-Mach!- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:36:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/28831/
Hierin maakt iemand een sterke post over Star Citizen en het pay to win model.
Ik deel z'n zorg ook, en ik ben benieuwd hoe ze dit gaan balancen.
Iemand koopt een Idris van $1000,-. Hoe kun je opboksen tegen zo iemand met je Auora bijvoorbeeld?
Zo'n persoon heeft een hele grote voorsprong op de rest. Zo'n persoon kan gewoon zoveel meer bereiken in het unexplored gedeelte van PU.
Eerdat de andere mensen de currency hebben om zo'n schip te kopen ben je ook al maanden ingame time kwijt.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
SC is geen Pay2Win.
Misschien wel PLay2Win of Pay2Gain
Of je nu grotere/betere schepen koopt of ze ingame verdient er zal altijd een verschil zijn en blijven.
Als een speler 3 maanden na launch het spel koopt, is het toch logisch dat deze speler een achterstand heeft ten opzichte van early backers, spelers die schepen kopen en spelers die schepen ingame verdient hebben.
Moet het dan P2W zijn omdat 1 groep van die eerdere spelers de schepen gekocht heeft?
Ik zie het als volgt.
Als ik 3 maanden na launch het spel zou kopen en in mijn starter schip de boel ga verkennen, dan blijf ik voorlopig even in de high security gebieden rondvliegen.
Na een tijdje krijg ik wat meer behendigheid in de besturing en heb al wat dogfighting simulaties gewonnen. Met de missies heb ik voldoende credits om een beter schip te kopen en ik heb er vertrouwen in om in de wat minder veilige gebieden rond te toeren.
Ondertussen heb ik wat andere spelers ontmoet en in groepjes gaan we we nog wat verder.
Zo groei je steeds verder in het spel.
Dan heb je het toch reuze naar je zin? Dan ga je toch niet lopen foeteren op iemand die vanaf dag 1 in een Idris in de risico gebieden rondvliegt en daar misschien wat meer credits kan verdienen.
Wat maakt het uit dat die gasten er zijn. Jij hebt toch plezier. Dat is je winst!
Nope. Star Citizen is GEEN pay2win.
(maar ja, er blijven maar van die gasten die ge-wow-brain-washed zijn op het SC forum enorme lappen tekst uitbraken. Die krijg je alleen van hun standpunt na een gedwongen opname in een kliniek).