Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Het interieur voor de Starfarer? Leuk gangetje dat welbatumulia schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:12:
EDIT2: Nieuwe plaatje op Sandi haar Facebook, geen idee waar ik naar aan het kijken ben.
Mijn gok is juist de starfarer omdat het een in engine shot lijkt. Of kijk ik heel scheef?batumulia schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:49:
[...]
De Freelancer is al een tijdje in de hangar. Ik zat meer te denken aan de Hull C misschien?

De Hull C is echt niet zo ver in productie. Als deze in de sale komt zullen we er hooguit conceptart/grey-/whitebox van zien.
Plus, in de rechter bovenhoek van dat scherm staat een kopje waarin ik heul vaag 'Starfarer' herken.
Eens wat betreft het hele vage stukje tekst met StarfarerSnoz Lombardo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:59:
100% Starfarer. Finally!![]()
De Hull C is echt niet zo ver in productie. Als deze in de sale komt zullen we er hooguit conceptart/grey-/whitebox van zien.
Plus, in de rechter bovenhoek van dat scherm staat een kopje waarin ik heul vaag 'Starfarer' herken.
Wauw dat bootje is nog niet eens zo heel licht bewapend met die turret onder het schip, en de 2 laser-cannons. Dat gaan gewoon nog leuke defence-fighters worden voor de 890 JumpSgtPoen schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:04:
Wat concept art van de 85x
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door Case_C op 14-10-2014 08:58 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Aangezien hij 'tonight' (lokale tijd, 02:30 uur bij ons) niet is gepubliceerd verwacht ik de LftC later vandaag.I have it on good authority that Chris is working on his next letter as we speak, and hoping to get it out tonight or early tomorrow. We will also be getting all the individual videos from CitizenCon online starting tonight.
Verwijderd
Gisteren stond een eerdere versie van dit filmpje ook op de FP. Viel me op dat er heel veel positieve reacties waren. Maar ook wel wat negatieve. En dan vooral van mensen die blijkbaar heel weinig van SC af weten. Dat zie ik wel vaker op blogs of fora dat mensen het bij voorbaat al afkraken. De gebruikelijke internet narcisme of hebben ze op sommige vlakken toch een punt?batumulia schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:12:
En een betere kwaliteit filmpje (met supposedly een aantal seconde extra footage) van het hele landingsgebeuren.
Interessant:Snoz Lombardo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:25:
Ben postte de Comm-Link schedule vanacht (02:30 uur) en zei:
[...]
Aangezien hij 'tonight' (lokale tijd, 02:30 uur bij ons) niet is gepubliceerd verwacht ik de LftC later vandaag.
Friday, October 17th
• Patch: Existing Flyable Variant Added to AC
Ja ik begrijp dat hij ermee bezig is.Snoz Lombardo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:25:
Ben postte de Comm-Link schedule vanacht (02:30 uur) en zei:
[...]
Aangezien hij 'tonight' (lokale tijd, 02:30 uur bij ons) niet is gepubliceerd verwacht ik de LftC later vandaag.
Maar ik begin bang te worden dat alles nu weer zo hard gaat dat ze hun goals verder leggen dan per 1 miljoen dollar.
Misschien dat die mensen het tegenvalt dat er vertragingen waren met de AC vorig jaar en dat er beloftes niet zijn nagekomen, en nog steeds op die wroeging negatief reageren op het spel? De ontwikkeling gaat goed, ze laten early-builds zien, van wat ze willen met de PU en nog vinden mensen het niet goed?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:31:
[...]
Gisteren stond een eerdere versie van dit filmpje ook op de FP. Viel me op dat er heel veel positieve reacties waren. Maar ook wel wat negatieve. En dan vooral van mensen die blijkbaar heel weinig van SC af weten. Dat zie ik wel vaker op blogs of fora dat mensen het bij voorbaat al afkraken. De gebruikelijke internet narcisme of hebben ze op sommige vlakken toch een punt?
Als iets je niet bevalt moet je opbouwende kritiek geven, maar niet iets afbreken. Zeker niet wanneer iemand zich zo hard met succes inzet om 'zijn' en onze droom te realiseren
De Avenger
Het is een beetje van beide. Op het internet heb je altijd mensen die alles van te voren al afkraken. Als je dan weer kijkt naar eerdere (soortgelijke) projecten dan merk je toch wel vaak dat niet wordt waargemaakt wat wordt beloofd, echter gaat het hier om 58 miljoen ondertussen en hebben ze niet zo heel veel keus dan goed naar de community te luisteren en deze game gewoon af te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:31:
[...]
Gisteren stond een eerdere versie van dit filmpje ook op de FP. Viel me op dat er heel veel positieve reacties waren. Maar ook wel wat negatieve. En dan vooral van mensen die blijkbaar heel weinig van SC af weten. Dat zie ik wel vaker op blogs of fora dat mensen het bij voorbaat al afkraken. De gebruikelijke internet narcisme of hebben ze op sommige vlakken toch een punt?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Daar ben ik niet zo bang voor, ze weten zelf ook erg goed dat ze de community wel moeten "belonen" voor het behalen van een extra mijlpaal. Wanneer ze die punten verder uit elkaar plaatsen ontstaat het risico dat de backing een beetje in gaat kakken.Fordox schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:35:
[...]
Ja ik begrijp dat hij ermee bezig is.
Maar ik begin bang te worden dat alles nu weer zo hard gaat dat ze hun goals verder leggen dan per 1 miljoen dollar.
Ben nu wel erg nieuwsgierig naar aankomende vrijdag, hoop echt dat de Avenger eindelijk ingame gaat komen
[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 14-10-2014 09:50 ]
We hebben nu een half jaar AC met 5 schepen er in nu, en 4 maps.
Hoe lang staan de cutlass en avenger wel al niet in de hangar. En ondertussen worden er steeds weer nieuwe schepen voor steeds hogere prijzen aangeboden. Maar de voortgang is matig. Daarnaast verwacht ik in mijn naïefiteit dat je dan de focus zou leggen op het uitbrengen van de wave 1 schepen, dan wave 2 etc, maar vervolgens krijgen we doodleuk het bericht dat de Gladius al bijna klaar is.
Het hele PBR verhaal wat voor vertraging heeft gezorgd vind ik zelf ook nog een beetje onzin wanneer je vanuit SCRUM principe redeneert (zet die dingen in en verbeter ze dan, of in scrum termen lever de functionaliteit en verbeter het dan)
Daarnaast hebben we het limited ships verhaal, waar dan ineens achteraf wordt bedoel met limited dat ze niet constant te koop zijn maar wel regelmatig terug komen.
Als klap op de vuurplijl het hele LTI verhaal, waarbij CR iets heeft gepost in de trend van: "we doen nooit meer LTI want teveel gedoe" en aanschouw nu. Wave 3 en straks ook wave 4 met LTI. En ja ik begrijp dat LTI beter verkoopt. En hou dan vooral in je achterhoofd dat LTI ooit gemarket is als een bedankje voor de original backers die ervoor zorgde dat de kickstarter campaign een succes werd. Vervolgens uitgebreid voor mensen die het net gemist hadden en nu dit.
De functionaliteiten van de AC zijn ook matig, als in best kleine map en nog steeds maar 3 schepen (ok nu 5 maar dan nog en 5 is wel erg gul want de 350 is uiteindelijk een 300 met 2 motoren erin gemodeld), zo lang bezig geweest voordat je eindelijk custom controls kon instellen.
Daarnaast heb ik ook nog eens dingen die ik zelf irritant vind. Zoals dat er bij de forum rules staat dat er geen contest mogen zijn met inzet van echt geld (want gok wetgeving) maar nu staat er een org die dat dus doodleuk aan het doen is, want de opbrengsten gaan naar een goed doel (let wel een Amerikaans goed doel en geen internationaal) Dus los van problemen met de wetgeving steunen we dan een Amerikaans doel.. Dan geef ik liever aan de lokale goede doelen.
Hetzelfde vorig jaar voor veterans day, waarbij dan het geld alleen voor Amerikaanse veteranen bedoeld is. Dus weer waarom geen internationale veteranen organisatie.
Al met al zie ik een heleboel fund raising (of money grabbing als je het negatief ziet) maar qua functionaliteiten die beschikbaar zijn is het redelijk marginaal.
Dus ik snap de negatieve comments wel enigszins. En ik neig een beetje naar het herkennen van een patroon wat betreft uitspraken en het daadwerkelijk nakomen van die uitspraken. En dat baart mij wel wat zorgen voor een spel waar zoveel geld in zit.
Maar noem me maar een zeiksnor. in ieder geval heeft 2 jaar kijken naar wat er aangekondigd is en wat er daadwerkelijk geleverd is mij enigszins sceptisch gemaakt over of ze wel kunnen gaan leveren en of de motieven wel juist zijn.
edit: oh en dan ook nog de tegenvallende cutlass, het piraten schip, gemarket als een glazen kanon. Dat glazen hebben ze er wel in gelaten, maar de kanonnen zijn doorgeschoven naar de freelancer.
tl;dnr versie:
ben ook niet blij over voortgang, prioriteiten, uitspraken van CIG die niet nagekomen worden, selectieve gedrag van de Mods en de cutlass
[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 14-10-2014 11:01 . Reden: rl:dnr toegevoegd ]
Dit is natuurlijk een megaproject geworden waarop 270 man werken die allemaal betaald moeten worden, die schaal was nog niet voorzien in 2012. Vanuit dat perspectief is 60 miljoen dollar niet eens zo mega veel geld gezien de scope van de game.
Daarom snap ik dat er nu concept sales zijn en dat er LTI op zit. Is dat iets anders dan wat gepland en gezegd werd in 2012? Jazeker, maar de scope van de game is ook veranderd sinds toen. Is dat op veel momenten slecht gecommuniceerd? Ja absoluut, CR kan met recht de titel claimen van slechtste communicator van deadlines ed naar de community. Maar in principe was dat in het verleden niet anders en hij heeft altijd wel geleverd. Daarnaast geef ik hem wat slack aangezien het kickstarter proces net zo nieuw voor hem is als voor ons. Veel activiteiten met de community zijn experimenten, sommige werken, sommige niet..
Ik vind overigens dat er al best veel content is na 2 jaar, gezien het eerste jaar vooral het team werd opgebouwd en de backend is geklust. Daarnaast is er veel content waar wij nog niks van hebben gezien. De beloftes kwa gameplay scope lijkt CR wel na te komen (alleen een paar jaar later) en daar gaat het uiteindelijk om. Beloftes in het verleden wat betreft LTI en andere bijzaken doen me weinig meer eerlijk gezegd. Ik ben original backer, maar dat LTI regelmatig terug komt kan me echt niks interesseren.
We moeten alleen niet vergeten dat we een kijkje in de SC keuken mogen nemen in een stadium waarbij de kok zijn nieuwe recepten aan het uitproberen is.
Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt. Aan de meeste alpha en beta toegang van games is al maandenlanger ontwikkeling achter gesloten deuren aan vooraf gegaan.
Alpha en Beta testers mogen dan vervolgens het recept van de kok verfijnen zonder dat we weten hoe het recept tot stand gekomen is.
We zien nu hoe langzaam de voortgang is bij een game van dit formaat en hoe vaak de koks hun recepten aanpassen (PBR als voorbeeld).
We mogen nu kleine hapjes proeven van de losse gerechten en we mogen daar commentaar op geven.
De CIG koks moeten er voor zorgen dat al die losse gerechtjes straks 1 groot, samenhangend 5 gangenmenu wordt.
Dat wordt een enorme smaaksensatie en wij weten hoe die tot stand is gekomen.
Eet smakelijk!
Vergeet niet dat er tegelijkertijd aan 6 grote projecten wordt gewerkt; Hangar, Arena Commander, Planetside, FPS, PU en SQ42. Ik denk dat veel mensen geen idee hebben hoeveel werk het eigenlijk is om zo'n grootschalige game te ontwikkelen.
Naast het zichtbare werk gebeurd er ontzettend veel op de achtergrond. Omdat het budget, en daarmee de scope, van het project in het eerste jaar flink is gegroeid kan ik me goed voorstellen dat de ontwikkelteams naast het bouwen aan de projecten ook veel tijd moeten investeren in de ontwikkeling van tooling en het opzetten van een efficiënte workflow (de verschillende pipelines). Ook in de engine zelf zitten al heel wat ontwikkeluren.
Het is ook geen vast project met vaste doelen en vaste deadlines. CIG bouwt Star Citizen op een wijze die volgens mij nog nooit eerder is voorgekomen. We zijn betrokken bij de complete ontwikkeling, vanaf pre-alpha. Dat is ontzettend vroeg. Bij een normale AAA-game die in ontwikkeling is zou je deze fase nooit zien.
Als backer van een dergelijk project moet je hier gewoon rekening mee houden. Dingen veranderen vaak. Speelbare versies worden modulair opgeleverd, bijgewerkt, aangepast, geoptimaliseerd. En nogmaals, er gebeurd zoveel meer op de achtergrond waarvan je niet direct iets ziet, maar wat wel degelijk veel ontwikkeltijd kost.
Wat betreft de terugkomst van LTI ben ik het wel met je eens. Niet dat ik me als KS backer bevoorrecht voel en het niemand anders gun, maar iets introduceren als 'speciaal' en 'limited' en het vervolgens meerdere malen laten terugkomen vind ik niet netjes.
Aan de andere kant, we hebben nu $58 miljoen maar ik vrees dat het nog lang niet genoeg is. Met de sterke groei van CIG zullen er medewerkers weggaan en betere terugkomen. 280 man moet betaald worden, elk jaar weer. En Star Citizen moet in ieder geval een jaar of 10 gaan draaien. Dat kost ongelofelijk veel geld en met $58 miljoen ben je er dan echt nog niet.
Dus natuurlijk zullen ze schepen blijven verkopen en grotere schepen voor hogere prijzen aanbieden. Ze blijven er wel steeds bij zeggen dat je elk schip in-game kunt verdienen en dat je niets verplicht bent. Als er vraag naar is, waarom zullen ze het dan niet doen? Ze moeten wel.
Wat er op het RSI forum allemaal gebeurd kan ik niks over zeggen, ik kom daar niet. Ik vind het hier fijner omdat het kleinschaliger is en op Reddit fijner door het modereer systeem (goede content komt vanzelf boven drijven).
TL;DR: Ontwikkeling BDSSE = zes grote projecten (zeer hoge kwaliteit!) = heul veel werk + onzichtbaar werk = veel (meer) geld nodig.
[ Voor 2% gewijzigd door Snoz Lombardo op 14-10-2014 11:25 . Reden: TL;DR ]
Op zich had ik ook liever al een aantal nieuwe maps gezien, daarbij was het mooi geweest als we de Avenger al een paar maandjes eerder in de AC hadden gehad. Maar daar heeft blijkbaar niet de focus gelegen.Ik moet wel zeggen dat de ontwikkeling mij ook tegen valt.
Gelukkig hebben ze iig de ship-pipeline op de rit, dit zal de productie van bestaande en nieuwe schepen vlotter laten verlopen. In dat opzicht alleen maar mooi dat de Gladius al bijna klaar isHoe lang staan de cutlass en avenger wel al niet in de hangar. En ondertussen worden er steeds weer nieuwe schepen voor steeds hogere prijzen aangeboden. Maar de voortgang is matig. Daarnaast verwacht ik in mijn naïefiteit dat je dan de focus zou leggen op het uitbrengen van de wave 1 schepen, dan wave 2 etc, maar vervolgens krijgen we doodleuk het bericht dat de Gladius al bijna klaar is.
Doorborduren op een basis die niet is zoals het later moet worden is funest voor ontwikkeling. Dan kan je alles wat je doet 2 of 3 keer uitvoeren, en is project-technisch gezien een vreselijke optie. (Heb er zelf momenteel last van,Het hele PBR verhaal wat voor vertraging heeft gezorgd vind ik zelf ook nog een beetje onzin wanneer je vanuit SCRUM principe redeneert (zet die dingen in en verbeter ze dan, of in scrum termen lever de functionaliteit en verbeter het dan)
Daarnaast hebben we het limited ships verhaal, waar dan ineens achteraf wordt bedoel met limited dat ze niet constant te koop zijn maar wel regelmatig terug komen.
Voor originele backers is het inderdaad heel rot dat hun "voordeel"/bedankje teniet word gedaan. Als iedereen het heeft is het natuurlijk niet meer bijzonder. Je moet natuurlijk niet vergeten dat veel/een aantal van deze backers een slaatje proberen te slaan door hun 'extra' LTI schepen te verkopen.Als klap op de vuurplijl het hele LTI verhaal, waarbij CR iets heeft gepost in de trend van: "we doen nooit meer LTI want teveel gedoe" en aanschouw nu. Wave 3 en straks ook wave 4 met LTI. En ja ik begrijp dat LTI beter verkoopt. En hou dan vooral in je achterhoofd dat LTI ooit gemarket is als een bedankje voor de original backers die ervoor zorgde dat de kickstarter campaign een succes werd. Vervolgens uitgebreid voor mensen die het net gemist hadden en nu dit.
En er is nooit hardop gezegd dat LTI niet terug zou komen, hooguit dat het onwaarschijnlijk zou zijn. Wingman heeft altijd aangegeven dat het up-to CR zou zijn, maar dat hij het niet zou willen. Verder is LTI natuurlijk heel flexibel. Ze kunnen zelf nog instellen hoe groot het 'voordeel' gaat zijn. Straks is base-insurance heel goedkoop, en worden onderdelen verzekeren stukken duurder.
Het is nog alpha natuurlijk, en ik verwacht dat we binnen 6 maanden tegen de 10 a 12 schepen zitten exc. varianten doordat de ship-pipeline hard aan het draaien isDe functionaliteiten van de AC zijn ook matig, als in best kleine map en nog steeds maar 3 schepen (ok nu 5 maar dan nog en 5 is wel erg gul want de 350 is uiteindelijk een 300 met 2 motoren erin gemodeld), zo lang bezig geweest voordat je eindelijk custom controls kon instellen.
ZeiksnorMaar noem me maar een zeiksnor. in ieder geval heeft 2 jaar kijken naar wat er aangekondigd is en wat er daadwerkelijk geleverd is mij enigszins sceptisch gemaakt over of ze wel kunnen gaan leveren en of de motieven wel juist zijn.
En nu zonder gekheid
De kwaliteiten van de Cutlass zijn natuurlijk pas te beoordelen wanneer hij in de AC zitedit: oh en dan ook nog de tegenvallende cutlass, het piraten schip, gemarket als een glazen kanon. Dat glazen hebben ze er wel in gelaten, maar de kanonnen zijn doorgeschoven naar de freelancer.
edit: Begrijp je kritiek verder wel goed, iedereen heeft zo zijn eigen kijk erop
Wat een lappen tekst ineens
Kan me verder wel vinden in het verhaal van Snoz.
Haha ik heb precies hetzelfde. De Cutlass doet me echt helemaal niets. De Mustang vind ik trouwens ook lelijk, veel te puntig. Smaken verschillen gelukkig en er is genoeg keuze voor andere schepen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:27:
Tsja, ik koop de Cutlass ook niet, maar gewoon omdat ie lelijk is.
Daarom is het ook zo positief dat ze continue schepen blijven ontwikkelen, en het belang ervan inzienSnoz Lombardo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:30:
[...]
Haha ik heb precies hetzelfde. De Cutlass doet me echt helemaal niets. De Mustang vind ik trouwens ook lelijk, veel te puntig. Smaken verschillen gelukkig en er is genoeg keuze voor andere schepen.
Niet zozeer de motieven maar de manier waarop en het aanpassen van uitspraken die je eerder doet.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:13:
Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld in de huidige content aangezien er aardig wat delays zijn geweest, maar dat je twijfelt aan zijn motieven snap ik niet. Uiteindelijk wil CR gewoon een dikke space sim neerzetten. Ik zie nergens dat zijn motief iets anders is dan dat.
Dat klopt, maar een constante scope verandering is ook killing, kijk maar naar het gemiddelde overheids project en hoe succesvol die zijn, dat je verder itereert op wat je hebt kan ik volledig begrijpen en dat je dan nieuwe features toevoegt en je basis uitbreid volledig mee eens. Dat je zorgt dat je de uitbreidingen in de toekomst kan doen ook helemaal top. Maar telkens op nieuw beginnen met iets wat je al had staan, niet zo een goed ideeDit is natuurlijk een megaproject geworden waarop 270 man werken die allemaal betaald moeten worden, die schaal was nog niet voorzien in 2012. Vanuit dat perspectief is 60 miljoen dollar niet eens zo mega veel geld gezien de scope van de game.
Scope kan je uitbreiden prima een het aanpassen van iets wat gaande is en vooral binnen mega projecten pakt zelden goed uit. Communicatie is inderdaad slecht, maar dat baart me niet zo veel zorgen. Het is meer de resultaten. Ik begrijp dat je meer overhead krijgt bij een groter team, maar dat zou niet moeten beteken dat je deadlines zo breed overschrijd dan kan je je afvragen of de interne communicatie goed geregeld is. Is dit niet zo, dan is dat een groot risico voor een willekeurig project. Weer redenerend aan het SCRUM verhaal (ze hebben gezegd dat ze aan het scrummen zijn vandaar dat ik eraan refereer) is dat ze de beloftes aan de stakeholders (ons, de backers) niet nakomenDaarom snap ik dat er nu concept sales zijn en dat er LTI op zit. Is dat iets anders dan wat gepland en gezegd werd in 2012? Jazeker, maar de scope van de game is ook veranderd sinds toen. Is dat op veel momenten slecht gecommuniceerd? Ja absoluut, CR kan met recht de titel claimen van slechtste communicator van deadlines ed naar de community. Maar in principe was dat in het verleden niet anders en hij heeft altijd wel geleverd. Daarnaast geef ik hem wat slack aangezien het kickstarter proces net zo nieuw voor hem is als voor ons. Veel activiteiten met de community zijn experimenten, sommige werken, sommige niet..
Voor wat betreft LTI dat maakt me ook niet zoveel uit, heb veel van mijn schepen met LTI met een lekkere winst verkocht dus zal daar zeker niet over klagen. Maar zeg dan niet dat je het nooit meer gaat doen en het dan weer wel doen.
Onderdeel van SCRUM is juist dat je het wel laat zien, dat we niet iedere sprint te zien krijgen kijk we hebben nu dit, dat snap ik. Maar om iedereen volledig in het duister te laten is ook weer raar.Ik vind overigens dat er al best veel content is na 2 jaar, gezien het eerste jaar vooral het team werd opgebouwd en de backend is geklust. Daarnaast is er veel content waar wij nog niks van hebben gezien. De beloftes kwa gameplay scope lijkt CR wel na te komen (alleen een paar jaar later) en daar gaat het uiteindelijk om. Beloftes in het verleden wat betreft LTI en andere bijzaken doen me weinig meer eerlijk gezegd. Ik ben original backer, maar dat LTI regelmatig terug komt kan me echt niks interesseren.
En de content is de hangar en een iteratie hierop, prima mooi en goed, maar voor de rest 4.5 schepen 4 maps en een beperkt aantal standaard game modes, beetje jammer en dat noem ik niet veel content uitbrengen.
Noem me een zeiksnor of noem me principieel, maar als je zegt dat je iets niet meer doet en het vervolgens weer wel gaat doen en dat verschillende malen dat heet gewoon beloftes breken. Dan moet je de belofte niet doen als je denkt dat je je er niet aan kan houden. De meeste van mijn LTI schepen heb ik al maanden geleden verkocht met dikke winst.
edit: maar ik zal het hierbij houden, het is in ieder geval duidelijk waarom niet iedereen er laaiend enthousiast over is.
in AC V1.0 toch. alleen dan met een autmated turret net als de hornet.Case_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:24:
De kwaliteiten van de Cutlass zijn natuurlijk pas te beoordelen wanneer hij in de AC zit, dus begin/half volgend jaar.
Voor wat betreft de wapens, deze zijn met de stats die ze daarvoor hadden wel aanzienlijk minder geworden. Volgens mij kan daar weinig over worden gezegd, terwijl de freelancer inderdaad dikke guns erbij heeft gekregen. Je kan veel zeggen over de Cutlass maar een glass cannon is het zeker niet. Het is inderdaad even zien hoe hij in AC vliegt maar ik kan me nu best voorstellen dat een freelancer waarschijnlijk een grotere "punch" heeft gewoon omdat hij zwaarder bewapend is. En dat terwijl de cutlass black een militia schip is een de freelancer standaard een merchant is.
moet ook toegeven dat hij er slecht uit ziet, eerdere concept art was aanzienlijk beter dan de latere.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:27:
Tsja, ik koop de Cutlass ook niet, maar gewoon omdat ie lelijk is.![]()
Kan me verder wel vinden in het verhaal van Snoz.
[ Voor 16% gewijzigd door Bornhald op 14-10-2014 11:44 ]
Ze hebben natuurlijk nog wel heel de alpha en beta periode om die stats te wijzigen. Als hij straks echt te 'zwak' blijkt zullen ze de armor-rating wel wat opkrikken.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
in AC V1.0 toch. alleen dan met een autmated turret net als de hornet.
Voor wat betreft de wapens, deze zijn met de stats die ze daarvoor hadden wel aanzienlijk minder geworden. Volgens mij kan daar weinig over worden gezegd, terwijl de freelancer inderdaad dikke guns erbij heeft gekregen. Je kan veel zeggen over de Cutlass maar een glass cannon is het zeker niet. Het is inderdaad even zien hoe hij in AC vliegt maar ik kan me nu best voorstellen dat een freelancer waarschijnlijk een grotere "punch" heeft gewoon omdat hij zwaarder bewapend is. En dat terwijl de cutlass black een militia schip is een de freelancer standaard een merchant is.
Maar volgens mij is de Cutlass meer geschikt als swarm-vehicle. Met 1'tje ga je niet heel veel berijken, maar met een stuk of 5 word het voor grotere schepen moeilijk verdedingen tegen boarders e.d.
Even wat anders: De Constellation entree/exit
https://forums.robertsspa...n-needs-to-be-re-designed
Het volledige schip steunt op deze lift aan de voorkant... dat is gewoon veels te veel kracht op een heel 'zwak' punt. Ik had hier liever ook een wat 'sturdier' onderdeel gezien
[ Voor 13% gewijzigd door Case_C op 14-10-2014 12:02 ]
of naar beneden en een grotere gunCase_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:52:
[...]
Ze hebben natuurlijk nog wel heel de alpha en beta periode om die stats te wijzigen. Als hij straks echt te 'zwak' blijkt zullen ze de armor-rating wel wat opkrikken.
ik kan me niet ontrekken aan de gedachten dat de cutlass later is toegevoegd en een soort ondergeschoven kindje is geworden. Het heeft nu geen duidelijke rol vind ik. Hoop trouwens dat ze wat met de docking ring bij de andere twee varianten gaan doen, want is wel een essentieel onderdeel van de cutlass, las ergens dat hij wellicht achter komt te zitten.Maar volgens mij is de Cutlass meer geschikt als swarm-vehicle. Met 1'tje ga je niet heel veel berijken, maar met een stuk of 5 word het voor grotere schepen moeilijk verdedingen tegen boarders e.d..
nu je het er over hebt valt het inderdaad op. aan de andere kant zit aan de achterkant wel de engine en onder de dockingbay, dus ik kan niet goed bepalen of hij top zwaar is. zolang er aan de achter kant genoeg tegenwicht zit zal hij niet topzwaar zijnEven wat anders: De Constellation entree/exit
https://forums.robertsspa...n-needs-to-be-re-designed
Het volledige schip steunt op deze lift aan de voorkant... dat is gewoon veels te veel kracht op een heel 'zwak' punt. Ik had hier liever ook een wat 'sturdier' onderdeel gezien.

Als ik deze afbeelding bekijk wil ik best geloven dat de achterkant van het schip veel zwaarder is dan de voorkant en hij op deze manier redelijk stabiel staat. Hij leunt sowieso niet op de lift want hij land eerst, daarna zakt de lift pas naar beneden.
Hij heeft het volgens mij meer over het uiterlijk van de lift, dat ie niet past bij de rest van het schip. Daar ben ik het wel mee eens ook al is de lift wat origineler dan een standaard ramp die uitklapt..
Zit de docking ring bij de rode en blauwe Cutlass niet meer in de buik van het schip dan?Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:17:
ik kan me niet ontrekken aan de gedachten dat de cutlass later is toegevoegd en een soort ondergeschoven kindje is geworden. Het heeft nu geen duidelijke rol vind ik. Hoop trouwens dat ze wat met de docking ring bij de andere twee varianten gaan doen, want is wel een essentieel onderdeel van de cutlass, las ergens dat hij wellicht achter komt te zitten.
Voor mij hoeft de lift er ook niet uit, maar hij mag wel wat forser/groter. Maarja dat is ook een van de redenen dan ik nooit een Connie heb gekauftSnoz Lombardo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:28:
[afbeelding]
Als ik deze afbeelding bekijk wil ik best geloven dat de achterkant van het schip veel zwaarder is dan de voorkant en hij op deze manier redelijk stabiel staat. Hij leunt sowieso niet op de lift want hij land eerst, daarna zakt de lift pas naar beneden.
Hij heeft het volgens mij meer over het uiterlijk van de lift, dat ie niet past bij de rest van het schip. Daar ben ik het wel mee eens ook al is de lift wat origineler dan een standaard ramp die uitklapt..
Vind het wel knap dat ze al dat gewicht via de 'achterzijde' kunnen afsteunen.
heb zelf een black dus kan het niet bevestigen, maar zag screenshot van blue en red en deze hadden het niet.Case_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:33:
[...]
Zit de docking ring bij de rode en blauwe Cutlass niet meer in de buik van het schip dan?
maar bij black zit hij nog wel op de vertrouwde plek, misschien iemand hier die een blue heeft en kan bevestigen dat hij niet meer onderop zit?
Voor de "ziekenwagen" zullen ze toch met iets inventiefs moeten komen. Hoewel de Misc-(hospital ship) heeft voldoende ruimte in een onboard hangar om 1 of 2 Cutlas/Red's te dockenBornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:36:
[...]
heb zelf een black dus kan het niet bevestigen, maar zag screenshot van blue en red en deze hadden het niet.
maar bij black zit hij nog wel op de vertrouwde plek, misschien iemand hier die een blue heeft en kan bevestigen dat hij niet meer onderop zit?
Wat ik wel merk is dat de 1e batch schepen echt 'klein' zijn vergeleken met de nieuwe batches. En dat heeft nog niet eens zo zeer te maken met single seaters en multi-crew. De Cutlass en Hornet verschillen nog niet eens zo gek veel qua grote
Het is er dus wel, maar de in-game model is gewoon nog niet helemaal af.all three ships WILL have the docking collar with the attachment. The reason we didn’t model it on the later Red or Blue variant is that it’s moving altogether on all three ships, to the upper rear of the fuselage.
Verwijderd
Denk dat het ook met de volwassenheid van het project ism het team te maken heeft. Bij de release met de hangar was het nog lang niet volwassen. Bij de release van AC begon je meer te merken dat ze het trucje door begonnen te krijgen. Denk dat je pas van volwassen kan spreken als iedereen op dat punt zit grotendeels autonoom kan werken en weet wanneer andere te betrekken en wanneer niet.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:36:
Scope kan je uitbreiden prima een het aanpassen van iets wat gaande is en vooral binnen mega projecten pakt zelden goed uit. Communicatie is inderdaad slecht, maar dat baart me niet zo veel zorgen. Het is meer de resultaten. Ik begrijp dat je meer overhead krijgt bij een groter team, maar dat zou niet moeten beteken dat je deadlines zo breed overschrijd dan kan je je afvragen of de interne communicatie goed geregeld is. Is dit niet zo, dan is dat een groot risico voor een willekeurig project. Weer redenerend aan het SCRUM verhaal (ze hebben gezegd dat ze aan het scrummen zijn vandaar dat ik eraan refereer) is dat ze de beloftes aan de stakeholders (ons, de backers) niet nakomen
En ja, scope veranderen of in dit geval verbreden met goals zorg voor uitloop. Op zich wel maf door meer geld te pledgen dat het langer gaat duren.
Maar ook door voortschrijdend inzicht bleek dat ze stapjes terug moesten doen omdat ze vastliepen met de bestaande techniek. Dat was niet altijd even duidelijk uitgelegd en ze lijken daar wel van te hebben geleerd.
En zoveel mensen aan een project met ook nog eens verschillende tijdzones is wel lastiger. Dat is een kwestie van organiseren. Daartegen staat dan ook dat als het moet ze werkweken van 80 uur maken of meer als het moet.
Wat mij opvalt is dat je bij elke release wel regressie hebt van bugs. En dan zijn het vaak hele kleine lullige dingetjes. Volgens mij te wijten aan het gebrek van volledige volwassenheid van het team.
Het schijnt dat CryEngine vrij lastig is ook omdat je veel code moet combineren met XML. Dat werkt fouten in de hand (uit eigen ervaring). En QA is zeer beperkt op dit moment.
Denk dat dit halfjaar we zullen gaan zien of het team echt volwassen geworden is en op volle stoom is. Of dat ze met grote tegenslagen blijven zitten en dan gaat de doorlooptijd zeker hoger uitvallen.
Voor mij is het vrij simpel, hij heeft 1 grote hoofdbelofte, en dat is uiteindelijk een product afleveren wat enigszins aan de verwachtingen voldoet. Als de omstandigheden tijdens de ontwikkeling veranderen en CR moet daardoor op eerder gemaakte afspraken terugkomen, als dat goed is voor het uiteindelijke product zeg ik go for it. Als het bijvoorbeeld het beter is voor het uiteindelijke product om de DFM een paar maanden uit te stellen en eerst een eigen backend te klussen; op het moment zelf zijn we er niet blij mee omdat hij beloftes maakt (DFM in November) die hij niet nakomt, maar ik denk dat we nu blij zijn met die beslissing.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Noem me een zeiksnor of noem me principieel, maar als je zegt dat je iets niet meer doet en het vervolgens weer wel gaat doen en dat verschillende malen dat heet gewoon beloftes breken. Dan moet je de belofte niet doen als je denkt dat je je er niet aan kan houden. De meeste van mijn LTI schepen heb ik al maanden geleden verkocht met dikke winst.
edit: maar ik zal het hierbij houden, het is in ieder geval duidelijk waarom niet iedereen er laaiend enthousiast over is.
Zoals ik het begrijp is het namelijk niet mogelijk om iets als een Idris (en verschillende andere multi crew schepen) met maar 1 PC te vliegen. De vraag die ik me dan stel, zijn er wel genoeg mensen die tevreden zijn met de meerderheid van de tijd niet fysiek een schip te besturen maar "slechts" een "station" te besturen.
Als ik naar mijzelf kijk dan zie ik mezelf niet meer dan 25% van de tijd als crew member op het schip van iemand anders, voor mij is een space game uiteindelijk het zelf kunnen vliegen van mijn schip en dat mijn wingman dan een vriend van me is maakt het alleen maar beter. Maar 90% van de tijd een gunner, bridge officer of whaterver zijn op een schip van een vriend van me, dat is niet "the best damn space game ever" voor mij.
Na wat rondvragen in mijn corp lijkt dit wel redelijk de consensus te zijn. Zijn wij dan een uitzondering of zien meer mensen dit in hun corp?
Was hiervoor niet het principe van NPC overnemen bedacht? Je maat vliegt ergens met een multi-crew ship met NPC's, en jij kan dan een van de NPC's overnemen om samen te spelen. Zonder de ongemakken van eerst een uur de tijd nemen om elkaar ergens te ontmoeten.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:10:
Als ik naar mijzelf kijk dan zie ik mezelf niet meer dan 25% van de tijd als crew member op het schip van iemand anders, voor mij is een space game uiteindelijk het zelf kunnen vliegen van mijn schip en dat mijn wingman dan een vriend van me is maakt het alleen maar beter. Maar 90% van de tijd een gunner, bridge officer of whaterver zijn op een schip van een vriend van me, dat is niet "the best damn space game ever" voor mij.
De ideeën zijn er al wel, alleen de uitvoering moeten we voor de meeste dingen nog gaan zien. Just give it time, a whole lotta time
Het meeste van de tijd zie ik mezelf ook vooral in de 1 seater vliegen al dan niet onderdeel van een vloot.
Trouwens wat betreft de Idris, die is niet meer te vliegen met 1 PC sinds het een frigate is volgens mij. Of werd iig toen gemeld. Weet niet of het nog steeds zo is.
Dat principe zou er inderdaad komen en ben heel benieuwd naar hoe ze dat gaan uitwerken (een limiet van aantal keer dat je een NPC kan overnemen in de trend van clone jumping in eve? en wat gebeurt er dan met jou op de locatie waar je was, moet je bijvoorbeeld eerst docken, en moet de npc die je overneemt ook op een schip zijn wat gedocked is? heel veel vragen, maar vooralsnog niet relevantCase_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:17:
[...]
Was hiervoor niet het principe van NPC overnemen bedacht? Je maat vliegt ergens met een multi-crew ship met NPC's, en jij kan dan een van de NPC's overnemen om samen te spelen. Zonder de ongemakken van eerst een uur de tijd nemen om elkaar ergens te ontmoeten.
De ideeën zijn er al wel, alleen de uitvoering moeten we voor de meeste dingen nog gaan zien. Just give it time, a whole lotta time.
Ik heb het meer over het puur vliegen, stel ik heb een middagje vrij maar mijn maten zijn nog aan het werk. kan ik dan met een volledige NPC crew gaan vliegen in mijn Idris of niet? Ik had begrepen van niet, maar kan me dat eigenlijk niet goed voorstellen, je legt dan een heleboel mensen een best grote beperking op, met name de moeilijkheid van het daadwerkelijk vinden van je crew.
Stel je speelt 2 uur op een avond, dan moet je dus voor een Idris een crew vinden die ook dan online is, die dan zelf niks wil doen in de pu, die je een deel van de opbrengsten van wat je aan het doen bent zal moeten geven (even for the sake of the argument: je doet een trade run van a naar b in highsec. je multi crew schip heeft een crew van 4 PCs nodig, het grootste single player schip maakt 1/3 winst van wat de multi crew doet, dan is het toch efficenter vanuit geld verdien oogpunt om die run in een singleplayer schip te doen, of me 2 van je maten met eenzelfde single player schip die run te doen?)
Het lijkt mij dan wel leuk om een (minimaal) tweezitter te hebben, en dan met je npc-crew de boel rond te vliegen. Het kunnen meenemen van een passagier in een éénzitter lijkt me ook al prima eigenlijk, aangezien de schepen waarin je meer crew kunt meenemen al gelijk vrij prijzig worden.
Ik las (in de startpost, of op de website) dat je in de hangarmodule het interieur van je schepen kunt bekijken die die ruimte hebben. Zijn er ook schepen waarbij dat niet zal kunnen? Ik kan dat niet terugvinden namelijk.
Dat zelfde sentiment heb ik, maar in jou voorbeeld, je bent met een groep, op de idris. je wordt aangevallen, iedereen rent naar zijn hornet (want de kanonnen van de idris zijn kapot want je had daarvoor ook al gevochtgen) dan moeten er x mensen op de brug blijven omdat anders het schip het niet doet, en dat wil je niet want dan is het makkelijk te boarden, (want het schip doet het niet want er is maar 1 PC, dus voldoet het aan de eisen dat the thrusters e.d. het niet doen)Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:23:
Ik zie mezelf ook niet de hele tijd als crew member optreden. Maar het lijkt me wel vet om met je org ergens heen te vliegen in een carrier of Idris en dan over te stappen op je Hornet oid om een bepaalde operatie uit te voeren.
Het meeste van de tijd zie ik mezelf ook vooral in de 1 seater vliegen al dan niet onderdeel van een vloot.
Trouwens wat betreft de Idris, die is niet meer te vliegen met 1 PC sinds het een frigate is volgens mij. Of werd iig toen gemeld. Weet niet of het nog steeds zo is.
Let op: de schepen die je in je hanger al kan zien zijn vrij beperkt omdat het merendeel van de schepen nog lang niet af is en die worden terzijde tijd toegevoegd.Gaius schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:28:
Ik volg het spel al een tijdje vanaf de zijlijn, enkele youtubers die ik volg berichten er regelmatig over. En het lijkt me toch wel erg leuk. In je schip stappen en lekker exploren. Dus ik twijfel nu een beetje om te gaan pledgen.
Het lijkt mij dan wel leuk om een (minimaal) tweezitter te hebben, en dan met je npc-crew de boel rond te vliegen. Het kunnen meenemen van een passagier in een éénzitter lijkt me ook al prima eigenlijk, aangezien de schepen waarin je meer crew kunt meenemen al gelijk vrij prijzig worden.Dan neem ik aan dat je als captain/eigenaar/piloot wel zelf de crew kunt samenstellen.
Ik las (in de startpost, of op de website) dat je in de hangarmodule het interieur van je schepen kunt bekijken die die ruimte hebben. Zijn er ook schepen waarbij dat niet zal kunnen? Ik kan dat niet terugvinden namelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door Ircghost op 14-10-2014 14:52 . Reden: typo ]
Alle schepen die in de Hangar staan (en uiteindelijk zullen dat alle schepen zijn*) kun je van binnen bekijken. Sommige hebben een interieur waarin je kunt rondlopen, anderen (zoals de Hornet) hebben alleen een cockpit zonder loopruimte.Gaius schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:28:
*) Schepen te groot voor een Hangar 'staan' buiten
Overigens kan ik de Freelancer aanraden. Een mooi multi-crew schip met een focus op transport voor iets meer dan $100.
[ Voor 8% gewijzigd door Snoz Lombardo op 14-10-2014 14:37 ]
Verwijderd
Een Freelancer Dur zou uitstekend aan jouw eisen voldoen en je kunt hem ook al in de hangaar bekijken.quote: GaiusIk volg het spel al een tijdje vanaf de zijlijn, enkele youtubers die ik volg berichten er regelmatig over. En het lijkt me toch wel erg leuk. In je schip stappen en lekker exploren. Dus ik twijfel nu een beetje om te gaan pledgen.
Het lijkt mij dan wel leuk om een (minimaal) tweezitter te hebben, en dan met je npc-crew de boel rond te vliegen. Het kunnen meenemen van een passagier in een éénzitter lijkt me ook al prima eigenlijk, aangezien de schepen waarin je meer crew kunt meenemen al gelijk vrij prijzig worden.Dan neem ik aan dat je als captain/eigenaar/piloot wel zelf de crew kunt samenstellen.
https://robertsspaceindus...freelancer/Freelancer-DUR
ondanks mijn epistel van een paar bladzijde terug kan je best gewoon pledgen en instappen, er is een AC package voor ~$40 dacht ik. Geeft je toegang tot het spel en de arena commanderGaius schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:28:
Ik volg het spel al een tijdje vanaf de zijlijn, enkele youtubers die ik volg berichten er regelmatig over. En het lijkt me toch wel erg leuk. In je schip stappen en lekker exploren. Dus ik twijfel nu een beetje om te gaan pledgen.
Het voordeel van nu pledgen is dat ze bij sommige strech goals dingen geven die je uiteindelijk in het spel erbij krijgt, enkele voorbeelden zijn een pistol, combat armor en een repair bot. Ook deze kan je gewoon in het spel verkrijgen dus het enige verschil is dat je ermee begint
Het idee is dat je een crew kan huren, dus als je dat met samenstellen bedoeld dan kan het, customisen van een crew kan alleen als je een character slot hebt (dus extra toegang tot het spel door bijvoorbeeld 2 packages) maar dat zou dan ook het enige voordeel zijn je moet ze nog steeds "betalen" om mee te laten vliegen.Het lijkt mij dan wel leuk om een (minimaal) tweezitter te hebben, en dan met je npc-crew de boel rond te vliegen. Het kunnen meenemen van een passagier in een éénzitter lijkt me ook al prima eigenlijk, aangezien de schepen waarin je meer crew kunt meenemen al gelijk vrij prijzig worden.Dan neem ik aan dat je als captain/eigenaar/piloot wel zelf de crew kunt samenstellen.
Gezien je alle schepen gewoon in game kan verdienen zou ik gewoon pakken wat je budged je toe laat en evt later een schip bij kopen als je daar interesse/geld voor hebt.
Uiteindelijk kan je alle schepen die ze in engine hebben gewoon bezoeken en bekijken. Echter voordat ze in engine zijn moeten ze voldoen aan vrij strenge kwaliteitseisen. Dus het kan zijn dat je een schip koopt maar dat het nog maanden duurt voordat je deze ook daadwerkelijk in engine ziet en dat je er dus in kan lopen enz.Ik las (in de startpost, of op de website) dat je in de hangarmodule het interieur van je schepen kunt bekijken die die ruimte hebben. Zijn er ook schepen waarbij dat niet zal kunnen? Ik kan dat niet terugvinden namelijk.
De schepen die op de kickstarter pagina staan, staan nu (op de idris na maar weet even niet of deze op de KS pagina staat) in ieder geval in de hangar. En van deze schepen kan je dan weer 5 ook in arena commander gebruiken.
over het algemeen brengt CIG schepen als volgt uit:
- concept bedenken en deze kan je dan kopen en hier zal je LTI op krijgen
- een verder uitgewerkt model presenteren, al dan niet in de hangar
- variaties op de schepen verkopen
- schip klaar maken om te laten gebruiken
De 'max crew' statistiek bepaald hoeveel plekken er maximaal zijn voor het vliegen/besturen van het schip (en de subsystems). Het maximaal aantal personen wat in je schip past is hoger maar nog niet bekend. Dat zal waarschijnlijk ook afhangen van de max instance grootte.Ircghost schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:34:
Ik vraag mij sowieso af hoe het gaat met passegiers.. moet iedereen een toegewezen seat hebben? Als in; ik snap dat er niet meer functies beschikbaar kunnen zijn. Maar wat houd je theoretisch gezien tegen om het hele gangpad vol te zetten?
Iemand nog iets opgevangen wanneer hij in de AC zou komen?
Sorki#2242
Da's een multi-crew ship dus dat komt pas na v1.0. Ik hoop in het eerste kwartaal van 2015 maar wellicht nog later.Sorki schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:41:
Heel stil rond de Freelancer heb ik de indruk.
Die komt pas bij AC 2.0, want dan komt pas multi-crew gameplay in AC. Dat is dus begin volgend jaar ergens (1.0 komt eind dit jaar).Sorki schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:41:
Valt volgens mij ook onder de multi crew schepen, dus AC V1.0 op z'n vroegst maar dan met automated turrets als single person, net als de cutlassSorki schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:41:
en in V2.0 als multi crew schip
Denk zoveel als er in past. Maar een instance kan zoveel personen bevatten dus dat is gelijk de limiet denk ikIrcghost schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:34:
Ik vraag mij sowieso af hoe het gaat met passegiers.. moet iedereen een toegewezen seat hebben? Als in; ik snap dat er niet meer functies beschikbaar kunnen zijn. Maar wat houd je theoretisch gezien tegen om het hele gangpad vol te zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door ReQuiem83 op 14-10-2014 14:47 ]
Lol, triple antwoord. Trouwens dat ze deze schepen al in 1.0 uitbrengen met automated turrets wist ik niet.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Valt volgens mij ook onder de multi crew schepen, dus AC V1.0 op z'n vroegst maar dan met automated turrets als single person, net als de cutlass
en in V2.0 als multi crew schip
Ik heb een vermoeden dat ze voor schepen wel één of ander limiet instellen aan de hand van een fictief mechanic, zoals bijvoorbeeld de life support functie van schip die maar x aantal personen kan ondersteunen.ReQuiem83 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
[...]
Denk zoveel als er in past. Maar een instance kan zoveel personen bevatten dus dat is gelijk de limiet denk ik
Geen idee waar ik het precies opgepikt heb, maar voor de Cutlass weet ik het 99% zeker, de freelancer is meer een gok, want waarom de ene wel en de andere nietVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:03:
[...]
Lol, triple antwoord. Trouwens dat ze deze schepen al in 1.0 uitbrengen met automated turrets wist ik niet.
Firing-mechanisme voor de Freelancer is iets ingewikkelderBornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:08:
[...]
Geen idee waar ik het precies opgepikt heb, maar voor de Cutlass weet ik het 99% zeker, de freelancer is meer een gok, want waarom de ene wel en de andere niet
je zou ze ook als beperkt gimbaled kunnen gebruiken of fixed. Maar je hebt een punt, de turret van de cutlass kan net zo ingesteld worden als die van de hornet en dan ben je klaar en je hebt een mechanisme wat al werkt en getest is. Bij de freelancer niet dus dan zou je iets aparts moeten maken wat alleen tijdelijk in de AC werkt, aan de andere kant, moeten ze het niet uberhaupt doen voor wanneer je solo in je lancer vliegt?Case_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:17:
[...]
Firing-mechanisme voor de Freelancer is iets ingewikkelder, die heeft een veel grotere firing-range met die 2 tier 4 turrets aan de zijkant
(en zijn niet te richten als je in de cockpit zit) Waarschijnlijk word dat een deel AI, en voor de 2e piloot.
Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:38:
Ik moet wel zeggen dat de ontwikkeling mij ook tegen valt.
Hoe lang staan de cutlass en avenger wel al niet in de hangar. En ondertussen worden er steeds weer nieuwe schepen voor steeds hogere prijzen aangeboden. Maar de voortgang is matig.
Zoals je vorige vrijdag kon zien hebben ze flink wat vooruitgang geboekt: planetside module, multicrew vliegen en AI.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:38:
De functionaliteiten van de AC zijn ook matig, als in best kleine map en nog steeds maar 3 schepen (ok nu 5 maar dan nog en 5 is wel erg gul want de 350 is uiteindelijk een 300 met 2 motoren erin gemodeld), zo lang bezig geweest voordat je eindelijk custom controls kon instellen.
Voor Squadron 42 willen ze niets spoilen en dat is de reden waarom je enkel de Shubing Mining base ziet en het waarschijnlijk ook de reden dat we niets zien over de bijna afgewerkte Idris.
Wat schepen betreft zouden de Mustang en Gladius binnenkort bruikbaar moeten zijn. De Retaliator zag er ook goed uit tijdens de demo en Sandi gaf gisteren een in-engine teaser vrij van de Starfarer.
Dat is normaal: singlecrew schepen toevoegen is voor hen nu relatief makkelijk gezien de flight model hiervoor "werkt". Voor alle grote schepen moeten ze eerst het multicrew-gedeelte werkend krijgen.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:38:
Daarnaast verwacht ik in mijn naïefiteit dat je dan de focus zou leggen op het uitbrengen van de wave 1 schepen, dan wave 2 etc, maar vervolgens krijgen we doodleuk het bericht dat de Gladius al bijna klaar is.
Ook agile development heeft zijn limieten: je kan dingen niet blijven opsplitsen. PBS moesten ze waarschijnlijk in 1 keer doen net als dat ze nu multicrew in 1 keer moeten doen voor ze het leveren. Het alternatief was schepen leveren zonder PBS maar dat is niet opsplitsen van de taken maar tijdsverlies want dan hadden ze texturing moeten doen om die dan 3 maand later de vuilbak in te gooien voor PBS.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:38:
Het hele PBR verhaal wat voor vertraging heeft gezorgd vind ik zelf ook nog een beetje onzin wanneer je vanuit SCRUM principe redeneert (zet die dingen in en verbeter ze dan, of in scrum termen lever de functionaliteit en verbeter het dan)
Zeker niet netjes, maar ik denk dat ze slachtoffer van hun eigen succes zijn geworden. E.g. De indeling van de Constellation werd op 't forum met de grond gelijk gemaakt waardoor ze er weken aan hebben mogen sleutelen. Ze moeten nu echt opletten met alles wat ze doen en ze hebben dus veel meer geld nodig dan wat ze gepland hadden.Bornhald schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:38:
Als klap op de vuurplijl het hele LTI verhaal, waarbij CR iets heeft gepost in de trend van: "we doen nooit meer LTI want teveel gedoe" en aanschouw nu. Wave 3 en straks ook wave 4 met LTI. En ja ik begrijp dat LTI beter verkoopt. En hou dan vooral in je achterhoofd dat LTI ooit gemarket is als een bedankje voor de original backers die ervoor zorgde dat de kickstarter campaign een succes werd. Vervolgens uitgebreid voor mensen die het net gemist hadden en nu dit.
Met het risico dat ik door blijf zaniken volgens mij heb je nog wave 1 en wave 2 single seaters voor de gladius namelijk:AndrewBourgeois schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:41:
Dat is normaal: singlecrew schepen toevoegen is voor hen nu relatief makkelijk gezien de flight model hiervoor "werkt". Voor alle grote schepen moeten ze eerst het multicrew-gedeelte werkend krijgen.
Avenger
Gladiator
Xian Scout
en arbitrair de p52 merlin
Voor de avenger zou men nog kunnen zeggen dat PBR (Is het nu PBR of PBS?) tussendoor is gekomen maar Gladiator is echt eerder.(waarschijnlijk dat de gladius gebruikt wordt in SQ42 dus dat hij daarvoor ontwikkeld moest worden, in ieder geval er zal een reden zijn, maar er zijn dus 3 á 4 schepen die voor de gladius zijn bedacht etc)
maar ik zou er dus over ophouden
[ Voor 32% gewijzigd door dahakon op 14-10-2014 17:27 ]
Verwijderd
Wie weet horen we daar vrijdag/zaterdag meer over als er een 'nieuw' schip in de AC komtVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:11:
Avenger was van orgine ook een dual seater, of dat was van single naar dual gegaan en nu krijg je weer varianten. Ben benieuwd naar de varianten.
Zojuist een nieuwe auto gekauft
Ik wil eigenlijk een miner, maar als ik de prijzen van al deze nieuwe schepen zie dan denk ik dat dat hem niet gaat worden..
En weer on-topic:
Waar blijft die LftC
Wel met lti hoop ik?Case_C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:15:
[...]
Wie weet horen we daar vrijdag/zaterdag meer over als er een 'nieuw' schip in de AC komt.
Zojuist een nieuwe auto gekauft, dus voorlopig geen nieuwe space-ships voor mij meer
. Zoiets voel je harder in je portomonee dan 890 Jump, maar gelukkig hoef ik er niet 2 jaar op te wachten alvorens ik ermee de weg op kan xD .
Als ik af en toe de bedragen lees die mensen aan Star Citizen uitgeven lijkt het haast een pay2play principe wil je de game 'volledig' kunnen spelen. Geen idee of dure schepen meer zijn dan een skin....
Schepen zijn veel meer dan een skin, maar geven niet zomaar een gegarandeerd voordeel. Elk schip zal gewoon binnen het spel te verkrijgen zijn door te spelen. Om grotere schepen effectief te kunnen gebruiken, zul je eigenlijk samen moeten spelen met anderen op 1 schip. Uiteindelijk zullen mensen die nu een reclaimer hebben gekocht of een Idris op de kop hebben kunnen tikken misschien een voordeeltje hebben aan het begin van het online gaan van de PU, maar het kan evengoed zijn dat een deel van die mensen heel snel aanspraak moeten maken op hun verzekering, om een vervangend schip te krijgen, omdat ze overmoedig een groepje spelers aan dachten te moeten vallen of onbeschermd in een stuk ruimte wat spullen dachten te kunnen minen.eL_Jay schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:39:
Klopt het dat een serieus gedeelte van de game achter een soort van pay-wall zit voor wat betreft gear/schepen.
Als ik af en toe de bedragen lees die mensen aan Star Citizen uitgeven lijkt het haast een pay2play principe wil je de game 'volledig' kunnen spelen. Geen idee of dure schepen meer zijn dan een skin....
Dus er zit niets achter een paywall (uitgezonderd de subcriber-specifieke game-informatie die later ook, al dan niet in minder details bij de 'gewone' backers komt) en kun je de meeste schepen uiteindelijk gewoonweg kopen door ingame veel credits te verdienen.
[ Voor 5% gewijzigd door ReQuiem83 op 15-10-2014 06:25 ]
De poll is nu weer open voor de stretch goal van $60 miljoen. Voor de tussenliggende mijlpaal ($58 miljoen) krijgt iedereen 10.000 UEC om te besteden in de Voyager Direct store waar binnenkort nieuwe items in zullen verschijnen.Anvil Aerospace Crucible – A so-called “flying toolbox,” the Crucible is the ship you want on your side when you suffer an asteroid collision or survive a pirate attack! Structurally, the Crucible consists of a cockpit, drive unit and workshop. The Crucible’s workshop is versatile: it can be used as a base for conducting EVA repairs (complete with requisite tool storage) or it can use magnetic grapplers to attach directly to a ship hull. In this situation, the workshop actually opens to space and allows a repair crew direct access to a damaged ship. The workshop can either maintain artificial gravity or allow for zero-g repair operations, depending on the needs of the mission. The Crucible’s cockpit is also outfitted with an array of repair tools, including dual purpose mounts that can exchange weapons for tractor beams and remote manipulator arms. The Crucible is also part of a larger planned repair system. For larger project, independent sections of support struts and drive units, called the Miller ERS (External Repair Structure), can be locked together to form a sort of scaffolding around a damaged starship, the next best thing to an orbital drydock. A standard ERS unit includes a small drive, thrusters, magnetic attach points and modular hardpoints for mounting tractor beams, repair tools or weapons. ERS segments each have a code defining their shape (P1 = Straight section, P2= Left turn, P3 = Right turn, etc.) with the multiple layouts allowing extensive zero-gravity construction as necessary. In the case of damaged capital ships, like the Navy’s Bengal carriers, hundreds of ERS units might be formed into a latticework serviced by a dozen or more Crucibles.
Daarnaast is de Cutlass commercial nu beschikbaar in stereoscopic 3D! Dat ga ik vaanvond eens met m'n DK2 bekijken.
Edit: Het eerdere plaatje van het MISC schip is dus inderdaad de Starfarer! Zie de bestandsnaam: https://robertsspaceindus...idor_Perspective_v014.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 07:33 ]
Oei nu gaan er natuurlijk een heleboel mensen weer klagen dat we een schip ontnomen worden xD . Verder is die 10.000 UEC afhankelijk van de prijzen van de wapens natuurlijk niet gigantisch veelSnoz Lombardo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:19:
Geen twee winnaars dus uit de poll. Het meest favoriete wave 4 schip, de repair ship, heeft gewonnen.
[...]
De poll is nu weer open voor de stretch goal van $60 miljoen. Voor de tussenliggende mijlpaal ($58 miljoen) krijgt iedereen 10.000 UEC om te besteden in de Voyager Direct store waar binnenkort nieuwe items in zullen verschijnen.
Edit, early backers bedoel ik veteran en original en waarschijnlijk nog wat daarna
[ Voor 25% gewijzigd door Bornhald op 15-10-2014 07:59 ]
Die had ik alBornhald schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:59:
Ja je krijgt gewoon 10k uec, early backers die het nog niet uitgegeven hadden hebben nu iets van 23k uec. Dus gratis buggy
Edit, early backers bedoel ik veteran en original en waarschijnlijk nog wat daarna
Haha.Bornhald schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:59:
... early backers die het nog niet uitgegeven hadden hebben nu iets van 23k uec. ...
Edit: Hier trouwens een mapje met alle 890 Jump concept art.
En voor de subscribers; naast de 890 Jump art zijn er in de Vault 4 nieuwe mappen met concept art bij gekomen!
[ Voor 21% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 08:19 ]
Edit:
Vond het wel een beetje suf dat in de Letter from the chairman stond dat ze miljoenen hadden weggegeven door iedereen 10k uec te geven. Het is namelijk niet dat ik het kan gebruiken voor iets anders dan de voyager direct store. En het is ook niet alsof het gebruikt kan worden voor iets fysieks alleen voor ingame dingen die toch al gemaakt waren, beetje het houten euros verhaal.
Neemt niet weg dat ik het leuk vind om te krijgen maar dat ze geld weggeven vind ik ver gaan.
[ Voor 70% gewijzigd door Bornhald op 15-10-2014 08:31 . Reden: Stukje gezeik van mijn kant toegevoegd ]
Edit: Ik begrijp uiteraard dat die inkomsten er nooit waren geweest als ze het niet hadden weggegeven, maar dit is de enige reden voor z'n opmerking.
[ Voor 26% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 09:19 ]
Het is gewoon een gratis blokje kaas zodat je de grotere kaas koopt
Zouden het geen sets van guns moeten zijn? Dus 2 per packBornhald schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:00:
Sterker nog omdat mensen nu bv maar 1 gun ipv 2 kopen is de kans reëel dat ze uec bijkopen plus dat de vd store op de kaart wordt gezet. Dus ze zullen er waarschijnlijk meer mee verdienen dan wanneer ze het niet hadden gegeven. Plus dat een deel van de mensen een buggy voor 5 dollar nog best eens schappelijker kunnen vinden dan voor 15
https://docs.google.com/s...A6UIVu5o/edit?usp=sharing
Eerste keer in google docs, wou eigenlijk een multi select maken van schepen maar geen idee of dat mogelijk is
[ Voor 14% gewijzigd door ReQuiem83 op 15-10-2014 09:31 ]
Waarom meot je Handle er ook in... Dat is alleen voor account support, de reden dat je nick en handle 2 verschillende dingen zijn, zijn om beveiligingsredenen dacht ik. Dus die vul ik niet in
Bij m'n eerste poging hadden mijn vijand en ik een War Thunder momentje en kwamen we elkaar tegen van iets te dichtbij.. M'n tweede schip kopte een asteroid en m'n derde schip zag ook een asteroid van dichtbij net nadat ik ontdekte dat je verlichting aan kan zetten..
Poging twee bleef hangen op het laad scherm, dus dat werd hem niet.
Poging drie ging eindelijk zoals het moet, vliegen ging goed. Asteroids staken niet meer plotseling over!
En ik kwam erachter dat het tegen AI altijd wel goed gaat, maar tegen echte personen het toch weer even anders is.
We begonnen met z'n tweeën, hij in een Hornet en ik in m'n 300i. En eigenlijk kreeg ik het maar niet voor elkaar om te winnen.
Geen van beide wilde natuurlijk achtervolgt worden door de ander, dus vlogen we steeds op elkaar af, schieten, draaien, en opnieuw. Maar de Hornet heeft beter shields en guns, dus dat verliep niet geheel volgens plan. Ik heb wel het idee dat ik sneller kan draaien, zeker als je boost gebruikt tijdens het draaien. Maar dat maakte niet genoeg verschil.
Vervolgens wilde ik gebruik maken van mijn snelheid door toch weg te vliegen en even een afstand op te bouwen, maar hij kon mij makkelijk behouden en kwam zelfs dichterbij..
Uiteindelijk kwamen er nog twee spelers bij en eindigde ik met 2 kills en 5 dead, niet echt super dus.
Ga binnenkort maar eens kijken of ik een ps3 controller werkend kan krijgen. Dan heb je twee joysticks en kan je hopelijk beter bewegen gedurende een dog fight. Heb alleen nooit echt een shooter gedaan op de ps3 omdat ik echt een muis persoon ben en dus niet goed kan mikken met een controller

tl;dr
Ik ben nog echt een noob in dog fights tegen mensen, iemand tips?
Het is wellicht handiger om er een form voor te hangen zodat alle info (vooral welke schepen je hebt) volgens één formaat wordt ingevoerd. Dan kun je er daarna ook nog grafiekjes aan hangen etc.ReQuiem83 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:29:
Aangezien het handiger bijhouden is welke tweakers er in SC zitten en welke schepen, orgs.
https://docs.google.com/s...A6UIVu5o/edit?usp=sharing
Eerste keer in google docs, wou eigenlijk een multi select maken van schepen maar geen idee of dat mogelijk is
Aan de andere kant, ik vermoed dat niet iedereen deze sheet gaat invullen. En wanneer de Fleet View functionaliteit op RSI.com gelanceerd wordt heb je daar altijd een kloppend overzicht.
[ Voor 12% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 09:39 ]
edit: Wat een hoop lurkers hier
[ Voor 19% gewijzigd door Fordox op 15-10-2014 09:42 ]
Heb er ook even over nagedacht, maar kan niet echt een makkelijke manier verzinnen om alle / zoveel mogelijk real-time info over de vloot weer te geven via formsSnoz Lombardo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:36:
[...]
Het is wellicht handiger om er een form voor te hangen zodat alle info (vooral welke schepen je hebt) volgens één formaat wordt ingevoerd. Dan kun je er daarna ook nog grafiekjes aan hangen etc.
Aan de andere kant, ik vermoed dat niet iedereen deze sheet gaat invullen. En wanneer de Fleet View functionaliteit op RSI.com gelanceerd wordt heb je daar altijd een kloppend overzicht.

https://docs.google.com/s...LLDD28A6UIVu5o/edit#gid=0
de link wel een beetje blijven bumpen voor mensen die het missen
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 15-10-2014 09:58 ]
I'm on it!Case_C schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:53:
[...]
Heb er ook even over nagedacht, maar kan niet echt een makkelijke manier verzinnen om alle / zoveel mogelijk real-time info over de vloot weer te geven via forms. Als iemand dat wel heeft is het natuurlijk wel leuk om in die doc te implementeren.
Daarnaast is er ook nog het probleem hoe je de info van alle org members krijgt, die zijn lang niet allemaal actief hier.Case_C schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:53:
[...]
Heb er ook even over nagedacht, maar kan niet echt een makkelijke manier verzinnen om alle / zoveel mogelijk real-time info over de vloot weer te geven via forms. Als iemand dat wel heeft is het natuurlijk wel leuk om in die doc te implementeren.
https://docs.google.com/s...LLDD28A6UIVu5o/edit#gid=0
de link wel een beetje blijven bumpen voor mensen die het missen.
Daarbij denk ik ook dat de mensen die minder actief zijn niet de meest indrukwekkende vloot hebbenVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:59:
[...]
Daarnaast is er ook nog het probleem hoe je de info van alle org members krijgt, die zijn lang niet allemaal actief hier.
Gewoon voor een Aurora gebacked, de org gejoined, en 2 jaar wachten tot er wat voortgang komt
Hoeveel mensen dat zijn is natuurlijk moeilijk in te schatten..
Als je dit formulier invult, wordt automatich een tabblad in het spreadsheet gevuld.
Ben nu bezig een grafiek te maken die de breakdown van alle schepen laat zien.
[ Voor 26% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 10:15 ]
Het sheet van ReQuiem83, tabblad 'Member list (form Snoz)'.
Edit: Ik heb Piracy toegevoegd aan de lijst met interests.
Edit 2: En mining
[ Voor 14% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-10-2014 10:18 ]
Helemaal superReQuiem83 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:05:
Ik ben aan scripten(ergens gejat en nu aan aanpassen) om orgs namen en scheep namen vanuit de spreadsheet automatisch in het formulier te krijgen. Even geduld dus...
Oh tuurlijkSnoz Lombardo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:11:
Hier is een formulier met daarin alle schepen. http://goo.gl/forms/Qw43FFpmLB
Piraat
[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 15-10-2014 10:25 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik zal het veranderen naar privateerCase_C schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:18:
[...]
Helemaal super, dan is het enkel van belang dat we het docje voldoende
[...]
Oh tuurlijkje kan je reactie naderhand nog bewerken. Helemaal top joh, nu 'reclame' maken voor die link
.
[...]
Piraat.
"Bevrijder" van goederen was het toch?Bornhald schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Ik zal het veranderen naar privateerof kaper als we liever Nederlands willen, vind Piraat zo'n negatieve klank hebben
correct, heb het nu een beetje aangepastVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
"Bevrijder" van goederen was het toch?
Dit topic is gesloten.