Zie mijn posting van 23 mei. Zelfde verschijnsel.Slaxxx schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:52:
Iedere keer nadat de stroom van de hw eraf is geweest keert bij mij een apparaat terug in mijn overzicht, dat ik eerder had verwijderd.
De hw heeft firmwareversie 3.1 en het gaat om een somfy rts rolluikmotor.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er misschien iemand een definitieve oplossing?
Ik heb het gelukkig zelf niet, maar heb het hier wel vaker voorbij zien komen.Slaxxx schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:52:
Iedere keer nadat de stroom van de hw eraf is geweest keert bij mij een apparaat terug in mijn overzicht, dat ik eerder had verwijderd.
De hw heeft firmwareversie 3.1 en het gaat om een somfy rts rolluikmotor.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er misschien iemand een definitieve oplossing?
Kennelijk staan devices op meerdere plekken in de configuratie genoemd. (of kunnen op meerdere plekken worden genoemd)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb nog een tablet die ik niet geupdate heb, geen 3.0 dus en daar staan de timers nog gewoon en die werken wel ook, naast al het andere van de nieuwe update.(nog niet de nieuwste van vandaag trouwens android.)TD-er schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb het gelukkig zelf niet, maar heb het hier wel vaker voorbij zien komen.
Kennelijk staan devices op meerdere plekken in de configuratie genoemd. (of kunnen op meerdere plekken worden genoemd)
Dat kan natuurlijk ook de oorzaak van de problemen zijn... Verschillende versies gebruiken van de App.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het is denk ik wel een Béta versie omdat ik hier de gehele ochtend de computer aangehad heb met de HW open en tot op heden geen melding van een update gekregen.martinvdm schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:55:
[...]
Dat weet ik niet, ga ik wel onderzoeken. Heb voorlopig de oude hw weer aan staan, vanwege de aantal dagen data die ik mis op de nieuwe. Heb dus nog niet kunnen kijken, maar zodra de data goed en wel op de nieuwe hw is en ik de kans heb, bekijk ik het even.
Edit: wat me wel dan weer verbaasd is dat klaarblijkelijk nieuwe 3.2 firmware al publiekelijk uitgerold wordt zonder bekendmaking en release notes.
Of het was zo slecht dat ze het gelijk offline gahaald hebben, zou ook kunnen.
Ik heb 3.2 ook nog niet ontvangen, maar dit is wel vaker zo dat ze het gefaseerd uitrollen. Niet iedereen tegelijk.
Is de Foscam FI9853EP outdoor cam HW compatible ?
Verwijderd
ik heb hem terug gestuurd omdat de feed niet lekker samenwerkte met homewizard (en mn qnap NAS), bleef gepriegel om m aan de praat te krijgenruudvee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:08:
heb zelf daarna de FI8904W besteld, die werkt helemaal prima
Hier heb ik de Foscam FL9826W en die werkt wel met de iPad en de iPhone maar niet met de windows app.
(Werkt verder onder windows met eigen programma wel goed.)
(Werkt verder onder windows met eigen programma wel goed.)
Hier de FI9851p wat dezelfde laken en pak is al jou genoemde FI9853ep en werkt prima.ruudvee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:08:
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Top, meteen besteld.martinvdm schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:30:
[...]
Hier de FI9851p wat dezelfde laken en pak is al jou genoemde FI9853ep en werkt prima.
Vraagje,
Weet er iemand toevallig nog een betaalbare fish-eye buiten camera die kan samenwerken met de homewizard?
Ik zocht een goedkoper alternatief voor de “ring” echter zijn alle fish-eye camera’s die ik ben tegen gekomen bijna dubbel zo duur als de “ring”
Weet er iemand toevallig nog een betaalbare fish-eye buiten camera die kan samenwerken met de homewizard?
Ik zocht een goedkoper alternatief voor de “ring” echter zijn alle fish-eye camera’s die ik ben tegen gekomen bijna dubbel zo duur als de “ring”

Het gaat om de lens. Van bv Foscam zijn er diverse "geschikte" cameras waarvan je de lens kan vervangen. Even speuren op internet zal zeker resultaat geven. Ik heb van 1van mijn cameras al een keer de lens vervangen omdat er een kras op zat...vervangen is zeer eenvoudig.Tinusvolkel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:40:
Vraagje,
Ik ben eigenlijk meer opzoek naar een compactere camera voor langs de voordeur.(zie afbeelding)
Die Foscams zien er namelijk zo lomp uit.
De enige die er een beetje compact uitziet is de FI9851p maar kun je daarmee personen goed in de gaten houden als die voor de voordeur staan als deze camera er net langs staat?
De enige die er een beetje compact uitziet is de FI9851p maar kun je daarmee personen goed in de gaten houden als die voor de voordeur staan als deze camera er net langs staat?
Merk dat de HW een schakeling mist op tijd, staat wel in de app dat het aan staat maar niet dus... vreemd
Is het dan niet waarschijnlijker dat de schakelaar-ontvanger dan het "aan" signaal gemist heeft?oertje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:12:
Merk dat de HW een schakeling mist op tijd, staat wel in de app dat het aan staat maar niet dus... vreemd
Moet bekennen dat het RF lampje van de HW uit was toen ik keek... waarom?TD-er schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:11:
[...]
Is het dan niet waarschijnlijker dat de schakelaar-ontvanger dan het "aan" signaal gemist heeft?
De homewizard app is op al mijn apparaten up-to-date. Daar had ik zelf ook al aan gedacht.TD-er schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:58:
Dat kan natuurlijk ook de oorzaak van de problemen zijn... Verschillende versies gebruiken van de App.
Het is net alsof de homewizard bij een herstart een oude backup terugzet... Misschien dat dit in de volgende firmware wel opgelost is.
Heb overigens ook de 433Mhz antenne mod uitgevoerd en ben erg positief over het resultaat.
Ik heb al tijden soortgelijke verschijnselen met mijn windmeter, na een tijdje (herstart?) verdwijnt deze uit de app en moet ik hem opnieuw weer toevoegen.Slaxxx schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:56:
[...]
De homewizard app is op al mijn apparaten up-to-date. Daar had ik zelf ook al aan gedacht.
Het is net alsof de homewizard bij een herstart een oude backup terugzet... Misschien dat dit in de volgende firmware wel opgelost is.
Heb overigens ook de 433Mhz antenne mod uitgevoerd en ben erg positief over het resultaat.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb het idee (geen idee hoe de software van HW in elkaar steekt, alleen vermoedens) dat ze in het verleden bepaalde instellingen anders genoemd hebben, of op een andere locatie hebben opgeslagen (verandering in de boomstructuur intern).
Als je dat soort zaken dan niet daadwerkelijk van de oude situatie omzet naar de nieuwe, maar op de een of andere manier beide situaties laat bestaan, dan kun je dit soort vreemde dingen krijgen.
Vooral als je dan ook nog routines hebt die bijvoorbeeld eerst op de ene plek zoeken en daarna op de andere plek, oftewel beide situaties ondersteunen.
Dat soort programmeerwerk is trouwens een regelrechte ramp om te onderhouden en kan tot hele vreemde bugs leiden en zal alleen maar gevonden kunnen worden als je daadwerkelijk met ettelijke versies van de software actief hebt gewerkt.
Eigenlijk is de enige manier om dat aan te pakken, een fatsoenlijk transitie-systeem om data-formaten om te zetten in een eenduidige structuur.
En dat vergt tijd en discipline van de ontwikkelaars en in elk geval 1 daarvan hebben ze kennelijk niet, of flink op bezuinigd.
Als je dat soort zaken dan niet daadwerkelijk van de oude situatie omzet naar de nieuwe, maar op de een of andere manier beide situaties laat bestaan, dan kun je dit soort vreemde dingen krijgen.
Vooral als je dan ook nog routines hebt die bijvoorbeeld eerst op de ene plek zoeken en daarna op de andere plek, oftewel beide situaties ondersteunen.
Dat soort programmeerwerk is trouwens een regelrechte ramp om te onderhouden en kan tot hele vreemde bugs leiden en zal alleen maar gevonden kunnen worden als je daadwerkelijk met ettelijke versies van de software actief hebt gewerkt.
Eigenlijk is de enige manier om dat aan te pakken, een fatsoenlijk transitie-systeem om data-formaten om te zetten in een eenduidige structuur.
En dat vergt tijd en discipline van de ontwikkelaars en in elk geval 1 daarvan hebben ze kennelijk niet, of flink op bezuinigd.
Verwijderd
Weet iemand of het volgende mogelijk is:
Ik zou graag willen dat mijn sonos systeem mee reageert op scenes van de homewizard. BV scene eten homewizard geactiveerd , muziek sonos gaat naar een aangepast geluidsniveau.
Is maar een vraagje.
Ik zou graag willen dat mijn sonos systeem mee reageert op scenes van de homewizard. BV scene eten homewizard geactiveerd , muziek sonos gaat naar een aangepast geluidsniveau.
Is maar een vraagje.
In principe zou dat moeten kunnen, mits je je Sonos een absoluut volume kunt laten instellen.
Dus niet alleen + en - van het volume, maar bijvoorbeeld op -30 dB, of bijvoorbeeld 10%.
Dan kun je daar een IP-schakelaar mee maken en die actief zetten op het moment dat je een bepaalde scene activeert.
Enige is natuurlijk wel dat je daar rekening mee moet kunnen houden als je in een andere scene je radio aan zet. Dat je dan ook gelijk het juiste niveau meegeeft, want hij zou nog kunnen staan op het niveau van je vorige scene.
Dus niet alleen + en - van het volume, maar bijvoorbeeld op -30 dB, of bijvoorbeeld 10%.
Dan kun je daar een IP-schakelaar mee maken en die actief zetten op het moment dat je een bepaalde scene activeert.
Enige is natuurlijk wel dat je daar rekening mee moet kunnen houden als je in een andere scene je radio aan zet. Dat je dan ook gelijk het juiste niveau meegeeft, want hij zou nog kunnen staan op het niveau van je vorige scene.
Op 23 maart dit jaar ben ik een vergelijkbare vraag begonnen in dit topic en een dag later in de Sonos groep. Als je vanaf dat moment doorleest zal je tips en sites tegen komen waar je de juiste instellingen zal vinden om sonos aan en uit te zetten middels ip sw...maar ook harder zachter skippen enz. Het is zo dat elk commando een switch zal zijn. Hier werkt het goed. In diverse scenes is het inmiddels mee "geprogrameerd" let wel dat je het interne ip nummer gebruikt van de speler die als eerste in de betreffende sonos groep gebruikt. Deze speler plus de rest in de groep zal het commando volgen. Kies je een ip nummer van een speler die later aan de groep is toegevoegd zal alleen die speler reageren. Uiteindelijk heb ik gekozen voor alleen pauze en play functies in de praktijk komt dat het meeste voor. Bv weggaan alles uit enz. SuccesVerwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:27:
Weet iemand of het volgende mogelijk is:
Is maar een vraagje.
Peter
Dat stoort me ook gruwelijk! Je kunt zelfs niet eens kiezen of je wel of niet wilt updaten, het wordt gewoon gepushed. Elke keer zijn er weer nieuwe bugs en de regenmeter waardes gaan nog steeds in het negatiefmartinvdm schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:09:
[...]
Tja, heb het al eens eerder aangegeven bij hw zelf en op dit topic. Ik blijf het vreemd vinden dat je eea bijgewerkt wordt zonder fatsoenlijke release notes. Ik begrijp heus wel dat de meeste funties in de app zitten, maar mag duidelijk zijn, zeker gezien alle issues, dat de firmware wel een aandeel hierin speelt.

Mijn boefje is liev!
is mijn regenmeter stuk?
Ik kan hem wel opnieuw koppelen met de HW, als ik de kraan zachtjes laat lopen hoor ik hem ook "klikken".
Maar zie niets in de HW app verschijnen, ook niet nar bijna 10 min de kraan open te hebben gehad...
Ik kan hem wel opnieuw koppelen met de HW, als ik de kraan zachtjes laat lopen hoor ik hem ook "klikken".
Maar zie niets in de HW app verschijnen, ook niet nar bijna 10 min de kraan open te hebben gehad...
Ik heb nooit problemen met mijn regenmeter, misschien is dat omdat hij bij een PWS720 weerstation hoort?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dan kan je de HW uitsluiten, misschien sluit er iets niet goed af (waterdicht) of zit er vuil in?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
zal nog eens checken, gisteren baterijen verwisseld, en een tijd water door laten lopen....
Zelfde firmware uit 2013.TD-er schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:47:
Maar goed, is met die 3.2 versie de firmware van de WiFi ook bijgewerkt?
Ach de problemen kunnen in principe ook aangepakt worden door actief te kijken of de verbinding nog actief is en anders sneller dan 1x per uur de module te resetten.
Is daar de laatste tijd wat aan veranderd ofzo? Want op welke manier ik het ook probeer ik krijg het niet werkend. Sonos ip etc klopt maar hij zet me sonos niet aan/uit. Heb TD-er wiki al geprobeerd maar helaas, er gebeurd helemaal niksYamahaa schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:59:
[...]
Op 23 maart dit jaar ben ik een vergelijkbare vraag begonnen in dit topic en een dag later in de Sonos groep. Als je vanaf dat moment doorleest zal je tips en sites tegen komen waar je de juiste instellingen zal vinden om sonos aan en uit te zetten middels ip sw...maar ook harder zachter skippen enz. Het is zo dat elk commando een switch zal zijn. Hier werkt het goed. In diverse scenes is het inmiddels mee "geprogrameerd" let wel dat je het interne ip nummer gebruikt van de speler die als eerste in de betreffende sonos groep gebruikt. Deze speler plus de rest in de groep zal het commando volgen. Kies je een ip nummer van een speler die later aan de groep is toegevoegd zal alleen die speler reageren. Uiteindelijk heb ik gekozen voor alleen pauze en play functies in de praktijk komt dat het meeste voor. Bv weggaan alles uit enz. Succes
Peter
Heb je misschien een screenshot?
Voor de geïnteresseerde, het weer station PWS720 is op het moment in de aanbieding voor 50,-€ bij de kijkshop
(op = op) aanbieding
(op = op) aanbieding
Het HomeWizard team test op dit moment een nieuwe firmware met een (tijdelijke) oplossing voor mensen met verbindingsproblemen. Ik heb deze update vanochtend gekregen en geïnstalleerd. Bij mij heeft die versienummer 3.2 (app versie 3.0.1).
Geen idee wat ze gewijzigd hebben, maar vooralsnog lijkt het te werken, want ik kan heel de ochtend al probleemloos inloggen. Wat zijn jullie ervaringen?
Geen idee wat ze gewijzigd hebben, maar vooralsnog lijkt het te werken, want ik kan heel de ochtend al probleemloos inloggen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik draai nu een paar dagen op 3.2 en het is inderdaad beter... ik ga nu weer alle tablets continu de HW data laten weergeven en kijken of het dan ook blijft werken zonder verbindingsproblemen...
Met USB aan je pc aansluiten en middels Putty verbinden. Heb hier een paar pagina's terug instructies voor gegeven. Overigens heb ik ook het idee dat het beter gaat. Inmiddels nieuwe Homewizard met 3.13 firmware en lijkt idd beter.aadvanboven schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Hoe controleer je de firmware versie van de wifi module ?
Nee niks aan veranderd ik heb het ook met de gekregen informatie gedaan. Ik heb komende tijd alleen ipad tot beschikking en krijg het er niet netjes als screenshot op. Op 1van de reacties stond een pagina met alle codes stop pauze play enz die heb ik gebruikt....SaURoN schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:16:
[...]
Is daar de laatste tijd wat aan veranderd ofzo? Want op welke manier ik het ook probeer ik krijg het niet werkend. Sonos ip etc klopt maar hij zet me sonos niet aan/uit. Heb TD-er wiki al geprobeerd maar helaas, er gebeurd helemaal niks
Heb je misschien een screenshot?
Als url heb ik http://ip speler:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control
Body <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Play></s:Body></s:Envelope>
Extra headers Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"
Nou dat voor aan play in mijn geval. Uit of pauze de teksten aanpassen met pauze of met de teksten zoals gegeven in de links. Werkt top succes
[ Voor 33% gewijzigd door Yamahaa op 04-06-2015 14:16 ]
Verwijderd
Is het grof om aan HW support te vragen of ze nog nooit overwogen hebben om een TV soap te schrijven?
Goeie tijden, slechte tijden?Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:14:
Is het grof om aan HW support te vragen of ze nog nooit overwogen hebben om een TV soap te schrijven?
Vandaag ontdekte ik dat de sms dienst niet meer werkt wie wil eens testen of het bij hem nog wel werkt?
Inmiddels ticket aangemaakt
Alles werkt weer. Bleek aan de provider kant van hw te liggen. Konden ze ook niks aan doen. Aantal nummer reeksen van voda waren paar uur niet bereikbaar voor die provider. Keurig en snel terugkoppeling gehad en kleine compensatie in smsen voor het ongemak. Zeer netjes.
En henkhuppel ook bedankt
Inmiddels ticket aangemaakt
Alles werkt weer. Bleek aan de provider kant van hw te liggen. Konden ze ook niks aan doen. Aantal nummer reeksen van voda waren paar uur niet bereikbaar voor die provider. Keurig en snel terugkoppeling gehad en kleine compensatie in smsen voor het ongemak. Zeer netjes.
En henkhuppel ook bedankt
[ Voor 66% gewijzigd door Yamahaa op 05-06-2015 11:37 ]
Sms dienst werkt nog bij mij, rookmelder getest en keurig bericht van gehad
Gistermiddag nog een sms binnen gekregen.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Lekker fout mezelf quoten
Maar onder het moto van: “als je het goed wilt doen moet je het zelf doen”
Dus maar even een update van mijn vorige post.
Heb op DX een leuk cameraatje gevonden, die op een Raspberry pi kan.
Echter is er nergens een behuizing voor te vinden, dus dan maken we die toch gewoon lekker zelf
(het eerste opzetje is gemaakt.

Maar onder het moto van: “als je het goed wilt doen moet je het zelf doen”
Dus maar even een update van mijn vorige post.
Ik heb er dus maar een hobby projectje van gemaakt.Tinusvolkel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:17:
Ik ben eigenlijk meer opzoek naar een compactere camera voor langs de voordeur.(zie afbeelding)
[afbeelding]
Heb op DX een leuk cameraatje gevonden, die op een Raspberry pi kan.
Echter is er nergens een behuizing voor te vinden, dus dan maken we die toch gewoon lekker zelf

Verwijderd
Sinds de 3.2 fw update. De HW al 1 dag en 12 uur actief, dit had ik nog niet eerder gehad.
Nog steeds niet? Ik kan niets erover vinden maar voor alle zekerheid vraag ik het even.martinvdm schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:16:
Ik heb trouwens nog eens gezocht naar koppelbare 433 Mhz koolmonoxide melders maar dit lijkt er toch niet te zijn. Dus zal Homewizard het ook niet zo snel gaan voeren denk ik.
Wij zijn pas verhuist en zoek nu een tweetal rookmelders en een koolmonoxide melder die ik kan koppelen. Op de site van HW zie ik wel een rookmelder maar geen koolmonoxide melder. Ik heb nog geen HW maar wil wel alvast compatible zijn.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik heb een jaar geleden zitten puzzelen om de verlichting op mijn toilet te automatiseren.
Door een gebrek aan “conditioneel schakelen” met de HW was ik daarmee gestopt.
Nu kwam het idee weer terug en met gebruik van de “presets” is het me gelukt.
Gebruikt: magneetcontact op toiletdeur, bewegingsmelder in het toilet en 1 ACM-3500-3.
De 3 “uitgangen” van de ACM heb ik parallel geschakeld door alle 3 de L- resp. N- contacten met elkaar te verbinden en dat aan te sluiten op de toiletlamp. Dus als 1 van de 3 schakelaars “ON” is, dan is de toiletlamp aan.
1 schakelaar van de ACM (s1) wordt direct gestuurd door het magneetcontact: deur open = lamp aan, deur dicht = lamp uit.
1 schakelaar van de ACM (s2) wordt direct gestuurd door de bewegingsmelder: beweging = lamp aan; timer van de melder staat op 1 minuut.
De 3e schakelaar (s3) wordt gestuurd door de HW.
Is een van de 3 schakelaars geactiveerd, dan is de lamp dus aan.
Schedule:
A. als de bewegingsmelder aan gaat wordt de uitgezonden code gebruikt om de preset “vakantie” te activeren.
B. Als de preset “vakantie” wordt geactiveerd dan schakelt de HW de lamp aan (s3).
C. Als de preset “vakantie” geactiveerd is en de deur zendt de code “open” uit, dan schakelt de HW de lamp uit (s3) en de preset wordt gewijzigd in “thuis” (de meest logische toestand als het toilet wordt bezocht).
Werking:
1. Toiletdeur gaat open: s1 geactiveerd: lamp aan.
2. Beweging in toilet (en afhankelijk van ingesteld lichtniveau): dan wordt s2 geactiveerd.
3. Als s2 geactiveerd dan wordt tevens de preset “vakantie” geactiveerd en s3 geactiveerd.
4. Toiletdeur gaat dicht: s1 gedeactiveerd; is s2 of s3 geactiveerd, dan blijft de lamp aan, anders gaat de lamp uit.
5. Als s2 geactiveerd en er is geen beweging meer, dan wordt na 1 min. s2 gedeactiveerd; lamp blijft aan omdat s3 nog is geactiveerd.
6. Einde toiletbezoek: zie 2. en 3.
7. Toiletdeur gaat open: s1 geactiveerd: lamp aan; als preset = “vakantie”: zie C.
8. Toiletdeur gaat dicht: s1 schakelt uit, s3 gaat uit door HW en als s2 is geactiveerd dan gaat die na 1 min. uit.
Dus meteen bij het sluiten van deur of na max. 1 min. gaat de lamp uit.
Gebruikt: magneetcontact op toiletdeur, bewegingsmelder in het toilet en 1 ACM-3500-3.
De 3 “uitgangen” van de ACM heb ik parallel geschakeld door alle 3 de L- resp. N- contacten met elkaar te verbinden en dat aan te sluiten op de toiletlamp. Dus als 1 van de 3 schakelaars “ON” is, dan is de toiletlamp aan.
1 schakelaar van de ACM (s1) wordt direct gestuurd door het magneetcontact: deur open = lamp aan, deur dicht = lamp uit.
1 schakelaar van de ACM (s2) wordt direct gestuurd door de bewegingsmelder: beweging = lamp aan; timer van de melder staat op 1 minuut.
Schedule:
A. als de bewegingsmelder aan gaat wordt de uitgezonden code gebruikt om de preset “vakantie” te activeren.
B. Als de preset “vakantie” wordt geactiveerd dan schakelt de HW de lamp aan (s3).
C. Als de preset “vakantie” geactiveerd is en de deur zendt de code “open” uit, dan schakelt de HW de lamp uit (s3) en de preset wordt gewijzigd in “thuis” (de meest logische toestand als het toilet wordt bezocht).
Werking:
2. Beweging in toilet (en afhankelijk van ingesteld lichtniveau): dan wordt s2 geactiveerd.
3. Als s2 geactiveerd dan wordt tevens de preset “vakantie” geactiveerd en s3 geactiveerd.
4. Toiletdeur gaat dicht: s1 gedeactiveerd; is s2 of s3 geactiveerd, dan blijft de lamp aan, anders gaat de lamp uit.
5. Als s2 geactiveerd en er is geen beweging meer, dan wordt na 1 min. s2 gedeactiveerd; lamp blijft aan omdat s3 nog is geactiveerd.
7. Toiletdeur gaat open: s1 geactiveerd: lamp aan; als preset = “vakantie”: zie C.
8. Toiletdeur gaat dicht: s1 schakelt uit, s3 gaat uit door HW en als s2 is geactiveerd dan gaat die na 1 min. uit.
Verwijderd
Naar mijn weten is er nog geen compatible koolmonoxide melder op de markt.kraades schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:41:
[...]
Nog steeds niet? Ik kan niets erover vinden maar voor alle zekerheid vraag ik het even.
Wij zijn pas verhuist en zoek nu een tweetal rookmelders en een koolmonoxide melder die ik kan koppelen. Op de site van HW zie ik wel een rookmelder maar geen koolmonoxide melder. Ik heb nog geen HW maar wil wel alvast compatible zijn.
Verwijderd
Had het via de mail gevraagd, en een uur later had ik de 3.2 update.
Weer een snelle actie van HW.
mag ook wel eens gezegd worden.
Weer een snelle actie van HW.
mag ook wel eens gezegd worden.
Neefdave schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:01:
Ik heb nog steeds geen 3.2?!
Net in het Makro krantje
http://i.imgur.com/Urzlxso.jpg
http://i.imgur.com/Urzlxso.jpg
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2015 20:34 . Reden: linkje van afbeelding gemaakt, graag resizen ]
Hoop gedoe, ik heb op de wc al sinds jaren en dag al een 230 volt pir, daar heb ik geen domotica voor nodig ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:45:
Ik heb een jaar geleden zitten puzzelen om de verlichting op mijn toilet te automatiseren.
Kan iemand verklaren waarom mijn iPhone blijft trillen nadat je de Asun-650 onhoog of omlaag hebt gedaan. Homewizard app trilt de telefoon bij indrukken en vervolgens om de 2 a 3 sec weer en dat een aantal keer. Snap de betekenis er van niet helemaal.
Dit doet hij bij mij ookmartinvdm schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:08:
Kan iemand verklaren waarom mijn iPhone blijft trillen nadat je de Asun-650 onhoog of omlaag hebt gedaan. Homewizard app trilt de telefoon bij indrukken en vervolgens om de 2 a 3 sec weer en dat een aantal keer. Snap de betekenis er van niet helemaal.
Verwijderd
230V of 3V, dat maakt voor de werking geen verschil.ruudvee schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:30:
[...]
Hoop gedoe, ik heb op de wc al sinds jaren en dag al een 230 volt pir, daar heb ik geen domotica voor nodig ;-)
Wat heb je ingesteld?
Verwijderd
Leuk dat het toilet bezoek als vakantie beschouwd wordtVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:45:
Schedule:
Werking:
3. Als s2 geactiveerd dan wordt tevens de preset “vakantie” geactiveerd en s3 geactiveerd
Verwijderd
Van storingen heb ik (nog) geen last.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:15:
[...]
Leuk dat het toilet bezoek als vakantie beschouwd wordt![]()
. Maar is dit niet een beetje heel storing gevoelig voor een lampje op de wc? Als 1 van de 4 onderdelen faalt blijft het donker ofwel licht. Voor mij toch nog maar een schakelaar voorlopig.
De uitdaging was niet zozeer om licht te hebben, maar om een manier van "conditioneel schakelen" te realiseren. Daarom heb ik het hier geplaatst.

Die rode melding onder de afbeelding staat er niet voor niets, graag ff resizen om het topic ook voor gebruikers met mobiele dataverbinding aangenaam te houden
Nee, ik bedoel dat je daar gewoon een standalone pirretje voor kan gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:05:
[...]
230V of 3V, dat maakt voor de werking geen verschil.
Wat heb je ingesteld?
HW voor het WC licht is nogal overkill (denk ik)
Deze functionaliteit is dacht ik komen te vervallen.TD-er schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:07:
[...]
Daarnaast is de "slimme meter" een gedrocht wat je echt niet in je huis wilt, want:
[...]
- Meters kun je op afstand uitschakelen en gezien de administratieve onkunde van de diverse instanties wil je liever een man aan de deur uitleggen dat je betaald hebt dan zo'n pakketje wat door de lucht komt.
[...]
👉🏻 Blog 👈🏻
Klopt de slimmemeters mogen niet meer van afstand afschakelbaar zijn, deze functionaliteit mag er niet meer in zitten. Zie ook Wikipedia: Slimme meter .
[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2015 21:23 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
excuus, je hebt er al een linkje van gemaakt zie ik.ThinkPadd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:33:
[...]
[mbr]Die rode melding onder de afbeelding staat er niet voor niets, graag ff resizen om het topic ook voor gebruikers met mobiele dataverbinding aangenaam te houden[/mbr]
Dat is prettig te weten, dat dat is aangepast._Dune_ schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:15:
Klopt de slimmemeters mogen niet meer van afstand afschakelbaar zijn, deze functionaliteit mag er niet meer in zitten. Zie ook Wikipedia: Slimme meter .
De vraag is alleen of dat een harde eis is, of dat uitschakelaarheid geen vereiste meer is. (kan het zo snel niet terugvinden op die Wikipedia pagina)
en wat te doen met de meters die al geplaatst waren voordien en met voorraden van de netbeheerders.
In het wikipedia artikel staat het volgende:
Zoals ik dat lees, zal het dus geld kosten, terwijl dat niet verplicht is en dus zal elke meter met die functionaliteit erin gewoon die functionaliteit behouden.Daarnaast is in het ontwerpbesluit de verplichting voor de schakelfunctie geschrapt, zodat deze functionaliteit (het op afstand in- en uitschakelen van een aansluiting) niet meer aanwezig zal zijn in de meters die tijdens de grootschalige uitrol worden geplaatst, vooral vanwege zorgen over cybercriminaliteit en maatschappelijke acceptatie.[30][31]
En aangezien het een wens is van de netbeheerders om niet meer bij de mensen thuis te hoeven komen, vind ik het niet meer verplicht stellen van zo'n functie een heel mager argument om te stellen dat het er dan ook niet meer in zal zitten.
Ik heb ook maar even een mail gestuurd naar HomeWizard omdat ik nog steeds draai op versie 3.1.
Hopende op een snelle update.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
De discussie over de slimme meter graag in Slimme energiemeter, weigeren?? of Slimme meter weigeren. De mogelijkheden. Blindvermogen? voortzetten
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2015 09:45 ]
Ik zit ook nog op 3.1 uitrol is toch altijd in fases? Ik wacht nog even...verwp01 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:31:
Ik heb ook maar even een mail gestuurd naar HomeWizard omdat ik nog steeds draai op versie 3.1.
dit ziet er wel heel ingewikkeld uitVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:45:
Schedule:
Werking:
naast dat heb ik ook nog een klik aan klik uit schakelaar aan de muur waar ik het licht nog mee kan dimmen of uit zetten als ik dat zou willen
BarryMel
Krijg ineens error 121.
Dit Homewizard Online account heeft geen toegang op deze homewizard.

via wifi doet die het wel en via mobile provider niet...
vaag...

vaag...
[ Voor 86% gewijzigd door Dazzie op 07-06-2015 16:26 ]
Via Wifi kiest ie lokale connectie, Via mobiel de hw online. Nieuwe Homewizard ontvangen? Anders ff via webpagina op hw online inloggen en checken of de juiste hw aangevinkt staat.Dazzie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:15:
Krijg ineens error 121.
[afbeelding]
vaag...
Nee geen andere hw. Maar kennis heb precies het zelfde. Dus denk hw probleem. Misschien kunnen mensen het hier ook even controleren
Zag via de site dat de backup functie ook vast liep.
Zag via de site dat de backup functie ook vast liep.
[ Voor 17% gewijzigd door Dazzie op 07-06-2015 17:18 ]
Geen problemen meeDazzie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:17:
Nee geen andere hw. Maar kennis heb precies het zelfde. Dus denk hw probleem. Misschien kunnen mensen het hier ook even controleren
Krijg ineens error 121.
[[url="http://home.caiway.nl/~dazzling/homewizard
Dat is gewoon een server error bij HomeWizard, die hadden ze al eerder gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door wbkk op 07-06-2015 19:14 ]
Vandaag hier hetzelfde. Ook Back-up service loopt vast. Van dat laatste al 2 weken last van. Eens in de 3 dagen slaat ie over??wbkk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:45:
[afbeelding][afbeelding][quote]Dazzie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:15:
Krijg ineens error 121.
[[url="http://home.caiway.nl/~dazzling/homewizard
Dat is gewoon een server error bij HomeWizard, die hadden ze al eerder gehad.
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
Zijn er ook al mogelijkheden om een e-mail te versturen als notificatie ipv een sms?
Hw doet het weer. Backup is wel vaker brakkok36935 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:52:
[...]
Vandaag hier hetzelfde. Ook Back-up service loopt vast. Van dat laatste al 2 weken last van. Eens in de 3 dagen slaat ie over??
Weet je ook of deze aangesloten kan en werkt op de HW? en is het een 868 Mhz?groofoo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:31:
Voor de geïnteresseerde, het weer station PWS720 is op het moment in de aanbieding voor 50,-€ bij de kijkshop
(op = op) aanbieding
De PWS720 is al ouder en werkt op 433Mhz.
Alle sensors die er bij zitten herkent mijn HW.
Grappig is dat het display ook met usb op een pc kan, dan kan je los van de HW gegevens loggen.
Voor dit geld een prima deal!
Grappig is dat het display ook met usb op een pc kan, dan kan je los van de HW gegevens loggen.
ok thanks, bestel ik dan maar.Speedy-Andre schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:01:
De PWS720 is al ouder en werkt op 433Mhz.
Zoals hierboven vermeld, is al wat ouder en bijna nergens meer te vinden!oertje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:40:
[...]
Weet je ook of deze aangesloten kan en werkt op de HW? en is het een 868 Mhz?
Maar werkt prima met HW.
Alleen heeft mijn temperatuur sensor af en toe problemen.
Denk dat ik deze is om ga wisselen met de temperatuur sensor welke ik binnen heb staan!
Word morgen thuisbezorgd, ik heb een thermometer van HW, kan ik er vast mee koppelen, weerstation lijkt idem die van HW, die had ik vorige week in huis maar al zoveel problemen met installeren dat ik heb teruggestuurd, dus nu deze maar en nog 5 euro nieuwsbriefkorting eraf dan is het leuk proberen.groofoo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:45:
[...]
Zoals hierboven vermeld, is al wat ouder en bijna nergens meer te vinden!
Maar werkt prima met HW.
Alleen heeft mijn temperatuur sensor af en toe problemen.
Denk dat ik deze is om ga wisselen met de temperatuur sensor welke ik binnen heb staan!
heb ook temperatuur meter van HW.
En die werkt prima!
Die van de kijkshop heeft of de juiste temperatuur, of 10' te veel of geen data!
Ik kan ook de meegeleverde batterijen eens uitwisselen!
Maar zoals reeds gezegd, het werkt verder naar behoren en ben er tevreden mee
En die werkt prima!
Die van de kijkshop heeft of de juiste temperatuur, of 10' te veel of geen data!
Wow, dit is inderdaad een goede aanbieding.groofoo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:31:
(op = op) aanbieding
Anderhalf jaar geleden in een aanbieding bij de Kijkshop bijna het dubbele betaald voor dit weerstation.
Heb hem zojuist nog maar een keer besteld. Mocht de Wind-, Regen- of Temperatuursensor stuk gaan, kan ik hem zo omwisselen voor de nieuwe.
Martino's | Google is your friend...
Ik had er 1 extra van HW besteld, maar die gaf alleen boven de 30 graden aan, wat ik ook deed. Dus daar ook mankementen aan.groofoo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:47:
heb ook temperatuur meter van HW.
En die werkt prima!
Is het nog gelukt om deze door Evides te laten vervangen?martinvdm schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:38:
Ik heb bij Evides in Zuid Holland de volgende watermeter:
Iemand enig idee wat voor watermeter dit is? Kom nergens een merk ofzo tegen.
Homewizard heeft een lijstje met merken, zou mooi zijn als die compatible is: http://www.homewizard.nl/...-meten-met-de-energylink/
Ik heb namelijk deze:

👉🏻 Blog 👈🏻
Een watermeter moet toch periodiek worden vervangen (omdat ze gaan afwijken na een tijdje meen ik). Beetje vreemd dat jij dan een meter uit 2000 hebt hangen. Huis van m'n ouders is uit '95 maar de watermeter uit 2005....
Zou proberen of je hem op die manier kunt laten vervangen
En als het je eigen koopwoning is zou je ook nog een tweede watermeter kunnen plaatsen na de hoofdwatermeter, kun je eentje uitzoeken die wel uit te lezen is.
Zou proberen of je hem op die manier kunt laten vervangen

En als het je eigen koopwoning is zou je ook nog een tweede watermeter kunnen plaatsen na de hoofdwatermeter, kun je eentje uitzoeken die wel uit te lezen is.
[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2015 09:17 ]
Google leert mij dat...
Er zijn twee soorten watermeters: snelheidmeters en volumemeters. De levensduur van een snelheidsmeter varieert van 6 tot en met 14 jaar, afhankelijk van de hardheid van het water. De volumemeter is niet afhankelijk van de hardheid van het water en heeft een verwachte levensduur van ongeveer 20 jaar.
Volgens mij is dit een volumemeter (?) en deze is dus wel een beetje op het einde...
Er zijn twee soorten watermeters: snelheidmeters en volumemeters. De levensduur van een snelheidsmeter varieert van 6 tot en met 14 jaar, afhankelijk van de hardheid van het water. De volumemeter is niet afhankelijk van de hardheid van het water en heeft een verwachte levensduur van ongeveer 20 jaar.
Volgens mij is dit een volumemeter (?) en deze is dus wel een beetje op het einde...
👉🏻 Blog 👈🏻
Bij ons in Groningen worden de watermeters om de 10 jaar vervangen.
Afgelopen jaar net een nieuwe meter ontvangen.
Afgelopen jaar net een nieuwe meter ontvangen.
Ik had destijds Brabant water even gemaild of mijn 10 jaar oude meter aan vervanging toe was en dit wat toen gratis binnen 2 weekjes gebeurd.
De gas en electra meter duurde wel wat langer en koste ook nog is €70, marja nu kan ik wel alles in de gaten houden.
De gas en electra meter duurde wel wat langer en koste ook nog is €70, marja nu kan ik wel alles in de gaten houden.
Ik heb Evides (water) gisteren ook gemaild dus ik ben benieuwd.
Stedin (gas/elektriciteit) eergisteren gemaild. Deze gaven aan dat er binnen 3 maanden een afspraak wordt gemaakt...
Echter...vandaag belde men al voor een afspraak en volgende week dinsdag wordt de gas/elektriciteit meter vervangen dus dat viel weer mee.
Edit:
Er zijn idd (vaste) kosten aan verbonden.
Een elektriciteitsmeter kost u dan € 67,76 inclusief BTW; een elektriciteits- en gasmeter € 72,60 inclusief BTW.
Stedin (gas/elektriciteit) eergisteren gemaild. Deze gaven aan dat er binnen 3 maanden een afspraak wordt gemaakt...
Echter...vandaag belde men al voor een afspraak en volgende week dinsdag wordt de gas/elektriciteit meter vervangen dus dat viel weer mee.
Edit:
Een elektriciteitsmeter kost u dan € 67,76 inclusief BTW; een elektriciteits- en gasmeter € 72,60 inclusief BTW.
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 09-06-2015 10:25 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Slimme meter gewoon doen. Ik had voorheen een draaischijfmeter met een YouLess (+- 75 euro) er op om m'n verbruik bij te houden (in Domoticz overigens). Gas had ik daarmee echter nog niet inzichtelijk.
Dan zou er nog een tweede YouLess bij moeten komen. In totaal zou ik dan duurder uit zijn dan wanneer ik een slimme meter zou laten plaatsen. En mijn elektra- en gasmeter kwamen uit 1985 dus het was ook maar de vraag hoe nauwkeurig ze nog waren na al die jaren.
Verder heb je met de slimme meter natuurlijk perfect inzicht in je verbruik, samen met
Serieus elektriciteit besparen en Gas besparen door middel van CV tuning deel II kun je de aanschafprijs van de meter dan vast wel terugverdienen.
Let wel: ik heb geen zonnepanelen en ga die ook niet nemen in de toekomst (huurappartementje). Mocht dat wel zo zijn, dan had ik de draaischijfmeter zo lang mogelijk laten hangen natuurlijk (i.v.m. gunstiger salderen).
Dan zou er nog een tweede YouLess bij moeten komen. In totaal zou ik dan duurder uit zijn dan wanneer ik een slimme meter zou laten plaatsen. En mijn elektra- en gasmeter kwamen uit 1985 dus het was ook maar de vraag hoe nauwkeurig ze nog waren na al die jaren.
Verder heb je met de slimme meter natuurlijk perfect inzicht in je verbruik, samen met
Serieus elektriciteit besparen en Gas besparen door middel van CV tuning deel II kun je de aanschafprijs van de meter dan vast wel terugverdienen.
Let wel: ik heb geen zonnepanelen en ga die ook niet nemen in de toekomst (huurappartementje). Mocht dat wel zo zijn, dan had ik de draaischijfmeter zo lang mogelijk laten hangen natuurlijk (i.v.m. gunstiger salderen).
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2015 15:49 ]
Je kan ook wachten tot dat je gratis een meter krijgt.kraades schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:23:
Ik heb Evides (water) gisteren ook gemaild dus ik ben benieuwd.
Stedin (gas/elektriciteit) eergisteren gemaild. Deze gaven aan dat er binnen 3 maanden een afspraak wordt gemaakt...![]()
Edit:
Iig hier kun je bekijken of je snel aan de beurt bent.
Heb ik gedaan. Tussen 2016-2020. Duurt mij iets te lang / te onzeker. Nu heb ik over een week de meter. Ach, ik vind het ook wel leuk om mee bezig te zijn dus die €70...
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand een goede outdoor camera die nog betaalbaar is?
Ik zie die Foscam FI8919W Outdoor Dome Camera staan, maar 140 euro om te controleren of mijn sproeipomp aan gaat en de plantjes niet uitdrogen is een beetje "te" als je het mij vraagt........
Ik wil er een die je wel kunt draaien..... Is dit dan de enige optie? Of iemand een "kloon" aan de praat?
Ik zie die Foscam FI8919W Outdoor Dome Camera staan, maar 140 euro om te controleren of mijn sproeipomp aan gaat en de plantjes niet uitdrogen is een beetje "te" als je het mij vraagt........
Ik wil er een die je wel kunt draaien..... Is dit dan de enige optie? Of iemand een "kloon" aan de praat?
Hier ook sinds 7juni connection loss via de hw online dienst. Via wifi geen problemen...
Goodgoan!
Ik heb gemaild en een firmware update gekregen en sinds dien doet die het weer...Eastside schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:06:
Hier ook sinds 7juni connection loss via de hw online dienst. Via wifi geen problemen...
Reactie van hw
Bedankt voor uw bericht. Vermoedelijk is het een probleem met de communicatie van de HomeWizard naar onze server toe. We hebben een update voor de HomeWizard gemaakt die deze problemen mogelijk oplost. Je krijgt deze update binnen een paar uur automatisch aangeboden. Zou je deze update willen installeren en kijken of je nog problemen ondervind?
Ik hoor graag uw bevindingen.
Ik heb de PWS720 van de kijkshop besteld, en doet het goed, alleen een vraagje voor diegene die het ook hebben: het display valt niet te koppelen aan HW toch? alleen de losse windmeter, regenmeter en thermometer toch? Dat lukte dat laatste alleen het display......??? Of moet ik wat anders doen?
Jammer dat je de thermo/hygro niet op het apparaat zelf kunt aflezen.
En hoe koppel ik mijn HW thermometer 868Mhz aan het display van Piet paulusma? die die 436 Mhz is? Er zit geen link knop op zoals op de HW weerstation.
Jammer dat je de thermo/hygro niet op het apparaat zelf kunt aflezen.
En hoe koppel ik mijn HW thermometer 868Mhz aan het display van Piet paulusma? die die 436 Mhz is? Er zit geen link knop op zoals op de HW weerstation.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!