Welke als ik vragen mag?Avalaxy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:40:
Bij mijn HD 7950 van alternate (gisteren ontvangen) zat never settle forever gold, met 3 games.
Wat de vraag op dit moment is: "Wat krijg je vandaag de dag bij je kaart?". Is dat een voucher waarmee je zelf kunt uitzoeken via de website, of is het een willekeurige set die voor iedereen anders is.
Vooralsnog lijkt het erop dat je zelf kunt uitzoeken, maar het zou fijn zijn als iemand dit kan bevestigen.
Vooralsnog lijkt het erop dat je zelf kunt uitzoeken, maar het zou fijn zijn als iemand dit kan bevestigen.
Y'24
Ja, maar je kan kiezen tussen 11 games. Ik heb die keuze niet gekregen.
Ook staat de kaart die ik gekocht heb staat niet in de lijst van de NSF Gold dinges:
http://www.alternate.nl/h...+2013&utm_source=altactie
Maar er staat wel 'incl. Never Settle Goud'. Alternate doet vreemd
Ook staat de kaart die ik gekocht heb staat niet in de lijst van de NSF Gold dinges:
http://www.alternate.nl/h...+2013&utm_source=altactie
Maar er staat wel 'incl. Never Settle Goud'. Alternate doet vreemd
[ Voor 8% gewijzigd door CedricD op 27-09-2013 14:05 ]
Een voucher met een code, als je die invult kun je 3 games kiezen.RvV schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:03:
Wat de vraag op dit moment is: "Wat krijg je vandaag de dag bij je kaart?". Is dat een voucher waarmee je zelf kunt uitzoeken via de website, of is het een willekeurige set die voor iedereen anders is.
Oké thnx!Avalaxy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:05:
[...]
Een voucher met een code, als je die invult kun je 3 games kiezen.
Ik kreeg daarnet trouwens deze mail van Alternate:
Geachte heer/mevrouw D,
Bedankt voor uw betaling. Uw betaling zal verrekend worden met 21069xxxx.
Uw bestelling zal zo spoedig mogelijk verwerkt worden.
Met vriendelijke groet,
Het Alternate Sales team
Aan de ene kant handig. Aan de andere kant is DP wel mooi klein. Alleen veel schermen ondersteunen het niet. Of je hebt wel DP en dan moet je inderdaad van Mini naar groot.nero355 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:36:
[...]
Ik ben zooo blij dat we van dat gezeik af zijn met de nieuwe kaarten, want daar zit weer gewoon lekker 2x DVI en 1x normale DP op net als op mijn 5870 en de huidige nVidia kaarten
Niks geen klooien met converters en gewoon gaan met die banaan! Bedankt AMD!
Maar ik hoop wel dat meer schermen DP gaan krijgen zodat we in de toekomst geen DVI meer nodig hebben. Dan is er meer ruimte voor cooling. (Ik gebruik nu zelf ook gewoon Dual Link DVI het zit er toch op
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
DP gaat ook wel de standaard worden, al is het maar omdat het zo ver voor loopt op HDMI en DVI. Of althans, tot voor kort was dat zo, HDMI 2.0 is weer een flinke stap voorwaarts.
DVI zal uiteindelijk wel uitgefaseerd worden, maar zulke dingen gaan gewoon traag; kijk maar naar hoe lang we nog VGA op laptops hadden - en veel monitors hebben het nog steeds.
DVI zal uiteindelijk wel uitgefaseerd worden, maar zulke dingen gaan gewoon traag; kijk maar naar hoe lang we nog VGA op laptops hadden - en veel monitors hebben het nog steeds.
Hadden?Werelds schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:
DP gaat ook wel de standaard worden, al is het maar omdat het zo ver voor loopt op HDMI en DVI. Of althans, tot voor kort was dat zo, HDMI 2.0 is weer een flinke stap voorwaarts.
Mijn Dell Precision M6700 heeft het nog steeds (van 2012). Nu wel samen met HDMI maar nog steeds een VGA aanluiting.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De meeste beamerts hebben die nog steeds... Nou weet ik niet of je een Precision vaak aan een beamer hangt, though.Astennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:56:
[...]
Hadden?
Mijn Dell Precision M6700 heeft het nog steeds (van 2012). Nu wel samen met HDMI maar nog steeds een VGA aanluiting.
Tja het zijn wel zakelijke laptops.
Maar inderdaad beamers zijn bijna allemaal vga

de laatste keer dat ik DP gebruikte op mijn scherm gebeurde het regelmatig dat mijn scherm niet meer uit slaap kwam of als hij dat wel deed alle instellingen veranderd waren. met dual link DVI heb ik er geen last van. Voor mij is DVI echt nog wel beter.Werelds schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:28:
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Goedkope en oude beamers misschien maar moderne en non-el-cheapo hebben toch bijna allemaal HDMI:Astennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:59:
Tja het zijn wel zakelijke laptops.
http://tweakers.net/categ...xBdFlijpJVtJKlpaVSbG1tLQA
HDMI is wel enkel mogelijk als er 1280x720 (720p) signaal minimaal en effectief weergegeven kan worden. Dus 1024x768 en 800x600 beamertjes vallen sowieso af.
EDIT: ik was in de war, 720p én HDMI waren de vereisten om het HD-ready logo te gebruiken en 1080p + HDMI voor het Full-HD logo.
[ Voor 29% gewijzigd door Phuncz op 27-09-2013 15:30 ]
En precies dat laatste heb ik een hekel aanAstennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:18:
Aan de ene kant handig. Aan de andere kant is DP wel mooi klein. Alleen veel schermen ondersteunen het niet. Of je hebt wel DP en dan moet je inderdaad van Mini naar groot.
Dat zou wel leuk zijn jaMaar ik hoop wel dat meer schermen DP gaan krijgen zodat we in de toekomst geen DVI meer nodig hebben. Dan is er meer ruimte voor cooling. (Ik gebruik nu zelf ook gewoon Dual Link DVI het zit er toch opMijn scherm kan wel DP)
Ik gebruik 2x DVI + 1x DP voor Eyefinity en 3x normale DP zou ik helemaal niet erg vinden eigenlijk!
HDMI vind ik meer iets voor HTPC'tjes en zo dus dat mag er ook wel af op een 7970/7950 achtige kaart.
Dat ligt aan jouw scherm of iets anders in je systeem eventueel. Ik zet mijn PC meerdere malen achter elkaar in de slaapstand zonder enig probleemsuperwashandje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:27:
de laatste keer dat ik DP gebruikte op mijn scherm gebeurde het regelmatig dat mijn scherm niet meer uit slaap kwam of als hij dat wel deed alle instellingen veranderd waren. met dual link DVI heb ik er geen last van. Voor mij is DVI echt nog wel beter.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ook hier geen problemen met DisplayPort. Het schijnt echter een typisch probleempje te zijn dat af en toe optreedt met verloopstukjes, al weet ik niet of dat van toepassing was bij superwashandje.nero355 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:35:
[...]
Dat ligt aan jouw scherm of iets anders in je systeem eventueel. Ik zet mijn PC meerdere malen achter elkaar in de slaapstand zonder enig probleem
Mini DP is ook niet erg. Maar dan moet je standaard gewoon MINI DP naar DP kabels er bij krijgen.nero355 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:35:
[...]
En precies dat laatste heb ik een hekel aan
[...]
Dat zou wel leuk zijn ja
Ik gebruik 2x DVI + 1x DP voor Eyefinity en 3x normale DP zou ik helemaal niet erg vinden eigenlijk!
HDMI vind ik meer iets voor HTPC'tjes en zo dus dat mag er ook wel af op een 7970/7950 achtige kaart.
[...]
Dat ligt aan jouw scherm of iets anders in je systeem eventueel. Ik zet mijn PC meerdere malen achter elkaar in de slaapstand zonder enig probleem
Laptops hebben ook allemaal Mini DP. Dus waarom die aansluiting dan gewoon niet standaard gebruiken?
Of ook meteen Mini DP op schermen gaan gebruiken. Wellicht nog handiger?
Is er een nadeel bij Mini DP?
geen verloopstukjes en nee, het was een DP specifiek probleem. Het gaat ook niet over de PC in slaapstand maar de monitor. het zou natuurlijk aan de kaarten/ati drivers kunnen liggen. maar zolang dat niet lekker werkt mag van mij DL DVI er wel in blijven.nero355 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:35:
[...]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Wat ik me wel afvraagd of je ook verbetering ziet met crossfire door mantle?
|2600k|Asus 290|
Zou wel zo moeten zijn als je 7xxx serie's of nieuwer gebruikt.
[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 27-09-2013 17:04 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Lijkt me wel en dan natuurlijk niet alleen qua performance, maar ook qua stabiliteit.Bullus schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:43:
Wat ik me wel afvraagd of je ook verbetering ziet met crossfire door mantle?
UE3 geen succes, in welk opzicht? Als er één engine z'n print heeft achter gelaten en massaal gebruikt is (in consoleland èn de PC) is het de UE3 wel.fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:21:
[...]
Red Orchestra 2 gebruikt de Unreal Engine 3, geen enkele fps game op die engine is een succes geworden (inclusief epics eigen UT)
Unreal Engine 3 is ontworpen voor consoles, het zelfde geld voor de laatste cry engine.
Ziet het er mooi uit? zeker maar het loopt voor geen meter door de vele draw call request op de PC met DX.
Hoop dan ook zeer dat mantle een groot succes gaat worden!
UE(3) is idd wel een CPU afhankelijke engine, eindelijk al vanaf de eerste versie met de allereerste d3d renderer.
Maar de engine is met grote afstand de meest gebruikte engine. De lijst met EU3-games is zowat oneindig.
Ontopic, ik vind Mantle groter nieuws dan een GPU die 30% sneller wordt, dit heeft me totaal verrast, al waren er wel vaker geruchten over een nieuwe grafische API.
Het zou helemaal mooi zijn als huidige games er mee gepatched konden, maar waarschijnlijk zit het te diep in de code?
Ik ben erg benieuwd wat het in de praktijk gaat brengen!
Niet op voorraad.
CF wordt aangepakt met XDMA, de communicatie tussen PCIE onderling en de rest.madmaxnl schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:38:
[...]
Lijkt me wel en dan natuurlijk niet alleen qua performance, maar ook qua stabiliteit.
Niet op voorraad.
Ik schreef "fps games" (first person schooters) op de PC heeft er niet echt een topper bijgezeten, zelfs america's army 2 was waardeloos.edward2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:50:
[...]
UE3 geen succes, in welk opzicht? Als er één engine z'n print heeft achter gelaten en massaal gebruikt is (in consoleland èn de PC) is het de UE3 wel.
UE(3) is idd wel een CPU afhankelijke engine, eindelijk al vanaf de eerste versie met de allereerste d3d renderer.
Maar de engine is met grote afstand de meest gebruikte engine. De lijst met EU3-games is zowat oneindig.
UE3 was dan ook voor de Consoles gemaakt, maar misschien gaan we meer potentie zien met mantle.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
HD7870's zijn amper in prijs gedaald 2GB versies nog steeds rond de 180. Voor 20 euro meer heb je een 7950 Boost. Ik zou het dan wel weten
[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 27-09-2013 18:36 ]
Dus maw mantle heeft geen invloed?edward2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:53:
[...]
CF wordt aangepakt met XDMA, de communicatie tussen PCIE onderling en de rest.
Na het lezen van de nieuwsdiscussie over de msi 7950Astennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:36:
HD7870's zijn amper in prijs gedaald 2GB versies nog steeds rond de 180. Voor 20 euro meer heb je een 7950 Boost. Ik zou het dan wel weten
Is weer een tijdje geleden dat ik cfx draai. Heb nu net meer power nodig ivm tripple screen gaming.
[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 27-09-2013 19:08 ]
|2600k|Asus 290|
Ik denk dat mantle zeker gaat werken, het "probleem" zal echter de bandbreedte van de geheugen bus zijn.
Om het vol te benutten zal je echter een chipset met volledige lanes naar de pci-e sloten moeten hebben.
Updates:
Zie net dat Alternate mijn 7990 vandaag heeft verzonden
Wat ik wel erg gek vind is dat Alternate never settle gold aangeeft bij de 7990, volgens AMD krijg je bij een 79xx serie tot en met de 7970 gold (3 games uit 9) en bij een 7990 krijg je 8 uit 8.
Heeft iemand al een 7990 binnen en gekeken wat er nou precies bij zit?
[ Voor 31% gewijzigd door fast-server op 27-09-2013 19:45 ]
BioShock Infinite? Borderlands 1+2? En geen stricte shooter, maar Dishonored?fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:21:
Ik schreef "fps games" (first person schooters) op de PC heeft er niet echt een topper bijgezeten, zelfs america's army 2 was waardeloos.
UE3 was dan ook voor de Consoles gemaakt, maar misschien gaan we meer potentie zien met mantle.
Of als je het over MP FPS wilt hebben, Tribes: Ascend?
De engine is het probleem niet. Luie ontwikkelaars die voor gamepads ontwikkelen zijn het probleem. Want alle problemen waar veel shooters mee kampen zijn niks meer dan foute config settings in UE3.
Goed om te horen dat CF alleen maar beter gaat worden.edward2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:53:
[...]
CF wordt aangepakt met XDMA, de communicatie tussen PCIE onderling en de rest.
En als dat niet het geval is?tomcatha schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:21:
Zou me niet verbazen als dat ook geld voor de arma serie.
Mmh inderdaad die van mij is ook onderweg.fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:09:
[...]
Ik denk dat mantle zeker gaat werken, het "probleem" zal echter de bandbreedte van de geheugen bus zijn.
Om het vol te benutten zal je echter een chipset met volledige lanes naar de pci-e sloten moeten hebben.
Updates:
Zie net dat Alternate mijn 7990 vandaag heeft verzonden
Wat ik wel erg gek vind is dat Alternate never settle gold aangeeft bij de 7990, volgens AMD krijg je bij een 79xx serie tot en met de 7970 gold (3 games uit 9) en bij een 7990 krijg je 8 uit 8.
Heeft iemand al een 7990 binnen en gekeken wat er nou precies bij zit?
Het zou mij niets verbazen als er alleen gold bij zit gezien de korting op de kaart zelf.
Persoonlijk vind ik het niet erg.
Ik krijg de mijne morgen volgens PostNL. In principe moeten we dus 8 games krijgen.
Zoniet -> Berichtje naar Alternate
Ik zit ook te kijken voor die 7990, maar heb je hier dus geen last van microstuttering wat je evt wel met crossfire zou hebben? Wat heeft deze ongeveer aan voeding nodig? 700watt lijkt me te krap?
Die 7990 is die redelijk optimized voor games?
Die 7990 is die redelijk optimized voor games?
[ Voor 32% gewijzigd door ralph0603 op 27-09-2013 22:28 ]
Naar mijn weten is dat allemaal opgelost sinds de 13.8 drivers.
Alleen nog niet voor eyefinity en 4k als ik het goed heb.JJFS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:28:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
700 watt zou voldoende moeten zijn als je de diverse powersupply calculators moet geloven. Ik vulde mijn systeem in plus een 7990 en kreeg een 571 watt advies. Dus zelfs een 600 watter zou het moeten trekken. (Tenzij je als een beest gaat zitten overklokken)ralph0603 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:26:
Ik zit ook te kijken voor die 7990, maar heb je hier dus geen last van microstuttering wat je evt wel met crossfire zou hebben? Wat heeft deze ongeveer aan voeding nodig? 700watt lijkt me te krap?
Maar wordt deze kaart nu gezien als 1 of als 2 kaarten? Dus is het nu een fysieke crossfire op 1 kaart eigenlijk? Of is het gewoon dat een spel de kaart als 1 kaart ziet?(vaag verhaal)JJFS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:28:
Ik heb me cpu ook al wat overklokt (i5 3570k 3,4 --> 4,4) en draai nog wat harde schijven dus ik denk dat het te weinig zal zijn.Hadespuiter schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:37:
[...]
700 watt zou voldoende moeten zijn als je de diverse powersupply calculators moet geloven. Ik vulde mijn systeem in plus een 7990 en kreeg een 571 watt advies. Dus zelfs een 600 watter zou het moeten trekken. (Tenzij je als een beest gaat zitten overklokken)
Hmm, ik draai eyefinity en morgen komt de 2e 7950 binnen..we will see.fynrd1 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:29:
[...]
Alleen nog niet voor eyefinity en 4k als ik het goed heb.
|2600k|Asus 290|
Volgens klik doet een 7990 (1000MHz versie) maximaal 569 watt (zonder de rest van het systeem!)
Meeste voedingen halen 80% dus ik denk toch wel dat je aan een goede 850W+ voeding moet gaan denken.
Heb zelf al een hele poos een Corsair HX1000, maak me dus geen zorgen
Meeste voedingen halen 80% dus ik denk toch wel dat je aan een goede 850W+ voeding moet gaan denken.
[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 27-09-2013 22:48 ]
Het is een combinatie van de limiet van de thread die de gpu draw calls voert en wat er zich op de map bevind. Ik heb alleen Day-Z gedaan, maar op het moment dat ik in de buurt van een stadje kwam kakte de fps in van 50+ naar 20. Dat is duidelijk een limitatie in het aantal draw calls wat kan worden gemaakt.Paprika schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:46:
[...]
En als dat niet het geval is?Komt overigens door het hebben van te veel entities in de client (client weet alles van alle objecten in de server, niet alleen binnen X radius), wat resulteert in een cpu limit. GPU is het probleem echt niet, en DX ook niet. Als je een lege map hebt, haalt een recente GPU gewoon 200 FPS.
In stukken met veel bos haalde ik gewoon 70+ fps, maar dit komt omdat de meeste bomen gewoon instances zijn van 1 basis boom.
Niet alleen is het dikke onzin het is ook nog eens het verkeerde topic, want nieuws is het niet.fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:45:
Volgens klik doet een 7990 (1000MHz versie) maximaal 569 watt (zonder de rest van het systeem!)
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
2x 8-pins = 300 watt + 75 watt van het PCIe slot, volgens de specificaties mag de kaart dus maximaal 375 watt verbruiken. Aangezien je niet iets exact op het randje gaat ontwerpen zal het verbruik dus een stuk lager zijn dan dat. 570 watt is natuurlijk onzin, hoe denk je dat koel te houden op lucht..fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:45:
Ik heb een 760W voeding voorzien. Moet voldoende zijn.
Krijg de kaart vanmiddag via PostNL maar mijn systeem krijg ik maar volgende week. Mobo & CPU zijn nog niet binnen bij Afuture. Argh, wordt een lang weekend
.
Krijg de kaart vanmiddag via PostNL maar mijn systeem krijg ik maar volgende week. Mobo & CPU zijn nog niet binnen bij Afuture. Argh, wordt een lang weekend
Is dat laatste in ArmA 2 wel het geval? Dat was in D3D9 niet eens bijzonder efficiënt, niet op de manier waarop je daar nu behoorlijke winsten mee kunt boeken.Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:48:
Het is een combinatie van de limiet van de thread die de gpu draw calls voert en wat er zich op de map bevind. Ik heb alleen Day-Z gedaan, maar op het moment dat ik in de buurt van een stadje kwam kakte de fps in van 50+ naar 20. Dat is duidelijk een limitatie in het aantal draw calls wat kan worden gemaakt.
In stukken met veel bos haalde ik gewoon 70+ fps, maar dit komt omdat de meeste bomen gewoon instances zijn van 1 basis boom.
Ik heb het iets de druk om echt actief mee te doen, maar leuke discussie. Mantle lijkt een soortgelijk effect gehad te hebben op wel meer forums, so far so good dus
Als Mantle voor spectaculaire verbeteringen gaat zorgen in BF4, waarom is er dan geen AMD medewerker die wat Battlefield 4 benchmarks laat lekken?
Als ze Nvidia nu al een tik uit kunnen delen dan is het wel op deze manier.
(Overigens, als iets te mooi klinkt om waar te zijn - 30% performance gain - dan is dat ook meestal niet waar. Die 30% blijkt in de praktijk straks 3% te zijn
)
Als ze Nvidia nu al een tik uit kunnen delen dan is het wel op deze manier.
(Overigens, als iets te mooi klinkt om waar te zijn - 30% performance gain - dan is dat ook meestal niet waar. Die 30% blijkt in de praktijk straks 3% te zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Hadespuiter op 28-09-2013 12:25 ]
Heb die van mij net binnen en je krijgt 11 games via Alternate. De kaart met 8 games zit in de box en je krijgt een losse kaart erbij met de Gold Reward. Ik kan die Gold Reward op het moment niet inzilveren, omdat ik een blanco pagina krijg als ik op redeem klik.CedricD schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:20:
Ik krijg de mijne morgen volgens PostNL. In principe moeten we dus 8 games krijgen.
Ik zit te wachten op de postbode, ik ga echt hard lachen als ik ook 11 games kan kiezen
Sorry, ik wist even niets anders. Als je er daadwerlijk 11 games bij krijgt dan kost die kaart je eigenlijk niets
Ik zit hier ook nog te wachten. Meestal komt hij de zaterdag maar achter 16u én hij is hier ook al eens rond 18u30 gekomen op zaterdag. Arghh
Is er een speciale reden waarom iedereen in een keer voor de 7990 gaat of vergis ik mij dat het hier lijkt alsof iedereen voor een 7990 gaat?
11 gratis games is natuurlijk niet niets, maar is er recent een prijsdaling geweest of iets dergelijks? En een 7990, dat zijn toch eigenlijk twee 7970's in crossfire?
Nou de 7990 is A. goedkoper. B. sneller. C punt je krijgt er gratis games bij. D. Hij is ook "MALTA proof".
Dus ik zie eigenlijk geen reden om een 290x te gaan kopen, het enige voordeel op die kaart is de nieuwe audio technologie maar die moet zich nog bewijzen.
Uiteraard blijft het een smak geld, maar in deze prijsklasse is dit veruit de beste keuze momenteel.
Dus ik zie eigenlijk geen reden om een 290x te gaan kopen, het enige voordeel op die kaart is de nieuwe audio technologie maar die moet zich nog bewijzen.
Uiteraard blijft het een smak geld, maar in deze prijsklasse is dit veruit de beste keuze momenteel.
Potverdikke ik zie het inderdaad! Is dit een tijdelijke actie? Ik zie daar niks van op alternate.nl dus zal wel niet?
Ga ik denk ik toch maar even kijken of iemand mijn 7850's over wil nemen..
Ik zie steeds minder 7990's in de pricewatch en AMD gaat geen dual GPU uitbrengen in de nieuwe serie.
Denk dat het OP=OP is.
Denk dat het OP=OP is.
De 7990 is EOL, dus iedereen is ze aan het dumpen totdat ze op zijn.
Hier nog een hands-on van Linus met de 290X op GPU14:
@11:40
[ Voor 45% gewijzigd door JJFS op 28-09-2013 14:30 ]
Zo karig dat de performance per watt vermoedelijk achteruit gaat ipv vooruit in het midrange-segment (150 a 300).
De nvidia's voor volgend jaar gaan naar een kleiner procede? (ergo boost in performance per watt)
De nvidia's voor volgend jaar gaan naar een kleiner procede? (ergo boost in performance per watt)
A --> goedkoper dan wat?JJFS schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:54:
Nou de 7990 is A. goedkoper. B. sneller. C punt je krijgt er gratis games bij. D. Hij is ook "MALTA proof".
B --> sneller dan wat?
Ben ik nou zo scheel of is er nog geen enkele echte prijs en benchmark beschikbaar voor de 290X?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
De firestrike score die AMD vrij heeft gegeven op de presentatie plaatst de 290X op het zelfde niveau als een GTX770OC versie.
7990 binnen met 11 games
Geloof dat je die 8uit8 voor 1 oktober moet verzilveren, de gold is tot het einde van het jaar geldig.
Wacht nog mooi even met het verzilveren van gold, misschien komt BF4 er nog wel bij...
7990 binnen met 11 games
Geloof dat je die 8uit8 voor 1 oktober moet verzilveren, de gold is tot het einde van het jaar geldig.
Wacht nog mooi even met het verzilveren van gold, misschien komt BF4 er nog wel bij...
Goedkoper dan de R9 290X, gezien de 280X al 299,- gaat kosten en we dan nog een tussenvariant de 290 krijgen en daarboven pas de 290X.westergas schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:19:
[...]
A --> goedkoper dan wat?
B --> sneller dan wat?
Ben ik nou zo scheel of is er nog geen enkele echte prijs en benchmark beschikbaar voor de 290X?
Speculaties zijn dan ook of de GTX 780 prijs of 599,-, dus je kan op je vingers natellen dat de prijs echt niet onder de 469,- van de 7990 gaat komen.
Leuk filmpje.JJFS schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:05:
Hier nog een hands-on van Linus met de 290X op GPU14:
[video]
Het design van de nieuwe standaardkaarten sprak me niet zo aan. Echter uit je filmpje begrijp ik dat de rode curves op de koeler verlicht zijn. Dat maakt het denk ik best vet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ze hebben geen FireStrike score laten zien en niet eens sneller dan overgeklokte HD7970 is natuurlijk vreemd.fast-server schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:23:
De firestrike score die AMD vrij heeft gegeven op de presentatie plaatst de 290X op het zelfde niveau als een GTX770OC versie.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Meh meh, wachten op de r9 280 of nu gaan voor een 7970 die erg mooi geprijsd is. Moeilijke keuze..
de 280 is gewoon een rebrand van de 7970, denk dat je nu beter voor een 7970 kan gaan >> goedkoper!
Spendeer iets meer en ga voor de 7990. Gaat zijn geld meer dan waard zijn!
Interview met Matt Skynner van AMD
Een kort maar interessant interview vond ik zelf. Ik denk misschien wel voor discussie vatbaarhttps://erazerbrecht.wordpress.com/
"niet voor een paar % maar significant"
Ik heb al eerder ingezet op 30% maar het zou zo maar 50% kunnen zijn.
November duurt nog lang...
Ik heb al eerder ingezet op 30% maar het zou zo maar 50% kunnen zijn.
November duurt nog lang...
470 Euro vind ik echt te veel van het goeie. En dat ie helemaal niet zo duur is omdat je er 8 of 11 games bij krijgt is ook maar zo zo. Heb even gekeken, zijn best wel oude games..CedricD schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:28:
Spendeer iets meer en ga voor de 7990. Gaat zijn geld meer dan waard zijn!
pricewatch: Asus HD7970-DC2T-3GD5
Deze Asus kaart is wel erg mooi geprijsd, iemand ervaringen met dit specifieke model?
prima kaart ook mooi geheugen etc meegekoeld.
grote voordeel vd gold deal is dat bv BF4 er ook in komt idd.
Nukezone FTW
Doe jezelf een plezier en haal dan gelijk één van de beste 7970's: http://tweakers.net/price...s-matrix-hd7970-3gd5.html
Hoe grote sprong merk ik als ik van de HD6950 naar de 280X ga? is dat het waard (ik speel niet boven de 1080P)
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Denk net geen verdubbeling, maar als je nu toch wil upgraden is een 7970GHz versie goedkoper aangezien de 280X een rebrand is.
ik wil ''pas'' begin volgend jaar upgraden haha, daarom zat ik vast beetje rond te kijken, wel interessant dat het een rebrand is, dankje voor de info
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Maar als ik nu kijk op Techpowerup dan is een GTX 770 toch sneller dan een 7970 GHz?? De prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Alleen als Mantle echt werkt dan zou de 7XXX sneller gaan worden op termijn zoals bijvoorbeeld BF4 terwijl de GTX 770 dat niet heeft.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. er zitten twee bundels bij. een gold never settle bundle buiten de doos en een met 8 games in de doos. en een kado bon van 10 euro van zalando xD die mag de vriendin hebben.
Idem hier. Mooie kaart.Astennu schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:42:
Ik heb hem zojuist binnen gekregen. er zitten twee bundels bij. een gold never settle bundle buiten de doos en een met 8 games in de doos. en een kado bon van 10 euro van zalando xD die mag de vriendin hebben.

Wat een lange kaart zeg!
[ Voor 5% gewijzigd door Grudgie op 28-09-2013 19:02 ]
Zeker mooie kaart. Koeler heeft veel weg van mijn gigabyte windforce3 koeler. En die is helemaal top. 
Mijn conclusie: Het idee is dat mantle toch wel significante performance winst moet gaan halen. Eerder >10%+ dan minder. De nieuwe generatie zou redelijk snel goed verkrijgbaar moeten zijn.
Zeker interessant. Jammer dat HWI naar NL vertaald heeft. Voor de nuance lees ik het toch liever in de originele taal .AMD_Aero schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:36:Interview met Matt Skynner van AMD
Een kort maar interessant interview vond ik zelf. Ik denk misschien wel voor discussie vatbaar
Mijn conclusie: Het idee is dat mantle toch wel significante performance winst moet gaan halen. Eerder >10%+ dan minder. De nieuwe generatie zou redelijk snel goed verkrijgbaar moeten zijn.
[ Voor 76% gewijzigd door Help!!!! op 28-09-2013 19:06 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Om even op het dikgedrukte deel in te haken: een 800W-voeding kan 800W aan de componenten in het systeem leveren. Als deze voeding 80% efficient is, trekt deze dan 1000W uit het stopcontact om deze 800W te leveren. De efficiëntie maakt dus niet uit als je berekend of een voeding voldoende vermogen kan leveren.fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:45:
Overigens, misschien is het geen verkeerd idee om discussies over net ontvangen videokaarten te houden in AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1, en niet in het nieuwsdiscussietopic.
[ Voor 11% gewijzigd door dcm360 op 28-09-2013 19:16 ]
De mijne vanmorgen binnen gehad en alles behalve de 8 games (msi 7950), wou de gold never settle eigenlijk verkopen, maar w8 mooi op bf4.Astennu schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:42:
|2600k|Asus 290|
Verkeerde topic inderdaad, maar ik moet hier toch even een opmerking bij zetten.dcm360 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:11:
[...]
Om even op het dikgedrukte deel in te haken: een 800W-voeding kan 800W aan de componenten in het systeem leveren. Als deze voeding 80% efficient is, trekt deze dan 1000W uit het stopcontact om deze 800W te leveren. De efficiëntie maakt dus niet uit als je berekend of een voeding voldoende vermogen kan leveren.
Wat je zegt klopt deels - behalve dat niet elke voeding kan leveren wat er op staat. Sterker nog, de meeste voedingen niet. Ze kunnen pieken op dat wattage, maar de meeste kunnen dat niet lang volhouden. Er zijn akelig veel voedingen waar het wattage een piek wattage is. Verder presteert een voeding slechter in een warme omgeving - 80+ wordt getest op 22 graden, zo koud is het in vrijwel geen enkele kast
Let dus goed op met voedingen; raadpleeg vooral ook reviews, met name Jonny Guru is gewoon handig om te checken aangezien zij onder wat realistischere omstandigheden testen dan het 80+ certificaat
Als je het verschil in FPS ziet dan denk ik haast van wel. Bij een spel wordt meestal de wereld map ingeladen, maar de rest van de assets niet. Die worden pas geladen als je dicht genoeg in de buurt bent.Werelds schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:12:
[...]
Is dat laatste in ArmA 2 wel het geval? Dat was in D3D9 niet eens bijzonder efficiënt, niet op de manier waarop je daar nu behoorlijke winsten mee kunt boeken.
Ik heb het iets de druk om echt actief mee te doen, maar leuke discussie. Mantle lijkt een soortgelijk effect gehad te hebben op wel meer forums, so far so good dus
Instancing was al best goed in D3D9, ik heb het vroeger wel eens de Ogre3d voorbeelden bekeken. Het verschil was opmerkelijk groot. In plaats van 15fps zonder instancing had je ineens over de 100, dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld met 100+ robots in beeld
Bij D3D10 hebben ze wel veel overhead weggehaald bij draw calls, maar dus nog niet genoeg.
Oh kan je mij een voorbeeld geven? Heb wel interesse om die dingen te lezen. Ik heb jammergenoeg maar 2 vakken gevolgt die over game engine programming/graphics gingen kan dus ook niet super diep op dingen in gaan.
Is het die 80 euro waard? En wat zijn de andere 'beste' 7970's? Zie door de bomen het bos niet meert!n0 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:28:
Doe jezelf een plezier en haal dan gelijk één van de beste 7970's: http://tweakers.net/price...s-matrix-hd7970-3gd5.html
Edit: pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE is het verschil met deze kaart echt zo groot? 130 Euro is namelijk een hoop geld..
Waar haal je die info vandaan? Dat van die BF4? Want dan wordt het wel interessant, die andere games die in die bundle zitten heb ik al gespeeld of vind ik niks..Powrskin schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:28:
prima kaart ook mooi geheugen etc meegekoeld.
[ Voor 12% gewijzigd door co2301 op 28-09-2013 21:07 ]
Kan iemand bevestigen of die 8 games voor 1 oktober verzilverd moeten worden, ik heb namelijk 1 week geleden een asus 7990 gekocht voor 505 euro en verwacht die maandag binnen... zou mooi k*t zijn als ik dan net te laat ben (heb geen enkele game uit de lijst)fast-server schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:23:
.............
7990 binnen met 11 games
......
Wat een ongelooflijke prijs voor die kaart! Het is een beetje een opwelling, maar ik heb hem gewoon maar besteld!co2301 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:05:
[...]
Is het die 80 euro waard? En wat zijn de andere 'beste' 7970's? Zie door de bomen het bos niet meer![]()
Edit: pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE is het verschil met deze kaart echt zo groot? 130 Euro is namelijk een hoop geld..
Hier ben ik ook benieuwd naar, is deze informatie 100% zeker, dat je met een nu aangeschafte Gold bundel ook BF4 kunt aanschaffen op het moment dat die in de bundel komt? (Dat zou mijn net gedane aanschaf nóg voordeliger makenWaar haal je die info vandaan? Dat van die BF4? Want dan wordt het wel interessant, die andere games die in die bundle zitten heb ik al gespeeld of vind ik niks..
Hmm, als ik had geweten dat die never settle bundle ook geupdate wordt met nieuwe games dan had ik mn code niet ingewisseld voor een paar games die ik toch eigenlijk niet speel
Ben nou wel erg benieuwd waar deze info vandaan komt?Avalaxy schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:46:
Hmm, als ik had geweten dat die never settle bundle ook geupdate wordt met nieuwe games dan had ik mn code niet ingewisseld voor een paar games die ik toch eigenlijk niet speel
Denk toch dat ik voor deze ga: pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
waarom zou je daar voor gaan? Dan betaal je 50euro meer.
Die MSI schijnt nogal last te hebben van coilwhine en screen-tearing. Dan maar liever 50 meer uitgeven..Astennu schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:04:
waarom zou je daar voor gaan? Dan betaal je 50euro meer.
Heb net even voor je op die kaart gekeken (die van de 8 games) "Key codes must be used by October 22, 2013"WimLex schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:28:
[...]
Kan iemand bevestigen of die 8 games voor 1 oktober verzilverd moeten worden, ik heb namelijk 1 week geleden een asus 7990 gekocht voor 505 euro en verwacht die maandag binnen... zou mooi k*t zijn als ik dan net te laat ben (heb geen enkele game uit de lijst)
Never settle gold is tot en met 31 december geldig.
Je zit dus goed
mijn dank is groot!fast-server schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:21:
[...]
Heb net even voor je op die kaart gekeken (die van de 8 games) "Key codes must be used by October 22, 2013"
Never settle gold is tot en met 31 december geldig.
Je zit dus goed
Ik heb hem al meteen wat mooier gemaakt. (zoek de verschillen)

Samen met wat andere kaarten die nog niet op de verzamel foto stonden.
Op een of andere manier heeft skydrive besloten de foto te kantelen geen idee waarom.
Wat ik overigens vreemd vind, waarom komt die Mantle patch voor Battlefield 4 pas in december? Alle sites hebben dan al lang en breed hun BF4 reviews en benchmarks gepubliceerd, en veel mensen zullen daar hun kaart aankoop op baseren.
Die patch is eigenlijk te laat om commercieël veel positieve invloed te hebben voor AMD.
(Iets in mij zegt dan ook dat het wel los zal lopen met die zgn enorme performance gain.)
Die patch is eigenlijk te laat om commercieël veel positieve invloed te hebben voor AMD.
(Iets in mij zegt dan ook dat het wel los zal lopen met die zgn enorme performance gain.)
[ Voor 83% gewijzigd door Hadespuiter op 29-09-2013 01:30 ]
omdat dit waarschijnlijk pas later in de ontwikkeling van het spel is toegevoegd en dus nog niet klaar was.
sommige sites zoals Anandtech zullen het wel testen. als het dan echt veel voordelen heeft vertellen mensen het elkaar wel. Maar dan zal het echt goed moeten werken.
sommige sites zoals Anandtech zullen het wel testen. als het dan echt veel voordelen heeft vertellen mensen het elkaar wel. Maar dan zal het echt goed moeten werken.
Hoe kan MSI daar de oorzaak van zijn ? Pics or it didn't happen.co2301 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:15:
Die MSI schijnt nogal last te hebben van coilwhine en screen-tearing. Dan maar liever 50 meer uitgeven..
De 7970 is het huidige topmodel van AMD. Opvallend dat je die nu al kan krijgen voor 250 euro. Dat hadden we zelfs bij de door velen als relatief voordelig ervaren HD 5000 serie niet gezien. Als gecorrigeerd wordt voor inflatie en andere prijseffecten als verhoging van de btw is het voordeel nog groter. Aan de andere kant is de kaart over paar maanden al bijna twee jaar oud.
AMD wilt denk ik met name groter marktaandeel in het high-end segment. Consumenten vetrouwd maken met het merk zodat ze in de toekomst vaker voor AMD gaan. Consumenten verleiden om een GPU te kopen terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben en zonder die prijsverlaging voorlopig niet van plan waren en er voor zorgen dat bijna elke bewuste consument in dat segment zo goed als altijd voor AMD zal gaan.
Dat is ondanks dat er een nieuwe serie vol met rebrands voor de deur staat op z'n zachtst gezegd een markante koerswijziging. Dat het voordelig is voor bepaalde consumenten is evident, maar of het gunstig is voor AMD is de vraag. Heeft AMD snel liquide middelen nodig en/of genereren ze hier überhaupt noemenswaardige winst mee...
AMD wilt denk ik met name groter marktaandeel in het high-end segment. Consumenten vetrouwd maken met het merk zodat ze in de toekomst vaker voor AMD gaan. Consumenten verleiden om een GPU te kopen terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben en zonder die prijsverlaging voorlopig niet van plan waren en er voor zorgen dat bijna elke bewuste consument in dat segment zo goed als altijd voor AMD zal gaan.
Dat is ondanks dat er een nieuwe serie vol met rebrands voor de deur staat op z'n zachtst gezegd een markante koerswijziging. Dat het voordelig is voor bepaalde consumenten is evident, maar of het gunstig is voor AMD is de vraag. Heeft AMD snel liquide middelen nodig en/of genereren ze hier überhaupt noemenswaardige winst mee...
[ Voor 13% gewijzigd door Springstof op 29-09-2013 09:21 ]
Ik denk dat AMD volledig inzet op GCN met mantle.
Speler in de CPU markt zijn ze niet echt meer en de marges daarin zullen laag zijn als ze die al hebben.
De APU's voor de consoles worden praktisch zo goed als tegen kostprijs weggegeven om GCN te pushen.
De "nieuwe" videokaarten zijn ook niet echt spannend, veel rebrands en 1 kaart die iets beter is als de oude 7970GHz (Firestrike)
Denk dat het een beetje "do or die" is voor AMD, GCN/Mantle moet een success worden.
Over BF4:
In dat stukje van HWI gaf Matt Skynner aan dat het nu nog een beta driver was op een beta game, denk dat AMD zich nog niet in de kaarten laat kijken.
Dit kan ook een strategie zijn, als mantle echt zo goed blijkt te zijn dan komt een BF4 mantle patch begin december wel goed uit voor de kerstverkopen en dan heeft AMD mooi haar voorraad voor elkaar .
Daarnaast geef je Nvidia minder tijd voor een eventueel tegenoffensief.
15 november komt de PS4 uit, ik denk dat we dan wel een aardige vergelijkingen kunnen maken.
PS4 (HD7870) VS een HD7870 op de PC in BF4, denk dat we dit verschil wel aardig kunnen gaan doortrekken naar de PC met de mantle update.
Daarnaast vind ik het ook wel erg toevallig dat de PS4 release direct na de "AMD Developer Summit in November 11-14" is.
Speler in de CPU markt zijn ze niet echt meer en de marges daarin zullen laag zijn als ze die al hebben.
De APU's voor de consoles worden praktisch zo goed als tegen kostprijs weggegeven om GCN te pushen.
De "nieuwe" videokaarten zijn ook niet echt spannend, veel rebrands en 1 kaart die iets beter is als de oude 7970GHz (Firestrike)
Denk dat het een beetje "do or die" is voor AMD, GCN/Mantle moet een success worden.
Over BF4:
In dat stukje van HWI gaf Matt Skynner aan dat het nu nog een beta driver was op een beta game, denk dat AMD zich nog niet in de kaarten laat kijken.
Dit kan ook een strategie zijn, als mantle echt zo goed blijkt te zijn dan komt een BF4 mantle patch begin december wel goed uit voor de kerstverkopen en dan heeft AMD mooi haar voorraad voor elkaar .
Daarnaast geef je Nvidia minder tijd voor een eventueel tegenoffensief.
15 november komt de PS4 uit, ik denk dat we dan wel een aardige vergelijkingen kunnen maken.
PS4 (HD7870) VS een HD7870 op de PC in BF4, denk dat we dit verschil wel aardig kunnen gaan doortrekken naar de PC met de mantle update.
Daarnaast vind ik het ook wel erg toevallig dat de PS4 release direct na de "AMD Developer Summit in November 11-14" is.
[ Voor 16% gewijzigd door fast-server op 29-09-2013 09:43 ]
Één persoon in de review sectie hier op tweakers heeft er last van.Phuncz schreef op zondag 29 september 2013 @ 08:40:
[...]
Hoe kan MSI daar de oorzaak van zijn ? Pics or it didn't happen.
Als ik AMD was dan zou ik hoe dan ook voor een beta Mantle driver hebben gezorgd bij launch. Niet voor het publiek, maar voor de review sites. Met de nadrukkelijke vermelding dat het nog buggy kan zijn en een verbeterde versie voor het publiek in december komt.Astennu schreef op zondag 29 september 2013 @ 06:59:
omdat dit waarschijnlijk pas later in de ontwikkeling van het spel is toegevoegd en dus nog niet klaar was.
Als AMD op 1 november nog geen Mantle driver heeft wat een korte benchmark kan doorstaan (=voldoende voor de review sites), hebben ze in december ook nog geen driver die geschikt is voor het grote publiek.
Ik blijf het dus vaag vinden allemaal en zet m'n vraagtekens bij "+30%". Als dit werkelijk zo is moet je dit commercieël uitbuiten bij de launch, en niet 1-2 maanden later. Dan is Battlefield al weer een beetje oud nieuws.
[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 29-09-2013 10:47 ]
productreview: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE review door BernhardnmgnHadespuiter schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:16:
[...]
Één persoon in de review sectie hier op tweakers heeft er last van.(zijn coil whine treedt pas op bij +200fps en de geconstateerde tearing is waarschijnsel het algemeen bekende verschijnsel, dus niet kaart specifiek).
Dit dus, maar las ook klachten op andere fora.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]