[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Die test ik zo ff :P wil me connie wel zien :)

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Alle schepen staan er in: twitch live stream!

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rutix schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

Ja hij had me benaderd via DM. Ik was gisteren ook beetje druk met afronding van werk dat ik niet echt heb uitgekeken dus het is ook een beetje mijn eigen schuld. Maar ik ga het zeker tegen tweakers reporten. Heb RSI ookal gemailed en dan meer om dat ze de account kunnen vinden en hem kunnen bannen. Ik ga heus niet dood van die paar dollar :P
Wat was zijn nick dan? Voor als iemand anders benaderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:27:
[...]

Wat was zijn nick dan? Voor als iemand anders benaderd wordt.
[Verwijderde gebruiker]

en weet niet of jullie dit kunnen zien maar:
[User] jvogel1 scammer

Zoals je kunt zien is zijn profile super empty en had ik het moeten zien maarja :\

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Dat was echt super grappig dat vliegen :)

edit voor Rutix: Wel balen voor je, hoop dat het nog goed afloopt.

[ Voor 46% gewijzigd door stealthgun op 20-10-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatbag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Rutix schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:32:
[...]

[Verwijderde gebruiker]

[User] jvogel1 scammer

Zoals je kunt zien is zijn profile super empty en had ik het moeten zien maarja :\
Hmmm dat is echt balen, altijd goed opletten als je zoiets doet.

Interessant om te zien dat ze een test level in de hangar hebben gestopt. Zou me niets verbazen als ze het expres gedaan hebben voor de modders onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Rutix schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:32:
[...]

[Verwijderde gebruiker]

[User] jvogel1 scammer

Mijn ervaring met de SC Support is dat ze hier wel netjes mee omgaan en als je de situatie uitlegt dat ze adequate actie ondernemen. Dan heb je zo je package terug denk ik.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Voor mensen die mijn stream niet zagen:

[ Voor 71% gewijzigd door stealthgun op 20-10-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik ben net gedm-ed door iemand (laat zijn naam even in het midden) die jvogel1 zijn vader zegt te zijn en heb als excuses de Arbiter - LTI package gekregen. :) Ik heb die maar aangenomen zodat ik van de sores af ben. Vraag was wel of ik mijn onderzoek wilde staken, dat heb ik dus maar gedaan alhoewel tweakers hem al in behandeling heeft dus die kan ik niet meer stoppen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat is dan toch redelijk goed afgelopen. Gelukkig voor je. :)

Zwaar irritant die scammers maar deze had je zelf idd wel makkelijk voor kunnen zijn door profiel te checken. Maar ja shit happens. Soms zit het geraffineerder in elkaar.

Dat vliegen is trouwens wel leuk om al even gezien te hebben. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51
Ik zei het in de chat op Twitch al, maar prachtig die schietgeluiden. Alsof er iemand als een dolle op een olievat staat te rammen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ja ik denk dat ze nog wel even wat aan moeten schaven.... maar verder is het opzich voor een pre-pre-alpha al wel best redelijk.

@rutix, is die arbiter package wel wat jij had gestuurd? of is het zelfs een beetje hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
stealthgun schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:50:
Ja ik denk dat ze nog wel even wat aan moeten schaven.... maar verder is het opzich voor een pre-pre-alpha al wel best redelijk.

@rutix, is die arbiter package wel wat jij had gestuurd? of is het zelfs een beetje hoger?
Hoger dan wat ik had gestuurd. Dus dat is inderdaad nog goed afgelopen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rutix schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Hoger dan wat ik had gestuurd. Dus dat is inderdaad nog goed afgelopen.
Dat is idd wel netjes van hem. Wel raar verhaal met zijn zogenaamde Vader die contact opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:16:
[...]

Dat is idd wel netjes van hem. Wel gaat verhaal met zijn zogenaamde Vader die contact opneemt.
Aan dat verhaal moet je dan ook niet veel waarde hechten, hij zal het waarschijnlijk zelf zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Duckhamster schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

Aan dat verhaal moet je dan ook niet veel waarde hechten, hij zal het waarschijnlijk zelf zijn geweest :P
Is sowieso moeilijk om te verifieren, Maar boeit me ook niet zo :) ik heb een package terug gekregen met LTI en dus is het voor mij opgelost :P. Kan moeilijk klagen als ik een duurder package terug heb gekregen lol.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Dat is zo, maar hoop niet voor je dat hij deze ook heeft 'gejat' en dan ook naar dat package een onderzoek is... anders zit je dus echt in een storm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
stealthgun schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:29:
Dat is zo, maar hoop niet voor je dat hij deze ook heeft 'gejat' en dan ook naar dat package een onderzoek is... anders zit je dus echt in een storm...
Aangezien je zelf tickets niet kan sluiten heb ik sowieso aan RSI gemeld hoe het is opgelost. Zij weten dus van de situatie af. Als het dus zo is dat hij die ook heeft gescammed dan heeft die zichzelf alleen maar verder in de nesten gewerkt en het ergste wat bij mij kan gebeuren is dan dat ik mijn originele package terug krijg ipv van de duurdere ;P Want daarvan heb ik gewoon betalingsbewijs enzo.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
:) laten we hopen dat het zo is afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Net de hangar geprobeert :D. Super nice maar wel aardig donker :O!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
heb jij de discount? want die is ook aardig donker...
De buissness is wat lichter, en de deluxe (wat eigenlijk indstrial moet heten) is er een beetje tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik heb een Origin 325a Fighter en dus denk ik dat ik de discount heb.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Rutix schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:30:
Also nice. Ik dacht dat iemand aardig was een aanbood om mijn schip om te smelten naar LTI lijk ik gescammed te zijn -.- . Ik had misschien wat beter onderzoek moeten doen of die gast betrouwbaar was. >.>
Mail bounced nu en de account van diegene was gisteren gemaakt hier op tweakers zie ik net :(. Jammer weer.
stealthgun schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:49:
Gaat dit om Ashrah? Of heb je aan iemand anders iets gestuurd?

Het duurt trouwens 24 uur voordat hij jou gift kan omsmelten, wanneer heb je het gestuurd?
Rutix schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:51:
[...]

Iemand anders. Uiteindelijk was het gewoon dom van mij om zijn profile niet te checken. Want zijn tweakers account is ook aangemaakt op 18 oktober zie ik.... ach ja ik neem mijn verlies denk ik wel en koop na mijn vakantie wel een nieuwe package en laat die wel niet omsmelten (of wel maar door iemand die hier aardig actief is :P)

Gisteren in de begin van de middag. Wat me meer triggered is dat zijn email adres nu opeens bounced. Hij heeft dus heel waarschijnlijk zijn account verwijderd nadat hij hem als gift heeft gekregen.
Daarvoor zet ik mijn "clean" reputatie niet op het spel hoor :), Rutix mocht je het alsnog willen doen laat het me maar weten en daarnaast sorry dat het je overkomt .. scammen is nooit leuk.

----

Ah had beter eerst alles gelezen geloof ik ^^

Blij dat het is opgelost, ik neem aan dat jouw package ook een arbiter was?

btw.... zijn vader? die persoon die je linkte is volgens zijn profiel 33 ... kan me niet voorstellen dat "zijn vader" het dan oplost, lijkt me eerder dat het wederom de persoon zelf was.

[ Voor 9% gewijzigd door Ashrah op 20-10-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
@Ashrah dat zei ik ook een paar posts later, ik las terug en zou het al verwonderlijk vinden als jij dat idd deed.

Jij was de enige die het echt aanbood vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ashrah schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:15:
[...]

[...]

[...]

Daarvoor zet ik mijn "clean" reputatie niet op het spel hoor :), Rutix mocht je het alsnog willen doen laat het me maar weten en daarnaast sorry dat het je overkomt .. scammen is nooit leuk.

----

Ah had beter eerst alles gelezen geloof ik ^^

Blij dat het is opgelost, ik neem aan dat jouw package ook een arbiter was?

btw.... zijn vader? die persoon die je linkte is volgens zijn profiel 33 ... kan me niet voorstellen dat "zijn vader" het dan oplost, lijkt me eerder dat het wederom de persoon zelf was.
Nee mijn package was een Digital Bounty Hunter. Dus heb een grotere terug gekregen. Hoop alleen dat ik daarmee geen problemen krijg. Enfin we zien het wel, RSI is tenminste wel op de hoogte van alles. En trouwens die 'zoon' zou ook zijn geboortedatum kunnen hebben gefaked :) dus daarover doe ik geen uitspraak.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:37
:9~ deze brochure maakt me extra blij met de Aurora LN die ik vorige week heb gekocht. Camo optie klinkt wel heel lekker.

Wat ik niet terugzie in de brochure is of die mount voor de HS missiles ook geschikt is voor een tractor beam. Ergens anders gelezen dat dit er mogelijk wel in zit voor class II mounts (freelancer?).

Lijkt me wel wat om in camo ergens smerig vette asteroids te gaan minen of heerlijk high tech ruimteschroot te salvagen en genoeg tegenvuur te hebben om de kuierlatten te nemen als ik 'teveel aandacht' trek.

[ Voor 0% gewijzigd door JurGor op 21-10-2013 12:48 . Reden: sepelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ik zat eens te kijken naar dit spel en heeft zeker mijn interesse gewerkt, ik vroeg me alleen nog wat af.

Stel mijn schip wordt opgeblazen en ik heb geen insurance, is er dan nog wel een manier om mijn schip terug te krijgen of moet ik overnieuw beginnen? En wat gebeurd er als mijn internal life counter 0 is en ik dus terug kom als "zoon/dochter" van me oude character, heb ik dan het schip geërfd of zoiets? Ik heb namelijk EvE gespeeld en ik ergerde me er nog wel eens aan vooral in het begin dat ik een top schip had en op een gegeven moment opgeblazen werd en dus gewoon 3 maanden aan resources grinden voor dat schip weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XzeroD schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:48:
Ik zat eens te kijken naar dit spel en heeft zeker mijn interesse gewerkt, ik vroeg me alleen nog wat af.

Stel mijn schip wordt opgeblazen en ik heb geen insurance, is er dan nog wel een manier om mijn schip terug te krijgen of moet ik overnieuw beginnen? En wat gebeurd er als mijn internal life counter 0 is en ik dus terug kom als "zoon/dochter" van me oude character, heb ik dan het schip geërfd of zoiets? Ik heb namelijk EvE gespeeld en ik ergerde me er nog wel eens aan vooral in het begin dat ik een top schip had en op een gegeven moment opgeblazen werd en dus gewoon 3 maanden aan resources grinden voor dat schip weg was.
Zonder hull insurance ben je je schip gewoon kwijt. Je zult dan gewon een nieuwe moeten kopen (waarschijnlijk is het ook wel mogelijk een lening af te sluiten hiervoor). Maar zonder hull insurance rondvliegen is gewoon niet zo slim.

Ik neem aan dat als je dood gaat buiten je schip (tijdens FPS oid) en je schip is nog intact dat je die wel kan terug krijgen. Maar ik heb nog nooit gehoord hoe de mechanics hiervoor gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Als je geen verzekering op je schip hebt ben je 'm naar mijn weten gewoon kwijt. Maar ik geloof niet dat ze de basis verzekering erg duur gaan maken. Eventuele extra verzekeringen voor cargo en/of upgrades zullen wel duurder zijn denk ik.

Als je echt dood bent hou je volgens mijn alleen je relaties en reputatie, geen 'spullen'.
Reputation and faction alliances pass on to your new character, but slightly diminished. If your original character was a pirate, then the new one will also be aligned with pirates, but not as much and will still be on the UEE watch list. No slate will be wiped clean, but if you want to change your allegiances, this would be the start. This matches life, where the son of a criminal has to deal with the bias of people thinking he is going to be like his father, or a son of a cop is assumed to be on the side of law and order.
Maar volgens mij kan het echt wel een tijd duren voordat je echt dood bent, dus meerdere malen (20+) moet je escape pod zijn vernietigd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Snoz Lombardo schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:55:

Als je echt dood bent hou je volgens mijn alleen je relaties en reputatie, geen 'spullen'.

[...]

Maar volgens mij kan het echt wel een tijd duren voordat je echt dood bent, dus meerdere malen (20+) moet je escape pod zijn vernietigd bijvoorbeeld.
Nee, ook al ga je echt dood, dan zullen je spullen gewoon overgedragen worden aan jouw next-of-kin. Je verliest dus alleen maar wat reputatie als je doodgaat (en natuurlijk jouw oude character).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Metalkai schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Nee, ook al ga je echt dood, dan zullen je spullen gewoon overgedragen worden aan jouw next-of-kin. Je verliest dus alleen maar wat reputatie als je doodgaat (en natuurlijk jouw oude character).
Ah kijk dat vindt ik dus wel handig, heb geen zin om maanden te doen om iets te verzamelen om het dan binnen een maand weer kwijt te raken. Vindt ik zonde van me tijd.

Natuurlijk probeer ik er wel op te letten om een insurance te halen voor het schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Dat is natuurlijk wel onderdeel van het spel, op het moment dat jij zonder schip komt te zitten om wat voor reden dan ook, dan zul je een nieuw schip moeten kopen. Als je in het verleden goed zaken hebt gedaan kun je er meteen eentje kopen, maar als je dat niet hebt, zul je bijv. op een mutli-crew schip je creds moeten verdienen. Of met planetside missies oid. Ik denk dat er voldoende manieren zullen zijn om een nieuw schip te kunnen aanschaffen (Aurora classe dan, ik denk dat je meer moeite hebt met het vinden van een verkoper van een Scythe oid, of het bij elkaar sparen van een Idris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Metalkai schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Je hebt gelijk, had ook ander stukje moeten quoten:
When a character finally does shuffle off the mortal coil, the player hasn’t lost what he has really put in the game time to build up – his ship(s), equipment and other assets. These pass to the next of kin / beneficiary.
Uiteindelijk verlies je inderdaad niet heel veel. Het idee dat je character, na elke 'revive', er steeds een stukje gehavender uit gaat zien, inclusief eventuele prosthetic limbs, klinkt wel erg goed.
Als piraat kies je dan natuurlijk voor een houten poot en een ooglapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de death mechanic eigenlijk nog redelijk vergevingsgezind gezien je meerdere revives hebt en ook nog een redelijke overlevingskans hebt door te ejecten. Hoewel, je schip verliezen blijft toch vervelend ookal heb je insurance, want je besteedt toch veel tijd aan het upgraden ed. Je krijgt er een soort van emotionele band mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:45:
Ik vind de death mechanic eigenlijk nog redelijk vergevingsgezind gezien je meerdere revives hebt en ook nog een redelijke overlevingskans hebt door te ejecten. Hoewel, je schip verliezen blijft toch vervelend ookal heb je insurance, want je besteedt toch veel tijd aan het upgraden ed. Je krijgt er een soort van emotionele band mee. :)
Dat dus ^
Je hebt er zoveel moeite en tijd ingestoken, en dan BAM ben je alles kwijt (of niet, ligt aan je insurance). Vindt dat gewoon enorm zonde al kan ik het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XzeroD schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

Dat dus ^
Je hebt er zoveel moeite en tijd ingestoken, en dan BAM ben je alles kwijt (of niet, ligt aan je insurance). Vindt dat gewoon enorm zonde al kan ik het wel begrijpen.
Tsja, ik snap wel de rede ervoor en sta er ook wel achter. Als je een gevaarlijke system in vliegt moet je ook wel echt het gevoel hebben dat je iets op het spel zet. Pas dan heb je echt een gevoel van achievment als je acties lukken. Als er niks op het spel staat is er ook geen spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:39
Ik meen gelezen te hebben dat je schip wordt vergoed in de staat zoals je het verloor. Dus als je alles verzekerd had zou je gewoon hetzelfde schip weer terugkrijgen.
Het enige vervelende zou dan zijn dat je een tijdje zonder zit. (Levertijd is afhankelijk van hoe uniek of duur het schip is, een Aurora zul je vrij snel vergoed krijgen, maar een Constellation of groter kan best wel eens een behoorlijke wachttijd kennen.)

Deze verzekeringsconstructie lijkt mij ook vooral een balancing methode.
Het bied een motivatie om wat voorzichtiger met je spullen om te gaan, zonder dat het spel vervelend wordt wanneer dit niet lukt of wanneer je daar geen behoefte aan hebt. Door de verschillende 'verzekeringsregels' kunnen ze de mogelijkheden en risico's voor piraten en agressieve spelers wat groter maken, zonder andere spelers te benadelen.

[ Voor 17% gewijzigd door R-J_W op 21-10-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Als je je insurance up to date houdt, dan krijg je alles terug, maar dat zal veel geld kosten om bij te houden. Doe je het niet, bespaar je een hoop geld, maar loop je meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Vergevingsgezindheid is daarom nodig. Er zullen altijd spelers zijn die het leuk vinden om een ander een hele, hele nare dag te bezorgen. Niet voor de sportieve winst, maar voor het aangebrachte emotionele leed, wat je daarvan ook denkt/vindt. En ieder anti-grief mechanisme zal te misleiden/omzeilen zijn.

Maar dit vergevingsgezinde mechanisme werkt niet alleen in het voordeel van de speler die het leuk vind om zich aan een schip te binden. Zonder een vergevingsgezind mechanisme gaat niemand zich emotioneel binden aan een schip (je raakt het toch kwijt) en valt er dus ook niemand te griefen. 8)7

Zo gezien is een hardcore death mechanic dus de pest voor zowel de griefer als de builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Gelukkig worden er ook maatregelen genomen om bijvoorbeeld spelers die constant escape pods afschieten flink te straffen. Zulke spelers zullen na een dergelijke actie direct op de watchlist van de UEE geplaatst worden waarmee je je in feite niet meer kan vertonen in UEE-controlled space. Misschien kun je zelfs geen verzekeringen meer afsluiten als je op die manier getagt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Precies. Als de game echt goed wordt dan is je schip net als die oude auto waarmee je met je vriendin nog naar italie bent geweest en op de achterbank je kinderen verwekt zijn... :P 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Melkunie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:47:
Ik zei het in de chat op Twitch al, maar prachtig die schietgeluiden. Alsof er iemand als een dolle op een olievat staat te rammen _/-\o_
Deze is ook mooi

[YouTube: http://youtu.be/GgyKIgIYXNA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Snoz Lombardo schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:44:
Gelukkig worden er ook maatregelen genomen om bijvoorbeeld spelers die constant escape pods afschieten flink te straffen. Zulke spelers zullen na een dergelijke actie direct op de watchlist van de UEE geplaatst worden waarmee je je in feite niet meer kan vertonen in UEE-controlled space. Misschien kun je zelfs geen verzekeringen meer afsluiten als je op die manier getagt bent.
ik voorzie toch een redelijk aantal mensen die gaan spelen als piraat... en die gaan dan toch pods knallen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Dat zal je altijd hebben. Het leuke is nu juist dat je een bounty voor ze uit kunt schrijven, waardoor ze door vele bounty hunters opgejaagd zullen worden.
Ik meen ook gelezen te hebben dat sommige pirate-factions het ook niet op prijs stellen als er 'gepod' wordt, dus is het goed mogelijk dat de mensen die het doen zelfs in sommige pirate-systems niet meer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
Metalkai schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:51:
Dat zal je altijd hebben. Het leuke is nu juist dat je een bounty voor ze uit kunt schrijven, waardoor ze door vele bounty hunters opgejaagd zullen worden.
Ik meen ook gelezen te hebben dat sommige pirate-factions het ook niet op prijs stellen als er 'gepod' wordt, dus is het goed mogelijk dat de mensen die het doen zelfs in sommige pirate-systems niet meer welkom zijn.
hoe kunnen ze dat nu al weten, het spel is er nog niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Hoe kunnen ze wat nu al weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
"dat sommige pirate-factions het ook niet op prijs stellen als er 'gepod' wordt"

die pirate factions bestaan op dit moment nog niet echt, dus hoe kunnen ze nu al weten hoe het spel zal spelen, hoe de balans is tussen de groepen,...
gaan piraten zich al machtige groepen in de spelwereld verplaatsen of gaan ze vooral hit&runs doen?
in Wing Commander was een pod vernietigen vrij eenvoudig, maar dat ging het snelst als je ging stil hangen, in een vijandige wereld doe je dat liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Ik denk dat Metalkai het had over organisaties (dus guilds van spelers) die zich nu al vormen en die het piratenpad gaan bewandelen, en niet zozeer over een in-game grootmacht zoals de UEE die NPC-driven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
catfish schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:23:
"dat sommige pirate-factions het ook niet op prijs stellen als er 'gepod' wordt"

die pirate factions bestaan op dit moment nog niet echt, dus hoe kunnen ze nu al weten hoe het spel zal spelen, hoe de balans is tussen de groepen,...
gaan piraten zich al machtige groepen in de spelwereld verplaatsen of gaan ze vooral hit&runs doen?
in Wing Commander was een pod vernietigen vrij eenvoudig, maar dat ging het snelst als je ging stil hangen, in een vijandige wereld doe je dat liever niet
Ik ga er vanuit dat de developers wel een redelijk goed idee hebben wat ze willen doen qua balans van UEE en pirates. Als de developers zeggen dat in x pirate-system podkilling niet toegestaan wordt, maakt het niet uit of het spel uit is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
In EVE (ja daar komt het weer) heb je ook een soort UEE en kun je ook bounties plaatsen. Toch zijn daar tal van spelers die het niet erg vinden om spelers + pods af te knallen.

En ja, dit gebeurt wel vooral in lowsec space, maar de UEE is toch ook niet overal?

Ik hoop echt dat in SC dit anders gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Welk risico je wil lopen op een vijandig contact met een andere speler heb je best wel zelf in de hand:
- welke systemen vlieg je in? er zijn verschillende gradaties van veiligheid
- vlieg je alleen of samen of met (gehuurde) bescherming?
- hoe staat je pvp-slider?
- hoe groot is je radar signature?
- hoe opvallend zijn je activiteiten?

De beste bescherming tegen podkillen is een laagje teflon op je ziel. Relax, wat boeit het, volgende keer beter, het hoort bij het spel. Daar heeft de griefer totaal geen lol aan, des te emotioneler je reageert, des te mooier hij het vindt. Ook: don't get mad, get even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat de kans dat je gegrieft wordt wel minder is dan bij EVE. Ook door het instancen en het niet kunnen campen bij wormholes/gates (je spawnt op een random plek in de buurt), maar ook doordat de universe veel meer NPC gestuurd is.

Maar er zal hoe dan ook gegrieft worden en dat is niet helemaal te voorkomen, en dat hoort er inderdaad ook een beetje bij, de universe is hard (wel iets minder dan EVE). :)

Overigen heeft de Hornet een aardige redesign gehad (vandaar de vertraging met de variants). Ik moet zeggen dat het er wel erg goed uitziet!

https://robertsspaceindus...33-F7C-Hornet-Coming-Soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Volgens mij zie je op die plaatjes ook de cargo bay van de hornet? Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ze hebben het hele schip opnieuw gemaakt, ziet er zo een stuk beter uit dan de trailers die je eerst zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ben wel benieuwd of ze voor andere al wat 'oudere' schepen ook een redesign gaan doen. Misschien niet zo drastisch als bij de Hornet, maar op bepaalde punten nog wel een verbetering / verfraaiing toepassen. Sowieso zijn de Origin 300i serie schepen duidelijk nog niet af, en ook de Freelancer mist nog het een en ander aan verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:10:
Ben wel benieuwd of ze voor andere al wat 'oudere' schepen ook een redesign gaan doen. Misschien niet zo drastisch als bij de Hornet, maar op bepaalde punten nog wel een verbetering / verfraaiing toepassen. Sowieso zijn de Origin 300i serie schepen duidelijk nog niet af, en ook de Freelancer mist nog het een en ander aan verbeteringen.
Ik verwacht van wel ja, want er zijn nu meer middelen en mensen beschikbaar dan tijdens de ontwikkeling van de prototype. Had de Freelancer niet al wat verbeteringen (de cargo deur). En ik hoop nog steeds dat ze de visibility in de cockpit verbeteren (die verticale bars weghalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het duurt nog bijna twee jaar tot de officiele launch, ik verwacht dat alle schepen nog wel een keer of wat bijgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens een dev in chatroll een tijdje geleden zijn ze ook bezig de Scythe te updaten. Ik vermoed dat de andere vier originele pledgeschepen ook nog wel een update gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
De Anvil Hornet Lineup is er!
https://robertsspaceindus...g-The-Anvil-Hornet-Lineup

Drie varianten:
  • The Hornet Ghost is a stealth-oriented craft designed to have a low radar signature; when you’re flying a Ghost, your opponents won’t know what hit them!
  • The Hornet Tracker is the Ghost’s other half: a dedicated ECM spacecraft with advanced sensors for complete situational awareness on the battlefield.
  • Last, but not least, the Super Hornet is a bigger, beefier model that features more advanced weapons, a turret and a second seat for a radar operator.
Commercial en brochure te bekijken via bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice, er gaan nu wel wat minder mensen klagen over de commercial denk ik. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En hopperdeplop daar gaat de pledge meter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Zit net te kijken inderdaad, afgelopen uur alweer $100.000+ uitgegeven!
De $24 miljoen wordt deze week sowieso gehaald, en de $25 miljoen misschien ook nog wel a.s. maandag (laatste dag verkoop Super Hornet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:25:
De Anvil Hornet Lineup is er!
https://robertsspaceindus...g-The-Anvil-Hornet-Lineup

Drie varianten:
  • The Hornet Ghost is a stealth-oriented craft designed to have a low radar signature; when you’re flying a Ghost, your opponents won’t know what hit them!
  • The Hornet Tracker is the Ghost’s other half: a dedicated ECM spacecraft with advanced sensors for complete situational awareness on the battlefield.
  • Last, but not least, the Super Hornet is a bigger, beefier model that features more advanced weapons, a turret and a second seat for a radar operator.
Commercial en brochure te bekijken via bovenstaande link.
Auw auw auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:10
Damn ziet er goed uit die Hornet.
Ben echt benieuwd hoeveel werk je er nu aan zou hebben om hem over een paar jaar in-game te verdienen. Ga hem hoe dan ook niet kopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
neilpad schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04:
Damn ziet er goed uit die Hornet.
Ben echt benieuwd hoeveel werk je er nu aan zou hebben om hem over een paar jaar in-game te verdienen. Ga hem hoe dan ook niet kopen nu.
Het zou zo'n 40 uur kosten om een Constellation bij elkaar te spelen, een Hornet zal dus wel een stuk korter zijn.
Pijn in je portemonnee? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Snoz Lombardo op 22-10-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Uhuh.

Net nog weer een LTI omzetting gedaan, de Hornet Packages welke nu in de aanbieding zijn (wel eigenlijk alleen de Super-Hornet, rest blijft beschikbaar na de 28e blijkbaar) kunnen ook voor LTI omgeruild worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Ashrah op 22-10-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:25
En hoppakee, 24 miljoen in de pocket.
Even 477k opgehaald in een dag.
Next Stretch goal ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
roepie88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:54:
En hoppakee, 24 miljoen in de pocket.
Even 477k opgehaald in een dag.
Next Stretch goal ....
$26 miljoen stretch goal:
Enhanced Capital Ship Systems – In addition to the command and control systems we’ve already outlined, we’re going to expand capital ship functions! Lead a damage control team to fight fires and repair key systems during battle, control internal bulkheads to slow boarders and man a number of consoles, like navigation and engineering, that will make commanding a capital ship feel even more immersive.
Klinkt heel erg vet!
Begin me wel stiekem steeds meer af te vragen of ze niet teveel hooi op hun vork nemen. Er zijn al zoveel mooie dingen beloofd, maar als het daadwerkelijk allemaal gerealiseerd word.. :9~

De Super Hornet blijft trouwens een week langer te koop, tot en met maandag 4 november.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoz Lombardo op 23-10-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Is er al iets over space stations bekend? Ze blijven maar over de schepen en de planetside praten...

[ Voor 7% gewijzigd door AndrewBourgeois op 23-10-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
AndrewBourgeois schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:52:
Is er al iets over space stations bekend? Ze blijven maar over de schepen en de planetside praten...
Daar zijn wel dingen over gezegd:

Helemaal aan het begin van de kickstarter campaign: Asteroid Bases

En de $19 miljoen stretch goal:
Manage Space Stations – Players will compete to own and operate a limited number of space stations across the galaxy.
Verdere details zijn volgens mij nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden, crowdfunding op deze schaal.

Normaliter leen je als developer geld van bank/investeerder, die dat geld + rente/rendement terug verwacht. Maar bij crowdfunding krijg je alles voorgefinancierd dus kan je met rente wegzetten. En de investeerders verwachten geen geld terug maar content.

Boeiend fenomeen. Wij zijn als backer allemaal 'aandeelhouder'. HA! En als ik het SC forum zie wordt er aardig gestuurd op content, kwaliteit en planning. Door iedereen op zijn eigen manier - totaal geen coördinatie. Vechten onder elkaar.

Benieuwd wanneer de eerste georganiseerde verbanden van backers zich vormen en zich gaan profileren als belangrijke speler (X citizens, Y $ backing, dus luister naar ons).

Als ik economie/gaming student/aio zou zijn, zou ik het wel weten. Afstuderen/promoveren in the 'verse! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JurGor schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:58:
Ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden, crowdfunding op deze schaal.

Normaliter leen je als developer geld van bank/investeerder, die dat geld + rente/rendement terug verwacht. Maar bij crowdfunding krijg je alles voorgefinancierd dus kan je met rente wegzetten. En de investeerders verwachten geen geld terug maar content.

Boeiend fenomeen. Wij zijn als backer allemaal 'aandeelhouder'. HA! En als ik het SC forum zie wordt er aardig gestuurd op content, kwaliteit en planning. Door iedereen op zijn eigen manier - totaal geen coördinatie. Vechten onder elkaar.

Benieuwd wanneer de eerste georganiseerde verbanden van backers zich vormen en zich gaan profileren als belangrijke speler (X citizens, Y $ backing, dus luister naar ons).

Als ik economie/gaming student/aio zou zijn, zou ik het wel weten. Afstuderen/promoveren in the 'verse! :9~
Ik snap niet helemaal je punt, maar ik zie backers echt geen cartels vormen om iets van de game te eisen. CIG luistert zeker wel naar feedback van de community, maar uiteindelijk ondersteun je een visie van Chris Roberts. Je kan ook niet alle content laten bepalen door de community, want dan komt er gewoon nooit een game. In grote lijnen bepaalt CIG hoe de game eruit gaat zien en onderweg heeft de community over zaken input (bv focus op exploren, verbeteren van schepen etc.).

De meeste van die feedback wordt trouwens wel positief gebracht. Het "vechten" gaat meer over bijzaken zoals LTI en P2W etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Spelers die zich organiseren als machtsblok om in hun belang aan die inmiddels 24 mio$ te trekken is een kwestie van gelegenheid, motivatie en evolutie.

Gelegenheid: de wens van CIG om meer dan klassieke developers naar community te luisteren en ermee samen te werken

Motivatie: QQ. Wacht maar, barst vanzelf los. Immers: je kan niet iedereen gelukkig maken en je zou ze de kost moeten geven die vinden dat ze recht hebben op alles wat ze willen en wel NU omdat ze backer zijn.

Evolutie: De stap van /petition naar een meer georganiseerd verband gaat waarschijnlijk via alternatieve communities, in-game of daarbuiten.

Gelegenheid is er al, motivatie groeit vanzelf (neem bijv. gezeik rond vertraging Hornets), evolutie heeft nog ver te gaan.

Persoonlijk hoop ik dat CIG zo lang en zo puur mogelijk aan Chris Roberts visie blijft vasthouden. Die heeft me van het 'eerste uur' naar Star Citizen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ik denk niet dat het ooit zover zal komen. Er zullen, zoals je al aangaf met de Hornets, best wel eens dingen gebeuren die niet in goede aard vallen bij veel backers en dat zullen ze dan ook laten horen. Maar CIG hoort die klachten en doet daar, tot nu toe, altijd wat mee in de vorm van tegemoetkomingen of andere aanpassingen.
Ik denk niet dat klachten ooit zo hoog zullen oplopen dat er werkelijk miljoenen dollars teruggehaald gaan worden. Men heeft vertrouwen in Chris Roberts' ideeën, vooral gebaseerd op zijn prestaties uit het verleden.

Er zullen vast wel enkele backers zijn/komen die zo teleurgesteld zijn dat ze hun geld terug willen maar we zitten al op een totaal van $24 miljoen, dan moet er wel echt heel veel mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 16:24
Snoz Lombardo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:40:
[...]

$26 miljoen stretch goal:

[...]

Klinkt heel erg vet!
Begin me wel stiekem steeds meer af te vragen of ze niet teveel hooi op hun vork nemen. Er zijn al zoveel mooie dingen beloofd, maar als het daadwerkelijk allemaal gerealiseerd word.. :9~
Dat zijn twijfels die je steeds meer hoort en ze zijn ook begrijpelijk gezien de omvang en complexiteit van het project. Wat volgens mij essentieel is (en wat CR ook aangegeven heeft), is dat er geen nieuwe grote features meer worden toegevoegd. Dit zijn ideeën die eerder al bedacht zijn, maar waarvoor geen direct budget was vrijgemaakt in de ontwikkeling.
Het grootste probleem wordt m.i. om al die features bij de release af te hebben. Het ontwikkelteam wordt groter met de dag en communicatie en paralelle ontwikkeling zal steeds lastiger worden. Wat mij betreft mogen ze ook gewoon een substantieel deel van de extra inkomsten inhouden om na de release te gebruiken voor het creeëren van nieuwe content en features.

Maar laten we niet vergeten dat Chris heel veel ervaring heeft in zowel de games- als filmindustrie en een vast team om zich heen heeft waar hij volledig op kan vertrouwen. Als er 1 iemand is die ik het zou toevertrouwen dan is hij het wel. Daarnaast is de modulaire ontwikkeling uitermate geschikt voor concurrent development. De interfaces zijn compleet vastgelegd. Daardoor kan je featurecreap issues zoveel mogelijk vermijden. Dat is al wel een teken dat Chris er van meet af aan uit is gegaan van zoveel mogeilijk flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook wel een game die zich bij uitstek leent voor modulaire ontwikkeling. Zo kan je de ontwikkeling van de planetside gameplay makkelijk scheiden van de dogfighting gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
JurGor schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:58:

Boeiend fenomeen. Wij zijn als backer allemaal 'aandeelhouder'. HA!
Dat is dus niet zo. Als aandeelhouder heb je inspraak. Als backer niet. Vergelijk het met een donatie of een carte blanche cheque.
Dat misverstand is ook vaak de oorzaak van veel "entitlement" topics op het forum. IK heb zoveel geinvesteerd, DUS ik eis dit. Dat is precies wat aandeelhouders zouden doen. Enkel hun eigen belangen behartigen. Dat is exact de reden dat Chris geen private investeerders en publishers wilde. Hij wil de game maken die hij altijd al heeft willen maken en vraagt daarvoor steun van mensen die in zijn visie en kunde geloven.
Wat mij overigens vaak opvalt is dat het de citizens zijn die het minst geinvesteerd hebben (zowel qua funding als in de community). Het zijn mensen die op de hype afkomen van SC en die de achtergrond helemaal niet kennen. De echte hardcore CR fans die er honderden/duizenden dollars in hebben zitten steunen CIG volledig in alles wat ze doen. En als ze hun twijfels hebben kaarten ze dat over het algemeen op een gefundeerde, constructieve manier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Dat zijn ze ook idd van plan, niet alle nieuwe stretch goals zullen gelijk bij de launch van het spel in het spel zitten.

Ze gaan dingen ook door ontwikkelen nadat het spel is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:46:
Dit is ook wel een game die zich bij uitstek leent voor modulaire ontwikkeling. Zo kan je de ontwikkeling van de planetside gameplay makkelijk scheiden van de dogfighting gameplay.
Klopt. Het mag dan voor de hand liggen, maar je moet wel de visie en het lef hebben om op zo'n manier te gaan ontwikkelen. Wat dat betreft heeft Chris er echt goed over nagedacht en geleerd van Kerbal Space Program bijvoorbeeld. Die game is eigenlijk ook modulair aan het groeien, maar daar is niet van meet af aan rekening mee gehouden (door het onverwachte succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
stealthgun schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:53:
Dat zijn ze ook idd van plan, niet alle nieuwe stretch goals zullen gelijk bij de launch van het spel in het spel zitten.

Ze gaan dingen ook door ontwikkelen nadat het spel is opgeleverd.
Dat is maar goed ook, anders zou het ongeloofwaardig worden. Het is echter wel essentieel om daar extreem duidelijk over te communiceren en open over te zijn naar de community. Over het grootste deel van de community maak ik me geen zorgen, die zijn heel begripvol. Er is helaas wel een steeds groter wordende groep die alles af loopt te zeiken. Die krijg je er natuurlijk gratis bij, dit is tenslotte het internet ;)

Nou kan die groep wat mij betreft gestolen worden en gaan ze liever gisteren dan vandaag nog weg, maar ik voorzie dat CIG zich weer in allerlei bochten moet wringen om dat deel weer tegemoet te komen. Want zo zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan is het aan de communitie om desbtreffende persoon of personen tot de orde te roepen, lijkt mij. Volgens mij moet dat prima kunnne, dat wordt namelijk op een forum zoals hier op GoT ook gedaan. Naast dat er modderators zijn. :)

Verder heb ik het idee dat ze nog een hele kluif alleen al aan het balanceren van de schepen krijgen, zo wordt de 325A een fighter genoemd, maar de Hornet is toch muscle over muscle, terwijl de Avanger ook weer een "hunter" wordt genoemd, terwijl mij het heel verschillende schepen lijken. Om een voorbeeld te noemen.

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 23-10-2013 16:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
_Dune_ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:05:
Dan is het aan de communitie om desbtreffende persoon of personen tot de orde te roepen, lijkt mij. Volgens mij moet dat prima kunnne, dat wordt namelijk op een forum zoals hier op GoT ook gedaan. Naast dat er modderators zijn. :)
Dat is waar. En dat gebeurt gelukkig ook wel, maar het is gewoon zo jammer in de beste community die ik zelf ooit heb meegemaakt. Ik word er gewoon droevig van als ik zie dat er weer een topic is als: "Fix that, I demand this, This sucks". Voor mijzelf vind ik dat niet eens zo erg, maar het is gewoon kut voor de developers die er zoveel liefde en tijd instoppen. En nu weet ik wel dat ze gelukkig daar ook gewoon doorheen kunnen kijken en dat het tenslotte het internet is, maar het laat gewoon zo'n zure nasmaak achter. Maar dat ligt volgens mij vooral aan de General Chat section. Misschien moet ik me daar maar gewoon niet meer vertonen :X
Verder heb ik het idee dat ze nog een hele kluif alleen al aan het balanceren van de schepen krijgen, zo wordt de 325A een fighter genoemd, maar de Hornet is toch muscle over muscle, terwijl de Avanger ook weer een "hunter" wordt genoemd, terwijl mij het heel verschillende schepen lijkt. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Dat wordt inderdaad nog 1 van de grootste uitdagingen. Dat is voor iedereen nog een verrassing incluis CIG. En daar zal ongetwijfeld een heeeleboel gejank over komen. Ik zie de topics al voor me: "My 325a just got wrecked by an Aurora: How is that possible?!?!?!" "The Hornet is OP!!!" Maar dat hoort erbij.

Gelukkig is er nog zeker een jaar aan balancing te gaan na de introductie van de DFM. Al ben ik er van overtuigd dat er al heel goed is nagedacht/getest of de fundamentele gameplay mechanics werken.

Ik kan er alleen maar van genieten om de game voor mijn ogen te zien groeien en daar onderdeel van uit te maken :) Dat zal ook gelden voor de DFM. Mensen voor wie dat niet geldt kunnen beter wachten tot de release 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
_Dune_ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:05:
[....]

Verder heb ik het idee dat ze nog een hele kluif alleen al aan het balanceren van de schepen krijgen, zo wordt de 325A een fighter genoemd, maar de Hornet is toch muscle over muscle, terwijl de Avanger ook weer een "hunter" wordt genoemd, terwijl mij het heel verschillende schepen lijken. Om een voorbeeld te noemen.
Je moet het ook vooral zien (ook al haat ik het hier te noemen) een beetje zien zoals EvE dat doet.
Je schip wordt vooral bepaald door wat je er instopt. welke upgrades etc.

Niet ieder schip zal dus het zelfde zijn je kan een hornet dus ook in een soort van cargo ship maken.
Er zit natuurlijk wel een basis in, maar je schip wordt straks bepaald door de upgrades.

Kijk je kan van een hornet geen constallation maken bv. of er uit laten zien als een i300.
Maar je kan hem wel laten gedragen als een racer bv als je wapens opgeeft. Mischien niet zo effectief maar het werkt wel (dis is een voorbeeld).

Net zo goed dat bv een connie nooit zo 'effectief' zou kunnen dodge fighten als een hornet omdat het lomp is, maar je kan straks van je connie wel een soort van ECM/C&C schip maken. Zodat je in je connie de battle kan coordineren.

Je kan ieder schip dus nogal aanpassen, mogelijk als in de dogefighting module (er wordt over gepraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb Pomper
Ik heb ook gehoord dat alle schepen beschikbaar zullen zijn voor iedereen in de DFM, kunnen jullie dat bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Pb Pomper schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:
Ik heb ook gehoord dat alle schepen beschikbaar zullen zijn voor iedereen in de DFM, kunnen jullie dat bevestigen/ontkrachten?
Schijnt in de chat wel gezegd te zijn door een dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
de DFM duurt wel ff (bijna een half jaar) dus ik denk aan de het eind net voordat de nieuwe module online komt er idd wel bijna alles in zal zitten.

Verder zijn ze al een best eind met veel schepen, kijk maar naar de renders van bv de bombers.
Het duurt alleen een tijd voor dat de schepen echt klaar zijn en door de QA komen (aka Chris zelf ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stealthgun schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:20:
de DFM duurt wel ff (bijna een half jaar) dus ik denk aan de het eind net voordat de nieuwe module online komt er idd wel bijna alles in zal zitten.

Verder zijn ze al een best eind met veel schepen, kijk maar naar de renders van bv de bombers.
Het duurt alleen een tijd voor dat de schepen echt klaar zijn en door de QA komen (aka Chris zelf ;)).
Dog Fighting Module staat voor eind december in de plannig. En als je kijkt wat ze stiekem al in de nieuwe Hangar patches gestopt hebben zijn ze al druk bezig met de ontwikkeling. Heel ruw is de planning dat er voor 26 november nog brochures en extra versies komen van de Freelancher en Constellation (dan hebben ze alle originele kickstarter schepen gehad) en dan doorwerken naar de DFM eind december. Hier staat de hele voorlopige planning verder uitgewerkt: http://starcitizen.wikia....icipated_Release_Schedule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

1 vd issues blijft dat hoe meer geld je ophaalt hoe groter de kans dat er meer degenerates bijkomen.
Ook kun je verwachten dat als er zoveel geld gestopt wordt in een game terwijl men normaal niet meer dan E50 betaald voor iets dat al af is, dan is de kans op teleurgestelde mensen best groot.

We zullen zien, ik heb op zich vertrouwen in CR en zijn team en ondersteun zijn visie maar denk wel dat het goed is om inderdaad niet teveel te gaan beloven. Als ik kijk hoeveel problemen ik alleen al met die hangar heb gehad dan denk ik dat er nog een lange lange weg te gaan is voor dit echt speelbaar is en goed gebalanced.

Hype is goed. Te veel niet. Als je teveel gaat verwachten is de kans op een tegenvaller groot.

Zou misschien goed zijn als CR gewoon even een tijdje stopt met zijn marketing/propaganda en zegt: Bedankt backers, wij zijn even bezig het komende half jaar en iedereen full speed ahead alleen bezig met de game zelf.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ik heb inderdaad al veel meer uitgegeven aan deze game die nog lang niet af is, dan ik normaal zou doen voor een game die al uit is.

Maar ik zou als backer liever geen half jaar niets meer willen horen. Ik wil juist graag zien wat er met mijn geld gebeurd en progressie willen zien.

Een stop op de lancering/bekendmaking van nieuwe onderdelen zou inderdaad wel goed zijn, puur focussen op ontwikkeling van alles wat nu is aangekondigd en daarvan zo nu en dan de voortgang van laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ze mogen natuurlijk af en toe (1x per mnd of zo) best een leuke Wingman youtube aflevering maken ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pb Pomper schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:52:
[...]

Dat is dus niet zo. Als aandeelhouder heb je inspraak. Als backer niet. Vergelijk het met een donatie of een carte blanche cheque.
Dat misverstand is ook vaak de oorzaak van veel "entitlement" topics op het forum. IK heb zoveel geinvesteerd, DUS ik eis dit. Dat is precies wat aandeelhouders zouden doen. Enkel hun eigen belangen behartigen. Dat is exact de reden dat Chris geen private investeerders en publishers wilde. Hij wil de game maken die hij altijd al heeft willen maken en vraagt daarvoor steun van mensen die in zijn visie en kunde geloven.
Wat mij overigens vaak opvalt is dat het de citizens zijn die het minst geinvesteerd hebben (zowel qua funding als in de community). Het zijn mensen die op de hype afkomen van SC en die de achtergrond helemaal niet kennen. De echte hardcore CR fans die er honderden/duizenden dollars in hebben zitten steunen CIG volledig in alles wat ze doen. En als ze hun twijfels hebben kaarten ze dat over het algemeen op een gefundeerde, constructieve manier aan.
Dat is waar ik me ook aan erger. Het lijkt net of heel veel mensen niet begrijpen wat backen is. Ze zien het schip als een product dat ze kopen, en daardoor zien ze zichzelf als klant van CIG waardoor ze overal entitlement op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
ook de voortdurende stroom aan informatie kost geld, van mijn part horen we er niets meer van tot 2015

ik hoop alleen wel dat het project lukt (als CR fan heb ik er wel vertrouwen in), maar ik zie sommige mensen best veel geld uitgeven, veel meer dan men normaal zou doen
als het spel dan niet leuk zou blijken (sommige backers blijken nog nooit een joystick-space-sim gespeeld te hebben!), zou dat zeker jammer zijn

ik hoop wel dat ze het mooi modulair opbouwen met het zicht op de toekomst, zoals bv DCS
zo wordt een "nieuw" spel in de toekomst goedkoper om te ontwikkelen (want laten we eerlijk zijn, het spel zal al HEEL erg goed moeten zijn om bij SC2 opnieuw zo'n som bij elkaar te krijgen)

ik heb trouwens al een Hornet, nog steeds tevreden ermee :)
zo'n Super Hornet lijkt mij wel wat (ben ook fan van de F/A-18E), maar die spaar ik wel bij elkaar in game (wat moet je anders nog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
catfish schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:36:
(sommige backers blijken nog nooit een joystick-space-sim gespeeld te hebben!)
o/ Guilty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29
Als oude joystick-space-sim fan heb ik voor de meest eenvoudige Aurora gebacked. Juist omdat ik alles ingame wil gaan verdienen. Als ik nu cash betaal snij ik in mijn eigen vingers: het kost real world $$$ en ik mis de lol van dingen vrijspelen.

Al die commercials en brochures zien er erg gaaf uit, maar uiteindelijk draait het om de totale gameplay. En daar moeten we helaas nog wel even op wachten voordat we daar iets van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Ik kon het toch niet laten om een Super Hornet te kopen. Vrees echter dat het niet de laatste is,... verwacht ook nogal wat van de Constellation brochure.

Doet pijn aan je portemonnee deze game. Kijk er zo naar uit om weer een fatsoenlijke space-sim te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ze pakken het goed aan hoor, met die commercials, brochures, gelimiteerde zaken en verschillende types schepen. De verleiding is wel heel groot. Het lijkt soms meer op verzamelwoede dan backen om het backen.

Hornet commercial zag er ook weer heel fraai uit. Voorlopig heb ik de hardware nog niet om dat zo mooi in beeld te krijgen, maar de software is er dus al wel en dat geeft de burger moed.

Zo lang ze met zo'n commercial en release in één dag bijna $ 500.000 binnen slepen aan pledges, zeg ik: doen! De voortdurende stroom informatie hoort daar ook bij.

Maar net als pirke hou ik het bij mijn Aurora. Naast het dogfighten was de lol van WC en Privateer voor mij vooral ook het klein beginnen en een steeds beter schip bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Die constante informatiestroom is ook belangrijk om de inkomstenstroom aan te houden.

Komt erbij dat het dan ook "hot" blijft ... een paar jaar stilte is vaak nogal nefast voor de aandacht van mogelijke gebruikers/klanten.

Hoe meer up to date die blijven hoe interessanter.

Komt erbij dat je zelf dan ook meer "on edge" blijft - je kan bij een vertraging dan niet de gedachte krijgen van, de milestone is pas over een jaar - tijd genoeg om de schade in te halen.
Bijkomend voordeel is ook dat je klanten/gebruikers je nu al op mogelijke problemen kunnen wijzen - hoe sneller je zo een zaken oplost hoe goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik denk dat ze ermee moeten oppassen. Het zal ook veel invloed hebben in hoeverre zaken als opgeleverde onderdelen zoals de DFM goed functioneren en aan verwachtingen voldoen.

Het blijft in ieder geval het meest interessante "experiment" in jaren. Maar wie ben ik :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden, Hele slimme marketing heeft een enorme veelzijdige groep opgeleverd van "pokemon-verzamelaars", mensen die een nieuwe "makkelijke" mmo willen, rts/rpg/fps fans, ingewikkelde flight simulator junkies, highres joystick space shooter liefhebbers etc etc... zoveel mensen, zoveel wensen dat het onmogelijk lijkt te worden om iedereen ook maar enigszins tevreden te stellen...

Persoonlijk ben ik al blij als het een opvolger wordt ala freelancer (super spel!), maar ik vermoed dat een heleboel mensen erg teleurgesteld gaan worden en ik kan niet wachten tot deze tijdbom ontploft;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

chime schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:54:
Die constante informatiestroom is ook belangrijk om de inkomstenstroom aan te houden.

Komt erbij dat het dan ook "hot" blijft ... een paar jaar stilte is vaak nogal nefast voor de aandacht van mogelijke gebruikers/klanten.

Hoe meer up to date die blijven hoe interessanter.

Komt erbij dat je zelf dan ook meer "on edge" blijft - je kan bij een vertraging dan niet de gedachte krijgen van, de milestone is pas over een jaar - tijd genoeg om de schade in te halen.
Bijkomend voordeel is ook dat je klanten/gebruikers je nu al op mogelijke problemen kunnen wijzen - hoe sneller je zo een zaken oplost hoe goedkoper.
Dat is ook de reden dat ze de verschillende modules al zo snel uitbrengen. De Hangar module geeft CIG een GIGANTISCHE berg aan informatie mbt. bugs in de schepen, de designs, etc. Straks komt de DF Module uit en die gaat ze voorzien van info mbt. ship balancing, maar OOK bijvoorbeeld hoe de physics uit de verf komen, rigid body collision, etc. Wat gebeurt er bij gravity wells? Hoe reageert een HS missile in een wespennest van schepen? Dat soort info kom je tijdens je interne QA tests niet achter, maar als je een kwart miljoen backers hebt die aan de gang gaan, en die werkelijk over elk klein dingetje stampij maken, dan weet je zeker dat je straks goed van start kunt tijdens de release.

Daarnaast is een game die een half jaar geen updates/nieuwe informatie vrijgeeft in de volksmond gewoon dood. Mensen zullen na een week of 3 al naar andere games gaan kijken en volledig vergeten dat ze ooit in SC geloofd hebben.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.