[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Alright, chill out guys.

Star Citizen is an international game. We have backers and developers from around the world (we're in the process of opening Foundry 42 in the UK!) We are building a game that users around the world can take part in together, and a future world that is not based on any single country's ideology or history.

That said, absolutely none of this means we have cause to be blind to individual country's celebrations/remembrances/cultural events, especially when they relate to veterans (a group who, internationally, has offered great support for Star Citizen!) We will be having a small Veterans Day promotion, with money from sales of an upgrade package going to a Veterans-related charity. Details about this will go up on Friday.
https://forums.robertsspa.../1245595/#Comment_1245595

Lijkt erop dat we voor de 26ste ook nog een sale/promotion krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15
Top d:)b

Vind het ergens wel op een predator drone meets gundam lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:08:
En na de aankondiging van 26 nov laatste LTI dag is de verkoop waarschijnlijk helemaal ingedommeld.
Geen wonder dat ze het stil wilden houden. :)
Hoe bedoel je? Dat de LTI tot 26 november beschikbaar is, is al maandenlang bekend? ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wow wat een gave designs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ik heb vroeger nog Elite gespeeld op de Commodore en Wing Commander op de PC. Nu ben ik wat laat op deze game gevallen en zou ik toch graag willen meedoen. Ik heb reeds een account gemaakt op RSI, maar vraag me af wat nu de beste starterkeuze is, zou ik nog een schip met LTI kunnen verkrijgen ? Ashrah, wat zijn mijn opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je kan nog LTI krijgen. Koop het pakket wat je wilt hebben, dan kan iemand hier van het forum je pakket omruilen voor eentje met LTI. Dit kan nog tot 26 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Welkom Svekke :D

Heb je al een schip op 't oog?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een schip met LTI regelen lukt voor 26 november wel, Ashrah en ik kunnen je daar wel bij helpen. Lees de omschrijvingen op de website goed door (https://robertsspaceindustries.com/ship-specs) en bepaal voor jezelf hoeveel je uit wilt geven :P Voor 40 dollar heb je het spel inclusief alpha/beta al in je bezit, duizenden euros uitgeven aan een virtuele ruimteschip dat al dan niet ooit fatsoenlijk speelbaar is hoeft helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
engessa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:08:
Een schip met LTI regelen lukt voor 26 november wel, Ashrah en ik kunnen je daar wel bij helpen. Lees de omschrijvingen op de website goed door (https://robertsspaceindustries.com/ship-specs) en bepaal voor jezelf hoeveel je uit wilt geven :P Voor 40 dollar heb je het spel inclusief alpha/beta al in je bezit, duizenden euros uitgeven aan een virtuele ruimteschip dat al dan niet ooit fatsoenlijk speelbaar is hoeft helemaal niet :P
Maar mag wel >:)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht aan een Origin 315p voor allround missies. En vervolgens een simpele Aurora bij te kopen om in te wisselen tegen de veelbelovende Mustang voor een dogfightje met LTI en zonder zorgen. Meer dollars ben ik niet echt van plan uit te geven voor een spel dat zich nog moet bewijzen.

Moet ik dan eerst de Pathfinder package kopen en de Aurora nog bijkopen, lukt het dan om die 2 schepen naar LTI om te zetten ? Voorlopig heb ik nog niets gepledged.

Het zou super zijn moesten jullie hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt.
engessa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:32:
Ik dacht aan een Origin 315p voor allround missies. En vervolgens een simpele Aurora bij te kopen om in te wisselen tegen de veelbelovende Mustang voor een dogfightje met LTI en zonder zorgen. Meer dollars ben ik niet echt van plan uit te geven voor een spel dat zich nog moet bewijzen.

Moet ik dan eerst de Pathfinder package kopen en de Aurora nog bijkopen, lukt het dan om die 2 schepen naar LTI om te zetten ? Voorlopig heb ik nog niets gepledged.

Het zou super zijn moesten jullie hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt.

[...]
Met het Pathfinder pakket kun je in ieder geval mee doen en met dat schip is niks mis. Als je hem nu koopt kan ie over 24 uur omgezet worden naar store credits om hem om te laten wisselen. Je mag mij wel een PM sturen, ik wil je wel helpen.

Voor de Aurora heb je nog twee opties, je kunt alleen het losse schip kopen voor 25 dollar, je kunt ook een tweede pakket kopen (bv Digital Scout voor 10 dollar meer) wat je in feite een extra character slot oplevert die je in het spel op verschillende manieren kunt gebruiken: je kunt twee characters tegelijk spelen (bv een pirate en een trader om af te wisselen) maar je kunt dat slot ook gebruiken voor een NPC die je altijd mee kunt nemen wat vooral handig is als je wat grotere schepen gaat krijgen die een crew nodig hebben (Cutlass, Freelancer). Daarnaast levert een extra pakket ook wat extra credits op aan het begin van het spel.

[ Voor 6% gewijzigd door engessa op 07-11-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
LTI omzetten kan nog tot 26 November

Zoals Engessa al zei, als jullie hem of mij een DM sturen dat kunnen we voor iedereen nog LTI regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
nvm.. zie net dat ik ook Beta/alpha toegang heb!

[ Voor 133% gewijzigd door Vecodo op 08-11-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Digital Scout heeft volgens mij al alpha en beta access. Tenminste, dat staat er bij mijn pledge-page.

Edit: Je had het ook al gezien :P

Wat betreft extra schepen, wanneer heb je je Digital Scout pledge gedaan? Als het was voordat de nieuwe website online ging, kun je gewoon de extra schepen kopen en hebben ze automatisch LTI.

[ Voor 53% gewijzigd door Metalkai op 08-11-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metalkai schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:45:
Digital Scout heeft volgens mij al alpha en beta access. Tenminste, dat staat er bij mijn pledge-page.
Nieuwe backers krijgen geen alpha/beta access bij Digital Scout. Die moeten minstens Mercenary package halen (om dat te zien moet je even uitloggen en dan naar de store gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 3 weken geleden ook eindelijk backer geworden (Freelancer!) en nu vandaag op advies een tweakers account aangemaakt.

Zelf voor de Freelancer gegaan, Wil echt een schip waarmee je kunt exploren en vrij bent om te doen waar je zin in hebt. Plus dat ik een extra speler mee aan boord kan nemen klinkt ook gewoon leuk.
Constellation lijkt wel op elk vlak beter maar daarvoor moet je denk ik echt wel met meer mensen samen vliegen, en dan gaan we hem wel in game te halen.

Ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar de mogelijke variaties die nog komen voor de freelancer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

FWahlers, had ik jou destijds gesproken op de RSI chat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo Star citizen fans. Hier een newbie vraag: Wat moet ik aanschaffen, Starcitizen of Eve online? Ze zijn allebei ongeveer hetzelfde en groots en complex. Ik zoek op het internet naar info maar de games zijn zo complex dat er teveel info over is. Ik begrijp dat SC (veel) dogfights heeft, en eve niet.

Het lijkt me tof om een galatic empire op te bouwen net als in Civilization. Maar weet niet echt of dat kan in een van deze games. Of zit je altijd maar met 1 spaceship te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend een speciale aanbieding met een military Hornet?
Oftwel een nog brutere versie van de Hornet dan de super Hornet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanbieding is vanwege Veterans Day (11 November), maar de geruchten klonken beter dan de echte aanbieding:

- The upgrade pack gives you the /look/ of the F7A military Hornet, you retain the specifications of your current Hornet. It can be added to any of the current Hornet packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus alleen maar een skin.
Maar dan halen ze wel de super hornet uit de store.
Beetje chaotisch komt het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:16:
hallo Star citizen fans. Hier een newbie vraag: Wat moet ik aanschaffen, Starcitizen of Eve online? Ze zijn allebei ongeveer hetzelfde en groots en complex. Ik zoek op het internet naar info maar de games zijn zo complex dat er teveel info over is. Ik begrijp dat SC (veel) dogfights heeft, en eve niet.

Het lijkt me tof om een galatic empire op te bouwen net als in Civilization. Maar weet niet echt of dat kan in een van deze games. Of zit je altijd maar met 1 spaceship te vliegen?
Star Citizen komt over 2 jaar pas 'echt' uit, tot die tijd zijn er alpha's en beta's van de verschillende onderdelen van het spel maar zal het vooral wachten zijn op release. Ook qua gameplay verwacht ik nog best wat balans problemen en andere zaken die vast niet in een keer goed gaan.

Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Eve Online is 'klaar' en daar stap je zo in een werkend spel, Star Citizen zal wat meer moeite en vooral nog veel geduld kosten.

Qua gameplay is Eve Online volgens mij Excel in Space waarbij het om de nummertjes draait terwijl Star Citizen een single en multiplay heeft waarbij de nadruk veel meer zal liggen op skills.

Als je een galactic empire wilt bouwen moet je volgens mij de X games hebben, X Rebirth komt na het weekend uit en dat is vooral gericht op het bouwen van een enorm ruimteimperium vol met handel. Zou ik ook zeker even checken.

[ Voor 8% gewijzigd door engessa op 08-11-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eve Online is niet makkelijk voor beginners. Er zijn op YT al redelijk wat intro filmpjes te zien wat aan te raden is. En je moet tegen een stootje kunnen want lief zijn ze niet snel voor beginners. Dan kan het nut hebben om bij instituten als Eve University aan te kloppen waar ze beginners helpen. En kijk dan ook maar in het Eve Online topic als je een langere trial periode wilt regelen, daar kunnen ze je mee helpen.

Volgende week komt X-Rebirth uit wat ook een ruimtespel is maar dan single-player. Daar is ook wel wat over op YT te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Uit de Rock, Paper, Shotgun. Info over de Digfighting Module

"The dogfighting module, for instance, will launch at the end of 2013 no matter what, but it might not include multiplayer until early next year.

But that means people aren't playing multiplayer dogfights by Christmas. They 'll be able to play against AI or fly their ships around, but I think that may be the choice that I make. It's better for the final game."

Dus dit jaar alleen rondvliegen en dogfighting tegen AI. Pas begin volgend jaar multiplayer dogfighting.
Toont wel ballen want je weet dat je een hoop gezeik over je heen gaat krijgen.
Geeft voor mij aan dat ze vooral kijken naar een goede oplossing en dat ze zich, gelukkig, wat minder laten leiden door de grillen van de community.

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ik zou het grafische verschil tussen de F7-A en F7-C wel eens willen zien. $20 voor een fuselage upgrade zoals in de post staat is mesjogge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Ashrah schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:49:
Ik zou het grafische verschil tussen de F7-A en F7-C wel eens willen zien. $20 voor een fuselage upgrade zoals in de post staat is mesjogge
Tja, waarschijnlijk is het limited. Drijft altijd de prijs op.
De verschillen tussen de 2 lijkt mij de groene paintjob en de thruster.

Voor CIG is het weer een lekkere melkkoekalf. Zijn we weer wat sneller bij de 29mil stretchgoal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ashrah schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:49:
Ach. Volgens mij moet je het zien als een vanity item. Het ziet er leuk uit, je kunt een beetje de blits maken met je exclusieve kleur en een setje hippe rims en spoiler maar verder doet het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
roepie88 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:12:

Dus dit jaar alleen rondvliegen en dogfighting tegen AI. Pas begin volgend jaar multiplayer dogfighting.
Toont wel ballen want je weet dat je een hoop gezeik over je heen gaat krijgen.
Geeft voor mij aan dat ze vooral kijken naar een goede oplossing en dat ze zich, gelukkig, wat minder laten leiden door de grillen van de community.
Volgens mij was dit vanaf het begin al het plan, maar zoals zo vaak, gaan er steeds meer verwachtingen aan hangen, en op een gegeven moment dacht iedereen dat we meteen multiplayer dogfighting zouden krijgen.
chiIIed schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:06:
Tja, waarschijnlijk is het limited. Drijft altijd de prijs op.
De verschillen tussen de 2 lijkt mij de groene paintjob en de thruster.

Voor CIG is het weer een lekkere melkkoekalf. Zijn we weer wat sneller bij de 29mil stretchgoal :+
Bedenk wel dat 50% van de opbrengt van deze sale naar charity gaat.

[ Voor 53% gewijzigd door Metalkai op 09-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx for alle adviesen. Het wordt dan toch eve online zo te zien. Star citizen is nog lang niet uit. X series is alleen single player en wat een oude graphics. Homeword3 duurt ook nog erg lang dus Eve online blijft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:59:
X series is alleen single player en wat een oude graphics.
:? Oude graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Metalkai schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:24:

[...]

Bedenk wel dat 50% van de opbrengt van deze sale naar charity gaat.
Daarom is het ook $20 dollar. En geen $10 dollar zoals de gebruikelijke upgrade packages :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:57:
De aanbieding is vanwege Veterans Day (11 November), maar de geruchten klonken beter dan de echte aanbieding:

- The upgrade pack gives you the /look/ of the F7A military Hornet, you retain the specifications of your current Hornet. It can be added to any of the current Hornet packages.
Bijna:
The upgrade packs will ultimately change the fuselage of your F7M Hornet to match the F7A. If you have a Hornet variant (like the Tracker, Ghost or Super Hornet) the upgrade can be applied to change the styling without eliminating your additional upgrade modules. This is more than a skin; in the game world, it’s an after-market fuselage update kit; we’ll be updating the whole geometry of the ship. (Please note that the upgrades will not appear in your Hangar module immediately, as we are continuing to update the look of the military Hornet.)
Het lijkt er dus op dat je toch echt met een F7A eindigt als je deze kit toepast.

Edit: source: https://robertsspaceindus...-Day-Hornet-Upgrade-Offer

Edit 2: Hmm, misschien toch niet helemaal:
To answer several common questions about the F7A upgrade:

The F7A upgrade does not change the base stats of the Hornet. It does not activate additional hardpoints or engine capacity. There will be an impact from the change in fuselage, as the silhouette of the ship will be altered.

The F7A upgrade does not remove the second seat from users who have purchased a Super Hornet.
Lijkt er dus op dat je een F7A look-alike krijgt met de stats en hardpoints van een F7M ...

[ Voor 23% gewijzigd door Zyppora op 09-11-2013 12:02 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nog wat store credits over en die upgrade kan ik of nog gebruiken of evt weggeven mocht ik zelf geen hornet willen. Dat zien we later wel weer.

Maar geen hangar patch deze keer? Ik dacht dat ze per twee weken een patch uitbrachten ala scrum sprints. Ze zijn bezig met de dogfight module en die moet natuurlijk nog dit jaar zo af zijn om de meute tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ze zullen geen patches meer uitbrengen om vrijdag, het zorgde er te vaak voor dat mensen in het weekend door moesten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ik zit te kijken naar het Mercenary pakket. Nu lees ik hier dat het mogelijk is deze te upgraden naar een LTI variant. Hoe gaat dat in zijn werk?

(kom pas net kijken bij Star Citizen sinds ik de Kickstarter gezien heb maar helaas niets mee gedaan).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
LTI kan alleen nog verkregen worden via Original of Veteran backers, wat je doet is je "gift" jouw package naar een OB/VB deze persoon verkoopt het pakket weer terug en krijgt hiervoor store credits. Van deze store credits koopt deze persoon dan dezelfde package maar dan met LTI en gift dze weer terug naar jou.

Engessa en Ik hebben dit al voor veel mensen hier gedaan als je meer info wil stuur me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zyporra: Het is inderdaad een soort van geavanceerde skin. Het verandert de vorm maar niet de stats. Mooi dat ze wat voor goede doelen doen, maar deze "upgrade die dat toch niet helemaal is" vind ik wel een vage manier om het te doen. Kies Dan iets wat minder verwarring veroorzaakt, dat is er al zoveel met die upgrades. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:22:
Kies Dan iets wat minder verwarring veroorzaakt, dat is er al zoveel met die upgrades. :)
Dat is het hem nu net een beetje he. Er zijn inderdaad veel upgrades. De reden is ook simpel, niet iedereen wil het zelfde. Dat wil zeggen, tegenwoordig wil zo ongeveer iedereen alles het liefst gratis hebben. Ik zie eigenlijk nooit opmerkingen als: "leuk dat ze die optie/upgrade geven voor mensen die dat echt leuk vinden/graag hebben willen.

CIG heeft een duidelijke doelstelling, om een zo breed mogenlijke spacesim te maken, daar horen dus ook dingen bij die je als persoon misschien overdreven, onnodig of vreemd vindt. Bovendien heeft CIG de doelstelling om een game te maken die volledig rust op Crowd Funding, dus is het niet gek dat ze speciale dingen verkopen, al vind je het misschien het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
dahakon schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:47:
[...]tegenwoordig wil zo ongeveer iedereen alles het liefst gratis hebben. Ik zie eigenlijk nooit opmerkingen als: "leuk dat ze die optie/upgrade geven voor mensen die dat echt leuk vinden/graag hebben willen.
Hoop dat dat niet tegen mij was :p

Ik hoef dingen niet gratis maar een skin voor een Hornet $20. een standaard Aurora $30 ... vind het verschil nogal raar. Zeker omdat alle andere skins maar $5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Ashrah schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:00:
[...]

Ik hoef dingen niet gratis maar een skin voor een Hornet $20. een standaard Aurora $30 ... vind het verschil nogal raar. Zeker omdat alle andere skins maar $5 zijn.
Tja het blijft natuurlijk een keuze: CIG kiest ervoor een more-than-just-a-skin-but-not-quite-an-upgrade uit te brengen voor $20, en jij kan er dan voor kiezen om dat wel of niet te pledgen.

Ik snap het punt van Dahakon wel, ik zie het namelijk ook zo: ik ga waarschijnlijk nooit een Avenger aanschaffen omdat (naar mijn persoonlijke mening) dat ding zo lelijk als de nacht is. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar vind dat ze de tijd en moeite die ze erin hebben gestoken beter aan de DF module of zo hadden kunnen besteden. Diversiteit hoort er nu eenmaal bij. Zo ook het feit dat we 5 verschillende versies van de Aurora hebben, 5 verschillende Hornets en 3 (+1) verschillende versies van de 300i, plus elk hun upgrade packages. Ik moet er niets van hebben, maar het lijkt me ook niet leuk om alwéééér zo'n exact hetzelfde Aurora uit de lucht te schieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ashrah schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:00:
[...]

Die andere skins veranderen echter alleen maar de paintjob, niet de structuur. Daar zit het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Het is alleen visueel (dus een skin), ze hebben erbij gezegt dat het absoluut niet het flight model/de abilities van de schepen beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ashrah schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:56:
Het is alleen visueel (dus een skin), ze hebben erbij gezegt dat het absoluut niet het flight model/de abilities van de schepen beinvloed.
Dat klopt, het is visueel. Maar dat betekend niet dat alleen de kleur veranderd. Denk aan dingen zoals een ander landingsgestel, een anders uitziende exhaust. Geen van die dingen veranderd de performance van het schip, maar veranderd wel een stuk meer dan een gewone skin doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Kun je je deuren eigenlijk ook weer dicht doen in de hangar? Kan alleen open doen en instappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ashrah schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:54:
LTI kan alleen nog verkregen worden via Original of Veteran backers, wat je doet is je "gift" jouw package naar een OB/VB deze persoon verkoopt het pakket weer terug en krijgt hiervoor store credits. Van deze store credits koopt deze persoon dan dezelfde package maar dan met LTI en gift dze weer terug naar jou.

Engessa en Ik hebben dit al voor veel mensen hier gedaan als je meer info wil stuur me maar een DM.
Dank je voor de uitleg! Ik begrijp uit het topic dat dit maar tot 26 november kan?

Ik zal morgen eens kijken wat ik nou echt wil hebben. De Origin trekt me wel. De Freelancer ook wel maar dat vind ik nou net even een stapje te ver gaan op dit moment.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ja idd na 26 november kan er door niemand meer LTI meer worden verkregen.

Houd er wel rekening mee dat er op nieuw gekochte packages 24 uur cooldown zit om te kunnen reclaimen, dus uiterlijk de middag van de 25ste kunnen new backers nog packages verkrijgen die kunnen worden omgezet naar LTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Ashrah schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:20:
Ja idd na 26 november kan er door niemand meer LTI meer worden verkregen.

Houd er wel rekening mee dat er op nieuw gekochte packages 24 uur cooldown zit om te kunnen reclaimen, dus uiterlijk de middag van de 25ste kunnen new backers nog packages verkrijgen die kunnen worden omgezet naar LTI.
Heb even jouw 2 postjes verwerkt in de TS. Hopelijk krijgen we nu minder gevraag over LTI laundering, maar ik zal wel te veel hopen :X

Linkje voor het gemak, Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
chiIIed schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:37:
[...]

Heb even jouw 2 postjes verwerkt in de TS. Hopelijk krijgen we nu minder gevraag over LTI laundering, maar ik zal wel te veel hopen :X

Linkje voor het gemak, Klik.
Ik moet zeggen dat het hiervoor ook niet duidelijk uitgelegd werd. Uit engessa's post (hieronder) kreeg ik bijvoorbeeld de indruk dat je alleen LTI kon krijgen door de packages nieuw te kopen, niet dat je ze kon giften en omsmelten.
engessa schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:16:
[...]
Ik kan een Digital Scout package kopen voor 35 euro waar precies hetzelfde in zit en je krijgt dan een schip met LTI. Scheelt je vijf dollar die je aan een skin of extra credits uit kunt geven
Ashrah heeft mij in ieder geval geholpen met het bemachtigen van LTI bij mijn RSI Aurora MR, waarvoor dank. :)

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 10-11-2013 01:03 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
g0tanks schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:02:
[...]

Ik moet zeggen dat het hiervoor ook niet duidelijk uitgelegd werd. Uit engessa's post (hieronder) kreeg ik bijvoorbeeld de indruk dat je alleen LTI kon krijgen door de packages nieuw te kopen, niet dat je ze kon giften en omsmelten.

[...]

Ashrah heeft mij in ieder geval geholpen met het bemachtigen van LTI bij mijn RSI Aurora MR, waarvoor dank. :)
Mwah, het werd in de afgelopen pagina's vaak genoeg uitgelegd, de ene beter dan de andere. Maar nu staat het gewoon lekker duidelijk in ts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Gefeliciteerd Chilled! :+

En we zijn inmiddels op 92% van het $27 miljoen doel: een Banu trade schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ircghost schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:08:
Kun je je deuren eigenlijk ook weer dicht doen in de hangar? Kan alleen open doen en instappen :P
Hangt een beetje van het schip af en in welke staat van ontwikkeling die nu is. Met een 300i serie bv. kun je alleen de (vleugel) deuren openen, en vervolgens instappen. Er is nog geen functie aanwezig om de deur te sluiten zodra je binnen bent. Maar met de Freelancer kun je de achterklep zowel openen als sluiten. Heeft in dat geval natuurlijk te maken met het feit dat er geen trap klim animatie verbonden is aan de deur, zoals bij de 300i schepen wel het geval is.
Tylocke schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:31:
Ik zal morgen eens kijken wat ik nou echt wil hebben. De Origin trekt me wel. De Freelancer ook wel maar dat vind ik nou net even een stapje te ver gaan op dit moment.
In eerste instantie dacht ik er ook zo over. En kocht dus een prachtige Origin 315P (Pathfinder Pledge). Maar ja, de Freelancer is toch ook wel erg cool. Meer mogelijkheden voor het vervoeren van vracht (en dus om geld te verdienen in de PU). Dus uiteindelijk toch ook maar een Freelancer erbij gepledged. Heb ik beide schepen met LTI, en wanneer er varianten voor de Freelancer uitkomen kan ik er altijd nog een upgrade pack voor kopen. :) Met het voordeel dat ik nu ook twee character-slots heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Haay op 11-11-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Thanks voor de uitleg, zo'n vermoeden had ik onderdaad ook al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Christ Roberts legt uit hoe de flight mechanics werken: https://forums.robertsspa.../1275295/#Comment_1275295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Wow, net even doorheen gelezen ... toont wel aan hoe ongelofelijk goed er nagedacht is over een en ander. Dat IFCS dat je zelf kunt aanpassen/overriden gaat ook een gigantisch leuke feature worden, je wilt voor exploration en hauling andere settings hebben dan voor dogfighting en racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Inderdaad een goed en uitgebreid verhaal, hij is ook behoorlijk open over de ontwikkeling. Toch vrij ongekend tegenwoordig, kan het echt waarderen!

@chilled; congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:37
En dat op een zondagavond. En ook de manier waarop. _/-\o_

Je zou 'm inderdaad gaan aanbidden, die Christ Roberts :P

Wat ik bijvoorbeeld een erg gaaf concept vind is dat het mogelijk is om een manouvering thruster kapot te schieten en dat heeft dan meteen effect op de bestuurbaarheid. En dat zit dan gewoon ingebakken in het physics systeem. Net als de effecten van de massa van je schip. Erg boeiend, ik ben heel benieuwd hoe dat met de Dogfighting Module uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik hoop alleen niet dat de boel gaat vastlopen met zoveel losse onderdelen die gemanaged moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Dus als ik dit goed begrepen heb. Kan je niet 'zweven', maar probeert het schip je altijd naar een stilstaande positie te krijgen als je geen thrust geeft?

Had juist gehoopt dat ik met de avenger de engine kon uitzetten en dan vol met dat neuskanon kon sproeien terwijl ik nog steeds voorwaartse momentum heb.
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

chiIIed schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:26:
[...]

Dus als ik dit goed begrepen heb. Kan je niet 'zweven', maar probeert het schip je altijd naar een stilstaande positie te krijgen als je geen thrust geeft?
Die IFCS zal er zo te zien inderdaad voor zorgen dat je dan weer tot stilstand komt. Je kunt die parameters echter aanpassen als ik CR mag geloven.

Gefeliciteerd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
chiIIed schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:26:
[...]

Had juist gehoopt dat ik met de avenger de engine kon uitzetten en dan vol met dat neuskanon kon sproeien terwijl ik nog steeds voorwaartse momentum heb.
Dat zal dus waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar dan moet je wel een betere IFCS in je schip installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
In Wing Commander (nooit gespeeld) zat toch een ' glide' button? Als je die indrukt glij je door in de dezelfde richting als je ging maar kun je je schip overal en nergens heen richten en schieten. Lijkt mij dat dat zeker wel terug komt in Star Citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
engessa schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:44:
In Wing Commander (nooit gespeeld) zat toch een ' glide' button? Als je die indrukt glij je door in de dezelfde richting als je ging maar kun je je schip overal en nergens heen richten en schieten. Lijkt mij dat dat zeker wel terug komt in Star Citizen.
Een beperkt aantal schepen (zoniet alleen de Arrow) in bv Wing Commander III had inderdaad die optie. Ook Freelancer en Starlancer kennen die mechanics. Waar het op neer komt is dat je je throttle niet moet terugzetten naar 0, maar de thruster tijdenlijk onderbreekt, waardoor je in 1 bepaalde richting door blijft vliegen, terwijl je alle kanten op kunt richten om te selecteren, targeten, vuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Zyppora schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:16:
[...]

Die IFCS zal er zo te zien inderdaad voor zorgen dat je dan weer tot stilstand komt. Je kunt die parameters echter aanpassen als ik CR mag geloven.

Gefeliciteerd trouwens :)
danku :)
Metalkai schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:34:
[...]

Dat zal dus waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar dan moet je wel een betere IFCS in je schip installeren.
Beide opties zou mooi zijn. Kan je leuke tactieken door krijgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
En we zitten aan de 27 miljoen:
https://robertsspaceindus...m-The-Chairman-27-Million

We hebben dit unlocked:
Banu Merchantman Unlocked – Banu traders are renowed for their merchant prowess, traveling the spacelanes and trading with everyone from humans to the Vanduul! Their sturdy, dedicated trading ships are prized beyond all other transports, sometimes passing from generation to generation of Banu. At $23 million we dedicated additional resources to making Xi’An spacecraft a unique experience. At $27 million, we will expand that same thinking to the Banu! Starting with the merchant ship, the design team will expand Banu technology to offer players a completely different way of experiencing their universe.
Ons volgend doel (28 miljoen) is:
New Starter Ship – The team at Consolidated Outland has decided to take Roberts Space Industries head on in 2944 by premiering the Mustang personal spacecraft. We will use these additional resources to create another ship company and starter ship for Star Citizen. The new ship will be offered for sale alongside the Aurora, so players have a choice between two options to begin the game!
Bij 29 miljoen unlocken we het volgende:
Enhanced Mission Design for Squadron 42 – The team at Foundry 42 has big plans for Squadron 42, and we’re going to provide extra funding to make it a true spiritual successor to Wing Commander! Squadron 42 can go above and beyond anything you’ve seen before. From opening with an epic battle instead of a training patrol to missions that seamlessly combine boarding and space combat, we aim to put you right into the action! Additional funding will let the team realize this, with enhanced mission design and more resources and animations to enhance fidelity.
Gezien ze binnenkort dat Banu schip, Starfarer, M50 en consoorten weer zullen gaan verkopen voor 26/11 is het zeker dat we dit voor dan nog halen.
Ik ben blij dat ze extra geld in de singleplayer gaan stoppen. Hopelijk krijgen we hiermee veel extra lore en cinematics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Hoop dat ze wel een ruwe schatting van de specs kunnen geven. Dat banu schip zal wel weer een flinke duit kosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Chris Roberts heeft geen ideeën meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apart scheepje. Wel meer vierkant dan ik had verwacht, maar mooi hoe radicaal die verschilt van de rest.

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/media/wtkh4lngvoqhtr/post/XI_Capital_ship_WIP02.jpg

Wel vet dat de FPS boarding ook geintegreerd gaat worden in SQ42. Kan wel wat serieus vette missies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Denk er wel aan dat dat schip een Xi'an capital ship is, niet de Xi'an Scout die we unlocked hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Metalkai schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:45:
Denk er wel aan dat dat schip een Xi'an capital ship is, niet de Xi'an Scout die we unlocked hebben.
En dat we hem dus waarschijnlijk niet kunnen kopen, maar wellicht op dezelfde manier als de Bengal carrier kunnen veroveren.

Ik krijg hoe langer hoe meer zin in dit spel! Alles wat ze tot nu toe beloven/uitleggen (en ik weet dat dat onrealistische verwachtingen wekt) past gewoon perfect in mijn straatje. Ik ben nooit een die-hard space sim fan geweest, maar SC wekt sterk de schijn dat dit is waar ik al die tijd naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben nu weer een paar dagen bezig met Freelancer om in de mood te komen. Ik heb nog geen account/pledge in Star Citizen maar die komt zeker. Is het nuttig om af te wachten wat er voor de 26e voor aanbiedingen komen, of kan ik net zo goed nu al investeren en omsmelten zodra er iets leukers langs komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Je kan beter nu eigenlijk al een pledge doen, en een OB of VB deze laten omzetten naar LTI.
Als je dan op de 26e niks anders leuks ziet, heb je gewoon je schip met LTI, maar als je wel iets ziet, heb je het nieuwe schip zonder LTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
De 15e zou het schema voor de sale bekend moeten worden, je kunt ook even wachten tot wat dan bekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
engessa schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:07:
De 15e zou het schema voor de sale bekend moeten worden, je kunt ook even wachten tot wat dan bekend wordt.
Die drie dagen lukt nog wel ;) Ik moet zeggen dat ik nog steeds verbaasd ben over de details en de engine van Freelancer. De manier waarop de NPC's met elkaar communiceren ship-ship terwijl ik rondvlieg en navigeer is prachtig. Geeft echt karakter en sfeer, wat een compleet spel is dat zeg! Zoals ik het nu lees/zie wordt Star Citizen GIGANTISCH!!

Hebben meer mensen zin om een ruimteschip te gaan bouwen in de achtertuin? Dan nog even wachten tot de wetenschap ver genoeg is om hem bruikbaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Togt schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:18:
[...]

Die drie dagen lukt nog wel ;) Ik moet zeggen dat ik nog steeds verbaasd ben over de details en de engine van Freelancer. De manier waarop de NPC's met elkaar communiceren ship-ship terwijl ik rondvlieg en navigeer is prachtig. Geeft echt karakter en sfeer, wat een compleet spel is dat zeg! Zoals ik het nu lees/zie wordt Star Citizen GIGANTISCH!!

Hebben meer mensen zin om een ruimteschip te gaan bouwen in de achtertuin? Dan nog even wachten tot de wetenschap ver genoeg is om hem bruikbaar te maken ;)
De achtertuin niet, maar ik heb onder andere dankzij het Modding subforum en de TNGS competitie wel weer het stof van mijn Sketchup installatie afgeblazen. Ik ga niet meedoen met die competitie maar ik heb op deze manier wel een uitlaatklep. En wie weet komt er uiteindelijk wat fatsoenlijks uit ook.

Misschien dat iemand dit kan bevestigen, maar die sale van de 26e, gaat dat om schepen of packages? Ik weet dat de Idris-P (?) en de Scythe in elk geval niet terugkomen. En zijn deze packages inclusief LTI voor iedereen of alleen voor de OBs/VBs onder ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Zeer waarschijnlijk zullen het weer add-on schepen zijn, geen packages (net zoals bij de vorige sales). LTI zal ook waarschijnlijk alleen voor OB en VB zijn, maar we zullen het allemaal in een paar dagen wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Ik neem aan dat we wel mogen omsmelten? Dus als ik nou een aanschaf doe voor 45$, en er komt binnenkort iets anders te koop voor 45$, dan mag ik 'ruilen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Waarschijnlijk wel. Er zit wel een 24-uur timer aan voordat je een nieuwe purchase kan omsmelten, dus denk daar wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Togt schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:32:
Ik neem aan dat we wel mogen omsmelten? Dus als ik nou een aanschaf doe voor 45$, en er komt binnenkort iets anders te koop voor 45$, dan mag ik 'ruilen' ?
Ik zou gewoon wachten met kopen tot na de 15e wanneer alle info er is en dan besluiten wat je wilt hebben. Ik neem aan dat je er ook LTI op wilt laten zetten? Want als je zelf iets omsmelt zul je een OB/VB weer daarop LTI moeten laten zetten en dit duurt ook weer 24 uur, dus je moet wel rekening houden met de deadline van 26 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
Dank voor de tips, en ook alvast aan de OB/VB die me wil helpen. Ik wacht af. Impulsief als ik ben heb ik de Next Gen Aurora gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Gewoon een DM sturen zoals al eerder aangegeven Togt. Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:37
Ik zou de Aurora LN lekker vasthouden. Heerlijk schip om mee te beginnen: lekker wat vuurkracht, aardig veelzijdig, niet te specialistisch opgezet en niet te duur.

Die mustang (andere startschip) gaat me waarschijnlijk niet van de Aurora af brengen. In afwachting van meer info...

Als het spel straks echt begint, veranderen alle regels sowieso: ik denk dat de upgrades van je schip misschien wel meer invloed zullen hebben dan je schip zelf. En er staat nog niets aan stats vast, hooguit de visie achter de diverse schepen en hun beoogde bruikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb eerder geen pledge gedaan gezien ik een "vaste" EVE Online speler ben en niet wist of Star Citizen mijn soort spel zou worden.

Nu ik dat van die LTI begrijp ik hieruit dat als je schip kapot gaat je net zoals in EVE een nieuwe moet kopen?

Dat zou het wel interessanter maken voor mij en mijn vraag is dus: Hoe moeilijk is het om je schip te vervangen in Star Citizen zonder LTI? (indien dat al bekend is)

Als je namelijk zonder veel moeite een nieuw schip kan kopen lijkt de meerwaarde van de LTI voor mij niet zo groot.

edit: Antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

drumstickNL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:21:
Ik heb eerder geen pledge gedaan gezien ik een "vaste" EVE Online speler ben en niet wist of Star Citizen mijn soort spel zou worden.

Nu ik dat van die LTI begrijp ik hieruit dat als je schip kapot gaat je net zoals in EVE een nieuwe moet kopen?

Dat zou het wel interessanter maken voor mij en mijn vraag is dus: Hoe moeilijk is het om je schip te vervangen in Star Citizen zonder LTI? (indien dat al bekend is)

Als je namelijk zonder veel moeite een nieuw schip kan kopen lijkt de meerwaarde van de LTI voor mij niet zo groot.
LTI was nooit als must-have bedoeld, maar mensen willen dit graag wel zo doen overkomen. LTI is eigenlijk een extraatje dat early backers kregen op hun schepen. In feite zorgt het ervoor dat je je niet druk hoeft te maken om het verzekeren van je hull in-game. Deze verzekering gaat je geen rib uit je lijf kosten. Het enige nadeel van geen LTI hebben is dus dat je er af en toe aan moet denken dat je hull insurance moet betalen. Dit doe je overigens naast de verzekering voor alle upgrades en cargo, die vallen namelijk ook niet onder LTI. En ik denk dat cargo insurance toch de grootste bom credits gaat zijn.

Het enige waarvoor LTI wel écht een must-have is, is de Vanduul Scythe. Deze is in-game namelijk niet te verzekeren. Maar die komt ook niet meer in de Pledge Store.
grumbel :(

[ Voor 5% gewijzigd door Zyppora op 12-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Naast dat het geld (UEC's) kost heeft de fabriek ook tijd nodig om je schip te bouwen. Als de fabriek geen resources heeft moet iemand (een speler of een NPC) dit leveren. We weten nog niet hoe lang dat kan duren. Het lijkt mij dat een nieuwe Aurora een stuk sneller klaar is dan een nieuwe Idris.

Het aanschaffen van hull insurance zal inderdaad waarschijnlijk met weinig moeite kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Ik wil de hosanna sfeer hier niet bederven, maar heb toch wat bedenkingen.

Sowieso op grond waarvan zou dit een AAA titel worden? Is dat vanwege het budget, de features, de hype of dat puur omdat Chris Roberts 20 jaar terug Win Commander heeft uitgebracht? Of mis ik iets?

Hoeveel van de beloofde features kan hij waar maken en levert dat wel een goed in balans eindproduct op. Ik ben toch wat voorzichtig en ik ben bang voor een bubbel. Ook het “te mooi om waar te zijn” effect beïnvloed mijn zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
AAA-games zijn kwalitatief hoogstaande games in mijn ogen. De kwaliteit van de tot nu toe getoonde beelden is erg hoog, vind ik. Dat is dan alleen grafische kwaliteit, maar als ook alle beloofd features inderdaad in de game verschijnen wordt Star Citizen in mijn optiek een AAA-game.

Weet niet of er een officiële definitie is van AAA-game, lees bijvoorbeeld ook dat het een game moet zijn met een heel groot marketing budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Argos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:56:
Ik wil de hosanna sfeer hier niet bederven, maar heb toch wat bedenkingen.

Sowieso op grond waarvan zou dit een AAA titel worden? Is dat vanwege het budget, de features, de hype of dat puur omdat Chris Roberts 20 jaar terug Win Commander heeft uitgebracht? Of mis ik iets?

Hoeveel van de beloofde features kan hij waar maken en levert dat wel een goed in balans eindproduct op. Ik ben toch wat voorzichtig en ik ben bang voor een bubbel. Ook het “te mooi om waar te zijn” effect beïnvloed mijn zorgen.
Ik denk dat vooral de aard van crowdfunding bedenkingen zet. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand een kickstarter project op poten zet om vervolgens met de poen de benen te nemen.

Echter zie ik in Star Citizen alle signalen die je eigenlijk ook maar -kunt- geven om het vertrouwen in je product op te bouwen. Bijvoorbeeld het gefaseerd uitbrengen van modules. We hebben nu een Hangar module en volgende maand staat de Dogfighting module op stapel. Dit zijn deliverables die de voortgang van de ontwikkeling aantonen, alsmede de (grafische/functionele) kwaliteit.

Daarnaast is er ENORM veel dialoog tussen de developers, managers en community, wat natuurlijk ook vertrouwen geeft. Daarnaast vertegenwoordigt CR vanuit zijn verleden een bak goodwill; hoeveel waarde je daaraan hecht is aan jou.

Te mooi om waar te zijn ... met die gedachte worstel ik ook nog steeds. Ik heb echter de sprong durven wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik denk het ook een goed idee is om te benadrukken dat het steunen van Star Citizen in deze fase niets meer is dan een donatie. Je geeft geld weg en wie weet zorgt Christ Roberts dan voor een mooie toekomst, vrede op aarde en een einde aan alle slechte dingen en melk die over datum raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
Ik hoop dat ze de toren hoge verwachtingen waar kunnen maken en dat er een kwalitatief hoogstaand product uit rolt. De MMO wereld is erg lastig of er ruimte is voor een tweede space MMO is ook de vraag. Zo niet welke overleeft het dan en is het verdienmodel voldoende de crowdfunding geldkraan houd ook een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Je kan dit echter niet echt vergelijken met Eve. Dat zou hetzelfde zijn als WoW vergelijken met Battlefield. De gameplay is totaal anders, het enige wat ze gemeen hebben is dat ze zich allebei in de ruimte afspelen, maar daar houdt het wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:15:
AAA-games zijn kwalitatief hoogstaande games in mijn ogen. De kwaliteit van de tot nu toe getoonde beelden is erg hoog, vind ik. Dat is dan alleen grafische kwaliteit, maar als ook alle beloofd features inderdaad in de game verschijnen wordt Star Citizen in mijn optiek een AAA-game.

Weet niet of er een officiële definitie is van AAA-game, lees bijvoorbeeld ook dat het een game moet zijn met een heel groot marketing budget.
Dat laatste vooral. AAA zegt zelfs niks over de kwaliteit, alleen iets over de budgetten. Genoeg AAA titles die uiteindelijk gewoon prut bleken te zijn.

En dan heb je het tegenwoordig over budgetten van tientallen, of zelfs honderden miljoenen (GTA5 bijvoorbeeld). SC zal daardoor nooit een AAA-title worden (volgens mij is er zelfs geen cent gereserveerd voor marketing), maar dat zegt dus juist niks over de kwaliteit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-11-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Bosmonster schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:45:
[...]

Dat laatste vooral. AAA zegt zelfs niks over de kwaliteit, alleen iets over de budgetten. Genoeg AAA titles die uiteindelijk gewoon prut bleken te zijn.

En dan heb je het tegenwoordig over budgetten van tientallen, of zelfs honderden miljoenen (GTA5 bijvoorbeeld). SC zal daardoor nooit een AAA-title worden (volgens mij is er zelfs geen cent gereserveerd voor marketing), maar dat zegt dus juist niks over de kwaliteit :)
Maar is dat dan dé officële definitie van een AAA-game? Marketing budget? Ik kan nergens een eenduidige definitie vinden. Veel sites zeggen dus ook dat een AAA-game een high quality game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Mja, marketing budget. Wat valt er onder marketing? Ik denk dat die trailer waarin een Bengal carrier aangevallen wordt door een setje Scythes en waarbij je dat gevecht tussen de Scythes en de Hornets ziet een soort van promo cinematic is. Dat zou dan ook marketing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn ogen betekent AAA niet high quality game, maar high quality productie. Dus zaken die SC AAA maken zijn:
- mocap studio
- veel detail in de game (dit is toch al wel bewezen)
- veel geld en uitgebreid team waarmee ze modulair kunnen ontwikkelen.

Maar al deze zaken maken nog geen goede game, dat moet nog blijken. Ik vind wel dat je met de vraag of SC AAA wordt de verkeerde vraag stelt. Het gaat er meer om dat de game goed wordt en aan de verwachtingen voldoet, dat is toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
AAA is denk ik meer een marketingterm want, ik heb nog niet gehoord van AA+, AA, AA-, A+ of BBB+ games. Een onafhankelijk ratingbureau zou uitkomst kunnen bieden.

CR is iig een meester in het binnenharken van geld en het warm houden van de community als je bedenkt dat zijn enige succesjes erg gedateerd zijn en hij recent nauwelijks wat van betekenis heeft gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Argos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:44:
AAA is denk ik meer een marketingterm want, ik heb nog niet gehoord van AA+, AA, AA-, A+ of BBB+ games. Een onafhankelijk ratingbureau zou uitkomst kunnen bieden.

CR is iig een meester in het binnenharken van geld en het warm houden van de community als je bedenkt dat zijn enige succesjes erg gedateerd zijn en hij recent nauwelijks wat van betekenis heeft gepresteerd.
Mwah. Nadat ie bij Digital Anvil weggegaan/geschopt is heeft ie films gemaakt en niet geheel onverdienstelijk: http://www.imdb.com/name/nm0730932 Toen hij daar mee is gestopt in 2010 is ie denk ik gelijk begonnen met de voorbereidingen van Star Citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Wat mij vertrouwen doet geven in het project is dat het gebaseerd is op de crytek engine, het enige wat ze dus echt hoeven te doen is modellen en een verhaal maken... even heel ruw gezegd. Daarom heb ik er vetrouwen in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:10:
In mijn ogen betekent AAA niet high quality game, maar high quality productie. Dus zaken die SC AAA maken zijn:
- mocap studio
- veel detail in de game (dit is toch al wel bewezen)
- veel geld en uitgebreid team waarmee ze modulair kunnen ontwikkelen.

Maar al deze zaken maken nog geen goede game, dat moet nog blijken. Ik vind wel dat je met de vraag of SC AAA wordt de verkeerde vraag stelt. Het gaat er meer om dat de game goed wordt en aan de verwachtingen voldoet, dat is toch wat anders.
In mijn ogen is AAA game een high profile game. Een game waarvan iedereen verwacht dat het op alle gebieden in de top meedraait maar vooral: zeer veel verkoopt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's het mooie van crowdsourcing. Als je het niet vertrouwd ga je er niet in mee en kan je later inhaken als het toch een succes blijkt te worden. Dat je lang moet wachten zonder zekerheid is niet voor iedereen natuurlijk.
Denk ook niet dat CR zoveel fans heeft omdat een ouwe rot is. Hij weet het gewoon goed te verkopen en dat is iemand uit Hollywood wel toevertrouwd. Maar vergis je ook niet in het aantal mensen die zijn opgegroeid met al die ouwe space knallers van vroeger.
Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.