Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
Iemand een leuke en makkelijke manier om een bestaand rolgordijn te "automatiseren"? Er zou dan een klein motortje aan moeten. Het touw om op te rollen heeft de bekende aluminium balletjes, dus daarin zit grip.

Dit is er, maar ziet er beetje apart uit en is Amerikaanse makelaardij:
http://www.amazon.com/Add...ry-Existing/dp/B003YVJ472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:26
Volgens mij is er op kickstarter ook een project voor het automatiseren van o.a. die rolgordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

Klopt... Ik heb het zelf ook zo zitten, in mijn geval zit de Asun 650 er dan boven (dus 2 opbouw dozen). Niet zo mega mooi, maar wel functioneel...
Let wel op dat met deze combinatie het mogelijk is om het scherm zowel op als neer tegelijk aan te sturen zijn. Er zijn motoren die daar niet tegen kunnen. Beter is om de bestaande schakelaar te vervangen voor een KaKu draadloze schakelaar icm asun-650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

Let wel op dat met deze combinatie het mogelijk is om het scherm zowel op als neer tegelijk aan te sturen zijn. Er zijn motoren die daar niet tegen kunnen. Beter is om de bestaande schakelaar te vervangen voor een KaKu draadloze schakelaar icm asun-650.
Somfy motoren kunnen daar tegen en is hier helaas al 2 keer gebeurd omdat we er nog niet aan gewend waren

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:38:
[...]

En dan kun je ook nog altijd de afstandsbediening gebruiken om te schakelen toch?
Bij de Wehkamp is de homewizard nu in de aanbieding voor 159 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooiopdevork schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 06:58:
[...]

En dan kun je ook nog altijd de afstandsbediening gebruiken om te schakelen toch?
Bij de Wehkamp is de homewizard nu in de aanbieding voor 159 euro.
Ja dat kan als het een KaKu afstandsbediening is. Als je de afstandsbediening gebruikt als leer code voor de homewizard gaan in de app ook de knopjes mee kleuren als je de afstandsbediening gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Iemand een slim idee hoe ik dit kan doen?

Ik heb de ventilator op de badkamer achter een ACM-1000 hangen en dat werkt prima. Alleen nu wil ik die automatisch aan en uit laten gaan op basis van luchtvochtigheid.... maar die is elk seizoen anders in huis.... dus de vraag: kan ik iets verzinnen om de ventilator aan te laten gaan als er een wijziging van 5% luchtvochtigheid in X minuten is? Kan dat met HCM? Of moet ik dan aan de Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:06
Zojuist ook een homewizard met heatlink binnen gekregen.
Enthousiast alles uitgepakt en aangesloten. Dit ging allemaal prima totdat ik stekkerdozen wou gaan schakelen. Het bereik hierbij vond ik behoorlijk dramatisch. De homewizard kon veel stopcontacten (lees: bijna alle niet in de woonkamer zijnde stopcontacten) niet schakelen. Tot mijn verbazing kon de afstandsbediening dit wél. Ik heb de homewizard op drie verschillende plekken aangesloten, allen met hetzelfde (slechte) resultaat.
Is bij jullie het bereik van de afstandsbediening ook groter? Doe ik wat verkeerd? Kan ik nog dingen proberen?
Het solderen van externe antennes zie ik niet zitten op een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slim_fan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:21:
Enthousiast alles uitgepakt en aangesloten. Dit ging allemaal prima totdat ik stekkerdozen wou gaan schakelen. Het bereik hierbij vond ik behoorlijk dramatisch. De homewizard kon veel stopcontacten (lees: bijna alle niet in de woonkamer zijnde stopcontacten) niet schakelen. Tot mijn verbazing kon de afstandsbediening dit wél. Ik heb de homewizard op drie verschillende plekken aangesloten, allen met hetzelfde (slechte) resultaat.
Is bij jullie het bereik van de afstandsbediening ook groter? Doe ik wat verkeerd? Kan ik nog dingen proberen?
Met de AB fungeer je zelf ook als antenne. De Homewizard niet. Ik vrees dat je, indien je niet wilt solderen, niet veel verder zult komen als de ideale positie bepalen van de hw. Op zijn kant zetten kan helpen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24
Het kan ook uitmaken welke stekkerdozen je hebt.
Ook kan het helpen om ze niet te dicht bij elkaar of andere snoeren te hebben. Of zorgen dat ze niet afgeschermt staan (ijzeren prullebakken enz).
Soms kan een ultieme oplossing zijn ze een slag te draaien.

Zo slecht als jij beschrijft heb ik nimmer gehad ook niet zonder antenne mod.
Wat ook kan helpen is alle ontvangers de codes te deleten. Dan HW codes te laten genereren. De ene code lijkt soms beter te verzenden dan de ander. Als dat werkt dan als laatste nog de codes toe te voegen van de afstands bediening (aan de ontvanger).

Nogmaals ik heb ook wel eens ontvangers retour gezonden omdat ze zeer slecht ontvingen (doof waren :) ) dit niet alleen met opbouw maar ook met inbouw schakelaars, ontvangers en zenders.
Succes we vernemen graag je bevindingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 15-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, HomeWizard een beetje in een andere positie plaatsen (op z'n zijkant) en de ontvangers niet te dicht bij elkaar plaatsen.

Over de aanbieding bij de Wehkamp... Dat soort zaken (lagere prijzen bij andere retailers) zou heel misschien ook kunnen betekenen dat er iets nieuws aan zit te komen.
Dergelijke partijen gaan meestal pas meedoen als ze grote (rest-)partijen kunnen opkopen.
* TD-er is benieuwd wanneer de HomeWizard bij de Kruidvat komt te liggen, over restpartij-opkopers gesproken ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Voor mij heeft het met enkele schakelaars geholpen om deze om te draaien in het stopcontact.
Ik weet niet of dan de stand van de antenne hier iets oplost of dat de wisseling van fase/nul hier van invloed is. Helpen doet het vaak wel !

Succes
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 09:14
Ik heb weer eens iets aparts: Ik wil de deurbel ook graag vervangen door een KAKU variant die ik aan de HW kan koppelen. Nu woon ik in een oud huis waar de deurbel in een houten kozijn zit verwerkt.Niet aangesloten aan een transformator of zo. Ik heb deze vervangen door een standaard Elro draadloos ding, jaren geleden. Want er loopt geen bekabeling. Ik heb toen 2 draadjes van onze bestaande metalen drukknop deurbel naar de printplaat van die Elro gesoldeerd en die zender in het kozijn verstopt (beperkte ruimte). Werkte prima.

In eerste instantie wilde ik dus de ACDB-7000B gebruiken, want die heeft 2 draadjes. Maar die krijg ik niet in het gat in het kozijn gepropt. Daarom dacht ik de ACDB-7000A te kopen, die ook open te schroeven, en daar hetzelfde te doen. Alleen heeft de ACDB-7000A geen mechanische drukknop zoals de Elro waar ik draadjes aan kon solderen, maar zo'n rubberachtig veldje waar een drukknop op rust. Ik heb geen idee hoe ik daar 2 draadjes aan kan hangen zodat mijn huidige deurbel contact kan maken met deze printplaat... Iemand enig idee?

Zo ziet de ACDB-7000A van binnen uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bexsGF4l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FXABirjl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat printspoortje waar de rubberen knop op rust, die 2 in elkaar stekende kammetjes, dat zijn de 2 polen van je schakelaar.
In principe zou je daarop een schakelaar kunnen solderen die beide kanten overbrugt.
Dus gewoon beide kanten even volgen naar een stukje waar je een draadje aan kunt solderen en je kunt er een schakelaar op zetten.

Het bovenste deel van het 'kammetje', (linksboven) op de eerste foto gaat naar een SMD-componentje. Daar zou je een draadje op kunnen solderen.
Alternatief is op het kammetje zelf, maar dat is lastig omdat je heel makkelijk kortsluiting kunt maken met het andere deel en dan schakelt 'ie niet meer.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ja dat kammetje had ik gezien en gevolgd, maar ik zag geen mooie puntjes :) Maar ik heb geen idee wat voor spul dat is wat op zo'n kammetje zit. Als ik daar iets van af kan krabben zodat er wat metaalachtig blank is (er zitten 2 vrij grote punten aan de zijkant) dan soldeer ik daar wel. Maar ik weet dus niet wat dat voor spul is...

[ Voor 3% gewijzigd door redah op 16-10-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kammetje is als het goed is gewoon koper printspoor, met eventueel iets er overheen om oxidatie te voorkomen.
Maar in elk geval is het wel iets geleidends, dus je zou erop kunnen solderen.
Echter je moet voorkomen dat je sluiting maakt tussen beide delen van het kammetje, want er is maar heel weinig nodig om in geleiding te komen, aangezien je het al kunt schakelen met een vinger erop drukken.

Zolang er geen groen laagje op zit, kun je er makkelijk op solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
Het is al gelukt. Beide bolletjes aan de zijkant open gekrast en er zat inderdaad een koperspoor onder. De 'tanden' van het 'kammetje' voor de zekerheid afgetaped, en hij werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:06
baltus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:57:
Antennemod KaKu APIR 2150.

[afbeelding]

Het moest er toch maar een keer van komen. Ik heb naast het huis een melderhangen van Kaku. Maar het was wel doen, niet doen. Onbetrouwbaar dus. De melder er afgehaald en in de buurt van de HW gelegd. Dat werkte perfect. Dus de bekende ontvangst problemen. De antennemod op de HW had ik al uitgevoerd. Er bleef dus niets anders over dan ook de melder onderhanden te nemen.

Dat heb ik als volgt opgelost. Melder open schroeven. De 4 kruiskop schroefjes binnenin losdraaien. Doosje uitnemen. Als het doosje voor je ligt zie je bij het ledje op de print een soort beugeltje. Dat is de antenne.

[afbeelding]

Het antenne beugeltje los solderen. Letop! De spoortjes zijn niet doorgemetaliseerd. Dus doe niet te wild anders zou je het spoortje los kunnen trekken. Ik heb voor de antenne zwart massief installatie draad gebruikt. Daarvoor heb ik de gaatjes opgeboord naar 1,5mm. Meteen ook door de achterkant van het doosje. De gaten in het doosje heb ik opgeboorde naar 3mm. Voor het beugeltje in de plaats komen nu op beide punten een draad met de al bekende lengte van 168mm.

Haal het printje uit het doosje. Steek van achter af de aan gestripte draden door de print en soldeer ze vast.

[afbeelding]

Draai nu voorzichtig de print op en zet op de achterkant de draden vast met hotmelt (smelt lijm) en laat dit helemaal afkoelen.

[afbeelding]

Steek de draden door de geboorde gaten in het doosje en plaats het printje in het doosje.

[afbeelding]

Plaats het doosje terug in de voorkant en zet het weer vast met de schroefjes. Boor in de zijkant van de melder twee gaatjes van 3mm. Links of rechts, wat voor jou het beste voor uitkomt. Haal de draden door de gaatjes. Breng aan de binnenkant een klodder hotmelt aan om de boel waterdicht te maken.

[afbeelding]

Vouw 1 draad naar boven en de andere naar beneden. Batterijtjes er in. Dekseltje er op. Melder terug in de beugel. En nooit meer een melding missen.

[afbeelding]

Met nog een plaatje hoe het er in het echt uit ziet.

[afbeelding]
Ziet er uit als een zeer nuttige mod. Vraagje: de lengte van 168 mm, is dat de volledige lengte van elke draad, of alleen van het stuk dat buiten de behuizing uitsteekt en als de antenne fungeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
TD-er schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:11:
Inderdaad, HomeWizard een beetje in een andere positie plaatsen (op z'n zijkant) en de ontvangers niet te dicht bij elkaar plaatsen.

Over de aanbieding bij de Wehkamp... Dat soort zaken (lagere prijzen bij andere retailers) zou heel misschien ook kunnen betekenen dat er iets nieuws aan zit te komen.
Dergelijke partijen gaan meestal pas meedoen als ze grote (rest-)partijen kunnen opkopen.
* TD-er is benieuwd wanneer de HomeWizard bij de Kruidvat komt te liggen, over restpartij-opkopers gesproken ;)
Homey komt eraan, en lijkt heel populair te worden, ik denk dat de strategie is, nog even een paar Homewizards in de markt drukken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homey komt eraan, en lijkt heel populair te worden, ik denk dat de strategie is, nog even een paar Homewizards in de markt drukken......
Waar is die populariteit te zien ?
Ik gun de jongens van Homey alle succes, maar.....
Hoeveel zijn er in bedrijf ? Waar is het te koop en wat kost het ? En wat kosten de 344 Mhz en 688 Mhz zenders en ontvangers die erbij horen ? En wat voor ellende heb je ook met Homey in de 344 MHz ?

Ik ben erg kritisch bij "veelbelovend" en bovendien ga ik niet in gesprek met een bol die waarschijnlijk ergens staat waar hij mij niet hoort. De bediening van de HW vind ik mooi genoeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
gerjan01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

is Homey dan beter dan Homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Ik heb een vraagje.
Ik heb taken verwijderd in de HW.
Er stonden te veel taken door elkaar heen wilde het wat overzichtelijker maken.
Voorheen deed ik binnen het ligt schakelen door een lichtsensor als het buiten donker word dan gaan de lampen in de woonkamer aan.
Nu kan ik nergens meer bij de taken de lichtsensor zien terwijl die wel in het systeem staat.
Graag wil ik die weer gebruiken om buiten en binnen verlichtingen te schakelen.
Ik heb al op de pc gekeken op de android en ipad maar nergens kan ik hem als taak toe voegen.
Of ik zie wat over het hoofd.Kan iemand van jullie me verder helpen.?

Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Sinds een paar dagen krijg ik de volgende notificaties als mijn buitendeur open en dicht gaat:
Rookmelder is open
Rookmelder is gesloten

Krijg ook nog de reguliere juiste deur meldingen.

Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
Er zijn inmiddels ongeveer 2000 pre orders geplaatst, zonder dat het product af is, dus er is wel veel vertrouwen in het product, ook de opbouw, mogelijkheden en reactiesnelheden van het team op de forums is veelbelovend, (ik ben 1x bij HW headquartes geweest met diverse vragen, en het meest gegeven antwoord was van hun technikers: kan ik geen uitspraak over doen.......😠)

Dit lijkt wel stuk beter, ik heb een test gezien van 433 bereik, en dit ziet er veelbelovend uit. Staat op YouTube.

Ook de verschillende draadloze technieken zijn mogelijk 433, 866, zwave, enz 7 stuks in totaal.

Zo kan ik ook betrouwbaardere apparatuur combineren als ik zeker wil weten of iets schakelde (of dat er een deur opengaat)

Bij HW icm KAKU blijf het elke keer weer een verassing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Om voor mij bij homewizard te blijven in de toekomst is er maar 1 optie, de nieuwe unit bevat een LAN poort en heeft Zwave ondersteuning. Dat zijn toch wel de basis keuzen voor een nieuw stuk hardware als ze dat ontwikkelen.

Wishfullthinking/fingerscrossed....na zoveel jaar verwacht je wel een keer een nieuw hardware doosje, zeker als je geduchte concurrenten in je nek voelt (gaan) hijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerjan01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:09:
......er is wel veel vertrouwen in het product, ook de opbouw, mogelijkheden en reactiesnelheden van het team op de forums is veelbelovend............
}) Toen HW net begon was dat bij hun ook zo .... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:12:
........
Wishfullthinking/fingerscrossed....na zoveel jaar verwacht je wel een keer een nieuw hardware doosje, zeker als je geduchte concurrenten in je nek voelt (gaan) hijgen.
Als je geen auto hebt, dan lijkt een smart wel leuk.
Als je denkt dat er elk jaar iets aan de smart wordt verbeterd/toegevoegd en dat je langs die route na enkele jaren voor hetzelfde geld een audi 8 rijdt ............. dan kom je bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Maar de overstap van een Smart uit 2004 naar een Smart van 2015 geeft je wel een veel beter rijcomfort en voldoet weer aan de hedendaagse veiligheidstechnieken en standaarden.

Nu ben ik zelf skoda rijder en heb ik net mijn ouder skoda van 4 jaar oud mogen wisselen voor een kersverse, stoelverwarming, Apple Carplay ondersteuning, 5PK extra, sensoren aan de zijkanten, puur omdat dat anno 2015 ineens "default" is in de markt.

Het zo mooi zijn als homewizard dit net als in de automarkt ook weer eens zou "uitbalanceren" met de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Om voor mij bij homewizard te blijven in de toekomst is er maar 1 optie, de nieuwe unit bevat een LAN poort en heeft Zwave ondersteuning. Dat zijn toch wel de basis keuzen voor een nieuw stuk hardware als ze dat ontwikkelen.

een lan poort wilde ik eerst ook, maar is voor mij eigenlijk niet meer nodig. de hw werkt eigenlijk heel goed. wel zou ik bij een 2.0 remake het volgende willen:

5ghz wifi
aansluiting externe antennes (keuze interne of externe)
de mogelijkheid voor de gewone 433 kaku spul, en (iets duurdere) 868 sensors en schakelaars met feedback van hun actuele positie.
de app met rechten per device, dus sommige gebruikers mogen maar 1 lamp schakelen.
een echte alarm systeem software module, bv als addon te kopen
een software module voor hometheater apparatuur (hdmi cec bus protocollen)

10x zoveel taken erin, nu is dat 50 max geloof ik
groeperen van taken onder een folder naampje
schakelen en analoge/schakel ingangen via ip
virtueel weerstation vanaf internet, dus schakelen op buienradar oid.
en ja een publieke api, als ontwikkelaar hobbyisten er mee gaan werken, wordt het zo populair

om e.e.a financieel aantrekkelijk te maken/houdenvoor de gewone gebruiker, heb ik er geen moeite mee dat je add-ons moet aanschaffen in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...] de nieuwe unit bevat een LAN poort [...]
Dat lijkt me sterk, ten eerste zijn er heel weinig huizen waar ze nog met bekabeld netwerk werken en de huizen die dat nog hebben hebben zelden een aansluiting op de plaats waar de Homewizard hangt (bijv meter- of trapkast).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
anandus schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:25:
[...]
Dat lijkt me sterk, ten eerste zijn er heel weinig huizen waar ze nog met bekabeld netwerk werken en de huizen die dat nog hebben hebben zelden een aansluiting op de plaats waar de Homewizard hangt (bijv meter- of trapkast).
Gek maar ik denk dat de ruimte waarin het gemiddelde mens zijn modem, server(s) HW enz hebben staan JUIST een plek is waar een kabeltje hangt. De meeste die ik ken iig wel....affijn poortje of niet denk dat het met goeie wifi te weinig uit gaat maken.....maar van mij mag het er op net als de antenne en zwave achtig protocol. However ik ben nog steeds druk aan het uitbreiden en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Voor mij liever alles op LAN porten, nog mooier is met POE voeding op de nieuwe HW;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:48:
.......
Het zo mooi zijn als homewizard dit net als in de automarkt ook weer eens zou "uitbalanceren" met de markt.
Maar de electronicawereld evolueert veel sneller dan de autowereld en een smart blijft een smart, dus rijdt geen 240 Km/h met een kleinere motortje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bhoek schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:05:
[...]
wel zou ik bij een 2.0 remake het volgende willen:
.......om e.e.a financieel aantrekkelijk te maken/houdenvoor de gewone gebruiker, heb ik er geen moeite mee dat je add-ons moet aanschaffen in de firmware.
1. De gewone gebruiker heeft al moeite genoeg met de basisfuncties van de HW.
2. Financieel aantrekkelijk kan alleen maar goedkoper dan de HW zijn.
3. Jouw wensen passen niet in het doel / de markt waar HW op is gericht.

Dus moet je naar iets anders op zoek. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Jullie mogen natuurlijk ook gewoon overstappen naar Domoticz..... >:)
Kun je op een Raspberry Pi (met LAN-aansluiting ;) :+ ) draaien, op je Synology NAS, of lekker zelf in een VM op je thuisserver draaien. Je 433Mhz spul kun je gewoon houden.

Maar die Homey ziet er ook interessant uit. Maar ik heb liever de vrijheid om zelf lekker met scriptjes e.d. te rommelen.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ThinkPadd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:45:
kun je op een Raspberry Pi (met LAN-aansluiting) draaien, op je Synology NAS, of lekker zelf in een VM op je thuisserver draaien. Je 433Mhz spul kun je gewoon houden.
Helaas wel een rfxcom nodig en eigenlijk twee omdat ik ook wat 866 spul heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
miel schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Helaas wel een rfxcom nodig en eigenlijk twee omdat ik ook wat 866 spul heb...
HomeWizard verkopen en RFXCOM halen :) 868Mhz spul is helaas nog geen oplossing voor. Voor de RFLink is er wel eens over gesproken, maar dat is nog niet concreet.

Maar we gaan een beetje offtopic zo :) Wou alleen aangeven dat er meerdere alternatieven zijn voor de HomeWizard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:55:
[...].....En wat kosten de 344 Mhz en 688 Mhz zenders en ontvangers die erbij horen ? En wat voor ellende heb je ook met Homey in de 344 MHz ? .....
Beetje warrig, sorry 8)7
Moest natuurlijk 434 en 868 zijn. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:30:
[...]

Beetje warrig, sorry 8)7
Moest natuurlijk 434 en 868 zijn. 8)7 8)7 8)7
Gewoon het standaard (kaku) 434 spul, en 868, Zwave, Zibbee, Infrarood, Bluetooth, NFC
Zon beetje alles dus.

Je kunt dan ook prima combineren, kaku voor minder belangrijke schakelingen, en bv Zwave voor Alarm e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

}) Toen HW net begon was dat bij hun ook zo .... oOo
Wat doen ze nu dan dat er na (bijna) iedere firmware update weer problemen zijn?
En als je een simpele vraag over het bereik stelt zeggen ze, daar kan (lees wil) ik geen antwoord op geven😤

Bereik op 433 is bij mij echt slecht vaak maar een paar meter, terwijl een simpele afstands bediening het wel goed doet😒

Ik heb er geen enkel probleem mee als er fouten worden gemaakt, maar wees daar dan eerlijk over. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zwave heeft een hoop problemen met bereik, de huidige 868 modules van homewizard hebben tot zover geen mankementen getoont. Dus ik hoop dat ze daar verder op inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gerjan01 Laat ik het netjes zeggen:
1. Hun software kenmerkt zich vanaf het begin door een "rommelige architectuur".
2. Testen is nooit hun favoriete en/of sterkste onderdeel geweest.
3. Sinds ze door smartwares "gecontroleerd" worden is hun ontwikkelruimte beperkt.

Wellicht zijn ze toch eerlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
gerjan01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Wat doen ze nu dan dat er na (bijna) iedere firmware update weer problemen zijn?
En als je een simpele vraag over het bereik stelt zeggen ze, daar kan (lees wil) ik geen antwoord op geven😤

Bereik op 433 is bij mij echt slecht vaak maar een paar meter, terwijl een simpele afstands bediening het wel goed doet😒

Ik heb er geen enkel probleem mee als er fouten worden gemaakt, maar wees daar dan eerlijk over. O-)
Na de antene mod schakel ik moeiteloos en immer zonder problemen kaku ontvangers op zolder met twee dikke lagen beton er tussen. Verder dan de afstandsbedieningen! Ook in de schuur 19.5 meter van de HW diverse schakelaars. Ik heb echt alles aan de HW hangen. Voor sommige scenes heb ik al een tweede versie moeten maken omdat ze vol waren (gewoon tweede maken en mee schakelen). Ik wil maar zeggen dat kleine aanpasingen de HW heel goed kan functioneren. Bij mij is het bereik van 433 met mod beter dan de 868 zonder mod. Affijn ik ben al blijer :) aan het worden. Laatste stap is de kachel er op en dan ben ik klaar....voorlopig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
Yamahaa schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:06:
[...]

Na de antene mod schakel ik moeiteloos en immer zonder problemen kaku ontvangers op zolder met twee dikke lagen beton er tussen. Verder dan de afstandsbedieningen! Ook in de schuur 19.5 meter van de HW diverse schakelaars. Ik heb echt alles aan de HW hangen. Voor sommige scenes heb ik al een tweede versie moeten maken omdat ze vol waren (gewoon tweede maken en mee schakelen). Ik wil maar zeggen dat kleine aanpasingen de HW heel goed kan functioneren. Bij mij is het bereik van 433 met mod beter dan de 868 zonder mod. Affijn ik ben al blijer :) aan het worden. Laatste stap is de kachel er op en dan ben ik klaar....voorlopig >:)
Uiteraard heb ik de antenne mod ook gedaan, maar schuur (ongeveer 3a 4 meter) blijft problematisch. Zolder door 2 lagen beton gaat wel redelijk.

Alles wat mogelijk is al geprobeerd, antennemod, verplaatsen HW naar diverse locaties, achter voedings filter, voeding van een iPad, kaku spul vervangen, controle buren op 433 apparatuur, van deur schakelaars naar beweging sensoren, enz enz.

Energie link op 868 is wel goed, geen enkel probleem mee gehad, enkel wifi en /of 433 blijft problematisch

Al met al heel wat uren in gaan zitten. "probleem misschien toch in HW zelf? Garantie? Helaas antenne mod uitgevoerd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
gerjan01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:33:
[...]

Uiteraard heb ik de antenne mod ook gedaan, maar schuur (ongeveer 3a 4 meter) blijft problematisch. Zolder door 2 lagen beton gaat wel redelijk.

Al met al heel wat uren in gaan zitten. "probleem misschien toch in HW zelf? Garantie? Helaas antenne mod uitgevoerd........
Best gek dat dat zolder relatief goed gaat en schuur op 4 meter een probleem is. Ik neem aan dat je de positie van de antenne draad al anders hebt gelegd. Zit de mod goed gesoldeerd? Zit er tussen schuur en hw geen zaken die de boel afschermen. Bv een Tv stalen prullenbak enz. Staat er een dimmer ergens of in de schuur te spammen. Heb je ze al een keer gedraaid de ontvangers zit het probeem alleen in de schuur?
Wist je dat je ontvangers ook kan voorzien vam externe antenne. Als nl alleen de schuur het probleem ks zou dat nog eea kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
Yamahaa schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:42:
[...]

Best gek dat dat zolder relatief goed gaat en schuur op 4 meter een probleem is. Ik neem aan dat je de positie van de antenne draad al anders hebt gelegd. Zit de mod goed gesoldeerd? Zit er tussen schuur en hw geen zaken die de boel afschermen. Bv een Tv stalen prullenbak enz. Staat er een dimmer ergens of in de schuur te spammen. Heb je ze al een keer gedraaid de ontvangers zit het probeem alleen in de schuur?
Wist je dat je ontvangers ook kan voorzien vam externe antenne. Als nl alleen de schuur het probleem ks zou dat nog eea kunnen helpen.
Alles geprobeerd!

Na antenne mod met alleen kabel, zelfs een officiële 433 antenne gemonteerd. meestal gaat schakelen via app wel goed, (niet altijd) schakelen via deursensor werkt vaak niet, of pas als ik halverwege de schuur ben... (licht). dus maar beweging sensoren geplaatst, maar helaas.... ook slecht resultaat. Zelfs met HW in de schuur gaat schakelen via deursensoren nog af en toe fout.

Schakelaars in de schuur (eigenlijk bijkeuken) zijn inbouw, dus wat lastig daarop een antennemod op te doen.

Graag zou ik 868 schakelaars of zigbee, willen plaatsen op moeilijk te bereiken plaatsen, ivm controle mogelijkheid, maar de HW ondersteund dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deursensoren van KAKU zijn ook een beetje problematisch.
De oriëntatie maakt nogal uit en zelfs het verschil tussen magneet vast, zender op deur, of omgekeerd maakt uit.
Ik heb het idee dat de Smartwares versie van de magneetschakelaar beter werkt (1 exemplaar getest).

Maar goed, schakelen op een sensor via de HomeWizard gaat inderdaad traag.
Hier ook een bewegingssensor => HomeWizard => licht aan. Dan ben je al haast de gang door als het licht aan gaat.
Als je de sensor en de schakelaar rechtstreeks koppelt, dan gaat het vrijwel meteen, maar dan kun je er geen condities aan hangen zoals "na zonsondergang".

Bij de antenne-mod van de HomeWizard maakt het nogal uit in welke richting je de antenne hangt.
Ik heb 'm verticaal hangen (bolle rand naar beneden, antenne-draad naar beneden) en soms maakt het ook uit of je inbouw-schakelaars 90 graden draait of niet.
Bij sommige van de kleine KAKU-schakelaars maakt het ook uit of je de aangesloten koperdraden verticaal of horizontaal in de muur hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 01-10 14:06
baltus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:57:
Antennemod KaKu APIR 2150.

[afbeelding]

Het moest er toch maar een keer van komen. Ik heb naast het huis een melderhangen van Kaku. Maar het was wel doen, niet doen. Onbetrouwbaar dus. De melder er afgehaald en in de buurt van de HW gelegd. Dat werkte perfect. Dus de bekende ontvangst problemen. De antennemod op de HW had ik al uitgevoerd. Er bleef dus niets anders over dan ook de melder onderhanden te nemen.

Dat heb ik als volgt opgelost. Melder open schroeven. De 4 kruiskop schroefjes binnenin losdraaien. Doosje uitnemen. Als het doosje voor je ligt zie je bij het ledje op de print een soort beugeltje. Dat is de antenne.

[afbeelding]

Het antenne beugeltje los solderen. Letop! De spoortjes zijn niet doorgemetaliseerd. Dus doe niet te wild anders zou je het spoortje los kunnen trekken. Ik heb voor de antenne zwart massief installatie draad gebruikt. Daarvoor heb ik de gaatjes opgeboord naar 1,5mm. Meteen ook door de achterkant van het doosje. De gaten in het doosje heb ik opgeboorde naar 3mm. Voor het beugeltje in de plaats komen nu op beide punten een draad met de al bekende lengte van 168mm.

Haal het printje uit het doosje. Steek van achter af de aan gestripte draden door de print en soldeer ze vast.

[afbeelding]

Draai nu voorzichtig de print op en zet op de achterkant de draden vast met hotmelt (smelt lijm) en laat dit helemaal afkoelen.

[afbeelding]

Steek de draden door de geboorde gaten in het doosje en plaats het printje in het doosje.

[afbeelding]

Plaats het doosje terug in de voorkant en zet het weer vast met de schroefjes. Boor in de zijkant van de melder twee gaatjes van 3mm. Links of rechts, wat voor jou het beste voor uitkomt. Haal de draden door de gaatjes. Breng aan de binnenkant een klodder hotmelt aan om de boel waterdicht te maken.

[afbeelding]

Vouw 1 draad naar boven en de andere naar beneden. Batterijtjes er in. Dekseltje er op. Melder terug in de beugel. En nooit meer een melding missen.

[afbeelding]

Met nog een plaatje hoe het er in het echt uit ziet.

[afbeelding]
Mijn bewegingsmelder buiten was zeer onbetrouwbaar, signalen kwamen vaak niet aan. Daarom heb ik besloten een externe antenne te maken, zoals zeer duidelijk beschreven, dank! _/-\o_ _/-\o_

Hierbij mijn foto's:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ZKC2ekm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/85hmhdK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/5UdEyOh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/MRurALH.jpg

Ik heb de antenne horizontaal gemonteerd, omdat de antenne van mijn Homewizard ook horizontaal zit. De signalen komen nu allen perfect aan, ik heb tot nu toe geen missers meer gehad!
Ik moet alleen nog de draden op maat afknippen. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat moet. Ik weet dat het 168 mm moet zijn, maar gemeten over de totale draadlengte, of enkel het stuk dat buiten de behuizing zit en recht is?

Ook heb ik nog een extra uitdaging. Ik schakel mijn tuinverlichting op basis van de bewegingsmelder. Na zonsondergang gaat de tuinverlichting aan in dimstand. Wanneer beweging: 100%, na 5 minuten (uit signaal bewegingsmelder) weer in dimstand. Op zonsopgang gaan ze uit. Het probleem is nu dat ik 2 lichtgroepen/schakelaars heb. De Homewizard probeert ze na de bewegingsmelding tegelijkertijd te schakelen, dat werkt helaas niet, dan weigert er altijd een.
De zonsondergang/zonsopgang schakeling heb ik algelost door er een een minuut later te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ideaal zou zijn als de Homewizard een schakelaar bijv. 3 seconden later schakelt. In de toekomst wil ik graag nog een 3e groep/schakelaar toevoegen, dus wordt dit alleen maar lastiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik weet dat er hier mensen zijn die hun hw gekoppeld hebben aan Domoticz op hun Synology (zonder rfxcom).

Er is ook een apart topic voor maar dat gaat voornamelijk over koppelen via een pi... Is er iemand die een stap voor stap handleiding hier voor heeft/kan/wil maken?

Tot nu toe kom ik niet veel verder helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:06
ik ben helemaal nieuw met Homewizard, eigenlijk ben ik een leek hierin en daarom heb ik 2 vragen, ik denk hele simpele voor de kenners hier :-). Ik wil mijn huis wat gaan automatiseren en beveiligen en wil daarom beginnen met Homewizard, ik heb nu al wat Philips Hue lampen maar nu is de tijd om eens wat verder te gaan :-)

Situatie, ik wil een hanglamp die ik nu bedien met een LED-Dimmer automatiseren, wat kan ik hierop aansluiten zodat ik deze lamp straks ook vanaf buiten kan bedienen? (iets van KAKU/Homewizard)

En de volgende vraag is vergelijkbaar, dit is een "normale" dimmer waar 6 GU-10 lampen op aangesloten zitten, ook deze wil ik op afstand kunnen bedienen, moet ik hier achter die inbouw-dimmer een ontvanger plaatsen?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 01-10 07:39
ThinkPadd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:45:
Kun je op een Raspberry Pi (met LAN-aansluiting ;) :+ ) draaien, op je Synology NAS, of lekker zelf in een VM op je thuisserver draaien. Je 433Mhz spul kun je gewoon houden.

Maar die Homey ziet er ook interessant uit. Maar ik heb liever de vrijheid om zelf lekker met scriptjes e.d. te rommelen.
Is er ergens een mooie overzichtje plus/minpunten van HomeWizard tov Domoticz tov ...?
Ben namelijk aan het twijfelen wat ik ga doen in nieuwbouw huis.
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:56:
Ook zwave heeft een hoop problemen met bereik, de huidige 868 modules van homewizard hebben tot zover geen mankementen getoont. Dus ik hoop dat ze daar verder op inzetten.
Hoop ik ook want die andere gaat wel eens mis.
miel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:45:
Ik weet dat er hier mensen zijn die hun hw gekoppeld hebben aan Domoticz op hun Synology (zonder rfxcom).

Er is ook een apart topic voor maar dat gaat voornamelijk over koppelen via een pi... Is er iemand die een stap voor stap handleiding hier voor heeft/kan/wil maken?

Ook interessant om daar meer over te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
commentator schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Is er ergens een mooie overzichtje plus/minpunten van HomeWizard tov Domoticz tov ...?
Ben namelijk aan het twijfelen wat ik ga doen in nieuwbouw huis.
[...]
Niet dat ik weet. Ik ken HomeWizard niet goed genoeg en andersom zijn de mensen hier niet/minder bekend met Domoticz.

Ik weet wel dat het 433Mhz spul wat je nu hebt gewoon te gebruiken valt (als je een RFXCOM of RFLink aanschaft). Voor de zaken waar je meer op wilt vertrouwen (deurcontacten e.d.) kun je het beste overstappen naar Z-Wave. Duur spul, maar doet wel aan terugkoppeling.

Verder kun je events bouwen (IF a THEN b ELSE IF c THEN d) en nog veel meer. Bekijk de topicstart van het Domoticz topic maar eens.
Het is overigens wel zo dat Domoticz voor de wat meer gevorderde gebruiker is (i.v.m. dat er soms commandline / scripts aan te pas komen). In de basis (zeker met een Raspberry Pi SD-image) is het gewoon plug 'n play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Laatst online: 07-06 20:13
Net nieuwe firmware update gehad, weet iemand de release note?

[ Voor 18% gewijzigd door Marc79 op 20-10-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc79 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:11:
Net nieuwe firmware update gehad, weet iemand de release note?
Welk versienummer? (nee, ik kan ook geen releasenotes vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

versie 3.35 staat er bij mij op na update

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Laatst online: 07-06 20:13
error33 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:48:
versie 3.35 staat er bij mij op na update
Bij mij nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook. Zoals gebruikelijk geen enkele informatie over de inhoud van de upgrade. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:02

Patrick89

PSN : Gamesource

Het is toch ook te zot voor woorden, het wordt tijd dat het zijn stadium hobbybedrijf eens voorbij schieten.

* geen changelog
* geen bug oplossing

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier ook en een consequente bug is dat na de update een Hue White/Lux opeens een kleurveld krijgt.
De dimwaardes kloppen dan niet meer en je krijgt ze niet aangepast omdat hij ze niet opslaat.
Enige remedie is lampen uit de HW knikkeren en de bridge opnieuw synchroniseren :/
Oh ja, als die lampen in een task of scene zaten dan zijn ze natuurlijk weg als je bovenstaande doet |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-10-2015 19:40 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:03:
Hier ook en een consequente bug is dat na de update een Hue White/Lux opeens een kleurveld krijgt.
:) heb ik ook (sinds ik deze heb), maar heb het al geaccepteerd en kijk er over heen. Het verwijderen hielp bij mij niet :(

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat jullie een dergelijke bug ook gemeld hebben bij HW?
Als je het niet meldt, kan het niet opgelost worden. (wel melden is geen garantie dat het opgelost zal worden, natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Vraagje aan de heatlink kenners. Heb je speciaal een thermostaat nodig om de heatlink aan te sluiten. Ik probeerr nl de heatlink aan een opentherm vailliant te koppelen zonder thermostaat. De hw ontvangt de code, echter als ik hem toe wil voegen dan lukt dat niet. Heeft dat te maken met het feit dat er geen thermostaat aan hangt. Als ik hem wil toevoegen lukt het niet. Ook niet als ik hem naast de HW leg...door de afstand komt het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamahaa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:58:
Vraagje aan de heatlink kenners. Heb je speciaal een thermostaat nodig om de heatlink aan te sluiten. Ik probeerr nl de heatlink aan een opentherm vailliant te koppelen zonder thermostaat. De hw ontvangt de code, echter als ik hem toe wil voegen dan lukt dat niet. Heeft dat te maken met het feit dat er geen thermostaat aan hangt. Als ik hem wil toevoegen lukt het niet. Ook niet als ik hem naast de HW leg...door de afstand komt het dus niet...
Heatlink werkt niet zonder thermostaat, heatlink stuurt namelijk de thermostaat aan via een overwrite, waarna de thermostaat de ketel aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ok sure? Dat het zo werkt is dat dan ook de reden dat hij zowiezo niet te koppelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamahaa schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:14:
Ok sure? Dat het zo werkt is dat dan ook de reden dat hij zowiezo niet te koppelen is?
Ik durf niet te zeggen of dat het probleem is waardoor je niet kan koppelen. Maar dat zou goed kunnen. Heatlink werkt met verschillende thermostaten. Waaronder die die op de website van hw verkocht worden. Maar ook andere relatief nieuwe opentherm thermostaten die overwrite ondersteunen. Zie ook de pdf op de knowledge base van werkende thermostaten op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ok dank je wel ik had eigenlijk gehoopt dat het zonder thermostaat ook zou werken. Ik neem morgen even contact met ze op dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik denk toch dat het net anders werkt. Op de site vond ik dit

Geen override?

Als de thermostaat geen ondersteuning heeft voor override, dan werkt de HeatLink wel, maar met 1 beperking. Op het moment dat de temperatuur wordt veranderd met de HeatLink, dan wordt dit correct doorgevoerd, echter komt de ingestelde temperatuur dan niet in het display van de thermostaat te staan. Normaal (met override) is dit wel het geval en zie je een H (van HomeWizard) en daarnaast de via de app ingestelde temperatuur op het thermostaat display.

Het lijkt me niet dus dat de heatlink de thermostaat perse aanstuurt middels die override...Ik ga ze morgen even contacten....ik denk dat koppel probleem toch wat anders is...
EDIT koppelen komt idd door het ontbreken van thermostaat. Bij koppelen moet deze aanwezig zijn aldus HW

[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 21-10-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, is er iemand die heatlink gebruikt met een Vaillant ecoTEC classic en calormatic 350.
Ik ben benieuwd of deze combinatie werkt, kan hem namelijk niet terug vinden in de heatlink pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Je moet hoe dan ook een thermostaat hebben. Want via de thermostaat krijgt ie de huidige temperatuur door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb ooit onderstaand probleem ergens gelezen, maar ik kan het niet meer terug vinden:

Ik heb een smartwares thermostaatkraan, gekoppeld aan de HW.

Nu valt het mij op dat de kraan 1x per week op exact dezelfde tijd zichzelf een soort reset geeft.
De kraan gaat dan 1x helemaal open en weer 1x helemaal dicht om vervolgens terug te keren naar de ingestelde stand.
Je verwacht het niet, maar dit gebeurd uiteraard 'snachts :(
Omdat elke radiator een soort klankkast is, wordt ik er soms wakker van want het helemaal open en dichtdraaien duurt gauw ruim een minuut.

Weet iemand wat de kraan doet (is dit inderdaad een reset) ?
En nog interessanter: Is het uit te zetten ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 29-09 11:43
Batterij eruit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26
pvkan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:35:
Ik heb ooit onderstaand probleem ergens gelezen, maar ik kan het niet meer terug vinden:

Ik heb een smartwares thermostaatkraan, gekoppeld aan de HW.

Nu valt het mij op dat de kraan 1x per week op exact dezelfde tijd zichzelf een soort reset geeft.
De kraan gaat dan 1x helemaal open en weer 1x helemaal dicht om vervolgens terug te keren naar de ingestelde stand.
Je verwacht het niet, maar dit gebeurd uiteraard 'snachts :(
Omdat elke radiator een soort klankkast is, wordt ik er soms wakker van want het helemaal open en dichtdraaien duurt gauw ruim een minuut.

Weet iemand wat de kraan doet (is dit inderdaad een reset) ?
En nog interessanter: Is het uit te zetten ?

Peter
Volgens mij gebeurt dit zelfs elke nacht om 2400. Wat je kan doen is je klok op je kraan 12 uur vooruit zetten. Dan doet hij het dus om 1200 overdag ipv midden in de nacht. Ik ben er ook mee bezig geweest en het is mij niet gelukt het uit te zetten, dus heb ik het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Maginon IPC-20C camera aangeschaft, en probeer de motion detection met een IP-switch in de homewizard toe te voegen.
De URL werkt perfect via een browser (getest met Safari), maar lukt niet via de homewizard switch.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

http://192.168.0.82/set_a...YYY&motion_armed=1&mail=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
miel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:45:

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:42:
Ik heb een Maginon IPC-20C camera aangeschaft, en probeer de motion detection met een IP-switch in de homewizard toe te voegen.
De URL werkt perfect via een browser (getest met Safari), maar lukt niet via de homewizard switch.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

http://192.168.0.82/set_a...YYY&motion_armed=1&mail=1
Misschien de poort erbij zetten na ip :poort en externe ip gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij mijn Maygion gebruik ik het volgende url:
http://12.345.67.89:81/Setmd.xml?user=admin&password=admin&Enable=1&EmailAlarm=1&Sensitivity=20&Mask0=0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000&Mask1=00000000000000000000000000000003000000003f00000000ff0f000000ffff000000ffff3f0000ffffff0700ffffbf7f00&Mask2=ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff&WeekHourCfg=ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff&EmailAlarmInterval=60&Duration=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het draaien, echter kun je het geen koppelen noemen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik kan ineens geen verbinding meer krijgen met mijn hw.
Modem opnieuw opgestart hw opnieuw opgestart. Zowel met de app als op de laptop geen verbinding. Op de laptop melding geen homewizard gevonden.
Zijn er meer die nu problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
reinhold schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:48:
Ik kan ineens geen verbinding meer krijgen met mijn hw.
Modem opnieuw opgestart hw opnieuw opgestart. Zowel met de app als op de laptop geen verbinding. Op de laptop melding geen homewizard gevonden.
Zijn er meer die nu problemen hebben?
Heb ik na twaalven vaak en volgende dag weer gewoon als er een nachtje over geslapen is.

Nee nu geen probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oertje schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Misschien de poort erbij zetten na ip :poort en externe ip gebruiken
Momenteel zit die IP-cam op poort 80, ik zal die mss eens aanpassen, en inderdaad eens proberen met port-forwarding en extern IP-adres.
Vanavond eens wat dingen proberen hierrond.

EDIT: Anderzijds heb ik een andere IP-cam (Foscam) die wel perfect op de interne-IP zijn commando's aanvaard (bv aan/uit zetten van de IR-leds).
Andere ideeën zijn dus nog steeds welkom ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
error33 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

:) heb ik ook (sinds ik deze heb), maar heb het al geaccepteerd en kijk er over heen. Het verwijderen hielp bij mij niet :(
is het al helder of dit probleem door de firmware update komt ?. ik durf nu nl niet te updaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het nu 2 updates na elkaar gehad dat witte Hue lampen een kleurveld kregen.
Beide keren werkte verwijderen en opnieuw synchroniseren bij mij.
Het lijkt mij dat bij een update eerst alle apparaten worden opgeslagen en later weer opgehaald.
Iets lijkt fout te gaan in dit proces.
Overigens voer ik updates uit als ik een directe verbinding heb.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:05
Na laatste update is HW onstabiel. HW is net bijna 2 uur offline geweest wat duidt op crash.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat hoeft geen crash te zijn, soms is hij opeens erg druk met iets en dan is wifi even minder belangrijk.
Niet handig voor de gebruiker, maar daar lijkt het wel op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:34:
Dat hoeft geen crash te zijn, soms is hij opeens erg druk met iets en dan is wifi even minder belangrijk.
Hoe weet je dat dat het is en niet zomaar een crash?

Hier overigens geen problemen gehad, maar ik heb dan ook geen Hue-lampen.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-10-2015 12:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:05
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:50:
[...]
Hoe weet je dat dat het is en niet zomaar een crash?

Hier overigens geen problemen gehad, maar ik heb dan ook geen Hue-lampen.
Het was een crash zeker weten. Ik zat op mijn wifi router te kijken en zag hem opeens weer online komen en daarna met de app uitlezen en toen waren de waarden van thermometers leeg ipv de juiste waarde. Zelfde gedrag wat je krijgt na een firmware update via je app en je dan langzaam alle thermometers etc weer nieuwe update ziet krijgen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat gedrag heb ik zelf niet gezien, maar iedereen heeft weer andere items in de HW staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Kent iemand het antwoordformaat van het Homewizard commando /kks/get/0/log of zou iemand het bij zijn HW willen opvragen?

Ik verwacht iets dergelijks, maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed:
code:
1
2
3
4
[
{"status":"yes","timestamp":"2015-10-19 16:37","type":"motion"},
{"status":"no","timestamp":"2015-10-19 16:38","type":"motion"}
]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Bij mij is de HW gisteren dik 2 uur offline geweest de gehele dag geen problemen gehad. Ben nu aan het kijken en is nu weer offline ben benieuwd hoelang dit nu weer gaat duren heb ook al een mail naar HW gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Momenteel zit die IP-cam op poort 80, ik zal die mss eens aanpassen, en inderdaad eens proberen met port-forwarding en extern IP-adres.
Vanavond eens wat dingen proberen hierrond.

EDIT: Anderzijds heb ik een andere IP-cam (Foscam) die wel perfect op de interne-IP zijn commando's aanvaard (bv aan/uit zetten van de IR-leds).
Andere ideeën zijn dus nog steeds welkom ;)
Na heel wat testen te doen met ip's, poorten,.... blijkt dat er 1 oplossing is. De parameter voor het paswoord is niet "password", maar "pwd". Je moet er maar opkomen _/-\o_
Interne IP lukt dus wel degelijk, net als bij de Roscam!
Ter volledigheid van het bericht: heb de poort uiteindelijk op xxx gezet, zodat ik port forwarding kan gebruiken van buitenaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die ook een accesspoint speciaal hebben voor de HomeWizard.
Wanneer de HW onbereikbaar is, vergeet dat niet ook dat accesspoint te herstarten.
Bij mij was het de laatste 2x voldoende om alleen dat accesspoint te restarten om weer verbinding te krijgen.

Het is hier een nogal gare Linksys WRT54GC (compact grijs kastje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Na heel wat testen te doen met ip's, poorten,.... blijkt dat er 1 oplossing is. De parameter voor het paswoord is niet "password", maar "pwd". Je moet er maar opkomen _/-\o_
Interne IP lukt dus wel degelijk, net als bij de Roscam!
Ter volledigheid van het bericht: heb de poort uiteindelijk op NNNNN gezet, zodat ik port forwarding kan gebruiken van buitenaf.
Je poorten publiceren lijkt me geen goed idee })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... dacht dat je daar niets mee was zonder het extern IP-adres?
Heb het alvast aangepast in mijn post, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
martinvdm schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:39:
[...]

Ik heb het draaien, echter kun je het geen koppelen noemen.
Ik heb je een pb gestuurd..... Vraag me af wat het dan wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

bhoek schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:10:
[...]

is het al helder of dit probleem door de firmware update komt ?. ik durf nu nl niet te updaten.....
Ik heb dit al maanden, komt dus niet door (in mijn geval) de update.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
Iemand enig idee of hier een KlikAanKlikUit Drukknopzender (ACDB-7000B) op aangesloten kan worden :) ?
Gaat hier om een Golmar T-710R Intercom, schema:

7 | AC Call | Wit
10 | Speech in (Speaker) | Blauw
3 | Common | Geel
5 | Speecht Out (Mic) | Zwart
p1 | Lock | Groen

De ACDB-7000B heeft alleen een L en N aansluiting, hier onder foto van de Intercom

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/62kplcb13/Schermafbeelding_2015_10_22_om_00_07_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/pi6ox4q23/Schermafbeelding_2015_10_22_om_00_09_26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

jermain schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:14:
Iemand enig idee of hier een KlikAanKlikUit Drukknopzender (ACDB-7000B) op aangesloten kan worden :) ?
Gaat hier om een Golmar T-710R Intercom, schema:

7 | AC Call | Wit
10 | Speech in (Speaker) | Blauw
3 | Common | Geel
5 | Speecht Out (Mic) | Zwart
p1 | Lock | Groen

De ACDB-7000B heeft alleen een L en N aansluiting, hier onder foto van de Intercom

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb een andere intercom maar ongeveer het zelfde

ik heb bij mij een 12-24 volt relais tussen gezet en daar de 2 draadjes van de ACDB-7000B op aangesloten en dat werkt prima , de ACDB-7000B direct er op aansluiten had ik ook geprobeerd maar dan brand hij door....

ik denk dat je op deze 2 :

7 | AC Call | Wit
3 | Common | Geel

een relais moet aansluiten en daar dan de ACDB-7000B op aansluiten

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Weet iemand of ik met de hw een oudere firmware kan krijgen. Ik heb mails naar hw gestuurd en heb meerdere keren gebeld maar geen verdere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:31:
Weet iemand of ik met de hw een oudere firmware kan krijgen. Ik heb mails naar hw gestuurd en heb meerdere keren gebeld maar geen verdere reacties.
Heb wel eens een beta via aparte firmware update tool ontvangen, lijkt me dus niet onmogelijk, maar je bent hierin toch echt afhankelijk van hw support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Inderdaad zonder thermostaat de heatlink koppelen is onmogelijk. Nu de honeywell touch modulation en de heatlink met vailliant hr solide 30/34 en het werkt super. Door twee lagen beton op de 3e etage en de hw in de meterkast top
Pagina: 1 ... 85 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!