@jk-5 nee, 5G is het nieuwe 4g+ icoontje. Alleen actief bij een actieve data sessie.
Vooral het upload gedeelte heeft daarmee te maken denk ik.
Vooral het upload gedeelte heeft daarmee te maken denk ik.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mijn Note 10+ vraagt niet om een PIN wanneer ik me sim weer inschakel maar hij verbreekt de verbing wel compleet. Waar ik dat ook in merk is dat mijn telefoon met 2 sim kaarten aan totaal niet lekker werkt. 2 Sims = enorme hoge ping en nog veel hogere jitter, een download speed die alle kanten opvliegt en ook een veel lagere snelheid. Heb niemand hier nooit iemand over gehoord dus zal het wel een defect in mijn telefoon zijn. Maar zodoende weet ik dus wel zeker dat de sim helemaal wordt uitgezet.neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:02:
@jk-5 ook een veel betere functie: Als je nu je fysieke simkaart uitzet. En eSIM denk ik ook.
Disconnect deze echt met het netwerk.
Sim weer aan = pincode invullen.
Op de S10 blijft altijd een connectie met de hoofdband tot stand. Kost extra energie.
Vodafone 5G werkt helaas niet. In het systeem staat alles goed aldus een medewerker.
Misschien als ik morgen wakker wordt dat het werkt.
Beetje jammer.
[ Voor 6% gewijzigd door TomSt op 29-01-2021 21:15 ]
Na een tip:neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:00:
Hier iemand met een Samsung S21 en werkende 5G?
Zo ja, moet je nog iets speciaal instellen?
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de Samsung S21 serie als je Dual Sim gebruikt (eSIM + simkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.
[ Voor 30% gewijzigd door neeecht op 29-01-2021 22:51 ]
[ Voor 12% gewijzigd door neeecht op 31-01-2021 18:26 ]
Klopt! https://community.vodafon...februari-2021/ba-p/202376Naafkap schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:59:
Nieuwe abonnementen?
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-02-2021 09:36 ]
Die 10GB heb ik destijds uit onderhandeld. Benaming is "10GB extra speciaal voor jou".raoulj schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:50:
[...]
Klopt! https://community.vodafon...februari-2021/ba-p/202376
Bestaande Start (M, L & XL) klanten, die Start hebben afgesloten ná maart 2019, krijgen een gratis data upgrade.
@Bart1983: de 2x4 GB kloppen inderdaad. Even onduidelijk hoe je die aanvullende 10GB ontvangtWelke benaming of omschrijving zie je?
de 22,50 is met €5 Ziggo korting, maar (nog) zonder andere promo's/kortingen. De oude 40GB voor 24 euro, zit wel al korting in, aangezien die kaal 31 euro (26 euro met Ziggo) was. Dit kan factuurkorting zijn of andere (Sales) korting zijn.dutchnltweaker schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:36:
Dit is wel een verslechtering zeg, eerst kon je voor 24 Euro 40gb en onbeperkt bellen en sms krijgen en nu maar 25gb voor 22,50..
Die 40gb was net de sweetspot, die 100gb is gelijk al richting de 30 euro. Wie dit bedacht heeft, heeft het niet begrepen of ze hebben dit expres gedaan.
I intend to live forever. So far, so good.
Ja top! Ik zie dat friends en family nog steeds interessanter is.
De meerprijs tussen unlimited en red/ red together is relatief klein. In mijn geval slimmer om een paar euro extra per maand te betalen voor geen limiet naar EU nummers.Met onze Red (Together) abonnementen (afgesloten na 10 juli 2017) kun je 100 minuten bellen naar EU-nummers, zonder extra kosten. Met het Red Unlimited abonnement bel je onbeperkt naar EU nummers, zonder extra kosten. Of bekijk onze andere opties voor bellen naar buitenlandse nummers.
[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 01-02-2021 13:07 ]
Dat is de functie wifi bellen.baco101 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:58:
Ik ben vandaag overgestapt naar Vodafone en nu zie ik de mededeling ims service Vodafone nl wifi, wat is dat?
Geen flauw idee, dat is voor mij te ver van mijn bedneeecht schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:03:
@Raider095 weet jij waarom N3 DSS een ARFCN van 368410 heeft?
1842.05 MHz - https://www.sqimway.com/nr_band.php
Niet in het midden van de band.
Ah, dat verklaart waarom ze bij ons niet aangepast zijn (Start L en Start M). Dan maar snel zelf aanpassen, scheelt ons in de maandelijkse kosten (2x Start M is meer dan genoeg...)raoulj schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:50:
[...]
Klopt! https://community.vodafon...februari-2021/ba-p/202376
Bestaande Start (M, L & XL) klanten, die Start hebben afgesloten ná maart 2019, krijgen een gratis data upgrade.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
[ Voor 41% gewijzigd door neeecht op 09-02-2021 01:31 ]
Hier in Zuid-Limburg vanmorgen ook even paar minuten helemaal weg. Ik kan overstappen van provider dus ik houdt het eens goed in de gaten.neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:23:
Vodafone 5G werkt nu ook met Dual Sim op de Samsung S21!
neeecht in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"
Het was inderdaad een software dingetje dus.
Toch... KPN? (B32)
Update:
Hah dat is grappig. Ziggo valt net uit in de hele buurt, denk zelfs hele regio.
En direct na het uitvallen sprongen alle Vodafone banden on air!
5G werkt dus:
B20+N3+B7+B7+B1 !
En bij idle connecties, wordt B3 weer de hoofdband. En meestal bij data B20 direct weer de hoofdband met N3 als 5G band.
-110dBm klint als een geconfigureerde drempelwaarde. Het kost waarschijnlijk nog te veel zendtijd om lager dan dat de 5G verbinding in stand te houden.neeecht schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:30:
@jk-5 en anderen:
Het lijkt erop dat Vodafone N3 DSS 5G alleen werkt bij een RSSP van -110 dB of hoger.
Op het moment dat ik een lagere waarde heb blijf je B20 als hoofdband en B3 als 4G+ band gebruiken.
Als de waarde weer hoger wordt, zie je de telefoon switchen van B20 naar B7 hoofdband. Daarna direct naar B3 hoofdband en bij goede waardes wordt B20 weer de hoofdband en B3 wordt N3 met 5G DSS.
Deze overgangen zorgen soms/vaak wel voor een verbroken verbinding.
Mgoed, zoals hierboven gemeld, dat lijkt een bekende Ericsson issue te zijn.
Hadden we vroeger ook met KPN.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
[ Voor 22% gewijzigd door SafariFlow op 11-02-2021 20:53 ]
Samsung Galaxy S21 5G (256gb)SafariFlow schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:51:
Op welke S21 versie zien jullie dit gedrag? Graag even specifiek model nummer.
Doe maar meteen even alle info via *#1234#
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2021 23:09 ]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Gecertificeerd ongeleid projectiel
2250 WP Zuid PVoutput
ik denk dat dit klopt voor de meeste dingen, want vaak staat er achter "zolang het abonnement loopt"MdO82 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:55:
Wellicht een vraag naar de bekende weg, maar als je het abonnement verlopen is blijf je toch hetzelfde betalen totdat je ooit veranderd?
Het enige wat je regelmatig hebt is dat ze bellen voor een "aanbieding"
Een kleine update. Vodafone kan het probleem nog steeds niet oplossen.Edgenumber schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:26:
Ik heb sinds december vodafone. En kon vanaf het begin af aan sms versturen. Niks speciaals ingesteld, simkaart in mijn s9 en gaan. Bellen, gebeld worden, internet, sms versturen en ontvangen alles werkte.
Tot een paar dagen terug. Ik heb niks aan het toestel veranderd maar ineens kan ik geen sms meer versturen. Verder kan ik alles, bellen, internet, sms ontvangen. Alles behalve versturen dus.
Sim in mijn nieuwe s20 fe gestopt, precies hetzelfde probleem.
Contact opgenomen met vodafone. Die hebben eerst mijn sms module opnieuw aan mijn abbo gekoppeld. Niet geholpen.
Nu is er een ticket aangemaakt die al een aantal dagen open staat. Maar het is voor mij vrij lastig omdat ik een persoon heb die ik niet per whatsapp kan bereiken en daarvoor dus sms gebruik. En die ik meerdere keren per dag soms moet/wil bereiken op deze manier.
De sms centrale staat goed ingesteld.
Het probleem is hetzelfde bij andere actieve nederlands nummers (ik kan dus niemand een sms sturen, ook de vodafone centrale niet).
Of ik van de samsung sms app of de google sms app gebruik maak dat maakt niet uit, zelfde probleem.
De vodafone medewerker kwam zelf nog om in de google sms app chats aan te zetten. Daar moet je je numner bij verifieren en dat blijft dus ook hangen omdat ik geen sms kan versturen.
Ik denk dus dat het probleem volledig bij vodafone ligt. Maar heeft iemand nog een idee waar ik bij mezelf in de instellingen kan kijken?
Ik heb ze zelf al doorlopen, maar eerlijk gezegt zie ik niet ziveel staan waarvan dat ik denk dat verkeerd zou kunnen staan. En ik heb bijna alles al een keer aan en uit getoggeld en aan of uit maakt geen verschil.
Buiten de openstaande ticket om, kent iemand dit probleem en heeft iemand nog een idee?
Dit klinkt alsof in de Vodafone HLR(database waar alles in staat wat een aansluiting wel of niet mag op netwerk) de mogelijkheid voor uitgaand sms(TS22) is uitgezet.Edgenumber schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Een kleine update. Vodafone kan het probleem nog steeds niet oplossen.
Wat is er gedaan.
2x toe vanuit vodafone de sms module ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld.
Ik heb een nieuwe sim kaart gekregen.
Met nieuwe simkaart nog een keer de sms module ontkoppeld en nog een keer gekoppeld.
Maar ik kan nog steeds niet smsen (wel sms ontvangen, bellen, internet).
Ik heb zelf een kruistest gedaan. Mijn sim in de tel. van mijn vrouw, en haar sim in mijn tel.
Resultaat: met mijn sim in de tel. Van mijn vrouw kan ik niet smsen. Met de sim van mijn vrouw in mijn tel. kan ik wel smsen. Beide tel. Zijn samsung, wel een ander model. Beide simkaarten zijn vodafone.
Mijn conclusie: het ligt niet aan mijn toestel of instellingen van mijn kant. Ligt niet aan de sim, want met een nieuwe is er hetzelfde probleem.
Ik weet het jullie kunnen hier weinig mee. Maar ik heb altijd een hekel als anderen een vraag stellen, maar nooit een update geven of uiteindelijk de oplossing delen.
Antenne en masten malloot
Kan: Ja. Mag: Waarschijnlijk wel, mits je je aan de FUP regels in je contract houdt.jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:52:
Mag en kan ik een Red Unlimited 2 jaar SIM (van € 35,00/maand) in een Huawei CPE Pro 2 modem plaatsen, en dat dan inhouse gebruiken als vast internet?
En hoe weet ik wat de daadwerkelijke 5G snelheden zijn op mijn locatie?
[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 07-03-2021 01:21 ]
Ja nieuws: Providers mogen tablets geen 06-nummer meer geven maar als je het koopt als "06 abonnement" zal het providers worst wezen waar je die sim in drukt. Het zal gewoon werken, binnen FUP perken.SebasFM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 01:20:
Ik vraag me af of het mag. Was er niet een wet die eiste dat een SIM met 06 nummer verplicht in een telefoon moest zitten en niet in internet-only apparaten zoals tablets en mobiele routers mocht zitten. Dacht dat die internet only devices verplicht een 097 nummer moesten hebben.
Bovendien blijft het mogelijk om zelf een sim only-kaart met een 06-nummer te kopen en die in een tablet te gebruiken.
Omdat T-Mobile gebonden is aan 2 vergunningen op de 1400 Mhz-band, en KPN en Vodafone er 3 hebben. Toevallig is dat niet hebben van die vergunning precies in het gebied waar het mij om gaat een issue, wat de max 5G speeds betreft.jongetje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:45:
@jubeth Waarom neem je dan niet iets als tmobile thuis 4g? Dat product is er voor gemaakt en hoef je niet na elke 5gb weer te activeren.
[ Voor 12% gewijzigd door jubeth op 07-03-2021 11:40 ]
Neem je geen T-Mobile omdat ze 5 MHz minder ruimte hebben op de 1400 MHz? Da's wel een slechte reden aangezien dat maar een heel klein onderdeeltje is van wat de totale snelheid bepaalt. Overigens wordt die band alleen nog voor 4G gebruikt, niet voor 5G.jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:37:
[...]
Omdat T-Mobile gebonden is aan 2 vergunningen op de 1400 Mhz-band, en KPN en Vodafone er 3 hebben. Toevallig is dat niet hebben van die vergunning precies in het gebied waar het mij om gaat een issue, wat de max 5G speeds betreft.
Kun je mij de "t-mobile thuis 4G" specs en prijsvoering sturen? Naast dat het "4G" heet en dan al 5G zou moeten zijn, vind ik de deal nergens voordeliger dan bij Vodafone met dat Red Unlimited. En ik nam gemakshalve aan dat ik een "unlimited" SIM niet elke dag na 5Gb hoef te gaan upgraden, is dat zo?
"Op dit moment bieden we 4G voor Thuis alleen aan via het mobiele 4G-netwerk" Tja, sorry, maar nee. Dan heb ik geen reden weg te gaan bij KPN, die hier geen goede 5G dekking hebben. Vodafone heeft dat wel, T-Mobile ook.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Met welgeteld 1 nieuwe 1400MHz locatie per maand zoals ze nu doen zal dat niet opschieten. Ik heb sowieso nog niemand gezien die er ook actief mee verbond. Zelfde verhaal voor 700MHz. Ze hebben deze week hier vlakbij een nieuwe site gebouwd, zonder 700 of 1400MHz.Sorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Neem je geen T-Mobile omdat ze 5 MHz minder ruimte hebben op de 1400 MHz? Da's wel een slechte reden aangezien dat maar een heel klein onderdeeltje is van wat de totale snelheid bepaalt. Overigens wordt die band alleen nog voor 4G gebruikt, niet voor 5G.
Kijk naar Vodafone, die gebruiken het nog bijna nergens, wie weet hoe lang het duurt voordat ze het overal inzetten. Als je kijkt naar 4G op de 800 MHz en hoe lang het duurde voordat elke locatie dat had dan kan het nog 5 jaar duren
Volgens mij lopen jullie achter. Bij ons hebben T-mobile en Vodafone al èchte 5G op de mobieltjes, gechecked op frequentie (700MHz). Er zijn al zeker 3000 heptaband antennes voor T-mobile actief in NL, die zijn van Huawei, en kunnen 700MHz, 1800MHz en 2100MHz aan. Ze hebben al de juiste RRU's erachter hangen.jk-5 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:05:
[...]
@jubeth Zoals Sorcerer al aangeeft mag Vodafone dan wel 5G dekking hebben in je omgeving, maar T-Mobile 4G is veel sneller dan Vodafone 5G (tenzij ze het volle pakket al hebben staan, wat ze eigenlijk alleen in steden doen). Kijk anders eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g wat voor frequentiebanden de dichtstbijzijnde masten hebben.
Duh. Max wat we hier hebben is ADSL, 5Mb down, 700k up (ja, echt), daar heb je niet veel aan. Fiber komt hier niet, coax ook niet.jongetje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:15:
@jubethWil je snel en stabiel kun je beter een vaste verbinding nemen.
[ Voor 17% gewijzigd door jubeth op 07-03-2021 13:57 ]
Ik heb ook niet gezegd dat ze geen echte 5G hebben. Maar bij alle 3 de Nederlandse providers is het non-standalone 5G, dus gaat ook een deel van je netwerkverkeer over 4G. Daarnaast doet Vodafone 5G op 1800MHz met DSS, omdat ze de 700MHz band nog nergens hebben uitgerold (op 5 masten na, waar ze hem inzetten op 4G, niet 5G).jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Volgens mij lopen jullie achter. Bij ons hebben T-mobile en Vodafone al èchte 5G op de mobieltjes, gechecked op frequentie (700MHz). Er zijn al zeker 3000 heptaband antennes voor T-mobile actief in NL, die zijn van Huawei, en kunnen 700MHz, 1800MHz en 2100MHz al aan. Ze hebben al de juiste RRU's erachter hangen.
[ Voor 10% gewijzigd door jk-5 op 07-03-2021 12:48 ]
Ik dacht idd dat t alleen werkte _van_ TM _naar_ VF, niet andersom.Als je via T-Mobile via 3G belt, heb je wel HD-voice van en naar KPN en naar Vodafone.
[ Voor 17% gewijzigd door N8w8 op 07-03-2021 14:08 ]
Hoezo duh? Ik heb geen glazenbol dat ik dat kan weten.jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Duh. Max wat we hier hebben is ADSL, 5Mb down, 700k up (ja, echt), daar heb je niet veel aan. Fiber komt hier niet, coax ook niet.
Wat dacht je van internet via die StarLink satellieten? Maar goed, ga wel behoorlijk off-topic zo.jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Duh. Max wat we hier hebben is ADSL, 5Mb down, 700k up (ja, echt), daar heb je niet veel aan. Fiber komt hier niet, coax ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door SebasFM op 07-03-2021 15:18 ]
Tele2 had tot voor de overname veel interessantere buitenlandbundels voor buiten de EU. In sommige landen heb ik met Tele2 gebruik kunnen maken van een bundel van 1GB dataverkeer voor 16 euro en 2GB voor 24,50. Werkte prima over 4G. En dat was nog eens met een prepaid tariefplan, prepaid-klanten krijgen normaal gesproken bij alle aanbieders de hoogste eenheidtarieven voor buiten EU roaming voorgeschoteld(11 euro per MBSorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:12:
Ik zat laatst nog eens de providers te vergelijken, maar waar Vodafone vroeger het interessantste buitenland-aanbod had (hoewel duur), is dat nu toch duidelijk KPN geworden.
De KPN-bundels in Voordeellanden en al helemaal Supervoordeellanden zijn voordeliger. Bij Vodafone heb je vrijwel overal 4G en de breedste keuze qua netwerken ook op afgelegen niet veel bereisde plekken, maar de prijs is hoog en al bijna 5 jaar niet aangepast nu.
Vodafone: 5 euro voor 30 MB+min+sms, 8.50 voor 100, in vrijwel alle landen. Dagbundels, dus 30 dagen reizen = 155 euro bovenop je abo-kosten die ook gewoon doorlopen. Ook irritant: anders dan andere Vodafone-landen houdt je dagbundel op om 0:00 NL tijd. Zit je aan de westkust van de VS dan is dat dus 15:00 lokale tijd bijvoorbeeld.
KPN: 10 euro voor 100 MB/min/sms, 30 euro voor 2000 MB/min/sms, 20 euro voor 2000 MB data-only. Maandbundels. Dus 31 dagen = voorgenoemde bedrag bovenop abo-bedrag.
Supervoordeellanden zijn waarschijnlijk afgestemd op inkooptarieven, dat zie je ook als je de data-only en gewone bundels vergelijkt (Mexico zit wel in data-only maar niet in de gewone bundel bijv.). Dus zeker in zo'n supervoordeelland koop ik geen losse simkaart, in veel landen kost dat je al bijna net zo veel. En je kunt meerdere netwerken gebruiken met zo'n bundel.
Het wordt interessant om te zien of Vodafone ook met een vernieuwende roaming-propositie gaat komen, vooral ook voor mensen die langere reizen maken. Bij Vodafone kun je in de meeste landen waar ik ben geweest echt op vrijwel elk netwerk inloggen, bij KPN lijkt dat beperkter te zijn (en meer 3G-only). Het is dus wachten op een nieuwe prijs bij Vodafone. Hoewel ik waarschijnlijk één van de weinigen ben die dat heel actief meeneemt bij provider-keuze
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Voor houders van een (zakelijk) Flex Mobile abonnement heeft Vodafone m.i. een interessante roaming propositie: World Roaming Daily Upgrade: Gebruik uw Flex Mobile bundel net als thuis. Uw Nederlandse bundel loopt hiermee ook door buiten de EU (geldt niet voor uitzonderingslanden) voor EUR 9,50 per dag of EUR 57 per maand voor de World Roaming Permanent Upgrade welke inclusief bellen van Nederland naar landen buiten de EU is(geldt niet voor uitzonderingslanden)Sorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:12:
Het wordt interessant om te zien of Vodafone ook met een vernieuwende roaming-propositie gaat komen, vooral ook voor mensen die langere reizen maken. Bij Vodafone kun je in de meeste landen waar ik ben geweest echt op vrijwel elk netwerk inloggen, bij KPN lijkt dat beperkter te zijn (en meer 3G-only). Het is dus wachten op een nieuwe prijs bij Vodafone. Hoewel ik waarschijnlijk één van de weinigen ben die dat heel actief meeneemt bij provider-keuze
Bij Tele2 was dat wel erg afhankelijk per land. Sommige plekken waren ook enorm veel duurder dan de andere providers. Maar in veel landen had je toch alleen 3G?timmie1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Tele2 had tot voor de overname veel interessantere buitenlandbundels voor buiten de EU. In sommige landen heb ik met Tele2 gebruik kunnen maken van een bundel van 1GB dataverkeer voor 16 euro en 2GB voor 24,50. Werkte prima over 4G. En dat was nog eens met een prepaid tariefplan, prepaid-klanten krijgen normaal gesproken bij alle aanbieders de hoogste eenheidtarieven voor buiten EU roaming voorgeschoteld(11 euro per MB) met hoogstens 3G. Dus blijkbaar kan het nog veel goedkoper dan wat er vandaag de dag aangeboden wordt.
Ja, die kun je alleen bij Flex afnemen toch? 50+ werknemers dacht ik zelfs. Kan interessant zijn als je maandenlang in het buitenland bent, en zeker als je vaak van plek naar plek verplaatst in veel verschillende landen. Maar toch wel prijzig hoor.HaikoW schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:53:
[...]
Voor houders van een (zakelijk) Flex Mobile abonnement heeft Vodafone m.i. een interessante roaming propositie: World Roaming Daily Upgrade: Gebruik uw Flex Mobile bundel net als thuis. Uw Nederlandse bundel loopt hiermee ook door buiten de EU (geldt niet voor uitzonderingslanden) voor EUR 9,50 per dag of EUR 57 per maand voor de World Roaming Permanent Upgrade welke inclusief bellen van Nederland naar landen buiten de EU is(geldt niet voor uitzonderingslanden)
Helaas worden deze bundels alleen aangeboden aan bedrijven met meer dan 25 (dacht ik) aansluitingen. Zou supergraag van deze world roaming upgrade opties gebruik maken.
dit heb ik nooit begrepen..Vodafone: 5 euro voor 30 MB+min+sms, 8.50 voor 100, in vrijwel alle landen. Dagbundels, dus 30 dagen reizen = 155 euro bovenop je abo-kosten die ook gewoon doorlopen. Ook irritant: anders dan andere Vodafone-landen houdt je dagbundel op om 0:00 NL tijd. Zit je aan de westkust van de VS dan is dat dus 15:00 lokale tijd bijvoorbeeld.
Anoniem: 767041
je kortingsperiode voorbijOpeens is min Vodafone Red abonnement verhoogt van 16 naar 19 euro zonder enige waarschuwing!
Mag dat zo maar? De chat is onbereikbaar natuurlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 16-03-2021 21:12 ]
You're right!saharoen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:12:
[...]
je kortingsperiode voorbij.
Check je contract zou ik zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-03-2021 00:02 ]
Mijn boefje is liev!
Wie gaat er nu 16,50 voor 4GB en 150 minuten betalen? Dat kan bij de concurrent voor minder dan de helft.saharoen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:04:
Korting zolang je abonnement loopt
staat hier https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
[ Voor 82% gewijzigd door robertwebbe op 17-03-2021 17:25 ]
Vodafone is al enige tijd bezig met het verhuren van zijn eigen telefoonmasten aan dochterondernemingen. De opbrengsten daarvan zijn de afgelopen tijd flink opgelopen. Het moederbedrijf, Vantage Towers, heeft de masten apart op de beurs laten noteren. De beursgang wordt gezien als een goede investering en leverde het bedrijf 2,3 miljard euro op.
Vantage Towers exploiteert op dit moment ongeveer 80.000 zendmasten in verschillende Europese landen, waarvan de meeste in Duitsland staan. Huurders hoeven niet per se gebruik te maken van het netwerk van Vodafone, wat de diversiteit vergroot. Hierdoor is het ook mogelijk voor bedrijven die niet in de mobiele telefonie-branche zitten, torens te huren.
Vodafone overweegt in de toekomst andere mastoperatoren over te nemen, maar heeft niks losgelaten wanneer dat gaat gebeuren en hoe het bedrijf dat gaat uitvoeren.
Ik zou het niet weten, zelfs deze originele bron is daar niet duidelijk in.. https://winfuture.de/news,121841.htmljongetje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:42:
@dutchnltweaker Ik snap er niets van. Welke dochters zouden hier dan gebruik van maken?
Ik vraag me af wat het hedendaagse strategie is van Vodafone. Nog best veel locaties die pover bezet zijn qua frequenties. Tmobile en kpn hebben steeds meer frequenties ter beschikking op hun masten. Net alsof er geen haast is en ze eerder meer op 5g inzetten dan 4g.jk-5 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:02:
Ook Vodafone heeft vandaag een update geplaatst.
Het valt wel op dat de snelle uitrol van extra 1800MHz die we eind vorig jaar zagen nu bijna helemaal stil ligt. Ik zie hier in de omgeving nu echter wel steeds meer nieuwe locaties upduiken met 700+800+900+1400+1800+2100, waar 1800 en 2100 ook 4x4 mimo doen. In Veendam is er nu al zo eentje online gekomen, maar er komen er zeker nog 5 bij in Drenthe. Mogelijk wachten ze met het uitbouwen van 1800MHz en gaan ze later verder met deze layout. Ik zal binnenkort op de site eens laten zien hoe deze sites eruit zien.
https://antennekaart.nl/k...d2-4e06-a243-9003b4238510
[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-03-2021 12:50 ]
Vodafone lijkt enorm te focussen op capaciteitsmanagement. Lijkt erop dat sites pas een upgrade krijgen als ze gedurende langere tijd boven een bepaalde capaciteitsgrens zitten.dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Ik vraag me af wat het hedendaagse strategie is van Vodafone. Nog best veel locaties die pover bezet zijn qua frequenties. Tmobile en kpn hebben steeds meer frequenties ter beschikking op hun masten. Net alsof er geen haast is en ze eerder meer op 5g inzetten dan 4g.
Antenne en masten malloot
Ah dat geeft wel meer duidelijkheid, komt dat omdat daar onbeperkt veel eerder is geïntroduceerd dan Vodafone? Anders is het natuurlijk wel raar dat die verschil zo groot is. Komt voor mij een beetje over alsof Vodafone/ziggo de laatste jaren wat rustig aan heeft gedaan om klanten te verweven.The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:05:
[...]
Vodafone lijkt enorm te focussen op capaciteitsmanagement. Lijkt erop dat sites pas een upgrade krijgen als ze gedurende langere tijd boven een bepaalde capaciteitsgrens zitten.
Vodafone heeft ook het laagste dataverbruik van de Nederlandse operators. Las ergens dat T-Mobile incl Tele2 55-60% van totale mobiele dataverbruik heeft. KPN 20-25% en Vodafone als hekkesluiter 15 á 20%. Met zo'n laag dataverbruik is natuurlijk ook geen dwang om overal veel capaciteit te hebben. Voor elke GB die een Vodafone klant verstookt verstookt een T-Mobile/Tele2 klant dus bijna 4GB
- knip -
Daar zijn inderdaad, exact op die locatie, werkzaamheden gaande. In de loop van de dag afgerond.Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:26:
Iemand die uitsluitsel kan geven of er nu wel of niet een storing is op de Maasvlakte (3199LA)?
- knip -
De storingenkaart laat alleen puntjes zien als je verder bent ingezoomd. Helpt dat misschien?Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
@Raider095 Thx.
@robertwebbe Uiteraard gedaan.
Telefonisch contact: geen storing, je vriendin kan ons even bellen om instellingen te controleren.
Chat: Storing, kan tot 3 dagen duren.
[Afbeelding]
Ook nu na verversen nog geen POI. Ik ga er maar even van uit dat meneer support dezelfde issue heeft.
Het valt exact samen met het aflopen van het contract. Als het om Vodafone gaat dan ga ik inmiddels direct uit van een administratieve fout bij problemen.
- knip -
Ik vind het ook echt super irritant. Er zou bijna iemand anders gewoon een betere storingskaart moeten makenRaymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:58:
@jk-5 Als ik inzoom tot ik bijna alleen de mast in beeld heb () dan wordt hij inderdaad getoond.
Dat helpt exact nul als ik het plaatje van @robertwebbe niet gezien had, de POI valt buiten het gebied waar ik op ingezoomd heb.
Ik snap dat het een edge-case is en dat in een gebied waar meer masten zijn een gebruiker geen boodschap heeft aan een mast met storing 5km verderop.
Mja, als je ruim 15 minuten in de wacht hebt gestaan voor support dan mag je er toch wel van uit gaan dat een medewerker niet net zo incompetent is in het bedienen van die tools als dat je zelf bent.
Dank, dat doe ik. Want ben jaren trouwe klant van hen en ziggo. Voel mij nu behoorlijk genomen.Sorcerer8472 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:39:
@RobbieHifi ik zou dit oppakken met de Vodafone klantenservice en het verhaal doen. Facebook en Twitter e.d. gebruiken kan ook helpen met escaleren.
Hoe bedoel je? Op zich wel interessant denk ik, zeker als je ook een een family and friends sim only kan scoren icm ziggo. 25 euro voor alles onbeperkt 2 jaar of €22,50 voor 2 jaar met 100gb en onbeperkt bellen en sms of 25gb met onbeperkt bellen/sms voor €17,50 2 jaar. Geen slechte deals denk ik zo? Zeker als je ''5G'' hebt zonder extra kosten op Red en je 20/25gb in de EU mag verbruiken (en je al 5G kan roamen). Kijk je naar de reguliere website betaal je €2,50 meer dan friends and family.jongetje schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:12:
In hoeverre zijn die deals echt interessant? Ik snap niet dat mensen direct bij hun provider bestellen als er veel goedkopere alternatieven zijn.
Nice! Op wat voor soort mast trek je die? Dat is een hele mooie snelheid. Jammer dat T-Mobile nog als enige provider een hard limiet van 450Mbps heeft. Hoe veel sneller/langzamer is 5G tov 4G?robertwebbe schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:55:
Ha, Vodafone Speedtest met > 700 Mbps!!
https://tweakers.net/i/sz...ndmVFGoM.png?f=user_large
[ Voor 4% gewijzigd door jk-5 op 29-04-2021 16:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq