PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Omdat de keuze zo moeilijk isAstennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:35:
[...]
Waarom perse een 770 als de R9 290X geen 400 kost?
1: R9 290 zal ongetwijfeld meer gaan kosten.
2: een 7970 Ghz of R9 280X is net zo snel als niet sneller dan de GTX770.
Ik wacht de de prijs af. Max €450 wil ik geven voor een GPU.
De andere kaarten van Nvidia / AMD zullen nu ook wel wat in prijs zakken denk ik.
Het is een moeilijk moment om een PC te bouwen
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Frostbite 3.0 gaat hier gebruik van maken, m.a.w. elke game gebaseerd op Frostbite 3.0 zal direct met Mantle kunnen werken.
Andere engines gaan dit waarschijnlijk ook gebruiken aangezien ze toch moeten optimaliseren willen ze hun engine naar de nieuwe consoles brengen. Als een engine eenmaal met Mantle overweg kan dan zal elke game die gemaakt is met die engine meteen werken.
[ Voor 124% gewijzigd door madmaxnl op 26-09-2013 13:06 ]
Ondersteund ook gewoon GCN en voor die prijs krijg je erg veel performance, draai toch een enkele 1440P monitor dus met 13.8 of nieuwer zit ik zeker goed!
Krijg er nog Never Settle Goud bij ook
[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 26-09-2013 13:07 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
http://www.ocaholic.ch/mo...em.php?itemid=1093&page=4
7970 GHz haalt 69xx
7970 64xx
7870 49xx
Dus die R7 270 lijkt toch wel een stukje sneller dan zijn voorganger. Tenzij ze het over de GFX Score hebben maar dan scoort de 7970 ineens boven de 7K en de GHz heel dik. (zal ook wel aan de rest van de hardware kunnen liggen.
@ hierboven. Mooie deal die 7990. Zou dat bijna al doen omdat ik dat zo'n mooie kaart vind
[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 26-09-2013 13:11 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Misschien de non-X versie.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:10:
Alleen een beetje vreemd dat de R9 290X vermoedelijk rond de 600 dollar gaat kosten en de R9 280X 300 dollar. Ik vind 600 net te veel om uit te geven maar 450 inclusief een kopie van BF4 kan ik mezelf nog wel verkopen. Zit er niks tussen deze 2 kaarten qua prijs en performance?
Je zou gek zijn als je een GTX770 koopt voor de huidige prijzen als je al een 7970 voor onder de 300 euro hebt. Ze zijn even snel alleen de GTX770 is 25% duurder.CedricD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:41:
[...]
Omdat de keuze zo moeilijk is.
Ik wacht de de prijs af. Max €450 wil ik geven voor een GPU.
De andere kaarten van Nvidia / AMD zullen nu ook wel wat in prijs zakken denk ik.
Het is een moeilijk moment om een PC te bouwen
En wat is er verder moeilijk aan?
Haswell CPU (4670K)
Leuk moederbordje voor 120 euro: Gigabyte,MSI of Asus allemaal prima.
2x8GB 2133 MHz geheugen
En een leuke video kaart. Op dit moment zijn de HD79xx kaarten heel interessant. Voor 470 euro heb je een 7990. Best leuke deal.
Dat zijn de geruchten hoeft niet zo te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:10:
Alleen een beetje vreemd dat de R9 290X vermoedelijk rond de 600 dollar gaat kosten en de R9 280X 300 dollar. Ik vind 600 net te veel om uit te geven maar 450 inclusief een kopie van BF4 kan ik mezelf nog wel verkopen. Zit er niks tussen deze 2 kaarten qua prijs en performance?
Maar @ launch zou 500-550 me niet verbazen en dat hij na 2-3 maanden naar het niveau van 450-500 gezakt is.
Bij de 7970 was dat ook. Een 6970 CF setup was goedkoper dan een 7970. Terwijl een de 6970 CF toch eens stukje sneller was.
Het gaat om de prijs vs nVidia kaarten. En die zijn aanzienlijk duurder.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Sn0wblind schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:13:
Betreft Mantle ze benoemen de whole generation next processors als compatible maar is dat met terugwerkende kracht zoals bijvoorbeeld de 7xxx serie? Dit is erg onduidelijk uit de presentatie en ook weinig over terug te vinden. Aangezien een hoop kaarten wel rebrands zijn.

Gezien het ook voor de consoles is, zal het in der daad ook voor de 7000 serie zijn.
Waarom zouden ze dat zeggen als dat niet zo is? HD7xxx stond helemaal in het kader van GCN. Ip dit moment zou ik er gewoon vanuit gaan dat deze HD7xxx generatie gewoon Mantle support krijgt.Sn0wblind schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:13:
Betreft Mantle ze benoemen de whole generation next processors als compatible maar is dat met terugwerkende kracht zoals bijvoorbeeld de 7xxx serie? Dit is erg onduidelijk uit de presentatie en ook weinig over terug te vinden. Aangezien een hoop kaarten wel rebrands zijn.
[...]
Misschien de non-X versie.
Als ze dat niet doen wordt het veel minder interessant. En AMD kennende doen ze het gewoon als het kan. Want ze zijn niet zo van meer laten betalen terwijl de hardware het gewoon kan ondersteunen. Dan geven ze de klant dat stukje extra gewoon met een update.
Op deze manier krijg je ook meteen veel meer draagvlak omdat er meer hardware is die het kan gebruiken wat alleen maar goed is voor de adoptie van Mantle en waardoor wellicht meer game devs het gaan gebruiken.
Dus ze hebben er juist baat bij om zo veel mogelijk hardware in de markt te hebben die het aan kan. De R9 280x en andere kaarten zijn immers rebrands en die hebben ook support.
En als mantle echt veel voordeel geeft zal de consument eerder AMD kaarten gaan kopen. Of een oudere HD5xxx of HD6xxx gaan upgraden.
Configuratie van de PC is al klaar hoor. Alleen de videokaartkeuze blijft een moeilijk punt.Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:14:
[...]
Je zou gek zijn als je een GTX770 koopt voor de huidige prijzen als je al een 7970 voor onder de 300 euro hebt. Ze zijn even snel alleen de GTX770 is 25% duurder.
En wat is er verder moeilijk aan?
Haswell CPU (4670K)
Leuk moederbordje voor 120 euro: Gigabyte,MSI of Asus allemaal prima.
2x8GB 2133 MHz geheugen
En een leuke video kaart. Op dit moment zijn de HD79xx kaarten heel interessant. Voor 470 euro heb je een 7990. Best leuke deal.
Gezien de huidige prijzen is het voor mij heel duidelijk. Een HD7950, HD7970 of HD7990. Voor de GTX770 en GTX780 betaal je veel te veel voor de FPS die je krijgt.CedricD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:18:
[...]
Configuratie van de PC is al klaar hoor. Alleen de videokaartkeuze blijft een moeilijk punt.
Toettoetdaan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:16:
[...]
[afbeelding]
Gezien het ook voor de consoles is, zal het in der daad ook voor de 7000 serie zijn.
Ze geven op deze manier hun oudere kaarten natuurlijk wel een gratis performance boost en misschien dus minder overstappende gebruikers.Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:18:
[...]
Waarom zouden ze dat zeggen als dat niet zo is? HD7xxx stond helemaal in het kader van GCN. Ip dit moment zou ik er gewoon vanuit gaan dat deze HD7xxx generatie gewoon Mantle support krijgt.
Als ze dat niet doen wordt het veel minder interessant. En AMD kennende doen ze het gewoon als het kan. Want ze zijn niet zo van meer laten betalen terwijl de hardware het gewoon kan ondersteunen. Dan geven ze de klant dat stukje extra gewoon met een update.
Op deze manier krijg je ook meteen veel meer draagvlak omdat er meer hardware is die het kan gebruiken wat alleen maar goed is voor de adoptie van Mantle en waardoor wellicht meer game devs het gaan gebruiken.
Dus ze hebben er juist baat bij om zo veel mogelijk hardware in de markt te hebben die het aan kan. De R9 280x en andere kaarten zijn immers rebrands en die hebben ook support.
En als mantle echt veel voordeel geeft zal de consument eerder AMD kaarten gaan kopen. Of een oudere HD5xxx of HD6xxx gaan upgraden.
Het zou wel een pluspunt zijn. Vooral voor de notebook GPU's van AMD die op de 7770HD zijn gebasseerd. Deze kunnen dan opeens een stuk beter meekomen in games zoals BF4.
Klopt. Maar als je naar ATi en AMD in het verleden kijkt weken zij niet op die manier. Zie ook de CPU sockets en hoe lang ze daar dingen backward compatible houden.Sn0wblind schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:21:
[...]
[...]
Ze geven op deze manier hun oudere kaarten natuurlijk wel een gratis performance boost en misschien dus minder overstappende gebruikers.
Het zou wel een pluspunt zijn. Vooral voor de notebook GPU's van AMD die op de 7770HD zijn gebasseerd. Deze kunnen dan opeens een stuk beter meekomen in games zoals BF4.
Ik zou er maar van uit gaan dat de HD7xxx ondersteund is. Zeker als je ook ziet hoe ze het verwoorde in de slides. Als het niet zo is zou dat echt een schok zijn. AMD is ook pas net begonnen met het uitnutten van hun GCN compute architectuur.
9x zoveel drawcalls != 9x snellermadmaxnl schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:02:
9x zoveel performanceDus met Mantle is het alsof je hardware uit 2018 hebt
![]()
Misschien, hangt af hoe ingrijpend men dat framework kan aanpassen. Je moet ook rekening houden met het Q&A proces, als je de mantle api gebruikt moeten amd kaarten misschien dubbel geverifieerd worden (met dx & met mantle) en dat is toch een stuk duurder.Frostbite 3.0 gaat hier gebruik van maken, m.a.w. elke game gebaseerd op Frostbite 3.0 zal direct met Mantle kunnen werken.
Het zou zeer logisch zijn dat de grote engines (Forstbite, Unreal, Gamebryo, LightSpeed, Id-tech) Mantle gaan ondersteunen.Andere engines gaan dit waarschijnlijk ook gebruiken aangezien ze toch moeten optimaliseren willen ze hun engine naar de nieuwe consoles brengen. Als een engine eenmaal met Mantle overweg kan dan zal elke game die gemaakt is met die engine meteen werken.
Je hebt gelijkAstennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:20:
[...]
Gezien de huidige prijzen is het voor mij heel duidelijk. Een HD7950, HD7970 of HD7990. Voor de GTX770 en GTX780 betaal je veel te veel voor de FPS die je krijgt.
Heb de HD7990 maar besteld. Nu alleen nog wachten op de offerte van Alternate voor de verzending naar België.
Nee sorry klopt dan had ik het verkeerd begrepen ik had die specifieke slide niet meer bekeken. Enfin, hij zei wel dat je dan op performance zat die hardware uit 2018 zou kunnen bewerkstelligen zonder Mantle. Of ik heb dat ook verkeerd...
Hoe zou het eigenlijk zitten met die R9 290X BF4 Edition pre-order? Komt die wel in Nederland beschikbaar aangezien AMD hier nog nooit direct kaarten heeft verkocht? Zullen de board partners ook BF4 gaan bundelen? Ik weet dat Alternate en 4Launch de partners waren voor de Never Settle bundels, zouden die retailers nu ook de 290X met BF4 gaan aanbieden?
Aangezien 3 oktober de pre-order datum is, zal het daarna nog wel op z'n minst een week duren voordat hij beschikbaar is. Ik kan in ieder geval niet meer wachten!
Eigenlijk zijn dan zowel nvidia en amd dan aan het wegtrekken van MS op hun eigen manieren.
Ik hoop echter dat Valve ook nauw gaat samenwerken met amd voor hun steamboxes maar het zou me zeker niet verbazen als je betere steamos et al ervaring houd met nvidia kaarten.
Het is wel jammer want ik kijk er eigenlijk wel een beetje uit naar het uiteindelijk overstappen op steamos ofzo en ik ben niet bepaald fan van een aantal ethisch bezwarelijke keuzes nvidia heeft gemaakt in het verleden(tesselation etc)
Vergeet trouwens niet dat AMD zijn drivers voor Linux flink aan het verbeteren is.
[ Voor 112% gewijzigd door madmaxnl op 26-09-2013 14:25 ]
Ja ik ook. Kon het niet laten. Het is zo'n prachtige kaart om te zien.CedricD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:50:
[...]
Je hebt gelijk. Ik lag te slapen blijkbaar.
Heb de HD7990 maar besteld. Nu alleen nog wachten op de offerte van Alternate voor de verzending naar België.
Ik kijk wel wat ik met de R9 280X doe zodra deze uit is. Wellicht even in prijs laten zakken of zo.
Ik heb nog 4 dagen de tijd om me te bedenken. Wellicht zijn de prijzen van de R9 290X dan wel bekend. OF zijn de 7990's nog goedkoper geworden al verwacht ik dat niet gezien de huidige prijs van 469.
Geen idee of hij hier te koop zal zijn. Zou USA only kunnen zijn. 3okt weten we het.l1m1t schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:18:
Die R9 290X Battlefield 4 Edition roept mijn naam!![]()
Hoe zou het eigenlijk zitten met die R9 290X BF4 Edition pre-order? Komt die wel in Nederland beschikbaar aangezien AMD hier nog nooit direct kaarten heeft verkocht? Zullen de board partners ook BF4 gaan bundelen? Ik weet dat Alternate en 4Launch de partners waren voor de Never Settle bundels, zouden die retailers nu ook de 290X met BF4 gaan aanbieden?
Aangezien 3 oktober de pre-order datum is, zal het daarna nog wel op z'n minst een week duren voordat hij beschikbaar is. Ik kan in ieder geval niet meer wachten!
Ik denk dat het nog wel langer duurt voor hij beschikbaar komt. In ieder geval na de officiële launch. En daar is nog geen datum van bekend (zo ver ik weet)
Ja als het slecht draait op AMD kaarten ga ik het al niet meer gebruiken. Dan gebruik ik lekker windows + mantle.tomcatha schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:19:
wat me opvalt is dat niemand het hier heeft over het feit van dat valve aan het samenwerken is met nvidia voor hun steamboxes.
Eigenlijk zijn dan zowel nvidia en amd dan aan het wegtrekken van MS op hun eigen manieren.
Ik hoop echter dat Valve ook nauw gaat samenwerken met amd voor hun steamboxes maar het zou me zeker niet verbazen als je betere steamos et al ervaring houd met nvidia kaarten.
Het is wel jammer want ik kijk er eigenlijk wel een beetje uit naar het uiteindelijk overstappen op steamos ofzo en ik ben niet bepaald fan van een aantal ethisch bezwarelijke keuzes nvidia heeft gemaakt in het verleden(tesselation etc)
[ Voor 57% gewijzigd door Astennu op 26-09-2013 14:36 ]
Verwijderd
Ligt aan AMD. Vorige keer waren er al snel OEM kaarten beschikbaar. Maar kan 1-3 maanden duren.
Je wilde toch geen CF / SLI meerAstennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:32:
[...]
Ja ik ook. Kon het niet laten. Het is zo'n prachtige kaart om te zien.
Ik kijk wel wat ik met de R9 280X doe zodra deze uit is. Wellicht even in prijs laten zakken of zo.
Ik heb nog 4 dagen de tijd om me te bedenken. Wellicht zijn de prijzen van de R9 290X dan wel bekend. OF zijn de 7990's nog goedkoper geworden al verwacht ik dat niet gezien de huidige prijs van 469.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Klopt maar ik verzamel AMD kaarten. En die 7990 is zo mooi om te zien.
Ik weet het slechte rede om een kaart te kopen mja.
Kan ik CF wel weer een keer uit testen. En daar na een R9 290X er bij kopen zodra de prijs iets gezakt is.
PC Specs
Maar zou kunnen dat ik hem toch nog verkoop en er over 3 jaar pas een terug koop.
Ik hen nu alles tot en met de 5870. 5970 ontbreekt nog. Een 6950 (6970 PCB en cooler) heb ik al wel maar ook die is nog redelijk wat waard. Wordt nu ook nog gebruikt in de PC van mijn broer. En de 5870 trouwens ook in de PC van de vriendin van mijn broer.
Worden ze toch nog nuttig gebruikt
Dit is een oude foto (van Rage Furry Maxx en Radeon 7000 tm Radeon 4870). Inmiddels heb ik er al heel wat meer waaronder een 3870 X2 met Ruby opdruk, HD4870 X2 en een 4890 met originele opdruk.
Moet binnenkort weer eens een nieuwe foto maken
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 26-09-2013 15:14 ]
Volgens Bright Side of News zijn er slechts 8000 stuks BF4 beschikbaar voor de R9 290X bundel, voor de hele wereld. Dit verhaal lijkt dus USA-only uit te sluiten, maar het zal iig erg exclusief worden voor Nederlanders als hij hier al komt. Misschien nadat de 290X en BF4 een tijdje uit zijn misschien in de Never Settle bundel...? We zullen het moeten afwachten, 3 oktober is niet meer zo lang...Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:32:
Geen idee of hij hier te koop zal zijn. Zou USA only kunnen zijn. 3okt weten we het.
Ik denk dat het nog wel langer duurt voor hij beschikbaar komt. In ieder geval na de officiële launch. En daar is nog geen datum van bekend (zo ver ik weet)
Mooie collectie trouwens!
Hey gaan jullie me nu allemaal na-apen en een 7990 kopen?Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:32:
[...]
Ja ik ook. Kon het niet laten. Het is zo'n prachtige kaart om te zien.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Thanksl1m1t schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:23:
[...]
Volgens Bright Side of News zijn er slechts 8000 stuks BF4 beschikbaar voor de R9 290X bundel, voor de hele wereld. Dit verhaal lijkt dus USA-only uit te sluiten, maar het zal iig erg exclusief worden voor Nederlanders als hij hier al komt. Misschien nadat de 290X en BF4 een tijdje uit zijn misschien in de Never Settle bundel...? We zullen het moeten afwachten, 3 oktober is niet meer zo lang...
Mooie collectie trouwens!
Ah dat is mooi. 8K is niet echt veel nee. Maar het kan erger
Misschien is hij ook aardig wat duurder dan een normale kaart + BF4. Het ligt er een beetje aan wat er extra bij zit.
Ik zou niet durvenfast-server schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:28:
[...]
Hey gaan jullie me nu allemaal na-apen en een 7990 kopen?

wel de hoeveelheid drawcalls die we in 2018 zouden kunnen maken...madmaxnl schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:17:
[...]
Nee sorry klopt dan had ik het verkeerd begrepen ik had die specifieke slide niet meer bekeken. Enfin, hij zei wel dat je dan op performance zat die hardware uit 2018 zou kunnen bewerkstelligen zonder Mantle. Of ik heb dat ook verkeerd...
9x meer drawcalls kunnen maken wil vooral zeggen dat de cpu veel minder overhead moet verwerken. Mantle haalt een cpu bottleneck weg waarover developers al sinds directx 9 klagen.
Goed artikel!
Heb je de 4850X2 ook ? Zie hem er zo 123 niet bijstaan.Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:14:
Ik weet hetduurste toevoeging tot nu toe
Maar zou kunnen dat ik hem toch nog verkoop en er over 3 jaar pas een terug koop.
Ik hen nu alles tot en met de 5870. 5970 ontbreekt nog. Een 6950 (6970 PCB en cooler) heb ik al wel maar ook die is nog redelijk wat waard. Wordt nu ook nog gebruikt in de PC van mijn broer. En de 5870 trouwens ook in de PC van de vriendin van mijn broer.
Worden ze toch nog nuttig gebruiktHet gaat mij vooral om de looks. Heb ook een paar defecte kaarten er tussen zitten. Maar het meeste werkt.
[afbeelding]
Dit is een oude foto (van Rage Furry Maxx en Radeon 7000 tm Radeon 4870). Inmiddels heb ik er al heel wat meer waaronder een 3870 X2 met Ruby opdruk, HD4870 X2 en een 4890 met originele opdruk.
Moet binnenkort weer eens een nieuwe foto maken
Mooie verzameling Astennu
[ Voor 4% gewijzigd door MaXeRs op 26-09-2013 15:46 ]
pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE
aanvullendfast-server schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:36:
Hierover is al een keer eerder geschreven: http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/2
Goed artikel!
http://www.beyond3d.com/content/articles/120
Nee die niet. Ik concentreer me vooral op de Top modellen uit de serie. En de kaarten die echt van ATi/AMD zelf kwamen niet de speciale OEM versies.MaXeRs schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:44:
[...]
Heb je de 4850X2 ook ? Zie hem er zo 123 niet bijstaan.
Mooie verzameling Astennu
De X1800 XL en de XL AIW zij een uitzondering vanwege de mooie opdruk.
250 euro voor een 7970 GHz is wel een erg goede deal!PatrickH89 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:52:
Zouden de prijzen van HD7970 nog verder dalen of is dit wel het hoogst haalbare met Volcanic Islands op komst? Wel jammer dat er geen andere twee slots kaarten zo goedkoop zijn, though (met betere koelers).
[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 26-09-2013 17:58 ]
Dit vat mijn gedacht over Mantle en AMD wel goed samen. Het zou wel eens een grote uppercut kunnen worden richting de concurrenten Nvidia en Intel om op gebied van GPU's en APU's weer terug bovenop te komen.fynrd1 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:01:
Optimalisatie voor AMD hardware vanuit de game industrie had ik wel verwacht door de komst van de next gen consoles. Maar dat het op zo'n manier geïmplementeerd zou worden had ik niet verwacht, ik kan niet anders zeggen dat dit op het eerste oog een huge step is voor AMD. Maar hoe het zich allemaal uitpakt weten we helaas nog niet. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoeveel meer performance uit hardware behaald kan worden door het gebruik van mantle tegenover dx11.
Het zijn zeer mooie dromen die zeer grote voordelen brengen (hoor de cross-platform ontwikkelaars juichen) en ik hoop dat ze erin slagen. Het wordt tijd dat AMD nog eens laat zien dat ze goed zijn in het op de plaats zetten van de concurrentie.
Ik ben benieuwd hoe het met die R9-290X preorder gaat gebeuren, want ik ben er wel kandidaat voor maar voor iets dat binnen de week begint, heb ik er nog niet veel van gezien of gehoord. Moet ik dit op een bepaalde website registreren ? Moet ik hiervoor bij een "approved reseller" ? Kan ik hiervoor bij elke PC winkel ?
EDIT: However, you'll be able to pre-order a special Battlefield 4 edition of the card starting October 3. The BF4 bundle will be available in limited quantities and only from select partners.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 26-09-2013 18:01 ]
Oh jeej, das wel een leuke aanbieding! Weinig reviews alleenPatrickH89 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:52:
Zouden de prijzen van HD7970 nog verder dalen of is dit wel het hoogst haalbare met Volcanic Islands op komst? Wel jammer dat er geen andere twee slots kaarten zo goedkoop zijn, though (met betere koelers).
Waar heb je reviews van nodig? Je kan gewoon zoeken naar kaarten met een TF3 cooler zoals de vorige generatie lightning kaarten. Het is geen super stille cooler maar hij cooled wel goed.co2301 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:01:
[...]
Oh jeej, das wel een leuke aanbieding! Weinig reviews alleen
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Verwijderd
Mantle is een open standaard, Nvidia en Intel kunnen dus meedoen, de laatste heeft zelfs al interesse getoond. Het te verwachten performanceverschil is zo groot dat Nvidia echt niet achter kan blijven. Zij zullen dus of in Mantle instappen, of met hun eigen alternatief komen. Dat laatste zou meer werk opleveren voor gamedevs, en dus niet prettig zijn, maar voor gamers is het geen ramp. Er worden meer dan genoeg kaarten verkocht van beide merken dat een gemiddelde gamedev het zich niet kan veroorloven maar één van beide te ondersteunen, tenzij daar een flinke zak geld van een GPU-fabrikant tegenover staat. Dat zien we nu ook al, dus dat is geen nadeel van Mantle.
Kortom, Mantle zorgt er voor dat onze dure PC hardware efficiënter benut wordt, we krijgen dus een hogere performance voor hetzelfde geld. Het is even de vraag of Nvidia en Intel mee gaan met Mantle, maar ook als dat niet gebeurt is er nog geen man overboord.
Microsoft is voor wat betreft games sinds een aantal jaar echt een consolefabrikant geworden, en de ontwikkeling van DirectX heeft daar stevig onder te lijden gehad. Gamedevs kunnen met Mantle (eventueel samen met hardwarefabrikanten) zelf verbeteringen doorvoeren en zijn dus niet meer afhankelijk van een bedrijf met tegengestelde belangen. Dat is een grote verbetering ten opzichte van de huidige situatie.
Ik zie het voorlopig niet zo somber in, deze verbetering is goed voor gamers en kost ons niets extra.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 18:33 ]
Mezelf quoten doe ik liever niet, maar is nu wel op z'n plaats...Phuncz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:59:
[...]
Ik ben benieuwd hoe het met die R9-290X preorder gaat gebeuren, want ik ben er wel kandidaat voor maar voor iets dat binnen de week begint, heb ik er nog niet veel van gezien of gehoord. Moet ik dit op een bepaalde website registreren ? Moet ik hiervoor bij een "approved reseller" ? Kan ik hiervoor bij elke PC winkel ?
EDIT: However, you'll be able to pre-order a special Battlefield 4 edition of the card starting October 3. The BF4 bundle will be available in limited quantities and only from select partners.
Alternate lijkt een kandidaat om het aan te bieden aangezien ze nog de enige Nederlandse retailer zijn die de Never Settle Forever bundels aanbieden.l1m1t schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:23:
Volgens Bright Side of News zijn er slechts 8000 stuks BF4 beschikbaar voor de R9 290X bundel, voor de hele wereld. Dit verhaal lijkt dus USA-only uit te sluiten, maar het zal iig erg exclusief worden voor Nederlanders als hij hier al komt. Misschien nadat de 290X en BF4 een tijdje uit zijn misschien in de Never Settle bundel...? We zullen het moeten afwachten, 3 oktober is niet meer zo lang...
Ik ben heel erg benieuwd
Een goede DX11 game doet 2.000 tot +/- 5.000 drawing calls, mantle kan er 15.000 tot 20.000 afhandelen.
Persoonlijk verwacht ik dat een mantle supported game op een GCN GPU 30% meer performance (fps) heeft (op een snelle PC!)
Oke en waar resulteert dat dan concreet in? Drawcalls zeggen mij niet zo heel erg veel. Volgens mij zei die dat het letterlijk dat het zou zijn alsof je op hardware uit 2018 aan het gamen was, daar kwam drawcalls niet in terug alhoewel hij dit misschien wel bedoeld. Trouwens hoezo is de CPU op eens de bottleneck? De meeste games lopen gewoon tegen een videokaart bottleneck aan. Als er al een CPU bottleneck is dan is de game vaak niet multithreaded (genoeg).oeLangOetan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:34:
[...]
wel de hoeveelheid drawcalls die we in 2018 zouden kunnen maken...
9x meer drawcalls kunnen maken wil vooral zeggen dat de cpu veel minder overhead moet verwerken. Mantle haalt een cpu bottleneck weg waarover developers al sinds directx 9 klagen.
Als je dat leest en het aanvullende artikel wat later is gepost dan weet je wat ongeveer het "probleem" is.
Persoonlijk hoop ik dat Nvidia dat laatste niet doet. Uiteindelijk is het een open standaard en zou iedereen er baat bij hebben dat Nvidia ook Mantle "omarmt". Maar als ze met hun eigen ding komen, zou het de consument ook moeilijker maken aangezien sommige games toch weer betere ondersteuning voor het één dan voor het ander gaan hebben. Waar AMD met dit plan juist verschillende platformen samen zou brengen, zou Nvidia hier weer versplintering kunnen in brengen als zij bijvoorbeeld hun eigen standaard gaan doorvoeren in bv. Android tablets.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:30:
Mantle is een open standaard, Nvidia en Intel kunnen dus meedoen, de laatste heeft zelfs al interesse getoond. Het te verwachten performanceverschil is zo groot dat Nvidia echt niet achter kan blijven. Zij zullen dus of in Mantle instappen, of met hun eigen alternatief komen. Dat laatste zou meer werk opleveren voor gamedevs, en dus niet prettig zijn, maar voor gamers is het geen ramp.
Nvidia: wij hebben nu een amazing nieuw systeem!
Game Devs: leuk voor jullie maar we ondersteunen alleen DX en mantle/GCN aangezien dit laatste een open standaard is gebruiken jullie dit maar of blijf lekker op DX.
Daar waren ze al enigzins mee bezig.Phuncz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:32:
[...]
Persoonlijk hoop ik dat Nvidia dat laatste niet doet. Uiteindelijk is het een open standaard en zou iedereen er baat bij hebben dat Nvidia ook Mantle "omarmt". Maar als ze met hun eigen ding komen, zou het de consument ook moeilijker maken aangezien sommige games toch weer betere ondersteuning voor het één dan voor het ander gaan hebben. Waar AMD met dit plan juist verschillende platformen samen zou brengen, zou Nvidia hier weer versplintering kunnen in brengen als zij bijvoorbeeld hun eigen standaard gaan doorvoeren in bv. Android tablets.
Bepaalde spellen een zak geld geven om speciale "Tegra" features in te bouwen. Deze zijn normalitair niet toegankelijk voor andere mobiele gpu's zoals adreno. Je moet volgens mij op een omslachtige manier het spel voor de gek zien te houden zodat ook andere gpu's die features kunnen gebruiken.Phuncz schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:41:
Wat precies ? Mantle gebruiken of hun eigen standaard ontwikkelen ?
Andere gpu's kunnen die features makkelijk aan, de hardware is er snel genoeg voor.
Dit is dus een mooi voorbeeld van een vendor lock.
Signature
Als je met mantle/GCN hier (25%) 3ms af kan halen >> 1000/9 = 111fps
Droom modus:
Mocht mantle erg goed zijn en hierdoor 3x zo snel zijn (4ms) >> 1000/4 = 250fps
Het is niet voor niets dat AMD groot heeft ingezet om de console markt in handen te krijgen.
Als de game devs toch al voor jouw systeem moeten programmeren dan is dit ook geen enkel probleem voor de PC versies.
Daarom kunnen consoles ook redelijk goed meekomen ondanks dat ze een oudere en/of goedkopere GPU hebben.
Ze veranderen het aantal shaders meerdere keren per dag, in elk nieuwsbericht zeggen ze weer wat andersAstennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:57:
volgens mij.hebben ze dit uit de duim gezogen maar hier hebben ze Heey over 2880 shaders : http://wccftech.com/amd-r...-performance-crown-titan/
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Anandtech: Understanding AMD’s Mantle: A Low-Level Graphics API For GCN
[ Voor 46% gewijzigd door Help!!!! op 27-09-2013 09:15 ]
PC Specs
[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 26-09-2013 21:50 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Nouja, whatever. Clock hem zelf toch wel over
[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2013 21:28 ]
Verwijderd
Die kaart is als HD7950 (als non-boost toendertijd) getest bij HWI;PatrickH89 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:52:
- http://nl.hardware.info/r...i-r7950-twin-frozr-3gd5oc
Komt daar gewoon goed uit de bus, zal voor de HD7970 niet heel anders zijn lijkt me.
Zou me niet verbazen als dat ook geld voor de arma serie.
Ja maar daar wringt het schoentje, draw calls worden single threaded verwerkt volgens het model in directx & ogl. Je kan de calls in dx11 wel in parallel aanmaken, maar de verwerking door dx11 is serieel (de calls worden op een queue gezet & 1 voor 1 uitgevoerd).madmaxnl schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:05:
[...]
Oke en waar resulteert dat dan concreet in? Drawcalls zeggen mij niet zo heel erg veel. Volgens mij zei die dat het letterlijk dat het zou zijn alsof je op hardware uit 2018 aan het gamen was, daar kwam drawcalls niet in terug alhoewel hij dit misschien wel bedoeld. Trouwens hoezo is de CPU op eens de bottleneck? De meeste games lopen gewoon tegen een videokaart bottleneck aan. Als er al een CPU bottleneck is dan is de game vaak niet multithreaded (genoeg).
Ik ken te weinig van directx om te zeggen ofdat ze dit nog beter kunnen optimaliseren, als het eenvoudig was hadden ze het zeker al gedaan. Ik denk dat het probleem is dat iedere drawcall appart geverifieerd moet worden & de volgorde hierbij van belang is maar ik heb veel te weinig ervaring met dx of ogl om dat met zekerheid te zeggen.
In Mantle zou je directe controle hebben over de command buffers, maar ook zelf moeten zorgen voor de synchonisatie. Je kan dus paralleliseren maar je moet er dan ook zelf voor zorgen dat het niet fout afloopt.
Red Orchestra 2 gebruikt de Unreal Engine 3, geen enkele fps game op die engine is een succes geworden (inclusief epics eigen UT)tomcatha schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:21:
ik weet van teminste Red Orchestra 2 dat performance daar zwaar werd gebottlenecked omdat het zo veel draw calls deed.
Unreal Engine 3 is ontworpen voor consoles, het zelfde geld voor de laatste cry engine.
Ziet het er mooi uit? zeker maar het loopt voor geen meter door de vele draw call request op de PC met DX.
Hoop dan ook zeer dat mantle een groot succes gaat worden!
Dat klopt inderdaad voor de arma serie, mijn broertje haalt met zijn HD4870 en een i5 meer fps dan ik op mijn oude Q6600 (@3.2) met een HD5870.tomcatha schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:21:
ik weet van teminste Red Orchestra 2 dat performance daar zwaar werd gebottlenecked omdat het zo veel draw calls deed.
Trouwens voeg Planetside2 bij dit lijstje
Wat ik begrijp van drawcalls is dat het ook uitmaakt wat voor material/shader je gebruikt, in de Unity engine kost het minder draw calls om bijvoorbeeld vertex lightning te gebruiken in plaats van diffuse. Omdat de shader meer informatie nodig heeft over het object (uv, normal etc).
Wat ook meespeelt is als je objecten gaat batchen (met name dynamische objecten), de overhead die je daardoor krijgt kan soms meer vertragen dan de draw calls die je daarmee bespaard. Als je meer drawcalls kan maken los je dit op omdat je minder objecten hoeft te batchen in een drawcall.
Een drawcall in unity is rond de 900 vertices (zonder extra attributen zoals uv en normal info), dus als je een heleboel kubussen hebt dan zal hij deze proberen te batchen in een drawcall.
Draait Bioshock Infinite niet op Unreal Engine 3? Dat lijkt me een beschieden succes, ziet er aardig uit en loopt als een trein.fast-server schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:21:
[...]
Red Orchestra 2 gebruikt de Unreal Engine 3, geen enkele fps game op die engine is een succes geworden (inclusief epics eigen UT)
Unreal Engine 3 is ontworpen voor consoles, het zelfde geld voor de laatste cry engine.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Hier het hele bericht met meer foto's:
http://videocardz.com/460...uble-dissipation-pictured
Beetje research kan geen kwaad, 250 is toch nog een flink bedrag.Astennu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:06:
[...]
Waar heb je reviews van nodig? Je kan gewoon zoeken naar kaarten met een TF3 cooler zoals de vorige generatie lightning kaarten. Het is geen super stille cooler maar hij cooled wel goed.
Hmm, begin nu serieus te twijfelen. Wachten op die r280, of toch gaan voor die msi 7970 (en eventueel over een tijd een 2e in crossfire erbij te prikken)
Keuzes keuzes..
Kijk even naar een 7750 of een 7770, beter is zelfs nog om even een week of wat (maximaal 2 gok ik zo) te wachten op de nieuwe R7 serie, de R7 250 wordt 89 dollar.mimang schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:11:
Hey, zou iemand mij de beste GPU van 80 euro kunnen linken? Heb opgezocht maar ik kom er maar niet uit..
Indien AMD inderdaad binnen nu en een paar weken de NDA op reviews lift lijkt het me niet heel handig om nu al iets te kopen.
PC Specs
Ja zeker waar, maar hij is zo mooi geprijsdHelp!!!! schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:18:
^
Indien AMD inderdaad binnen nu en een paar weken de NDA op reviews lift lijkt het me niet heel handig om nu al iets te kopen.
Ja dat denk ik dus ook.PatrickH89 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:21:
Ik verwacht persoonlijk niet dat er op het price point rond de 300 euro een betere deal komt dan een HD7970 voor 250 euro toch?
Nja, hoewel, zodra de nieuwe serie arriveert zal er nog wel een price drop komen. Maar of dat meer bang for buck oplevert, tja.
Ik begon daar over te twijfelen omdat zij tot nu toe de enige shop zijn met zo'n lage prijs. Daar na komt er wel een Asus van 530 maar dat is nog aanzienlijk meer.
2x een 7970 GHz zit op 250 euro dus dan is dit nog steeds een goede deal.
Klopt maar echt slechte kaarten zijn er niet in dat segment.co2301 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:13:
[...]
Beetje research kan geen kwaad, 250 is toch nog een flink bedrag.
[...]
Hmm, begin nu serieus te twijfelen. Wachten op die r280, of toch gaan voor die msi 7970 (en eventueel over een tijd een 2e in crossfire erbij te prikken)
Keuzes keuzes..
[...]
Kijk even naar een 7750 of een 7770, beter is zelfs nog om even een week of wat (maximaal 2 gok ik zo) te wachten op de nieuwe R7 serie, de R7 250 wordt 89 dollar.
De R9 280X zal duurder zijn en amper sneller zijn. Dus ik denk dat je het beste voor de 7970 GHz kan gaan. Nu nog een low end kaart kopen is zonde. 2e hands verkopen = verlies tov nieuw prijs. Dus extra kosten omdat je aan het wachten bent op de R9 280X.
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 27-09-2013 09:27 ]
Wow, hele mooie kaartJJFS schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 07:13:
XFX Radeon R9 280X Double Dissipation:
[afbeelding]
Hier het hele bericht met meer foto's:
http://videocardz.com/460...uble-dissipation-pictured
Een MSI Lightning vind ik er bv al mooier uit zien. En de HD7990 is ook echt prachtig.
Er staat toch al een 7990 voor €469 in de pricewatch?Astennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:26:
Heb zojuist alternate even gebeld. Ze verwachten dat die 7990 voor 469 volgende week al geleverd gaat worden.
Ik begon daar over te twijfelen omdat zij tot nu toe de enige shop zijn met zo'n lage prijs. Daar na komt er wel een Asus van 530 maar dat is nog aanzienlijk meer.
2x een 7970 GHz zit op 250 euro dus dan is dit nog steeds een goede deal.
[...]
Klopt maar echt slechte kaarten zijn er niet in dat segment.
De R9 280X zal duurder zijn en amper sneller zijn. Dus ik denk dat je het beste voor de 7970 GHz kan gaan. Nu nog een low end kaart kopen is zonde. 2e hands verkopen = verlies tov nieuw prijs. Dus extra kosten omdat je aan het wachten bent op de R9 280X.
pricewatch: Club3D Radeon HD 7990
Of is dit een pure reference kaart?
Meh, denk toch dat het verstandiger is om nog even te wachten, die 280x kan nooit lang meer gaan duren denk ik zo.
Ik heb hem gisteren gekocht. Zitten nog eens 8 games bij ook die een waarde hebben van €360 (adviesprijs). Je kan die games natuurlijk ook goedkoper verkrijgen (€130 ofzo). Dan heb je eigenlijk een kaart gekocht voor ongeveer €300 die een performance heeft van een Titan.co2301 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:35:
[...]
Er staat toch al een 7990 voor €469 in de pricewatch?
8 Games? Ik dacht dat Never Settle Gold 3 games waren?CedricD schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:47:
[...]
Ik heb hem gisteren gekocht. Zitten nog eens 8 games bij ook die een waarde hebben van €360 (adviesprijs). Je kan die games natuurlijk ook goedkoper verkrijgen (€130 ofzo). Dan heb je eigenlijk een kaart gekocht voor ongeveer €300 die een performance heeft van een Titan.
Ja dat is die van Alternate maar dat is de enige.co2301 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:35:
[...]
Er staat toch al een 7990 voor €469 in de pricewatch?
Meh, denk toch dat het verstandiger is om nog even te wachten, die 280x kan nooit lang meer gaan duren denk ik zo.
Dit is een refferenced kaart ja. En dat is ook juist wat ik graag wil.
Alleen de prijs lijkt te mooi om waar te zien. Ben benieuwd of ik hem volgende week krijg.
En wat denk je er mee te winnen dan?
Ik denk dat de R9 280X gewoon een 7970 is met stock 1000 MHz en misschien een boost van 1100 of zo. En thats it, Nieuwe stikker misschien een betere refferenced cooler.
@ hier boven
Never Settle gold betekend inderdaad 3 games. Maar dan heb je er nog voor iets van 50-100 euro aan games bij zitten. (afhankelijk van de games die je kiest)
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 27-09-2013 11:26 ]
Lijkt dus 600 Euro voor 780+ - wat betekent dat hij vast wel wat tikjes naar Titan uitdeelt. En AMD heeft vast iets meer ruimte om te zakken qua prijs, aangezien de chip 20% kleiner is.R290 X unfortunately I cannot release pricing or specification info yet, but price wise its similar to GTX 780 but slightly faster, right now, of course AMD could change the launch price at any time.
En voor de rest: geen hogere prijzen. De verlagingen van huidige kaarten geven aan waar de nieuwe komen. 280X is inderdaad een 7970 GE - betekent ook dat AMD's Fire Strike cijfers érg conservatief waren, aangezien de 280X dus rond de 7600 zit (als ik me niet vergis) en niet gewoon "> 6800".
Misschien hebben ze op een AMD FX getest en niet op een 4770K OC.
het is toch wel eerst zien en dan geloven want als ik alle marketing van alle leveranciers voor waarheid zou kunnen aannemen.....
[ Voor 18% gewijzigd door rows op 27-09-2013 12:33 ]
http://sites.amd.com/us/p...le/Pages/nsreloadedx.aspxAstennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:25:
[...]
Ja dat is die van Alternate maar dat is de enige.
Dit is een refferenced kaart ja. En dat is ook juist wat ik graag wil.
Alleen de prijs lijkt te mooi om waar te zien. Ben benieuwd of ik hem volgende week krijg.
En wat denk je er mee te winnen dan?
Ik denk dat de R9 280X gewoon een 7970 is met stock 1000 MHz en misschien een boost van 1100 of zo. En thats it, Nieuwe stikker misschien een betere refferenced cooler.
@ hier boven
Never Settle gold betekend inderdaad 3 games. Maar dan heb je er nog voor iets van 50-100 euro aan games bij zitten. (afhankelijk van de games die je kiest)

8 games dus (wel Never Settle Ultimate Reload). En volgens de review op Alternate klopt dat gewoon:
http://www.alternate.nl/h...4&utm_source=tweakers.netMoest wel een nieuwe Power Supply aanschaffen want op mijn oude deed ie het niet. Een verbruik van 375Watt is ook niet niks, maar dan heb je ook wel wat ... wat een beest !
Er zat ook nog DVI naar HDMI adpator bij en een minidisplayport naar DVI kabeltje. Waar ik ook erg blij mee was waren al die spellen die erbij in de doos zaten ... niet alleen een try-out leveltje, nee allemaal full games ! Crysis3/Bioshock/TombRaider/FarCry3/FarCry BloodDragon/Hitman/SleepingGods/Deus EX.
En Club3D doet bij deze kaart ook Royal Service, wat betekent dat ze pick-up en return kunnen doen bij je thuis als er is mis is met de kaart !
Topperrrrrrr
Volgens die reviewer op Alternate welAstennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:46:
Als de Ultimate bundel er bij zit is het inderdaad een ander verhaal
Ik kreeg trouwens dit bericht van Alternate op Facebook:
Op het moment dat de betaling gisteren in België is gedaan, dan staat het vandaag op onze rekening. Je ontvangt jouw bestelling begin volgende week, wanneer de betaling vandaag bij ons is verwerkt. Afhankelijk van de afstand kan dit later in de week zijn.
Nu ja, als ze betaling vandaag verwerken dan is er kans dat ik de kaart morgen al heb.
Lang leve leveringen op zaterdag

[ Voor 15% gewijzigd door CedricD op 27-09-2013 13:03 ]
Ik ben benieuwd hoe hij het doet vergeleken met de 7970 GHz OC en straks de R9 290X.
Kan ik het een en ander mooi vergelijken.
Zal wel een beest zijnAstennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:17:
Ik heb die van mij vandaag betaald. De levertijd zou kloppen. Mooie deal voor zo'n krachtige kaart.
Ik ben benieuwd hoe hij het doet vergeleken met de 7970 GHz OC en straks de R9 290X.
Kan ik het een en ander mooi vergelijken.
Ik zie trouwens op mijn orderbevestiging dat het de "GAM AMD Never Settle Forever GOLD" meegeleverd wordt. Als ik wat opzoek dan vind ik dit:
http://sites.amd.com/us/p...es/nsreloadedforever.aspx
Misschien dat Alternate er gewoon enkele games bij doet want ze hebben aan mij niet gevraagd welke games er moeten bij zitten.
Maar veel winkels hielden die dan achter en gaven die niet bij de kaarten.
Ik weet niet of ze ze nu voortaan in de doos stoppen. Zou wel beter zijn want die horen sealed te zijn.
Vanaf dat ik mijn kaart ontvangen heb laat ik het weten. Zitten ze er niet bij dan mag Alternate een (boze) mail van mij verwachtenAstennu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:31:
Eerst werden de vouchers er los bij geleverd.
Maar veel winkels hielden die dan achter en gaven die niet bij de kaarten.
Ik weet niet of ze ze nu voortaan in de doos stoppen. Zou wel beter zijn want die horen sealed te zijn.
Degene die de review heeft geschreven op de Alternate site heeft er namelijk meer dan 900 euro voor neergelegd.
Maar we gaan het zien, ik kon de verleiding ook niet weerstaan en heb hem ook besteld.
Ik ben zooo blij dat we van dat gezeik af zijn met de nieuwe kaarten, want daar zit weer gewoon lekker 2x DVI en 1x normale DP op net als op mijn 5870 en de huidige nVidia kaartenCedricD schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:34:
8 games dus (wel Never Settle Ultimate Reload). En volgens de review op Alternate klopt dat gewoon:
[Er zat ook nog DVI naar HDMI adpator bij en een minidisplayport naar DVI kabeltje.]
http://www.alternate.nl/h...4&utm_source=tweakers.net
Niks geen klooien met converters en gewoon gaan met die banaan! Bedankt AMD!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]