schakel de groepen dmv een scene, dan gaat de hw sequencieel alles schakelen.Celica_T20 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:32:
[...]
Mijn bewegingsmelder buiten was zeer onbetrouwbaar, signalen kwamen vaak niet aan. Daarom heb ik besloten een externe antenne te maken, zoals zeer duidelijk beschreven, dank!![]()
Ik heb de antenne horizontaal gemonteerd, omdat de antenne van mijn Homewizard ook horizontaal zit. De signalen komen nu allen perfect aan, ik heb tot nu toe geen missers meer gehad!
Ik moet alleen nog de draden op maat afknippen. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat moet. Ik weet dat het 168 mm moet zijn, maar gemeten over de totale draadlengte, of enkel het stuk dat buiten de behuizing zit en recht is?
Ook heb ik nog een extra uitdaging. Ik schakel mijn tuinverlichting op basis van de bewegingsmelder. Na zonsondergang gaat de tuinverlichting aan in dimstand. Wanneer beweging: 100%, na 5 minuten (uit signaal bewegingsmelder) weer in dimstand. Op zonsopgang gaan ze uit. Het probleem is nu dat ik 2 lichtgroepen/schakelaars heb. De Homewizard probeert ze na de bewegingsmelding tegelijkertijd te schakelen, dat werkt helaas niet, dan weigert er altijd een.
De zonsondergang/zonsopgang schakeling heb ik algelost door er een een minuut later te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ideaal zou zijn als de Homewizard een schakelaar bijv. 3 seconden later schakelt. In de toekomst wil ik graag nog een 3e groep/schakelaar toevoegen, dus wordt dit alleen maar lastiger....
die open dipool werkt idd perfect, zowel mijn hw als diverse deurzenders hebben dit nu. ik gebruik een lengte van 16.3 cm, gerekend vanaf soldeerpunt