hoi Aad,Aad schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:08:
@ Migjes
Moet je met een ELGA ook een Dt 20 op een radiator instellen, Dat gaat hier niet lukken met een aanvoer van 40 graden. Daarom was mijn eerdere vraag ook welke Dt ik voor mijn jaga's moet aanhouden. Volgende vraag komt meteen nl;
Als het kouder word en de CV gaat weer aan die hoger stookt (60 graden) moet ik dan weer gaan inregelen ?
Ik ben ook aan het inregelen geweest met de radiator knop maar soms moest ik een radiator bijna helemaal dicht draaien om een verschil te krijgen van 10 graden en gaf deze geen warmte meer af.
ik heb ook traditionele radiatoren en gebruik een lage aanvoertemperatuur. Ik haal heel vaak een dT van minder dan 10 graden. Maar ja, als het huis warm blijft en je aanvoertemp is zo laag mogelijk (Want dat is goed voor de elga efficientie). Bij de CV is het goed (volgens mij) als je huis warm blijft en de retourtemperatuur is zo laag mogelijk (want dan is de CV het efficientste)
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017