Zonder wachtwoord wijziging :SaURoN schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:55:
Nou ik moet zeggen na mijn wachtwoord wijziging bij homewizard online heb ik geen problemen meer..Mogelijk dat hij niet overweg kon met mijn oude wachtwoord of dat er iets gereset is??
HomeWizard actief:5 dag(en) 2 uur 32 minuten
Ik ben weer blij4 uur was eerst het maximale wat ik gezien heb voordat hij zichzelf resette.
HomeWizard actief: 8 dag(en) 15 uur
0 minuten
Wel problemen met overschakelen van wifi naar 4G, dan moet ik eerst geheugen gsm legen en alle apps sluiten, pas dan kan ik iets doen al weigeren soms de lampen gewoonweg.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Kan martinvdm de link zelf nog een keertje plaatsen die zit een aardig eindje weg en is moeilijk te vinden voor eventuele nieuwe bezoekers.
[ Voor 146% gewijzigd door wbkk op 26-05-2015 20:16 ]
Geen probleem:wbkk schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:08:
Gecopieerde link werkte niet dus berichtje weer gewist.
Kan martinvdm de link zelf nog een keertje plaatsen die zit een aardig eindje weg en is moeilijk te vinden voor eventuele nieuwe bezoekers.
https://docs.google.com/s...H3oIan2g/edit?usp=sharing
Link staat overigens ook in de openings post. Inmiddels bijna 60 regels, leuk om te zien
[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 26-05-2015 20:31 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
Waar zien jullie dat dan? Als ik het IP adres open staat het er wel in minuten maar dat is denk ik wat anders. Deze waarde ging met verbinding problemen bij mij iedere keer naar 0martinvdm schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:20:
Voor de goede orde; ik zie van sommige hier getallen voor bij komen hoe lang de Homewizard online is volgens HW online. In geval van verbindings issues, bij mij althans, telt HW online gewoon door als zijnde online. Aan deze counter heb je dan, in mijn geval, niks om te controleren of er issues zijn geweest. Mijn verbindingsissues bestaan hoofdzakelijke uit het niet kunnen verbinden middels directe connectie. HW online werkt meestal wel (maar vaak traag)
Als je bij homewizard ingelogd bent dan zie je daar midden boven staan HomeWizardonline en die geeft het aan.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:11:
[...]
Waar zien jullie dat dan? Als ik het IP adres open staat het er wel in minuten maar dat is denk ik wat anders. Deze waarde ging met verbinding problemen bij mij iedere keer naar 0
In mijn geval nu; HomeWizard actief: 0 dag(en) 17 uur 17 minuten
[ Voor 8% gewijzigd door wbkk op 27-05-2015 07:21 ]
Bij mij werkte geen 1 van de 2 opties (HW Online en/of lokaal) meer en werd de HW online tijd gewoon gereset. Kwam nooit boven de 4 uur meer uit na die 3.x update. Dus dat is wel vreemd wel.martinvdm schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:20:
Voor de goede orde; ik zie van sommige hier getallen voor bij komen hoe lang de Homewizard online is volgens HW online. In geval van verbindings issues, bij mij althans, telt HW online gewoon door als zijnde online. Aan deze counter heb je dan, in mijn geval, niks om te controleren of er issues zijn geweest. Mijn verbindingsissues bestaan hoofdzakelijke uit het niet kunnen verbinden middels directe connectie. HW online werkt meestal wel (maar vaak traag)
Geen geweldige aanbieding volgens mij, maar beter dan niets
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
10 dag(en) 1 uur
25 minuten
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Verwijderd
1 kan volgens mij via usb direct. Althans voor de firmware. Teruggaan naar app-versie is lastiger inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:05:
[...]
1. Hoe laad ik een oude firmware- + bijbehorende app-versie?
2. Als dat is gelukt wordt ik elke keer als ik verbinding maak met de HW geattendeerd op upgrades.
Niet echt iets om te doen dus.
Maar dan heb je het over de hw-online app?
2 Serieus, blijft de applicatie daar meekomen?

Verwijderd
Dat laden van een "willekeurige" firmwareversie lijkt me niet zonder de jongens van HW te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:05:
[...]
1 kan volgens mij via usb direct. Althans voor de firmware. Teruggaan naar app-versie is lastiger inderdaad.
Dat is dus eigenlijk vrij ernstig 'dwingen' om mensen te laten upgraden...
Daarbij is ook een passende iOs/Android-appversie nodig.
Het is geen "dwingen" maar vasthoudend blijven attenderen
Verwijderd
Dit heb ik precies hetzelfde.SaURoN schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:08:
[...]
Bij mij werkte geen 1 van de 2 opties (HW Online en/of lokaal) meer en werd de HW online tijd gewoon gereset. Kwam nooit boven de 4 uur meer uit na die 3.x update. Dus dat is wel vreemd wel.
Online of lokaal niet meer te benaderen.
Ik kom soms aan de 7 uur, maar hoger nog nooit gezien.
1
2
3
4
| HomeWizard actief: 18 dag(en) 16 uur 44 minuten |
misschien belast ik hem minder? wifi is een linksys e4200 en daar staat hij gewoon direct naast (op de synology nas), in de meterkast. verder een stuk of 6 dimmers, 2 schakelaars (inbouw), 2 thermometers (868mhz) en ik gebruik hem voor een aantal WOL-schakelingen. Owh en een motion-sensor in de hal
Maar hoe weet je nu wanneer de penlights(die zijn toch voor de communicatie met de homewizard) leeg zijn?
Voor HomeWizard (het bedrijf) is het veel praktischer om een kleine subset van versies te hoeven onderhouden.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:05:
[...]
1 kan volgens mij via usb direct. Althans voor de firmware. Teruggaan naar app-versie is lastiger inderdaad.
Dat is dus eigenlijk vrij ernstig 'dwingen' om mensen te laten upgraden...
Anders kun je vrijwel niets meer upgraden doordat je steeds downwards compatible moet blijven.
Dat maakt het namelijk erg complex en foutgevoelig.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb een vraag, ik zou graag mijn bestaande deurbel gong in de gang draadloos aan en uit kunnen schakelen, maar eerst mijn bestaande situatie:
- Deurbeltrafo in de meterkast: 8/12/24V instelbaar, ingesteld op 12V
- Ring Video Doorbell
Nu zou ik graag op vaste tijden de bestaande deurbel gong willen uitzetten, dmv een draadloze schakelaar.
Ik zat te denken om 1 van de draadjes naar de gong te onderbreken met een of andere draadloze schakelaar, maar wat is mogelijk in combinatie met de HomeWizard? KaKu heeft alleen 230v schakelaars.
Ik moet 12V kunnen schakelen. Ik kan best iets in elkaar knutselen en solderen, maar zou niet weten wat nodig te hebben
BP on the move!!!
Het handigst is om gewoon de beltrafo mee te schakelen, dan kun je een KAKU ACM-1000 gebruiken. Wil je echt de 12 volt schakelen, dan moet je knutselen. Voor zover ik weet is daar nog geen kant-en-klare oplossing voor die werkt met de HomeWizard. Ik heb hier uitgelegd hoe het kan. Uiteraard neem ik geen enkele verantwoordelijkheid als je jezelf electrocuteert of je deurbel opblaastBas Post schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:38:
Goedemorgen,
Ik heb een vraag, ik zou graag mijn bestaande deurbel gong in de gang draadloos aan en uit kunnen schakelen, maar eerst mijn bestaande situatie:
- Ring Video Doorbell
Nu zou ik graag op vaste tijden de bestaande deurbel gong willen uitzetten, dmv een draadloze schakelaar.
Ik zat te denken om 1 van de draadjes naar de gong te onderbreken met een of andere draadloze schakelaar, maar wat is mogelijk in combinatie met de HomeWizard? KaKu heeft alleen 230v schakelaars.
Ik moet 12V kunnen schakelen. Ik kan best iets in elkaar knutselen en solderen, maar zou niet weten wat nodig te hebben
[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 28-05-2015 10:03 ]
Kan de ITL-1000 ook 12v aan? De ACM-1000 bijvoorbeeld kan hetzelfde als de ITL-1000 maar minimaal op 24v.MadDog11 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:03:
Pst, Intertechno ITL-1000 Allround schakelaar http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html scheelt prutsen
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
De ACM-1000 schakelt echter met 230 V en heeft geen potienteelvrij contact
[ Voor 14% gewijzigd door MadDog11 op 28-05-2015 11:40 . Reden: Aanvulling ACM1000 ]
Verwijderd
Welke opleiding(en) heb je gehad? Hier krullen mijn tenen van.daxy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:11:
[...]
Kan de ITL-1000 ook 12v aan? De ACM-1000 bijvoorbeeld kan hetzelfde als de ITL-1000 maar minimaal op 24v.
De ACM-1000 heeft net als de ITL-1000 een schakelend contact, maar bij de ACM-1000 is 1 kant van dat contact intern verbonden met de L (fase 230V) zodat er bij het schakelen op de andere kant van het contact (verbonden met de aansluitklem naast die met de L) 230V komt te staan.
Bij de ITL-1000 zijn beide kanten van het contact op de klemmen beschikbaar zonder intern ergens mee verbonden te zijn: dat heet potentiaalvrij.
PhilipsFan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:00:
[...]
Het handigst is om gewoon de beltrafo mee te schakelen, dan kun je een KAKU ACM-1000 gebruiken. Wil je echt de 12 volt schakelen, dan moet je knutselen. Voor zover ik weet is daar nog geen kant-en-klare oplossing voor die werkt met de HomeWizard. Ik heb hier uitgelegd hoe het kan. Uiteraard neem ik geen enkele verantwoordelijkheid als je jezelf electrocuteert of je deurbel opblaast
Super handige tips van beide heren! Mijn dank! Hier kan ik wat mee!MadDog11 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:03:
Pst, Intertechno ITL-1000 Allround schakelaar http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html scheelt prutsen
Alleen de deurbel trafo schakelen is geen optie, want dan krijgt de Ring ook geen stroom meer, wat op zich ook geen probleem is, want de Ring kan ook op de interne accu draaien dan, maar ik zou niet elke dag de trafo willen en in en uit schakelen en de Ring zo te belasten.
Is de ACM-1000 makkelijk te openen, of is deze gelijmd?
[ Voor 15% gewijzigd door Bas Post op 28-05-2015 13:56 ]
BP on the move!!!
Als ik de tekening en de tekst goed begrijp, komt er als er op de bel gedrukt wordt iets van 14,5V DC op twee aders te staan. Door middel van het tijdrelais kan er een puls gestuurd worden naar bijvoorbeeld een ACDB-7000BC.
Dit tijdrelais kost bijna €50. Ik zou een dergelijke constructie zelf willen maken (als dat kan), met een gewoon relais en wat componentjes. Ik kan solderen, ik snap de theorie achter de meeste componenten, maar heb geen flauw idee hoe ik van een constant 14,5V DC "signaal" een puls kan maken voor een ACDB-7000BC. Kan iemand mij daar (evt via DM, maar wellicht is het nuttig voor het topic) bij helpen?
We've got that ring of confidence
Hoe vind je mijn blog ?Yukkie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:02:
Dit tijdrelais kost bijna €50. Ik zou een dergelijke constructie zelf willen maken (als dat kan), met een gewoon relais en wat componentjes. Ik kan solderen, ik snap de theorie achter de meeste componenten, maar heb geen flauw idee hoe ik van een constant 14,5V DC "signaal" een puls kan maken voor een ACDB-7000BC. Kan iemand mij daar (evt via DM, maar wellicht is het nuttig voor het topic) bij helpen?
https://gavedingen.wordpr.../velleman-oneshot-relais/
Edit: Welke behuizing heb je er uiteindelijk voor gebruikt als ik vragen mag?
[ Voor 26% gewijzigd door Yukkie op 28-05-2015 15:37 ]
We've got that ring of confidence
Staat ook op mijn blogje.Yukkie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:23:
Goed verhaal, dit is denk ik precies wat ik nodig hebIk ga me eens verdiepen in dat Velleman kitje. Thanks!
Edit: Welke behuizing heb je er uiteindelijk voor gebruikt als ik vragen mag?
Zorg er voor dat Velleman relais en KAKU deurbelzender niet te dicht bij elkaar zitten, anders blijft de deurbel hangen.
Ik heb er 50 cm tussen gelaten.
Overigens zie ik weer wat nieuws op de kaku site:
http://www.homewizard.nl/...93af5a0&mc_eid=98df661f1d
Beveiligd schakelen ???
Well.... in ieder geval geen elektrotechniekVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:46:
[...]
Welke opleiding(en) heb je gehad? Hier krullen mijn tenen van.
De ACM-1000 heeft net als de ITL-1000 een schakelend contact, maar bij de ACM-1000 is 1 kant van dat contact intern verbonden met de L (fase 230V) zodat er bij het schakelen op de andere kant van het contact (verbonden met de aansluitklem naast die met de L) 230V komt te staan.
Bij de ITL-1000 zijn beide kanten van het contact op de klemmen beschikbaar zonder intern ergens mee verbonden te zijn: dat heet potentiaalvrij.
Ik lees de specs en vergelijk ze, niets geks aan. Anyway, bedankt voor de uitleg
Beetje geprikkeld vandaag?
Da's handig voor in een schuur ofzo, Max 3500W maar ik zie niet of dat per contact is.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Bas Post schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:38:
Goedemorgen,
Ik heb een vraag, ik zou graag mijn bestaande deurbel gong in de gang draadloos aan en uit kunnen uitzetten, dmv een draadloze schakelaar....
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:46:
[...]
Welke opleiding(en) heb je gehad? Hier krullen mijn tenen van.
Wellicht kun je ook de ACM-1000 gebruiken. baltus heeft al eens laten zien dat deze ook potentiaal vrij gemaakt kan worden en is goedkoper: baltus in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"MadDog11 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:03:
[ Voor 48% gewijzigd door martinvdm op 28-05-2015 20:23 ]
Meer kan je als huis tuin en keuken groepje ook niet aan. (16A x 230V)
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:23:
3-voudige (inbouw) schakelaar
Da's handig voor in een schuur ofzo, Max 3500W maar ik zie niet of dat per contact is.
[afbeelding]
Dat heb ik ook gelezen in de manual, ik vraag me af of je 1 uitgang zwaar kan belasten en omdat er niet staat dat het niet kan dan zal het wel kunnen zolang je het maximum niet overschrijdt.Dazzie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:48:
Maximaal 3500 wat totaal. Dus de voeding die je er op zet.
Meer kan je als huis tuin en keuken groepje ook niet aan. (16A x 230V)
[...]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Nee hoor, niet geprikkeld, maar wat je geschreven hebt is van de categorie "don't try this ...."daxy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Well.... in ieder geval geen elektrotechniek
Ik lees de specs en vergelijk ze, niets geks aan. Anyway, bedankt voor de uitleg![]()
Beetje geprikkeld vandaag?

dat werkt goed
heeft iemand een idee hoe ik een PC uit kan zetten met 1 van deze opties ? HTTP Get ? HTTP Post ? UDP ? TCP ?
BarryMel
Let wel dat je dan niet op het vermogen moet letten, maar op de stroom.
Dus een 1000Watt schakelaar op 230V is ruim 4 Ampère.
Dus als je 12V 4A schakelt, dan zit je op zo'n 50 Watt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dus de intertechno zou in mijn situatie beter geschikt zijn? Het schakelen van de deurbel gong, 12v 1,3A, van de trafoTD-er schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:12:
Ik lees hier over een aantal geplande modificaties van relais-gestuurde KAKU spullen.
Let wel dat je dan niet op het vermogen moet letten, maar op de stroom.
Dus een 1000Watt schakelaar op 230V is ruim 4 Ampère.
Dus als je 12V 4A schakelt, dan zit je op zo'n 50 Watt.
Ik was namelijk van plan om morgen een ACM-1000 die ik nog heb liggen te gaan modificeren.
BP on the move!!!
De ACM1000 modificeren kan natuurlijk ook, maar let dan wel op dat je heel goed uitkijkt dat je geen netspanning in de buurt hebt van de 12V lijnen.
Minimale afstand moet zo'n 3 mm zijn.
Beide kunnen de 1.3 Ampère makkelijk schakelen.
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:32:
[...]
Dat heb ik ook gelezen in de manual, ik vraag me af of je 1 uitgang zwaar kan belasten en omdat er niet staat dat het niet kan dan zal het wel kunnen zolang je het maximum niet overschrijdt.
Yep ook gehad hier en deze week de hw terug gestuurd ter reparatiePhilipsFan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:35:
Heeft iemand het wel eens gehad dat z'n camera's verdwijnen? Ik heb twee webcams (raspberry pi met webcam en motion software) toegevoegd aan de HomeWizard. Werkt prima, maar na verloop van tijd zijn ze weer verdwenen. Terwijl de camera's zelf nog prima functioneren.
Ik heb continue dat de Windmeter 433 na verkoop van tijd verdwijnt. Moet deze dan weer opnieuw aanmaken. Ticket loopt nog steeds bij hw, maar lijkt wel een bug of soort sd-card corruptie.PhilipsFan schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:35:
Heeft iemand het wel eens gehad dat z'n camera's verdwijnen? Ik heb twee webcams (raspberry pi met webcam en motion software) toegevoegd aan de HomeWizard. Werkt prima, maar na verloop van tijd zijn ze weer verdwenen. Terwijl de camera's zelf nog prima functioneren.
Zelf heb ik de afgelopen weken niet veranderd. Weet iemand of er een software update is geweest?
Ok, ben ik een stap verder, alleen hoe prog ik de favo stand met de Brel afstandsbediening?aadvanboven schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:03:
Met de originele Brel afstandsbediening de favo stand programmeren... daarna 3x op de stop knop in de HW drukken om naar de favo stand te gaan. Als je een schema gebruikt gewoon drie keer de stop-opdracht achter elkaar programmeren...
Split level airco is rechtstraaks op de groep aangesloten, zou het werken als ik het eraf haal en dan een stekker met stopcontact met een KAKU?
Bv. thermometer geeft aan hoger dan 20 graden airco aan? en uit als 15 graden is?
Heb gelezen in gebruiksaanwijzing: als er stroomuitval is(de kaku onderbreekt bv) automatisch weer aan.
Ik heb ervaring (althans, ik heb sinds oktober vorig jaar een airco hangen). Dezelfde vraag heb ik gesteld aan de installateur, maar die was van mening net als ikzelf dat het niet goed zou zijn voor de airco om plotseling zonder stroom gesteld te worden... Immers, het is een pomp...oertje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:26:
Iemand ervaring met een airco op de HW en thermometer erbij ?
Split level airco is rechtstraaks op de groep aangesloten, zou het werken als ik het eraf haal en dan een stekker met stopcontact met een KAKU?
Bv. thermometer geeft aan hoger dan 20 graden airco aan? en uit als 15 graden is?
Heb gelezen in gebruiksaanwijzing: als er stroomuitval is(de kaku onderbreekt bv) automatisch weer aan.
Alternatief zou een Wifi unit zijn voor de airco, maar die waren mij veel te duur (450 euro). Ik heb nu een arduino gekocht om hetzelfde te bereiken (dus arduino met een 433 ontvanger er op en een IR Led). Momenteel is het nog knutselen om de IR commandos te leren maar ik denk dat het dan wel mogelijk is wat je wil (dus indien temp boven bepaalde temp, stuur commando naar arduino via 433 en dan airco aan).
maar is nog "in development" ...
Ok... dank je wel voor reactie, yja pomp, is een inverter unit een pomp? geen idee, maar het zou idd slecht kunnen zijn....ik weet het niet, en met arduino heb ik geen verstand, moet ik me eens over inlezen.miel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb ervaring (althans, ik heb sinds oktober vorig jaar een airco hangen). Dezelfde vraag heb ik gesteld aan de installateur, maar die was van mening net als ikzelf dat het niet goed zou zijn voor de airco om plotseling zonder stroom gesteld te worden... Immers, het is een pomp...
Alternatief zou een Wifi unit zijn voor de airco, maar die waren mij veel te duur (450 euro). Ik heb nu een arduino gekocht om hetzelfde te bereiken (dus arduino met een 433 ontvanger er op en een IR Led). Momenteel is het nog knutselen om de IR commandos te leren maar ik denk dat het dan wel mogelijk is wat je wil (dus indien temp boven bepaalde temp, stuur commando naar arduino via 433 en dan airco aan).
Dus blijft over dat ik beneden temperatuur via HW kan aflezen en dan toch naar boven moet blijven lopen lolol.
[ Voor 5% gewijzigd door oertje op 29-05-2015 16:43 ]
Ik had er ook weinig verstand van...... maar google weet veel....oertje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:42:
[...]
Ok... dank je wel voor reactie, yja pomp, is een inverter unit een pomp? geen idee, maar het zou idd slecht kunnen zijn....ik weet het niet, en met arduino heb ik geen verstand, moet ik me eens over inlezen.
Ja, maar toch snap ik even niet iets, via andruino word geschakeld? is dat niet hetzelfde dan? immers het word aangezet via een schakeling toch?miel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:43:
[...]
Ik had er ook weinig verstand van...... maar google weet veel....
Ik denk misschien een Amerikaanse Nest thermostaat daar zit een aansluiting voor cv ketel en voor aircomiel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb ervaring (althans, ik heb sinds oktober vorig jaar een airco hangen). Dezelfde vraag heb ik gesteld aan de installateur, maar die was van mening net als ikzelf dat het niet goed zou zijn voor de airco om plotseling zonder stroom gesteld te worden... Immers, het is een pomp...
welke ook met wifi te schakelen is.

Via arduino gaat het via ir... Dus alsof je het met je afstandsbediening doet...oertje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:45:
[...]
Ja, maar toch snap ik even niet iets, via andruino word geschakeld? is dat niet hetzelfde dan? immers het word aangezet via een schakeling toch?
Ahhhh ok, ja dat is anders dan plots de stroom onderbreken.miel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:17:
[...]
Via arduino gaat het via ir... Dus alsof je het met je afstandsbediening doet...
http://www.brel-motors.nl...ordijn-motor-met-accu.pdfruudvee schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:02:
[...]
Ok, ben ik een stap verder, alleen hoe prog ik de favo stand met de Brel afstandsbediening?
Als je Arduino enzo te lastig vind, zou je ook naar zoiets kunnen kijken.oertje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Ahhhh ok, ja dat is anders dan plots de stroom onderbreken.
Ik heb ze niet getest, maar dergelijke varianten van WiFi naar IR verschijnen bijna wekelijks in een andere variant op dergelijke Chinese sites.
Het zijn zeg maar kastjes die een WiFi-signaal kunnen ontvangen/uitzenden en via WiFi communiceren met een app op tablet/mobiel/whatever.
Sommigen hebben zelfs een webinterface en dan zou je dat via de HomeWizard als IP-switch kunnen benaderen.
Helaas, ik heb geen rolgordijn, maar een rolluik.
Krijg net email van Brel dat een tussenstand niet in hun buismotoren zit, balen.
Via mijn mobiel heb ik dus een paar customized schermen gemaakt met de meest gebruikte commando's van tv, receiver, digicorder, dvd,.. Je kan er ook scenes mee aanmaken met pauzes ed.
Let wel , IR is directioneel, gaat dus niet door muren, meubilair,...
Echter geen webinterface of API van gevonden dus werkt nu nog volledig apart

TD-er schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:31:
[...]
Als je Arduino enzo te lastig vind, zou je ook naar zoiets kunnen kijken.
Ik heb ze niet getest, maar dergelijke varianten van WiFi naar IR verschijnen bijna wekelijks in een andere variant op dergelijke Chinese sites.
Het zijn zeg maar kastjes die een WiFi-signaal kunnen ontvangen/uitzenden en via WiFi communiceren met een app op tablet/mobiel/whatever.
Sommigen hebben zelfs een webinterface en dan zou je dat via de HomeWizard als IP-switch kunnen benaderen.
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
ik zocht ook naar een win service welke op tcp poort luistert naar een shutdown instructie,maar nog niet gevonden. ik laat nu de pc zelf afsluiten. dus hw doet wol en pc gaat aan, als taken op pc zijn afgerond of bij een scheduled time, wordt shutdown.exe -f uitgevoerd (windows). ik dacht er ook aan om de power down knop op een kaku potentiaal vrij relais contact te zetten.barrymel schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:05:
Ik heb een IP Schakelaar toegevoegd in mijn HomeWizard app, om een PC aan te zetten gebruik ik het type URL Wake On LAN
dat werkt goed
heeft iemand een idee hoe ik een PC uit kan zetten met 1 van deze opties ? HTTP Get ? HTTP Post ? UDP ? TCP ?
ik heb dit al een jaar draaiend, zelfs voordat ik een hw had. bij mij zit een beltrafo van 12v ac. als ik de bel indruk, wordt een 12v ac relais bekrachtigd. dit relais staat parallel aan de bestaande gong in de hal. dit relais overbrugd de kaku draadloze deurbelzender. via deze zender activeer je remote gongs. ik moet deze deurbelzender ook nog koppelen aan de hw, maar eigenlijk is dat niet nodig.Bas Post schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:38:
Goedemorgen,
- Ring Video Doorbell
ik heb ongeveer zoiets gemaakt met een luchtreiniger. dit apparaat heeft een drukknop om deze aan en ook uit te zetten, op marktplaats vond ik een omron timer relais voor 10 euro. deze kan in oneshot mode. nu schakelt de hw op een bepaalde tijd een kaku ontvanger aan, deze voed 230v aan het omron relais. na een minuut geeft deze een puls van 1sec wat de drukknop van de luchtreiniger overbrugd, deze gaat nu aan. na een uur geeft de hw een off commando aan de kaku, en zowel de luchteiniger, als de omron vallen af. werk al tijdje perfect zo. e.e.a kon ik in de luchtreiniger bouwen, dus geen draden enzomiel schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:58:
[...]
Thanks TD-erDirk.be schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:26:
Ik heb zo'n Broadlink reeds enkele maanden in huis naast mijn HW. Die kan je dus ook 433mhz signalen aanleren als/van de HW en andere componenten alsook IR-commando's van je afstandsbedieningen.
Via mijn mobiel heb ik dus een paar customized schermen gemaakt met de meest gebruikte commando's van tv, receiver, digicorder, dvd,.. Je kan er ook scenes mee aanmaken met pauzes ed.
Let wel , IR is directioneel, gaat dus niet door muren, meubilair,...
Echter geen webinterface of API van gevonden dus werkt nu nog volledig apart![]()
[...]
@ Dirk, dat betekend dus dat ik alleen bv de broadlink bij mijn airco moet hangen en dan werkt die alleen.
beneden bv kan ik dan niets schakelen,maar ja dat hoeft niet.
Ik ga me eens orienteren erop of ik een nederlandse site kan vinden, want vanuit china laten komen vind ik even niks, ben ik onbekend mee ook.
Enige is dat het nogal lang duurt, maar daarentegen is de verzending dan wel gratis.
Is dat wel vertrouwd dan die site DX en krijg je naderhand geen verborgen kosten en invoerrechten?TD-er schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:19:
Vanuit China laten komen is niet zo'n ramp.
Enige is dat het nogal lang duurt, maar daarentegen is de verzending dan wel gratis.
zie dat de pro is uitverkocht, en je krijgt er een US adapter bij, dus dat werkt niet hier.
[ Voor 12% gewijzigd door oertje op 30-05-2015 22:26 ]
Ik zie wel toch nog wel oplossingen ervoor, ik bekijk ze even, dank voor de reactiebhoek schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:50:
[...]
ik heb ongeveer zoiets gemaakt met een luchtreiniger. dit apparaat heeft een drukknop om deze aan en ook uit te zetten, op marktplaats vond ik een omron timer relais voor 10 euro. deze kan in oneshot mode. nu schakelt de hw op een bepaalde tijd een kaku ontvanger aan, deze voed 230v aan het omron relais. na een minuut geeft deze een puls van 1sec wat de drukknop van de luchtreiniger overbrugd, deze gaat nu aan. na een uur geeft de hw een off commando aan de kaku, en zowel de luchteiniger, als de omron vallen af. werk al tijdje perfect zo. e.e.a kon ik in de luchtreiniger bouwen, dus geen draden enzo
Tot nog toe geen invoerrechten hoeven te betalen op spul van DealExtreme.oertje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:22:
[...]
Is dat wel vertrouwd dan die site DX en krijg je naderhand geen verborgen kosten en invoerrechten?
zie dat de pro is uitverkocht, en je krijgt er een US adapter bij, dus dat werkt niet hier.
En zojuist heb ik nu voor het eerst een defect item binnen gekregen van ze (voor het eerst in een kleine 7 jaar dat ik er regelmatig bestel), maar daar schijnen ze niet moeilijk over te doen.
Maar goed, al het spul wat vanuit China moet komen met dat soort sites duurt gewoon een flinke tijd.
Dus je bent gauw 3 - 4 week verder. En daar moet je ook maar net zin in en tijd voor hebben.
Kijk anders eens op http://www.intesishome.com voor een oplossing om je airco via WiFi te kunnen bedienen. Ben zelf ook opzoek naar een dergelijke oplossing voor mijn Toshiba airco.oertje schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:26:
Iemand ervaring met een airco op de HW en thermometer erbij ?
Verder heeft tado binnenkort ook een oplossing. Geen idee nog of er een koppeling met de HW (via IP commando's oid) gemaakt kan worden. https://www.tado.com/nl/air-conditioning-control.
Ik vraag mij af of via de eerder aangegeven broadLink IR oplossing via DX (kan trouwens via Europees magazijn geleverd worden - http://eud.dx.com/product...es-844329827#.VWrEBHBUeK0 ) mijn Toshiba airco aan de praat krijg.
[ Voor 6% gewijzigd door Mark-NL op 31-05-2015 10:20 ]
@oertje: het klopt dat je dan deze zender in de buurt van je airco moet plaatsen gezien bij mijn weten de meeste airco een IR remote hebben.
Mocht je op die verdieping RF items hebben kan je die ook eventueel aansturen mocht het bereik van de HW daar onvoldoende zijn, dit dan wel via de interface van de RM.
Wat TD-er schrijft klopt qua levertermijn van 2-4 weken uit China maar dan betaal je ook een kleine prijs en heb je een kleinere risiko voor een test.
Ik heb vorige week nog een chinese 4-kanaals relaiskaart met remote gekocht via Ebay (RF Relay 12V 4-CH 433MHZ). Hopelijk werkt deze dan met de HW en/of Broadlink. Is voor 9.25$ het risiko wel waard

Om even bij de HW te blijven:
deze week bepaalde notificaties ontvangen welke reeds gewist zijn binnen mijn schema's. En blijkbaar werkt het tijdschema ook niet correct voor deze. Ik moet bvb een melding krijgen als bepaalde deuren openen tussen 23:00 en 6:00 en ik krijg deze ook overdag

Iemand hier ervaring mee? of mogelijkse oplossingen
Heb Android app 3.0.0 en HW 3.1
Zou zo'n Broadlink RM Pro dan ook werken?
Verneem graag of de relais kaart werkt. Interessante mogelijkheden mee namelijk.Dirk.be schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:17:
Mijn Broadlink RM Pro heb ik gekocht via Ebay, dan heb je ook nog bepaalde bescherming via Paypall/Ebay.
@oertje: het klopt dat je dan deze zender in de buurt van je airco moet plaatsen gezien bij mijn weten de meeste airco een IR remote hebben.
Mocht je op die verdieping RF items hebben kan je die ook eventueel aansturen mocht het bereik van de HW daar onvoldoende zijn, dit dan wel via de interface van de RM.
Wat TD-er schrijft klopt qua levertermijn van 2-4 weken uit China maar dan betaal je ook een kleine prijs en heb je een kleinere risiko voor een test.
Ik heb vorige week nog een chinese 4-kanaals relaiskaart met remote gekocht via Ebay (RF Relay 12V 4-CH 433MHZ). Hopelijk werkt deze dan met de HW en/of Broadlink. Is voor 9.25$ het risiko wel waard
deze week bepaalde notificaties ontvangen welke reeds gewist zijn binnen mijn schema's. En blijkbaar werkt het tijdschema ook niet correct voor deze. Ik moet bvb een melding krijgen als bepaalde deuren openen tussen 23:00 en 6:00 en ik krijg deze ook overdag![]()
Werkt de pro M ook op android? bovenin staat van wel maar bij specs alleen OIS.Dirk.be schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:17:
Mijn Broadlink RM Pro heb ik gekocht via Ebay, dan heb je ook nog bepaalde bescherming via Paypall/Ebay.
deze week bepaalde notificaties ontvangen welke reeds gewist zijn binnen mijn schema's. En blijkbaar werkt het tijdschema ook niet correct voor deze. Ik moet bvb een melding krijgen als bepaalde deuren openen tussen 23:00 en 6:00 en ik krijg deze ook overdag![]()
En weet je het verschil met de gewone Broadlink en de PRO M? Jammer de pro is uitverkocht
ik gebruik de RM Pro met Android 4.4.2 , de app kan je in de Play store vinden als 'e-control'.
Dacht dat de Pro RF en IR doet en de gewone enkel IR
@Jovink538: je moet de RM Pro teachen net als bij de HW, dus de RM klaarzetten om een code te leren van je remote en dan kan die met de gedefinieerde toets dezelfde IR-code herhalen. Je moet dus 1 voor 1 de knoppen van een bestaande IR-remote aanleren. Eens je remotes op je mobiel hebt kan je die wel overzetten naar een ander toestel.
@martinvdm : ik hou je zeker op de hoogte want heb ook een aantal ideeen met deze kaart, vooral dat je de relais kan instellen voor bepaalde werkwijzes (momentary/toggle/latched). Wel nog enkele weken wachten op levering
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk.be op 31-05-2015 13:26 ]

https://drive.google.com/...JwaGkzQnlyR1U&usp=sharing
Ok dank je wel Dirk, dan wacht ik even tot de PRO M weer leverbaar word en bestel ik het.Dirk.be schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:25:
@oertje,
ik gebruik de RM Pro met Android 4.4.2 , de app kan je in de Play store vinden als 'e-control'.
Dacht dat de Pro RF en IR doet en de gewone enkel IR
@Jovink538: je moet de RM Pro teachen net als bij de HW, dus de RM klaarzetten om een code te leren van je remote en dan kan die met de gedefinieerde toets dezelfde IR-code herhalen. Je moet dus 1 voor 1 de knoppen van een bestaande IR-remote aanleren. Eens je remotes op je mobiel hebt kan je die wel overzetten naar een ander toestel.
@martinvdm : ik hou je zeker op de hoogte want heb ook een aantal ideeen met deze kaart, vooral dat je de relais kan instellen voor bepaalde werkwijzes (momentary/toggle/latched). Wel nog enkele weken wachten op levering
Want mijn auping verstelbare bedbodems hebben RF dus kan ik die ook koppelen misschien, handig om het bed vast omhoog te zetten als ik naar boven ga

@ Dirk, nog een vraagje, de adapter is voor US, zou ik deze kunnen meebestellen en dan op 220 aansluiten hier in Nederland?http://www.dx.com/nl/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529#reviews
[ Voor 15% gewijzigd door oertje op 31-05-2015 16:24 ]
op het toestel zelf is het een micro-usb aansuiting. Ik had er een originele Broadlink voeding van 2000mA met stekker bij voor Belgie/Nederland... Was via Ebay, seller sztianli2014.
Op de duur een aparte topic moeten aanmaken voor deze met oa welke toestellen er kunnen op werken

Verwijderd
Via AliExpress is veel meer keus en tegenwoordig meestal binnen twee weken in huis. Let er wel op dat een verkoper een goede feedback van klanten heeft en een product al meerder keren bestelt is. Ook ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Gebeurt bij elektronica ook eigenlijk nooit, mits je hele dure dingen bestelt. Gebruik tijdens het zoeken one piece only en Free Shipping als filterTD-er schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:18:
[...]
Tot nog toe geen invoerrechten hoeven te betalen op spul van DealExtreme.
En zojuist heb ik nu voor het eerst een defect item binnen gekregen van ze (voor het eerst in een kleine 7 jaar dat ik er regelmatig bestel), maar daar schijnen ze niet moeilijk over te doen.
Maar goed, al het spul wat vanuit China moet komen met dat soort sites duurt gewoon een flinke tijd.
Dus je bent gauw 3 - 4 week verder. En daar moet je ook maar net zin in en tijd voor hebben.
Vorige week zaterdag nog IP camera besteld vrijdag al in huis
Ik heb daar even gekeken, maar ik vind ingewikkeld daar, maar zal wel aan mij liggen, free shipping maar via TNT 27 dollar erbij ,wacht wel op DX, maar dank voor melding.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:35:
[...]
Via AliExpress is veel meer keus en tegenwoordig meestal binnen twee weken in huis. Let er wel op dat een verkoper een goede feedback van klanten heeft en een product al meerder keren bestelt is. Ook ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Gebeurt bij elektronica ook eigenlijk nooit, mits je hele dure dingen bestelt. Gebruik tijdens het zoeken one piece only en Free Shipping als filter
Vorige week zaterdag nog IP camera besteld vrijdag al in huis
Bij Aliexpress is het een soort van marktplaats voor verkopers.oertje schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:50:
[...]
Ik heb daar even gekeken, maar ik vind ingewikkeld daar, maar zal wel aan mij liggen, free shipping maar via TNT 27 dollar erbij ,wacht wel op DX, maar dank voor melding.
Dus verzendkosten kunnen per verkoper verschillen.
HomeWizard actief: 0 dag(en) 6 uur
25 minuten
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
43 minuten
Heb hier nu 3.133 (beta) draaien. Zal zsm de resultaten laten weten.aadvanboven schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:19:
HomeWizard Firmware 3.2 zojuist geinstalleerd... hopelijk verbetert dat de stabiliteit...
Ben benieuwd of het probleem nu op blijft treden of niet....
Volgens mij een publieke... ik kreeg hem ook via het normale proces. De App gaf aan dat er een update was en die heb ik geinstalleerd... Dus niet via USB en de computer.Spoelly schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:33:
is HomeWizard Firmware 3.2 een beta of een publieke release?
Vooralsnog draait de boel stabiel !
Heb besteld de Broadlink Pro RM2 bij Banggood, maandje wachten dus dan kan de airco vanuit de luie stoel aan...Dirk.be schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:09:
@oertje:
op het toestel zelf is het een micro-usb aansuiting. Ik had er een originele Broadlink voeding van 2000mA met stekker bij voor Belgie/Nederland... Was via Ebay, seller sztianli2014.
Op de duur een aparte topic moeten aanmaken voor deze met oa welke toestellen er kunnen op werken
Jij had toch ook een antenne-mod ondergaan?martinvdm schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:07:
Inmiddels ook een nieuwe Homewizard ontvangen met beta 3.133 firmware en klaarblijkelijk gepubliceerd als 3.2. Nu bezig met Homewizard om alle data netjes op de nieuwe Homewizard te krijgen. Is nog niet helemaal zonder slag of stoot, maar wordt vervolgd.
Hoe reageert HW daarop? (het bedrijf dus, hoe het apparaat erop reageert is bekend
Nope, deze hw is zonder antenne modTD-er schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:04:
[...]
Jij had toch ook een antenne-mod ondergaan?
Hoe reageert HW daarop? (het bedrijf dus, hoe het apparaat erop reageert is bekend)
Dat weet ik niet, ga ik wel onderzoeken. Heb voorlopig de oude hw weer aan staan, vanwege de aantal dagen data die ik mis op de nieuwe. Heb dus nog niet kunnen kijken, maar zodra de data goed en wel op de nieuwe hw is en ik de kans heb, bekijk ik het even.TD-er schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:47:
Maar goed, is met die 3.2 versie de firmware van de WiFi ook bijgewerkt?
Edit: wat me wel dan weer verbaasd is dat klaarblijkelijk nieuwe 3.2 firmware al publiekelijk uitgerold wordt zonder bekendmaking en release notes.
[ Voor 15% gewijzigd door martinvdm op 01-06-2015 21:01 ]
Waarom verbaasd dat je zo?martinvdm schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:55:
[...]
Edit: wat me wel dan weer verbaasd is dat klaarblijkelijk nieuwe 3.2 firmware al publiekelijk uitgerold wordt zonder bekendmaking en release notes.
Is toch redelijk gebruikelijk bij de makers van dit spul?
Tja, heb het al eens eerder aangegeven bij hw zelf en op dit topic. Ik blijf het vreemd vinden dat je eea bijgewerkt wordt zonder fatsoenlijke release notes. Ik begrijp heus wel dat de meeste funties in de app zitten, maar mag duidelijk zijn, zeker gezien alle issues, dat de firmware wel een aandeel hierin speelt.Rudolfus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:05:
[...]
Waarom verbaasd dat je zo?
Is toch redelijk gebruikelijk bij de makers van dit spul?
En soms andersom, zoals met de presets
Maar goed, ik heb het idee dat de releases lang niet altijd zo gepland gaan als zou moeten.
Bij bepaalde software heb je zelfs 'change requests' of kan je via een forum lezen wat de gebruikers bezig houdt of zouden wensen. Zou moeten zeer bruikbare/dankbare info zijn.
De hw heeft firmwareversie 3.1 en het gaat om een somfy rts rolluikmotor.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er misschien iemand een definitieve oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Slaxxx op 02-06-2015 06:48 ]
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!