Dan zou het hij intern ook niet doen.. Intern werkt alles.Yamahaa schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:08:
[...]
Adapter stuk te lage spnning? Soms kan een halve volt de wereld schelen....kan soms zomaar....en nog even wt anders.....rechtstreeks op zijn interne ip adres kan je hem dus gewoon benaderen?
Je eens......... Als ze bij hw niks geks zien en hij werkt intern goed en je doorloopt de configuratie normaal dan zijn mijn ideen op naast poort spanning en een goed functionerend modem...balen. Ik hoop dat iemand anders nog een idee heeft... Succesrudyhattem schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:16:
[...]
Dan zou het hij intern ook niet doen.. Intern werkt alles.
Misschien is je externe ip-adres veranderd? whatsmyip.org
Zou kunnen, maar dat mag volgens mij niets uitmaken. Zou overigens niet weten waar ik dat in moet stellen.oertje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:22:
Misschien is je externe ip-adres veranderd? whatsmyip.org
Dat is toch de ingang voor alle apparatuur, de verwijzing naar de HW, of heb ik het mis?rudyhattem schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:33:
[...]
Zou kunnen, maar dat mag volgens mij niets uitmaken. Zou overigens niet weten waar ik dat in moet stellen.
Je moet toch een statisch ip adres hebben, en toewijzen in je router voor de HW en de ipcams? bij uitval werkt het dan toch niet meer omdat ze interne ip anders is geworden.
En sommige ISP geven om de een of andere tijd een ander IP nummer toch?
Maar kan het mis hebben en is het niet jouw probleem
Verwijderd
interieur valt bijna altijd buiten verkoop lijkt mij. ik blijf mij ook altijd verbazen dat mensen gaan kijken bij een vol interieur.95% van de tijd komt er ander behang/muurverf en andere meubels.oertje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:22:
Benieuwd naar jullie mening!
Als je je huis verkoopt, wat doe je dan met je HW en alle schakelaars en sensoren en webcams?
Verkoop je die mee, of demonteer je alles.
Vóór de bezichtigingen zou je eventueel alles al moeten verwijderen,maar ja dan zit je weer zonder HW zolang je huis niet verkocht is.
Zou inderdaad kunnen dat je router opnieuw ingesteld is.
Test of je kunt pingen naar het interne IP-adres van je HomeWizard en trek daarna de power los van de HW.
Is 'ie dan nog steeds te pingen?
Dan heb je een IP-conflict.
Maar goed, ik heb bij sommige modem/routers al eens vaker gezien dat alles lijkt te werken, maar dat 1 of 2 specifieke machines niet online kunnen komen.
Restart router was dan vrijwel altijd de oplossing. Vooral de Ziggo-routers hadden er problemen mee.
Test of je kunt pingen naar het interne IP-adres van je HomeWizard en trek daarna de power los van de HW.
Maar goed, ik heb bij sommige modem/routers al eens vaker gezien dat alles lijkt te werken, maar dat 1 of 2 specifieke machines niet online kunnen komen.
Restart router was dan vrijwel altijd de oplossing. Vooral de Ziggo-routers hadden er problemen mee.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heel bijzonder allemaal. Hij heeft het vanaf 10 uur vanmorgen niet gedaan, eind van de middag hd gebeld, aantal dingen gedaan (reset etc), niets heeft geholpen. Ik denk ik ga hem even een ander (vast) ip adres geven, wellicht dat dat helpt... Ik denk, eerst nog even kijken of ie nu toevallig wel werkt... En ja hoor...Hij doet het nu, heb niets veranderd...
Vraagje: is het mogelijk Homewizard het scherm van een tablet die aan de muur aan te laten zetten?
Bijv. Als de (op Homewizard aangesloten) deurbel gaat zodat ik kan zien wie er voor de deur staat.
Bijv. Als de (op Homewizard aangesloten) deurbel gaat zodat ik kan zien wie er voor de deur staat.
Een tablet kan pushmeldingen geven. Als je zorgt dat de foto te pushen is moet het kunnen lijkt me. Denk alleen niet dat die push full-screen zou zijn. Erg afhankelijk van de tablet ook.arene schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:51:
Vraagje: is het mogelijk Homewizard het scherm van een tablet die aan de muur aan te laten zetten?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Ik begrijp je antwoord niet. Homewizard moet de pushmelding toch geven? En de tablet moet getriggerd worden om aan te gaan en eventueel moet er nog een app worden getoond, bijv ip camera of zoiets.frankwopereis schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:12:
[...]
Een tablet kan pushmeldingen geven. Als je zorgt dat de foto te pushen is moet het kunnen lijkt me. Denk alleen niet dat die push full-screen zou zijn. Erg afhankelijk van de tablet ook.
Precies. Ik heb daarom de posts met betrekking tot het laten zitten/meenemen van domoticaspul bij verhuizing, verwijderd. Houd het hier een beetje ontopic graag.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:09:
Hallo zeg, dit is een HW-tweakersforum, geen vastgoedhandel-adviesforum!
De homewizard reageert soms niet op een opdracht of voert de opdracht niet uit, de homewizard is dan ook niet te bereiken.TD-er schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:19:
Zou inderdaad kunnen dat je router opnieuw ingesteld is.
Hier heb ik gezocht naar een storing binnen het netwerk of de router en modem instellingen maar daar zit het niet in, ook de homewizard een tijdje een “eigen” verbinding naar het netwerk gegeven via de netgear wlan repeater n/g wn3000rp.
De logfile van de router uitgeplozen en ook die van de NAS nagekeken, beiden geven geen vreemde pulsen naar de homewizard.
Zo kom ik wel op de idee dat de homewizard af en toe gewoon even dood is of in een slaapstand zal staan en daarom niet reageert op een opdracht, en ik ben niet de enige die zo denkt.
In dat geval ging je denken dat er een schakelaar defect is of een storing van buiten je eigen netwerk van invloed zou zijn terwijl het gewoon in de homewizard of software van de homewizard zit.
Dit is nu ook wel te zien aan alle meldingen van schakelaars die niet werken en andere fouten de laatste tijd.
Ik heb sinds gisteren ook een HomeWizard incl EnergyLink, HeatLink en weerstation. Vandaag naar de bouwmarkt voor wat KAKU spul met korting.
Maar... Ik krijg de HeatLink niet werkend met mijn ketecombinatie. Tot gisteren had ik:
Nefit TopLine AquaPower HRC25/CW5
ICY Slimme Thermostaat (Essent variant met het Essent logootje weggehaald
)
Dit was in Aan/Uit configuratie geschakeld. De ICY kan echter ook OpenTherm aan, de Nefit niet.
Ik heb een OpenTherm converter van HomeWizard besteld, en deze tussen de thermostaat en ketel gehangen. Alles van de stroom af, ketel gestart, thermostaat reset en gekozen voor OpenTherm ipv aan/uit. Werkt prima!
Vervolgens alles weer losgekoppeld, en de HeatLink er tussen geplaatst. PWR en LNK branden groen, en ik zie hem ook op mijn HomeWizard verschijnen. BO en TH blijven rood. Als ik vervolgens de thermostaat reset en opnieuw aansluit, weer voor OpenTherm kies, dan maakt hij verbinding met de HeatLink. Tenminste: Ik zie het lampje TH op de HeatLink naar groen springen. Dit blijft ook zo, maar het BO lampje blijft rood en de ketel reageert ook op niets. Warm water uit de kraan natuurlijk wel, maar als ik de verwarming op 30 graden zet dan gebeurt er niets. De HeatLink ziet dat ik 30 graden op de thermostaat in stel, en ook dit verschijnt in de HomeWizard app.
De ketel springt niet aan. Na pakweg 5 minuten (gok ik) springt het lampje voor TH ook weer terug op rood, en de verbinding tussen de HeatLink en thermostaat is weer weg.
Gezien de thermostaat OpenTherm ondersteunt en ook gewoon een commando aan de HeatLink stuurt, begrijp ik niet zo goed waarom hij daarna alsnog de verbinding verliest. Maar ik ben dan ook nog niet echt diep in OpenTherm gedoken. Misschien verwacht de thermostaat nog een reactie van de HeatLink?
Ik begrijp vooral niet waarom de thermostaat en boiler het prima doen met de converter er tussen, maar dit mis gaat zodra ik de Heatlink tussen de thermostaat en converter hang. Het BO lampje wat de verbinding met de ketel aangeeft blijft gewoon rood...
Iemand enig idee?
Maar... Ik krijg de HeatLink niet werkend met mijn ketecombinatie. Tot gisteren had ik:
ICY Slimme Thermostaat (Essent variant met het Essent logootje weggehaald
Dit was in Aan/Uit configuratie geschakeld. De ICY kan echter ook OpenTherm aan, de Nefit niet.
Ik heb een OpenTherm converter van HomeWizard besteld, en deze tussen de thermostaat en ketel gehangen. Alles van de stroom af, ketel gestart, thermostaat reset en gekozen voor OpenTherm ipv aan/uit. Werkt prima!
Vervolgens alles weer losgekoppeld, en de HeatLink er tussen geplaatst. PWR en LNK branden groen, en ik zie hem ook op mijn HomeWizard verschijnen. BO en TH blijven rood. Als ik vervolgens de thermostaat reset en opnieuw aansluit, weer voor OpenTherm kies, dan maakt hij verbinding met de HeatLink. Tenminste: Ik zie het lampje TH op de HeatLink naar groen springen. Dit blijft ook zo, maar het BO lampje blijft rood en de ketel reageert ook op niets. Warm water uit de kraan natuurlijk wel, maar als ik de verwarming op 30 graden zet dan gebeurt er niets. De HeatLink ziet dat ik 30 graden op de thermostaat in stel, en ook dit verschijnt in de HomeWizard app.
De ketel springt niet aan. Na pakweg 5 minuten (gok ik) springt het lampje voor TH ook weer terug op rood, en de verbinding tussen de HeatLink en thermostaat is weer weg.
Gezien de thermostaat OpenTherm ondersteunt en ook gewoon een commando aan de HeatLink stuurt, begrijp ik niet zo goed waarom hij daarna alsnog de verbinding verliest. Maar ik ben dan ook nog niet echt diep in OpenTherm gedoken. Misschien verwacht de thermostaat nog een reactie van de HeatLink?
Ik begrijp vooral niet waarom de thermostaat en boiler het prima doen met de converter er tussen, maar dit mis gaat zodra ik de Heatlink tussen de thermostaat en converter hang. Het BO lampje wat de verbinding met de ketel aangeeft blijft gewoon rood...
Iemand enig idee?
Ik zou de helpdesk even bellen.redah schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:14:
Ik heb sinds gisteren ook een HomeWizard incl EnergyLink, HeatLink en weerstation. Vandaag naar de bouwmarkt voor wat KAKU spul met korting.
ICY Slimme Thermostaat (Essent variant met het Essent logootje weggehaald)
Iemand enig idee?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Nou ja, ik ben natuurlijk niet bekend met de HW Helpdesk... Maar over het algemeen is 'men' op internet van meer op de hoogte
Ik heb de combinatie Remeha avanta + ICY slimme thermostaat gehad.redah schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:14:
Ik heb sinds gisteren ook een HomeWizard incl EnergyLink, HeatLink en weerstation. Vandaag naar de bouwmarkt voor wat KAKU spul met korting. .....
Dit leverde inderdaad nog wel eens problemen op omdat de ICY terugspringt naar aan/uit.
Ook het geheel opstarten moest in een bepaalde volgorde.
Volgens mij was het eerst de heatlink opstarten , dan de ICY opstarten met OT en vervolgens de ketel starten zodat deze weet dat die op opentherm moet communiceren.
Inmiddels heb ik thuis gewoon een simpele Honeywell round modulation hangen en heb ik de ICY verkocht.
Nu ben ik bezig met een aankoop van een huis maar daar zit een hete lucht verwarming van Brink in.
Iemand een idee of dit werkt met de Heatlink? Ik zag al wel dat de communicatie gaat via Opentherm.
Hoi,
Ik heb heel even zitten spelen met Geofence op de HW.
In de praktijk blijkt dit om allerlei redenen voor ons niet te werken (wij zijn met zijn tweetjes).
Nu hebben we op allebei onze toestellen geofence weer UITgezet.
De HW schakelt inderdaad niet meer, maar we krijgen wel allebei regelmatig een pop-up op onze telefoon "Geofence is actief" terwijl dat dus niet zo is.
Is dit een bugje of vergeet ik iets uit te zetten ?
Peter
In de praktijk blijkt dit om allerlei redenen voor ons niet te werken (wij zijn met zijn tweetjes).
De HW schakelt inderdaad niet meer, maar we krijgen wel allebei regelmatig een pop-up op onze telefoon "Geofence is actief" terwijl dat dus niet zo is.
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Hebben wij ook, elke keer als we de gps aan of uit zetten.pvkan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:39:
Hoi,
Peter
Weet niet hoe we er vanaf komen.
Heb ook last van de Hue lampen, deze kan ik niet "uit" zetten, alleen maar op 1%.
Bijzonder lastig....
De kaku magneetsensor wilde ik op de schuurdeur zetten, maar het ingebouwde antennetje gaf te laag bereik voor de HW om dit op te pikken dus heb ik een dipool antenne erop gezet. Enige posts gelede had ik al laten zien dat mijn HW nu een horizontaal geplaatste dipool antenne heeft met een perfect bereik door het hele huis. Nu dus de schuur op 20meter afstand.
De kaku sensor heb ik gemodificeerd om 2x 16.3mm antennes erop te zetten van 1.5mm schakeldraad

de magneetschakelaar wordt hier nog verwijderd ivm een externe magneet schakelaar.

De sensor zelf zit nu op het plafond
rechts is de negatieve pool, links de positive. Ik zorg gelijk dat de horizontale positionering (polarisatie) gelijk is aan die van de HW, de negative wijst oost (rechts), en positieve west. (links)

Vanwege de dipool, kan deze niet naast de deur worden geplaats, dus op de plek van de ingebouwde magneetschakelaar zit nu een 2 aderige draad welke naar een externe elro magneet schakelaar gaat.

het werkt nu erg goed, ik krijg nu notificaties wanneer de deur open gaat terwijl er 20 meter, 2 muren, en 1x gelaagd glas tussen zit
De kaku sensor heb ik gemodificeerd om 2x 16.3mm antennes erop te zetten van 1.5mm schakeldraad

de magneetschakelaar wordt hier nog verwijderd ivm een externe magneet schakelaar.

De sensor zelf zit nu op het plafond
rechts is de negatieve pool, links de positive. Ik zorg gelijk dat de horizontale positionering (polarisatie) gelijk is aan die van de HW, de negative wijst oost (rechts), en positieve west. (links)

Vanwege de dipool, kan deze niet naast de deur worden geplaats, dus op de plek van de ingebouwde magneetschakelaar zit nu een 2 aderige draad welke naar een externe elro magneet schakelaar gaat.

het werkt nu erg goed, ik krijg nu notificaties wanneer de deur open gaat terwijl er 20 meter, 2 muren, en 1x gelaagd glas tussen zit
[ Voor 17% gewijzigd door bhoek op 05-10-2015 10:56 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad, wat bij mij de oplossing was (is) is om de homewizard via de USB tool helemaal van voor af aan te koppelen. Schakelaars en sensoren kwamen bij mij weer terug zoals ze waren. Daarna heb ik alle aangesloten toestellen opnieuw met de HW gekoppeld op allemaal dezelfde methode HW online. Wat naar mijn idee gebeurde was omdat ik een tablet via directe connectie had ingesteld en twee telefoons via HW online het afmelden bij de HW bij einde sessie niet goed ging waardoor de HW crashte. Nadien heb ik niet meer meer meegemaakt dat de HW niet meer bereikbaar was.wbkk schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 07:09:
[...]
De homewizard reageert soms niet op een opdracht of voert de opdracht niet uit, de homewizard is dan ook niet te bereiken.
Hier heb ik gezocht naar een storing binnen het netwerk of de router en modem instellingen maar daar zit het niet in, ook de homewizard een tijdje een “eigen” verbinding naar het netwerk gegeven via de netgear wlan repeater n/g wn3000rp.
De logfile van de router uitgeplozen en ook die van de NAS nagekeken, beiden geven geen vreemde pulsen naar de homewizard.
Zo kom ik wel op de idee dat de homewizard af en toe gewoon even dood is of in een slaapstand zal staan en daarom niet reageert op een opdracht, en ik ben niet de enige die zo denkt.
In dat geval ging je denken dat er een schakelaar defect is of een storing van buiten je eigen netwerk van invloed zou zijn terwijl het gewoon in de homewizard of software van de homewizard zit.
Dit is nu ook wel te zien aan alle meldingen van schakelaars die niet werken en andere fouten de laatste tijd.
Geen idee of het werkt.... Heb zelf een Homewizard en een Brink ketel (nieuwe sinds 2009, rib of 6 uit mijn lijf.. pff).larsF schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:32:
[...]
Nu ben ik bezig met een aankoop van een huis maar daar zit een hete lucht verwarming van Brink in.
Iemand een idee of dit werkt met de Heatlink? Ik zag al wel dat de communicatie gaat via Opentherm.
Heb de rekensom wel eens gemaakt of het de moeite waard is... maar het voordeel van een hete lucht verwarming is dat als het 17 graden is als we thuis komen, het binnen 5 minuten aangenaam aanvoelt omdat er warme lucht rond geblazen wordt... Geen noodzaak om dus een half uur of uur van tevoren de boel aan te zetten....
Enige waarvoor ik het zou willen gebruiken is met geofence en dan uitschakelen... Maar voor 129 euro kan ik dik 200 kuub gas "verstoken" en dat red ik niet... Denk dat we het 2 keer per jaar vergeten om hem uit te schakelen, dus dan heb je het over max 10 kuub per jaar.... (koude winterdagen). Dan moet ik hem dus 20 jaar gebruiken om financieel break even te zijn... (en dan laat ik "gemak" even achterwege....).
Edit: en dan krijg je een mail dat je gratis een heatlink kunt proberen tot en met 30 juni 2016....... Denk dat we dat maar gaan doen dan...
[ Voor 5% gewijzigd door miel op 06-10-2015 11:21 ]
Ik heb nog 2 apparaten die niet HomeWizard compatible zijn: Alarmsysteem, en garagedeur opener. Beiden werken op 433Mhz maar helaas zijn ze niet aan de HW te leren. Ze bieden ieder wel mogelijkheden om bedraad iets te koppelen.
Alarmsysteem:
Deze heeft de optie om een 12V signaal uit te sturen over 2 draadjes als iets het alarm triggert. Ik zou dit willen gebruiken om -via de HW- in één keer alle verlichting aan te doen. Mochten er inbrekers zijn, schrikt dat ze wellicht af (of ze zien de spullen beter liggen, maar goed). Alle verlichting aan kan ik met de HW wel, maar is er iets op de markt wat ik aan de 2 draadjes van het alarm kan draaien zodat dit een signaal naar de HW stuurt?
Garagedeur:
Deze biedt ook een optie om open of dicht te gaan als ik 2 draden aansluit en deze kort tegen elkaar houd. Is er iets op de markt wat ik aan deze 2 draadjes kan draaien dat -zodra het een signaal ontvangt van de HW- het kort contact maakt tussen de draden om de deur te openen/sluiten?
Alarmsysteem:
Deze heeft de optie om een 12V signaal uit te sturen over 2 draadjes als iets het alarm triggert. Ik zou dit willen gebruiken om -via de HW- in één keer alle verlichting aan te doen. Mochten er inbrekers zijn, schrikt dat ze wellicht af (of ze zien de spullen beter liggen, maar goed). Alle verlichting aan kan ik met de HW wel, maar is er iets op de markt wat ik aan de 2 draadjes van het alarm kan draaien zodat dit een signaal naar de HW stuurt?
Garagedeur:
Deze biedt ook een optie om open of dicht te gaan als ik 2 draden aansluit en deze kort tegen elkaar houd. Is er iets op de markt wat ik aan deze 2 draadjes kan draaien dat -zodra het een signaal ontvangt van de HW- het kort contact maakt tussen de draden om de deur te openen/sluiten?
Ik zal het even mijn situatie uitleggenmiel schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:26:
[...]
Geen idee of het werkt.... Heb zelf een Homewizard en een Brink ketel (nieuwe sinds 2009, rib of 6 uit mijn lijf.. pff).
Heb de rekensom wel eens gemaakt of het de moeite waard is... maar het voordeel van een hete lucht verwarming is dat als het 17 graden is als we thuis komen, het binnen 5 minuten aangenaam aanvoelt omdat er warme lucht rond geblazen wordt... Geen noodzaak om dus een half uur of uur van tevoren de boel aan te zetten....
Enige waarvoor ik het zou willen gebruiken is met geofence en dan uitschakelen... Maar voor 129 euro kan ik dik 200 kuub gas "verstoken" en dat red ik niet... Denk dat we het 2 keer per jaar vergeten om hem uit te schakelen, dus dan heb je het over max 10 kuub per jaar.... (koude winterdagen). Dan moet ik hem dus 20 jaar gebruiken om financieel break even te zijn... (en dan laat ik "gemak" even achterwege....).
Edit: en dan krijg je een mail dat je gratis een heatlink kunt proberen tot en met 30 juni 2016....... Denk dat we dat maar gaan doen dan...
Momenteel heb ik een huur appartement met een Remeha Avanta ketel , Honeywell round modulation thermostaat en een Heatlink.
Nu heb ik een huis gekocht maar daar zit een Brink hete lucht verwarming in samen met een Honeywell chronotherm (aangepaste brink versie) thermostaat.
Wat ik zo lees op internet is dat deze werkt doormiddel van Opentherm.
Anders wordt het gewoon proberen.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je de Heatlink gaat halen
[ Voor 4% gewijzigd door larsF op 06-10-2015 12:57 ]
Ik heb op de garage een Asun 650 zitten.... werkt prima!redah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:33:
Garagedeur:
Qua Heatlink:
Ik heb Homewizard de vraag gesteld of er ervaringen zijn met de Heatlink en Brink..... anders bestellen en ervaring opdoen..;-)
12V signaal lijkt mij ideaal om een LED mee aan te sturen (via een weerstandje),redah schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:33:
Ik heb nog 2 apparaten die niet HomeWizard compatible zijn: Alarmsysteem, en garagedeur opener. Beiden werken op 433Mhz maar helaas zijn ze niet aan de HW te leren. Ze bieden ieder wel mogelijkheden om bedraad iets te koppelen.
Alarmsysteem:
Garagedeur:
En dus kun je een optocoupler schakelen en die kan weer een KAKU deurbel schakelen en die kun je leren aan de HomeWizard.
Mooie is dat je daarop ook acties en notificaties kunt sturen.
Zie voor meer info hier
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Die 12V kan je toch ook gebruiken om een relais te schakelen. Je zou dan een magneetschakelaar kunnen doorsolderen zodat deze niet gemaakt word via de magneet maar via het relais. Magneetcontact leren aan de HW en alle lampen gaan aan.TD-er schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:32:
[...]
12V signaal lijkt mij ideaal om een LED mee aan te sturen (via een weerstandje),
En dus kun je een optocoupler schakelen en die kan weer een KAKU deurbel schakelen en die kun je leren aan de HomeWizard.
Mooie is dat je daarop ook acties en notificaties kunt sturen.
Zie voor meer info hier
Ik heb een magneetschakelaar doorgesoldeerd en deze via een relais aan de beltrafo gekoppeld. Deze schakelaar geleerd aan de HW als Deurbel. Krijg netjes een melding als er wordt aangebeld en de lamp bij de voordeur gaat aan.
Of je een relais gebruikt of een opto-coupler is om het even.
Mijn voorkeur gaat uit naar een opto-coupler, omdat een LED veel minder belastend is voor het circuit wat moet schakelen.
Een LED trekt zo'n 10 a 20 mA, terwijl een relais makkelijk een 50 - 100 mA kan trekken en je moet eigenlijk ook een diode over het spoeltje plaatsen om piekspanningen van de spoel te dempen. (als bescherming van wat de boel aanstuurt)
Mijn voorkeur gaat uit naar een opto-coupler, omdat een LED veel minder belastend is voor het circuit wat moet schakelen.
Een LED trekt zo'n 10 a 20 mA, terwijl een relais makkelijk een 50 - 100 mA kan trekken en je moet eigenlijk ook een diode over het spoeltje plaatsen om piekspanningen van de spoel te dempen. (als bescherming van wat de boel aanstuurt)
Homewizard geeft aan dat ik bij Brink ga navragen of er ervaringen zijn met de Heatlink.... beetje omgekeerde wereld maar ok. Ben nu even aan het checken of ik de thermostaat kabel zomaar door kan knippen of dat ik dan problemen kan verwachten en daarna moet ik nog even controleren of ik "ontvangst" heb in de ruimte waar de ketel staat......
En daarna ga ik denk ik de Heatlink maar als verjaardagscadeau kopen voor mezelf...;-) Proberen tot 30 juni kan geen kwaad.....als het niet bevalt of niet nodig is, dan kan hij altijd nog terug!
En daarna ga ik denk ik de Heatlink maar als verjaardagscadeau kopen voor mezelf...;-) Proberen tot 30 juni kan geen kwaad.....als het niet bevalt of niet nodig is, dan kan hij altijd nog terug!
Maar dan notificeert hij als schakelaar en niet als echte deurbel.mike123 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:54:
[...]
Ik heb een magneetschakelaar doorgesoldeerd en deze via een relais aan de beltrafo gekoppeld. Deze schakelaar geleerd aan de HW als Deurbel. Krijg netjes een melding als er wordt aangebeld en de lamp bij de voordeur gaat aan.
Ik heb over mijn videodeurbel een one shot relais gezet die de kaku deurbelzender een puls van 1 seconde geeft.
Op die manier heb ik een echte deurbel notificatie en niet een schakelaar die ik deurbel heb moeten noemen.
Ik heb net een heatlink besteld...... Onder het motto: het kan altijd terug als het niet bevalt... dan leg ik er een paar euro verzendkosten op toe..... Ben benieuwd hoe de ontvangst daar is.... Hopelijk einde van de week tijd om hem aan te sluiten... (op een Brink Allure B25 hete lucht verwarmer)
Miel, bedankt voor de update.miel schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:45:
Ik heb net een heatlink besteld...... Onder het motto: het kan altijd terug als het niet bevalt... dan leg ik er een paar euro verzendkosten op toe..... Ben benieuwd hoe de ontvangst daar is.... Hopelijk einde van de week tijd om hem aan te sluiten... (op een Brink Allure B25 hete lucht verwarmer)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Zelf heb ik ook in de tussentijd de vraag al bij HW neergelegd.
Gister slimme meter ontvangen en meteen de energy link (die al klaar lag) aangesloten. Werkt goed. Ben blij.
Moet zeggen dat HW nu al een tijdje (op de 2 eerder genoemde rookmelders na) perfect werkt ben erg blij.
Was eerst bang dat de uitbreiding de boel zou verstoren maar dat is gelukkig niet zo...ik overweeg de pulse meter voor Itron ook te bestellen....ik dacht ik deel dit positieve verhaal even.
Moet zeggen dat HW nu al een tijdje (op de 2 eerder genoemde rookmelders na) perfect werkt ben erg blij.
Was eerst bang dat de uitbreiding de boel zou verstoren maar dat is gelukkig niet zo...ik overweeg de pulse meter voor Itron ook te bestellen....ik dacht ik deel dit positieve verhaal even.
Energylink incl. Pulse meter Itron en KWh meter voor zonnepanelen, hier ook naar volle tevredenheid in gebruik.Yamahaa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:20:
Gister slimme meter ontvangen en meteen de energy link (die al klaar lag) aangesloten. Werkt goed. Ben blij.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Hier een te tevreden homewidget gebruiken, maar sto is het mogenlijk dat de app een update krijgt zodat de presets er ook in staan?sto schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:15:
Ik heb een.ios App (HomeWidget) gemaakt waarmee je schakelaar en scène kan toevoegen aan je notification screen op de iPhone.
ik ben opzoek naar een aantal beta testers.
Als iemand interesse heeft stuur dan je AppleID via een Pm. Dan stuur ik je een link om te installeren. Al veel reacties gehad! thnx!
[afbeelding] [afbeelding]
Verwijderd
Ik wil geen zeikerd zijn, maar Leeslamp is 1 woord (samengesteld) net zoals Woonkamer.
Leuk idee trouwens....
Leuk idee trouwens....
Het is geen schakelaar die ik deurbel noem, ik heb hem aangeleerd als deurbel en hij staat ook in de HW als deurbel.ruudvee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Maar dan notificeert hij als schakelaar en niet als echte deurbel.
Ik heb over mijn videodeurbel een one shot relais gezet die de kaku deurbelzender een puls van 1 seconde geeft.
Op die manier heb ik een echte deurbel notificatie en niet een schakelaar die ik deurbel heb moeten noemen.
Als er word aangebeld krijg ik de melding dat er word aangebeld.
Een LED zou ook kunnen maar ik had nog een relais liggen. Eigenlijk een solid state relais, die trekt veel minder als een normaal relais.TD-er schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:00:
Of je een relais gebruikt of een opto-coupler is om het even.
Nadeel van sommige solid-state relais is dat ze schakelen op de nul-doorgang, dus alleen geschikt om wisselspanning te schakelen.
Heeft HW je een antwoord gegeven? Heb gisteren telefonisch overleg gehad met de Servicedesk van Brink en die hebben me aangeraden hoe ik eea aan kon sluiten. Ze hadden er geen ervaring mee en vroegen zich af of het geen storing op kon leveren. Hou er trouwens rekening mee dat alleen de ketels tot en met productiejaar 2009 Open therm hebben!larsF schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:58:
[...]
Miel, bedankt voor de update.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Zelf heb ik ook in de tussentijd de vraag al bij HW neergelegd.
Ik heb middels een 2 aderige kabel en een kroonsteentje de kabel van de thermostaat "verlengd" (ketel even open en nieuwe kabel getrokken, 10 minuten werk).
Vanmiddag tussen 16.00 en 18.00 komt de postbode als het goed is met een pakketje.... Dan zou het een kwestie moeten zijn van 2 pluggen omzetten en inprikken.... Ben benieuwd!
Nee heb nog geen reactie van HW.miel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Heeft HW je een antwoord gegeven? Heb gisteren telefonisch overleg gehad met de Servicedesk van Brink en die hebben me aangeraden hoe ik eea aan kon sluiten. Ze hadden er geen ervaring mee en vroegen zich af of het geen storing op kon leveren. Hou er trouwens rekening mee dat alleen de ketels tot en met productiejaar 2009 Open therm hebben!
Ik heb middels een 2 aderige kabel en een kroonsteentje de kabel van de thermostaat "verlengd" (ketel even open en nieuwe kabel getrokken, 10 minuten werk).
Vanmiddag tussen 16.00 en 18.00 komt de postbode als het goed is met een pakketje.... Dan zou het een kwestie moeten zijn van 2 pluggen omzetten en inprikken.... Ben benieuwd!
De ketel in de nieuwe woning is van 2008 (Brink SW6 HR).
Wat ik zo kan vinden werkt deze doormiddel van Opentherm.
Kon je makkelijk de kabel loshalen van de ketel?
Bij de Heatlink wordt standaard ook een verleng kabel voor naar de ketel geleverd.
Deze is alleen niet heel lang, denk iets van 1 meter.
Ik hoor vanavond je bevindingen wel
De kabel zat in het apparaat zelf vast op een kroonsteentje.. dus ja, dat was simpel genoeg.. (in 2009 de ketel laten vervangen en de thermostaat kabel is "gerecycled" van het vorige apparaat dat er sinds 1977 in zat .... (en 1000 kuub gas verstookte in 1 maand tijd wegens een kapotte ventilator... lekker begin als je er net 2 maanden woont... NOT).larsF schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:09:
[...]
Nee heb nog geen reactie van HW.
De ketel in de nieuwe woning is van 2008 (Brink SW6 HR).
Wat ik zo kan vinden werkt deze doormiddel van Opentherm.
Kon je makkelijk de kabel loshalen van de ketel?
Bij de Heatlink wordt standaard ook een verleng kabel voor naar de ketel geleverd.
Deze is alleen niet heel lang, denk iets van 1 meter.
Ik hoor vanavond je bevindingen wel
Weet niet of het vanavond gaat lukken, maar doe mijn best...
Heatlink,
Lees ik nou dat de heatlink op 433MHZ zit? Ik overweeg om deze ook aan te schaffen (ja ik weet vd actie) maar zijn er mensen die hem daadwerkelijk op de 3e verdieping in een betonnen huis bij de ketel hebben geplaats en geen verbindings problemen hebben?
Lees ik nou dat de heatlink op 433MHZ zit? Ik overweeg om deze ook aan te schaffen (ja ik weet vd actie) maar zijn er mensen die hem daadwerkelijk op de 3e verdieping in een betonnen huis bij de ketel hebben geplaats en geen verbindings problemen hebben?
De HeatLink wordt geinstalleerd op de draad die van de thermostaat naar de ketel loopt (met de HeatLink meestal aan de kant van de ketel). Dit heeft als extra voordeel dat er geen stopcontact op de plaats van de thermostaat aanwezig hoeft te zijn, wat meestal niet het geval is. Na installatie communiceert de HeatLink op 868MHz draadloos met de HomeWizard. Dit is 2-richtingscommunicatie, je kunt er dus zeker van zijn dat de CV wordt aangestuurd zoals dat in de app wordt opgegeven.Yamahaa schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:55:
Heatlink,
Ok ik snap de reden en dat door de twee weg weet je dat commando daadwerkelijk uitgevoerd is (anders foutmelding of melding geen data?) op tweakers (boven aan) staat dat de link op 433.92 MHz werkt vandaar dus mijn verwarring. Ik blijf benieuwd naar mensen die hem op 3e verdieping naast ketel in betonnen huis hebbenMadDog11 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:00:
[...]
De HeatLink wordt geinstalleerd op de draad die van de thermostaat naar de ketel loopt (met de HeatLink meestal aan de kant van de ketel). Dit heeft als extra voordeel dat er geen stopcontact op de plaats van de thermostaat aanwezig hoeft te zijn, wat meestal niet het geval is. Na installatie communiceert de HeatLink op 868MHz draadloos met de HomeWizard. Dit is 2-richtingscommunicatie, je kunt er dus zeker van zijn dat de CV wordt aangestuurd zoals dat in de app wordt opgegeven.
Uhh... er staat toch echt dat er een mini usb aansluiting en adapter bij zit en dat je die ook echt moet gebruiken.... Of lees jij een ander document?MadDog11 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:00:
[...]
De HeatLink wordt geinstalleerd op de draad die van de thermostaat naar de ketel loopt (met de HeatLink meestal aan de kant van de ketel). Dit heeft als extra voordeel dat er geen stopcontact op de plaats van de thermostaat aanwezig hoeft te zijn, wat meestal niet het geval is. Na installatie communiceert de HeatLink op 868MHz draadloos met de HomeWizard. Dit is 2-richtingscommunicatie, je kunt er dus zeker van zijn dat de CV wordt aangestuurd zoals dat in de app wordt opgegeven.
stroom is nodig dat is mij heldermiel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Uhh... er staat toch echt dat er een mini usb aansluiting en adapter bij zit en dat je die ook echt moet gebruiken.... Of lees jij een ander document?
De HeatLink moet aangesloten worden op een voeding en communiceert met de HomeWizard via 868MHzmiel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Uhh... er staat toch echt dat er een mini usb aansluiting en adapter bij zit en dat je die ook echt moet gebruiken.... Of lees jij een ander document?
Binnen en aangesloten! Werkt met een Brink ketel en op de display van de thermostaat in de kamer staat duidelijk welk apparaat het commando gegeven heeft. Dus of een H van homewizard of niks... Enige nadeel, als de H van homewizard aan is dan knippert er ook een temporary lampje...
Huh?miel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...] Hou er trouwens rekening mee dat alleen de ketels tot en met productiejaar 2009 Open therm hebben!
[...]
Wat hebben nieuwe ketels nu dan?
Het leek me juist een voordeel als ketels allen hetzelfde zouden spreken.
Zou ook heel graag een heatlink willen maar heb helaas een Nefit Ecomline en is niet te compatible ook niet met de convertor
Verwijderd
Onze ketel is van 2013 en daar werkt de heatlink gewoon op. Opentherm is voor zover ik dat weet een protocol dat vastgelegd is. Alleen nefit wijkt daar vanaf en verzint zo af en toe wat nieuws om ervoor te zorgen dat als je een nefit hebt daar ook alleen maar de door hen bepaalde apperatuur aan kunt hangen.miel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Heeft HW je een antwoord gegeven? Heb gisteren telefonisch overleg gehad met de Servicedesk van Brink en die hebben me aangeraden hoe ik eea aan kon sluiten. Ze hadden er geen ervaring mee en vroegen zich af of het geen storing op kon leveren. Hou er trouwens rekening mee dat alleen de ketels tot en met productiejaar 2009 Open therm hebben!
Mijn Atag E 264C is ook niet geschikt voor de Heatlink, is notabene van 2012, maar Atag zei pas OpenTherm vanaf 2013 en nieuwe printplaat is rond de 400 euro dus jammer had graag getest....
Ik heb dezelfde kerel icm een nefit easy thermostaat die als het goed is binnenkort ifttt gaat ondersteunen, en dan dus aan te sturen is met http commando's vanaf de HWKlik schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:35:
Zou ook heel graag een heatlink willen maar heb helaas een Nefit Ecomline en is niet te compatible ook niet met de convertor
Miel , mooi dat het werkt! Zou het temporary lampje niet van de override functie zijn? Heatlink werkt namelijk met de override functie van het Opentherm protocol.miel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:42:
Binnen en aangesloten! Werkt met een Brink ketel en op de display van de thermostaat in de kamer staat duidelijk welk apparaat het commando gegeven heeft. Dus of een H van homewizard of niks... Enige nadeel, als de H van homewizard aan is dan knippert er ook een temporary lampje...
De Honeywell thermostaten laten een H zien als Homewizard het overneemt.
Dit komt omdat de H eigenlijk voor Honeywell eigen domotica protocol was gemaakt.
Staat wel mooi op de thermostaat, kan je meteen zien of de Homewizard in control is
Welke ecomline heb jij dan precies, want hierhangt er ook een uit '99 (Nefit Ecomline HRC-30V) en die ondersteunt toch echt geen opentherm, noch het Nefit-dialect ervan.Tinusvolkel schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:13:
[...]
Ik heb dezelfde kerel icm een nefit easy thermostaat die als het goed is binnenkort ifttt gaat ondersteunen, en dan dus aan te sturen is met http commando's vanaf de HW
Poeh weet niet precies welk type, maar hij komt ongeveer uit hetzelfde jaar.
Maar je moet dan nog een extra "Nefit easy connect adapter" er tussen zetten.
En dan kun je hem dus met de easy (modulerend) aansturen.
Alleen nu nog wachten op de IFTTT..... wat al vanaf februari is aangekondigd op de Facebook van nefit....
Maar je moet dan nog een extra "Nefit easy connect adapter" er tussen zetten.
En dan kun je hem dus met de easy (modulerend) aansturen.
Alleen nu nog wachten op de IFTTT..... wat al vanaf februari is aangekondigd op de Facebook van nefit....
Is inderdaad de override.... Zelfde als automatisch programma hebben en dan tijdelijk de temperatuur aanpassen...... Maar goed, moet te onderdrukken zijn lijkt me..larsF schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:15:
[...]
Miel , mooi dat het werkt! Zou het temporary lampje niet van de override functie zijn? Heatlink werkt namelijk met de override functie van het Opentherm protocol.
De Honeywell thermostaten laten een H zien als Homewizard het overneemt.
Dit komt omdat de H eigenlijk voor Honeywell eigen domotica protocol was gemaakt.
Staat wel mooi op de thermostaat, kan je meteen zien of de Homewizard in control is
In de war denk ik met de Energy link, die heeft als hij is verbonden met een slimme meter geen voeding meer nodig.miel schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:17:
ik overweeg ook een heatlink, nu de verwarming weer aan gaat. ik heb een remeha ketel en isense, dus dat gaat wel werken. maar kan je bv ook de verwarming laten uitschakelen wanneer bv een raam open staat (via de kaku magneet schakelaar), en notificaties wanneer er een foutmelding van de ketel is (nu komen die op de isense display) ?
Twee screenshots, voor je eerste vraag heb ik even de deurbel gebruikt (heb geen raammagneet).bhoek schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:08:
ik overweeg ook een heatlink, nu de verwarming weer aan gaat. ik heb een remeha ketel en isense, dus dat gaat wel werken. maar kan je bv ook de verwarming laten uitschakelen wanneer bv een raam open staat (via de kaku magneet schakelaar), en notificaties wanneer er een foutmelding van de ketel is (nu komen die op de isense display) ?
Bij de tweede het plaatje van de Heatlink-pagina in HW, spreekt voor zich, denk ik. Maar of je een notificatie krijgt bij een foutmelding weet ik niet (je kan het niet instellen in ieder geval), maar zoals je ziet worden foutmeldingen wel doorgegeven aan de HW.
1.

2.

Het is wel heerlijk, nu het wat kouder wordt. Doordeweeks gaat 's ochtends de kachel aan voordat de wekker gaat, in het weekend moet ik het handmatig op mijn telefoon doen, maar dan blijf ik nog even onder de wol
's Avonds gaat de kachel automatisch laag mbv timer, daar hoef ik nooit over na te denken.
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 10-10-2015 09:39 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
De energylink heeft weldegelijk een voeding nodig als hij met de slimme meter is verbonden. Als ik de adapter eruit haalt gaat ie gelijk uit. Misschien is dat ook wel weer meter afhankelijk.ruudvee schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
In de war denk ik met de Energy link, die heeft als hij is verbonden met een slimme meter geen voeding meer nodig.
okee bedankt, ik probeer voor mezelf te rechtvaardigen om een heatlink aan te schaffen, naast de isense thermostaat die ik al heb. . op dit moment heb ik via de isense thermostaat ook de timers, foutmeldingen etc al goed werkend.anandus schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
Twee screenshots, voor je eerste vraag heb ik even de deurbel gebruikt (heb geen raammagneet).
Bij de tweede het plaatje van de Heatlink-pagina in HW, spreekt voor zich, denk ik. Maar of je een notificatie krijgt bij een foutmelding weet ik niet (je kan het niet instellen in ieder geval), maar zoals je ziet worden foutmeldingen wel doorgegeven aan de HW.
1.
[afbeelding]
2. [afbeelding]
Het is wel heerlijk, nu het wat kouder wordt. Doordeweeks gaat 's ochtends de kachel aan voordat de wekker gaat, in het weekend moet ik het handmatig op mijn telefoon doen, maar dan blijf ik nog even onder de wol
's Avonds gaat de kachel automatisch laag mbv timer, daar hoef ik nooit over na te denken.
ik krijg net een iphone notificatie van HW dat er binnen 30 dagen een rookmelder test gedaan moet worden (oid).
Het is toch niet zo dat HW dat even voor mij gaat doen bv om 3 uur s'nachts ?
Ik ben eigenlijk niet gediend van dit soort berichten, alleen als ik die zelf instel, of kan je dat ergens uitzetten ?
Ik ben eigenlijk niet gediend van dit soort berichten, alleen als ik die zelf instel, of kan je dat ergens uitzetten ?
Verwijderd
Nee hoor, het is een herinnering dat de rookmelders al even niet meer getest zijn.bhoek schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:54:
ik krijg net een iphone notificatie van HW dat er binnen 30 dagen een rookmelder test gedaan moet worden (oid).
Verwijderd
Hallo,
Heeft er hier iemand ervaring met de HeatLink, gecombineerd met een Viessmann ketel?
De ketel zou "geschikt" zijn, echter nergens iets te vinden over OpenTherm...
Betreft een Viessmann Vitodens 222-W.
Groeten,
Gert
Heeft er hier iemand ervaring met de HeatLink, gecombineerd met een Viessmann ketel?
Groeten,
Gert
Google leert me dit:Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:58:
Hallo,
Groeten,
Gert
Uitbereiding Open Therm is een losse module verkrijgbaar bij Viessmann Nederland b.v.
Hangt van de meter af en de geinstallerde software .Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
De energylink heeft weldegelijk een voeding nodig als hij met de slimme meter is verbonden. Als ik de adapter eruit haalt gaat ie gelijk uit. Misschien is dat ook wel weer meter afhankelijk.
Versie 0042 hier geeft op p1 wel stroom voor de Energy link. Lagere software versies (op de zelfde meter) bv niet. Je kan contact opnemen met je netwerkbeheerder of zij in staat zijn om de geschikte software te instaleren op je meter. Als het kan zou dat de oplossing zijn en weer een adapter minder.
Dat staat ook in de handleiding dat sommige meters voorzien zijn van een 'smart energy' voeding en dat je daar dus rekening mee moet houden bij het pairen van de HomeWizard. Dit omdat de energy link dan niet spanningsloos is als je alleen de USB-stekker los trekt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
De energylink heeft weldegelijk een voeding nodig als hij met de slimme meter is verbonden. Als ik de adapter eruit haalt gaat ie gelijk uit. Misschien is dat ook wel weer meter afhankelijk.
Ik vind het wel een top ding hoor die EnergyLink. Heb inmiddels de watermeter er ook op (itron) en werkt echt super. Ik ga over een paar dagen nog eens de liters vergelijken maar nu na een paar dagen is dat nog 1op 1.
Ik krijg al meer plezier in de HW en dat na ruim een jaar. Inmiddels ook de belangrijkste sonos spelers er op. Als ik bv vertrek dan veegt de HW talloze schakelaars waaronder ook de muziek uit. En met scenes verzin je eigelijk steeds weer iets nieuws en ik moet zeggen het draait als een tierelier. Ik verdenk hw er toch van iets aan het hoogfrequent vermogen gedaan te hebben.
Het enige waar ik nu nog aan zit te twijfelen is of ik een heatlink zal bestellen. Ik geloof nl nooit dat vanaf de stookruimte hij de hw gaat bereiken.... Ik hoop dat iemand zijn ervaring daarmee nog wil delen.
Ik krijg al meer plezier in de HW en dat na ruim een jaar. Inmiddels ook de belangrijkste sonos spelers er op. Als ik bv vertrek dan veegt de HW talloze schakelaars waaronder ook de muziek uit. En met scenes verzin je eigelijk steeds weer iets nieuws en ik moet zeggen het draait als een tierelier. Ik verdenk hw er toch van iets aan het hoogfrequent vermogen gedaan te hebben.
Het enige waar ik nu nog aan zit te twijfelen is of ik een heatlink zal bestellen. Ik geloof nl nooit dat vanaf de stookruimte hij de hw gaat bereiken.... Ik hoop dat iemand zijn ervaring daarmee nog wil delen.
Heatlink staat op zolder achter een brandwerende deur... Hw beneden in de keuken... Gaat prima!
Begane grondmiel schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:02:
Heatlink staat op zolder achter een brandwerende deur... Hw beneden in de keuken... Gaat prima!
1
2?
Beton?
Begane grond hw, heatlink op 2e verdieping, betonnen vloeren huis uit 1977
Hier exact hetzelfde. Bereik geen issues, maar vergelijk het niet met 433 MHz. De Heatlink en Energylink zijn 868 MHz, een veel minder drukke band waarvan het bereik over het algemeen redelijk ver komt.miel schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:27:
[...]
HW in de meterkast bij router, draadloze huistelefoon centrale, switch, ziggo modem en tv versterker en de Heatlink op zolder met betonnen vloeren, woning uit 2010 en werkt zonder problemen.Yamahaa schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:51:
Sinds een half jaar wel antenne mod maar dat is voor de deurcontacten achter in de tuin en alleen voor 433.
Vandaag bij de Bauhaus geweest en zag dat ze een hele stelling hebben met HomeWizard/Smartwares.
De radiatorkranen waren los verkrijgbaar, maar ook als set van 2 in een grote doos.
Beide vrijwel net zo duur
(per verpakking)
Dus als je nog op zoek bent naar dergelijke kranen, is dat misschien interessant.
De radiatorkranen waren los verkrijgbaar, maar ook als set van 2 in een grote doos.
Beide vrijwel net zo duur
Dus als je nog op zoek bent naar dergelijke kranen, is dat misschien interessant.
Dank jullie wel allemaalmiel schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:27:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 10-10-2015 21:48 ]
De mijne niet hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Dat ligt aan je slimme meters, sommigen geven wel stroom door de poort en anderen niet. De mijne kan ik ook gebruiken zonder adapter.
DSMR 4.0 meters hebben 5 volt output.Celica_T20 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:35:
[...]
Dat ligt aan je slimme meters, sommigen geven wel stroom door de poort en anderen niet. De mijne kan ik ook gebruiken zonder adapter.
zit bauhaus alleen in groningen ?TD-er schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:45:
Vandaag bij de Bauhaus geweest en zag dat ze een hele stelling hebben met HomeWizard/Smartwares.
Beide vrijwel net zo duur(per verpakking)
nog een vraagje betreffende de app, ik wil op zich de IOS en android app ook aan mijn huisgenoten geven, maar dan kunnen ze alles (per ongeluk) bedienen/verklooien. kun je iets van rechten geven dat ze alleen bepaalde zaken zoals licht en verwarming (middels heatlink) kunnen bedienen ?
Waarin bauhaus ligt het dan? De eerste keer dat ik daar rondliep wist ik bijna niet waar ik moest zoeken zo groot...;)TD-er schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:45:
Beide vrijwel net zo duur(per verpakking)
@bhoek - Een oplossing kan zijn om een ander appje te pakken waarmee je http commando's kunt versturen. (Ikzelf gebruik iRule, maar dit is waarschijnlijk overkill als je er verder niks mee doet.) In zo'n app verpak je de gewenste commando's als knop en daarmee kunnen je huisgenoten alleen dat bedienen wat jij aanbiedt.
ziet er wel goed uit, ben alleen nog niet uit of deze app ook waardes/status kan laten zien, en of de http commando's ook via internet verstuurd kunnen worden, bv middels poort forwarding of vpn.Gossie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:45:
@bhoek - Een oplossing kan zijn om een ander appje te pakken waarmee je http commando's kunt versturen. (Ikzelf gebruik iRule, maar dit is waarschijnlijk overkill als je er verder niks mee doet.) In zo'n app verpak je de gewenste commando's als knop en daarmee kunnen je huisgenoten alleen dat bedienen wat jij aanbiedt.
heeft dus nog nader onderzoek nodig. bedankt voor de tip in ieder geval
Misschien door vele van ons vergeten maar Sto heeft een tijdje terug de homewidget voor ios gemaakt. Een mooie tussenoplossing voor op je sluitscherm. Hij staat nog in de store Zag ik net...bhoek schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:32:
nog een vraagje betreffende de app, ik wil op zich de IOS en android app ook aan mijn huisgenoten geven, maar dan kunnen ze alles (per ongeluk) bedienen/verklooien. kun je iets van rechten geven dat ze alleen bepaalde zaken zoals licht en verwarming (middels heatlink) kunnen bedienen ?
Home Remote is ook zo'n iOS widget en werkt bij mij naar tevredenheid.Yamahaa schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:11:
[...]
Misschien door vele van ons vergeten maar Sto heeft een tijdje terug de homewidget voor ios gemaakt. Een mooie tussenoplossing voor op je sluitscherm. Hij staat nog in de store Zag ik net...
Bij of naast het schap met "beveiliging" (kluisjes/camera's enz).Spoelly schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:35:
[...]
Waarin bauhaus ligt het dan? De eerste keer dat ik daar rondliep wist ik bijna niet waar ik moest zoeken zo groot...;)
Dan heb je een heel schap van "Smartwares" en dan een schap met "HomeWizard".
En volgens mij is er inderdaad alleen nog maar in Groningen een Bauhaus.
Weet iemand een oplossing voor een rolluik schakelaar die ik in combinatie met mijn huidige opbouw schakelaar kan gebruiken? Deze wil ik dan kunnen bedienen op afstand via homewizard
Volgens mij werkt dat met een + en - schakelaar..
+ laat het scherm zakken
- laat het scherm oprollen
Veel zonneschermen hebben zulke aansturing.. Je zou dus kunnen kijken naar zo'n module.. Voor opbouw is minder te vinden dan inbouw..
KAKU heeft zulke schakelaars
http://www.klikaanklikuit...=zonwering+opbouw&type=86
+ laat het scherm zakken
- laat het scherm oprollen
Veel zonneschermen hebben zulke aansturing.. Je zou dus kunnen kijken naar zo'n module.. Voor opbouw is minder te vinden dan inbouw..
KAKU heeft zulke schakelaars
http://www.klikaanklikuit...=zonwering+opbouw&type=86
A Soldiers manual and a pair of boots.
Asun 650 kan dat zodat je ze beide kunt blijven gebruikenHooiopdevork schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:42:
Weet iemand een oplossing voor een rolluik schakelaar die ik in combinatie met mijn huidige opbouw schakelaar kan gebruiken? Deze wil ik dan kunnen bedienen op afstand via homewizard
Dus met deze schakelaar kan ik mijn huidige schakelaar laten zitten en dan kan ik schakelen zowel metmiel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:23:
[...]
Asun 650 kan dat zodat je ze beide kunt blijven gebruiken
de hand als via homewizard?
Enige nadeel is dan dat deze niet in mijn huidige opbouwschakelaar in te bouwen is.
Klopt... Ik heb het zelf ook zo zitten, in mijn geval zit de Asun 650 er dan boven (dus 2 opbouw dozen). Niet zo mega mooi, maar wel functioneel...Hooiopdevork schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:05:
[...]
Dus met deze schakelaar kan ik mijn huidige schakelaar laten zitten en dan kan ik schakelen zowel met
de hand als via homewizard?
Enige nadeel is dan dat deze niet in mijn huidige opbouwschakelaar in te bouwen is.
Heb je misschien een foto'tje hiervan? en hoe bevalt homewizard in combinatie met de rolluiken?miel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
Klopt... Ik heb het zelf ook zo zitten, in mijn geval zit de Asun 650 er dan boven (dus 2 opbouw dozen). Niet zo mega mooi, maar wel functioneel...
Ik wil mijn rolluiken via internet op afstand kunnen bedienen, of bijvoorbeeld op een regensensor
Ik heb screens en dat bevalt echt prima... er inderdaad regensensoren op gezet en via afstand bedienbaar gemaakt....Hooiopdevork schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:40:
[...]
Heb je misschien een foto'tje hiervan? en hoe bevalt homewizard in combinatie met de rolluiken?
Ik wil mijn rolluiken via internet op afstand kunnen bedienen, of bijvoorbeeld op een regensensor
Foto wil je nog niet..;-) kabels zijn nog niet goed weggewerkt.....
haha okee, dan ga ik denk ik maar eens een homewizard aanschaffen en hiermee spelen.
Homewizard klinkt eenvoudig en is goed betaalbaar, ik hoor alleen soms verhalen dat het niet altijd te vertrouwen is.
Homewizard klinkt eenvoudig en is goed betaalbaar, ik hoor alleen soms verhalen dat het niet altijd te vertrouwen is.
Ik gebruik al een jaar met tevredenheid de HW.
Na hem een vast ip adres te geven werkt hij beter bijna de verbinding niet meer kwijt.
Bedien mijn verwarming ermee en kan zien hoeveel de zon op brengt.
Nu heb ik een rolluik voren in de woonkamer die via een afstandbediening werkt.
Alleen hij word door HW jammer genoeg niet ondersteund.
Het merk wat op de afstandbediening staat is asa go-1.
Nu is de vraag kan ik er ook een schakelaar erop zetten of moet ik de complete motor gaan vervangen om hem wel via de HW te kunnen aansturen.
Ik kan namelijk niks vinden of je de afstandbediening kan omzeilen die erbij zit.
mvg Roy
Na hem een vast ip adres te geven werkt hij beter bijna de verbinding niet meer kwijt.
Bedien mijn verwarming ermee en kan zien hoeveel de zon op brengt.
Nu heb ik een rolluik voren in de woonkamer die via een afstandbediening werkt.
Alleen hij word door HW jammer genoeg niet ondersteund.
Het merk wat op de afstandbediening staat is asa go-1.
Nu is de vraag kan ik er ook een schakelaar erop zetten of moet ik de complete motor gaan vervangen om hem wel via de HW te kunnen aansturen.
Ik kan namelijk niks vinden of je de afstandbediening kan omzeilen die erbij zit.
mvg Roy
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!