Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lucky you... ik wacht al bijna twee weken op omschakeling van sim naar esim. Echt compleet bagger.Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:31:
Heb sinds vandaag de eSim geactiveerd voor m'n zakelijk Red Elite Pro abonnement. Werkt allemaal goed.
Had het bij onze administratie aangevraagd en zij zijn er mee aan de slag gegaan richting Vodafone. En ze kwam vandaag aan m’n bureau om te melden dat het geregeld was.Rogier schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Lucky you... ik wacht al bijna twee weken op omschakeling van sim naar esim. Echt compleet bagger.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
800 is inderdaad de basisband. Voor zover ik weet wordt vooralsnog alleen 1800 gebruikt voor DSS, of zijn ook andere banden gezien voor 5G? Zelf monitor ik dat soort dingen nooit. Wel zijn er ook highband-only sites. Dus geen 800/900 maar wel 1800/2100 en eventueel 2600. Ook die zijn soms DSS-capable, maar hoe dat dan werkt zonder 800 is mij ook een mysterie.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:08:
Ik vraag me af of dat komt doordat Vodafone altijd 4G800 als basis gebruikt voor 5G. Weet iemand of dat klopt? In dat geval kun je namelijk op de rand van het verzorgingsgebied van 2 masten (eentje 5CA, eentje 2CA) op een tragere mast komen met 5G dan wanneer je op 4G zit.
Maar als...uitsluitend 1800 gebruikt wordt voor DSS? Dan zou dat wel verklaren waarom het misschien niet zo snel is als men zou verwachten. Maar als 1 band DSS net zo snel is als 4G met CA, tel uit je winst
Mijn vraag was vooral of juist alleen de 800-band gebruikt wordt om DSS aan te sturen. Ik vermoed van wel eigenlijk, ook obv de reactie van Jeffrey.Raider095 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:15:
[...]
800 is inderdaad de basisband. Voor zover ik weet wordt vooralsnog alleen 1800 gebruikt voor DSS, of zijn ook andere banden gezien voor 5G? Zelf monitor ik dat soort dingen nooit. Wel zijn er ook highband-only sites. Dus geen 800/900 maar wel 1800/2100 en eventueel 2600. Ook die zijn soms DSS-capable, maar hoe dat dan werkt zonder 800 is mij ook een mysterie.
Maar als...uitsluitend 1800 gebruikt wordt voor DSS? Dan zou dat wel verklaren waarom het misschien niet zo snel is als men zou verwachten. Maar als 1 band DSS net zo snel is als 4G met CA, tel uit je winst
Mooi voorbeeld van een recent gebouwde highband-only site die 99% zeker DSS tech aan boord heeft maar waar het niet aan staat is 3512TA. Op de Oudegracht in Utrecht (niet ver van Neude, mooi gecamoufleerd meegeschilderde site). Als men flexibel zou zijn met de aansturende band dan had het hier ook gekund (DSS@1800 en aansturen vanaf 2100 ofzo).
Ja, dat schreef ik... 800 is de basisband. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mij afvraag hoe dat werkt bij locaties die daadwerkelijk DSS-capable wordt gemaakt maar waar geen 800 isSorcerer8472 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:32:
[...]
Mijn vraag was vooral of juist alleen de 800-band gebruikt wordt om DSS aan te sturen. Ik vermoed van wel eigenlijk, ook obv de reactie van Jeffrey.
Er zijn wel een aantal macro sites met alleen 1800 of 2100 waar de laatste tijd b1, b3 of b7 zijn toegevoegd zodat er minimaal twee banden zijn, misschien een teken dat ze later wel andere hoofdbanden gaan doen. Zou voor die plekken helemaal niet zo gek zijn.Raider095 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Ja, dat schreef ik... 800 is de basisband. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mij afvraag hoe dat werkt bij locaties die daadwerkelijk DSS-capable wordt gemaakt maar waar geen 800 is
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Daar zie ik staan dat dit 5g modem “Voice-over-NR” (VoNR) ondersteunt. Is dat de 5g versie van VoLTE?neeecht schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 06:20:
[...]
5G is sowieso wat vaag nu. Vanwege de modems.
'Echt 5G' zal met de volgende generatie telefoons pas echt komen.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-x60-5g-modem
Lees hier vooral de Carrier Aggregation combinaties.
Terzijde: Op dit moment missen we nog steeds VoLTE roaming, wat volgens mij alleen in afgelegen gebieden met alleen 4g roaming/netwerken een probleem is (niet bereikbaar en niet bellen). Het lijkt niet dat providers dit voor roaming klanten een probleem vinden. Er wordt geen voortgang in gemaakt lijkt het. Kan daar VoNR nog iets aan verbeteren?
Jupucsdcom schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:20:
[...]
Daar zie ik staan dat dit 5g modem “Voice-over-NR” (VoNR) ondersteunt. Is dat de 5g versie van VoLTE?
[...]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Heb het voorbeeld hier al één of twee keer gemeld: congres in de VS, small cell van AT&T op 4G was het enige wat er was (misschien ook Verizon maar daar kon ik niet op inloggen). Toen ik moest bellen moest ik naar buiten lopen om met 1 streepje T-Mobile 3G te bellen, want op 4G uitgaand bellen gaf een foutmelding. Was een vrij afgelegen locatie. En dit was in 2017 al. VoLTE roaming had dit opgelost.ucsdcom schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:20:
[...]
Daar zie ik staan dat dit 5g modem “Voice-over-NR” (VoNR) ondersteunt. Is dat de 5g versie van VoLTE?
Terzijde: Op dit moment missen we nog steeds VoLTE roaming, wat volgens mij alleen in afgelegen gebieden met alleen 4g roaming/netwerken een probleem is (niet bereikbaar en niet bellen). Het lijkt niet dat providers dit voor roaming klanten een probleem vinden. Er wordt geen voortgang in gemaakt lijkt het. Kan daar VoNR nog iets aan verbeteren?
Heb hem ook binnen, zodat de slome Nokia van het werk weg kan. Installeren is simpel, maar ze moeten mijn nummer nog van de sim kaart naar esim over zetten. Maandag weer bellen dus.Rogier schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Lucky you... ik wacht al bijna twee weken op omschakeling van sim naar esim. Echt compleet bagger.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Allestoringen.nlNaafkap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:40:
Ik ervaar problemen met bellen en gebeld worden. Inkomende oproepen vanaf T-Mobile komen niet binnen en uitgaande gesprekken naar Vodafone nummers gaan pas na lange tijd over. Storing?
I am the great Cornholio!
Ik ben afgelopen maandag overgestapt vanaf T-Mobile naar een Vodafone Red Unlimited. Op zowel postcodes 1015 en 1019 (Amsterdam) en 5213 (Den Bosch) vind ik 4G ontzettend tegenvallen. Via speedtest.net app op mijn iPhone XS Max met laatste software update en mijn laptop via persoonlijk hotspot haal ik tussen de 12Mbs down en 5Mb up. Ping rond de 30ms.
Volgens de chat moet ik een netwerkcheck aanvragen, maar via zijn link is dat niet te doen. Maar verder was zijn reactie dat het acceptabele snelheden zijn. Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens. Ik heb net een 300mb bestand uit Google Drive gehaald met snelheden tussen de 700Kbps en 1,3Mbps.
Kan iemand me zeggen of dit normaal is? Want ik heb nog een week om gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktermijn. De reden om van T-Mobile naar Voda te gaan was met name de 25Gb/maand in de EU, en ik ben regelmatig in Spanje.
Alvast dank!
Als er geen sites in storing staan dan is dit waarmee je het moet doen. Daar kan niemand wat aan veranderen.kesj schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:57:
Hopelijk kan iemand mij hier beter helpen dan de chat-medewerker van Vodafone ;-)
Ik ben afgelopen maandag overgestapt vanaf T-Mobile naar een Vodafone Red Unlimited. Op zowel postcodes 1015 en 1019 (Amsterdam) en 5213 (Den Bosch) vind ik 4G ontzettend tegenvallen. Via speedtest.net app op mijn iPhone XS Max met laatste software update en mijn laptop via persoonlijk hotspot haal ik tussen de 12Mbs down en 5Mb up. Ping rond de 30ms.
Volgens de chat moet ik een netwerkcheck aanvragen, maar via zijn link is dat niet te doen. Maar verder was zijn reactie dat het acceptabele snelheden zijn. Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens. Ik heb net een 300mb bestand uit Google Drive gehaald met snelheden tussen de 700Kbps en 1,3Mbps.
Kan iemand me zeggen of dit normaal is? Want ik heb nog een week om gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktermijn. De reden om van T-Mobile naar Voda te gaan was met name de 25Gb/maand in de EU, en ik ben regelmatig in Spanje.
Alvast dank!
Vanuit technisch oogpunt heeft Voda momenteel het minst dekkende netwerk voor data in NL. Ze zijn wel aan het upgraden zoals KPN en T-mo dat ook doen. Maar als je op antennekaart.nl de netwerken gaat vergelijken dan zie je dat er grote verschillen zijn in het aantal en capaciteit.
Dank. Ik ben er ook bang voor dat dit het is. Op de Vodafone chat werd aangegeven dat 60Mbps te halen moet zijn. Daar zou ik erg tevreden mee zijn, maar voorlopig haal ik dat niet en weet ik ook niet hoe ik dat kan veranderen (met een instelling bijvoorbeeld).trankilo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Als er geen sites in storing staan dan is dit waarmee je het moet doen. Daar kan niemand wat aan veranderen.
Vanuit technisch oogpunt heeft Voda momenteel het minst dekkende netwerk voor data in NL. Ze zijn wel aan het upgraden zoals KPN en T-mo dat ook doen. Maar als je op antennekaart.nl de netwerken gaat vergelijken dan zie je dat er grote verschillen zijn in het aantal en capaciteit.
Qua dekking is dat absoluut onzin. Qua capaciteit gaan ze misschien minder hard maar ik zie daar nog steeds geen problemen. Na de 3.5 GHz veiling in 2022 is alles waarschijnlijk weer compleet anders.trankilo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Hij bedoelt kwa data/bandbreedte. Daarvan heeft Vodafone inderdaad veruit het minste.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Qua dekking is dat absoluut onzin. Qua capaciteit gaan ze misschien minder hard maar ik zie daar nog steeds geen problemen. Na de 3.5 GHz veiling in 2022 is alles waarschijnlijk weer compleet anders.
Ze hebben de meeste brandbreedte op papier nu, maar de meeste sites zijn B20 of B3+20.
Sindskort is het ombouwen naar B3+B20+B1 gelukkig wel begonnen.
Kwa grote sites valt het echt zwaar tegen.
4 banden of meer:
KPN: https://antennekaart.nl/k...-combinations=201,263,264
T-Mobile: https://antennekaart.nl/k...1,273,289,290,292,293,294
Vodafone: https://antennekaart.nl/k...binations=214,279,282,285
De verschillen tussen KPN, T-Mobile en dan Vodafone zijn echt enorm.
Ik woon zelf tussen meerdere maximale capaciteit masten van alle providers.
En dat werkt super, maar op het moment dat we de auto in stappen wordt het verschil enorm zichtbaar.
Ik ben het op dit punt niet met je eens. True, 2G is al tientallen jaren net als als bij KPN zo goed als vol dekkend (smalbandig op een lage freq) en in oude onderzoeken was Voda altijd de nr2. Maar met 4G (breedbandig) komt Voda op de laatste plaats. Daar is T-mo de laatste jaren de winnaar (zal KPN ze van de troon verjagen na hun upgrade?).Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Qua dekking is dat absoluut onzin. Qua capaciteit gaan ze misschien minder hard maar ik zie daar nog steeds geen problemen. Na de 3.5 GHz veiling in 2022 is alles waarschijnlijk weer compleet anders.
Natuurlijk zijn al die onderzoeken relatief en verschilt dat per locatie. Maar als Voda al echt vele jaren telkens op de 2e of 3e plek staat kwa data dan mag ik daar wel zo'n uitspraak aan wagen dacht ik.
Maar buiten dat ben ik echt heel nieuwsgierig naar de effecten van de manier waarop zij aan het upgraden zijn in verhouding met de strategieën van de andere twee. Want ergens ben ik wel overtuigd dat Voda uiteindelijk een goed (beter dan nu) product gaan neerzetten. Deze aanname is puur op basis van tech spec's ofcourse... Zal Voda straks de lachende 3e zijn die voor cheap zich kan meten aan de andere twee. Dat zou wel een bak zijn. Spannende tijden.
Het is trouwens (vervelend) stil rond om die veiling.
Vroeger lekte mensen voor een fles jenever in geuren en kleuren, maar die tijd is blijkbaar ook al weer voorbij
edit:
reactie geschreven voordat ik de post van neeecht had gezien
En waarom zou je 200 Mbps op je mobiel nodig hebben ?k ben ook van T-Mobile naar Vodafone Red Unlimited gegaan. Ik merk dat sinds 26 juni 2020 de speedtest niet meer hoger dan 60 Mbps komt, voor die tijd zat ik altijd boven de 100 Mbps en soms met uitschieters boven de 200 Mbps. Het lijkt erop dat er nu een limiet erop zit rond de 60 Mbps. Ik heb van de week een email gestuurd en wacht op antwoord van Vodafone.
Vodafone heeft veel minder capaciteit op hun netwerk dan KPN en T-Mobile. Dat merk je vooral aan de topsnelheid. Die zal in de meeste gevallen bij Vodafone het laagst zijn, simpelweg omdat zij de minste bandbreedte inzetten. Veel masten in landelijk gebied doen alleen maar de 800 MHz band met 10 MHz bandbreedte. Dat is goed voor zo’n 75 mbps maximaal als ik me niet vergis.MaxPoweR schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:23:
Ik ben ook van T-Mobile naar Vodafone Red Unlimited gegaan. Ik merk dat sinds 26 juni 2020 de speedtest niet meer hoger dan 60 Mbps komt, voor die tijd zat ik altijd boven de 100 Mbps en soms met uitschieters boven de 200 Mbps. Het lijkt erop dat er nu een limiet erop zit rond de 60 Mbps. Ik heb van de week een email gestuurd en wacht op antwoord van Vodafone.
Beste aanname? Ik voor in een landelijk gebied maar haal gewoon 200+ mbps met 4g+ wel te verstaan.....Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:37:
[...]
Vodafone heeft veel minder capaciteit op hun netwerk dan KPN en T-Mobile. Dat merk je vooral aan de topsnelheid. Die zal in de meeste gevallen bij Vodafone het laagst zijn, simpelweg omdat zij de minste bandbreedte inzetten. Veel masten in landelijk gebied doen alleen maar de 800 MHz band met 10 MHz bandbreedte. Dat is goed voor zo’n 75 mbps maximaal als ik me niet vergis.
Volgens mij is het alleen maar afhankelijk hoe oud de zend/ontvangers zijn.... welke overigens allemaal geüpdate worden.
Cogitationis poenam nemo patitur
Nee hoor, geen aanname. Feiten. Kijk maar eens op www.antennekaart.nl Je zal zien dat de Vodafone masten de minste aantal banden aanbieden als je het vergelijkt met KPN en T-Mobile.Bullet NL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:09:
[...]
Beste aanname? Ik voor in een landelijk gebied maar haal gewoon 200+ mbps met 4g+ wel te verstaan.....
Volgens mij is het alleen maar afhankelijk hoe oud de zend/ontvangers zijn.... welke overigens allemaal geüpdate worden.
Of je leest gewoon de reacties eerst?Bullet NL schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:09:
[...]
Beste aanname? Ik voor in een landelijk gebied maar haal gewoon 200+ mbps met 4g+ wel te verstaan.....
neeecht in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie"
Ik zat vandaag intussen op de zoveelste plek waar KPN ondanks hun deftige 20+3+1+7 setup toch naar 3G terugviel en mijn data als stront door een trechter liep terwijl Vodafone op een andere telefoon gewoon op 4G bleef. Dat soort dingen maken voor de meeste gebruiker meer uit dan of de downloadsnelheid 20 of 200 Mbps is. Nog even los van dat ik Vodafone al 5+ jaar niet op problemen qua congestie heb kunnen betrappen maar KPN meermaals wel, nog los van het 3G-gezeur en Whatsapp calls die daardoor niet meer te doen zijn enzo.
Maar als je gebruik vooral de hele dag speedtests draaien is dan is Vodafone niet de beste provider om te kiezen nee. Dat idee krijg ik wel soms als ik hier wat reacties lees.
Ik vind het opmerkelijk dat je met KPN zo vaak op 3G terugvalt. Ik heb jaren KPN gehad en nooit ervaren.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:24:
@trankilo het gebruik van de term "minst dekkend" is onjuist. Het gaat jou om de snelheid, dat heeft niets met de dekking te maken. Als je al die termen door elkaar gaat gebruiken wordt het echt een rommeltje.
Ik zat vandaag intussen op de zoveelste plek waar KPN ondanks hun deftige 20+3+1+7 setup toch naar 3G terugviel en mijn data als stront door een trechter liep terwijl Vodafone op een andere telefoon gewoon op 4G bleef. Dat soort dingen maken voor de meeste gebruiker meer uit dan of de downloadsnelheid 20 of 200 Mbps is. Nog even los van dat ik Vodafone al 5+ jaar niet op problemen qua congestie heb kunnen betrappen maar KPN meermaals wel, nog los van het 3G-gezeur en Whatsapp calls die daardoor niet meer te doen zijn enzo.
Maar als je gebruik vooral de hele dag speedtests draaien is dan is Vodafone niet de beste provider om te kiezen nee. Dat idee krijg ik wel soms als ik hier wat reacties lees.
Ja mij ook nog nooit gelukt. Moet het altijd forceren.Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:
[...]
Ik vind het opmerkelijk dat je met KPN zo vaak op 3G terugvalt. Ik heb jaren KPN gehad en nooit ervaren.
Misschien is de telefoon niet helemaal lekker 4G frequenties geoptimaliseerd (antennes)...
Vodafone zet de extra bandbreedte in waar het nodig is. In landelijke gebieden is het veelal niet nodig om zoveel bandbreedte beschikbaar te hebben, en zetten ze vaak alleen 800 en soms 800+1800 in.Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:37:
[...]
Vodafone heeft veel minder capaciteit op hun netwerk dan KPN en T-Mobile. Dat merk je vooral aan de topsnelheid. Die zal in de meeste gevallen bij Vodafone het laagst zijn, simpelweg omdat zij de minste bandbreedte inzetten. Veel masten in landelijk gebied doen alleen maar de 800 MHz band met 10 MHz bandbreedte. Dat is goed voor zo’n 75 mbps maximaal als ik me niet vergis.
Ik ervaar hier totaal geen problemen mee, en ben tot op heden meer tevreden met Vodafone dan dat ik ooit met KPN was.
Tsja, wat is nodig? Prima natuurlijk dat jij er totaal geen problemen mee hebt. Neemt echter het feit niet weg dat de capaciteit van Vodafone simpelweg veel minder is dan T-Mobile en KPN. De een heeft voldoende aan 1 mbps om te surfen of appen. Bij Vodafone is dat natuurlijk prima mogelijk en ze hebben een uitstekende dekking. Maar gewoonweg de minste snelheid.Jeffrey87 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:31:
[...]
Vodafone zet de extra bandbreedte in waar het nodig is. In landelijke gebieden is het veelal niet nodig om zoveel bandbreedte beschikbaar te hebben, en zetten ze vaak alleen 800 en soms 800+1800 in.
Ik ervaar hier totaal geen problemen mee, en ben tot op heden meer tevreden met Vodafone dan dat ik ooit met KPN was.
In een normale situatie met een beetje ontvangst heb ik altijd wel minimaal 8 Mbps gehad. 1 Mbps zal echt een uitzondering zijn tenzij de situatie in het afgelopen jaar fors verslechterd is op deze landelijke locaties. En wat ik juist ook aangeef is dat Vodafone juist wel het netwerk had waar je nog kon appen, terwijl KPN en T-Mobile (op Utrecht CS bijv.) gewoon totaal onbruikbaar waren.Naafkap schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:48:
[...]
Tsja, wat is nodig? Prima natuurlijk dat jij er totaal geen problemen mee hebt. Neemt echter het feit niet weg dat de capaciteit van Vodafone simpelweg veel minder is dan T-Mobile en KPN. De een heeft voldoende aan 1 mbps om te surfen of appen. Bij Vodafone is dat natuurlijk prima mogelijk en ze hebben een uitstekende dekking. Maar gewoonweg de minste snelheid.
Maar ben je professioneel fotograaf en moet je tijdens je rit meerdere zeer grote RAW-bestanden naar je klant of naar meerdere klanten sturen vanuit landelijk gebied, in die use-case ben je ws beter af met T-Mobile. Da's namelijk de enige die echt overal heftig veel capaciteit uitrolt. KPN is daarna de volgende keuze gok ik. Aan de andere kant, in een aantal middelgrote steden (bijv. Heerlen, Sittard) heeft Vodafone haar 20+3+1+7+7 configuratie uitgerold en komt KPN weer niet verder dan 20+3. Dus het hangt nogal af van locaties.
En dat jij met KPN nooit op 3G terugviel of het je niet opviel kan ook met je gebruikersprofiel te maken hebben. Ik kom op vrij veel plekken waar KPN binnenhuis dipt waar het gebeurt (of waar alle providers dippen). In de trein van Amsterdam naar Utrecht en ook in de auto (telefoon in middenconsole) in de buurt van Mijdrecht viel ik terug naar 3G tijdens een WhatsApp call. Ook met enige regelmaat als ik de telefoon uit m'n broekzak haal, in heel het land trouwens. Ga ik dan even kijken naar wat dat ding aan het doen is dan zie ik hem UMTS900 -> UMTS2100 doen, en daarna pas als er even geen data is naar LTE switchen.
Bij Vodafone gebeurde dat in de praktijk niet, vanwege dat er geen UMTS900 was. Van 2G naar 4G ging sowieso heel snel, ongeveer direct als je de telefoon uit je broekzak haalt. Van 3G naar 4G hadden ze op het laatst ook iets gebouwd geloof ik, de verbinding werd dan een aantal seconden stil en daarna ook 4G.
Overigens heb ik er bij KPN meestal geen problemen mee in de praktijk dat ik naar 3G ga, behalve dat het vaak niet lekker werkt bij VOIP calls dus. Denk dat de meeste mensen er niet veel problemen mee hebben, ook omdat het netwerk nog redelijk vlotjes werkt. Dat moeten ze wel goed in de gaten houden als UMTS2100 uit gaat trouwens. Of ze moeten dat gewoon aan laten staan tot het einde als dat nodig is voor capaciteit.
Wat maakt jou tevredener met Vodafone dan?Jeffrey87 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:31:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-07-2020 09:13 ]
Onder andere de zeer goede dekking diep in gebouwen, en dan met name onder andere de werf kelders hier in Utrecht.Sorcerer8472 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:13:
[...]
Wat maakt jou tevredener met Vodafone dan?
Ook de stabiliteit van VoWiFi is gewoon superieur boven die van KPN, waar de verbinding regelmatig zonder reden verbroken wordt.
Dit is mijn ervaring in de gebieden waar ik kom, maar YMMV, dus geen aanval op KPN dat zij in het algemeen een slechter netwerk hebben, want dat is zeker niet zo.
[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-07-2020 09:46 ]
Ik herken bij KPN wat Sorcerer aangeeft: als je je telefoon uit je broekzak haalt, dan staat hij vaak op 3g. Overigens zie ik dit alleen bij gebruik van Iphones, dus misschien wel toestel software gerelateerd?Naafkap schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:
[...]
Ik vind het opmerkelijk dat je met KPN zo vaak op 3G terugvalt. Ik heb jaren KPN gehad en nooit ervaren.
Bij Vodafone zijn heel vlotte schakelingen mogelijk van 2g en 3g naar 4g. Bij KPN is als je dan even flink wilt downloaden toch regelmatig een seconde vliegtuigmodus nodig of je data even stoppen. Dan zit je direct op 4g.
Mij geeft het de indruk dat je bij een spotje met mindere 4g dekking bij KPN wel tijdelijk naar 3g terug schakelt, maar vervolgens niet meer terug komt naar 4g.
En over Vodafone: in Den Bosch haal ik op verschillende locaties tussen de 8 en 27 mbp/s. Dat steekt schril af tegen T-Mobile en zelfs Tele2. KPN heeft wat opstelpunten ontmanteld, waarna de snelheden spectaculair omlaag gingen. Van 200 mbp/s naar zo’n 25 op diverse locaties.
De Vodafone verbinding geeft ook op lage snelheid prima internet. Maar downloaden is inderdaad traag. Ca. 2 maanden terug zijn er in Den Bosch een aantal locaties van een upgrade voorzien. Bijvoorbeeld in de Maaspoort. Daar zijn nu snelheden tussen de 150 en 200 mbp/s opeens wel haalbaar op Vodafone. Als je daar een keer een speedtestje doet kan je zien of het aan je toestel of je verbinding ligt. In de binnenstad heeft Vodafone trouwens behalve minder hoge snelheden ook mindere indoor dekking in de oudere gebouwen.
Het was een zeer beperkt gebied qua 5G dekking, daarbuiten had ik gewoon 4G+ roaming.
Is 5G roaming al officieel vrijgegeven door Vodafone? Kan hier namelijk niets over terugvinden.
Dat was over de grens bij Kleve/Goch.
Maar zoals ik het nu zie op hun dekkingskaart, heeft Vodafone DE daar nog helemaal geen 5G uitgerold?
Vreemd, want het was net een stukje bij die grote brug over de Rijn, en buiten dat gebied had ik 4G(+).
Dat er dekking is op bepaalde punten die niet op de dekkingskaart staan is natuurlijk prima mogelijk. En had SafariFlow niet al gezegd dat er dingen live werden gezet?
Ben wel benieuwd naar de speedtests van deze plekken natuurlijk, zeker die met 3500 MHz live. Zou zomaar sneller kunnen zijn dan in NL
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kan het via de site in ieder geval zelf niet vinden en heb geen zin om de klantenservice te bellen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Volgens mij kun je deze het makkelijkst in een winkel krijgen.
Moet je perse bij vf? Bij simpel kun je het goedkoopste abonnement nemen met 250mb voor 2,50 per maand, voor 1,50 kun je er onbeperkt bellen op zetten. Ben je 4 euro per maand kwijt. Denk niet dat dat goedkoper kan.SirLenncelot schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:27:
iemand die toevallig weet of het mogelijk is om bij VF een abonnement af te sluiten met enkel onbeperkt bellen? Wil graag een 2e nummer om bereikbaar op te zijn en te bellen maar hoef daar geen data op.
Kan het via de site in ieder geval zelf niet vinden en heb geen zin om de klantenservice te bellen.
Andersom (VF) esim en andere provider Nano Sim is niet handig omdat ik soms naar een ander toestel wissel.
Thnx voor de twee sugggesties!
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Zeker interessant, maar belangrijker lijk mij dat er VoLTE Roaming en/of VoNR Roaming beschikbaar komt in het buitenland om te kunnen bellen over deze netwerken in het buitenland.SafariFlow schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:49:
5G Roaming is inderdaad al live op Vodafone.de, China Mobile en FarEasTone Taiwan sinds vorige maand.
Zijn daar ontwikkelingen in waarover je iets kan of mag zeggen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/C6nnShVX268cN6X6LLcsOauL.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rmxJDxbQvHU1MG1h3Apnmsoi.png?f=user_large)
Snelheid blijft niet meer hangen rond de 60Mbps
Komt er ook aanucsdcom schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Zeker interessant, maar belangrijker lijk mij dat er VoLTE Roaming en/of VoNR Roaming beschikbaar komt in het buitenland om te kunnen bellen over deze netwerken in het buitenland.
Zijn daar ontwikkelingen in waarover je iets kan of mag zeggen?
Vodafone first to offer nationwide 5G
VodafoneZiggo very satisfied with acquired frequencies
Through the accelerated roll-out of its existing 5G network, Vodafone is now the first to offer nationwide 5G. As a result, all Vodafone customers with a suitable device and a 5G subscription can now make use of the latest 5G technology in most of the Netherlands, at no extra cost. In addition to this, Vodafone has acquired important radio spectrum in the recent Multi Band auction. Across the border, Vodafone is already offering 5G roaming to customers in Germany, China, Saudi Arabia, United Arab Emirates and Taiwan. More countries soon to follow.At the end of April, Vodafone was the first in the Netherlands to launch full 5G via its own Gigabit network. This was directly available in more than half of the Netherlands. The target was to offer coverage in most of the Netherlands by the end of July. This goal was achieved today, which means that more than 80 percent of the Dutch population can now have access to 5G. The current geographical coverage in the Netherlands can be viewed on the5G coverage map.
Adding 5G services to the new spectrum
The Multi Band auction formally ended today with very successful results for Vodafone. During the spectrum auction, Vodafone acquired frequencies in the 700, 1400 and 2100 MHz bands. These bands concern 2 x 10MHz in the 700 MHz band, 15MHz in the 1400 MHz band and 2 x 20 MHz in the 2100 MHz band. Vodafone will use the new spectrum to further deploy 5G mobile services.
The new spectrum licenses have a term of 20 years. Vodafone acquired these spectrum licenses at a cost of nearly € 416 million euros (€ 415.763.924).
Further Expansion on 5G Lead
Marcel de Groot, Director Consumer Market at VodafoneZiggo, is proud that Vodafone can further expand on its 5G lead: "Thanks to the successful roll-out by our technical colleagues, our existing antenna park has been transformed at high speed into an innovative 5G network that covers the whole of the Netherlands. In this way, even more of our customers can experience the improved network performance. At the same time, we have made international roaming agreements so that 5G is also available to Vodafone customers in Germany, China, Saudi Arabia, United Arab Emirates and Taiwan. Australia, New Zealand. Hungary and Turkey will follow soon, and later this year Great Britain, Romania, Ireland, Spain and Italy will follow suit.
First 5G Users are Satisfied
Recently, a survey was held among more than 600 Vodafone 5G users with a Samsung S20/5G smartphones, and a reference group of 4G users with Samsung S10/4G devices. This comparison between the users of two high-end devices provided a good first impression of practical experiences. The results show that more than 90 percent of the S20 users are familiar with 5G. The vast majority of these S20 participants were already enjoying 5G in the recent period. Approximately 20 percent of this S20 group have 'not yet deliberately tested’ 5G or were not yet in the 5G coverage area.
Furthermore, the survey shows that the Net Promoter Score (NPS) - the extent to which customers recommend a product - is significantly higher among 5G users. This is due, among others, to the fact that they experience noticeably better speed, coverage, speech and video when using 5G. Incidentally, the overall network experience of 4G and 5G users is already at a high level. This is due to the fact that the 4G network in the Netherlands is exceptionally good, as evidenced by international comparisons. Customers with 5G have clearer expectations with regard to network performance. The perception of 5G is even slightly more positive among 4G device users than among 5G users. This indicates that many 4G customers are interested in experiencing the next generation.
More 5G Devices and Higher Speed
At Vodafone, customers can choose from an increasing number of 5G devices that support Dynamic Spectrum Sharing (DSS). In addition to the Samsung Galaxy S20 series and Oppo Find X2 Pro, which are already available, the Sony Xperia X1 II is new in the range, including software for use in the Netherlands. Other devices are currently in the test phase and will soon follow, further expanding the range of available 5G devices. Vodafone activated 5G with DSS through its existing masts and available frequencies. This approach is a full form of 5G that meets the specifications of 3GPP release 15. This has been verified and confirmed by the Dutch independent technology research institution, TNO.
Through 5G, customers can currently already achieve peak download speeds of around 650Mbps on the Vodafone network. Using the latest network and device software, 5G download speeds of over 1Gbps have recently been measured in the Vodafone Test Centre. This will soon become available to customers as well and is far above the maximum 350Mbps of the current 4G subscriptions. With a 30 percent shorter response time (latency), 5G offers customers even smoother data traffic through the powerful GigaNet (the joint network of Vodafone and Ziggo).
bron: https://www.vodafoneziggo...irst-offer-nationwide-5g/
[ Voor 94% gewijzigd door robertwebbe op 21-07-2020 20:07 ]
Ik geloof dat T-Mobile de 700mhz praktisch morgen gewoon aan zou kunnen zetten?
T-Mobile en KPN ondersteunen de 700MHz band al op ongeveer de helft van hun zendmasten, waarbij T-Mobile landelijk dekkend is op 700MHz en KPN nog niet. Vodafone is nog niet of amper bezig met de uitrol ervan, ik heb het zelf in ieder geval nog nergens gezien.joco schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:59:
Dus nu is de vraag hoe snel kan Vodafone de nieuwe frequenties inzetten en hoe..
Ik geloof dat T-Mobile de 700mhz praktisch morgen gewoon aan zou kunnen zetten?
KPN ondersteunt ook al de 1400MHz band op ongeveer de helft van hun masten, T-Mobile en Vodafone zijn nog niet of amper begonnen met de uitrol hiervan, ik heb ze zelf in ieder geval nog niet gezien.
De 2100MHz band doen ze tegenwoordig al, dus dat is gewoon een kwestie van dekkingsgebied uitbereiden en de frequenties aanpassen op 1 Januari.
om maar niet onder te sneeuwen in het geweld van KPN en TMobile..
ik heb maar even wat feedback gegeven...
Niet te vergeten de SMS die ook nog rond gaatjoco schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:33:
Dus... Vodafone die snel maar even een email rond stuurt van "5G bij Vodafone, in heel Nederland én over de grens"
Ik snap hier ook echt helemaal niks van. Ze roepen sinds woensdag of donderdag ineens landelijke dekking te hebben. Ze verwachten er bij de grootste gros van de mensen mee weg te komen met 'oh ja, de 5G-veiling is geweest'. Het nare is dat het een strategie is die gewoon werkt.joco schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:33:
Dus... Vodafone die snel maar even een email rond stuurt van "5G bij Vodafone, in heel Nederland én over de grens"
Maar goed, als we een week verder zijn kunnen mensen het echt vergelijken. Ik weet vrij zeker dat je in KPN en T-Mobile gebied veel langer een 5G-icoontje kunt bewonderen dan in Vodafone gebieden, hoe weinig de snelheidswinst dan misschien is
Doet me denken aan deze reactie van The Wizardjoco schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:33:
The Wizard in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie"
op zich kan het toch wel een stuk sneller worden (Zeker als het druk is)robertwebbe schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:08:
Precies, zolang de 3,5 GHz frequenties er nog niet zijn zal de snelheidsbeleving vergelijkbaar met die van 4G blijven. Niet alleen bij Vodafone maar ook bij de andere aanbieders.
maar als ze gewoon (of het nu 4g of 5g is) die 25mhz totaal (700 en 1400) als extra capaciteit hebben das dan toch snel 150-200mb er bij?
Nu weet ik niet welke banden officieel in combinatie met andere supported zijn..
kun je bv de 700, 800, 900 1400, 1800, 2100 en 2600 tegelijk gebruiken in een CA configuratie?
(of een iets mindere combinatie van die banden)
Dat laatste gaat niet werken. In de meeste gevallen is maar 1 lage band tegelijk ondersteund. Met de hoge banden kan de boel wel gecombineerd worden. Kijk eens op https://cacombos.comjoco schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:20:
[...]
op zich kan het toch wel een stuk sneller worden (Zeker als het druk is)
maar als ze gewoon (of het nu 4g of 5g is) die 25mhz totaal (700 en 1400) als extra capaciteit hebben das dan toch snel 150-200mb er bij?
Nu weet ik niet welke banden officieel in combinatie met andere supported zijn..
kun je bv de 700, 800, 900 1400, 1800, 2100 en 2600 tegelijk gebruiken in een CA configuratie?
(of een iets mindere combinatie van die banden)
hmm hoe gaat dat nu werken dan?jk-5 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:21:
[...]
Dat laatste gaat niet werken. In de meeste gevallen is maar 1 lage band tegelijk ondersteund. Met de hoge banden kan de boel wel gecombineerd worden. Kijk eens op https://cacombos.com
als ik bv: https://cacombos.com/device?model=SM-G981B
en dan de N28 band pak (wat toch de 700mhz is?) dan is er geen enkele combinatie...
(als je dat in de Filter Bands: selecteert)
alleen de B banden zijn prima de combineren (B1,B3,B7 en B20 of B38 (niet beide))
maar met N banden kan ik niks zien terwijl de specs wel zeggen dat: NR Bands n1, n3, n7, n8, n28, n40, n77, n78
die allemaal mogelijk zijn.
en ik verwacht toch dat je kunt combineren bv N28 + B20 ? (dus 5G en een 4G band?)
Die data is crowdsourced, dus niet altijd volledig. Dat is jammer. Maar idd zul je in de meeste gevallen wel n28 + b20 kunnen doenjoco schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:36:
[...]
hmm hoe gaat dat nu werken dan?
als ik bv: https://cacombos.com/device?model=SM-G981B
en dan de N28 band pak (wat toch de 700mhz is?) dan is er geen enkele combinatie...
(als je dat in de Filter Bands: selecteert)
alleen de B banden zijn prima de combineren (B1,B3,B7 en B20 of B38 (niet beide))
maar met N banden kan ik niks zien terwijl de specs wel zeggen dat: NR Bands n1, n3, n7, n8, n28, n40, n77, n78
die allemaal mogelijk zijn.
en ik verwacht toch dat je kunt combineren bv N28 + B20 ? (dus 5G en een 4G band?)
Hier alle Carrier Aggregation combinaties per Release.
Het blijft een heel lastig verhaal allemaal.
De X60 modem zou alle combinaties moeten kunnen.
Dus die release combinaties zullen in de toekomst minder relevant worden hoop ik kwa CA.
Volgens mij zijn er nog geen aankondigingen gedaan voor toestellen met een X60, alleen een gerucht dat de iPhones die eind 2021 uit zullen komen hier waarschijnlijk mee uitgerust zullen gaan worden.
[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 24-07-2020 19:19 ]
Maar die kan nooit ook als ik even terug kijk in ons verbruik..
Hebben meer mensen hier last van? Klantenservice is onbereikbaar
Hier nog 175gb over zoals verwachtjoco schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:23:
Mijn Red together 200gb is plotseling helemaal verbruikt.. kreeg al een email dat ik nu na bundel tarief ga betalen.. (en in de app zie ik dat ik dat al doe)
Hier ook geen probleem, nog ruim 170 Gb over.joco schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:23:
Mijn Red together 200gb is plotseling helemaal verbruikt.. kreeg al een email dat ik nu na bundel tarief ga betalen.. (en in de app zie ik dat ik dat al doe)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik kan alleen niet controleren of mijn verbinding nu trager is (heb beperkt internet ingesteld bij overschrijding) , de snelheid van mijn verbinding thuis is knudde met Vodafone dus ik zou het verschil hier sowieso niet merken
Die combinaties zijn wellicht ook weer anders dan wanneer je NR met LTE combineert (dit is alleen NR toch?)neeecht schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:38:
@joco @jk-5 https://www.sqimway.com/nr_ca.php
Hier alle Carrier Aggregation combinaties per Release.
Het blijft een heel lastig verhaal allemaal.
De X60 modem zou alle combinaties moeten kunnen.
Dus die release combinaties zullen in de toekomst minder relevant worden hoop ik kwa CA.
Geen al te beste snelheden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5g van een maat Vodafone
Ja, dat wordt ook nog wat....Sorcerer8472 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:03:
[...]
Die combinaties zijn wellicht ook weer anders dan wanneer je NR met LTE combineert (dit is alleen NR toch?)
Daarom X60 modem, die gewoon alles kan CA-en.
Kan die hele lijst weg.
Maar 5G is niet alleen maar snelheid, het gaat om veel meer. Veel toepassingen moeten nog bedacht worden en met 5G kan er meer dan met 4G.
Als je op dit moment op straat gaat vragen of de mensen op 5G zitten te wachten, dan krijg je deze antwoorden:
Mocht je trouwens, net als ik, benieuwd zijn hoe die mensen van toen er nu over denken, DWDD heeft er een aantal terug gevonden en gevraagd hoe ze er nu over denken:
YouTube: MOBIEL BELLEN: 1998 vs NU | YUNG DWDD
[ Voor 46% gewijzigd door robertwebbe op 26-07-2020 01:26 ]
Ik zit momenteel in Frankrijk en ik vroeg me af hoeveel ik al verstookt had, maar ik zie dat dus nergens terug bij mijn tegoeden in de app of op de website. Dus ik naar de live chat, zegt de dame in kwestie dat de gehele bundel beschikbaar is in de EU!
Gelijk een screenshot van gemaakt, heb ik het iig zwart op wit
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2020 13:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bron: https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
In de My Vodafone app kun je als volgt je actuele gebruik zien: Tegoed > selecteer een gebruiker > je verbruik bekijken > Internet.
Alleen binnen en buiten bundel staat niet altijd goed geboekt, alles is binnen bundel zolang er nog data in de pot zit en je niet meer dan 20GB per maand in de EU verstookt hebt.
[ Voor 48% gewijzigd door robertwebbe op 26-07-2020 13:26 ]
Whatever, het is mij toegezegdrobertwebbe schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:19:
@.oisyn Wat de chat agent heeft gezegd klopt niet, dit moet het zijn: Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand.
Daar staat een geldbedrag, daar heb je natuurlijk geen reet aan. Ik wil weten hoeveel data ik nog kan verstoken met mijn simIn de My Vodafone app kun je als volgt je actuele gebruik zien: Tegoed > selecteer een gebruiker > je verbruik bekijken > Internet.
.edit: als je doorklikt naar analyse dan kun je wel zien hoeveel je per sessie hebt gebruikt.
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 26-07-2020 13:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hooguit kun je dit dan zien als je internet open klapt:
Heb momenteel de eSim actief voor mijn zakelijk Red Elite Pro abonnement (via mijn huidige werkgever). De fysieke sim zit ook nog steeds in mijn iPhone, maar heb ik uitgeschakeld.
Aangezien ik van baan ga veranderen en ik al vooraf mijn nieuwe nummer krijg van de nieuwe werkgever, wil ik dit nieuwe nummer als eSim toevoegen en mijn huidige Vodafone nummer terug "activeren" op de fysieke simkaart. Echter, als ik deze fysieke simkaart weer actief maak in mijn toestel, dan heb ik noch telefonie noch data verbinding. De simkaart lijkt dus niet meer geactiveerd te zijn sinds ik overgestapt ben op de eSim?
Heeft er iemand ervaring mee hoe ik dit terug kan draaien?
Thanks voor de reactie. Dat is lekker "omslachtig" helaas.robertwebbe schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
@Rivanov Eenmaal overgestapt naar een eSIM, wordt je fysieke simkaart afgesloten. En eenmaal afgesloten kan die nooit meer opnieuw worden aangesloten. Dat wordt langs de Vodafone winkel of bellen of een sim willen opsturen.
Dan laat ik het maar even zo, tot 1 september.
4G: https://antennekaart.nl/k...3a-4650-8faf-1e3b332218ca
5G: https://antennekaart.nl/k...3a-4650-8faf-1e3b332218ca
Ze zijn heel hard aan het bijplaatsen geweest met b3 en/of b1 zenders om 5G te kunnen aanbieden.
Je kunt meer dan één eSIM opslaan op je iPhone, misschien heb je daar iets aan? Ze kunnen alleen niet allebei tegelijk online zijn, dus je zult handmatig moeten wisselenRivanov schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:20:
Iemand enig idee hoe je van een eSim weer terug kunt gaan naar de fysieke sim?
Heb momenteel de eSim actief voor mijn zakelijk Red Elite Pro abonnement (via mijn huidige werkgever). De fysieke sim zit ook nog steeds in mijn iPhone, maar heb ik uitgeschakeld.
Aangezien ik van baan ga veranderen en ik al vooraf mijn nieuwe nummer krijg van de nieuwe werkgever, wil ik dit nieuwe nummer als eSim toevoegen en mijn huidige Vodafone nummer terug "activeren" op de fysieke simkaart. Echter, als ik deze fysieke simkaart weer actief maak in mijn toestel, dan heb ik noch telefonie noch data verbinding. De simkaart lijkt dus niet meer geactiveerd te zijn sinds ik overgestapt ben op de eSim?
Heeft er iemand ervaring mee hoe ik dit terug kan draaien?
En helemaal geen band 28 of 32. Daar koop je dan je dure spectrum voor injk-5 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:48:
Vodafone heeft een antenneregister update geplaatst met 4G en 5G:
Ze zijn heel hard aan het bijplaatsen geweest met b3 en/of b1 zenders om 5G te kunnen aanbieden.
Ben heel benieuwd wanneer ze daar toch wat van gaan uitrollen, hoop wel dat hun nieuwe 1-3-7-7-20-locaties hier nu geschikt voor zijn, en alle antennes die ze nu plaatsen. Als ze dan ook nog eens DSS doen op band 28 dan kun je straks 7CA krijgen op Vodafone: 28+20+32+3+1+7+7.
Ik wil overstappen maar dan lees je de ervaringen en dan ga je twijvelen....maar over tmobile staat er ook zulke ervaringen terwijl ik nooit problemen mee heb gehad.. en klanten service was altijd prima nooit problemen mee gehad hoe is de ervaring hier over vodafone? En over het abbo red together?
Bedankt alvast
Wel grappig, heel veel locaties die hier 800mhz only waren kunnen nu eindelijk 2ca of 3ca aanbieden... Ik gaf dit vorig jaar al aan bij Vodafone en na de uitschakeling van 3G dat het wel eens hoogtijd mocht worden dat 4G+ geen luxe mag zijn. Op het moment dat ik net geen klant meer ben zijn ze eindelijk eens aan het upgrade..jk-5 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:48:
Vodafone heeft een antenneregister update geplaatst met 4G en 5G:
Verwijderd
Persoonlijk zou ik voor kpn gaan kwa klantenservice,.. en T-Mobile voor snelheid en capaciteitcangri schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:56:
Hoe is het bereik van vodafone?
Ik wil overstappen maar dan lees je de ervaringen en dan ga je twijvelen....maar over tmobile staat er ook zulke ervaringen terwijl ik nooit problemen mee heb gehad.. en klanten service was altijd prima nooit problemen mee gehad hoe is de ervaring hier over vodafone? En over het abbo red together?
Bedankt alvast
Dat is een vraag die alleen jijzelf kunt beantwoorden. Ik zou zeggen, bestel een gratis prepaid SIM en test het bereik op de plekken waar je vaak komt.cangri schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:56:
Hoe is het bereik van vodafone?
https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/25754
Nou, ik kan je melden dat mijn vrouw inmiddels op de 24GB roaming zit, nog volle bandbreedte heeft (BloX beperkt internet staat aan) en ze ook nog geen 80% smsje heeft gehad.robertwebbe schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:19:
@.oisyn Wat de chat agent heeft gezegd klopt niet, dit moet het zijn: Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand.
Bron: https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
De voorwaarden komen dus niet overeen met de website, met wat een medewerker zegt, en met de praktijk. Ze lijken me dus verouderd
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 30-07-2020 19:53 ]
Het zou wel zeker prettig zijn... Dus ik hoop dat het inderdaad een stille wijziging is geweest.
Dat accepteer ik sowieso niet, daar heb ik BloX beperkt internet voor aangezet (terugschakelen naar 64 kbit en geen buiten bundel kosten). Als zij dat verzaken goed te doen én een helpdeskmedewerker zegt dat ik "gewoon" mijn bundel gebruik én de website meldt dat je van de Ziggo Dubbele Data alleen 20GB in de EU hebt* (hoe je dat ook wendt of keert interpreteer ik dat als minstens 40GB in de EU), dan is redelijkheid en billijkheid gewoon van toepassing-MD- schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:56:
of de rekening komt later...
*Als je bij https://www.vodafone.nl/a...xtra-subscription-count=0 bij Red Together achter "onbeperkt sms-en en bellen" op de i drukt, dan zie je:
/f/image/PyuYIYD1l4Vy48vhdGsmxge2.png?f=fotoalbum_large)
Bovenaan staat: bundel is gewoon geldig in de EU. Dan eerst een uitzondering voor Red Unlimited (25GB max in de EU). Dan onderaan een uitzondering voor Ziggo Dubbele Data (maar 20GB van je dubbele data in de EU). Dat kan ik niet anders opvatten dan dat ik 120GB in de EU heb (100GB van de bundel plus 20GB van de Dubbele Data).
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 31-07-2020 02:15 ]
Ik denk 25+20 = 45GB.oisyn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:38:
[...]
Dat accepteer ik sowieso niet, daar heb ik BloX beperkt internet voor aangezet (terugschakelen naar 64 kbit en geen buiten bundel kosten). Als zij dat verzaken goed te doen én een helpdeskmedewerker zegt dat ik "gewoon" mijn bundel gebruik én de website meldt dat je van de Ziggo Dubbele Data alleen 20GB in de EU hebt* (hoe je dat ook wendt of keert interpreteer ik dat als minstens 40GB in de EU), dan is redelijkheid en billijkheid gewoon van toepassing. Dat ze een fout maken kan best, maar daar ga ik niet voor betalen.
*Als je bij https://www.vodafone.nl/a...xtra-subscription-count=0 bij Red Together achter "onbeperkt sms-en en bellen" op de i drukt, dan zie je:
[Afbeelding]
Bovenaan staat: bundel is gewoon geldig in de EU. Dan eerst een uitzondering voor Red Unlimited (25GB max in de EU). Dan onderaan een uitzondering voor Ziggo Dubbele Data (maar 20GB van je dubbele data in de EU). Dat kan ik niet anders opvatten dan dat ik 120GB in de EU heb (100GB van de bundel plus 20GB van de Dubbele Data).
Het is enorm krom omschreven, vooral dat bovenin staat dat je geen dubbele data ontvangt.
Er staat nergens dat je alles uit je eigen bundel kan gebruiken alsof je in Nederland bent. Die 100GB die jij benoemd lijkt mij niet juist.
Als je Start neemt dan heb je er toch sowieso weinig aan? Zo veel maakt het niet uit qua efficiëntie, bij 3G vs 4G maakte het veel meer uit, en uiteindelijk werd 4G ook gratis toen 3G toch echt uit moestjongetje schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:26:
Ik zat vandaag op vodafone te kijken en zie dat als je een start abonnement hebt, Vodafone 2 euro per maand rekent voor 5G. Los van dat ik me niet kan voorstellen dat je dat wilt met zo'n kleine bundel, waarom zou je als provider met een eigen netwerk daar onderscheid in willen maken? Uiteindelijk wil je toch dat iedereen zo snel mogelijk op de meest efficiënte techniek zit?
Ben heel benieuwd wanneer we bij Vodafone de eerste tekenen van banden 28 en 32 gaan zien. En in hoeverre de strategieën van KPN en Vodafone alsnog veel op elkaar gaan lijken nu KPN ook heeft aangekondigd 4G-frequenties (via DSS?) voor 5G te gaan gebruiken.
Eerste regel: bel- en databundel geldig binnen de EU.stormfly schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:18:
Er staat nergens dat je alles uit je eigen bundel kan gebruiken alsof je in Nederland bent.
De 25GB waar jij het over hebt slaat op Red Unlimited, lijkt me niet echt van toepassing op Red Together.
Valide input. Die eerste regel is de alinearegel voor de navolgende teksten per abonnement. Daar kan je niets uit ontleden..oisyn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Eerste regel: bel- en databundel geldig binnen de EU.
De 25GB waar jij het over hebt slaat op Red Unlimited, lijkt me niet echt van toepassing op Red Together.
Bij een RED Together is het enige wat wordt geschreven; er is een limiet van 20G, punt. Verwarrend dat eromheen dan woorden staan zoals “Ziggo dubbele data” etc.
https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
https://forum.vodafone.nl...ent-2/red-together-294840
Voor datagebruik in het buitenland bestaat een ‘Fair Use Policy’. Geldt dit ook voor Red Together?
De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy
20GB FUP dus wellicht weinig tot geen handhaving.
Dit topic is gesloten.
![]()
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.
:strip_exif()/f/image/MbSXpQYf4ITNscGYJ0UmMGAX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eRdx3uFapsbOdUqkbFwv83ZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2zRcWm0MqdQsEZHeqzeCVoTC.jpg?f=fotoalbum_large)