CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste
Acties:
  • 109.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:44:
Ik had gister bijna een reference 290 gekocht icm arctic accelero xtreme III... echter vroeg ik me af hoe de koeling vd VRM's zou zijn. Dit bleek toch nog wat tekort te schieten, vandaar dat ik toch nog wacht op een aftermarket versie.
Ik heb de hoop dat de VRM koeling dan iig ook goed zal zijn, plus dat alles dan al in elkaar zit en ik het ding meteen in mn kast kan drukken om even stevig te gaan gamen :+
Valt volgens mij wel mee. Ligt er aan hoe warm de VRM's op een R9 290X worden. Bij andere kaarten valt het mee. Heb je ergens resultaten gevonden?
Tja ik denk dat het wel mee valt. Als je een chip te pakken hebt met hoge leakage dan ga je inderdaad lage boost clocks krijgen. Maar die kun je wel weer leuk overclocken met H2O/LN2.

Het nadeel is nu dat de base clock heel laag is en de koeling niet echt goed genoeg is om dat weg te werken. Wil je standaard koeling gebruiken moet je eigenlijk een low leakage part hebben.

De 7970 GHz die ik van Sapphire heb lust er ook aardig wat van. Daarnaast heb ik sowieso veel verschil gezien tussen 7970 GHz chips. Bij de GK110 en GK104 kaarten van nVidia is dat niet anders.

Daarnaast zie je bij de R9 290X reviews veel verschil qua max oc. De een haalt 1200 de ander maar 1080. Dus ik denk niet dat het Cherry picked is.

En wat hierboven ook gezegd is. Die gast heeft zijn kaart op Quite mode staan dus locked 40%. Daar was al van bekend dat hij dan heel erg gaat throttelen in zware apps. Bij 50% fan speed draaide hij de hele tijd de volle 1000 MHz. Dus hij heeft minder dan 55% nodig (uber mode).

Daarnaast zal slechte case koeling ook bij dragen aan meer throttelen. Dus het is ook even de vraag hoe hij dat geregeld heeft. Ik ben zelf wel blij met de nieuwe powertune dit werkt imo veel beter dan voorheen.
Het grote probleem is gewoon de stock cooler die het niet aan kan. En dat is het geen wat dus veel roet in het eten gooit.
Vervang je die heb je echt een top kaart.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 07-11-2013 07:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:18:
[...]

Valt volgens mij wel mee. Ligt er aan hoe warm de VRM's op een R9 290X worden. Bij andere kaarten valt het mee. Heb je ergens resultaten gevonden?
Op Guru3d hebben ze met een thermal camera temperaturen gemeten van de kaart.
Klik!

Lijkt dus dat de temperatuur van de VRM's wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:40:
[...]

Klik!

Lijkt dus dat de temperatuur van de VRM's wel meevallen.
Inderdaad. Dat was bij de 7970 wel anders. Waarschijnlijk toch betere VRM componenten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hoe heette dat apje ook alweer waarmee je de leakage waardes kon aflezen juit de chip?
Oh ja: http://www.techpowerup.com/gpuz/

Kunnen mensen ook af en toe hun Asic waardes posten zodat we een beetje een beeld kunnen krijgen van de kwalitiet van de kaarten?

(GPU-Z balk rechtsklik, 'read Asic quality')
Ik zou met zulke temps altijd zelf een extra fannetje op die hete delen laten blazen.
Met zulke hoge temps heeft dat al-tijd zin en je hoort die extra fan echt niet boven de stock fan.

[ Voor 83% gewijzigd door Tijgert op 07-11-2013 15:05 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
reviews: GeForce GTX 780 Ti: de kroon heroverd
http://nl.hardware.info/r...w-nvidia-terug-aan-de-top!

Tja wat is nu de beste keus.... ga snel de review lezen

Duidelijk de 290X, voor de games die ik speel is de 290X als nog de snelste.

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 07-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hadespuiter schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:46:
Even over Mantle; gaat dit ook wat doen aan de CPU bottleneck in BF4 of is het puur de GPU die beter gaat presteren (en de enorme CPU bottleneck dus gewoon blijft bestaan).
Er is geen CPU bottleneck. BF4 en heel veel andere games zijn gewoon GPU gedreven.

http://www.techspot.com/r...d-4-benchmarks/page6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:50:
reviews: GeForce GTX 780 Ti: de kroon heroverd
http://nl.hardware.info/r...w-nvidia-terug-aan-de-top!

Tja wat is nu de beste keus.... ga snel de review lezen

Duidelijk de 290X, voor de games die ik speel is de 290X als nog de snelste.
Zo veel beter is die 780 Ti nu ook weer niet om de prijs te rechtvaardigen.
Het is zeker een mooie kaart. Maar hij is te duur.

De R9 290X is vaak genoeg even snel of iets sneller en zo niet dan loopt hij +-10% achter.
Met betere koeling is de R9 290X wellicht in het voordeel. Dan kan hij langer boosten. Want het mag wel duidelijk zijn dat de refferenced cooler van nVidia beter is.

Maar zodra er custom ontwerpen komen is dat voordeel weg. En dan wint de R9 290X weer een paar % tov de Uber mode.

Ik ben benieuwd of AMD de R9 290X nog gaat laten zakken naar 500 dollar als die 780 GHz uit komt. Maar als je het vergelijkt met de 780 Ti zitten ze met 550 dollar gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:26:
[...]

Persoonlijk zou ik echt het geduld bewaren en voor een custom 290 gaan. Of je moet zelf de koeler vervangen voor een Accelero xtreme... In mijn ogen gewoon zonde om een goede gpu met zo'n rag koeler te laten draaien in je systeem.
Helemaal mee eens. Ik heb in het verleden ook al wat AMD kaarten gehad en die stock coolers zijn echt bedroevend. Zo iets simpels is toch relatief goedkoop op te lossen? Ik snap niet dat AMD niet een keer een dual fan stock cooler introduceert. Stil en koel. Daar zouden ze imho nog aardig wat verkoopomzet mee kunnen pakken. Met name in het begin.

De enige stock cooler die ik wel goed vond was die van de 5870. Of het was de chip die heel koel bleef waardoor de cooler stiller was.

Ik zou nooit een referentie AMD kaart nemen zolang de stock koelers nog niet beter zijn. Zónde zonde zonde. Want ik vind de 290 en 290x wel geweldige kaartjes. Helemaal de 290. Als je naar price performance kijkt. :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 07-11-2013 18:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Gewoon even geduld hebben, hoe moeilijk het ook is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Format-C schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:12:
De enige stock cooler die ik wel goed vond was die van de 5870. Of het was de chip die heel koel bleef waardoor de cooler stiller was.
Dat was met name de chip. Ik zou liever zien dat ze vapour chambers standaard hadden gemaakt zoals op de 5970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Astennu schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:06:
De R9 290X is vaak genoeg even snel of iets sneller en zo niet dan loopt hij +-10% achter.
Met betere koeling is de R9 290X wellicht in het voordeel. Dan kan hij langer boosten. Want het mag wel duidelijk zijn dat de refferenced cooler van nVidia beter is.
Ik denk dat het beter zou zijn als het verbruik van de 290-series omlaag zou gaan, deze is opmerkelijk hoger dan de GTX 780 Ti. Ook al is de 290-series cooler niet zo goed, hij heeft zijn handen vol omdat de GPU zoveel hitte stookt.

Ik ga dan ook zien dat ik eerder kan undervolten zonder performance te verliezen, dan heb ik een lager verbruik, minder hitte, stillere koeling en langere boost.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Phuncz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:19:
Ik denk dat het beter zou zijn als het verbruik van de 290-series omlaag zou gaan, deze is opmerkelijk hoger dan de GTX 780 Ti.
Dat is niet zo. Met Furmark wel, maar Furmark is nutteloos om verbruik te meten, aangezien er aan beide kanten dan allerlei dingen worden geknepen.

TPU, load in Crysis 2 (1080p @ Extreme)
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_780_Ti/images/power_peak.gif

Anandtech:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7492/59709.png

Ons eigen Tweakers.net laat ook hetzelfde zien. Gezien de verschillen tussen de sites mag je wel stellen dat de 780 Ti ergens tussen een 290X in quiet en een 290X in Über mode zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Splinter Cell schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:16:
[...]

Er is geen CPU bottleneck. BF4 en heel veel andere games zijn gewoon GPU gedreven.

Dat zijn singleplayer cijfers, ik bedoelde uiteraard de multiplayer en daar zijn de verschillen aardig groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta9.2 Driver for Windows
• ​​Call of Duty®: Ghost - Improves anti-aliasing performance, and updates the AMD CrossFire™ profile
• AMD Radeon™ R9 290 Series - PowerTune update to reduce variance of fan speed / RPM
• Resolves intermittent crashes seen in legacy DirectX®​ 9 applications

Werelds schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:33:
[...]

Dat is niet zo. Met Furmark wel, maar Furmark is nutteloos om verbruik te meten, aangezien er aan beide kanten dan allerlei dingen worden geknepen.

TPU, load in Crysis 2 (1080p @ Extreme)
Hmm vreemd, ik dacht grote verschillen te hebben gezien. Misschien gekleurde reviews en/of FurMark results bekeken. My bad !

290-series cooler is dus prut :)

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 08-11-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Je ziet op sommige sites ook grote verschillen, maar vaak wordt er dan niet bij vermeld hoe ze testen of de resultaten an sich hebben een geurtje. Hilbert bijvoorbeeld mag je voor de gein eens door wat grafiekjes heen gaan, hij heeft echt belachelijke resultaten. Zo was er een jaar of 3 geleden een zwaar overgeklokte 5770 die onder load volgens hem minder verbruikte dan een stock 5770 :+

En de koeler is inderdaad gewoon prut. We zullen het wel zien als er eenmaal custom versies komen; ik zou er niet van op kijken als die aanzienlijk hogere clocks vanuit de fabriek mee krijgen dan we gewend zijn.

Overigens is het niet alleen de koeler; AMD heeft natuurlijk ook gewoon meer Watts per millimeter te koelen; dit is voor de verandering eens een situatie waar die idioot grote die van Nvidia een positief gegeven is.

[ Voor 15% gewijzigd door Werelds op 08-11-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:16:
[...]

Nee :) Johan Andersson van DICE heeft duidelijk gezegd dat de bottlenecks zitten in het DirectX gedeelte dit laat het multithreaden met "linear scaling" niet toe. Er zou behoorlijk wat te halen zijn door de drawcalls te verbeteren op dit moment wordt alles maar dan ook alles op een grote hoop gegooid. Wat Mantle doet is niet alles naar de CPU te sturen maar direct naar de GPU en dus komt het er op neer dat de CPU gewoon veel minder hoeft te doen op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lOZGR3nhvFDUcGBOQX5Wxp4p/thumb.jpg

Maaruh betekend dat nou wel of niet dat een bv een i7 920 het practisch netzo goed doet in games als een i7 4770, of dat in de toekomst als de boel geoptimaliseerd word, dat cpu's wel gaan uitmaken? (wat weer tegenstrijdig klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Vandread schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:24:
[afbeelding]

Maaruh betekend dat nou wel of niet dat een bv een i7 920 het practisch netzo goed doet in games als een i7 4770, of dat in de toekomst als de boel geoptimaliseerd word, dat cpu's wel gaan uitmaken? (wat weer tegenstrijdig klinkt)
Ik heb ook benshmarks gezien waar er wel grotere verschillen waren tussen de verschillende CPU's. Dus het licht er heel erg aan wat je test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:30:
[...]

Nee :) Johan Andersson van DICE heeft duidelijk gezegd dat de bottlenecks zitten in het DirectX gedeelte dit laat het multithreaden met "linear scaling" niet toe. Er zou behoorlijk wat te halen zijn door de drawcalls te verbeteren op dit moment wordt alles maar dan ook alles op een grote hoop gegooid. Wat Mantle doet is niet alles naar de CPU te sturen maar direct naar de GPU en dus komt het er op neer dat de CPU gewoon veel minder hoeft te doen op dat vlak.
Dat heb je verkeerd begrepen :)

Ten eerste draait alles sowieso op de CPU. Laat dat even duidelijk zijn. Voordat het bij de GPU komt is het altijd al door de CPU verwerkt.

Wat Mantle doet is een hoop operaties direct toegankelijk maken, buiten de DX11 API om. Hypothetisch voorbeeldje (en complete onzin wat code betreft :P): stel je gaat anti aliasing op een object toepassen. In de code doe je dan D3D->AA(Object). Omdat D3D echter zo algemeen is, kan het best zijn dat hij vervolgens intern 15 calls moet uitvoeren om dat te bewerkstelligen, ondanks het feit dat op de GPU wellicht maar 4 bewerkingen nodig zijn. Mantle laat je dan direct die 4 bewerkingen doen en zo bespaar je dan 11 calls - die 4 calls lopen wel nog eerst via de CPU, maar de calls op zich zijn kleiner, sneller en het zijn er gewoon minder :)

De bottleneck in D3D11 zit in het feit dat er veel bewerkingen gedaan worden die via een directere API met minder calls gedaan kunnen worden; even afgezien van het feit dat multi-threading in D3D11 nog steeds niet 100% is.

Wat Mantle betekent is dat er meer draw calls gedaan kunnen worden naar de GPU toe; dat leidt er toe dat de CPU beter gebruikt kan worden. Dus ja, waarschijnlijk heeft Mantle veel meer profijt van meer cores en van Hyperthreading. We zullen het wel zien over enkele dagen ;)

Edit: dat is overigens niet de enige manier waarop Mantle tijd bespaart (want daar gaat het uiteindelijk om). Het loopt ook niet via de grote WDDM driver (die op zijn beurt weer intern naar de goede driver moet), maar via een veel kleinere Mantle driver. Het zijn allemaal maar kleine dingen, maar samen zorgen ze er voor dat je gewoon veel minder bewerkingen op de CPU uit hoeft te voeren voordat het bij de GPU terecht komt. Want al deze drivers and APIs draaien altijd nog gewoon op de CPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Werelds op 08-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bij DICE hoef je niet aan te komen met HyperThreading. Volgens mij hebben ze dat niet onder de knie.

Zijn topics genoeg te vinden, waar HT wordt uitgezet dat het een stuk beter loopt en ook geen stuttering meer geeft. Ik ben daar ook een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46

hidde212

Free your mind...

Multi-threading is niet hetzelfde als hyperthreading.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Splinter Cell schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:34:
Bij DICE hoef je niet aan te komen met HyperThreading. Volgens mij hebben ze dat niet onder de knie.

Zijn topics genoeg te vinden, waar HT wordt uitgezet dat het een stuk beter loopt en ook geen stuttering meer geeft. Ik ben daar ook een voorbeeld van.
In welke games merk je dat zo duidelijk?
Ik heb al jaren een HT PC maar heb dit niet echt gemerkt (geen stotteringen)
Alleen maar als je op de achtergrond nog van alles hebt draaien. Maar dat is nooit handig om te doen. Een i5 had er nog meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Splinter Cell schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:34:

Wat hidde212 zegt ;)

Dat HT uitschakelen in veel gevallen dingen verbetert heeft meer te maken met hoe het werkt en hoe er mee om wordt gegaan vanuit Windows. Programma's maken niet expliciet gebruik van HT; die draaien gewoon meer threads. Dat HT er vervolgens niet lekker mee om kan gaan is een heel ander probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Werelds schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:19:
[...]

Wat hidde212 zegt ;)

Dat HT uitschakelen in veel gevallen dingen verbetert heeft meer te maken met hoe het werkt en hoe er mee om wordt gegaan vanuit Windows. Programma's maken niet expliciet gebruik van HT; die draaien gewoon meer threads. Dat HT er vervolgens niet lekker mee om kan gaan is een heel ander probleem ;)
Heeft wellicht te maken met hetzelfde probleem als AMD had met bulldozer. Dat twee threads dan draaien op 1 core. En ze niet 2 fysieke cores pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
Sinds windows 7 en zeker windows 8 is het gebruik van HT veel beter geworden, ook nieuwere games maken er prima gebruik van.
Kijk bv naar de BF4 resultaten waarin een i7 gewoon 20% beter scoort dan een i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bij Crysis 3 zie je ook leuke winst met HT. Nog steeds niet genoeg om die meerprijs te rechtvaardigen maar nu heb je er eindelijk wat aan als je games speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
De amd never settle site ligt eruit...

''We're busy updating the AMD Gaming Evolved for you and well be back soon''.

http://www.amd4u.com/neve...ed/index_maintenance.html

Zou dit betekenen dat BF 4 erin komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Betekend dat ze het eindelijk op de schop nemen omdat ze nog van de 7xxx etc serie uitgingen en niet van de Rx serie uitgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yasin89 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:34:
De amd never settle site ligt eruit...

''We're busy updating the AMD Gaming Evolved for you and well be back soon''.

http://www.amd4u.com/neve...ed/index_maintenance.html

Zou dit betekenen dat BF 4 erin komt?
Ja klopt. Ik heb AMD al gemaild. Ik heb nog een Voucher voor 8 games :(
Staat dat dat maar tot eind oktober was. Ik hoop dat ik er nog wel iets voor kan krijgen anders ben ik aardig wat mis gelopen :'(

Gold,Zilver en Bronze kun je volgens mij nog wel ophalen. Maar daar zijn nu minder games beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 08-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
Astennu schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:14:
[...]

Ja klopt. Ik heb AMD al gemaild. Ik heb nog een Voucher voor 8 games :(
Staat dat dat maar tot eind oktober was. Ik hoop dat ik er nog wel iets voor kan krijgen anders ben ik aardig wat mis gelopen :'(

Gold,Zilver en Bronze kun je volgens mij nog wel ophalen. Maar daar zijn nu minder games beschikbaar.
Hij is inmiddels weer online. Ik zou het even proberen als ik jou was. Zou wel zuur zijn als je daardoor 8 games mis loopt.
Er zitten zo te zien geen nieuwe games bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Format-C schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:12:
Ik heb er op dit moment 2 in Crossfire en als ik dan beiden 100% belast hoor je ze wel een beetje, maar is het totaal niet storend :)

Echter heb ik ook 2x de ASUS 5870 V2 uitvoering en dat zijn gewoon 2 turbines die voluit draaien :X

Ik zou daarom ook graag van iemand die een van deze uitvoeringen kent willen horen hoe de R290 klinkt : Meer als de V2 of meer als de normale uitvoering ??

Zowel de 280X als de 290 vind ik namelijk erg interessant geprijsd en van de 280X bestaat al een stille ASUS uitvoering die ik erg leuk vind.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yasin89 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:38:
[...]

Hij is inmiddels weer online. Ik zou het even proberen als ik jou was. Zou wel zuur zijn als je daardoor 8 games mis loopt.
Er zitten zo te zien geen nieuwe games bij.
http://www.amd.com/neversettlepromo
geeft hier nog steeds:

We'll Be Back

We're busy updating the AMD Gaming Evolved for you and well be back soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 12:13
Hij zegt nu ook dat er 13 november nieuws is. Voor het geval dat dat 10 minuten geleden nog niet was ;)

"The site will be back up on November 13th with exciting news!"

[ Voor 24% gewijzigd door Zeara op 08-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zeara schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:17:
Hij zegt nu ook dat er 13 november nieuws is. Voor het geval dat dat 10 minuten geleden nog niet was ;)

"The site will be back up on November 13th with exciting news!"
Inderdaad dat was toen nog niet. Mmmh even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Yes eindelijk een update! Zit al een tijdje te wachten om mijn never settle gold te gebruiken, want al die games die ik er nu voor kan krijgen heb ik al via andere AMD never settle acties. Ik hoop voor Battlefield 4! Grote kans, want dit is ook een gaming evolved titel. Even afwachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Daar hoop ik ook op. want die wil ik namelijk zelf nog wel hebben. De andere games ga ik waarschijnlijk toch niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Ik heb mijn Gold voucher ook nog niet aangeraakt, maar kon het niet laten om BF4 alvast te kopen. In het geval BF4 aan NSG wordt toegevoegd heb ik straks een voucher te koop. ;) (biedingen per PM :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

MS gaat geen Mantle-Api ondersteunen, maar is dat wel nodig ?

Iemand zei ergens anders dat de verkeerde vraag is gesteld!

Vraag: Gaan jullie Mantle ondesteunen ?
Antw: Nee!

(de juiste vraag): Gebruiken jullie dezelfde commands ?
Antw: euh...hm... Ja.

De console heeft een speciale Dx-versie, lees ik. Speciaal voor de console.
En wat zit daarin? AMD technologie ;)

Maw: de optimalisaties die ze bereiken bij de console, kunnen ook op de pc worden gebruikt, via de Mantle-Api.
Waar de commands van de "console-Dx" en de Mantle-Api overeenkomen.

Natuurlijk hoeft MS Mantle-Api niet te ondersteunen, dat laten ze over aan de game-ontwikkelaars en/of hardware producenten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Klopt. Daarom kloppen al die nieuws artiekelen niet. Die proberen stennis te trappen dat de XBOne en PS4 geen Mantle gebruiken. Duh! Mantle is alleen voor de PC. Maar de aansturing met Mantle lijkt veel meer op hoe de XBOne en de PS4 ook aangestuurd moeten worden (in vergelijking met DX of OpenGL) En daardoor kun je dus console optimalisaties beschikbaar maken voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere console die ooit uitgekomen is heeft altijd een eigen API gehad, volledig toegespitst op die console. Met de PS4 en Xbone is dat niet anders. Er is geen enkele reden om een API op meerdere platformen te willen gebruiken, dat zorgt er alleen maar voor dat het allemaal nog generieker moet zijn, terwijl dat nou juist het probleem is dat AMD met Mantle op wil lossen. Er zijn dan ook nooit plannen geweest om Mantle op de console te gebruiken. Die onzin is door niet/slecht geïnformeerde journalisten bedacht die op een slide "console" zagen staan en daar allerlei conclusies aan verbonden hebben zonder even te informeren of dat allemaal wel klopte. Nu dat complete onzin blijkt te zijn wordt dat uiteraard niet gerectificeerd maar worden er lekker negatieve artikelen geschreven die veel (ad)views trekken. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Never Settle Gold is geupdate: de nieuwe Thief kan nu gekozen worden! Ook mooi, maar ik had toch gehoopt op Battlefield 4. Blijkbaar houden ze die toch nog als pull-factor voor hun nieuwe line-up van GPU's.
Blijf ik toch zitten met een luxeprobleem, want alle andere games die ik nu kan kiezen naast de nieuwe Thief heb ik al gekregen van AMD :P Wat een goedzakken zijn het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:55:
MS gaat geen Mantle-Api ondersteunen, maar is dat wel nodig ?

Iemand zei ergens anders dat de verkeerde vraag is gesteld!

Vraag: Gaan jullie Mantle ondesteunen ?
Antw: Nee!

(de juiste vraag): Gebruiken jullie dezelfde commands ?
Antw: euh...hm... Ja.

De console heeft een speciale Dx-versie, lees ik. Speciaal voor de console.
En wat zit daarin? AMD technologie ;)

Maw: de optimalisaties die ze bereiken bij de console, kunnen ook op de pc worden gebruikt, via de Mantle-Api.
Waar de commands van de "console-Dx" en de Mantle-Api overeenkomen.

Natuurlijk hoeft MS Mantle-Api niet te ondersteunen, dat laten ze over aan de game-ontwikkelaars en/of hardware producenten.
Het punt is dat alles wat je leest over Mantle en Microsoft snijdt geen hout.
Als men bij de Xbox1 de beste performance wil halen hoe moet dat zonder API die direct AMD hardware aanstuurt? Dan lossen ze het op via DirectX toch , het verlies aan de noodzakelijke snelheid zou betekenen dat iedereen naar de PS4 gaat. Dit kan dus niet. MS gebruikt een API die hetzelfde doet als Mantle maar geen Mantle heet.

Het is belachelijk wat er rond zwerft over het internet met mis informatie over Mantle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Op deze forum post staan wat interessante dingen over Mantle, het geeft ook meer duidelijkheid:
https://forums.robertsspa...antle-and-star-citizen/p4
offtopic:
Schaamteloos gejat van frontpage post van Madrox :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:20:
Op deze forum post staan wat interessante dingen over Mantle, het geeft ook meer duidelijkheid:
https://forums.robertsspa...antle-and-star-citizen/p4
offtopic:
Schaamteloos gejat van frontpage post van Madrox :p
Meer over Mantle van AMD:
http://www.hardware.fr/ne...tle-premiers-details.html

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/43/IMG0043447_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/43/IMG0043437_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/43/IMG0043438_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Wat mij vooral benieuwd aan Mantle is of ik mijn X4-955 kan behouden voor BF4 multiplaying of dat ik
toch naar een snellere CPU moet.
Mijn 7970GE @ 1080p Ultra settings is de bottleneck niet, de X4-955 is dat wel. Ik sta dan ook op het punt om deze te vervangen voor een FX8350 oid maar het lijkt me verstandig om even af te wachten wat Mantle gaat doen.

Verwijderd

Hadespuiter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:05:
Wat mij vooral benieuwd aan Mantle is of ik mijn X4-955 kan behouden voor BF4 multiplaying of dat ik
toch naar een snellere CPU moet.
Mijn 7970GE @ 1080p Ultra settings is de bottleneck niet, de X4-955 is dat wel. Ik sta dan ook op het punt om deze te vervangen voor een FX8350 oid maar het lijkt me verstandig om even af te wachten wat Mantle gaat doen.
Ik heb een PII 960T wacht nu op een 290x met custom cooler en hoop dat Mantle genoeg winst haalt om dat systeem nog tijdje langer te gebruiken. Als de goede AM3+ mainboards gaan kelderen denk ik er wel aan om te upgraden nu is rond de 200 te veel voor een platform waar AMD geen heil meer inziet.

• Toettoetdaan
With Mantle, an @AMDFX 8350 underclocked to 2GHZ, the game is still GPU bound on a R9 290X - no loss in frame rate
4500 units, 90K batch, frame rate still smooth and high
100K batches, 25ms frame rate
you stop at around 1000 units and 15k draw calls, on an i7 4770k
Bron: https://twitter.com/cavemanjim

En dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/hentejouz/IMG0043494_1.jpg
Bron: http://www.hardware.fr/ne...e-proche-ps4-15-jeux.html
Er zijn daar nog veel meer interessante slides, zo suggereert een van de slides dat de Mantle implementatie van BF4 lijkt op die van de PS4.

[ Voor 31% gewijzigd door Toettoetdaan op 14-11-2013 09:24 ]

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 01:16:
[...]

Ik heb een PII 960T wacht nu op een 290x met custom cooler en hoop dat Mantle genoeg winst haalt om dat systeem nog tijdje langer te gebruiken. Als de goede AM3+ mainboards gaan kelderen denk ik er wel aan om te upgraden nu is rond de 200 te veel voor een platform waar AMD geen heil meer inziet.
mits het spel mantle support heeft is het geen probleem. helaas is bf4 op dit moment de enige.
dus het ligt aan de games die je speelt. En of het door meer devs opgepakt gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 14-11-2013 12:38 ]

• Toettoetdaan
Astennu schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:37:
[...]

mits het spel mantle support heeft is het geen probleem. helaas is bf4 op dit moment de enige.
dus het ligt aan de games die je speelt. En of het door meer devs opgepakt gaat worden.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/fxdy07rzl/IMG0043468_1.jpg
;)

• Astennu
Maar die moeten nog wel komen :)
In ieder geval dus al 15 games. mooie start

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier ook nog een artikel ovr mantle:

http://techreport.com/new...-for-multi-vendor-support

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Toettoetdaan schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:05:

Bron: https://twitter.com/cavemanjim

En dan dit:
[afbeelding]
Bron: http://www.hardware.fr/ne...e-proche-ps4-15-jeux.html
Er zijn daar nog veel meer interessante slides, zo suggereert een van de slides dat de Mantle implementatie van BF4 lijkt op die van de PS4.
Op 2ghz nog geen cpu limit op een FX8350, wow.... Dit zou betekenen dat als meerdere fabrikanten dit gaan ondersteunen (ik hoop ook Nvidia) dat games een veel en veel meer gevarieerde spelwereld krijgen. Niet 100 duizend instances van dezelfde boom. Dit is een natte droom voor 3d modelers en artists. Je hoorde dat de ontwikkelaars die aan Rage3d werkten het spel veel gedetaileerder wilden hebben maar dat dit door bepaalde (vooral ruimte voor textures) limitaties niet kon.

Mjah ik moet waarschijnlijk mijn roze bril even afzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch wat meer verwarring over BF4 icm R9x :
http://techreport.com/new...-will-be-bundled-with-bf4

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 19:53
Ik snap er niks meer van:

BF4 komt met alle R9 kaarten
BF4 komt met alle R9 kaarten via geselecteerde partners
BF4 komt met alle R9 kaarten via geselecteerde partners welke speciale edities met een afwijkende prijs
BF4 komt met alle R9 kaarten via geselecteerde partners welke Limitied edities met een afwijkende prijs

Wat is nou waar?

Alternate, de enige retail partner in NL zegt helemaal niks, geen geen afwijkende versie of ook maar iets dat er op duid dat BF4 gebundeld (GAAT) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

StraightOn.NL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:17:
[...]

BF4 komt met alle R9 kaarten via geselecteerde partners welke speciale edities met een afwijkende prijs

BF4 komt met alle R9 kaarten via geselecteerde partners welke Limitied edities met een afwijkende prijs

Wat is nou waar?
Deze twee.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Heb je een bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Kan aan mij liggen, maar ik begrijp hem niet ... als ik bij Alternate kijk zie ik geen verschillen (als die er dus zouden zijn) tussen BF4 versies en Non-BF4 versies

Of ik kijk verkeerd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

StraightOn.NL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik begrijp hem niet ... als ik bij Alternate kijk zie ik geen verschillen (als die er dus zouden zijn) tussen BF4 versies en Non-BF4 versies. Deze zullen binnen 1 of 2 weken beschikbaar zijn.

Of ik kijk verkeerd natuurlijk!
Het verschil zal er in prijs zijn, BF4 bundles zullen altijd duurder zijn dan de reguliere editie en in ons geval zal alles een apparte doos hebben OF voorzien zijn van grote Battlefield 4 included sticker.
Ik ben alweer te lang niet op tweakers geweest merk ik .. niet de eerste deze week met "wie ben jij dan wel niet? waar werk je dan?"

en dan ga ik weer van "dude, seriously?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/160y1z4.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door neliz op 15-11-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Ik hoop dat hij het snapt. seriously!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lees het anandtech verhaal maar en de update:
http://www.anandtech.com/...-for-radeon-r7-260x-above
However with the Battlefield 4 bundle inclusion will not be universal; it will be up to the retailers and board partners to decide which cards to include the bundle with.
Dus het is precies zoals Neliz duidelijk maakt.

AMD heeft gewoon niet zo'n handig press release gedaan.... eigenlijk zijn de retailers zoals Alternate en kaartproducenten(slash verpakkers) zoals MSI daar de dupe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Vandread schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:42:
AMD heeft gewoon niet zo'n handig press release gedaan.... eigenlijk zijn de retailers zoals Alternate en kaartproducenten(slash verpakkers) zoals MSI daar de dupe van...
NVIDIA vroeg ook al hoe het nu precies zat, zij waren ook al in de war hierdoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Onder het motto, alle publiciteit is goed publiciteit?...

Wel grappig hoe jij in 2 topics hetzelfde moet vertellen :')

Maaruh waar blijven de custom R9 290's? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
neliz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:16:
[...]

Het verschil zal er in prijs zijn, BF4 bundles zullen altijd duurder zijn dan de reguliere editie en in ons geval zal alles een apparte doos hebben OF voorzien zijn van grote Battlefield 4 included sticker.

[...]

Ik ben alweer te lang niet op tweakers geweest merk ik .. niet de eerste deze week met "wie ben jij dan wel niet? waar werk je dan?"

en dan ga ik weer van "dude, seriously?
[afbeelding]
Goeiemorge! Het is wel maandag...ohnee vrijdag! O-)

Dat had ik zo snel nog niet door haha! Thanks voor de info in ieder geval. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Vandread schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:50:
Onder het motto, alle publiciteit is goed publiciteit?...

Wel grappig hoe jij in 2 topics hetzelfde moet vertellen :')
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt?
Maaruh waar blijven de custom R9 290's? O-)
in ieder geval voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Op die Zweedse/Noorse/Finse/whatever site stond vrij vertaal dat de Asus custom 290x (DCII) een price-premium van 300a400 Dollar zou hebben... bovenop de anders al niet zo cheapiecheapie prijzen.

Lijkt me wat achterlijk veel... iemand daar wat meer duidelijkheid over?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zal wel voor de MATRIX versie zijn met custom "alles" en cherry-picked chips vermoed ik.
Niemand betaalt het dubbel voor een 290X die enkel een betere koeler heeft, daar koop je een volledige high-end waterkoeling oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 12:13
Tijgert schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:17:
Op die Zweedse/Noorse/Finse/whatever site stond vrij vertaal dat de Asus custom 290x (DCII) een price-premium van 300a400 Dollar zou hebben... bovenop de anders al niet zo cheapiecheapie prijzen.

Lijkt me wat achterlijk veel... iemand daar wat meer duidelijkheid over?
Niet in de waar met 300-400 kronen ofzo? Of het was een type fout daar.

Custom coolers zijn of meestal gelijk aan prijs tot 50 euro extra. En je hebt natuurlijk nog de lightning/matrix versies die misschien nog een stukje extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Van vanochtend:
De winkeladviesprijs van de onlangs gelanceerde Radeon R9 270 is op dit moment €134 ex VAT. Bij aankoop van deze kaart kun je een gamevoucher ontvangen voor Battlefield 4. Lokale retailers en add-in-board partners beslissen echter zelf of zij participeren in de gamebundel promotie van AMD en selecteren zelf welke producten van de AMD Radeon R9 serie zij in de actie opnemen.
Good morning,

Hope you are well!

An email sent to press this Monday that provided details on AMD's Battlefield 4 promotion was not clear and has led to some confusion in the marketplace. It suggested that all customers who purchased an AMD Radeon R9 series graphics card on or after November 13, 2013 would receive a complimentary copy of Battlefield 4. While all AMD Radeon R9 series cards are theoretically eligible for the promotion (which is administered by AMD’s channel partners), retailers and add-in-board partners ultimately decide which select AMD Radeon R9 SKUs will include a copy of BF4.

As with all limited promotions, it’s important that customers ensure that the specific product they’re purchasing qualifies for the promotion, and that they’re buying from a participating retailer during the promotion period. Also, it is critical to note that this promotion is only valid while supplies last.

To make it easier for our community to identify bundled products, BF4-qualifying SKUs and promotions of which AMD is aware will be posted on the portal below over the coming days and weeks, as soon as AMD is advised of their activation by its channel partners. Check http://www.amd.com/battlefield4 for more details and for full promotion terms and conditions.

We’ve also received many inquires via email and through Facebook and Twitter from customers who have already purchased an AMD Radeon R9 series graphics card, and are inquiring if the BF4 bundle will be made retroactive. Due to contractual agreements with EA/Dice, AMD was unable to make the BF4 promotion available before November 13th. However, as a gesture of goodwill towards our loyal fans, AMD will be giving away 1000 BF4 codes through our social media channels over the coming weeks. Details will be available soon at www.facebook.com/amdgaming and on www.twitter.com/amdradeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

BramT

Rule #1

Psssst. De eerste 'statement' is binnen. Uiteraard hebben we er niks aan tot de echte benchmarks binnen zijn, maar aangezien het toch bijna sinterklaas is:
So how much of a performance boost are we looking at? Well AMD claims 20 to 50 percent, which sounds very impressive indeed, if not too optimistic - so we're probably looking at something closer to 20 percent.
bron

Nou zal die 50% inderdaad wel in extreme situaties zijn waarbij de CPU bijvoorbeeld een enorme bottleneckt vormt (wat niet vaak het geval zal zijn in high-end game pc's), maar toch.. als er al een ondergrens van 20% gegeven wordt... :9~ _/-\o_

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 21-09 18:00

TNJ

Frugalite

Ik was al blij met 10x meer draw calls en 10% extra fps, maar 20% bij 10x meer draw calls is super!

Die 50% zal dan waarschijnlijk wel bij gelijke aantal draw calls zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://hardforum.com/showthread.php?t=1791552

Aftermarket 290(x) tweede week van december. Nog een maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:10:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1791552

Aftermarket 290(x) tweede week van december. Nog een maandje wachten.
Maargoed dat ik dan toch de knoop heb doorgehakt en voor de R9 280X ben gegaan nog een maand zonder GPU en BF4 zou ik niet overleven :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Toch nog een opvolger voor HD7990

nieuws: 'AMD werkt aan videokaart 'Vesuvius' met twee Hawaii-gpu's'

[ Voor 72% gewijzigd door Bullus op 18-11-2013 11:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Vesuvius" Leuk sarcasme in de naamvoering... Alsof ze zelf al weten wat er gaat gebeuren als je twee Hawaii gpu's op één kaart plakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Die kaart gaat er denk ik echt niet komen, er is A, geen markt en B, het is problematisch zo niet onmogelijk om dit gerealiseerd te krijgen m.b.t. stroomverbruik en warmte afvoer.

A, waarom zou je één of twee z'n kaarten willen hebben t.o.v. twee, drie of vier R9 290X kaarten? Als je voor die performance gaat dan wil je liever losse kaarten en het lijkt me sterk dat je een kleine kast etc hebt waardoor je perse een dual GPU kaart als deze zou willen hebben. Om nog maar te zwijgen over de problemen die je dan waarschijnlijk zou krijgen m.b.t. warmte afvoer.

B, beetje no shit sherlock.

A+B=hele voet eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Omdat het kan. Niet dat ik het ooit zal doen, maar een GPU dient voor meer dan 1 scherm. Denk aan mensen die Eyefinity met 4K 3+ schermen willen doen ? Dat redden twee 290X's niet. Maar denk ook aan GPGPU-redenen.

Sowieso ben je niet verplicht om minimaal twee van deze te gebruiken om er een logische verklaring aan te geven, denk aan de mensen met een mITX moederbord. In een Coolermaster Elite 130 past zo'n GPU samen met een krachtige voeding, terwijl het ding de helft zo groot als een standaard mini-tower is.

Ze kunnen ook weeral een maandje zeggen dat ze de snelste grafisch kaart hebben, totdat de GTX 790 eraan komt natuurlijk.

Onderschat ook niet de schaalbaarheid van deze kaarten, met de nieuwe PCIe Crossfire zijn die zeer goed. 4 van deze kaartjes is misschien in geoptimaliseerde omstandigheden gelijk aan 7 R9 290X's en dat kan in de GPGPU of rendering-wereld wel eens het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
'Omdat het kan', laten nVidia en AMD vaak gewoon over aan de AIBs (Asus en zo). Dan krijg je van die flauwekul zoals de HD3850X2, HD3850X3, HD4850X2 etc. 'Juist ja', kaarten omdat het kan, maar elke vorm van meerwaarde ontbreekt in mijn ogen. Al helemaal als geld ook een rol speelt.

Ik kan me de geruchten omtrent een HD4890X2 nog goed herrineren.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 18-11-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Voor de 5970, 6990 en 7990 was ook een markt en dat je twee high-end gpu's op een pcb kunt krijgen is ook al bekend, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
ik ben op het moment in het bezit van 2x AMD radeon 6970, uiteraard in crossfire.

Ik speel momenteel voornamelijk BF4.

Loont het de moeite te upgraden naar een 280 of290(x)? Ik kan nog niet zo veel vinden over de geluidsproductie van deze kaarten, zijn er al fabrikanten die stille kaarten hebben, vooral in idle is dat belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:54:
Voor de 5970, 6990 en 7990 was ook een markt en dat je twee high-end gpu's op een pcb kunt krijgen is ook al bekend, dus waarom niet?
Volgens mij hadden de 5870, 6970 en de 7970 (dus de single gpu versies) geen TDP van 250 watt en werden ze onder load geen 95 graden met een fan die zelfs op 40% al vrij luid is.
Al met al zal AMD behoorlijk wat concessies moeten doen op gebied van performance/geluid/warmte om deze kaart uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Z500 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:45:
ik ben op het moment in het bezit van 2x AMD radeon 6970, uiteraard in crossfire.

Ik speel momenteel voornamelijk BF4.

Loont het de moeite te upgraden naar een 280 of290(x)? Ik kan nog niet zo veel vinden over de geluidsproductie van deze kaarten, zijn er al fabrikanten die stille kaarten hebben, vooral in idle is dat belangrijk voor mij.
8)7 iedere review behandelt dit dus google is en je ziet het vanzelf, zo moeilijk kan dit niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:42:
[...]

Volgens mij hadden de 5870, 6970 en de 7970 (dus de single gpu versies) geen TDP van 250 watt en werden ze onder load geen 95 graden met een fan die zelfs op 40% al vrij luid is.
Al met al zal AMD behoorlijk wat concessies moeten doen op gebied van performance/geluid/warmte om deze kaart uit te brengen.
Scheelt niet eens zoveel.
De 580(590) zat wel op hetzelfde niveau als de 290X.
http://www.techpowerup.co...S/GeForce_GTX_590/21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ben benieuwd wat ze verzinnen voor de crossfire connectie.
Vorige serie was de crossfire bridge de bottleneck (2 kaarten), nu gaat het dus via de pci-e lanes, dadelijk heb je dus maar beschikking over 1 pci-e lane.

Misschien komt de opvolger van de 7990 wel van de partners (asus) met custom cooler.

|2600k|Asus 290|

• Astennu
Bullus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:19:
Ben benieuwd wat ze verzinnen voor de crossfire connectie.
Vorige serie was de crossfire bridge de bottleneck (2 kaarten), nu gaat het dus via de pci-e lanes, dadelijk heb je dus maar beschikking over 1 pci-e lane.

Misschien komt de opvolger van de 7990 wel van de partners (asus) met custom cooler.
Je bedoelt die Dual Hawaii?
Gewoon een zwaardere PLX chip er op zetten zodat er op de kaart zelf genoeg communicatie is? ik weet niet hoe die hardware crossfire engine werkt maar misschien kunnen ze die ook direct aan een andere GPU koppelen als die op hetzelfde PCB zit. Als een soort van Side port zoals de RV770 die had.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Was die PLX chip tot nu toe niet PCI-E 1.1? Die kan dus een heel stuk sneller.

• Toettoetdaan
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:47:
Was die PLX chip tot nu toe niet PCI-E 1.1? Die kan dus een heel stuk sneller.
Nope, de HD3870X2 had nog een PLX PCIe 1.1 chip, bij de HD 4870X2, de HD 5970 en de HD6990 zijn ze allemaal al PCIe 2.0 en bij de HD7990 is het zelfs een PCIe 3.0 chip.

En die chip is gewoon 48 lanes dus 16 per GPU en 16 voor het moederbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nieuwe AMD drivers zijn uit: Cat 13.11 Beta 9.4:

http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx
Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta9.4 Driver for Windows

Includes all Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta9.2 Driver
May resolve intermittent black screens or display loss observed on some AMD Radeon™ R9 290X and AMD Radeon R9 290 graphics cards
Improves AMD CrossFire™ scaling in the multi-player portion of Call of Duty®: Ghosts
AMD Enduro Technology Profile updates:
​XCOM:​ Enemy Unknown
Need for Speed Rivals
Paar kleine toevoegingen op de grote veranderingen van de Cat 11 Beta 9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb hem geinstalleerd en op mijn systeem (Windows 7 x64, R9 290X) is de AMD Overdrive optie verdwenen in CCC. Een heads-up voor de mensen die dat nodig hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 23-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Confirmed. Ik had net een clean Win 8.1 install gedaan. En toen deze drivers er op gezet hier is hij ook weg.

Ik gok dat dit is vanwegen de problemen die mensen hebben als ze de kaart te ver overclocken. De settings worden dan onthouden na reboot. Zodra je op de desktop komt heb je 1-3 sec en dan wordt je scherm zwart.

Het is niet makkelijk die instellingen er uit te krijgen. Ik heb hier zelf ook al 2x ruzie mee gehad. Terug gaan naar de oude Beta 6 drivers heeft geholpen de boel te resetten. Maar simpel weg driver opnieuw installeren was niet genoeg. Driver cleaner en reg handmatig cleanen werkte ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik heb tijdens het spelen van BF4 geupdate(!Ja, BF4 crashed dan) en ik heb gewoon m'n performance tab op m'n 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Omdat je dan niet je al drivers en software ook effectief update ?
Er is een reden waarom DDU je drivers hard aanraad om te verwijderen in safe-mode.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 23-11-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Phuncz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:54:
Omdat je dan niet je al drivers en software ook effectief update ?
Er is een reden waarom DDU je drivers hard aanraad om te verwijderen in safe-mode.
Ik heb juist teveel problemen gehad met driver uninstallers, het is al jaren niet echt nodig geweest om "ouderwetsch" die drivers te installeren (Windows SxS.)

Ik draai de oude CCC van beta2 op de beta4 drivers trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Is de Powercolor R9 290 nog beschikbaar in NL? Kan hem niet 1 2 3 vinden... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Denniszx op 24-11-2013 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 12:08
Ik hoop stiekem dat AMD een deal heeft gemaakt met Rockstar wat betreft de ondersteuning van mantle op hun RAGE engine. Mantle zou gebruikt kunnen worden om GTA 5 naar de pc te porten. Dit zou de populariteit van AMD en mantle een superboost geven. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 21:55
Tot nu toe is het een hele mooie marketing campagne, niks meer, laten we gewoon de resultaten van BF4 afwachten. Nu hou ik mijn hart vast met dit spel met DX11 is het al niet het stabielste spel, met Mantle vliegen de BSOD's je misschien wel om de oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:29:
[...]

Ik heb juist teveel problemen gehad met driver uninstallers, het is al jaren niet echt nodig geweest om "ouderwetsch" die drivers te installeren (Windows SxS.)

Ik draai de oude CCC van beta2 op de beta4 drivers trouwens.
Dat kan ook ja :)
Ik heb mijn drivers weer eens om zeep geholpen. Op de R9 290X bios heeft hij nu 1550 mem vast staan wat de kaart niet leuk vind. Maar moest toch al een herinstallatie doen dus dat gaan we vandaag maar eens doen :P

Blijft wel raar dat die CCC Overdrive settings nu zo moeilijk te resetten zijn. Voorheen was dat nooit zo'n probleem. Dus tip eerst tweaken met iets zoals afterburner en daar na pas waardes in CCC zetten :P
Denniszx schreef op zondag 24 november 2013 @ 01:34:
Is de Powercolor R9 290 nog beschikbaar in NL? Kan hem niet 1 2 3 vinden... ;)
Gewoon in de PW kijken. Maar het kan zijn dat de winkels die nu nog een PC kaart hebben al een nieuwere versie hebben die niet meer te unlocken is. Het blijk een grote gok.
mdcobra schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:25:
Tot nu toe is het een hele mooie marketing campagne, niks meer, laten we gewoon de resultaten van BF4 afwachten. Nu hou ik mijn hart vast met dit spel met DX11 is het al niet het stabielste spel, met Mantle vliegen de BSOD's je misschien wel om de oren :P
Er zijn al wat resultaten uit gekomen en die waren heel goed! vooral de CPU heeft er baat bij. Ze zagen dat een 2,0 GHz AMD FX Cpu dan genoeg was om BF4 soepel te draaien waar je eerst 4.0 GHz voor nodig had. De Frame rates waren even hoog.

Maar het is inderdaad afwachten. Als ik dat zo lees gok ik ietsjes hogere FPS maar vooral geen CPU bottelnek meer. Dus in situaties met veel actie waar het heel zwaar wordt minder frame drops.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 25-11-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
Je kan toch ook gewoon in veilige modus opstarten en dan onder hardware settings de display driver deleten? Daarna kan je alles gewoon weer installeren.
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]