[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 86 Laatste
Acties:
  • 615.154 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
@jk-5 nee, 5G is het nieuwe 4g+ icoontje. Alleen actief bij een actieve data sessie.
Vooral het upload gedeelte heeft daarmee te maken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 ook een veel betere functie: Als je nu je fysieke simkaart uitzet. En eSIM denk ik ook.
Disconnect deze echt met het netwerk.
Sim weer aan = pincode invullen.

Op de S10 blijft altijd een connectie met de hoofdband tot stand. Kost extra energie.

Vodafone 5G werkt helaas niet. In het systeem staat alles goed aldus een medewerker.
Misschien als ik morgen wakker wordt dat het werkt.

Beetje jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:05
neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:02:
@jk-5 ook een veel betere functie: Als je nu je fysieke simkaart uitzet. En eSIM denk ik ook.
Disconnect deze echt met het netwerk.
Sim weer aan = pincode invullen.

Op de S10 blijft altijd een connectie met de hoofdband tot stand. Kost extra energie.

Vodafone 5G werkt helaas niet. In het systeem staat alles goed aldus een medewerker.
Misschien als ik morgen wakker wordt dat het werkt.

Beetje jammer. :)
Mijn Note 10+ vraagt niet om een PIN wanneer ik me sim weer inschakel maar hij verbreekt de verbing wel compleet. Waar ik dat ook in merk is dat mijn telefoon met 2 sim kaarten aan totaal niet lekker werkt. 2 Sims = enorme hoge ping en nog veel hogere jitter, een download speed die alle kanten opvliegt en ook een veel lagere snelheid. Heb niemand hier nooit iemand over gehoord dus zal het wel een defect in mijn telefoon zijn. Maar zodoende weet ik dus wel zeker dat de sim helemaal wordt uitgezet.

Hier kan je zien dat hij geen verbinding meer heeft hij laat alleen nog de laatst bekende band, QAM en TM info zien:

https://ibb.co/CzLtdL7

Even net snel getest en in een filmpje gezet. Ping en jitter zijn nog redelijk maar snelheid en stabiliteit is gwn super slecht:
https://streamable.com/twmcmu

[ Voor 6% gewijzigd door TomSt op 29-01-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Hier iemand met een Samsung S21 en werkende 5G?
Zo ja, moet je nog iets speciaal instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:00:
Hier iemand met een Samsung S21 en werkende 5G?
Zo ja, moet je nog iets speciaal instellen?
Na een tip:
https://community.vodafon...ra-5G-zijn-er/ba-p/201860
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de Samsung S21 serie als je Dual Sim gebruikt (eSIM + simkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.
8)7

Update: Als sim1 (kpn) en sim2 (vodafone) aan hebt gehad. Daarna alleen sim2 aanzet, blijft de telefoon op 4g+. Simkaart er opnieuw in of de telefoon rebooten zorgt ervoor dat je 5G kunt gebruiken met de Samsung S21. Dus alleen sim2 enabled (of sim1 alleen) en niets anders.

tag: @jk-5

Update 2:
Ah na een tijdje met alleen de Vodafone Sim actief, schakelt de telefoon toch weer naar 5G.
Moet echt even opnieuw tot stand gebracht worden ofzo.... DSS 5G.

[ Voor 30% gewijzigd door neeecht op 29-01-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07

robertwebbe

Robert Webbe

@neeecht Dit lijkt mij meer een software issue aan de kant van Samsung dan aan de kant van Vodafone.
Dit zal vermoedelijk nog wel gefixt gaan worden in updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
http://x264.nl/dump/800mhz-2021-01-31-b20-vodafone.jpg

B20 + B3 DSS 5G upload test.
B20 wordt in ieder geval gebruikt.
Het kost zoveel moeite voor de S21 om op 5G te blijven. Simpel weg omdat B3 of B7+B7 gewoon veel sneller is voor de upload.
Ik ga nog een poging wagen.... Ik heb maar 2GB bij Vodafone, dus moet selectief zijn met speedtests.
Gelukkig bijna nieuwe maand, nieuw tegoed.

Maar 5G wil maar heel selectief. Bovenstaande screenshot was met 5G actief. Nu proberen B3 te krijgen als speedtest + 5G.
Update:
Het was van korte duur, maar ik heb er een N3 DSS upload sessie uit gekregen:
http://x264.nl/dump/1800mhz-2021-01-31-n3-5g-vodafone.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door neeecht op 31-01-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:08
Schijnbaar zijn er vanaf vandaag abonnement wijzigingen geweest (meer data). Mijn Start L heeft in eens 18GB data. 10GB gratis, en door ziggo 2x 4GB. Meer mensen die dit hebben? Vroeger kregen bestaande abonnementen nooit verhogingen alleen als je een nieuw abonnement nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
Nieuwe abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 12:17
Klopt! https://community.vodafon...februari-2021/ba-p/202376

Bestaande Start (M, L & XL) klanten, die Start hebben afgesloten ná maart 2019, krijgen een gratis data upgrade.

@Bart1983: de 2x4 GB kloppen inderdaad. Even onduidelijk hoe je die aanvullende 10GB ontvangt ;) Welke benaming of omschrijving zie je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:36
Ik zie dat het abonnement dat bij mij vandaag ingaat, red essential niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 12:29
Dit is wel een verslechtering zeg, eerst kon je voor 24 Euro 40gb en onbeperkt bellen en sms krijgen en nu maar 25gb voor 22,50..
Die 40gb was net de sweetspot, die 100gb is gelijk al richting de 30 euro. Wie dit bedacht heeft, heeft het niet begrepen of ze hebben dit expres gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-02-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:08
raoulj schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Bestaande Start (M, L & XL) klanten, die Start hebben afgesloten ná maart 2019, krijgen een gratis data upgrade.

@Bart1983: de 2x4 GB kloppen inderdaad. Even onduidelijk hoe je die aanvullende 10GB ontvangt ;) Welke benaming of omschrijving zie je?
Die 10GB heb ik destijds uit onderhandeld. Benaming is "10GB extra speciaal voor jou".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 12:17
dutchnltweaker schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:36:
Dit is wel een verslechtering zeg, eerst kon je voor 24 Euro 40gb en onbeperkt bellen en sms krijgen en nu maar 25gb voor 22,50..
Die 40gb was net de sweetspot, die 100gb is gelijk al richting de 30 euro. Wie dit bedacht heeft, heeft het niet begrepen of ze hebben dit expres gedaan.
de 22,50 is met €5 Ziggo korting, maar (nog) zonder andere promo's/kortingen. De oude 40GB voor 24 euro, zit wel al korting in, aangezien die kaal 31 euro (26 euro met Ziggo) was. Dit kan factuurkorting zijn of andere (Sales) korting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ja top! Ik zie dat friends en family nog steeds interessanter is.

Wat mij los daarvan opvalt is het volgende:
Met onze Red (Together) abonnementen (afgesloten na 10 juli 2017) kun je 100 minuten bellen naar EU-nummers, zonder extra kosten. Met het Red Unlimited abonnement bel je onbeperkt naar EU nummers, zonder extra kosten. Of bekijk onze andere opties voor bellen naar buitenlandse nummers.
De meerprijs tussen unlimited en red/ red together is relatief klein. In mijn geval slimmer om een paar euro extra per maand te betalen voor geen limiet naar EU nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 01-02-2021 13:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik ben vandaag overgestapt naar Vodafone en nu zie ik de mededeling ims service Vodafone nl wifi, wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
baco101 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:58:
Ik ben vandaag overgestapt naar Vodafone en nu zie ik de mededeling ims service Vodafone nl wifi, wat is dat?
Dat is de functie wifi bellen.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen
https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

In de laatste link zie je daar meer info over ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
@dutchnltweaker okay tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Raider095 weet jij waarom N3 DSS een ARFCN van 368410 heeft?

1842.05 MHz - https://www.sqimway.com/nr_band.php
Niet in het midden van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
neeecht schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:03:
@Raider095 weet jij waarom N3 DSS een ARFCN van 368410 heeft?

1842.05 MHz - https://www.sqimway.com/nr_band.php
Niet in het midden van de band.
Geen flauw idee, dat is voor mij te ver van mijn bed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 15:33

Wailing_Banshee

You're Next

raoulj schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Ah, dat verklaart waarom ze bij ons niet aangepast zijn (Start L en Start M). Dan maar snel zelf aanpassen, scheelt ons in de maandelijkse kosten (2x Start M is meer dan genoeg...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
Vodafone 5G werkt nu ook met Dual Sim op de Samsung S21!
neeecht in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"

Het was inderdaad een software dingetje dus.

Toch... KPN? (B32) :P

Update:
Hah dat is grappig. Ziggo valt net uit in de hele buurt, denk zelfs hele regio.
En direct na het uitvallen sprongen alle Vodafone banden on air!

5G werkt dus:
B20+N3+B7+B7+B1 !
En bij idle connecties, wordt B3 weer de hoofdband. En meestal bij data B20 direct weer de hoofdband met N3 als 5G band.

[ Voor 41% gewijzigd door neeecht op 09-02-2021 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:47
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:23:
Vodafone 5G werkt nu ook met Dual Sim op de Samsung S21!

Het was inderdaad een software dingetje dus.

Toch... KPN? (B32) :P

Update:
Hah dat is grappig. Ziggo valt net uit in de hele buurt, denk zelfs hele regio.
En direct na het uitvallen sprongen alle Vodafone banden on air!

5G werkt dus:
B20+N3+B7+B7+B1 !
En bij idle connecties, wordt B3 weer de hoofdband. En meestal bij data B20 direct weer de hoofdband met N3 als 5G band.
Hier in Zuid-Limburg vanmorgen ook even paar minuten helemaal weg. Ik kan overstappen van provider dus ik houdt het eens goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Helaas:

Drama Ericsson troep weer.
En om het compleet te maken, de kabel modem valt ook steeds uit, weer iets kapot gegaan door de kou.
Ziggo drama, Vodafone drama.

Gelukkig hebben we een backup DSL lijntje en backup sims!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 en anderen:
Het lijkt erop dat Vodafone N3 DSS 5G alleen werkt bij een RSSP van -110 dB of hoger.

Op het moment dat ik een lagere waarde heb blijf je B20 als hoofdband en B3 als 4G+ band gebruiken.
Als de waarde weer hoger wordt, zie je de telefoon switchen van B20 naar B7 hoofdband. Daarna direct naar B3 hoofdband en bij goede waardes wordt B20 weer de hoofdband en B3 wordt N3 met 5G DSS.

Deze overgangen zorgen soms/vaak wel voor een verbroken verbinding.
Mgoed, zoals hierboven gemeld, dat lijkt een bekende Ericsson issue te zijn.

Hadden we vroeger ook met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-06 14:14
neeecht schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:30:
@jk-5 en anderen:
Het lijkt erop dat Vodafone N3 DSS 5G alleen werkt bij een RSSP van -110 dB of hoger.

Op het moment dat ik een lagere waarde heb blijf je B20 als hoofdband en B3 als 4G+ band gebruiken.
Als de waarde weer hoger wordt, zie je de telefoon switchen van B20 naar B7 hoofdband. Daarna direct naar B3 hoofdband en bij goede waardes wordt B20 weer de hoofdband en B3 wordt N3 met 5G DSS.

Deze overgangen zorgen soms/vaak wel voor een verbroken verbinding.
Mgoed, zoals hierboven gemeld, dat lijkt een bekende Ericsson issue te zijn.

Hadden we vroeger ook met KPN.
-110dBm klint als een geconfigureerde drempelwaarde. Het kost waarschijnlijk nog te veel zendtijd om lager dan dat de 5G verbinding in stand te houden.

Ik vind zelf de Huawei strategie ook veel beter werken, waarbij heel agressief b3 wordt geforceerd als hoofdband. Pas als daar niet genoeg ruimte is en je een goed signaal hebt krijg je een hogere band dan dat. Door de lagere frequentie heb je een veel stabielere upload.

Ik maak het ook regelmatig mee dat door vodafone's gebrek aan een standaardlayout mijn telefoon onnodig lang op een hoge band blijft hangen terwijl een mast zonder die band veel dichterbij is. Met de huidige strategie van T-Mobile en KPN kun je daar veel beter op optimaliseren.

Maar het overschakelen tussen hoofdbanden mag in theorie nooit een hikkende verbinding veroorzaken. Ervaar je dat alleen met de overschakeling van 4G naar 5G? Of ook op 4G alleen?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 met beide. Vooral het 'wild' schakelen van banden snapt de telefoon en/of achterliggende tcp structuur op een gegeven moment niet meer.

Google Chrome browser blijft dan laden maar er gebeurt niets.
Eerst alles afsluiten, wachten en daarna kun je weer websites laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@jk-5 heb sinds gisteren de Galaxy S21 en zelfde issue als @neeecht hij schakelt zelfs random naar Edge voor een tijdje als hij het echt niet meer snapt. Heb nu 5g uitgeschakelt, daarmee wordt hij iets stabieler maar er zijn momenten wanneer ik even geen verbinding heb.
Thuis heb ik wifi aan omdat hij anders echt te vaak z'n verbinding kwijt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-06 13:52
Op welke S21 versie zien jullie dit gedrag? Graag even specifiek model nummer.

Doe maar meteen even alle info via *#1234#

[ Voor 22% gewijzigd door SafariFlow op 11-02-2021 20:53 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
SafariFlow schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:51:
Op welke S21 versie zien jullie dit gedrag? Graag even specifiek model nummer.

Doe maar meteen even alle info via *#1234#
Samsung Galaxy S21 5G (256gb)

AP: G991BXXU1AUB3

CP: G991BXXU1AUB3

CSC: G991BOXM1AUB3

Model: SM-G911B/DS

firmware/buildno: RPA1.200720.012.G991BXXU1AUB3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nieuwe FW geïnstalleerd en probleem zo te zien opgelost, blijft nu gewoon netjes stabiel op 5G en bij idle terug naar 4G(+).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YIioDYrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SeWtUTil.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2021 23:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft vanmorgen een nieuwe update geplaatst. Weinig spectaculairs. 1 nieuwe 700MHz locatie en een paar andere nieuwe masten. Verder bijna geen ombouw.

https://antennekaart.nl/k...9e-4f22-946b-d9da9f7bc237

Het echte wachten is op de T-Mobile update, waarvan de laatste inmiddels al 2.5 maand geleden is

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 19:49
Ik heb sinds december vodafone. En kon vanaf het begin af aan sms versturen. Niks speciaals ingesteld, simkaart in mijn s9 en gaan. Bellen, gebeld worden, internet, sms versturen en ontvangen alles werkte.

Tot een paar dagen terug. Ik heb niks aan het toestel veranderd maar ineens kan ik geen sms meer versturen. Verder kan ik alles, bellen, internet, sms ontvangen. Alles behalve versturen dus.

Sim in mijn nieuwe s20 fe gestopt, precies hetzelfde probleem.

Contact opgenomen met vodafone. Die hebben eerst mijn sms module opnieuw aan mijn abbo gekoppeld. Niet geholpen.

Nu is er een ticket aangemaakt die al een aantal dagen open staat. Maar het is voor mij vrij lastig omdat ik een persoon heb die ik niet per whatsapp kan bereiken en daarvoor dus sms gebruik. En die ik meerdere keren per dag soms moet/wil bereiken op deze manier.

De sms centrale staat goed ingesteld.
Het probleem is hetzelfde bij andere actieve nederlands nummers (ik kan dus niemand een sms sturen, ook de vodafone centrale niet).
Of ik van de samsung sms app of de google sms app gebruik maak dat maakt niet uit, zelfde probleem.

De vodafone medewerker kwam zelf nog om in de google sms app chats aan te zetten. Daar moet je je numner bij verifieren en dat blijft dus ook hangen omdat ik geen sms kan versturen.

Ik denk dus dat het probleem volledig bij vodafone ligt. Maar heeft iemand nog een idee waar ik bij mezelf in de instellingen kan kijken?

Ik heb ze zelf al doorlopen, maar eerlijk gezegt zie ik niet ziveel staan waarvan dat ik denk dat verkeerd zou kunnen staan. En ik heb bijna alles al een keer aan en uit getoggeld en aan of uit maakt geen verschil.

Buiten de openstaande ticket om, kent iemand dit probleem en heeft iemand nog een idee?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Edgenumber Heb je je Sim alleen in Androids gestoken? Of heb je ook in een iPhone geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Hoi @robertwebbe , alleen in android. Ik heb geen iphone tot mijn beschikking om ook te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:52
Wellicht een vraag naar de bekende weg, maar als je het abonnement verlopen is blijf je toch hetzelfde betalen totdat je ooit veranderd?

Het enige wat je regelmatig hebt is dat ze bellen voor een "aanbieding"

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 16:40
MdO82 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:55:
Wellicht een vraag naar de bekende weg, maar als je het abonnement verlopen is blijf je toch hetzelfde betalen totdat je ooit veranderd?

Het enige wat je regelmatig hebt is dat ze bellen voor een "aanbieding"
ik denk dat dit klopt voor de meeste dingen, want vaak staat er achter "zolang het abonnement loopt"
Maar ik heb bv ook F&F factuur korting, bij dat staat dat er niet bij, dus ik denk dat dat wel eens zal komen te vervallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Edgenumber schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:26:
Ik heb sinds december vodafone. En kon vanaf het begin af aan sms versturen. Niks speciaals ingesteld, simkaart in mijn s9 en gaan. Bellen, gebeld worden, internet, sms versturen en ontvangen alles werkte.

Tot een paar dagen terug. Ik heb niks aan het toestel veranderd maar ineens kan ik geen sms meer versturen. Verder kan ik alles, bellen, internet, sms ontvangen. Alles behalve versturen dus.

Sim in mijn nieuwe s20 fe gestopt, precies hetzelfde probleem.

Contact opgenomen met vodafone. Die hebben eerst mijn sms module opnieuw aan mijn abbo gekoppeld. Niet geholpen.

Nu is er een ticket aangemaakt die al een aantal dagen open staat. Maar het is voor mij vrij lastig omdat ik een persoon heb die ik niet per whatsapp kan bereiken en daarvoor dus sms gebruik. En die ik meerdere keren per dag soms moet/wil bereiken op deze manier.

De sms centrale staat goed ingesteld.
Het probleem is hetzelfde bij andere actieve nederlands nummers (ik kan dus niemand een sms sturen, ook de vodafone centrale niet).
Of ik van de samsung sms app of de google sms app gebruik maak dat maakt niet uit, zelfde probleem.

De vodafone medewerker kwam zelf nog om in de google sms app chats aan te zetten. Daar moet je je numner bij verifieren en dat blijft dus ook hangen omdat ik geen sms kan versturen.

Ik denk dus dat het probleem volledig bij vodafone ligt. Maar heeft iemand nog een idee waar ik bij mezelf in de instellingen kan kijken?

Ik heb ze zelf al doorlopen, maar eerlijk gezegt zie ik niet ziveel staan waarvan dat ik denk dat verkeerd zou kunnen staan. En ik heb bijna alles al een keer aan en uit getoggeld en aan of uit maakt geen verschil.

Buiten de openstaande ticket om, kent iemand dit probleem en heeft iemand nog een idee?
Een kleine update. Vodafone kan het probleem nog steeds niet oplossen.

Wat is er gedaan.
2x toe vanuit vodafone de sms module ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld.
Ik heb een nieuwe sim kaart gekregen.
Met nieuwe simkaart nog een keer de sms module ontkoppeld en nog een keer gekoppeld.
Maar ik kan nog steeds niet smsen (wel sms ontvangen, bellen, internet).

Ik heb zelf een kruistest gedaan. Mijn sim in de tel. van mijn vrouw, en haar sim in mijn tel.
Resultaat: met mijn sim in de tel. Van mijn vrouw kan ik niet smsen. Met de sim van mijn vrouw in mijn tel. kan ik wel smsen. Beide tel. Zijn samsung, wel een ander model. Beide simkaarten zijn vodafone.

Mijn conclusie: het ligt niet aan mijn toestel of instellingen van mijn kant. Ligt niet aan de sim, want met een nieuwe is er hetzelfde probleem.

Ik weet het jullie kunnen hier weinig mee. Maar ik heb altijd een hekel als anderen een vraag stellen, maar nooit een update geven of uiteindelijk de oplossing delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 23:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Edgenumber schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Een kleine update. Vodafone kan het probleem nog steeds niet oplossen.

Wat is er gedaan.
2x toe vanuit vodafone de sms module ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld.
Ik heb een nieuwe sim kaart gekregen.
Met nieuwe simkaart nog een keer de sms module ontkoppeld en nog een keer gekoppeld.
Maar ik kan nog steeds niet smsen (wel sms ontvangen, bellen, internet).

Ik heb zelf een kruistest gedaan. Mijn sim in de tel. van mijn vrouw, en haar sim in mijn tel.
Resultaat: met mijn sim in de tel. Van mijn vrouw kan ik niet smsen. Met de sim van mijn vrouw in mijn tel. kan ik wel smsen. Beide tel. Zijn samsung, wel een ander model. Beide simkaarten zijn vodafone.

Mijn conclusie: het ligt niet aan mijn toestel of instellingen van mijn kant. Ligt niet aan de sim, want met een nieuwe is er hetzelfde probleem.

Ik weet het jullie kunnen hier weinig mee. Maar ik heb altijd een hekel als anderen een vraag stellen, maar nooit een update geven of uiteindelijk de oplossing delen.
Dit klinkt alsof in de Vodafone HLR(database waar alles in staat wat een aansluiting wel of niet mag op netwerk) de mogelijkheid voor uitgaand sms(TS22) is uitgezet.
Kan je trouwens wel sms ontvangen(als dat ook niet is TS21 mogelijk ook uitgezet).
Maar dit is een zo'n simpele fout dat je verwacht dat een klantenservice daar als eerste naar kijkt maar ik weet niet hoe dat bij Vodafone is ingericht.

Wat voor foutmelding krijg je trouwens als je een sms probeert te versturen?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Edgenumber Misschien heeft @SafariFlow nog goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@The_Wireless_Guy

Ik kan wel sms ontvangen.

Als foutmelding krijg ik niet anders dan "kan bericht niet verzenden" melding van de samsung sms app.

Verder geen enkele foutmelding. Ook niet als ik de tel. herstart. Echt geen enkele.

Ik ga je suggestie van TS22 eens aan ze voorleggen.

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Edgenumber Ik denk dat de meeste klantenservice medewerkers niet bekend zullen zijn met TS22. Wat ze wel in de tooling hebben is een HLR reset. Nadeel hieraan is dat er allerlei historische data gewist wordt waardoor er geen onderzoek naar de oorzaak kan plaatsvinden. Maar ik denk dat jij op dit moment graag je probleem opgelost wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-06 13:52
@Edgenumber , stuur mij je nummer via een pb, check ik even wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

Mag en kan ik een Red Unlimited 2 jaar SIM (van € 35,00/maand) in een Huawei CPE Pro 2 modem plaatsen, en dat dan inhouse gebruiken als vast internet?
En hoe weet ik wat de daadwerkelijke 5G snelheden zijn op mijn locatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:52:
Mag en kan ik een Red Unlimited 2 jaar SIM (van € 35,00/maand) in een Huawei CPE Pro 2 modem plaatsen, en dat dan inhouse gebruiken als vast internet?
En hoe weet ik wat de daadwerkelijke 5G snelheden zijn op mijn locatie?
Kan: Ja. Mag: Waarschijnlijk wel, mits je je aan de FUP regels in je contract houdt.
Je kunt niet echt een absolute schatting krijgen hoe snel het zal worden. Wel kun je samen met de dekkingskaart en/of antennekaart.nl kijken hoe de dekking is en wat voor soort mast er staat.

Als Vodafone lastig wordt kun je ook nog eens kijken bij een partij als https://www.internetcreators.nl/. Die kunnen waarschijnlijk gunstigere voorwaarden geven zonder dagbundels, op KPN en T-Mobile netwerk. Los van de paar positieve verhalen die ik hierover heb gehoord heb ik er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

SebasFM

BOFH

Ik vraag me af of het mag. Was er niet een wet die eiste dat een SIM met 06 nummer verplicht in een telefoon moest zitten en niet in internet-only apparaten zoals tablets en mobiele routers mocht zitten. Dacht dat die internet only devices verplicht een 097 nummer moesten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 07-03-2021 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SebasFM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 01:20:
Ik vraag me af of het mag. Was er niet een wet die eiste dat een SIM met 06 nummer verplicht in een telefoon moest zitten en niet in internet-only apparaten zoals tablets en mobiele routers mocht zitten. Dacht dat die internet only devices verplicht een 097 nummer moesten hebben.
Ja nieuws: Providers mogen tablets geen 06-nummer meer geven maar als je het koopt als "06 abonnement" zal het providers worst wezen waar je die sim in drukt. Het zal gewoon werken, binnen FUP perken.
Bovendien blijft het mogelijk om zelf een sim only-kaart met een 06-nummer te kopen en die in een tablet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik kan weer smsen.

Het bleek dat ze het sms deel niet hadden overgezet van pre-paid naar abbo vorm.

Wel vreemd dat vodafone helpdesk en de TD hier niet uit komt. Maar met hulp van hier is het opgelost. Hulde, mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
@jubeth Waarom neem je dan niet iets als tmobile thuis 4g? Dat product is er voor gemaakt en hoef je niet na elke 5gb weer te activeren. Zou me niet verbazen als je volgens de voorwaarden dit vodafone abonnement niet als hotspot mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

jongetje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:45:
@jubeth Waarom neem je dan niet iets als tmobile thuis 4g? Dat product is er voor gemaakt en hoef je niet na elke 5gb weer te activeren.
Omdat T-Mobile gebonden is aan 2 vergunningen op de 1400 Mhz-band, en KPN en Vodafone er 3 hebben. Toevallig is dat niet hebben van die vergunning precies in het gebied waar het mij om gaat een issue, wat de max 5G speeds betreft.
Kun je mij de "t-mobile thuis 4G" specs en prijsvoering sturen? Naast dat het "4G" heet en dan al 5G zou moeten zijn, vind ik de deal nergens voordeliger dan bij Vodafone met dat Red Unlimited. En ik nam gemakshalve aan dat ik een "unlimited" SIM niet elke dag na 5Gb hoef te gaan upgraden, is dat zo?

"Op dit moment bieden we 4G voor Thuis alleen aan via het mobiele 4G-netwerk" Tja, sorry, maar nee. Dan heb ik geen reden weg te gaan bij KPN, die hier geen goede 5G dekking hebben. Vodafone heeft dat wel, T-Mobile ook.

[ Voor 12% gewijzigd door jubeth op 07-03-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Omdat T-Mobile gebonden is aan 2 vergunningen op de 1400 Mhz-band, en KPN en Vodafone er 3 hebben. Toevallig is dat niet hebben van die vergunning precies in het gebied waar het mij om gaat een issue, wat de max 5G speeds betreft.
Kun je mij de "t-mobile thuis 4G" specs en prijsvoering sturen? Naast dat het "4G" heet en dan al 5G zou moeten zijn, vind ik de deal nergens voordeliger dan bij Vodafone met dat Red Unlimited. En ik nam gemakshalve aan dat ik een "unlimited" SIM niet elke dag na 5Gb hoef te gaan upgraden, is dat zo?

"Op dit moment bieden we 4G voor Thuis alleen aan via het mobiele 4G-netwerk" Tja, sorry, maar nee. Dan heb ik geen reden weg te gaan bij KPN, die hier geen goede 5G dekking hebben. Vodafone heeft dat wel, T-Mobile ook.
Neem je geen T-Mobile omdat ze 5 MHz minder ruimte hebben op de 1400 MHz? Da's wel een slechte reden aangezien dat maar een heel klein onderdeeltje is van wat de totale snelheid bepaalt. Overigens wordt die band alleen nog voor 4G gebruikt, niet voor 5G.

Kijk naar Vodafone, die gebruiken het nog bijna nergens, wie weet hoe lang het duurt voordat ze het overal inzetten. Als je kijkt naar 4G op de 800 MHz en hoe lang het duurde voordat elke locatie dat had dan kan het nog 5 jaar duren :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Neem je geen T-Mobile omdat ze 5 MHz minder ruimte hebben op de 1400 MHz? Da's wel een slechte reden aangezien dat maar een heel klein onderdeeltje is van wat de totale snelheid bepaalt. Overigens wordt die band alleen nog voor 4G gebruikt, niet voor 5G.

Kijk naar Vodafone, die gebruiken het nog bijna nergens, wie weet hoe lang het duurt voordat ze het overal inzetten. Als je kijkt naar 4G op de 800 MHz en hoe lang het duurde voordat elke locatie dat had dan kan het nog 5 jaar duren :+
Met welgeteld 1 nieuwe 1400MHz locatie per maand zoals ze nu doen zal dat niet opschieten. Ik heb sowieso nog niemand gezien die er ook actief mee verbond. Zelfde verhaal voor 700MHz. Ze hebben deze week hier vlakbij een nieuwe site gebouwd, zonder 700 of 1400MHz.

@jubeth Zoals Sorcerer al aangeeft mag Vodafone dan wel 5G dekking hebben in je omgeving, maar T-Mobile 4G is veel sneller dan Vodafone 5G (tenzij ze het volle pakket al hebben staan, wat ze eigenlijk alleen in steden doen). Kijk anders eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g wat voor frequentiebanden de dichtstbijzijnde masten hebben. 4G is hier de interessante laag, omdat zelfs als je met 5G verbind een groot deel van je data via 4G verloopt. Meer banden is meer capaciteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat laatst nog eens de providers te vergelijken, maar waar Vodafone vroeger het interessantste buitenland-aanbod had (hoewel duur), is dat nu toch duidelijk KPN geworden.

De KPN-bundels in Voordeellanden en al helemaal Supervoordeellanden zijn voordeliger. Bij Vodafone heb je vrijwel overal 4G en de breedste keuze qua netwerken ook op afgelegen niet veel bereisde plekken, maar de prijs is hoog en al bijna 5 jaar niet aangepast nu.

Vodafone: 5 euro voor 30 MB+min+sms, 8.50 voor 100, in vrijwel alle landen. Dagbundels, dus 30 dagen reizen = 155 euro bovenop je abo-kosten die ook gewoon doorlopen. Ook irritant: anders dan andere Vodafone-landen houdt je dagbundel op om 0:00 NL tijd. Zit je aan de westkust van de VS dan is dat dus 15:00 lokale tijd bijvoorbeeld.

KPN: 10 euro voor 100 MB/min/sms, 30 euro voor 2000 MB/min/sms, 20 euro voor 2000 MB data-only. Maandbundels. Dus 31 dagen = voorgenoemde bedrag bovenop abo-bedrag.

Supervoordeellanden zijn waarschijnlijk afgestemd op inkooptarieven, dat zie je ook als je de data-only en gewone bundels vergelijkt (Mexico zit wel in data-only maar niet in de gewone bundel bijv.). Dus zeker in zo'n supervoordeelland koop ik geen losse simkaart, in veel landen kost dat je al bijna net zo veel. En je kunt meerdere netwerken gebruiken met zo'n bundel.

Het wordt interessant om te zien of Vodafone ook met een vernieuwende roaming-propositie gaat komen, vooral ook voor mensen die langere reizen maken. Bij Vodafone kun je in de meeste landen waar ik ben geweest echt op vrijwel elk netwerk inloggen, bij KPN lijkt dat beperkter te zijn (en meer 3G-only). Het is dus wachten op een nieuwe prijs bij Vodafone. Hoewel ik waarschijnlijk één van de weinigen ben die dat heel actief meeneemt bij provider-keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@jubeth Check de tmobile site, daar staat het toch gewoon op? En staar je niet blind op 4g, 5g etc. Gaat toch om beschikbaarheid. Wil je snel en stabiel kun je beter een vaste verbinding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

jk-5 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:05:
[...]
@jubeth Zoals Sorcerer al aangeeft mag Vodafone dan wel 5G dekking hebben in je omgeving, maar T-Mobile 4G is veel sneller dan Vodafone 5G (tenzij ze het volle pakket al hebben staan, wat ze eigenlijk alleen in steden doen). Kijk anders eens op https://antennekaart.nl/kaart/4g wat voor frequentiebanden de dichtstbijzijnde masten hebben.
Volgens mij lopen jullie achter. Bij ons hebben T-mobile en Vodafone al èchte 5G op de mobieltjes, gechecked op frequentie (700MHz). Er zijn al zeker 3000 heptaband antennes voor T-mobile actief in NL, die zijn van Huawei, en kunnen 700MHz, 1800MHz en 2100MHz aan. Ze hebben al de juiste RRU's erachter hangen.
jongetje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:15:
@jubethWil je snel en stabiel kun je beter een vaste verbinding nemen.
Duh. Max wat we hier hebben is ADSL, 5Mb down, 700k up (ja, echt), daar heb je niet veel aan. Fiber komt hier niet, coax ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door jubeth op 07-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
jubeth schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]
Volgens mij lopen jullie achter. Bij ons hebben T-mobile en Vodafone al èchte 5G op de mobieltjes, gechecked op frequentie (700MHz). Er zijn al zeker 3000 heptaband antennes voor T-mobile actief in NL, die zijn van Huawei, en kunnen 700MHz, 1800MHz en 2100MHz al aan. Ze hebben al de juiste RRU's erachter hangen.
Ik heb ook niet gezegd dat ze geen echte 5G hebben. Maar bij alle 3 de Nederlandse providers is het non-standalone 5G, dus gaat ook een deel van je netwerkverkeer over 4G. Daarnaast doet Vodafone 5G op 1800MHz met DSS, omdat ze de 700MHz band nog nergens hebben uitgerold (op 5 masten na, waar ze hem inzetten op 4G, niet 5G).

Dus als je wilt weten hoe snel je verbinding gaat worden moet je niet alleen kijken naar de enkele 5G carrier, maar ook welke 4G carriers er naast staan en worden gebruikt, omdat een deel van je verkeer daarlangs loopt. En dan wint T-Mobile het op capaciteit met minimaal 45MHz, maximaal 65MHz high-band 4G naast de 10MHz 5G, tenzij Vodafone het volle pakket uitrolt op 4G, wat ze niet in het buitengebied doen.

Wat ik daarmee probeer te zeggen is, hecht niet te veel waarde aan de 1400MHz die Vodafone heeft, omdat ze het nog nergens inzetten. Ik zou T-Mobile serieus overwegen, omdat die vooral in het buitengebied flink meer capaciteit hebben staan.

[ Voor 10% gewijzigd door jk-5 op 07-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Naafkap
Als je via T-Mobile via 3G belt, heb je wel HD-voice van en naar KPN en naar Vodafone.
Ik dacht idd dat t alleen werkte _van_ TM _naar_ VF, niet andersom.
Maar vandaag belde mn zus mij, oftewel van VF (met VoLTE capabel toestel) naar Simpel (TM) 3G.
De geluidskwaliteit was n stuk beter dan vroegah, meer hoge tonen, ik neem aan dat dat HD Voice was.
Ik dacht mss had ik t verkeerd onthouden, dus nog even de andere kant op geprobeerd, maar dat klonk even goed.
Dus nu lijkt t beide kanten op te werken.
edit: Maar zij had niks te zeggen over de kwaliteit, dus wellicht hoorde ze mij niet in HD (kan dat?), maar dat kan evengoed liggen aan dat zij gewoon niet zo loopt te nerden hierover :)

[ Voor 17% gewijzigd door N8w8 op 07-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Duh. Max wat we hier hebben is ADSL, 5Mb down, 700k up (ja, echt), daar heb je niet veel aan. Fiber komt hier niet, coax ook niet.
Hoezo duh? Ik heb geen glazenbol dat ik dat kan weten.

Dit vodafone product is niet geschikt voor vervanging van een vaste lijn. Staat ook gewoon in de voorwaarden die je zelf hebt geaccepteerd. Staat in artikel 3 van de aanvullende voorwaarden van je contract.

Je kunt beter een kpn buitengebied of het al genoemde t-mobile thuis 4g abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

SebasFM

BOFH

[...]
Wat dacht je van internet via die StarLink satellieten? Maar goed, ga wel behoorlijk off-topic zo.

[ Voor 6% gewijzigd door SebasFM op 07-03-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36
Sorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:12:
Ik zat laatst nog eens de providers te vergelijken, maar waar Vodafone vroeger het interessantste buitenland-aanbod had (hoewel duur), is dat nu toch duidelijk KPN geworden.

De KPN-bundels in Voordeellanden en al helemaal Supervoordeellanden zijn voordeliger. Bij Vodafone heb je vrijwel overal 4G en de breedste keuze qua netwerken ook op afgelegen niet veel bereisde plekken, maar de prijs is hoog en al bijna 5 jaar niet aangepast nu.

Vodafone: 5 euro voor 30 MB+min+sms, 8.50 voor 100, in vrijwel alle landen. Dagbundels, dus 30 dagen reizen = 155 euro bovenop je abo-kosten die ook gewoon doorlopen. Ook irritant: anders dan andere Vodafone-landen houdt je dagbundel op om 0:00 NL tijd. Zit je aan de westkust van de VS dan is dat dus 15:00 lokale tijd bijvoorbeeld.

KPN: 10 euro voor 100 MB/min/sms, 30 euro voor 2000 MB/min/sms, 20 euro voor 2000 MB data-only. Maandbundels. Dus 31 dagen = voorgenoemde bedrag bovenop abo-bedrag.

Supervoordeellanden zijn waarschijnlijk afgestemd op inkooptarieven, dat zie je ook als je de data-only en gewone bundels vergelijkt (Mexico zit wel in data-only maar niet in de gewone bundel bijv.). Dus zeker in zo'n supervoordeelland koop ik geen losse simkaart, in veel landen kost dat je al bijna net zo veel. En je kunt meerdere netwerken gebruiken met zo'n bundel.

Het wordt interessant om te zien of Vodafone ook met een vernieuwende roaming-propositie gaat komen, vooral ook voor mensen die langere reizen maken. Bij Vodafone kun je in de meeste landen waar ik ben geweest echt op vrijwel elk netwerk inloggen, bij KPN lijkt dat beperkter te zijn (en meer 3G-only). Het is dus wachten op een nieuwe prijs bij Vodafone. Hoewel ik waarschijnlijk één van de weinigen ben die dat heel actief meeneemt bij provider-keuze :+
Tele2 had tot voor de overname veel interessantere buitenlandbundels voor buiten de EU. In sommige landen heb ik met Tele2 gebruik kunnen maken van een bundel van 1GB dataverkeer voor 16 euro en 2GB voor 24,50. Werkte prima over 4G. En dat was nog eens met een prepaid tariefplan, prepaid-klanten krijgen normaal gesproken bij alle aanbieders de hoogste eenheidtarieven voor buiten EU roaming voorgeschoteld(11 euro per MB 8)7 ) met hoogstens 3G. Dus blijkbaar kan het nog veel goedkoper dan wat er vandaag de dag aangeboden wordt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-06 20:05

HaikoW

International man of mystery

Sorcerer8472 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:12:
Voor houders van een (zakelijk) Flex Mobile abonnement heeft Vodafone m.i. een interessante roaming propositie: World Roaming Daily Upgrade: Gebruik uw Flex Mobile bundel net als thuis. Uw Nederlandse bundel loopt hiermee ook door buiten de EU (geldt niet voor uitzonderingslanden) voor EUR 9,50 per dag of EUR 57 per maand voor de World Roaming Permanent Upgrade welke inclusief bellen van Nederland naar landen buiten de EU is(geldt niet voor uitzonderingslanden)

Helaas worden deze bundels alleen aangeboden aan bedrijven met meer dan 25 (dacht ik) aansluitingen. Zou supergraag van deze world roaming upgrade opties gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Tele2 had tot voor de overname veel interessantere buitenlandbundels voor buiten de EU. In sommige landen heb ik met Tele2 gebruik kunnen maken van een bundel van 1GB dataverkeer voor 16 euro en 2GB voor 24,50. Werkte prima over 4G. En dat was nog eens met een prepaid tariefplan, prepaid-klanten krijgen normaal gesproken bij alle aanbieders de hoogste eenheidtarieven voor buiten EU roaming voorgeschoteld(11 euro per MB 8)7 ) met hoogstens 3G. Dus blijkbaar kan het nog veel goedkoper dan wat er vandaag de dag aangeboden wordt.
Bij Tele2 was dat wel erg afhankelijk per land. Sommige plekken waren ook enorm veel duurder dan de andere providers. Maar in veel landen had je toch alleen 3G?
HaikoW schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Voor houders van een (zakelijk) Flex Mobile abonnement heeft Vodafone m.i. een interessante roaming propositie: World Roaming Daily Upgrade: Gebruik uw Flex Mobile bundel net als thuis. Uw Nederlandse bundel loopt hiermee ook door buiten de EU (geldt niet voor uitzonderingslanden) voor EUR 9,50 per dag of EUR 57 per maand voor de World Roaming Permanent Upgrade welke inclusief bellen van Nederland naar landen buiten de EU is(geldt niet voor uitzonderingslanden)

Helaas worden deze bundels alleen aangeboden aan bedrijven met meer dan 25 (dacht ik) aansluitingen. Zou supergraag van deze world roaming upgrade opties gebruik maken.
Ja, die kun je alleen bij Flex afnemen toch? 50+ werknemers dacht ik zelfs. Kan interessant zijn als je maandenlang in het buitenland bent, en zeker als je vaak van plek naar plek verplaatst in veel verschillende landen. Maar toch wel prijzig hoor.

Voor particulieren is het aanbod m.i. nog steeds zo dat ik vaak liever een losse simkaart zou kopen. Toch zonde om op een vakantie van 3 weken anders 178,50 euro uit te geven aan dagbundels (die van 30 MB is toch echt te weinig, die van 100 MB/min/sms is helemaal prima), als je ook een simkaartje met databundel voor 20 a 30 euro kunt kopen. Ja, mensen met echt teveel geld vinden het misschien prima, en anderen hebben niet door dat de bundel aan staat als hun data uit staat en ze een paar telefoontjes per week doen, maar ik vind het toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 16:40
dit heb ik nooit begrepen..
Wat gebeurd er nu als ik dus uit het vliegtuig stap daar
om 14:30 en ik zet mijn telefoon aan en de bundle wordt geactiveerd ?

ik snap die redenatie totaal niet en dat ze daar echt mee weg komen.
Het is toch simpel wat de "Dag/24 uur" bundel zou moeten zijn?

Geactiveerd ergens in de wereld op een locale tijd van 14:30? dan vervalt ie precies 24 uur later..

Gebruik je vanaf 14:30 een bundle, ben je er door heen rond 22:00 en dan zet je je telefoon in "niet roaming" en de volgende dag zet je hem weer aan om zeg maar 19:00
dan heb je weer 24 uur.

Ik weet eigenlijk niet of je er ook 2 kunt activeren binnen 24 uur als je door de eerste heen bent?
Maar dan zou het gewoon hetzelfde principe moeten zijn, dat de activatie tijd + 24 uur de geldigheidsduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joco als je ze nu aanzet om 14:30 San Francisco-tijd dan is dat 23:30 NL tijd, en dan heb je dus 5 euro betaald voor een half uur. Om 15:00 San Francisco-tijd gaat je nieuwe bundel in en betaal je weer 5 euro en heb je weer die hoeveelheden MB's etc. opnieuw.

Je data aan hebben staan of een gesprek/sms opstarten is genoeg om de bundel te activeren. Is je bundel op dan betaal je de buitenbundeltarieven. Volgens mij kan je dan geen nieuwe bundel activeren (ms wel de 100 MB-bundel maar dat weet ik niet zeker). Bij KPN kan dat wel en bij T-Mobile ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

ik ben momenteel bezig met de overstap van TMobile mobiel naar VF, de support/helpdesk is nu al rete snel hopen dat het nummer ook goed wordt overgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Opeens is min Vodafone Red abonnement verhoogt van 16 naar 19 euro zonder enige waarschuwing!
Mag dat zo maar? De chat is onbereikbaar natuurlijk...

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10
Opeens is min Vodafone Red abonnement verhoogt van 16 naar 19 euro zonder enige waarschuwing!
Mag dat zo maar? De chat is onbereikbaar natuurlijk...
je kortingsperiode voorbij ;).

Check je contract zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 16-03-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

saharoen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:12:
[...]

je kortingsperiode voorbij ;).

Check je contract zou ik zeggen.
You're right!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

JB

Cédric roelt!

Welke addertjes onder het gras heb ik bij een Vodafone Together abbo? Wij betalen hier nu voor 2 abbo’s samen 35 euro. Ook klant bij Ziggo dus de data is dubbel. Mijn vrouw heeft dan 3 GB met onbeperkt bellen/smsen. Zelf heb ik 40 GB met onbeperkt bellen/smsen.

Mijn vrouw komt af en toe (nu minder ivm veel thuis door Corona) tegen die 3GB limiet aan, zelf kom ik zelden aan de 40GB behalve met een weekendje weg erbij dat we flink wat streamen ivm F1 weekend icm beetje Netflix.

Nu kost mij Red Together 40 euro samen als ik goed reken (F&F) maar wat veranderd er nog meer dan 1 contract cq gezamenlijke rekening? Zie ook niet 123 terug of de korting ook na looptijd actief blijft. Dat is bij onze huidige F&F abbo vormen wel zo.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-03-2021 00:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Korting zolang je abonnement loopt
staat hier https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wie gaat er nu 16,50 voor 4GB en 150 minuten betalen? Dat kan bij de concurrent voor minder dan de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Nee ik heb het over voorwaarden ff korting is blijvend ook na contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Never mind... niet goed gelezen...

[ Voor 82% gewijzigd door robertwebbe op 17-03-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://nl.hardware.info/...et-verhuur-telefoonmasten
Vodafone is al enige tijd bezig met het verhuren van zijn eigen telefoonmasten aan dochterondernemingen. De opbrengsten daarvan zijn de afgelopen tijd flink opgelopen. Het moederbedrijf, Vantage Towers, heeft de masten apart op de beurs laten noteren. De beursgang wordt gezien als een goede investering en leverde het bedrijf 2,3 miljard euro op.

Vantage Towers exploiteert op dit moment ongeveer 80.000 zendmasten in verschillende Europese landen, waarvan de meeste in Duitsland staan. Huurders hoeven niet per se gebruik te maken van het netwerk van Vodafone, wat de diversiteit vergroot. Hierdoor is het ook mogelijk voor bedrijven die niet in de mobiele telefonie-branche zitten, torens te huren.

Vodafone overweegt in de toekomst andere mastoperatoren over te nemen, maar heeft niks losgelaten wanneer dat gaat gebeuren en hoe het bedrijf dat gaat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@dutchnltweaker Ik snap er niets van. Welke dochters zouden hier dan gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jongetje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:42:
@dutchnltweaker Ik snap er niets van. Welke dochters zouden hier dan gebruik van maken?
Ik zou het niet weten, zelfs deze originele bron is daar niet duidelijk in.. https://winfuture.de/news,121841.html

Maar hier in Nederland heb je Hollandsnieuw, maar zie niet in waarom ze dat zouden willen doen.
Maar in het buitenland heb je genoeg partners/dochter bedrijven of bedrijven waarvan x aantal % van Vodafone is en het andere deel van een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij bedoelen ze dat Vodafone Group ze verhuurt aan de lokale opco’s.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Ook Vodafone heeft vandaag een update geplaatst.

Het valt wel op dat de snelle uitrol van extra 1800MHz die we eind vorig jaar zagen nu bijna helemaal stil ligt. Ik zie hier in de omgeving nu echter wel steeds meer nieuwe locaties upduiken met 700+800+900+1400+1800+2100, waar 1800 en 2100 ook 4x4 mimo doen. In Veendam is er nu al zo eentje online gekomen, maar er komen er zeker nog 5 bij in Drenthe. Mogelijk wachten ze met het uitbouwen van 1800MHz en gaan ze later verder met deze layout. Ik zal binnenkort op de site eens laten zien hoe deze sites eruit zien.

https://antennekaart.nl/k...d2-4e06-a243-9003b4238510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:02:
Ook Vodafone heeft vandaag een update geplaatst.

Het valt wel op dat de snelle uitrol van extra 1800MHz die we eind vorig jaar zagen nu bijna helemaal stil ligt. Ik zie hier in de omgeving nu echter wel steeds meer nieuwe locaties upduiken met 700+800+900+1400+1800+2100, waar 1800 en 2100 ook 4x4 mimo doen. In Veendam is er nu al zo eentje online gekomen, maar er komen er zeker nog 5 bij in Drenthe. Mogelijk wachten ze met het uitbouwen van 1800MHz en gaan ze later verder met deze layout. Ik zal binnenkort op de site eens laten zien hoe deze sites eruit zien.

https://antennekaart.nl/k...d2-4e06-a243-9003b4238510
Ik vraag me af wat het hedendaagse strategie is van Vodafone. Nog best veel locaties die pover bezet zijn qua frequenties. Tmobile en kpn hebben steeds meer frequenties ter beschikking op hun masten. Net alsof er geen haast is en ze eerder meer op 5g inzetten dan 4g.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-03-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 23:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Ik vraag me af wat het hedendaagse strategie is van Vodafone. Nog best veel locaties die pover bezet zijn qua frequenties. Tmobile en kpn hebben steeds meer frequenties ter beschikking op hun masten. Net alsof er geen haast is en ze eerder meer op 5g inzetten dan 4g.
Vodafone lijkt enorm te focussen op capaciteitsmanagement. Lijkt erop dat sites pas een upgrade krijgen als ze gedurende langere tijd boven een bepaalde capaciteitsgrens zitten.

Vodafone heeft ook het laagste dataverbruik van de Nederlandse operators. Las ergens dat T-Mobile incl Tele2 55-60% van totale mobiele dataverbruik heeft. KPN 20-25% en Vodafone als hekkesluiter 15 á 20%. Met zo'n laag dataverbruik is natuurlijk ook geen dwang om overal veel capaciteit te hebben. Voor elke GB die een Vodafone klant verstookt verstookt een T-Mobile/Tele2 klant dus bijna 4GB

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Vodafone lijkt enorm te focussen op capaciteitsmanagement. Lijkt erop dat sites pas een upgrade krijgen als ze gedurende langere tijd boven een bepaalde capaciteitsgrens zitten.

Vodafone heeft ook het laagste dataverbruik van de Nederlandse operators. Las ergens dat T-Mobile incl Tele2 55-60% van totale mobiele dataverbruik heeft. KPN 20-25% en Vodafone als hekkesluiter 15 á 20%. Met zo'n laag dataverbruik is natuurlijk ook geen dwang om overal veel capaciteit te hebben. Voor elke GB die een Vodafone klant verstookt verstookt een T-Mobile/Tele2 klant dus bijna 4GB
Ah dat geeft wel meer duidelijkheid, komt dat omdat daar onbeperkt veel eerder is geïntroduceerd dan Vodafone? Anders is het natuurlijk wel raar dat die verschil zo groot is. Komt voor mij een beetje over alsof Vodafone/ziggo de laatste jaren wat rustig aan heeft gedaan om klanten te verweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
De Vodafone klantenservice krijgt het bij vrijwel elk contact weer voor elkaar om mij op de kast te krijgen. :(

Verschillende kanalen geven (nu ook weer) tegenstrijdige info.
Iemand die uitsluitsel kan geven of er nu wel of niet een storing is op de Maasvlakte (3199LA)?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:26:
Iemand die uitsluitsel kan geven of er nu wel of niet een storing is op de Maasvlakte (3199LA)?
Daar zijn inderdaad, exact op die locatie, werkzaamheden gaande. In de loop van de dag afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Raymond P Je kunt altijd de online storings checker raadplegen. ZOals Raider095 al meldde, is daar op dit moment een verstoring bekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbtEEKaCpimMtk_KTkwgXdjd0qU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/JKar9HZoWTs42sR72lvcLqjd.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Raider095 Thx.

@robertwebbe Uiteraard gedaan.
Telefonisch contact: geen storing, je vriendin kan ons even bellen om instellingen te controleren.
Chat: Storing, kan tot 3 dagen duren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFCmGaSf7R_W2Exf4NwLjhf6SoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlxEkqb28q7wSEJmMHtRcuJf.png?f=fotoalbum_large

Ook nu na verversen nog geen POI. Ik ga er maar even van uit dat meneer support dezelfde issue heeft.

Het valt exact samen met het aflopen van het contract. Als het om Vodafone gaat dan ga ik inmiddels direct uit van een administratieve fout bij problemen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
@Raider095 Thx.

@robertwebbe Uiteraard gedaan.
Telefonisch contact: geen storing, je vriendin kan ons even bellen om instellingen te controleren.
Chat: Storing, kan tot 3 dagen duren.
[Afbeelding]

Ook nu na verversen nog geen POI. Ik ga er maar even van uit dat meneer support dezelfde issue heeft.

Het valt exact samen met het aflopen van het contract. Als het om Vodafone gaat dan ga ik inmiddels direct uit van een administratieve fout bij problemen.
De storingenkaart laat alleen puntjes zien als je verder bent ingezoomd. Helpt dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@jk-5 Als ik inzoom tot ik bijna alleen de mast in beeld heb ( 8)7 ) dan wordt hij inderdaad getoond.

Dat helpt exact nul als ik het plaatje van @robertwebbe niet gezien had, de POI valt buiten het gebied waar ik op ingezoomd heb.
Ik snap dat het een edge-case is en dat in een gebied waar meer masten zijn een gebruiker geen boodschap heeft aan een mast met storing 5km verderop.

Mja, als je ruim 15 minuten in de wacht hebt gestaan voor support dan mag je er toch wel van uit gaan dat een medewerker niet net zo incompetent is in het bedienen van die tools als dat je zelf bent.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:58:
@jk-5 Als ik inzoom tot ik bijna alleen de mast in beeld heb ( 8)7 ) dan wordt hij inderdaad getoond.

Dat helpt exact nul als ik het plaatje van @robertwebbe niet gezien had, de POI valt buiten het gebied waar ik op ingezoomd heb.
Ik snap dat het een edge-case is en dat in een gebied waar meer masten zijn een gebruiker geen boodschap heeft aan een mast met storing 5km verderop.

Mja, als je ruim 15 minuten in de wacht hebt gestaan voor support dan mag je er toch wel van uit gaan dat een medewerker niet net zo incompetent is in het bedienen van die tools als dat je zelf bent.
Ik vind het ook echt super irritant. Er zou bijna iemand anders gewoon een betere storingskaart moeten maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Doe dat eens dan. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQWcvgCgWmz0dhjeBZsli0vnPfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aH4HRo2FWL49QIFFDECe6Eot.png?f=fotoalbum_large

- knip -

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jk-5
Het begint er voorzichtig op te lijken dat Vodafone wat stevigere sites gaat uitrollen in het buitengebied. Standaard met 700MHz, 1400MHz en 4x4 mimo op 1800+2100. https://antennekaart.nl/blog/mast-van-de-maand-2021-03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 14:44
Zelf deze winter de overstap gemaakt naar 5G via Vodafone. De iPhone 12 mini gewoon binnen de tijd geleverd.

Zelf heb ik gebruikt gemaakt van de Vodafone Inruildeals om mijn oudere iPhone X in te ruilen.
Deze Inruildeals wordt uitgevoerd door Brightstar, maar gebruiken Vodafone inclusief de logo's en wordt zo dus ook aangeprezen.

Deze telefoon is 6 december verstuurd. Hoewel het pakket was aangenomen op basis van de Track and Race, was de telefoon volgens Birghtstars onvindbaar. Druk vanwege Covid, andere locatie etc. Meerdere keren via de mail en telefonisch contact gehad met deze partij, die werd vertegenwoordigd door een Vlaamse jongen.

Na heen en weer gemaild, is de iPhone gevonden en zou ik mijn geld gestort krijgen.
Echter na het checken van de bankrekening, geen geld op de rekening. Problemen met de batch betalingen naar Nederland, werd aangegeven toen ik wederom contact met ze opgenomen had. Dit spelletje bleef zich herhalen, waarbij dit pure oplichting betreft aangezien ik het geld nu na bijna 5 maanden niet op de rekening heb staan.

Vodafone Inruildeals uitgevoerd door Brightstars is pure oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobbieHifi ik zou dit oppakken met de Vodafone klantenservice en het verhaal doen. Facebook en Twitter e.d. gebruiken kan ook helpen met escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vodafone runners zijn er weer. Kortingen op sim only en telefoons icm abonnement.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
In hoeverre zijn die deals echt interessant? Ik snap niet dat mensen direct bij hun provider bestellen als er veel goedkopere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 14:44
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:39:
@RobbieHifi ik zou dit oppakken met de Vodafone klantenservice en het verhaal doen. Facebook en Twitter e.d. gebruiken kan ook helpen met escaleren.
Dank, dat doe ik. Want ben jaren trouwe klant van hen en ziggo. Voel mij nu behoorlijk genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jongetje schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:12:
In hoeverre zijn die deals echt interessant? Ik snap niet dat mensen direct bij hun provider bestellen als er veel goedkopere alternatieven zijn.
Hoe bedoel je? Op zich wel interessant denk ik, zeker als je ook een een family and friends sim only kan scoren icm ziggo. 25 euro voor alles onbeperkt 2 jaar of €22,50 voor 2 jaar met 100gb en onbeperkt bellen en sms of 25gb met onbeperkt bellen/sms voor €17,50 2 jaar. Geen slechte deals denk ik zo? Zeker als je ''5G'' hebt zonder extra kosten op Red en je 20/25gb in de EU mag verbruiken (en je al 5G kan roamen). Kijk je naar de reguliere website betaal je €2,50 meer dan friends and family.

Je hebt natuurlijk goedkopere sim only alternatieve, maar die zijn alleen interessant als je echt weinig verbruikt. De voorwaarde bij een Tele2, T-Mobile, KPN of Vodafone zijn meestal toch wel wat gunstiger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ha, Vodafone Speedtest met > 700 Mbps!!

https://tweakers.net/i/sz...ndmVFGoM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Nice! Op wat voor soort mast trek je die? Dat is een hele mooie snelheid. Jammer dat T-Mobile nog als enige provider een hard limiet van 450Mbps heeft. Hoe veel sneller/langzamer is 5G tov 4G?

[ Voor 4% gewijzigd door jk-5 op 29-04-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Geen idee, is in Utrecht Hoog Catharijne in de VodafoneZiggo winkel.
Pagina: 1 ... 77 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.