Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
12 uur, 's middags. Dus dat is voor ons Nederlanders een mooie tijdSnoz Lombardo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:20:
[...]
Hoe laat is die presentatie? Ik ben wel ge|interesseerd in Civ5! (En ja, ik zal ook een mic regelen)
Dan snap ik de werking van die game packages niet helemaal geloof ik...Snoz Lombardo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
Voor $45 heb je alles. Volgende modules kun je voor $5 elk kopen. Valt toch wel mee lijkt me? Minder dan een retailgame.
Volgens mij is het nu 11.00 's ochtends door de tijdverschuiving afgelopen weekend (klok uur teruggezet)Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
12 uur, 's middags. Dus dat is voor ons Nederlanders een mooie tijd, in Amerika is het dan nog 6 uur 's ochtends of vroeger of iets dergelijks
.
Voor die $45 heb je een Starter package met een schip, toegang tot de alpha, beta, wat in-game geld en andere dingen. En dus de full game bij release. De rest is allemaal optioneel.D-Raven schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:23:
[...]
Dan snap ik de werking van die game packages niet helemaal geloof ik...
Edit: inhoud:
- Arena Commander Pass (toegang tot dogfigting module)
- SelfLand Hangar (basis hangar voor je schip waar je in kan rondlopen)
- Starting Money: 1,000 UEC (krijg je bij launch PU)
- 3 Month Insurance (basis verzekering op je schip)
- Digital Star Citizen Manual
- Squadron 42 Digital Download (singleplayer game)
- Star Citizen Digital Download (multiplayer persistent universe (PU))
- Beta Access (vroegtijdige toegang)
[ Voor 42% gewijzigd door Snoz Lombardo op 27-10-2014 09:28 ]
Je was me voorSnoz Lombardo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:24:
[...]
Voor die $45 heb je een Starter package met een schip, toegang tot de alpha, beta, wat in-game geld en andere dingen. En dus de full game bij release. De rest is allemaal optioneel.
Die modules kosten waarschijnlijk 5 dollar per stuk en zijn volledig optioneel. Ze voegen niets toe aan je spelervaring later in de PU. Behalve dan dat je al een beetje kan oefenen met alle ingame opties/mogelijkheden.
Ze lopen daar 9 uur voor op ons volgens mij, maar om 7 uur gaat de deur al open. Op zich kunnen we makkelijk 11 uur al gaan zitten, dan zetten we de timing van Civ gewoon op Marathon xD .Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:23:
[...]
Volgens mij is het nu 11.00 's ochtends door de tijdverschuiving afgelopen weekend (klok uur teruggezet)
Mocht je toch verslaafd raken kan je altijd je packages upgraden of zelfs inwisselen voor duurdere varianten. Alle schepen komen uiteindelijk beschikbaar in het spel en kunnen gekocht worden met ingame geld ipv echt geld.
Eerder in het topic werd wel aangegeven dat de uiteindelijke versie alleen maar duurder gaat worden en je in verhouding minder terug gaat krijgen. Het package dat Snoz hierboven aangaf is gewoon een erg mooi introductiepakket. Ik heb hem oorspronkelijk voor alleen de Squadron 42 gekocht maar naar mate er meer info over de PU kwam wil ik nu daar ook steeds meer in gaan doen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
De livestream begint nu ook echt om 11.00 door wintertijd. Laatste paar keer waren ze wel redelijk op tijd dus ik verwacht niet teveel vertraging. Maar Civ ben ik niet bij, speel ik niet.Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:50:
[...]
[...]
Ze lopen daar 9 uur voor op ons volgens mij, maar om 7 uur gaat de deur al open. Op zich kunnen we makkelijk 11 uur al gaan zitten, dan zetten we de timing van Civ gewoon op Marathon xD .
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 09:56 ]
Inderdaad, en je kan er dus ook voor kiezen om een package met alleen beta te kopen, Alleen kan je dan nog niks in het spel omdat het nog in alpha zit. Alleen is de hangar beschikbaar om in rond te lopen (of zelfs dat niet?)Tylocke schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:51:
En als toevoeging: de Arena Commander en eventuele toekomstige passes zijn niet noodzakelijk. Deze passes geven nu toegang tot Alpha content, dus verre van af. Alhoewel het wel leuk is om nu bezig te zijn met dogfighten kan je ook gewoon wachten tot de beta (waarschijnlijk is dat nog wel even een behoorlijke tijd wachten).
Mocht je toch verslaafd raken kan je altijd je packages upgraden of zelfs inwisselen voor duurdere varianten. Alle schepen komen uiteindelijk beschikbaar in het spel en kunnen gekocht worden met ingame geld ipv echt geld.
Eerder in het topic werd wel aangegeven dat de uiteindelijke versie alleen maar duurder gaat worden en je in verhouding minder terug gaat krijgen. Het package dat Snoz hierboven aangaf is gewoon een erg mooi introductiepakket. Ik heb hem oorspronkelijk voor alleen de Squadron 42 gekocht maar naar mate er meer info over de PU kwam wil ik nu daar ook steeds meer in gaan doen.
Er is wel al aangekondigd dat het spel wanneer er gereleased word duurder zal zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 27-10-2014 10:41 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Jorrie op 27-10-2014 11:22 ]
Ik snap dat het spel nog volop in ontwikkeling is, maar wellicht dat iemand hier al eens iets over gehoord heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Swychblade op 27-10-2014 11:40 ]
Volgens mij krijg je van je verzekering een nieuwe (nadat ie gebouwd is).Swychblade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:39:
Als je schip wordt gekaapt en je hebt nog een insurance lopen, krijg je je schip dan terug (en wordt dus in feite het schip gedupliceerd) of ben je je schip kwijt, inclusief insurance?
Ik snap dat het spel nog volop in ontwikkeling is, maar wellicht dat iemand hier al eens iets over gehoord heeft.
Vraag me wel af hoe je voorkomt dat een "piraat" (lees: je buddy) jouw schip jat, jij een nieuwe krijgt, en jullie samen dus allebei hetzelfde schip hebben.
Precies, zat met dezelfde vraag. De insurance kan niet gebruikt worden om schepen te dupliceren. Dus vraag me af wat voor een mechanisme hier achter gaat zittenSnoz Lombardo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Volgens mij krijg je van je verzekering een nieuwe (nadat ie gebouwd is).
Vraag me wel af hoe je voorkomt dat een "piraat" (lees: je buddy) jouw schip jat, jij een nieuwe krijgt, en jullie samen dus allebei hetzelfde schip hebben.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik meen te hebben gelezen dat je op de zwarte markt, een nieuw ID kunt kopen voor je schip waardoor hij weer "legaal" wordt. Zoiets als nieuwe nummerplaten.batumulia schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:46:
Waarschijnlijk loopt de verzekering op het gestolen schip niet meer door, de piraat kan dan vervolgens niks meer met dat schip want hij is opgegeven als gestolen, er kan geen nieuwe verzekering meer op (want gestolen). Dus als hij dan stuk gaat heb je niks meer. Oftewel, het is leuk zolang het schip nog heel is. Misschien iets in die richting?
Wow dat zou wel heel chill zijn. Zo niet, dan kan je een schip nog steeds strippen van z'n equipment (ik ga er van uit dat dat niet gemarkeerd word als 'stolen' aangezien het vrij onidentificeerbare objecten zijn) en scrappen, het schijnt dat het scrappen van grotere schepen nog best wat credits waard kan zijn.Swychblade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Ik meen te hebben gelezen dat je op de zwarte markt, een nieuw ID kunt kopen voor je schip waardoor hij weer "legaal" wordt. Zoiets als nieuwe nummerplaten.
Klopt voor de meeste checks die je gaat krijgen zal dit wel gaan werken. Echter zodra je een wat grondigere check op je schip krijgt blijkt de boel niet te kloppen en zit je ineens met een probleem.Swychblade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Ik meen te hebben gelezen dat je op de zwarte markt, een nieuw ID kunt kopen voor je schip waardoor hij weer "legaal" wordt. Zoiets als nieuwe nummerplaten.
Het kan natuurlijk zijn dat je het schip gekocht hebt van de persoon die het heeft gejat, en de 'nummerplaten' gewisseld. Dan raak je het volgens mij alsnog kwijt.
Je moet ook niet vergeten, wanneer je insurance fraud hebt gepleegd en het aan het ligt komt je ook moeilijk tot niet meer aan een verzekering op je schip kan komen. Dan worden het kostbare momenten wanneer je nieuwe schip in vlammen op gaat...batumulia schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:46:
Waarschijnlijk loopt de verzekering op het gestolen schip niet meer door, de piraat kan dan vervolgens niks meer met dat schip want hij is opgegeven als gestolen, er kan geen nieuwe verzekering meer op (want gestolen). Dus als hij dan stuk gaat heb je niks meer. Oftewel, het is leuk zolang het schip nog heel is. Misschien iets in die richting?
According to science alcohol is a solution
Klopt, maar vergeet niet dat het moeilijk is om out-of-game afspraken aan te tonen. Dus hoewel het vermoeden van fraude kan bestaan, vinden spelers echt wel een manier om te profiteren van het insurance systeem zonder dat dit gedetecteerd wordt. Als een nieuw schip niet verzekerbaar is door reguliere insurance companies, is het kapen van schepen voor eigen gebruik alleen nog een optie voor doorgewinterde piraten die dit via hun eigen louche circuits kunnen verzekeren. Wat realistisch is, want jij en ik zouden ook niet weten wat te doen als we op de een of andere manier een BMW zouden stelen.Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:01:
Je moet ook niet vergeten, wanneer je insurance fraud hebt gepleegd en het aan het ligt komt je ook moeilijk tot niet meer aan een verzekering op je schip kan komen. Dan worden het kostbare momenten wanneer je nieuwe schip in vlammen op gaat...
Dure/onbetrouwbare piratenverzekering, de moeilijkheid om te kapen (kost tijd, moeite en credits voor repairs) plus kans op herkenning als je wat te dicht in de buurt van een patrouilleschip komt maakt dat dit redelijk balanced kan zijn, imho.
Een insurance is een vrij complexe functionaliteit in het spel, blijkt maar. Alleen al het handhaven van 'insurance-fraud' is een enorme klus. Ik ga eens graven op de website van SC naar het idee achter de insurance en wellicht wat vragen stellen.Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:01:
[...]
Klopt voor de meeste checks die je gaat krijgen zal dit wel gaan werken. Echter zodra je een wat grondigere check op je schip krijgt blijkt de boel niet te kloppen en zit je ineens met een probleem.
Het kan natuurlijk zijn dat je het schip gekocht hebt van de persoon die het heeft gejat, en de 'nummerplaten' gewisseld. Dan raak je het volgens mij alsnog kwijt.
[...]
Je moet ook niet vergeten, wanneer je insurance fraud hebt gepleegd en het aan het ligt komt je ook moeilijk tot niet meer aan een verzekering op je schip kan komen. Dan worden het kostbare momenten wanneer je nieuwe schip in vlammen op gaat...
Ik geloof dat insurance prijzen afhankelijk zijn van diverse factoren. Als je vaak je schip kwijtraakt, worden de prijzen hoger (is al aangegeven in een video). Hoewel voortdurend benadrukt wordt dat insurance niet duur wordt, is er dus wel een prijsmechanic, en het lijkt logisch dat insurance fraud leidt tot explosief hogere kosten, plus eventueel boete/reputatieschade.Swychblade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
Een insurance is een vrij complexe functionaliteit in het spel, blijkt maar. Alleen al het handhaven van 'insurance-fraud' is een enorme klus. Ik ga eens graven op de website van SC naar het idee achter de insurance en wellicht wat vragen stellen.
Ik denk zelf dat ze niet in gaan zetten op het detecteren van insurance fraud, omdat dit meestal buiten de game om overeengekomen zal worden. Iets als een forum, "890 jump hebben? 5 euro naar paypal, ik zie je op deze en deze plek". Dat is buitengewoon moeilijk om geautomatiseerd te detecteren. Waarschijnlijk zetten ze in op limited usefulness voor gestolen schepen, dat is ten minste mijn verwachting.
Verwijderd
Je kunt ook gewoon 2 accounts aanmaken. Eentje die als piraat alles steelt van je hoofd account. En vervolgens het geld sturen naar je main account. En mocht dat direct niet mogen dan kan je het via-via doen. Ik denk ook dat het insurance systeem of niet te handhaven is of gigantisch exploitbaar gaat zijn.Monochrome schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
Klopt, maar vergeet niet dat het moeilijk is om out-of-game afspraken aan te tonen. Dus hoewel het vermoeden van fraude kan bestaan, vinden spelers echt wel een manier om te profiteren van het insurance systeem zonder dat dit gedetecteerd wordt. Als een nieuw schip niet verzekerbaar is door reguliere insurance companies, is het kapen van schepen voor eigen gebruik alleen nog een optie voor doorgewinterde piraten die dit via hun eigen louche circuits kunnen verzekeren. Wat realistisch is, want jij en ik zouden ook niet weten wat te doen als we op de een of andere manier een BMW zouden stelen.
Dure/onbetrouwbare piratenverzekering, de moeilijkheid om te kapen (kost tijd, moeite en credits voor repairs) plus kans op herkenning als je wat te dicht in de buurt van een patrouilleschip komt maakt dat dit redelijk balanced kan zijn, imho.
Je hebt ook mensen met lifetime insurance. Die hoeven nooit meer te betalenMonochrome schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:12:
[...]
Ik geloof dat insurance prijzen afhankelijk zijn van diverse factoren. Als je vaak je schip kwijtraakt, worden de prijzen hoger (is al aangegeven in een video). Hoewel voortdurend benadrukt wordt dat insurance niet duur wordt, is er dus wel een prijsmechanic, en het lijkt logisch dat insurance fraud leidt tot explosief hogere kosten, plus eventueel boete/reputatieschade.
Ik denk zelf dat ze niet in gaan zetten op het detecteren van insurance fraud, omdat dit meestal buiten de game om overeengekomen zal worden. Iets als een forum, "890 jump hebben? 5 euro naar paypal, ik zie je op deze en deze plek". Dat is buitengewoon moeilijk om geautomatiseerd te detecteren. Waarschijnlijk zetten ze in op limited usefulness voor gestolen schepen, dat is ten minste mijn verwachting.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 13:13 ]
Die LTI ben je gewoon kwijt als fraude gedetecteerd wordVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:12:
[...]
Je kunt ook gewoon 2 accounts aanmaken. Eentje die als piraat alles steelt van je hoofd account. En vervolgens het geld sturen naar je main account. En mocht dat direct niet mogen dan kan je het via-via doen. Ik denk ook dat het insurance systeem of niet te handhaven is of gigantisch exploitbaar gaat zijn.
[...]
Je hebt ook mensen met lifetime insurance. Die hoeven nooit meer te betalen
Lifetime insurance is per schip, dus als je een schip steelt zal je dat 1) moeten verzekeren, OF 2) het risico lopen dat je investering (tijd, repairs, equipment) snel vernietigd zal worden.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:12:
[...]
Je kunt ook gewoon 2 accounts aanmaken. Eentje die als piraat alles steelt van je hoofd account. En vervolgens het geld sturen naar je main account. En mocht dat direct niet mogen dan kan je het via-via doen. Ik denk ook dat het insurance systeem of niet te handhaven is of gigantisch exploitbaar gaat zijn.
[...]
Je hebt ook mensen met lifetime insurance. Die hoeven nooit meer te betalen
Wat betreft 2e account, maybe, maar dan moet de diefstal wel eerst in credits omgezet worden. En als gestolen schepen slecht bruikbaar zijn, zal verkoop moeilijk zijn / weinig opbrengen. Anyway, het is een beetje te veel speculeren over te weinig concrete info, we zullen het zien, maar kapen wordt geen goudezeltje als je het mij vraagt.. te obvious, daar zorgen ze echt wel voor.
Gewoon ervoor zorgen dat je met normale gameplay meer kan verdienen. (Dus kapen en witwassen meer moeite kost dan traden en missies.) Maar dat duurt nog dik een jaar voor we daar wat van gaan zienMonochrome schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:19:
[...]
Lifetime insurance is per schip, dus als je een schip steelt zal je dat 1) moeten verzekeren, OF 2) het risico lopen dat je investering (tijd, repairs, equipment) snel vernietigd zal worden.
Wat betreft 2e account, maybe, maar dan moet de diefstal wel eerst in credits omgezet worden. En als gestolen schepen slecht bruikbaar zijn, zal verkoop moeilijk zijn / weinig opbrengen. Anyway, het is een beetje te veel speculeren over te weinig concrete info, we zullen het zien, maar kapen wordt geen goudezeltje als je het mij vraagt.. te obvious, daar zorgen ze echt wel voor.
Moet helaas gewoon werken xD, ook al zegt het aantal posts anders. (maarja plotten e.d. zijn dooie momentjes van de dagMonochrome schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
Oh, als er iemand zin heeft om te dogfighten (met een 300i), ik ben op TS.. 300i legt het dik af tegen hornets (ik in elk geval) en randoms is daarom niet echt een optie, maar wil toch wat oefenen.
Door alles te salvagen los je het geldige-ID-probleem op.AndrewBourgeois schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:54:
I wonder how CIG is going to counter organized insurance fraud.
E.g.:
A group of of 50 players destroy each other's STOCK ships at random times, each time using a different subset of people to randomize it to the max and each time using a different ship. A few Reclaimers (or smaller salvage ships) pick up the pieces and sell them.
There's no need to split the profit (= transfer UEC after selling the salvaged parts which is a giveaway for CIG) as you only need to make sure that each participant gets its share of the salvageable parts.
They play from different PCs and only arrange things outside the game + roleplay inside the game to make it look legit (you can easily make it look like a Organization vs Organization fight which would explain why you always face the same group of people which could be a legit fight).
How can they identify this as fraud?
De volledige discussie is op 't Imperium forum te vinden voor wie toegang heeft: http://forums.starcitizen...d-how-can-cig-counter-it/
Zoals ik zelf in bovenstaande discussie zeg is dat een mes die aan twee kanten snijdt: als je "insurance fraud salvages" oninteressant maakt hoe kan je dan legit salvages (wat meer tijd kost en gevaarlijker zal zijn) nog interessant maken?Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:21:
[...]
Gewoon ervoor zorgen dat je met normale gameplay meer kan verdienen. (Dus kapen en witwassen meer moeite kost dan traden en missies.) Maar dat duurt nog dik een jaar voor we daar wat van gaan zien.
[ Voor 25% gewijzigd door AndrewBourgeois op 27-10-2014 13:37 ]
Het enige wat ik direct zou kunnen verzinnen tegen insurance fraud is goede documentatie.AndrewBourgeois schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:32:
Ik heb dit hier onlangs nog gepost:
[...]
Door alles te salvagen los je het geldige-ID-probleem op.
De volledige discussie is op 't Imperium forum te vinden voor wie toegang heeft: http://forums.starcitizen...d-how-can-cig-counter-it/
[...]
Zoals ik zelf in bovenstaande discussie zeg is dat een mes die aan twee kanten snijdt: als je "insurance fraud salvages" oninteressant maakt hoe kan je dan legit salvages (wat meer tijd kost en gevaarlijker zal zijn) nog interessant maken?
Een in-game schadeformulier waarin de oorzaak van het verdwijnen / kapot gaan van een schip word aangegeven.
Op die manier, afhankelijk van de ingevulde vragen kunnen verdachte formulieren gefilterd worden en verder onderzocht worden indien het vaak voorkomt bij een speler/organisatie.
Zo'n formulier zal volgens mij niets uithelpen. Ofwel vul je gegevens in dat ze zelf wel teweten kunnen komen en is het verloren speeltijd voor de speler, ofwel is het niet na te kijken en dan kan je gewoon liegen als je fraudeert.
Misschien kunnen ze met een "bonus malus" werken zoals dat in de echte wereld wordt gebruikt? Hoe groter je bonus malus, hoe langer het duurt tegen je je schip terug hebt.
Maar ook zo'n systeem is niet perfect want om de X tijd gaat de bonus malus naar beneden en dan moet ik enkel nog 10+ schepen kopen zodat de wachttijd per schip redelijk is. Ze kunnen de bonus malus per character of zelfs per account doen maar ook in dit geval kan ik gewoon meerdere characters/accounts kopen om het probleem grotendeels te omzeilen.
Voorlopig zie ik dus nog steeds niet hoe ze dit gaan oplossen.
[ Voor 50% gewijzigd door AndrewBourgeois op 27-10-2014 14:17 ]
Repair ship unlocked:
Anvil Aerospace Crucible – A so-called “flying toolbox,” the Crucible is the ship you want on your side when you suffer an asteroid collision or survive a pirate attack! Structurally, the Crucible consists of a cockpit, drive unit and workshop. The Crucible’s workshop is versatile: it can be used as a base for conducting EVA repairs (complete with requisite tool storage) or it can use magnetic grapplers to attach directly to a ship hull. In this situation, the workshop actually opens to space and allows a repair crew direct access to a damaged ship. The workshop can either maintain artificial gravity or allow for zero-g repair operations, depending on the needs of the mission. The Crucible’s cockpit is also outfitted with an array of repair tools, including dual purpose mounts that can exchange weapons for tractor beams and remote manipulator arms. The Crucible is also part of a larger planned repair system. For larger project, independent sections of support struts and drive units, called the Miller ERS (External Repair Structure), can be locked together to form a sort of scaffolding around a damaged starship, the next best thing to an orbital drydock. A standard ERS unit includes a small drive, thrusters, magnetic attach points and modular hardpoints for mounting tractor beams, repair tools or weapons. ERS segments each have a code defining their shape (P1 = Straight section, P2= Left turn, P3 = Right turn, etc.) with the multiple layouts allowing extensive zero-gravity construction as necessary. In the case of damaged capital ships, like the Navy’s Bengal carriers, hundreds of ERS units might be formed into a latticework serviced by a dozen or more Crucibles.
Verwijderd
Het is nogal lastig om vantevoren alles te voorzien en alle gaten dicht te maken.
En dan zijn het vooral de goedwillenden die pech hebben omdat als er een gat is die misbruikt gaat worden door een paar die het niet kunnen laten.
Altijd weer leuk om te horen zulke berichtenSnoz Lombardo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:40:
En de $59 miljoen is binnen!
Repair ship unlocked:
[...]
offtopic:
Ik zag deze trouwens nog op de FP, hoe zouden de laadtijden van textures e.d. op zo'n schijf zijn in Star Citizen? Op die manier is Pop-in door een trage HD toch wel verleden tijd mag ik hopen?
nieuws: G.Skill claimt leessnelheden tot 1900MB/s voor Phoenix Blade pci-e-ssd
[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 27-10-2014 15:04 ]
Goed programmeren kan pop-in ook voorkomen, door textures en polymodels te preloaden. Maar met zo'n drive zal een pop-in waarschijnlijk beneden 1 frame komen.Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
offtopic:
Ik zag deze trouwens nog op de FP, hoe zouden de laadtijden van textures e.d. op zo'n schijf zijn in Star Citizen? Op die manier is Pop-in door een trage HD toch wel verleden tijd mag ik hopen?
Ik zou het fijn vinden als een 64Bit game het preloaden balanceert naar gelang de hoeveelheid RAM een systeem beschikbaar heeft. (anders moet TNJ met RAMdisk gaan stoeien)
Hopelijk komen er de komende maanden nog meer van dit soort schijven uit die de prijs een beetje kunnen drukkenTNJ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:10:
[...]
Goed programmeren kan pop-in ook voorkomen, door textures en polymodels te preloaden. Maar met zo'n drive zal een pop-in waarschijnlijk beneden 1 frame komen.
Ik zou het fijn vinden als een 64Bit game het preloaden balanceert naar gelang de hoeveelheid RAM een systeem beschikbaar heeft. (anders moet TNJ met RAMdisk gaan stoeien)
Het heeft alles te maken met wat voor soort spellen je gebruikt! Als je veel grote textures in moet laden dan wil je een zo snel mogelijke inlaadtijd, dat kan je behalen door het op een SSD te zetten. Een spel zoals Far Cry/ Crysis / SC? heeft ontzettend grote texture files dus dan ben je erbij gebaat. Ook een goed voorbeeld is KSP, daar het niet zozeer om de textures, maar meer om alles losse modules. De laadtijd met een SSD bij KSP is echt significant anders t.o.v. een standaard 7200 RPM HDD.Basekid schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:26:
SSD lijkt me imho niet erg nuttig. Voor gamen heeft zoiets toch bijna geen zin?
Spellen zoals Civilization hebben er dan weer nauwelijks profijt van.
Ondertussen hoop ik op een Campaign teaser/trailer binnenkort. (als het al gebeurd is weet ik het niet omdat ik het niet zo fanatiek in de gaten hou! )
Voor de mensen die nog niet meededen, je kan volgens mij nu nog jezelf opgeven om over een paar uurtjes misschien een Reclaimer te winnen
thnx voor de tip, heb me ook maar even opgegeven.Case_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:12:
https://forums.robertsspa...imer-lti-police-force/p59
Voor de mensen die nog niet meededen, je kan volgens mij nu nog jezelf opgeven om over een paar uurtjes misschien een Reclaimer te winnen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Thanks, helemaal vergetenCase_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:12:
Voor de mensen die nog niet meededen, je kan volgens mij nu nog jezelf opgeven om over een paar uurtjes misschien een Reclaimer te winnen.
What will you do to combat insurance fraud?AndrewBourgeois schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:12:
Er zullen honderden schepen per seconde vernietigd worden.
Zo'n formulier zal volgens mij niets uithelpen. Ofwel vul je gegevens in dat ze zelf wel teweten kunnen komen en is het verloren speeltijd voor de speler, ofwel is het niet na te kijken en dan kan je gewoon liegen als je fraudeert.
Misschien kunnen ze met een "bonus malus" werken zoals dat in de echte wereld wordt gebruikt? Hoe groter je bonus malus, hoe langer het duurt tegen je je schip terug hebt.
Maar ook zo'n systeem is niet perfect want om de X tijd gaat de bonus malus naar beneden en dan moet ik enkel nog 10+ schepen kopen zodat de wachttijd per schip redelijk is. Ze kunnen de bonus malus per character of zelfs per account doen maar ook in dit geval kan ik gewoon meerdere characters/accounts kopen om het probleem grotendeels te omzeilen.
Voorlopig zie ik dus nog steeds niet hoe ze dit gaan oplossen.
A ship cannot be sold without a legitimate hull id code. Claiming on the insurance policy invalidates the hull code on your previous ship, so if it was captured or stolen the new owner will be unable to sell the ship at a regular ship dealer. Additionally if you have claimed on a policy and someone is flying the stolen ship in a well policed system, the hull id will mark it as a stolen ship, the law will be after you and landing privileges will be denied on any lawful planet. You will be able to fly a “hot” ship to the less savory parts of the Star Citizen universe, where you will probably be able to land and may be able to purchase a fake hull id code, but it will take effort and not necessarily be cheap.
Finally the Advocacy takes insurance fraud very seriously. If it can be proven that a player has colluded with another player to defraud the insurance company, that hull’s lifetime insurance will be invalidated and the player may have to pay a large amount of credits to keep their record clean and not be marked as a wanted criminal.
Met andere woorden, insurance fraud is een optie. Je moet alleen niet gepakt worden
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lijkt me erg gaaft als spelers ook kunnen helpen als 'Advocat'. Dat zou ik ook wel willen doen als bij-baantjeSwychblade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:45:
[...]
What will you do to combat insurance fraud?
A ship cannot be sold without a legitimate hull id code. Claiming on the insurance policy invalidates the hull code on your previous ship, so if it was captured or stolen the new owner will be unable to sell the ship at a regular ship dealer. Additionally if you have claimed on a policy and someone is flying the stolen ship in a well policed system, the hull id will mark it as a stolen ship, the law will be after you and landing privileges will be denied on any lawful planet. You will be able to fly a “hot” ship to the less savory parts of the Star Citizen universe, where you will probably be able to land and may be able to purchase a fake hull id code, but it will take effort and not necessarily be cheap.
Finally the Advocacy takes insurance fraud very seriously. If it can be proven that a player has colluded with another player to defraud the insurance company, that hull’s lifetime insurance will be invalidated and the player may have to pay a large amount of credits to keep their record clean and not be marked as a wanted criminal.
Met andere woorden, insurance fraud is een optie. Je moet alleen niet gepakt wordenHoe de Advocacy te werk gaat blijft gokken, maar het zou wel vet zijn als dit niet door NPC's gedaan gaat worden.
Heb echt geluk, ik vulde het in en meteen daarna word ie geslotenCase_C schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:12:
Blaat het niet dan schaapt het niet
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klopt, maar als je niet mee doet is de kans toch wel bijzonder klein
En misschien zijn ze lui en kiezen ze de laatste
Blaat het niet dan schaapt het niet
PC Specs
PC Specs
Nu hopen dat het een lurker is die een week lang vergeet te kijken op z'n account. Die kans is ook nog redelijk aanwezig
Als ik hem tegenkom gaat hij er aan xDHelp!!!! schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:57:
And we have a winner: Jerry Drake....
Met z'n allen op z'n Reclaimer jagen in de PU
Tevens een nieuwe 10 for the Chairman met humor-transcript en TL;DR transcript hieronder:We are in the process of testing an Arena Commander release candidate, Star Citizen 13.2, with the goal of putting it out this week. It should offer a massive improvement in terms of control, and add some other important features. As always, it's too soon in the process to know for sure that it will pass QA... but we're hopeful!
We'll also have a $59 million chairman letter for you. Chris is pretty busy with the demo preparations, but we'll try and get it from him before he flies off into the Australia time vortex![]()
Monday, October 27th
- 10 for the Chairman
Tuesday, October 28th
- Fan Spotlight: Wallpapers
- Spectrum Dispatch
Wednesday, October 29th
- TBA
Thursday, October 30th
- Reverse the Verse LIVE - 9 AM PDT, with special guests
- Lore Builder
Friday, October 31st
- Herald Concept Sale
Saturday, November 1st
- PAX Australia Livestream
- FPS Demo Footage
- Introducing the FPS Team Video
- [Redacted] Hangar Sale (x2)
The Tick Asks: While Vanduul culture and language remain largely a mystery, will a player be able to find clues and evidence to unravel their society or maybe discover a strategic weakness within them as a whole?
Yes, you'll learn some in SQ42 and you can learn much more in the PU.
Moggel Asks: Can we expect destroyable asteroids/bodies in space like in the hornet commercial?
Yes! We've got a system on the way for that.
Robonator Asks: Will engineering/changes to ships be instantaneous or take time?
I want it to take a little time, for immersion, but some basic stuff won't, like just changing weapon hard points at a holo-table. Maybe more robots in future.
Tom Weininger Asks: What will jump point travel be like? An instantaneous hop to another system or a more or less dangerous race through some kind of warp-tunnel?
A warp-wave, which you have to manually "surf" if it's uncharted (or you don't have the charts)
Attackat Asks: What plans do you have for healing/repair roles during multiplayer combat in the PU? Are we going to have and ships/tools that will allow for repair/supply drops during a battle?
Yes, there will be various support roles both in space and on the ground. Tune in to FPS reveal this weekend for more on that.
Soban Asks: Can you use the Reclaimer's arm to grab other ships and restrain them?
Cool idea, I don't see why not with our physics simulation. But they'd be damn hard to catch.
Apollo Asks: Will places sell custom ships? Or do I have to do it myself?
Do it yourself. Buy a base model, then customise it with parts.
John Highbinder Asks: Can you blockade a local economy?
Not really, it'd be incredibly hard to with the instancing system and the fact you're only ever at most 5%-10% of players/ships in an instance.
Lythe Asks: Do I have to consider previous bounties of my crew? Will that forgive damage to my ship by bounty-hunters?
Reputation is tied to the Captain and ship you're on, so no. If the crew is planetside then it's their own business.
Zan Caelo Asks: Will crew members tire and have to sleep/R&R cycle?
Yes, but only on long, long trips/missions. Usually you'll be at another planet before it's needed.
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:06:
Wat interessante info + Comm-Link Schedule van Ben.
[...]
Tevens een nieuwe 10 for the Chairman met humor-transcript en TL;DR transcript hieronder:
[...]
- [Redacted] Hangar Sale (x2)
Misschien zelfs de Redeemer voor mensen die dat een leuk schip vinden
Dit is dan wel weer redelijk jammer...
Misschien bedoelen ze het volledig lamleggen van een economie? Een tekort is dan misschien wel te creëren?John Highbinder Asks: Can you blockade a local economy?
Not really, it'd be incredibly hard to with the instancing system and the fact you're only ever at most 5%-10% of players/ships in an instance.
[ Voor 23% gewijzigd door Case_C op 28-10-2014 08:23 ]
Dat zou helemaal gaaf zijn, maar gaat dat niet een beetje over de top zijn met de verkoop van de Herald er nog bij? Of redeneren ze zo dat 1 schip van 600 dollar ook 3 schepen van 100 dollar per stuk mogen zijnSnoz Lombardo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:23:
Of twee nieuwe schepen in de verkoop. Mustang? Gladius?
Gewoon paypal blokkeren xD .Fordox schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:25:
als dat zo is moet ik mijn portemonnee verstoppen...
[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 28-10-2014 08:27 ]
Edit: Hm, aan de andere kant; de Herald sale staat duidelijk voor vrijdag, de andere sale(s?) voor zaterdag.
Volgens mij bedoeld ie dat het vrijwel niet mogelijk is om dat te doen aangezien 90-95% van de economie door NPC's gedraaid wordt. En je dus maar met max 50(ish) personen in een instance kan zitten.Dit is dan wel weer redelijk jammer...
[...]
Misschien bedoelen ze het volledig lamleggen van een economie? Een tekort is dan misschien wel te creëren?
[ Voor 48% gewijzigd door Snoz Lombardo op 28-10-2014 08:34 ]
Tja, en CIG moet ons maandloon binnen hebben voor ze hun eigen maandlonen weer kunnen betalen xD. En zo wacht iedereen op z'n geldFordox schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:34:
Tja, CIG moet ook wachten tot iedereen zn volgende maandloon weer heeft

Verwijderd
Een Beta en twee Delta's zullen dan aangeschaft worden.
De Beta als Camper en de twee Delta's voor escort.
Hmm, en wellicht een Herald. Misschien wel twee voor een eventuele LTI CCU.
Hoewel CIG nog niet echt duidelijk is of je de Herald kan CCU'en naar andere ships.
Eerst even maar de bank checken...
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:50:
[...]
Eerst even maar de bank checken beroven...
https://forums.robertsspa.../3685587/#Comment_3685587
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 08:53 ]
Star Citizen Junkie Crimes gaan het helemaal worden dit jaar
Star Citizen is mijn persoonlijke equivalent van de banken stresstest.
Fijn dat hij zo duidelijk antwoord. Ik snap alleen de ophef van de community sowieso niet. Er is wel wat gezegd over customisen in het verleden maar er is zo goed als niets nog geimplementeerd! Vragen hierover hadden dus beter bij 10ftc geplaatst kunnen worden dan te ranten op het forum.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:53:
Wel een mooie reactie van Ben op het hele (cutlass) customization gezeur (hoewel me dat voor het grootste deel totaal ontgaan is).
https://forums.robertsspa.../3685587/#Comment_3685587
Hetzelfde verhaal bij de eerdere link over die 6 mass drivers. Er was daar iemand aan het zeuren over die config en was zaken aan het posten alsof het feiten waren en hij wist wat CIG ging bouwen. Daar werd hij terecht op gewezen maar nog steeds maar zeuren. Shankerz gaf terecht aan dat 6 mass drivers een beetje OP aanvoelden in de hoop dat CIG daar wat mee ging doen.
Tsja, ik weet nu weer waarom ik het forum daar grotendeels vermijd
Verwijderd
Dat geldt voor de meeste MMO forums. Mensen die te rechtlijnig denken en trollen staat gelijk aan ramptoerisme in het kwadraat.Tylocke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:56:
Tsja, ik weet nu weer waarom ik het forum daar grotendeels vermijd
De ophef over de Cutlass en het maanden verlaten van een deadline zijn zaken die de community wel bezig houdt. CIG vraagt er ook om (letterlijk, niet figuurlijk). En hun 'get over it' antwoord is dan ook duidelijk. Punt is wel dat ze qua communicatie heel goed op moeten letten om als ze zich bedenken of verhalen van backers een eigen leven gaan leiden dat ze het goed uitleggen. En dus ook als het als zijnde negatief opgevat wordt.
Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het daarom dan ook verstandig van CIG om een keer een heel duidelijk antwoord te geven.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Dat geldt voor de meeste MMO forums. Mensen die te rechtlijnig denken en trollen staat gelijk aan ramptoerisme in het kwadraat.
De ophef over de Cutlass en het maanden verlaten van een deadline zijn zaken die de community wel bezig houdt. CIG vraagt er ook om (letterlijk, niet figuurlijk). En hun 'get over it' antwoord is dan ook duidelijk. Punt is wel dat ze qua communicatie heel goed op moeten letten om als ze zich bedenken of verhalen van backers een eigen leven gaan leiden dat ze het goed uitleggen. En dus ook als het als zijnde negatief opgevat wordt.
Wat betreft deadlines moet ik zeggen dat CIG het net zo 'goed' doet als ongeveer 90% van de game kickstarters. Gelukkig hebben ze nu door dat ze beter maar gewoon zo min mogelijk deadlines naar buiten kunnen brengen. Ja het duurt lang, vind ik soms ook. Maar als ik de huidige scope van de game zie snap ik dat ook en net zoals velen hier zou ik het een grote prestatie vinden als ze de PU voor 2018 als final op de markt kunnen brengen.
Nou moet ik (als cutlass owner en wannabe pirate) wel zeggen dat de ze de Cutlass behoorlijk hebben verkloot. originele marketing van cig was:Tylocke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:19:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het daarom dan ook verstandig van CIG om een keer een heel duidelijk antwoord te geven.
Wat betreft deadlines moet ik zeggen dat CIG het net zo 'goed' doet als ongeveer 90% van de game kickstarters. Gelukkig hebben ze nu door dat ze beter maar gewoon zo min mogelijk deadlines naar buiten kunnen brengen. Ja het duurt lang, vind ik soms ook. Maar als ik de huidige scope van de game zie snap ik dat ook en net zoals velen hier zou ik het een grote prestatie vinden als ze de PU voor 2018 als final op de markt kunnen brengen.
source: https://forums.robertsspa...nt/349606/#Comment_349606Christopher Roberts | croberts68 said:
[source]
@ rottencat: The Cutlass was never meant to be a limited edition ship. The only "limited" ships were ones with a finite amount to sell, like the Vanduul fighter and the Idris Corvette.
If you got this impression it was a mistake, perhaps because everything was so crazy the last few days of the campaign and so many ships were announced all together but limited refers to the number in service / available for the sales. All other ships are player purchasable ships in game and occasionally we may bring some back for purchase during certain events. In the case of the Cutlass we kept the ship available after the campaign ended because so many people wanted to flirt with the grayer side of the law and the Cutlass is really the pirate ship. We didn't want to disadvantage all the potential pirates out there so we thought it would be good to keep as one of the permanent ship options.
Als je dan nagaat dat er geen echte pirate versie is gekomen en dat mensen zoals ik 2 jaar geleden het besluit hebben genomen om daarom een cutlass te kopen. Vind ik de reactie in de trend van "deal with it" niet helemaal kunnen.
Heb zelf ook wel dat ik stellingen zeg die ik zelf al met een slag om de arm neem. Dat is echter wel moeilijk te interpeteren, in een gesprek al, en zeker op het internet.
Heb wel nog steeds het volste vertrouwen erin dat CIG voldoende aanpasbaarheid in zijn schepen gaat creëreen. Een volledig dynamisch interieur zal het in eerste instantie niet worden, maar daar gaan we wel naar toe, medio 2018-19
Even een vraag: Wat moet een echte priate versie dan inhouden? Een skin? Die heb je al volgens mij. De docking collar met cutter? Die komt nog op elke Cutlass volgens mij.Bornhald schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:58:
[...]
Nou moet ik (als cutlass owner en wannabe pirate) wel zeggen dat de ze de Cutlass behoorlijk hebben verkloot. originele marketing van cig was:
[...]
source: https://forums.robertsspa...nt/349606/#Comment_349606
Als je dan nagaat dat er geen echte pirate versie is gekomen en dat mensen zoals ik 2 jaar geleden het besluit hebben genomen om daarom een cutlass te kopen. Vind ik de reactie in de trend van "deal with it" niet helemaal kunnen.
Volgens mij is het idee dat je zelf je Cutlass aan kan passen. En een "pirate-cutlass-variant" zou ook gelijk een herkenbaar schip voor UEE en Bounty hunters.
Het concept van het schip is niet veranderd, hooguit zijn er wat toevoegingen gekomen. Maar in de basis is het nog steeds hetzelfde schip met dezelde capaciteiten. Ik snap dus niet waarom er nu ophef is dat er geen variant die de Pirate-Cutlass heet... Elk schip kan een pirate-schip zijn, je hoeft enkel maar onderdelen toe te voegen waarvan jezelf vind dat ze bij een Pirate horen.
edit:
En een "option" is natuurlijk op meerdere manieren te interpeteren
[ Voor 3% gewijzigd door Case_C op 28-10-2014 11:18 ]
Aan de ene kant begrijp ik het wel: de Cutlass wordt in de markt gezet als zijnde een pirate ship, en voor iedereen die die ambitie heeft, is dit hét schip om aan te schaffen. Pure marketingpraat, want een Constellation of Freelancer kun je natuurlijk ook tot de nok toe volstouwen met contraband, maar mensen grijpen zo'n slogan aan that's it.Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:15:
Even een vraag: Wat moet een echte priate versie dan inhouden? Een skin? Die heb je al volgens mij. De docking collar met cutter? Die komt nog op elke Cutlass volgens mij.
En dan komt SC Lore om de hoek kijken: Drake Interplanetary blijkt zijn productie in high-sec space te hebben zitten dus zijn ze 'verplicht' om alleen legale zaakjes te doen. Fast-forward: we hebben nu een medic en een policing variant van de Cutlass, en er wordt al een jaar met geen woord meer gerept over het 'pirate specific' zijn van de Cutlass.
Aan de andere kant: wat willen de piraten nou eigenlijk ten opzichte van de huidige situatie? Je hebt 3 varianten die gewoon voor zover ik het begrijp voor de volle 100% interchangeable zijn, net zoals de 300 series van Origin (sans 350r) of de Freelancers of de Constellations of de Auroras of noem maar op. Ze zijn nog steeds net zo pirate-capable als voorheen. Ja de Cutlass Red heeft een andere kleur en ander interieur. De oplossing is een hull skin eroverheen en het interieur er simpelweg uittrekken (zoals uitgelegd in ik dacht de commercial/announcement video) en volproppen met illegale handelswaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Zyppora op 28-10-2014 11:34 ]
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Maar de ophef is wel weer buiten alle proporties. Daarnaast kan je inderdaad de vraag stellen wat een dedicated pirate ship is, want een pirate voert in principe alle functies uit die de non-pirates ook doen, alleen dan aan de andere kant van de wet. Dus je hebt nodig wat de situatie eist (fighter/trader/transport) en het leuke aan de PU is om dat allemaal zelf in elkaar te gaan draaien. Waarom zou dat nu al allemaal voorgekauwd moeten worden door CIG?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 11:43 ]
Een search&rescue vehicle met een ambulance uitvoering is volgens mij precies een juiste variant voor zo'n schip. Die variant moest er komen, omdat er anders helemaal niets overbleef van het valide verhaal van Drake. Ze zijn ook lekker herkenbaar met die rode kleur en zwaailichten, dus geen risico dat ze per ongeluk door bounty hunters worden aangevallen. Behalve als ze eerst schieten natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:42:
Ik snap waarom de Cutlass varianten tegenvallen, vind ze zelf ook niet zo boeiend (blijft ook een rare keuze om de Cutlass met die voorgeschiedenis in een ziekenwagen te veranderen).
Minimaal zou ik verwachten dat er een variant is die "on par" is met de freelancer MIS. er vanuit gaande dat de cutlass een militia schip is zou je toch minimaal verwachten dat het gelijk dan wel beter is dan een veredelde vrachtwagen met raketten.Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:15:
[...]
Even een vraag: Wat moet een echte priate versie dan inhouden? Een skin? Die heb je al volgens mij. De docking collar met cutter? Die komt nog op elke Cutlass volgens mij.
Volgens mij is het idee dat je zelf je Cutlass aan kan passen. En een "pirate-cutlass-variant" zou ook gelijk een herkenbaar schip voor UEE en Bounty hunters.
Het concept van het schip is niet veranderd, hooguit zijn er wat toevoegingen gekomen. Maar in de basis is het nog steeds hetzelfde schip met dezelde capaciteiten. Ik snap dus niet waarom er nu ophef is dat er geen variant die de Pirate-Cutlass heet... Elk schip kan een pirate-schip zijn, je hoeft enkel maar onderdelen toe te voegen waarvan jezelf vind dat ze bij een Pirate horen.
edit:
En een "option" is natuurlijk op meerdere manieren te interpeteren, maar mijn mening is dat het niet een variant 'hoeft' te betekenen.
Daarnaast is deel van de ophef over het feit dat de cutlass even duur was in de aanschaf als de freelancer en de hornet. De kosten zou den zitten in de speciale pirate versie die een docking ring en tractorbeam kreeg die alleen bij die "avast mateys" en de "digital pirate" versie zou zitten. De standaard variant zou deze niet krijgen. Nu heeft hij dit wel, prima voor de mensen die het later krijgen. Alleen raar dat de prijs niet meer gelijk is aan de lancer en hornet. Daarbij ook nog eens dat de cutlass dus qua combat capaciteit net iets boven de 325 staat. Dat hij niet gelijk aan de hornet is, is prima maar op dit moment is de freelancer een beter schip qua combat specs.
Voor wat betreft de capaciteiten, deze zijn verminderd, de missilelauncher die op de black zit, zit er nu niet meer op bijvoor beeld. (los van het feit dat de freelancer een auto reloader missle launcher heef)
de S&R variant ben ik het mee eens. Maar een politie schip, volgens mij was de avenger HET politie schip (zo is die ook gemarket) dus is dan vreemd om je "piraten schip" in eens de politie te maken.. (los van het feit dat je de blue als slaver schip kan gebruiken) Daarnaast is de red ook behoorlijk gegimped omdat hij zijn C3 slot moet missen en deze niet meer kan omwisselen voor een turret (waar een black en blue wel extra scanners etc kunnen plaatsten)Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
Een search&rescue vehicle met een ambulance uitvoering is volgens mij precies een juiste variant voor zo'n schip. Die variant moest er komen, omdat er anders helemaal niets overbleef van het valide verhaal van Drake. Ze zijn ook lekker herkenbaar met die rode kleur en zwaailichten, dus geen risico dat ze per ongeluk door bounty hunters worden aangevallen. Behalve als ze eerst schieten natuurlijk.
Daarnaast zou het een militia schip zijn, ook is hij eerder omschreven als een glass cannon. Ook daarvan is eigenlijk niks waargemaakt.
De "prooi" van de cutlass zou je verwachten dat het transport schip is, dus de freelancer, tenzij nu het idee is dat we met een boel cutlasses hull c's gaan aanvallen..
Los van het feit dat er maar 2 varianten en een base zijn (andere schepen hebben 3 varianten en een base) zijn ze dus niet interchangable (de inhoud dus auto doc en holding cells waarschijnlijk niet vanaf start interchangable) Daarnaast heeft de red een stel sensors en geen C3 slot meer. Dus je kan van een red nooit een black maken (en andersom weer wel)Zyppora schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:33:
[...]
Aan de andere kant: wat willen de piraten nou eigenlijk ten opzichte van de huidige situatie? Je hebt 3 varianten die gewoon voor zover ik het begrijp voor de volle 100% interchangeable zijn, net zoals de 300 series van Origin (sans 350r) of de Freelancers of de Constellations of de Auroras of noem maar op. Ze zijn nog steeds net zo pirate-capable als voorheen. Ja de Cutlass Red heeft een andere kleur en ander interieur. De oplossing is een hull skin eroverheen en het interieur er simpelweg uittrekken (zoals uitgelegd in ik dacht de commercial/announcement video) en volproppen met illegale handelswaar.
edit: voor alle duidelijkheid ik volg al een tijdje (vanaf het begin) https://forums.robertsspa...t/3687862#Comment_3687862 dus kan zijn dat ik wat van de hak op de tak spring omdat ik te veel info heb
edit2: en het is raar dat je iets market als HET pirate schip, dat je dan minimaal een pirate variant verwacht, en dat het dan dus wel enigszins verbazend is dat je dan een politiewagen en een ambulance krijgt, eigenlijk missen we alleen nog de brandweerwagen om het setje compleet te hebben. En in de lore was de cutlass gemaakt om mee te dingen naar militaire schepen, dus denk hornet, het is nu net niks geworden omdat zelfs een vrachtwagen (freelancer op de max na) beter bewapend is!
[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 28-10-2014 12:29 ]
Edit: Never mind, gereageerd op een opmerking van te lang geleden...Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:20:
[...]
[...]
, wat gaat dat inhouden? Nieuw schip of eentje die weer terugkomt..
Misschien zelfs de Redeemer voor mensen die dat een leuk schip vinden.
Dit is dan wel weer redelijk jammer...
[...]
Misschien bedoelen ze het volledig lamleggen van een economie? Een tekort is dan misschien wel te creëren?
Ja, ze doelen er op dat players niet in staat zullen zijn volledige controle uit te oefenen op de economie. De economie blijft in balans doordat players altijd in de minderheid zijn, zodat NPCs in staat zijn om te grote onbalansen recht te trekken. Wat mij betreft een prima mechanic, je kan wel invloed uitoefenen, maar niks 'slopen' door volledige sectoren over te nemen en cargoroutes te blokkeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Monochrome op 28-10-2014 12:29 ]
Maar het is toch niet alleen de (offensieve) bewapening die bepalen of een schip beter is in combat? Ik verwacht niet dat ik kans ga maken met m'n slome freelancer vs een veel wendbaardere cutlass. De freelancer kan dan wel meer missiles hebben, maar als je ze niet naar je doel kunt sturen heb je er niets aan.Bornhald schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:20:
[...]
Minimaal zou ik verwachten dat er een variant is die "on par" is met de freelancer MIS. er vanuit gaande dat de cutlass een militia schip is zou je toch minimaal verwachten dat het gelijk dan wel beter is dan een veredelde vrachtwagen met raketten.
...
Dat hij niet gelijk aan de hornet is, is prima maar op dit moment is de freelancer een beter schip qua combat specs.
Op zich kunnen we nog niets zeggen over de combat capabilities van de Freelancer en Cutlass omdat ze simpelweg nog niet te vliegen zijn. De Cutlass met zijn turret midden-boven gaat toch echt beter geschikt zijn om aan te vallen, tegenover de Freelancer met zijn turret op de achterkant. Hoe de schepen zich tot elkaar verhouden is echt pas te zien in een potje AC. Dan pas kunnen we het hebben over hoe de schepen zich tot elkaar verhouden.Bornhald schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:20:
[...]
Minimaal zou ik verwachten dat er een variant is die "on par" is met de freelancer MIS. er vanuit gaande dat de cutlass een militia schip is zou je toch minimaal verwachten dat het gelijk dan wel beter is dan een veredelde vrachtwagen met raketten.
Daarnaast is deel van de ophef over het feit dat de cutlass even duur was in de aanschaf als de freelancer en de hornet. De kosten zou den zitten in de speciale pirate versie die een docking ring en tractorbeam kreeg die alleen bij die "avast mateys" en de "digital pirate" versie zou zitten. De standaard variant zou deze niet krijgen. Nu heeft hij dit wel, prima voor de mensen die het later krijgen. Alleen raar dat de prijs niet meer gelijk is aan de lancer en hornet. Daarbij ook nog eens dat de cutlass dus qua combat capaciteit net iets boven de 325 staat. Dat hij niet gelijk aan de hornet is, is prima maar op dit moment is de freelancer een beter schip qua combat specs.
edit2: en het is raar dat je iets market als HET pirate schip, dat je dan minimaal een pirate variant verwacht, en dat het dan dus wel enigszins verbazend is dat je dan een politiewagen en een ambulance krijgt, eigenlijk missen we alleen nog de brandweerwagen om het setje compleet te hebben. En in de lore was de cutlass gemaakt om mee te dingen naar militaire schepen, dus denk hornet, het is nu net niks geworden omdat zelfs een vrachtwagen (freelancer op de max na) beter bewapend is!
Zie net dat JJvdM ongeveer hetzelfde punt maakt
Tja, en zelfs na wat arena commander practice, is het nog moeilijk te zeggen. We weten immers nog niet in hoeverre customization (betere manoeuvering thrusters op de freelancer, meer ruimte voor upgrades in het algemeen) bruikbaar gaat zijn om de balans te herstellen. Er komt ontzettend veel speelruimte voor modificaties en met een slimme setup denk ik dat ook een freelancer zijn tegenstanders kan verrassen. Kwestie van een setup vinden die past bij wat het schip kan.Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:53:
[...]
Op zich kunnen we nog niets zeggen over de combat capabilities van de Freelancer en Cutlass omdat ze simpelweg nog niet te vliegen zijn. De Cutlass met zijn turret midden-boven gaat toch echt beter geschikt zijn om aan te vallen, tegenover de Freelancer met zijn turret op de achterkant. Hoe de schepen zich tot elkaar verhouden is echt pas te zien in een potje AC. Dan pas kunnen we het hebben over hoe de schepen zich tot elkaar verhouden.
Zie net dat JJvdM ongeveer hetzelfde punt maakt.

"If your backing of Star Citizen was based on a desire to remove the medical equipment from one kind of Cutlass (which you can do) and then put it into another hull type (which we can’t promise at launch, but intend to do) then you should be outraged"Case_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:08:
Pff zojuist even alle posts bekeken waarin Ben Lesnick heeft gereageerd. Wat een ranting daar... Ook een berg mensen die verwachten dat ze gelijk een werkend product krijgen zodra ze wat geld naar CIG gooien. Niet inlezen e.d. , ongetwijfeld gaan ze nu wel weer voor de Cutlass een extra variant moeten maken... Wat weer ontwikkeling voor nieuwe schepen in de weg gaat staan.
Hij weet het wel mooi te formuleren elke keer :-) Inderdaad, wat een onzin, je backt dit spel omdat je vertrouwen hebt in de devvers, je kan lekker speculeren over hoe het gaat worden/werken en that's it.. Schepen worden customizable, dus beter zoek je tegen die tijd zelf gewoon de equipment bij elkaar voor de ultieme pirate build. En anders smelt je die cutlass toch gewoon lekker om
Waarom een nieuwe variant? Als die zeikers niet tevreden zijn met hun Cutlass kunnen ze het toch omsmelten voor een ander schip wat wel aan hun eisen voldoet of eventueel shop tegoedCase_C schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:08:
Pff zojuist even alle posts bekeken waarin Ben Lesnick heeft gereageerd. Wat een ranting daar... Ook een berg mensen die verwachten dat ze gelijk een werkend product krijgen zodra ze wat geld naar CIG gooien. Niet inlezen e.d. , ongetwijfeld gaan ze nu wel weer voor de Cutlass een extra variant moeten maken... Wat weer ontwikkeling voor nieuwe schepen in de weg gaat staan.
Dit topic is gesloten.