Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Was eigenlijk een topic aan het openen omdat ik 20 juli al een abbo heb angevraagd maar door tekort aan toestellen nog niet is geleverd en wat dat voor invloed zou hebben, maar ik dacht zal ff bellen!

Antwoord was dat alles dat uiterlijk 6 September getekend of goedgekeurd word onder de fair use blijft vallen, en daarna er enkel nog databundels van 250MB en 1GB verkrijgbaar zullen zijn.

De grote vraag blijft dan wel, hoe word er naderhand dan omgegaan met die FUP? Krijg je dan alsnog dreigbrieven omstreeks die exacte 250MB en 1GB of....? We zullen het zien.

Tringg?

EDIT: Met dreigbrieven bedoel ik dus dat je ze NU niet krijgt maar straks ineens wel ondanks dat je een 'oude klant' bent.

Verder heb ik dus begrepen dat elke verlenging en contract die NU gemaakt word (ook al gaat het later pas in) onder de HUIDIGE voorwaarden valt, na 6 september krijg je namelijk een dataBUNDEL van 250MB/1GB
^^ althans zo begreep ik het

[ Voor 56% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
nee, geen dreigbrieven o.i.d voor de mensen die gebruik maken van de fair use policy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dus ff voor de duidelijkheid:
ik heb afgelopen maandag mijn abonnement verlengt die 8 september ingaat.
Valt mijn abbo dan onder de FUP of onder datalimiet?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Maar de FUP stelt dat je max 10x het gemiddelde mag gebruiken, pakken ze daarna nog steeds het gemiddelde van de mensen die voor die regeling vallen of het algemene gemiddelde?

Nou heb ik meerdere keren gelezen dat Vodafone heel erg coulant is met de FUP, maar ben wel benieuwd.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Even een vraagje..
Ik mag mijn abo verlengen..als ik nu verleng voor 2 jaar...heb ik dan die periode iets te maken met de datalimieten? Of geldt dan gedurende mijn contractperiode de 'ouderwetse' policy?

Overigens ben ik wel benieuwd hoeveel data ik nu verbruik...jammer dat ik dat nergens kan vinden in mijn rekening.. Heeft iemand het al een maand bijgehouden gedurende een maand met normaal gebruik ( paar keer mail checken, wat nieuws checke)?

Gr Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

dreigbrieven? verbruik gemiddeld 800/1700 mb per maand en nog nooit een brief gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

yup hier ook, tussen the 750 and 2 GB per maand, schommelt nogal, afhankelijk van hoeveel ik 'mobiel' ben.

Vandaag ook even gebeld met de Vodafone klantenservice.

Dame wist van niks, en als ik wilde weten of er veranderingen waren, moest ik maar op Vodafone.nl kijken, ook als Vodafone zou besluiten om zaken eenzijdig te wijzigen.
Dus naar iemand anders gevraagd, en kreeg te horen dat zij dat niet wilde doen.

Vriendelijk wat dingen uit moeten leggen, en dat er een brief naar Vodafone zou gaan over deze klantservice, en toen kon het ineens wel.

Goede man bij TD gesproken die inderdaad me gerust stelde dat bestaande abonnementen veilig waren.

Volgens hem lag het gemiddelde dataverbruik nog lager dan 250mb. Raar, maar goed. Ik ben nog 'veilig' voor een jaar.

Het verhaal dat het 'inzichtelijker' wordt is een drog argument.
Laat ze eerst eens beginnen met een totaal dataverbruik in de rekening weer te geven.
Daarnaast weten ze meer dan goed dat deze actie gewoon meer geld in het laatje van Vodafone brengt.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:05
Dit is op zich wel jammer gezien ik altijd wel rond de 1,3GB zit. Verder betaal je 3cent per MB boven je limiet dus van de FUP zal geen sprake meer zijn. Je kan ook nog 1GB extra kopen voor 10,-.

Gelukkig heb ik net verlengd dus kan ik nog een jaartje zonder op te passen, dan maar weer verder zien of ik moet beperken of extra ga betalen want ik denk dat mijn gemiddelde verbruik over een jaar zeker op 2GB zit.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

slaay

Natuurbeleven.com

Heb mijn abonnement enkele dagen aangevraagd en datumportering vindt op 12 september plaats.
Maar als ik de TS mag geloven dan val ik dus nog onder de FUP, want mijn abonnement heb ik enkele dagen geleden getekend en is toen paar dagen later door Vodafone goedgekeurd.

Trouwens, hoe zit dat met dat bedrag van € 26,50 per maand voor een 250 MB of 1 GB limiet? Dat is zover ik kan zien de goedkoopste variant voor de normale Bel+SMS+Web variant. Dat zou betekenen dat je standaard een 1 GB limiet krijgt bij de normale Bel+SMS+Web varianten. Maar hoe zit dat met de Sim-Only abonnementen of de BloX?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:02
heb nu onbeperkt online Blox, bij mijn 22.50 abbo, was eigenlijk van plan deze komende maand uit te zetten omdat ik ze de komende maanden vrijwel niet zal gebruiken.

Mijn abbo loopt tot December, dus als ik dan mijn abbo verleng, en later de Blox weer in schakel, dan zou ik nog de FUP moeten hebben (immers, ik blijf een 'huidige' klant, ik neem geen nieuw abbo) OF, vallen de (vanaf dan opnieuw ingeschakelde) Blox onder het datalimiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

marti-n schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:35:
heb nu onbeperkt online Blox, bij mijn 22.50 abbo, was eigenlijk van plan deze komende maand uit te zetten omdat ik ze de komende maanden vrijwel niet zal gebruiken.

Mijn abbo loopt tot December, dus als ik dan mijn abbo verleng, en later de Blox weer in schakel, dan zou ik nog de FUP moeten hebben (immers, ik blijf een 'huidige' klant, ik neem geen nieuw abbo) OF, vallen de (vanaf dan opnieuw ingeschakelde) Blox onder het datalimiet?
Bij verlenging ga je nieuw contract aan, je blijft dan klant, maar komt dan onder de nieuwe voorwaarden te vallen.
Dus zodra je gaat verlengen, ben je je FUP kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49

aex351

I am the one

Ze voeren volgens mij een datalimiet in omdat het gemiddelde datagebruik hoger is dan het limiet dat ze gaan invoeren. Kunnen ze weer even cashen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:05
aex351 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:07:
Ze voeren volgens mij een datalimiet in omdat het gemiddelde datagebruik hoger is dan het limiet dat ze gaan invoeren. Kunnen ze weer even cashen.
Mja, om maar niet even van het slechtste uit te gaan kost het installeren van die masten ook nogal wat. Ik hoop echter wel dat die limieten behoorlijk omhoog gaan met de tijd, ik denk namelijk dat je gerust kan stellen dat het verbruik jaarlijks verdubbeld voor iedere consument.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Ook leuk:

Door het invoeren van de limieten gaat het gemiddelde omlaag, en dus ook de 10 x gemiddelde. waardoor de FUP lager komt te liggen voor mensen die nog onbeperkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor bestaande klanten heeft Vodafone maar één sanctie bij drie maanden overschrijden (na waarschuwing van Vodafone) van de fup: de overeenkomst beëindigen en een passende oplossing bieden aan de klant. Aan dat laatste kan moeilijk voldaan worden, iedere verslechtering zal geen "passende oplossing" zijn, dus feitelijk heeft Vodafone geen sancties. Slechts de overeenkomst beëindigen, dus zonder passende oplossing, kan volgens de voorwaarden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294712

slaay schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Bij verlenging ga je nieuw contract aan, je blijft dan klant, maar komt dan onder de nieuwe voorwaarden te vallen.
Dus zodra je gaat verlengen, ben je je FUP kwijt.
Mijn abo loopt ook af in December, maar ik wordt nu al gebeld om mijn abo te verlengen. Onder welke voorwaarden val ik dan als ik nu al mijn abo verleng met een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Onder de huidige voorwaarden. Je gaat immers aan contract aan met de huidige geldende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Emmeau schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:34:
Volgens hem lag het gemiddelde dataverbruik nog lager dan 250mb. Raar, maar goed. Ik ben nog 'veilig' voor een jaar.
Over alle gebruikers wil ik dat wel geloven. Niet iedereen heeft een smartphone. Mijn vriendin belt nog met een nokia 3310.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Cyberpope schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:51:
[...]Over alle gebruikers wil ik dat wel geloven. Niet iedereen heeft een smartphone. Mijn vriendin belt nog met een nokia 3310.
Mag toch hopen dat het gemiddelde wordt uitgerekend over alle klanten die het internet blox van een 10tje hebben, en niet over alle klanten ongeacht of en welk data abonnement.

Las trouwens vandaag ook op nu.nl (kan het niet meer terug vinden) dat ze gaan rommelen met de minuten.

Al dit gezeur over 'fair use' is trouwens wel wrang als je ook leest 'Vandaag werd door het vakblad Telecompaper bekendgemaakt dat er een prijzenoorlog in Nederland is losgebarsten rond mobiele internetabonnementen. (http://www.nu.nl/internet...groeiend-dataverkeer.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Emmeau schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:55:
Mag toch hopen dat het gemiddelde wordt uitgerekend over alle klanten die het internet blox van een 10tje hebben, en niet over alle klanten ongeacht of en welk data abonnement.
Hopen mag altijd... Maar je snap natuurlijk dat zij rekenen op een manier die voor hun het voordeligst is..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Emmeau schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:55:
[...]
Las trouwens vandaag ook op nu.nl (kan het niet meer terug vinden) dat ze gaan rommelen met de minuten.
Klopt inderdaad: belminuten worden vanaf 6 september afgerond op hele minuten. Daarnaast wordt de klantenservice via 1200 een Self Service Menu en kun je via 1201 Live Support van een medewerker krijgen voor 45 eurocent per gesprek. Zie ook: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Cadezo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Klopt inderdaad: belminuten worden vanaf 6 september afgerond op hele minuten. Daarnaast wordt de klantenservice via 1200 een Self Service Menu en kun je via 1201 Live Support van een medewerker krijgen voor 45 eurocent per gesprek. Zie ook: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12708
Geldt dit voor lopende contracten?

Dan nok ik hem wel bij Vodafone en ga ergens anders heen, kan ik weer nieuw foontje uitzoeken

EERST BELLEN EMM

- Belminuten van Bellen, Bel+Sms en Bel+Sms+Web abonnementen worden afgerond naar hele minuten. Dit geldt alleen voor nieuwe klanten en verlengingen die na 6 september 2010 worden afgesloten. Bij Sim Only verandert er niets, daar werd al sinds februari 2010 op hele minuten afgerond.

het antwoord

[ Voor 22% gewijzigd door Emmeau op 14-08-2010 17:00 . Reden: laat ik eerst maar eens vodafone bellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Emmeau schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Geldt dit voor lopende contracten?
FYI: Ook de klantenservice, via 1200, blijft voor bestaande abonnementen ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Cadezo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:15:
[...]FYI: Ook de klantenservice, via 1200, blijft voor bestaande abonnementen ongewijzigd.
Ze hebben in (helaas) geleerd dat als ze contracten van bestaande klanten wijzigen, er een exodus volgt.
Ach, dan nog maar een jaartje goed data door de lucht trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 17:33
Duidelijk dat ik dus hierna nooit meer klant ga worden bij Vodafone..

-Datalimiet, verouderde maatregel.. In plaats van zich te realiseren dat het mobiel gebruik alleen maar gaat toenemen probeert Vodafone het in te dammen.
- Afronden minuten, pure oplichting die eindelijk beeindigd was wordt nu weer hervat...
- Klantenservice betaald, ik vind het belachelijk dat ik voor problemen die niet op te lossen zijn via de website een hoog bedrag moet gaan betalen. Vaak gaat het ook nog om fouten die Vodafone heeft gemaakt, althans in mijn geval..

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik was aan het overwegen om over te stappen, maar na 6 september wordt dat geen optie meer. Had Vodafone beter ingeschat. Ook hun klantenservice is minder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 10:29
Ik zit er aan te denken om voor 6 september toch nog een sim-only abonnement af te sluiten inclusief FUP internet etc. Via Typhone of een andere tussenpersoon waarschijnlijk. Het lijkt mij dat dit gewoon nog kan, of kan Vodafone een dergelijk abonnement weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

DNL_TIM schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:46:
Ik zit er aan te denken om voor 6 september toch nog een sim-only abonnement af te sluiten inclusief FUP internet etc. Via Typhone of een andere tussenpersoon waarschijnlijk. Het lijkt mij dat dit gewoon nog kan, of kan Vodafone een dergelijk abonnement weigeren?
Zolang zij er geen melding van maken in je contract/voorwaarden val je onder de FUP.

Trouwens voor de mensen die nu Vodafone hekelen, KPN gaat dergelijke abonnementen eind dit jaar ook invoeren, dus Hi enzo hoogstwaarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

slaay schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:04:
[...]Trouwens voor de mensen die nu Vodafone hekelen, KPN gaat dergelijke abonnementen eind dit jaar ook invoeren, dus Hi enzo hoogstwaarschijnlijk ook.
Yup, er is door de heren weer goed koffie gedronken in de achterkamertjes.
Opta, grijp in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

slaay schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:04:
[...]

Zolang zij er geen melding van maken in je contract/voorwaarden val je onder de FUP.

Trouwens voor de mensen die nu Vodafone hekelen, KPN gaat dergelijke abonnementen eind dit jaar ook invoeren, dus Hi enzo hoogstwaarschijnlijk ook.
hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Dat is half juni bekendgemaakt door KPN: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:44

freddyathlon

McLaren Mercedes

Solomon schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:14:
Duidelijk dat ik dus hierna nooit meer klant ga worden bij Vodafone..

-Datalimiet, verouderde maatregel.. In plaats van zich te realiseren dat het mobiel gebruik alleen maar gaat toenemen probeert Vodafone het in te dammen.
- Afronden minuten, pure oplichting die eindelijk beeindigd was wordt nu weer hervat...
- Klantenservice betaald, ik vind het belachelijk dat ik voor problemen die niet op te lossen zijn via de website een hoog bedrag moet gaan betalen. Vaak gaat het ook nog om fouten die Vodafone heeft gemaakt, althans in mijn geval..
Klantenservice betaald? Als je straks 1201 gaat bellen wel ja, 45ct p/gesprek, meteen iemand aan de lijn. 1200 blijft gratis...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Als ik voor die 45 cent iemand krijg die van wanten weet, en me echt kan helpen, en niet zo'n schaap van de eerste lijn, dan zou ik daar geen problemen mee hebben.

Alsof 10 minuten tegen een muur praten zo fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
freddyathlon schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:11:
[...]
Klantenservice betaald? Als je straks 1201 gaat bellen wel ja, 45ct p/gesprek, meteen iemand aan de lijn. 1200 blijft gratis...
1200 wordt voor nieuwe klanten dus een Self Service Menu (een computer), ik verwacht dat je precies hetzelfde ook via My Vodafone kan regelen. Voor uitgebreide problemen zul je dus dan alsnog 1201 moeten bellen (of een bericht achterlaten op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:33
Emmeau schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:34:
Vandaag ook even gebeld met de Vodafone klantenservice. Dame wist van niks(...)
Misschien wordt het beter als Vodafone straks het betaalde nummer voor de klantenservice heeft doorgevoerd >:)

Wilde, omdat ik totaal geen idee heb of die 250MB limiet voor mij een doe-mee-met-de-exodus reden is, net op My Vodafone mijn verbruik controleren.
Staat netjes een hele waslijst van dataverbruik op de factuur maar...
...GEEN (sub-)totaal! Nu moet ik 'calc' opstarten! En getallen intoetsen! Argh!

Ok, net de data van 31+30 juli, twee dagen dus, bij elkaar opgeteld. Kom op 73593KB.
Ik ben geen frackin' tetheraar, heb deze dagen nauwelijks 'ge-Youtube'-t en amper Palringo of iets dergelijks actief gehad. Simpelweg wat RSS-feeds geupdate, wat pagina's bezocht vanuit die RSS-feeds, wat mail gelezen, Tweakers app. gebruikt, beetje geFacebookt, etc. Niks 'zwaars' dus en ik kan dan ook niets anders dan concluderen dat die 250MB limiet echt middeleeuws is.
Zelfs die 1GB vind ik aan de krappe kant.

Ondanks de paar dagen uitval van internetdiensten was ik tot nu toe erg tevreden over Vodafone; goede dekking, redelijk snel internet op je smartphone (vergeleken met T-Mobile bijvoorbeeld) en dit alles tegen redelijke kosten.
Nu die datalimiet erop gaat en de belkosten weer à la 20e eeuw per minuut in rekening worden gebracht, ben ik 180 graden gedraaid met mijn voornemen om mijn contract te verlengen bij deze provider.
De betaalde servicedesk vind ik het minst erg van de nieuwe voorwaarden.

T-Mobile is echter geen optie. Na daar sinds het Ben-tijdperk klant te zijn geweest, adviseerden ze me daar zelf om over te stappen naar een andere provider omdat ze geen goede dekking kunnen leveren in de wijk (in Arnhem, dus niet een of ander gehucht!) dus wat nu?
Gewoon vaker naar McDonald's (=gratis Wifi) of hopen dat er meer gratis WiFi-initiatieven van de grond komen?

[ Voor 87% gewijzigd door nobleone op 15-08-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-04 19:40
Wilde overstappen als Vphone ook iphone gaat aanbieden. Met deze belachelijke datalimiet heb je niets aan iphone of welke smartphone ook. Dus bye bye Vphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:08
De twee redenen voor mij om bij Vodafone te zitten zijn juist het onbeperkte (heel snelle) internet en de persoonlijke service. Nu gaan ze die allebei afschaffen. Dus ik ben NU een klacht aan het typen naar Vodafone. Hoeveel mensen hebben er nog meer al geklaagd?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

edklavertje schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:20:
Wilde overstappen als Vphone ook iphone gaat aanbieden. Met deze belachelijke datalimiet heb je niets aan iphone of welke smartphone ook. Dus bye bye Vphone.
Dus ook bye bye de rest?? Ook KPN en T-Mobile gaan datagebruik beperken op hun abonnementen...
Voor eind van dit jaar heeft elke provider het gebruik beperkt.
Vodafone heeft nog altijd de meest snelle verbinding.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Veneficus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:26:
De twee redenen voor mij om bij Vodafone te zitten zijn juist het onbeperkte (heel snelle) internet en de persoonlijke service. Nu gaan ze die allebei afschaffen. Dus ik ben NU een klacht aan het typen naar Vodafone. Hoeveel mensen hebben er nog meer al geklaagd?
Ga ja NA 6 september verlengen of nieuw aansluiten dan??
Doe je dat niet, is er (nog) niets aan de hand.

En zoals ik al zei; klagen heeft geen zin omdat elke provider dit gaat invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Dan wordt het idd tijd dat de Opta ze eens gaat bezoeken...criminelen :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Het verlengen overstappen gaat voor mij inderdaad ná september dit jaar pas lukken.
Mijn contract loopt nog tot de volgende zomer.

Als alle aanbieders dit gaan doorvoeren, is het een kwestie van zoeken welke daarvan de interessantste limiet/tarief verhouding heeft.
De 180 graden draai moet ik iets nuanceren: het is meer 179 graden (van: zéker verlengen, naar: hoogst waarschijnlijk niet verlengen door te lage datalimiet i.c.m. betalen per niet volledig gebelde minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
freddyathlon schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Ga ja NA 6 september verlengen of nieuw aansluiten dan??
Doe je dat niet, is er (nog) niets aan de hand.

En zoals ik al zei; klagen heeft geen zin omdat elke provider dit gaat invoeren...
Sterker nog, mijn verlenging van 2 jaar is iets van twee maanden geleden ingegaan. Maar dat neemt niet weg dat er nu geen overtuigende redenen meer overblijven om zonder meer bij Vodafone te blijven. Bij het verlengen heb ik niet echt serieus iets anders overwogen, vanwege de dataverbinding en goede persoonlijke service. Als die allebei wegvallen blijft er weinig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15
Voor de oplettende consumenten. Ze hebben ook stilletjes een kleine wijziging in de algemene voorwaarden doorgevoerd van de huidige bel+sms+web sim only abonnementen.

Oude versie
Gebruik in combinatie met pc/laptop, audio/video streaming, excessief gebruik is tevens niet toegestaan.

Nieuwe versie
Gebruik in combinatie met pc/laptop, excessief gebruik van audio/ video streaming is tevens niet toegestaan.

Dit keer in het voordeel van de consument, echter zal het alleen gelden tot september.

Een half uur per dag streamen zie ik niet als excessief, waar deze grens ligt laten ze in het midden :P

[ Voor 9% gewijzigd door gravy op 15-08-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:30
Mijn 2 jarig abonnement verloopt in November, nu was ik al aan het kijken voor een verlenging. Als ik alles goed begrepen heb kan ik voor 6 september verlengen met de huidige voorwaarden. (verstook momenteel tegen de 1 gig per maand en dit kan alleen maar hoger worden).

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Trouwens, "omdat alle providers 'dit' gaan doen" vind ik geen reden om niet te gaan klagen...
Bij onze zuiderburen heeft een consumentenactie zelfs binnen één dag na het uitbrengen van het persbericht, van een bedrijf dat een limiet ging opleggen, ervoor gezorgd dat dat bedrijf die beslissing direct introk.
De volgende dag heeft dat bedrijf al hun cliënten zelfs een excuusbrief (!) gestuurd.
Ja, ik weet het een béétje appels en peren maar zeg niet dat consumenten geen invloed kunnen uitoefenen, zeker niet als het via gecoördineerde acties gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Mcdeath schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:40:
Mijn 2 jarig abonnement verloopt in November, nu was ik al aan het kijken voor een verlenging. Als ik alles goed begrepen heb kan ik voor 6 september verlengen met de huidige voorwaarden. (verstook momenteel tegen de 1 gig per maand en dit kan alleen maar hoger worden).
Als ik zeker weet dat ik nog onder oude voorwaarden een verlenging aan kan gaan (huidige contract loopt tot dec, maar zou nu evt al kunnen verlengen, waarbij ik nu teken, maar abonnementsverlenging gaat dan per dec in), dan ga ik dat zeker doen. Maar hoe kom ik hierachter ? (helpdesk Vodafone weet nu nog van niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

sverzijl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:14:
[...]

Als ik zeker weet dat ik nog onder oude voorwaarden een verlenging aan kan gaan (huidige contract loopt tot dec, maar zou nu evt al kunnen verlengen, waarbij ik nu teken, maar abonnementsverlenging gaat dan per dec in), dan ga ik dat zeker doen. Maar hoe kom ik hierachter ? (helpdesk Vodafone weet nu nog van niets)
Dit zijn NIEUWE voorwaarden VANAF 6 september. Dus teken je op of na 6 september, dan val je onder de nieuwe voorwaarden.

Aangezien nu nog de huidige voorwaarden gelden, kun je hier nu nog voor tekenen voor 12 of 24 maanden.

Dus ik zou opschieten als ik jou was ;)

Je tekent op bijv. 16-08-2010. Je nieuwe contractsperiode van 24 maanden gaat in vanaf december, dat is niet anders. Maar je hebt op 16-08-2010 getekend voor een abonnement onder de voorwaarden van vandaag.

Zelfde als wanneer je een nieuwe aansluiting wil met nummerbehoud de over 3 maanden ingaat.
Je tekent vandaag dus met de voorwaarden die NU gelden, ook al gaat ie later in.

[ Voor 21% gewijzigd door freddyathlon op 15-08-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 16:12
Goed zo dacht ik dus ook. Ik zal dus voor 6 sept verlengen en zal bij jou reclameren als het toch niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

freddyathlon schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:44:
[...]

Dit zijn NIEUWE voorwaarden VANAF 6 september. Dus teken je op of na 6 september, dan val je onder de nieuwe voorwaarden.

Aangezien nu nog de huidige voorwaarden gelden, kun je hier nu nog voor tekenen voor 12 of 24 maanden.

Dus ik zou opschieten als ik jou was ;)

Je tekent op bijv. 16-08-2010. Je nieuwe contractsperiode van 24 maanden gaat in vanaf december, dat is niet anders. Maar je hebt op 16-08-2010 getekend voor een abonnement onder de voorwaarden van vandaag.

Zelfde als wanneer je een nieuwe aansluiting wil met nummerbehoud de over 3 maanden ingaat.
Je tekent vandaag dus met de voorwaarden die NU gelden, ook al gaat ie later in.
Dat was dus ook mijn vraag.
Ik hoop dat je gelijk hebt. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Als ik het goed begrijp dan zou ik dus straks een 1 GB mogen downloaden...wat dus meer zou zijn dan nu..
http://www.allaboutphones...P-in-de-ban.html?leftmenu
Hier staat namelijk dat nu klanten 10 x het gemiddelde (800 MB) mogen downloaden voordat ze een berichtje krijgen.

Tuurlijk...de echte hardcore downloaders zullen hier over heen gaan. Maar het gros van de mensen zal hier misschien geen last van hebben.

Ergens mis ik dus iets..maar wat? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ps ik snap de discussie wel van FUP afschaffen en dat data de toekomst heeft...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 245391 op 15-08-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Anoniem: 245391 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:22:
Ergens mis ik dus iets..maar wat? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ps ik snap de discussie wel van FUP afschaffen en dat data de toekomst heeft...
Je mist niets... Iedereen is er verbolgen over dat er een harde limiet komt, maar volgens mij kunnen maar weinig mensen echt klagen over de hoogte van de limiet. Die lijkt mij voor de meesten ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Cadezo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:30:
[...]

Je mist niets... Iedereen is er verbolgen over dat er een harde limiet komt, maar volgens mij kunnen maar weinig mensen echt klagen over de hoogte van de limiet. Die lijkt mij voor de meesten ruim genoeg.
Ruim genoeg? Wat voor telefoon heb jij (serieuze vraag)? Ik maak gewoon normaal gebruik van mijn Android, niet excessief of zo, maar met alle Apps updates zit zelfs ik al op zo'n 400 - 500 Mb totaal per maand. Als ik ook maar iets meer zou doen met de telefoon zou ik al tegen de limiet lopen...

On a sidenote: ik snap ook echt niet waarom ze inderdaad geen (sub)totalen van dataverbruik op de factuur geven. En dan zeggen ze dat ze het gaan veranderen "omdat mensen de FUP niet snappen". De mensen die veel data gebruiken zijn wel het soort mensen die het bewust gebruiken en echt wel snappen hoe de FUP werkt...

Zat er niet iemand van Vodafone klantenservice hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Ik betwijfel of de huidige limiet rond de 800MB ligt. Ik kom veel berichten van mensen tegen die maandelijks 1-2GB (of nog meer) verstoken, en daar nooit iets van gehoord hebben.

Kun je die datablox overigens ook meerdere malen aanschaffen? Zo nee dan wordt het helemaal een dure boel voor de grootverbruikers onder ons. Alternatieven zijn er naar mijn weten ook niet. KPN heeft al aangegeven hetzelfde te gaan doen. Het lijkt erop of T-Mobile de kat uit de boom kijkt, maar als ze de laatste partij zijn zonder harde limieten dan is de stap snel gemaakt. Verder lijkt Tringg ook totaal niet interessant. Ze adverteren met "onbeperkt" internet, met een limiet van 1,25GB.

Overigens, wat doet vodafone met de bepalingen dat je geen voip en tethering mag gebruiken op je mobiel? Als ik slechts 1GB krijg mag ik hopen dat ik dan wel zelf mag bepalen hoe ik die data gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Cadezo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:30:
Een limiet van 250MB en ook 1GB vind ik niet meer van deze tijd. Vooral niet voor mensen met een smartphone. Kortom, de huidige populaire toestellen. Eén website bezoeken kost al snel een paar MB's. Vodafone ziet waarschijnlijk ook dat toestellen waarmee je makkelijk kan internetten steeds populairder wordt en daaraan willen verdienen. Ze slaan wat mij betreft dan ook volkomen de plank mis met deze actie.
hapSnap schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:34:
Overigens, wat doet vodafone met de bepalingen dat je geen voip en tethering mag gebruiken op je mobiel? Als ik slechts 1GB krijg mag ik hopen dat ik dan wel zelf mag bepalen hoe ik die data gebruik.
Ze willen meer geld verdienen. In het geval van VOIP willen ze gebruikers forceren gebruik te maken van hun belminuten. En in het geval van tethering willen ze dat gebruikers een apart mobiel internet abonnement afnemen.

[ Voor 28% gewijzigd door aex351 op 15-08-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Veneficus schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:14:
[...]
Ruim genoeg? Wat voor telefoon heb jij (serieuze vraag)? Ik maak gewoon normaal gebruik van mijn Android, niet excessief of zo, maar met alle Apps updates zit zelfs ik al op zo'n 400 - 500 Mb totaal per maand. Als ik ook maar iets meer zou doen met de telefoon zou ik al tegen de limiet lopen...
Op dit moment maak ik gebruik van een ('hopeloos verouderde') Nokia N97 mini, omdat mijn HTC Desire wordt gerepareerd. Ik denk dat ik er wel ruim onder zou zitten, want ik gebruik redelijk vaak wifi.

Ik denk echt dat de meeste gebruikers wel binnen die 1GB kunnen blijven..
hapSnap schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:34:
Ik betwijfel of de huidige limiet rond de 800MB ligt. Ik kom veel berichten van mensen tegen die maandelijks 1-2GB (of nog meer) verstoken, en daar nooit iets van gehoord hebben.
Vodafone controleerde niet streng op de naleving van de FUP en nam verder weinig maatregelen. Dat kan dus best wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quaintpaul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit gaan "enforcen". Wordt je afgesloten nadat je je limiet hebt bereikt? Of ga je betalen? Als het optie 2 is: hoe gaan ze mij inzichtelijk maken wat ik verbruik? Gaan ze app aanbieden? Of een duidelijke online teller, die altijd up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik las ergens dat je dan gewoon moet doorbetalen voor elk teveel gebruikte MB. Maar zeker ben ik hier niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Je moet voor iedere MB teveel 3 eurocent betalen. Grootverbruikers kunnen een extra databundel (1 GB) aanschaffen voor 10 euro.

Het verbruik wordt inzichtelijk gemaakt via de Klantenservice (aldus persbericht). Ik verwacht gewoon via een sms-berichten-service en via My Vodafone. Daarnaast krijg je een sms-bericht als het einde van de bundel inzicht komt, voordat deze op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Laat ze eerst maar eens beginnen met een totaal vermelden op je factuur, wat heb ik aan 10-20 pagina's vol losse data-sessies varierend van een paar KB tot enkele MB's? Nu moet je zelf met een rekenmachine aan de slag om uberhaupt te weten wat je werkelijke verbruik is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198256

Wat ik het meest opvallende vind aan de nieuwe datalimiet is dat Vodafone er vanuit gaat dat mensen die weinig bellen/sms'en, ook toe kunnen met minder data. Bij Bel+Sms+Web 100 heb je 250 mb, terwijl je bij dat abo het meest betaalt voor internet: 17.50 zonder en 26.50 met = 9 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Anoniem: 198256 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:32:
Wat ik het meest opvallende vind aan de nieuwe datalimiet is dat Vodafone er vanuit gaat dat mensen die weinig bellen/sms'en, ook toe kunnen met minder data. Bij Bel+Sms+Web 100 heb je 250 mb, terwijl je bij dat abo het meest betaalt voor internet: 17.50 zonder en 26.50 met = 9 euro per maand.
Zoiets heet marketing en strategie.

De provider wil je graag op een hoger abonnement hebben. Hoger abo = internetbedrag lager.

Als je een B+S 450 met een B+S+W 450 vergelijkt, betaal je nog maar € 5,--.

En wat dan nog, de minuten zijn al iets aan de dure kant, dus is het wel zo aardig dat je internet dan voor een zeer laag bedrag kunt afsluiten. Pay more, get more

Hoe dan ook; het is goedkoper dan achteraf een Blox Internet aansluiten, welke 9.50 kost p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Cadezo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:51:
Vodafone controleerde niet streng op de naleving van de FUP en nam verder weinig maatregelen. Dat kan dus best wel zo zijn.
Maar als ze de FUP niet naleven, dan betekent het in de praktijk ook dat die limiet van 800MB er niet is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:14
In eerste instantie vermoedde ik dat Vodafone dit bericht zou rectificeren waarbij gemeld zou worden dat de huidige berichtgeving een misverstand was en dat men niet zou tornen aan datalimieten. Hebben ze vorig jaar ook gedaan met hun datasnelheden. Eerst roepen dat deze omlaag gaan en daarna roepen dat het niet zo is, met als gevolg free publicity.

Toch lijkt het er steeds meer op dat het serieus is. Verschillende mensen hebben al hun berekening laten zien in de comments onder het nieuwsbericht, dat datagebruik van een mobiel voor een normaal mobiel mens al snel oploopt tot ver boven de 250MB en zelfs ver boven de 1GB. Dit datalimiet is dus echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Vreemde gang van zaken. Juist nu mobiel internet meer mainstream wordt ga je "terug in de tijd" door datalimieten in te voeren. Zinsnedes als "voor X euro kun je 1GB per maand extra afnemen" zorgen bij mij voor een instant flashback naar 1998..

Ik moet als Vodafone klant serieus na gaan denken of ik mijn contract (dat april volgend jaar afloopt) wel wil verlengen bij een bedrijf dat de markt zo inschat. Of andere providers hetzelfde doen maakt mij dan niet zo veel uit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-05 16:13
Zit nu een beetje te scannen door dit topic en mijn abbo loopt nog even door met fair use. Maar ik maak me meer zorgen om die belminuten die naar boven worden afgerond.

1,01 minuut bellen wordt 2 minuten, das makkelijk geld verdienen voor vodafone. Dat betekent dat ze 59 seconden jatten van mijn gesprek. Om niet in de dure minuten te vallen moet ik dus een duurder abonnement gaan nemen! T-Mobile doet dit volgens mij ook al, KPN/ hi weet ik niet.

Ik vind dit pure oplichterij, ook omdat ze daarnaast al mijn bel minuten die over zijn van 1 maand, na x maanden weggooien. En in de maand daarop beginnen met de nieuwe bel minuten, voordat ze die van vorige maand gaan opmaken.

Kortom vind Vodafone vieze graaiers en ze verliezen hiermee in ieder geval 1 klant, vrijwillig opgelicht worden doe ik al bij de regering.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 08-05 23:13
joint_me schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:24:1,01 minuut bellen wordt 2 minuten, das makkelijk geld verdienen voor vodafone. Dat betekent dat ze 59 seconden jatten van mijn gesprek. Om niet in de dure minuten te vallen moet ik dus een duurder abonnement gaan nemen! T-Mobile doet dit volgens mij ook al, KPN/ hi weet ik niet.
KPN/Hi doet dit sinds 25 januari van dit jaar, dus ze zijn op 't moment allemaal even erg.

Ben ik even blij dat ik vorige week, direct na het uitkomen van dit bericht, een nieuw abo vodafone afgesloten heb! Al gaat m'n abo op 14 december in, heb ik nog getekend voor de oude voorwaarden en maak ik er optimaal gebruik van. Als ze ondertussen mij op de nieuwe voorwaarden zetten, is dat nadelig voor de klant en is dat (zo ver ik weet) reden tot ontbinding van het contract.

Ik snap alleen niet waarom iedereen nu zegt dat ze, ook al kunnen ze nu verlengen, over gaan stappen. De nieuwe voorwaarden gelden namelijk pas als je tekent op, of na 6 september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Ik denk dat ik mijn contract gewoon laat aflopen. Als het goed is wordt deze dan verlengt voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand (wettelijk) onder dezelfde voorwaarden. Koop wel een los toestel, anders verdienen ze daar straks ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Ik begreep dat de minuut berekening voor iedereen geld, dus ook voor de mensen met een bestaand abonnement. Wat dus betekend dat ik niet meer uitkom met mijn huidige minuten. En het gevolg daarvan is dat ik mijn abonnement moet aanpassen, en aanpassen betekent de nieuwe voorwaarden.

Of zit ik daar nu helemaal naast?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
joint_me schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:49:
Ik begreep dat de minuut berekening voor iedereen geld, dus ook voor de mensen met een bestaand abonnement. Wat dus betekend dat ik niet meer uitkom met mijn huidige minuten. En het gevolg daarvan is dat ik mijn abonnement moet aanpassen, en aanpassen betekent de nieuwe voorwaarden.

Of zit ik daar nu helemaal naast?
Van wie begreep je dat dan?
Vodafone zou dat toch eerst aan mij (bestaande klant) moeten laten weten ipv via de media.
dat betekend een aanpassing van de algemene voorwaarden, en op dat moment zeg ik meteen mijn contract op.

edit: even de vraag neergelegd via twitter bij Arnoud Wokke en die melde dat het pas geldt als je verlengt / nieuw afsluit.

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 16-08-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
SniperEye schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:48:
Ik denk dat ik mijn contract gewoon laat aflopen. Als het goed is wordt deze dan verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand (wettelijk) onder dezelfde voorwaarden. Koop wel een los toestel, anders verdienen ze daar straks ook nog op.
Dat is op zich ook een optie.
Ik ben over de diensten van Vodafone tot nu toe erg tevreden maar...
...als je het abonnement laat doorlopen, betaal je dan óók niet teveel?
Ik bedoel: het maandtarief wat ik nu betaal is gebasseerd op een abonnement+toestel. M.a.w. een deel, zo niet het grootste, van het tarief bestaat uit 'aflossing' van de aanschafkosten van het toestel dat bij de start van het contract 'gratis' werd geleverd.
Het zou dan lucratiever zijn als ik nú nog twee jaar kan tekenen voor een Bel+Sms+Web Sim Only.
Helaas loopt mijn huidige abonnement nog tot volgend jaar september.

Iemand ervaringen/tips m.b.t. een 'lost & stolen' procedure bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
shameete schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Van wie begreep je dat dan?
Vodafone zou dat toch eerst aan mij (bestaande klant) moeten laten weten ipv via de media.
dat betekend een aanpassing van de algemene voorwaarden, en op dat moment zeg ik meteen mijn contract op.

edit: even de vraag neergelegd via twitter bij Arnoud Wokke en die melde dat het pas geldt als je verlengt / nieuw afsluit.
@shameete
Thnx voor het navragen, wou het gaan opzoeken waar ik het gelezen had, maar dat is nu niet meer nodig.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 10:29
brrrt schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

KPN/Hi doet dit sinds 25 januari van dit jaar, dus ze zijn op 't moment allemaal even erg.

Ben ik even blij dat ik vorige week, direct na het uitkomen van dit bericht, een nieuw abo vodafone afgesloten heb! Al gaat m'n abo op 14 december in, heb ik nog getekend voor de oude voorwaarden en maak ik er optimaal gebruik van. Als ze ondertussen mij op de nieuwe voorwaarden zetten, is dat nadelig voor de klant en is dat (zo ver ik weet) reden tot ontbinding van het contract.

Ik snap alleen niet waarom iedereen nu zegt dat ze, ook al kunnen ze nu verlengen, over gaan stappen. De nieuwe voorwaarden gelden namelijk pas als je tekent op, of na 6 september...
Ik zit er aan te denken om ook voor 6 september nog een nieuw abonnement af te sluiten. Het zou me niets verbazen als Vodafone zulke aanvragen pas na 6 sept. in behandeling gaat nemen waardoor je onder de nieuwe voorwaarden zou komen te vallen. Of ben ik nou paranoide 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 22:03
DNL_TIM schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:21:
[...]

Ik zit er aan te denken om ook voor 6 september nog een nieuw abonnement af te sluiten. Het zou me niets verbazen als Vodafone zulke aanvragen pas na 6 sept. in behandeling gaat nemen waardoor je onder de nieuwe voorwaarden zou komen te vallen. Of ben ik nou paranoide 8)7
Dit maakt niks uit. Als je nu een nieuw abonnement afsluit, teken je dus voor een contract met de huidige voorwaarden (en dus FUP). Daar moeten zij zich aan houden, anders mag jij het contract gewoon ontbinden.

Ik heb vorige week nog een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone, een paar dagen voor dit bericht naar buiten kwam. Ik wacht nog totdat ze de aanvraag voor nummerbehoud accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Voor mensen met een Android toestel die niet weten hoe zij het dataverkeer kunnen controlleren is hier een heel handige aplicatie voor / netcentry .
Deze Netcentry rekent jouw G2 G3 en WiFi dataverkeer uit zodat je precies kunt zien wat je dagelijks en maandelijks gebruikt , heel erg handig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
cheiron schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:16:
Vreemde gang van zaken. Juist nu mobiel internet meer mainstream wordt ga je "terug in de tijd" door datalimieten in te voeren. Zinsnedes als "voor X euro kun je 1GB per maand extra afnemen" zorgen bij mij voor een instant flashback naar 1998..

Ik moet als Vodafone klant serieus na gaan denken of ik mijn contract (dat april volgend jaar afloopt) wel wil verlengen bij een bedrijf dat de markt zo inschat. Of andere providers hetzelfde doen maakt mij dan niet zo veel uit.
Ik ben het hier wel mee eens alleen weet ik al zeker dat ik mijn contract niet verleng.
De hoofd reden voor mij is dan wel de kwaliteit van het netwerk, het aantal storingen dat we gehad hebben en de manier hoe daar door de klantenservice mee om gegaan is.

Ik denk zowiezo dat een data limiet van 250 MB echt niet genoeg is voor algemeen gebruik als ik zie hoeveel e-mail ik maandelijks krijg met daaraan veelal attachments.
Erg zuur dat ze iets waar je aan gewend bent zomaar af kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 14:59

IkWilbert

Het is mij!

T-Mobile heeft bekend gemaakt geen fups te gaan invoeren.

http://www.spitsnieuws.nl...s_internet_blijft_on.html

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Maar... Maar...
Die FUP van Vodafone nu kan je beter hebben dan die limieten straks.
Bij normaal gebruik, wil ik 'onbezorgd internetter' blijven.
Al die programma's om inzicht in dat gebruik te krijgen, doen mij denken aan de tijd dat ik 'bezorgd WAP-er' was: argh!

Internetten op m'n Smartphone moet net zo zorgeloos gaan als het gebruik van pleepapier: altijd genoeg voor elke sessie en hoeveel dat precies is, interesseert me geen reet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Potjandrie nog an toe!
Ik was een tevreden Vodafone klant, met de absolute intentie te gaan verlengen. Die intentie wordt nu de grond in geboord. Mijn abbo loopt af in januari en was voornemens in december te gaan bedenken mét of zonder nieuw toestel te gaan verlengen. Omdat ik bedrijven die ons terugwerpen in het vorige decennium geen klandizie gun, zal ik op zoek moeten naar een nieuwe provider.
Overigens is niet iedereen het met me eens, vermoed ik. De Vodafonesite ligt plat. Wellicht door mensen die willen verlengen tegen de huidige voorwaarden?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Hulde aan T-Mobile. Ze mogen dan problemen gehad hebben met het netwerk, maar op dit moment geeft T-Mobile mij meer vertrouwen in de toekomst dan Vodafone. Als Vodafone haar limieten dus nog steeds hanteert tegen de tijd dat mijn abonnement afloopt ben ik gegarandeerd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Heeft t-mobile niet juist al jaren een regeling dat je internet wordt afgeknepen naar 384/128 als je "te veel" data verbruikt? Volgens mij heb ik dat laatst nog gelezen in de consumentengids. Dit geldt overigens ook voor de iPhone abo's

[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 17-08-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 08-05 23:13
orejas schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:42:
Potjandrie nog an toe!
Ik was een tevreden Vodafone klant, met de absolute intentie te gaan verlengen. Die intentie wordt nu de grond in geboord. Mijn abbo loopt af in januari en was voornemens in december te gaan bedenken mét of zonder nieuw toestel te gaan verlengen. Omdat ik bedrijven die ons terugwerpen in het vorige decennium geen klandizie gun, zal ik op zoek moeten naar een nieuwe provider.
Overigens is niet iedereen het met me eens, vermoed ik. De Vodafonesite ligt plat. Wellicht door mensen die willen verlengen tegen de huidige voorwaarden?
Je kan toch bij vodafone 6 maanden van tevoren verlengen? Als 'ie in januari afloopt, zal ik dan nu alvast een sim only nemen. Dan teken je tenminste nog voor de oude voorwaarden (of je hebt er problemen mee dat dit mogelijk is bij een provider die de rest terug wilt werpen naar het vorige decennium, waar jij nog voor de oude voorwaarden kan tekenen ;)).
Postjuh schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:27:
Ik denk zowiezo dat een data limiet van 250 MB echt niet genoeg is voor algemeen gebruik als ik zie hoeveel e-mail ik maandelijks krijg met daaraan veelal attachments.
Erg zuur dat ze iets waar je aan gewend bent zomaar af kunnen pakken.
Let wel, die 250 MB is alleen bij een B/S/W 100, als je een bundel hoger gaat zitten, heb je een limiet van 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 30-03 21:26
Framoes schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:
[...]

Heeft t-mobile niet juist al jaren een regeling dat je internet wordt afgeknepen naar 384/128 als je "te veel" data verbruikt? Volgens mij heb ik dat laatst nog gelezen in de consumentengids. Dit geldt overigens ook voor de iPhone abo's
Dit klopt voor w'n'w plus. Daar heb je tot 2gb een snelheid van 1 mbit down. Daarna knijpt hij af. Maar het is nogsteeds onbeperkt ;). Overigens 2gb is erg veel en zal je niet zomaar halen. Enige wat je erna zal merken is dat bijv tetheren of youtuben op je mobiel niet zo snel gaat.

Normale w'n'w standaard is sowieso onbeperkt met een snelheid van 384.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248877

Op de vraag hoe je het bericht van 13 augustus moest interpreteren van Vodafone kreeg ik zojuist onderstaand antwoord (dus ook zwart op wit):

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Klant die voor 6 spetember een contract afsluiten, doen dat onder de oude algemene voorwaarden. Dit komt mede omdat de voorwaarden op dit moment door onze juristen nog in het juiste taalgebruik gezet moet worden. U kunt dus nu nog niet akkoord gaan met nieuwe voorwaarden. Als u dus voor 6 september een contract afsluit doet u dit nog onder de oude voorwaarden waarbij er een fair usage policy wordt gehanteerd voor de blox zorgeloos internet en niet een harde limiet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Die B/S/W abo's die je nu kunt afsluiten zijn gewoon met zorgeloos internet toch? Je kunt namelijk ook nog altijd B/S + zorgeloos internet blox aanvragen zie ik op de site van, bijvoorbeeld, 2call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pro-star
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 10:35
uhmm. ik zit nog te twijfelen. zou het speciale abbo van vodafone iphone ook een datalimiet hebben?

de site van vodafone is nu wel offline. misschien betekend het iets goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ze hebben zich wel weer prachtig ingedekt om contract ontbindingen te voorkomen.
heb ook al de voorwaarden door gespit maar zit geen gaatje tussen.
zit nog 16 maanden safe zonder limiet, daarna word het zowiezo opzeggen en kijken voor wat anders.
lang genoeg vodafone klant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

brrrt schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:49:
Je kan toch bij vodafone 6 maanden van tevoren verlengen? Als 'ie in januari afloopt, zal ik dan nu alvast een sim only nemen. Dan teken je tenminste nog voor de oude voorwaarden (of je hebt er problemen mee dat dit mogelijk is bij een provider die de rest terug wilt werpen naar het vorige decennium, waar jij nog voor de oude voorwaarden kan tekenen ;)).
Dat klopt en kan!
Ik wil er echter niet aan meedoen Vodafone te belonen voor iets waarmee ik het onmogelijk eens kan zijn, ook al treft het mij niet direct. Daarnaast verbind ik me er liever niet toe nu iets af te nemen, waar ik in december op terug zou willen komen.
Dus ga ik in december op zoek naar een nieuwe provider.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Echt belachelijk van Vodafone dat ze zo terug in de tijd gaan. Gelukkig heb ik net vorige week mijn abonnement met 2jaar verlengd maar die FUP gaat straks natuurlijk wel erg snel naar beneden als de grootverbruikers allemaal weggaan daar!

Over 2jaar dus mooi naar een andere aanbieder, dag vodafone :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
In feite betaal je straks geen Blox Zorgeloos voor 10 euro, maar 10 Euro 1GB internet mobiel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Anoniem: 153905 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:35:
Voor mensen met een Android toestel die niet weten hoe zij het dataverkeer kunnen controlleren is hier een heel handige aplicatie voor / netcentry .
Deze Netcentry rekent jouw G2 G3 en WiFi dataverkeer uit zodat je precies kunt zien wat je dagelijks en maandelijks gebruikt , heel erg handig .
[sub][offtopic] ik kan netcentry (of iets dat er op lijkt) niet vinden in de market cq. via google.
waar kan ik die app vinden? [/offtopic][/sub]

edit: heb 'm gevonden in google code onder de naam netsentry :)
voor diegene met een android die het ook willen:

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?chs=150x150&cht=qr&chl=http://netsentry.googlecode.com/files/netsentry-1.1.2.apk&chld=L%7C1&choe=UTF-8

[ Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 17-08-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:58

Tarin

Just plain weird.

Ter leering ende vermaeck: ik heb sinds november '09 een Vodafone-abonnement met 'zorgeloos' internet-blox. Ben blij dat ik daar nog 1,5 jaar aan vast zit, wellicht is deze hele storm tegen die tijd dan weer overgewaaid.. maar ik heb met wat copy/pasten en find/replacen m'n laatste rekeningen omgezet in een excel-sheet, omdat dat de enige manier lijkt om te kijken wat m'n dataverbruik ongeveer is.

Dataverkeer

Drie keer raden wanneer ik overstapte van Nokia 5800 naar HTC Legend :P.

Tussendoor was de vodafone-website even onbereikbaar, waarschijnlijk een hoop mensen die *iets* opgepikt hebben en aan het uitvogelen zijn wat er nou aan de hand is.

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 17-08-2010 15:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Gelukkig kan ik nog even vooruit met mn recent verlengde abo. Maar ik moet wel zeggen dat ik liever een abo had gehad met een minuut of 60 aan belminuten en dan vrij internet voor totaal een x-bedrag. Ik bel bijna niet, maar ik gebruik alle mobiele faciliteiten die je je maar bedenken kan.

En 250Mb :/ Da's toch net zoiets als een mailbox van 10Mb bij KPN Planet? Beetje KPN-trekjes sowieso die limieten op alles en dan de hoofdprijs voor 25% extra.

(Tethert er vrolijk op los vanaf vakantie-adres >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door DaRuLe op 17-08-2010 17:14 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Zo, zojuist even KPN even een email gestuurd met de vraag of datalimieten echt doorgevoerd worden en zo ja ik van plan ben over te stappen.

Ik was een eens blije klant van KPN die liever innovatie ondersteunt dan trouw blijft aan een merk.
Zijn ze nou helemaal?! terug naar de jaren 90 denk ik zo. Datalimieten, simpelweg bespottelijk gewoon. Voor je werk kan je bijvoorbeeld vaak internet nodig hebben en mobiel internet is zo'n dergelijke innovatie die juist een brede markt nodig heeft door het zo open mogelijk te stellen, anders heeft het weinig doorgang. Misschien ook nog even een brief naar de OPTA sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door MistrX op 17-08-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Pro-star schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:39:
de site van vodafone is nu wel offline. misschien betekend het iets goeds.
Nee hoor, er wordt een nieuwe site gelanceerd. Frissere uitstraling.
Echter, de launch daarvan is ff niet lekker gelopen waardoor alles er even uitlag...

Als goed is werkt ie nu gewoon weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
MistrX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:48:
Zo, zojuist even KPN even een email gestuurd met de vraag of datalimieten echt doorgevoerd worden en zo ja ik van plan ben over te stappen.
Ik zou dit artikel op Webwereld een lezen: http://webwereld.nl/nieuw...m=website&utm_campaign=ww

Hier vertelt Steve Hufton (woordvoerder KPN) dat de FUP wordt afgeschaft aan het einde van dit jaar: "De klant gaat straks betalen naar de mate van gebruik."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat de meeste providers wel naar een datalimiet gaan. Het is gewoon niet te doen voor de huidige prijzen iedereen onbeperkt te laten internetten (met deze snelheden kun je het zelfs als alternatief voor adsl gebruiken) en als de prijzen flink verhoogt worden dan haakt iedereen af.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Waarom zou het niet te doen zijn met de huidige prijzen. Het wordt elk jaar steeds duurder in plaats van goedkoper. Terwijl de technologie steeds beter wordt. Als consument mag je dan ook verwachten dat het goedkoper wordt. Hetzelfde geldt voor massa gebruik. Dan zou het toch echt goedkoper moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Eigenlijk hierboven ook allemaal al gezegd maar ik vind het bizar. Datalimieten zijn zo jaren 1990. Vooral gezien de trend is dat mensen juist meer van mobiel internet gebruik gaan maken (door huidige mobieltjes e.d.).

Dat het "nu niet inzichtelijk is voor de consument" heeft alles te maken met de onduidelijke facturen van Vodafone. Nergens worden subtotalen weergegeven (zowel niet bij bellen, sms als bij data) waardoor je totaal geen idee hebt wat je verbruikt. Daarnaast betaal je in verhouding extreem veel als je over je bundel heen gaat.

Ik ga eind 2011 dan ook sowieso overstappen naar een andere provider. Het geen inzicht in de kosten (door onduidelijke facturen) was al genoeg reden hiervoor, maar met een datalimiet erbij is de keuze definitief gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 18-08-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Tarin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:48:
Ter leering ende vermaeck: ik heb sinds november '09 een Vodafone-abonnement met 'zorgeloos' internet-blox. Ben blij dat ik daar nog 1,5 jaar aan vast zit, wellicht is deze hele storm tegen die tijd dan weer overgewaaid.. maar ik heb met wat copy/pasten en find/replacen m'n laatste rekeningen omgezet in een excel-sheet, omdat dat de enige manier lijkt om te kijken wat m'n dataverbruik ongeveer is.
Hoe heb je je verbruik kunnen achterhalen? Of hield je dat al maandelijks bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:58

Tarin

Just plain weird.

SniperEye schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Hoe heb je je verbruik kunnen achterhalen? Of hield je dat al maandelijks bij?
Kort antwoord: copypasten.

Volledig antwoord:
- alle rekeningen gedownload
- een voor een geopend in Foxit PDF-reader (niet in Adobe Reader, want die smeet spaties in de getalwaarden)
- Dataverbruik-pagina's geselecteerd en gekopieerd naar Notepad
- Kopjes/voetjes verwijderd
- control+H: de serie spaties aan het einde van de regels vervangen door <br />
- opgeslagen als html-file
- openen in browser
- alles copy-pasten naar Notepad: voila: alle reeksen spaties die er nog stonden zijn teruggebracht naar 1 stuk
- control+H: alles spaties vervangen door TABjes
- Alles copy-pasten naar Excel. Onderaan elke maand =som(bereik:datalimiet) toegevoegd, dat in een tabelletje gesmeten en een grafiek van gemaakt.

Je moet wat als je voor het draaiend krijgen van een andere pc voornamelijk aan het herstarten ben ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1 2 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!