macOS 15.5
Verwijderd
Gister enkele SH5-RBS-10A inbouw schakelaars en een SH5-TBD-02A inbouw dimmer binnen gekregen.
- Bij de eerste schakelaar die uit de verpakking kwam had kwam binnen no time de behuizing los (bovenkant zelfs al los met openen).
- Bij alle schakelaars en dimmers (zonder mogelijkheid tot aansluiting van een bestaande schakelaar) kunnen de schroefklemmetjes niet eens normaal 1,5 mm2 installatiedraad aan, omdat de schroefjes zover uitgedraaid moeten worden dat ze de schroefdraad niet meer pakken. Na de draad met de bankschroef een stuk plat te hebben gedraaid eindelijk passend, 3 draden vast, klemmetje van de 4e draad draait het schroefje dol!!

Zojuist nog een schakelaar SH5-RBS-04A geprobeerd. Deze werkt voor het vast schroeven van de draden gelukkig met het zelfde systeem als de kaku schakelaars. Echter bij het opendraaien van de klemmetjes draait de schroefkop van het schroefklemmetje schuin weg tov het daarvoor bestemde gaatje. Te ver is dus niet meer bij het schroefje komen. Al met al zeer slecht in elkaar gezet.
1 van de schakelaartjes werkend, in een inbouwdoos in de tuin. Waar ik al een kaku schakelaar voor verlichting 60 cm ernaast in gebruik had en niet tevreden was over het bereik van de schakelaar, prijs ik mezelf nu nog gelukkig met de kaku schakelaar, aangezien deze vaker reageert dan die van smartwares.
Morgen gaat alles terug. Ik wacht wel tot er een betere en meer degelijk alternatief komt.

Overigens de nieuwe temperatuurmeter van smartwares al een maand buiten onder een afdakje staan, zonder enig probleem en met continu goede ontvangst, dus het kan wel!

Bij mij werken ze gelukkig wel naar behoren. Ze zitten niet ver van de HW, dus bereik kan ik niet veel over zeggen. Maar ze missen bijna nooit en dimmen ook goed.
Toch jammer dat de bouwkwaliteit zo matig is, heeft KAKU betere kwaliteit?Celica_T20 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:22:
Het vastschroeven van de draadjes in de smartwares inbouwdimmer is inderdaad echt een drama! Ik had 2.5 mm2 draad en het valt echt niet vast te schroeven. Uiteindelijk heb ik met een kniptang de draadjes een stukje ingeknepen (plat gemaakt), zodat het wel lukte. Maar waarom maken ze daar niet gewoon fatsoenlijke schroefaansluitingen....
Bij mij werken ze gelukkig wel naar behoren. Ze zitten niet ver van de HW, dus bereik kan ik niet veel over zeggen. Maar ze missen bijna nooit en dimmen ook goed.
Weet ik niet, heb zelf geen KAKU inbouw dimmers/schakelaarsJochemd13 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:28:
[...]
Toch jammer dat de bouwkwaliteit zo matig is, heeft KAKU betere kwaliteit?
Het geeft wel een veiligheidsgevoel.
Heb een reactie van HW Support. Ik krijg Account niet naar voren omdat ik Shared Weather aan heb staan gebruikt deze GPS. En dat werkt niet samen. Shared W uitgezet en alles werkt nu.... Je moet het maar weten 😉larsF schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:49:
[...]
Klopt tussen Apparaten en Instellingen moet het kopje Account verschijnen.
Merk dat die bij mij ook wel moeite heeft met laden maar 5 minuten das wel heel lang.
Ik bedoel meer 5 sec.
- martinvdm
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 01-10 21:50
:strip_exif()/u/20659/crop68b0a63d5da15.gif?f=community)
Op iOS heb ik dat probleem niet.CoachKoos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:08:
[...]
Heb een reactie van HW Support. Ik krijg Account niet naar voren omdat ik Shared Weather aan heb staan gebruikt deze GPS. En dat werkt niet samen. Shared W uitgezet en alles werkt nu.... Je moet het maar weten 😉
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb 2x de SHS-RBS-04A, en ze werken helemaal niet... :-/Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:31:
Zijn er meer mensen wie de bijzonder slechte kwaliteit van de nieuwe smartwares inbouw schakelaars en dimmers is opgevallen?

Op zich ging het vrij eenvoudig. De ontvangst van de sensoren is sterk verbeterd, zelfs bereik tot buiten in de schuur. De printer op zolder schakelt nu ook zonder probleem aan en uit.
Helaas is er 1 Smartwares mini inbouw dimmer (SH5-RBD-01A) die niks meer doet. Ik kan hem nog wel met de schakelaar aan en uit zetten. Ook heb ik hem opnieuw gekoppeld, dat doet hij wel, maar schakelen lukt niet meer.
Ik heb buiten op de schuur een bewegingsmelder die nu ook bereik heeft. Eigenlijk wil ik de tuinverlichting de hele nacht op dimstand hebben. Wanneer er beweging gemeld wordt moet de verlichting vol aan gaan, na 5 minuten weer op dimstand. Ik krijg hem wel vol aan, maar vervolgens kan ik alleen een auto timer off instellen en dan gaat hij uit. Iemand een idee om ik hem terug in dimstand krijg?
- martinvdm
Een kwart slag draaien wil nog wel eens helpen. Of toch eens een andere plek opzoeken.Celica_T20 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:13:
Na alle succesverhalen gelezen te hebben, heb ik ook de antennemod uitgevoerd. Ik heb de bekende Conrad antenne gebruikt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich ging het vrij eenvoudig. De ontvangst van de sensoren is sterk verbeterd, zelfs bereik tot buiten in de schuur. De printer op zolder schakelt nu ook zonder probleem aan en uit.
Helaas is er 1 Smartwares mini inbouw dimmer (SH5-RBD-01A) die niks meer doet. Ik kan hem nog wel met de schakelaar aan en uit zetten. Ook heb ik hem opnieuw gekoppeld, dat doet hij wel, maar schakelen lukt niet meer.
Ik heb buiten op de schuur een bewegingsmelder die nu ook bereik heeft. Eigenlijk wil ik de tuinverlichting de hele nacht op dimstand hebben. Wanneer er beweging gemeld wordt moet de verlichting vol aan gaan, na 5 minuten weer op dimstand. Ik krijg hem wel vol aan, maar vervolgens kan ik alleen een auto timer off instellen en dan gaat hij uit. Iemand een idee om ik hem terug in dimstand krijg?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Het gekke dat er eenzelfde 20 cm erboven zit exact hetzelfde gemonteeerd en deze doet het perfect. Ik heb hem even gedraaid en opnieuw gekoppeld. Helaas doet hij niks meer. Ook het knopje werkt nu niet meer...martinvdm schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:57:
[...]
Een kwart slag draaien wil nog wel eens helpen. Of toch eens een andere plek opzoeken.
Deze gaat retour naar Wehkamp. Die Smartwares ontvangers lijken niet erg degelijk te zijn.
Verwijderd
Er is een oplossing die wel terug naar dimstand geeft, maar niet na elke gewenste tijd:Celica_T20 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:13:
........
1. Gebruik de timer-instellingen van de bewegingsmelder zelf om bij beweging de 'voluit'-periode te bepalen.
(Zo uit mijn hoofd heb je 4 tijd-keuzes.)
2. Definieer een taak "verlichting op 100% als melder 'aan'-signaal geeft.
3. Definieer een taak "verlichting op 45% als melder 'uit'-signaal geeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 15:17 . Reden: foutje in spelling ]
Goed idee, alleen kan ik bij de taken in de homewizard het uit-signaal niet selecteren. In het programma kan je enkel het aan-signaal als een input gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:15:
[...]
Er is een oplossing die wel terug naar dimstand geeft, maar niet na elke gewenste tijd:
1. Gebruik de timer-instellingen van de bewegingsmelder zelf om bij beweging de 'voluit'-periode te bepalen.
(Zo uit mijn hoofd heb je 4 tijd-keuzes.)
2. Definieer een taak "verlichting op 100% als melder 'aan'-signaal geeft.
3. Definieer een taak "verlichting op 45% als melder 'uit'-signaal geeft.
Of kan je hem misschien aanmelden als zijnde een magneetcontact, die heeft neem ik aan wel een aan/uit instelling?
Verwijderd
Ik heb een engelstalige HW-app, dus misschien moet je even de begrippen vertalen....
De bewegingsmelder moet je aanmaken als 'contact'-sensor, niet als bewegingssensor, want dan wordt alleen het 'aan'-signaal gezien door de HW. . Stel op de bewegingsmelder de 'uit'-vertraging in.
Je kunt als trigger kiezen uit 4 triggers: Preset, Time, Device en Code.
Kies 'Device'. Selecteer dan de sensor en kies 'Event'..... ziedaar de opties !
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 18:44 . Reden: Stukje tekst toegevoegd ]
Vandaag ook een hue update gehad de HW slaat helemaal vast, dit is het enige wat er bij mij aangepast is....Speedy-Andre schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:20:
Ik heb niet die traagheid gehad, maar wel dat witte Hue lampen opeens met kleur erin stonden![]()
Gevolg was een veel lagere dimstand die ik niet goed kreeg door wit te kiezen.
Toen heb ik de lampen op de HW verwijderd en ze bij de bridge in de HW weer laten synchroniseren.
Ik meen dat de bridge een tijdje eerder een update kreeg, misschien verstoorde dat de boel wel ...
Elke dag zet ik hem op rood en elke volgende dag staat hij weer op geel.
Waar en hoe stel ik de default kleur in op de HW app?
aha, precies, dat ga ik vanavond proberenVerwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:14:
Jawel hoor; je kunt zowel de 'aan' als de 'uit' signalen gebruiken.
Ik heb een engelstalige HW-app, dus misschien moet je even de begrippen vertalen....
De bewegingsmelder moet je aanmaken als 'contact'-sensor, niet als bewegingssensor, want dan wordt alleen het 'aan'-signaal gezien door de HW. . Stel op de bewegingsmelder de 'uit'-vertraging in.
Deze werken met de home wizard, heb ze zelf ook.
3 voor €34,95 + €5,95 verzenden
Http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Misschien handig voor de mensen die ze nog niet hebben.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
4 melders voor €12,99 (50% korting)
Er lagen toen nog 5 setjes...
En ik heb laatst 45 euro voor 4 betaaldPhAnt0mFS schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:32:
Ik zag de rookmelders toevallig gisteren nog bij de Prijsmepper in Arnhem. (2 setjes van 2 meegenomen)
4 melders voor €12,99 (50% korting)
Er lagen toen nog 5 setjes...
Was het ook deze? http://cdn.lil.nl/upload/...---set-van-2-stuks---elro[0].jpg
Dat zijn ze inderdaad!Jochemd13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:57:
[...]
En ik heb laatst 45 euro voor 4 betaald
Was het ook deze? http://cdn.lil.nl/upload/...---set-van-2-stuks---elro\[0].jpg
Dit kosten ze toen tijdens de folderaanbieding een paar maanden geleden.
Nu dus met 50% korting.
EDIT: Op het plaatje staat de FA20RF maar in de winkel is het gewoon de FA21RF

[ Voor 7% gewijzigd door PhAnt0mFS op 14-09-2015 16:12 ]
Dat is wel een andere op het plaatjePhAnt0mFS schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:10:
[...]
Dat zijn ze inderdaad!
Dit kosten ze toen tijdens de folderaanbieding een paar maanden geleden.
Nu dus met 50% korting.
[afbeelding]
Je hebt deze

en

Ik begreep dat die van de kruidvat een iets oudere versie zijn. Jij hebt de FA20RF en ik de FA21RF
[ Voor 13% gewijzigd door Jochemd13 op 14-09-2015 16:12 ]
Zag het net op het laatste momentJochemd13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:12:
[...]
Ik begreep dat die van de kruidvat een iets oudere versie zijn. Jij hebt de FA20RF en ik de FA21RF
Schiet straks even een foto van de gene die aan het plavond hangen
[ Voor 10% gewijzigd door PhAnt0mFS op 14-09-2015 16:16 ]
Oh gelukkigPhAnt0mFS schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:13:
[...]
Zag het net op het laatste momenthet doosje van de prijsmepper was echter wel de FA21RF.
Schiet straks even een foto van de gene die aan het plavond hangen
Helaas kon ik geen concrete verschillen vinden alleen dit;anandus schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:25:
Wat is het verschil tussen FA20RF en ik de FA21RF?
De kwaliteit van de FA21RF rookmelder is verbetert, en daardoor moest hij ook opnieuw gekeurd worden. Dat is de reden dat er een ander type nummer aan verbonden is.
Bron; http://www.nodo-domotica....viewtopic.php?f=35&t=2455
[ Voor 16% gewijzigd door Medic op 14-09-2015 19:41 ]
Ik heb hem gisteren proberen te koppelen als deur contact. Dat is gelukt, maar de homewizard ontvangt alleen het 'open' signaal en niet het 'dicht' signaal. Dus hij geeft de hele tijd alleen maar melding dat hij open gaat, maar niet dicht. Heb jij een speciale manier gebruikt om te koppelen?Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:14:
Jawel hoor; je kunt zowel de 'aan' als de 'uit' signalen gebruiken.
Verwijderd
Heb je in de HW het sensortype gewijzigd in 'contact', of heb je de PIR eerst uit de HW gewist en opnieuw als 'contact' aangemaakt? De tweede manier is betrouwbaarder.
Verwijderd
Dat zijn dus twee codes die bijna hetzelfde zijn.
De HW 'weet' bij de 'aan'-code van een contact welke 'uit'-code daarbij hoort.
Dit is de tijd tussen "aan" en "uit" en in die tussentijd kun je ook geen nieuwe beweging zien.
Ik weet echter niet zeker meer of er een "0 minuten" mode is. Ik kan mij zo voorstellen dat die alleen een "aan" stuurt.
Oh trouwens, ik las net in de Gamma folder dat deze week 25% korting op KAKU spullen is.
[ Voor 13% gewijzigd door TD-er op 15-09-2015 19:08 ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het feller maken van de lampen en terug naar dimstand werkt nu ook, heb het schuifje op 5 minuten gezet.
Bedankt voor de hulp!
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 16-09-2015 12:45 ]
Moet dat niet in de topicwarning staan?ThinkPadd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:45:
[modbreak]Ik heb twee reacties verwijderd, voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen![/modbreak]
Mijn excuses, ik wist niet dat dat niet mocht, ik heb geen enkele link geplaatst. Een verwijzing naar iemand anders advertentie op marktplaats of webshop mag wel, maar je eigen advertentie op Tweakers mag niet?ThinkPadd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:45:
[modbreak]Ik heb twee reacties verwijderd, voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen![/modbreak]
Had ik even niet begrepen, nogmaals mijn excuses
BP on the move!!!
Verwijderd
Celica_T20 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:07:
.....Het feller maken van de lampen en terug naar dimstand werkt nu ook, heb het schuifje op 5 minuten gezet......
- martinvdm
Enige tijd geleden, nadat ik een andere Homewizard geconfigureerd heb, heb ik ook de antenne mod uitgevoerd. Om het gelijk goed te doen heb ik voor zowel 433 als 868 een draadje gesoldeerd en gemaakt aan SMA connectoren nadat ik hiervoor een gaatje geboord heb in de behuizing. Ook voor Wifi een SMA connector, draadje solderen is hiervoor niet nodig, deze kun je verbinden middels IPEX connector.
Nadat ik redelijk goedkope 433, 868 en 2,4 GHz antennes aangesloten had, heb ik het een tijd zo gelaten en gematigd tevreden. Totdat ik onlangs op een topic bij Domoticz zat te lezen over een RH770 Telescopic antenne voor Yaesu, welke eigenlijk voor 140/433 Portofoons gebruikt wordt maar wel 5,5 db op 433 MHz band versterkt. 2 weken geleden heb ik zo'n antenne besteld voor een paar dollar bij de welbekende Chinese webshops, met een SMA Male connector. Immers heb ik die er al op zitten en vandaag ontvangen en direct aangesloten. En zie daar, de deurcontacten op de schuur en schutting die al maanden niet meer werkten doen het spontaan weer

Maar als ik het goed snap, zit de "ground" van die antenne op het 2e dikke stuk.
Als ik jou was, zou ik dus het korte stuk uitgeschoven gebruiken en het lange stuk niet, althans om te proberen.
Dat lange deel zal voor de 140 MHz zijn en het korte stuk voor de 433 MHz.
En even als aanvulling;
Een antenne heeft zelf geen echte "gain", oftewel versterking.
Wat je eigenlijk doet is een meer gericht bereik creëren, oftewel in andere richtingen minder bereik.
Bij een theoretische "0 dB antenne" bestrijk je een bol-vormig oppervlak waarbinnen je ontvangst hebt.
Bij een antenne met een bepaalde 'gain' bestrijk je een kleiner deel van dat theoretische oppervlak, maar is het ontvangen signaal op gelijke afstand wel sterker. Die verhouding drukken ze uit in dB.
Kortom, hoe hoger de 'gain' waarde van je antenne, hoe meer het een richt-antenne is. Dus ideaal om grotere afstanden te overbruggen, maar lastiger om de ideale positie te verkrijgen voor veel devices. (tenzij die veelal in een plat vlak verdeeld zijn, zoals op 1 etage)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
- martinvdm
Ik heb hem voor iets meer dan 11 euro, valt best mee. Zie hierTD-er schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:14:
Hmm, dat is een grappige antenne, maar wel relatief duur (een van de eerste hits op Google, zou mogelijk goedkoper te krijgen zijn)
Maar als ik het goed snap, zit de "ground" van die antenne op het 2e dikke stuk.
Als ik jou was, zou ik dus het korte stuk uitgeschoven gebruiken en het lange stuk niet, althans om te proberen.
Dat lange deel zal voor de 140 MHz zijn en het korte stuk voor de 433 MHz.
En even als aanvulling;
Een antenne heeft zelf geen echte "gain", oftewel versterking.
Wat je eigenlijk doet is een meer gericht bereik creëren, oftewel in andere richtingen minder bereik.
Bij een theoretische "0 dB antenne" bestrijk je een bol-vormig oppervlak waarbinnen je ontvangst hebt.
Bij een antenne met een bepaalde 'gain' bestrijk je een kleiner deel van dat theoretische oppervlak, maar is het ontvangen signaal op gelijke afstand wel sterker. Die verhouding drukken ze uit in dB.
Kortom, hoe hoger de 'gain' waarde van je antenne, hoe meer het een richt-antenne is. Dus ideaal om grotere afstanden te overbruggen, maar lastiger om de ideale positie te verkrijgen voor veel devices. (tenzij die veelal in een plat vlak verdeeld zijn, zoals op 1 etage)
Via Hpm is bekend...
- martinvdm
Nooit getest maar je zou : http://ip/password/kks/testsmoke/idCoachKoos schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:51:
Iemand nog een workaround om rookmelders te koppelen aan een magneetcontact? Dus deur open en rookmelder af?
Via Hpm is bekend...
Kunnen gebruik in een Taak met IF deurcontact dan IP switch met bovenstaande commando. Daarbij Id vervangen voor het id van je rookmelder. Kun je met get-sensors opvragen. Homewizard staat het standaard niet toe omdat die dingen de 433 band nogal vol 'spammen' als ze af gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 17-09-2015 20:10 ]
Dat werkt, thx! Alleen zit er "even" tussen het openen van de deur en het afgaan van de rookmelders.martinvdm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:45:
[...]
Nooit getest maar je zou : http://ip/password/kks/testsmoke/id
Kunnen gebruik in een Taak met IF deurcontact dan IP switch met bovenstaande commando. Daarbij Id vervangen voor het id van je rookmelder. Kun je met get-sensors opvragen. Homewizard staat het standaard niet toe omdat die dingen de 433 band nogal vol 'spammen' als ze af gaan.
En de rookmelder is een van de sensoren (net zoals bijv een magneetcontact). Bij mij is
de rookmelder de vierde sensor, dus dat ID moet je gebruiken. Niet het ID als zijnde de eerste rookmelder.
[ Voor 0% gewijzigd door visie op 20-09-2015 14:50 . Reden: typo ]
Je kunt tegenwoordig een trigger 'evalueren' bij een taak.visie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:56:
Is het mogelijk om een signaal te krijgen als ik van preset verander (door geofance) en er nog een deur/raam open staat?
Dus je zou een rode lamp kunnen schakelen wanneer (volgens de HW) nog een raam open staat bij het veranderen van de preset.
Echter..... Als een "sluiten" signaal niet bij de HW is aangekomen, zal 'ie een foute conclusie trekken en dus foutief een waarschuwing geven.
Ik krijg deze taak niet aangemaaktTD-er schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:04:
[...]
Je kunt tegenwoordig een trigger 'evalueren' bij een taak.
Dus je zou een rode lamp kunnen schakelen wanneer (volgens de HW) nog een raam open staat bij het veranderen van de preset.
Echter..... Als een "sluiten" signaal niet bij de HW is aangekomen, zal 'ie een foute conclusie trekken en dus foutief een waarschuwing geven.

Je kan alleen een sensor evalueren. En als ik een lamp schakel bij veranderen van preset, kan je volgens mij geen andere sensor evalueren in dezelfde taak. Of zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 15% gewijzigd door visie op 20-09-2015 10:34 ]
Ik ben er uit hoe het moet.ruudvee schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:04:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Hue Bloom blijvend van kleur te veranderen.
Elke dag zet ik hem op rood en elke volgende dag staat hij weer op geel.
Waar en hoe stel ik de default kleur in op de HW app?
HW app > Taken > klik op de taak die de hue aan zet
Klik op "DAN" >
Klik op "Acties lamp gaat aan"
Klik op het potloodje
Daar staat: Gedrag Hue > Actie, Kleur en helderheid.
Stel hier de kleur in waar je HW de Hue default mee aan zet.
Tevens een nieuwe versie van de HW app.
Na de update was de watermelder simpel te koppelen en ik heb gelijk de notificaties ingesteld.
Alleen de SMS notificatie werkt nog niet.
In de app nu een icoontje van de melder erbij gekregen, echter staat er "rook" onder ?
Nog een tekstfoutje is te vinden bij het toevoegen van de melder.
Waar je de naam van de melder moet ingeven staat "Watermerlder ".
Op deze schoonheidsfoutjes na werkt de melder prima en geeft ook zonder de HW een lekker lawaai als hij in het water staat.
Even getest met een schoteltje water.
Nu maar hopen dat hij nooit zal werken.😆
- martinvdm
Ik heb de app update nog niet en kan ook geen watermeter toevoegen (iOS), optie bestaat niet? Ik vind zo ie zo de tekstuele fouten erg slordig en lijkt mij toch handiger om eerst de app voor te bereiden en dan pas het product te verkopen.RH Lem schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:28:
Vandaag de watermelder binnen gekregen.
Tevens een nieuwe versie van de HW app.
Na de update was de watermelder simpel te koppelen en ik heb gelijk de notificaties ingesteld.
Alleen de SMS notificatie werkt nog niet.
In de app nu een icoontje van de melder erbij gekregen, echter staat er "rook" onder ?
Nog een tekstfoutje is te vinden bij het toevoegen van de melder.
Waar je de naam van de melder moet ingeven staat "Watermerlder ".
Op deze schoonheidsfoutjes na werkt de melder prima en geeft ook zonder de HW een lekker lawaai als hij in het staat.
Even getest met een schoteltje water.
Nu maar hopen dat hij nooit zal werken.😆
Via de Android app heb ik de watermelder toegevoegd.
In de webapp (http://app.homewizard.com) zie je de watermelder niet terug totdat je bijvoorbeeld op een andere signalering drukt en het lijstje van de signaalverwerking verschijnt.
Tekstueel staat er bij het toevoegen van de sensor netjes "leakage sensor".
Beetje concequent met de tekst in de diverse app ' s lijkt me geen kwaad te kunnen.
Nu maar snel achter mijn wasmachine leggen en hopen dat het stil blijft.
Overigens moet ik melden dat de laatste tijd bijna alles bij mij goed functioneert, op 1 magneetsensor na.
Dergelijke tekstuele fouten doen mij meer denken aan "knip-en-plak" programmeerwerk.ROVAOL schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:30:
Ik vind deze kleine tekstuele fouten in productiesoftware toch wel erg slecht. Duidt op een review- en testproces wat absoluut beter ingericht moet worden.
Overigens moet ik melden dat de laatste tijd bijna alles bij mij goed functioneert, op 1 magneetsensor na.
Ideaal om snel iets werkend te krijgen, maar funest voor verder onderhoud.
Het is ook een van de duurste manieren van programmeren, want een fout eruit halen in een later proces kost veel meer tijd en dus geld.
Een programmeur die iets meer zorg besteed tijdens het programmeren is uiteraard op dat moment iets minder productief, omdat 'ie minder opdrachten per maand verwerkt. Echter dat verdien je dubbel en dwars terug door minder lang te hoeven testen, programmeurs die dan opnieuw in de code moeten duiken om het op te lossen, opnieuw testen, etc.
En dan heb ik het nog niet eens over de zeer lastig te meten kostenpost van brakke software die bij de klant komt.
Dit komt ook omdat de beta testers niet eerst de hardware kunnen testen. Pas als die in de shop beschikbaar komt kunnen "wij" die kopen en testen. Daardoor heb je dat soort fouten.ROVAOL schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:30:
Ik vind deze kleine tekstuele fouten in productiesoftware toch wel erg slecht. Duidt op een review- en testproces wat absoluut beter ingericht moet worden.
Nu zou ik graag willen dat als iemand op mijn KAKU deurbel drukt, het scherm van de tablet aangaat met het beeld van de camera die op de deur staat gericht tot het moment dat de deur opengaat.
Vraag is dus: hoe kan ik het scherm van de tablet aan laten gaan als er iemand op de bel drukt?
- martinvdm
Versie 3.3 van de HomeWizard app zit eraan te komen. Voor Android en HTML (webapp) is deze nu beschikbaar! Voor iPhone duurt het goedkeuringsproces van Apple momenteel langer, vanwege de nieuwe iOS, maar zal de app z.s.m. beschikbaar komen. De update brengt ondersteuning voor de watermelder en maakt de 'range' voor Geofence instelbaar tussen groot en klein.
Nu de vraag heeft iemand wel eens getracht wat anders te koppelen (bv deze) of is dat echt absoluut hopeloos? Graag advies maar ik denk dat ik het antwoord al weet...
https://www.conrad.nl/nl/...?sc.ref=Product%20Details
of deze
of misschien wel deze (868)
iemand ervaring met een dergelijke melder (of andere)?
Ik heb trouwens ook HW verzocht andere melders te onderzoeken (433 of 868) Mag ook duurdere versies zijn want dit is echt zeer frustrerend.
[ Voor 19% gewijzigd door Yamahaa op 23-09-2015 15:04 ]
Ze hebben niet voor niets 2 voor €13,- gekost
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zijn dit de RF20 of de nieuwere RF21?Yamahaa schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:34:
Hatsikidee 3 keer dit jaar vals alarm van de HW rookmelders. Ja ik heb ze keurig tussendoor een keer schoon gemaakt. Ja ik heb dit 2 keer eerder gehad en toen dat exemplaar vervangen. (op zolder en op de overloop) Nee ik heb niet veel stof in huis.(ik heb juist een keurig huis) 1 van mijn dochters stond buiten in paniek te bellen met me. Ik terug rijden met wat instructie naar haar en je raad het al niks ad hand. Krengen hebben totaal 20 minuten staan bleren. Stopte dus niet vanzelf!!... en alleen maar uit te krijgen door de batterijen er uit te halen. Wat een drama weer. Maar goed daar is dit forum niet voor maar ik zeg het wel omdat sommige vast nog aan de vooravond staan om ze te kopen. En dit forum lezende kan dit dus info zijn die je mee kan wegen.
Nu de vraag heeft iemand wel eens getracht wat anders te koppelen (bv deze) of is dat echt absoluut hopeloos? Graag advies maar ik denk dat ik het antwoord al weet...
of deze
of misschien wel deze (868)
iemand ervaring met een dergelijke melder (of andere)?
Ik heb trouwens ook HW verzocht andere melders te onderzoeken (433 of 868) Mag ook duurdere versies zijn want dit is echt zeer frustrerend.
1x geprobeerd met een sigaret rook ontwikkeld, na halve minuut gingen ze aan.
Geen idee hoe ze uit moeten, ze stopten vanzelf, bij de 21RF heb ik de batterijen eruit moeten halen.
Dus... ik denk willekeur van goed werken?
Gelukkig werken de mijne goed.
- martinvdm
Nieuwste de 21Jochemd13 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:23:
[...]
Zijn dit de RF20 of de nieuwere RF21?
We hebben 2 scenes die 99% van de tijd gebruikt worden (sfeerverlichting en rolluiken) en zou deze graag vanaf mn Android home screen aansturen ipv elke keer de app te moeten opstarten en wachten tot deze contact heeft.
zelfde voor de nacht preset en het nachtslot is er enige terug koppeling als de deur niet op slot gaat / reageerd?
(stel de homewizard kan de SmartLock niet bereiken door bereik/batterijen probleem)
Verwijderd
Waar zou die eventuele terugkoppeling terecht moeten komen als er geen contact is met de HW ?carpcatcher schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:51:
..... is er enige terug koppeling als de deur niet op slot gaat / reageerd?
(stel de homewizard kan de SmartLock niet bereiken door bereik/batterijen probleem)
Geen ontvangst is ook een bevestigingVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:46:
[...]
Waar zou die eventuele terugkoppeling terecht moeten komen als er geen contact is met de HW ?
de HomeWizard zou dan moeten concluderen dat 'ie het niet zeker weet.
Tenminste dat is de theorie, geen idee hoe de HomeWizard het implementeert (ik heb ook geen smartlock)
Ja dan krijg je een melding dat het niet gelukt is.carpcatcher schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:51:
vraag over de smartlock; stel ik vergeet mijn deur dicht te doen; doormiddel van the GeoFence van HomeWizard zou als ik te ver bij mijn huis vandaan ben de deur dus opslot moeten gaan.
zelfde voor de nacht preset en het nachtslot is er enige terug koppeling als de deur niet op slot gaat / reageerd?
Wat veel handiger werkt is om gewoon een afstandbediening aan de scènes te koppelen, stuk sneller dan je telefoon, en alle huisgenoten kunnen het gebruiken.MarcoL1978 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:59:
Weten jullie of er voor Android een simpele (gratis) Widget is waarmee ik http requests naar de HW kan versturen?
We hebben 2 scenes die 99% van de tijd gebruikt worden (sfeerverlichting en rolluiken) en zou deze graag vanaf mn Android home screen aansturen ipv elke keer de app te moeten opstarten en wachten tot deze contact heeft.
Als je de http request weet kan je deze in Tasker invoeren als een http get en van deze opdracht kan je een widget op je home screen zetten.MarcoL1978 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:59:
Weten jullie of er voor Android een simpele (gratis) Widget is waarmee ik http requests naar de HW kan versturen?
Werkt goed.
- martinvdm
Duurt dat bij Apple idd zo lang? Of gebruikt Homewizard dit om de tijd wat te rekken?
Zal waarschijnlijk op die manier nog even durenVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:54:
Nou en of.... al een week krijg ik elke dag een handvol app-updates vanwege iOS 9 .....

Heb ik weer zet je de wekker om 4.11 om het natuurspektakel te aanschouwen, tja soms doe je gek
Dan toch maar de tuin in met als gevolg alle verlichting aan
Uiteindelijk bij het genoeg gezien te hebben van de maan terug naar binnen en de HW maar uit en aan gezet. En dat was weer eens de enigste oplossing voor het oplossen van het probleem. En dan weer denken wat staat aan omdat dit door de HW niet onthouden wordt.
Nu weet ik dat dit bij meerdere mensen wel gebeurt maar wilde het toch weer eens kwijt. Dit gebeurt me wel vaker en steeds als ik niet thuis ben.
macOS 15.5
Hoewel het natuurlijk waardeloos is dat ik de workaround moet doen maar zoals eerder door mij omschreven doe ik onderstaande vanaf april ofzo en ben er erg tevreden over:error33 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:05:
Mijn maansverduistering
Nu weet ik dat dit bij meerdere mensen wel gebeurt maar wilde het toch weer eens kwijt. Dit gebeurt me wel vaker en steeds als ik niet thuis ben.
Elke nacht rond tijd x laat laat ik de HW even van de spanning gaan. Daarna een taak om alle schakelaars weer goed te zetten. Werkt perfect en jou ergenis nimmer meer gehad.
- martinvdm
Zojuist bijgewerkt. Moest wel Geofencing en Geofencing notificaties opnieuw activeren. Heb de straal nu op Klein gezet, ben benieuwd.stormfly schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:20:
En daar is de IOS update 3.3.0 in de app store.
Van mij persoonlijk mag het nog wel wat minder.... Ik heb in een straal van 500mtr al 4 kennissen wonen.......
martinvdm schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:11:
[...]
Zojuist bijgewerkt. Moest wel Geofencing en Geofencing notificaties opnieuw activeren. Heb de straal nu op Klein gezet, ben benieuwd.
Verwijderd
- martinvdm
Precies dat heb ik dus ook, supermarkt, kennis; Homewizard denkt veel te ver al dat ik thuis ben. Wat mij betreft mag die in en om het huis en das groot zat.Dazzie schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:00:
Klein is een stuk beter dan groot. Is bij mij zown 500 mtr hemels breed terwijl groot 1000mtr is.
Van mij persoonlijk mag het nog wel wat minder.... Ik heb in een straal van 500mtr al 4 kennissen wonen.......
[...]
En weinig storing in de ether en met 500m afstand heb je niet heel veel mensen wonen, dus ben je echt niet meer thuis
Nee het is nog niet zo erg dat je met 500m nog niet eens de oprit af bent. al is dat bij sommigen wel het geval hier in de buurt
Maar goed ik kan me voorstellen dat de geo-locatie gedurende bijvoorbeeld de nacht nogal aan de wandel wil gaan en dat je zomaar een heel stuk verder lijkt te zijn en je wilt niet te vaak dergelijke preset-switches hebben die onterecht zijn.
Verwijderd
Eigenlijk is er niets af van vergelijkbare systemen... alles heeft bugs, als je op forums gaat kijken heeft elk systeem kuren. Het enige dat homewizard heeft is dat het goedkoper is als de concurenten. Maar daarbij geen terugkoppeling heeft en dus onbetrouwbaarder is omdat je op afstand geen schakelingen kunt controleren. Bij andere systemen geeft hij dan aan dat hij de device niet kan bereiken. Dat zorgt er nog niet voor dat het werkt. Maar als je een systeem wilt dat feilloos werkt zul je toch echt kabels door je hele huis moeten gaat trekken. Ik ben zelf iig nog geen "uitgebreid" systeem tegen gekomen waar mensen geen klachten hebben.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:16:
ik n heb op dit moment hue lampen en wil graag een home station kopen waarbij ik en de hue lampen en mijn meter(inclusief zonnepanelen) kan aflezen. nou is homewizard afgevallen omdat ik nog weleens verhalen lees waarbij er bugs in sensoren zitten. ik zou graag willen weten welk systeem nou een beetje af is, zijn dat z wave (base station/hoofdstation)controllers?,
Verwijderd
Als je bijv. zeker wil weten of een lamp "brandt", dan moet er nogal wat voorzien worden:
1. Alle verbindingen moeten continue goed zijn, zowel draadloos als bedraad. Daarvoor is een continue controle van de verbindingen nodig.
2. Alle commando's moet met een zgn. handshake worden bevestigd door het ontvangende apparaat zoals een schakelaar voor de lamp "aan/uit" en het basisstation voor de status-ontvangst.
3. Een ingeschakelde lamp is alleen "aan" als er een bepaalde stroom doorheen gaat en ook dat moet worden gecontroleerd.
Een systeem dat daaraan voldoet is dermate kostbaar dat alleen rijke mensen wellicht zoiets zouden aanschaffen. Geen massaproduct dus.
Het is een kwestie van prijs/prestatie en bij de meesten van ons bepaalt de prijs de grens.
In principe kun je een WiFi-verbinding voor een paar euro al krijgen en qua hardware hoeft het niet heel veel te verschillen met zigbee-achtig protocol.
Maar goed, zelfs als je high-end spullen hebt, is 100% garantie niet te geven.
Op m'n werk gebruiken we veel sensoren en ook die liggen er wel eens uit. En die zijn per stuk toch een tikkeltje duurder dan een heel HomeWizard systeem.
hier idem, alleen ik werk op +/- 600 meter van huis. Als ik hier door het gebouw loop kom ik zo nu en dan thuis volgens Homewizardmartinvdm schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:19:
[...]
Precies dat heb ik dus ook, supermarkt, kennis; Homewizard denkt veel te ver al dat ik thuis ben. Wat mij betreft mag die in en om het huis en das groot zat.
Maar het GPS bereik binnenshuis is vaak nihil. Logischerwijze baseert HW zich waarschijnlijk daarom in het geval van Android op de locatie service van Google. Dat is blijkbaar geheel netwerk gebaseerd, als ik namelijk tijdens het wandelen de locatiebepaling op GPS only zet op mijn telefoon (om batterij te besparen, maar toch goede locatie bepaling te hebben), dan weet Homewizard het niet meer. Met als gevolg dat ik zelfs op kilometers afstand van huis nog thuis ben volgens HW.
Al met al vind ik de implementatie erg slecht.
We've got that ring of confidence
misschien een pragmatische tip voor sommigen?
Dus, de lampen met de hand aan gezet. Gaan ze niet uit om de gestelde tijd. Ik via de hw app de lichten uit willen doen. Geen reactie van de knoppen. Ik heb de hue bridge al een keer opnieuw toegevoegd, maar nu bovenstaande me gisteravond weer overkwam ben ik het vertrouwen kwijt.
Heb de hue bridge uit de hw gemietert en een wekker ingesteld via de hue app.
Ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat de lampen aan en uit gaan op de ingestelde tijden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ze gaan na zonsondergang aan (als ik thuis ben) en op een vast tijdstip uit.
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
Heb je zelf niks veranderd In de app bv je poort oid? Zo nee je modem al een keer gereset? Is er wel internet verbinding? Adapter stuk te lage spanning?rudyhattem schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:49:
Mijn HW werkt nu een uur of 7 niet meer online (wel lokaal). HD al gebeld, ze kunnen niets vinden, zou bij mij moeten liggen. Modem en HW opnieuw gestart, configuratietool nogmaals gedaan, geen soelaas. Iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 30-09-2015 20:07 ]
Nee, niets veranderd, sterker nog, er was helemaal niemand thuis. Modem heb ik gereset en er is internetverbining.Yamahaa schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:09:
[...]
Heb je zelf niks veranderd In de app bv je poort oid? Zo nee je modem al een keer gereset? Is er wel internet verbinding?
Adapter stuk te lage spnning? Soms kan een halve volt de wereld schelen....kan soms zomaar....en nog even wt anders.....rechtstreeks op zijn interne ip adres kan je hem dus gewoon benaderen?rudyhattem schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:06:
[...]
Nee, niets veranderd, sterker nog, er was helemaal niemand thuis. Modem heb ik gereset en er is internetverbining.
[ Voor 12% gewijzigd door Yamahaa op 30-09-2015 20:11 ]
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!