Weemism schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Hoe dan ook beperk je dan de bewegingsruimte voor PVE spelers waar PVP spelers wèl van alle ruimte gebruik kunnen maken. Het zou m.i. niet eerlijk zijn als je PVE spelers gevangen zou houden in highsec space, daardoor bijvoorbeeld geen lange handelsroutes kunnen maken of fringes kunnen verkennen op zoek naar bijvoorbeeld zeldzame grondstoffen, en dus beperkt worden in een gebied waar je je niet kan onderscheiden of interessante dingen kan ondernemen omdat íedereen er zit. Zoals dat in EVE gaat dus.
De PVP spelers die kill on sight zijn in UEE space en juist minder ruimte hebben waar ze kunnen komen? Die PVE spelers zitten niet gevangen, ze maken de keuze om geen PVP te willen doen. Prima, maar dan moet je niet overal naartoe gaan. Net als dat de PVP spelers op iedereen willen schieten, maar dat (effectief) ook niet kunnen doen. Die zijn ook beperkt in wat ze waar kunnen doen. Degene die PVP, exploration, minen, etc allemaal doen, ja die kunnen overal wat doen, maar dat is hun keuze. Als ik niet naar systemen wil gaan die beginnen met de letter 'a', dan word ik niet beperkt in waar ik heen kan gaan, ik beperk mezelf in waar ik heen kan gaan. Dat is mijn goed recht natuurlijk, maar dan hoeft het niet verandert te worden.
Je eisen zijn gewoon zo goed als onmogelijk. Je wilt niet naar een gevaarlijk gebied, maar wel een gebied waar weinig andere zijn. Als er niks is wat jou tegenhoudt, waarom zou er wel wat zijn dat andere tegenhoudt? De enige manier waarop dat kan is single player.
Je geeft dus potentieel een groot deel van het spel uit handen aan een 'beperkte' groep PVP spelers die een deel van de universe voor zichzelf en hun corp claimen, en dat zou m.i. bijzonder jammer zijn (en zoals ik al eerder zei, niet in de geest van de voorgaande games van de Roberts broertjes).
Jij zou dat doen, niet enige dev. Het is jouw keuze om geen risico op pvp te willen hebben. De enige manier om dat de krijgen zou gewoon een pure PVE server maken zijn. Dat kan, die komt er misschien ook wel, hetzij vanuit de devs, hetzij een populaire private server. Maar dat is niet het idee achter de PU. En ik kan je verzekeren dat bij die PVE server je echt geen rustige plekken om te exploren gaat vinden, daar zit het vol met anderen.
Oplossing lijkt me dus echt simpel, PVP battlegrounds die geïsoleerd zijn van de rest van de universe, wel de mogelijkheid om buiten een battleground zelf je PVP toggle aan te zetten voor bijvoorbeeld duels, en een systeem dat PVP ook daadwerkelijk beloont door bijvoorbeeld specifieke loot, scoreladders, leages etc. PVP'ers kunnen dan lekker hun gang gaan zonder de rest van het universe ermee lastig te vallen.
Oftewel effectief gezien een compleet verbod op PVP, en enkel de DFM module behouden voor PVP, maar geen PVP binnen de PU. Dit is gewoon puur je eigen voorkeur aan iedereen willen opleggen. Sommige van de PVP'ers zullen het ook niet leuk vinden dat ze niet iedereen in UEE space neer kunnen halen. En zo is iedereen beperkt in wat hij wel zou willen, maar het is niet alsof je minder mogelijkheden hebt doordat er space is waar PVP de norm is.
Overigens direct ook maar: dat je kan exploren en daarbij nieuwe jumppoints, planeten, etc kan ontdekken zal zeer beperkt zijn. Simpelweg omdat er een limiet is hoeveel daarvan in het universum zullen zijn, en als er tienduizenden naar die dingen op zoek gaan kan het echt niet iets zijn om je standaard inkomsten door binnen te halen. Je kan gewoon op zoek naar de random gegenereerde exploration content natuurlijk, maar de bijzondere zal extreem uitzonderlijk zijn als iemand die na het eerste halfjaar vindt. De enige manier waarop je dat kan doen is alweer in een single player, simpelweg omdat er veel te veel andere zijn met hetzelfde idee.
In zijn totaal doe je hetzelfde als pirates in Eve die klagen dat high sec bestaat: Je wilt jouw speelstijl aan iedereen opleggen, ook al heb jij totaal geen last van hun speelstijl, dat doen ze in een apart gedeelte waar je gewoon compleet de keuze hebt of je daar wel of niet naartoe wilt gaan.
[
Voor 8% gewijzigd door
Sissors op 02-05-2014 12:19
]