Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Met Vodafone in Cadzand-Bad aan het strand een download van 8 Mbit met een upload van 1 Mbit(!!!), en een onzettend onbetrouwbare latency. Een videogesprek was bijna onmogelijk om te voeren.
Zo waren er nog veel meer plekken waar het allemaal waardeloos was. KPN en T-Mobile deden het op deze plekken vaak beter, alhoewel het bereik met 4G en 5G op Vodafone vaak beter was, aangezien de andere 2 meestal al terugschakelden naar 2G.
Vodafone zal toch echt wat meer carriers mogen inzetten in die toeristische plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-08-2020 23:42 ]
De meeste Nederlandse providers hebben contracten met vrijwel alle Europese providers. Meestal ook op 4G. Een enkele keer alleen 3G.Tamerciaga schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:15:
Hoe is de kwaliteit van het Vodafone netwerk in Europa? Ik kan vrij weinig vinden over coverage/contracten van Nederlandse providers in Europa. Zo weet ik wel dat Tele2 niet aan te raden is.
Zo had Vodafone NL recent nog geen 4G op Telekom.de wat buiten de steden in Duitsland wel jammer is. Verder kan ik Vodafone zeker aanraden voor gebruik in het buitenland. Werkt erg soepel, HD Voice op veel netwerken beschikbaar wat een erg fijne feature is, en binnenkort ook VoLTE roaming heb ik begrepen.
Tele2 is gewoon een slechte keuze voor roaming. De andere providers doen het een stuk beter. Houd als je aan het vergelijken bent wel rekening met dat T-Mobile hogere tarieven rekent voor bepaalde landen die niet EU zijn, zoals Zwitserland. KPN en Vodafone doen dat niet.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Vodafone heeft daar op veel toeristische plekken ook gewoon 2CA/3CA actief toch? Maar da's nog niet genoeg dan?Jeffrey87 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:39:
Kom net terug van een lang weekend in Zeeuws-Vlaanderen, en het viel me op dat de capaciteit van het netwerk daar op veel plekken te wensen over laat.
Met Vodafone in Cadzand-Bad aan het strand een download van 8 Mbit met een upload van 1 Mbit(!!!), en een onzettend onbetrouwbare latency. Een videogesprek was bijna onmogelijk om te voeren.
Zo waren er nog veel meer plekken waar het allemaal waardeloos was. KPN en T-Mobile deden het op deze plekken vaak beter, alhoewel het bereik met 4G en 5G op Vodafone vaak beter was, aangezien de andere 2 meestal al terugschakelden naar 2G.
Vodafone zal toch echt wat meer carriers mogen inzetten in die toeristische plaatsen.
Maar idd, stel dat Vodafone vanaf dag 1 al overal 2CA had gebouwd net als KPN, dan hadden ze al ontzettend veel meer 5G-dekking gehad nu. En nu minder hard aanhollen achter alle locaties die met vakantiegangers ineens te weinig capaciteit blijken te hebben.
Btw heb nog steeds liever langzaam 4G dan 2G, maar een videogesprek moet zeker wel kunnen!
We willen gebruik gaan maken van 'Red Together i.c.m. Ziggo, dan lopen de voordelen lekker snel op. Ik wil graag een toestel bij het abonnement kopen, zij gaat door met haar iPhone XS.
Ik snap echter nog niet zo goed hoe ik dat Red Together abonnement moet afsluiten. Het kan uiteraard via Vodafone zelf (dan is het allemaal wel duidelijk met het 'hoofd abonnement', het 'extra abonnement' en hoe dat allemaal op één factuur terecht komt). Echter valt de korting op het toestel dan tegen. Via Belsimpel.nl of Mobiel.nl kan ik een stuk meer korting krijgen op het abonnement, maar via hen kan ik enkel het hoofd abonnement afsluiten. Iemand hier ervaring mee? Gaat het aansluiten van mijn vriendin via Vodafone zelf dan nog wel goed? Komt alles op één factuur terecht? Beide willen we ook ons telefoonnummer behouden.
Als extra kers op de taart wil ik het abonnement vóór 5 september in laten gaan (vanaf dat moment zijn we op vakantie, dan komt de gedeelde Red Togehter bundel goed van pas). We hebben nu echter allebei nog een eigen Telfort abonnement met een maand opzegtermijn. In de praktijk zal het er op neer komen dat we een weekje overlap in abonnementen hebben (is geen ramp) maar ik zou daarbij wel graag willen dat onze telefoonnummers direct bij ingang van het Vodafone abonnement daar naar toe overgaan. Valt zoiets te regelen? En zo ja, hoe moet ik dat dan aanvragen? En wanneer moet ik überhaupt die Vodafona abonnementen 'bestellen'? Kan ik ze nu aanvragen een een specifieke ingangsdatum bepalen (een paar dagen voor de vakantie zou ideaal zijn) of betekent nu afsluiten ook vanaf nu betalen?
Sorry, een hoop vragen, maar ik vind het allemaal maar onduidelijk op dit moment. Ik hoop dat één van jullie mij een beetje op weg kan helpen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik denk dat het concept wel duidelijk is, maar dat wat jij wil zo specifiek is qua data, telefoon, overgangsmoment, kosten, nummerbehoud etc. dat je dat alleen gaat lukken als je contact op gaat nemen met belsimpel bv. voor de mogelijkheden.Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:11:
Ik sta op het punt twee (mijzelf en vriendin) Vodafone abonnementen af te sluiten, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
Sorry, een hoop vragen, maar ik vind het allemaal maar onduidelijk op dit moment. Ik hoop dat één van jullie mij een beetje op weg kan helpen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Verwijderd
even een hele offtopic vraag, is 2x tmobile unlimited niet goedkoper dan 2x vodafone incl voordeel?Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:11:
Ik sta op het punt twee (mijzelf en vriendin) Vodafone abonnementen af te sluiten, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
We willen gebruik gaan maken van 'Red Together i.c.m. Ziggo, dan lopen de voordelen lekker snel op. Ik wil graag een toestel bij het abonnement kopen, zij gaat door met haar iPhone XS.
Ik snap echter nog niet zo goed hoe ik dat Red Together abonnement moet afsluiten. Het kan uiteraard via Vodafone zelf (dan is het allemaal wel duidelijk met het 'hoofd abonnement', het 'extra abonnement' en hoe dat allemaal op één factuur terecht komt). Echter valt de korting op het toestel dan tegen. Via Belsimpel.nl of Mobiel.nl kan ik een stuk meer korting krijgen op het abonnement, maar via hen kan ik enkel het hoofd abonnement afsluiten. Iemand hier ervaring mee? Gaat het aansluiten van mijn vriendin via Vodafone zelf dan nog wel goed? Komt alles op één factuur terecht? Beide willen we ook ons telefoonnummer behouden.
Als extra kers op de taart wil ik het abonnement vóór 5 september in laten gaan (vanaf dat moment zijn we op vakantie, dan komt de gedeelde Red Togehter bundel goed van pas). We hebben nu echter allebei nog een eigen Telfort abonnement met een maand opzegtermijn. In de praktijk zal het er op neer komen dat we een weekje overlap in abonnementen hebben (is geen ramp) maar ik zou daarbij wel graag willen dat onze telefoonnummers direct bij ingang van het Vodafone abonnement daar naar toe overgaan. Valt zoiets te regelen? En zo ja, hoe moet ik dat dan aanvragen? En wanneer moet ik überhaupt die Vodafona abonnementen 'bestellen'? Kan ik ze nu aanvragen een een specifieke ingangsdatum bepalen (een paar dagen voor de vakantie zou ideaal zijn) of betekent nu afsluiten ook vanaf nu betalen?
volgens mij moet het gewoon kunnen wat je wiltRossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:11:
Alleen allles op tijd weet ik niet, want jij kunt sowieso een together even afsluiten via belsimpel
en als dat dan rond is ga je gewoon even naar voda om je vriendin om te zetten
Je kunt ten allen tijde nieuwe extra abo's er aan toevoegen
Dit heb ik ook gedaan, alleen was mijn vriendin al bij voda met eigen abo, die is toen gewoon even omgezet.
Eerder dan 5 september in laten gaan zal al niet meer gaan lukken. Je geeft zelf al aan, je hebt een maand opzegtermijn. En je wilt je nummer behouden. Normaal gesproken zou je je abonnement kunnen gebruiken met je tijdelijke nummer van de nieuwe provider, alleen Vodafone werkt niet met tijdelijke nummers. Je zou af kunnen kopen bij KPN maar dat ga je qua datum ook niet halen. En een nummer porteren terwijl je in het buitenland bent, wordt erg afgeraden door providers.Rossi46 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:11:
Dat is mooi klote, dan gaat het hele feest niet door...Upbeat schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Eerder dan 5 september in laten gaan zal al niet meer gaan lukken. Je geeft zelf al aan, je hebt een maand opzegtermijn. En je wilt je nummer behouden. Normaal gesproken zou je je abonnement kunnen gebruiken met je tijdelijke nummer van de nieuwe provider, alleen Vodafone werkt niet met tijdelijke nummers. Je zou af kunnen kopen bij KPN maar dat ga je qua datum ook niet halen. En een nummer porteren terwijl je in het buitenland bent, wordt erg afgeraden door providers.
EDIT: overigens wel dank voor je reactie. Dan weet ik direct waar ik me nu op moet focussen; een tijdelijke hogere bundel bij KPN
@Sandyman538
Ik heb het zelf eigenlijk veel te complex gemaakt. Wat ik had moeten doen is gewoon bijtijds voor mijzelf een nieuw Vodafone abo afsluiten waar Red Together op van toepassing kon zijn. Had zij later gewoon aan kunnen sluiten. Ook het nieuwe Ziggo abonnement had gewoon daarna gekund. Ik zat nu vooral moeilijk te doen dat ik alles in 1x wilde regelen
@Verwijderd
Vodafone Red Together i.c.m. Ziggo (wat ik graag wil) lijkt behoorlijk onverslaanbaar, maar ik ga het toch nog even checken
@joco
Ik heb het ook onnodig moeilijk voor mijzelf gemaakt, maar zoals @Upbeat het omschrijft lijk ik te laat te zijn om het nog vóór m'n vakantie te regelen
[ Voor 41% gewijzigd door Rossi46 op 12-08-2020 13:27 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
dat wil ik ook nog eens goed gaan uitrekenenVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:20:
[...]
even een hele offtopic vraag, is 2x tmobile unlimited niet goedkoper dan 2x vodafone incl voordeel?
ik betaal nu 89,50 + 38,00 = 127.50 voor mijn 250/25 + 2 mobile abo met together (200gb per maand) + ziggo sport + eredivisie live + ziggo L (HBO)
Probleem is dat TMobile over glasvezel max 100 doet op dit moment hier. Dus ik hoop dat kpn de lijn naar 1G gooit dat ik dan ook TMobile kan doen
Maar ik ben wel benieuwd wat die combinatie van hier boven (tenminste zo dicht mogelijk er tegen aan) mij dan gaat kosten.
voor 1 mobile is het volgens mij 42,50 (wel voor 100/100) + 25 (mobile) + 15 (ziggo sport) + 7,50 (ere) = 90 euro
nu weet ik niet wat er precies gebeurd als ik er nog 1 bij toe voeg krijg ik die dan voor 20? (dus 22,50 per persoon)? dan is het 110 euro
en volgens mij is de meer prijs naar 1G niet heel veel (wanneer ik daar voor kan kiezen) is dat maar 5 euro of zo?
In de praktijk zie ik maar heel weinig 1Gbps als KPN het wel biedt. Zal wel met kosten of strategie te maken hebben. Ziggo biedt nu al overal 500/50 aan en rolt landelijk 1000/50 uit.joco schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Probleem is dat TMobile over glasvezel max 100 doet op dit moment hier. Dus ik hoop dat kpn de lijn naar 1G gooit dat ik dan ook TMobile kan doen
Verder is voor de gemiddelde consument een 100/100 lijn meer dan voldoende.
want 100/100 vind ik echt te weinig het dubbele had ik gedaan (dus 200/200)
https://www.antenneforum....date-28-augustus-2020/151
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Zou 2100MHz nog niet interessant genoeg zijn gezien de belasting van deze cellen in relatie tot het stroomverbruik? Of wachten ze op het ingaan van de nieuwe 2100MHz licenties, waardoor ze meteen een 20MHz carrier kunnen inzetten met DSS? Of 5G-only op deze band (lijkt me sterk)?
Ze zijn nu trouwens ook bij sites waar ze in het laatste jaar b1 hebben geactiveerd met de oude 3G zenders 1800MHz zenders aan het bijplaatsen, om ook de combinatie 1-3-20 te kunnen maken. Daar blijft 2100MHz wel aanstaan.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Screenshot e-mail:
Dit klinkt voor mij niet bekend. Voor zover ik weet zijn er geen redenen om 2100 niet te activeren, anders dan als het een nieuw in gebruik te nemen frequentie is (op die locatie) dan moet een en ander eerst door een testfase, maar dat geldt voor elke nieuwe te bouwen frequentie. Dat kan een paar dagen tot zelfs weken of maanden duren, afhankelijk van drukte en eventuele problemen die boven water komen en eerst moeten worden opgelost. Maar nogmaals, dat is feitelijk niets anders dan anders. Plannen voor 5G op 2100 zijn er volgens mij nog niet, maar dit zijn wel de dingen die soms ineens uit de lucht kunnen komen vallenjk-5 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:33:
Op oude 800MHz-only locaties waar ook 2100MHz 3G heeft gehangen lijkt Vodafone nu vrij standaard de volgende rekjes RRUs op te hangen. 6 ERS2212s voor 1800MHz en 2100MHz voor elk sector. Via een setje combiners gaan ze dan de 3G/high-band antennes in, maar na de ombouw activeren ze alleen 1800MHz, 2100MHz blijft uit. Er beginnen steeds meer van deze voorbeelden te komen.
Zou 2100MHz nog niet interessant genoeg zijn gezien de belasting van deze cellen in relatie tot het stroomverbruik? Of wachten ze op het ingaan van de nieuwe 2100MHz licenties, waardoor ze meteen een 20MHz carrier kunnen inzetten met DSS? Of 5G-only op deze band (lijkt me sterk)?
Ik heb dezelfde email gehad (behalve dat bij mij mijn e-mail adres blijkbaar niet gelekt is).NegativeFreak schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:33:
Krijg zojuist een e-mail dat Vodafone wederom getroffen is door een lek. Gegevens uit 2014 liggen op straat.
Screenshot e-mail: [Afbeelding]
Net met vodafone klantenservice gebeld, want ik ben niet korte tijd geleden ook al op de hoogte gebracht van een lek, zoals ze in de laatste alinea schrijven.
Volgens de klantenservice gaat het echter om 1 lek en is het niet goed verwoord in de email.
Verder zei ze dat er nog een email volgt met meer details, onder andere welke externe partner het is geweest. We wachten af.
Ook gehad inderdaad.NegativeFreak schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:33:
Krijg zojuist een e-mail dat Vodafone wederom getroffen is door een lek. Gegevens uit 2014 liggen op straat.
Screenshot e-mail: [Afbeelding]
Dit zetten ze er dan bij, neem ik aan ? Dus 800 blijft, zodat het niet meer (l)on(e)ly isjk-5 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:33:
Op oude 800MHz-only locaties waar ook 2100MHz 3G heeft gehangen lijkt Vodafone nu vrij standaard de volgende rekjes RRUs op te hangen. 6 ERS2212s voor 1800MHz en 2100MHz voor elk sector.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Klopt inderdaad, 800MHz en 900MHz blijven gewoon in de kast hangen zoals het is/was.jant schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:16:
[...]
Dit zetten ze er dan bij, neem ik aan ? Dus 800 blijft, zodat het niet meer (l)on(e)ly is
Ik heb ook niet eerder een e-mail van ze gehad, daar stond ik ook wel van te kijken eigenlijk.Mouze88 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:50:
[...]
Ik heb dezelfde email gehad (behalve dat bij mij mijn e-mail adres blijkbaar niet gelekt is).
Net met vodafone klantenservice gebeld, want ik ben niet korte tijd geleden ook al op de hoogte gebracht van een lek, zoals ze in de laatste alinea schrijven.
Volgens de klantenservice gaat het echter om 1 lek en is het niet goed verwoord in de email.
Verder zei ze dat er nog een email volgt met meer details, onder andere welke externe partner het is geweest. We wachten af.
Ben ook wel benieuwd welke partij dat is geweest dan. Nu lijkt het op een partij die info krijgt voor enquêtes o.i.d. aangezien het niet om financiële gegevens gaat.
Welke config doen deze dan? Welke RRU doet wat? MIMO?
6 RRUs voor de hele site, 2 per sectorneeecht schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:52:
@jk-5 6 RRUs per sector, dus 18 per site voor alleen 1800 en 2100 MHz?
Welke config doen deze dan? Welke RRU doet wat? MIMO?
Een 5G-only netwerk op die frequentie zou wel zin hebben. Evt. naast DSS op band 3. Op locaties waar band 1 nu niet aan staat kost het je ook geen spectrum vergeleken met de huidige situatie. Alleen doet het dat wel op drukkere locaties. 4G-gebruikers zouden dat kunnen merken als er geen DSS wordt gebruikt en geen ander spectrum bij komt. Het gebruik van DSS is ook meer wat men in het buitenland ziet, bijv. Swisscom-aankondiging van toevoegen band 1 aan DSS.jk-5 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:33:
Op oude 800MHz-only locaties waar ook 2100MHz 3G heeft gehangen lijkt Vodafone nu vrij standaard de volgende rekjes RRUs op te hangen. 6 ERS2212s voor 1800MHz en 2100MHz voor elk sector. Via een setje combiners gaan ze dan de 3G/high-band antennes in, maar na de ombouw activeren ze alleen 1800MHz, 2100MHz blijft uit. Er beginnen steeds meer van deze voorbeelden te komen.
Ze zijn nu trouwens ook bij sites waar ze in het laatste jaar b1 hebben geactiveerd met de oude 3G zenders 1800MHz zenders aan het bijplaatsen, om ook de combinatie 1-3-20 te kunnen maken. Daar blijft 2100MHz wel aanstaan.
[Afbeelding]
Ik heb een aantal vermoedens gehad, maar ook deels uitgesloten. Het eerste vermoeden zat in de hoek dat ze in de nacht b1 en de tweede kleine b7 carrier uitschakelen en dat de site daarmee een ander eNB nummer krijgt. Toch is dat het waarschijnlijk niet omdat deze dingen zowel overdag als in de nacht gemapt worden op Cellmapper, ook vlak achter elkaar.
Of misschien iets met mimo sleep, aangezien al deze sites 4x4 mimo doen op b1, b3 en b7. Maar ook dat is gek omdat alleen de twee b7 carriers zichtbaar zijn op de secundaire eNB.
De PCI nummers tussen beide eNBs zijn gelijk, wat vrij raar is omdat die nooit mogen overlappen op dezelfde earfcn.
Heeft iemand een idee?
/f/image/R3rMmwWRIVMKPQO3ZHHNqbrr.png?f=fotoalbum_large)
2 RBS'n die connected zijn op 1 SIU routerjk-5 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:55:
Kan iemand dit gedrag op het Vodafone netwerk verklaren? Speelt al het hele jaar en ik snap zelf niet wat de reden hiervoor is. Op alle 1-3-7-7-20 locaties zijn 2 eNB nummers zichtbaar. Op een aantal plekken worden deze ook gemapt op Cellmapper. De secundaire eNB lijkt alleen voor de twee b7 carriers te zijn, met dezelfde PCI en Cell IDs als de primaire eNB. Dit is een aantal weken voor de inschakeling van 5G verschenen.
Ik heb een aantal vermoedens gehad, maar ook deels uitgesloten. Het eerste vermoeden zat in de hoek dat ze in de nacht b1 en de tweede kleine b7 carrier uitschakelen en dat de site daarmee een ander eNB nummer krijgt. Toch is dat het waarschijnlijk niet omdat deze dingen zowel overdag als in de nacht gemapt worden op Cellmapper, ook vlak achter elkaar.
Of misschien iets met mimo sleep, aangezien al deze sites 4x4 mimo doen op b1, b3 en b7. Maar ook dat is gek omdat alleen de twee b7 carriers zichtbaar zijn op de secundaire eNB.
De PCI nummers tussen beide eNBs zijn gelijk, wat vrij raar is omdat die nooit mogen overlappen op dezelfde earfcn.
Heeft iemand een idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oke thanks, maar ik zie beide b7 carriers op beide RBSes. Heb je enig idee hoe dat werkt?
1, 3 & 20 op RBS '1' en de 2 andere band 7 op RBS '2'.jk-5 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:22:
[...]
Oke thanks, maar ik zie beide b7 carriers op beide RBSes. Heb je enig idee hoe dat werkt?
Duidelijk, bedankt. Dan snap ik het gedrag nu. Het verklaart waarom je in bepaalde situaties alleen b7+b7 in CA krijgt. Wanneer je wel 1-3-20 met b7 gecombineerd krijgt heb je dus een CA sessie via de X2 interconnect tussen beide RBSes, daarom 'lijkt' b7 in die situatie van de eerste RBS te komen terwijl dat niet zo is.SafariFlow schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:24:
[...]
1, 3 & 20 op RBS '1' en de 2 andere band 7 op RBS '2'.
Ah, als je in dit geval router bedoelt ipv SIU (2 BB's) dan snap ik wat je bedoeltSafariFlow schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:24:
1, 3 & 20 op RBS '1' en de 2 andere band 7 op RBS '2'.
Inderdaad via een router en niet een SIURaider095 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:16:
[...]
Ah, als je in dit geval router bedoelt ipv SIU (2 BB's) dan snap ik wat je bedoelt
Om de termen hier niet ingewikkelder te maken dan nodig komt het er feitelijk dus op neer dat 2600/2700 (waar aanwezig en uitzonderingen daargelaten) op een aparte controller zijn aangesloten en daarmee (blijkbaar) een eigen ID hebben
Maar, ik had verwacht een bericht te krijgen dat ik door mijn bundel heen zou zijn. Volgens mij was dat bij mijn vorige provider ook zo. Ik heb nu wel een bericht gekregen dat ik 80% verbruikt hebt, maar goed. Als je dan een week later ineens heel veel gaat bellen kan je dat weleens vergeten zijn.
Klopt het dat Vodafone geen meldingen geeft wanneer je door je bundel bent?
Enige wat ik er zo snel over terug kan vinden op hun website is:
Als je databundel bijna op is, sturen wij jou hiervan een notificatie per sms. Afhankelijk van je abonnement sturen we je een sms als je bundel bijna- of helemaal op is.
Nogal vaag dus. Want is bellen ook data? En welke abonnementen wel en welke niet?
Vind het in ieder geval niet heel klantvriendelijk en meer een teken dat een provider je het liefst door je bundel laat gaan.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Start Lrobertwebbe schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:36:
@MailMan Wat voor abonnement heb je dan? Een Start?
Die beschrijven is gewoon wat ik bij Vodafone kan vinden. Ik zou het een bundel of product noemen, hoe anders? En wat bedoel je met gratis belminuten? Ik betaal voor een bundel met 150 minuten. Als die op 80% is krijg ik een sms, maar blijkbaar niet op 100%?.oisyn schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:17:
@MailMan bellen is geen data, en ik heb nog nooit meegemaakt dat een provider waarschuwt dat je gratis belminuten op zijn. Dat jij een provider hebt gehad die dat wel doet lijkt me eerder de uitzondering dan de regel eerlijk gezegd, maar ik heb al jaren een ongelimiteerde belbundel dus ik ben niet op de hoogte van de laatste stand van zaken
Vind dat ook helemaal geen gekke service. Ze doen het blijkbaar wel als je een losse bundel aanzet:
Dat is waar. Maar waarom wel bij 80% verbruik een bericht sturen maar niet bij 100%?.oisyn schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:11:
@MailMan Ja, in het buitenland. Dat is ook niet zo gek, want dan betaal je de hoofdprijs voor buiten bundel minuten.
Ik kan er gewoon ook niet makkelijk wat over vinden, wat irritant is.
[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 27-09-2020 13:13 ]
"We sturen je een sms wanneer je 80% en 100% van je databundel verbruikt hebt en een sms wanneer je 80% van je belbundel verbruikt hebt."
Nare spelletjes zijn dat..
Hoe blijf ik op de hoogte van mijn verbruik?
MB-Update: Je ontvangt standaard een gratis bericht als je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt. Je kunt deze berichten niet uitzetten.
Bel-Update: Je ontvangt standaard een gratis bericht als je 80% en 100% van je belminuten hebt verbruikt. Ontvang je deze sms nog niet? Sms dan BELUPDATE AAN naar 1266.
Als je voor het eerst vader wordt, en enkele weken eerder dan verwacht, dan ben je met je hoofd echt niet bij een sms van een week geleden.robertwebbe schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:47:
@MailMan Die sms bij 80% heb je ontvangen. Dan weet je toch dat je nog maar 30 minuten over hebt? Aangezien je €45 buitenbundel kosten hebt, heb je na die 30 nog eens 180 minuten gebeld. Naar mijn mening had je dan echt wel kunnen weten dat je er dik overheen zat.
Ik wil niet hoeven denken aan m'n belminuten bij elk telefoontje. Wel wil ik weten wanneer ik er doorheen ben. Dat heet gebruiksvriendelijkheid. Als je dan een maand ervoor van een provider komt die dat wel aangeeft, dan is dit gewoon een minpunt van Vodafone. Of vind je het een pluspunt?
Dat ze bij de databundel wel een bericht sturen als deze op is en bij de belminuten niet zaait dan alleen maar extra verwarring.
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 28-09-2020 10:50 ]
Idem voor databundels trouwens, ik heb er altijd één die 3x meer is dan ik nodig heb, bijkopen is zo ontzettend duur vaak namelijk...
Ja daar ben ik nu ook achter. Maar zoals ik al aangaf, de vorige provider stuurt wel gewoon netjes een bericht. En Vodafone doet het wel voor de databundel. Waarom dan niet voor de belminuten?Sorcerer8472 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
@MailMan , als je niet aan je belminuten wil hoeven denken dan moet je altijd een unlimited abo nemen. Eén keer hard over je bundel heen gaan kost je net zo veel als elke maand een beetje meer betalen. Dit probleem bestaat bij elke provider. En er kan altijd een bijzondere gebeurtenis (zoals vader worden - gefeliciteerd!!) voorkomen.
Idem voor databundels trouwens, ik heb er altijd één die 3x meer is dan ik nodig heb, bijkopen is zo ontzettend duur vaak namelijk...
Reden dat ik niet een ongelimiteerd abonnement nodig heb is omdat ik kan switchen naar een ander abonnement als deze op is. Maar dan moet je dat dus wel weten.
[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 28-09-2020 11:13 ]
Maar als je de SMS wel had gekregen, had je dan niet meer gebeld? Of had je dan de kosten voor lief genomen?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
MerciJassy schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:14:
Gefeliciteerd!
Maar als je de SMS wel had gekregen, had je dan niet meer gebeld? Of had je dan de kosten voor lief genomen?
Dan had ik mijn andere abonnement gebruikt, of een bundel/blox bijgekocht, of gebeld met de telefoon van mijn vriendin, of via Whatsapp/Facetime uit de databundel die ik nog wel had.
Genoeg opties dus.
Ik snap het verdedigen van Vodafone eigenlijk echt niet? Het niet sturen van een sms bij 100% belminuten verbruik komt op mij over als puur eigenbelang van Vodafone en het uitmelken van een gebruiker die in het ongewisse is.
Het is een beetje alsof je auto een waarschuwing geeft als het oliepijl bijna te laag is, maar niet als deze zo laag is dat je motor daadwerkelijk naar de filistijnen gaat.
En om de verwarring groter te maken: Wel een rood licht laten zien als je transmissievloeistof op is.
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 28-09-2020 11:19 ]
Ik heb ook een grotere bundel dan nodig om nooit bill-shock te krijgen. Ik vind dat persoonlijk verkeerde zuinigheid.Het scheelt 2 euro per maand 100 minuten of onbeperkt. Ik heb een vodafone red super omgezet naar red together samen met zoon €37.50 per maand kan geen betere deal vinden voor 2 sims met onbeperkt bellen en 200 GB data delen. Als iemand een beter deal weet graag. Ik ben contract vrij.daar ben ik nu ook achter. Maar zoals ik al aangaf, de vorige provider stuurt wel gewoon netjes een bericht. En Vodafone doet het wel voor de databundel. Waarom dan niet voor de belminuten?
Tja als het maar twee euro per maand is OK, maar het verschil tussen L en de eerste onbeperkt is 20 euro per maand.saharoen schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:42:
[...]
Ik heb ook een grotere bundel dan nodig om nooit bill-shock te krijgen. Ik vind dat persoonlijk verkeerde zuinigheid.Het scheelt 2 euro per maand 100 minuten of onbeperkt. Ik heb een vodafone red super omgezet naar red together samen met zoon €37.50 per maand kan geen betere deal vinden voor 2 sims met onbeperkt bellen en 200 GB data delen. Als iemand een beter deal weet graag. Ik ben contract vrij.
de helft toch? Van L naar Red Es is volgens mij ongeveer een 10tje, ligt er aan of je ook ziggo hebt of nietMailMan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:31:
[...]
Tja als het maar twee euro per maand is OK, maar het verschil tussen L en de eerste onbeperkt is 20 euro per maand.
Kan je dit niet afsluiten ?MailMan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:31:
[...]
Tja als het maar twee euro per maand is OK, maar het verschil tussen L en de eerste onbeperkt is 20 euro per maand.
https://www.vodafone.nl/a...and/blox/onbeperkt-bellen
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
https://www.antenneforum....ate-29-september-2020/171
In de My Vodafone app zie ik die niet staan, als ik via Safari inlog kan ik nergens op klikken (knoppen doen het niet), maar in Chrome staat hij er wel bij...Jassy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:54:
[...]
Kan je dit niet afsluiten ?
https://www.vodafone.nl/a...and/blox/onbeperkt-bellen
Dat is nog wel een goeie optie, als het werkt!
Kijk dat is lekker van 1CA naar 2CA sites, kom maar door met de bandbreedtejk-5 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:40:
Vodafone heeft weer een update geplaatst. Zo'n 100 800MHz-only locaties zijn opgebouwd en er zijn 11 nieuwe sites. Er zijn maar 9 nieuwe 5G locaties bijgekomen, waarschijnlijk loopt die data wat achter.
Geen CA naar 2CAstormfly schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
Kijk dat is lekker van 1CA naar 2CA sites, kom maar door met de bandbreedte
KPN had waarschijnlijk nog wat apparatuur staan die ze over hadden na vervanging van de Ericsson apparatuurstormfly schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
[...]
Kijk dat is lekker van 1CA naar 2CA sites, kom maar door met de bandbreedte
Toch ergens een vreemde aanpak van Vodafone. (Of misschien heel logisch maar zie ik die niet). Als de concurrentie al jaren vrijwel landelijke 4G+ dekking heeft, dan ga je niet nu pas alles voorzien van 2CA? Dan pak je net als KPN toch nu ook de gebieden mee met een dikke installatie die minimaal 4CA kan doen?
Nu heeft Vodafone hier sinds 2 jaar 3CA opgehangen na flinke capaciteitsproblemen (3G was gewoon sneller), dus hier werkt alles prima en bloedsnel. Maar je zal maar in een 800Mhz gebied zitten in grote dorpen of stedelijk gebied; KPN en zeker T-Mobile walsen over VF heen.
Ik ben benieuwd naar die reden. Of gaan ze de inhaalslag later alsnog maken?
Ik snap het ook niet, maar ik heb inmiddels al heel wat plekken gezien waar ze bij ombouw 1800+2100MHz ophangen, maar 2100MHz nooit wordt ingeschakeld. Er zijn ook zelfs een flink aantal sites met de oudere AIRs voor 2100MHz waar de boel wel al is aangepast voor 5G en dit ook werkt, maar de airs gewoon uitblijven op 2100MHz. Zou kunnen dat het gewoon niet nodig is qua capaciteit, maar als het er al hangt kun je het net zo goed gewoon aanzetten.krakendmodem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:45:
[...]
KPN had waarschijnlijk nog wat apparatuur staan die ze over hadden na vervanging van de Ericsson apparatuur![]()
Toch ergens een vreemde aanpak van Vodafone. (Of misschien heel logisch maar zie ik die niet). Als de concurrentie al jaren vrijwel landelijke 4G+ dekking heeft, dan ga je niet nu pas alles voorzien van 2CA? Dan pak je net als KPN toch nu ook de gebieden mee met een dikke installatie die minimaal 4CA kan doen?
Nu heeft Vodafone hier sinds 2 jaar 3CA opgehangen na flinke capaciteitsproblemen (3G was gewoon sneller), dus hier werkt alles prima en bloedsnel. Maar je zal maar in een 800Mhz gebied zitten in grote dorpen of stedelijk gebied; KPN en zeker T-Mobile walsen over VF heen.
Zijn allemaal dit soort rekjes 2212s. Labels geven duidelijk aan dat het 2100 is.
"Als de klanten weglopen hoef je ook je netwerk niet te upgraden!"
Ik vraag het mij ook af, wat wel goed werkt is de marketing machine van VodafoneZiggo, GigaNet, 5G etc. Inhoudelijk hebben ze de minste radio bandbreedte, tov KPN of T-Mobile.krakendmodem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:45:
[...]
KPN had waarschijnlijk nog wat apparatuur staan die ze over hadden na vervanging van de Ericsson apparatuur![]()
Wat de grotere plannen zijn is mij ook helder, wel gaf @jk-5 aan dat er een minimale snelheidseis is vanuit de overheid. Deze viel in de huidige veiling, ze zullen in de toekomst iets van 8Mbit moeten garanderen, wat nog kan oplopen. Dat helpt waarschijnlijk wel om wat groei bij VF te realiseren.
Ik heb hollandsnieuwe als 2e privé telefoon. En nooit problemen, sites laden altijd snel, bellen over 4G HD (of HD+?) klinkt gewoon goed. De magere technische specs die wij waarnemen als Tweaker hoeven dus niet perse een slechte gebruikerservaring te zijn.
Als ik in de fieldmonitor kijk van de iPhone dan zie je in de woonkamer hier.
VF 2CA band 1,3
TM 3CA band 1,3,8
Simyo band 3
Binnenshuis wisselt het flink, de masten staan hier niet om de hoek.
Hier ook Hollandsnieuwe als 2e telefoon en inderdaad, alles werkt prima. Maar ook in gebieden met alleen Band 20 loopt het over het algemeen wel goed door.stormfly schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:18:
[...]
Ik vraag het mij ook af, wat wel goed werkt is de marketing machine van VodafoneZiggo, GigaNet, 5G etc. Inhoudelijk hebben ze de minste radio bandbreedte, tov KPN of T-Mobile.
Wat de grotere plannen zijn is mij ook helder, wel gaf @jk-5 aan dat er een minimale snelheidseis is vanuit de overheid. Deze viel in de huidige veiling, ze zullen in de toekomst iets van 8Mbit moeten garanderen, wat nog kan oplopen. Dat helpt waarschijnlijk wel om wat groei bij VF te realiseren.
Ik heb hollandsnieuwe als 2e privé telefoon. En nooit problemen, sites laden altijd snel, bellen over 4G HD (of HD+?) klinkt gewoon goed. De magere technische specs die wij waarnemen als Tweaker hoeven dus niet perse een slechte gebruikerservaring te zijn.
Als ik in de fieldmonitor kijk van de iPhone dan zie je in de woonkamer hier.
VF 2CA band 1,3
TM 3CA band 1,3,8
Simyo band 3
Binnenshuis wisselt het flink, de masten staan hier niet om de hoek.
Telefoon van m'n werk is wel van Vodafone, maar je merkt geen verschil tov Hollandsnieuwe in snelheid. Het gaat beide met volle snelheid.
Wat dat betreft zie je ook dat KPN op veel locaties alleen 20+3+1 inzet na de Huawei-ombouw terwijl T-Mobile daar al zowat alle mogelijke frequenties gebruikt.
Het zal dus te maken hebben met vraag en met een kostenafweging.
Hier staat nu net een maandje de nieuwe Huawei setup en daarop zijn alle banden wel actief. 1, 3, 7, 20 en 38. 38 kan ik alleen opkomen als ik die vastzet, anders krijg ik de 1e 4 keurig netjes in CA aangeboden.Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:42:
Btw we hebben volgens mij geen volledige statistieken meer, maar ik meen dat T-Mobile qua dataverbruik tegenwoordig het drukste netwerk is, daarna KPN, en op de laatste plaats Vodafone. Er is dus ook minder data nodig. Ik gok dat de derde carrier daarom expres uitstaat.
Wat dat betreft zie je ook dat KPN op veel locaties alleen 20+3+1 inzet na de Huawei-ombouw terwijl T-Mobile daar al zowat alle mogelijke frequenties gebruikt.
Het zal dus te maken hebben met vraag en met een kostenafweging.
Ook Ericsson sites bieden 4CA op m'n toestel, indien beschikbaar. Maar dan heb ik het over Groningen en Friesland
Heb je het nu over KPN? Ik bedoel dus de wat meer landelijke locaties, KPN heeft daar enkel 1+3+20 opgebouwd (en 28+32 blijkbaar, 5G@28 staat aan, 4G@32 niet).krakendmodem schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:25:
[...]
Hier staat nu net een maandje de nieuwe Huawei setup en daarop zijn alle banden wel actief. 1, 3, 7, 20 en 38. 38 kan ik alleen opkomen als ik die vastzet, anders krijg ik de 1e 4 keurig netjes in CA aangeboden.
Ook Ericsson sites bieden 4CA op m'n toestel, indien beschikbaar. Maar dan heb ik het over Groningen en Friesland. Misschien in andere gebieden anders? Of per telefoon?
KPN ja.Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:25:
[...]
Heb je het nu over KPN? Ik bedoel dus de wat meer landelijke locaties, KPN heeft daar enkel 1+3+20 opgebouwd (en 28+32 blijkbaar, 5G@28 staat aan, 4G@32 niet).
En 9231 is ook vrij landelijk tbh
Vodafone zal naar de mening van hun marketing afdeling wel klaar zijn met hun 5g uitroljk-5 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:40:
Vodafone heeft weer een update geplaatst. Zo'n 100 800MHz-only locaties zijn opgebouwd en er zijn 11 nieuwe sites. Er zijn maar 9 nieuwe 5G locaties bijgekomen, waarschijnlijk loopt die data wat achter.
[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 04-10-2020 18:26 ]
Dan weet je nu ook waarom er geen SMS gestuurd wordt bij overschrijding van je belbundel. Hopen op overschrijding van de belbundel is een oud verdienmodel uit de begintijd van het mobiele bellen. Daaraan is niets verandert, zeker nu providers aan steeds minder zaken kunnen bijverdienen (lees: sms verkeer, roaming in de EU etc. Allemaal verdwenen melkkoeien voor de providers die de winstgevendheid konden oppeppen.) vauit hun visie: Nu is er iets door je provder verdiend. Anders had het geen extra inkomsten opgeleverd.MailMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:18:
[...]
Merci
Dan had ik mijn andere abonnement gebruikt, of een bundel/blox bijgekocht, of gebeld met de telefoon van mijn vriendin, of via Whatsapp/Facetime uit de databundel die ik nog wel had.
Genoeg opties dus.
800MHz is 2x2
900MHz is 2x2
1800MHz is 4x4
2100MHz is 2x2
2600MHz is 4x4
Ook hier heeft 700MHz niet de prioriteit, maar deze Huawei antennes ondersteunen die frequentie wel, dus ze kunnen later de lage zenders vervangen door bijvoorbeeld een ERS2236, die net als KPN en T-Mobile 700, 800 en 900MHz in 1 doen.
Zijn er met toeval mensen uit de omgeving Arnhem die zijn/haar gebruikerservaring zouden kunnen delen?
Ik heb eerder een topic aangemaakt m.b.t. keuze advies (telecom)provider -> [Advies] Ziggo+Vodafone vs. T-mobile mobiel en Thuis
Ik begrijp het nut niet echt
Dat laatste klopt (kan uit ervaring spreken), dus geen enkel probleem.baco101 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:11:
Ik wil een abo bij Vodafone afsluiten ivm de voordelen die je krijgt als ziggo klant. mijn vraag is kan ik het abo gewoon op mijn eigen naam afsluiten op het adres van mijn ouders of moet het op naam van mijn vader want het ziggo abo staat op zijn naam. Ik heb wel zien staan bij Vodafone op hetzelfde adres dat zou betekenen dat het niet uitmaakt op wiens naam het staat maar wil dat ff zeker weten.
Het gaat om het postadres. Naam maakt niet uit.baco101 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:11:
Ik wil een abo bij Vodafone afsluiten ivm de voordelen die je krijgt als ziggo klant. mijn vraag is kan ik het abo gewoon op mijn eigen naam afsluiten op het adres van mijn ouders of moet het op naam van mijn vader want het ziggo abo staat op zijn naam.
https://www.antenneforum....pdate-15-oktober-2020/180
Alle band 1-activiteit kan er ook op wijzen dat DSS straks ook wordt aangezet op band 1. Dan gaat het ineens weer een stuk sneller. Sowieso komt er straks een stoelendans van frequenties en dan kan Vodafone gemakkelijk 20 MHz inzetten op die band.jk-5 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:45:
Vodafone heeft weer een update geplaatst op de kaart. Zo'n 110 bijgewerkte locaties en ~10 nieuwe 5G sites.
https://www.antenneforum....pdate-15-oktober-2020/180
Ja dat is waar, maar het heeft nu niet echt voordeel om 5G op meer dan 1 band te gaan doen. Als ik een beetje kijk lijken het voornamelijk AIR sites te zijn waar ze basebands hebben geswapt, kabeltjes hebben verwisseld of gewoon b1 hebben aangezet. Om extra b3 bij te hangen moet er geklommen worden.Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Alle band 1-activiteit kan er ook op wijzen dat DSS straks ook wordt aangezet op band 1. Dan gaat het ineens weer een stuk sneller. Sowieso komt er straks een stoelendans van frequenties en dan kan Vodafone gemakkelijk 20 MHz inzetten op die band.
VF is eigenlijk de enige die de luxe heeft om meteen de volle 20MHz op b1 in te kunnen zetten. Bij KPN en TMO zal dat vast niet meer dan 15MHz worden. Er bestaan sinds kort ook technieken voor 3G/4G DSS en Huawei ondersteunt dat, maar hoe efficient het is en hoe aantrekkelijk het is om in te zetten weet ik niet. Je gaat altijd overhead hebben bij zo'n oplossing
3G/4G DSS, dat klinkt spannend. Ondersteunt elke telefoon dat zomaar?jk-5 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Ja dat is waar, maar het heeft nu niet echt voordeel om 5G op meer dan 1 band te gaan doen. Als ik een beetje kijk lijken het voornamelijk AIR sites te zijn waar ze basebands hebben geswapt, kabeltjes hebben verwisseld of gewoon b1 hebben aangezet. Om extra b3 bij te hangen moet er geklommen worden.
VF is eigenlijk de enige die de luxe heeft om meteen de volle 20MHz op b1 in te kunnen zetten. Bij KPN en TMO zal dat vast niet meer dan 15MHz worden. Er bestaan sinds kort ook technieken voor 3G/4G DSS en Huawei ondersteunt dat, maar hoe efficient het is en hoe aantrekkelijk het is om in te zetten weet ik niet. Je gaat altijd overhead hebben bij zo'n oplossing
Hoe dan ook, ik zie niet echt in hoe het nuttig is om het op 1 band te doen maar niet op 2 banden. Of om het überhaupt te doen met DSS (ipv clean alleen 5G), als je die redenering volgt. Andere providers zoals Swisscom staan ook op het punt om het op meerdere banden uit te rollen, dat zal niet zonder reden zijn?
Bij Vodafone zijn er iig een hoop locaties die nu 20+1 zijn waar het zin zou hebben, iig om een 5G-logootje in beeld te toveren
Helemaal juist. Waar nog geen 4G2100 aanwezig was, maar wel uitgeschakelde 3G2100, kon in bepaalde gevallen eenvoudig "omgestoken" worden. Dat is nu gebeurd, of gebeurt wellicht nog steeds. Heeft in de basis niets met 5G te maken, maar wie weet, in de toekomst...jk-5 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:59:
Als ik een beetje kijk lijken het voornamelijk AIR sites te zijn waar ze basebands hebben geswapt, kabeltjes hebben verwisseld of gewoon b1 hebben aangezet. Om extra b3 bij te hangen moet er geklommen worden.
Er is 4G verbinding maar bij een oproep worden we teruggezet naar 2G. 4G forceren betekent onbereikbaarheid en niet kunnen bellen. De gesprekskwaliteit is nu weer ronduit slecht want 2G. Is er een algemene storing bekend ermee die niet op de Vodafone website vermeld staat?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Bij mij werkt vodafone mobiel goed.timmie1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:26:
Sinds enkele dagen ben ik mijn VoLTE en VoWiFi connecties kwijt op mijn Android telefoon.
Er is 4G verbinding maar bij een oproep worden we teruggezet naar 2G. 4G forceren betekent onbereikbaarheid en niet kunnen bellen. De gesprekskwaliteit is nu weer ronduit slecht want 2G. Is er een algemene storing bekend ermee die niet op de Vodafone website vermeld staat?
Ik heb je probleem toevallig wel gister ervaren bij KPN.
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Bij T-Mobile ook geen VoLTE meer op dit moment. Zouden de providers gezamenlijk ergens mee bezig zijn qua voice?timmie1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:26:
Sinds enkele dagen ben ik mijn VoLTE en VoWiFi connecties kwijt op mijn Android telefoon.
Okay, makes sense!robertwebbe schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:56:
Volgens mij kunnen de meeste toetellen nu nog op maar 1 band tegelijkertijd DSS doen en is aggregatie nog niet mogelijk. Maar dat zal vast in de toekomst mogelijk worden bij een volgende generatie modem chipset.
Trouwens, wie bouwt die Vodafone-website nou? Ik probeer de huidige tarieven van zakelijke abo's te vinden, maar:
https://www.vodafone.nl/z...nt/?icmp=nav-subs-simonly
leidt naar
"Meer informatie over de abonnementen"
leidt naar een popup met weinig info, en
"bundel vergelijken"
leidt naar particuliere abo-vergelijking
De website staat vol met dit soort kleine foutjes, en ik begrijp niet dat het bij een zakelijk product zo verdomde moeilijk is om een normale tarievenlijst te krijgen. Het is niet eens ergens in de kleine lettertjes onderaan oid te vinden, echt nergens. Ik wilde o.a. kijken hoe het zit met de multi data sim die nu nergens meer wordt genoemd.
Probeer ik dan maar een stap verder te gaan in het bestelproces, dan blijft het hangen op "De producten worden opgehaald. Een moment geduld alstublieft."
Edit: uiteindelijk is deze pagina wel geladen maar dat heeft dan 30+ sec geduurd. Daar nog steeds geen informatie over wat het abo nou precies is en wat de tarieven precies zijn, moet m'n gegevens invullen maar geen idee wat ik precies koop
Uiteindelijk wel na lang zoeken via de pagina over het buitenland de tarieven-pdf gevonden: https://www.vodafone.nl/_...ht_red_pro_abonnement.pdf
Geen multi data sim meer genoemd, maar wel duoKaart? Da's niet hetzelfde gok ik? Discontinued?
[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-10-2020 14:33 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Hier geen problemen met multidatasim
4g op de 2 simkaarten.
@Sorcerer8472
Eeuwig zonde. En de rede dat ik mijn abbo door laat lopen IPV verlengen voor iets anders.
Particulier zou red together nog een optie zijn (1 sim voor gsm 1 sim voor de laptop) maar het kost me altijd meer dan nu. (Plus beperkte data bundel in de EU) IPV mijn nu totale data bundel geldig in de eu
[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 29-10-2020 09:51 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Volgens mij zijn alle moderne radios SDR tegenwoordig.
SDR = Software Defined Radio.
Volgens mij gaat dit meer om dat ze hiermee heel eenvoudig apparatuur van derde partijen in het netwerk kunnen hangen. Bijvoorbeeld die Nederlandse mmWave-leverancier voor specifieke locaties, en gewoon Ericsson op andere plekken.neeecht schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:00:
@robertwebbe klinkt een beetje zweverig allemaal.
Volgens mij zijn alle moderne radios SDR tegenwoordig.
SDR = Software Defined Radio.
Hmmm, thanks. Ga ik maar even contact leggen, want dan zal mn kaartje wel overleden zijn denk ik.jack zomer schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:49:
@Redondo1982
Hier geen problemen met multidatasim
4g op de 2 simkaarten.
I don't have dreams, I have goals!!
Dit topic is gesloten.
![]()
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.