Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

aex351 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:44:
Waarom zou het niet te doen zijn met de huidige prijzen. Het wordt elk jaar steeds duurder in plaats van goedkoper. Terwijl de technologie steeds beter wordt. Als consument mag je dan ook verwachten dat het goedkoper wordt. Hetzelfde geldt voor massa gebruik. Dan zou het toch echt goedkoper moeten worden.
Het wordt niet duurder, het verbruik gaat zwaar omhoog en de techniek is hetzelfde dus de capaciteit per mast is hetzelfde. Dan kun je minder klanten bedienen. Qua snelheid is het voor de consument al snel genoeg om de meeste dsl-verbindingen te vervangen, maar voor de operators is dat niet te doen voor 10 euro per maand.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:08:
[...]

Het wordt niet duurder, het verbruik gaat zwaar omhoog en de techniek is hetzelfde dus de capaciteit per mast is hetzelfde. Dan kun je minder klanten bedienen. Qua snelheid is het voor de consument al snel genoeg om de meeste dsl-verbindingen te vervangen, maar voor de operators is dat niet te doen voor 10 euro per maand.
Mwoah, heb hier toch wel wat moeite mee. Eerst proberen ze je volledig afhankelijk te maken van internet op je mobiel, en lokken ze je met allerlei leuke deals, waarna ze ineens de zaak gaan cappen.

Dat het niet te doen is voor 10 euro voor operators zou ik graag onderbouwd zien door cijfers.
18 mei 2010: LONDEN (Dow Jones)--Vodafone Group Plc heeft dinsdag beter dan verwachte jaarresultaten bekendgemaakt, gedreven door de groei in mobiele data en breedband en kostenverlagingen. Daarnaast streeft het Britse mobiele telefoniebedrijf naar een jaarlijkse groei van het dividend van zo'n 7% in de komende drie jaren.
Vodafone rapporteerde een nettowinst over het fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart, van GBP8,65 miljard (circa EUR10,2 mrd), een ruime verdubbeling ten opzichte van de winst van GBP3,08 miljard vorig jaar toen het resultaat werd gedrukt door een afwaarderingslast van GBP5,9 miljard op onder andere de waarde van de Spaanse activiteiten.
In 2009/10 werd een afwaarderingslast genomen van GBP2,3 miljard op de activiteiten in India vanwege de stevige concurrentie en prijzenoorlog. (http://www.beurs.nl/nieuw...arwinst-verhoogt-dividend)
Dat het niet te doen zou zijn zie ik absoluut niet terug in dit plaatje. Denk meer dat Vodafone een nieuwe melkkoe gevonden denkt te hebben.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Emmeau schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Mwoah, heb hier toch wel wat moeite mee. Eerst proberen ze je volledig afhankelijk te maken van internet op je mobiel, en lokken ze je met allerlei leuke deals, waarna ze ineens de zaak gaan cappen.

Dat het niet te doen is voor 10 euro voor operators zou ik graag onderbouwd zien door cijfers.

Dat het niet te doen zou zijn zie ik absoluut niet terug in dit plaatje. Denk meer dat Vodafone een nieuwe melkkoe gevonden denkt te hebben.
Ik heb geen cijfers, maar de operator die er het soepelste mee om gaat heeft al jaren lang capaciteitsproblemen. Dat geeft denk ik wel wat aan, vooral omdat het ook nog een operator is die de 1800 band gebruikt waarbij meer masten nodig zijn als bij KPN of Vodafone voor dezelfde dekking (en dus in theorie meer capaciteit beschikbaar is omdat er minder mensen op een mast zitten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:07:
[...]Ik heb geen cijfers, maar de operator die er het soepelste mee om gaat heeft al jaren lang capaciteitsproblemen. Dat geeft denk ik wel wat aan, vooral omdat het ook nog een operator is die de 1800 band gebruikt waarbij meer masten nodig zijn als bij KPN of Vodafone voor dezelfde dekking (en dus in theorie meer capaciteit beschikbaar is omdat er minder mensen op een mast zitten).
Ik kan je redenering goed volgen, alleen denk ik dat we verschillen van mening over de oorzaken.

Die capaciteits problemen hadden allang opgelost moeten worden / kunnen worden door verder te investeren, echter dit kost geld, en de aandeelhouders willen liever divident.
Het tekort aan capaciteit had men al lang kunnen zien aankomen, echter de tendens in Nederland schijnt de laatste tijd te zijn dat mocht men problemen aan zien komen, dan doen we niks tot de boel crasht, en dan mag iemand anders dokken, omdat het ineens 'urgent' is.

Nu betalen de vodafone klanten dus eigenlijk 2 keer voor een cigaar uit eigen doos en de aandeelhouder lacht vrolijk verder.

De hoop is nu gevestigd op Telfort om dit kartel te doorbreken.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Telfort is een budgetlabel van KPN, dus dat is misschien ijdele hoop.

Op zich kan het positief uitpakken. De fair use policy is gewoon te vaag en met een harde limiet krijgen providers een extra spec om mee te concureren (want fair use policy ziet er op papier wel overal hetzelfde uit, maar ik geloof dat er hier een topic is dat bij hi bijvoorbeeld bij 250 mb ook al aan de bel getrokken wordt). Als alle providers met limieten werken dan zullen ze wel moeten gaan investeren om een betere limiet te kunnen geven dan de concurrent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 02:06
Hmmz ik moest al tijdje geleden verlengen, maar door die nieuwe iPhone heb ik nog ff gewacht, hopend op een mooie aanbieding. Niet gekomen en ik wil nu dus eigenlijk snel voor die 6 sept. verlengen. Alleen die nieuwe website is niet helemaal een verbetering. Het is niet echt duidelijker geworden.

Ik zie nu als mooiste optie bel+sms+web 190 voor 13,95. Maar ik kan nergens iets vinden voor FUP of limieten... Zit nu echt in dubio, vodafone helpdesk is ook vanaf 9 uur dicht... Ben bang dat ik het morgen weer vergeet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tijn89 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:22:

Ik zie nu als mooiste optie bel+sms+web 190 voor 13,95. Maar ik kan nergens iets vinden voor FUP of limieten... Zit nu echt in dubio, vodafone helpdesk is ook vanaf 9 uur dicht... Ben bang dat ik het morgen weer vergeet ;-)
De Sim Only dus begrijp ik...

Als je voor 6 september verlengt, lift je nog mee op de huidige voorwaarden, dus met FUP.
Is zo ongeveer 800MB per maand, maar geen keiharde limiet dus.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik moet ook verlengen, ga denk ik voor SIM only, en dan een bel+sms icm zorgeloos internet blox (28,45) ipv bel+sms+internet (24,95), scheelt 3,50. Dit is 275min, misschien neem ik 350 (wel/geen blox scheelt ook 3,50)

Met b+s+i mag je hem namelijk niet als modem gebruiken voor je pc/laptop, en ook niet voor voip. Of zijn dat de nieuwe voorwaarden? Doe ik beiden overigens nu niet, maar wellicht in de toekomst..

edit: dit is lichtelijk off-topic.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door dog4life op 19-08-2010 00:31 ]

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
orejas schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:44:
[...]

Dat klopt en kan!
Ik wil er echter niet aan meedoen Vodafone te belonen voor iets waarmee ik het onmogelijk eens kan zijn, ook al treft het mij niet direct. Daarnaast verbind ik me er liever niet toe nu iets af te nemen, waar ik in december op terug zou willen komen.
Dus ga ik in december op zoek naar een nieuwe provider.
Probleem is alleen dat per december ook KPN en KPN Hi gaan werken met datalimieten. Telfort (als dochteronderneming van KPN) zal waarschijnlijk niet heel veel later volgen en T-Mobile heeft het niet, al is het bel- en vooral UMTS netwerk daarvan bagger...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Tijn89 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:22:
Ik zie nu als mooiste optie bel+sms+web 190 voor 13,95.
Als je zelf lid bent van ANWB (of iemand kent met ANWB lidmaatschap) dan kost deze bel+sms+web 190 maar 10,95 (https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582)

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 16:15
sverzijl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Als je zelf lid bent van ANWB (of iemand kent met ANWB lidmaatschap) dan kost deze bel+sms+web 190 maar 10,95 (https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582)
Dat zijn wel echt mooie aanbiedingen! Ben blij dat ik gisteravond mijn abonnement nog niet verlengt heb!
Waarom vermelden ze zulke dingen nooit op hun hoofdpagina..

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:10
sverzijl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Hmm, dat is inderdaad scherp. Betwijfel alleen of het nog zo is:

Volgens de voorwaarden
2. De Actie loopt van 1 april 2008 tot 31 maart 2010 (hierna genoemd de Actieperiode).
Mocht iemand bestellen, ben ik benieuwd of het je lukt ;)

Edit:
AL staat er in de FAQ:
U kunt van deze aanbieding gebruik maken zolang de voorraad strekt. Op = op. Vodafone zorgt altijd voor een actueel en scherp aanbod. Vodafone is vrij aanbiedingen te wijzigen of in te trekken.

[ Voor 18% gewijzigd door Sypher op 19-08-2010 13:04 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
freddyathlon schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:35:
Dus ook bye bye de rest?? Ook KPN en T-Mobile gaan datagebruik beperken op hun abonnementen...
Voor eind van dit jaar heeft elke provider het gebruik beperkt.
Vodafone heeft nog altijd de meest snelle verbinding.
T-mobile ook!?
Dan ga ik lekker weer naar sim-only en dan maar geen smartphone meer...
JT schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:48:
Dan wordt het idd tijd dat de Opta ze eens gaat bezoeken...criminelen :/
Inderdaad,l wat toevallig dat ze het allemaal "opeens" gaan afschaffen :(
SniperEye schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:48:
Ik denk dat ik mijn contract gewoon laat aflopen. Als het goed is wordt deze dan verlengt voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand (wettelijk) onder dezelfde voorwaarden. Koop wel een los toestel, anders verdienen ze daar straks ook nog op.
Dan blijft dus je abonnement geld hetzelfde (daar zit al je toestel bij).
Kan je toch beter naar sim-only gaan... Meer dan 50% van je maandbedrag is afbetaling van het toestel.
Framoes schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:33:
Heeft t-mobile niet juist al jaren een regeling dat je internet wordt afgeknepen naar 384/128 als je "te veel" data verbruikt? Volgens mij heb ik dat laatst nog gelezen in de consumentengids. Dit geldt overigens ook voor de iPhone abo's
Juist niet voor iphone toch?
MAar alsnog, dan krijg je ten minste geen hoge rekeningen... Dan heb ik liever minder snelheid boven de x mb, dan extra betalen!
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:08:
Dus de capaciteit blijft hetzelfde van een mast. En naast bellen en smsen, wat al gedaan werd op de masten, gaan mensen ook internetten. Geen extra masten, maar wel 10 euro per maand per persoon "extra" vangen... 120 euro per jaar extra is niet niets, waar je niets voor hoeft te doen... (geen extra masten blijkbaar).
Marzman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:07:
Ik heb geen cijfers, maar de operator die er het soepelste mee om gaat heeft al jaren lang capaciteitsproblemen. Dat geeft denk ik wel wat aan, vooral omdat het ook nog een operator is die de 1800 band gebruikt waarbij meer masten nodig zijn als bij KPN of Vodafone voor dezelfde dekking (en dus in theorie meer capaciteit beschikbaar is omdat er minder mensen op een mast zitten).
Dat heeft simpelweg te maken met het succes van de Iphone...
Weet je hoeveel klanten dit t-mobile extra heeft opgeleverd!?

Weet je hoeveel men extra verdiend aan die Iphone abbo's?
Waarom denk je dat T-mobile het laat voor wat het is? Juist de gene met problemen? Ze verdienen er zat aan.
brrrt schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:55:
Probleem is alleen dat per december ook KPN en KPN Hi gaan werken met datalimieten. Telfort (als dochteronderneming van KPN) zal waarschijnlijk niet heel veel later volgen en T-Mobile heeft het niet, al is het bel- en vooral UMTS netwerk daarvan bagger...
Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd...
Niet echt noemenswaardige problemen.

Ja in huis heb ik geen 3G, maar dat heeft geen enkele provider in ons nieuwbouwhuis...

Youtube: DashcamNL

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

jeroenvdnberg schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Dat zijn wel echt mooie aanbiedingen! Ben blij dat ik gisteravond mijn abonnement nog niet verlengt heb!
Waarom vermelden ze zulke dingen nooit op hun hoofdpagina..
Het zijn LEDEN-AANBIEDINGEN, geldig dus voor leden van bijv de ANWB of een TV-Gids.

Net als dat je bij de Free Record Shop met je ANWB-pas 15% korting krijgt op aankopen, krijg je bij Vodafone een extra korting op je abo.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 13:16
Tarin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

Kort antwoord: copypasten.

Volledig antwoord:
....

• sverzijl
Sypher schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:01:
[...]
Hmm, dat is inderdaad scherp. Betwijfel alleen of het nog zo is:
Mocht iemand bestellen, ben ik benieuwd of het je lukt ;)
De actie loopt van 31 maart 2010 - 31 maart 2011 (zie de link naar de actievoorwaarden). Waar jij als einddatum 31 maart 2010 vandaan hebt geen idee.

Ik heb gisteren besteld en inmiddels bevestiging van vodafone klantenservice gehad.
freddyathlon schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:23:
[...]
Het zijn LEDEN-AANBIEDINGEN, geldig dus voor leden van bijv de ANWB of een TV-Gids.
Je hoeft zelf geen lid te zijn, ook als je iemand kent die lid is mag je ook aanmelden (staat ook ergens in de voorwaarden), zolang je zijn/haar lidnr maar invult.
Ik wil zelf geen gebruik maken van de aanbieding, maar mijn vrienden of familie zijn wel geinteresseerd.
Vrienden en familieleden kunnen ook profiteren van deze aanbieding.

[ Voor 47% gewijzigd door sverzijl op 19-08-2010 21:11 ]

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die van Tvgids.nl kun je gewoon gebruiken, je kan toch niet lid zijn van een internet site. En bij al die anderen (je hebt ook AKN programmabladen, TROS en Veronica) kan je toch een nummer uit de losse verkoop hebben. En je mag de aanbiedingen ook nog aan elkaar doorgeven...

Maar de huidige FUP kunnen ze toch ook strenger gaan hanteren?

• Sypher
robert-630 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:51:
Die van Tvgids.nl kun je gewoon gebruiken, je kan toch niet lid zijn van een internet site. En bij al die anderen (je hebt ook AKN programmabladen, TROS en Veronica) kan je toch een nummer uit de losse verkoop hebben. En je mag de aanbiedingen ook nog aan elkaar doorgeven...
Nice find. Die is geldig t/m 31 maart 2011.
Maar de huidige FUP kunnen ze toch ook strenger gaan hanteren?
Ik ga meer voorzien dat de FUP juist omlaag gaat. Mensen met beperkingen = mensen die maximaal 250MB of 1GB verstoken. Des te meer mensen er zo strak vastgezet gaan worden, des te lager de FUP zal worden lijkt me.

Maar ja, liever een FUP dan bijbetalen per MB. Als je nou tenminste nog in kon stellen dat je maximaal 250MB/1GB kan verbruiken en dat Vodafone dan de stekker eruit trekt.. Maar neeeee, vangen maar! |:(

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 16:15
Zow, nog even snel een abonnement besteld voordat deze acties afgelopen zijn en voor de walgelijke 6 september datum!
Nu wachten totdat alles goedgekeurd wordt..

Er wordt tijdens het bestellen niet eens gevraagd om een lidmaatschap nummer dus iedereen kan inschieten!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb vandaag mijn vodafone-abonnement opgezegd. Alle telefoons die ik graag zou willen hebben icm een verlenging van 2 jaar zijn pas 4 of 5 september leverbaar. Ik ben bij de bel-company overgestapt naar t-mobile, met een mooie aanbieding. Gek genoeg hadden zij alle telefoons wel gewoon op voorraad, maar moest ik bij een vodafone-abonnement erg veel bijbetalen voor mijn toestel. Bij t-mobile was deze gratis..

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:08
Tarabass schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:56:
Ik heb vandaag mijn vodafone-abonnement opgezegd. Alle telefoons die ik graag zou willen hebben icm een verlenging van 2 jaar zijn pas 4 of 5 september leverbaar. Ik ben bij de bel-company overgestapt naar t-mobile, met een mooie aanbieding. Gek genoeg hadden zij alle telefoons wel gewoon op voorraad, maar moest ik bij een vodafone-abonnement erg veel bijbetalen voor mijn toestel. Bij t-mobile was deze gratis..
Ik ga al een paar jaar naar de BelCompany, juist omdat zij alle toestellen bij alle providers verkopen (muv iPhone). Helaas (ja, helaas, want ze hebben uitstekende service) kwam daaraan in april een einde toen CoolBlue als enige winkel de Milestone had.

En waarom weet ik niet dat ik als ANWB-lid 15% korting krijg bij de FRS? Ok, Play.com is toch nog goedkoper, maar dat is bijzaak.

Oh, en on-topic: mijn klachtenmailtje werd (jaja, binnen 48 uur) beantwoord met de strekking "Helaas kunnen wij u op dit moment geen antwoord geven. Wij zullen ons best doen u zo snel mogelijk alsnog een antwoord te geven."

Misschien willen ze eerst beraad plegen voordat ze boze klanten weg gaan jagen.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Ik heb zelf nog geen smartphone maar wil er wel een aanschaffen. Het liefst blijf ik dan bij VF maar aangezien zij een datalimiet in gaan voeren op hun internet weet ik niet of dat wel zo slim is (overstappen naar T-mobile??). Ik vroeg me dus hoe snel je op 250 mb zit bij normaal gebruik van een smartphone (nieuws lezen, evt. op msn..., updaten widgets). Aan hoeveel pageviews is het equivalent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hayo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:49:
Ik heb zelf nog geen smartphone maar wil er wel een aanschaffen. Het liefst blijf ik dan bij VF maar aangezien zij een datalimiet in gaan voeren op hun internet weet ik niet of dat wel zo slim is (overstappen naar T-mobile??). Ik vroeg me dus hoe snel je op 250 mb zit bij normaal gebruik van een smartphone (nieuws lezen, evt. op msn..., updaten widgets). Aan hoeveel pageviews is het equivalent?
Ligt aan je OS. Windows Mobile en Symbian verbruiken veel minder als Android en IOS4.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Marzman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

Ligt aan je OS. Windows Mobile en Symbian verbruiken veel minder als Android en IOS4.
In het geval van Android (sorry, vergeten erbij te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Hayo schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:49:
Mijn grafiekje op de vorige pagina is het resultaat van een beetje surfen, <5 korte YouTube-filmpjes per maand en een paar pdfjes downloaden. En gmail. Je gaat zonder moeite over de 350mb heen, een 1GB-limiet zou ik wel overleven.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja en als je dan ook nog een dagje wil tetheren als je dsl er uit ligt dan gooi je er zo 250 MB op een dag doorheen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik probeer nu onder 25MB in 7 dagen te blijven (buitenland, internet op reis blox van 25MB voor 10 euro), man man wat is dat moeilijk. Email, nieuwsapps (nu.nl/telegraaf/etc) en wat online gamen gaan niet zo hard, maar enkele minuten browsen en er is alweer een MB bij. 't is nog wel niet gelijk aan 250MB/maand, maar als ik zo zou moeten letten op mijn datagebruik als ik nu doe, dan ben ik er snel klaar mee.
Marzman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:31:
Ja en als je dan ook nog een dagje wil tetheren als je dsl er uit ligt dan gooi je er zo 250 MB op een dag doorheen.
Dat mag bij Vodafone officieel toch niet eens? O-)

[ Voor 25% gewijzigd door sverzijl op 20-08-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Ik heb de Android aplication NetSentry gedownload en zo kan ik inkijken wat ik verbruik aan dataverkeer ( WiFi & G3 ) op mijn HTC Desire .
Ik verbruik zo,n 100 tot 120 MB per dag dus zou ik met 1 GB internet te weinig hebben met de nieuwe voorwaarden vanaf 06-09-2010 .
Gelukkig heb ik een 2 jaar contract van Vodafone vanaf 01-07-2010 dus heb ik fair use policy .
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
@cacciatore63:
Maak je dan intensief gebruik van het internet op je Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik heb nou 1 jaar bij vodafone erop zitten , kan helaas niet verlengen

of zijn er mensen waarbij dit wel gelukt is? eigenlijk kan ik pas in januari verlengen , als ik nou zou bellen , en zeg ik wil weer een 2 jaar contract erbij , dus totaal 3 jaar met de huidige voorwaarden....

zullen ze wel niet intrappen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren 150 MB dataverkeer verbruikt op mijn HTC Desire en daar is het meeste wel gebruikt door WiFi bij mij thuis .
Sinds ik de HTC Desire heb aangeschaft gebruik ik veel minder mijn laptop omdat de Android internet zo fijn surft op het net ( gebruiksvriendelijk ) en daarom ik voor informatie mijn HTC Desire gebruik en dat ik graag filmtrailers bekijk etc.. bekijk ik het allemaal op Youtube die zo fijn HQ afspeelt .
Streamen doe ik dan ook veel en dat gebruikt veel dataverkeer , maar dan wel via WiFi .
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:48:

of zijn er mensen waarbij dit wel gelukt is? eigenlijk kan ik pas in januari verlengen , als ik nou zou bellen , en zeg ik wil weer een 2 jaar contract erbij , dus totaal 3 jaar met de huidige voorwaarden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik begrijp eigenlijk niet waarom men hier zo zeurt over een limiet van 250 MB.. voor zover ik heb begrepen geldt dat alleen voor het goedkoopste abo en krijg je bij de rest 1 GB.

Iets met dubbeltjes en eerste rang enzo...

Wat ik dan weer wel belachelijk vind is dat je bij alle (veel) duurdere abo's niet meer dan die ene GB krijgt.

* Stukfruit komt trouwens niet vaak boven de 1 GB uit, terwijl hij toch best wat trailers bekijkt, surft, Google Maps'ed, en de Market gebruikt. Zolang de limiet niet lager wordt gezet dan die 1 GB zullen ze mij niet horen klagen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Misschien dat het dan al voorbij is gekomen.

Maar die 1gb is dat totaal vrij in te delen? Ik vond die FUP juist altijd erg riskant omdat ze zomaar konden zeggen we vinden dit teveel. Nu dit een harde limiet is mag je dan ook gaan tetheren (1gig is 1 gig toch?) dat zou voor mij namelijk een veel leukere uitkomst zijn dan die vage FUP die er nu op zit.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dataverkeer controlleren voor zowel WiFi & 3g word steeds belangrijker omdat je in een oogopslag je verbruik kunt inzien .
Ik heb een HTC Desire ( Vodafone ) en heb laats NetSentry bij Android Aplication Market geinstalleerd en deze werkt perfect maar heb hier op het forum gelezen dat er ook een Android Aplication bestaat / 3G Watchdog , werkt deze dan beter ????
Ik denk ook trouwens dat Vodafone wel de snelste mobile internet heeft wat zeker fijn surft op het net , dus ligt T-Mobile en KPN ver achter .
En als je tegenwoordig een smartphone hebt met WiFi dan is het zeker verstandig om deze te gebruiken
1 surft velen malen sneller
2 bijna iedereen heeft thuis toch draadloos internet dus maak er gebruik van verdorie .
3 een uitkomst voor de toekomst met nieuwe voorwaarden van dataverkeer voor providers , dus overswitchen van provider naar WiFi .
4 eenvoudig verbinding maken met WiFi .
Ik ben wel een van de gelukkigen die sinds 01-07-2010 een nieuw contract heb bij Vodafone met HTC Desire : Bel en sms 200 min & surf dus heb ik voorlopig fair use policy .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Misschien ligt het aan mij, maar je gebruikt toch voornamelijk je smartphone op plaatsen waar je _geen_ wifi hebt? Als ik thuis zit gebruik ik liever m'n laptop die toch altijd naast me op de bank staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
sverzijl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:07:
Misschien ligt het aan mij, maar je gebruikt toch voornamelijk je smartphone op plaatsen waar je _geen_ wifi hebt? Als ik thuis zit gebruik ik liever m'n laptop die toch altijd naast me op de bank staat.
Niet iedereen heeft een laptop ;)

Verder belachelijk natuurlijk. 1GB is tegenwoordig peanuts, zeker als je bijvoorbeeld in de trein Uitzending Gemist gaat zitten kijken ofzo. Juist voor dat soort toepassingen heb ik mijn smartphone gekocht. Mijn abonnement loopt nog ongeveer een jaar, als ze daarna niet met iets beters komen ben ik weg. Ik hoop dat meer mensen dat doen zodat Vodafone eens gaat leren dat hun klanten niet zitten te wachten op dit soort grappen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:48:

Via internet kan je maximaal 6 maanden voor het aflopen van je abonnement verlengen, in de winkel is dat 4 maanden als ik me niet vergis. Mijn abonnement loopt 28 februari af en denk dat ik hem volgende week dan maar snel even verleng nog. Met 1 jaar dan wel waarschijnlijk, 2,5 jaar houden hedendaagse telefoons meestal niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
posttoast schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:18:
[...]
offtopic:
Ik denk dat er hier weinig zijn die er geen hebben. De 'jeugd van tegenwoordig' heeft er een nodig voor hun studie en zeker sinds mijn schoonouders er recentelijk een gekocht hebben ging ik er vanuit dat vanaf dat moment heel NL voorzien was van een laptop ;)
Maar goed, theoretisch zou het idd kunnen wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sverzijl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

offtopic:
Ik denk dat er hier weinig zijn die er geen hebben. De 'jeugd van tegenwoordig' heeft er een nodig voor hun studie en zeker sinds mijn schoonouders er recentelijk een gekocht hebben ging ik er vanuit dat vanaf dat moment heel NL voorzien was van een laptop ;)
Maar goed, theoretisch zou het idd kunnen wat je zegt.
offtopic:
Theoretisch? Ik heb er geen! En dus wel een iPhone waarop ik mail lees als ik geen zin heb om 's avonds naar boven te lopen.

Maar dat is wel weer genoeg offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 22-08-2010 12:33 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
posttoast schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:32:
[...]
offtopic:
Theoretisch? Ik heb er geen! En dus wel een iPhone waarop ik mail lees als ik geen zin heb om 's avonds naar boven te lopen.

Maar dat is wel weer genoeg offtopic.
offtopic:
Oh je gaat er ook nog serieus op in. Misschien had ik een expliciete sarcasme smiley moeten gebruiken, sorry. Maar idd genoeg offtopic nu.
Flappiewappie schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:39:
Misschien dat het dan al voorbij is gekomen.

Maar die 1gb is dat totaal vrij in te delen? Ik vond die FUP juist altijd erg riskant omdat ze zomaar konden zeggen we vinden dit teveel. Nu dit een harde limiet is mag je dan ook gaan tetheren (1gig is 1 gig toch?) dat zou voor mij namelijk een veel leukere uitkomst zijn dan die vage FUP die er nu op zit.
Mbt tetheren, de nieuwe voorwaarden zijn nog niet geheel klaar dus dit weet nog niemand 100% zeker. Maar ik verwacht niet dat het nu ineens wel toegestaan is anders snijdt Vodafone zichzelf in de vingers mbt hun mobiel internet abonnementen.
Je hebt overigens ook nog kans dat die 1GB up+down kan zijn (net zoals nu ook geldt voor de internet buitenland blox), dus effectief is het een stuk minder dan 1GB (bij mijn laatste meting was ongeveer 20% van het dataverkeer upstream, dus zou ik op max 800MB downstream komen)

[ Voor 51% gewijzigd door sverzijl op 22-08-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

sverzijl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

offtopic:
Oh je gaat er ook nog serieus op in. Misschien had ik een expliciete sarcasme smiley moeten gebruiken, sorry. Maar idd genoeg offtopic nu.

[...]

Mbt tetheren, de nieuwe voorwaarden zijn nog niet geheel klaar dus dit weet nog niemand 100% zeker. Maar ik verwacht niet dat het nu ineens wel toegestaan is anders snijdt Vodafone zichzelf in de vingers mbt hun mobiel internet abonnementen.
Je hebt overigens ook nog kans dat die 1GB up+down kan zijn (net zoals nu ook geldt voor de internet buitenland blox), dus effectief is het een stuk minder dan 1GB (bij mijn laatste meting was ongeveer 20% van het dataverkeer upstream, dus zou ik op max 800MB downstream komen)
Wat ik bedoel te zeggen; tetheren mag nu ook niet met de FUP maar werd "sporadisch" gecontroleerd. Door die harde limiet kan het zo zijn dat Vodafone die controles laat vallen en puur op de limiet gaat controleren.

Dat betekend dus dat het niet mag, maar dat je geen extra kosten in rekening gebracht krijgt als je onder die 1gig blijft.

Tevens als ik zie wat mensen verstoken aan data begrijp ik heel goed waarom ze die limiet gaan hanteren. Ik zit dagelijks op internet met mijn iPhone maar heb nu denk ik in 5maanden 1gig gedownload en 250mb geupload.... Ik begrijp dat uitzendinggemist kijken in de trein leuk is, maar ik doe dan toch liever mijn huiswerk of zet een muziekje op en kijk het thuis wel in fatsoenlijke kwaliteit en een redelijke beeldscherm/boxen (om maar een voorbeeld te noemen).

[ Voor 16% gewijzigd door Flappiewappie op 22-08-2010 14:04 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Bedankt voor jullie reacties :)!
Weet iemand hoe hoog de FUP op dit moment ligt, en gaat deze omlaag bij het ingaan van de nieuwe voorwaarden omdat er natuurlijk minder klanten zijn/komen die onder de FUP vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hayo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:16:
Bedankt voor jullie reacties :)!
Weet iemand hoe hoog de FUP op dit moment ligt, en gaat deze omlaag bij het ingaan van de nieuwe voorwaarden omdat er natuurlijk minder klanten zijn/komen die onder de FUP vallen?
Meer klanten met een limiet dat zul je wel merken als ze die ook meetellen voor het gemiddelde.
posttoast schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:18:
[...]

Verder belachelijk natuurlijk. 1GB is tegenwoordig peanuts, zeker als je bijvoorbeeld in de trein Uitzending Gemist gaat zitten kijken ofzo. Juist voor dat soort toepassingen heb ik mijn smartphone gekocht. Mijn abonnement loopt nog ongeveer een jaar, als ze daarna niet met iets beters komen ben ik weg. Ik hoop dat meer mensen dat doen zodat Vodafone eens gaat leren dat hun klanten niet zitten te wachten op dit soort grappen.
Ik denk dat KPN net zo goed met een limiet komt, T-Mobile misschien niet maar met hun netwerk (of netwerk belasting) kun je niet eens uitzending gemist kijken in de trein.

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 22-08-2010 17:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Zou het datalimiet van 1GB niet boven de FUP liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hayo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:24:
Zou het datalimiet van 1GB niet boven de FUP liggen?
Dat denk ik wel, het is echter de vraag of je er wat van gaat horen als je over de FUP gaat, tenminste, dat is nu het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Marzman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:02:
[...]

Meer klanten met een limiet dat zul je wel merken als ze die ook meetellen voor het gemiddelde.

[...]

Ik denk dat KPN net zo goed met een limiet komt, T-Mobile misschien niet maar met hun netwerk (of netwerk belasting) kun je niet eens uitzending gemist kijken in de trein.
Op zichzelf heb ik niet eens persé problemen met een limiet (hoewel ik het wel erg ouderwets vind), maar 1GB is gewoon veel te weinig. Wellicht komt KPN ook met een limiet, maar als ze slim zijn (en klanten bij Vodafone weg willen kapen) zetten ze die wat hoger.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:45
Ik kijk weinig video, sync mijn exchange, en een imap mailbox, en internet vooral met mijn desire. Thuis en op het werk zit ik op wifi, en ik heb geen woon-werkverkeer. Toch gebruik ik zo'n 250-300 mb per maand aan internet. Dan vind ik de limiet van 250/1000 echt veels te laag, en tegenstrijdig met hoe het product verkocht is.
Ik snap het ook niet zo goed. Verkeer buiten je netwerk kost bijna niets, anders kun je met een vaste lijn geen 100gig gebruiken op een 25 euro abbo, zou die limiet er dan enkel zijn om ze niet in hun eigen capaciteit te hoeven laten investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
(jarig!)
Tarin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

Kort antwoord: copypasten.

Volledig antwoord:
- alle rekeningen gedownload
- een voor een geopend in Foxit PDF-reader (niet in Adobe Reader, want die smeet spaties in de getalwaarden)
- Dataverbruik-pagina's geselecteerd en gekopieerd naar Notepad
- Kopjes/voetjes verwijderd
- control+H: de serie spaties aan het einde van de regels vervangen door <br />
- opgeslagen als html-file
- openen in browser
- alles copy-pasten naar Notepad: voila: alle reeksen spaties die er nog stonden zijn teruggebracht naar 1 stuk
- control+H: alles spaties vervangen door TABjes
- Alles copy-pasten naar Excel. Onderaan elke maand =som(bereik:datalimiet) toegevoegd, dat in een tabelletje gesmeten en een grafiek van gemaakt.

Je moet wat als je voor het draaiend krijgen van een andere pc voornamelijk aan het herstarten ben ;).
Bedankt voor de Foxit Reader tip, met Adobe Reader was het inderdaad onbegonnen werk! Ga er vanavond even mee klussen.

Had overigens contact opgenomen met Vodafone over de afwezigheid van het subtotaal van de verbruikte Data. Vind dat dergelijke noodzakelijke informatie voor de klant, in tijden dat limieten worden geïntroduceerd, gewoon getoond moet worden. Zeker als het ZO ongelofelijk simpel door Vodafone te introduceren is. Dit was hun antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen stelt over de data limiet in de toekomst.
U kunt het data verbruik op uw toestel zelf bijhouden, vaak heeft een toestel daar tellers voor.
U kunt dat zien in de gebruiks aanwijzing of opvragen bij de toestel fabrikant.
Vodafone geeft geen totaal verbruik aan op de rekening, het spijt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
:X

Als dat ook het niveau is dat we mogen verwachten van de betaalde helpdesk, dan begin ik eigenlijk toch een beetje bang te worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Tackleberry schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:50:
[...]

Bedankt voor de Foxit Reader tip, met Adobe Reader was het inderdaad onbegonnen werk! Ga er vanavond even mee klussen.
Succes :).
Had overigens contact opgenomen met Vodafone over de afwezigheid van het subtotaal van de verbruikte Data. Vind dat dergelijke noodzakelijke informatie voor de klant, in tijden dat limieten worden geïntroduceerd, gewoon getoond moet worden. Zeker als het ZO ongelofelijk simpel door Vodafone te introduceren is. Dit was hun antwoord:
[...]
Dat slaat idd nergens op.. ik had ze ook gemaild (behulpzamer klinkend maar ook weinigzeggend antwoord):
quote: ik
18-08-2010 Uw vraag
Goeiemorgen,

Naar aanleiding van de datalimieten die begin september voor nieuwe klanten gaan gelden, zou het erg leuk zijn inzichtelijk te hebben wat het huidige dataverkeer is. Nu wordt er op de rekening netjes per sessie gemeld wat er per sessie verbruikt is, maar er is geen subtotaal - overigens ook niet voor het totaal aantal SMSjes of de totale gespreksduur.

Dit zou de rekening een stuk overzichtelijker maken. Helemaal mooi zou natuurlijk een tellertje in my.vodafone zijn - op dit moment is er alleen een tellertje waarin aangegeven wordt wat er nog voor bedrag beschikbaar is binnen de bundel.

Mvg,
quote: Vodafone
19-08-2010 Ons antwoord
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bedankt voor uw opmerking en advies voor het verbeteren van de Vodafone services. Ik heb uw e-mail doorgeleid naar de desbebetreffende afdeling. We hopen een aantal van uw adviezen in praktijk te kunnen brengen.
[...]
Met vriendelijke groet,
Heb overigens sowieso wisselende ervaringen met de VF helpdesk, zie het Nokia 5800-topic, en dan vooral het DirectSales-aanbiedingen-drama van de Q4 2009..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het dataverbruik op de Vodafone-rekening klopt toch niet? Bij mij staat er bijvoorbeeld het volgende:
live.vodafone.offnet 27.258,00 KB 27.07.2010 16:12:08 0,000
high.vodafone.com 9.327,00 KB 27.07.2010 16:12:08 0,000
Oftewel twee sessies die op hetzelfde moment begonnen zijn (16:12:08), maar waarvan het datagebruik toch niet bij elkaar kan worden opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:37
Heeft iemand een idee hoe lang het verwerken van een nieuwe sim-only met nummerbehoud gaat duren? Als ik het vandaag aanvraag heb ik het vast nog wel voor de 6e binnen, inclusief goedkeuring en contract tekenen e.d. Die datalimieten zijn natuurlijk niets voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Heb vandaag 3g watchdog erop gezet. Zal het verbruik eens gaan bijhouden, met 2 x mail checken per dag wat surfen, wat youtube kijken.. ik denk dat ik een gemiddelde gebruiker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 16-05 03:46
Cyclonist schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:14:
Heeft iemand een idee hoe lang het verwerken van een nieuwe sim-only met nummerbehoud gaat duren? Als ik het vandaag aanvraag heb ik het vast nog wel voor de 6e binnen, inclusief goedkeuring en contract tekenen e.d. Die datalimieten zijn natuurlijk niets voor mij :+
Zit er hier nog eentje. Ik heb inmiddels bestelt (maandagochtend). Dinsdagavond een ordernummer binnen gekregen. Alleen het opvragen van de statusorder werkt niet. Gegevens komen niet overeen. Hoe lang het gaat duren kan ik je in ieder geval niet vertellen. Je moet gewoon het risico nemen en je kan altijd nog het contract weigeren te tekenen. Hoe langer je blijft wachten hoe spannender het gaat worden...

Als iemand zijn vraag nog kan aanvullen. Laat het weten. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe lang mogelijk kan duren.

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 15:02
laserboy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:06:
[...]
Zit er hier nog eentje. Ik heb inmiddels bestelt (maandagochtend). Dinsdagavond een ordernummer binnen gekregen. Alleen het opvragen van de statusorder werkt niet. Gegevens komen niet overeen. Hoe lang het gaat duren kan ik je in ieder geval niet vertellen. Je moet gewoon het risico nemen en je kan altijd nog het contract weigeren te tekenen. Hoe langer je blijft wachten hoe spannender het gaat worden...

Als iemand zijn vraag nog kan aanvullen. Laat het weten. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe lang mogelijk kan duren.
Ik heb eergisteren besteld en ben gisteren gebeld om mijn pakket op zaterdag te leveren :)
Zonder nummerbehoud btw

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 10:37
Ik heb de 17de via de anwb actie een simonly besteld met nummerbehoud. toen meteen een automatisch mailtje gehad dat ik iets besteld had, maar tot nu toe voor de rest nog niets gehoord. Ik ga zo maar eens met vodafone bellen, of ik wel een FUP krijg als het misschien te lang duurt.

• Hayo
Wat zijn de gevolgen als je de FUP overschrijdt met een Bel + Sms + Web-abonnement?

Anoniem: 218213

het lijkt mij dat je eerst een waarschuwing krijgt, en daarna gewoon moet dokken ?

• Hayo
Dat staat overigens niet in de voorwaarden...van het betalen.
Er staat dat Vodafone het recht behoudt om het contract te ontbinden en een passende oplossing aan te bieden.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan toch trouwens bij een vodafone winkel het contract afsluiten & tekenen? Lijkt mij een sameday actie..

• ApexAlpha
  • Laatst online: 22:26
Hayo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:50:
Wat zijn de gevolgen als je de FUP overschrijdt met een Bel + Sms + Web-abonnement?
Dan kunnen ze je snelheid verlagen, of zelfs internet stopzetten.

Maar ik heb afgelopen maand in een verhuizing gezeten en heb voor 3GB getetherd en geen klacht of notificatie ontvangen.

Dus voor nu is de FUP dermate hoog dat je er geen gezeur mee krijgt.
dog4life schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:37:
Je kan toch trouwens bij een vodafone winkel het contract afsluiten & tekenen? Lijkt mij een sameday actie..
Dit klopt, ik heb die van mij in een winkel afgesloten, duurde 10 minuutjes. Dit was wel een sim-only.

[ Voor 26% gewijzigd door ApexAlpha op 26-08-2010 21:53 ]

• laserboy
dog4life schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:37:
Klopt, maar dit werkt niet als je gebruik wilt maken van aantrekkelijke aanbiedingen. :9

• ApexAlpha
  • Laatst online: 22:26
laserboy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:58:
[...]
Klopt, maar dit werkt niet als je gebruik wilt maken van aantrekkelijke aanbiedingen. :9
Waarom niet? Ik heb een sim-only abonnement afgesloten met het eerste jaar 50% korting op de maandlasten. Of valt dit niet onder jou idee vaan aanbieding?

• Cyclonist
ApexAlpha schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Waarom niet? Ik heb een sim-only abonnement afgesloten met het eerste jaar 50% korting op de maandlasten. Of valt dit niet onder jou idee vaan aanbieding?
De genoemde directsales aanbiedingen zijn imho nog iets aantrekkelijker dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Cyclonist schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:32:
[...]

De genoemde directsales aanbiedingen zijn imho nog iets aantrekkelijker dan dat.
Juist. Zijn er hier mensen die een ordernummer hebben ontvangen, maar hun orderstatus niet kunnen opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Laatst online: 17-05 07:43
laserboy schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:10:
[...]
Juist. Zijn er hier mensen die een ordernummer hebben ontvangen, maar hun orderstatus niet kunnen opvragen?
Wat ik krijg als ik de order-status probeer op te vragen:

Er is iets mis gegaan:
Sorry, er ging even iets mis. Probeer het later nog eens.

Klantenservice reageert ook niet op mijn vragen, inmiddels 5 werkdagen verstreken sinds het stellen van de vraag i.p.v. de 2 werkdagen waarbinnen ze beloven te antwoorden. Vorige keer liet een reactie overigens een volle maand op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205576

Gelukkig net mijn abonnement verlengd tegen oude voorwaarden. Mij zijn ze iig kwijt volgend jaar wanneer mijn abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
laserboy schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:10:
[...]
Moet ik wel mijn ordernummer referentienummer krijgen. Dinsdagavond besteld, nog niets gehoord.
Beetje vreemd dat dat zo lang moet duren.

code:
1
SELECT max(referentienummer+1) as refnr FROM orders;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XX7
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 17:22

XX7

16/8 via vodafoon/anwb een sim only bel/sm/web abonnement besteld met nummerbehoud, grlijk bevestigd met mail door vodafoon. 18/8 naar vodafoon gebeld ik had verder namelijk nog niets ontvangen. Na overleg met telefoniste in overleg besloten contract en sim word gelijk geleverd. Ingangsdatum is 17 sept ivm opzeggen oude abonnement. Contract en Sim zijn op 20/8 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
(jarig!)
haribold schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:03:
Het dataverbruik op de Vodafone-rekening klopt toch niet? Bij mij staat er bijvoorbeeld het volgende:
[...]
Oftewel twee sessies die op hetzelfde moment begonnen zijn (16:12:08), maar waarvan het datagebruik toch niet bij elkaar kan worden opgeteld?
Dat zie ik inderdaad ook regelmatig voorbij komen. Ziet er vreemd uit...

Heb het in mijn eigen "dataverbruik monitoring" niet weggefilterd, dan maar iets hogere cijfers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
XX7 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:54:
16/8 via vodafoon/anwb een sim only bel/sm/web abonnement besteld met nummerbehoud, grlijk bevestigd met mail door vodafoon. 18/8 naar vodafoon gebeld ik had verder namelijk nog niets ontvangen. Na overleg met telefoniste in overleg besloten contract en sim word gelijk geleverd. Ingangsdatum is 17 sept ivm opzeggen oude abonnement. Contract en Sim zijn op 20/8 geleverd.
Gaven ze nog een reden aan waarom het contract nog niet opgestuurd was?
Ik heb zelf op 18/8 besteld maar nog geen idee of er iets in de bus gevallen is (morgen pas thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Ik heb een vodafone prepaid dongel. Maar weet iemand waar ik mijn dataverbruik kan controleren? Ja, ik zie wat in de cockpit staan. Maar moet toch ook ergens mijn beltegoed kunnen controleren??? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19
Jazzle schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:24:
Via internet kan je maximaal 6 maanden voor het aflopen van je abonnement verlengen, in de winkel is dat 4 maanden als ik me niet vergis.
Helaas kan ik dan pas in maart 2011 verlengen.
Is er geen webcare medewerker hier met een goede bui die de verlengingslimiet wat wil/kan oprekken?
Op zich zie ik nòg twee jaar Vodafone best wel zitten, alleen niet met die nieuwe voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Op 26-08-2010 heb ik een vraag gestuurd naar de Vodafone Klantenservice met betrekking tot de FUP:
Beste Vodafone Klantenservice,

Ik had een vraag met betrekking tot de Fair Use Policy die van toepassing is op mobiel internet. Vanaf 6 september a.s. zijn jullie nieuwe voorwaarden van toepassing welke vertellen dat er datalimieten worden ingevoerd. Na het invoeren van de datalimieten zullen er minder mensen onder de FUP vallen. Wordt de FUP dan vastgesteld door de mensen die onder de FUP vallen of worden de nieuwe limieten ook meegenomen in de FUP (dus dat de FUP wordt bepaald door én de mensen die onder de FUP vallen en de contractanten die onder de nieuwe voorwaarden vallen)? Gaat anders de FUP niet omlaag met een nadelig gevolg voor de mensen die onder de FUP vallen? Hoe hoog ligt de FUP op dit moment?

Met vriendelijke groet,
Op 28-08-2010 volgde het antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Omdat de Fair usage policy afhankelijk is van het gemiddelde gebruik is het niet mogelijk om aan te geven hoe hoog deze is. Wel is dit geen harde grens. Bij eenmalige overschrijding waarschuwen wij u enkel. Pas als u deze structureel overschrijd zullen wij verdere maatregelen nemen.

De Fair usage policy wordt vastgesteld door het gemiddelde gebruik te nemen van alle klanten waar deze fair usage policy op van toepassing is. Nieuwe klanten worden hierin dus niet meegenomen. De verwachting si dat de Fair usage policy daardoor ligt zal stijgen. Dit omdat de "groot"-gebruikers minder snel zullen overstappen naar de nieuwe voorwaarden dan de "normale" verbruikers.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174744

Even een vraagje tussendoor, als ik nu nog internet neem op mijn mobiel, val ik dan nog onder de oude regeling? Ik heb momenteel nog geen mobiel internet, maar was dat wel altijd van plan, wellicht een goed idee om dan nu snel voor 6 sept nog over te stappen indien ik daarmee nog van de oude regeling kan profiteren. Graag een reactie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Lijkt mij wel aangezien de nieuwe voorwaarden pas op 6 september in gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174744

Dan verbaast het me eigenlijk wel dat er geen stormloop plaatsvindt op mobiel internet @ Vodafone... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hayo schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:34:
Op 28-08-2010 volgde het antwoord:
Omdat de Fair usage policy afhankelijk is van het gemiddelde gebruik is het niet mogelijk om aan te geven hoe hoog deze is.
Dit is toch een beetje merkwaardig. Vodafone biedt vanaf 6 september een datalimiet aan met op ieder moment inzicht in je dataverbruik. Voor de huidige klanten kan dit net zo goed inzichtelijk worden gemaakt, maar in ieder geval kan aan de hand van het dataverbruik van alle huidige klanten het gemiddelde worden berekend en gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Anoniem: 174744 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:25:
Dan verbaast het me eigenlijk wel dat er geen stormloop plaatsvindt op mobiel internet @ Vodafone... :P
Als Vodafone plotseling geen telefoon meer kan leveren moet je wel naar de concurrent. Ik zat bij vodafone, en had 3 toestellen in gedachte. Alle drie waren ze pas 4 of 5 september leverbaar, het abonnement gaat tegelijk in met het leveren van de telefoon. Bij de belcompany hadden ze echter genoeg voorraad liggen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vanmiddag maar eens gebeld, aangezien ik nog steeds geen referentienummer heb gekregen.
"Oh eh... ja de bestelling staat nog stil." Er is niets mee gebeurd. "Ja ik heb wel een referentienummer voor je." Lekker begin, als ze maar opschieten want op 6 sept ga ik natuurlijk geen contract tekenen tenzij de FUP er nog in staat.

Willen ze wel klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Sypher schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:30:
Vanmiddag maar eens gebeld, aangezien ik nog steeds geen referentienummer heb gekregen.
"Oh eh... ja de bestelling staat nog stil." Er is niets mee gebeurd. "Ja ik heb wel een referentienummer voor je." Lekker begin, als ze maar opschieten want op 6 sept ga ik natuurlijk geen contract tekenen tenzij de FUP er nog in staat.

Willen ze wel klanten?
Knap dat je de helpdesk hebt kunnen bereiken. Vanmiddag 1,5 u geprobeerd en alleen maar 'alle lijnen zijn bezet, probeer het later nog een keer <click>'.
Nu maar online bericht achter gelaten. Ik heb overigens al wel een referentienr maar daarna niets meer gehoord/ontvangen (sinds 18-8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met het bereiken van de klantenservice. Over het algemeen heb ik ze binnen 10 minuten aan de lijn. Ik heb ook gevraagd hoe het zit met de FUP voorwaarden. Er is mij toegezegd dat de voorwaarden gelden op het moment dat je akkoord gaat met de bestelling. Dus niet wanneer je het contract tekent. Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
sverzijl schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Knap dat je de helpdesk hebt kunnen bereiken. Vanmiddag 1,5 u geprobeerd en alleen maar 'alle lijnen zijn bezet, probeer het later nog een keer <click>'.
Nu maar online bericht achter gelaten. Ik heb overigens al wel een referentienr maar daarna niets meer gehoord/ontvangen (sinds 18-8).
Was dat 0800-0200580 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Zal ik jullie dan nog even zenuwachtig maken? Mbt directsales (waarvoor ze een aparte, chronisch onderbezette klantenservice hebben)?
Tarin schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:37:
Klantenservice op de site en in het mailtje is inderdaad treurig slecht bereikbaar. Het kostte mij elke keer 20-90 minuten om iemand aan de lijn te krijgen.

Ik zal mijn hele verhaal even opschrijven:

18 sept: besteld, bevestiging gekregen.
3 okt: gebeld, even naar de status gevraagd, omdat m'n huidige abonnement voor 14 okt opgezegd moest worden.
10 okt: SIM-kaart in de bus, niks over de telefoon.
19 okt: gebeld, nagevraagd hoe dat dan zit.
20 okt: email gekregen met contract, staat verkeerde nummer voor portering in.
21 okt: gebeld over dat contract. Gegevens gecontroleerd, zou veranderd worden enzo.
28 okt: Nog niks gehoord. Gebeld, hele verhaal nogmaals uitgelegd. Blijkt niets met het vorige telefoontje gebeurd te zijn :/. Nu wel direct een aangepast contract in de mailbox, en een telefoonnummer van de koerier gekregen. Het toestel wordt echter pas 2 november weer op voorraad verwacht, dus het heeft voor mij geen zin voor morgen of woensdag te bellen.

Ik zal me hier weer melden als er weer wat gebeurt.

Ik kan ergens wel begrijpen dat Vodafone meer respons op deze aktie krijgt dan verwacht, en dat ze een apart klantenservicedeel voor dit soort dingen hebben (om te zorgen dat de meer betalen de klanten er niet onder lijden), maar het is wel slordig, en geeft een beetje een slecht beeld van het bedrijf.
Uiteindelijk is me na nog een paar telefoontjes eerst een N97 beloofd, vervolgens belde de koerier en kreeg ik op 28 november een 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nee, dat was 0800-7378423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
laserboy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:03:
Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met het bereiken van de klantenservice. Over het algemeen heb ik ze binnen 10 minuten aan de lijn. Ik heb ook gevraagd hoe het zit met de FUP voorwaarden. Er is mij toegezegd dat de voorwaarden gelden op het moment dat je akkoord gaat met de bestelling. Dus niet wanneer je het contract tekent. Even afwachten dus...
Mooi, dan weet ik genoeg, tnx.
Maare 'over het algemeen binnen 10 min'? Hoe vaak bel je ze dan wel niet :) Ik heb het pas 1 keer geprobeerd in al die jaren (gisteren) en kwam er gewoon niet doorheen. En niet eens een queue dus de verbinding wordt ook iedere keer verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

laserboy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:03:
Zo, ik wil toch even reageren in deze topic.
Ik moest ook verlengen, overigens wist ik toen nog niets van de FUP, en officieel weet ik dat ook nog niet (geen communicatie mijn kant uit :? ) Dus, eind juli mijn abbo verlengd via de Vodafone site.
Nooit meer wat van gehoord (klantenservice niet te bereiken) dus maar via de site kijken na een week of 2.
Daar stond vrolijk dat ik mijn abbo kon verlengen.. dat had ik toch al gedaan :?
Nouja, nog maar een keer, dit keer een verlenging met toestel. Maar verdorie, de site werkte weer eens niet, dan maar het speciale bestelnummer bellen. Telefonisch een HTC Desire besteld met B+S+W €22,50.

Nog gevraagd of er al een verlenging op mijn naam stond, maar dit was niet het geval. De eerste verlenging is dus gewoon niet opgeslagen ofzo. Nou, weer een weekje of 2 gewacht.. en verdorie, nog geen bevestiging.
Ik weer op de site kijken, ja hoor, ik kon gewoon verlengen (de tweede telefonische bestelling is dus ook gewoon niet opgeslagen ofzo). Dus ik heb nu weer via de website verlengd. Weer een HTC Desire met bovengenoemd abbo. Direct er achteraan gebeld, staat ie in het systeem?
Ja,dat stond ie. Dus direct een bevestiging gevraagd en ook direct gekregen (per mail) met ordernummer.

Nog extra gevraagd of ik nog onder de oude voorwaarden viel, ook dat was het geval (ze hebben het verder niet over ondertekenen gehad, alleen de bestelling was goed).

Dus tja, nu wacht ik op een Desire (waarvan onbekend is wanneer die op voorraad komt, dat ding is toch niet lastig te regelen dacht ik zo :? )Maar ben wel optijd met het verlengen van mijn abbo. Ik kan 2 jaar onbezorgd internetten.
En dat is ook wel nodig met +/- 50MB per dag.

Overigens is de KS ook erg slecht te bereiken. "Op dit moment zijn alle lijnen bezet, belt u op een later moment terug" en dan de verbinding verbreken.. WTF!! Dat is pas klantvriendelijk zeg.. :/
Ik blijf wel hangen hoor. Leg de telefoon naast me neer op speaker en ga wat anders doen.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 31-08-2010 11:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 15:51
Ik sta op het punt om mijn contract te verlengen voor 2 jaar (een HD2 bij gsmwijzer). Nu zie ik dit staan bij hun in de tariefgegevens:
Fair Use Policy internet gebruik; Dit betekent dat Vodafone een maximum gesteld heeft aan het gebruik van de internetbundel (gebaseerd op groter verbruik dan 10x het gemiddelde verbruik). Voor de Bel + SMS + Web 100 bundel is de limiet gesteld op 250 MB per maand. Voor de overige bundels op 1Gb per maand. U ontvangt bericht van Vodafone zodra u over deze limiet heen gaat. Mocht u na dit bericht nog data verbruik hebben dan wordt dit in rekening gebracht tegen € 0,30 per 10MB.
Dit zou toch ingaan op 6 september? Of te wel, is het slim om hier te gaan verlengen.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Moet je maar eens die andere proberen. Is korter open (wtf?) maar daar neemt men wel vrij vlot op.
Mcdeath schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:30:
Ik sta op het punt om mijn contract te verlengen voor 2 jaar (een HD2 bij gsmwijzer). Nu zie ik dit staan bij hun in de tariefgegevens:

[...]

Dit zou toch ingaan op 6 september? Of te wel, is het slim om hier te gaan verlengen.
Misschien lopen ze op de feiten vooruit. Beetje vreemd, aangezien er vanuit VF nog niets officieel bekend is gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sypher op 31-08-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Maar als ik het goed begrijp krijg je dus bij bijvoorbeeld een 400 bel+sms+web bundel straks een limiet van 1GB voor de 'normale' prijs? Is dat zoveel minder dan de FUP dan?

Ik dacht eerst namelijk dat je bij alle abonnementen (100, 200, 300, 400 etc.) standaard 250 MB kreeg, en voor betaling dus een 1GB limiet. Maar met 1GB kan ik op zich ook wel leven denk ik, maar als de FUP dan nog hoger is heb ik liever dat natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonist op 31-08-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Zo is dit topic ff van toepassing op mij! Mijn contract bij telfort loopt 1 oktober af, dus mag vanaf 1 sept switchen. Alle winkels af geweest, websites etc, vodafone dus de beste internet/prijs met nog wat belminuten ook voor de samsung galaxy ofzo is mijn conclusie.
Dus ik moet NU naar de winkel dit abo afsluiten snel voor 6 sept om onwijs te kunnen internetten op mn nieuwe telefoon? Bij T-mobile mocht ik zelfs een pc aan mn nieuwe telefoon hangen, dwz 0 datalimieten of FUP ofzo.
8)7

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

autodidact schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:10:
Zo is dit topic ff van toepassing op mij! Mijn contract bij telfort loopt 1 oktober af, dus mag vanaf 1 sept switchen. Alle winkels af geweest, websites etc, vodafone dus de beste internet/prijs met nog wat belminuten ook voor de samsung galaxy ofzo is mijn conclusie.
Dus ik moet NU naar de winkel dit abo afsluiten snel voor 6 sept om onwijs te kunnen internetten op mn nieuwe telefoon? Bij T-mobile mocht ik zelfs een pc aan mn nieuwe telefoon hangen, dwz 0 datalimieten of FUP ofzo.
8)7
Snel rennen! :D

Edit: En net een mail van VF:
U heeft op 26-08-2010 uw abonnement verlengd in de Vodafone Online winkel. Bij deze verlenging hoort het volgende ordernummer 20807****. Hartelijk dank hiervoor. Wij hebben uw order geaccepteerd en verwerkt.
U kunt de levering van uw toestel volgen op https://tracktrace.tntpos...chbasic.aspx?banner=false
Mooizo :D

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 31-08-2010 16:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Net zelf even gebeld naar 0800-0200580 voor een aantal vragen, en het verbaasde me hoe snel ik iemand aan de lijn kreeg: slechts één keuze menu, waarna hij nog één keer over ging voordat ik m'n vraag direct kon stellen. Een wereld van verschil met alle andere vodafone nummers die ik tot nu had geprobeerd.

Overigens werd voor mij ook nog eens bevestigd dat bestellingen van voor 6 september gewoon onder de oude voorwaarden vallen mbt datalimieten, zelfs als je pas na die tijd kan beginnen met bellen/internetten (in mijn geval rond 15 september ivm nummerbehoud).

Edit: 't zou trouwens wel een leuke marketingstunt zijn als de aankondiging van die limieten gewoon een dreigement is om mensen in korte tijd en masse aan de huidige abonnementen te krijgen. Zal wel niet echt zo zijn, maar het werkt volgens mij wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Roel_D op 31-08-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Roel_D schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Net zelf even gebeld naar 0800-0200580 voor een aantal vragen, en het verbaasde me hoe snel ik iemand aan de lijn kreeg: slechts één keuze menu, waarna hij nog één keer over ging voordat ik m'n vraag direct kon stellen. Een wereld van verschil met alle andere vodafone nummers die ik tot nu had geprobeerd.

Overigens werd voor mij ook nog eens bevestigd dat bestellingen van voor 6 september gewoon onder de oude voorwaarden vallen mbt datalimieten, zelfs als je pas na die tijd kan beginnen met bellen/internetten (in mijn geval rond 15 september ivm nummerbehoud).

Edit: 't zou trouwens wel een leuke marketingstunt zijn als de aankondiging van die limieten gewoon een dreigement is om mensen in korte tijd en masse aan de huidige abonnementen te krijgen. Zal wel niet echt zo zijn, maar het werkt volgens mij wel.
Kijk dat is nou nieuws waar ik wat mee kan.

huidige opstelling

Anoniem: 130184

Je hebt er alleen niet zoveel aan als het toch weer anders blijkt en je daar staat met "ja maar vorige maand zei eoa random helpdesker dat ik wel de oude voorwaarden hebt". Niet zwart op wit is potentieel dikke pech.

• Sijhtam
Anoniem: 130184 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:35:
Je hebt er alleen niet zoveel aan als het toch weer anders blijkt en je daar staat met "ja maar vorige maand zei eoa random helpdesker dat ik wel de oude voorwaarden hebt". Niet zwart op wit is potentieel dikke pech.
Heb mijn nieuwe contract (verlenging) ondertekent op 1 september 2010 onder de oude voorwaarden. Willen ze dit veranderen heb ik recht op ontbinding van het contract (hou ik een hele goedkope telefoon over). Vanaf 6 september gelden de nieuwe voorwaarden met de datalimieten.

huidige opstelling

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 23:08
Wij hebben 2 zakelijke abonnementen lopen. 1 daarvan is nu net verlengd met bel+sms+web andere is pas te verlengen in december. Probleem is dat er dan dus al datalimiet gelden. Aangezien ik het meeste gebruik maak van internet wil ik graag het bel+sms+web abonnement.

Mijn nummer zit nu aan het "gewone" abonnement en andere nummer zit aan het bel+sms+web abonnement. Is het mogelijk dat we de nummers wisselen tussen beide abonnementen??

edit: Klantenservice kon mij niet helpen met mijn wel hele specifieke vraag en adviseerde mij om naar vodafone winkel te gaan. Daar zij de jongen dat het niet kon :(

[ Voor 16% gewijzigd door Mr Double B op 02-09-2010 21:58 ]

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• laserboy
Mcdeath schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:05:
[...]Kijk dat is nou nieuws waar ik wat mee kan.
Dit is mij ook vertelt tijdens een gesprek met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Henkie-Jan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:02:
Ik heb een vodafone prepaid dongel. Maar weet iemand waar ik mijn dataverbruik kan controleren? Ja, ik zie wat in de cockpit staan. Maar moet toch ook ergens mijn beltegoed kunnen controleren??? :)
Weet iemand dit? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Laatst online: 17-05 07:43
Mcdeath schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:43:
[...]

Heb mijn nieuwe contract (verlenging) ondertekent op 1 september 2010 onder de oude voorwaarden. Willen ze dit veranderen heb ik recht op ontbinding van het contract (hou ik een hele goedkope telefoon over). Vanaf 6 september gelden de nieuwe voorwaarden met de datalimieten.
De nieuwe voorwaarden gelden als je huidige abonnement (die je gaat verlengen) afloopt na 6 september, dat is het antwoord wat ik zojuist van vodafone heb gekregen.

Ik heb op 19 Augustus mijn abonnement verlengt en op 23 augustus een e-mail gestuurd met de vraag welke voorwaarden gelden, dit was het antwoord wat ik zojuist van hen ontving (na 10 werkdagen):

"Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt of uw abonnement verlengd wordt onder de voorwaarden die op het moment van verlengen golden.

Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.

Helaas moet ik u berichten dat de voorwaarden gelden die op het moment van wijzigen in gebruik zijn. Dit betekent dat uw abonnement onder de nieuwe voorwaarden zal vallen."

Wees dus gewaarschuwd!
Pagina: 1 2 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!