it is wel duidelijk denk ik, een warm huis, een meier vermeden, de cop boeit me niet meer, de elga is te zuinig voor mijn overschot.
ik ga zo eens op de meters kijken, ik zet het koude biertje alvast klaar
/edit
ok 4kWh meer verbruikt dan vorig jaar november
107m3 niet gas aangekocht
wel een kleine erbij sinds april 2013
we kunnen het tvt gebazel wel laten voor wat het is
als ik het realistisch doorrreken dan komen er ineens wat factoren boven, zoals de btw verhoging en de gasprijs in oktober 2012 en nu
als ik de cop nareken, dan doe ik dat met de joulemeter van de qsolar, die meet ook het gas en de warmte in doorvoer, dus hierdoor geijkt, dan was de cop weer 3,663
ik ben inmiddels aan het testen met een "geen of 0,5c nachtverlaging" om zo de eerste zware vorstdagen met een warm betonnen huis op te vangen, en anders krijg ik toch geen reet voor mijn onder 0 stroom.
over 3 weken gaat de zon omhoog, en over 4 weken start de kWh/kWp teller opnieuw.
ik ga zo eens op de meters kijken, ik zet het koude biertje alvast klaar
/edit
ok 4kWh meer verbruikt dan vorig jaar november
107m3 niet gas aangekocht
wel een kleine erbij sinds april 2013
we kunnen het tvt gebazel wel laten voor wat het is
als ik het realistisch doorrreken dan komen er ineens wat factoren boven, zoals de btw verhoging en de gasprijs in oktober 2012 en nu
als ik de cop nareken, dan doe ik dat met de joulemeter van de qsolar, die meet ook het gas en de warmte in doorvoer, dus hierdoor geijkt, dan was de cop weer 3,663
ik ben inmiddels aan het testen met een "geen of 0,5c nachtverlaging" om zo de eerste zware vorstdagen met een warm betonnen huis op te vangen, en anders krijg ik toch geen reet voor mijn onder 0 stroom.
over 3 weken gaat de zon omhoog, en over 4 weken start de kWh/kWp teller opnieuw.
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 20:05 ]