Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is de homewizard counter, ondanks verbindings issues ook gewoon alle dagen up. Immers is de verbinding naar hw online gewoon bereikbaar. De nieuwe beta heeft helaas niet geholpen, vanochtend weer connectie problemen. Direct geen verbinding, via hw online wel verbinding. Als het nogmaals gebeurd zal ik eens kijken of ik het verkeer met fiddler en/of wireshark kan analyseren.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Is het wellicht mogelijk omdat ik juist in Frankrijk zit, alles naar behoren werkt? Ik bedoel eigenlijk dat ik de laatste 3 weken dus niet thuis ben geweest en dus niet via mijn eigen netwerk verbonden ben geweest?.

Wellicht beter dat ik in Frankrijk blijf...... >:)

[ Voor 11% gewijzigd door kok36935 op 19-05-2015 21:36 ]

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Marc79 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Dit is al wel verwerkt in de display app. Hier kun je een aantal seconde vertraging inzetten bij het activeren van de preset.
Kan jij mij ook vertellen hoe ik aan de display app kan komen? kan ik deze ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25
Is via de store op android te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kok36935 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:34:
Is het wellicht mogelijk omdat ik juist in Frankrijk zit, alles naar behoren werkt? Ik bedoel eigenlijk dat ik de laatste 3 weken dus niet thuis ben geweest en dus niet via mijn eigen netwerk verbonden ben geweest?.

Dat kan, bij mij werkt hw online ook prima. Dus als je dit gebruikt kan het goed zijn dat je 0 problemen hebt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanderleblanc schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Kan jij mij ook vertellen hoe ik aan de display app kan komen? kan ik deze ergens downloaden?
Om precies te zijn: hier.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
kok36935 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:34:

Ik zit momenteel ook in Frankrijk en heb gister morgen helaas een probleem gehad met verbinden maar het is zelf opgelost. Hoorde van de buren dat we gistermorgen een stroomstoring hebben gehad dus dat kan mijn probleem zijn geweest. Alleen kon ik daarvan niets zien in de grafieken van de zonnepanelen en stroomverbruik.

Alleen jammer van de trage verbinding hier net speedtest uitgevoerd 0.8M/s :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Sanderleblanc schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:45:
[...]

Staat gewoon in de app stores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 08:28

BPi

Marc79 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:23:
[...]

Staat gewoon in de app stores
De vraag is niet zo gek. Nadat hier op het forum over de app werd gesproken heb ik op mn tablet aan de muur gekeken. Daar stond hij niet meteen beschikbaar. Paar keer daarna gekeken en zondag zag ik hem er pas in staan. Zal wel Android versie afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 18:42
Op dagactie.nl staan 2x Flamingo FA20RF brandmelders voor € 21,95
http://www.dagactie.nl/flamingo-dubbele-rookmelder

Belangrijk om in elke kamer een melder te hebben :) veiligheid

[ Voor 22% gewijzigd door prld op 20-05-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
prld schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:51:

Plus 5,95 verzendkosten voor deze valsalarm apparaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:08
ruudvee schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:56:
[...]

Plus 5,95 verzendkosten voor deze valsalarm apparaten ;-)
Ze zijn bij mij al vanaf 13 februari 2015 ;) stil gelukkig...ik begin weer vertrouwen te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik echt dien brol van homewizard beu!
Een van de rookmelders heeft continu staan biepen sinds 8u30 deze morgen, niet stil te krijgen via de apps.
Blijkbaar zat hij dan ook nog eens de hele bandbreedte vol te spuwen waardoor ik niet eens binnen kon in m'n huis (automatische poort op 433).

*knip*, om spullen te verkopen kun je Vraag & Aanbod (V&A) gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2015 09:38 . Reden: V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat ligt niet aan de HW maar aan de gekoppelde rookmelders.
Die zenden idd continu een signaal naar andere melders waardoor al het andere op 433MHz niet meer werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's geen normale reactie van die dingen. Onderling zijn ze niet gekoppeld aan elkaar.
Voorheen kon ik alle valse meldingen meteen stoppen in de app, deze keer niet. En deze keer was de druppel.
Besluit staat vast. Ik moet niks meer weten van homewizard. Echt aan ALLES wat ik al bij hen kocht scheelt er wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Dit ligt inderdaad gewoon aan de rookmelders. Die staan er om bekend dat ze de 433Mhz band volknallen als ze af gaan. Dit is juist de reden dat HW besloten heeft om acties nav rookmelding niet te doen (bijvoorbeeld lichten aan commando). Het was te onbetrouwbaar en zou daardoor valse veiligheid geven.
Het blijft jammer als er iemand weg gaat. Ga je nog wel wat anders proberen?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk :P
Heb al paar maand een Raspberry met Domoticz, rfxcom voor het 433 spul en een Aeon Zwave stick.
Werkte van in het begin veel betrouwbaarder en sneller dan HW, op een enkele 433 die het signaal niet uitvoert. Vandaar dat ik al begonnen ben met Z-Wave, daar heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
schulpr schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:34:
[...]

Mag ik je vragen waar je de info over IP switches voor de Yamaha receiver hebt gevonden? Ik kan er zelf niets over vinden. _/-\o_
Die kan je ook niet vinden HW geeft geen info. Yamaha werkt met het YNC protocol, dat zijn commando's embedded in XML. daar kan je wel wat van vinden, maar ik heb gewoon het netwerk gesnift met etherreal om te zien wat er gestuurd wordt vanuit een app. Ik heb een 2 traps raket gemaakt, Op mijn NAS draait een php servertje waar de ip switch een GET met parameters naartoe doet, de php code vuurt dan weer de YNC XML af naar de yamaha.
Op dit moment heb ik wake onlan en http GET functies van de ip switch werkend. Binnenkort ook de TCP/UDP functie aangezien ik een relais kaart heb wat met simpele UDP commando's is aan te sturen. Alleen de http POST krijg ik niet werkend, vandaar mijn php servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

prld schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:51:

Dat is het oude model de FA20RF , via deze site :

http://www.kindveilighuis...id-artikelen2/rookmelders

kan je goedkoop de opvolger de FA21RF bestellen die ze ook via de Homewizard site verkopen maar dan een stuk goedkoper

2 stuks voor 27.50 of 4 stuks voor 52.50 zet bij het bestellen de code "Hoogvliet" er bij

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
En waar is die code Hoogvliet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Fuske schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:52:
En waar is die code Hoogvliet voor?
dan weten ze dat je de link via mij hebt dat ik de site heb aangeraden

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe het zit met het aanmelden van de Homewizard de allereerste keer.
Toen ik de Homewizard kreeg heb ik hem via de USB met de configuratie tool geprogrammeerd. Ik heb hem toen werkend gemaakt en gekoppeld aan een account. Daarna de apps op de telefoon via de directe verbinding aangemeld.

Zondagavond heb ik het andersom gedaan. Ik heb de Homewizard aan de USB gehangen en ingelogd met mijn account. Daarna de telefoons en tablet opnieuw opgestart in configuratie mode en aangemeld via Homewizard online ipv directe verbinding. Verder alle instellingen in de Homewizard laten staan zoals ze zijn. Dus geen vast IP adres.

Sinds zondag geen fouten meer gehad. Het gebeurde nog weleens dat hij zijn status kwijt was en de hygrometer op 255% stond na een vastloper. Dit is ook (nog) niet gebeurt. Is dit misschien zinvol om verder te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
daxy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:03:
Hier geen probleem (draai gewoon op v3.1)
HomeWizard actief: 10 dag(en) 15 uur
50 minuten
Hmm, vanmorgen bleven mijn lampen aan en het blijkt dat hij inderdaad gereset is :'(

HomeWizard actief: 0 dag(en) 4 uur
45 minuten

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Vandaag een bezoekje gebracht aan HW. Mijn somfy scherm reageerde niet meer en het was al bekend dat in mijn HW een oude chip zat die o.a. de somfy moest aansturen. Binnen 5 minuten was ik klaar, nieuwe moederboard er in en ook nog een nieuwe voeding mee. Eenmaal thuis gelijk somfy geinstalleerd en die werkte meteen. Wel vreemd dat het mac adres van de HW hetzelfde is gebleven terwijl men het moederboard heeft vervangen. Ben benieuwd hoe het de komenden dagen/weken gaat met mijn HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wellicht handig voor anderen : Het aan- en uitzetten van een Denon receiver via een IP switch:

Gebruik een IP schakelaar met de volgende instellingen:

Aanschakelen : HTTP GET : http://ipadres/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutSystem_OnStandby%2FON

Uitschakelen : HTTP GET : http://ipadres/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutSystem_OnStandby%2FSTANDBY

Vervang 'ipadres' door je daadwerkelijke ip-adress van de Denon receiver in je netwerk.

Hier werkt het met een AVR2113 prima.... en zal waarschijnlijk met een hele hoop andere Denon/Marantz modellen ook wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
[b][
Hier werkt het met een AVR2113 prima.... en zal waarschijnlijk met een hele hoop andere Denon/Marantz modellen ook wel werken...
Nice !
Werkt ook prima met een Marantz NR1603.
Enig idee of er ergens een lijst is met andere commando's ? (bv source keuze)

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Inputs die werken... volgens mij simpel uit te breiden...

MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/TUNER
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/SAT/CBL
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/DVD
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/IRADIO

Ik heb het hier vandaan :
http://www.openremote.org...w+To+-+Denon+HTTP+Control

[ Voor 16% gewijzigd door aadvanboven op 21-05-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:19:
Vandaag een bezoekje gebracht aan HW. Mijn somfy scherm reageerde niet meer en het was al bekend dat in mijn HW een oude chip zat die o.a. de somfy moest aansturen. Binnen 5 minuten was ik klaar, nieuwe moederboard er in en ook nog een nieuwe voeding mee. Eenmaal thuis gelijk somfy geinstalleerd en die werkte meteen. Wel vreemd dat het mac adres van de HW hetzelfde is gebleven terwijl men het moederboard heeft vervangen. Ben benieuwd hoe het de komenden dagen/weken gaat met mijn HW.
Dat kan 2 dingen betekenen (3 als je uit gaat van het slechte ;) )
- Ze hebben niet de WiFi-module vervangen, maar alleen het basis-bord en de WiFi overgezet.
- Het MAC-adres zit in de configuratie opgeslagen en is dus over gezet.

Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb vanmorgen maar eens me WW aangepast van Homewizard Online en ik moet zeggen, hij is nu al 13 uur online. Zo lang heb ik hem nog nooit online gezien! Hopelijk blijft dit ook zo :P
Zou wel heel vreemd zijn als die nu blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
chippie777 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:19:
Goed nieuws. Hoe was het bij HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39
Ik kreeg vandaag een mail dat mijn hw vervangen gaat worden.. Onder garantie. Had weer wegvallende cameras... Dus ben benieuwd!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:03:
Ik kreeg vandaag een mail dat mijn hw vervangen gaat worden.. Onder garantie. Had weer wegvallende cameras... Dus ben benieuwd!
Wat bedoel je met wegvallende camera's? Snapshots half of niet goed in beeld? Want daarmee ben je niet de enige :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Nee twee van de ingestelde cameras zijn gewoon niet meer zichtbaar in de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
prld schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:53:
[...]

Goed nieuws. Hoe was het bij HW?
Ik was er maar kort, moest twee keer aanbellen voor er iemand kwam, maar werd keurig en snel geholpen.
In de tijd dat ik zat te wachten kwam er ook een leverancier. Blijkbaar werd er niet open gedaan bij de leveranciersingang want hij kwam bij de consumenten ingang en ook hij moest twee keer aanbellen :)
Je zou een soort receptie verwachten met iemand achter de balie maar dat is er niet. Wel een keurige hal met een paar display’s met HW’s en KAKU spul.
Ze leveren natuurlijk voornamelijk online maar ik denk dat het best toegevoegde waarde zou hebben wanneer er iemand bij binnenkomst aanwezig is die je ontvangt. Maar nogmaals ben verder keurig geholpen, prima service, ik heb de HW al weer een paar jaar dus prima actie dat het moederboard is vervangen zonder verdere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
zo nadat de tuin op de schop is geweest, een kaku signaal versterker in een verlaten vogelhuistje geplaatst en kan nu heel mooi de led verlichting in de tuin besturen vanuit de HW. Volgende project is de gardena bewatering installatie. Heeft iemand ervaring met de gardena 24V beregeningsventiel ?

https://www.hornbach.nl/s...ikel.html?sourceCat=S5101

lijkt me 24volt maar AC of DC ?. een relais ertussen en aansturing door HW/ kaku. (of HW/ip switch/relais board) ook zit ik te prutsen met een KAKU raamschakelaar, om het reedcontact te vervangen door een water drukschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart455706
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-07 08:13
Bij mij vallen camera's ook regelmatig weg. Heb een foscam HD camera gekocht twv 100 euro, daar heb ik gewoon niets aan. Heel af en toe geeft ie beeld. Snapshots zijn half... Denk niet dat een nieuwe homewizard hier verandering in gaat brengen (mijne is van Januari dit jaar) Alle andere functies werken wel goed, dus ik denk dat ik maar een synology NAS neerplemp voor de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Laatst online: 19-10-2020
bhoek schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:09:
zo nadat de tuin op de schop is geweest, een kaku signaal versterker in een verlaten vogelhuistje geplaatst en kan nu heel mooi de led verlichting in de tuin besturen vanuit de HW. Volgende project is de gardena bewatering installatie. Heeft iemand ervaring met de gardena 24V beregeningsventiel ?

https://www.hornbach.nl/s...ikel.html?sourceCat=S5101

lijkt me 24volt maar AC of DC ?. een relais ertussen en aansturing door HW/ kaku. (of HW/ip switch/relais board) ook zit ik te prutsen met een KAKU raamschakelaar, om het reedcontact te vervangen door een water drukschakelaar.
Geen ervaring. Wel leuk idee. Volgens mij is het AC. Zie http://www.gardena.com/dd...RO2011_EUnl__01276-20.pdf.

Ik heb zelf voor de sturing van mijn afzuiging een KAKU stekkerdoos genomen die een 220VAC relais schakelt. Het relais kan dan je 24V schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
aadvanboven schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:58:
Inputs die werken... volgens mij simpel uit te breiden...

MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/TUNER
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/SAT/CBL
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/DVD
MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/IRADIO

Ik heb het hier vandaan :
http://www.openremote.org...w+To+-+Denon+HTTP+Control
Thanks !
Ik ga dit weekend eens lekker spelen ;)

Eigenlijk zou een aparte pagina binnen de HW app nu welkom zijn met daarin deze
'afstandsbediening".... nu moet ik helaas scrollen tussen de lichtschakelaars...

Peter

[ Voor 13% gewijzigd door pvkan op 22-05-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
aadvanboven schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:13:
Wellicht handig voor anderen : Het aan- en uitzetten van een Denon receiver via een IP switch:

Gebruik een IP schakelaar met de volgende instellingen:

Aanschakelen : HTTP GET : http://ipadres/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutSystem_OnStandby%2FON

Uitschakelen : HTTP GET : http://ipadres/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutSystem_OnStandby%2FSTANDBY

Vervang 'ipadres' door je daadwerkelijke ip-adress van de Denon receiver in je netwerk.

Wow, hier zoek ik al zo lang naar, maar dan voor Onkyo.
Vanavond eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou na het updaten naar versie 3,0 constant problemen en de HW bleef nooit langer dan 4 uur actief, constant verbindings problemen...

Nu voor de gein maar een mijn HW Online ww veranderd en voila:

HomeWizard actief:
1 dag(en) 3 uur
32 minuten

Lijkt wel of dat een reset van iets heeft getriggerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
Petrie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Geen ervaring. Wel leuk idee. Volgens mij is het AC. Zie http://www.gardena.com/dd...RO2011_EUnl__01276-20.pdf.

Ik heb zelf voor de sturing van mijn afzuiging een KAKU stekkerdoos genomen die een 220VAC relais schakelt. Het relais kan dan je 24V schakelen.
bedankt voor de link, dit is idd de officiele gardena computer voor dit ventiel en daar hebben ze het over 24V ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Weet iemand of de Elro C704IP.2 die je nu bij de HomeWizard compatible is met Synology ? want ik zie in hun lijst geen Elro staan maar had wel ergens gelezen dat de Elro gelijk zou zijn met een Foscam FI8910W die dan wel weer in de compatible lijst van Synology staat...

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
barrymel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:41:
Weet iemand of de Elro C704IP.2 die je nu bij de HomeWizard compatible is met Synology ? want ik zie in hun lijst geen Elro staan maar had wel ergens gelezen dat de Elro gelijk zou zijn met een Foscam FI8910W die dan wel weer in de compatible lijst van Synology staat...
Klopt helemaal, die werkt idd als een Foscam, alleen is het beeld wel ruk hoor.
Waarom koop je geen FI9853EP, die is HD en werkt ook op HW en Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ruudvee schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Klopt helemaal, die werkt idd als een Foscam, alleen is het beeld wel ruk hoor.
Waarom koop je geen FI9853EP, die is HD en werkt ook op HW en Synology.
ik heb mooie Axis HD cams :) maar die Elro's krijg ik opgestuurd omdat ik mensen de Homewizard heb aangeraden , dat is een actie die nu loopt bij homewizard dan krijgt de persoon die een homewizard besteld zon Elro plus de persoon die ze aanmeld ook

[ Voor 0% gewijzigd door barrymel op 22-05-2015 16:30 . Reden: mooi -> mooie ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:16:
Nou na het updaten naar versie 3,0 constant problemen en de HW bleef nooit langer dan 4 uur actief, constant verbindings problemen...

Nu voor de gein maar een mijn HW Online ww veranderd en voila:

HomeWizard actief:
1 dag(en) 3 uur
32 minuten

Lijkt wel of dat een reset van iets heeft getriggerd...
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb het hele spul opnieuw ingelogt en ingesteld met standaard waarden afgelopen zondag en het draait nog steeds fout loos!
Enige issue dat ik nog heb is dat als ik de app op de tablet opent probeert hij gelijk de grafieken te laden en dat duurt soms erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin er inmiddels een beetje klaar mee te zijn. 2 beta firmwares verder en geen oplossing tot dus ver. Nu ook meerdere magneetcontacten die niet meer reageren. Het begint zo wel behoorlijk onbetrouwbaar te worden. Homewizard zal toch wel erg snel met een degelijk en stabiele oplossing moeten komen om een beetje vertrouwen terug te vinden, maar voorlopig begin ik het een beetje te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 08:16
martinvdm schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:11:
Ik begin er inmiddels een beetje klaar mee te zijn. 2 beta firmwares verder en geen oplossing tot dus ver. Nu ook meerdere magneetcontacten die niet meer reageren. Het begint zo wel behoorlijk onbetrouwbaar te worden. Homewizard zal toch wel erg snel met een degelijk en stabiele oplossing moeten komen om een beetje vertrouwen terug te vinden, maar voorlopig begin ik het een beetje te verliezen.
Wat zou het probleem dan zijn bij Homewizard. Geen goede programmeurs. Ik heb laatst ook een betaapp gehad omdat bij mij als ik iets aan wilde zetten dat het niet direct reageerde. Na eerst een keer op off te drukken en daarna op on werkte het wel. Maar in de app zaten ook weer heel veel andere bugs in. Volgens mij moeten ze hun test protocol aanpassen. Als ik met mijn software zo bij de klant kom dan heb ik niet lang werk meer. :) :) Bij mijn klanten willen ze het liefst maar even een downtime hebben.
Dus dan moet het wel direct goed werken. Ik test dan wel heel veel voordat ik na de klant ga.

:) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snooze7555 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:46:
[...]

Wat zou het probleem dan zijn bij Homewizard. Geen goede programmeurs. Ik heb laatst ook een betaapp gehad omdat bij mij als ik iets aan wilde zetten dat het niet direct reageerde. Na eerst een keer op off te drukken en daarna op on werkte het wel. Maar in de app zaten ook weer heel veel andere bugs in. Volgens mij moeten ze hun test protocol aanpassen. Als ik met mijn software zo bij de klant kom dan heb ik niet lang werk meer. :) :) Bij mijn klanten willen ze het liefst maar even een downtime hebben.
Dus dan moet het wel direct goed werken. Ik test dan wel heel veel voordat ik na de klant ga.

:) :)
Ik weet het niet. Ik denk eerlijk gezegd dat de Homewizard zelf het probleem is. Dat namelijk de hardware gewoonweg niet toereikend is voor wat ze er mee willen doen, maar dat ze dat simpelweg niet hardop kunnen/willen zeggen. Dan kun je allerlei pleisters plakken, maar als je Wifichip firmware behoorlijk outdated is en je processor gewoonweg de vraag niet aan kan dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-08 09:58
Exact hetzelfde probleem heb ik deze week gekregen. Inmiddels de locatie van de HW aangepast, maar dan nog lijkt het bereik van de magneetcontacten ineens minder te zijn. Of HW pakt het signaal niet goed op. Heb reeds HW benaderd, kreeg een stappenplan terug om stoorzenders te localiseren. Oftewel eerst alle batterijen verwijderen en daarna 1 voor 1 activeren. Bleek geen oplossing. Tijdelijk de HW verplaatst. Heb nog geen antenne mod uitgevoerd.

Daarnaast schakelden een aantal lampen bagger. Ging de 1 aan, ging de ander uit. Moest niet gekker worden. De codes weer opnieuw ingesteld met kaku afstandbediening. En nu doen ze het weer goed. Maar het lijkt gewoon alsof de database oid in de HW last heeft van corrupte gegevens.

Begin ook steeds meer te balen... Wellicht ook maar eens HW Online wachtwoord aanpassen, schijnt wonderen te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is naar mijn idee, dat ze geen budget krijgen om de breiwerkjes in de software netjes te structureren. Regressietests hebben ze waarschijnlijk nog nooit uitgevoerd (lees ik ook als opmerking van andere tweeakters) en de nieuwe heersers (smartwares) willen alleen maar prut-hardware toevoegen die ze in hun winkeltje hebben. Homewizard is zijn naam zo te grabbel aan het gooien.

Met veel aarzeling heb ik de V3 updates uitgevoerd, maar de volgende laat ik links liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 21:15 . Reden: opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! mijn "slimme" browser verandert 'tweakers' spontaan in 'tweeakters'. "Slim" is ook niet alles...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De software is echt gewoon ronduit slecht. Regresssie test inderdaad nooit van gehoord. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ben blij dat meer mensen erachter komen. Budget wordt er gewoon niet voor vrijgemaakt; enigste prio bij HW is nieuwe ontwikkeling voor meer verkoop, dat maakt ze inderdaad langszaam aan zelf kapot. Eerst stabiel, dan verder bouwen is het enigste dat werkt met software. Uitbreidingen in te snel tempo zijn funest, altijd.

Hardware heb ik minder verstand van, maar van (embedded) software al meer dan 30 jaar. Als de hardware ook te wensen over laat, wordt het wel lastig. Sluit me bij Martin aan overigens dat de HW het niet aankan, zeker niet als je er veel op hebt zitten (paar schemas/timers/scenes en het gaat mis)

Bij draait het vrij goed nu, maarje kunt beter je eigen software bouwen en schakelen daarmee, en dus minder via de HW app (lees firmware in de HW) en dat gaat echt beter. Dee kan het echt niet aan.

Just my 2 cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Terug van vakantie en de sheet ook ingevuld.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
Weet iemand hoe HW omgaat met garantie als de HW is gemodificeerd met de bekende antenne uitbreiding(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat het open gaan van de magneetcontacten wel goed gedetecteerd wordt, maar het "gesloten" signaal komt niet aan. Magneetcontacten zijn 2 tot 4 meter verwijderd vanaf de HW. Heb ook 433 antenne mod toegepast.

Serienummer: 130103xxx
Softwareversie: 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat wel echt een probleem van de HW? Bij mijn draadloze alarminstallatie komt het heel nauw hoe groot de luchtspleet tussen het magneetje en de schakelaar is. Ik weet niet of je het kan horen als hij schakelt. Bij mij wel. Als de deur gesloten is moet het magneetje echt tegen de schakelaar aan zitten wil het betrouwbaar werken bij mijn alarminstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:14:
Is dat wel echt een probleem van de HW? Bij mijn draadloze alarminstallatie komt het heel nauw hoe groot de luchtspleet tussen het magneetje en de schakelaar is. Ik weet niet of je het kan horen als hij schakelt. Bij mij wel. Als de deur gesloten is moet het magneetje echt tegen de schakelaar aan zitten wil het betrouwbaar werken bij mijn alarminstallatie.
Het zal vastwel heel precies komen met montage, maar het vreemde is dat het weken zonder problemen heeft gewerkt en nu opeens niet meer. Althans zo is mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 17:50
[
message=44285396,noline]ROVAOL schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:42[/message]:

[...]

Het zal vastwel heel precies komen met montage, maar het vreemde is dat het weken zonder problemen heeft gewerkt en nu opeens niet meer. Althans zo is mijn situatie.
Door het het weer kan je deur of kozijn uitzetten.

Maar je kan ook proberen te luisteren met je oor. Je hoort het reed contact klikken.

Anders even met een losse magneet het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROVAOL schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:42:
[...]

Dat is denk ik ook het grote mankement van een reed-contact. Als het niet helemaal correct is aangebracht heeft de minste invloed effect op het wel of niet betrouwbaar schakelen. Vaak zijn deze schakelaartjes Normally Open. Ofwel open in rust stand. Het magneetje moet de schakelaar gesloten houden.

Dat klinkt ook wel logisch met wat de meesten zeggen, open detecteert ie wel maar dicht niet meer.

Als het veld van de magneet bij een bepaalde omstandigheid net voldoende is om de schakelaar te laten functioneren kan het zomaar gebeuren dat bij veranderende omstandigheden (luchtvochtigheid, temperatuur, afnemende batterij) het niet meer goed werkt.

Dat gebeurde tenminste wel bij mijn alarminstallatie, doordat de magneetjes niet helemaal tegen de sensor zat werkte het soms wel maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de reed contacten eraf gehaald en er een normale schakelaar aan gesoldeerd. Ook hierbij komen de uit signalen niet meer zo goed door sinds V3. Dus ligt het aan de HW.
Sinds ik de homewizard op een aparte accespoint heb zitten komen de foto's wel goed aan in de app. Niet meer half. Maar de verbindingsproblemen blijven af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar dit eveneens zo. Mijn magneetcontacten zijn niet verplaatst en daarbij werken enkele wel prima waarbij de afstand tussen de twee delen nog groter is dan de degene die niet werken. Ik heb ook de contacten reeds dichter bij elkaar gebracht en de batterij gewisseld en dat maakt niets uit. Ik heb de firmware nu weer terug geflasht naar 3.1.3 en de Homewizard iets verplaatst. Nu lijken ze het weer even te doen, maar de vraag is voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 04-10 07:38
Ook mijn set gaat marktplaats op
Het bereik word met de dag slechter kan nu mijn buitenlamp al niet meer schakelen ondanks de antennemodificatie
Aan het begin nooit geen gemiste schakeling maar nu word het systeem zeer onbetrouwbaar
Al mijn vrienden waar ik het systeem heb aangeraden klagen ook steen en been.
Raad het ook niemand meer aan.
Het is niet duur maar eigenlijk krijg je ook maar een slecht produkt er voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het systeem in 2012 aangeschaft en daarna aan verschillende aangeraden. Deze klagen inmiddels ook dat het systeem onbetrouwbaar is. Ik ben nog aardig technisch en kan wel wat hulp bieden. Maar er moet wel snel verbetering komen anders staan er binnenkort wat meer op marktplaats en ik geef ze geen ongelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen zag ik in de iOS-app een switch staan die ik een maand geleden had verwijderd.
App had LAN-verbinding direct met HW. Probeerde hem weer te verwijderen maar kreeg melding "remove failed" en switch bleef zichtbaar. Contact gemaakt via HW-online: switch niet zichtbaar. Terug contact gemaakt via LAN: switch niet meer zichtbaar. HW-software is dus duidelijk prut. Ik zou graag terug willen naar versie 2.3 of zo, maar ja...... :S

En allemaal op marktplaats is natuurlijk een manier om het niet te verkopen })

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 22:30
Nog even volhouden tot de Homey er is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als die niet dezelfde problemen gaat hebben :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Als die niet dezelfde problemen gaat hebben :P
Zo is dat.
Toen de HW nog "jong" was, zo'n 3 jaar geleden, was het 433-bereik het enige issue. Antennemod en klaar.
Nu heb ik een flinke installed base en een HW met teveel gedoe.
Ik zal niemand aanraden een HW te kopen, ook niet op marktplaats.

Mijn enige serieuze oplossing, waar ik HW-support niet bij nodig heb en geen geld weggooi, is:
De HW de i/o op 433 en 868 laten verzorgen en de sensoren-database bijhouden.
Geen schedules meer, geen timers, geen actions, geen enkele "slimmigheid".
Met een raspberry haal ik de actuele status van alle i/o cyclisch op en ga ik timers, notificaties, logica en actions beheren en van daaruit commando's direct aan de HW geven.
De app gebruik ik alleen om switches handmatig op afstand te bedienen.
Voor minder dan € 100,- en wat geschrijf van software ben ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Zo is dat.
Toen de HW nog "jong" was, zo'n 3 jaar geleden, was het 433-bereik het enige issue. Antennemod en klaar.
Nu heb ik een flinke installed base en een HW met teveel gedoe.
Ik zal niemand aanraden een HW te kopen, ook niet op marktplaats.

Mijn enige serieuze oplossing, waar ik HW-support niet bij nodig heb en geen geld weggooi, is:
De HW de i/o op 433 en 868 laten verzorgen en de sensoren-database bijhouden.
Geen schedules meer, geen timers, geen actions, geen enkele "slimmigheid".
Met een raspberry haal ik de actuele status van alle i/o cyclisch op en ga ik timers, notificaties, logica en actions beheren en van daaruit commando's direct aan de HW geven.
De app gebruik ik alleen om switches handmatig op afstand te bedienen.
Voor minder dan € 100,- en wat geschrijf van software ben ik klaar.
Ja kan best sensoren uitlezen maar als deze al geen goede status (open) hebben dan heb je er niks aan. Daarbij kun je in geval van verbindingsproblemen helemaal geen get-sensors doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
visie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:23:
[...] Maar er moet wel snel verbetering komen anders staan er binnenkort wat meer op marktplaats en ik geef ze geen ongelijk...
Even los van de problemen, ik keek net op Marktplaats, maar daar staan maar twee Homewizards te koop.
Worden er weinig verkocht? Worden ze snel gekocht? Ik weet het niet, maar ik vond het opvallend weinig.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Ik heb ooit een homewizard gekocht voor 60euro via marktplaats, maar dat is maanden geleden die moet ik nog steeds krijgen = oplichting.

Dus gebruik je gezond verstand, wat ik toen niet deed... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 20:22
Iemand weet van bruikbare relaiskaarten (433mHz) voor de HW?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-10 16:24
anandus schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:16:
[...]

Even los van de problemen, ik keek net op Marktplaats, maar daar staan maar twee Homewizards te koop.
Worden er weinig verkocht? Worden ze snel gekocht? Ik weet het niet, maar ik vond het opvallend weinig.
Had mijne ook op marktplaats staan en was er binnen een dag vanaf. Hopelijk is diegene er bij mee, ik was er klaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Hier werkt de windmeter alleen maar overdag en gaat exact om 20:00 uur uit, dat is de laatste weken zo en waar het aan zou kunnen liggen weet ik niet.

Zal wel na 20:00 uur overwerktijd zijn voor dat ding, gaat tussen 04:00 en 06:00 uur weer werken volgens de grafieken. Batterijen zijn goed, staat volop in het licht overdag dus had ik ook geen zin meer om verder te zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door wbkk op 23-05-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 10:12
Tijdje geleden mijn uv-meter naar HW gestuurd omdat deze defect was. Helaas niet meer te maken. In ruil een cadeaubon van € 50,- gekregen. Toch netjes!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HW kan het wel draaien zonder uitval. Heb sinds vorige week zondag geen fout meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat als ik mijn telefoon op de HW aanmeld via een directe verbinding de HW regelmatig vastloopt. Terwijl als ik alles aanmeld (HW en apps) via HW online het hele spul goed werkt.
Het is me wel opgevallen dat de HW vastloopt op het moment dat er verbinding gemaakt wordt zowel via HW online als directe verbinding. Ook dat is nu niet meer voorgekomen. Statussen zijn nu elke keer goed en schema's worden correct uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:35:
De HW kan het wel draaien zonder uitval. Heb sinds vorige week zondag geen fout meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat als ik mijn telefoon op de HW aanmeld via een directe verbinding de HW regelmatig vastloopt. Terwijl als ik alles aanmeld (HW en apps) via HW online het hele spul goed werkt.
Het is me wel opgevallen dat de HW vastloopt op het moment dat er verbinding gemaakt wordt zowel via HW online als directe verbinding. Ook dat is nu niet meer voorgekomen. Statussen zijn nu elke keer goed en schema's worden correct uitgevoerd.
Kan ook echt wel. Hier draait ie al meer dan 18 dagen zonder problemen

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 08:25
Serena schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:05:
Tijdje geleden mijn uv-meter naar HW gestuurd omdat deze defect was. Helaas niet meer te maken. In ruil een cadeaubon van € 50,- gekregen. Toch netjes!!!
Ik had liever gezien dat ze met een nieuwe model kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Zijn er ook mensen met een positieve ervaring met een IP camera? als ik het zo lees is krijgen veel mensen half beeld of lukt het pas i.s.m een synology. Ga binnekort voor langere tijd op vakantie en wil toch wel even me huis kunnen bekijken of alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:08
prld schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:57:
Zijn er ook mensen met een positieve ervaring met een IP camera? als ik het zo lees is krijgen veel mensen half beeld of lukt het pas i.s.m een synology. Ga binnekort voor langere tijd op vakantie en wil toch wel even me huis kunnen bekijken of alles goed gaat.
Eerder heb ik al iets geschreven over het gebruik van cameras icm HW. Dit werkt goed om even lage resolutie beelden te bekijken. Bv is een schakeling uitgevoerd bij bv verlichting, tuinsproeier of lage!! Resolutie snaps. Maar wil je de cameras echt gebruiken voor observatie, of wil je opnemen dan gaat dit buiten HW. Dan moet je bewezen aps gebruiken als bv ip cam viewer oid. Opnemen met idd bv een nas. Software kan je daarbij helpen wat er wanneer opgenomen moet worden. Als snaps niet werken via hw, dit gewoon door de camera laten doen en deze laten emailen. Stel dit wel goed af anders heb je straks 1000 emails en is je mail account geblocked. NAS heeft dan voorkeur. Synology is mooi voorbeeld met handige software daarvoor. HW gebruiken voor echte camera observatie raad ik af, wel om even te monitoren zoals omschreven. Dit is mijn ervaring. Ik heb 7 cameras continu draaien en een HW en ook een Synology. Ik heb dit al een aantal jaar naar volle tevredenheid. Ps mijn HW werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
Mark-NL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:15:
[...]

Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat het open gaan van de magneetcontacten wel goed gedetecteerd wordt, maar het "gesloten" signaal komt niet aan. Magneetcontacten zijn 2 tot 4 meter verwijderd vanaf de HW. Heb ook 433 antenne mod toegepast.

Serienummer: 130103xxx
Softwareversie: 3.1
zijn er meer mensen met problemen op de 433Mhz (naar KAKU) welke enige tijd geleden een antenne mod hebben gedaan ?
ik ben er nl niet zeker van dat die mod zomaar kan. punt is dat er een antenne parallel op de bestaande ground plane antenne wordt gezet. zonder antenne matching lijkt het me dat de antenne stroom omhoog gaat, en misschien de TI CC1101 zender chip overbelast. Na enige tijd gaat ie misschien stuk. Ik heb in de datasheet niet kunnen vinden of die chip daartegen beveiligd is.
Mij lijkt het dat het spoortje naar de splinx antennechip onderbroken moet worden zodat de TI chip alleen aan de antenne staaf zit.
Zelf heb ik geen antenne mod, en overal goed bereik. de magneet schakelaars doen het gelijk (open en close), en ik heb een kaku signaal versterker op 12 meter in de tuin. daarmee haal ik de 25 meter tot de schuur (om de tuinverlichting te bedienen).
ik heb de HW vertikaal gehangen onder de (houten) trap naar de eerste verdieping, dus niet in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
wbkk schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:07:
Hier werkt de windmeter alleen maar overdag en gaat exact om 20:00 uur uit, dat is de laatste weken zo en waar het aan zou kunnen liggen weet ik niet.

Zal wel na 20:00 uur overwerktijd zijn voor dat ding, gaat tussen 04:00 en 06:00 uur weer werken volgens de grafieken. Batterijen zijn goed, staat volop in het licht overdag dus had ik ook geen zin meer om verder te zoeken.
Misschien een beetje simpel gedacht van mij, maar het lijkt er op dat je de windmeter met het zonnepaneel hebt en dat je batterijen/accu leeg zijn.
Als ik nl naar je tijden kijkt dan werkt ie alleen nog op zonneenergie. Tussen 4 en 6 wordt het licht genoeg (lux=afhankelijk van bewolking) en 's avonds na 20 uur wordt het weer te donker voor het zonnepaneel...

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Bij mij gaan de gordijnen nog steeds niet altijd dicht, dit is een Brel, dus compatible met HW.
De HW staat op 5 meter van de Brel-motor.
Open werkt wel altijd maar dicht hapert regelmatig via een schema.
Als ik de gordijnen via de app dicht doe werkt het altijd.

Zou het kunnen dat het schema gestart wordt door een kaku schemerschakelaar en dat er samen met de gordijnen ook een HUE lamp aan gaat ?
Heb als test al eens meerdere grodijn dicht pulsen verzonden maar dat lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
ruudvee schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:36:
Bij mij gaan de gordijnen nog steeds niet altijd dicht, dit is een Brel, dus compatible met HW.
De HW staat op 5 meter van de Brel-motor.
Open werkt wel altijd maar dicht hapert regelmatig via een schema.
Als ik de gordijnen via de app dicht doe werkt het altijd.

Zou het kunnen dat het schema gestart wordt door een kaku schemerschakelaar en dat er samen met de gordijnen ook een HUE lamp aan gaat ?
Heb als test al eens meerdere gordijn dicht pulsen verzonden maar dat lost het probleem niet op.
Bij scenes waar zowel 433 als hue/ip switches geschakeld worden heb ik vaak het probleem dat niet alles uit gaat. Het lijkt te helpen om met name voor de hue, een extra ip switch toe te voegen die nogmaals de hue uit zet via de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
pvkan schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:42:
[...]

Misschien een beetje simpel gedacht van mij, maar het lijkt er op dat je de windmeter met het zonnepaneel hebt en dat je batterijen/accu leeg zijn.
Als ik nl naar je tijden kijkt dan werkt ie alleen nog op zonneenergie. Tussen 4 en 6 wordt het licht genoeg (lux=afhankelijk van bewolking) en 's avonds na 20 uur wordt het weer te donker voor het zonnepaneel...

Peter
Als je het goed had gelezen stond er bij dat de batterijen goed waren, en aangezien ik hem, de windmeter, dus ook open had (om de batterij spanning te meten) heb ik er gelijk weer nieuwe batterijen in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
AJediIAm schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Bij scenes waar zowel 433 als hue/ip switches geschakeld worden heb ik vaak het probleem dat niet alles uit gaat. Het lijkt te helpen om met name voor de hue, een extra ip switch toe te voegen die nogmaals de hue uit zet via de HomeWizard.
Tnx.
Alleen schakelt de HUE altijd netjes aan/uit.
Het zijn juist de gordijnen die niet altijd dicht gaan.

Jammer dat HW geen pauzes kent die je tussen 2 schakelmomenten kan zetten wat ik wel had op de KAKU IC-1000.
Heb nu maar 2 schakelmomenten op zon onder aangemaakt met 1 minuut er tussen, maar eigenlijk wil ik dat niet, hooguit 5 seconde pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 17:18
wbkk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Als je het goed had gelezen stond er bij dat de batterijen goed waren, en aangezien ik hem, de windmeter, dus ook open had (om de batterij spanning te meten) heb ik er gelijk weer nieuwe batterijen in gezet.
Wat vriendelijker mag ook wel, hij probeert je alleen te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
ruudvee schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Tnx.
Alleen schakelt de HUE altijd netjes aan/uit.
Het zijn juist de gordijnen die niet altijd dicht gaan.
...
Is het niet mogelijk om via een URL de HomeWizard gordijnen te laten bedienen?
Alternatief is een tweede scene maken.
scene 1 doet de gordijnen dicht en roept scene 2 aan via IP switch.
scene 2 doet de gordijnen dicht.

Retry via URLs werkt niet altijd, maar het geeft soms net een beetje extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Ik heb 4 ipcams op de HW, 2 stuks HD van Foscam 19831P en 2 aldi webcams vergelijkbaar Foscam 19810w dacht ik
Via HW net als wat Yamahaa schreef mpeg stand en werken perfect, via de Foscam app doe ik de schakelingen, ik heb geen uitval, alleen heb ik 1 van de aldi cams niet aan omdat mijn netwerk snelheid dat niet aan kan. maar als ik er dus 2 hd en 1 andere op heb dan werkt prima, ik heb een aparte gmail account waar de alarmen op binnen komen en die staan hele dag aan en om de minuut en werkt prima
De 2 HD cams van Foscam hebben een aparte sd kaart erin en die neemt ook tegelijk op en die schrijft automatisch over na een email waarschuwing dat er teweinig geheugen op zit, dus dan kun je zelf safen de beelden.
Bij gmail doe ik 1 keer in 2 of 3 weken alles verwijderen en want dan heb ik pas de helft van 15 gb verbruikt terwijl er van alle cams emails worden opgeslagen met foto's en dan wel om de minuut.
Dus eigenlijk geen problemen.
Alleen dat met HW je alleen kan kijken en iets aan sturen beperkt natuurlijk. Maar daar heb je dan de andere app voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen met een positieve ervaring met een IP camera?
Heb de allergoedkoopste made in China camera van 20 Euro werkt prima!
bhoek schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:35:
[...]

zijn er meer mensen met problemen op de 433Mhz (naar KAKU) welke enige tijd geleden een antenne mod hebben gedaan ?
ik ben er nl niet zeker van dat die mod zomaar kan.
Daarom heb ik dat ook nog niet gedaan, mede omdat (van de foto's die ik gezien heb) ook twijfel aan de gebruikte antennes. Ik heb nog een arduino op 433 mhz en daar werken die antennes ook niet betrouwbaar op. De lengte van de antenne op 433MHz is voor wat ik gelezen heb is best belangrijk. De gebruikte antennes zijn voor een hogere frequentie band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik wil via tasker de deurbel af laten gaan als mijn telefoon verbinding maakt met mijn WIFI thuis. Ik kan alleen het aan stuurcommando nergens hiervan vinden.

Dacht iets in de vorm van http://ipnummer:poort/wachtwoord/kks/2
kks = kakusensors
2 = ID die je te zien krijgt met get-sensors

Iemand een idee?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 20:22
Don,
zou je moeten kunnen doen met volgende:
HTTP GET
Server port=http://ip-adres/paswoord
Path : /sw/2/on

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
Met http://ipnummer:poort/wachtwoord/sw/2/on gaat er een lamp aan.
Of doe ik iets verkeerd?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:35:
[...]

ik ben er nl niet zeker van dat die mod zomaar kan. punt is dat er een antenne parallel op de bestaande ground plane antenne wordt gezet. zonder antenne matching lijkt het me dat de antenne stroom omhoog gaat, en misschien de TI CC1101 zender chip overbelast. Na enige tijd gaat ie misschien stuk. Ik heb in de datasheet niet kunnen vinden of die chip daartegen beveiligd is.
Mij lijkt het dat het spoortje naar de splinx antennechip onderbroken moet worden zodat de TI chip alleen aan de antenne staaf zit.
Zelf heb ik geen antenne mod, en overal goed bereik. de magneet schakelaars doen het gelijk (open en close), en ik heb een kaku signaal versterker op 12 meter in de tuin. daarmee haal ik de 25 meter tot de schuur (om de tuinverlichting te bedienen).
ik heb de HW vertikaal gehangen onder de (houten) trap naar de eerste verdieping, dus niet in de meterkast
Ik gebruik de antenne-mod al vanaf het begin van de mod en werkt nog steeds naar tevredenheid.
Ik heb gewoon een draadje gebruikt en niet een antenne met coax-kabel die dus eigenlijk op een andere positie komt.
Als je dat wel doet, dan zou je reflecties kunnen krijgen.
Al is de bitrate van KAKU dusdanig laag dat het hebben van 2 antennes waarschijnlijk pas een issue gaat worden op grotere afstand dan de grootte van het HW-kastje.

Je past door de antenne-mod wel de impedantie van de antenne aan, maar de mismatch zal nog groter zijn als je de originele antenne weghaalt en vervangt voor een enkel sprietje.
Je moet dan een nieuwe antenne toevoegen met de juiste impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
don_care1000 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:26:
Met http://ipnummer:poort/wachtwoord/sw/2/on gaat er een lamp aan.
Of doe ik iets verkeerd?

Don
Die 'sw/2' staat voor het ID van de switch. Deze wordt oplopend toegekend en is bij iedere HW gebruiker weer wat anders. Bij de een is het een lamp in de keuken bij de ander bijvoorbeeld de tuinlamp.
Zoek even de ID op van de schakelaar die je wilt gebruiken en vervang de 2 in de url voor dat getal (ID).
Opvragen van al je sensors kan met:

http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/get-sensors

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:27:
Vanmorgen zag ik in de iOS-app een switch staan die ik een maand geleden had verwijderd.
App had LAN-verbinding direct met HW. Probeerde hem weer te verwijderen maar kreeg melding "remove failed" en switch bleef zichtbaar. Contact gemaakt via HW-online: switch niet zichtbaar. Terug contact gemaakt via LAN: switch niet meer zichtbaar. HW-software is dus duidelijk prut. Ik zou graag terug willen naar versie 2.3 of zo, maar ja...... :S

En allemaal op marktplaats is natuurlijk een manier om het niet te verkopen })
Waarom zou je niet terugkunnen naar versie 2.3?
Kun je oude firmware niet meer gebruiken?

Overigens lijken de problem mij(maar das gewoon boerenverstand hoor) allemaal gerelateerd aan software. Als veel mensen geen hardware wijzigingen doen en na een sw-update plotseling problemen ervaren, dan kan dat enkel door software komen toch?

Het goeie nieuws :+ : Dan is het ook op te lossen met software! :*)

Overigens heb ik zelf geen problemen met de HW, geen antenntemod, gewoon laatste versie en een homewizard van ongeveer anderhalf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:50:
[...]

Waarom zou je niet terugkunnen naar versie 2.3?
Kun je oude firmware niet meer gebruiken?
........
1. Hoe laad ik een oude firmware- + bijbehorende app-versie?
2. Als dat is gelukt wordt ik elke keer als ik verbinding maak met de HW geattendeerd op upgrades.
Niet echt iets om te doen dus. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou ik moet zeggen na mijn wachtwoord wijziging bij homewizard online heb ik geen problemen meer..Mogelijk dat hij niet overweg kon met mijn oude wachtwoord of dat er iets gereset is??

HomeWizard actief:5 dag(en) 2 uur 32 minuten

Ik ben weer blij :P 4 uur was eerst het maximale wat ik gezien heb voordat hij zichzelf resette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
pvkan schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Die 'sw/2' staat voor het ID van de switch. Deze wordt oplopend toegekend en is bij iedere HW gebruiker weer wat anders. Bij de een is het een lamp in de keuken bij de ander bijvoorbeeld de tuinlamp.
Zoek even de ID op van de schakelaar die je wilt gebruiken en vervang de 2 in de url voor dat getal (ID).

Peter
Als ik dit terug krijg: {"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/get-sensors" }} dan ga ik er van uit dat ik het foute wachtwoord aan het proberen ben toch?

en idd, foute wachtwoord... werkt nu prima!

[ Voor 3% gewijzigd door miel op 26-05-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
miel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Als ik dit terug krijg: {"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/get-sensors" }} dan ga ik er van uit dat ik het foute wachtwoord aan het proberen ben toch?

en idd, foute wachtwoord... werkt nu prima!
Deze foutmelding krijg ik ook als ik een fout wachtwoord opgeef.
Misschien gebruik je een fancy character in je wachtwoord wat niet (goed) ondersteund wordt?

Werkt alweer zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
pvkan schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Peter
Een sensor (in mijn geval een deurbel) kun je niet aansturen met ....../sw/2/on
de schakel optie /sw gebruik je voor je schakelaars en dimmers. Om een ID van een schakelaar te achterhalen gebruik je /swlist

Voor een sensor gebruik je /get-sensors. Daar zie ik dat mijn deurbel ID 2 heeft. Deze kan ik dus niet aansturen met /sw/2 maar moet met een schakeloptie voor sensors. Zoiets als kks/2 of sen/2 maar geen van deze werken dus.

Weet iemand hoe je dus een sensor (deurbel) aan kan sturen met een http commando?
Dit om via tasker de deurbel af laten gaan als mijn telefoon verbinding maakt met mijn WIFI thuis

Don
Pagina: 1 ... 73 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!