[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:
  • 256.574 views

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:52:
Misschien snap ik het niet hoor maar ik zie niks in EVE achtige situaties waarbij Corporations enorme stukken space compleet in hun macht hebbben.
Volgens mij lopen er twee discussies door elkaar de laatste paar pagina's.

Waar jij bang voor bent zie ik ook niet direct als een probleem. Dit gaat sowieso niet mogelijk worden bij de launch van de PU, dat is al aangegeven door Rob tijdens een WMH. Spelers krijgen wel de mogelijkheid om een fabriek oid te kopen maar stukken ruimte zijn niet te claimen. Echter zijn ze wel druk bezig met procedural generation en mogelijk dat dat in de toekomst het mogelijk gaat maken om een stuk ruimte wat jij ontdekt te claimen voor bv je org en waar je je kunt vestigen door dingen te bouwen. Dat is dan je eigen stukje ontdekte ruimte en jij mag daar mee doen wat jij wilt. Jump coördinaten verkopen op de vrije markt en voor iedereen toegankelijk maken? Ga je gang. Diezelfde coördinaten alleen delen met je org of zelfs helemaal voor je alleen houden? Ga je gang. En ik zie niet in hoe die laatste twee er voor zorgen dat jij minder plezier hebt in het spel.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

engessa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Waar jij bang voor bent zie ik ook niet direct als een probleem. Dit gaat sowieso niet mogelijk worden bij de launch van de PU, dat is al aangegeven door Rob tijdens een WMH. Spelers krijgen wel de mogelijkheid om een fabriek oid te kopen maar stukken ruimte zijn niet te claimen. Echter zijn ze wel druk bezig met procedural generation en mogelijk dat dat in de toekomst het mogelijk gaat maken om een stuk ruimte wat jij ontdekt te claimen voor bv je org en waar je je kunt vestigen door dingen te bouwen. Dat is dan je eigen stukje ontdekte ruimte en jij mag daar mee doen wat jij wilt. Jump coördinaten verkopen op de vrije markt en voor iedereen toegankelijk maken? Ga je gang. Diezelfde coördinaten alleen delen met je org of zelfs helemaal voor je alleen houden? Ga je gang. En ik zie niet in hoe die laatste twee er voor zorgen dat jij minder plezier hebt in het spel.
Lijkt me een prima systeem zo inderdaad.

Het topic ontbrandde een beetje in de klassieke PVP vs PVE discussie, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet de tijd gevonden om inhoudelijk te kijken wat CIG precies van plan is op dit vlak waardoor de discussie erover misschien ook gewoon achterhaald is.

Verwijderd

Topicstarter
Weemism schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Lijkt me een prima systeem zo inderdaad.

Het topic ontbrandde een beetje in de klassieke PVP vs PVE discussie, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet de tijd gevonden om inhoudelijk te kijken wat CIG precies van plan is op dit vlak waardoor de discussie erover misschien ook gewoon achterhaald is.
Als je het nog niet gedaan had, kan je het beste beginnen lezen met het volgende artikel. Geeft CR's plannen weer voor de PU (wel een jaar oud al dus wordt wel tijd voor nieuwe concretere info na de DFM).

https://robertsspaceindus...gle-Player-And-Instancing

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

engessa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Dit lijkt me dan weer vrij ok.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En als het me niet bevalt, ik heb 'm nog steeds in de kast liggen :) :

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7037/14066190986_0d83eab4ab_c.jpg

En check die systeemeisen dan:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7458/14109373013_13fabbb5c8_c.jpg

Ik ga 'm gewoon lekker nu al installeren, kijken wat ie doet op 64bit Windows 8.1 :P.

[edit: ok, dat was snel.... snik...]
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/13902759397_832d78b9dc_c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Weemism op 02-05-2014 17:07 ]

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Weemism schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:01:
En als het me niet bevalt, ik heb 'm nog steeds in de kast liggen :) :

[afbeelding]

En check die systeemeisen dan:
[afbeelding]

Ik ga 'm gewoon lekker nu al installeren, kijken wat ie doet op 64bit Windows 8.1 :P.

[edit: ok, dat was snel.... snik...]
[afbeelding]
Veel plezier 8)

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Even off topic. CCP komt met een nieuwe EVE shooter voor de PC en een aantal mechanics deden me erg aan SC denken.
Like EVE, it’ll have PvE and PvP but sometimes mix the two as former friends turn on each other swipe their share of the loot. These are still early days for Legion, though; it’s a work-in-progress concept rather than a set-in-stone game with a firm release plan.

Legion will be sort-of split between PvP bits like contracts and tournaments and PvE sandbox scavenging grounds with loot to gather, but they’re not wholly separate. Following EVE’s lead, it’ll have high-security PvE zones and low-sec ones. In high-sec, players are there to be chums and murder NPCs to share their goodies out like the best of friends, but low-sec will have friendly fire so, well, accidents can and surely will happen. It’ll have good old EVE-y trading too.
Hier wat info en early gameplay footage:
http://www.rockpapershotg...ps-announced/#more-205165

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik ben een uur aan het klooien geweest met een virtual machine, maar voor 6 dollar zou je gek zijn als je daaraan begint, koopje.

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
En TNGS 1.11!
IMO een hele leuke aflevering!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

My 2 cents, vond het wel terecht dat Cryo eruit ligt, dat gekke paladinschild aan de zijkant vond ik vergezocht en absurd overkomen.

Skyguard vond ik wel jammer. Ik denk dat ze gewoon niet tevreden waren over de voortgang, en het leek ook niet echt op een gunship wat het blijkbaar hoorde te zijn. Maar als civilian fighter zou ik 'm wel echt willen hebben ingame, mooi gestroomlijnd design en geweldige animaties voor het deployen van de wapens.

Dat ook de Silverback eruit lag snapte ik niet helemaal, ze waren behoorlijk positief tijdens de bespreking, en het design vond ik persoonlijk goed geproportioneerd, gedurfd en agressief.

De Shadow Mantis vond ik wel verrassend, erg geslaagd qua design, ook weer heel gestroomlijnd, maar ik heb het gevoel dat dat team enorm achter lag op de rest qua voortgang. Ze hadden m.i. dan beter die Skyguard kunnen nemen, beetje zelfde designrichting, maar met denk ik meer kans op een goed eindresultaat.

Winnaar InfiniteXueMonkey was niet mijn kop thee, maar leek het verst gevorderd ook qua interieur en animaties.

Niettemin, slechts mijn subjectieve mening.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07
Leuk dat ze weer terug zijn naar het oue TNGS concept (met zn alle op de bank), de andere manier vond ik te rommelig.

Verder is het report ook weer erg gaaf, laat toch zien dat ze met 10 dingen tegelijk bezig zijn, en dat de DFM nu echt wel bijna klaar is!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:25:
Leuk dat ze weer terug zijn naar het oue TNGS concept (met zn alle op de bank), de andere manier vond ik te rommelig.

Verder is het report ook weer erg gaaf, laat toch zien dat ze met 10 dingen tegelijk bezig zijn, en dat de DFM nu echt wel bijna klaar is!
Tsja, dat concept op de bank is er alleen als er geëlimineerd wordt. Dat kan je niet elke week verwachten. De teams hebben ook wat tijd nodig om te modellen.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 13:49

Case_C

[Team Carrack]

Gelukkig sluiten ze niet uit dat er slecht 1 van deze schepen in the game komt. De schepen verschillen zo in karakter dat ze 4 verschillende gunships van verschillende fabrikanten kunnen zijn.

De animaties op sommige schepen zijn in mijn ogen ook echt geweldig goed. Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat over een paar weken. :)

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik zit blijkbaar redelijk op een lijn met de jury. van die vijf schepen spraken mij de taloncorp en IXM ook het meest aan.

In tegenstelling tot 4/5 van de jury vind ik het design van IXM juist gaaf/anders/apart.

Life is like living only without the peaches

Verwijderd

Topicstarter
Tri Tri gaat de safe wel krijgen denk ik. Blijft toch wel een vet schip, maar ze moeten wel meer interior laten zien.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-01 11:27

Momentumlol

Car Fanatic

Wanneer komt de alpha nou ongeveer uit? Ik dacht dat ze zeiden dat ze deze in april wilden launchen?

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Basekid
Momentumlol schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:43:
Wanneer komt de alpha nou ongeveer uit? Ik dacht dat ze zeiden dat ze deze in april wilden launchen?
De informatie die er nu is geeft de laatste 2 weken van mei aan.

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Basekid schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:00:
[...]

De informatie die er nu is geeft de laatste 2 weken van mei aan.
Om precies te zijn, in de derde week van Mei zou de 'full rollout' plaats moeten vinden. Dit betekend waarschijnlijk dat sommige mensen het al wat eerder kunnen spelen als ze een staggered rollout doen.
Het zou mij niet verbazen als sommige mensen het al in de eerste of tweede week van Mei kunnen spelen.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ja hopenlijk spelen original backers deze week al en mag ik als veteran volgende week spelen... Maarja.. Critical bugs kunnen altijd op de meest vervelende momenten naar boven komen...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-01 16:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Krijgen jullie (= anderen in de GoT corporation) ook steeds spam van Intergalactic of ben ik de enige? Dit is al het zoveelste bericht dat ik ontvangen heb.
Beste mede citizens,

Wij als gamingclan zagen dat jullie corporation/groep maar heel weinig leden heeft, hierdoor dachten wij dat het voor zowel jullie als ons positieve effecten zou hebben als jullie onze corporation zouden joinen. Op het moment dat wij groeien zullen we het beter tegen de grotere corporations kunnen opnemen en daardoor zal de corporation en haar members er altijd van blijven profiteren. Wij gaan ons best doen om voor alle members gratis munitie en fuel te verzorgen. Ons doel is om een van de grotere Nederlandse corporation te worden.

Wij zijn een clan die naast star citizens ook ander games spelen en wij staan ook altijd open voor nieuwe games, wij beschikken over onze eigen teamspeak 3 server en website, wij nodigen jullie hierbij dan ook uit om eens een kijkje te nemen en kennis te maken met onze members.

Met vriendelijke groet,

INTERGALACTIC
https://robertsspaceindustries.com/orgs/INGA
http://www.inter-nation.nl/registreren
Het mooiste is nog dat ze ons "een corporation met heel weinig leden" noemen, terwijl wij er 116 hebben, er Intergalactic maar 28 _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 05-05-2014 01:12 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Metalkai
Waarschijnlijk vergelijken ze het met hun totale leden aantal (dus tellen ze ook de leden die Star Citizen niet spelen). Beetje krom, maar goed.

• Basekid
Nooit ontvangen. Meld ze anders ff als spam aan.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Metalkai schreef op maandag 05 mei 2014 @ 02:07:
Waarschijnlijk vergelijken ze het met hun totale leden aantal (dus tellen ze ook de leden die Star Citizen niet spelen). Beetje krom, maar goed.
Moeten wij dan eigenlijk niet rekenen met het totaal aantal tweakers? :+

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:21
Haha das wel heel triest om mails te sturen of je hun wil joinen :p Zeker omdat ze zelf maar 28 members hebben :p

En dan die voordelen ook "ja we hebben een ts3 server en een website" eeeeeh, zeker nooit op GoT geweest? En ach anders zijn er vast wel 50 mensen (waaronder ik zelf) die toch al een TS server hebben draaien of een webhosting iets ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Haha inderdaad, ik ken meer tweakers met een TS dan zonder een TS denk ik :P

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 16:49
En zo veel moeite is het ook niet om een ts server op te zetten :p is er eigenlijk al iemand bezig met ons manifest en dergelijke?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het nog wat te vroeg voor een echt manifest, omdat het nog niet echt duidelijk is welke kant het allemaal op moet gaan. :)

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2025
Nu we het toch over orgs hebben, heeft iemand een idee wanneer multi-orgs gerealiseerd gaan worden?

• Metalkai
ennas7 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:25:
Nu we het toch over orgs hebben, heeft iemand een idee wanneer multi-orgs gerealiseerd gaan worden?
Laatste woord als ik het goed herinner is "soon". Ik verwacht zelf dat het wel in deze maand zal komen.

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-01 18:34
Ja, die org invite gisteren ook weer voor de zoveelste keer gekregen. Dacht eerst ook dat het een beste Org was maar stiekem niet dus :+

Verwacht dat multi org ook wel snel zal komen inderdaad, die Monthly Report ga me in ieder geval vertrouwen :)

Star Citizen

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 14:51

Knud

Sandvich

Ook mooi bij die spam invite: de game star citizenS noemen.... beetje jammer.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Hoe kan ik een aanvraag doen voor de GoT corporation? Ik zit nu op de website, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb de GoT Corporation gevonden, en aan aanvraag gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Momentumlol op 05-05-2014 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momentumlol schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:57:
Hoe kan ik een aanvraag doen voor de GoT corporation? Ik zit nu op de website, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb de GoT Corporation gevonden, en aan aanvraag gedaan.
Geaccepteerd. :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik verwacht zelf dat veel orgs die echt als doel hebben samen wat serieuzer dingen te gaan doen een één org eis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
True, maar het multi-org systeem vind ik zelf wel handig zodat ik bijvoorbeeld naast GOT me ook bij Operation Pitchfork kan inschrijven (niet zozeer een org maar meer een initiatief voor tijdens de beta).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Stand staat inmiddels al op ruim 43,3 miljoen. Wat ik opvallend vond is dat dat betekent dat er per 'citizen', ik neem aan dat dat voor het overgrote merendeel de backers zijn, minder dan 10 dollar is betaald. Gezien de prijzen van de pakketten waar je ook wat aan hebt (met alpha en beta access) op zich wel opmerkelijk.

Iets anders wat ik me afvroeg, het zal vast ooit wel ergens gevraagd zijn, is hoe straks de servers betaald gaan worden bij gebrek aan een verplicht maandelijks abonnement. Is het de bedoeling dat dit met microtransacties gaat gebeuren zoals bij LOTRO ofzo?

Nadeel van zoiets vind ik dat het spel na een x aantal jaren mogelijk niet meer speelbaar is omdat de servers uit de lucht gaan.

• Jorrie
Als je je registreert ben je al een Citizen. Betalende citizens is dus een stuk lager.

Je kunt later UEE credits kopen met echt geld wanneer de game uit is. Er zal geen speciale valuta komen die je alleen kan bemachtigen om met echt geld te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorrie op 05-05-2014 21:48 ]

Star Citizen

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Weemism schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:40:
Stand staat inmiddels al op ruim 43,3 miljoen. Wat ik opvallend vond is dat dat betekent dat er per 'citizen', ik neem aan dat dat voor het overgrote merendeel de backers zijn, minder dan 10 dollar is betaald. Gezien de prijzen van de pakketten waar je ook wat aan hebt (met alpha en beta access) op zich wel opmerkelijk.
Maar volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. 43,3 miljoen gedeeld over meer dan 444.000 backers is iets minder dan 100 dollar per backer. Dus dat zijn nog best aanzienlijke bedragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 05-05-2014 21:58 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Case_C schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:57:
[...]

Maar volgens mij heb je een rekenfoutje gemaakt. 43,3 miljoen gedeeld over meer dan 444.000 backers is iets minder dan 100 dollar per backer. Dus dat zijn nog best aanzienlijke bedragen.
Een 0 vergeten inderdaad, tsjongejonge 8)7. Mijn excuses.

• Basekid
Zo, net even dit ding gekocht:

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart, PC, PlayStation 3

Ready for DFM!

• batumulia
Oeh die heb ik vroeger ook gehad. Bazending!

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Ircghost

Ircghost

Ik wil deze in Amerika aanschaffen (goede koers); pricewatch: Saitek Pro Flight X-55 Rhino H.O.T.A.S. Zwart, PC

• Basekid
dat is mij nog een beetje te veel van het goede (wel erg mooi ding)

• Metalkai
Ik ga eerst kijken hoe leuk ik het vliegen met een joystick vind (ik heb op dit moment een pricewatch: Thrustmaster T.16000M). Als ik het leuk vind, zal ik waarschijnlijk ook voor een X55 gaan. En mogelijk dan de Thrustermaster omzetten naar linkshandige modus zodat ik met twin-sticks kan vliegen.

• Ircghost

Ircghost

Ik vlieg ook veel andere dingen (FSX/DCS a10 + ka50/Arma) dus het is voor mij een brede aanschaf :). Verder is de x55 voor die prijs de beste HOTAS ervaring die je kan krijgen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een Extreme 3D Pro, maar ga op een later moment ook wel over op een Saitek.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik ga het vooralsnog proberen met een bescheiden Xbox controller. Viel me op dat ook Chris Roberts, in ieder geval bij een aantal demonstraties, ook gewoon een simpele controller gebruikte i.p.v. een joystick.

• batumulia
Weemism schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:37:
Ik ga het vooralsnog proberen met een bescheiden Xbox controller. Viel me op dat ook Chris Roberts, in ieder geval bij een aantal demonstraties, ook gewoon een simpele controller gebruikte i.p.v. een joystick.
Voor zover ik heb gezien gebruiken die gasten allemaal een x360 controller. Ik heb voorlopig ook wel voldoende aan een controller, misschien dat ik later overstap op een joystick.

• Metalkai
Bij presentaties gebruiken ze eigenlijk altijd een controller, puur omdat controllers makkelijker zijn om mee te nemen, en omdat je met een controller ook niet gebonden bent aan een bureau.
Nu zal SC sowieso alle control manieren ondersteunen, dus het zal echt een kwestie zijn van wat je zelf het lekkerst vind spelen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 10:13

Apache

amateur software devver

Metalkai schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:42:
Bij presentaties gebruiken ze eigenlijk altijd een controller, puur omdat controllers makkelijker zijn om mee te nemen, en omdat je met een controller ook niet gebonden bent aan een bureau.
Nu zal SC sowieso alle control manieren ondersteunen, dus het zal echt een kwestie zijn van wat je zelf het lekkerst vind spelen.
Hopelijk, ik heb speciaal voor star citizen dit gekocht: pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC

het voelt alvast heel goed aan, spijtig genoeg was de besturing in bf4 heel slecht waardoor ik hem nog niet echt heb kunnen testen, de occulus rift dk2 heb ik ook besteld met oog op star citizen en vermoedelijk komt er nog wel een bureau die net iets lager is om het joystick gevoel te verbeteren :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Metalkai
Dat is inderdaad ook mijn grootste probleem met de joystick op dit moment. Mijn bureau is gewoon te hoog waardoor ik mijn arm op een unnatuurlijke manier in de lucht moet houden.
Het gaat beter wanneer mijn pols ergens op kan rusten, maar dat gaat natuurlijk een beetje lastig met een joystick. Al heb ik wel gekeken of ik een wrist-extension kan maken bij mijn joystick.

Ik zat ook te kijken naar zoiets als dit: http://www.joyloc.com/joystick_clamp_bracket.htm
Dat zou het probleem waarschijnlijk ook oplossen, zonder het bureau te slopen.

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

Er zijn meerdere opties natuurlijk, maar als je aan een bureau "vast zit" kun je geen Akers-Barnes maken of een Obutto R3volution kopen. Dan moet je bijvoorbeeld bij Ikea een paar Lack of Rian bijzettafels kopen (als de hoogte uitkomt) voor naast de bureaustoel.

• batumulia
Voor wie hem nog niet had gezien, de nieuwe Ten for the Chairman:

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ircghost schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:18:
Ik vlieg ook veel andere dingen (FSX/DCS a10 + ka50/Arma) dus het is voor mij een brede aanschaf :). Verder is de x55 voor die prijs de beste HOTAS ervaring die je kan krijgen denk ik
Let op want helaas heeft de x55 geen dual stage trigger.... Niet handig voor pac-1 en pac-2. echt stom dat zo'n goede joystick geen dual stage trigger heeft. Dus als je a-10c niet zonder dual stage trigger wilt spelen, koop dan een andere joystick...

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 13:02
Kingpinda schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:32:
[...]

Let op want helaas heeft de x55 geen dual stage trigger.... Niet handig voor pac-1 en pac-2. echt stom dat zo'n goede joystick geen dual stage trigger heeft. Dus als je a-10c niet zonder dual stage trigger wilt spelen, koop dan een andere joystick...
Remind me again, what is dual stage ook al weer?

Ik heb ook ooit een joystick gezien die werkte met drukgevoeligheid,.. maar ik kan hem niet meer vinden.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-01 16:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Apache schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Hopelijk, ik heb speciaal voor star citizen dit gekocht: pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC

het voelt alvast heel goed aan, spijtig genoeg was de besturing in bf4 heel slecht waardoor ik hem nog niet echt heb kunnen testen, de occulus rift dk2 heb ik ook besteld met oog op star citizen en vermoedelijk komt er nog wel een bureau die net iets lager is om het joystick gevoel te verbeteren :P
Je koopt een Thrustmaster HOTAS Warthog, en je gaat er Star Citizen mee spelen ipv DCS:A-10? :+

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ircghost

Ircghost

Kingpinda schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:32:
[...]

Hmm.. dat is wel wat raar. Maar voor mij geen game breaker.. kan het ook gewoon aan een button toewijzen.

• Metalkai
Ircghost schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:37:
[...]

Hmm.. dat is wel wat raar. Maar voor mij geen game breaker.. kan het ook gewoon aan een button toewijzen.
Klopt, de X55 heeft een knop bij je pink zitten. Zo kan je de trigger voor normaal use gebruiken, en de pink-knop en trigger voor het dual-stage effect. Zo hoef je je handen of vingers niet te verplaatsen, en krijg je toch het gewenste effect.

• Ircghost

Ircghost

Precies, gewoon een switch

• Metalkai
En voor de duidelijkheid even een plaatje erbij :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rOxqMQ5.png

[ Voor 87% gewijzigd door Metalkai op 06-05-2014 23:17 ]

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 10:13

Apache

amateur software devver

Compizfox schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:34:
[...]

Je koopt een Thrustmaster HOTAS Warthog, en je gaat er Star Citizen mee spelen ipv DCS:A-10? :+
Yep, had iets nodig wat deftig aanvoelde en veel knopjes had :P

Kan iemand even verduidelijken wat die dual stage juist betekend? En gaat dit relevant zijn bij sc?

[ Voor 15% gewijzigd door Apache op 06-05-2014 23:22 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Ircghost

Ircghost

Metalkai schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:13:
En voor de duidelijkheid even een plaatje erbij :P

[afbeelding]
Alsof het al niet duidelijk was :P

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

Apache schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:21:
[...]
Kan iemand even verduidelijken wat die dual stage juist betekend? En gaat dit relevant zijn bij sc?
Als je (in een warbird) de knop een beetje inknijpt, gebruik je de 'machineguns'. Knijp je door, dan begint ook het groter kaliber kanon mee te doen. Omdat je in het algemeen meer MG kogels/schiettijd hebt, ben je zuinig met de beperkte hoeveelheid groot kaliber kogels.

Het is fijn om het op 1 knop te hebben, maar zal geen 'dealbreaker' zijn.

• Metalkai
Ircghost schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:26:
[...]

Alsof het al niet duidelijk was :P
Je weet het maar nooit :P

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Wellicht koop ik ook nog wel een joystickje voor Star Citizen, eerst maar eens kijken hoe speelbaar het is met een toetsenbord. Heb verder geen ervaring met joysticks.

• Metalkai
Momentumlol schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:39:
Wellicht koop ik ook nog wel een joystickje voor Star Citizen, eerst maar eens kijken hoe speelbaar het is met een toetsenbord. Heb verder geen ervaring met joysticks.
Dat is ook de reden waarom ik een goedkope joystick gekocht heb. Ik had nog nooit een game met een joystick gespeeld, en wou het niet riskeren €100+ uit te geven aan iets wat ik later nooit zal gebruiken.
Nu kan ik in ieder geval kijken of ik het wat vind, en zo ja, een hotas kopen.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Ik heb dr in ieder geval al zin in, laat maar komen die alpha.

• Ircghost

Ircghost

Die Thrustmaster Hotas is perfect voor mensen die niet veel geld willen uitgeven, maar een goede ervaring willen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die heb ik ook, maar eigenlijk hoop ik dat Star Citizen gewoon te spelen is met muis+keyboard zoals Freelancer vroeger :)

De X-Box gamepad voor Windows heb ik ook en ook nog eens 2 verschillende Thrustmaster gamepads en een Logitech G25 dus eigenlijk maakt het niet uit, maar toch : Muis+Tobo FTW!!! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sissors
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 01:19:
Die Thrustmaster Hotas is perfect voor mensen die niet veel geld willen uitgeven, maar een goede ervaring willen
Persoonlijk heb ik mijn twijfels hoe goed die voor Star Citizen is, simpelweg omdat hij knoppen mist op de thruster. En is dan één analoge thruster een groot voordeel tov een toetsenbord voor die hand? Ik heb mijn twijfels. Dit itt de duurdere thrusters, die niet alleen meer knoppen hebben, maar soms ook nog een analoge thumbstick achtig iets waarmee je kan strafen.

• Basekid
nero355 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 02:58:
[...]

Die heb ik ook, maar eigenlijk hoop ik dat Star Citizen gewoon te spelen is met muis+keyboard zoals Freelancer vroeger :)

De X-Box gamepad voor Windows heb ik ook en ook nog eens 2 verschillende Thrustmaster gamepads en een Logitech G25 dus eigenlijk maakt het niet uit, maar toch : Muis+Tobo FTW!!! :P :+
Hm ik heb freelancer veel met muis en tobo gespeeld, maar met de joystick raakte ik de vijand toch net wat vaker.

• Basekid
Sissors schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:16:
[...]

Persoonlijk heb ik mijn twijfels hoe goed die voor Star Citizen is, simpelweg omdat hij knoppen mist op de thruster. En is dan één analoge thruster een groot voordeel tov een toetsenbord voor die hand? Ik heb mijn twijfels. Dit itt de duurdere thrusters, die niet alleen meer knoppen hebben, maar soms ook nog een analoge thumbstick achtig iets waarmee je kan strafen.
Wat bedoel je hiermee? welke belangrijke knoppen mis je dan? bijv voor flares of missile selectie ofzo?

• Sissors
  • Niet online
Het is natuurlijk lastig te weten wat je allemaal kan doen. Maar als je links-rechts, omhoog-naarbeneden wilt strafen heb je al 4 knoppen nodig. (Mogelijk zou dat nog kunnen via dat hat dingetje van de joystick zelf, maar niet ideaal). Idd countermeasures, targeting. Schaal van de radar aanpassen, mogelijk dingen met je shield. Control mode wijzigen (decouples vs normaal).

Uiteraard weet ik niet zeker hoeveel daadwerkelijk nodig is. Ik kan me ook prima voorstellen dat je tijdens het vechten juist daarop moet concentreren en niet te moeilijk met wat andere dingen doen. Maar ik heb gewoon mijn twijfels dan of die ene extra analoge input voor thrust nuttiger is dan meer knoppen hebben. (En duurdere HOTAS hebben meer knoppen, schuifjes, etc, dus daar speelt dat niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 07-05-2014 09:55 ]

• Metalkai
Ik vermoed dat je wel flink wat knoppen nodig zal hebben. Zoals Sissors al zei, voor strafing heb je al vier knoppen nodig (of nog beter, een kleine analog stick die je tegenwoordig ook op throttles vindt). Dan kan je de hat switch gebruiken voor het rondkijken (in het geval dat je geen Oculus Rift of TrackIR heb).

Verder zal je waarschijnlijk nog vijf knoppen nodig hebben voor shield controls, 1 voor elke richting van waar je het shield wil focusen, en dan nog 1 om de power distributie te resetten.
Je zal waarschijnlijk ook een paar knoppen hebben voor verschillende weapon-groups, en dan ook nog de algemene power distributie waarmee je de power kan verdelen over weapons/shields/thrusters.

Ik vermoed dat je uiteindelijk toch meer knoppen nodig hebt dan je denkt :P

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 14:51

Knud

Sandvich

Dit vraagt om een ouderwetse round-up van joysticks :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• batumulia
Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als de DFM uit is over een paar weken. Het lijkt me dan wel interresant om een round-up te doen, ik ben ook best geinterreseerd in een joystick maar heb nu geen idee of het zin heeft om een 300€ joystick te gaan kopen als dadelijk de helft niet wordt gebruikt.

• Basekid
Op de fora op RSI loopt een draadje over joysticks, maar daarbij blijft inderdaad het feit dat we nu gewoon niet weten hoe/wat er in het spel nodig is.

• Metalkai
Iemand in mijn fleet heeft twee van bijna elke joystick op de markt gekocht met als doel ze te testen in AC. Ik zal kijken of ik de resultaten ervan kan posten hier wanneer het zover is.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Metalkai schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:21:
Iemand in mijn fleet heeft twee van bijna elke joystick op de markt gekocht met als doel ze te testen in AC. Ik zal kijken of ik de resultaten ervan kan posten hier wanneer het zover is.
Dat is dan wel een behoorlijk onderzoek, ik ben benieuwd naar de resultaten. Zelf nog nooit met een joystick gevlogen, maar zie wel potentie met een x55 aan m'n bureau gemonteerd :P .

Is er trouwens nog nieuws over de klompen :) ?

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:41:
[...]

Hm ik heb freelancer veel met muis en tobo gespeeld, maar met de joystick raakte ik de vijand toch net wat vaker.
Hoe heb je dat gedaan? Freelancer heeft geen joystick support.

Als je nog een leuke space game zoekt voor je joystick is Starlancer wel een aanrader. Kan nog redelijk meekomen grafisch. Er is denk ik alleen geen mogelijkheid om er op een legale manier aan te komen.

• Basekid
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Freelancer heeft geen joystick support.

Als je nog een leuke space game zoekt voor je joystick is Starlancer wel een aanrader. Kan nog redelijk meekomen grafisch. Er is denk ik alleen geen mogelijkheid om er op een legale manier aan te komen.
Hm misschien heb ik het dan wel fout... ik weet bijna zeker dat ik met mn MS Forcefeedback pro het spel heb gespeeld. Maar dit is alweer 7 jaar geleden ofzo.

• Ircghost

Ircghost

Case_C schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:55:
[...]

Dat is dan wel een behoorlijk onderzoek, ik ben benieuwd naar de resultaten. Zelf nog nooit met een joystick gevlogen, maar zie wel potentie met een x55 aan m'n bureau gemonteerd :P .

Is er trouwens nog nieuws over de klompen :) ?
Drogeworst en ik hebben contact gehad met vele verschillende drukkers en die zijn niet in staat om de complexe ontwerpen van Drogeworst uit te voeren (tenzij we drieduizend betalen :P). Dus we zijn nog even aan het kijken naar andere technieken (laten beschilderen/sticker techniek). En anders gaan we voor een contrast ontwerp (dus ipv blauw op wit met witte stukken leeg --> wit ontwerp met blauwe druk). Eind deze week bestel ik uiterlijk zodat het nog mooi en ruim op tijd binnen is.

• batumulia
Ircghost schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Drogeworst en ik hebben contact gehad met vele verschillende drukkers en die zijn niet in staat om de complexe ontwerpen van Drogeworst uit te voeren (tenzij we drieduizend betalen :P). Dus we zijn nog even aan het kijken naar andere technieken (laten beschilderen/sticker techniek). En anders gaan we voor een contrast ontwerp (dus ipv blauw op wit met witte stukken leeg --> wit ontwerp met blauwe druk). Eind deze week bestel ik uiterlijk zodat het nog mooi en ruim op tijd binnen is.
Cool! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik ben ook erg benieuwd hoe het er uit gaat zien :D.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:22:
*pats his PC and Dreamcast version of Starlancer another time*
Basekid schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:35:
Hm misschien heb ik het dan wel fout... ik weet bijna zeker dat ik met mn MS Forcefeedback pro het spel heb gespeeld. Maar dit is alweer 7 jaar geleden ofzo.
Officieel heeft Freelancer inderdaad alleen maar muis+kb ondersteuning. Microsoft had besloten dat ondersteuning voor joysticks verspild geld was, aangezien het aantal games dat nog een joystick nodig had, hard achteruit ging en Microsoft zelf ook net de console-war instapte. Het is 1 van de legio voorbeelden waarom Roberts nu een spel wil maken zonder publisher, want dat soort management-besluiten werken de game alleen maar tegen.

• Basekid
Hm dan heb ik denk ik zitten dromen :) Was het waarschijnlijk Starlancer.

Mn HOTAS is binnen, zitten toch nog redelijk wat knoppen op, in totaal 9 + trigger + hat button

• batumulia
En de nieuwe Wingsmans Hangar alweer:

Hij is nog wel aan het uploaden op dit moment :)

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:08:
[...]

*pats his PC and Dreamcast version of Starlancer another time*

[...]

Officieel heeft Freelancer inderdaad alleen maar muis+kb ondersteuning. Microsoft had besloten dat ondersteuning voor joysticks verspild geld was, aangezien het aantal games dat nog een joystick nodig had, hard achteruit ging en Microsoft zelf ook net de console-war instapte. Het is 1 van de legio voorbeelden waarom Roberts nu een spel wil maken zonder publisher, want dat soort management-besluiten werken de game alleen maar tegen.
Ondanks het besluit moet ik wel eerlijk zeggen dat de besturing van Freelancer erg goed werkte. Eigenlijk was het ook veel meer een space shooter.

• engessa
  • Niet online
Volgens mij komt CIG ook zelf met een joystick, logischerwijs zou die het beste zijn voor Star Citizen ;) Of dat zo is, is natuurlijk afwachten. Voorlopig hou ik het bij tobo en muis en een xbox controller.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Zou een oude xbox1 controller werken op een PC? ik heb namelijk nog zon ding liggen

• batumulia
Momentumlol schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:32:
Zou een oude xbox1 controller werken op een PC? ik heb namelijk nog zon ding liggen
Geen idee eigenlijk, die dingen hadden toch geen native usb aansluiting? Je zou hem kunnen proberen in de Hangar, werkt tie daar, dan zal hij ook wel in de DFM werken.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet die Xbox1 controller doorknippen en solderen op een USB kabel. Heeft vroeger een huisgenoot van mij gedaan en dat werkte. Er is dan een speciaal programmaatje waarmee je buttons kan aanpassen ed. Op internet vind je wel een tut.

• nero355

nero355

Momentumlol schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:32:
eBay convertertje FTW!!! d:)b

Maar tenzij het gaat om de eerste serie heerlijke grote controllers die ze IMHO weer moeten maken zou ik zeggen haal gewoon een X-Box 360 controller for Windows van MS zelf of Thrustmaster eventueel dan ben je altijd 100% compatible zonder gezeik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• engessa
  • Niet online
Ik heb deze gekocht: http://www.dx.com/p/pc-wi...0-controller-black-188982

Microsoft verkocht vroeger zelf ook zo'n adapter maar die is nergens meer te krijgen. Deze werkt met de officiele drivers en doet het uitstekend onder windows 7. Ik gok zo dat de meeste tweakers wel ergens een xbox controller hebben en anders pik je die voor een paar cent tweedehands op.

• nero355

nero355

Dat werkt niet i.c.m. de controllers van de eerste X-Box ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je kan nu meerdere orgs joinen. Het nieuwe org systeem is gelanceerd:

https://robertsspaceindus...ation-Membership-Launched

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 14:52
Ga zelf gewoon gebruik maken van tobo+muis en eventueel mijn xbox360 controller. Welk het beste werkt :)

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:27:
Je kan nu meerdere orgs joinen. Het nieuwe org systeem is gelanceerd:

https://robertsspaceindus...ation-Membership-Launched
En bij dezen een application ingestuurd voor de GoT org. :)

• Jorrie
Ik ook :)

Star Citizen

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.