[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.935 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:21

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:44:
En als je de beta hebt gespeeld en vanaf de officiële release krijgt iedereen een gelijke start in die zin dat deze dezelfde schepen kan kopen als jij dan heeft degene met de meeste ervaring ook nog een voordeel om veel minder uit te hoeven zoeken.
En er zullen heus wel wat mensen zijn die hun zomervakantie opnemen als het spel echt gaat beginnen. Die hebben dan ook een voordeel tov de mensen die moeten werken.
Maw je kan altijd wel wat vinden. :)
Ben nu al vakantiedagen aan het sparen ;) .

En er is weer een nieuwe TFTC: https://robertsspaceindus...r-The-Chairman-Episode-35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:27:
[...]

Ben nu al vakantiedagen aan het sparen ;) .

En er is weer een nieuwe TFTC: https://robertsspaceindus...r-The-Chairman-Episode-35
Rare vraag, maar worden er nog zinnige vragen gesteld waarop het antwoord doet verbazen of is het net als altijd van die dingen die al keer op keer gevraagd zijn en al lang bekend zijn als je het spel al sinds de kickstarter volgt? Dat eerste is meestal het geval, maar soms zit er iets interessants tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Bornhald schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:13:
[...]

Rare vraag, maar worden er nog zinnige vragen gesteld waarop het antwoord doet verbazen of is het net als altijd van die dingen die al keer op keer gevraagd zijn en al lang bekend zijn als je het spel al sinds de kickstarter volgt? Dat eerste is meestal het geval, maar soms zit er iets interessants tussen.
Ja :) 10 for the chairman zijn ook subscriber vragen, dus de vragen zijn vaak wat meer indepth inplaats van de Q&A die ze in wing mans hanger deden.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik mis WMH wel trouwens :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Jorrie op 26-08-2014 09:50 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:45:
[...]

Ja :) 10 for the chairman zijn ook subscriber vragen, dus de vragen zijn vaak wat meer indepth inplaats van de Q&A die ze in wing mans hanger deden.
Ik weet wat het is, maar over het algemeen vind ik dat er veel vragen herhaald worden en nog een keer gesteld worden ook al is het antwoord al duidelijk, vandaar mijn vraag is het deze keer interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:44:
En als je de beta hebt gespeeld en vanaf de officiële release krijgt iedereen een gelijke start in die zin dat deze dezelfde schepen kan kopen als jij dan heeft degene met de meeste ervaring ook nog een voordeel om veel minder uit te hoeven zoeken.
En er zullen heus wel wat mensen zijn die hun zomervakantie opnemen als het spel echt gaat beginnen. Die hebben dan ook een voordeel tov de mensen die moeten werken.
Maw je kan altijd wel wat vinden. :)
Je kunt inderdaad altijd wel wat vinden, helemaal “eerlijk” zal het nooit zijn.

Maar de “launch’ versie is ook de versie die behoorlijk uitgebalanceerd zou moeten zijn, waar belangrijke bugs uit zijn. Beta=beta. Het kan best zijn dat in de beta, vanwege slechte balance of bugs, spelers heel veel onbedoelde voorsprong behalen. Alleen daarom al is een reset in mijn ogen wel een goed idee.

[ Voor 40% gewijzigd door Help!!!! op 26-08-2014 09:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Bornhald schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:50:
[...]

Ik weet wat het is, maar over het algemeen vind ik dat er veel vragen herhaald worden en nog een keer gesteld worden ook al is het antwoord al duidelijk, vandaar mijn vraag is het deze keer interessant :)
Bij iedere aflevering zitten wel 1 of 2 goede vragen, zo nu ook wel weer... en ja dit soort Q&A's hebben altijd (jammer genoeg) herhaling.

Zo heeft hij nu gezegd dat multi crew ships pas in AC komen op hun vroegste eind van het jaar.

Niet uit TFTCM maar ze hebben een grote lading aan tickets te verwerken :) krijg net een mailtje dat ik nog langer moet wachten, ticket vrijdag geopend... :D zijn nogal wat mensen boos (gok ik) op de phoenix.

Snap nog steeds niet waar de fuzz voor is, want de stats zijn toch nog steeds super? En weet ook nog neit wat er nou pecies anders was op de site.

[ Voor 32% gewijzigd door stealthgun op 26-08-2014 10:01 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Bij iedere aflevering zitten wel 1 of 2 goede vragen, zo nu ook wel weer... en ja dit soort Q&A's hebben altijd (jammer genoeg) herhaling.

Zo heeft hij nu gezegd dat multi crew ships pas in AC komen op hun vroegste eind van het jaar.

Niet uit TFTCM maar ze hebben een grote lading aan tickets te verwerken :) krijg net een mailtje dat ik nog langer moet wachten, ticket vrijdag geopend... :D zijn nogal wat mensen boos (gok ik) op de phoenix.

Snap nog steeds niet waar de fuzz voor is, want de stats zijn toch nog steeds super? En weet ook nog neit wat er nou pecies anders was op de site.
Denk dat er de laatste paar keer niet echt iets nieuws of interessants voorbij is gekomen, maar ik kan me vergissen . In ieder geval geen grote onthullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:55:
Relevant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Op zich ben ik wel tevreden over de vragen deze keer, best een aantal die weer wat insight geven in de afkadering van de game. Verder dat we 'maybe' voor het eind van het jaar al met multi-crew vessels kunnen gaan spelen is helemaal geweldig :D . Ben echt benieuwd hoe die schepen zich gaan verhouden tot de fighters, natuurlijk een stuk trager. (Maar hoe vlug kun je keren en speciale manouvres uitvoeren) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Yup :) toch jammer dat teveel mensen gewoon niet snappen wat ze aan het doen zijn en maar lekker willen schreeuwen om aandacht.

Ach gelukkig weten wij tweakers wel beter.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Yup :) toch jammer dat teveel mensen gewoon niet snappen wat ze aan het doen zijn en maar lekker willen schreeuwen om aandacht.

Ach gelukkig weten wij tweakers wel beter.... }:O
Zolang ze niet aan de T5 Tigerschreck en T5 engine van de Avenger komen is alles in orde :) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

pff.. moet even 8 patches binnenhalen sinds juni. Is niet echt handig hoe dit systeem werkt, waarom doen ze het niet gewoon met terugwerkende kracht ipv incremental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Case_C schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

Zolang ze niet aan de T5 Tigerschreck en T5 engine van de Avenger komen is alles in orde :) :P .
Zo denk ik er ook over :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:22:
pff.. moet even 8 patches binnenhalen sinds juni. Is niet echt handig hoe dit systeem werkt, waarom doen ze het niet gewoon met terugwerkende kracht ipv incremental.
Weer terug in Nederland begrijp ik? Verder veel plezier met het downloaden en installeren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

vanmorgen binnengekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Welkom terug in ieder geval, mooie tijd gehad daar? Je hebt het stormseizoen wel meegenomen merk ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zeker mooie tijd gehad, 3000km extra op de teller staan haha! Ik hoorde dat het morgen iets mooier zou worden, zat in mijn koffer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Hier is het anders prachtig weer :p

Ze hadden het toch over een eventuele release van 0.9 op de 27ste? Nu snap ik dat dat niet gaat gebeuren maar het zou wel een leuke verrassing zijn :p

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Jorrie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:31:

Ze hadden het toch over een eventuele release van 0.9 op de 27ste? Nu snap ik dat dat niet gaat gebeuren maar het zou wel een leuke verrassing zijn :p
Het kan nog gebeuren. Voor zover ik weet hebben ze morgen een go/no-go meeting erover. Als het een go is, is er een kans dat het alsnog Vrijdag uitkomt, al reken ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Jorrie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:31:

Volgens mij ben jij hier de enige die niet meteen wist dat het voor eind september zou zijn toen ze op 15 augustus "in 2 weeks" zeiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Haha, ik zei ook niet dat ik het verwachtte ;), ik denk dat het wel een paar weken extra duurt, maar je weet het maar nooit.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

In ieder geval verwacht ik wel een update met de status van 0.9/de uitslag van de go/no-go meeting, met waarom (de leaderboars e.d.) ze nog niet releasen.

Maar ik wacht geduldig af :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
leaderboard hoeven toch niet gelijk? 0.9 deze week zou wel leuk zijn vooral als ze wat nasty connie bugs eruithalen...

AC is echt nog pre-alpha op het moment, single player is saai en multiplayer is een bumb fest.

Wil nog steeds lol hebben met me buggy en de laad klep :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:03:
leaderboard hoeven toch niet gelijk? 0.9 deze week zou wel leuk zijn vooral als ze wat nasty connie bugs eruithalen...

AC is echt nog pre-alpha op het moment, single player is saai en multiplayer is een bumb fest.

Leaderboards schijnen de voornaamste reden te zijn waarom de patch mogelijk gedelayed wordt. Ik vind zelf ook dat het niet echt nodig is, maar CIG wil het blijkbaar in deze patch hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Metalkai schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

Leaderboards schijnen de voornaamste reden te zijn waarom de patch mogelijk gedelayed wordt. Ik vind zelf ook dat het niet echt nodig is, maar CIG wil het blijkbaar in deze patch hebben.
Om de fanboys nog meer redenen tegeven om te zeuren dat alles kapot is en dat ze hun geld terug willen? 8)7

We zullen zien we horen vanzelf meer :D en anders moeten we gewoon even geduld hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door stealthgun op 26-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
stealthgun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:03:

Het is wel lastig om je buggy in een andromeda te parkeren, in een taurus gaat makkelijker. De buggy glijd namelijk door :) dus duurt best lang voor je stil staat. Maar heb mijn buggy al aan het zweven gehad en door de laadklep laten gaan (dus op de laadklep parkeren en dan de laadklep omhoog en de buggy staat er nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Bornhald schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:23:
[...]

Het is wel lastig om je buggy in een andromeda te parkeren, in een taurus gaat makkelijker. De buggy glijd namelijk door :) dus duurt best lang voor je stil staat. Maar heb mijn buggy al aan het zweven gehad en door de laadklep laten gaan (dus op de laadklep parkeren en dan de laadklep omhoog en de buggy staat er nog)
Maar jij kan het wel... ik krijg de laadklep nog niet eens naar benkeden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

Wat kun je in de hangar eigenlijk. Ik bedoel

Ik zie mijn Temp Fighter , Mijn freelancer en mijn Constellation Taurus . Ik zie een schietbaan. Verders niets. Je kunt dus nog geen vrienden uitnodigen in je hangar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Stronkie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:10:
Wat kun je in de hangar eigenlijk. Ik bedoel

Ik zie mijn Temp Fighter , Mijn freelancer en mijn Constellation Taurus . Ik zie een schietbaan. Verders niets. Je kunt dus nog geen vrienden uitnodigen in je hangar?
Klopt, je kan alleen arena commander doen als je alpha kan spelen maar voor de rest is er nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Hoe kan ik mijn freelancer upgraded naar een fighter naar keuze? Ik bedoel , dat is mijn eerste schip waar alles aan hangt , beta , soundtrack , game etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Switchen naar een ander schip met behoudt van al je game package inhoud kan alleen met een cross-chassis upgrade. Maar die is er (nog) niet voor de Freelancer.
Je hebt wel een 'leentoestel' gekregen waarmee je Arena Commander kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
En de reden waarom de Freelancer cross-chassis er nog niet is is omdat de Freelancer nog niet speelbaar is in Arena Commander.

FYI: Arena Commander is een in-game simulatiespel die je kan spelen zonder dat je je schip kan verliezen wat wel het geval zal zijn in de PU (Persistend Universe (= het MMO-gedeelte)).

Verder moet je ook weten dat er momenteel geen cross-chassis DOWNgrades zijn en dat er momenteel geen plannen zijn om dat te hebben. Vandaag kreeg ik het volgende antwoord van hun Customer Service hierover:
We currently do not have any plans to offer downgrades unfortunately but i shall pass your suggestion on to our team.
Als je je Freelancer dus wilt omzetten naar een 300i zal dat niet lukken want die krijg je pas bij een kleinere pledge.
Gezien de specs continu veranderen en ze upgrades toch al aanbieden vind ik het maar normaal dat je ook kan downgraden en zal ik het overal blijven posten tot het er komt. :p

[ Voor 6% gewijzigd door AndrewBourgeois op 26-08-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nee ik wil de Hornet F7C-S Ghost hebben . Dat is zeker geen downgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Hm, ik heb liever een Freelancer dan zo'n zielloze Hornet, maar dat is mijn mening :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb ook nog een Constellation Taurus , dus een fighter wanneer ik niet wil traden lijkt me wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Stronkie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:35:
Ik heb ook nog een Constellation Taurus , dus een fighter wanneer ik niet wil traden lijkt me wel handig
Wacht dan tot de potientiele sale van de MIS in oktober/november, en neem die als Heavy Fighter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
https://robertsspaceindus...one-Ships/XiAn-Khartu-Al#

De Xi'An Khartu Al is weer beschikbaar :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Maar nog niet te bezichtigen in de Hangar toch? (anders ruil ik mijn Max even in :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Oh, link is alweer dood. Was een foutje denk ik :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Haha, dan heb ik een flauw vermoeden welk schip straks weer (tijdelijk) te verkrijgen is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Yep, hij was ongeveer 10minuten te koop, maar volgens Ben (de community manager) was het niet de bedoeling dat het te koop zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
nieuwe letter from the cairman https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

nieuwe streachgoal:
More Detailed AI Activities – we’ll add ten distinct types of AI character roles on planetside environments! At $54 million, this includes Bartender, Doctor, Entertainer, Nurse, Sanitation Worker, Security Guard, Shopper, Tourist, Vagrant and Vandal. Future AI roles will be added with future stretch goals! Each additional ‘class’ of character will be fully expressive and have a role to play in Star Citizen’s planetside interaction AND the game’s greater economy.
rest van de letter is ook wel interessant om te lezen :)

[ Voor 130% gewijzigd door Bornhald op 27-08-2014 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Dus over een paar weken pas .9 :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bornhald schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 06:01:
nieuwe letter from the cairman https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

nieuwe streachgoal:
[...]

rest van de letter is ook wel interessant om te lezen :)
Op zich mooi dat de funding-goals nu weer gericht worden op een specifiek deel van de game. Veel verschillende AI voor NPC's is alleen maar positief. Als ze dat de komende 5 miljoen doen zitten we zo met 50 verschillende AI profiles. Wat ik me dan wel afvraag, of er verschil komt tussen generic Tourist 1 en Tourist 2 bijv. Zitten er in een AI dus nog verschillende sub-profiles?

Ik ben er verder niet zo in thuis, maar het lijkt me vervelend als elke NPC van de zelfde class hetzelfde reageert op alles :p . (Verder verschil in gunner/assault NPC's voor op je schip zou geweldig zijn. Dat je de "stats" kan aflezen aan het gedrag van de NPC :D ) Klungelig, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoe meer ik over dit spel lees, hoe minder vertrouwen ik erin krijg. Waarom moet die 5 miljoen extra hebben om wat AI te programmeren? Dat is toch van de zotte?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Case_C schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:08:
[...] Wat ik me dan wel afvraag, of er verschil komt tussen generic Tourist 1 en Tourist 2 bijv. Zitten er in een AI dus nog verschillende sub-profiles?
Het lijkt me meer dat elke rol een specifieke range krijgt van waarden voor bepaalde eigenschappen. Ik noem maar wat, maar bijv. een Tourist zal voor de eigenschap 'agressiviteit' 5-15 punten krijgen terwijl een Vandal hier 50-90 punten voor krijgt. Zo heeft elke rol wel een duidelijk bereik maar is er binnen de rollen wel ruimte voor variatie.
evilpin0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:33:
Hoe meer ik over dit spel lees, hoe minder vertrouwen ik erin krijg. Waarom moet die 5 miljoen extra hebben om wat AI te programmeren? Dat is toch van de zotte?
Is al heel vaak gezegd maar het betekent natuurlijk niet dat er echt $1 miljoen in 10 AI rollen wordt gestopt. Net als dat er niet $1 miljoen wordt uitgegeven aan het 'ontwikkelen' van een Space Plant. Al het geld gaat gewoon op de grote development berg en als onderdeel daarvan zullen ze ook AI rollen gaan doen.

De $52 miljoen die er nu is is echt nog niet genoeg om een game levend te houden voor de beoogde 10+ jaar dat het zou moeten draaien. Ze kunnen er voorlopig genoeg mee ontwikkelen maar er zal toch echt nog een hoop bij moeten.

[ Voor 20% gewijzigd door Snoz Lombardo op 27-08-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Snoz Lombardo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:35:
[...]

Is al heel vaak gezegd maar het betekent natuurlijk niet dat er echt $1 miljoen in 10 AI rollen wordt gestopt. Net als dat er niet $1 miljoen wordt uitgegeven aan het 'ontwikkelen' van een Space Plant. Al het geld gaat gewoon op de grote development berg en als onderdeel daarvan zullen ze ook AI rollen gaan doen.

De $52 miljoen die er nu is is echt nog niet genoeg om een game levend te houden voor de beoogde 10+ jaar dat het zou moeten draaien. Ze kunnen er voorlopig genoeg mee ontwikkelen maar er zal toch echt nog een hoop bij moeten.
Heb een beetje de indruk dat kickstarter projecten nooit (expres) rekening houden met inkomsten uit losse verkoop als het spel is gelanceerd.

Trouwens een mogelijkheid voor mij om de toegang te kopen en de beta te spelen , of is dat alleen voor de backers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
evilpin0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:33:
Ik zie zelf elke kickstarter die ik heb gebacked als een idee wat ik wel graag zou zien, de mensen met dat idee kunnen dan de basis ontwikkelen. Ik raad je echt aan dat als je het niet vertrouwt er ook geen geld in te steken en gewoon over een jaartje te kijken wat de status is. En dan zien of dit is wat je leuk vind. Naar het schijnt is Elite Dangerous in zijn huidige beta al een stuk speelbaarder dan SC DFM. Maar die hebben dan ook een andere opzet gekozen.
evilpin0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:57:
[...]

Heb een beetje de indruk dat kickstarter projecten nooit (expres) rekening houden met inkomsten uit losse verkoop als het spel is gelanceerd.

Trouwens een mogelijkheid voor mij om de toegang te kopen en de beta te spelen , of is dat alleen voor de backers?
Wanneer je een package koopt heb je in ieder geval toegang tot de beta, ze zijn echter nu in de alpha versie en er is ook een package met een alpha die je kan kopen:
https://robertsspaceindus...s/Arena-Commander-Starter

let wel je krijgt dan alleen alpha dog fighting module, als je (wanneer het uit is) ook de FPS module wil hebben zal je deze naar alle waarschijnlijkheid ook weer voor $5 los bij moeten kopen

[ Voor 43% gewijzigd door Bornhald op 27-08-2014 09:09 . Reden: toevoeging betreffende alpha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
[...]

Beta spelen zal sowieso wat lastiger worden, aangezien het spel voorlopig nog in alpha (of pre-alpha) is. De enige manier om toegang te krijgen tot de alpha is door een package te kopen met een AC Pass (gecombineerd $40 dacht ik). Als je alleen geinteresseerd ben in de beta, kan je een package kopen voor $35, maar dan zal je nog een tijdje moeten wachten voordat je kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Wat is het punt dat je wilt maken? Ze moeten maar stoppen met crowdfunding aannemen omdat ze inkomsten krijgen uit de losse verkoop? Vreemde redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

[...]

Kickstarter projecten zijn ook gewoon start-ups iemand met een idee krijgt de kans (door donaties van derden) om zijn idee uit te werken. Als het succesvol is krijgen de mensen die een donatie hebben gedaan een 'klein' bedankje/het product wat ze gemaakt wouden zien. De rest van de inkomsten zijn dan natuurlijk voor de persoon die het heeft ontwikkeld.

Zo vreemd is het dan niet dat kickstarter projecten geen rekening houden met 'mogelijke' inkomsten/winsten omdat die tijdens de kickstarter nog niet zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Metalkai schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:04:
[...]

Beta spelen zal sowieso wat lastiger worden, aangezien het spel voorlopig nog in alpha (of pre-alpha) is. De enige manier om toegang te krijgen tot de alpha is door een package te kopen met een AC Pass (gecombineerd $40 dacht ik). Als je alleen geinteresseerd ben in de beta, kan je een package kopen voor $35, maar dan zal je nog een tijdje moeten wachten voordat je kunt spelen.
Zal eens kijken, is dat (die van 40$) inclusief het volledige spel als deze uitkomt? Ben wel erg benieuwd naar de graphics in de Cryengine.

@hierboven
Ik wil helemaal geen punt maken maar, vind dat kickstarter alleen vaak een rare vogel, vooral voor dit project. Is al genoeg in mis gegaan met andere kickstarter projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
evilpin0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:57:
[...]

Zal eens kijken, is dat (die van 40$) inclusief het volledige spel als deze uitkomt? Ben wel erg benieuwd naar de graphics in de Cryengine.
Ja dan heb je toegang tot alles. Voglende (alpha)modules (FPS/Planetside/...) dus wel apart bijkopen voor $5/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
evilpin0 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:57:
[...]

Yep, je hebt dan wanneer het spel af is toegang tot de volledige multiplayer and singleplayer campaign. Let wel, zoals Snoz Lombardo zei, dat je voor de alpha alleen toegang zal hebben tot Arena Commander. Voor andere modules (zoals FPS en Planetside) zal je weer apart een toegangspas moeten kopen. Deze zijn $5 per stuk.
Ik raad overigens ook aan om al je aankopen in dollars te doen. Dit is goedkoper dan wanneer je de aankopen met euros doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik er van uit ga dat ik nog meer als een 1.5 jaar moet wachten voor ik het MMO-gedeelte van dit spel kan spelen, het deel waar ik voornamelijk in ben geintresseerd, heb ik maandag maar The elder scrolls online gekocht zodat ik ondertussen al wat te doen heb, waardoor het wachten voor mijn gevoel minder lang duurt Immers The elder scrolls skyrim vind ik een heerlijk spel, dat ik al meer als 220 uur heb gespeelt. Helaas vind ik ESO na één dag al geen bal mee aan, wat een tegenvaller is dat spel. :( Ik ga maar weer Skyrim spelen want ik ben zo ongeduldig tot ik eindelijk SC kan spelen dat ik er helemaal verdrietig en naar van word. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:32:
Omdat ik er van uit ga dat ik nog meer als een 1.5 jaar moet wachten voor ik het MMO-gedeelte van dit spel kan spelen, het deel waar ik voornamelijk in ben geintresseerd, heb ik maandag maar The elder scrolls online gekocht zodat ik ondertussen al wat te doen heb, waardoor het wachten voor mijn gevoel minder lang duurt Immers The elder scrolls skyrim vind ik een heerlijk spel, dat ik al meer als 220 uur heb gespeelt. Helaas vind ik ESO na één dag al geen bal mee aan, wat een tegenvaller is dat spel. :( Ik ga maar weer Skyrim spelen want ik ben zo ongeduldig tot ik eindelijk SC kan spelen dat ik er helemaal verdrietig en naar van word. :-(
Vond ESO ook zwaar tegenvallen helaas.

Je zou ook nog kunnen overwegen met Elite: Dangerous te beginnen om in de spacegame sfeer te blijven. Die is in een wat verder stadium dan Star Citizen en schijnt best goed te zijn. Kost je alleen wel €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook de Startrek MMO spelen voor nop. Is ook een spacegame. Je moet er wel van houden uiteraard. Maar voor een paar maandjes vond ik best wel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Zit te denken om onderstaande controller aan te schaffen, met name voor mijn Surface Pro2.

pricewatch: Logitech Wireless Gamepad F710 Zilver, PC

Maar toen vroeg ik mij af of het misschien ook niet wat voor Star Citizen is. Wat denken jullie en zijn er mensen hier met ervaring met SC en controllers? Komt er ook support voor?

• Snoz Lombardo
Cogency schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:38:
Zit te denken om onderstaande controller aan te schaffen, met name voor mijn Surface Pro2.

Maar toen vroeg ik mij af of het misschien ook niet wat voor Star Citizen is. Wat denken jullie en zijn er mensen hier met ervaring met SC en controllers? Komt er ook support voor?
In de allereerste filmpjes van Star Citizen zie je Chris Roberts zelf ook spelen met een (Xbox 360) controller dus ik neem aan dat het ondersteund wordt ja. Heb er zelf geen ervaring mee.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Voor de X360 controller is zeker support, die gebruik ik namelijk ook wel is. Hoe dat zit met andere controllers op dit moment weet ik niet, zou kunnen dat die nu niet werken maar dat ze daar later support voor inbouwen of dat ze nu wel gelijk o.o.t.b. werken.

Voor fans van Lego kwam ik via Reddit het idee tegen om een Lego Hornet te maken: https://ideas.lego.com/projects/63232 bij 10.000 supporters gaan ze bij Lego er over nadenken om het te maken.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Snoz Lombardo
batumulia schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:31:
Voor fans van Lego kwam ik via Reddit het idee tegen om een Lego Hornet te maken: https://ideas.lego.com/projects/63232 bij 10.000 supporters gaan ze bij Lego er over nadenken om het te maken.
Heb dit een paar maanden geleden ook gesteund :) Ziet er erg tof uit. Verwacht er overigens niet teveel van. EVE heeft dit lang geleden ook geprobeerd, haalde de vereiste 10.000 supporters maar is niet goedgekeurd.
The supporters we received for the EVE Online Ships – Rifter project allowed us to examine the feasibility of another niche gaming-related product. However the Rifter presented a more challenging business case when considered alongside other potential products in this Review period. Therefore, the LEGO Review Board has decided that this project does not meet the requirements for the business case.
Denk dat ook Star Citizen nog iets teveel een niche-product is. Misschien over een jaar of 5 als de hele game up-and-running is en erg populair blijkt te zijn bij het grotere publiek.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Snoz Lombardo schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:47:
[...]

Heb dit een paar maanden geleden ook gesteund :) Ziet er erg tof uit. Verwacht er overigens niet teveel van. EVE heeft dit lang geleden ook geprobeerd, haalde de vereiste 10.000 supporters maar is niet goedgekeurd.

[...]

Denk dat ook Star Citizen nog iets teveel een niche-product is. Misschien over een jaar of 5 als de hele game up-and-running is en erg populair blijkt te zijn bij het grotere publiek.
Dat denk ik inderdaad ook, kan natuurlijk nooit kwaad om Lego te laten weten dat er interesse is :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

batumulia schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:01:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook, kan natuurlijk nooit kwaad om Lego te laten weten dat er interesse is :)
https://ideas.lego.com/projects/52946 De lego Aurora ziet er ook wel gaaf uit, wel wat klunkier dan de Hornet, maar alsnog de vorm is er :P .

Verwijderd

quote: Cogency

Ik gebruik zelf deze controller:

pricewatch: Razer Onza Tournament Edition Zwart, PC, Xbox 360

Dit ding bevalt mij erg goed, echter zijn er veel mensen die klagen dat deze controllers snel stuk gaan. Ik zelf heb na 1.5 jaar gelukkig nog geen problemen ermee gehad.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik wilde eigenlijk een beetje een controller die hetzelfde was als van de Playstation, die ben ik namelijk gewend. :) Maar zit nu ook naar zo'n xbox controller te kijken, plugNplay is toch wel fijn.

Heb ook al gekeken om de Playstation controller aan te sluiten, maar de website die daar de drivers voor moet leveren wil niet laden. (motioninjoy)

• Metalkai
Cogency schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:50:
Ik wilde eigenlijk een beetje een controller die hetzelfde was als van de Playstation, die ben ik namelijk gewend. :) Maar zit nu ook naar zo'n xbox controller te kijken, plugNplay is toch wel fijn.

Heb ook al gekeken om de Playstation controller aan te sluiten, maar de website die daar de drivers voor moet leveren wil niet laden. (motioninjoy)
Welke website gebruik je? Ik heb net even gekeken en de website laad hier zonder problemen. Zelf zou ik een Xbox controller niet kunnen gebruiken (ook al is plug and play inderdaad erg handig), puur omdat de d-pad en linker analog stick van plaats gewisseld hebben. Daar kan ik maar niet aan wennen :P

• Cogency

Cogency

Ginnunga

http://www.motioninjoy.com/

Wil gewoon niet laden.

edit; en nu heb ik het programma ergens anders vandaan geplukt via een youtube video, maar het menu is bij mij wit met blauwe letters en hij ziet de controller niet, alle usb poorten ook al gehad.

[ Voor 66% gewijzigd door Cogency op 28-08-2014 15:09 ]

• Metalkai
Cogency schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:55:
http://www.motioninjoy.com/

Wil gewoon niet laden.

edit; en nu heb ik het programma ergens anders vandaan geplukt via een youtube video, maar het menu is bij mij wit met blauwe letters en hij ziet de controller niet, alle usb poorten ook al gehad.
Deze site zou moeten werken: http://motioninjoy.en.uptodown.com/
Youtube links vertrouw ik meestal niet zo.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Die werkt inderdaad, wel even goed opletten tijdens de installatie, hehe
edit; Maar ziet nog steeds de controller niet. :? Frack it. :P

Ik denk dat ik maar ga kijken voor die Logitech, die heeft gewoon PC support en Playstation 'button location"

[ Voor 55% gewijzigd door Cogency op 28-08-2014 15:28 ]

• evilpin0
Ps3 controller werkt gewoon op de pc (vrijwel alle controlers). Even googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

https://forums.robertsspa...se-the-verse-today#latest

Een paar leuke nieuwtjes over 0,9 en een paar andere dingen :) . Helaas nog geen Avenger in 0.9, wel 2 varianten bekend. (cargo/prisoner transport)

Btw de missile storage op de Gladiator. :9~ Hoop dat ik 'm win met de verloting op het forum. :X

Zit er nu wel aan te denken om nog een kaartspel te kopen, het is een leuke set. (het is toch een leuke manier van backen zonder dat je ingame te extreem veel goodies krijgt.) Een handdoek vind ik dan weer net iets te, :p

https://forums.robertsspa...-lti-starfarer-lti#latest

alsjeblieft \/ :)

[ Voor 36% gewijzigd door Case_C op 29-08-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:49:
https://forums.robertsspa...se-the-verse-today#latest

Een paar leuke nieuwtjes over 0,9 en een paar andere dingen :) . Helaas nog geen Avenger in 0.9, wel 2 varianten bekend. (cargo/prisoner transport)

Btw de missile storage op de Gladiator. :9~ Hoop dat ik 'm win met de verloting op het forum. :X

Zit er nu wel aan te denken om nog een kaartspel te kopen, het is een leuke set. (het is toch een leuke manier van backen zonder dat je ingame te extreem veel goodies krijgt.) Een handdoek vind ik dan weer net iets te, :p
welke verloting, misschien doe ik nog niet aan die specifieke mee en is altijd leuk om te winnen, vond de missle configuraties idd erg sexy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case_C schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:49:
Helaas nog geen Avenger in 0.9, wel 2 varianten bekend. (cargo/prisoner transport)
Ze waren bezig met de damage states. Dus volgens mij zijn de ontwerpen van de varianten al af.
Maar de nieuwe patch laat nog op zich wachten. Een week of twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Ze waren bezig met de damage states. Dus volgens mij zijn de ontwerpen van de varianten al af.
Maar de nieuwe patch laat nog op zich wachten. Een week of twee weken?
Je hebt maand/maanden verkeerd gespeld :+ . Het zou alleen maar mooi zijn als ze het voor elkaar krijgen. Maar als de schepen niet voor de Leaderboards af zijn zullen ze er nog niet inzitten gok ik. :p

Stuitte zojuist op deze grey-box van de Javelin destroyer. (Dacht altijd de brug op de plek zat waar die geschutskoepl zit...) Wat een kanonnen zijn dat dan :D. Dat gaat nog wat worden, capital ship battles :) .
http://i.imgur.com/Jei8qGI.png
Het design is echter wel eenvoudig, de 'hull' bestaat gewoon uit 4 dezelfde kwart stukken.

[ Voor 25% gewijzigd door Case_C op 29-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:04:
[...]
Stuitte zojuist op deze grey-box van de Javelin destroyer. (Dacht altijd de brug op de plek zat waar die geschutskoepl zit...) Wat een kanonnen zijn dat dan :D. Dat gaat nog wat worden, capital ship battles :) .
http://i.imgur.com/Jei8qGI.png
Het design is echter wel eenvoudig, de 'hull' bestaat gewoon uit 4 dezelfde kwart stukken.
Ik snap geen moer van de grootte verschillen in schepen https://answers.yahoo.com...qid=20061109034859AAf7dYW heeft het voor mij ook niet duidelijker gemaakt

De idris is dus een corvette en was hiervoor een frigate en nu krijgen we een ander frigate, maar wat je daar hebt is een destroyer dus nog groter dan de idris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bornhald schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06:
[...]

Ik snap geen moer van de grootte verschillen in schepen https://answers.yahoo.com...qid=20061109034859AAf7dYW heeft het voor mij ook niet duidelijker gemaakt

De idris is dus een corvette en was hiervoor een frigate en nu krijgen we een ander frigate, maar wat je daar hebt is een destroyer dus nog groter dan de idris?
Scheepstechnisch gezien niet. Begreep wel dat de kwalificaties ong. hetzelfde worden als de vorige games van CR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:39:
[...]

Scheepstechnisch gezien niet. Begreep wel dat de kwalificaties ong. hetzelfde worden als de vorige games van CR
Maar is de Javalin dan groter of kleiner dan de Idris?

edit: begrijp dat er alleen nog maar wat plaatjes van zijn en dat ze door Aegis gemaakt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Bornhald op 29-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bornhald schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06:
[...]

Andersom. De Idris was een Corvette, maar nadat het zo'n 100meter groter was gemaakt, is het omgezet naar een Frigate. Een nieuwe Corvette is nu in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Metalkai schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:54:
[...]

Andersom. De Idris was een Corvette, maar nadat het zo'n 100meter groter was gemaakt, is het omgezet naar een Frigate. Een nieuwe Corvette is nu in ontwikkeling.
bedankt, en een destroyer is dus nog groter dan een frigate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bornhald schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:57:
[...]

bedankt, en een destroyer is dus nog groter dan een frigate?
Zeer waarschijnlijk, al weten we nog weinig af van de echte grootte van elk schip. Er is wel een oud plaatje waarin een paar onbekende schepen als silhouette zijn afgebeeld, maar dat is dan ook de enige indicatie die we hebben.
De Destroyer, Escort Carrier en andere zitten dus waarschijnlijk tussen de Idris en Bengal in qua grootte.

Afbeeldingslocatie: http://forums.starcitizenbase.com/uploads/monthly_12_2013/post-2657-0-15325000-1386411578.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Metalkai op 29-08-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Metalkai schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:01:
[...]

Zeer waarschijnlijk, al weten we nog weinig af van de echte grootte van elk schip. Er is wel een oud plaatje waarin een paar onbekende schepen als silhouette zijn afgebeeld, maar dat is dan ook de enige indicatie die we hebben.
De Destroyer, Escort Carrier en andere zitten dus waarschijnlijk tussen de Idris en Bengal in qua grootte.

[afbeelding]
Dat plaatje is ook erg verouderd, de Idris is momenteel rond de 240 meter... iets groter als dat hij daar staat.
Metalkai schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:10:
[...]
Daarom zei ik ook, oud plaatje :P Het is echter wel het enige wat we weten van de grotere schepen, dus totdat we nieuwe informatie krijgen zullen we het ermee moeten doen.
Overheen gelezen ;) excuus, vrijdagmiddag :O

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 29-08-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Case_C schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:04:
[...]

Dat plaatje is ook erg verouderd, de Idris is momenteel rond de 240 meter... iets groter als dat hij daar staat.
Daarom zei ik ook, oud plaatje :P Het is echter wel het enige wat we weten van de grotere schepen, dus totdat we nieuwe informatie krijgen zullen we het ermee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb net de fishtank Mark I gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Vissen zijn awesome :D

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ze clippen overal doorheen enz. Dat gezegd hebbende ik vind de oshi leuk genoeg om ze nu in mijn fishtank te hebben
😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:05:
Ik heb net de fishtank Mark I gekocht :D
Zitten er dan al visjes in? Anders mag je nu nog eens even flink in de buidel tasten xD :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

er zit 1 klein visje in :P, wel heel schattig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

https://robertsspaceindus...ommander-V9-Status-Update

Wel jammer dat we wat langer mogen wachten :), maar het zal wel weer een mooie update worden. Dan kunnen de mensen met een 350r ook eindelijk eens een rondje racen.

Deels SC related (clothing systems ontwikelaar)
Voor de mensen die ooit nog voor KingdomCome Deliverance hebben gepletged, eind september begin oktober komt daar de alpha van uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Had die status update ook gezien, maar goed geen veranderingen dus aan het flight model :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Sissors schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:15:
Had die status update ook gezien, maar goed geen veranderingen dus aan het flight model :(
Die waren wel aangekondigd voor 0.9 tijdens de Gamescon event? Ze worden hier niet eens genoemd, maar van wat ik begreep wat de aanpassingen waren geloof ik niet dat ze zo iets kleins hier niet bij kunnen krijgen.
Afwachten dan maar, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Van wat ik heb meegekregen waren het alleen mensen die claimde dat het anders vloog bij Gamescon, maar om eerlijk te zijn neem ik zulk soort dingen altijd met een korreltje zout als het niet officieel is aangekondigd. Mensen hebben snel het gevoel dat dingen anders zijn, ook al is er niks verandert.

Maar idd, misschien zijn er wel vernieuwingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Edit:Blijkbaar is begrijpend lezen nog moeilijk voor mij

[ Voor 97% gewijzigd door Bornhald op 30-08-2014 16:30 . Reden: Ik had niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik kan mij herinneren dat ze inderdaad officieel gezegt hebben dat er veranderingen in de flight mode komen in 0.9. Deze worden niet genoemt in de update, maar ik vermoed dat dat is omdat er weinig is om over te vertellen. Die veranderingen moet je waarschijnlijk echt zelf voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Even terug komen op mijn gamepad blabla van eerder, de Logitech F710 works like a charm. :D

Ik ben nu zelfs een HDMI kabel aan het trekken van mijn PC naar de TV in de woonkamer zodat ik vanaf de bank met de controller Star Citizen (en andere games) kan spelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinken
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kijk hier wel naar uit.. zit zelf bij Empire onder de naam Shinken.
Toevallig nog meer mensen van hier bij Empire ?

Net m'n Hornet t-shirt binnen, zit goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Hier een interessante interview met Chris Robberts over procedural generation.
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Standby schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:58:
Hier een interessante interview met Chris Robberts over procedural generation.
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

[video]
Zover ik uit het filmpje begrijp, willen ze eigenlijk door middel van een 64 bit ipv 32 bit applicatie (aangezien 64 bit meer data aan kan), computer generated dynamische content gaan genereren voor wat betreft de asteroïden velden, nevel velden, landbare mijn faciliteiten en het uiterlijk van de planeten gezien vanuit de ruimte ipv dat een designer dit telkens handmatig moet aanmaken. Tevens dat het de bedoeling is dat later ook de geografie van de planeten zelf als je daadwerkelijk op de planeet bent via deze manier gecreëerd worden, waarbij een designer alleen nog kleine aanpassingen hoeft te doen en bijvoorbeeld een stad/ruimte station hoeft toe te voegen.

Dit zou er voor moeten zorgen dat ruimtestelsels en planeten sneller en eenvoudiger gemaakt kunnen worden en de opmaak,inhoud en diversiteit steeds anders of in ieder geval gevarieerder zou moeten zijn dan gescripte stelsels en planeten van andere ontwikkelaars.

Of heb ik het niet goed begrepen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Breezers schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 06:12:
[...]
Zover ik uit het filmpje begrijp, willen ze eigenlijk door middel van een 64 bit ipv 32 bit applicatie (aangezien 64 bit meer data aan kan), computer generated dynamische content gaan genereren voor wat betreft de asteroïden velden, nevel velden, landbare mijn faciliteiten en het uiterlijk van de planeten gezien vanuit de ruimte ipv dat een designer dit telkens handmatig moet aanmaken. Tevens dat het de bedoeling is dat later ook de geografie van de planeten zelf als je daadwerkelijk op de planeet bent via deze manier gecreëerd worden, waarbij een designer alleen nog kleine aanpassingen hoeft te doen en bijvoorbeeld een stad/ruimte station hoeft toe te voegen.

Dit zou er voor moeten zorgen dat ruimtestelsels en planeten sneller en eenvoudiger gemaakt kunnen worden en de opmaak,inhoud en diversiteit steeds anders of in ieder geval gevarieerder zou moeten zijn dan gescripte stelsels en planeten van andere ontwikkelaars.

Of heb ik het niet goed begrepen ?
Voor zover ik het filmpje met de tekst vergelijk klopt dat helemaal :) . Procedural Generation gaat voor een groot deel de PU vullen. Het idee dat er voor implementatie nog een 3d artist kijkt naar de inhoud van een system, en de finishing touches aanbrengt is naar mijn idee alleen maar beter. Je krijgt hierdoor toch iets uniekere systems dan een scrypt voor elkaar kan krijgen.

Denk wel dat het nog een behoorlijk lange tijd kan duren voor we de eerste echte implementatie/guide door een dergelijk system krijgen. Weet iemand hoe ze trouwens aan het werk gaan met de huidige systems. Voor zover ik begreep hadden ze deze op papier, maar nog niet werkelijk in-engine. Worden deze systems wel volledig met de hand gemaakt? Ik neem aan dat ze hier toch wel een tooltje voor hebben ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
  • Laatst online: 02:13
Case_C schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Voor zover ik het filmpje met de tekst vergelijk klopt dat helemaal :) . Procedural Generation gaat voor een groot deel de PU vullen. Het idee dat er voor implementatie nog een 3d artist kijkt naar de inhoud van een system, en de finishing touches aanbrengt is naar mijn idee alleen maar beter. Je krijgt hierdoor toch iets uniekere systems dan een scrypt voor elkaar kan krijgen.

Denk wel dat het nog een behoorlijk lange tijd kan duren voor we de eerste echte implementatie/guide door een dergelijk system krijgen. Weet iemand hoe ze trouwens aan het werk gaan met de huidige systems. Voor zover ik begreep hadden ze deze op papier, maar nog niet werkelijk in-engine. Worden deze systems wel volledig met de hand gemaakt? Ik neem aan dat ze hier toch wel een tooltje voor hebben ontwikkeld?
Ik denk dat jullie er net naast zitten. Ter vergelijking werd Elite genoemd, waarbij alles via procedural generation wordt gegenereerd. Maar dat bij Star Citizen dat combineerd wordt met handmatig design.
Vervolgens worden er verschillende voorbeelden genoemd van dingen die gegeneerd kunnen worden.
De designer brengt niet alleen "finishing touches" en procedural generation gaat niet alles ontwerpen, het wordt slechts als een tool gebruikt.

De designer beslist wat hij wil, en laat deze dmv procedural generation invullen, waarna de designer verder te werk gaat. Denk bijvoorbeeld aan Sim City waar je parameters opgeeft (water, heuvelachtig landschap etcetc) en je vervolgens een landschap krijgt via procedural generation, je klikt een paar keer op de knop om een nieuwe landschap te creëren totdat je er een krijgt waar je tevreden mee bent, en vervolgens bewerk je enkele details zelf.
Maar in plaats van dit te beperken tot een landschap wordt dit toegepast op verschillende niveaus, van planeetoppervlakte, planeeteigenschappen, uitzicht op planeet vanuit space, tot aan sterrenstelsels.

Nogmaals, een designer is altijd degene die beslist en ontwerpt, de procedural generation wordt slechts als tool gebruikt om de designer te helpen.
Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.