Case_C schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:01:
[...]
Voor zover ik het filmpje met de tekst vergelijk klopt dat helemaal

. Procedural Generation gaat voor een groot deel de PU vullen. Het idee dat er voor implementatie nog een 3d artist kijkt naar de inhoud van een system, en de finishing touches aanbrengt is naar mijn idee alleen maar beter. Je krijgt hierdoor toch iets uniekere systems dan een scrypt voor elkaar kan krijgen.
Denk wel dat het nog een behoorlijk lange tijd kan duren voor we de eerste echte implementatie/guide door een dergelijk system krijgen. Weet iemand hoe ze trouwens aan het werk gaan met de huidige systems. Voor zover ik begreep hadden ze deze op papier, maar nog niet werkelijk in-engine. Worden deze systems wel volledig met de hand gemaakt? Ik neem aan dat ze hier toch wel een tooltje voor hebben ontwikkeld?
Ik denk dat jullie er net naast zitten. Ter vergelijking werd Elite genoemd, waarbij alles via procedural generation wordt gegenereerd. Maar dat bij Star Citizen dat combineerd wordt met handmatig design.
Vervolgens worden er verschillende voorbeelden genoemd van dingen die gegeneerd kunnen worden.
De designer brengt niet alleen "finishing touches" en procedural generation gaat niet alles ontwerpen, het wordt slechts als een tool gebruikt.
De designer beslist wat hij wil, en laat deze dmv procedural generation invullen, waarna de designer verder te werk gaat. Denk bijvoorbeeld aan Sim City waar je parameters opgeeft (water, heuvelachtig landschap etcetc) en je vervolgens een landschap krijgt via procedural generation, je klikt een paar keer op de knop om een nieuwe landschap te creëren totdat je er een krijgt waar je tevreden mee bent, en vervolgens bewerk je enkele details zelf.
Maar in plaats van dit te beperken tot een landschap wordt dit toegepast op verschillende niveaus, van planeetoppervlakte, planeeteigenschappen, uitzicht op planeet vanuit space, tot aan sterrenstelsels.
Nogmaals, een designer is altijd degene die beslist en ontwerpt, de procedural generation wordt slechts als tool gebruikt om de designer te helpen.