu AWST-6000) zendt ineens geen uit-signaal meer. Deze is rechtstreeks op de schakelaar aangesloten. Aanschakelen werkt wel.
Nu dacht ik de bewegingsmelder aan te melden op de HW. Evenals een andere bewegingsmelder. Helaas lukt ook dat niet, er wordt geen code ontvangen door de HW.

Zou de bewegingsmelder (gedeeltelijk) overleden zijn?? Een antwoord wordt zeer gewaardeerd.

[ Voor 0% gewijzigd door _Marcel_1973 op 22-08-2015 22:47 . Reden: Aanvulling type ]

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laviefacile
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 14:44
Hoi! Als ik een nieuwe taak aanmaak of een bestaande taak wijzig, krijg ik een schakelaar met de tekst [evalueer op 'start tijd'] te zien. Enig idee wat dat doet? Ik zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
laviefacile schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:45:
Hoi! Als ik een nieuwe taak aanmaak of een bestaande taak wijzig, krijg ik een schakelaar met de tekst [evalueer op 'start tijd'] te zien. Enig idee wat dat doet? Ik zie geen verschil.
als ik het goed heb krijg je dan op de tijd waarop de taak begint (24 uur is dus om 12 uue snachts) een melding wat de status is ervan. dus bv deur is gesloten of temperatuur is 20 graden

je kan het even proberen door de starttijd van de taak even aantepassen naar de tijd van dat moment (wel even paar min later) en kijken wat die doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laviefacile schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:45:
Dazzie schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:11:
[...]

als ik het goed heb krijg je dan op de tijd waarop de taak begint (24 uur is dus om 12 uue snachts) een melding wat de status is ervan. dus bv deur is gesloten of temperatuur is 20 graden

je kan het even proberen door de starttijd van de taak even aantepassen naar de tijd van dat moment (wel even paar min later) en kijken wat die doet....
Heb het ook gezien, maar vind de omschrijving wel een beetje vaag: evalueer op 'start-tijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb een probleem mijn pulsmeter op de watermeter geeft niets meer aan, wat kan het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Of de nieuwe software een vooruitgang is weet ik nog niet, sommige schakelaars bedien ik niet eens meer vanaf de iPhone of iPad, waar alles ook voor zou zijn, maar alleen met de afstandsbediening.

Verder heb ik ineens een winkel afdeling in mijn homewizard zitten, op de iPhone, iets wat daar geheel niet hoort te zijn of zouden ze die er in gezet hebben om voor de "half werkende" schakelaars nieuwe te verkopen, het voegt in ieder geval geen verbetering toe.

(advies: maar direct een update om deze winkel te verwijderen)

Als dit de vooruitgang moet zijn binnen het homewizard domotica systeem kunnen we beter over stappen naar iets anders en kijken waar de KaKu schakelaars wel goed op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:37:
Of de nieuwe software een vooruitgang is weet ik nog niet, sommige schakelaars bedien ik niet eens meer vanaf de iPhone of iPad, waar alles ook voor zou zijn, maar alleen met de afstandsbediening.

Verder heb ik ineens een winkel afdeling in mijn homewizard zitten, op de iPhone, iets wat daar geheel niet hoort te zijn of zouden ze die er in gezet hebben om voor de "half werkende" schakelaars nieuwe te verkopen, het voegt in ieder geval geen verbetering toe.

(advies: maar direct een update om deze winkel te verwijderen)

Als dit de vooruitgang moet zijn binnen het homewizard domotica systeem kunnen we beter over stappen naar iets anders en kijken waar de KaKu schakelaars wel goed op werken.
Deze winkel optie zit er al langer in. Lijkt me een prima optie toch? Laten we nou niet alles door een donkere bril zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
martinvdm schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:36:
[...]

Deze winkel optie zit er al langer in. Lijkt me een prima optie toch? Laten we nou niet alles door een donkere bril zien.
Daaruit kan je al opmaken dat ik, zelfs met dit mooie zonnige weer, vrijwel alles met de afstandsbediening moet doen omdat de helft niet goed werkt via de iPone. ;)

Maar als je op google zoekt op homewizard dan zie je het volgende, "Ongeveer 230.000 resultaten (0,30 seconden)" dus overbodig is die winkel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Marcel_1973 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:45:
Mijn bewegingsmelder (KaKu AWST-6000) zendt ineens geen uit-signaal meer. Deze is rechtstreeks op de schakelaar aangesloten. Aanschakelen werkt wel.
Nu dacht ik de bewegingsmelder aan te melden op de HW. Evenals een andere bewegingsmelder. Helaas lukt ook dat niet, er wordt geen code ontvangen door de HW.

Zou de bewegingsmelder (gedeeltelijk) overleden zijn?? Een antwoord wordt zeer gewaardeerd.
Nieuwe batterijen getest?
Ik kan me zo voorstellen dat het zendbereik deels afhankelijk is van de kwaliteit van de batterijen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Nieuwe firmware?
Kreeg net een update melding in de App.
Versie 3.32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
Vanmorgen ook de melding ontvangen, update geïnstalleerd.
In eerste instantie geen data meer van buitenthermometer en Energylink. Na een minuut of 5 kwamen deze weer automatisch bij.

Verder geen bijzonderheden gezien in de firmware, alles werkt zoals het werkte, ik maak echter nog weinig gebruik van de mogelijkheden.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 11:00
Leuk geofence
Werkt goed met 1 telefoon
Alleen met meerdere telefoons werkt helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
hier werkt het prima met 2 iphones.

netjes melding zodra ik huis verlaat. hw niet op afwezig. vriendin later weg ik krijg geen melding maar zij wel. en hw schiet op afwezig.

wat werkt er dan niet bij jouw?
Klik schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:59:
Leuk geofence
Werkt goed met 1 telefoon
Alleen met meerdere telefoons werkt helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:31
Dazzie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:23:
hier werkt het prima met 2 iphones.

netjes melding zodra ik huis verlaat. hw niet op afwezig. vriendin later weg ik krijg geen melding maar zij wel. en hw schiet op afwezig.

wat werkt er dan niet bij jouw?

[...]
Werkt hier ook prima met 2 iPhones.

Maar heeft iemand nog tips om een melding te krijgen als hij naar afwezig springt? Dan weet ik zeker dat hij op afwezig staat.

En ben gisteren bezig geweest om kodi op een pi2 te koppelen met de homewizard maar heb nog geen goede plugin gevonden.
Ik wil namelijk de lampen uit zetten (of dimmen) als de film start en bij pauze of einde moet de verlichting weer aan gaan.

Dus heeft iemand nog tips (of kan ik dit beter in het kodi forum vragen…)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt hier ook niet pas bij 10 km van huis krijg ik een melding dat ik uit het gebied ben.
Bij mijn vrouw blijft hij op thuis staan.
Conclusie te weinig getest bij homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:15:
Werkt hier ook niet pas bij 10 km van huis krijg ik een melding dat ik uit het gebied ben.
Heb nog niet echt doorgetest maar mijn eerste opzicht lijkt het prima te werken. Let op dat je bij je Geofencing settings wel je lokatie ff goed zet.

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 24-08-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
TD-er schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Nieuwe batterijen getest?
Ik kan me zo voorstellen dat het zendbereik deels afhankelijk is van de kwaliteit van de batterijen.
Nieuwe batterijen idd geprobeerd. Maakte geen verschil.
"Aan" is geen probleem, maar het automatisch uitsignaal (1 en 5 min etc.) verstuurt ie niet.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik gebruik het al een aantal weken zonder problemen alles werkt bij mij na behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
reinhold schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Ik gebruik het al een aantal weken zonder problemen alles werkt bij mij na behoren.
Werkt hier ook goed. Heb alleen idee, dat geofencing wel hard aan de batterij trekt (snel leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
_Marcel_1973 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Werkt hier ook goed. Heb alleen idee, dat geofencing wel hard aan de batterij trekt (snel leeg)
Geofencing stond toch al aan voor de Nefit easy thermostaat. Dus qua batterij verbruik merk ik geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Bij mij staat dat ook altijd aan voor google en andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Vraagje, gaat de homewizard ook op afwezig via geofancing als hij daarvoor in de slaapmodus zit? Of moet hij op aanwezig staan om naar afwezigheid mode te schakelen.

Kan het binnenkort wel testen, alleen zoek nu niet van huis af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:30:
Vraagje, gaat de homewizard ook op afwezig via geofancing als hij daarvoor in de slaapmodus zit? Of moet hij op aanwezig staan om naar afwezigheid mode te schakelen.

Kan het binnenkort wel testen, alleen zoek nu niet van huis af :)
Yep zie http://www.homewizard.nl/kb/article/298/geofence-informatie
"Geofence schakelt ook vanuit de 'vakantie' preset naar de 'thuis' preset en vanuit de 'slapen' preset naar de 'away' preset indien die situatie zich voordoet."

[ Voor 16% gewijzigd door martinvdm op 24-08-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan geofencing een beetje foppen als je mobiele data onderweg uit laat.
Hij schakelt dan pas om zodra je online bent (bijv. via wifi op het werk of thuis).
Extra voordeel is dat je de batterij minder belast.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Laatst online: 01-10 12:55
Iemand een idee waar je Geofence op Android aan zet? Bij m'n iPad staat de optie er bij, maar bij m'n Samsung Galaxy S6 zie ik de optie niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
martinvdm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:34:
[...]

Yep zie http://www.homewizard.nl/kb/article/298/geofence-informatie
"Geofence schakelt ook vanuit de 'vakantie' preset naar de 'thuis' preset en vanuit de 'slapen' preset naar de 'away' preset indien die situatie zich voordoet."
Dank u, had dus gewoon even moeten lezen >:)

Maar vind nu de presets veel nuttiger als ze automatisch omgaan.
Heb nu ook pas de 4knoppen schakelaar opgeplakt langs de voordeur/trap naar boven.
Dus hoef hem alleen maar in te drukken als ik naar bed ga :)

offtopic:
Ps de like knop is nog niet zo populair zo te zien, maar dacht gebruik hem eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Speedy-Andre schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:41:
Hij schakelt dan pas om zodra je online bent (bijv. via wifi op het werk of thuis).
En als je met een vpn speelt op je thuisnetwerk kan je ook rare dingen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de update werkte het perfect maar nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

CoachKoos schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:43:
Iemand een idee waar je Geofence op Android aan zet? Bij m'n iPad staat de optie er bij, maar bij m'n Samsung Galaxy S6 zie ik de optie niet....
Ik had dat ondanks de app update ook, opgelost door de app te stoppen en weer te starten.

Zojuist een firmware update gehad en hij geeft nog steeds correct aan dat ik binnen bereik ben :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft de mobiel van je vrouw een data-abonnement?
En misschien de power-settings van de mobiel op 'zuinig' gezet?
Bij de Moto-G zit er bijvoorbeeld standaard een power-app bij, die echt de batterij-levensduur verlengt, maar daarvoor wel de settings heel erg 'low-power' instelt zodat apps eigenlijk vrijwel meteen afgesloten worden, WiFi vrijwel meteen weer uitgaat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dazzie schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

En als je met een vpn speelt op je thuisnetwerk kan je ook rare dingen krijgen
Ook leuk is geofencing aan zetten op de Hue app als je een Hue bridge met de HW gekoppeld hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:41:
Kun je dit verder uitleggen? In principe werkt zonder mobiele data je Homewizard app dan ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:36:
[...]

Kun je dit verder uitleggen? In principe werkt zonder mobiele data je Homewizard app dan ook niet
Je ziet op de gsm dat hij omschakelt zodra je online bent, de presets van de HW gaan op dat moment pas om.
Je kan dus wel thuis vertrekken met de gsm offline, maar de HW merkt er niets van.
Zo kan je het moment van omschakelen beïnvloeden.
Overigens zie ik het fout gaan als de HW niet gevonden wordt, dan herstelt hij de preset niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Maar wanneer zou je dat willen, je mobiel offline zetten en later pas online? Dan kan je beter geofencing uitzetten en met de hand schakelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik zou graag willen, net als bij de tijdsklokken van de praxis, om random in en uit te schakelen. Want als je een week op vakantie gaat wil je random wat lampen aan en uit hebben gaan in je huis, maar dat lukt nu niet. Bij de homewizard is alles gebonden aan een vaste tijd.

Wat ik nu doe is het licht uit x minuten na zonsondergang, want zo schuift hij ook al enkele minuten per dag op. Hierdoor ziet de inbreker niet dat het bijvoorbeeld elke avond om 22:30 uit gaat, wishfull thinking _/-\o_

Mooier zou zijn om de random optie toe te voegen, dat de homewizard (desnoods met de rekenkracht van homewizard online) wat meer variatie kan aanbrengen in de "thuis lookalike" schakelingen.

Concreet: Eigenlijk zou ik binnen een bepaalde tijdsperiode bijvoorbeeld 1 uur, willen dat hij op de slaapkamer random het licht 25 minuten laat branden. Voor de woonkamer zou ik willen dat hij rondom de starttijd van 18:00 en de eind tijd van 22:30 zelf met en bepaalde marge bv 15 minuten, besluit om het licht aan en uit te schakelen > 18:07aan en 22:23 uit bijvoorbeeld en de dag erna zijn deze tijden weer wat anders etc etc.

Iemand een idee of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Als we dan toch inbrekers gaan foppen dan wil ik graag een modus weer mijn Hue lamp een tv kan imiteren.
Zodat het lijkt of er een tv aan staat :)

Nu maar hopen dat de inbrekers hier niet mee lezen….. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Inbrekers letten echt niet op lampen die aan en uit gaan.
Ze proberen het gewoon terwijl je de auto op de oprit hebt staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Laten we uitgaan van domme inbrekers ;-) daarnaast ben ik benieuwd of het technisch kan in de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben sinds vorige week ook in het Homewizard avontuur gedoken en ben vol enthousiasme. Ik heb ondertussen een flink aantal deurcontacten, schakelstopcontacten, inbouwschakelaars en een Heatlink aangesloten.

Ik lees hierboven veel over storingen/slecht bereik van de Homewizard en ik moet toegeven dat ik ook tegen problemen met het bereik ben aangelopen. Nu ligt dit volgens mij niet direct aan de Homewizard, maar meer aan de gebruikte sensoren/schakelaars. Zo schakelen mijn schakelstopcontacten overal door het huis perfect, maar heb ik soms wat problemen met mijn mini inbouwschakelaars van KlikAanKlikUit en met een deurcontact. Het verwisselen met een ander deurcontact was al een oplossing, dus ik vermoed dat de kwaliteitscontrole bij KlikAanKlikUit ook niet al te groot is.

Daarnaast is het frequentiegebied 433Mhz natuurlijk ook best storingsgevoelig, omdat iedereen en zijn moeder wel iets heeft wat zendt of schakelt op deze frequentie.

Om het bereik te verbeteren, wil ik binnenkort de antenne van de Homewizard aanpassen. Ik zag ergens dat een simpel draadje solderen al voldoende moet zijn, dus dat wil ik sowieso proberen.
Ik zou graag willen, net als bij de tijdsklokken van de praxis, om random in en uit te schakelen.
Als ik het me zo bekijk, dan is het maar een kleine moeite om iets van een kort scriptje te maken dat random wat schakelt of een scene kiest... Kijk hier maar eens: http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
@wopper, nee dat kan (nog) niet. Helaas.
Zat/zit wel in het tcp-300 home control station van klikaanklikuit om op die wijze in te stellen. Maar die kun je weer niet koppelen aan de HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb vandaag nog eens Geofencing getest maar de straal mag idd wel wat kleiner. Als ik nu bijv naar de supermarkt ga dan geeft ie nog niet aan dat ik het gebied verlaten ben als ik een wijk verder bij mijn schoonouders aankom dan geeft de hw aan dat ik het gebied betreden ben 8)7 . Lijkt niet echt een werkend systeem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Werkt voor geen meter dat geofencing
In de oude app deed hij het perfect maar nu schakelt hij zelfs niet meer over van afwezig naar home
Gelijk maar uitgezet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben geofencing aanstaan sinds Zaterdag en werkt naar mijn idee goed. Volgens mij is het zo dat Google bepaalt of je binnen je thuis locatie bent, wat vervolgens Door homewizard gebruikt word om te bepalen of je wel of niet afwezig bent. Als je geen goede Internet verbinding hebt dan wordt plaatsbepaling ook onnauwkeurig, ik zou het eerder hierin zoeken als in de HW,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:28:
Wij hebben geofencing aanstaan sinds Zaterdag en werkt naar mijn idee goed. Volgens mij is het zo dat Google bepaalt of je binnen je thuis locatie bent, wat vervolgens Door homewizard gebruikt word om te bepalen of je wel of niet afwezig bent. Als je geen goede Internet verbinding hebt dan wordt plaatsbepaling ook onnauwkeurig, ik zou het eerder hierin zoeken als in de HW,
Betreft bij mij IOS met prima stabiele verbinding. Schakelt in km ver en uit enkele km. Veel te ruim naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Voor de nieuwe app kwam gaf hij ook al aan dat ik het gebied was verlaten en die deed het al een straat verder en dat werkte perfect
Het werk nu pas na 10 km bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
Is ook niet zo handig als je ff naar de auto loopt je huis op afwezig gaat en als je drie tellen weer binnen komt omschakelt naar thuis. Word je huis net een discotheek van. :P

Er wordt niet vol continu gecheckt waar je bent, dus afstanden kunnen daarmee verschillen. De tijdsinterval maakt het verschil. Heeft niets met je HW te maken of anderszins.

Bij mij werkt (of liever werkte) het super. Ik rijd de wijk uit en hij schakelt afwezig en omgekeerd. Alleen rijd ik ook 's ochtends weg met 100% batterij en om 18.00 uur zit ik nog maar op 16%.
Heb geofencing daarom maar uitgezet, dit werkt zo niet. Ik moet veel bellen voor m'n werk, een lege telefoon kost daarmee teveel geld. Bij mijn vrouw identiek batterijgebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door _Marcel_1973 op 25-08-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
bhoek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Om te voorkomen dat een rolluik per ongeluk naar beneden gaat (met HW of manuele bediening), heb ik een magneet schakelaar op het kozijn, vlak bij de scharnieren gemonteerd welke een relais schakelt welke weer de 230V voeding naar het rolluik onderbreekt. Dit is de beste fail safe. nu kan het raam net zover open dat het rolluik er nog langs kan (1.5 cm speling. indien het raam verder open gaat, opend het magneet contact dan kan niemand het luik per ongeluk op het raam crashen. dit kostte maar 5 euro aan materiaal.
Iemand anders die me misschien kan helpen? BHoek is misschien afwezig en reageerd niet :'(
Mijn vraag is welk relais en hoe ziet eruit en waar koop ik en wat voor soort magneetschakelaar? eentje van KAKU ? magneetcontact? Had al gegoogled maar snap niet zoveel van een relais en wat dat doet.

Maar wil zoiets wel bij mijn rolluik met openstaande deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
oertje schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

Iemand anders die me misschien kan helpen? BHoek is misschien afwezig en reageerd niet :'(
Mijn vraag is welk relais en hoe ziet eruit en waar koop ik en wat voor soort magneetschakelaar? eentje van KAKU ? magneetcontact? Had al gegoogled maar snap niet zoveel van een relais en wat dat doet.

Maar wil zoiets wel bij mijn rolluik met openstaande deur.
Ik heb dat als volgt opgelost: kaku stopcontact daar stekker van screen in en magneetcontact op deur. Als magneetcontact open gaat: stroom uit
Als magneet gesloten is dan stroom weer aan.. Werkt prima! (Tuindeur die soms open staat en screen via homewizard en een ander magneetcontact aan een zon/wind automaat gehangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
stormfly schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:13:
Ik zou graag willen, net als bij de tijdsklokken van de praxis, om random in en uit te schakelen. Want als je een week op vakantie gaat wil je random wat lampen aan en uit hebben gaan in je huis, maar dat lukt nu niet. Bij de homewizard is alles gebonden aan een vaste tijd.

Wat ik nu doe is het licht uit x minuten na zonsondergang, want zo schuift hij ook al enkele minuten per dag op. Hierdoor ziet de inbreker niet dat het bijvoorbeeld elke avond om 22:30 uit gaat, wishfull thinking _/-\o_

Mooier zou zijn om de random optie toe te voegen, dat de homewizard (desnoods met de rekenkracht van homewizard online) wat meer variatie kan aanbrengen in de "thuis lookalike" schakelingen.

Concreet: Eigenlijk zou ik binnen een bepaalde tijdsperiode bijvoorbeeld 1 uur, willen dat hij op de slaapkamer random het licht 25 minuten laat branden. Voor de woonkamer zou ik willen dat hij rondom de starttijd van 18:00 en de eind tijd van 22:30 zelf met en bepaalde marge bv 15 minuten, besluit om het licht aan en uit te schakelen > 18:07aan en 22:23 uit bijvoorbeeld en de dag erna zijn deze tijden weer wat anders etc etc.

Iemand een idee of dit kan?
Zie de hpm (http://hpm.homeip.net) en de FAQ over random timers. In de gebruikersvoorbeelden staat een voorbeeld hoe random timers kunnen worden gecreeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
miel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Ik heb dat als volgt opgelost: kaku stopcontact daar stekker van screen in en magneetcontact op deur. Als magneetcontact open gaat: stroom uit
Als magneet gesloten is dan stroom weer aan.. Werkt prima! (Tuindeur die soms open staat en screen via homewizard en een ander magneetcontact aan een zon/wind automaat gehangen)
Dank je wel Miel!

Ik ga dat uitvoeren, is simpel, alleen moet ik even de stroom uit de doos halen en een stekker eraan maken,maar is te overzien, al is het nu netjes weggewerkt achter een stopcontact in de muur.Maar weegt niet op tegen de ellende van HW die gaat schakelen als deur openstaat.

Maar snap even dat magneetcontact van de zon/windautomaat niet, die heb ik ook trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
SNIK0906 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:59:
[...]

Zie de hpm (http://hpm.homeip.net) en de FAQ over random timers. In de gebruikersvoorbeelden staat een voorbeeld hoe random timers kunnen worden gecreeerd
Ik heb er naar gekeken onlangs maar ik kon er echt helemaal geen wijs uit worden, ben vrij technisch maar de totale setup van de flows is me onduidelijk. Misschien omdat er geen plaatje is over de flows en werking maar alleen maar tekst, geschreven door mensen die het gemaakt hebben. Dat is niet de beste manier om "leken" van het platform gebruik te laten maken.

Is er bij HPM wel eens gedacht over een webgui :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ik heb ook gehad dat Geofencing niet goed werkte.
Heb toen de locatie service (GPS) op de telefoon uit en weer aangezet.
Kreeg meteen een melding dat ik het gebied had verlaten.
Daarna lijkt alles goed te werken en krijg nu netjes elke keer bericht als ik het gebied verlaat of binnenkom.
Ik heb geen last van dat de melding pas verschijnt als ik bijv.10km verderop ben.

Bij het instellen van het gebied heb ik wel netjes gewacht totdat de GPS een goede fix had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zoals iemand al schreef in dit topic komen ze binnenkort met een update waarin je de straal kunt wijzigen van het gebied. Erg fijn want het werkt top alleen de straal is veel te groot, zou net zo groot moeten zijn als de Apple herinneringen app als je dit instelt op " herinner me thuis aan" als je afslaat de wijk in krijg je dan een melding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
oertje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:33:
[...]

Dank je wel Miel!

Ik ga dat uitvoeren, is simpel, alleen moet ik even de stroom uit de doos halen en een stekker eraan maken,maar is te overzien, al is het nu netjes weggewerkt achter een stopcontact in de muur.Maar weegt niet op tegen de ellende van HW die gaat schakelen als deur openstaat.

Maar snap even dat magneetcontact van de zon/windautomaat niet, die heb ik ook trouwens niet.
Even mijn situatie dan:
Voorkant huis: 3 screens met Somfy RTS motoren en een zon/wind automaat. Schakelen automatisch op de zon/wind automaat
Achterkant huis: tuindeur: screen met normale somfy motor en serre met normale motor beiden niet op afstand te bedienen. Daar dus beiden een asun-650 op gezet.
Zolder dakkapel: 2 screens met Somfy RTS motoren en een zon/wind automaat.

Op 1 van de screens van de dakkapel (omdat die aan dezelfde kant zit als de tuindeur/serre) heb ik een magneetcontact geplakt.

Dan zijn de regels simpel: Als magneetcontact open gaat, dan gaan tuindeur en serre mee.... mits de tuindeur dus open staat, dan is de stroom er vanaf en kan die dus niet mee gaan....

Dat is dus mijn manier om het "nested if" verhaal dat ontbreekt in de Homewizard te kunnen omzeilen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels ben ik er wel achter dat ik denk ik Geofencing uit ga schakelen. Het slurpt echt mijn batterij leeg, redelijk onwerkbaar zo. iOS iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
miel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Even mijn situatie dan:
Voorkant huis: 3 screens met Somfy RTS motoren en een zon/wind automaat. Schakelen automatisch op de zon/wind automaat
Achterkant huis: tuindeur: screen met normale somfy motor en serre met normale motor beiden niet op afstand te bedienen. Daar dus beiden een asun-650 op gezet.
Zolder dakkapel: 2 screens met Somfy RTS motoren en een zon/wind automaat.

Op 1 van de screens van de dakkapel (omdat die aan dezelfde kant zit als de tuindeur/serre) heb ik een magneetcontact geplakt.

Dan zijn de regels simpel: Als magneetcontact open gaat, dan gaan tuindeur en serre mee.... mits de tuindeur dus open staat, dan is de stroom er vanaf en kan die dus niet mee gaan....

Dat is dus mijn manier om het "nested if" verhaal dat ontbreekt in de Homewizard te kunnen omzeilen......
Oke, nu snap ik het thanks. Ga aan de slag met mijn elektra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:42:
Inmiddels ben ik er wel achter dat ik denk ik Geofencing uit ga schakelen. Het slurpt echt mijn batterij leeg, redelijk onwerkbaar zo. iOS iPhone 5.
Zet 'ie de GPS aan ofzo? Bij Android 4.x heb ik vaak gezien dat applicaties die de locatie wilden weten echt ook de GPS aanzetten, maar bij Android 5 kun je dat min of meer blokkeren zodat de locatie dan door Android zelf bepaald wordt via zendmasten in de buurt. Dat scheelt nog wel in accuverbruik.
Misschien dat er bij Apple ook zoiets mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
martinvdm schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:42:
Ik heb hem gisteren ook uitgezet.

Smorgens 100% en met avondeten nog maar 12%. Nu die uit staat nog 43%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Zet 'ie de GPS aan ofzo? Bij Android 4.x heb ik vaak gezien dat applicaties die de locatie wilden weten echt ook de GPS aanzetten, maar bij Android 5 kun je dat min of meer blokkeren zodat de locatie dan door Android zelf bepaald wordt via zendmasten in de buurt. Dat scheelt nog wel in accuverbruik.
Misschien dat er bij Apple ook zoiets mogelijk is?
Geen idee eigenlijk. Volgens mij kost het aanspreken van de gps gewoon veel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Geen idee eigenlijk. Volgens mij kost het aanspreken van de gps gewoon veel batterij.
Klopt, daarom vroeg ik er ook om. Je kunt veel 'zuiniger' de locatie grof te weten komen door gebruik te maken van de zendmasten. Voor een positiebepaling op 100m nauwkeurig meer dan zat.

• larsF
TD-er schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Klopt, daarom vroeg ik er ook om. Je kunt veel 'zuiniger' de locatie grof te weten komen door gebruik te maken van de zendmasten. Voor een positiebepaling op 100m nauwkeurig meer dan zat.
Met de S6 merk ik niet veel verschil met de optie "Locatie voorziening" aan.
Deze maakt gebruik van GPS / 3G & WIFI om je locatie te bepalen.
Ik zie ook bijna nooit het icoontje van GPS boven in mijn scherm.

Als die continu GPS gebruikt kan ik me voorstellen dat je batterij snel leeg loopt.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

miel schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:19:
Enig idee hoe groot de geofence range is? Mijn schoonouders (1000 meter verder) valt blijkbaar nog onder thuis... Jammer!
Ik werk op 600 meter van huis, ook bij mij blijft de preset op home staan. Heb net een bug melding gedaan met een suggestie om de reikwijdte te verkleinen naar 100-200 meter of het mogelijk te maken om deze handmatig in te stellen.
Wellicht een idee om dat ook even te doen?

We've got that ring of confidence

• Tinusvolkel
Yukkie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Ik werk op 600 meter van huis, ook bij mij blijft de preset op home staan. Heb net een bug melding gedaan met een suggestie om de reikwijdte te verkleinen naar 100-200 meter of het mogelijk te maken om deze handmatig in te stellen.
Wellicht een idee om dat ook even te doen?
Er zitten in dit forum een aantal beta testers.
En die hebben al aangegeven dat je dit daarin kan instellen.
Dus nu is het gewoon maar wachten tot ze dit doorvoeren in de “echte” versie.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ah top, dat had ik blijkbaar even gemist :X nou ja, van een bug melding meer of minder zullen ze niet wakker liggen bij Homewizard :P

We've got that ring of confidence

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 08:14
Ik gebruik al een tijd een andere vorm van Geo Fencing dmv Tasker, als ik verbonden met met Wifi SSID x zet dan de homewizard op Thuis en anders op Afwezig:

http://ipadreshw/password/preset0/on voor Thuis
http://ipadreshw/password/preset1/on voor Afwezig

Werk perfect.

• larsF
Stimpy68 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:23:
Ik gebruik al een tijd een andere vorm van Geo Fencing dmv Tasker, als ik verbonden met met Wifi SSID x zet dan de homewizard op Thuis en anders op Afwezig:

http://ipadreshw/password/preset0/on voor Thuis
http://ipadreshw/password/preset1/on voor Afwezig

Werk perfect.
Maar hoe doe je dat dan als je samen woont? ;)

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 08:14
larsF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Maar hoe doe je dat dan als je samen woont? ;)
Ja dat is wel een uitdaging in dit geval met Homewizard :P 8)7
Dit is een van de redenen waarom ik ook aan het experimenteren ben met Domoticz en RFXCom, geeft veel meer mogelijkheden dan HW, maar vergt wat meer effort.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Sinds de laatste update enorm veel verbindingsproblemen. Nog nooit zo erg gehad. Soms krijg ik geen verbinding of hij maakt een scene niet volledig af.

• larsF
Ik denk dat Homey wel interessant wordt.
Alleen heb ik dan niks meer aan de heatlink :(
Tenzij iemand er via de developer tools wat voor ontwikkeld.

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
larsF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:34:
Ik denk dat Homey wel interessant wordt.
Alleen heb ik dan niks meer aan de heatlink :(
Tenzij iemand er via de developer tools wat voor ontwikkeld.
Het is heel moeilijk om achter het protocol te komen van de heatlink.
Homewizard wil dat niet vrij geven, wat best raar is want ze willen wel dat andere fabrikanten dat doen maar zelf willen ze dat niet.

Je zou de heatlink samen met de hw kunnen blijven gebruiken en dan aan sturen via homey. Of de heatlink verkopen op marktplaats en dan een thermosmart terug kopen.

• larsF
Jovink538 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

Het is heel moeilijk om achter het protocol te komen van de heatlink.
Homewizard wil dat niet vrij geven, wat best raar is want ze willen wel dat andere fabrikanten dat doen maar zelf willen ze dat niet.

Je zou de heatlink samen met de hw kunnen blijven gebruiken en dan aan sturen via homey. Of de heatlink verkopen op marktplaats en dan een thermosmart terug kopen.
Ja snap dat het protocol lastig is en inderdaad wel raar dat HW dat niet vrij geeft.
Misschien verkopen ze dan juist wel meer heatlinks als het bijv. werkt met Domoticz of Homey.

Ik kijk nog even wat ik ga doen, eerst de recensies van Homey maar eens afwachten.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17
larsF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Ja snap dat het protocol lastig is en inderdaad wel raar dat HW dat niet vrij geeft.
Misschien verkopen ze dan juist wel meer heatlinks als het bijv. werkt met Domoticz of Homey.
En EnergyLinks natuurlijk! Lijkt mij fantastisch als Domoticz en/of Homey de EnergyLink kunnen uitlezen. Ik heb de slimme meter en watermeter (Sensus HRI) gekoppeld aan de EnergyLink en zou graag de HomeWizard box willen verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas Post op 27-08-2015 11:39 ]

BP on the move!!!

Verwijderd

Neefdave schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:31:
Sinds de laatste update enorm veel verbindingsproblemen. Nog nooit zo erg gehad. Soms krijg ik geen verbinding of hij maakt een scene niet volledig af.
Ik neem aan dat je het over de firmware hebt; welke versie heb je nu draaien ?
Ik sinds gisteren in het bezit van een nieuwe KWh meter voor mijn PV installatie. Hiervoor had ik eentje van Homewizard namelijk de DMMetering welke 2000imp/kWh doorgaf. Nu heb ik een kast van ABB welke een C11 meter heef. Deze geeft op de led 1000 imp/kWh en op de output 100 imp/kWh. Ik heb het toch goed dat hoe hoe hoger het aantal impulsen hoe nauwkeuriger? Of is dit niet zo? Ik heb de energylink nu op 100 impulsen gezet wat volgens mij goed zou moeten zijn.

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:46:
Ik sinds gisteren in het bezit van een nieuwe KWh meter voor mijn PV installatie. Hiervoor had ik eentje van Homewizard namelijk de DMMetering welke 2000imp/kWh doorgaf. Nu heb ik een kast van ABB welke een C11 meter heef. Deze geeft op de led 1000 imp/kWh en op de output 100 imp/kWh. Ik heb het toch goed dat hoe hoe hoger het aantal impulsen hoe nauwkeuriger? Of is dit niet zo? Ik heb de energylink nu op 100 impulsen gezet wat volgens mij goed zou moeten zijn.
Klopt Hoe meer pulsen per kWh Hoe nauwkeuriger. Als je de puls uitgang gebruikt zou 100 pulsen per kWh goed moeten zijn. Ik denk niet dat het voor de energy link heel veel verschil maakt qua uitlezing enige verschil lijkt me dat de tussenstanden wat minder frequent geüpdate wordt.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:00:
[...]

Klopt Hoe meer pulsen per kWh Hoe nauwkeuriger. Als je de puls uitgang gebruikt zou 100 pulsen per kWh goed moeten zijn. Ik denk niet dat het voor de energy link heel veel verschil maakt qua uitlezing enige verschil lijkt me dat de tussenstanden wat minder frequent geüpdate wordt.
Ok bedankt. Bijkomstig voordeel zou wel eens kunnen zijn dat de Homewizard het wellicht minder druk heeft.

martinvdm schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Ok bedankt. Bijkomstig voordeel zou wel eens kunnen zijn dat de Homewizard het wellicht minder druk heeft.
Als het invloed heeft op de HW, zou het ook de ether meer vullen, dus lijkt mij een betere situatie als je de minder frequente update geen probleem vind.
Bij PV-opbrengst wil het vaak in de kWatts lopen, dus is de duur tussen 2 pulsen bij 100 pulsen/kWh nog steeds niet lang.
Wanneer je druk aan het besparen bent en op de enkele 10-tallen Watt verbruikt zit, is het wel lastig.

TD-er schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:37:
[...]

Als het invloed heeft op de HW, zou het ook de ether meer vullen, dus lijkt mij een betere situatie als je de minder frequente update geen probleem vind.
Bij PV-opbrengst wil het vaak in de kWatts lopen, dus is de duur tussen 2 pulsen bij 100 pulsen/kWh nog steeds niet lang.
Wanneer je druk aan het besparen bent en op de enkele 10-tallen Watt verbruikt zit, is het wel lastig.
Zoiets dacht ik dus ook al. Nu is de energylink 868 MHz, een band die over het algemeen al redelijk storingsvrij is, maar het zou wel de Homewizard wellicht minder druk maken. We zullen zien. Qua grafiek en data merk ik relatief weinig verschil behalve het feit dat idd de live data wat minder snel ververst ten opzichte van de oude meter.

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 27-08-2015 21:56 ]

Het is dan wel relatief storingsvrij, maar vereist dan nog steeds wel dat de apparaten die op die band werken een her-transmissie doen als er een collision optreed.
Dus minder belastend voor de ether is IMHO altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
We zijn helemaal happy met onze HomeWizard. Ik zit alleen nog met 1 klein dingetje. Mijn regenmeter geeft zo af en toe zo maar een paar mm of soms zelfs wel 200mm regen weer. Soms zelfs een kleine negatieve waarde. Ik zou dit graag wat accurater zien. Temeer omdat we onze screens omhoog sturen bij regen. Nu gebeurt het nog weleens dat de screens met prachtig weer zomaar omhoog gaan. Zou dit een ontvangstprobleem of een verstorende bron zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimpy68 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:31:
[...]

Ja dat is wel een uitdaging in dit geval met Homewizard :P 8)7
Dit is een van de redenen waarom ik ook aan het experimenteren ben met Domoticz en RFXCom, geeft veel meer mogelijkheden dan HW, maar vergt wat meer effort.
Go for it ;)
Je zal er geen spijt van krijgen. Sedert ik Domoticz heb doet het hele domotica gebeuren exact wat ik ervan verwacht. HW is leuk speelgoed, maar daar is alles dan meteen mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Hier ook sinds laatste update veel verbindingsproblemen met HW online. Thuis op het wifi netwerk geen problemen. Heb de laatste 3 dagen elke dag wel een keer de hw moeten rebooten. Vorige update was vrij stabiel. Meer mensen dit probleem?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geofencing werkte goed bij de 1e update en met de laatste meldt hij dat de HW niet te vinden is.
Gek genoeg heeft de (android) app op dat moment gewoon contact :/
Op zich heb ik niet meer of minder verbindingsproblemen, alleen geofencing heeft last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vorige update heb ik me voorgenomen om geen enkele update meer te installeren, totdat hier op dit forum blijkt dat ze bij HW iets geleerd hebben en de performance weer is zoals bij versie 2.9 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:27:
We zijn helemaal happy met onze HomeWizard. Ik zit alleen nog met 1 klein dingetje. Mijn regenmeter geeft zo af en toe zo maar een paar mm of soms zelfs wel 200mm regen weer. Soms zelfs een kleine negatieve waarde. Ik zou dit graag wat accurater zien. Temeer omdat we onze screens omhoog sturen bij regen. Nu gebeurt het nog weleens dat de screens met prachtig weer zomaar omhoog gaan. Zou dit een ontvangstprobleem of een verstorende bron zijn?
Helaas heb ik zelf van begin af aan dit zelfde probleem. Dit ligt waarschijnlijk aan een naburige stoorzender, waar je weinig tegen kunt doen dan wellicht een andere plek kiezen voor de Homewizard en hopen dat de zender niet stoort.

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!