[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Leuk om te zien dat ze de andere grote schepen bij hebben geplaatst. Waarschijnlijk is de volgorde alsvolgd:

Bangal class Carrier
Battle Cruiser
Cruiser
Destroyer
Frigate
Idriss Corvette

Die Banu Merchant is eigenlijk nog best wel groot, als je zo naar de silhouetten kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de 34 mil binnen gehaald. :)

https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-34-Million

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
Iemand was me voor :), die foto bovenaan de message. Is dat 1 van de capital ships?

[ Voor 92% gewijzigd door SgtPoen op 07-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
SgtPoen schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:28:
Iemand was me voor :), die foto bovenaan de message. Is dat 1 van de capital ships?
Viel me ook op ja

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/ql6xhee628o5xr/post_section_header/Landing_pad_03.jpg

Een vergelijking met de silhouetten geeft (voor mij) de beste overeenkomst met het cap-ship van 280 meter (wat waarschijnlijk een destroyer zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vraag mij af wat de zwaartekracht op die planeet is, moet anders beetje onmogelijk zijn om daar te blijven hoveren met zo'n groot schip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Vergeet niet dat capital ships 'schaars' zullen zijn, er zullen maar een paar (is natuurlijk relatief) ingame zijn.
Ircghost schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:09:
Ik vraag mij af wat de zwaartekracht op die planeet is, moet anders beetje onmogelijk zijn om daar te blijven hoveren met zo'n groot schip :P
Dit kan je oplossen door steeds wat energie (lees stuwing) mee te geven aan het schip waardoor je steeds op de juist snelheid blijft.

[ Voor 63% gewijzigd door stealthgun op 07-12-2013 22:11 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Ik blijf het raar vinden dat we nog zo weinig (= niets?) concept art voor space stations hebben gezien. Die zouden ook heel groot moeten zijn en er zouden er meer moeten zijn dan er planeten zijn, maar veel hebben ze nog niet getoond.

Persoonlijk vind ik die black hole echt niets. Wat ga je daar aan hebben als speler? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
volgens mij houdt chris die tegen, en krijgen we die pas volgend jaar wat meer te zien... ze zijn hier en daar wat sneaky met dit soort dingen uitbrengen.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Wat is er nu precies beschikbaar? Ik hoor mensen over patches maar het spel komt pas in 2015 echt uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is de verwachting ja voor het volledige spel. Maar vanwege de crowdfunding en alpha/beta acces is het spel modulair in elkaar gezet. Wat zoveel betekent dat het spel langzaam afgemaakt wordt. Nu hebben we alleen toegang tot onze hangar met onze gekochte schepen erin, zodat je rond kan lopen in en buiten je schip en kan spelen met deuren en stoelen etc.. Maakt het tastbaar maar doet verder niet zoveel. Echter binnenkort komt de combat module, daar kun je dan vechten tegen AI/spelers (wordt nog over gediscussieerd door SC crew). Later zal volgens mij de offline campain komen .. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Laatst online: 02-08-2022
Ircghost schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:46:
Dat is de verwachting ja voor het volledige spel. Maar vanwege de crowdfunding en alpha/beta acces is het spel modulair in elkaar gezet. Wat zoveel betekent dat het spel langzaam afgemaakt wordt. Nu hebben we alleen toegang tot onze hangar met onze gekochte schepen erin, zodat je rond kan lopen in en buiten je schip en kan spelen met deuren en stoelen etc.. Maakt het tastbaar maar doet verder niet zoveel. Echter binnenkort komt de combat module, daar kun je dan vechten tegen AI/spelers (wordt nog over gediscussieerd door SC crew). Later zal volgens mij de offline campain komen .. etc etc.
Ah bedankt, vond het maar moeilijk te vinden hoe het nou exact zit.

Maakt het wel moeilijk voor mij. Ben bang dat ik het wellicht snel zat ben als het zo langzaam samen komt.(Weet van WoW nog dat een van de factoren die het voor mij zo gaaf maakte het gebrek aan kennis was, alles was nieuw, je wist niet waar je moest beginnen).

Tegelijkertijd is het leuk om zo'n spel tot stand te zien komen. Ik ga er nog even over nadenken wat ik doe. Zal inmiddels qua funding niet veel meer uit maken of ik het nu koop of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Metalkai schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:06:
Ik snap niet helemaal waarom hier specifiek op carebears gereageerd word. De 100% PvPers zijn net zo erg, die willen dat er helemaal geen PvE in het spel zit. Er zijn altijd twee kanten.
Als ik kijk naar Eve online (iig toen ik het speelde) was het probleem niet dat de 100% PvP'ers wilde dat er geen PvE in het spel zit, maar dat ze makkelijke de PvE'ers konden afmaken, terwijl hun hun geld binnen kregen op compleet risicoloze methodes.

Overigens vraagje voor degene die er meer inzitten: Als ik wat rondkijk is empire building zoals bijvoorbeeld een Eve Online redelijk heeft niet echt een optie in Star Citizen? Tuurlijk je kan samen met je guild rondvliegen enzo, maar echt eigenaar worden van een stuk ruimte en dat opbouwen lijkt er niet te zijn, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Sissors schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:29:
[...]

Als ik kijk naar Eve online (iig toen ik het speelde) was het probleem niet dat de 100% PvP'ers wilde dat er geen PvE in het spel zit, maar dat ze makkelijke de PvE'ers konden afmaken, terwijl hun hun geld binnen kregen op compleet risicoloze methodes.

Overigens vraagje voor degene die er meer inzitten: Als ik wat rondkijk is empire building zoals bijvoorbeeld een Eve Online redelijk heeft niet echt een optie in Star Citizen? Tuurlijk je kan samen met je guild rondvliegen enzo, maar echt eigenaar worden van een stuk ruimte en dat opbouwen lijkt er niet te zijn, of kijk ik niet goed?
Dat bedoel ik dus. Mensen kijken maar naar één kant. PvPers vinden het een probleem dat PvEers hun geld zonder risico verdienen, wat dus niet waar is. Of je nou tegen een NPC of tegen een speler vecht, er is altijd een risico. PvEers aan de andere kant denken dat alle PvPers er alleen maar op uit zijn om te griefen (wat ook niet waar is), waardoor ze het liever ontwijken. (ja ik weet het, grote generalisatie).
Laat iedereen gewoon spelen hoe die persoon wilt, dat is voor iedereen het beste.

Wat betreft 'empire building', het is niet zoals in EVE dat je eigenaar kan worden van hele systems. Je kan echter wel andere dingen claimen, zoals bijvoorbeeld bepaalde space stations. Deze zul je dan wel 24/7 moeten verdedigen, want andere spelers willen deze natuurlijk ook hebben. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Bengal Carrier, de enige manier om deze te krijgen is door het te vinden en over te nemen. Het kan niet gekocht worden voor UEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Ircghost schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:46:
Je mist wat dus ik kijk hier even naar:
http://starcitizen.wikia....icipated_Release_Schedule

In de TS staat het ook (zoek op "Het release schema").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moikvin schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:13:
[...]

Ah bedankt, vond het maar moeilijk te vinden hoe het nou exact zit.

Maakt het wel moeilijk voor mij. Ben bang dat ik het wellicht snel zat ben als het zo langzaam samen komt.(Weet van WoW nog dat een van de factoren die het voor mij zo gaaf maakte het gebrek aan kennis was, alles was nieuw, je wist niet waar je moest beginnen).

Tegelijkertijd is het leuk om zo'n spel tot stand te zien komen. Ik ga er nog even over nadenken wat ik doe. Zal inmiddels qua funding niet veel meer uit maken of ik het nu koop of later.
Het voordeel is als je nu instapt heb je alpha en beta access, wat betekent dat je binnenkort al kan dogfighten en andere modules komen daarna. Je kan dus al veel eerder met onderdelen van de game aan de slag (zie post hierboven). Ook heb je voor 40 dollar al de game incl. alpha en beta, dat is goedkoper straks de game off the shelf kopen. Maar het is aan jezelf of je dat hele proces wilt meemaken.
Metalkai schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:38:
[...]

Wat betreft 'empire building', het is niet zoals in EVE dat je eigenaar kan worden van hele systems. Je kan echter wel andere dingen claimen, zoals bijvoorbeeld bepaalde space stations. Deze zul je dan wel 24/7 moeten verdedigen, want andere spelers willen deze natuurlijk ook hebben. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Bengal Carrier, de enige manier om deze te krijgen is door het te vinden en over te nemen. Het kan niet gekocht worden voor UEC.
Je kan wel facilities kopen in SC waarmee je je eigen business kan draaien. En je kan ook NPC's voor je laten werken. Maar het is zeker wel kleinschaliger dan EVE.
Meanwhile, the nodes that are producing, refining, and consuming these goods are run by non-player characters, as well. As players progress in the game, they may choose to purchase some of these facilities and take over the day-to-day oversight.

Business goes on, and players step in wherever they wish to take part.
https://robertsspaceindus...-The-Star-Citizen-Economy

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

AndrewBourgeois schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:42:
[...]

Je mist wat dus ik kijk hier even naar:
http://starcitizen.wikia....icipated_Release_Schedule

In de TS staat het ook (zoek op "Het release schema").
Ja ik wist dat ik wat informatie niet had verteld, maar het ging om het idee van een modulair spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:44:
Je kan wel facilities kopen in SC waarmee je je eigen business kan draaien. En je kan ook NPC's voor je laten werken. Maar het is zeker wel kleinschaliger dan EVE.
Ik weet niet hoe groot je het moet plaatsen aangaande schaling, maar het volgende stukje tekst geeft toch wel een zekere omvang van invloed weer die je als spelersgroep kunt hebben:
Corporation – a for-profit business entity. A corporation is a great choice for everything from shipping flo-pets to Goss II to organizing a hostile takeover of Origin Jumpworks.
https://robertsspaceindus...8-All-About-Organizations

Het overnemen van 1 van de grote ruimteschip fabrikanten is natuurlijk geen kleinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Ik houd mijn hart vast.
Bij iedere aankondiging van CIG waar min of meer een besluit wordt genomen, breekt de forum hel los.
Eerst LTI, dan het geneuzel over de subscribers (volkomen logisch dat er verschil is, ze betalen er tenslotte voor) en nu met de 1 organization restrictie (waar ik persoonlijk een groot voorstander van ben)

Maar volgens mij is dit nog helemaal niets in vergelijking met de storm aan kritiek die gaat losbarsten als de Dogfighting Module uitkomt.
Als blijkt dat spelers, die denken een Ubership gekocht te hebben, toch redelijk makkelijk uit space geknald worden omdat ze gewoon de skills missen, of als schepen in de specs beperkt worden omdat ze toch een beetje te goed zijn, dan gaan we zo'n enorme shitload aan kritiek krijgen op het RSI forum.

Voor mij een reden om het forum maar even niet te bezoeken en alleen maar hopen dat CGI stug hun eigen plan blijft trekken en niet gevoelig is voor al die huilers en klagers.

Ik ben blij dat ik ook Elite:Dangerous gebacked heb. Een bezoekje aan dat forum is een verademing t.o.v. het Star Citizen forum. Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35
Wacht maar tot de community groeit van Elite:dangerous die zal vast vergelijkbare problemen krijgen. Zeker als het nog populair word.

Gisteravond op de VGX is ook nog een Space game aangekondigt: No Man's Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Laatst online: 15:36
Tja, SC's forum leidt onder de wet van de grote getallen. Op meerdere manieren: er zijn zoveel gebruikers dat je in absolute zin er makkelijk 100 zeikerds/trollen/asshats en wat niet meer aan overhoudt. En er zijn een aantal gebruikers die er veel geld in hebben zitten en menen daardoor 'more equal than other pigs' te zijn.

Koppel dat aan moderation door vrijwilligers die de vrije meningsuiting redelijk de ruimte geven, en je houdt inderdaad een forum over waar het soms erg zoeken is naar posts die het lezen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Psyonara schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:32:
Gisteravond op de VGX is ook nog een Space game aangekondigt: No Man's Sky.
Net even de introductie trailer bekeken, maar grafisch loop ik er persoonlijk nog niet echt warm voor, een beetje out-of-date gevoel krijg ik er bij.

edit: Heel anders dan bij het grafische geweld van Star Citizen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 08-12-2013 13:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Out-of-date? Je hebt wel door dat het met de crysis engine wordt gemaakt toch? Als ik wat van dit spel vind, dan is het niet dat het outdated er uit ziet. Kijk anders even wat youtube filmpjes van mensen in de hanger, dan zie je hoe mooi het eruitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:08:
Out-of-date? Je hebt wel door dat het met de crysis engine wordt gemaakt toch? Als ik van dit spel vind, dan is het niet dat het outdated er uit ziet. Kijk anders even wat youtube filmpjes van mensen in de hanger, dan zie je hoe mooi het eruitziet.
Hij heeft het over No Man's Sky. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oh haha, my bad. No man's sky, ziet er wel interessant uit. Wordt denk ik een hele andere ervaring als er echt veel planeten zijn die zo uitgebreid gemaakt zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Ircghost op 08-12-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het enorm vette aan Eve vind(vond) ik toch wel het feit dat ik geregeld met hartkloppingen achter mn pc zat als ik in een roam, of alleen, diep in low of nullsec vertoefde. Echte spanning. Ik hoop echt dat SC, ondanks dat het meer op pve gericht is, hier ook wat mee doet.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik denk dat dat wel zal gebeuren. In de echt gevaarlijke regio's zal namelijk je upgrade en cargo insurance niet werken, dus je zult echt voorzichtig moeten zijn, anders ben je je upgrades/cargo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ben benieuwd in hoeverre ik zometeen diep durf te gaan, ben redelijk voorzichtig ingesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Wilde schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:28:
Ik hoop echt dat SC, ondanks dat het meer op pve gericht is, hier ook wat mee doet.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Volgens mij is SC juist een mooie combinatie van PVE en PVP en heb je als speler zelf(s) de keuze of je liever PVE of PVP wil.
Blijf je in de High Security gebieden dan is het sowieso meer PVE (of er moeten PVP spelers rondvliegen die wel van een flinke uitdaging houden).
In de Low Sec. gebieden zal het veel meer PVP georiënteerd zijn tenzij je de slider op PVE hebt staan. En dan nog is het nooit 100% gegarandeerd dat je geen PVP-er tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
_Dune_ schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:05:
[...]

Net even de introductie trailer bekeken, maar grafisch loop ik er persoonlijk nog niet echt warm voor, een beetje out-of-date gevoel krijg ik er bij.

edit: Heel anders dan bij het grafische geweld van Star Citizen. :)
Vind het er zelf ook heel erg out of date uit zien maar is niet persé erg je ziet wel weer onderwater elementen e.d. en daar zit dan wel weer veel detail. De ships zien er ontzettend retro uit wat opzich ook wel weer wat heeft.

Denk gewoon dat het te snel gepushed is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Offtopic:
Voor mensen die ook een space (mmo) rts willen: Novus AEterno

Is een beetje een EvE Online / Star Citizen idee maar dan in een rts uitvoering. Wou het toch even onder de aandacht brengen.

De beelden zien er veel belovend uit :)

Ontopic:
Nog steeds geen patch :( wacht echt nog steeds op een grote patch die wat meer funcites naar de hanger zal brengen het is nu al weer 1,5 maand geleden dat we een update hebben gehad....

Ben ook benieuwd wanneer de nieuwe schepen (zoals de bombers) naar de hanger zullen komen, ik vrees pas volgend jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door stealthgun op 10-12-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Deze week zal er als het goed is een patch komen. Volgens mij gaan er geen patches meer uitkomen op vrijdagen, dus zal het uiterlijk donderdag gereleased worden. Als er geen delays zijn in ieder geval.
Ik hoop wel dat de nieuwe Avenger en PBR erin komt, ben echt benieuwd hoe dat eruit gaat zien op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ik dacht juist dat ze PBR er later in wouden doen met de dog-fighting-module.

Staat me iets bij dat chris het er over had of ze het deze maand al zouden uitbrengen met een niet juiste techniek. Of dat ze het gelijk goed zouden doen en dan maar een beetje uistellen.

Alleen weet niet meer of het nou over de PBR ging.

Hoop niet dat ze nu alleen maar energie stoppen in de Avenger, zijn nog wel wat dingen af te maken in andere schepen bv :)

maar we zullen zien... patch komt ergens deze week... maar de site blijven checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Het issue over dogfighting gat niet over pbr, dat is gewoon een rendering truuk die ze nu voor de avenger en nog niet ontwikkelde schepen gaan doen, en over alles wat ze al gemaakt hebben. Maar ze moeten daarvoor alles hertexturen.

Of de dog fighting module er komt voor eind van het jaar, wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt, heeft te maken met de multiplayer backend. Ze kunnen nu iets maken met wat crytek basic meuk erin, of de eerste versie van de echte custom backend erin hangen. Aangezien ze op dat laatste willen testen en intereren is dat voor de verdere ontwikkeling gunstiger. Maar dan zal de oplevering ook langer duren want ze zijn daar volgens mij nog ernstig mee bezig.

P.s. Het is wel een ernstig vette rendering truuk trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door kipkruide op 10-12-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld is een lange zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Wat is dat PBR toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Google vertelt mij Physically Based Rendering (PBR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even doorspoelen naar 3:55. Forrest vertelt over PBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
ah merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Leuk als lekkermakertje tot SC uit is?

Entropy

“Entropy is a sandbox science fiction MMOG with a strong focus on freeform gameplay and large-scale space combat, and is available right now for Windows, Mac, and Linux. Set in a true open-world sandbox, Entropy is an ambitious entry into the era of community-driven projects, where players will help decide the game’s development direction, helping to build the definitive sci-fi MMO experience.

link op Tweakers: nieuws: Artplant komt met ruimte-mmog Entropy
link naar Steam: http://store.steampowered.com/app/255500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Zojuist heb ik mn Polo binnen gehad. Heeft dus 7 dagen geduurd. Valt me 110% mee. En Polo zit goed - heb een XL en zit als gegoten.

Voelt degelijk aan met oog voor detail: op de knoopjes staat Cloud Imperium en de logo's op de voor en achter kant zijn er echt embroided.

Ik ben er blij mee :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een mailtje gehad dat ik mijn geupgrade citizen card kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Yep, hier ook. Meteen maar besteld. Wel grappig, op mijn nieuw kaart zal 12 oktober als registratie datum komen te staan, terwijl op mijn oude kaart 11 oktober staan. Zal wel een tijdzone verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Hoe zit dat met die upgrade kaarten dan? Heb er nu een van mij originele pledge maar we zijn inmiddels wel een paar ranks verder om het zo maar eens te zeggen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Er werd een paar maanden geleden een mail verstuurd of mensen hun kaart wilden upgraden/vervangen, je moest dan een reply sturen waarin je dit bevestigde. Ze hebben het volgens mij nu pas verwerkt, en hebben de mensen die gereplied hebben de optie gegeven deze upgrade kaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou support kunnen mailen of het nog mogelijk is, maar het kan zijn dat ze geen nieuwe bestellingen meer aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:49:
Ik heb gisteren een mailtje gehad dat ik mijn geupgrade citizen card kan bestellen.
Yup same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Lol, vergeet steeds dat je Nederlands bent ;)

Zal eens een mailtje sturen.

[ Voor 26% gewijzigd door kipkruide op 11-12-2013 22:18 ]

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
roepie88 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:20:
Leuk als lekkermakertje tot SC uit is?

Entropy

“Entropy is a sandbox science fiction MMOG with a strong focus on freeform gameplay and large-scale space combat, and is available right now for Windows, Mac, and Linux. Set in a true open-world sandbox, Entropy is an ambitious entry into the era of community-driven projects, where players will help decide the game’s development direction, helping to build the definitive sci-fi MMO experience.

link op Tweakers: nieuws: Artplant komt met ruimte-mmog Entropy
link naar Steam: http://store.steampowered.com/app/255500
Dit ga ik zeker even proberen!

• stealthgun
Ook geprobeerd leuk spel, doet me denken aan Earth and Beyond... vindt het jammer dat op trading gebied het echt gelimiteerd is. Maar is natuurlijk (net als Star Citizen) WIP :D dus we zullen zien... komen nog wat leuke space games aan ineens (en allemaal via crowdfunding).

Is dat hele space gerne ineens weer hot ofzo?

• Metalkai
Ik denk dat heel veel ontwikkelaars een graantje mee proberen te pikken van Star Citizen. De space sim fan kan weer blij zijn in ieder geval, er komen nu aardig wat games uit.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Denk dat het ook komt door de sterke opkomst van private spaceflight (SpaceX, Orbital Sciences, Virgin Galactic) de afgelopen jaren. Dat soort ontwikkelingen zijn altijd een inspiratie voor verschillende cultuur stromingen, dus ook (zeker) voor games.

• dahakon
Wellicht heeft de hernieuwde ruimte industrie een beetje invloed, maar hoe groot die is, zal lastig zijn vast te stellen.

Wel is duidelijk dat sinds de geruchten over een terugkeer van Roberts in de gameindustrie er weer veel meer over spacesims gesproken wordt. Helemaal toen de site begin september gevonden werd. Binnen een maand meer dan 30k mensen die zich er registreerden, zonder enige echte marketing, is wel bijzonder.

Je zag bovendien projecten verschijnen toen bleek dat er genoeg aandacht was voor Star Citizen/Squadron 42. Braben was er ook als de kippen bij om in te haken op het success. Dat er ba zo'n 40 dagen ook nog eens meer dan 100k mensen geld hadden gedoneerd, maakt alleen maar duidelijker dat er vraag is, waar anderen dan ook weer op in kunnen haken. Al met al zou het me niet eens verbazen als EA binnen een jaar een nieuwe Wing Commander aankondigt, of Microsoft een nieuwe Freelancer en/of Starlancer.

Roberts heeft in ieder geval laten zien dat er een markt is.

• Metalkai
Ik zie het zo gebeuren, een nieuwe Wing Commander door EA. Verwacht alleen wel dat het een dumbed-down multi-platform game zal zijn voor het grote publiek. Waarschijnlijk dus erg simpele, arcadey gameplay, in plaats van wat Star Citizen probeert te doen.

• Sissors
  • Niet online
Metalkai schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:26:
Ik zie het zo gebeuren, een nieuwe Wing Commander door EA. Verwacht alleen wel dat het een dumbed-down multi-platform game zal zijn voor het grote publiek. Waarschijnlijk dus erg simpele, arcadey gameplay, in plaats van wat Star Citizen probeert te doen.
Je kan ook prima zeggen dat dat exact is wat Star Citizen probeert te doen (als in NPCs die alles doen als je het zelf niet doet).

• stealthgun
Sissors schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:44:
[...]

Je kan ook prima zeggen dat dat exact is wat Star Citizen probeert te doen (als in NPCs die alles doen als je het zelf niet doet).
SC doet dat alleen maar om je het gevoel te geven dat je niet alleen bent. Het gebeurd dus ook alleen maar als niemand anders het doet (beetje laatste redmiddel).

Heb toch het idee dat Star Citizen de lat wil zijn voor alle PC-games, beetje wat de allereerste Far Cry en Crysis spellen waren. Het zo zwaar en zo veel eisend voor de pc te maken dat het mischien nog wel een paar jaar gaat duren voordat je op een 'normale' pc kan spelen :)...

Dit is iets wat EA nooit meer gaat doen, EA is uit op het snelle geld. Kijk naar Battlefield 4 gemaakt voor de next gen console en ik kan het op mijn PC met gemak (70+ fps) draaien op ultra settings. Niet echt super vernieuwend te noemen.

Ik zie SC niet als een nieuwe wing-commander van EA vooral omdat het dan nu al af zou zijn zo van die hanger dat is het... succes!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

stealthgun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:47:
[...]

Ik zie SC niet als een nieuwe wing-commander van EA vooral omdat het dan nu al af zou zijn zo van die hanger dat is het succes!
x) En de DF Module is DLC waarvoor je toch minstens $40 neertelt.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Sissors
  • Niet online
Zyppora schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:07:
[...]

x) En de DF Module is DLC waarvoor je toch minstens $40 neertelt.
In tegenstelling tot 40 dollar voor de alpha neertellen? En meer moeten betalen voor betere schepen?

Ik weet dat op EA haten cool is, maar de games die ik van hun heb gespeeld hadden DLCs voor volkomen redelijke prijzen.

• stealthgun
Dat is niet waar.

de $40 is voor de alpha en het hele spel! (geen subs ofzo) en die schepen zijn optioneel. Ze zijn allemaal in het spel te krijgen. Ook de limited schepen.

Je HOEFT (is al vaak gezegd) de extra schepen niet te kopen het mag.

Mensen die extra schepen kopen doen dit om het spel verder te ondersteunen.

• Sissors
  • Niet online
In hoeverre dat waar is moet nog maar blijken. Ja ze zijn in het spel te krijgen, maar is dat realistisch of niet. En hoeveel zullen ze beter zijn.

Nagenoeg geen één spel geeft toe dat ze pay2win gebruiken, maar genoeg ervan moet je in de praktijk wel spul kopen om mee te kunnen doen (of je moet echt te veel vrije tijd hebben).

Anyway niemand weet nog hoe het uiteindelijk gaat worden. Maar ga dan niet zoals Metalkai doen alsof het spel dat je nu backed en nog niet uit is zoveel moeilijker/diepgaander is als een ander hypothetisch spel wat enkel voor de pubbies geschikt is.

Ook grappig trouwens, elk spel dat ik tot nu toe heb gespeeld had een community die zich superieur voelde aan de communities van andere spellen, want die van hun was het moeilijkste en de andere waren allemaal voor de 'pubbies'.

• Metalkai
Sissors schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:37:
Anyway niemand weet nog hoe het uiteindelijk gaat worden. Maar ga dan niet zoals Metalkai doen alsof het spel dat je nu backed en nog niet uit is zoveel moeilijker/diepgaander is als een ander hypothetisch spel wat enkel voor de pubbies geschikt is.
Sorry? Je plaatst aardig wat woorden in mijn mond nu. Het enige wat ik zei is dat ik van een EA game verwacht dat het arcadey en simpeler is. Nergens zeg ik dat Star Citizen het toppunt van complexiteit en diepgang is dat alleen geschikt is voor de hardcore speler.
Nogmaals, ik zei wat ik VERWACHT van een EA spel. Nergens, maar dan ook nergens zeg ik ook maar iets over wat er echt zal gaan gebeuren.

• stealthgun
En volgens mij heb ik nooit gezegd dat het moeilijker/diepgaander gaat worden dan welk spel dan ook.
Maar Chris heeft zelf aan gegeven dat hij wil dat het spel een benchmark (vooral grafisch) gaat worden.

Zijn genoeg spellen op te noemen die meer micro managment en/of dieper gaan dan SC van plan is te gaan.

Even concreet voorbeeld van diepgang is EvE (op sommige vlakken) bijvoorbeeld, daar zit vooral erg veel diplomatische diepgang in. Ontzettend grote alliances etc etc. Dat zullen we bv al nooit gaan zien in SC (niet op die schaal).

Daarbij had ik alleen maar gezegd dat EA niet meer wil de rest voor wil zijn. Zoals ze bij de eerste Far Cry waren bv in de tijd dat dat spel uit kwam was het echt een tech demo om te laten zien wat er in godsnaam wel niet mogelijk was met die cryengine. Maar de laatste crysis vondt ik in dat vlak toch wat tegen vallen, met niet meer zoveel grafish geweld als ik gewend was van hun.
In hoeverre dat waar is moet nog maar blijken. Ja ze zijn in het spel te krijgen, maar is dat realistisch of niet. En hoeveel zullen ze beter zijn.
Dit is heel realistich ook al moet er voor sommige schepen erg (maar dan ook erg veel) werk verzet worden. In EvE kan je ook een Titan (duurste schip) bij elkaar sparen of kopen via plex te verkopen.

Het kan, duurt alleen wel een tijdje. Daarmee blijft het (zoals ik al zei) optioneel om het te doen... het hoeft nog steeds niet er is ook een andere weg.

[ Voor 4% gewijzigd door stealthgun op 12-12-2013 16:12 ]

• JurGor
Als het om de gameplay gaat denk ik bij CS en Chris Roberts toch vooral aan 'immersion' en 'no drag'. En als ik dan kijk naar bijvoorbeeld het damage model, dan is het het plan dat als je die ene thruster rechtsvoor raakt, je tegenstander die stuurmogelijkheid verliest. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat geeft een eerste indruk van diepgang, toch?

Wat betreft andere schepen in-game verdienen: ooit heeft CIG beweerd te richten op het kunnen vrijspelen van een Constellation in ordegrootte 40 uur. Dan zou je er een moeten kunnen kopen - hoe lang de fabriek er dan over gaat doen is een ander verhaal.

Persoonlijk denk ik dat het een hele tijd gaat duren voordat ik uit mijn Aurora LN gegroeid ben. Ik verwacht namelijk naast al die schipstypes ook een hele, hele, heleboel meer upgrade mogelijkheden.

• Sissors
  • Niet online
JurGor schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:17:
Als het om de gameplay gaat denk ik bij CS en Chris Roberts toch vooral aan 'immersion' en 'no drag'. En als ik dan kijk naar bijvoorbeeld het damage model, dan is het het plan dat als je die ene thruster rechtsvoor raakt, je tegenstander die stuurmogelijkheid verliest. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat geeft een eerste indruk van diepgang, toch?
Zou ik geen diepgang noemen direct. Zeker wel leuk, en voegt denk ik ook een goed dynamisch element toe aan gevechten. Maar als je uiteindelijk gewoon autopiloot aan zet om je bij een planeet te brengen waar je op repair drukt, dan vind ik dat niet veel meer diepgang dan een 'standaard' damage model.
In EvE kan je ook een Titan (duurste schip) bij elkaar sparen of kopen via plex te verkopen.
Ik zeg ook niet dat het per definitie slecht is, enkel dat we het nu nog niet kunnen weten. Als de keuze is 25 euro betalen of 500 uur grinden dan is het wel duidelijk dat je gewoon moet betalen.

Trouwens bij Eve om aan een titan te komen is het toch wel erg populair om gewoon bots te runnen, danwel je space te verhuren aan andere die bots runnen en jouw betalen waardoor je plausible deniability hebt.

Overigens nu lijkt het straks alsof ik heel negatief ben over Star Citizen, dat is echt niet zo. Ik volg dit topic met een reden, het lijkt me een leuk spel. Al ben ik zelf bang dat het voor mijn smaak een te-geinstanced NPC run universum zal zijn. Maar aan de andere kant een FP space sim in een persistent universe spreekt me nog steeds heel erg aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 12-12-2013 16:48 ]

• dahakon
Sissors schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:12:
[...]

In tegenstelling tot 40 dollar voor de alpha neertellen? En meer moeten betalen voor betere schepen?

Ik weet dat op EA haten cool is, maar de games die ik van hun heb gespeeld hadden DLCs voor volkomen redelijke prijzen.
Haters gonna hate...

Dat je sceptisch bent, is zondermeer duidelijk. Maar voor je nog meer commentaar op Star Citizen hebt, bedenk dan eerst dat Roberts bij EA is weggegaan om een reden, om zelf Digital Anvil op te richten, Bedenk ook dat hij Digital Anvil moest verkopen om genoeg geld te krijgen om Freelancer de game te maken die hij wilde maken. Bedenk dan ook dat Roberts bij Digital Anvil is weggegaan, omdat koper Microsoft geen grote sommen geld wilde investeren, een dumbed down game wilde hebben die eventueel ook op console te spelen was en zeker niet het uitgebreide spel dat Freelancer had moeten worden wilde financieren.

Bedenk dan vooral ook, dat Roberts de kans zag om via Crowdfunding genoeg geld bij elkaar te krijgen, om dan toch het spel te kunnen maken, dat Freelancer ooit had moeten worden. Het grote verschil? Hij hoeft nu geen verantwoording meer af te leggen aan financiers of publishers. Eindelijk heeft hij de vrije hand om dat spel te maken wat hij al die jaren wilde maken.

• Sissors
  • Niet online
Kritisch zijn is niet hetzelfde als hater, of valt gewoon iedereen die geen fanboy is daaronder?

• dahakon
Ik zeg niet dat je het spel haat, noch dat je niet kritisch mag zijn en al helemaal niet dat je een fanboy moet zijn. Gezond verstand en een kritische blik worden door mij altijd gewaardeerd, ook wanneer ik een andere mening ben toegedaan over het onderwerp. Alleen, een paar statements die je maakte waren wel behoorlijk van het oneliner gehalte zonder uitleg waarom je die mening hebt

Enfin, ik heb geprobeerd uit te leggen waarom de kans redelijk groot is dat Star Citizen een diepgaander, uitgebreider spel wordt dan een typisch vervolgspel van EA in de Wing Commander universe. Dat was ook hetgeen je sterk tegen ageerde met een 'npc's doen alles voor je' statement.

Hoe dan ook, ik bedoelde niet te stellen dat je SC haat, maar dat er wel zo'n atmosfeer gecreeerd werd.

Anyhow, groot nieuws:

HANGAR PATCH 9 IS LIVE

[ Voor 8% gewijzigd door dahakon op 12-12-2013 19:34 ]

Verwijderd

Idd, het komt wat zurig over en dat valt extra op omdat de meesten hier redelijk optimistisch zijn.

• Metalkai
Er is net een nieuwe hangar patch uitgebracht. Geen nieuwe schepen of PBR jammer genoeg, maar wel client-side persistance. Voor de rest is het meeste van de patch meer achtergrond dingen.

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TROPHY CASE ZOMG! En een nieuwe fish tank!

Nou ja, client side persistance is iig een goede stap vooruit. Nu rustig af wachten tot de volgende patch, ik neem aan dat daar dan die schietbaan in zit.

Verwijderd

2Gb patch en dan lijkt het of die paar aanpassingen minimaal zijn.
Misschien zitten daar ook schepen in die nog niet af zijn tussen.

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn cutlass standbeeld is weg :(

• dahakon
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:18:
2Gb patch en dan lijkt het of die paar aanpassingen minimaal zijn.
Misschien zitten daar ook schepen in die nog niet af zijn tussen.
Uit het gelinkte artikel:
The bulk of today’s changes are “under the hood.” Patch 9 includes a number of bug fixes, but more importantly it sets the stage to incorporate future hangar changes and other Star Citizen modules currently in development. We know it’s not as exciting as a new ship, but it’s essential for what we have in the works. Another public-facing Hangar patch is coming before the end of the year, and it promises to include more for Citizens to play with.
Ofwel, ze zijn de weg aan het plaveien voor toekomstige patches inderdaad. En ze beloven dat de volgende patch, die ook nog deze maand uit moet komen, meer heeft om mee te spelen.

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
In de captains chair beweegt de camera stukken soepeler. Verder doet nu de eettafel het in mijn constellation en kan je slapen in de bedden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ik heb ineens 4 guns aan mijn Aurora LN hangen, dat waren er tot nu toe 2.

Ik heb heel veel zin om die guns eens warm te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
stealthgun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:56:
Dit is heel realistich ook al moet er voor sommige schepen erg (maar dan ook erg veel) werk verzet worden. In EvE kan je ook een Titan (duurste schip) bij elkaar sparen of kopen via plex te verkopen.
Het kan maar zal toch niet heel snel gebeuren, 100+ Billion voor een gefitte Titan op dit moment, zou de mijne (Avatar en Erebus) moeten verkopen :p meteen mijn nieuwe inboedel bekostigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb je in EVE eigenlijk ook schip verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Yep, al krijg je volgens mij niet je schip terug, maar alleen een percentage van de aanschafwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat is dan mooi kut als je de titan verliest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Eve Rule #1: Don't fly what you can't afford to lose. :P
Ben wel blij dat het in Star Citizen anders is.

[ Voor 30% gewijzigd door Metalkai op 13-12-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ircghost schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:40:
Titans worden dan meestal ook door een alliance gekocht en een soort van verzekerd. Ik heb zelf bij EvE in de grootste alliance (ClusterFuck) gezeten met de goons (ik zat in FCON). En daar kon je je titan bij de alliance ook nog een soort van laten verzekeren :).

Zijn erg weinig mensen die zomaar een titan hebben. Maar Titan kills zijn altijd groot nieuws.
zoals: Titan nieuws

Moet zeggen dat ik het wel jammer ga vinden als er in SC niet echt een 'killmail' optie zit, in EvE zorgt dat altijd dat in het pvp vlak gewoon naar elkaar gekeken kan worden. Zou leuk zijn als ze toch zo'n optie nog gaan invoeren.
Ashrah schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:55:
[...]

Het kan maar zal toch niet heel snel gebeuren, 100+ Billion voor een gefitte Titan op dit moment, zou de mijne (Avatar en Erebus) moeten verkopen :p meteen mijn nieuwe inboedel bekostigt.
Ik weet het, erg 'handig' is het ook niet wou alleen laten weten dat het wel kan maar, denk wel dat je dan een paar jaar bezig bent :D

Daarover gesproken ben ik wel benieuwd hoe duur de carriers gaan worden in SC en of die ook een beetje normaal te verkrijgen gaan zijn of dat we voor die schepen toch een beetje naar EvE toegaan. Waarbij je supercaps alleen maar kan krijgen als je bots gebruikt of er extra geld in het spel stopt.

[ Voor 28% gewijzigd door stealthgun op 13-12-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:40:
Dat is het zeker, al verschilt het flink. Door de groepen die er echt veel hebben wordt er of veel bots gebruikt, of andere huren van hun ruimte en die gebruiken ze om te botten, en daarvan wordt dus die huur betaald (en kunnen de eigenaren van de ruimte claimen dat ze nergens vanaf wisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sissors schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:24:
[...]

Dat is het zeker, al verschilt het flink. Door de groepen die er echt veel hebben wordt er of veel bots gebruikt, of andere huren van hun ruimte en die gebruiken ze om te botten, en daarvan wordt dus die huur betaald (en kunnen de eigenaren van de ruimte claimen dat ze nergens vanaf wisten).
En dat gedrag wordt door EvE dus een beetje stilzwijgend geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ircghost schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:57:
[...]

Ik moet hierbij vertellen dat ik al zo'n 2 jaar niet meer speel, dus mogelijk zijn er grote veranderingen geweest:

Maar effectief, ja. Tegen het daadwerkelijk verkopen van ingame geld voor echt geld werd nog wel een beetje opgetreden, maar tegen bots niet echt. Oh tuurlijk publiekelijk was het allemaal ten strengste verboden, maar gezien ze nog geen eens de moeite namen een simpele check te doen of een account 23/7 actief was maakte ze het niet zo heel veel uit. (En gezien account sharing niet was toegestaan hoefde je ook niet aan te komen dan met dat iemand anders op jouw account speelde).

Probleem: De spelers buiten 0.0 (de plekken waar je je eigen ruimte kan claimen en titans gebruikt worden), maakte het allemaal eigenlijk bijzonder weinig uit wat daar binnen gebeurde.
En er binnen werd het door nagenoeg alle van de sterkste groepen gedaan, dus die konden er moeilijk problemen mee hebben.

Dan blijven er wel wat groepen over die er niet aan deden, maar goed als die klagen worden ze neergezet als whiners en wordt het natuurlijk ontkent.

Wat overblijft zijn de makers van het spel: Maar als het merendeel van hun klanten er geen last van hebben, en het ook betalende accounts zijn, hebben zij er dus ook geen last van.

Stilzwijgend accepteren is inderdaad de juiste omschrijving. Iedereen ontkende het te doen, en van veel groepen wist eigenlijk iedereen dat het gebeurde. Veruit het merendeel van de spelers doet er overigens absoluut niet aan. Maar op niveau van de super powers speelt het wel degelijk een flinke rol.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 13-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
De bots zijn nu hard aangepakt hoor... in EvE zijn bots nu wel verbannen.

Bot gerelateerd nieuws:
Jita bots
War on bots
Meer war on bots

Maar botting komt in iedere MMO voor, mensen doen het om (ingame) geld te krijgen zonder er moeite voor te moeten doen.

[ Voor 83% gewijzigd door stealthgun op 13-12-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
stealthgun schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:58:
[...]

Daarover gesproken ben ik wel benieuwd hoe duur de carriers gaan worden in SC en of die ook een beetje normaal te verkrijgen gaan zijn of dat we voor die schepen toch een beetje naar EvE toegaan. Waarbij je supercaps alleen maar kan krijgen als je bots gebruikt of er extra geld in het spel stopt.
Zover ik begrijp kun je carriers in het spel niet kopen. Je kunt ze alleen "stelen" in de PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:57:
Daar hangt een jarenlange geschiedenis aan vast waarbij de uitgever (CCP) een kat en muis spel uitvoerde om botters te pakken. En ook veel spelers die erover klaagden. Dat is verminderd toen ze in game valuta voor echt geld gingen toestaan via hun eigen winkel.
Maar grote groepen mensen zijn alsnog doorgegaan en daar zijn hele politieke wendingen uit voorgekomen omdat er voor duizenden dollars onder de tafel gingen in ruil voor steun en items. Dat heeft een groot deel voor de fanatieke en serieuze spelers in negatieve zin beinvloed.

Bij SC zal dat veel minder snel gebeuren omdat je als speler altijd nog op een andere server kan gaan zitten en omdat de speelwijze veel vrijer is omdat je als speler waarschijnlijk veel minder invloed hebt op het geheel. En voorlopig zie ik ook nog niet dat je je eigen basis/carrier/planeet/whatever kan hebben met je eigen groep.
Dat was in de eerste jaren van Eve ook zo omdat je veel meer een nomadisch bestaan leidde en je dus veel minder met politiek bezig hoefde te houden en gewoon elkaar kon opzoeken om een robbertje te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
stealthgun schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:58:
[...]
Titans worden dan meestal ook door een alliance gekocht en een soort van verzekerd. Ik heb zelf bij EvE in de grootste alliance (ClusterFuck) gezeten met de goons (ik zat in FCON). En daar kon je je titan bij de alliance ook nog een soort van laten verzekeren :).

Zijn erg weinig mensen die zomaar een titan hebben. Maar Titan kills zijn altijd groot nieuws.
zoals: Titan nieuws
Geen RMT en ook geen Bots, gewoon corp effort in de mijne.

Wel grappig, ik zit/zat compleet aan de andere kant van het spectrum, Ex-BoB, Evolution
Basekid schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:04:
[...]

Zover ik begrijp kun je carriers in het spel niet kopen. Je kunt ze alleen "stelen" in de PU.
Dat gold alleen voor de Bengal, er is nog niets bekend over de support carriers.

[ Voor 17% gewijzigd door Ashrah op 13-12-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je nu wel kan stellen dat de Dog Fighting Module er bij de aankomende patch volgende week er niet bij zal zitten. Misschien dat het niet zo handig was om er een datum aan te hangen maar dan wordt je tenminste niet afgescheept met een mockup van iets wat toch weer in /dev/null beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:34
Ik kijk uit naar de hangar patch van volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Sissors schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:25:
[...]

Ik moet hierbij vertellen dat ik al zo'n 2 jaar niet meer speel, dus mogelijk zijn er grote veranderingen geweest:

Maar effectief, ja. Tegen het daadwerkelijk verkopen van ingame geld voor echt geld werd nog wel een beetje opgetreden, maar tegen bots niet echt. Oh tuurlijk publiekelijk was het allemaal ten strengste verboden, maar gezien ze nog geen eens de moeite namen een simpele check te doen of een account 23/7 actief was maakte ze het niet zo heel veel uit. (En gezien account sharing niet was toegestaan hoefde je ook niet aan te komen dan met dat iemand anders op jouw account speelde).

Probleem: De spelers buiten 0.0 (de plekken waar je je eigen ruimte kan claimen en titans gebruikt worden), maakte het allemaal eigenlijk bijzonder weinig uit wat daar binnen gebeurde.
En er binnen werd het door nagenoeg alle van de sterkste groepen gedaan, dus die konden er moeilijk problemen mee hebben.

Dan blijven er wel wat groepen over die er niet aan deden, maar goed als die klagen worden ze neergezet als whiners en wordt het natuurlijk ontkent.

Wat overblijft zijn de makers van het spel: Maar als het merendeel van hun klanten er geen last van hebben, en het ook betalende accounts zijn, hebben zij er dus ook geen last van.

Stilzwijgend accepteren is inderdaad de juiste omschrijving. Iedereen ontkende het te doen, en van veel groepen wist eigenlijk iedereen dat het gebeurde. Veruit het merendeel van de spelers doet er overigens absoluut niet aan. Maar op niveau van de super powers speelt het wel degelijk een flinke rol.
Thanks voor je uitgebreide antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:30:
Denk dat je nu wel kan stellen dat de Dog Fighting Module er bij de aankomende patch volgende week er niet bij zal zitten. Misschien dat het niet zo handig was om er een datum aan te hangen maar dan wordt je tenminste niet afgescheept met een mockup van iets wat toch weer in /dev/null beland.
Community wise zijn wij te groot en hoewel de Hangar Module heel cool is, hadden ze er van mij wel minder tijd in mogen steken in zo'n korte tijd. of anders over iets wat langere tijd.

En luidsten gaan overal extreem kritisch op zijn. Ze hadden beter later iets kunnen doen voor de Community. Wil graag alles behalve druk op hun zetten tuurlijk heb ik ideeen en suggesties of ze goed of slecht zijn of hoe je het intrepreteerd is natuurlijk de vraag.

Natuurlijk is het ook achteraf makkelijk om te zeggen van dat ze dit later beter kunnen doen.
Ik heb gepleded omdat ik het wou en eigenlijks geen tot weinig ervaring heb met het Genre. Alpha e.d. boeit me ook niet zo.
Maar nu ik daarin toch included ben zal ik zeker wel geregeld dingen proberen maar of ik daarin feedback kan geven durf ik niet te zeggen.

Anyway
patch 9 is een stuk smoother op mijn systeem op Medium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritisch kan goed of slecht zijn afhankelijk van hoe je het brengt en of het inhoudelijk hout snijdt. En bij veel mensen zit er vaak veel ruis tussen. Zeker als het aantal mensen schijnbaar toch iets meer zijn dan ze vantevoren hadden ingeschat. En qua geld verzamelen zijn ze duidelijk ver over hun eigen streefgetallen gegaan.
Daar moet je dan op aanpassen en dat zou ik niet als slecht zien.
Als je dan al kritiek zou kunnen hebben dan denk ik dat ze zaken zoals een trophy case of een paar extras in een fishtank ook wel hadden kunnen laten schieten om aan bestaande details aandacht te besteden. Toch iets redelijk normaal als je Agile werkt. Maar dat moet natuurlijk ook wel kunnen want in een team kan je niet met velen aan een stukje werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ashrah schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:59:

[...]
Wel grappig, ik zit/zat compleet aan de andere kant van het spectrum, Ex-BoB, Evolution
[...]
Moet bekennen dat ik weer ben begonnen, lonkt toch... wachten op SC is 'saai' dacht begin maar weer eens in EvE terug naar FCON :) terug naar branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7YX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 22:40
Blue Horizon bestaat niet meer, dus bij de corporation kun je dat bij mij weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S7YX schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:32:
Blue Horizon bestaat niet meer, dus bij de corporation kun je dat bij mij weghalen.
De eerste guild klapt uit elkaar en het is nog niet eens alpha... Voor mij is het ook nog te vroeg om te binden aan een guild. Er is gewoon nog te weinig te doen om iedereen bij elkaar te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Precies, zolang er nog niet iets te doen is heeft het allemaal weinig zin. Alleen mensen die in bijvoorbeeld EVE of in ieder geval andere online spellen al bij elkaar zijn kunnen nu echt een nieuwe guild aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
https://robertsspaceindus...e-Chairman-On-Dogfighting

Nog geen dogfighting de komende maanden dus..

Wat mij betreft overigens een prima keuze, we komen zo ongeveer wel om in de halve pre-alfa games de laatste tijd, dus ik snap wel dat ze voor meer kwaliteit willen gaan en willen voorkomen dat ze veel werk weg moeten gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rephlexer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
Yup, goeie beslissing.

Ben wel benieuwd de eerste bewegende beelden van de work in progress te zien vrijdag.
De screenshots zijn alvast veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had het al wel zien aankomen. Ik denk ook dat het de beste beslissing is voor de uiteindelijke game.

Moet maar even wegblijven van General chat komende tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Verrassend genoeg is er nog geen kernexplosie geweest in de general chat. Hopelijk blijft het zo.
Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.