[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.886 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

chrisistweak schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:00:
[...]

Ik had ook ooit aangegeven wel mee te willen werken aan dat cadeau voor CS crew.
Was waarschijnlijk alleen in de toen geposte poll.

Laat maar weten als je nog wat crowdfunding kan gebruiken.
Ah, ik kan niet de gegevens in zien van de poll (als in, wie gereageerd hard) en je hebt duidelijk al langere tijd niet meer gereageerd, dus ik kon het niet weten, sorry!

In principe kun je meedoen, maar er is al geld zat.. dus het is een beetje overbodig. Behalve dat je dan als het ware je naam inkoopt op de lijst (tegen hetzelfde minimale bedrag als anderen). Maar, ik ben slechts de rekeninghouder en bedenker op het moment, dus het is aan de rest om te zeggen of zij daar akkoord mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ircghost schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:31:
[...]

Ah, ik kan niet de gegevens in zien van de poll (als in, wie gereageerd hard) en je hebt duidelijk al langere tijd niet meer gereageerd, dus ik kon het niet weten, sorry!

In principe kun je meedoen, maar er is al geld zat.. dus het is een beetje overbodig. Behalve dat je dan als het ware je naam inkoopt op de lijst (tegen hetzelfde minimale bedrag als anderen). Maar, ik ben slechts de rekeninghouder en bedenker op het moment, dus het is aan de rest om te zeggen of zij daar akkoord mee gaan.
Ik heb er geen problemen mee, geeft toch een beetje het idee dat er wel een grote GoT SC groep is :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Ja ik vind het ook niet erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Prima hoor - hoe meer mensen, hoe leuker!

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Prima van mijn kant :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Aye! :+

[ Voor 33% gewijzigd door CrackSlet op 24-04-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisistweak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 19:13
Ircghost schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:31:
[...]

Ik zag wat berichten van mensen die niet betaald zouden hebben. Kreeg het idee dat er misschien een tekort was. Maar als er genoeg is dan hoef ik niet mee te doen.

Ben erg benieuwd wat ze er van gaan vinden. Blijft een topidee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer hoe beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Iedereen heeft betaald gelukkig, net de laatste twee overboekingen binnengekregen vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Gisteren zag ik (voor het eerst) het knopje "Upgrade" (325a). Was toch even spannend om te drukken, met al die "melting will make you lose Alpha access" verhalen.

Na 3 keer de FAQ te hebben gelezen dat Upgraden veilig, toch geklikt en het ging goed. lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kan mij voorstellen dat dat lekker tenenkrommend is ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37
StarWolfer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:26:
Gisteren zag ik (voor het eerst) het knopje "Upgrade" (325a). Was toch even spannend om te drukken, met al die "melting will make you lose Alpha access" verhalen.

Na 3 keer de FAQ te hebben gelezen dat Upgraden veilig, toch geklikt en het ging goed. lol :)
Wat bedoel je precies? Heb je je standaard 300i geüpgraded naar de 325a of juist de 325a ergens naar toe?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Mattie112 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:13:
[...]
Wat bedoel je precies? Heb je je standaard 300i geüpgraded naar de 325a of juist de 325a ergens naar toe?
Het eerste. De Bounty Hunter pledge (met 300i) voorzien van een 325a upgrade (los aangeschaft). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Missen we wel net de fan arts and crafts pagina met onze klompen :P

Fan Spotlight Arts And Crafts

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een interview met Chris Roberts op Pax
YouTube: Star Citizen interview with Chris Roberts - PAX East 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Best een leuke vraag van de interviewer: hoe houd CR de verwachtingen van z'n fans in toom. Ik denk persoonlijk dat het super ambitieus is en dat door het (schijnbaar) enthosiaste team wij als fans een redelijke complete ervaring gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het gemist heeft. Ze doen nu een wekelijkse update over de DFM:
https://robertsspaceindus...Weekly-Report-April-21-25

En het gifting systeem gaat sterk veranderen om de grey market verder te voorkomen:
https://robertsspaceindus...835-Gifting-Changes-Alert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
En er is weer een nieuwe stretch goal behaald, ben benieuwd wat het mystery object is :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

Het blijft gewoon hard gaan die stretch goals. Mooi zo des te meer bonus items. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Half jaar geleden zei ik al dat ze de 50 Miljoen wel zouden halen en met dit tempo gaan ze er strak overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Al is het tempo er redelijk uit de laatste tijd maar nog steeds eigenlijk bizar veel voor een crowdfunding game die alweer een tijd bezig is.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eigenlijk wel een aardige vertraging verwacht na het op gaan van de Alpha slots, maar valt blijkbaar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky bstid.
10 for the chairman Chris die aangeeft dat DFM in 3e week van Mei zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:23:
Cheeky bstid.
10 for the chairman Chris die aangeeft dat DFM in 3e week van Mei zou moeten komen.
De zoveelste vertraging, waarbij deze natuurlijk verwacht was al, maar ik zou die derde week van mei wel met een hele grote korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik had het wel verwacht na het uitkomen van de eerste wekelijkse update. Die breng je niet uit als je op het punt staat de DFM te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Tsja, Patience is a virtue.

Maar wees eerlijk. Heb je liever vandaag een dogfight module die zo buggy is dat je eigenlijk nog niets mee kunt, of wacht je liever tot ze iets hebben wat daadwerkelijk bruikbaar is en het team ook van bruikbare feedback kan voorzien? Volgens mij zie ik doorgaans toch niet al te positieve reacties op games die te vroeg (en dus te buggy) zijn uitgebracht. De voorbeelden zijn legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De vraag is dan: 1. Is het niet alsnog compleet buggy, wat toch goed gepraat wordt omdat het een alpha is. En 2. Het probleem is niet zozeer dat ze een bruikbaar iets willen leveren, maar dat ze zo slecht zijn in voorspellen wanneer ze iets releasen. Vandaar dus ook dat ik die derde week van mei met een korrel zou zou nemen, ik denk dat je blij moet zijn als het nog in mei wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ze hebben toch niet eerder een concrete DFM release datum gegeven (op die van december na)? Ik denk wel dat ie uiteindelijk in mei komt, misschien einde van mei maar ik heb er wel vertrouwen in :)

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sissors schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:50:
Het probleem is niet zozeer dat ze een bruikbaar iets willen leveren, maar dat ze zo slecht zijn in voorspellen wanneer ze iets releasen. Vandaar dus ook dat ik die derde week van mei met een korrel zou zou nemen, ik denk dat je blij moet zijn als het nog in mei wordt gereleased.
Het lijkt me ook ontzettend complex en dus moeilijk een concrete datum te geven, ze lopen nu waarschijnlijk van het ene tegen het andere technische probleem aan, van game-engine tot back end, zeker als het ze het allemaal gelijktijdig en geïntegreerd live moeten gaan brengen voor de alpha.

De presentatie op PAX was veel minder omvattend lijkt me, maar ook niet bepaald vlekkeloos, en ik kan me voorstellen dat ze juist daar een goede indruk wilden maken en er alles aan hadden gedaan (waarna het vervolgens dus alsnog niet bepaald lekker liep), wat mij betreft beloofde dat niet heel veel goeds voor een speelbare release op korte termijn. In die zin lijkt mei me dus ook wat ambitieus.

Ik denk ook dat ze meer dan andere games te maken hebben met een veeleisende en ongeduldige achterban die voor het grootste gedeelte al een (soms behoorlijk) bedrag in de game hebben geïnvesteerd, daarnaast is iedereen na jaren van geen enkele fatsoenlijke spacesim superongeduldig om weer eens zoiets te spelen. Ze willen dus de gemoederen bedaren met concrete data, die wil ik ook graag, maar ik vrees dat mei ook met een korrel zout zal moeten worden genomen, en als het al wel lukt, dat het mogelijk niet aan de verwachtingen gaat voldoen, vooral op het 'playability' vlak (grafisch zal het wel ongetwijfeld top zijn om te zien).

En dan moeten ze dus opnieuw de gemoederen tot bedaren krijgen in de community, een duivels dilemma, ik zou niet graag in hun schoenen staan op dit moment denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Sissors schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:50:
2. Het probleem is niet zozeer dat ze een bruikbaar iets willen leveren, maar dat ze zo slecht zijn in voorspellen wanneer ze iets releasen.
De DFM is het eerste speelbare wat mensen in handen gaan krijgen, dit willen ze goed hebben.
Iets goed afleveren trekt waarschijnlijk weer een heel deel nieuwe mensen aan, dus kassa.

Met iets goed bedoel ik niet dat het al zo goed als af moet zijn, maar gewoon de verwachtingen van de mensen overtreffen. Dan genereer je weer een flow aan positief nieuws ;)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens, de DFM is de belangrijkste module release, de eerste indruk. Normaal is het wel zo dat een alpha release een enorme bugfest is, maar CIG kan zich dat niet meer permitteren (hoewel er nog steeds aardig wat bugs in zullen zitten).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia

De nieuwe Ten for the chairman is weer uit. Chris bevestigd hierin dat de DFM in 2 tot 3 weken wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hopelijk komt het in ieder geval uit voor 16 juni, anders kan ik uberhaubt er niet mee spelen totdat ik terugkom ik augustus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:02
Ik moet maar eens een nieuwe videokaart regelen, anders kan ik het uberhaupt niet spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-08 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:22:
Ik had eigenlijk wel een aardige vertraging verwacht na het op gaan van de Alpha slots, maar valt blijkbaar wel mee.
Ik denk dat PAX east voor hernieuwd enthousiasme heeft gezorgd. Ik denk er zelf ook over na om (weer) een upgrade te doen omdat het er zo awesome uitziet. :)

Dat gezegd hebbende, het is toch wel wat verontrustend dat de DFM pas in 3e week mei komt. Dat is 6 maanden later dan beloofd. Ik vrees dan ook voor de huidige verwachte release dates als de ontwikkeling in dit tempo wordt voortgezet ...

[ Voor 23% gewijzigd door ennas7 op 30-04-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Gewoon een kwestie van nergens rekening mee houden. Dan valt het altijd mee.

Kijk ook naar de non-crowdfunding games. Er worden nu games aangekondigd (Witcher 3, Dragon Age Inquisition, Cyberpunk 2077) die wellicht al langer in ontwikkeling zijn dan SC en waar nu pas een (voorlopige) releasedate voor wordt afgegeven.
Die games hebben op zeker ook tegenvallers gehad in de planning maar daar hebben wij gamers geen weet van. Alleen wat geruchten hier en daar.

Dat is en blijft het mooie van SC dat ze de gamers in zo'n vroeg stadium al betrekken.

[ Voor 1% gewijzigd door roepie88 op 30-04-2014 12:17 . Reden: zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ennas7 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat PAX east voor hernieuwd enthousiasme heeft gezorgd. Ik denk er zelf ook over na om (weer) een upgrade te doen omdat het er zo awesome uitziet. :)

Dat gezegd hebbende, het is toch wel wat verontrustend dat de DFM pas in 3e week mei komt. Dat is 6 maanden later dan beloofd. Ik vrees dan ook voor de huidige verwachte release dates als de ontwikkeling in dit tempo wordt voortgezet ...
Heeft niks te maken met het tempo van de ontwikkeling, die gasten zijn wel aan het bingen. De DFM die in december zou komen was een kleine demo op basis van de brakke Cry Engine server backend die toch niet in de game gebruikt gaat worden. Nu komt er een volledige multiplayer game (Arena Commander) met verschillende game modes en een volledig zelf ontwikkelde backend. De scope is wel even veranderd natuurlijk.

Het is overigens ook mogelijk dat een kleinere groep al in de 2e week aan de slag kan (misschien OB's oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik dacht dat ze op PAX ook gewoon al hun eigen engine lieten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Ircghost schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:29:
Ik dacht dat ze op PAX ook gewoon al hun eigen engine lieten zien
De engine is cryengine, de backend is iets anders, custom ontwikkeld voor star citizen en klopt dat die al gebruikt werd op pax.

Mijn visie is dat nu ze deze eerste grote berg werk verzet hebben de rest incrementeler is, er is gewoon een grotere initial ramp up nodig dan gedacht, maar de rest van de features kan waarschijnlijk wel vlotter worden toegevoegd omdat de basis er is, zowel aan de client als de server kant. De geschatte timeline hoeft dus niet in verhouding af te wijken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Apache schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:19:
[...]

De engine is cryengine, de backend is iets anders, custom ontwikkeld voor star citizen en klopt dat die al gebruikt werd op pax.

Mijn visie is dat nu ze deze eerste grote berg werk verzet hebben de rest incrementeler is, er is gewoon een grotere initial ramp up nodig dan gedacht, maar de rest van de features kan waarschijnlijk wel vlotter worden toegevoegd omdat de basis er is, zowel aan de client als de server kant. De geschatte timeline hoeft dus niet in verhouding af te wijken.
Is er ook ergens een timeline te vinden? Ik lees namelijk een hoop conflicterende berichten betreffende releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

[...]

Ik zei het wat onhandig, ik bedoel de server backend engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 07:34

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Hoewel er altijd natuurlijk redenen zijn voor vertragingen, blijft de DFM gigantisch vertraagd. En dat was niet alleen de initiele vertraging, daarna is het nog een paar keer uitgesteld. Ik ga er dus eigenlijk half vanuit dat je de timeline met twee kan vermenigvuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:49:
[...]

Hoewel er altijd natuurlijk redenen zijn voor vertragingen, blijft de DFM gigantisch vertraagd. En dat was niet alleen de initiele vertraging, daarna is het nog een paar keer uitgesteld. Ik ga er dus eigenlijk half vanuit dat je de timeline met twee kan vermenigvuldigen.
Je kan echt geen conclusies trekken over de hele timeline gebaseerd op de DFM. Er wordt parallel ontwikkeld en er hoeft niet from scratch een hele backend ontwikkeld te worden voor elke module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Sissors schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:49:
[...]

Het is maar één keer uitgesteld eigenlijk (in December). Daarna hebben ze nooit vaste datums gegevens, dus kan je niet echt van uitstel spreken. Daarnaast is de grootste reden voor de vertraging de multiplayer back-end geweest, wat ook gebruikt zal worden voor elke andere module. Dat hoeven ze dus niet voor elke module weer opnieuw te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag post gekregen uit Canada: http://i.imgur.com/CbfQJIq.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door engessa op 30-04-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Weer een nieuwtje (voor mij i.i.g.): GamesCom in Keulen!

CIG gaat daar een heel event organiseren (los van de Gamescom; je hoeft dus geen entrébewijs te kopen; maar die 11 euro voor een dagticket is ook maar peanuts).

Ik heb eigenlijk wel zin om daar heen te gaan, wie gaat(/wil) daar heen (/gaan)? Ik heb voor vrijdag de 15e gevote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reis zal waarschijnlijk duurder zijn.
Ben er nog niet uit of ik wil gaan maar het lijkt me wel leuk om corp mates/tweakers te ontmoeten.
Gelukkig heb ik een eigen auto (omg Ehv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook interesse om te gaan, ook voor de 15e gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Er gaat op dit moment ook een peiling rond over een "Tweakerstrein" die rechtstreeks naar de Gamescom gaat. Misschien leuk om daar ook is naar te kijken? Ik ga in ieder geval mee mocht dit een realiteit worden en zal dan aansluitend ook naar het Star Citizen event gaan.

Voor meer informatie zie: Peiling: De Tweakers Gamescom express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Rofl, das wel geniaal eigenlijk :D
Deze via de Star Citizen site gekocht?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Renquin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:28:
[...]

Volgens mij kreeg je zo'n pas als je in het begin van de funding al had gedoneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
batumulia schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:58:
[...]

Volgens mij kreeg je zo'n pas als je in het begin van de funding al had gedoneerd.
De Golden Ticket van RSI is wat anders. Die kreeg je als je je voordat de crowdfunding kickoff begon al op de RSI site had geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat is toch van de SC tak van Goonswarm? (Oftewel Something Awful forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37
dahakon schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:05:
[...]

De Golden Ticket van RSI is wat anders. Die kreeg je als je je voordat de crowdfunding kickoff begon al op de RSI site had geregistreerd.
Ik heb een golden ticket idd, geen idee wat ik er mee kan maargoed :p

edit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/14526-knipsel.png

zo te zien krijg ik dus ooit iets extra's :p

[ Voor 17% gewijzigd door Mattie112 op 01-05-2014 10:47 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Mattie112 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:43:
[...]

Ik heb een golden ticket idd, geen idee wat ik er mee kan maargoed :p
Een rondleiding in de Star Citizen chocolade fabriek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ik ga waarschijnlijk ook naar GamesCom, donderdag of vrijdag. Ben wel erg benieuwd wat CGI gaat doen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De goons doen ook aan golden tickets? :)

Ik heb er ook een van SC, misschien dat we wat eerder met de DFM aan de slag kunnen, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm lijkt me wel leuk om naar dat event te gaan voor een mid(dag).

Ik heb eerlijk gezegd niet zo zin om met een tweakers trein te gaan. Lijkt het wat om met wat mensen met de auto te gaan (heb zelf dan wel geen auto...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik weet dat ze het allemaal binnen de regels van het spel doen (kan ook niet anders tenslotte), maar een groep spelers die zich als primair doel stelt om, zoals ze het ook in Eve Online doen, andere spelers zoveel mogelijk het leven zuur te maken blijf ik toch wat moeite mee houden.

Aan de andere kant, het is wel een humoristische brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kleine kindjes hou je altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dat is eigenlijk toch wel mijn grootste angst met SC: dat de 'verse net zoals in EVE gewoon compleet PvP wordt (in mijn ogen: niet leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Als het goed is moet de PVP slider dat voorkomen. Moet je wel grotendeels in UEE controlled space blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Renquin schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:28:
[...]

Nee. [FLJK] Goonrathi (inderdaad een van de orgs ontstaan op Something Awful) heeft wat mensen naar Pax East gestuurd en daar hebben ze iets van 1000 van deze kaarten uitgedeeld aan oa Chris en Erin Roberts, Wingman, Sandi en aan alle lui die daar in de zaal stonden. Dit om alvast wat naamsbekendheid te creeeren en al wat mensen te spreken van andere organisatie's.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:15:
De goons doen ook aan golden tickets? :)

Ik heb er ook een van SC, misschien dat we wat eerder met de DFM aan de slag kunnen, maar dat weet ik niet.
Jup. En nee, dit is dus niet hetzelfde als de golden card van Star Citizen. Deze kaart heeft op de achterkant een QR code die leidt naar een 'speciale' website waar je een spelletje kunt spelen. Nu nog exclusief voor de houders van deze kaart ;)
Weemism schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:06:
[...]

Ik weet dat ze het allemaal binnen de regels van het spel doen (kan ook niet anders tenslotte), maar een groep spelers die zich als primair doel stelt om, zoals ze het ook in Eve Online doen, andere spelers zoveel mogelijk het leven zuur te maken blijf ik toch wat moeite mee houden.
'Goonfear'. Ik heb nooit EVE gespeeld, ben al jaren lid van SA en naar mijn idee hebben ze een hele gezonde houding ten opzicht van games. Je speelt je games voor de lol en je moet het vooral niet te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Snoz Lombardo schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:41:
Als het goed is moet de PVP slider dat voorkomen. Moet je wel grotendeels in UEE controlled space blijven.
En daar begint het dus voor mij al. Ik wil exploring doen, en dan moet je toch echt naar fringe space. Ik snap dat dat niet veilig is (want er is daar geen UEE police), maar ik heb geen zin in PvP gevechten. Bij EVE zijn er gewoon hele regios die je niet in komt als je van een bepaalde clan bent. Dit limiteert je speelruimte toch wel significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

engessa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:55:
'Goonfear'. Ik heb nooit EVE gespeeld, ben al jaren lid van SA en naar mijn idee hebben ze een hele gezonde houding ten opzicht van games. Je speelt je games voor de lol en je moet het vooral niet te serieus nemen.
Dat laatste kunnen we het over eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:00:
[...]

En daar begint het dus voor mij al. Ik wil exploring doen, en dan moet je toch echt naar fringe space. Ik snap dat dat niet veilig is (want er is daar geen UEE police), maar ik heb geen zin in PvP gevechten. Bij EVE zijn er gewoon hele regios die je niet in komt als je van een bepaalde clan bent. Dit limiteert je speelruimte toch wel significant.
Klopt niet helemaal, Star Citizen wordt nooit 100% PvP, maar in de gevaarlijke gebieden zal de PvP slider niet echt werken, dus wel meer kans dat je een echt persoon tegenkomt. Maar je moet het zo zien, fringe space is gewoon gevaarlijk ongeacht of je NPC's of echte spelers tegenkomt, dus daar moet je sowieso goed op voorbereid zijn. Hoe hoger de beloning, hoe hoger het risico.

Overigens kunnen in SC orgs niet complete systemen controleren volgens CR. Dus dat soort EvE praktijken zullen niet mogelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En dat vind ik één van de nadelen toch wel aan SC, empire building gaat niet echt mogelijk zijn, en het is voornamelijk NPC driven ipv player driven, wat toch de sterke kanten van Eve zijn.

Al denk ik wel dat als die systemen lucratief zijn, dat ze in de praktijk gewoon door organisaties geclaimed worden. Sowieso als je een Bengal Carrier hebt die nooit verdwijnt, dan zal je daar permanent een flinke vloot omheen hebben hangen.

En in Eve is er niet echt een gebrek aan ruimte. Ook als je niet in 0.0 komt. Waar overigens de lokale bewoners kunnen willen dat je niet komt, maar dan moeten ze je eerst te pakken krijgen. En dan heb je ook nog NPC 0.0 waar je iig gewoon in elk station kan docken, en Providence waar de locals lief zijn.
En goons in Eve, tja ik heb nooit begrepen wat nou de big deal daarmee was. Ze hebben vooral een imago, maar in de praktijk gedragen ze zich niet heel bijzonder anders dan de meeste andere grote groepen. Vooral veel jaloezie tov de Goons imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:07:
[...]
Overigens kunnen in SC orgs niet complete systemen controleren volgens CR. Dus dat soort EvE praktijken zullen niet mogelijk zijn.
Het blijft gissen voor nu, maar ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Bij Eve heb je inderdaad player owned stations ed. van waaruit wordt geopereerd door specifieke clans en waarmee de logistiek van een hele sector/regio wordt gecontroleerd. Dat zal bij SC niet het geval zijn, maar het belet clubs als Goonsquad niet om in bepaalde sectoren te gaan 'squatten' om vervolgens alles wat door een jumphole die sector binnenkomt ongezien af te knallen, en de resten van je schip te salvagen

Het lijkt me lastig om een balans te vinden tussen een immersive spel waarbij je ook dit soort dynamiek nodig hebt voor de genoemde high risk high pay, en een spel waar je net als vroeger bij Privateer/Freelancer niet continu wordt blootgesteld aan idioten die het spelen onmogelijk maken zodra je je buiten 'sandboxspace' waagt.

Een spel moet moeilijk zijn om het uitdagend te maken, maar anders dan bij een gewoon uitdagende AI maakt het PVP element het ook persoonlijk waardoor je dingen als griefing krijgt. Voor veel (PVE) spelers, inclusief mijzelf, is daar totaal geen lol aan en ben je inderdaad beperkt tot UEE space.

Eve zit wat dat betreft helemaal aan de ene kant van het spectrum, en is bijna louter PVP met bovengenoemde kenmerken, de vorige games van CR waren totaal aan de andere kant en waren jiost puur PVE games (en ik geloof ook het type game waar de meeste backers op zitten te wachten die zich nog z'n oude games kunnen herinneren en er veel lol aan hadden).

Ik hoop dus vooral dat SC zich, om beide kampen tevreden te stellen, niet laat verleiden door de PVP trend die al jaren in FPS games aan de gang is, en gewoon goede en belonende PVE actie en immersion biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Zou vet zijn dat wanneer een Organisation toch zo'n foothold weet te krijgen in een bepaalde region, dat CIG gewoon een gigantische NPC vloot (UEE Bengal Carrier, bombers, fighters) op ze af stuurt en ze daar wegjaagt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft het campen bij jumpholes. Ze willen een soort systeem invoeren dat als je door een jumphole gaat je op meerdere random locaties terecht kan komen. Op deze manier is er dus geen 1 locatie waar spelers jou kunnen opwachten om neer te knallen.

SC zit wel meer in het PvE (of PvA) spectrum, maar ze willen ook grotere PvP battles toestaan, dus ja wordt lastig om allemaal te balanceren. We gaan het zien tijdens de PU alpha/beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Dit soort discussies blijven natuurlijk vooral gissingen tot er daadwerkelijk een spel is. SQ42 en een private server zullen vooral voor de mensen zijn die lekker in hun eentje willen spelen, de PU zal voor iedereen zijn die (deels gedwongen) samen met anderen wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:56:
Wat betreft het campen bij jumpholes. Ze willen een soort systeem invoeren dat als je door een jumphole gaat je op meerdere random locaties terecht kan komen. Op deze manier is er dus geen 1 locatie waar spelers jou kunnen opwachten om neer te knallen.
Dat klinkt wel goed. En ik vind grote PVP battles ook helemaal prima, zolang ik daar als PVE speler maar niet door beperkt wordt om het spel in zijn volledigheid te beleven.

Wat dat betreft zou een systeem dat vergelijkbaar is met WoW misschien het beste zijn, grote geïsoleerde PVP slagvelden, en daarmee een manier om je dominantie als corp te tonen, en/of selecte PVP zones die je specifiek moet opzoeken om met andere spelers te kunnen PVP'en, en/of een 1 on 1 duelling systeem waarbij je de keuze hebt een PVP gevecht aan te gaan of niet.

Wat mij betreft alle drie van de bovenstaande, maar dan dus wel de keus om PVP in zijn geheel te vermijden als je daar niets mee hebt.

Het blijft inderdaad gissen ja, maar ik zou het wel jammer vinden aangewezen te zijn op private servers of alleen Squadron 42 voor PVE. Het blijft namelijk wel leuk om met anderen samen te spelen, alleen dan liefst zonder de zorgen dat je at random en om niets wordt afgeschoten.

V.w.b. Squadron 42 als enige PVE optie, ik denk dat een groot aantal spelers juist op zoek zijn naar een Privateer-achtige ervaring dan de Wing Commander-ervaring zoals waarschijnlijk bij Squadron 42.

[ Voor 42% gewijzigd door Weemism op 01-05-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisistweak
Volgens mij gebruiken ze een soort instancing. Ze kunnen maar een beperkt aantal ships renderen in een ruimte. Dus het opzetten van een gigantische vloot lijkt me onmogelijk.

Maar ik hou wel van een beetje gevaar. En als organizations zich echt gebieden toe-eigenen dan zal er wel tegenstand komen. Of mensen die naar dat gebied willen zorgen dat ze in een grote vloot gaan.
Net als containerschepen nabij de somalische kust. Een groot konvooi. Die dan ook beveiliging kunnen inhuren.

En ik denk dat de mods en gm's ook economische sancties op kunnen leggen. Trading naar een bepaald gebied stilleggen. Prijzen van goederen in die regio gaan dan gigantisch omhoog.
Mensen zelf die geen zaken meer doen met bepaalde organizations.

Ik neem aan dat er in EVE ook wel tegenstand is?

Het blijft vooralsnog speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Wat Weemism zegt is eigenlijk precies wat ik ook wil: PvP battles etc is allemaal prima, als ik daar als PvE maar niet door belemmerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar dat is onmogelijk, tenzij je een puur PVE server zou oprichten. Je kan niet hebben dat een organisatie het plan heeft de trade in een gebied te controleren waar de UEE weinig te zeggen heeft, en dat jij daar risicoloos doorheen wandelt omdat je het puur PVE checkboxje hebt aangevinkt.

Je zal waarschijnlijk nagenoeg totaal onder PvP uit kunnen komen, maar dan wel als je in veilige gebieden blijft.

@crisistweak. In Eve zijn er altijd 2-3 grote powerblocks die elkaar een beetje in balans houden. En als eentje wint dan valt die twee weken later uit elkaar in ruzies. Ik heb zelf ook het liefst dat GMs zich niet op die manier ermee bemoeien. Het begint al met een enorm risico op corrupte GMs. En de game mechanics zouden het in orde moeten houden, niet acties van GMs.

In Eve ga je overigens nagenoeg nooit in een groot konvooi met transportschepen. En we weten natuurlijk nog lang niet hoe dat in SC zal lopen, maar één ding zal wel gelijk zijn: Grote konvooien trekken veel aandacht. Ja ze zijn lastiger aan te vallen, maar het verdedigen van een konvooi over een complete route is veel lastiger dan op één plaats een hinderlaag leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dat klopt ook weer wat je zegt.. ik weet niet wat een goede oplossing dan is... (om te krijgen wat ik wil).

We merken het wel, ik heb het idee dat CR PvE minstens net zo veel lol wil laten hebben als PvP (misschien zelfs wel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC is geen Eve dus al die speculaties zijn en voorbarig en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

chrisistweak schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:28:
Ik neem aan dat er in EVE ook wel tegenstand is?
Tegenstand genoeg, maar bijvoorbeeld Goonsquad is zo machtig in EVE dat er niets tegen te beginnen is door los georganiseerde spelers. De sectoren waar ze opereren zijn feitelijk niet toegankelijk voor buitenstaanders waardoor de speelruimte beperkt wordt. Je moet je dus in grote corps organiseren, en die moeten ook nog eens allianties aangaan om überhaupt een vuist te kunnen maken. Charmant op een manier, en EVE is ook bewust zo ontworpen, maar onspeelbaar voor een casual speler, en al helemaal niet voor PVE explorers, traders en quest-based spelers die wel het hele universum willen verkennen.
Sissors schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:40:
Maar dat is onmogelijk, tenzij je een puur PVE server zou oprichten. Je kan niet hebben dat een organisatie het plan heeft de trade in een gebied te controleren waar de UEE weinig te zeggen heeft, en dat jij daar risicoloos doorheen wandelt omdat je het puur PVE checkboxje hebt aangevinkt.
Je doet in je opmerking de aanname dat PVP synoniem is aan het moeten kunnen controleren van de trade in een gebied, dat gaat m.i. weer een stap verder, en dan zou een onontkoombaar PVP systeem idd noodzakelijk zijn. Ik had het alleen over combat.
Ik hoop dat trade gewoon vrij staat straks, en dat er dus een PVP combat systeem komt voor de mensen die dat willen (en waarmee je als corp ook wel daadwerkelijk voordeel uit kan halen qua unieke rewards en/of een mondiale of regionale scoreladder).
Anders wordt het mogelijk te veel Eve in FPS vorm, en is er veel minder te halen voor PVE spelers die iets zoeken in de sfeer van de vroegere games van Chris en Erin Roberts (waarschijnlijk dus een belangrijk aandeel van hun backers).
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:11:
Daarom is het ook een forum, mensen kunnen hun verwachtingen, analyses en hoop uitspreken, en daarover discussiëren.

En inderdaad, we merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:11:
Denk je? Maar Eve is wel een universum met toch serieuze overeenkomsten. Dus veel van de dingen die daar gelden, kan je iig over nadenken of die ook relevant zijn voor SC. En het wordt redelijk rustig hier als we niet zouden mogen speculeren. Zie zelf geen probleem met wat onderbouwd speculeren.
Tegenstand genoeg, maar bijvoorbeeld Goonsquad is zo machtig in EVE dat er niets tegen te beginnen is door los georganiseerde spelers. De sectoren waar ze opereren zijn feitelijk niet toegankelijk voor buitenstaanders waardoor de speelruimte beperkt wordt. Je moet je dus in grote corps organiseren, en die moeten ook nog eens allianties aangaan om überhaupt een vuist te kunnen maken. Charmant op een manier, en EVE is ook bewust zo ontworpen, maar onspeelbaar voor een casual speler, en al helemaal niet voor PVE explorers, traders en quest-based spelers die wel het hele universum willen verkennen.
Maar heb je daar echt veel last van? Want je hoeft niet het hele universum door. Overigens als je wilt exploren in Eve kan je in principe dat overal doen. Je primaire probleem is dat je geen docking rights hebt in Goon space (of andere sov 0.0 space met uitzondering van Providence). En tuurlijk ze zullen je weleens pakken, maar in principe is het grotendeels leeg, en met een niet te groot schip met cloak ben je behoorlijk lastig te pakken.

Als casual player kan je wel in high sec, low sec of Providence uit de voeten (theoretisch ook in npc 0.0, maar gemiddeld is dat gevaarlijker dan sov 0.0).

Tegelijkertijd wat we wel redelijk weten is dat het in SC sowieso minder zal zijn dan in Eve. Maar ik denk wel dat het er is.
Je doet in je opmerking de aanname dat PVP synoniem is aan het moeten kunnen controleren van de trade in een gebied, dat gaat m.i. weer een stap verder, en dan zou een onontkoombaar PVP systeem idd noodzakelijk zijn. Ik had het alleen over combat.
Ik hoop dat trade gewoon vrij staat straks, en dat er dus een PVP combat systeem komt voor de mensen die dat willen (en waarmee je als corp ook wel daadwerkelijk voordeel uit kan halen qua unieke rewards en/of een mondiale of regionale scoreladder).
Anders wordt het mogelijk te veel Eve in FPS vorm, en is er veel minder te halen voor PVE spelers die iets zoeken in de sfeer van de vroegere games van Chris en Erin Roberts (waarschijnlijk dus een belangrijk aandeel van hun backers).
Niet onontkoombare combat, maar ik denk als een organisatie serieus is om de trade in een onveilig systeem te controleren, dat de kans behoorlijk groot is dat ze je onderscheppen. Ik hoop dus ook juist daarom dat er PVP komt in de PU*, ik begrijp dat jij er niet op zit te wachten, maar het maakt wel het een imo 'diepere' spelervaring. Waarbij acties gevolgen hebben.

* Als je krijgt dat je een puur apart PVP gedeelte hebt enkel en alleen voor degene die op dat moment het willen doen, dan heb je in principe gewoon enkel de DFM, en kan je de PU PVE maken. En dat was zover ik weet weer niet het doel. Juist door PVP in de PU kan je als organisatie voordeel halen.

Maar wie weet is er genoeg interesse dat er een PVE server komt, danwel via de devs, of een populaire private server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sissors schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:31:
[...]
Maar heb je daar echt veel last van? Want je hoeft niet het hele universum door. Overigens als je wilt exploren in Eve kan je in principe dat overal doen. Je primaire probleem is dat je geen docking rights hebt in Goon space (of andere sov 0.0 space met uitzondering van Providence). En tuurlijk ze zullen je weleens pakken, maar in principe is het grotendeels leeg, en met een niet te groot schip met cloak ben je behoorlijk lastig te pakken.
Het is maar wat iemand zoekt in een spel natuurlijk. EVE is ontzettend groot inderdaad dus in die zin plek zat, maar het is ook ontzettend leeg, en voor een groot deel niet bijster interessant. Hoewel cloacked exploren inderdaad wel zal lukken geldt voor de gebieden die om andere redenen interessant zijn, bijvoorbeeld voor het minen van zeldzame ores, om een lucratieve traderoute op te zetten (waar je wel weer een groot schip voor nodig hebt) dat deze worden gecontroleerd door groepen die dat niet tolereren omdat zij zich dat plekje hebben 'toegeëigend'. Voor mij voelt dat dan alsof ze daarmee een belangrijk deel van het spel gijzelen cq afgrendelen voor anderen, en je alleen echte progressie kan boeken als je hardcore gaat spelen in een corp en bereid bent te PVP'en, en ik zou het jammer vinden als SC die kant op zou gaan.
Een AI kan op een zelfde manier weerstand bieden om het je niet te makkelijk te maken, maar dat is toch anders dan het gevoel geganked te worden door een stel reallife bullies.

Overigens kan ik me zelf ook niet voorstellen dat het zover zal komen met SC dat vermoed ik meer dan EVE zal leunen op PVE quests, storyline, lore, exploration etc. (of in ieder geval meer interessante dingen compacter bij elkaar brengt), en daarnaast laagdrempeliger voor casual spelers zal willen zijn.
Sissors schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:31:
[...]
Niet onontkoombare combat, maar ik denk als een organisatie serieus is om de trade in een onveilig systeem te controleren, dat de kans behoorlijk groot is dat ze je onderscheppen. Ik hoop dus ook juist daarom dat er PVP komt in de PU*, ik begrijp dat jij er niet op zit te wachten, maar het maakt wel het een imo 'diepere' spelervaring. Waarbij acties gevolgen hebben.
Dat hangt dus af van je definitie of gevoel bij een 'diepere' spelervaring, voor velen is dat het menselijke element van PVP, voor mij en anderen is dat meer de fantasiewereld van het met andere spelers vechten tegen een (weliswaar uitdagende) AI met een achtergrondverhaal :).

Ieder z'n meug wat dat betreft, en iedereen heeft andere verwachtingen natuurlijk, mijn persoonlijke hoop is niettemin dat het meer gaat lijken op next-gen Privateer II in PVE MMO stijl dan op EVE online :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weemism schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Overigens kan ik me zelf ook niet voorstellen dat het zover zal komen met SC dat vermoed ik meer dan EVE zal leunen op PVE quests, storyline, lore, exploration etc. (of in ieder geval meer interessante dingen compacter bij elkaar brengt), en daarnaast laagdrempeliger voor casual spelers zal willen zijn.
Het is idd al meerdere keren gecommuniceerd dat SC vooral op deze punten zal focussen. Dat past ook in het straatje van CR. De universe bestaat ook voor 90% uit NPC's is hun huidige doel (kan natuurlijk wel veranderen tijdens balancing). Ik denk dat mensen die een first person EVE verwachten toch redelijk van een kouwe kermis zullen thuiskomen. Dit wordt denk ik toch een heel ander type game.

Ik denk wel dat SC niet heel laagdrempelig zal zijn. De besturing en upgrade mogelijkheden krijgen toch behoorlijk veel diepgang. Ik denk dat je eerst toch een beetje skills zal moeten opbouwen voor je de fringes van de PU kan gaan ontdekken.
Weemism schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Dat hangt dus af van je definitie of gevoel bij een 'diepere' spelervaring, voor velen is dat het menselijke element van PVP, voor mij en anderen is dat meer de fantasiewereld van het met andere spelers vechten tegen een (weliswaar uitdagende) AI met een achtergrondverhaal :).

Ieder z'n meug wat dat betreft, en iedereen heeft andere verwachtingen natuurlijk, mijn persoonlijke hoop is niettemin dat het meer gaat lijken op next-gen Privateer II in PVE MMO stijl dan op EVE online :P.
Hier ben ik het wel mee eens. Veel games van de laatste tijd missen echt de immersion in de spelwereld. Dat is iets waar SC wel echt op mikt en waarom het mij heel erg aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:31:Denk je? Maar Eve is wel een universum met toch serieuze overeenkomsten. Dus veel van de dingen die daar gelden, kan je iig over nadenken of die ook relevant zijn voor SC. En het wordt redelijk rustig hier als we niet zouden mogen speculeren. Zie zelf geen probleem met wat onderbouwd speculeren.
Eve is nu 10 jaar oud en telkens weer opgelapt terwijl SC begint fris met een CryEngine en veteranen designers en is gebaseerd op een hele oude IP met meer een PvE insteek dan PvP. En zo kan je nog wel even doorgaan qua verschillen dus in dat opzicht verschillen ze meer van elkaar dan ze gelijke eigenschappen hebben.
En niet onbelangrijk is na 10 jaar aanmodderen CCP nog steeds niet in staat om naast Eve een andere project tot een fatsoenlijk succes te maken en is het aantal spelers de laatste jaren min of meer gelijk gebleven. Maw als het om hun ambities waarmaken gaat dan presteren ze vaak onder hun eigen maat.
Dat gezegd hebbende denk ik ook dat SC teveel gehyped wordt omdat de verwachtingen wel érg hoog zijn. Zeker als je een Eve on steroids verwacht wat het simpelweg niet gaat worden. Dus wat dat betreft zal de hoeveelheid PvE content van belang zijn en wat je daarnaast in de PU kan doen qua sandbox game zal het zeker in het begin erg beperkt blijven schat ik in.
Misschien dat ze dezelfde keuze maken als bij Eve om de nieuwe content te beperken (omdat het eenvoudig weg teveel kost) en meer sandbox opties geven. Dan is een Blizzard optie van 'easy to play, hard to master' misschien wel de manier om de endgame behoorlijk lang op te rekken en als je de beste gear wilt hebben je serieus moet grinden, zeker als de AI moeilijkheidsgraad op max zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:00:
[...]
Ik denk wel dat SC niet heel laagdrempelig zal zijn. De besturing en upgrade mogelijkheden krijgen toch behoorlijk veel diepgang. Ik denk dat je eerst toch een beetje skills zal moeten opbouwen voor je de fringes van de PU kan gaan ontdekken.
Daar hoop ik zelfs op, hoewel die beschuldiging wel nogal eens klinkt moet het wat mij betreft geen arcadegame worden.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:13:
[...]
Dan is een Blizzard optie van 'easy to play, hard to master' misschien wel de manier om de endgame behoorlijk lang op te rekken en als je de beste gear wilt hebben je serieus moet grinden, zeker als de AI moeilijkheidsgraad op max zetten.
En daarmee is het ook gelijk op z'n mooist gezegd, nog los van dat dit een oplossing zou zijn voor endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Kijk ik vind het niet erg om tegen 1 of 2 gastjes te vechten - zover ik begrijp zou je het verschil tussen NPC en PC niet eens moeten merken. Maar ik heb geen zin om hele stukken ruimte niet in te kunnen omdat een hele PVP alliance die ruimte "claimt".

PVP met mate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso ga je erin kunnen, de vraag is alleen hoe lang je het overleeft. En dat klinkt nu als mierenneuken, maar het is een belangrijk verschil. Er zijn geen game mechanics die zorgen dat jij er niet in kan komen. Echter er zijn ook geen game mechanics die een grote organisatie verbieden om op iedereen te schieten die langs komt.

Dat ze zeggen dat je het verschil tussen NPC en PC niet zou moeten merken zou ik overigens met een enorme korrel zout nemen. Trouwens in Eve als referentie is het moeilijke om in 0.0 space te komen niet vanwege nou specifiek de game mechanics, maar vanwege de map. Er zijn te weinig toegangswegen, met slechts een paar choke points waar iedereen doorheen moet.

Maar jij wilt dus wel in een UEE controlled area rondvliegen (noemen we high sec). En je accepteert nog wel dat je aan de rand soms tegen andere moet vechten (low sec). Andere willen dat al niet, moeten we die optie dan ook maar afschaffen? Maar als daar buiten nog systemen zijn waar alles kan, dan heb jij daar toch geen last van en ga je daar toch niet naar toe? Het is nogal apart dat het wel prima voor jou lijkt te zijn als er 100 systemen zijn waar het veilig is. Maar als ze dan 20 systemen toevoegen waar geen restricties zijn, dan wil je dat niet, ook al verlies je er niks door.

Ik zou dan zeggen, zorg juist dat iedereen zijn spelletje kan spelen. UEE space for mensen die zich nergens druk over willen maken, 'low sec' voor degene die wel wat actie willen, maar met meer limitaties dan de 'null sec', waar alles kan. Dan moeten degene in low/null sec niet gaan klagen dat mensen in UEE space lekker hun ding kunnen doen zonder dat ze dat kunnen voorkomen, maar dan moet andersom ook niet geklaagd worden dat er ook gebieden zijn waar ze wel op je schieten als je daar zelf besluit naartoe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat hele stukken ruimte claimen wel lastig wordt door het instancing systeem. Maar als een org een space station beheerd met bijbehorende logistiek ga je ze wel eens tegenkomen. Maar ik denk dat het voor hun onmogelijk is om jou de toegang te ontzeggen tot een system.

Uiteindelijk is het niet 100% PvP maar ook nooit 100% PvE. Je zal 1 van de 2 niet helemaal kunnen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
@sissors: Je geeft goede argumenten. Ik denk dat ik inderdaad redelijk aan het iele piele ben en het zelf ook niet helemaal weet waar ik de grens wil trekken (wel 2 PVP maar 5 weer niet bijvoorbeeld).

En ik bedenk net dat voor explorers dit toch niet uit zou moeten maken: die gaan immers naar plekken waar nog niemand is geweest, en dus per definitie zijn er dan ook geen (PVP) piraten. Hoogstens aliens die we nog niet kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCBelt
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 17:10
Basekid schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:14:
@sissors: Je geeft goede argumenten. Ik denk dat ik inderdaad redelijk aan het iele piele ben en het zelf ook niet helemaal weet waar ik de grens wil trekken (wel 2 PVP maar 5 weer niet bijvoorbeeld).

En ik bedenk net dat voor explorers dit toch niet uit zou moeten maken: die gaan immers naar plekken waar nog niemand is geweest, en dus per definitie zijn er dan ook geen (PVP) piraten. Hoogstens aliens die we nog niet kennen :)
Voor wat betreft dat laatste: je bedoeld dat explorers naar plekken gaan vanwaar nog nooit iemand is teruggekomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
JCBelt schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:32:
[...]

Voor wat betreft dat laatste: je bedoeld dat explorers naar plekken gaan vanwaar nog nooit iemand is teruggekomen >:)
Haha kan ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisistweak
Ik denk dat je als explorer je schip kan uitrusten als stealth.
Ook voor het ontdekken van nieuwe gebieden is dat handig.
Je weet nooit wat je aan kan treffen.

Dan offer je dus wapen hardpoints op voor stealth technology.
Lijkt me een goede trade-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sissors schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:44:
Ik zou dan zeggen, zorg juist dat iedereen zijn spelletje kan spelen. UEE space for mensen die zich nergens druk over willen maken, 'low sec' voor degene die wel wat actie willen, maar met meer limitaties dan de 'null sec', waar alles kan. Dan moeten degene in low/null sec niet gaan klagen dat mensen in UEE space lekker hun ding kunnen doen zonder dat ze dat kunnen voorkomen, maar dan moet andersom ook niet geklaagd worden dat er ook gebieden zijn waar ze wel op je schieten als je daar zelf besluit naartoe te gaan.
Hoe dan ook beperk je dan de bewegingsruimte voor PVE spelers waar PVP spelers wèl van alle ruimte gebruik kunnen maken. Het zou m.i. niet eerlijk zijn als je PVE spelers gevangen zou houden in highsec space, daardoor bijvoorbeeld geen lange handelsroutes kunnen maken of fringes kunnen verkennen op zoek naar bijvoorbeeld zeldzame grondstoffen, en dus beperkt worden in een gebied waar je je niet kan onderscheiden of interessante dingen kan ondernemen omdat íedereen er zit. Zoals dat in EVE gaat dus.

Je geeft dus potentieel een groot deel van het spel uit handen aan een 'beperkte' groep PVP spelers die een deel van de universe voor zichzelf en hun corp claimen, en dat zou m.i. bijzonder jammer zijn (en zoals ik al eerder zei, niet in de geest van de voorgaande games van de Roberts broertjes).

Oplossing lijkt me dus echt simpel, PVP battlegrounds die geïsoleerd zijn van de rest van de universe, wel de mogelijkheid om buiten een battleground zelf je PVP toggle aan te zetten voor bijvoorbeeld duels, en een systeem dat PVP ook daadwerkelijk beloont door bijvoorbeeld specifieke loot, scoreladders, leages etc. PVP'ers kunnen dan lekker hun gang gaan zonder de rest van het universe ermee lastig te vallen.

Hoe dan ook zou dat dan ook betekenen dat PVP'ers niet, zoals in EVE, ook de logistiek en economie in een sector voor zichzelf kunnen claimen, maar ik vraag me af of op die schaal economie bedrijven überhaupt een speerpunt is voor SC, het lijkt me tot dusver meer gericht op actie en exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Weemism schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Hoe dan ook beperk je dan de bewegingsruimte voor PVE spelers waar PVP spelers wèl van alle ruimte gebruik kunnen maken. Het zou m.i. niet eerlijk zijn als je PVE spelers gevangen zou houden in highsec space, daardoor bijvoorbeeld geen lange handelsroutes kunnen maken of fringes kunnen verkennen op zoek naar bijvoorbeeld zeldzame grondstoffen, en dus beperkt worden in een gebied waar je je niet kan onderscheiden of interessante dingen kan ondernemen omdat íedereen er zit. Zoals dat in EVE gaat dus.
De PVP spelers die kill on sight zijn in UEE space en juist minder ruimte hebben waar ze kunnen komen? Die PVE spelers zitten niet gevangen, ze maken de keuze om geen PVP te willen doen. Prima, maar dan moet je niet overal naartoe gaan. Net als dat de PVP spelers op iedereen willen schieten, maar dat (effectief) ook niet kunnen doen. Die zijn ook beperkt in wat ze waar kunnen doen. Degene die PVP, exploration, minen, etc allemaal doen, ja die kunnen overal wat doen, maar dat is hun keuze. Als ik niet naar systemen wil gaan die beginnen met de letter 'a', dan word ik niet beperkt in waar ik heen kan gaan, ik beperk mezelf in waar ik heen kan gaan. Dat is mijn goed recht natuurlijk, maar dan hoeft het niet verandert te worden.

Je eisen zijn gewoon zo goed als onmogelijk. Je wilt niet naar een gevaarlijk gebied, maar wel een gebied waar weinig andere zijn. Als er niks is wat jou tegenhoudt, waarom zou er wel wat zijn dat andere tegenhoudt? De enige manier waarop dat kan is single player.
Je geeft dus potentieel een groot deel van het spel uit handen aan een 'beperkte' groep PVP spelers die een deel van de universe voor zichzelf en hun corp claimen, en dat zou m.i. bijzonder jammer zijn (en zoals ik al eerder zei, niet in de geest van de voorgaande games van de Roberts broertjes).
Jij zou dat doen, niet enige dev. Het is jouw keuze om geen risico op pvp te willen hebben. De enige manier om dat de krijgen zou gewoon een pure PVE server maken zijn. Dat kan, die komt er misschien ook wel, hetzij vanuit de devs, hetzij een populaire private server. Maar dat is niet het idee achter de PU. En ik kan je verzekeren dat bij die PVE server je echt geen rustige plekken om te exploren gaat vinden, daar zit het vol met anderen.
Oplossing lijkt me dus echt simpel, PVP battlegrounds die geïsoleerd zijn van de rest van de universe, wel de mogelijkheid om buiten een battleground zelf je PVP toggle aan te zetten voor bijvoorbeeld duels, en een systeem dat PVP ook daadwerkelijk beloont door bijvoorbeeld specifieke loot, scoreladders, leages etc. PVP'ers kunnen dan lekker hun gang gaan zonder de rest van het universe ermee lastig te vallen.
Oftewel effectief gezien een compleet verbod op PVP, en enkel de DFM module behouden voor PVP, maar geen PVP binnen de PU. Dit is gewoon puur je eigen voorkeur aan iedereen willen opleggen. Sommige van de PVP'ers zullen het ook niet leuk vinden dat ze niet iedereen in UEE space neer kunnen halen. En zo is iedereen beperkt in wat hij wel zou willen, maar het is niet alsof je minder mogelijkheden hebt doordat er space is waar PVP de norm is.

Overigens direct ook maar: dat je kan exploren en daarbij nieuwe jumppoints, planeten, etc kan ontdekken zal zeer beperkt zijn. Simpelweg omdat er een limiet is hoeveel daarvan in het universum zullen zijn, en als er tienduizenden naar die dingen op zoek gaan kan het echt niet iets zijn om je standaard inkomsten door binnen te halen. Je kan gewoon op zoek naar de random gegenereerde exploration content natuurlijk, maar de bijzondere zal extreem uitzonderlijk zijn als iemand die na het eerste halfjaar vindt. De enige manier waarop je dat kan doen is alweer in een single player, simpelweg omdat er veel te veel andere zijn met hetzelfde idee.

In zijn totaal doe je hetzelfde als pirates in Eve die klagen dat high sec bestaat: Je wilt jouw speelstijl aan iedereen opleggen, ook al heb jij totaal geen last van hun speelstijl, dat doen ze in een apart gedeelte waar je gewoon compleet de keuze hebt of je daar wel of niet naartoe wilt gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 02-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een afgesloten PvP gedeelte komt er ook niet. De PU is gewoon 1 universe, alle acties binnen die universe hebben ook invloed op het verloop van de economie ed, dus je kan niet bepaalde groepen spelers afsluiten van de rest.

Als het op de PU aankomt krijgt gewoon niet iedereen precies wat ze willen, en dat hoort denk ik ook gewoon bij de multiplayer interactie. Op sommige momenten zal je in een situatie terecht komen die je niet zelf hebt gepland en waarbij je je schip zal verliezen. Dat hoort ook gewoon bij de PU vind ik. Als je de fringes in gaat weet je dat het gevaarlijk gaat worden, soms zal je winnen, soms zal je verliezen.

Als je echt 100% nooit echte spelers tegen wilt komen is imo je enige optie een private server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik zal niet ontkennen dat dit mijn voorkeuren zijn. Maar om een lange discussie te voorkomen, duidelijk dat jullie PVP servers willen met een beperkte sandbox voor degenen die dat niet willen.

Jullie gaan ervan uit dat high risk exploren gelijk staat aan een noodzaak aan PVP, maar je kan ook prima AI/NPC's gebruiken om het uitdagend te maken.

Het PVP systeem wat ik beschrijf werkt al meer dan 10 jaar effectief in WoW, dus het lijkt me verre van onmogelijk. Sterker nog, je mag je lekker uitleven als PVP'er en je ook nog eens in alle gebieden van het universe begeven zodat iedereen, PVP èn PVE maximaal van het spel kunnen genieten, iedereen wint.

Het gaat niet om het niet willen tegenkomen van andere spelers, graag wel zelfs want dat maakt het MMO, maar dan wel om samen te werken, en PVP te doen als je dat wil, en niet om je per definitie PVP op te dringen.

[ Voor 8% gewijzigd door Weemism op 02-05-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weemism schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:58:
Ik zal niet ontkennen dat dit mijn voorkeuren zijn. Maar om een lange discussie te voorkomen, duidelijk dat jullie PVP servers willen met een beperkte sandbox voor degenen die dat niet willen.

Jullie gaan ervan uit dat high risk exploren gelijk staat aan een noodzaak aan PVP, maar je kan ook prima AI/NPC's gebruiken om het uitdagend te maken.

Het PVP systeem wat ik beschrijf werkt al meer dan 10 jaar effectief in WoW, dus het lijkt me verre van onmogelijk. Sterker nog, je mag je lekker uitleven als PVP'er en je ook nog eens in alle gebieden van het universe begeven zodat iedereen, PVP èn PVE maximaal van het spel kunnen genieten, iedereen wint.

Het gaat niet om het niet willen tegenkomen van andere spelers, graag wel zelfs want dat maakt het MMO, maar dan wel om samen te werken, en PVP te doen als je dat wil, en niet om je per definitie PVP op te dringen.
Ik zie anders ook meer in het systeem dat jij beschrijft. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik niet. Aparte pvp-zones kan best werken als het doel is 'een lekker potje fraggen'. En dat gaat er al komen in de vorm van Arena Commander dat we over enkele weken kunnen gaan spelen.

In de PU wil ik ook met m'n Cutlass en wat vrienden rond kunnen vliegen en een carebear die in z'n eentje rondvliegt in een te grote transporter kunnen boarden om al z'n shiney's af te pakken. Dat gaat natuurlijk nooit werken als dat alleen mogelijk is in aparte pvp-zones.

Hetzelfde geld voor bounty hunters. Als jij een bounty op je hoofd hebt en ik kom achter je aan moet het natuurlijk niet zo zijn dat je je hippie-slider op max zet en ik je nooit meer tegen kan komen om mijn missie te volbrengen.

Een groot deel van de gameplay in de PU zal bestaan bij de gratie van het tegenkomen van andere spelers en ze dan aan kunnen vallen. Als je dat compleet onmogelijk gaat maken of helemaal afsluit in een apart gedeelte zal een deel van deze gameplay gewoon verdwijnen.

En even voor de duidelijkheid: griefen, ganken en ander 'toxic' gedrag mogen ze absoluut tegen gaan, het moet natuurlijk voor iedereen wel leuk blijven. Maar daar hoort ook het risico bij dat je een keer de sjaak bent en je ruimteship ziet exploderen op een moment dat het je niet zo goed uit komt. Veel mensen roepen allerlei dingen over 'immersion' en dat hoort er dan naar mijn idee absoluut bij.

[ Voor 52% gewijzigd door engessa op 02-05-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat zijn twee duidelijk van elkaar verschillende visies op hoe het karakter van het spel zou moeten zijn. Geen van beide is goed of slecht, alleen anders.

Eén leunt meer naar de manier waarop EVE het al doet, de ander meer op de manier waarop bijvoorbeeld WoW het doet, en beide manieren hebben hun voor- en nadelen afhankelijk vanuit welk perspectief je het bekijkt. Een inhoudelijke discussie daarover zal waarschijnlijk ook niet veel meer toevoegen bovenop wat er inmiddels al is gezegd, hoogstens verder theoretiseren hoe je een systeem zou kunnen maken dat voor beide partijen bevredigend is.

Niettemin blijft het speculeren wat de uiteindelijke implementatie van PVP gaat worden in SC, en ik denk dat er altijd wel mensen teleurgesteld zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan moet je inderdaad gewoon een aparte 100% PvE server beginnen. PvP via 'battlegrounds' is gewoon hetzelfde als de DFM en een totaal verbod op PvP op de complete server.

Als je het gevaar door NPCs laat doen heb je of alsnog dat er 10 NPCs bovenop je springen en je afschieten ipv 10 players, hoeveel je dan beter af bent weet ik niet. Of je hebt dat die uitdaging vooral op papier is en dat het in de praktijk niet zo heel gevaarlijk is. En dan is het ook niet gevaarlijk voor die 50k andere die in datzelfde rustige stukje ruimte gaan exploren.
duidelijk dat jullie PVP servers willen met een beperkte sandbox voor degenen die dat niet willen.
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk. Zoals het nu wordt voorgesteld is volgens mij UEE space zeker aan het begin de voornaamste hoeveelheid space. Oftewel niet een 'beperkte' sandbox (een sandbox waar je niks mag is niet echt een sandbox, maar goed).

Wat wij (iig ik) willen is voor ieder wat wils. Een speler die puur PVE wil kan dat niet overal doen. Een speler die puur pirate wil kan dat niet overal doen. Een speler die puur empire building wil doen kan dat niet overal doen (en jammergenoeg eigenlijk helemaal niet, maar goed tot op zekere hoogte kan je het wel doen). Iedereen heeft beperkingen. Maar jij ligt dan de PVE'er eruit alsof die zo zielig is. En dan als 'oplossing' wil je ipv dat je pirate kan zijn in een beperkt gebied, een totaal verbod op pirate zijn. Want dat is 'eerlijker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien snap ik het niet hoor maar ik zie niks in EVE achtige situaties waarbij Corporations enorme stukken space compleet in hun macht hebbben.

Maar volgensmij is dat ook niet wat CR wil. Ik begrijp dat hij die macht, indien nodig, wil beperken dmv npc's.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.