Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Ik doe ook hetzelfde via Tasker maar is inderdaad een probleem om dit te doen indien meerdere mensen/gsm's in huis.
Ik zou eigenlijk willen weten welke Mac adressen aanwezig zijn, bvb 'pingen' om de 5 minuten, liefst via een tablet in huis, maar mijn gsm is ook niet continue op de thuis wifi (welke ik ook via Tasker kontroleer).
Gebruik nu ook de app Softperfect Wifiguard om mijn thuisnetwerk te kontroleren. Mix van Tasker en deze laatste zou leuk zijn :*)
Stimpy68 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:31:
[...]

Ja dat is wel een uitdaging in dit geval met Homewizard :P 8)7
Dit is een van de redenen waarom ik ook aan het experimenteren ben met Domoticz en RFXCom, geeft veel meer mogelijkheden dan HW, maar vergt wat meer effort.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje off-topic maargoed vanwege de velen die met een schuin oog naar dit project kijken. 433 MHz reikwijdte bij Homey; YouTube: Testing the 433 MHz range of Homey
Daar kan Homewizard nog wat van leren.

[ Voor 14% gewijzigd door martinvdm op 28-08-2015 21:37 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal problemen zoals bijvoorbeeld het leeg trekken van de batterij van je telefoon bij het activeren van geo fencing zijn naar mijn mening niet te wijten aan de HW. Ook de actie radius van het geofencing niet. Het lijkt misschien wel zo dat de HW hier aan deelneemt omdat er een functie wordt geactiveerd waarna een symptoom optreed wat er nog niet eerder was. Echter als je een app zoals accuweather gebruikt worden dezelfde gegevens gebruikt als de HW dat doet. Ook achtergrond gegevens beperken scheelt. Bij mijn Android telefoon staat de GPS altijd uit ook voor geofencing. Je kunt dit gewoon instellen voor het bepalen van je locatie en er wordt dan alleen gebruik gemaakt van je data verbinding om te bepalen waar je bent. Ok locatie is iets minder nauwkeurig maar het is of het een of het ander.

Ook wordt er op het forum gesuggereerd dat pas na een km of 10 de geofencing actief wordt. Maar is dit 10 km wandelen of 10 km met de auto over de snelweg? Google update namelijk niet continue je locatie via de data verbinding dus ja het kan zijn dat je al even weg bent voordat de HW je juiste locatie heeft. Persoonlijk vind ik het wel juist dat er een niet te krappe marge genomen is om te voorkomen dat er al omgeschakeld wordt als ik de straat nog niet uit bent.

Probleem met een product net als dit is uiteindelijk ook wel hoe ver moet je gaan. Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
martinvdm schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:37:
Beetje off-topic maargoed vanwege de velen die met een schuin oog naar dit project kijken. 433 MHz reikwijdte bij Homey; YouTube: Testing the 433 MHz range of Homey
Daar kan Homewizard nog wat van leren.
Dat lukt mij met een RFXCOM (Domoticz) ook nog wel denk ik :P Maar daar zit een antennespriet op, bij de Homey niet. Toch wel impressive in dat geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat demofilmpje met de Homey is zeker indrukwekkend.
Jammer dat ze niet hebben laten zien hoe de Homey is aangesloten. Heeft 'ie een externe antenne? Gebruikt 'ie het laadsnoer als antenne? is 'ie richtingsgevoelig?

Met de HW met antenne-mod denk ik niet dat je zover komt. Weet eigenlijk vrijwel zeker ;) Maar goed, ik woon ook niet zo groot dat dat een issue zou zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
martinvdm schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Helaas heb ik zelf van begin af aan dit zelfde probleem. Dit ligt waarschijnlijk aan een naburige stoorzender, waar je weinig tegen kunt doen dan wellicht een andere plek kiezen voor de Homewizard en hopen dat de zender niet stoort.
Ik zou alleen met de plek van de regenmeter kunnen spelen, de HomeWizard staat nu eigenlijk op de plek waar het signaal alle schakelaars en sensoren in en rond het huis kan bereiken.

Ik overweeg de antenne aanpassing nog. Maar beter ontvangst betekent waarschijnlijk ook meer storende elementen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:40:
Dat demofilmpje met de Homey is zeker indrukwekkend.
Jammer dat ze niet hebben laten zien hoe de Homey is aangesloten. Heeft 'ie een externe antenne? Gebruikt 'ie het laadsnoer als antenne? is 'ie richtingsgevoelig?

Met de HW met antenne-mod denk ik niet dat je zover komt. Weet eigenlijk vrijwel zeker ;) Maar goed, ik woon ook niet zo groot dat dat een issue zou zijn.
Demofilmpje is leuk, maar heeft iemand al praktische (gebruikers-)ervaring ?
Eerst meemaken, dan geloven; zie ook mijn berichtje van 16 aug. :
Wat niet iedereen meteen doorheeft is het gevolg van een groter zend/ontvangbereik in die 434 Mhz: de kans dat je anderen stoort en de kans dat je zelf iets van anderen oppikt wordt daarmee ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Demofilmpje is leuk, maar heeft iemand al praktische (gebruikers-)ervaring ?
Eerst meemaken, dan geloven; zie ook mijn berichtje van 16 aug. :
Wat niet iedereen meteen doorheeft is het gevolg van een groter zend/ontvangbereik in die 434 Mhz: de kans dat je anderen stoort en de kans dat je zelf iets van anderen oppikt wordt daarmee ook groter.
Cameraman heeft zeker een afstandsbediening in zijn zak? 7(8)7
Inderdaad eerst zelf zien en dan geloven .
Bij deurmagneten en windmeters etc ben je toch echt afhankelijk van het zendvermogen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
Hoi Allemaal,

Een raar nieuw probleem (bug). Als je een nieuwe taak aanmaakt en dan de lichtdonkerschakelaar als trigger neemt, op moment van opslaan reboot de ap en er is niks aangepast. Heeft iemand anders dat probleem ook. Ik gebruik android 5 als besturings systeem.

:) :) :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door snooze7555 op 29-08-2015 10:53 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RH Lem schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

Cameraman heeft zeker een afstandsbediening in zijn zak? 7(8)7
Inderdaad eerst zelf zien en dan geloven .
Bij deurmagneten en windmeters etc ben je toch echt afhankelijk van het zendvermogen hiervan.
Als je goed op let dan zie je ook dat ie wel veel loopt maar wel heel de tijd aan dezelfde kant van het gebouw blijft. :X

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben druk bezig om mijn Homewizard aan mijn Domoticz verder te koppelen om zo lang zamer hand de Homewizard minder te gaan gebruiken. Aangezien ik nog geen 433 sensor aan mijn Domoticz heb zitten, probeer ik de Homewizard hier nog voor te gebruiken. Echter als ik in de Homewizard een HTTP GET IP schakelaar maak om op die manier een virtual switch in Domoticz aan te kunnen zetten dan slaat ie niet de volledige url op. Ik voer in de IP schakelaar in de Homewizard in: http://ipadress:port/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=29&switchcmd=On, maar hij slaat deze op als http://ipadress:port/son.htm?type=command&param=switchlight&idx=29&switchcmd=On

Iemand enig idee hoe ik wel de volledige url kan invullen?

EDIT: inmiddels gelukt, blijkbaar is het een Web App issue, via de iOS app wel gelukt, maar hij werkt niet. Iemand al eerder vanuit de homewizard een HTTP GET naar Domoticz werkend gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 29-08-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een beetje een hack, maar je zou op Domoticz natuurlijk ook een symlink kunnen maken met die naam die je wel in de HW kunt opslaan.
Dus
ln -s json.htm son.htm

(of andersom, ik moet altijd weer bedenken wat source en target zijn bij ln)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:59:
Misschien een beetje een hack, maar je zou op Domoticz natuurlijk ook een symlink kunnen maken met die naam die je wel in de HW kunt opslaan.
Dus
ln -s json.htm son.htm

(of andersom, ik moet altijd weer bedenken wat source en target zijn bij ln)
Inmiddels is het gelukt. Het wegvallen van de J in Json lag blijkbaar aan Internet Explorer. Had op die pc geen Chrome beschikbaar, maar daarmee slaat ie de url wel goed op. Het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
martinvdm schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:28:
Ik ben druk bezig om mijn Homewizard aan mijn Domoticz verder te koppelen om zo lang zamer hand de Homewizard minder te gaan gebruiken. Aangezien ik nog geen 433 sensor aan mijn Domoticz heb zitten, probeer ik de Homewizard hier nog voor te gebruiken. Echter als ik in de Homewizard een HTTP GET IP schakelaar maak om op die manier een virtual switch in Domoticz aan te kunnen zetten dan slaat ie niet de volledige url op. Ik voer in de IP schakelaar in de Homewizard in: http://ipadress:port/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=29&switchcmd=On, maar hij slaat deze op als http://ipadress:port/son.htm?type=command&param=switchlight&idx=29&switchcmd=On

Iemand enig idee hoe ik wel de volledige url kan invullen?

EDIT: inmiddels gelukt, blijkbaar is het een Web App issue, via de iOS app wel gelukt, maar hij werkt niet. Iemand al eerder vanuit de homewizard een HTTP GET naar Domoticz werkend gekregen?
Waarom maar je een ip switch aan in de HW en niet andersom?

Dus een dummy schakelaar maken in domoticz daar bij de aan actie de actie voor de HW en voor de uit actie het zelfde, zo kun je zien of je domoticz wat vind en ben je eigenlijk al over, gebruik je de HW alleen als RFXCOM, de energylink en evt heatlink kun je ook in domoticz importeren, het vergt wel wat coding.... Ik heb het destijds ook gedaan, uiteindelijk de HW verkocht.. Toch best dure antenne..

Enige nadeel van domoticz vind ik dat de S0 slecht werkt, dus water en mijn zonnepanelen loggen niet best, maar daar ben ik ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Dus een dummy schakelaar maken in domoticz daar bij de aan actie de actie voor de HW en voor de uit actie het zelfde, zo kun je zien of je domoticz wat vind en ben je eigenlijk al over, gebruik je de HW alleen als RFXCOM, de energylink en evt heatlink kun je ook in domoticz importeren, het vergt wel wat coding.... Ik heb het destijds ook gedaan, uiteindelijk de HW verkocht.. Toch best dure antenne..

Enige nadeel van domoticz vind ik dat de S0 slecht werkt, dus water en mijn zonnepanelen loggen niet best, maar daar ben ik ook mee bezig.
Ik wilde de actie nu nog andersom want ik heb op Domoticz geen Rfxcom zitten, nog niet. Heb dus nu de snapshot en push notificatie lopen via Domoticz, aangezien ik bij Homewizard nog steeds halve of geheel zwarte Snapshots krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacquesmulders schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

....Toch best dure antenne......., wel prijzig, maar je gebruikt meer dan de antennefunctie ! >:) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

....Toch best dure antenne......., wel prijzig, maar je gebruikt meer dan de antennefunctie ! >:) :Y
Klopt inmiddels heb ik de HW verkocht voor een zacht prijsje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren (nou ja wel heel lang al) de Geofancy app op mijn iphone voor lokatie. Straal kun je instellen en werkt echt perfect. Wel maar voor 1 telefoon denk ik, heb niet met meer geprobeerd. Merk totaal geen verschil in batterij eigenlijk, maar heb GPS wel altijd al aanstaan zowiezo. BT ook vanwege de Watch, maar kan makkelijk ene hele dag vooruit en heb over. Heb HW geofence nog niet geprobeerds, maar zie eigenlijk geen reden om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eerste versie van mijn Apple Watch App 'HomeWatch', wilde toch even delen hier. Ben nog aan het spelen met wast handig is en goed uitziet en zo.. dus alle input is welkom, ook kritische input.. graag zelfs! Wellicht beste via PM dan, kan ik er wat mee doen.

Het is een 'eigen'' app, beetje gebaseerd op mijn eigen IPad app (iPad aan de muur), maar deze is wel generiek opgezet zodat ik hem wellicht kan indienen bij Apple. Twijfel er wel aan of hij ooit goedgekeurd gaat worden, maar wie weet. Mocht er interesse zijn kan ik wellicht een keer een test versie maken voor beta testers. Maar dat duurt vast nog wel even, heb niet zoveel tijd.

Zit zeker nog niet alles in; ik heb ook niet alles (geen Smartlocks, geen Energiemeters nog, geen zonwering). Dus kan nog niet alles bouwen en testen.

Wat er nu wel in zit:
-overview Glance met status
-lampen + sturen
-scenes aan/uit zetten
-overview in App, status preset aanpassen
-verlichting / switches + schakelen
-contacten status
-bewegingsmelder
-rookmelder
-verwarming + bediening + preset

zonwering, smartlocks al gebouwd maar kan nog niet testen.
Energie, water, gasverbruik + weer sensoren is in ontwikkeling.

Ik gebruik hem zelf nu al paar weken en werkt goed moet ik zeggen, ook op 4G vanaf buiten via Port Forwarding.

paar fotos (hoop dat het goed gaat)
Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/menu1_zpshxi0lkbr.png

Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/glance_zpswdbjsstz.png

Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/contacs_zpspdohuqy5.png

Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/preset_zpsyiatn7tj.png

Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/verwarming2_zpswo0vwj0n.png

Afbeeldingslocatie: http://i909.photobucket.com/albums/ac298/bmwz42/lights_zpsyqakg9vz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Zojuist even de antennemodificatie voor het 433Mhz gedeelte van de HomeWizard gedaan! Fantastische upgrade die ze bij HW eigenlijk standaard moeten doen. Mijn twijfelachtige deurcontact bij de garage achter in onze tuin twijfelt nu geen seconde meer!

Ik overweeg om ook de 868 Mhz antenne aan te gaan passen, om zo ook de regenmeter goede waarden aan te laten geven, maar ik vrees dat de HW dan ook de verstorende bron nog beter gaat ontvangen. Misschien eens kijken of ik de regenmeter kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 11:00
Gebruiken jullie dan ook de conrad antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nee, elk stukje stijf draad met de juiste lengte voldoet.
Bij mij zit er zelfs zo'n zwart ding op waarmee je zakjes dicht bindt :D
Voordeel is dat hij lekker dun is en aan de zijkant tussen de spleetjes door past.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:49
Stukje draad van er data kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Ik wilde de actie nu nog andersom want ik heb op Domoticz geen Rfxcom zitten, nog niet. Heb dus nu de snapshot en push notificatie lopen via Domoticz, aangezien ik bij Homewizard nog steeds halve of geheel zwarte Snapshots krijg.
Je kan alle gegevens van HW netjes laten overkomen in Domoticz zodat je er daar meer kan mee doen.
In hw2domoticz van m'n floorplan script zit een stuk code die alle weersensoren van HW naar Domoticz stuurt.
Ik heb nog steeds geen 868 ontvanger gevonden, zodra ik die vind, of de thermometers etc vervangen zijn vliegt de HW de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Klik schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:23:
Een stukje draad van 16,8cm aan pootje 1 van de 433mHz antenne is voldoende. Wel een goede soldeerbout gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:59:
[...]

Je kan alle gegevens van HW netjes laten overkomen in Domoticz zodat je er daar meer kan mee doen.
In hw2domoticz van m'n floorplan script zit een stuk code die alle weersensoren van HW naar Domoticz stuurt.
Ik heb nog steeds geen 868 ontvanger gevonden, zodra ik die vind, of de thermometers etc vervangen zijn vliegt de HW de deur uit.
Ben het met je eens maar wil op den duur of naar Rfxcom en alles in Domoticz doen of naar een ander platform. Dus ik laat dat even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik best :)
Wou het maar aanbieden als overgangsperiode.
Rechtstreeks met rfxcom gaat sowieso beter en sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Klik schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:23:
Hier de conrad antenne .
Wel zo netjes en geen kans op mechanische belasting op het printje.
Een draadje daartegen is natuurlijk een stuk goedkoper.
Ik moet wel zeggen dat ik sindsdien geen missers meer heb met schakelen of het ontvangen van de signalen van de sensoren. :)F zelfs niet na de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Hebben er meer mensen last van dat er geen meldingen meer binnen komen op de iphone?

Laat maar. Ligt aan de beta....

[ Voor 17% gewijzigd door Dazzie op 31-08-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.m.v. een arduino en een esp8266 kan ik nu mijn Axa Remote bedienen via wifi, en dus ook met de homewizard app :-)
YouTube: Axa remote with homewizard

• Dazzie
Mail van HW

Watermelder voor HomeWizard
De afgelopen tijd is er bijna wekelijks een Weeralarm uitgegeven door het KNMI, nog vaker dan dat verschijnen er nieuwsberichten over noodweer in de krant: de zomer lijkt definitief ten einde. Iedereen die weleens last heeft gehad van waterschade weet het: hoe eerder je erbij bent, hoe beter. En daar gaat HomeWizard nu een handje bij helpen met een nieuwe watermelder die je op de hoogte stelt bij wateroverlast.

Je plaatst de melder op een locatie waar lekkage een risico kan zijn, zoals in de kelder, vaatwasser of bij de wasmachine. Wanneer er water lekt, geeft de melder een luid alarmsignaal en krijg je via HomeWizard een pushbericht of SMS op je smartphone(s). Met 868MHz communicatie is er een betrouwbaar bereik en melding bij (bijna) lege batteriijen.

Er is nu een beperkt aantal watermelders te bestellen als pre-order voor €39. Deze worden dan in de week van 14 september uitgeleverd. Wees er snel bij!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Hoi, Ik ben groot gebruiker van de homewizard en mn hele huis zit vol met dergelijke schakelaars.
Echter merk ik toch op dat er soms veel goedkopere producten zijn die even goed samen werken met de homewizard. Mijn draadloze deurbel heeft nog geen 10 euro gekost en kon ik perfect aansluiten op de homewizard.
Tegenwoordig koop ik nogal veel op aliexpress, en daar hebben ze ook heel wat sensors op dezelfde frequenties. Zijn er hier die ervaring hebben met dergelijke producten? Of is ergens een lijst te vinden met compatibele hardware?

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
Iemand de Geofence werkend gekregen met een Samsung Galaxy S6? Ik krijg de optie Account niet in het menu, dus kan Geofence ook niet activeren. App is up-to-date en verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet...

Heb het gemeld bij HW, maar na een initieel snelle reactie niets meer....

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Dazzie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:08:
Mail van HW

Er is nu een beperkt aantal watermelders te bestellen als pre-order voor €39. Deze worden dan in de week van 14 september uitgeleverd. Wees er snel bij!
Niet een beetje prijzig maar hartstikke duur, ze denken zeker dat de gebruikers geld als water hebben.;)

• telenut
Zou die watermelder niet gewoon iets zijn gelijk dit in een ander jasje?
http://www.aliexpress.com...01407_4,201444_5,201409_3

• Dazzie
Zou zomaar kunnen. Als het werkt dan hoor ik het wel... :)
telenut schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:15:
Zou die watermelder niet gewoon iets zijn gelijk dit in een ander jasje?
http://www.aliexpress.com...01407_4,201444_5,201409_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
CoachKoos schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:13:
Iemand de Geofence werkend gekregen met een Samsung Galaxy S6? Ik krijg de optie Account niet in het menu, dus kan Geofence ook niet activeren. App is up-to-date en verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet...

Heb het gemeld bij HW, maar na een initieel snelle reactie niets meer....
Ik heb een Galaxy S6 met de Homewizard App + Geofence.
Heb geen problemen en Geofence werkt perfect.
Merk wel dat als ik de App start de optie Account wat later verschijnt.

Heb trouwens de nieuwe watermeter besteld, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik heb even een vraag over dimmers die via HW geschakeld worden. Wanneer een scene aangaat (lichten aan bij zonsondergang) gaan de dimmers eerst naar fel (100%) -> dimmen naar (0%) -> terug naar fel (100%) -> dimmen naar 0% en daarna uiteindelijk gedimde versie 50%. Cyclus van 3x geloof ik dat ze fel en uit gaan. Zijn er anderen die dit ervaren?

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
telenut schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:36:
Hoi, Ik ben groot gebruiker van de homewizard en mn hele huis zit vol met dergelijke schakelaars.
Echter merk ik toch op dat er soms veel goedkopere producten zijn die even goed samen werken met de homewizard. Mijn draadloze deurbel heeft nog geen 10 euro gekost en kon ik perfect aansluiten op de homewizard.
Tegenwoordig koop ik nogal veel op aliexpress, en daar hebben ze ook heel wat sensors op dezelfde frequenties. Zijn er hier die ervaring hebben met dergelijke producten? Of is ergens een lijst te vinden met compatibele hardware?
Welke deurbel is dat? Want dat is wel interessant!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tebbie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:58:
Ik heb even een vraag over dimmers die via HW geschakeld worden. Wanneer een scene aangaat (lichten aan bij zonsondergang) gaan de dimmers eerst naar fel (100%) -> dimmen naar (0%) -> terug naar fel (100%) -> dimmen naar 0% en daarna uiteindelijk gedimde versie 50%. Cyclus van 3x geloof ik dat ze fel en uit gaan. Zijn er anderen die dit ervaren?
Bij mij gaat het naar 100% en dan daalt het naar de ingestelde sterkte.

Is het misschien dat de dimmer meerdere keren aangezet wordt in die scene of iets in die richting?

Ik ben ook nieuwsgierig naar compatible goedkopere niet-officiële producten, misschien kunnen we een lijstje bijhouden?
Zoals bovengenoemde waterdetector (als die inderdaad compatible is) of de Flamingo FS20 rookmelder enzo?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
Gaat over deze deurbel: http://www.bol.com/nl/p/e...shlight/9200000010646046/

Opgepast, ik heb ook al draadloze rookmelders gekocht die er als twee druppels water op leken. Die bleken dus niet samen te werken. Ook de goedkope draadloze stopcontacten doen het niet samen met de homewizard.
Ik wil gerust een Google spreadscheet aanmaken om alle producten die samen werken en niet samenwerken in bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Even hier op terugkomen (met een linkje naar mijn originele vraag):

Ik heb een tijdje geleden het Velleman-kitje gekocht en in elkaar gesoldeerd. Het functioneert zoals hoort (getest/ doorgemeten), maar niet icm de intercom van mijn ouders :(

Het blijkt dat er altijd +/- 5V op de 2 aders staat en wanneer het systeem ingeschakeld wordt, er +/- 12V op komt te staan. Het resultaat is dat het relais slechts 1x schakelt.
Heeft iemand een idee hoe ik van die 5V 0V kan maken (maar de 12V moet 12V blijven ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 04-09-2015 12:09 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telenut schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:36:
........... Tegenwoordig koop ik nogal veel op aliexpress, en daar hebben ze ook heel wat sensors op dezelfde frequenties. Zijn er hier die ervaring hebben met dergelijke producten? Of is ergens een lijst te vinden met compatibele hardware?
Het kan niet vaak genoeg herhaald worden : "dezelfde frequenties" zegt bijna niks. Belangrijk is, dat de juiste protocollen worden gebruikt en die staan niet op de verpakking!
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:12:
[...]

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden : "dezelfde frequenties" zegt bijna niks. Belangrijk is, dat de juiste protocollen worden gebruikt en die staan niet op de verpakking!
:Y
Inderdaad,... vandaar ik dus op zoek ben naar een lijst waarin we dit zelf bij houden. Er zijn wel degelijk producten die hetzelfde protocol gebruiken, maar bij homewizard gaan ze daar uiteraard geen reclame voor maken als ze die zelf ook verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
larsF schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:12:
[...]

Ik heb een Galaxy S6 met de Homewizard App + Geofence.
Heb geen problemen en Geofence werkt perfect.
Merk wel dat als ik de App start de optie Account wat later verschijnt.

Heb trouwens de nieuwe watermeter besteld, ben benieuwd! :)
Lars, verschijnt Account dan in het Menu onder kopje Opties (tussen Apparaten en Instellingen)?

Op m'n iPad duurt ook even, bij m'n S6 na 5 minuten nog niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-07 07:17
Ik heb besloten ook een smart-home set. Mijn oog is gevallen op Homewizard. Ik wil zowel de lampen besturen (binnens en buitenshuis), maar ook het huis beveiligen. Nu zie ik alleen dat bij de Homewizard geen sirenes verkocht worden. Is zoiets wel mogelijk met een aan/uit stekker tussen het alarm en het spoornetwerk? Iemand zo'n opstelling al gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Homewizard en het gebruikte protocol zijn belange niet stabiel genoeg om in te zetten als alarmsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Dvyss schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:26:
Ik heb besloten ook een smart-home set. Mijn oog is gevallen op Homewizard. Ik wil zowel de lampen besturen (binnens en buitenshuis), maar ook het huis beveiligen. Nu zie ik alleen dat bij de Homewizard geen sirenes verkocht worden. Is zoiets wel mogelijk met een aan/uit stekker tussen het alarm en het spoornetwerk? Iemand zo'n opstelling al gemaakt?
Hou het geld in je zak nu het nog kan en kijk naar iets van Domoticz / Zipato Zipabox met Z-wave als je een alarmsysteem wilt opzetten. Of wat SDdeRuiter hieronder zegt inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2015 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dvyss schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:26:
Neem om je huis te beveiligen een inbraak alarmcentrale. Liefst bedraad. Een HW, of iets dergelijks is daar niet voor bedoeld, of geschikt.
Als je een beetje serieuze inbraak centrale hebt zit daar één of meerdere potentiaal vrije contacten op die je evt naar de HW kan sturen om bijvoorbeeld een lamp of iets dergelijks te schakelen.
Daarbij heeft zo'n beetje iedere centrale een back-up voeding voor als het net uit valt ook, dit heeft de HW niet. Melding gaat over PSTN, wat al veel betrouwbaarder is als Wifi en Internet zoals bij de HW. En als er een IP aansluiting op de centale is is dit een ethernet aansluiting en geen Wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 22:16:
[...]

Neem om je huis te beveiligen een inbraak alarmcentrale. Liefst bedraad. Een HW, of iets dergelijks is daar niet voor bedoeld, of geschikt.
Als je een beetje serieuze inbraak centrale hebt zit daar één of meerdere potentiaal vrije contacten op die je evt naar de HW kan sturen om bijvoorbeeld een lamp of iets dergelijks te schakelen.
Daarbij heeft zo'n beetje iedere centrale een back-up voeding voor als het net uit valt ook, dit heeft de HW niet. Melding gaat over PSTN, wat al veel betrouwbaarder is als Wifi en Internet zoals bij de HW. En als er een IP aansluiting op de centale is is dit een ethernet aansluiting en geen Wifi.
kijk eens naar woonveilig.... ik gebruik het al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Yukkie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:08:
[...]

Even hier op terugkomen (met een linkje naar mijn originele vraag):

Ik heb een tijdje geleden het Velleman-kitje gekocht en in elkaar gesoldeerd. Het functioneert zoals hoort (getest/ doorgemeten), maar niet icm de intercom van mijn ouders :(

Het blijkt dat er altijd +/- 5V op de 2 aders staat en wanneer het systeem ingeschakeld wordt, er +/- 12V op komt te staan. Het resultaat is dat het relais slechts 1x schakelt.
Heeft iemand een idee hoe ik van die 5V 0V kan maken (maar de 12V moet 12V blijven ;) )
Ik heb wel een idee, maar uit je blog blijkt niet hoe je de kit op de intercom hebt aangesloten.
Als ik de kit bekijk dan zou hij een puls kunnen geven zodra er voeding op komt, echter is de 5V blijkbaar genoeg om hem niet opnieuw te laten reageren.
Dat zou kunnen, want intern werkt hij op 5V en het relais valt waarschijnlijk af om dat deze op 12V zit.
Echter zie ik een jumper op de print waarmee je van buitenaf een puls kan toedienen.
De jumper trekt een ingang naar 0V en zonder jumper zal hij naar 5V gaan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand de Smartwares magneetcontacten SH5-TSM-A wel eens vergeleken met de AMST-60 van Kaku? Zie steeds meer Smartwares op de webshop van Homewizard vaak ook voordeliger maar vraag me af of het ook beter werkt, want vele werken gewoon op 433 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
martinvdm schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:34:
Heeft iemand de Smartwares magneetcontacten SH5-TSM-A wel eens vergeleken met de AMST-60 van Kaku? Zie steeds meer Smartwares op de webshop van Homewizard vaak ook voordeliger maar vraag me af of het ook beter werkt, want vele werken gewoon op 433 MHz.
Het lijkt er inderdaad op dat Homewizard met Smartwares KAKU gaat vervangen, ik denk dat het allemaal gewoon vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ontwerp van de AMST-606 is extreem simpel en IMHO eigenlijk niet meer van deze tijd.
Dus het kan waarschijnlijk al snel beter, elektrisch gezien, zodat de ontvangst betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
CoachKoos schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:30:
[...]

Lars, verschijnt Account dan in het Menu onder kopje Opties (tussen Apparaten en Instellingen)?

Op m'n iPad duurt ook even, bij m'n S6 na 5 minuten nog niets....
Klopt tussen Apparaten en Instellingen moet het kopje Account verschijnen.
Merk dat die bij mij ook wel moeite heeft met laden maar 5 minuten das wel heel lang.
Ik bedoel meer 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:42:
Het ontwerp van de AMST-606 is extreem simpel en IMHO eigenlijk niet meer van deze tijd.
Dus het kan waarschijnlijk al snel beter, elektrisch gezien, zodat de ontvangst betrouwbaarder is.
Exact. Dat zou ik ook zeggen. Wellicht iemand ervaring met de nieuwe Smartwares magneetcontacten. De kaku's laten qua ontvangst toch wel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:20:
[...]

Exact. Dat zou ik ook zeggen. Wellicht iemand ervaring met de nieuwe Smartwares magneetcontacten. De kaku's laten qua ontvangst toch wel te wensen over.
Ik heb er hier al wel eentje liggen, maar nog geen tijd gehad om 'm te monteren.
De deur waar 'ie op moet komen is wat lastig, omdat het een naar buiten draaiende tuindeur is.
Dan zit je met de magneet een beetje in de weg en volgens mij kan 'ie niet haaks gemonteerd worden. (toch?)
Ik heb 'm nog niet open gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:26:
[...]

Ik heb er hier al wel eentje liggen, maar nog geen tijd gehad om 'm te monteren.
De deur waar 'ie op moet komen is wat lastig, omdat het een naar buiten draaiende tuindeur is.
Dan zit je met de magneet een beetje in de weg en volgens mij kan 'ie niet haaks gemonteerd worden. (toch?)
Ik heb 'm nog niet open gehad.
Je kan toch het kleine deel haaks op het grote deel monteren? Zo heb ik het ook en werkt prima. Volgens mij is het kleine deel alleen een magneet en maakt de zijkant niet veel uit, als die maar sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de KAKU-versie zit er een glas-schakelaar in, waarbij je de magneet redelijk in 1 richting op gericht moet hebben.
+/- 45 graden is eigenlijk al de limit. Dus als die sensor onder een hoek van 45 graden staat tov. de print dan kun je ook haaks monteren. Maar als dat net iets teveel varieert is 'ie niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben een klaar met de rookmelder van Flamingo (RA20RF) :( ;w . Deze geeft toch regelmatig een melding zonder dat er iets aan de hand is. Ik gebruik de Homewizard in een recreatiewoning op 80 km en een foute melding geeft toch niet echt een lekker gevoel...
Bij de eerste keer hals over kop ernaar toe en bleek er niets aan de hand :(. De 2e keer de buren gevraagd polshoogte te nemen maar gelukkig weer niets aan de hand. De keren erna de temperatuur sensor in de gaten houden :X En ja ik maak hem 4x per jaar stof vrij. Nu heb ik de rookmelder dan ook maar losgekoppeld.
Ik zou toch graag een signaal willen krijgen als er echt brand/rook is. Het huis heeft wel een "vaste" rookmelder aan het plafond welke nog geen vals signaal heeft gegeven. Nu heb ik het idee gekregen om de rookmelder van Flamingo te demonteren en deze intern aan de goed werkende rookmelder te koppelen dmv solderen.
Iemand een idee of dit mogelijk is?
Of zijn er betere betrouwbaardere rookmelders verkrijgbaar voor de Homewizard?

[ Voor 4% gewijzigd door visie op 05-09-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:44:
Bij de KAKU-versie zit er een glas-schakelaar in, ........
Geen glas-schakelaar, maar een reed-contact. Reed (eng.) = riet, zoals in een klarinet en een saxofoon.
Is een mechanisch contact dat met een magnetisch veld wordt gelopen/gesloten.
Ik denk dat jij weet wat het is, maar veel lezers zullen het niet weten, vandaar mijn toelichting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:32:
Ik ben een klaar met de rookmelder van Flamingo (RA20RF) :( ;w . Deze geeft toch regelmatig een melding zonder dat er iets aan de hand is. Ik gebruik de Homewizard in een recreatiewoning op 80 km en een foute melding geeft toch niet echt een lekker gevoel...
Bij de eerste keer hals over kop ernaar toe en bleek er niets aan de hand :(. De 2e keer de buren gevraagd polshoogte te nemen maar gelukkig weer niets aan de hand. De keren erna de temperatuur sensor in de gaten houden :X En ja ik maak hem 4x per jaar stof vrij. Nu heb ik de rookmelder dan ook maar losgekoppeld.
Ik zou toch graag een signaal willen krijgen als er echt brand/rook is. Het huis heeft wel een "vaste" rookmelder aan het plafond welke nog geen vals signaal heeft gegeven. Nu heb ik het idee gekregen om de rookmelder van Flamingo te demonteren en deze intern aan de goed werkende rookmelder te koppelen dmv solderen.
Iemand een idee of dit mogelijk is?
Of zijn er betere betrouwbaardere rookmelders verkrijgbaar voor de Homewizard?
Heb zelf ook een keer loos alarm gehad. Maar betrouwbaarheid en Homewizard gaan überhaupt niet hand in hand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Ik heb hier 9 van die flamingo rookmelders hangen en heb nog nooit een valse melding gehad. Behalve als mijn vrouw kookt _/-\o_ .
Verder heb ik hier geen last van missers of sensoren die niet werken.
Zelfs de snapshots van 7 camera's werken goed.
Ook alle schakelaars werken naar behoren en dat allemaal in een huis met betonnen vloeren en muren.
Ik denk dat het met die "onbetrouwbaarheid" wel meevalt en dat het met andere omstandigheden te maken heeft.
Of zou ik dan toch geluk hebben? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben jij een grote geluksvogel ;)
Al eens naar de Fibaro rookmelders gekeken? Dat zijn pas sexy dingen! En heb je er meteen een thermometer bij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:10:
Al eens naar de Fibaro rookmelders gekeken? Dat zijn pas sexy dingen! En heb je er meteen een thermometer bij ook...
Idd mooi spul maar vergeet de fibaro home Center niet. Werkt allemaal op zwave en niette koppelen met je Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, niet zo flauw doen

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb 3 Flamingo rookmelders en geen loos alarm gehad. Ze werken wel, want toen ik een keer wat enthousiast aan het grillen was in de keuken gingen ze -terecht- ook af :P
Was een goede test of alles werkte (de "als rook gedetecteerd is"-setting, zeg maar), trouwens, en dat deed het, alle lichten in huis gingen aan, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 06-09-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
de magneet schakelaar kan gewoon horizontaal als verticaal gemonteerd worden. als de kant van het pijltje maar tegen elkaar aan zit.

ik heb zelf bij 2 kaku magneten het reedcontact doorgebroken en er een losse inbouw magneet aan gesoldeerd. en die in de deur gemaakt en de kaku uit het zicht weg gewerkt

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/241w1hz.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:03:
[...]

Geen glas-schakelaar, maar een reed-contact. Reed (eng.) = riet, zoals in een klarinet en een saxofoon.
Ik denk dat jij weet wat het is, maar veel lezers zullen het niet weten, vandaar mijn toelichting. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dazzie op 06-09-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:03
anandus schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:37:
Ik heb 3 Flamingo rookmelders en geen loos alarm gehad. Ze werken wel, want toen ik een keer wat enthousiast aan het grillen was in de keuken gingen ze -terecht- ook af :P
Was een goede test of alles werkte (de "als rook gedetecteerd is"-setting, zeg maar), trouwens, en dat deed het, alle lichten in huis gingen aan, etc.
Hoe krijg jij dan je licht aan als rook gedecteerd is. In de app staat de optie voor triggers als de melder afgaat nl uitgeschakeld bij mij. Ik weet dat die dingen de band vol spammmen maar mijn ganglicht zou ik graag aan willen laten gaan en die inbouw zit 1 meter van de HW... En de melders veel verder...idee zou nl kunnen werken alleen ik zie die optie niet ....

Daarnaast moet je mi in de nabijheid van bv een keuken geen rookmelders plaatsen. Maar daarvoor in de plaats een hitte melder. Welliswaar bestaat er geen HW compat versie maar voorkomt wel onnodige meldingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 06-09-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yamahaa schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:32:
[...]

Hoe krijg jij dan je licht aan als rook gedecteerd is. In de app staat de optie voor triggers als de melder afgaat nl uitgeschakeld bij mij.
Pfff, ik weet het niet precies meer, volgens mij via taken en de vakantie-preset (die ik toch niet gebruik)?
Daarnaast moet je mi in de nabijheid van bv een keuken geen rookmelders plaatsen.
Nee, klopt, maar ik heb een open keuken en de rookmelder is ongeveer zo ver mogelijk van de keuken verwijderd, maar mijn grillavontuur was nogal heftig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:03:
[...]

Ik kon gisteren even niet op de naam komen ;)
Maar goed, zoeentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_91Pbzfw5648/TFN_c5cuy-I/AAAAAAAAArA/NiwUsEc8Afk/s1600/u2s5l3_01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Ik heb de indruk dat de Smartwares een pak minder gevoelig is voor de hoekinstelling tussen de beide delen. Voor beide modellen al eens andere magneet gebruikt ter vervanging van de vrij grote standaard meegeleverde magneet.
Bijkomend voordeel van Smartwares is ook de led die knippert bij zenden / beter te debuggen. Zal maar niet wakker liggen van mogelijks hoger energieverbruik door die led :|
Bij de Kaku al eens zo'n reedcontact gebroken bij een antennemod en dan vervangen door een reedcontact gekocht bij Conrad.
TD-er schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:21:
[...]

Ik kon gisteren even niet op de naam komen ;)
Maar goed, zoeentje dus:
[afbeelding]

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:10:
Er bestaan dan meerdere geluksvogels, ben er gelukkig ook :) :) 1 van. Geen problemen met brandmelders, (bijna) geen andere problemen. En die problemen die er zijn geweest zijn allemaal terug te voeren op zaken die ik over het algemeen zelf heb veroorzaakt.

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk.be schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:48:
Ik heb de indruk dat de Smartwares een pak minder gevoelig is voor de hoekinstelling tussen de beide delen.
[...]
Inderdaad, ik heb de smartwares versie nu gemonteerd op de achterdeur en inderdaad hij werkt prima in 't platte vlak en ook haaks.
Batterij-vakje voelt wat gammel aan, dus ik heb de zender maar op het kozijn gezet en de magneet op de deur.
Tot op heden (halve dag werking ;) ) doet 'ie het uitstekend.
Ik ben benieuwd hoe 'ie het van de winter gaat doen, want aan die kant kan het nogal eens koud worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op aliexpress.
Wie heeft er al ervaringen met de deur raamcontacten daar? Ik zit er aan te denken om er daarvan een uit te proberen maar als iemand al ervaring heeft hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik zie even door de bomen het bos niet meer; ik heb in de gang een dubbele schakelaar zitten op 1 inbouwdoos. Nu wil ik beide schakelaars (ganglicht en buitenlamp) via homewizard installeren. Voor zover ik zie heb je geen dubbele zenders die in 1 doos passen?

Begrijp ik het goed dat ik een tweede inbouwdoos in de muur moet maken? Welke zenders heb ik nu precies nodig?

Ik moet mijn gang nog opknappen (stucen), dus ik kan nog alle kanten op. Ik zal waarschijnlijk wel met zo'n Kaku schakelaar gaan werken, zodat ik beide lampen zowel via de knop als via de App kan bedienen zonder gedonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elcastel schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:35:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer; ik heb in de gang een dubbele schakelaar zitten op 1 inbouwdoos. Nu wil ik beide schakelaars (ganglicht en buitenlamp) via homewizard installeren. Voor zover ik zie heb je geen dubbele zenders die in 1 doos passen?
[...]
Kan wel hoor, bijvoorbeeld de AWMT-003
Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/files/illustraties/awmt-003.jpg

of de AWMT-230
Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/files/illustraties/awmt-230.jpg

In de tekeningen is maar 1 setje draadjes aangesloten, vanaf de schakelaar, maar er kunnen er dus 2 in.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 06-09-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Vandaag op ibood: 2x Elro infrarood bewegingsdetector voor 25 euro met verzendkosten

Deze zijn naar mijn weten compatible. Vraag is of het een goede deal is?
Zie even de prijs niet zo snel per stuk. Vergelijkende KlikAanKlikUit AWST-6000 is 27 euro per stuk.

edit: https://www.praxis.nl/ger...andschakelaar-wit/5326727 op batterijen. lijkt me wat handiger.

[ Voor 16% gewijzigd door R J op 07-09-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R J schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:11:
Vandaag op ibood: 2x Elro infrarood bewegingsdetector voor 25 euro met verzendkosten

Deze zijn naar mijn weten compatible. Vraag is of het een goede deal is?
Zie even de prijs niet zo snel per stuk. Vergelijkende KlikAanKlikUit AWST-6000 is 27 euro per stuk.

edit: https://www.praxis.nl/ger...andschakelaar-wit/5326727 op batterijen. lijkt me wat handiger.
Voor zover ik kan zien, zijn die dingen van de iBood aanbieding alleen bedoeld om 230V te schakelen.
Dus niet 433 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

TD-er schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:17:
[...]

Voor zover ik kan zien, zijn die dingen van de iBood aanbieding alleen bedoeld om 230V te schakelen.
Dus niet 433 MHz.
Dat zie ik nu ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
TD-er schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:12:
[...]

Kan wel hoor, bijvoorbeeld de AWMT-003
[afbeelding]

of de AWMT-230
[afbeelding]

In de tekeningen is maar 1 setje draadjes aangesloten, vanaf de schakelaar, maar er kunnen er dus 2 in.
Begrijp ik het goed dat het eerste plaatje een Kaku knop vereist die ook schakelt en dat die tweede de schakelaar (knop) zelf fysiek in werking houdt ?

Op deze manier zal ik denk ik toch een tweede inbouwdoos moeten maken; de lamp aan het plafond in de gang kan ik wel een inbouwontvanger geven in de doos in het plafond, maar buiten heb ik geen plek voor een ontvanger. Die zal ik dus in een tweede doos moeten inbouwen, een AWMT-003 en een ontvanger in 1 doos wordt een beetje teveel van het goede denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:31
elcastel schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:19:
[...]

Begrijp ik het goed dat het eerste plaatje een Kaku knop vereist die ook schakelt en dat die tweede de schakelaar (knop) zelf fysiek in werking houdt ?

Op deze manier zal ik denk ik toch een tweede inbouwdoos moeten maken; de lamp aan het plafond in de gang kan ik wel een inbouwontvanger geven in de doos in het plafond, maar buiten heb ik geen plek voor een ontvanger. Die zal ik dus in een tweede doos moeten inbouwen, een AWMT-003 en een ontvanger in 1 doos wordt een beetje teveel van het goede denk ik.
Ik heb ze beide in een diepe (5cm) inbouwdoos gepropt, en dit paste net.
Verder dacht ik dat dit qua storen op elkaar niet veel gaat uitmaken aangezien de ene zend en de andere ontvangt. ( in dit klopt want werkt prima)

Het irritante aan deze oplossing is dat als de lamp al word aangezet via de app. En de muurschakelaar nog op uit staat. Dat je dan eerst de schakelaar op aan moet zetten, even wachten en daarna weer op uit zetten.

En even voor de duidelijkheid, je sluit de AWMT-003 gewoon aan op je huidige muurschakelaar.
De kaku knop heb je niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-09-2015 10:52 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Maar mét de Kaku knop heb je dat probleem met die muurschakelaar niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Speedy-Andre schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb wel een idee, maar uit je blog blijkt niet hoe je de kit op de intercom hebt aangesloten.
Als ik de kit bekijk dan zou hij een puls kunnen geven zodra er voeding op komt, echter is de 5V blijkbaar genoeg om hem niet opnieuw te laten reageren.
Dat zou kunnen, want intern werkt hij op 5V en het relais valt waarschijnlijk af om dat deze op 12V zit.
Echter zie ik een jumper op de print waarmee je van buitenaf een puls kan toedienen.
De jumper trekt een ingang naar 0V en zonder jumper zal hij naar 5V gaan.
De blog in mijn quote was niet van mij, maar van een andere user, die mij het idee gaf om deze kit aan te schaffen. Mijn situatie heb ik hier beschreven:
Yukkie in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Ik snap niet goed wat je bedoelt met die jumper.

Zie hier mijn kitje + schrema:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54653214/IMG_20150907_151206.jpg
Zoals je kunt zien is SK9 ingesteld op pulse (is ook de wens) en SK10 op "start met pulse en dan pauze"

De instelling van de pulse en pauze (RV1 en RV2) zijn beide heel kort. het kitje lijst dus niet in rust te komen, omdat zoals gezegd er 5V op de pinnen van SK1 blijft staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Yukkie op 07-09-2015 15:13 . Reden: beter plaatje, met meer licht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat ik bedoel is dat je op SK9 een relaiscontact kan zetten ipv de blauwe jumper.
Wel zou ik dan op SK1 dan een vaste 12V aanbieden met een losse 12V adapter.
Dat relais zou dan nog wel aangestuurd moeten worden door een opamp, die alleen reageert op 12V.
Om dat te bouwen heb je wel iets meer elektronicakennis nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:19:
Wat ik bedoel is dat je op SK9 een relaiscontact kan zetten ipv de blauwe jumper.
Wel zou ik dan op SK1 dan een vaste 12V aanbieden met een losse 12V adapter.
Dat relais zou dan nog wel aangestuurd moeten worden door een opamp, die alleen reageert op 12V.
Om dat te bouwen heb je wel iets meer elektronicakennis nodig :P
Ik denk dat je beter 3 of 4 diodes 1N4007 in serie met de 1N4007 aan de ingang kunt zetten.
De hysterese van het relais is de veroorzaker van het probleem en met de extra diodes verlaag je de spanning over het relais dat daardoor eerder afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat je beter 3 of 4 diodes 1N4007 in serie met de 1N4007 aan de ingang kunt zetten.
De hysterese van het relais is de veroorzaker van het probleem en met de extra diodes verlaag je de spanning over het relais dat daardoor eerder afvalt.
Dat denk ik niet, het probleem is dat de 5V voeding op de print blijft werken waardoor er geen verschil gezien wordt als de voeding naar 12V gaat.
Met de diodes bereik je misschien wel dat de print net te weinig voeding krijgt om te blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:10:
[...]

Dat denk ik niet, het probleem is dat de 5V voeding op de print blijft werken waardoor er geen verschil gezien wordt als de voeding naar 12V gaat.
Met de diodes bereik je misschien wel dat de print net te weinig voeding krijgt om te blijven werken.
Die 7805 doet niet veel meer als er nog maar 2,5 of 3 V binnenkomt, dus de boel gaat uit, zeker het relais.
Eenvoudig te proberen en de diodes kosten niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Goeie tip! Volgens mij heb ik die dingen nog liggen van een modelbouw projectje. Van het weekend eens proberen!

Worden die dingen overigens niet erg warm als er continu 5V op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:13:
Goeie tip! Volgens mij heb ik die dingen nog liggen van een modelbouw projectje. Van het weekend eens proberen!

Lineaire spanningsregelaars zoals de 7805,worden alleen warm als er een redelijke stroom doorheen loopt.
Van de meeste van die regelaars is de minimale spanningsval 2.5 a 3 V, dus als je er 8V in stopt en 5V uit haalt, staat er 3V spanning over de regelaar.
Bij 1 Ampère stroom is dat dus 3*1 - 3 Watt. Dat is met een beetje koellichaam nog wel te verwerken.

Stop je er echter 12V in 5V uit, dan is de spanningsval al 7 V en bij 1 Ampère is dat dus 7*1 = 7 Watt.

Maar waarom gebruik je niet een transistor om het relais te schakelen?
Zet een paar diodes in serie met de spanning, zodat je op nagenoeg 0 V uitkomt als er 5V uitgangspanning op staat en stuur daarmee een transistor.

Bijvoorbeeld deze schakeling:
Afbeeldingslocatie: http://prosje.be/CO/Schemas/RelaisSturen.png
En dan zet je in serie met die weerstand richting de basis van de transistor een X-aantal diodes (of LEDs, die hebben hogere spanningsval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:13:

Let wel op dat je een relatief veilig intercomsysteem koppelt aan een onveilig 433 MHz protocol, in weze zonder toestemming van de buren neem ik aan.

Edit: zover ik nu lees is het alleen het ontvangen van de bel notificatie. De deur kan er dan niet mee geopend worden. Maakt het openen van de deur iig niet onveilig.

[ Voor 15% gewijzigd door martinvdm op 09-09-2015 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
gerardwr schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:08:
Hallo,

Ik wil graag de HW App gebruiken ZONDER dat ik de HW hardware bezit.

Als ik in de HW App het IP opgeef van mijn server en druk op "Inloggen" stuur de HW naar de server de volgende boodschap:
GET /<password>/conf/get

De App verwacht dan de juiste boodschap terug voordat deze verder gaat, maar omdat ik geen HW hardware bezit is het formaat van deze boodschap onbekend.

Is er iemand die het formaat kent, of iemand die het voor mij wil proberen te achterhalen via zijn browser.

Op internet is niks bekend over het formaat van het CONF commando, de overige commando's van de API zijn wel gedocumenteerd.

Wie kan helpen?
Update:

De iPhone App stuurt bij het zoeken naar de HW het volgende commando via TCP (default naar poort 80, hier is 8000 gebruikt) naar de HW:
GET /handshake/ios/3/1 HTTP/1.1
Host: 192.168.0.18:8000
User-Agent: HomeWizard 3.1.0 rv:94 (iPhone; iPhone OS 6.1.6; nl_NL)
Connection: keep-alive
Accept-Encoding: gzip

De HW antwoord dan met iets zoals:
HTTP/1.1 200 OK\n\n{"status":"ok","response":"homewizard":"yes","version":"0.1a","firmwareupdateavailable":"no","appupdaterequired":"no"}}

Daarna verstuurt de App:
GET /123113/enlist HTTP/1.1

Op de volgende sites vond ik goede informatie over de HW command's:
https://github.com/rvdvoorde/class.homewizard.php/blob/master/class.homewizard.php

https://github.com/manuelvanrijn/homewizard-api/blob/master/homewizard-api.rb

Hier een log van de gebruikte "Homewizard-simulator" met netcat:
imac-van-gerard:~ gerard$ while true ; do echo -e
'HTTP/1.1 200 OK\n\n{"status":"ok","response":{"homewizard":"yes","version":"3.2"}}' | nc -l 8000 ; done

GET /handshake/ios/3/1 HTTP/1.1
Connection: close

GET /123113/enlist HTTP/1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

martinvdm schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:11:
[...]

Let wel op dat je een relatief veilig intercomsysteem koppelt aan een onveilig 433 MHz protocol, in weze zonder toestemming van de buren neem ik aan.

Edit: zover ik nu lees is het alleen het ontvangen van de bel notificatie. De deur kan er dan niet mee geopend worden. Maakt het openen van de deur iig niet onveilig.
Het intercom wordt niet gedeeld met buren oid, is echt alleen voor hun eigen voordeur. Ze wonen niets eens boven oid. Het is een gelijkvloerse seniorenwoning ;) Zze hebben ook geen automatische deuren opener, het is alleen om de deurbel met een camera + scherm waarop ze kunnen zien wie er aan de deur staat.

@TD-er, ik snap niet helemaal wat je bedoelt (ben echt nog een groentje op elektronica gebied), maar ik ga je schema en je opmerking bestuderen. Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:29:
[...]

Het intercom wordt niet gedeeld met buren oid, is echt alleen voor hun eigen voordeur. Ze wonen niets eens boven oid. Het is een gelijkvloerse seniorenwoning ;) Zze hebben ook geen automatische deuren opener, het is alleen om de deurbel met een camera + scherm waarop ze kunnen zien wie er aan de deur staat.

@TD-er, ik snap niet helemaal wat je bedoelt (ben echt nog een groentje op elektronica gebied), maar ik ga je schema en je opmerking bestuderen. Thanks iig!
Ok was een aanname die idd niet per se hoeft. Hoop dat je oplossing haat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldkornet
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Heeft iemand problemen gehad met Philips Hue lampen/bridge en de HW?

Nadat ik heb alles geïnstalleerd, heeft alles goed gewerkt, maar na een reboot van alle apparaten op de netwerk, werkt de Hue lampen niet meer vanuit de SmartWizard app (de Philips Hue app werkt nog prima).

Ik heb al alle Hue apparaten vanuit HomeWizard verwijderd en overnieuw toegevoegd, maar helaas dit werkt nog steeds niet.

Als ik b.v.b. de lamp wil aanzetten, gebeurt er niets. Maar daarna is alles binnen de app traag... Als ik dan een gewone lamp wil aanzetten, duurt het ongeveer 10 seconden voor dat iets gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je alle WiFi-zaken op 1 accesspoint zitten? En weet je zeker dat je HomeWizard een uniek IP-adres heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldkornet
Yup, alleen 1 Access Point. HomeWizard en Hue heeft ook een DHCP reservation.

Als ik in de HW app naar devices gaan, en naar de Hue bridge, vind hij de bridge en de lampen. Alleen de controls werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb niet die traagheid gehad, maar wel dat witte Hue lampen opeens met kleur erin stonden 8)7
Gevolg was een veel lagere dimstand die ik niet goed kreeg door wit te kiezen.
Toen heb ik de lampen op de HW verwijderd en ze bij de bridge in de HW weer laten synchroniseren.
Ik meen dat de bridge een tijdje eerder een update kreeg, misschien verstoorde dat de boel wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veldkornet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:13:
Heeft iemand problemen gehad met Philips Hue lampen/bridge en de HW?

Nadat ik heb alles geïnstalleerd, heeft alles goed gewerkt, maar na een reboot van alle apparaten op de netwerk, werkt de Hue lampen niet meer vanuit de SmartWizard app (de Philips Hue app werkt nog prima).

Ik heb al alle Hue apparaten vanuit HomeWizard verwijderd en overnieuw toegevoegd, maar helaas dit werkt nog steeds niet.

Als ik b.v.b. de lamp wil aanzetten, gebeurt er niets. Maar daarna is alles binnen de app traag... Als ik dan een gewone lamp wil aanzetten, duurt het ongeveer 10 seconden voor dat iets gebeurt...
Klinkt een beetje als een app/device issue. Al eens de web app of andere telefoon/device geprobeerd?

• Veldkornet
martinvdm schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:25:
[...]

Klinkt een beetje als een app/device issue. Al eens de web app of andere telefoon/device geprobeerd?
Ik heb wel de web app geprobeerd, helaas dezelfde probleem.

Hoe kan ik een "support ticket" aanmaken bij HW? Ik kan de link niet vinden...
Pagina: 1 ... 82 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!