[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Ik mis nog 3300. Ik ben niet zo actief hier. Zit meer op SimHQ en RSI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

_Dune_ schreef op zondag 22 september 2013 @ 09:33:
[...]

Ja hoor :) Digital Bountyhunter was $60 en de upgrade naar de 315p was $10 dat maakt samen $70 en de Pathfinder is $75.
Ah, daar zit het verschil dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54710585/Bounty.JPG

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Weet iemand iets van de soundtrack? (ikzelf vind dat wel belangrijk bij een game zoals deze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whatupdoc schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:15:
Weet iemand iets van de soundtrack? (ikzelf vind dat wel belangrijk bij een game zoals deze)
Het nummer bij het starten van de hangar luisterend komt dat wel goed denk ik. :)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
AMD heeft trouwens een live stream nu waar CR ook iets gaat zeggen:

http://www.livestream.com/amdlivestream

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Was er nog wat nieuws of tofs gezegd Basekid?

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:03
Het is nog altijd bezig, wat leuke dingen over audio tot nog toe. CR nog niet gezien.

Verwijderd

Topicstarter
FouT schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:19:
Het is nog altijd bezig, wat leuke dingen over audio tot nog toe. CR nog niet gezien.
Heb een stuk gekeken, was wel langdradig zeg (alhoewel niet slecht dat er wat focus is op audio, ondergeschoven kindje). Ik kijk wel de samenvatting met alleen CR. :)

Edit: Wou hem net uitzetten komt CR op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 23:36 ]

• Basekid
NU is CR on stage - niet zo bijzonder atm

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Hmm ik keek hem ook, hij kon in de turret op zijn connie.... ik wil die functie ook!!!!

En wacht nu echt tot de laadruimte van mijn connie eens omlaag kan :) zeer benieuwd hoe dat er uit gaat zien... hoop toch dat ze dat binnenkort er indoen. (ze hebben nog maar 2 maanden en dan begint dogfighting al)

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Zelf na maanden het digital mercenary gepledged te hebben, toch maar voor de bountyhunter gegaan.
De prijs van het spel zou bij release iets van $60 gaan kosten, dus vond het wel zo netjes de volle mep te betalen, die 25 USD meer is weliswaar niet wereldschokkend, maar alle beetjes helpen.
300i in de hangar ipv de aurora is ook wel leuk, maar begrijp de verzamelwoede van sommige mensen niet, alle schepen kun je later toch wel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het promofilmpje uit de AMD presentatie staat nu on line. Zitten een paar nieuwe beelden bij.

Verwijderd

Wat was de algemene AMD presentatie mehhh!!! was echt een saaie boel.
Hoogtepunt van de show was Chris Robert's Connie toilet!
De turrets waren wel enorm gaaf hoe deze eruit kwamen.

Vond het ook wel grappig dat CR de presentatie vooral heeft gebruikt om SC te promoten en maar voor 10 seconden AMD referenties erdoor flapte.

• Basekid
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:47:
Wat was de algemene AMD presentatie mehhh!!! was echt een saaie boel.
Hoogtepunt van de show was Chris Robert's Connie toilet!
De turrets waren wel enorm gaaf hoe deze eruit kwamen.

Vond het ook wel grappig dat CR de presentatie vooral heeft gebruikt om SC te promoten en maar voor 10 seconden AMD referenties erdoor flapte.
Ja hij gebruikte de show gewoon om zn product te promoten.

Wel interessant voor ons, maar totaal niet op zijn plaats voor waarom de presentatie daar was.

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:06:
[...]

Wel interessant voor ons, maar totaal niet op zijn plaats voor waarom de presentatie daar was.
Ik vond het wel op zijn plaats, want het product zoals SC is de rede dat mensen een nieuwe videokaart kopen. En alle technische verhalen waren toen al geweest, dus het was wel tijd voor wat showcases.

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ik vond de Mantle wel een grote stap vooruit. In een klap 9x meer objecten te kunnen laten zien, dat is een flinke verbetering t.o.v D3D met zijn 3000-tal 'draw calls' , waar al jaren over geklaagd werd.

Het is ook open, dus als nVidia trek zou hebben, mogen ze meespelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bam! 20 miljoen gehaald.

• stealthgun
TNJ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:30:
....

Het is ook open, dus als nVidia trek zou hebben, mogen ze meespelen.
Ik denk dat Nvidia er al mee bezig is, lijkt me sterk als ze dat niet zijn.

AMD beweert wel de beste te zijn maar natuurlijk alleen op hun eigen punten.

NVidia heeft ook genoeg kaarten die sneller zijn dan gelijkwaardige AMD kaarten.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Hier de presentatie in 720p. Echt een must see overigens!
Die animations zijn echt zeer goed gedaan. Had niet verwacht dat het er allemaal zo filmisch zou uitzien eigenlijk. _/-\o_

Straks of morgen ga ik ook eens de site uitpluizen. Eerlijk gezegd volg ik de development niet zeer goed op maar door deze presentatie heb ik terug de zin gekregen om alles al is uit te dokteren.
Ook merkte ik zonet via https://robertsspaceindustries.com/account/pledges dat je nu nieuwe zaken krijgt na elke 1 mil USD dat gepledged wordt. Zal dit blijven doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatbag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Asgaro schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:09:
Hier de presentatie in 720p. Echt een must see overigens!
Die animations zijn echt zeer goed gedaan. Had niet verwacht dat het er allemaal zo filmisch zou uitzien eigenlijk. _/-\o_

[video]

Straks of morgen ga ik ook eens de site uitpluizen. Eerlijk gezegd volg ik de development niet zeer goed op maar door deze presentatie heb ik terug de zin gekregen om alles al is uit te dokteren.
Ook merkte ik zonet via https://robertsspaceindustries.com/account/pledges dat je nu nieuwe zaken krijgt na elke 1 mil USD dat gepledged wordt. Zal dit blijven doorgaan?
Strechgoals zullen doorgaan ja, maar ik verwacht niet al te wereld veranderende zaken.

Chris Roberts nam trouwens lekker de tijd op dat amd event. 8)

Linkje naar de 20 milljoen post van Chris roberts: https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-20-Million

[ Voor 7% gewijzigd door Meatbag op 27-09-2013 01:01 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Bill Dijkshoorn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:58:
[...]
Strechgoals zullen doorgaan ja, maar ik verwacht niet al te wereld veranderende zaken.
Besef net dat ik niet duidelijk genoeg was, maar hier even een screen met de items: die 3 laatste bedoel ik, en dus niet de stretch goals. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/Star%20Citizen/Capture3.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Asgaro schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:33:
[...]

Besef net dat ik niet duidelijk genoeg was, maar hier even een screen met de items: die 3 laatste bedoel ik, en dus niet de stretch goals. :)
Hmm, ik zie die niet? Nu ben ik geen early/veteran backer of zo, en ik heb ook slechts de Digital Bounty Hunter package op 13 september aangeschaft, dus misschien dat dat er wat mee te maken heeft? Ik wil ook wel zo'n mystery engine modifier :D
Bill Dijkshoorn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:58:
[...]

Chris Roberts nam trouwens lekker de tijd op dat amd event. 8)

Linkje naar de 20 milljoen post van Chris roberts: https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-20-Million
Ik heb hem zojuist gelezen. Erg goede update voor wat er op stapel staat. Ik denk alleen wel dat dat aquarium een beetje een tongue-in-cheek is naar de Mass Effect serie, daar kon je ook al je eigen set vissen verzamelen.

Naja, het beviel me uitermate goed dat je daar ook kan stemmen voor de volgende toevoegingen voor je hangar :) Ramen!

[ Voor 43% gewijzigd door Zyppora op 27-09-2013 08:28 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

stealthgun schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat Nvidia er al mee bezig is, lijkt me sterk als ze dat niet zijn.

AMD beweert wel de beste te zijn maar natuurlijk alleen op hun eigen punten.

NVidia heeft ook genoeg kaarten die sneller zijn dan gelijkwaardige AMD kaarten.
Er is nog een hoop onduidelijk over Mantle. Denk dat het verstandig is om er maar niet vanuit te gaan nVidia heel makkelijk Mantle zal kunnen gaan gebruiken.

Het hele Mantle gebeuren is niet onverdeeld positief voor de eindgebruiker imho. Hieronder een vrij aardige one pager van Anand:

Anandtech: Understanding AMD’s Mantle: A Low-Level Graphics API For GCN

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zyppora schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:13:

Ik heb hem zojuist gelezen. Erg goede update voor wat er op stapel staat. Ik denk alleen wel dat dat aquarium een beetje een tongue-in-cheek is naar de Mass Effect serie, daar kon je ook al je eigen set vissen verzamelen.
Het is meer een tongue in cheek naar de oude Chris Roberts games. Starlancer had het ook al.

Kom maar op met die ramen inderdaad, en de shooting range. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb voor de Lounge gekozen. Ik verwacht namelijk niet dat de shooting range ook direct bruikbaar zal zijn. De FPS-mechanics zullen waarschijnlijk pas bij de Boarding Module zullen worden geïntroduceerd, dus tot die tijd zal de shooting range waarschijnlijk niet bruikbaar zijn.
En daarbij komt ook dat ik een shooting range in een hangar een beetje raar vind :P

[ Voor 13% gewijzigd door Metalkai op 27-09-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 19:17

Kingpinda

Citizenship is earned.

Je hangar word denk ik ook je office, slaapplek en what not. Wel fijn dat je je eigen shooting range hebt. Heb ik voor gekozen. Ik wil mijn sidearm daar wel op lost knallen. Heb toch geen geld voor een buggy laat staan buggy racing.... Sommige pledgers dachten dat het een firing range voor je schip was... Lijkt mij wel heel erg sterk.

Ook is mijn hangar beetje klein :) Ik heb voor additional lighting gekozen want mijn discount hangar is aardig somber.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik heb Lounge gekozen omdat dat denk ik de meest mooie/leuke extra ruimte zal zijn. Leuk bankje, barretje, muziekje enzo... stuk beter dan een kille shooting range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

1 Firing range
2 Windows (hopelijk naar buiten zodat je het heelal voorbij ziet trekkken.)
3 Hoses & parts for hangar floor

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Iemand een linkje waar je kan stemmen? Ik kan het echt niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op de frontpage klik op "Letter from the Chairman: 20mil" en dan onder aan de pagina, wel eerst inloggen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 27-09-2013 12:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Oh wat slecht, ben precies boven het kopje 'Hangar additions' gestopt met lezen :+ Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Zyppora schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:13:
[...]

Hmm, ik zie die niet? Nu ben ik geen early/veteran backer of zo, en ik heb ook slechts de Digital Bounty Hunter package op 13 september aangeschaft, dus misschien dat dat er wat mee te maken heeft? Ik wil ook wel zo'n mystery engine modifier :D
Ik zou ook niet echt weten vanaf welke datum je deze extra's wel en niet meer kreeg... Hier overigens alles wat er staat.
Excuses voor die irritante watermark: webbrowsers zouden eigenlijk een native functie moeten toevoegen om een ganse page te screenshotten! :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/Star%20Citizen/ScreenshotJPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Het ligt er aan wanneer je gepledged hebt natuurlijk, maar sinds de 17mil is er niet meer een pledge geweest die tot die datum geldig was. (dus alleen voor mensen die voor de 17mil hadden gepledged).

18Mil had:
- Exclusive star system for pre-launch backers. Only players who support the game before its
launch will receive the computer coordinates needed to allow their jump drives to access this system.

19Mil had de manual en de space stations (dus ook voor iedereen).

20, 21 & 22 hebben ook iets voor allemaal of alle "backer before launch".

Als het goed is als iemand vanaf het begin heeft gepledged begint het bij:
ORIGINAL AND VETERAN BACKERS REWARD met HANGAR FEES REWARD.

En eindigt dus bij de 17mil pledge.

Edit: De 17mil pledge was op 31 Augustus 2013 dus als je daarna hebt gepledged hebt je idd geen extra op dit moment.

[ Voor 13% gewijzigd door stealthgun op 27-09-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

@Stealthgun: mooi :) Weten we in ieder geval waarom ik ze niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Dus als ik nu back mis ik een paar extras omdat ik nog niet gebacked had daarvoor?

Das zo te zien extra handgun, engine en nog een suit.

Lijkt er op dat je niet 'te hard' word gepakt als je nu nog zou backen.
Ik zit nog te twijfelen maar word overdonderend door de keuzes die je kan maken bij het pledgen. Veel keus en word niet veel wijzer van de beschrijvingen in de store, voelt me allemaal net iets te mager beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoezo te mager beschreven, wat is jou niet duidelijk? Bedenk wel dat het inprincipe om het sponsoren gaat van de Game dat je daar de games en goodies (Spaceship, hangar, ingame credits etc) voor terug krijgt is mooi meegenomen, maar waar zit je aan te denken?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Nou ja, gepakt worden ... ik begrijp wel dat ze early backers een extraatje willen geven en ik ben zeker geen tegenstander van exclusieve cadeautjes. Het was leuk geweest als ik die ook gehad had, maar het zijn zeker geen musthaves.

Voor wat betreft het kiezen, ja, er zijn een groot aantal opties. Aannemende dat je ook alfa/beta access wilt hebben zul je minstens voor het Digital Mercenary package moeten gaan. Die is 40 USD (je kunt beter in USD betalen dan in EUR, scheelt een paar euros per package).

Overigens kan ik je ook aanraden om eerst hier te kijken en een leuk schip uit te zoeken. Je kunt dan in de pledge store zoeken op de naam van het schip en dan krijg je alle keuzes waar dat schip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Kijk! Dat miste ik dus een link naar specs oid! Dat vond ik nou net niet terug op de pledge and dat bedoelde ik dus met wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Daarnaast kan je ook een early backer vragen, zij kunnen over het algemeen nog net iets meer kiezen voor minder $ en het jou toe zenden als gift (als ik het goed heb).
Oxidda schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:02:
Kijk! Dat miste ik dus een link naar specs oid! Dat vond ik nou net niet terug op de pledge and dat bedoelde ik dus met wat magertjes.
Dan moet je gewoon de menu's even doorgaan, Shipspecs staan gewoon onder het hoofdmenu "Star Citizen". :)

[ Voor 51% gewijzigd door _Dune_ op 27-09-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Cutclass heeft toch 2 trusters (die aan de vleugels)... WME 40 heeft dat bevestigd, was een foutje vorige week. Dus de art klopt wel...

En ik ga die AMD reveal nog een keer kijken erzitten dus nog meer nieuwe dingen in??? Ik dacht alleen de Const turrets te zien. Ben benieuwd. (Vanavond waarschijnlijk nieuwe patch).

Hier even een link voor zijn hele presentatie: Youtube

[ Voor 15% gewijzigd door stealthgun op 27-09-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Behalve de Constellation turret was er volgens mij maar één ding nieuw, en dat was de extra Aurora footage. Je kunt in het filmpje de Aurora op zien stijgen van Terra, en ziet het rond vliegen in een asteroid field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Oxidda schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:47:
Dus als ik nu back mis ik een paar extras omdat ik nog niet gebacked had daarvoor?

Das zo te zien extra handgun, engine en nog een suit.

Lijkt er op dat je niet 'te hard' word gepakt als je nu nog zou backen.
Ik zit nog te twijfelen maar word overdonderend door de keuzes die je kan maken bij het pledgen. Veel keus en word niet veel wijzer van de beschrijvingen in de store, voelt me allemaal net iets te mager beschreven.
ga in iedergeval voor een gamepackage. Afhankelijk van je budget kun je van laag naar hoog.
Digital merc. is aurora. 40 dollar
Digital bounty hunter is 300i 65 dollar of 60 weet ff niet uit mijn hoofd.

Aurora en bounty hunter hebben ook nog variaties. Iets betere start equipment. Maar mijns inziens moeite niet waard. Behalve als je extra wilt backen. Enige is dat insurance ook deze wapens betreft. maar je zal toch snel upgraden boven stock.

Daarna word het allemaal wat duurder. 125 voor hornet en freelancer. 275 voor constellation.

Als je een gamepackage hebt kun je daarnaast ook nog losse schepen kopen. Avenger is volgens mij 80 dollar maar alleen als los schip etc. Inderdaad staat het er een beetje onoverzichtelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kingpinda schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:02:
[...]
ga in iedergeval voor een gamepackage. Afhankelijk van je budget kun je van laag naar hoog.
Digital merc. is aurora. 40 dollar
Digital bounty hunter is 300i 65 dollar of 60 weet ff niet uit mijn hoofd.

Aurora en bounty hunter hebben ook nog variaties. Iets betere start equipment. Maar mijns inziens moeite niet waard. Behalve als je extra wilt backen. Enige is dat insurance ook deze wapens betreft. maar je zal toch snel upgraden boven stock.

Daarna word het allemaal wat duurder. 125 voor hornet en freelancer. 275 voor constellation.

Als je een gamepackage hebt kun je daarnaast ook nog losse schepen kopen. Avenger is volgens mij 80 dollar maar alleen als los schip etc. Inderdaad staat het er een beetje onoverzichtelijk op.
Een tip die hier al vaker voorbij is gekomen, betaal in dollars, dat is wat goedkoper. ;)

• stealthgun
Geweldig!!! de connie ziet er een stuk beter uit qua verlichting... en ik kan in beide turrets...

Nu alleen nog die laadklep en de connie is zo goed als af :)

En de badkamer krijgt een spiegel :P werkt nog niet (hij is zwart) maar toch een leuk detail.

[ Voor 23% gewijzigd door stealthgun op 28-09-2013 02:12 ]

• Metalkai
Patch-notes: https://robertsspaceindus...3291-Star-Citizen-Patch-5
De turrets zijn mooi om in werking te zien, als zijn ze nog wel een beetje buggy (zoals verwacht natuurlijk in de pre-pre-pre-alpha :P)

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk eens wat duidelijkheid over het hebben van meerdere characters/game packages. :)

https://robertsspaceindus...ple-Package-Clarification

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit even de Wingman's hangar te kijken http://youtu.be/OBAb-lska_I?t=34s

Echt cool, het is de bedoeling dat als je je webcam aanzet, dat je character ingame dezelfde gezichts uitdrukkingen gaat tonen.. :D

PC Specs

• Basekid
Wel gaaf hoe dit spel spliksplinternieuwe techs toepast (gezichtscanning, super high graphics, oculus etc)

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3ih3JCh_5Nc]

[ Voor 46% gewijzigd door SgtPoen op 28-09-2013 13:48 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:13:
Eindelijk eens wat duidelijkheid over het hebben van meerdere characters/game packages. :)

https://robertsspaceindus...ple-Package-Clarification
Toch blijft er voor mij nog een vraag(en) over, tenminste duidelijke antwoorden hierop heb ik nog niet kunnen vinden, als je bijvoorbeeld zoals ikzelf een Rear Admiral hebt met een Constellation en daarnaast nog een 315p hebt aangeschaft, dus een los toestel, krijg je dan ook twee character slots?

Een volgende vraag is het mogelijk later extra characterslots te verkrijgen, om characters aan te maken die bijvoorbeeld een Constellation kunnen bemannen. Tenminste als eigen characters voordele heeft boven het inhuren van NPC's.

Misschien is het dan nog interessant om nog wat zaken te sparen... voornamelijk centen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 28-09-2013 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:48:
[...]

Toch blijft er voor mij nog een vraag(en) over als je bijvoorbeeld zoals ikzelf een Rear Admiral hebt met een Constellation en daarnaast nog een 315p hebt aangeschaft, dus een los toestel, krijg je dan ook twee character slots?

Een volgende vraag is het mogelijk later extra characterslots te verkrijgen, om characters aan te maken die bijvoorbeeld een Constellation kunnen bemannen. Tenminste als eigen characters voordele heeft boven het inhuren van NPC's.

Misschien is het dan nog interessant om nog wat zaken te sparen... voornamelijk centen O-)
Je hebt alleen 2 characters als je die 315p als "package" hebt gekocht ipv "add on". Met add-on heb je alleen een extra schip, met een pledge package heb je schip + game character + credits.

Wat betreft voordelen van je eigen char, die kan je helemaal aanpassen en die is zeg maar "bezit" van jou. Een NPC huur je en die kan je niet aanpassen.

• Metalkai
[...]

Toch blijft er voor mij nog een vraag(en) over, tenminste duidelijke antwoorden hierop heb ik nog niet kunnen vinden, als je bijvoorbeeld zoals ikzelf een Rear Admiral hebt met een Constellation en daarnaast nog een 315p hebt aangeschaft, dus een los toestel, krijg je dan ook twee character slots?
Nope, je krijgt alleen een extra character slot als je een extra package koopt. Je zal later wel nog extra character slots kunnen kopen, waarschijnlijk wanneer de game gereleased is en de verkoop van schepen is gestopt.

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Wat ik ervan begreep is dat je voor elke pledge package (dus niet de losse schepen) een character slot krijgt, en dat je na release ook nog extra character slots kunt kopen (weet ik niet zeker, maar zo las ik het).

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
[...]

Nee.
[...]

Ja. Eigen characters als crewlid instellen heeft alleen als voordeel dat ze customized zijn door jou. Plus dat je je eventuele opvolger al kent ipv een random stranger.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

chiIIed schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:22:
[...]
Ja. Eigen characters als crewlid instellen heeft alleen als voordeel dat ze customized zijn door jou. Plus dat je je eventuele opvolger al kent ipv een random stranger.
Daarnaast geen credits kosten zoals bij het inhuren van een NPC...?

Ik vraag mij af hoe RSI de skills van dergelijke characters en NPC's gaat opzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 28-09-2013 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:40:
[...]

Ik vraag mij af hoe RSI de skills van dergelijke characters en NPC's gaat opzetten.
Voor een tweede char moet je wel betalen. Alleen voor mij nog niet duidelijk of je dat met in game credits doet.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuk interview met CR:
http://www.pcgamer.com/20...berts-ceo-cloud-imperium/

Wel leuk filmpje met Cris Roberts @ AMD launch event.
http://youtu.be/3MU-DIKvY3U?t=4m

PC Specs

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:43:
[...]

Voor een tweede char moet je wel betalen. Alleen voor mij nog niet duidelijk of je dat met in game credits doet.
De announcement geeft nu aan dat je een los char slot kunt kopen straks in de pledge store. Dus met echt geld. Na release neem ik aan dat de pledge store verdwijnt.

Er zijn speculaties dat je misschien ook met ingame currency dit kunt kopen. Namelijk wegens het feit dat je alles in game kunt kopen volgens CR zijn visie.

Mij maakt het op zich niet uit. Want hoe het er nu voor stond wegens gebrek aan informatie, betekende het gewoon: Als je een alt wilt hebben moet je een tweede account openen met daarin een package. Lees: koop compleet nieuw game/pledge package. Nu kun je dus als je een paar add on schepen hebt, gewoon een char slot voor veel minder kopen en heb je ook je alt. En dan ook nog binnen je eigen account.

Ik hoef geen alt maar ik denk dat het wel vet is als ik een groter schip heb mijn eigen npc kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Kingpinda schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:50:
[...]

Als je een alt wilt hebben moet je een tweede account openen met daarin een package. Lees: koop compleet nieuw game/pledge package. Nu kun je dus als je een paar add on schepen hebt, gewoon een char slot voor veel minder kopen en heb je ook je alt. En dan ook nog binnen je eigen account.
Het is nu nog steeds voordeliger is (iig voor original backers) om gewoon een tweede pledge package te kopen als je een extra schip wilt. Dan heb je veel extra goodies voor weinig meerwaarde en nu dus ook een tweede char (die kan je eventueel altijd nog weg giften). Alle goodies kan je gewoon onder 1 char brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 15:56 ]

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
_Dune_ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:40:
[...]

Weet niet of ze creds kosten, lijkt me wel toch? Ze zijn precies hetzelfde als hired NPC behalve dat ze er uit zien hoe jij het wilt.

Skills? Je bedoelt zoals met WoW etc? Komt er afaik niet. Alles is skill based, maar als npc's turrets etc besturen lijkt me dat ze wel beter zijn dan een AI-module maar slechter dan een echte speler (ligt aan de speler)

Kan het helemaal fout hebben hoor :P maar dit lijkt mij het meest logisch met de info die we tot nu toe hebben.

Editje: Heb ondertussen een 325A package +losse aurora gekocht en mijn LX package ingeruild. Heb nu precies genoeg voor een cutlass package, maar eigenlijk wacht ik op de brochure.

[ Voor 10% gewijzigd door chiIIed op 28-09-2013 18:34 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

chiIIed schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:32:
[...]
Skills? Je bedoelt zoals met WoW etc? Komt er afaik niet. Alles is skill based, maar als npc's turrets etc besturen lijkt me dat ze wel beter zijn dan een AI-module maar slechter dan een echte speler (ligt aan de speler)

Kan het helemaal fout hebben hoor :P maar dit lijkt mij het meest logisch met de info die we tot nu toe hebben.
Nee, dat bedoel ik zeker niet... ik mag ook hopen dat het ook nooit zover komt, World of WarCraft is er alleen maar mee bergafwaards gegaan. Er wordt niet of nauwelijks nog in de lore opgegaan het gaat alleen maar om getalletjes etc.

Wat ik bedoel met skills, is inderdaad of jouw eigen AI characters meer trefzekerder zijn dan een ingehuurde NPC. Wat betreft kosten bedoel ik niet de aanschaf van eventueel extra characters, maar of je contineu moet betalen zoals bij ingeuurde NPC's.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

_Dune_ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:55:
[...]

Nee, dat bedoel ik zeker niet... ik mag ook hopen dat het ook nooit zover komt, World of WarCraft is er alleen maar mee berg afwaards gegaan. Er wordt niet of nauwelijks nog in de lore opgegaan het gaat alleen maar om getalletjes etc.

Wat ik bedoel met skills, is inderdaad of jouw eigen AI characters meer trefzekerder zijn dan een ingehuurde NPC. Wat betreft kosten bedoel ik niet de aanschaf van eventueel extra characters, maar of je contineu moet betalen zoals bij ingeuurde NPC's.
Ja dat zal nog wel een tijdje onduidelijk blijven denk ik. Waarschijnlijk zul je je eigen npc's inderdaad ook salaris moeten geven. Misschien dat zij als journeyman beginnen en je ze op bootcamp kunt sturen zodat zij beter kunnen mikken, sturen etc. Op ace level zul je ze waarschijnlijk wel meer moeten betalen.

volgens mij kon je namelijk ook ace piloten npc's huren als escort die meer salaris verlangen maar je kan dus ook crappy pilots huren.

Dus waarschijnlijk zal er een mechanic komen waarmee je je npcs upgrade tegen credits maar ze dus ook meer salaris moet betalen.

Geen idee of dit accuraat is. Te weinig data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kingpinda schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:11:
[...]

Ja dat zal nog wel een tijdje onduidelijk blijven denk ik. Waarschijnlijk zul je je eigen npc's inderdaad ook salaris moeten geven. Misschien dat zij als journeyman beginnen en je ze op bootcamp kunt sturen zodat zij beter kunnen mikken, sturen etc. Op ace level zul je ze waarschijnlijk wel meer moeten betalen.
Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat werken, want het is al wel duidelijk gemaakt dat er geen levelling zal zijn in SC. NPC's hebben dus geen levels, maar waarschijnlijk gaat het om hun AI skill (vliegen, schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Wat ik me wel sterk afvraag is hoe je character/spel progressie meet in dit spel nu er geen levels/skills zijn.

Gaat het puur om hoeveel/welke items/geld/schepen je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:45:
Wat ik me wel sterk afvraag is hoe je character/spel progressie meet in dit spel nu er geen levels/skills zijn.

Gaat het puur om hoeveel/welke items/geld/schepen je hebt?
Het gaat meer om je relaties in de universe en hoe die beinvloed worden door wat je doet. Er is niet echt progressie in de zin van een ultiem doel. Maar je schip, upgrades en hoe je daarmee omgaat bepalen natuurlijk wel voor een groot deel hoe succesvol je bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:56:
[...]

Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat werken, want het is al wel duidelijk gemaakt dat er geen levelling zal zijn in SC. NPC's hebben dus geen levels, maar waarschijnlijk gaat het om hun AI skill (vliegen, schieten).
Verscheidenen keren word er echter wel verteld dat je rookie en ace npc's kunt huren. en misschien gradaties daartussen. Of je dat nu AI skills of AI levels wilt noemen lijkt mij muggenzifterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Doelen in het spel zullen meer dingen zijn zoals een bepaald space station of een bengal carrier veroveren met je gilde en die behouden. Anderen zullen weer een soort van imperium in het vervoeren van goederen opzetten. Bounty Hunters vs Pirates, het klassieke verhaaltje zonder einde. En dan heb je uiteraard diegenen die eindeloos gaan exploren totdat ze een nog onbenoemde ster vinden en daar dan hun naam op mogen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zyppora schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:59:
Doelen in het spel zullen meer dingen zijn zoals een bepaald space station of een bengal carrier veroveren met je gilde en die behouden. Anderen zullen weer een soort van imperium in het vervoeren van goederen opzetten. Bounty Hunters vs Pirates, het klassieke verhaaltje zonder einde. En dan heb je uiteraard diegenen die eindeloos gaan exploren totdat ze een nog onbenoemde ster vinden en daar dan hun naam op mogen plakken.
"Klinkt" veel beter dan, ik heb zoveel XP kijk mij nu... ik ben "drop-weet-niet-welke-term". Begrijp mij niet verkeerd een game als World of WarCraft vond/vind ik ook altijd mooi, als je de lore volgt tenminste (Beta gamer en tot op heden ook nog altijd een lopend abo) Maar dit is zo'n game die naar mijn idee verpest is door de stats, laat dat Star Citizen a.u.b. niet zijn, maar volgens mij zitten we bij Chris Roberts wel goed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 30-09-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik heb dit weekend ook maar een pledge gedaan. $75USD, vooral omdat de community nu al huge is en de filmpjes er veelbelovend uit zien.

Helaas werkt de Hangar module voor mij niet. Ik draai Windows 8 Pro 64-bit met een GTX670. Launcher werkt prima (daar kan ik de meeste problemen over vinden in de fora van Star Citizen) maar zodra ik op Launch klik, krijg ik eerst een Windowed venster met wat credits, en daarna minimaliseert het venster zich. Erop klikken krijg ik een paar seconden en zwart scherm, en keert hij terug naar de desktop. Erop klikken en dit proces herhaalt zich. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt. Maar als je een bugreport aanmaakt (of aanvult bij iemand die het zelfde heeft) dan kunnen ze er naar kijken.
Helaas zijn de bugreports nogal 'basic' maar als ze het niet weten dan kunnen ze er ook niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik blijf het toch spannend vinden hoe dat gaat werken, spelen zonder skills/levels. Niet dat ik er tegen ben, maar een groot deel van spellen is toch vaak dat je uit kijkt naar je volgende level.

Ik snap dat dit heel anders gaat werken (meer een sandbox) en heb ook zeker weten gepledged, maar ik hoop echt dat je gedreven blijft om dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Royeboi schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:26:
Ik heb dit weekend ook maar een pledge gedaan. $75USD, vooral omdat de community nu al huge is en de filmpjes er veelbelovend uit zien.

Helaas werkt de Hangar module voor mij niet. Ik draai Windows 8 Pro 64-bit met een GTX670. Launcher werkt prima (daar kan ik de meeste problemen over vinden in de fora van Star Citizen) maar zodra ik op Launch klik, krijg ik eerst een Windowed venster met wat credits, en daarna minimaliseert het venster zich. Erop klikken krijg ik een paar seconden en zwart scherm, en keert hij terug naar de desktop. Erop klikken en dit proces herhaalt zich. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?
Nog nooit gezien. Maar zoals Wouter al zei: gewoon een bug report aanmaken op het RSI forum.
Basekid schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:45:
Ik blijf het toch spannend vinden hoe dat gaat werken, spelen zonder skills/levels. Niet dat ik er tegen ben, maar een groot deel van spellen is toch vaak dat je uit kijkt naar je volgende level.

Ik snap dat dit heel anders gaat werken (meer een sandbox) en heb ook zeker weten gepledged, maar ik hoop echt dat je gedreven blijft om dingen te doen.
Ik kan me best voorstellen dat bepaalde 'careers' zoals merchanting wat sneller gaan vervelen dan bijvoorbeeld bounty hunting. CR heeft aangegeven dat hij vooral geen pay2win game wil maken en aangezien er toch echt pay moet komen om de game te realiseren is ervoor gekozen om dan maar geen win te implementeren. De enige 'win' in deze game is denk ik aan het eind van een dogfight nog kunnen vliegen 8) En dat heeft niets te maken met cijfertjes, met levels of stats, etc. maar puur met jouw eigen vaardigheden in het schip dat je bestuurt.

Is natuurlijk niet helemaal waar, want als de tegenstander met zijn 10en op je afkomen met fully decked out gunships en jij vliegt daar met je second-rate lasertjes dan moet je wel echt een top gun zijn wil je dat overleven, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verschil met een 'skill-system', zoals die in WoW en een 'skill-system' zoals die in SC, is dat in WoW je bij bepaalde levels gewoon een nieuwe spell/ability krijgt, die je al dan niet moet gebruiken in Raids/dungeons, want je moet een rotation volgen voor de hoogst haalbare DPS, terwijl bij SC, je vooral moet gaan zoeken naar wat voor type wapen je beter ligt. De een zal beter uit de voeten kunnen met trage wapens die meer schade aanrichten per schot, terwijl een ander beter uit de voeten kan met een snel wapen dat weinig schade aanricht per schot. De 'skill' is om een juiste balans te vinden qua wapenrusting en andere belangrijke onderdelen. De andere 'skill' (de werkelijke) is om steeds maar beter te worden in richten, want in tegenstelling tot WoW is er geen hit/miss rate en hangt het gewoon van jou als speler (en de latency van je verbinding) af, in plaats van X hitrate op je gear.

En als er 10 op je afkomen? Hopen dat je genoeg hebt geinvesteerd in je engines/thrusters om sneller te kunnen vliegen dan zij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zyppora schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:00:

Ik kan me best voorstellen dat bepaalde 'careers' zoals merchanting wat sneller gaan vervelen dan bijvoorbeeld bounty hunting. CR heeft aangegeven dat hij vooral geen pay2win game wil maken en aangezien er toch echt pay moet komen om de game te realiseren is ervoor gekozen om dan maar geen win te implementeren. De enige 'win' in deze game is denk ik aan het eind van een dogfight nog kunnen vliegen 8) En dat heeft niets te maken met cijfertjes, met levels of stats, etc. maar puur met jouw eigen vaardigheden in het schip dat je bestuurt.

Is natuurlijk niet helemaal waar, want als de tegenstander met zijn 10en op je afkomen met fully decked out gunships en jij vliegt daar met je second-rate lasertjes dan moet je wel echt een top gun zijn wil je dat overleven, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Ze hebben wel gezegd dat ze nieuwe content blijven toevoegen, ook in de vorm van verhalen en missies. Dus er blijft als het goed is wel genoeg te doen over langere tijd, maar dit is in de praktijk wel moeilijk te realiseren. We moeten maar zien hoe het gaat uitgewerkt worden.

Maar alleen al het feit dat je met meerdere mensen op een diepgaande manier een complete vloot kan runnen of complete cruisers geeft een hele nieuwe dimensie aan het multiplayer aspect, daardoor blijven zelfs de wat meer standaard missies die je onderneemt leuk denk ik voor langere tijd.

Uiteindelijk is het levelling systeem ook niet heilig, Freelancer had levelling en stats, maar die game bleef toch niet echt interessant na het afronden van de SP (of je moest echt meer op de die hard roleplaying servers gaan zitten). Uiteindelijk gaat het gewoon om de content.

@dahakon: Wel mee eens, uiteindelijk moet je de sterke en zwakke punten van je schip/equipment kennen, en weten wanneer je kan vechten en wanneer het tijd is om er vandoor te gaan. Als je als loner speelt zal je vaak ook wel gevechten moeten proberen te vermijden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:56:
Niet echt. Maar als je een bugreport aanmaakt (of aanvult bij iemand die het zelfde heeft) dan kunnen ze er naar kijken.
Helaas zijn de bugreports nogal 'basic' maar als ze het niet weten dan kunnen ze er ook niet naar kijken.
Opgelost.

Her-installatie had geen nut, dus toch maar het lijstje afgegaan met dingen die er mis zouden kunnen zijn i.v.m. Black Screen. Stap 8 van de fixes gaf de oplossing. De .EXE heeft moeite met een resolutie van 1920x1200 blijkbaar. Ik heb dit handmatig aangepast in game.cfg en nu werkt de Hangar module prima. Super cool idee om mensen alvast rond te laten lopen in een Hangar.

https://forums.robertsspa...nt/710969/#Comment_710969

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Royeboi schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Opgelost.

Her-installatie had geen nut, dus toch maar het lijstje afgegaan met dingen die er mis zouden kunnen zijn i.v.m. Black Screen. Stap 8 van de fixes gaf de oplossing. De .EXE heeft moeite met een resolutie van 1920x1200 blijkbaar. Ik heb dit handmatig aangepast in game.cfg en nu werkt de Hangar module prima. Super cool idee om mensen alvast rond te laten lopen in een Hangar.

https://forums.robertsspa...nt/710969/#Comment_710969
Goed dat het is opgelost :) Als je een schip koopt van 75 USD dan mag je dat schip ook wel van binnen en buiten bewonderen als je het mij vraagt.

De hangar module alvast uitgeven is natuurlijk een super manier om nog meer pledges binnen te harken voor een game die crowdfunded is. Zo ook met de dogfighting module die later dit jaar om de hoek komt kijken. Ik kan in elk geval niet wachten tot ik mijn 300i voor een testrun kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zyppora schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:54:
Goed dat het is opgelost :) Als je een schip koopt van 75 USD dan mag je dat schip ook wel van binnen en buiten bewonderen als je het mij vraagt.
Je koopt natuurlijk geen schip he. Wat je doet is investeren in een bedrijf dat een spel ontwikkelt. Als beloning voor die investering krijg je echter geen deel van de winst (zoals bij normale investeringen), maar een aantal dingen die in het te ontwikkelen spel te gebruiken zijn (en eventueel wat fysieke goodies, als je daarvoor gekozen hebt).

Dat Roberts ervoor gekozen heeft om zijn investeerders de kans te geven om al in een (heel) vroeg stadium (een stadium waarin hij zelfs nog niet naar een publisher/normale investeerder zou zijn gegaan) te laten zien hoe het gaat en om feedback vraagt, is natuurlijk zeer aangenaam. Zijn open manier van werken is echter nog lang geen standaard en ook zeker niet een vereiste van Crowd Funded games. Het is bijna een Open Source stijl die hij toepast, met het verschil dat slechts een kleine groep mensen aanpassingen kan maken (tot op het punt van launch in ieder geval).

Maar het 'dan mag je dat schip ook wel van binnen en buiten bewonderen als je het mij vraagt' moet nooit een vanzelfsprekendheid worden. (en ja, ik weet dat 'als je het mij vraagt' een indicatie van persoonlijke mening is, maar sommige mensen zijn nog wel eens geneigd om dat stukje te missen, met als gevolg dat men iets een vanzelfsprekendheid gaat vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

@Dahakon:
Dat is een manier om ertegenaan te kijken, en ik zal de laatste zijn die dat als onterecht zou bestempelen. Bekijk het van een andere kant: als je bij de MM naar binnen loopt en 60 euro tegen een game aan gooit, dan mag je ook hopen dat je thuis aangekomen dat spel kunt installeren en gaan met die banaan. Helaas is ook dat tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer (Diablo 3, The Sims), maar sommige verwachtingen vallen binnen redelijkheid en billijkheid.

Dat Star Citizen een apart geval is vwb. het crowdfunding en in ontwikkeling zijnde, is een feit. En zoals je inderdaad terecht opmerkte, het is mijn persoonlijke mening dat, hoewel het doel is om de financiele situatie van CIG te versterken ten einde een schitterend spel op de markt te kunnen zetten, dat zodra je daar iets voor terug krijgt, je daar dan ook wat mee mag doen. Voor mensen die die behoefte/verwachting niet hebben, bestaat de 'Shut up and take my money' pledge :)

Ik ben zeker blij dat ik in de hangar mijn schip mag bewonderen, en kijk met veel enthousiasme uit naar de dogfighting module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Je moet wel bedenken dat het pre-pre-alpha is, dat we nu schepen kunnen zien is al heel wat. Maar vergeet niet dat dit een extratje is voor de alpha zelf.

Dat iets nu niet werkt of niet na-behoren werkt kan dan ook niet meer dan logisch zijn omdat het nog zo vroeg in de development status is. Snap ook wel dat mensen bv niet blij zijn als het voor hun niet werkt of als hun schepen er nog niet instaan, maar dan vergeet je ook dat dit niks anders is dan een extra voor de echte alpha (die mogelijk in december echt begint).

Na-dat gezegd te hebben moet ik wel zeggen dat het er met elke patch er beter uit komt te zien, wat ik er van weet is dat ze nu werken aan een versie 2 van de hanger (hierover ging ook de 20mil poll).

Deze wordt wat uitgebreider waarschijnlijk dus met een fireing range/lounge en ramen. En hopelijk ook wat meer schepen zoals de pirate ships. We zullen het zien...

Trouwens: Vergeet niet dat 10 oktober, samen met de 42ste Wingmans Hanger en een speciaal weekend komt. SC bestaat dan 2 1 jaar als crowdfund en ze hebben iets speciaals aan gekondigd. Ze zeggen niet wat maar het moet iets spectaculairs worden.

Zet het alvast in je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zyppora schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:08:
@Dahakon:
Dat is een manier om ertegenaan te kijken, en ik zal de laatste zijn die dat als onterecht zou bestempelen. Bekijk het van een andere kant: als je bij de MM naar binnen loopt en 60 euro tegen een game aan gooit, dan mag je ook hopen dat je thuis aangekomen dat spel kunt installeren en gaan met die banaan. Helaas is ook dat tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer (Diablo 3, The Sims), maar sommige verwachtingen vallen binnen redelijkheid en billijkheid.
Het verschil is hier natuurlijk dat wat je bij de MM koopt, een 'klaar' product is, terwijl je bij SC een ontwikkeling 'financiert', ofwel, een product dat nog klaar gemaakt moet worden.
Dat Star Citizen een apart geval is vwb. het crowdfunding en in ontwikkeling zijnde, is een feit. En zoals je inderdaad terecht opmerkte, het is mijn persoonlijke mening dat, hoewel het doel is om de financiele situatie van CIG te versterken ten einde een schitterend spel op de markt te kunnen zetten, dat zodra je daar iets voor terug krijgt, je daar dan ook wat mee mag doen. Voor mensen die die behoefte/verwachting niet hebben, bestaat de 'Shut up and take my money' pledge :)
Ik ben het er geheel mee eens dat je moet/kan genieten van alles wat je nu al aangeboden wordt. Hoe meer, hoe liever natuurlijk. Maar alles blijft natuurlijk 'een gift van de ontwikkelaars', tot het spel echt 'klaar' is.

De Shut up and take my money pledge is overigens een ode aan alle vroege backers die gewoon hun geld wilden overmaken, maar door technische problemen dat niet altijd direct of even vlekkeloos konden doen. Als beloning, een extra skin :).
Ik ben zeker blij dat ik in de hangar mijn schip mag bewonderen, en kijk met veel enthousiasme uit naar de dogfighting module.
Same here ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Het verschil is hier natuurlijk dat wat je bij de MM koopt, een 'klaar' product is, terwijl je bij SC een ontwikkeling 'financiert', ofwel, een product dat nog klaar gemaakt moet worden.
Die vergelijking wordt vaak gemaakt, maar dat is inderdaad appels en peren vergelijken. Want in het geval van de MM consumeer je gewoon het eindproduct. Nu treedt je op als investeerder in een project. Je stopt je geld in iets nieuws waar je achter staat, maar je neemt tegelijk het risico dat je vantevoren niet 100% zeker weet of het er komt op de manier zoals jij dat wilt. Maar als we stappen vooruit willen maken moet er soms wat risico genomen worden. :)

Dat wij zo goed bij het ontwikkelproces betrokken worden is natuurlijk wel echt bonus, maar legt tegelijkertijd de lat voor andere kickstarterprojecten wel hoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Veel kickstart projecten zitten al in een alpha status en vragen gewoon meer geld, kijk naar Kerbal of Prison Architect. Die hebben gewoon al een "werkend" product.

SC is daarin idd heel anders die zijn begonnen zonder dat ze ook maar iets hadden (behalve dan 1 ingame filmpje). Veel mensen steunen dit project (ik val daar onder) omdat ze weer een space sim wil, ze willen weer terug naar freelancer maar dan met de graphics van nu (en meer gameplay want freelancer had wel een paar limitaties).

Denk dat veel mensen dat hebben, ik persoonlijk gad er niet mee gezeten als ze nog steeds niks hadden. Ik wou best wachten met alles tot de echte alpha.

[ Voor 5% gewijzigd door stealthgun op 01-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

stealthgun schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:50:

Denk dat veel mensen dat hebben, ik persoonlijk gad er niet mee gezeten als ze nog steeds niks hadden. Ik wou best wachten met alles tot de echte alpha.
Mijn portemenee had dat ook prettiger gevonden... hangar komt uit. Zwart scherm met groen cursortje. Shit.. ik heb geen directx 11 kaart... snel HD7970 bestellen. WANT IK WIL IN MIJN SCHIP!!!

yay ik kan in mijn schip... Lees je weekje later the sticky thread "YAY I can get in hangar with DX10.1 workaround!!!!!"

Ach ja.. Eigen schuld dikke lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Er loopt op RSI een draadje hoe men op een Dx10 kaart de hangar werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Kingpinda schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:11:
[...]

Mijn portemenee had dat ook prettiger gevonden... hangar komt uit. Zwart scherm met groen cursortje. Shit.. ik heb geen directx 11 kaart... snel HD7970 bestellen. WANT IK WIL IN MIJN SCHIP!!!
Je had natuurlijk ook gewoon een HD6670 of HD7750 ofzo kunnen kopen om in ieder geval in je schip te kunnen. Was iets goedkoper geweest en had je geld over voor de opvolger van de HD7970 (R9 290X) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

TNJ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:17:
Er loopt op RSI een draadje hoe men op een Dx10 kaart de hangar werkend krijgt.
Als je goed leest dan had ik dat inderdaad gezien. Nadat ik mijn kaart binnen had.
dahakon schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:37:
[...]

Je had natuurlijk ook gewoon een HD6670 of HD7750 ofzo kunnen kopen om in ieder geval in je schip te kunnen. Was iets goedkoper geweest en had je geld over voor de opvolger van de HD7970 (R9 290X) :P
Klopt... Maar ik kan niet naar iets goedkoops upgraden. Mijn upgrade cycle kwam door de hangar gewoon wat eerder in beeld. Ik neem aan dat ik als het spel live gaat nog wel op medium kan spelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Kingpinda op 01-10-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen die tijd dat er interessante versies uitkomen van het spel (alpha of beta) ben je al weer een generatie verder dus wat dat betreft is een GPU aanschaffen op lange termijn altijd lastig. Dan kan je ook een 2e handse van iemand kopen die je dan een tijdje kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, iemand die zijn Citizen Card wil upgraden omdat ie zijn pledge heeft geupgrade na de vorige Citizen Card moet nu even contact opnemen met support. Ze zijn een lijst aan het opstellen van de mensen die dat willen, en ze gaan voor hun een speciaal systeem opzetten.
The team is working on a system for the website to allow you to enter a personalized name for the card, address to ship to, and a way to pay through the store so at this point I am just getting the list of people together for the different card types.

I will let you know once the system is in place and you can fill out the information for your Citizen Card =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Kingpinda schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Als je goed leest dan had ik dat inderdaad gezien. Nadat ik mijn kaart binnen had.
[...]
Klopt... Maar ik kan niet naar iets goedkoops upgraden. Mijn upgrade cycle kwam door de hangar gewoon wat eerder in beeld. Ik neem aan dat ik als het spel live gaat nog wel op medium kan spelen.
Hang me er niet aan op, maar volgens mij had ik ergens gelezen dat zij alles op 1 680 draaien. Dus volgens mij moet je op een 7970 een stuk meer kunnen dan alleen op Medium, al ligt dat natuurlijk ook een beetje aan je resolutie ;) Mijn 660ti draait de hangar makkelijk op FHD en alles op z'n max. Tuurlijk, spacebattles met meerdere schepen zullen wel wat pittiger worden dan rond een stilstaand schip lopen, maar er zal ook nog een hoop optimalisatie gebeuren voordat de game gereleased gaat worden. Misschien dat ik tegen die tijd mn 660ti weer is upgrade, want deze game wil je natuurlijk wel met alle eye-candy aan kunnen spelen. Maar ik denk dat je met een 7970 toch een aardig end moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
De trailer die ze een jaar geleden hadden laten zien draaide inderdaad op een GTX680, maar denk er wel aan dat CIG ervoor gaan om het uiterste uit de PC te halen. Ze blijven dus upgraden en de hardware requirements zullen dus omhoog blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De claim vorig jaar, bij de initiele crowd funding was, dat het target voor minimum GPU een GTX460 zou zijn bij launch. Het zal afwachten zijn natuurlijk, wat ze uiteindelijk echt gaan doen, zeker ook met betrekking tot zaken als de Mantle API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Is het zo dat de LTI packages/ships nog enkel beschikbaar zijn voor de original backers? Waaronder ik er 1 ben, maar een maat van me wilde gisteren ook nog backen om LTI te krijgen maar kreeg het niet voor elkaar.

Uiteindelijk heb ik nog een LTI package gekocht en hem gegift maar lijkt me toch een nodeloze workaround.

Verder ook de hangar geprobeerd, ship ziet er zeer stoer uit (heb een 325A fighter) en kan niet wachten om hem te equippen en erop uit te trekken met een squadje vrienden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Apache schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:04:
Is het zo dat de LTI packages/ships nog enkel beschikbaar zijn voor de original backers? Waaronder ik er 1 ben, maar een maat van me wilde gisteren ook nog backen om LTI te krijgen maar kreeg het niet voor elkaar.

Uiteindelijk heb ik nog een LTI package gekocht en hem gegift maar lijkt me toch een nodeloze workaround.

Verder ook de hangar geprobeerd, ship ziet er zeer stoer uit (heb een 325A fighter) en kan niet wachten om hem te equippen en erop uit te trekken met een squadje vrienden :)
LTI is inderdaad alleen nog beschikbaar voor een bepaalde groep backers die al gebacked hadden. En dit alleen nog tot 26 nov van dit jaar. Meer informatie erover is ook in dit bericht te zien: https://robertsspaceindus...e-Insurance-Clarification

[ Voor 51% gewijzigd door eekhoorn12 op 02-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Tja, je kunt zeggen wat je wil, maar die Hangar module is wel wat mij heeft overgehaald om alsnog een backer / pledger van Star Citizen te worden. Heb het heel lang een beetje aangezien, maar toen ik zag hoeveel aandacht voor detail er in SC gestopt wordt was ik in één keer om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apache schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:04:

Ja, maar jij kan als original backer een LTI package aan je maat giften (tot 26 nov), dan heeft hij alsnog LTI (maar hij krijgt dan niet de status original backer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Daarna kan het giften nog wel trouwens, alleen het kopen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

https://forums.robertsspa...907/good-things-happen/p1

Naar aanleiding van dit draadje heb ik ook maar Customer Support aangehaald voor de Lightspeed package. Wat blijkt? Ik sta nu officieel op een wachtlijst van 'a few weeks to a month' =D

Blijkbaar zijn er mensen die hun limited packages weer omsmelten en die vrijgekomen packages worden opnieuw in de roulatie gebracht middels deze waiting lists bij CS.

Ik weet niet of LTI er ook in zit, en of dat ook voor non-early/veteran backers geldt, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik sta ook al bijna vier weken op de wachtlijst voor 1 van de limited ships, maar heb tot nu toe nog geen bericht ontvangen. Ik hoop eigenlijk wel dat ik binnenkort aan de beurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalkai schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:35:
Ik sta ook al bijna vier weken op de wachtlijst voor 1 van de limited ships, maar heb tot nu toe nog geen bericht ontvangen. Ik hoop eigenlijk wel dat ik binnenkort aan de beurt ben.
Misschien gaat de verkoop van sommigen weer open op 10 oktober, maar dat zijn nu nog alleen maar geruchten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Misschien gaat de verkoop van sommigen weer open op 10 oktober, maar dat zijn nu nog alleen maar geruchten. :)
Men verwacht in elk geval de brochure voor de Hornet, maar of limited edition packages die in het verleden zijn langsgekomen, weer terugkomen, is nog maar de vraag. Misschien wordt er wel een nieuwe limited edtion package geintroduceerd. Wellicht met een nog te onthullen schip?

Wat het ook is, het gaat in elk geval groots worden als je CR en consorten mag geloven :) Het overkomt je ten slotte maar een keer dat je first-ever-fully-crowdfunded-tripe-A-space-sim-to-end-all-space-sims-project één jaar bestaat.

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.