stormfly schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:12:
Om voor mij bij homewizard te blijven in de toekomst is er maar 1 optie, de nieuwe unit bevat een LAN poort en heeft Zwave ondersteuning. Dat zijn toch wel de basis keuzen voor een nieuw stuk hardware als ze dat ontwikkelen.
Wishfullthinking/fingerscrossed....na zoveel jaar verwacht je wel een keer een nieuw hardware doosje, zeker als je geduchte concurrenten in je nek voelt (gaan) hijgen.
een lan poort wilde ik eerst ook, maar is voor mij eigenlijk niet meer nodig. de hw werkt eigenlijk heel goed. wel zou ik bij een 2.0 remake het volgende willen:
5ghz wifi
aansluiting externe antennes (keuze interne of externe)
de mogelijkheid voor de gewone 433 kaku spul, en (iets duurdere) 868 sensors en schakelaars met feedback van hun actuele positie.
de app met rechten per device, dus sommige gebruikers mogen maar 1 lamp schakelen.
een echte alarm systeem software module, bv als addon te kopen
een software module voor hometheater apparatuur (hdmi cec bus protocollen)
10x zoveel taken erin, nu is dat 50 max geloof ik
groeperen van taken onder een folder naampje
schakelen en analoge/schakel ingangen via ip
virtueel weerstation vanaf internet, dus schakelen op buienradar oid.
en ja een publieke api, als ontwikkelaar hobbyisten er mee gaan werken, wordt het zo populair
om e.e.a financieel aantrekkelijk te maken/houdenvoor de gewone gebruiker, heb ik er geen moeite mee dat je add-ons moet aanschaffen in de firmware.