Ik weet even niet of je nog een gasketel hebt. Zo ja, mogelijk warmtewisselaar lek. Dan zie geen lekwater omdat dit door de condensafvoer direct naar het riool verdwijnt Kun je te testen door de ketel 24 uur niet te laten branden en de condensafvoer in een emmer te hangen. Emmer nat > lekke wisselaar. Zwetende overstortklep, dito.mkleinman schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:13:
Ik heb iets opvallends. Ik kan nergens een lek vinden in mijn CV systeem en toch daalt de druk langzaam. Begin oktober stond het systeem nog op 1.8 bar. Intussen is dit gezakt naar 1.4 bar.
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan?
Meer waarschijnlijk een luchtprobleem, zeker in combinatie met een VV-systeem. Dit blijf je waarschijnlijk houden. Kun je het beste ondervangen door een microbellenvanger (Spirovent o.i.d.) in het warmste systeemdeel te plaatsen. Die verlaagd constant de hoeveelheid opgeloste gassen in het water. Is zo dus ook in staat om kleine luchtophopingen is het slangensysteem centraal te doen afvoeren.
Heb je, als je dan toch bezig bent, ook nog een EC pomp in de installatie, zet er dan ook een Spirotrap vuilafscheider in. Die pakt al het magnetische vuil mee, zodat dit niet aan de permanente magneet blijft hangen.
Groet, Cp