[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Redondo1982
Kijk ook de instelling even na.
Had het vorige maand dat plotseling Windows vond dat hij de sim moest beheren IPV Vodafone... Resultaat geen verbinding.

Had Windows ook meteen de vf instellingen naar niet roamen gezet, dus het koste iets moeite om er achter te komen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
neeecht schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:00:
@robertwebbe klinkt een beetje zweverig allemaal.
Volgens mij zijn alle moderne radios SDR tegenwoordig.

SDR = Software Defined Radio.
Je maakt zelf regelmatig foto's van alle aparte RRU's. Simpele, eenvoudige en vooral hobbymatige apparatuur is tegenwoordig vaak SDR. Professionele apparatuur heeft veel frequentiespecifieke filters en versterkers nodig, temeer omdat de signalen elkaar niet in de weg moeten gaan zitten. Dat gebeurt soms al, als er ergens een rotte combiner of slechte connector tussen zit, laat staan als de belangrijke filters helemaal worden weggelaten.

Het, zoals in het artikel besproken, "omzetten van hardwarematige functies naar softwarematig" is van volstrekt andere orde dan SDR

Natuurlijk komen er steeds meer gecombineerde RRU's die bijvoorbeeld 700, 800 en 900 tegelijk kunnen maken, maar inwendig nog steeds op basis van frequentie(band)specifieke filtering, anders gaat het echt-niet werken. Het is ook niet voor niets dat die combi-RRU's loodzwaar zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
jack zomer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:17:
@Redondo1982
Kijk ook de instelling even na.
Had het vorige maand dat plotseling Windows vond dat hij de sim moest beheren IPV Vodafone... Resultaat geen verbinding.

Had Windows ook meteen de vf instellingen naar niet roamen gezet, dus het koste iets moeite om er achter te komen.
Hij zit bij mij in een iPad. Drie dagen geleden alles nog normaal, maar de dag erna geen enkel bereik. Nu alleen nog EDGE. Ik krijg een nieuwe sim opgestuurd. Ik heb alles al gedaan, en normaliter heb ik de helpdesk ook niet nodig. Echter nu weet ik bijna wel zeker dat de sim overleden is.

Bedankt voor je hulp iig _/-\o_

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:13
neeecht schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:00:
@robertwebbe klinkt een beetje zweverig allemaal.
Volgens mij zijn alle moderne radios SDR tegenwoordig.

SDR = Software Defined Radio.
Het gaat verder dan dat. Die CPRI interfaces waar je op doelt tussen baseband en RU zijn wel deels gestandaardiseerd, maar ORAN gaat ook over de basebands en andere verbindingsapparatuur. Generieke gestandaardiseerde hardware waar je bepaalde software op kan draaien. (Alle interfaces tussen apparatuur zijn al grotendeels gestandaardiseerd als onderdeel van de 3G/4G/5G specs, zie hoe bijvoorbeeld Huawei en Ericsson masten zonder problemen naast elkaar werken op een core van een derde leverancier). Er zijn ook al een aantal opties voor de 5G gNB CU, waar deze centraal in een datacenter hangen op 'normale' serverhardware waar een deel van de baseband verwerking of andere berekeningen op specifieke hardware zoals GPU, FPGA of custom silicon kan gebeuren. Je haalt daarmee een deel van de complexiteit bij de masten zelf weg en hebt je capaciteit gecentraliseerd en kunt op plekken waar het nodig is bijschalen. Dat laatste is overigens niet echt ORAN specifiek, maar ook onderdeel van de 5G specificatie.

Dat is in ieder geval de theoretische beschrijving. Hoeveel we daarvan in de praktijk gaan zien is de vraag. Sowieso is het netwerk achter de zendmasten vrij onzichtbaar voor ons waar we, los van enkele gesprekken met mensen in de industrie of artikelen online, niet veel van meekrijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door jk-5 op 29-10-2020 16:02 ]

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:34
Kan mijn vodafone abbo verlengen en via via kwam ik op de friends en family pagina van Vodafone maar zie dat je een code nodig hebt om te bestellen. Iemand een code? mag per pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

kraats

Ik rol

@tukker053 ik zie er toevallig net één staan in fsfikke in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Code is gekoppeld aan mailadres waarmee besteld moet worden. Zal niet werken dus. Dit topic is dan beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 08-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10 20:49
Twee weken geleden gekeken of het interessant is om over te stappen van KPN naar Vodafone. Heb in totaal 3 abonnementen die dan meegaan. Toen was het voor 1 abonnement goedkoper en de andere twee per maand duurder maar kreeg wel meer. Dat hebben ze echter niet nodig want de inhoud van de abonnementen voldoet nog prima bij KPN alleen worden steeds duurder lijkt het wel..

Nu zit ik weer op de website van Vodafone Friends & Familiy te kijken en nu zijn de prijzen gedaald, zou het interessant zijn om nu over te stappen of juist nog even te wachten tot Black Friday?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9bEJuIggupALOJ_1bJhE_A-2VM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3j3QF3EDA6tjvZssUwdGxHhS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-10 17:35
Jordyz schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:37:
Twee weken geleden gekeken of het interessant is om over te stappen van KPN naar Vodafone. Heb in totaal 3 abonnementen die dan meegaan. Toen was het voor 1 abonnement goedkoper en de andere twee per maand duurder maar kreeg wel meer. Dat hebben ze echter niet nodig want de inhoud van de abonnementen voldoet nog prima bij KPN alleen worden steeds duurder lijkt het wel..

Nu zit ik weer op de website van Vodafone Friends & Familiy te kijken en nu zijn de prijzen gedaald, zou het interessant zijn om nu over te stappen of juist nog even te wachten tot Black Friday?

[Afbeelding]
Ik meen dat de nieuwe ronde Vodafone Runners t/m 30 november 2020 duurt, dus dat zou dan incl. Black Friday zijn. Ik betwijfel dan of het goedkoper gaat worden dan dit. Je krijgt nu 2x €5 korting: 1x via F&F en 1x voor Ziggo combi.
Zonder verdere acties (standaard) is het €3 voor F&F en €5 voor Ziggo.

Volgens mij gaan ze zelden boven deze kortingsbedragen zitten. Volgens mij heb ik het maar 1x gezien dat de F&F korting €7 was, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
WiseDise schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:14:
[...]

Ik meen dat de nieuwe ronde Vodafone Runners t/m 30 november 2020 duurt, dus dat zou dan incl. Black Friday zijn. Ik betwijfel dan of het goedkoper gaat worden dan dit. Je krijgt nu 2x €5 korting: 1x via F&F en 1x voor Ziggo combi.
Zonder verdere acties (standaard) is het €3 voor F&F en €5 voor Ziggo.

Volgens mij gaan ze zelden boven deze kortingsbedragen zitten. Volgens mij heb ik het maar 1x gezien dat de F&F korting €7 was, maar pin me er niet op vast.
Jaa inderdaad, dat was ook een beetje mijn conclusie.. Vond het ook al behoorlijk wat want had eigenlijk niet verwacht dat F&F mee zou dalen in prijs met de ronde Vodafone Runners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:16:
[...]

Jaa inderdaad, dat was ook een beetje mijn conclusie.. Vond het ook al behoorlijk wat want had eigenlijk niet verwacht dat F&F mee zou dalen in prijs met de ronde Vodafone Runners.
Zou je niet dan alle abbo's bij kpn laten? En dan unlimited alles zelfs in EU is het "onbeperkt" na 25gb krijg je beperkte snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:27:
[...]

Zou je niet dan alle abbo's bij kpn laten? En dan unlimited alles zelfs in EU is het "onbeperkt" na 25gb krijg je beperkte snelheid
Dat zou ik wel willen want ik betaal nu voor 1 abonnement €25,- voor de ander €19,- en voor een kleiner abonnement €9,-

Voor het abonnement van 25 euro krijg ik nu bij KPN 10GB internet en onbeperkt bellen. Ik heb echter geen KPN thuis, voorheen kwam ik in aanmerking voor die korting op mobiele abonnementen maar tegenwoordig als ik een nieuw contract wil afsluiten zeggen ze doodleuk, u heeft geen KPN thuis dan krijgt u de korting ook niet.

Sinds dat die Hussel abonnementen er zijn heeft het voor mij geen zin meer om te kijken naar KPN want die zijn gewoon veelste duur voor hetgeen wat je er voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:31:
[...]

Dat zou ik wel willen want ik betaal nu voor 1 abonnement €25,- voor de ander €19,- en voor een kleiner abonnement €9,-

Voor het abonnement van 25 euro krijg ik nu bij KPN 10GB internet en onbeperkt bellen. Ik heb echter geen KPN thuis, voorheen kwam ik in aanmerking voor die korting op mobiele abonnementen maar tegenwoordig als ik een nieuw contract wil afsluiten zeggen ze doodleuk, u heeft geen KPN thuis dan krijgt u de korting ook niet.

Sinds dat die Hussel abonnementen er zijn heeft het voor mij geen zin meer om te kijken naar KPN want die zijn gewoon veelste duur voor hetgeen wat je er voor krijgt.
Tjah voor niets gaat de zon op... Het is het ene of het ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:33:
[...]

Tjah voor niets gaat de zon op... Het is het ene of het ander
Jup maar dat wil niet zeggen dat ik altijd maar meer moet betalen als het ergens anders goedkoper kan :P
Ben 10 jaar bij Vodafone abonnementhouder geweest maar toen ik 3 jaar geleden overstapte was KPN stukken goedkoper. Het blijft ook een beetje een momentopname en ben het met je eens, kunt wel iedere keer voor euro overstappen maar op een gegeven moment is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:44:
[...]

Jup maar dat wil niet zeggen dat ik altijd maar meer moet betalen als het ergens anders goedkoper kan :P
Ben 10 jaar bij Vodafone abonnementhouder geweest maar toen ik 3 jaar geleden overstapte was KPN stukken goedkoper. Het blijft ook een beetje een momentopname en ben het met je eens, kunt wel iedere keer voor euro overstappen maar op een gegeven moment is het ook goed.
Geen een andere provider in NL bied voor mobiel bied het zelfde onbeperkt aan als kpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-10 16:36
Dit topic gaat over ervaringen van Vodafone @Verwijderd. Ervaringen over KPN kun je beter in dat topic zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:18
Jordyz schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:31:
[...]

Is Red together abbo niks voor jou als je met 3 mensen bent? https://directsales.vodafone.nl/together#calculate Je hebt dan 200GB die je kan onderverdelen onder 3 abbo's mits je ziggo voor thuis hebt natuurlijk. Je bent dan 38,50 euro per maand kwijt maar het is volgens mij wel een 2 jarig abbo. Veel meer en goedkoper dan je nu krijgt natuurlijk + een extra zender pakket bij ziggo (als je dat interesseert natuurlijk).
  • Onbeperkt bellen en sms'en in Nederland.
  • + 100 minuten bellen vanuit Nederland naar de EU.
  • Onbeperkt bellen en sms'en vanuit de EU naar Nederland en de EU.
  • 50 GB data in Nederland, vanaf 2 personen wordt dit aantal verdubbeld en geniet je samen van 1 grote databundel.
  • Heb je al Internet van Ziggo? Dan krijg je volop extra voordelen: korting op alle abonnementen en dubbele data.
  • 5G - nu al bij Vodafone.
  • Data en bellen in de EU uit je bundel. In de EU kun je 20 GB data per persoon gebruiken.
  • Géén aansluitkosten t.w.v. € 25 alleen bij Friends & Family!

[ Voor 27% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-11-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dutchnltweaker schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:36:
[...]

Is Red together abbo niks voor jou als je met 3 mensen bent? https://directsales.vodafone.nl/together#calculate Je hebt dan 200GB die je kan onderverdelen onder 3 abbo's mits je ziggo voor thuis hebt natuurlijk. Je bent dan 38,50 euro per maand kwijt maar het is volgens mij wel een 2 jarig abbo. Veel meer en goedkoper dan je nu krijgt natuurlijk + een extra zender pakket bij ziggo (als je dat interesseert natuurlijk).

[...]
Thanks! Inderdaad daar neig ik nu meer naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jordyz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:39:
[...]

Thanks! Inderdaad daar neig ik nu meer naar toe.
Want als je de laagste 2 abbos pakt voor 10 euro (weet niet wat die 2 andere nu hebben) en je pakt voor jouzelf 20gb ben je 39 Euro per maand kwijt aan het einde van de rit, dan is die red together toch een mooiere en betere deal. Zo kan je altijd bepalen hoeveel die gene qua GB kan hebben en hoef je geen zorgen te maken over die limiet. Dan is die Red together in de long run voordelig, zeker ten opzichte wat het nu is. Scheelt je toch 174 euro op een jaarbasis (53-38,50=14,50*12=174), is toch weer een mooi bedragje wat je bespaart :).

[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-11-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:00:
[...]

Want als je de laagste 2 abbos pakt voor 10 euro (weet niet wat die 2 andere nu hebben) en je pakt voor jouzelf 20gb ben je 39 Euro per maand kwijt aan het einde van de rit, dan is die red together toch een mooiere en betere deal. Zo kan je altijd bepalen hoeveel die gene qua GB kan hebben en hoef je geen zorgen te maken over die limiet. Dan is die Red together in de long run voordelig, zeker ten opzichte wat het nu is. Scheelt je toch 174 euro op een jaarbasis (53-38,50=14,50*12=174), is toch weer een mooi bedragje wat je bespaart :).
Jaa klopt, ander heeft inderdaad abonnement van 10 euro waar ik iedere keer 2gb data overzet op mijn abonnement, nog iemand heeft abonnement voor 16 euro voor 3GB data en onbeperkt bellen.

25 + 16 + 10 = 51 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jordyz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:26:
[...]

Jaa klopt, ander heeft inderdaad abonnement van 10 euro waar ik iedere keer 2gb data overzet op mijn abonnement, nog iemand heeft abonnement voor 16 euro voor 3GB data en onbeperkt bellen.

25 + 16 + 10 = 51 euro
Bij KPN neem ik aan? Ahzo, tja lastige keuze. Dan nog scheelt het je nog 150 Euro op een jaar basis in totaal. Is toch niet maar een paar Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:39:
[...]

Bij KPN neem ik aan? Ahzo, tja lastige keuze. Dan nog scheelt het je nog 150 Euro op een jaar basis in totaal. Is toch niet maar een paar Euro.
Jaa inderdaad en ik merkte ook bij Vodafone dat de prijzen eigenlijk nagenoeg hetzelfde zijn (1 abonnement wordt iets goedkoper de ander iets duurder) maar de inhoud van de pakketten zijn totaal anders.

Bij Vodafone krijg je veel meer waarvoor je betaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Wat betreft de uitrol van 700MHz bestaat al zeker een jaar een layout waar ze rekening houden met het toevoegen van 700MHz. Ik heb nooit echt een goede foto kunnen maken, maar ik kwam een paar weken geleden in Almere eentje tegen waar je het mooi kunt zien. In dit geval is het een site met 800, 900, 1800 en 2600MHz, zonder 2100MHz dus. Bij de sites met 2600MHz zijn 1800MHz en 2600MHz meestal 4T4R. 2100MHz is (bijna) altijd nog gewoon 2T2R als het aanwezig is.

Deze antenne is de Huawei AOC4518R0v06, of vergelijkbare variant, met 3 low-band antennes en 5 high-band antennes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M263lFXory-uGLmJ-TgVJ6qtVY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NwPXXdwbMqVUasv34R85H4VR.png?f=fotoalbum_large

Op de volgende foto (kwaliteit is helaas niet heel goed, maar je kunt het wel zien) zie je dat ze de twee poorten van 1 low-band antenne nog vrij hebben gelaten. Als ze geen plannen hebben om 700MHz in te zetten op deze manier is het logischer om de variant met maar 2 low-band antennes te kiezen omdat daarvan veel meer verschillende varianten bestaan, en je daarmee extra ruimte houdt voor 1400MHz en/of 2100MHz. Je ziet ook dat in deze foto 2 high-band poorten zijn vrijgelaten. Doorgaans sluiten ze hier de 2100MHz band op aan, maar deze twee poorten ondersteunen ook 1400MHz. Als ze moeten kiezen tussen deze twee banden is voor capaciteit 2100MHz natuurlijk logischer, omdat ze daarop meer spectrum hebben, en het een FDD band is in plaats van SDL. Beide banden met een combiner zijn natuurlijk ook gewoon een optie.

Dit exacte type antenne gebruiken ze in ieder geval al sinds begin dit jaar, ook op sites zonder 2600MHz. Voor die laatste variant zie je deze antennes maar zelden.

Voor 800MHz gebruiken ze een ERS2217 (de kleine bovenaan), 900MHz een 2219 (de grote bovenaan). Voor 1800MHz en 2600MHz weet ik het niet helemaal zeker, het zijn in ieder geval verschillende zenders omdat een van de twee dikker is (de ondersten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3rcnPU7ang8jKOUlErM0OptglA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2vhaPqemaVjTRsX8VWaiEHr.jpg?f=fotoalbum_large

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft weer een update geplaatst. 55 nieuwe locaties en 58 aangepaste locaties. De uitrol van 1800MHz gaat verder om overal 5G aan te kunnen bieden.

https://www.antenneforum....date-25-november-2020/206

Zelf zat ik ook nog eens te kijken voor evt. opnieuw een overstap naar Vodafone, echter men lijkt zowel particulier als zakelijk geen data-sims meer aan te bieden, en de losse data-abo's zijn echt veel te duur. Zijn hier (werkbare) oplossingen voor?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
@Sorcerer8472 Dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel data je nodig hebt. De meeste mensen gebruiken de telefoon als hotspot dus zullen niet vaak een data sim nemen.

• jack zomer
  • Niet online
@Sorcerer8472 red together
1 abbo voor je gsm.
1 abbo voor de laptop

42euro nog wat voor 200gb

Verwijderd

jack zomer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:28:
1 abbo voor je gsm.
1 abbo voor de laptop

200gb is niet bepaald voor voor een laptop, tenzij je er alleen wat mail verkeer mee doet

• jack zomer
  • Niet online
Klopt maar het is wel het alternatief op de Vodafone data sim
En dat was ook geen vervanger voor een vaste lijn, was alleen maar een makkelijke manier om onderweg internet te hebben voor de basis dingen.
Ik heb deze gelukkig nog steeds, met maar 40gb uit een bundel.

Helaas is het nieuwe systeem kwa voorwaarde een verslechtering. Dus ik blijf mijn 40bundeltje maar houden.

Maar als ik nu vandaag een nieuw iets moet voor mij gsm en laptop voor onderweg gebruik, dan zal het toch together worden.

jongetje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:16:
@Sorcerer8472 Dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel data je nodig hebt. De meeste mensen gebruiken de telefoon als hotspot dus zullen niet vaak een data sim nemen.
Ik doe dat niet graag omdat de accu een stuk sneller leeg gaat dan en ik dan niet de hele dag doorkom.
jack zomer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:28:
1 abbo voor je gsm.
1 abbo voor de laptop

Bij KPN is het een tientje minder voor 15 GB. Meer heb ik niet nodig. Meer dan 2 GB op m'n tablet wel zo nu en dan en da's het maximale wat nog een beetje betaalbaar is bij Vodafone.

Maar blijkbaar is een data-abo niet meer rendabel voor Vodafone ofzo? Vind het wel raar, ik denk dat best wel wat mensen wat over zouden hebben voor een extra sim voor hun tablet en smartwatch, en dat vanuit één bundel. Ik zou daar 5 euro per maand voor overhebben, per device.

• jack zomer
  • Niet online
Idem. Mede daarom blijf ik mij oude abbo houden.
Met red together zou ik wel 200gb hebben, maar max 25in de EU.
Nu heb ik 40gb maar wel alle 40 in de EU..

En ja. Een trippel header f1 kijken kan alleen met planning en dat hij net zoals nu in nov en dec valt.

Voor smartwatch en bv autoradio en andere dingen met weinig verbruik is red together niet interessant, dan was het oude systeem beter.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:55
jack zomer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:50:
Idem. Mede daarom blijf ik mij oude abbo houden.
Met red together zou ik wel 200gb hebben, maar max 25in de EU.
Nu heb ik 40gb maar wel alle 40 in de EU..

En ja. Een trippel header f1 kijken kan alleen met planning en dat hij net zoals nu in nov en dec valt.

Voor smartwatch en bv autoradio en andere dingen met weinig verbruik is red together niet interessant, dan was het oude systeem beter.
Je hebt dus een Red abonnement (2x 20GB icm Ziggo)?
Zo ja, dan kun je van die 40GB maar 20GB binnen de EU gebruiken.
Red abonnement

Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 20 GB. Als je Ziggo-klant bent, verdubbelen we dit tot 40 GB. Van die 40 GB kun je 20 GB in de EU gebruiken.

Bron

• jack zomer
  • Niet online
Ja en nee.

Oud abbo, andere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Ik heb een paar vragen over Red Unlimited, ik hoop dat iemand kan helpen.

Wat gebeurd er bij Red Unlimited als je niet aanvult na 5GB? Stopt de verbinding, of gaat ‘ie door op lage snelheid?
Kun je je verbruik (per dag) bijhouden via de app?
Is het pas mogelijk om na 100% van 5GB aan te vullen, of al eerder?
Word je gewaarschuwd per sms of via een pushbericht van de app?

//edit: ik bedoel natuurlijk na 6GB, de eerste aanvuller activeert VF.

[ Voor 17% gewijzigd door WiseDise op 01-12-2020 20:44 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raoulj
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 16:11
Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:45:
[...]

Ik doe dat niet graag omdat de accu een stuk sneller leeg gaat dan en ik dan niet de hele dag doorkom.

[...]

Bij KPN is het een tientje minder voor 15 GB. Meer heb ik niet nodig. Meer dan 2 GB op m'n tablet wel zo nu en dan en da's het maximale wat nog een beetje betaalbaar is bij Vodafone.

Maar blijkbaar is een data-abo niet meer rendabel voor Vodafone ofzo? Vind het wel raar, ik denk dat best wel wat mensen wat over zouden hebben voor een extra sim voor hun tablet en smartwatch, en dat vanuit één bundel. Ik zou daar 5 euro per maand voor overhebben, per device.
Je kan dit proberen eventueel. MultiSim/extra data sim is mogelijk bij Red Pro en volgens mij gratis bij Elite..

"75GB data & onbeperkt bellen in NL en EU I Vodafone Business" https://www.vodafone.nl/z.../abonnement/red-pro-elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10 09:48
Zijn de prijzen ineens omhoog geschoten? Niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raoulj schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:11:
[...]

Je kan dit proberen eventueel. MultiSim/extra data sim is mogelijk bij Red Pro en volgens mij gratis bij Elite..

"75GB data & onbeperkt bellen in NL en EU I Vodafone Business" https://www.vodafone.nl/z.../abonnement/red-pro-elite
Dus het kan wel maar is alleen via de klantenservice aan te vragen? Hoe heb je dit gevonden?

Ben ook wel benieuwd wat de nieuwe abo's gaan brengen trouwens, zit dat er niet ook binnenkort aan te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
PlayerGoods schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:00:
Zijn de prijzen ineens omhoog geschoten? Niet normaal!
Heb je niet toevallig naar de prijzen gekeken tijdens de Runners periode? Dit zijn nu weer de 'normale' prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 16:11
Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:27:
[...]

Dus het kan wel maar is alleen via de klantenservice aan te vragen? Hoe heb je dit gevonden?

Ben ook wel benieuwd wat de nieuwe abo's gaan brengen trouwens, zit dat er niet ook binnenkort aan te komen? :)
Just google it ;)

Klopt, volgens mij kan je MultiSim aanvragen bij al je Red Pro abonnementen (meerprijs) en is hij gratis inbegrepen bij Red Pro Elite. Red Pro Elite moet via klantenservice/zakelijke sales wel gewoon mogelijk zijn. Nieuwe abonnementen zijn er bijna ieder jaar, dus laat je verrassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:11
is er nog een manier om vodafone onder de aandacht te brengen dat er op een bepaalde locatie echt serieus iets mis is?

Ik krijg op postcode 2421 echt dramatische lage snelheden op mijn 4g/5g verbinding (denk aan 2mbit) en bijna tot geen bel mogelijkheid (dit nummer is niet in gebruik)

6 km verder op op postcode 2445 gewoon volle bak verbinding voor zowel data als bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@fredgroes meld het bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
natuurlijk. gedaan maar ik was benieuwd of er via deze weg ook nog een mogelijkheid was om het onder de aandacht te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:30

RSB

fredgroes schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:16:
is er nog een manier om vodafone onder de aandacht te brengen dat er op een bepaalde locatie echt serieus iets mis is?

Ik krijg op postcode 2421 echt dramatische lage snelheden op mijn 4g/5g verbinding (denk aan 2mbit) en bijna tot geen bel mogelijkheid (dit nummer is niet in gebruik)

6 km verder op op postcode 2445 gewoon volle bak verbinding voor zowel data als bellen
Ook ik heb moeite om dekkingsproblemen bij Vodafone onder de aandacht te brengen.
Heb al 4x de melding gemaakt en krijg steeds terug dat de dekkingskaart groen is en het zou moeten werken.......
Ook lukt het maar niet om iemand te pakken te krijgen bij de klantenservice die verder komt dan "ja dan moeten we de netwerk check door lopen." |:(

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• fredgroes
RSB schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:40:
[...]

Ook ik heb moeite om dekkingsproblemen bij Vodafone onder de aandacht te brengen.
Heb al 4x de melding gemaakt en krijg steeds terug dat de dekkingskaart groen is en het zou moeten werken.......
Ook lukt het maar niet om iemand te pakken te krijgen bij de klantenservice die verder komt dan "ja dan moeten we de netwerk check door lopen." |:(
die heb ik inmiddels doorlopen en inmiddels antwoord via de mail (ondanks aangegeven van via de telefoon antwoord krijgen) van ja we hebben problemen op deze locatie en we kunnen het niet op korte termijn verhelpen....

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
fredgroes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:14:
[...]

die heb ik inmiddels doorlopen en inmiddels antwoord via de mail (ondanks aangegeven van via de telefoon antwoord krijgen) van ja we hebben problemen op deze locatie en we kunnen het niet op korte termijn verhelpen....
En ze bieden een korting op het contract aan tot einde contract? Dat is wat ze mij hebben aangeboden in het verleden.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-10 23:01
Ik heb vandaag mijn laatste rekening ontvangen van Vodafone. Mijn nummer is de afgelopen 26e of rond die koers overgegaan naar KPN. Mijn abo is door KPN ook opgezegd.

Afgelopen maand november heb ik nog de volle rekening gehad, dus voor 1 t/m 30 november, ook al is mijn abo per de 26e opgezegd, maar goed, ik dacht daar ga ik niet over lopen zeuren.

Echter kreeg ik dus vandaag wéér een rekening. Hierop staat 68 cent abonnementskosten voor 27 t/m 30 november. Sowieso dus al dubbel op de rekening van vorige maand, maar goed, nog steeds niks om je druk over te maken, maar misschien wel een teken dat er iets mis is met mijn rekening.

Namelijk staat er ook een bedrag op van dik €20 onder het kopje "Overige kosten - resterende abonnementskosten tot einde contract".

Ik had geen toestel of iets van dien aard. Ben ergens in 2015 of rond die koers begonnen met Ziggo Mobiel sim-only voor €15/m en ben daarna gewoon met de hele bups meeverhuisd naar Vodafone. Mijn contract was vanaf het begin al maandelijks opzegbaar en als dat niet was dan is dat al lang en breed verlopen.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of zijn deze kosten onterecht in rekening gebracht? Waar zouden deze voor kunnen zijn? Mijn verbruikskosten zijn gewoon €0 overigens. Zowel op de factuur van november als op de (zombie)factuur van december.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@HarmoniousVibe De krochten van het factureringssysteem begrijpt zelfs Ziggo af en toe niet. Voor mij zijn zulke dingen een principe kwestie en ga net zo lang door totdat het goed is. Het is gewoon niet netjes om rekeningen te sturen voor niet geleverde diensten.

Het probleem van het systeem is dat ze op het moment van factureren niet in de toekomst kijken of een abonnement misschien een dag of twee weken later is opgezegd. Daardoor moet er continue gecorrigeerd worden op de factuur van de maand erna. Zeker als je eens een pakket neemt of weer opzegt is dat erg irritant. Blijkbaar hebben ze een fout in de administratie waardoor je nu een afkoopbedrag o.i.d. moet betalen. Blijkbaar nog steeds een grote spaghetti van allemaal oude en nieuwe systemen.

@Verwijderd Het zou jullie klantvriendelijkheid verbeteren als zo'n enorm bedrijf om eens een paar euro in het verbeteren van jullie facturatie proces te steken. Dat zou ook enorm veel telefoontjes (dat is ook niet gratis en het is inmiddels al 3 jaar "drukker dan normaal" aan de telefoon) en ergernis schelen bij klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Jaren geleden overgestapt van Vodafone naar T-Mobile, en nu sinds een paar dagen weer terug bij Vodafone door goede zakelijke deals.

Wat een enorme vooruitgang in kwaliteit (van spraak) zeg! Ik bel zowat de hele dag, en vanaf de wissel was alles super clear. Ik belde een collega op om te kijken of dit ook zo voelde voor hem en hij zei direct: heb je nieuwe foon haha.

Ik ben de hele dag in de Randstad mocht iemand dat willen weten, maar dit is echt een hele sprong voorwaarts. Gebruikt Vodafone een andere techniek tov T-Mobile? HDVoice oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:49
T-Mobile ondersteunt alleen HD-voice via 4G binnen het eigen netwerk. Tussen Vodafone en KPN werkt dat ook tussen de netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-10 23:01
jongetje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:04:
@HarmoniousVibe De krochten van het factureringssysteem begrijpt zelfs Ziggo af en toe niet. Voor mij zijn zulke dingen een principe kwestie en ga net zo lang door totdat het goed is. Het is gewoon niet netjes om rekeningen te sturen voor niet geleverde diensten.

Het probleem van het systeem is dat ze op het moment van factureren niet in de toekomst kijken of een abonnement misschien een dag of twee weken later is opgezegd. Daardoor moet er continue gecorrigeerd worden op de factuur van de maand erna. Zeker als je eens een pakket neemt of weer opzegt is dat erg irritant. Blijkbaar hebben ze een fout in de administratie waardoor je nu een afkoopbedrag o.i.d. moet betalen. Blijkbaar nog steeds een grote spaghetti van allemaal oude en nieuwe systemen.

@Verwijderd Het zou jullie klantvriendelijkheid verbeteren als zo'n enorm bedrijf om eens een paar euro in het verbeteren van jullie facturatie proces te steken. Dat zou ook enorm veel telefoontjes (dat is ook niet gratis en het is inmiddels al 3 jaar "drukker dan normaal" aan de telefoon) en ergernis schelen bij klanten.
Het is na een telefoontje in ieder geval netjes opgelost. Het was dus inderdaad een fout.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
Bart1983 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:45:
[...]

En ze bieden een korting op het contract aan tot einde contract? Dat is wat ze mij hebben aangeboden in het verleden.
bij verlengen 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Naafkap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:11:
T-Mobile ondersteunt alleen HD-voice via 4G binnen het eigen netwerk. Tussen Vodafone en KPN werkt dat ook tussen de netwerken.
Aha, groot verschil zeg. Ook van T-Mobile naar T-Mobile is dit lang niet zo goed, want ik belde best vaak met andere T-mobile-klanten. Misschien minder bandbreedte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:37
Redondo1982 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:57:
[...]

Aha, groot verschil zeg. Ook van T-Mobile naar T-Mobile is dit lang niet zo goed, want ik belde best vaak met andere T-mobile-klanten. Misschien minder bandbreedte?
Van VF VoLTE naar VF VoLTE wordt EVS codec gebruikt, net wat beter dan AMR-WB. Misschien dat T-Mobile dit (nog) niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:55
Naafkap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:11:
Ik bel met regelmaat een vriend van mij die Ben heeft (op het T-Mobile netwerk dus), en ik krijg netjes HD voice tijdens dit gesprek, dit is duidelijk hoorbaar, en mijn OnePlus 8T geeft ook een HD symbool in de dialer tijdens het gesprek.

Dus HD voice tussen Vodafone <> T-Mobile zou dus moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
Jeffrey87 schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:26:
[...]

Ik bel met regelmaat een vriend van mij die Ben heeft (op het T-Mobile netwerk dus), en ik krijg netjes HD voice tijdens dit gesprek, dit is duidelijk hoorbaar, en mijn OnePlus 8T geeft ook een HD symbool in de dialer tijdens het gesprek.

Dus HD voice tussen Vodafone <> T-Mobile zou dus moeten werken?
Ben heeft geen VoLTE en valt tijdens het bellen dus terug naar 3G. HD voice werkt bij T-Mobile op 3G wel naar andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
traxxion schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:02:
[...]

Ben heeft geen VoLTE en valt tijdens het bellen dus terug naar 3G. HD voice werkt bij T-Mobile op 3G wel naar andere providers.
Net even getest van Vodafone naar T-Mobile, beide via 4G: geen HD-voice. Dat een toestel wel HD-voice aangeeft zegt niks over het gesprek als het tussen verschillende providers plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:32
Naafkap schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:25:
[...]

Net even getest van Vodafone naar T-Mobile, beide via 4G: geen HD-voice. Dat een toestel wel HD-voice aangeeft zegt niks over het gesprek als het tussen verschillende providers plaatsvindt.
Alleen onderling met T-Mobile heb je HD voice. Er loopt ook topic hierover bij T-Mobile maar ze hebben er totaal geen haast bij terwijl HD voice wereld van verschil is.

https://community.t-mobil...t-andere-netwerken-281069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
ikbenjoeri schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:27:
[...]

Alleen onderling met T-Mobile heb je HD voice. Er loopt ook topic hierover bij T-Mobile maar ze hebben er totaal geen haast bij terwijl HD voice wereld van verschil is.

Dat is niet helemaal correct. Als je via T-Mobile via 3G belt, heb je wel HD-voice van en naar KPN en naar Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikbenjoeri schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:27:
[...]

Drie jaar geleden zouden ze het bijna hebben, en het stond niet stil :+

Voor mij is dit ook ivm veelvuldig bellen een absolute dealbreaker. Verreweg de meeste mensen met wie ik bel hebben KPN of Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:30

RSB

Werkt dat HD voice ook naar vaste lijnen?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:32
Naafkap schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:34:
[...]

Dat is niet helemaal correct. Als je via T-Mobile via 3G belt, heb je wel HD-voice van en naar KPN en naar Vodafone.
Als ik bellen via 4G uitzet gaat die naar 2G om te bellen. (zonder HD voice) Op een Samsung S20+ 5G

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 20-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:41
Ik heb niet echt het idee dat Vodafone graag wil dat ik bij ze blijf.
Heb nu een Red Essential waar ik €19,63 per maand voor betaal, 2 jaar geleden icm een Galaxy S9 die ik er voor €360 bij kon kopen met black friday..

Dit jaar was er niks boeiends met black friday, en Vodafone is gewoon duur. Zeker als je dan ziet dat je als verlenger meer geld neer mag leggen dan een nieuw abo..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GAIAjohan schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:54:
Heb nu een Red Essential waar ik €19,63 per maand voor betaal, 2 jaar geleden icm een Galaxy S9 die ik er voor €360 bij kon kopen met black friday..

Dit jaar was er niks boeiends met black friday, en Vodafone is gewoon duur. Zeker als je dan ziet dat je als verlenger meer geld neer mag leggen dan een nieuw abo..
Had precies hetzelfde dit jaar, ben toen overgestapt. Vanuit klantenservice gaven ze me een paar deals waarbij ik hetzelfde kon krijgen voor een hogere prijs... het waren gewoon letterlijk de family and friends deal die ik zelf ook wel kon afsluiten :+ ... Ik gaf toen aan dat ik het wel raar vind dat ze dat als deals zien en dat ze maar met iets beters moeten komen. Had ook nog de opzeglijn (retentie) kunnen benaderen, maar had daar gewoon geen zin in en ben overgestapt anders was ik misschien wel gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:56

MaxPoweR

-=StopTech=-

GAIAjohan schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:54:

Dit had ik nou met T-Mobile en ben naar Vodafone gegaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone is begonnen met het activeren van 4G in de 700MHz band. Ik ben al een tijdje aan het zoeken door het hele land, en alsof het toeval is duikt de eerste mast met deze frequentie op in mijn woonplaats Emmen.

https://antennekaart.nl/b...de-eerste-700mhz-locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 14:36
jk-5 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:14:
Vodafone is begonnen met het activeren van 4G in de 700MHz band. Ik ben al een tijdje aan het zoeken door het hele land, en alsof het toeval is duikt de eerste mast met deze frequentie op in mijn woonplaats Emmen.

https://antennekaart.nl/b...de-eerste-700mhz-locaties
Zozo. Kunnen ze dat met de bestaande antenne's of hebben ze alles moeten vernieuwen?
En kan elke telefoon met die 700Mhz overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
PrinsEen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:38:
[...]

Zozo. Kunnen ze dat met de bestaande antenne's of hebben ze alles moeten vernieuwen?
En kan elke telefoon met die 700Mhz overweg?
De nieuwere antennes ondersteunen deze frequentieband en daar kunnen de oude zenders vrij simpel vervangen worden. Maar er zijn ook nog vrij veel oude antennes die dit niet ondersteunen. Daar moeten dus nieuwe antennes geplaatst worden als deze band daar in gebruik wordt genomen.

De meeste telefoons van de laatste jaren hebben inderdaad wel ondersteuning voor band 28. We moeten sowieso nog even afwachten hoe Vodafone deze band in gaat zetten. De kans is groot dat veel telefoons nog een carrier policy update nodig hebben voordat ze deze band in CA combinaties kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 14:36
jk-5 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:52:
[...]

De nieuwere antennes ondersteunen deze frequentieband en daar kunnen de oude zenders vrij simpel vervangen worden. Maar er zijn ook nog vrij veel oude antennes die dit niet ondersteunen. Daar moeten dus nieuwe antennes geplaatst worden als deze band daar in gebruik wordt genomen.

De meeste telefoons van de laatste jaren hebben inderdaad wel ondersteuning voor band 28. We moeten sowieso nog even afwachten hoe Vodafone deze band in gaat zetten. De kans is groot dat veel telefoons nog een carrier policy update nodig hebben voordat ze deze band in CA combinaties kunnen gebruiken.
Dan is het interessant om te vertellen dat ik eergisteren van ons telecom aanspreekpunt een mailtje kreeg dat "Vodafone zal vandaag een technische wijziging doorvoeren op alle ABB abonnementen.........".
Misschien was dat dus wel een carrier update.
Overigens was het niet om 5G te enablen want dat zie ik nog niet binnenkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door PrinsEen op 30-12-2020 14:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Sinds een week of 2 overgestapt naar Vodafone en wat een verademing :)
Ik kom van Tele2 en wat ik merk;
  • Internet is veel sneller. Met speedtest behaal ik 300Mbps, met Tele2 ging ik nooit boven de 100
  • Telefoneren is een stuk plezieriger, geen gemoffel aan de andere kant, maar zuiver geluid
  • Voor werk moet ik redelijk vaak reizen tussen Nederland en Belgie. Met Tele2 waren de grensovergangen een hel. Soms moest ik mijn telefoon opnieuw opstarten na 15 minuten omdat er simpelweg geen verbinding kon worden gemaakt. Met Vodafone? 2 Minuten nadat ik Belgie inrijd heb ik verbinding met Proximus.
Zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
sanntje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:30:
Sinds een week of 2 overgestapt naar Vodafone en wat een verademing :)
Ik kom van Tele2 en wat ik merk;
  • Internet is veel sneller. Met speedtest behaal ik 300Mbps, met Tele2 ging ik nooit boven de 100
  • Telefoneren is een stuk plezieriger, geen gemoffel aan de andere kant, maar zuiver geluid
  • Voor werk moet ik redelijk vaak reizen tussen Nederland en Belgie. Met Tele2 waren de grensovergangen een hel. Soms moest ik mijn telefoon opnieuw opstarten na 15 minuten omdat er simpelweg geen verbinding kon worden gemaakt. Met Vodafone? 2 Minuten nadat ik Belgie inrijd heb ik verbinding met Proximus.
Zeer tevreden :)
Had je toen al 4G roaming met Tele2 of nog het oude abbo type met max 3G roaming? Ik ben een tijd geleden juist andersom overgestapt. Ik kan inderdaad beamen dat bij Vodafone het overschakelen naar een andere netwerk in de EU echt vloeiend gaat ja, hoe dit nu met het nieuwe Tele2 4G roaming is kan ik niet zeggen.
Qua telefoon gesprek ben ik het met je eens, dit is inderdaad beter bij vodafone merkte ik. Snelheid ligt dan weer aan waar je natuurlijk bent en welke masten er staan. Randstad of buiten de randstad is een verschil bij Vodafone. KPN en Tele2 (nu T-Mobile) hebben dan verschil minder.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft zojuist een Antennekaart update geplaatst, met 700MHz en zelfs met 1400MHz

https://www.antenneforum....update-8-januari-2021/220

[ Voor 29% gewijzigd door jk-5 op 08-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:38
@jk-5 wat mij opvalt, als je https://antennekaart.nl/kaart/4g opent, valt deze Alles-in-1 site van Vodafone direct op! Zouden ze hem daarom in Almere als eerst getest hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
Op 1 Feb wordt mijn nummer overgezet naar Vodafone, op hetzelfde adres heb ik ook ziggo dus ik zou dan verdubbeling van data krijgen en een zenderpakket. Wat mij nu niet helemaal duidelijk is moet ik die data verdubbeling zelf activeren of gebeurt dat automatisch en ik neem aan je bericht krijgt over dat zenderpakket dat je kunt kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@baco101 Na het activeren krijg je daar een mail en/of SMS van. VodafoneZiggo is daar wat later mee, KPN doet dit al bij het afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
@jongetje bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:35:
@jk-5 wat mij opvalt, als je https://antennekaart.nl/kaart/4g opent, valt deze Alles-in-1 site van Vodafone direct op! Zouden ze hem daarom in Almere als eerst getest hebben? :)
100 MHz aan (downstream) LTE-bandbreedte :9
105 MHz zodra band 1 naar 20 MHz gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:42:
[...]

100 MHz aan (downstream) LTE-bandbreedte :9
Ja mooi he. Kun je nagaan hoe belangrijk 3500 MHz gaat worden, mochten we echt meer data nodig hebben.

Dat worden wel interessante modems, die alle banden moeten kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 16:51
nu is de vraag wat zou mijn S10 (of mijn vriendins S20 die dus 5g support heeft) nu doen bij de mast in Almere
welke CA configuratie wordt er nu opgepikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
joco schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:27:
nu is de vraag wat zou mijn S10 (of mijn vriendins S20 die dus 5g support heeft) nu doen bij de mast in Almere
welke CA configuratie wordt er nu opgepikt?
De vraag is of de nieuwe banden al voorkomen in de carrier policies. Dat zal voor nieuwere telefoons een minder groot probleem zijn dan voor oude telefoons. Mijn S9 heeft geen carrier policy update gehad en kreeg dus ook geen b32 en b28 in CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:41

robertwebbe

Robert Webbe

@jk-5 Is er ergens een online plek waar je per toestel de carrier policies kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
robertwebbe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:13:
@jk-5 Is er ergens een online plek waar je per toestel de carrier policies kunt bekijken?
Nee, helaas. Deze bestanden zitten verborgen in de mobiele OS's. Die kun je alleen inzien in bepaalde root situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:13:
Per regio (bijv. PHN voor unbranded Europa bij Samsung) en per firmwareversie kunnen ze zelfs anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:42:
B1 blijft voorlopig 15MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Oh?
Waarom heeft Vodafone zijn 15 MHz carrier dan opgeschoven naar 2120 MHz?
Je zou toch denken laatste stap voordat deze naar 20 MHz gaat.
We gaan het meemaken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
neeecht schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:51:
Waarom heeft Vodafone zijn 15 MHz carrier dan opgeschoven naar 2120 MHz?
Met het oog op de "toekomst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Door de centre frequentie op te schuiven kunnen ze tevens snel zien of er ergens interferentie optreedt (KPN repeaters bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
SafariFlow schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:02:
Door de centre frequentie op te schuiven kunnen ze tevens snel zien of er ergens interferentie optreedt (KPN repeaters bijv.).
Dan kunnen ze beter meteen 20 MHz inzetten, nu iedereen nog alert is.
Mgoed, providers werken al jaren samen, dit past er prima bij. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SafariFlow
Om die extra 5Mhz in te zetten zullen ze per site een extra licentie moeten afnemen bij Ericsson. Landelijk loopt dit in de miljoenen euro's. Moet je maar net budget voor hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
Sinds kort ben ik (ook) weer op het Vodafone netwerk onderweg, en rond de grens met Duitsland viel mij wat op:

Ik luisterde radio via 4G, en op een gegeven moment veranderde vodafone.nl in vodafone.de. Toestel (iPhone SE) bleef op 4G hangen. De stream werd wel onderbroken maar ik kon zo weer verder. Op de terugweg naar NL hetzelfde gemerkt, dus geen terugval naar EDGE of Geen Service, maar hij leek instant van netwerk te veranderen.

Is dit een soort van Seamless Roaming wat we al kennen van bellen maar wat nu ook voor datasessies werkt? Of is dit een iPhone ding?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jassy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:20:
Sinds kort ben ik (ook) weer op het Vodafone netwerk onderweg, en rond de grens met Duitsland viel mij wat op:

Ik luisterde radio via 4G, en op een gegeven moment veranderde vodafone.nl in vodafone.de. Toestel (iPhone SE) bleef op 4G hangen. De stream werd wel onderbroken maar ik kon zo weer verder. Op de terugweg naar NL hetzelfde gemerkt, dus geen terugval naar EDGE of Geen Service, maar hij leek instant van netwerk te veranderen.

Is dit een soort van Seamless Roaming wat we al kennen van bellen maar wat nu ook voor datasessies werkt? Of is dit een iPhone ding?
Nope, dat Seamless is echt goed bij Vodafone. Ik had dat in 2019 al opgemerkt, ging ik de grens over België of Duitsland dan had ik zo verbinding zonder dat ik het merkte. Bij mijn huidige provider (Tele2) merk je echt wel dat hij verbinding moet maken en of hij schakelt soms eerst op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Nope, dat Seamless is echt goed bij Vodafone. Ik had dat in 2019 al opgemerkt, ging ik de grens over België of Duitsland dan had ik zo verbinding zonder dat ik het merkte. Bij mijn huidige provider (Tele2) merk je echt wel dat hij verbinding moet maken en of hij schakelt soms eerst op 3G.
Klopt, bij T-Mobile is dat op 4G alles behalve Seam-Less. Het hangt ook erg van de ontvangst af aan de andere kant van de grens, en die is in Duitsland niet goed in onze regio. Desondanks was ik verbaasd dat het wel functioneerde!

De snelheden vallen mij ook allessinds mee. Op B20 only sites is de snelheid rond de 35Mbit, maar op een B1+B20 site schiet die al gauw door naar 120Mbit. Ik ben benieuwd hoeveel dit zal zijn op een 3CA site.

[ Voor 13% gewijzigd door Jassy op 27-01-2021 12:24 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft alweer een update gepubliceerd. De 2100MHz frequentie is nu veranderd en er zijn een aantal locaties aangepast. Maar 1 nieuwe locatie met 700MHz en 1400MHz.

https://antennekaart.nl/k...5f-4d36-b367-9cc1e6e9ded4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Maandag 1 Feb. Vind mijn nummerportatie plaats naar Vodafone, nu heb ik dan ook een telefonische afspraak, niet bij nagedacht stom,. Is er een tijd wanneer dit meestal gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:52

IkWilbert

Het is mij!

jk-5 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:22:
Vodafone heeft alweer een update gepubliceerd. De 2100MHz frequentie is nu veranderd en er zijn een aantal locaties aangepast. Maar 1 nieuwe locatie met 700MHz en 1400MHz.

https://antennekaart.nl/k...5f-4d36-b367-9cc1e6e9ded4
Leuk om te zien dat de lokale mast bij mijn huis nu ook op 5G actief is. Tot vorige week in de hele wijk geen 5G, op 21 jan is de mast actief geworden en nu is de wijk gedekt _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
baco101 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:31:
Maandag 1 Feb. Vind mijn nummerportatie plaats naar Vodafone, nu heb ik dan ook een telefonische afspraak, niet bij nagedacht stom,. Is er een tijd wanneer dit meestal gebeurt?
Meestal doen ze die in de ochtend. Misschien een teams/google/zoom meeting doen voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
jongetje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Meestal doen ze die in de ochtend. Misschien een teams/google/zoom meeting doen voor de zekerheid?
Bedankt.

Zal wel een video call worden ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Moet je voor 5G bij Vodafone nog iets doen? @jk-5 weet jij dat toevallig?
Of even afwachten? Ik heb een SMS binnen gekregen dat ik nu toegang heb tot 5G.
Echter de Samsung S21 blijft gewoon 4G+ doen.

Band 3 connect prima. Of heb ik meer signaal sterkte nodig?
Na het opladen batterij dat proberen, dan zijn we ook weer een uur verder.

KPN: Oude sim werkt direct, ook 5G
T-Mobile: Omzetten abo naar een 5G variant werkt direct. Ook upgrade naar eSIM werkt prima.
Vodafone: Na 15 minuten nog geen 5G. Jawel, ook de telefoon geherstart.

En leuk om te weten:
Idle icoontje met de S21 is nu 4g+. Dus geen 4g meer als er geen data sessie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:43:
Moet je voor 5G bij Vodafone nog iets doen? @jk-5 weet jij dat toevallig?
Of even afwachten? Ik heb een SMS binnen gekregen dat ik nu toegang heb tot 5G.
Echter de Samsung S21 blijft gewoon 4G+ doen.

Band 3 connect prima. Of heb ik meer signaal sterkte nodig?
Na het opladen batterij dat proberen, dan zijn we ook weer een uur verder.

KPN: Oude sim werkt direct, ook 5G
T-Mobile: Omzetten abo naar een 5G variant werkt direct. Ook upgrade naar eSIM werkt prima.
Vodafone: Na 15 minuten nog geen 5G. Jawel, ook de telefoon geherstart.

En leuk om te weten:
Idle icoontje met de S21 is nu 4g+. Dus geen 4g meer als er geen data sessie is.
Geen idee wat je moet doen om werkende 5G te krijgen bij VF. Als de obvious dingen van herstarten telefoon en/of vliegtuigstand aan/uit het niet oplossen is het vast een vertraging in de interne systemen.

Als je 4G+ hebt in idle, wat voor combinatie heb je dan? Echt het volle pakket of alleen contagious banden zoals TMO 3+3 of VF 7+7? Niet alleen 2 banden, maar ook meer dan 20MHz totale bandbreedte is een eis voor 4G+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 goede vraag: Nee alleen de hoofdband.
Maar het icoontje 'liegt' nu 4g+ OF weet dat het _kan_ verbinden met meerdere banden kwa 4G+ specs.
Trein tunnel is nog B20 only, maar daar connect te telefoon buiten niet mee.

Misschien ga ik ooit weer een trein in en als die B20 only dan nog bestaat, eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:50:
@jk-5 goede vraag: Nee alleen de hoofdband.
Maar het icoontje 'liegt' nu 4g+ OF weet dat het _kan_ verbinden met meerdere banden kwa 4G+ specs.
Trein tunnel is nog B20 only, maar daar connect te telefoon buiten niet mee.

Misschien ga ik ooit weer een trein in en als die B20 only dan nog bestaat, eens testen.
Het gaf altijd ook wel een vertekend beeld als je een 4G icoontje zag zonder +. Eigenlijk in alle gevallen was hij dan gewoon idle en werkte 4G+ gewoon als het nodig was. Mooi dat ze daar nu wat aan gedaan hebben.

Heb je hetzelfde dan ook bij 5G? Ik ga er vanuit (maar weet niet zeker of het waar is) dat ook je 5G band verdwijnt als je idle bent. Of blijft die wel bestaan?

Pagina: 1 ... 76 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.