Valt volgens mij wel mee. Ligt er aan hoe warm de VRM's op een R9 290X worden. Bij andere kaarten valt het mee. Heb je ergens resultaten gevonden?Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:44:
Ik had gister bijna een reference 290 gekocht icm arctic accelero xtreme III... echter vroeg ik me af hoe de koeling vd VRM's zou zijn. Dit bleek toch nog wat tekort te schieten, vandaar dat ik toch nog wacht op een aftermarket versie.
Ik heb de hoop dat de VRM koeling dan iig ook goed zal zijn, plus dat alles dan al in elkaar zit en ik het ding meteen in mn kast kan drukken om even stevig te gaan gamen
Tja ik denk dat het wel mee valt. Als je een chip te pakken hebt met hoge leakage dan ga je inderdaad lage boost clocks krijgen. Maar die kun je wel weer leuk overclocken met H2O/LN2.
Het nadeel is nu dat de base clock heel laag is en de koeling niet echt goed genoeg is om dat weg te werken. Wil je standaard koeling gebruiken moet je eigenlijk een low leakage part hebben.
De 7970 GHz die ik van Sapphire heb lust er ook aardig wat van. Daarnaast heb ik sowieso veel verschil gezien tussen 7970 GHz chips. Bij de GK110 en GK104 kaarten van nVidia is dat niet anders.
Daarnaast zie je bij de R9 290X reviews veel verschil qua max oc. De een haalt 1200 de ander maar 1080. Dus ik denk niet dat het Cherry picked is.
En wat hierboven ook gezegd is. Die gast heeft zijn kaart op Quite mode staan dus locked 40%. Daar was al van bekend dat hij dan heel erg gaat throttelen in zware apps. Bij 50% fan speed draaide hij de hele tijd de volle 1000 MHz. Dus hij heeft minder dan 55% nodig (uber mode).
Daarnaast zal slechte case koeling ook bij dragen aan meer throttelen. Dus het is ook even de vraag hoe hij dat geregeld heeft. Ik ben zelf wel blij met de nieuwe powertune dit werkt imo veel beter dan voorheen.
Het grote probleem is gewoon de stock cooler die het niet aan kan. En dat is het geen wat dus veel roet in het eten gooit.
Vervang je die heb je echt een top kaart.
[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 07-11-2013 07:25 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....