Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
Celica_T20 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

Mijn bewegingsmelder buiten was zeer onbetrouwbaar, signalen kwamen vaak niet aan. Daarom heb ik besloten een externe antenne te maken, zoals zeer duidelijk beschreven, dank! _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de antenne horizontaal gemonteerd, omdat de antenne van mijn Homewizard ook horizontaal zit. De signalen komen nu allen perfect aan, ik heb tot nu toe geen missers meer gehad!
Ik moet alleen nog de draden op maat afknippen. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat moet. Ik weet dat het 168 mm moet zijn, maar gemeten over de totale draadlengte, of enkel het stuk dat buiten de behuizing zit en recht is?

Ook heb ik nog een extra uitdaging. Ik schakel mijn tuinverlichting op basis van de bewegingsmelder. Na zonsondergang gaat de tuinverlichting aan in dimstand. Wanneer beweging: 100%, na 5 minuten (uit signaal bewegingsmelder) weer in dimstand. Op zonsopgang gaan ze uit. Het probleem is nu dat ik 2 lichtgroepen/schakelaars heb. De Homewizard probeert ze na de bewegingsmelding tegelijkertijd te schakelen, dat werkt helaas niet, dan weigert er altijd een.
De zonsondergang/zonsopgang schakeling heb ik algelost door er een een minuut later te schakelen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ideaal zou zijn als de Homewizard een schakelaar bijv. 3 seconden later schakelt. In de toekomst wil ik graag nog een 3e groep/schakelaar toevoegen, dus wordt dit alleen maar lastiger....
schakel de groepen dmv een scene, dan gaat de hw sequencieel alles schakelen.
die open dipool werkt idd perfect, zowel mijn hw als diverse deurzenders hebben dit nu. ik gebruik een lengte van 16.3 cm, gerekend vanaf soldeerpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24
Aan de heatlink gebruikers een vraag.

Ik heb de honeywell chronoterm touch aangesloten en de heatlink. Alles werkt.
Ik heb echter een vraag.

Stel je hebt elke dag ingesteld op de honeywell dat om van 0700 tot 2355 de temp 20 moet zijn.
En van 2355 tot 0700 18 graden.
Geen probleem dat doet de honewell prima.

Nu heb ik op de HW ingesteld dat als de stand op slapen gaat ook de temp verlaagd. Als je dus om 2300 op slapen gaat zetten gaat de temp uiteindelijk keurig naar die verlaagde temp en zie je ook de h in de honeywell. Maw je ziet dat de override functie werkt.

Nu wat ik niet verwacht had.

Als de Honeywell nu de volgende dag het programma van bovenstaand (dus om 0700uur ) de temp weer naar 20 zou moeten zetten doet hij dat niet. De temp blijft op de stand die de HW de vorige avond heeft ingesteld. Als ik vervolgens handmatig de temp op de Honeywell instel gaat het wel goed.
Begrijp je wat ik bedoel? Het probleem is dus dat het programma van de Honeywell de override niet terug draaid (lees naar de Honeywell gaat luisteren),

Iemand ervaring hiermee. Naaturlijk kan je weer een taak instellen om dit op te lossen maar bovenstaand had ik niet vewacht. Ik lees vanavond de eventuele reacties. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamahaa schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:08:

Ik heb echter een vraag.

Stel je hebt elke dag ingesteld op de honeywell dat om van 0700 tot 2355 de temp 20 moet zijn.

Nu heb ik op de HW ingesteld dat als de stand op slapen gaat ook de temp verlaagd. Als je dus om 2300 op slapen gaat zetten gaat de temp uiteindelijk keurig naar die verlaagde temp en zie je ook de h in de honeywell. Maw je ziet dat de override functie werkt.

Als de Honeywell nu de volgende dag het programma van bovenstaand (dus om 0700uur ) de temp weer naar 20 zou moeten zetten doet hij dat niet. De temp blijft op de stand die de HW de vorige avond heeft ingesteld. Als ik vervolgens handmatig de temp op de Honeywell instel gaat het wel goed.
Begrijp je wat ik bedoel? Het probleem is dus dat het programma van de Honeywell de override niet terug draaid (lees naar de Honeywell gaat luisteren),

Iemand ervaring hiermee. Naaturlijk kan je weer een taak instellen om dit op te lossen maar bovenstaand had ik niet vewacht. Ik lees vanavond de eventuele reacties. Dank alvast.
Je kunt in de HW instellen hoelang de override actief is. Volgens mij noemen ze dat in de app de uitschakeltijd.
als je via HW tijdelijk de temp veranderd en je de knop van de gewenste temperatuur ingedrukt blijft houden kun je ook kiezen hoelang de gewenste temperatuur actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:08:

Ik heb echter een vraag.

Ik heb dit met de isense volgens mij niet. Ik dacht dat als de isense een nieuwe programma start dat deze dan de override van hw weer uitzet.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
@sd dank je wel die had ik gevonden maar weet niet of je dat ook in de taak kan verwerken ga ik onderzoeken. In de app snap ik het dank je wel. ---edit---In de app kan dat ook binnen de taak. Als je daar de instelling maakt lijkt het idd opgelost en neemt na de ingestelde tijd de Tstaat het weer over. Ik wacht morgenochtend nog even af bedankt voor de tip :)

@martin. Ja zo zou ik het ook vewachten. Of je nou zelf de temp anders handmatig instelt op de tstaat of via het programma daarvan. Blijkbaar gaat de ketel, of de tstaat of de heatlink daar toch anders mee om. Ik speur verder dank

[ Voor 22% gewijzigd door Yamahaa op 24-10-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
martinvdm schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:37:
[...]

Heb wel eens een beta via aparte firmware update tool ontvangen, lijkt me dus niet onmogelijk, maar je bent hierin toch echt afhankelijk van hw support.
Bedankt.

Ik heb inmiddels een andere app versie en firmware kijken of nu alles beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 12:52
Volgens mij vindt de Homewizard het terugzetten van de tijd met uur geen leuke grap. De grafieken crashen opeens als je inzoomt op het stukje waar de tijdsprong zit en mijn wattcher zegt dat ik vandaag 312 kWh heb verbruikt. Dat is bijna een complete maand aan energie, lol. Ook met de temperatuurwarden is iets vreemds aan de hand. De minimale waarde zijn gelijk aan de maximale waarden....

Wel jammer van de grafiek want die is nu niet meer normaal te bekijken. Is er een mogelijkheid om de waarde uit de grafiek te halen?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MickMack schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:01:
Volgens mij vindt de Homewizard het terugzetten van de tijd met uur geen leuke grap. De grafieken crashen opeens als je inzoomt op het stukje waar de tijdsprong zit en mijn wattcher zegt dat ik vandaag 312 kWh heb verbruikt. Dat is bijna een complete maand aan energie, lol. Ook met de temperatuurwarden is iets vreemds aan de hand. De minimale waarde zijn gelijk aan de maximale waarden....

Wel jammer van de grafiek want die is nu niet meer normaal te bekijken. Is er een mogelijkheid om de waarde uit de grafiek te halen?
Het blijft echt te gek voor woorden vind ik zelf. Lees dit topic maar eens na maar bijna bij elke zomer- of wintertijd wisseling klaagt men over issues zoals jij beschrijft. Het is wel erg amateuristisch vind ik als je na al die jaren iets simpels als een uur tijdverschil nog steeds niet goed op orde hebt.

Edit: om nog antwoord te geven op je vraag. Helaas kan dit niet zomaar of je moet de hw open maken en de SD Card editen.

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 25-10-2015 20:17 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier geen problemen, behalve een beetje vreemde temperatuursgrafiek tussen 2 en 3 :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Km5Kb8XyuVDy2jlFf63FKlBa/full.jpg

Edit:
Te vroeg gejuicht :(
Mijn energiemeting van zondag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UsYgWUuBwBZx83z772MbOO79/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 25-10-2015 20:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Maandag ziet het er weer normaal uit, maar het is idd bijzonder knullig dat het na tig jaar nog fout gaat :/
Nog gekker is dat de grafiek op zich geen extreme waardes vertoont en het gemiddelde toch overhoop ligt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Dus als ik maandag weer ga kijken naar het verbruik van afgelopen week dan is de extreme waarde weer verdwenen? Ik heb vandaag 18734 kWH gebruikt, ligt wel boven het gemiddelde hier thuis. Eigenlijk zou je bij extreme afwijkingen zelf een gemiddelde waarde moeten kunnen invullen zodat het allemaal wel normaal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik heb de HW app ook op de Apple Watch, maar ik heb er daarop geen moer aan.
Je kan alleen de scenes gebruiken en die gebruik ik niet. :p

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 12:52
Hmm, de extreme waarden zijn inderdaad als sneeuw voor de zon verdwenen. Grafiek is ook normaal

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yeps, hier ook :)
rimave schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:02:
Ik heb de HW app ook op de Apple Watch, maar ik heb er daarop geen moer aan.
Je kan alleen de scenes gebruiken en die gebruik ik niet. :p
Op Android Wear doet de HW het nog niet (ik heb wel scenes). Hoop dat dat snel komt, lijkt me handig :)

[ Voor 91% gewijzigd door anandus op 26-10-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
jermain schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:14:
Iemand enig idee of hier een KlikAanKlikUit Drukknopzender (ACDB-7000B) op aangesloten kan worden :) ?
Gaat hier om een Golmar T-710R Intercom, schema:
[...]
barrymel schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:37:
[...]
ik heb een andere intercom maar ongeveer het zelfde
[...]
Ik heb bij mijn Golmar intercom het ook met een relais opgelost, zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/123550
In mijn geval heb ik het rechtstreeks van de zoemer afgetapt (bij jou dus de 2 witte draadjes bovenin, de zoemer is dat ding links onderin). Wit en geel lijkt echter ook wel logisch in deze situatie.
Ik gebruik geen HomeWizard maar Domoticz, ik heb er nog wel een scriptje tegenaan gegooid om meerdere pulsen (de pakketbezorger drukt zo 4-5x op de bel) te onderdrukken, anders kreeg ik meerdere pushnotificaties.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
bhoek schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

schakel de groepen dmv een scene, dan gaat de hw sequencieel alles schakelen.
die open dipool werkt idd perfect, zowel mijn hw als diverse deurzenders hebben dit nu. ik gebruik een lengte van 16.3 cm, gerekend vanaf soldeerpunt
Ik heb het geprobeerd dmv van een scene, maar nog steeds weigert er altijd een. Apart schakelen doen ze het allebei perfect, maar samen in een scene lukt niet. Gisteren ben ik met een verlengkabel aan het testen geweest, de ontvangers moeten echt minimaal 3 meter uit elkaar zitten om elkaar niet te storen, maar heb het nog niet toegepast. Ik heb 2x Smartwares inbouwschakelaar dimmer 100W SH5-RBD-01A. Met andere schakelaars in het huis werken de scenes goed, en ook met elk van deze schakelaars, alleen dus niet samen :X .
Zou het misschien helpen om 1 van de 2 te vervangen voor een KAKU inbouwdimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
gerardwr schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:13:
Hallo,

Kent iemand het antwoordformaat van het Homewizard commando /kks/get/0/log of zou iemand het bij zijn HW willen opvragen?

Ik verwacht iets dergelijks, maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed:
code:
1
2
3
4
[
{"status":"yes","timestamp":"2015-10-19 16:37","type":"motion"},
{"status":"no","timestamp":"2015-10-19 16:38","type":"motion"}
]
Moet zijn (met dank aan R.)
code:
1
2
3
4
5
6
[
{ "t" : "2015-10-25 12:41:00", "status" : "yes" }, 
{ "t" : "2015-10-25 12:42:22", "status" : "no" }, 
{ "t" : "2015-10-25 12:47:25", "status" : "yes" }, 
{ "t" : "2015-10-25 12:48:23", "status" : "no" }
]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
anandus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:39:
Yeps, hier ook :)

[...]

Op Android Wear doet de HW het nog niet (ik heb wel scenes). Hoop dat dat snel komt, lijkt me handig :)
Ik zag op youtube een filmpje dat ze android wear gebruiken, samen met tasker. In tasker kan je ook opdrachten uitvoeren via http get.
Ik gebruik tasker ism mijn Pebble watch en dat werkt prima.
Op mijn pebble de rechter knop bovenin vasthouden, app verschijnt, rechts onder indrukken en alle lampen zijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukew
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 13:42
Ik zie in diverse post informatie verschijnen over HomewizardPHP. Nu is de site niet meer beschikbaar waar al de informatie en source op was te vinden.

Heeft iemand de laatste versie, en zou jullie met mij willen delen?
Het ziet er veel belovend uit.
Andere suggesties zijn ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mike123 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:35:
[...]

Ik zag op youtube een filmpje dat ze android wear gebruiken, samen met tasker. In tasker kan je ook opdrachten uitvoeren via http get.
Ik gebruik tasker ism mijn Pebble watch en dat werkt prima.
Op mijn pebble de rechter knop bovenin vasthouden, app verschijnt, rechts onder indrukken en alle lampen zijn aan.
Ik heb ook het een-en-ander lopen via tasker (zie bijv dit testje met voice control).
En kan het vast ook integreren in mijn horloge, maar gewoon native is wel zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Iemand dit al eens geprobeerd? YouTube: Homewizard spaakherkenning

Ik zou graag zoiets op mij Ipad hebben aan de wand. Ik ben nl waanzinnig blij met de huidige configuratie hier van de HW..en dergelijke goed uitgewerkte apps mogen mij best wat kosten...

[ Voor 43% gewijzigd door Yamahaa op 29-10-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, 'k heb nog wat files in een backup gevonden: http://egregius.be/files/HomewizardPHP.zip
Vraag mij wel niet meer hoe of wat, te lang geleden en best blij dat ik er van af ben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yamahaa schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:09:
Iemand dit al eens geprobeerd? YouTube: Homewizard spaakherkenning

Ik zou graag zoiets op mij Ipad hebben aan de wand. Ik ben nl waanzinnig blij met de huidige configuratie hier van de HW..en dergelijke goed uitgewerkte apps mogen mij best wat kosten...
Ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van SiriProxy om native Siri te gebruiken echter dit werkt niet meer sinds ios8. Ik gebruik nu ook Home Remote app naar tevredenheid. Welliswaar niet de spraakherkenning maar de functie zit er wel in. Wellicht ben je hiermee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo

Welke pin moet ik precies van de antenne weg halen ?
Doe jullie dit door eiland te desolderen of printbaan doorkrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
Pebble HW Heatlink

Dit is mijn Pebble app voor de HW icm de Heatlink.

Actuele temperatuur ophalen, aanpassen en temperatuur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
CoachKoos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:40:
[afbeelding]

Dit is mijn Pebble app voor de HW icm de Heatlink.

Actuele temperatuur ophalen, aanpassen en temperatuur instellen.
Heb je deze app zelf gemaakt. Ziet er simpel en makkelijk te gebruiken uit. Is de app gekoppeld met een app op de telefoon of direkt via de HW app. Of stuurt hij http opdrachten via de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trunks81 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:24:
Hallo

Welke pin moet ik precies van de antenne weg halen ?
Doe jullie dit door eiland te desolderen of printbaan doorkrassen.
Als het gaat om de HomeWizard zelf, dan geen.
Gewoon de antenne op de meest linker pin van het antenne-blok solderen.
Zie hier voor plaatjes

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
mike123 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:14:
[...]

Heb je deze app zelf gemaakt. Ziet er simpel en makkelijk te gebruiken uit. Is de app gekoppeld met een app op de telefoon of direkt via de HW app. Of stuurt hij http opdrachten via de telefoon?
Zelf gemaakt inderdaad. Pebble heeft aardig wat tutorials op de site. Heb een simpele weersvoorspellingsapp (ophalen temp in een plaats via openweather.org) omgebouwd om de temperatuur op te halen van Heatlink.

Werkt direct via HW app. Tenminste zo is er internetverbinding om de http opdrachten te verzenden. Daarmee kan ik ook buiten de deur de temp aanpassen. Onderweg in de auto naar huis bijvoorbeeld. :)

Wil m nog generiek maken. Nu staat m'n IP en password er nog vast in. Ook lastig als Telfort besluit m'n (vaste) IP adres te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Kan je de status van een deursensor zelf wijzigen zonder die sensor te activeren ?
Ik heb er soms een paar waarvan ik zeker weet dat ze uit zijn maar 'aan' staan in de HW. Die zou ik dan willen resetten.
Via ip switch ? Via tasker ? ... Anyone, anyhow?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Laatst online: 16:40
Vannacht om 5 uur besloten de rookmelders hier te gaan piepen (alle 4) dus iedereen gelijk wakker :)
Dit deden ze een paar seconden en toen stopten ze weer.

Heeft iemand dit ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik niet, maar ik geloof een soortgelijke situatie in dit topic gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
anandus schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:49:
[...]

Ik niet, maar ik geloof een soortgelijke situatie in dit topic gelezen te hebben.
Hmm, ja het is zeker niet handig. Wij hebben ze ook nog niet zo lang en ze werken nog niet met een Homewizard, we gaan binnenkort pas een HW kopen als we de garage en de schuur draadloos willen aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die rookmelders zijn optische melders.
Dus als er een stofje of een beestje in zit, gaan ze ook af.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:24:
Die rookmelders zijn optische melders.
Dus als er een stofje of een beestje in zit, gaan ze ook af.
En als je ze koppelt aan elkaar gaan ze allemaal oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Gaan ze dan maar een paar seconden af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:44:
Gaan ze dan maar een paar seconden af?
Ik heb altijd ervaren:

1x korte piep : batterij alarm leeg (9v)
3-4x korte piep : batterij koppeling leeg (AA)
Alsmaar piepen : begin je zorgen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
martinvdm schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:35:
[...]

Ik heb altijd ervaren:

1x korte piep : batterij alarm leeg (9v)
3-4x korte piep : batterij koppeling leeg (AA)
Alsmaar piepen : begin je zorgen te maken ;)
Als er een batterij leeg is (wat mij sterk lijkt want ik heb ze pas 2 maanden) gaan ze dan allemaal tegelijk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:40:
[...]

Als er een batterij leeg is (wat mij sterk lijkt want ik heb ze pas 2 maanden) gaan ze dan allemaal tegelijk af?
Dan gaat er maar 1 af.
Je weet niet hoe lang hij in de winkel heeft gelegen, ik had ook binnen 3 maanden een enkele piep bij 2 units.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Speedy-Andre schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:44:
[...]

Dan gaat er maar 1 af.
Je weet niet hoe lang hij in de winkel heeft gelegen, ik had ook binnen 3 maanden een enkele piep bij 2 units.
We hebben hem online gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jochemd13 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:45:
[...]

We hebben hem online gekocht :)
Is dat geen winkel dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ja maar daar staat hij toch niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een batterij gaat er niet op vooruit als hij 2 jaar ergens ligt.
Beetje overdreven misschien maar je kan eens kijken of er een houdbaarheids datum op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Slechte ontvangst van deurcontacten ea.
Gedurende mijn verlengde weekend eens een poging gedaan om de signalen welke ik minst vlot ontvang te verbeteren:
Magneetcontact HE-852 welke aan mijn verlichting op de zolder hangt - via een relais, omdat mijn jongste regelmatig die verlichting vergeet te doven - voorzien van een antenne en ook mooi verticaal gericht net als de andere antennemods. Komt nu ook mooi binnen.
Magneetcontact HE-852 aan garagedeur: dacht eerst dat deze soms geen signaal gaf omdat de deur te hard toe klopte door de slecht afgestelde deurpomp 8)7 . Deurpomp is nu perfect geregeld maar signaal van deurcontact was nog steeds niet ok. Dan ook maar voorzien van antenne maar was niet echt verbeterd.
Wat verder getest en gemerkt dat ik soms probleem heb van te veel/snel binnenkomende signalen op de HW : als ik van garage naar de achterdeur stap kan ik binnen de 2 seconden 2 deurcontacten + 1 bewegingsschakelaar activeren. Hierbij komt het deurcontact van de garage dan niet binnen en blijft deze zogezegd open (maar deur wel mooi dicht met deurpomp)
Als ik iets minder snel stap komen deze 3 signalen wel ok binnen.
Iemand soortgelijke ervaringen ? Of praktische tips hieromtrent ?
Vertraagd versturen van een signaal of dubbel sturen zou wel nuttig zijn.
Door weekendje verder spelen komen alle deurcontacten nu wel goed binnen voor zover ik niet te snel stap van garage naar achterdeur d:)b

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor de koopjesjagers:
Ik heb net 2 Bresser TS34C temp/hum sensors met 5 kanalen binnen, ze gaan van -20 tot 60 graden.
De HW herkent ze en ook m'n Cresta Pws 720 geeft ze weer.
Prijs voor 2 stuks bij Amazon.de is rond €36 incl. verzending!
Het batterijvak (2x AA meegeleverd) zit dichtgeschroefd om hem waterdicht te maken.
Hij lijkt sterk op een TFA.
De levering is zo kaal als het maar kan, hij zit in een wit doosje zonder handleiding of wat dan ook :o

Afbeeldingslocatie: https://www.pce-instruments.com/dutch/slot/9/artimg/normal/bresser-gmbh-thermo-hygro-radio-sensor-5ch-7009993-2213400_883345.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:26:
Voor de koopjesjagers:
Ik heb net 2 Bresser TS34C temp/hum sensors met 5 kanalen binnen, ze gaan van -20 tot 60 graden.
De HW herkent ze en ook m'n Cresta Pws 720 geeft ze weer.
Prijs voor 2 stuks bij Amazon.de is rond €36 incl. verzending!
Het batterijvak (2x AA meegeleverd) zit dichtgeschroefd om hem waterdicht te maken.
Hij lijkt sterk op een TFA.
De levering is zo kaal als het maar kan, hij zit in een wit doosje zonder handleiding of wat dan ook :o

[afbeelding]
Voor nog geen 7 euro meer heb je de Smartwares versie op basis van 868 MHz. Ik zou het er zeker voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als 5 stuks nog niet genoeg is, dan ga je met de 868MHz versie verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:32:
Als 5 stuks nog niet genoeg is, dan ga je met de 868MHz versie verder :)
Het bereik en de stabiliteit van de 868 versie is stukken beter. Met de 433 had ik nog wel eens last van NO DATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat valt hier wel mee, ik heb begrepen dat het fout kan gaan als 2 sensors tegelijk rapporteren.
Het is met plaatsen te merken dat het soms kritisch luistert, ietsje draaien en het werkt beter.
Mooi van 868 is dat het de 433 niet in de weg zit, al zou het theoretisch elkaar kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 11:18
Ok, misschien hier wel niet 100% op zijn plaats, maar ik heb sinds gisteren mijn Homewizard gekoppeld aan Domoticz wat op mijn Synology draait zonder dat ik een RFXCom heb.

Wat heb ik gedaan:

1. php bestand genomen om bijvoorbeeld mijn thermometers uit te lezen
2. php bestand via de taken van de synology elke minuut laten lopen
3. in Domoticz de thermometers aanmaken als virtual sensors

Dat is al voldoende om het te laten werken. Daarnaast heb ik een aantal "switches" aangelegd in Domoticz die ik via een URL aan homewizard koppel. Daar zijn al handige bestanden voor.

Het was even een flink gepuzzel, maar ik kan dus nu op een makkelijke manier net iets meer doen dan de Homewizard op dit moment kan...

Voorbeeld:
- Heb nu een script aangemaakt op Domoticz dat de luchtvochtigheid van de badkamer meet en als er een wijziging van 2% optreedt in 2 minuten tijd, dan gaat de ventilator automatisch aan.

Voor nu een prima aanvulling op dat wat we al hebben draaien! Ik vind de app van Homewizard beter/makkelijker dan Domoticz momenteel (en heb ook wat 868 apparatuur) dus de Homewizard blijft sowieso nog in gebruik! Ik kan nu alleen wat extra dingen doen die ik eerst niet goed.. (complexere if then else statements.....).

Handig!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk, dit zou ik met m'n Raspberry Pi2 kunnen doen, die logt nu de opwek van de panelen en nog wat zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:37:
Leuk, dit zou ik met m'n Raspberry Pi2 kunnen doen, die logt nu de opwek van de panelen en nog wat zaken.
precies.... is niet heel complex als je eenmaal weet wat je moet doen.... maar er staat in dit topic ook al genoeg info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:13:
Ok, misschien hier wel niet 100% op zijn plaats, maar ik heb sinds gisteren mijn Homewizard gekoppeld aan Domoticz wat op mijn Synology draait zonder dat ik een RFXCom heb.

Wat heb ik gedaan:

1. php bestand genomen om bijvoorbeeld mijn thermometers uit te lezen
2. php bestand via de taken van de synology elke minuut laten lopen
3. in Domoticz de thermometers aanmaken als virtual sensors

Dat is al voldoende om het te laten werken. Daarnaast heb ik een aantal "switches" aangelegd in Domoticz die ik via een URL aan homewizard koppel. Daar zijn al handige bestanden voor.

Het was even een flink gepuzzel, maar ik kan dus nu op een makkelijke manier net iets meer doen dan de Homewizard op dit moment kan...

Voorbeeld:
- Heb nu een script aangemaakt op Domoticz dat de luchtvochtigheid van de badkamer meet en als er een wijziging van 2% optreedt in 2 minuten tijd, dan gaat de ventilator automatisch aan.

Voor nu een prima aanvulling op dat wat we al hebben draaien! Ik vind de app van Homewizard beter/makkelijker dan Domoticz momenteel (en heb ook wat 868 apparatuur) dus de Homewizard blijft sowieso nog in gebruik! Ik kan nu alleen wat extra dingen doen die ik eerst niet goed.. (complexere if then else statements.....).

Handig!
Zoals je weet heb ik het ook draaien. Ik sync welliswaar geen thermometers maar gebruik bijvoorbeeld wel de snapshot functie via Telegram. Dit werkt bijzonder goed. Iets wat Homewizard nog steeds niet op orde heeft. Maargoed is idd een beetje off-topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Voor de mensen die Philips Hue willen combineren met de HW: het werkt niet goed, dus lees je goed in via dit topic. Tot ik de Hue als hoofdverlichting had was ik best tevreden over het HW systeem. Maar na de aanschaf van het (fantastische) Hue systeem werd de HW een bron van ergernis en ga ik zsm over op Domoticz.

ik had deze problemen:
- je kunt niet een wit-tint instellen via de HW app, alleen kleurtinten. onbegrijpelijk...
- Hue lampen reageren erg traag en de scenes schakelen al zo traag!
- in de app veranderde de ingestelde kleuren opeens, kon ik weer beginnen...
- ik wil eerst de Hue schakelen in een scene en dan de andere schakelaars maar dat gaat niet. De Hue lampen worden automatisch onderaan gezet.

Vaarwel HW... Het Hue systeem is zo mooi en gebruikersvriendelijk (WAF) dat ik graag de HW opgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Hue helemaal niet traag bij mij icm HW, juist zeer snel, misschien heb je probleem met de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
bhoek schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:20:
[...]

ziet er wel goed uit, ben alleen nog niet uit of deze app ook waardes/status kan laten zien, en of de http commando's ook via internet verstuurd kunnen worden, bv middels poort forwarding of vpn.
heeft dus nog nader onderzoek nodig. bedankt voor de tip in ieder geval
Sorry, was langere tijd niet hier. Ja, iRule kan waarden en status laten zien, compleet met door jezelf in te stellen parsing en meer van dat moois. Ik lees bijv. de status van de HomeWizard uit en pluk daar het netto verbruik van vandaag uit om weer te geven in iRule. Het is niet heel eenvoudig, maar het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe 2 vraagjes bij elkaar...

Ligt het aan settings in de HW dat een bewegingssensor een snapshot van een camera niet correct neemt? Als ik naar de historiek ga kijken, zie ik een zwarte screenshot, of soms de bovenste 3 mm foto, de rest zwart. Lijkt alsof het opslaan te snel gaat, en de foto nog niet helemaal was ingeladen in de HW? Is hier iets aan te doen? Camera waarmee ik test is een Foscam. Uiteindelijke camera is nog slechter (geen snapshot), en is een Maginon.

Andere 'gerelateerde' vraag:

Ik zou graag hebben dat die sensor niet steeds een snapshot van de camera neemt. Enkel als ik "weg" ben, en dan met push notificatie mij inlicht van beweging. Die push notificatie krijg ik wel opgezet, maar niet dat de sensor enkel snapshots moet nemen als ik "weg" ben. Kan dit in de HW?

Waar worden die snapshots trouwens bewaard? Neemt dat niet veel plaats in als die zo 20 shots per dag neemt?

EDIT: Heb de zoekfunctie eens uitvoerig proberen gebruiken, en na heel wat rondlezen, de optie om Pushingbox te gebruiken tegengekomen. Als ik het goed heb, kan ik met deze extra service mijn beide problemen oplossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:24:

Ligt het aan settings in de HW dat een bewegingssensor een snapshot van een camera niet correct neemt? Als ik naar de historiek ga kijken, zie ik een zwarte screenshot, of soms de bovenste 3 mm foto, de rest zwart. Lijkt alsof het opslaan te snel gaat, en de foto nog niet helemaal was ingeladen in de HW? Is hier iets aan te doen? Camera waarmee ik test is een Foscam. Uiteindelijke camera is nog slechter (geen snapshot), en is een Maginon.

Ik zou graag hebben dat die sensor niet steeds een snapshot van de camera neemt. Enkel als ik "weg" ben, en dan met push notificatie mij inlicht van beweging. Die push notificatie krijg ik wel opgezet, maar niet dat de sensor enkel snapshots moet nemen als ik "weg" ben. Kan dit in de HW?

Waar worden die snapshots trouwens bewaard? Neemt dat niet veel plaats in als die zo 20 shots per dag neemt?

EDIT: Heb de zoekfunctie eens uitvoerig proberen gebruiken, en na heel wat rondlezen, de optie om Pushingbox te gebruiken tegengekomen. Als ik het goed heb, kan ik met deze extra service mijn beide problemen oplossen?
Ik heb de snapshot functie van de camera zelf gebruikt om snapshots te maken en de HW laat ik de camera aan en uit zetten als we weg zijn of thuis komen. Werkt naar behoren tevens omdat in de camera die ik gebruik de optie zit om alleen te reageren op een bepaald gebied van het beeld.

Zodra we weg zijn gaat de camera aan en reageert op beweging van de achterdeur en tuinpoort zodra de camera daar beweging detecteert maakt ie iedere 5 sec een snapshot zolang de beweging duurt met een minimum van 3 snapshots. Camera is een 720p camera voor 2 tientjes van een welbekende chinese ali ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is al jaren een bug bij Homewizard die ze maar niet op lossen. Ik heb er ook vaak last van. Zoek dit topic maar eens na, je bent niet de enige. Oplossing volgens hw is de kwaliteit van de camera terug zetten naar 640x480 8)7 . Ik maak de Snapshots nu met Domoticz en verstuur ze naar Telegram. Werkt goed, wachten op een oplossing vanuit hw zou ik niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij worden snapshots gemaakt met behulp van een aparte, op de HW aangesloten, bewegingsmelder (dus niet de in de camera ingebouwde). Via een Taak in de HW (ALS Beweging voor DAN SnapshotVoor gaat aan DAN Notificeer 1x) wordt een snapshot gemaakt. "SnapshotVoor" is een in de HW aangemaakte schakelaar (type HTTP GET) die een melding stuurt naar de URL van een bij Pushingbox aangemaakt Scenario. Pushingbox laat dan de camera een snapshot nemen (of verschillende camera's tegelijk); deze camera hoeft niet met de HW verbonden te zijn, maar moet uiteraard wel via internet aangestuurd kunnen worden. Pushingbox stuurt de snapshot mij dan per email toe. De HW stuurt nog een bewegingsnotificatie (ingesteld in de hiervoor genoemde Taak).
Als je in de HW Geofencing hebt geactiveerd, kan de Taak zo worden ingesteld dat deze niet werkt als je thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
domoticasmurf schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:12:
ik had deze problemen:
- je kunt niet een wit-tint instellen via de HW app, alleen kleurtinten. onbegrijpelijk...
- Hue lampen reageren erg traag en de scenes schakelen al zo traag!
- in de app veranderde de ingestelde kleuren opeens, kon ik weer beginnen...
sorry maar ik heb 4x Hue en bedien ze alleen via de HW App en herken dit echt niet..

gisteren via de HW site de Invited Smart Lock besteld, vandaag afgeleverd, ben er mee gaan spelen zonder gemonteerd te hebben ... ;w :-( maar wat maakt dat ding een herrie :'(
zooo jammer... heb er zo lang naar uit gekeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het ligt niet altijd aan de HW zelf, sinds ik m'n router een update gaf verlies ik opeens contact met de HW.
Herstelt hij dat niet zelf dan haal ik de prik er even af en dan ziet hij de witte Hue lampen opeens weer als gekleurde lampen |:(
Het lijkt wel of de instellingen van een oudere backup zijn, ik moet steeds weer die lampen opnieuw zoeken.
Hij noemt ze trouwens 'undefined' als ze ten onrechte kleur krijgen.

[edit]Ik heb een ticket bij HW ingeschoten want deze bug is rete irritant :P

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-11-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb 2x een Foscam F19831P v2 IP cam op de HW naast 4 andere cams, nu heb ik 1 van deze Foscam een update van de Firmware gedaan versie 2.2.18.

Nu krijg ik geen MJpeg beeld meer ook niet na

http://ip address:port/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=admin&pwd=&cmd=setSubStreamFormat&format=1
Here “1” sets an MJPEG stream, if we don't want to set the MJPEG stream, we would set the number to “0”, “0” sets an H.264 stream.

When inputting this URL and pushing "Enter" in your browser, it will return the following result:

<CGI_Result>
<result>0</result>
</CGI_Result>
ik krijg namelijk CGI result 1 of 3

RTSP beeld laad heel erg traag namelijk in de HW app en dat is lastig als je een lamp wil zien schakelen.

Van alles gedaan niks lukte, maar dat is niet zo verwonderlijk nadat ik contact op nam met Foscam: ze hebben het doorgespeeld naar de fabrikant, het is een fout in de Firmware en de volgende update moet dat herstellen waarschijnlijk eind van de maand.

Dus deze info ook voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oertje schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:23:
...........
Van alles gedaan niks lukte, maar dat is niet zo verwonderlijk nadat ik contact op nam met Foscam: ze hebben het doorgespeeld naar de fabrikant, het is een fout in de Firmware en de volgende update moet dat herstellen waarschijnlijk eind van de maand.
......
Testen, testen, testen ........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
carpcatcher schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:15:
[...]

sorry maar ik heb 4x Hue en bedien ze alleen via de HW App en herken dit echt niet..
@carpcatcher: ik wil graag WIT-tinten gebruiken bij m'n Hue kleurenlampen, dus in de range van 2200 - 6500 graden Kelvin maar dat gaat echt niet via de HW app...

Misschien heb jij een oplossing? Ik en anderen hebben die nog niet gevonden en das echt balen want je ziet echt altijd een kleurzweem in het 'warme' licht dat je heb gekozen via de HW. De kleur instellen via een andere app en dan de HW gebruiken om de lampen alleen maar aan/uit te zetten werkt ook niet want de HW gebruikt alleen de eigen KLEUR instellingen voor de Hue lampen.

Omdat de Hue kleurenlampen alleen gebruikt worden hier ivm de prachtige wit tinten die je ermee kunt instellen, is HW gebruiken geen optie meer.

Zoals je hier ziet, heb je GEEN mogelijkheid bijv 2700K te selecteren, je kunt alleen aan de gang met kleur tinten. hopelijk gaat HW dat aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/export_img_0311.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domoticasmurf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:28:
[...]

Omdat de Hue kleurenlampen alleen gebruikt worden hier ivm de prachtige wit tinten die je ermee kunt instellen, is HW gebruiken geen optie meer.
Er is maar 1 wit. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
Als je slim wilt zijn moet je wel goed lezen... ;)
Ik zei wit TINTEN.

[ Voor 12% gewijzigd door domoticasmurf op 11-11-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Beter geen reactie dan "grappige" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domoticasmurf, er zijn dus geen tinten wit.

Oertje, het is niet grappig en ook niet zo bedoeld.

Wit is licht waarin alle voor ons oog waarneembare golflengtes even sterk vertegenwoordigd zijn.

De rest is gekleurd, dwz niet wit en niet zwart.
Zwart is het totaal gebrek aan voor ons oog waarneembaar licht.
Een term als 2700K is de aanduiding voor een beperkte verzameling van golflengtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domoticasmurf, ik begrijp je frustratie. HW suggereert dat je de HUE via de HW net zo kunt aansturen als met de originele middelen van de HUE. Dat is dus niet zo. Daar zouden ze inderdaad iets aan moeten doen, of ze moeten in hun informatie vermelden dat je met de HW slechts een beperkte instellingsmogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
Voor de hue heb ik helaas geen oplossing. Had gehoopt dat het via IFTTT kon met "maker" om http commando's te ontvangen en daarmee de hue aan te sturen. maar helaas daarin ook geen wit tinten.

Verder zie ik dat je je iPod laders schakelt, maar hoeveel laders hangen eraan?
En wat verbruikt er meer stoom? een kaku ontvanger of een lader die niet gebruikt word?
Of is er een andere rede waarom je ze schakelt?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Is waarschijnlijk wat waanzinnig, maar je kunt natuurlijk één van die nieuwe schakelaars voor de Hue kopen, die openmaken en de contacten van de drukknoppen verbinden met een universele schakelaar voor de HW. Dan schakel je wel scenes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gossie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:31:
Is waarschijnlijk wat waanzinnig, maar je kunt natuurlijk één van die nieuwe schakelaars voor de Hue kopen, die openmaken en de contacten van de drukknoppen verbinden met een universele schakelaar voor de HW. Dan schakel je wel scenes e.d.
Een dure workaround ☹ ; HW moet er toch iets aan doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
Beste mensen,

Bij onze buurvrouw is gisteravond ingebroken terwijl zij boven zat. Nu is moeder des huizes helemaal in paniek en durft het huis niet meer uit(vrouwen😜) nu is er een kleine budget vrijgekomen om 2 camera's te kopen en nog wat accesoires.

Vraag1: : zal ik dit met homewizard doen( heb al alles staan)

Vraag 2: zijn de cameras in de homewizard shop aan te raden? Of zijn er betere suggesties?

Ik hoor het graag, ga me er nu ook in verdiepen maar hoor alvast wat suggesties.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 16:18
Antwoord 1: Is een optie.
Antwoord 2: Net wat voor functies je wil. Homewizard website heeft nog wel eens hoge prijskaartjes...
prld schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:01:
Beste mensen,

Bij onze buurvrouw is gisteravond ingebroken terwijl zij boven zat. Nu is moeder des huizes helemaal in paniek en durft het huis niet meer uit(vrouwen😜) nu is er een kleine budget vrijgekomen om 2 camera's te kopen en nog wat accesoires.

Vraag 2: zijn de cameras in de homewizard shop aan te raden? Of zijn er betere suggesties?

Ik hoor het graag, ga me er nu ook in verdiepen maar hoor alvast wat suggesties.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 16:18
domoticasmurf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:28:
[...]

@carpcatcher: ik wil graag WIT-tinten gebruiken bij m'n Hue kleurenlampen, dus in de range van 2200 - 6500 graden Kelvin maar dat gaat echt niet via de HW app...

Misschien heb jij een oplossing? Ik en anderen hebben die nog niet gevonden en das echt balen want je ziet echt altijd een kleurzweem in het 'warme' licht dat je heb gekozen via de HW. De kleur instellen via een andere app en dan de HW gebruiken om de lampen alleen maar aan/uit te zetten werkt ook niet want de HW gebruikt alleen de eigen KLEUR instellingen voor de Hue lampen.

Zoals je hier ziet, heb je GEEN mogelijkheid bijv 2700K te selecteren, je kunt alleen aan de gang met kleur tinten. hopelijk gaat HW dat aanpassen.

[afbeelding]
All een mail gestuurd naar support@homewizard.nl? duurt soms even voor je reactie hebt maar ze lezen het wel.
Zelf heb ik geen kleur versies van de HUE lampen en dus geen problemen. Maar kan me de irritatie goed voorstellen.
Als iedereen die hier tegenaanloopt een melding maakt zal er in de loop van de tijd verandering in komen.

Zodra ik in de beta versies van homewizard een bugfix voorbij zie komen zal ik dat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kijkshop heeft de Cresta TX320 weer op voorraad: http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
pliesie schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:11:
Antwoord 1: Is een optie.
Antwoord 2: Net wat voor functies je wil. Homewizard website heeft nog wel eens hoge prijskaartjes...

[...]
Op antwoord1: zou het dan beter zijn met een nas of raspberry pi? Heb me zelf nooit zo in verdiept met cameras

Antwoord2: de functies moeten gewoon simpel zijn opnemen( opslaan voor paar dagen) en gewoon scherp beeld met dag en nacht. Ze hoeven niet te kunnen draaien of met leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik krijg nog steeds spoedig verwacht. of zijn ze al weer op als jij ze wel kon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Beste mensen,

Bedankt
Camera beelden hebben alleen zin achteraf als je ze opneemt in mijn visie. Dat doet HW niet. Een NAS lijkt dus voor de hand liggender. Daarnaast waar ga je dan opnemen. Buiten binnen? HD of lager (slechte beelden). Ikzelf heb meer dan 7 cams en HW is ongeschikt voor bewaking. Wel nuttig om live even mee te kijken of een scene goed (afgemaakt) is. Met een klein budget bereik je dat je even kan meekijken maar verder kom je niet.

mvg

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 16-11-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
oertje schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:47:
[...]

Ik krijg nog steeds spoedig verwacht. of zijn ze al weer op als jij ze wel kon bestellen?
Vanochtend al besteld. Maar je moet er heel snel bij zijn, is echt roofgoed die TX320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:45:
[...]

Camera beelden hebben alleen zin achteraf als je ze opneemt in mijn visie. Dat doet HW niet. Een NAS lijkt dus voor de hand liggender. Daarnaast waar ga je dan opnemen. Buiten binnen? HD of lager (slechte beelden). Ikzelf heb meer dan 7 cams en HW is ongeschikt voor bewaking. Wel nuttig om live even mee te kijken of een scene goed (afgemaakt) is. Met een klein budget bereik je dat je even kan meekijken maar verder kom je niet.

mvg

Peter
Ik heb 6 cams hangen waarvan 2 Foscam 19831P v2 , die zijn heel goed in HD je kunt ze besturen en je kan er bv een 32GB sd kaart in stoppen daar neemt ie beelden automatisch op bij alarm , of en naar mail.
dus zeer eenvoudig even googlen voor laagste prijs zelfs bij wehkamp....

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 16-11-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
oertje schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:13:
[...]

Ik heb 6 cams hangen waarvan 2 Foscam 19831P v2 , die zijn heel goed in HD je kunt ze besturen en je kan er bv een 32GB sd kaart in stoppen daar neemt ie beelden automatisch op bij alarm , of en naar mail.
dus zeer eenvoudig even googlen voor laagste prijs zelfs bij wehkamp....
Dat zijn iig cameras binnen. Mail kan alleen fotos maar dat is iid best handig. Bedenk wel dat als ze (de boeven) je camera meenemen dan ook meteen je beelden hebben. De meeste foscams hangen niet heel vast :) en dan nog speelt in dit geheel de HW een zeer kleine rol.

[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 16-11-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Zijn de invited smart lock sloten de enige "slimme" sloten?

Ik heb een deur tussen huis en serre die ik overdag en bij thuis stand open wil hebben en savonds en als ik er niet ben gesloten. Ideale case voor een Invited smart lock.. alleen 300 euro... pfffff

hoop geld voor iets simpels.... Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
miel schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:36:
Zijn de invited smart lock sloten de enige "slimme" sloten?

Ik heb een deur tussen huis en serre die ik overdag en bij thuis stand open wil hebben en savonds en als ik er niet ben gesloten. Ideale case voor een Invited smart lock.. alleen 300 euro... pfffff

hoop geld voor iets simpels.... Zijn er alternatieven?
misschien dit

http://www.myxlshop.nl/j-s-elektrisch-slot-xjl-sj100.html

en dan bedienen met een kaku schakelaar. deze schakelaar schakelt dan een 12V voedingsblokje voor het slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Maar dan moet er dus een kabel uit de deur naar een stopcontact lopen? Dat ziet ook niet echt netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mensen,

Bedankt
Zoals gezegd, HomeWizard neemt geen bewegend beeld op, dus zorg wel dat je iets anders hebt wat het beeld kan opnemen.
Een simpele Synology NAS kan dat al bijvoorbeeld. (vanaf zo'n 100 euro, excl harde schijf)
Let wel, eenmaal een Synology NAS gekocht, dan ben je aan die dingen verslaafd en ga je al snel kijken naar een snellere variant, die al die extra taken die je nooit gedacht had dat ze handig zijn, nog sneller doet. Wees dus gewaarschuwd ;)

Een ander probleem met camera's is de lichtgevoeligheid.
Zorg dus voor voldoende licht, dat schrikt inbrekers ook nog wat af ook.
Alternatief is een "night-vision camera" maar dat werkt in de praktijk ook niet lekker in het prijssegment "betaalbaar". Je zit altijd te klooien met IR-verlichting.

Maar IMHO is het nog altijd beter om te zorgen dat je -hoe egoïstisch het ook klinkt- je beter beveiligd bent dan je buren.
Dus een fatsoenlijk slot, wat niet met simpele middelen open te breken is.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de cilinders van M&C en dan vooral de dingen waartegen zij claimen te beschermen.
Ik heb ze zelf hier ook geplaatst, vooral ook omdat je dan alle deuren open kunt maken met dezelfde sleutel. Bij meer cilinders krijg je standaard meer sleutels en dan kan het bijvoorbeeld vrijwel even duur zijn om 4 cilinders te nemen ipv. 3 als je een bepaald aantal sleutels nodig hebt.
Maar goed, sloten en veiligheidsbeslag zijn een tikkeltje off-topic hier, maar ik raad je toch zeker aan daar ook even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:19:
[...]

Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van WifiMedia, waarvoor mijn dank aan Rik!
Afgelopen zaterdag ontvangen en direct geïnstalleerd. Mijn oude deurbeltrafo was een 8V, 0,5A transformator, deze heb ik ook vervangen voor een 8V/12V/24V trafo. Nooit gedaan, dus heel voorzichtig te werk gegaan met het vervangen, maar dit stelde eigenlijk niet echt veel voor.
Ik heb in mijn oude situatie een relais aan de trafo gekoppeld voor de KAKU ACDB-7000BC, deze heb ik gewoon aangesloten gelaten. De nieuwe deurbel trafo heb in ingesteld als 12V.
Ring gemonteerd, geïnstalleerd en direct probleemloos draaien i.c.m. met de ACDB-7000BC en HomeWizard, deze voor het aanzetten van de ganglicht na zonsondergang.
Ik moet zeggen dat ik de Ring een erg mooi apparaat vindt!

EDIT:
Handig om te vermelden, de afmetingen van de Ring zijn: 126mm x 61mm x 22mm (HxBxD)
Wat ook 1 van de redenen is, hij past precies op mijn kozijn van 65mm.
Ik heb ook gekeken naar de SkyBell 2.0, maar deze is 70mm rond en geen 720p beeld.

Zie hier wat foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb onlangs ook een ring doorbell gekocht !

welke relais moet ik kopen om deze op de beltransfo te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Is het iemand gelukt om de videostream van de Ring op zijn NAS op te nemen? Anders zit je aan een abonnement van $30 per jaar vast van een leverancier die mogelijk over een jaar niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
bikermouse schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:15:
Is het iemand gelukt om de videostream van de Ring op zijn NAS op te nemen? Anders zit je aan een abonnement van $30 per jaar vast van een leverancier die mogelijk over een jaar niet meer bestaat.
Dit gaat je niet lukken hoor. Er is niet eens een API beschikbaar en daarnaast zal RING de feed ook niet zomaar gratis beschikbaar stellen.

Als je dit product hebt zal je moeten betalen voor de opslag.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Hee, de nieuwe Nest ondersteunt nu ook Opentherm! Ik hoop dat HomeWizard deze ook snel gaat ondersteunen :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
pliesie schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:15:
[...]

All een mail gestuurd naar support@homewizard.nl? duurt soms even voor je reactie hebt maar ze lezen het wel.
Zelf heb ik geen kleur versies van de HUE lampen en dus geen problemen. Maar kan me de irritatie goed voorstellen.
Als iedereen die hier tegenaanloopt een melding maakt zal er in de loop van de tijd verandering in komen.

Zodra ik in de beta versies van homewizard een bugfix voorbij zie komen zal ik dat hier melden.
Bedankt voor je reactie, ja heb ik gedaan en inderdaad nog geen antwoord gehad maar voor mij maakt het niet meer uit want ik ben over naar Domoticz en wil echt nooit meer terug! Wat een verademing en mogelijkheden... Geweldig. in een half uur draaide alles.

Nu weet ik pas hoe veel meer je kunt doen met IF-THEN-ELSE etc.
Binnenkort Z-Wave toevoegen en m'n zonwering schakelaars vervangen door Z-Wave versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
daxy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:55:
Hee, de nieuwe Nest ondersteunt nu ook Opentherm! Ik hoop dat HomeWizard deze ook snel gaat ondersteunen :)
Nest is wel aan - uit ipv modulerend toch wel aandachts puntje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yamahaa schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:28:
[...]

Nest is wel aan - uit ipv modulerend toch wel aandachts puntje..
Nee, de nieuwe is wel modulerend.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
DennusB schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
[...]

Nee, de nieuwe is wel modulerend.
ok dus EN opentherm EN modulerend dat zou mooi zijn...hoe weet je dat laatste trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yamahaa schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:30:
[...]

ok dus EN opentherm EN modulerend dat zou mooi zijn...hoe weet je dat laatste trouwens?
nieuws: Nest brengt nieuwe versie uit met OpenTherm-ondersteuning

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:51:
[...]

Bij mij worden snapshots gemaakt met behulp van een aparte, op de HW aangesloten, bewegingsmelder (dus niet de in de camera ingebouwde). Via een Taak in de HW (ALS Beweging voor DAN SnapshotVoor gaat aan DAN Notificeer 1x) wordt een snapshot gemaakt. "SnapshotVoor" is een in de HW aangemaakte schakelaar (type HTTP GET) die een melding stuurt naar de URL van een bij Pushingbox aangemaakt Scenario. Pushingbox laat dan de camera een snapshot nemen (of verschillende camera's tegelijk); deze camera hoeft niet met de HW verbonden te zijn, maar moet uiteraard wel via internet aangestuurd kunnen worden. Pushingbox stuurt de snapshot mij dan per email toe. De HW stuurt nog een bewegingsnotificatie (ingesteld in de hiervoor genoemde Taak).
Als je in de HW Geofencing hebt geactiveerd, kan de Taak zo worden ingesteld dat deze niet werkt als je thuis bent.
Staat hier nu exact op dezelfde manier ingesteld.
Bedankt voor de reacties! _/-\o_

Alleen de geofence doet niet steeds wat je wil... (2 gebruikers). Staat soms op beiden thuis als we beiden afwezig zijn (ver genoeg weg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Kijkshop zijn ze alweer verdwenen. Deze webshop heeft ze, nog de nieuwste tot -25 graden ook, beter duur dan niet te koop >:)

www.weerstationkopen.nl/a...resta/tx-320-3-kan-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:50:
[...]

Bij de Kijkshop zijn ze alweer verdwenen. Deze webshop heeft ze, nog de nieuwste tot -25 graden ook, beter duur dan niet te koop >:)

www.weerstationkopen.nl/a...resta/tx-320-3-kan-sensor
Nou de kijkshop is niet leuk meer ze hebben de prijs met 3 euro omhoog gegooid, dus kun je idd beter elders kopen bv de 868Mhz van HW, dan heb je ook wat. :(

Maar ik vroeg me af of als een sensor word ondersteund door RFX com je dan ook aan de HW kunt koppelen, ik zag namelijk een in china voor 8,50. die werkt op domotics

[ Voor 14% gewijzigd door oertje op 17-11-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFXCOM kan heel veel 433 MHz sensoren koppelen, HW beperkt alleen Hideki protocol (Chinese producent) die onder heel veel namen dezelfde sensoren op de markt zet is mij ooit verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:01:
RFXCOM kan heel veel 433 MHz sensoren koppelen, HW beperkt alleen Hideki protocol (Chinese producent) die onder heel veel namen dezelfde sensoren op de markt zet is mij ooit verteld.
er staat bij Rubicson Protocol.seen in Domoticz as: Alecto WS1700.

Kan het nu wel of niet werken met HW?

[ Voor 9% gewijzigd door oertje op 17-11-2015 19:26 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!