CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 109.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
rows schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:44:
Je kan toch ook gewoon in veilige modus opstarten en dan onder hardware settings de display driver deleten? Daarna kan je alles gewoon weer installeren.
Ja was het maar zo'n feest :P zodra je dat gedaan hebt en je installeert de driver staat de settings er gewoon weer en crashed hij.

Ik heb ook al driver cleaners geprobeerd en met de hand alle mappen en een groot deel van het register na gelopen maar dat helpt niet.

Wat vorige keer hielp was de beta V6 installeren. Daar zat een andere Power Tune in of zo dan resette hij. Als je dan de nieuwe driver weer installeert was het goed.

Het is een vervelende bug maar die halen ze er wel uit. Ik gok dat dat ook de rede is dat ze de overdrive tab er nu uit gehaald hebben veel mensen zullen niet in staat zijn het probleem zonder hulp op te lossen. Dus als je als niet wetend persoon de waarschuwingen negeert en die slidder vol open zet en de instellingen opslaat start krijg je elke keer een zwart scherm als je op de desktop komt.

Ik weet niet of system restore kan helpen. Ik had zelf geen restore point van voor de installatie van die driver.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:59
Ligt het aan mij, of zijn de prijzen van AMD kaarten verwarrend?

Een R9 270: http://www.alternate.nl/A...ct/1109182/?tk=7&lk=10190

die even duur is als een R9 270X?: http://www.alternate.nl/G...ct/1104153/?tk=7&lk=10190

Ok, dit is wellicht een uitzonderlijk voorbeeld en het kan ook aan Alternate en de kaartfabrikanten liggen.

Maar ook bij Sapphire zit er maar 2 euro verschil tussen de 270 en de 270X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
270 is net uit volgens mij, heeft ook invloed, zijn een hoop variabele bij zo'n prijs.
Prijzen moeten nog even settelen zal maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
Verschil tussen de 270 en de 270x is ook vrij klein. Dus ik denk niet dat het prijs verschil echt groot gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Het blijft nu wel akelig stil rondom custom 290(X)'s. Ik vraag me af of het daadwerkelijk pas eind December (lees: Januari) wordt.

* Werelds kijkt eens lief naar neliz voor een hint in CJ stijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:27

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Meer dan 'ergens in december' krijg ik in ieder geval niet los. Geldt trouwens ook voor de custom-versie van het nieuwe groene topmodel van een of ander merk dat zoekt naar het ongelooflijke. Gaat dus mooi tegen elkaar op dan.

• Astennu
Werelds schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:46:
Het blijft nu wel akelig stil rondom custom 290(X)'s. Ik vraag me af of het daadwerkelijk pas eind December (lees: Januari) wordt.

* Werelds kijkt eens lief naar neliz voor een hint in CJ stijl :+
Wat valt er over te vertellen? Je weet toch min of meer al wat er gaat komen: Asus komt met een DC, Gigabyte met een Windforce. En MSI komt met een Twinfrozr enz.

Enige wat niet bekend is wanneer pressies maar zal wel halverwegen / eind december zijn met wat pech pas januari.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
De vraag was ook niet wát er gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
Ik probeer 7x MSI R9 280x te bestellen, waar ik deze voor 12 december binnen wil hebben. Iemand enig idee of er ergens een voorraad is van deze kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
De rode opmerking gezien? Ik zou zeggen ga eens wat winkels bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Enigsinds offtopic maar voor de liefhebbers onder ons:

Ik heb vorige maand een nieuwe foto gemaakt van mijn ATi/AMD video kaart verzameling. Bijna alle High end modellen vanaf de Radeon 1 7000 tm de R9 290X staan er op:

Afbeeldingslocatie: https://sua1og.dm2302.livefilestore.com/y2pfrwHy5uCpFwtoqPr5l8b-Jwq1r-wU9pJos6BunpwqU47t9ShrVsgh9xcTkL7eeiRPW4xAWUVGk-lIyTS8yHAxBOphekH_vKpKv-WyKL0wmg/ATi_AMD_VideoCard_Collection_20131102.JPG?psid=1

De volgende kaarten ontbreken: Radeon 9800 XT, X1800 XT, HD6990.

De HD6990 heb ik inmiddels wel kunnen bemachtigen maar die stond nog niet op de foto. Dat komt volgende keer weer zodra ik er weer wat meer kaarten bij heb.

Het kost me iets te veel werk om zo'n foto te maken :P (je ben er toch een uurtje of 3 mee bezig geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuk om te zien! :) Heb ook best een aantal kaarten op de foto gehad. Kan me de momenten nog wel herinneren dat ik zo'n kaart voor het eerst uit de doos haalde. Oh nostalgie. :o
  • ATI 9800Pro
  • ATI X800Pro
  • ATI X800XT
  • ATI X1900XT
  • ATI HD5870
  • AMD HD6950
Had alleen niet verwacht dat het maken vd foto zoveel tijd kost. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Astennu schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:02:
Het kost me iets te veel werk om zo'n foto te maken :P (je ben er toch een uurtje of 3 mee bezig geweest)
Mooie collectie ;) Hoezo ben je er zo lang meebezig, graag je ze in ofzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:39:
Leuk om te zien! :) Heb ook best een aantal kaarten op de foto gehad. Kan me de momenten nog wel herinneren dat ik zo'n kaart voor het eerst uit de doos haalde. Oh nostalgie. :o
  • ATI 9800Pro
  • ATI X800Pro
  • ATI X800XT
  • ATI X1900XT
  • ATI HD5870
  • AMD HD6950
Had alleen niet verwacht dat het maken vd foto zoveel tijd kost. :P
Ze zitten allemaal netjes in zakjes dus je moet ze eerst uitpakken. Dan alles netjes opstellen. Dan een manier zien te vinden om alles mooi en zo scherp mogelijk op de foto te krijgen. Dus moest meer licht hebben. Vervolgens allemaal lampen gezocht om meer licht te krijgen. En op een ladder gaan staan om toch zo recht mogelijk er boven te zitten en dat de flitser geen spot licht gaf.
Daar na natuurlijk alles weer netjes inpakken :)

Dus zodoende 3 uur in de weer geweest. Ik heb een redelijke Camera maar hier is hij toch niet echt ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Inpakken? Zo'n prachtige verzameling hoort in een vitrine of aan de muur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hoort in een video op de frontpage met zo'n verzameling :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hadespuiter schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 02:55:
Inpakken? Zo'n prachtige verzameling hoort in een vitrine of aan de muur! :)
Dat gaat nog komen maar zo ver is het helaas nog niet :) Maar het idee is inderdaad een glazen kast met meerdere glazen schappen waar ze dan allemaal in kunnen staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 03:04:
Jij hoort in een video op de frontpage met zo'n verzameling :Y)
Nah. Zo veel zijn het er ook nog niet. Daarnaast ben ik hier pas 2 jaar mee bezig. Al heb ik de kaarten in het verleden wel bijna allemaal gehad. Toen de tijd verkocht. En nu weer dezelfde modellen terug gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 03-12-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 06:53
Behalve de PCB voor de (vermoedelijke) MSI R9 290X Lightning nog helemaal niets over andere custom R9 290 series kaarten.

Als het 'before christmas' zou moeten zijn word het wel hoog tijd dat er kaarten aangekondigd worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we er even vanuit gaan dat de "Lightning" kaarten van MSI over het algemeen meer aanpassingen heeft dan andere kaarten, hoop ik dat de rest de komende weken toch naar buiten komt.
De Lightning kaarten hebben met die extra chip achterop en veel aanpassingen wat betreft stroomtoevoer denk ik wel iets meer werk dan andere bedrijven met bijv. alleen custom koelers.

Maar ze moeten inderdaad haast maken als ze voor kerst ook de spulletjes op voorraad willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:21:
De Lightning kaarten hebben met die extra chip achterop en veel aanpassingen wat betreft stroomtoevoer denk ik wel iets meer werk dan andere bedrijven met bijv. alleen custom koelers.

Maar ze moeten inderdaad haast maken als ze voor kerst ook de spulletjes op voorraad willen hebben.
Ik ben nog geen review op lucht/water tegengekomen waarbij die reactor een verschil uitmaakt. wellicht dat het voor sub-zero leuk is maar voor de rest is de GPU-reactor leuke marketing en extra lastig voor x-fire.
Verder zijn lightnings wel leuke OC kaarten hoor (veel fases, goede koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:13:
[...]

Ze zitten allemaal netjes in zakjes dus je moet ze eerst uitpakken. Dan alles netjes opstellen. Dan een manier zien te vinden om alles mooi en zo scherp mogelijk op de foto te krijgen. Dus moest meer licht hebben. Vervolgens allemaal lampen gezocht om meer licht te krijgen. En op een ladder gaan staan om toch zo recht mogelijk er boven te zitten en dat de flitser geen spot licht gaf.
Daar na natuurlijk alles weer netjes inpakken :)

Dus zodoende 3 uur in de weer geweest. Ik heb een redelijke Camera maar hier is hij toch niet echt ideaal voor.
Aha, ja t ziet er bijna altijd makkelijker uit dan het is.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Echt, die lightning dingen hebben mijn hart gestolen. Design is echt, echt fantastisch.

[ Voor 57% gewijzigd door Nightquest77 op 04-12-2013 10:07 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik vind de ligthning kaarten ook mooi, denk ook dat een volgende kaart van MSI zal zijn, mits de rest van de GPU ook goed is.

Zelf nog steeds aan de 2xHD6970 en daar erg blij mee, maar mijn eerste echte VGA gaat straks inderdaad in de vitrine, toch wel nostalgie :) .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Laatst online: 05-09 09:47
He bah... ik had een stille hoop deze week de custom r9 290 in de pricewatch te kunnen vinden. Helaas.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja ik snap niet waarom mensen het toch elke keer voor hunzelf mooier maken dan het is.
Veel mensen hopen op begin december vervolgens komen er geruchten die die datum noemen (waarschijnlijk over genomen door sites die er niet zo veel verstand van hebben) en vervolgens komt het niet uit en is iedereen teleurgesteld.

Ik gokte zelf vanaf het begin al op eind December / halverwege Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Non-x versie lijkt het toch nog in december te worden, dus het zou leuk zijn als ik voor volgend jaar daar nog 1 van op de kop kan tikken. Maar eind november was inderdaad wel wat te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
quote: TechReport
Then something funny happened. We got a call from the folks at Nvidia offering to purchase a couple of retail R9 290X cards for us to test. The cards would be ordered from Newegg and shipped directly to Damage Labs for our scrutiny. The sample size wouldn't be large, only two cards (with boxes still sealed) pulled at random from Newegg's stock, but apparently the green team was confident enough in the likelihood of differences between our review samples and the retail cards to make the purchase. Since we were interested in exploring the question—and a little amused by the prospect of these fierce competitors buying one another's products—we accepted the offer.
OMG :( ..
Dan zou ik als tech review site nog eerder 2-3 gpu's bestellen en binnen 2 weken returnen dan op zo'n voorstellen in te gaan .. XD
Nu weten we direct waarom het verschil tussen kaarten onderling plots zo wordt uitgesmeerd in te tech media ..
(Voor diegene die al een tijdje meegaan in de business, dit is altijd al geweesd dat sommige kaarten beter en/of slechter presteren dan de review samples .. zelf m'n oude fx5200 had dit (door trager geheugen dan de exemplaren die in reviews werden besproken.)
Het is misschien nu minder gebruikelijk, maar vroeger werden toch echt wel de beste exemplaren naar de review sites gestuurd. Eigenlijk toont dit nog maar eens aan dat alle sites (inclusief tweakers) niet afhankelijk mogen zijn van gpu's verkregen van fabrikanten .. maarja tegenwoordig doen ze zelf geen review van een bepaalde kaart als ze hem niet gratis voor hun voordeur geleverd krijgen (*cough* tweakers *cough* nemen ze bv een populair verkochte kaart niet mee in hun review omdat ze geen samples krijgen .. )

Je mag me 1 fabrikant aantonen die als hij ziet dat er variatie tussen zijn gpu's zit niet 1 van de beter naar de review sites zal sturen maar redeneert "hell, als we nu eens een gemiddeld exemplaar sturen ook al eindigen we dan als laatste in vergelijking met de andere fabrikanten, tenminste waren we eerlijk!!" << die fabrikant zal snel failliet zijn :p

In plaats van een vinger te wijzen naar deze ati serie kunnen de review sites beter eens naar hun eigen kijken :O
Natuurlijk heb ik gemakkelijk praten, wachten tot je retail kaarten kan vast krijgen wil zeggen dat je veel later je review online kan plaatsten dan je concurrenten, maar ik zie toch een niche opduiken :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lightdestroyer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:30:
[...]
In plaats van een vinger te wijzen naar deze ati serie kunnen de review sites beter eens naar hun eigen kijken :O
Natuurlijk heb ik gemakkelijk praten, wachten tot je retail kaarten kan vast krijgen wil zeggen dat je veel later je review online kan plaatsten dan je concurrenten, maar ik zie toch een niche opduiken :+
Dit zou pas echt voeten in de aarde krijgen als meer reviewsites dit gaan doen. Veel hit's zijn toch nog steeds behoorlijk belangrijk voor sites en de daarbij komende belangstelling voor reclame... Wel een niche, maar ik denk niet een heel interessante... ;)

Maargoed, zo gaan we wel een beetje voorbij aan het 'probleem'. Dat het vroeger vaker gebeurde zal best, maar de laatste jaren is het niet echt bekend. Daarnaast is de marge ook nog van redelijk belang. 1-3% is niks ergs, maar ik vind 5-10% eigenlijk te veel.
Een beetje jammer zo, en het komt steeds meer op mij over alsof AMD de R9 290(X) net iets teveel 'gerushed' heeft. Die beta-driver zo snel na de intro en dan nu dit, komt een beetje over alsof de kaart nog wat meer finetuning kon gebruiken.
Hoop igg dat voor de geïnteresseerden de aftermarketkoelers snel zullen arriveren, want dat duurt ook vrij lang. Oja, en wat meer Mantle nieuws met concrete voorbeelden en cijfers zou ook wel leuk zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lightdestroyer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:30:
[...]

OMG :( ..
Dan zou ik als tech review site nog eerder 2-3 gpu's bestellen en binnen 2 weken returnen dan op zo'n voorstellen in te gaan .. XD
Nu weten we direct waarom het verschil tussen kaarten onderling plots zo wordt uitgesmeerd in te tech media ..
(Voor diegene die al een tijdje meegaan in de business, dit is altijd al geweesd dat sommige kaarten beter en/of slechter presteren dan de review samples .. zelf m'n oude fx5200 had dit (door trager geheugen dan de exemplaren die in reviews werden besproken.)
Het is misschien nu minder gebruikelijk, maar vroeger werden toch echt wel de beste exemplaren naar de review sites gestuurd. Eigenlijk toont dit nog maar eens aan dat alle sites (inclusief tweakers) niet afhankelijk mogen zijn van gpu's verkregen van fabrikanten .. maarja tegenwoordig doen ze zelf geen review van een bepaalde kaart als ze hem niet gratis voor hun voordeur geleverd krijgen (*cough* tweakers *cough* nemen ze bv een populair verkochte kaart niet mee in hun review omdat ze geen samples krijgen .. )

Je mag me 1 fabrikant aantonen die als hij ziet dat er variatie tussen zijn gpu's zit niet 1 van de beter naar de review sites zal sturen maar redeneert "hell, als we nu eens een gemiddeld exemplaar sturen ook al eindigen we dan als laatste in vergelijking met de andere fabrikanten, tenminste waren we eerlijk!!" << die fabrikant zal snel failliet zijn :p

Vind het ook niet echt de schoonheidsprijs hebben en nogal sneu van nVidia maar zo werkt het helaas al lang in deze wereld. Kaarten bestellen bij leverancier X, flink testen en dan terugsturen houdt ik ook niet van. Is imo zo mogelijk nog verwerpelijker. Je wist voordat je hem kocht al dat je hem niet wilde houden.

Verder ben ik alleen maar blij dat dit soort zaken aan het licht komt. Niet dat ik nu onder mijn stoel lig van verbazing nu blijkt dat AMD in dit geval vrijwel zeker aan cherrypicking heeft gedaan.

Het probleem met de huidige dynamische profielen vind ik dat het er geen duidelijke baseline is die gegarandeerd wordt. 10% prestatieverschil vind ik ook wel hoog worden. Mensen geven wel even ongeveeer E500 uit aan zo'n kaart.

En eerlijk is eerlijk, de 290 serie komt op mij gewoon gerushed over. Iets meer polijstwerk had hem goed gedaan. Alhoewel ik dit soort produkten ook liever gister dan morgen heb zou ik toch liever een paar maanden extra wachten op een beter uitontwikkeld produkt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even een rekensommetje gooi op de resultaten van de site, puur en alleen FPS, valt het wel mee. Ik reken even de HIS kaart met 13.11b niet mee, want daar is duidelijk te zien dat de kaart zich terug clockt omdat de blower minder hard draait.

Hieronder de procentuele verschillen van Gem. FPS van de Sapphire + HIS kaart vergeleken met de FPS van Sample 1 kaart.
Skyrim: 3.9%
Crysis 3: 3.9%
Battlefield 4: 5.3%

Ik vind het dan ook niks meer dan een storm in een glas water. Waar ik het wel mee eens kan zijn is dat de kaart te vroeg gereleased is. Als vooral de koelers beter gemaakt waren, zouden de verschillen waarschijnlijk lager zijn. Maar er had ook zeker beter gekeken kunnen worden naar power efficiency e.d.

Overigens denk ik dat ze ook veel eerder, misschien al vanaf de release, de mogelijkheid hadden moeten geven voor non-reference designs. Ik denk dan niet eens dat dit gezeik er zou zijn.

En zeg nou eens zelf, als je iets presenteert wil je het toch ook nét dat beetje mooier maken dan het rapport die je op tafel gooit bij je opdrachtgever? En misschien hebben ze dat hier wel gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
De informatie is gelukkig voorhanden en uiteindelijk moet iedereen zelf maar wegen welke invloed je het laat hebben.

Inmiddels heeft AMD in ieder geval gereageerd:

AMD issues statement on R9 290X speed variability, press samples

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Videocardz.com heeft inmiddels kiekjes van de ASUS DCII en Gigabyte Windforce versies van de R9 290X.

Bij de Gigabyte weten ze ook nog te vermelden dat deze met een week of twee mogelijk leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Net op mijn Gigabyte 280X OC een andere bios gezet met een VDCC van 1.074V scheelt gewoon 15 tot 20c en 110watt! 960>848

Nu even kijken of het zelfde voor mijn club3d 7990 wil gaan lukken, als ik daar nog 100 tot 150watt af kan krijgen kan ik er mooi nog een kaart bijzetten :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:13:
Net op mijn Gigabyte 280X OC een andere bios gezet met een VDCC van 1.074V scheelt gewoon 15 tot 20c en 110watt! 960>848

Nu even kijken of het zelfde voor mijn club3d 7990 wil gaan lukken, als ik daar nog 100 tot 150watt af kan krijgen kan ik er mooi nog een kaart bijzetten :)
Heb je hier wat meer info over?? Ben hier ook wel in geïnteresseert namelijk. Heb nu 2x Gigabyte 280X en de één wordt makkelijk >85c en de ander blijft rond de 76c blijft schommelen.

Edit] Gezien de reactie hieronder, PM anders even :).

[ Voor 4% gewijzigd door Black Eagle op 09-12-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20

hidde212

Free your mind...

fast-server schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:13:

Black Eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:33:
[...]

Heb je hier wat meer info over?? Ben hier ook wel in geïnteresseert namelijk. Heb nu 2x Gigabyte 280X en de één wordt makkelijk >85c en de ander blijft rond de 76c blijft schommelen.
Dit valt niet bepaald onder nieuwsdiscussie, zoek hiervoor a.u.b. even het ervaringen topic op.

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Removed...

[ Voor 98% gewijzigd door fast-server op 09-12-2013 09:42 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Techreport: AMD delays driver with broader frame pacing support until January

HardOCP: 4 Weeks with Radeon R9 290X CrossFire

Fans zullen dit wel waarderen.... :)
The Bottom Line

My Radeon R9 290X CrossFire system produces more noise than my TITAN SLI rig did, but the sound does not bother me and, unless you are very sensitive, I doubt you would find it bothersome either. The Radeon R9 290X CrossFire produces a good bit more heat than my TITAN SLI rig as well. Not that the TITANs were cool, but the 290X cards run hot, there is just no other way to say it. Heat would likely be a bigger issue than sound if you are thinking of purchasing a Radeon R9 290X. You will definitely want a case setup with good airflow to keep your clocks up.

Am I going to pull 290X CrossFire out and put the TITANs back in? No. Radeon R9 290X CrossFire is a beast for gaming! I love it.

[ Voor 114% gewijzigd door Help!!!! op 13-12-2013 20:20 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Duh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 21:09
De Linkjes in de openingpost naar de fora doen het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kwam deze op 9gag tegen. Was dit niet de AMD collectie van een tweaker hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_De_B
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02-2023
De verzameling is inmiddels ook al een keer op reddit verschenen. Alleen een beetje jammer dat de OP denkt dat het van de oosterburen komt. :P

http://www.reddit.com/r/h...collection_of_almost_all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

eL_Jay schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:59:
Klopt.

Die reacties... :o :
You see 12 years of use, I see free fake-viral advertising from ATI.
You see 12 years of history. I see 12 years without a girlfriend.
Nvidia's better ! *grabs popcorn*
What a waste of money, i update my graphics card maybe every 3 years. Looking at this i think he bought a new one every few months. Whats the point?

response: or maybe, the dude just work in repair/hardware store, and thought would be interesting to do an *timeline* or several other possible *maybes* people judge people to fast
:D

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Astenu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
Oxide gaming heeft met toestemming van AMD details vrijgegeven over mantle.
Ze hebben over performance gains tot 3x! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
S_De_B schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:07:
De verzameling is inmiddels ook al een keer op reddit verschenen. Alleen een beetje jammer dat de OP denkt dat het van de oosterburen komt. :P

Ik had OP ook al gezegd dat het van Astennu was, van een Nederlandse tech community site. Ergens in die thread verderop staat mijn reactie. Beetje jammer dat hij het niet goed heeft gelezen.

EDIT: Sterker nog, die gast heeft meerdere topics hierover gemaakt. Een stuk of 3 ofzo. En dat allemaal om die zoete zoete karma binnen te harken. Beetje jammer dat hij niet gelijk aangeeft van wie de kaarten zijn of wat de source is.

[ Voor 17% gewijzigd door batumulia op 18-12-2013 07:58 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
R9 290(X) hebben die framepacing driver niet nodig.
Dat is alleen voor de oudere kaarten dus HD7xxx en R9 280 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
eL_Jay schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:59:
S_De_B schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:07:

Ja iemand is er mee aan de haal gegaan. Mijn broer vertelde me dat iets van een week terug. Hij zag em op reddit.

Volgende versie krijgt een watermerk :P
Ik heb inmiddels een Radeon 8500 128MB kunnen bemachtigen

Dus nu nog een Radeon 9800 XT een X1800 XT en een nieuwe R9 290X (want deze heb ik momenteel niet meer)

Verder is hij compleet :)
batumulia schreef op woensdag 18 december 2013 @ 07:54:
[...]

Ik had OP ook al gezegd dat het van Astennu was, van een Nederlandse tech community site. Ergens in die thread verderop staat mijn reactie. Beetje jammer dat hij het niet goed heeft gelezen.

EDIT: Sterker nog, die gast heeft meerdere topics hierover gemaakt. Een stuk of 3 ofzo. En dat allemaal om die zoete zoete karma binnen te harken. Beetje jammer dat hij niet gelijk aangeeft van wie de kaarten zijn of wat de source is.
Ja dat is inderdaad triest maar zo is de mens.... Profiteren over de rug van andere. gelukkig doet niet iedereen dat maar er zijn er genoeg die dat wel doen.
Het boeit mij opzich niet zo ik doe toch niets op 9GAG of Reddit. En ik weet zelf wel beter dat dat niet zijn verzameling is ;) maar het is wel netter om aan te geven waar je het vandaan gehaald hebt.

Het was wel leuk om sommige reacties te lezen. De een verklaart je voor gek. De ander denkt dat ik ze allemaal gekocht heb en gehouden heb. (maar dat is niet zo. Ik heb er veel gehad toen verkocht en later weer gekocht)
En weer een ander geeft aan zelf ook een aantal van die kaarten gehad te hebben.

+ natuurlijk wat nVidia fanboy's die het niets vinden en de nVidia versie willen zien :P

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 18-12-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
tracker72 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 02:52:
Ben meer benieuwd naar de gemiddelde performance en de minimale performance gain. ;)

Ben ook erg benieuwd wanneer DICE met hun lang verwachte Mantle (BF4) patch komt. Ze hebben nog minder dan 2 weken de tijd.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad ze hebben gezegd dat deze december 2013 uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ik weet niet zeker of ze dit nog gaat lukken gezien ze alles "on-hold' hebben gezet om de vele bugs te pletten... Laten we het hopen dat ze wel met Mantle verder zijn gegaan zodat we niet nog langer hoeven te wachten.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Astennu schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:51:
[...]

Het was wel leuk om sommige reacties te lezen. De een verklaart je voor gek. De ander denkt dat ik ze allemaal gekocht heb en gehouden heb. (maar dat is niet zo. Ik heb er veel gehad toen verkocht en later weer gekocht)
En weer een ander geeft aan zelf ook een aantal van die kaarten gehad te hebben.

+ natuurlijk wat nVidia fanboy's die het niets vinden en de nVidia versie willen zien :P
Mooi man om die oude kaarten weer te zien met die kleine koel blokjes! :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Hilbert heeft 'm ook: http://www.guru3d.com/art...directcuii_oc_review.html

In het kort: akoestisch/thermisch/prestatie gelijk aan 780 Ti. Alleen dan voor 100 Euro minder volgens Hilbert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:19:
[...]

Mooi man om die oude kaarten weer te zien met die kleine koel blokjes! :D
Ja echt een heel verschil met nu :) Ik wil ze nog in een mooie vitrine gaan zetten. Maar moet daar nog een keer iets moois voor vinden.
Werelds schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:31:
Hilbert heeft 'm ook: http://www.guru3d.com/art...directcuii_oc_review.html

In het kort: akoestisch/thermisch/prestatie gelijk aan 780 Ti. Alleen dan voor 100 Euro minder volgens Hilbert ;)
Ziet er goed uit. En op 1200-6000 ook erg snel. Niet zo snel als een 780 TI Super OC mja kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Bam 25euro goedkopere DisplayPort hub dan wat nu beschikbaar was:
http://eu.evga.com/produc...ies%20-%20Hardware&uc=EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

tracker72 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 02:52:
50k-80k draw calls ipv 10k-15k met DirectX is enorm :D. DirectX schaalt niet verder dan 5 cores door de overhead, bij Mantle heb je dit probleem dus niet.
Ik begrijp uit de presentatie dat ze ook meer richting raytracing aan het gaan zijn (ze kijken af bij de renderman render engine).
Dit is ook een van de dingen waar Carmack het over had dat game engines steeds meer naar raytracing zouden gaan groeien, alleen had hij het idee dat het nog wel een tijdje kon gaan duren. Volgens mij kwam dit terug in het volgende filmpje, een aanrader als je lightning in games interessant vind!
http://www.youtube.com/watch?v=IyUgHPs86XM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55
13.12 WHQL is uit:
http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+8+-+64

[ Voor 4% gewijzigd door mdcobra op 18-12-2013 23:18 ]

• DCG909
  • Laatst online: 18-09 20:49
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:13:
[...]

50k-80k draw calls ipv 10k-15k met DirectX is enorm :D. DirectX schaalt niet verder dan 5 cores door de overhead, bij Mantle heb je dit probleem dus niet.
Ik begrijp uit de presentatie dat ze ook meer richting raytracing aan het gaan zijn (ze kijken af bij de renderman render engine).
Dit is ook een van de dingen waar Carmack het over had dat game engines steeds meer naar raytracing zouden gaan groeien, alleen had hij het idee dat het nog wel een tijdje kon gaan duren. Volgens mij kwam dit terug in het volgende filmpje, een aanrader als je lightning in games interessant vind!
http://www.youtube.com/watch?v=IyUgHPs86XM
Hopelijk gaan ze ook Mantle toepassen bij CAD software :)
Want dat is nu volledig CPU bound bij Raytracing (leuke plaatjes voor verslagen etc.)

Die "demo" van starswarm ziet er wel leuk uit.
Volgens mij waren ze pas bij 6000 units toen ze het afkapten? ieder met een eigen AI en een eigen Firing solution :s
Ik vraag mij af hoe 100.000 eruit gaat zien :s

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Ben benieuwd naar echte benchmarks van BF met mantle patch.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DCG909 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:34:
[...]

Hopelijk gaan ze ook Mantle toepassen bij CAD software :)
Want dat is nu volledig CPU bound bij Raytracing (leuke plaatjes voor verslagen etc.)

Die "demo" van starswarm ziet er wel leuk uit.
Volgens mij waren ze pas bij 6000 units toen ze het afkapten? ieder met een eigen AI en een eigen Firing solution :s
Ik vraag mij af hoe 100.000 eruit gaat zien :s
Het was nog niet eens in mij opgekomen of het handig zou zijn met professionele toepassingen, maar nu jij erover begint... Nu zie je dat bij sculpting software dat modellen die uit miljoenen vertices bestaan traag worden, stel je voor ZBrush zonder die limitatie :o.

Ik hoop dat ze nog een screencapture van die demo uploaden want die schepen hadden volgens mij echt veel detail en een beamer doet zo'n demo geen recht.

• JT888
  • Laatst online: 19-09 18:37
Hier filmpje van de ASUS R9 290X DirectCU II OC

[ Voor 37% gewijzigd door JT888 op 19-12-2013 01:56 ]

• DCG909
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 01:26:
[...]

Het was nog niet eens in mij opgekomen of het handig zou zijn met professionele toepassingen, maar nu jij erover begint... Nu zie je dat bij sculpting software dat modellen die uit miljoenen vertices bestaan traag worden, stel je voor ZBrush zonder die limitatie :o.

Ik hoop dat ze nog een screencapture van die demo uploaden want die schepen hadden volgens mij echt veel detail en een beamer doet zo'n demo geen recht.
Dat detail viel mij idd ook op, maar volgens mij is dat ook redelijk makkelijk door raytracing.
op youtube heb je ergens een demo van intel (weet even niet of dat knights corner was of iets anders, dacht 50 cores) daar renderen ze een lambourgini (?) op fotorealistisch niveau, daar zie je ook over hoeveel rekenkracht daar voor nodig is :s (maar ook hoe mooi het kan zijn ;) )

• Gait
  • Laatst online: 19:39
Even een vraag, ik hoop dat deze hier gesteld mag worden.
Ik sta op het punt een nieuwe PC te bestellen, deze wil ik vervolgens volledig gaan waterkoelen.
Hierin wil ik een Sapphire R9 290 4GB gaan gebruiken, maar is het verstandig deze te bestellen of kan ik beter wachten op de non-reference kaarten ook al ga ik waterkoelen? Kan ik ergens lezen wat de verschillen nog meer zijn behalve de koeling?

• Astennu
Gait schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:55:
Even een vraag, ik hoop dat deze hier gesteld mag worden.
Ik sta op het punt een nieuwe PC te bestellen, deze wil ik vervolgens volledig gaan waterkoelen.
Hierin wil ik een Sapphire R9 290 4GB gaan gebruiken, maar is het verstandig deze te bestellen of kan ik beter wachten op de non-reference kaarten ook al ga ik waterkoelen? Kan ik ergens lezen wat de verschillen nog meer zijn behalve de koeling?
Dit is er meer een voor het ervaringen topic.
Er zullen ook versies komen zoals de PowerColor LCS die stock al een water blok hebben.

Non refferenced PCB's zijn vaak niet compatible met EK waterblokken dus daar zit je dan mee.
Ze hebben wellicht wel minder last van coilwhine.

Maar ik denk dat je met waterkoelen beter af bent met een refferenced kaart. Daar kan zeker een full cover EK blok op.

• DCG909
Filmpje gevonden :)
Voorbeeld is in lumion keyshot, dit kun je gebruiken voor bijv. 360 foto's van producten die je wel eens tegen komt.

http://youtu.be/ianMNs12ITc

Edit.
@Gait
Je kunt waarschijnlijk beter voor reference gaan...
Dan heb je gewoon veel meer keus (als de ek looks bijv. Niet bevalt)

[ Voor 29% gewijzigd door DCG909 op 19-12-2013 08:34 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hier filmpje van de ASUS R9 290X DirectCU II OC
Goh.. moooooi, maar wat zou de price premium zijn...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:55

henri8096

BIM is not a software!

Is de 13.12 nou incl. alle fixes die er in de 13.11 b9.5 zaten?
Of gooit deze je weer een aantal bèta's terug met alleen het WHQL stempeltje er als extraatje op?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De 13.12 WHQL is één build later dan 13.11 BETA 9.5, dus waarschijnlijk wel. Ik heb in ieder geval geen BSOD's meer gehad met deze driver tijdens BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Laatst online: 09-07 15:41
de mantle demo van oxide is erg indrukwekkend.

geen idee hoeveel van die reductie in CPU overhead zich gaat vertalen naar bijvoorbeeld BF4. frostbyte is een hele andere engine die al is geoptimaliseerd om NIET tegen die driver overhead aan te lopen, terwijl deze game juist is gemaakt om dat zo veel mogelijk te doen.

maar alle beetjes helpen want bij mij zit de cpu vaak over de 90% (en dan kan ik de map op 2de scherm gebruiken wel vergeten, dat is dan altijd net te veel).

[ Voor 44% gewijzigd door Countess op 20-12-2013 15:50 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 11:13
Gepost in een ander topic, maar misschien een repost hier waard:

Overclockers.co.uk biedt de Gigabyte Radeon R9 290 OC WindForce 4096MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card (GV-R929OC-4GD) al aan via een pre-order. Levering vindt plaats begin januari. Ietwat aan de prijs a 390 pond + verzendkosten (466 euro), maar heb toch maar een bestelling geplaatst! Ben 19e op de bestellijst dus zou m begin januari moeten hebben

Ook worden er al prijzen gegeven voor de ASUS directCU II R290x (£499 GBP) versie en MSI gaming edition R290 (£379 GBP).

Misschien de moeite waard voor diegenen die er als eerste bij willen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DCG909 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:32:
Filmpje gevonden :)
Voorbeeld is in lumion keyshot, dit kun je gebruiken voor bijv. 360 foto's van producten die je wel eens tegen komt.

http://youtu.be/ianMNs12ITc
w00t! Matrox G200E POWERRR :D Die kaart is iets van 10 jaar ouder dan de Nehalem CPU's die daar worden gebruikt ?! LOL! _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Bij Computerbase hebben ze al een aantal van de custom R9 290X modellen aan een test onderworpen.

In deze test komt de Gigabyte er zeer goed uit. Niet altijd de snelste (de ASUS DCII is soms nipt sneller) maar zeker wel de stilste in idle modus. Jammer dat hij dan juist weer zo luid is onder load.

De Saphire Tri-X scoort wel heel goed als het op geluid onder load, temperatuur en vasthouden van max clock aankomt.

http://www.computerbase.d...e-radeon-r9-290x-im-test/

[ Voor 22% gewijzigd door Lord Maximus op 24-12-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Laatst online: 05-09 09:47
Lord Maximus schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:01:
Bij Computerbase hebben ze al een aantal van de custom R9 290X modellen aan een test onderworpen.

In deze test komt de Gigabyte er zeer goed uit. Niet altijd de snelste (de ASUS DCII is soms nipt sneller) maar zeker wel de stilste in idle modus.

http://www.computerbase.d...e-radeon-r9-290x-im-test/
Ja, maar als ik me niet vergis is die niet 1 van de stilsten, en is dat voor velen het grote struikelblok geweest om niet een reference R9 290 aan te schaffen.
(correct me if i'm wrong, mijn duits is namelijk bar slecht)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:00

TNJ

Frugalite

Potame schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:14:
[...]

Ja, maar als ik me niet vergis is die niet 1 van de stilsten, en is dat voor velen het grote struikelblok geweest om niet een reference R9 290 aan te schaffen.
(correct me if i'm wrong, mijn duits is namelijk bar slecht)
Tja, in de Über-stand krijgen de dB meters of oren op 1m afstand 60dB te verwerken, maar bij een temperatuur van 87C, terwijl de ASUS 55dB voor 94C produceert.

Het zou mooi zijn geweest als ze gekeken hadden hoeveel dB "slechts" nodig was geweest om de Gigabyte ook op 94C te houden. Dan heb je een vergelijking van de prestaties van de HSF.

Dus niet echt een pijl op deze review te trekken, vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:11:
De 13.12 WHQL is één build later dan 13.11 BETA 9.5, dus waarschijnlijk wel. Ik heb in ieder geval geen BSOD's meer gehad met deze driver tijdens BF4.
Met de 7990 stottert BF4 als een gek. Het lijkt net of je maar 35 FPS hebt. Als ik CF uit zet door naar Borderless ipv Fullscreen mode te gaan loopt het ineens super soepel.

De FPS was volgens mij wel 60. Dus Frame pacing lijkt niet lekker te werken :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Om daarop in te haken: ik heb sinds die week toch redelijk wat uren gespeeld (ik gok gemiddeld 3u per dag) en ik heb tweemaal een BSOD gehad. Nu is het wel nog steeds BF4 dus geen idee in wat voor mate de driver daar de oorzaak van was, áls het de GPU driver was die de BSOD veroorzaakte (deze foutcode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Astennu schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:28:
[...]

Met de 7990 stottert BF4 als een gek. Het lijkt net of je maar 35 FPS hebt. Als ik CF uit zet door naar Borderless ipv Fullscreen mode te gaan loopt het ineens super soepel.

De FPS was volgens mij wel 60. Dus Frame pacing lijkt niet lekker te werken :\
Ik heb v-sync uitgezet, en gebruik de 32 bits versie van de game en alles werkt schitterend op mijn 7990, een wereld van verschil. Vooral de 64-bits versie veroorzaakte bij mij GPU spikes en erg niet-soepele gameplay. 32 bits werkt als een tiet, en ik zie tot nog toe geen verschil met de 64 bits versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
Oke,

Net zag ik op de Alternate website de status van de Gigabyte GV-R929OC-4GD van leverbaar binnen 1 - 2 dagen verspringen naar direct leverbaar. Gelijk gebeld naar Alternate of ze deze kaart op voorraad hadden, 1 exemplaar dus....gelijk besteld en in de auto gesprongen.

Zal na het eten even wat foto's maken van deze hele grote en hele zware kaart.

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0727.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0728.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0729.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0730.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0733.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0737.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Flex op 27-12-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Mooi hoor! Heb zelf oudere (nvidia) versie met Windforce cooler. Super tevreden, lekker stil :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Flex schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:48:
Oke,

Net zag ik op de Alternate website de status van de Gigabyte GV-R929OC-4GD van leverbaar binnen 1 - 2 dagen verspringen naar direct leverbaar. Gelijk gebeld naar Alternate of ze deze kaart op voorraad hadden, 1 exemplaar dus....gelijk besteld en in de auto gesprongen.
Ah jij was het dus :)

Ik twijfelde te lang, zat er aan te denken om te bellen of het ook echt klopte dat hij direct leverbaar was.

Veel plezier met je kaart in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
S.J_84 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:29:
[...]

Ah jij was het dus :)

Ik twijfelde te lang, zat er aan te denken om te bellen of het ook echt klopte dat hij direct leverbaar was.

Veel plezier met je kaart in ieder geval.
Ik zag echt de status veranderen in direct leverbaar :)
Bellen, schoenen aan...autosleutels pakken en richting Ridderkerk.

Nog een paar foto's qua afmetingen, de kast is een Fractal Design Define R4.
De oude kaart is een R5850 Twin Frozr II, een upgrade was dus echt nodig :P

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0739.JPG

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0740.JPG

Afbeeldingslocatie: http://aogphotos.com/tweakers/various/IMG_0743.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het einde van het artikel geeft het wel zeer mooi weer:
In the long run, no one benefits from this kind of bifurcated market — especially not end users.
We zullen wel zien hoe het evolueert maar het laatste dat we nodig hebben is om degelijke PC games te maken (op nvidea & amd) dat het (nog) duurder wordt voor de game developers. Nu merk je al dat wij gewoon een simpele console port krijgen met niet al te veel aandacht voor PCs :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus Nvidia GameWorks = AMD Mantle ?
Als dat zo is, zie ik er geen probleem mee, maar spijtig dat Nvidia niet koos om Mantle te gebruiken. Maar zo kennen we Nvidia wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Phuncz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:12:
Dus Nvidia GameWorks = AMD Mantle ?
Als dat zo is, zie ik er geen probleem mee, maar spijtig dat Nvidia niet koos om Mantle te gebruiken. Maar zo kennen we Nvidia wel.
Nee, hoe kom je daar nu bij?

Mantle is een API, zoals D3D/DC, OGL/OCL, CUDA, en zo voort. GameWorks is een stel kant en klare effecten die je kunt gebruiken in een engine; GameWorks zelf maakt alsnog gebruik van de eerder genoemde APIs. GW is hetzelfde soort zooi als PhysX; developers kunnen het gebruiken, maar hebben geen enkele controle over hóe het z'n werk doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Werelds op 28-12-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:00

TNJ

Frugalite

Daarbovenop komt dat GW libraries gesloten zijn. AMD kan drivers niet aanpassen op deze "hapklare brokken", waardoor ze bij games die deze gebruiken een "performance penalty" hebben.

[EDIT] maar de link naar ExtremeTech had Help!!! al gepost hierboven.

[ Voor 25% gewijzigd door TNJ op 28-12-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

|:( :') :N

Ik had ook weer niet anders verwacht van Nvidia, verklaard ook waarom Tim Sweeney niet enthausiast was over Mantle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
TNJ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:12:
Daarbovenop komt dat GW libraries gesloten zijn. AMD kan drivers niet aanpassen op deze "hapklare brokken", waardoor ze bij games die deze gebruiken een "performance penalty" hebben.

[EDIT] maar de link naar ExtremeTech had Help!!! al gepost hierboven.
Bah dit is wel heel erg smerig. Het ergste is waarschijnlijk dat ze het gaat lukken ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Waar blijft de BF4 Mantle patch nou?

Nou weet ik wel dat BF4 problemen kende maar a. deze zijn inmiddels grotendeels opgelost en b. het team dat Mantle moet implementeren staat waarschijnlijk los van de game-bug oplossers.

Ik mag toch niet hopen dat AMD te hoge verwachtingen heeft gewekt om de gcn kaarten te promoten, en nu de patch tot in den treure uit gaat stellen om de "mythe" nog even in stand te houden.
Niemand mag natuurlijk weten dat die 20-40% slechts 2-4% is...

Edit: Zie nu net dat Mantle officieël is uitgesteld naar januari:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1799356

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 31-12-2013 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Hadespuiter.

BF4 mantle is uitgesteld door Dice/EA, om eerst de basegame te fixen, alles is uitgesteld tot dat gebeurt is.

Ik zit persoonlijk meer te wachten op de "demo" van oxide gaming :)
Raytracing based gaming met 100K units is imo heeel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
CES 2014 zou wel wat benches op moeten leveren en CES begint volgende week dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
.... dan zit ik in belgië..... Hopelijk is het internet daar goed genoeg en heb ik 's avonds nog puf over om het te zien.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat er een nieuwe API komt, maar aan de andere kant opent dit ook de deur voor Nvidia om hetzelfde te doen, waardoor er weer fragmentatie plaats kan gaan vinden...

Is het mogelijk om bijv. in de engine onderscheid te maken tussen de AMD API en dan een Nvidia API, waarbij dezelfde functies aangesproken worden, maar dan in de native calls van de respectievelijke API, zodat je iets als DirectX niet meer nodig hebt. Dan zou je geen limitering meer hebben door DirectX zoals nu het geval lijkt te zijn.
(Ik weet niet of ik het goed heb, maar zoiets maak ik op uit de presentatie van Oxide gaming, dat DirectX de bottleneck is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als ik de presentatie van Oxide gaming goed begrepen heb hebben zij een beetje een interface laag tussen hun engine en DirectX. Om dus de Mantle API te moeten ondersteunen moeten zij "gewoon" een andere interface laag schrijven (zij haalde aan dat dit zo een 4500 regels code was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcM88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jU7pyPq.jpg
Wat een groot verschil is dat! Bron
Edit: de kaart in het rood is zo te zien revisie 1.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcM88 op 02-01-2014 14:48 ]

D3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
Iemand hier die weet of er al wat over de volgende generatie (pirate islands) bekend is mbt release?
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]