Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Hmm dat zou best wel balen zijn.. mijn verlenging gaat ook pas na de 6e september in. Maar als ik toch een contract getekend heb onder de oude voorwaarden, dan mogen ze dat toch niet zomaar wijzigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gisteren naar VF winkel geweest (Hilversum), maar het was er weer zo belachelijk druk, met slecht 1 medewerker.. Net als de keer ervoor, toen ik voor een duo sim kwam.

Dus maar naar de belcompany geweest, volgens hun zouden de oude tarieven gelden, heb ook niks van een limiet in mijn contract zien staan. Contract ging ook meteen per de 2e in.
Ze probeerden me nog een sim only telfort abo aan te smeren, maar ben wel dusdanig tevreden over VF dat ik daar toch nog maar blijf, iig voor 1 jaar nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Laatst online: 09:28
Overigens als je online verlengt dan krijg je heel dubieus mailtje van vodafone als order-bevesting:

"Hartelijk dank voor uw bestelling. Hieronder vindt u nadere gegevens met betrekking tot uw contractverlenging. De wijzigingsdatum van uw abonnementsvorm kan anders zijn dan de datum die hieronder staat. Dit wegens een systeemaanpassing. Zodra we uw abonnement wijzigen, sturen we u een e-mail. Op deze manier weet u wanneer de wijziging is doorgevoerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Cyclonist schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:15:
Hmm dat zou best wel balen zijn.. mijn verlenging gaat ook pas na de 6e september in. Maar als ik toch een contract getekend heb onder de oude voorwaarden, dan mogen ze dat toch niet zomaar wijzigen? :)
Lijkt me inderdaad ook erg vreemd, je mag immers al 3 maanden (als het niet langer is) voor het aflopen van je contract verlengen. Stel mijn abonnement loopt af op 10 september, dan mag ik dus al op 10 juni verlengen. Toen waren deze voorwaarden nog niet eens bekend. Ze kunnen je dan niet zomaar nieuwe voorwaarden opdringen omdat ze toevallig op 6 september iets veranderen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
The_Fes schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:22:
[...]

Lijkt me inderdaad ook erg vreemd, je mag immers al 3 maanden (als het niet langer is) voor het aflopen van je contract verlengen. Stel mijn abonnement loopt af op 10 september, dan mag ik dus al op 10 juni verlengen. Toen waren deze voorwaarden nog niet eens bekend. Ze kunnen je dan niet zomaar nieuwe voorwaarden opdringen omdat ze toevallig op 6 september iets veranderen.
Net nog ook telefonisch contact gehad met de klantenservice en die heeft het verhaal in de e-mail bevestigt, verleng je voor 6 september maar loopt je contract af na 6 september dan gaan de nieuwe voorwaarden gelden vanaf de huidige einddatum van je contract! Ik gaf aan dat er door telecom winkels (volgens hier op tweakers.net) iets ander gecommuniceerd wordt, maar volgens hem was dat incorrect en kon hij daar ook niets aan doen.

p.s. Ik vind het ook maar raar en mooi knudde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Ik wil hier nog even iets inbrengen. Als je een contract ondertekent moet je de AV doorlezen, daar ga je mee akkoord. Aangezien de wijzigingen pas op 06-09 ingaan moeten ze je dus de nieuwe AV laten lezen/ter beschikking stellen. Toch :? Correct me if i'm wrong..

Ik heb in de mail van 26-08 (waarin mijn abbo bevestigd wordt een linkje naar de AV:
http://www.vodafone.nl/pr...n_abonnementen_en_prepaid

Daar kun je weer doorklikken naar:
http://www.vodafone.nl/Vo...arden_fup_bel_sms_web.pdf

Dus.. gewoon de oude voorwaarden.
Overigens ben ik nog steeds niet officieel op de hoogte gebracht van een eventuele wijziging door VF, en zie ik op de website ook niets staan over wijzigingen aan het data-abonnement.

Mocht ik wel onder die nieuwe voorwaarden vallen, dan hebben ze wel een probleem met mij. (Of ik heb gewoon een gratisch HTC Desire :D )

En correct me again if i'm wrong, maar bij het wijzigen van de AV in jouw nadeel (wat ze dus de 6e gaan doen, als ik jullie hier moet geloven ;) ) kun je dus ook gewoon opzeggen. Dus ik heb sowieso een gratisch HTC Desire :P

Overigens heb ik nog nergens een handtekening onder gezet, heb geen verlengcontract in de bus gekregen, maar de telefoon heb ik al een paar dagen in huis :?

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 03-09-2010 17:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ondertekenen? Dat hoeft bijna nooit meer bij mobiele abo's (alleen bij de bezorger).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 11-09 22:20
FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:59:
[...]

De nieuwe voorwaarden gelden als je huidige abonnement (die je gaat verlengen) afloopt na 6 september, dat is het antwoord wat ik zojuist van vodafone heb gekregen.

Ik heb op 19 Augustus mijn abonnement verlengt en op 23 augustus een e-mail gestuurd met de vraag welke voorwaarden gelden, dit was het antwoord wat ik zojuist van hen ontving (na 10 werkdagen):

"Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt of uw abonnement verlengd wordt onder de voorwaarden die op het moment van verlengen golden.

Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.

Helaas moet ik u berichten dat de voorwaarden gelden die op het moment van wijzigen in gebruik zijn. Dit betekent dat uw abonnement onder de nieuwe voorwaarden zal vallen."

Wees dus gewaarschuwd!
Als dit echt zo is dan kan dit reden voor contract-ontbinding zijn aangezien de AV op het moment van verlengen anders waren (de bijgewerkte AV zijn niet beschikbaar op het moment van ondertekenen en zijn dus de "oude" AV van toepassing).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Marzman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:32:
Ondertekenen? Dat hoeft bijna nooit meer bij mobiele abo's (alleen bij de bezorger).
Mooi :) (eerste keer dat ik online heb verlengd)
Clueless schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:32:
[...]

Als dit echt zo is dan kan dit reden voor contract-ontbinding zijn aangezien de AV op het moment van verlengen anders waren (de bijgewerkte AV zijn niet beschikbaar op het moment van ondertekenen en zijn dus de "oude" AV van toepassing).
Wat ik dacht dus :) Mooi, een bevestiging

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Is er naast een verlaging van datalimiet ook een verlaging van snelheid?

Sinds december 2009 heb ik mobiel internet via vodafone en haalde altijd met speedtest ruim 1,8Mbit a 2,4mbit down en ruim 0,3Mbit a 0,4Mbit up.

Sinds 3 weken lijkt de snelheid beperkt te zijn en haal ik ruim 0,5Mbit a 0,7Mbit down, maar nog wel 0,3Mbit a 0,4Mbit up. Dit heb ik meerdere keren getest op meerdere locaties, maar nergens haal ik meer dan 0,7Mbit

Mijn gemiddelde maandelijkse dataverkeer verbruik is 220mb, waarvan een piek van 320mb.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lisadr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:47:
Is er naast een verlaging van datalimiet ook een verlaging van snelheid?

Sinds december 2009 heb ik mobiel internet via vodafone en haalde altijd met speedtest ruim 1,8Mbit a 2,4mbit down en ruim 0,3Mbit a 0,4Mbit up.

Sinds 3 weken lijkt de snelheid beperkt te zijn en haal ik ruim 0,5Mbit a 0,7Mbit down, maar nog wel 0,3Mbit a 0,4Mbit up. Dit heb ik meerdere keren getest op meerdere locaties, maar nergens haal ik meer dan 0,7Mbit

Mijn gemiddelde maandelijkse dataverkeer verbruik is 220mb, waarvan een piek van 320mb.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Als dat zo is zal dat eerder de oorzaak van de datalimiet zijn dan het gevolg. Ze hebben gewoon een beperkte capaciteit per mast die steeds voller wordt benut.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
@marzman

Dan zou het wel toeval zijn dat op alle locaties, hun masten net voldoende capaciteit hebben voor 0,7mbit. Ik heb het op wel 10 verschillende locaties geprobeerd. Waarvan 2 een kantoorterrein op zondag.

Wellicht dat ze kunstmatig tot 768kbit of 1Mbit hebben beperkt om de landelijke capaciteit te kunnen optimaliseren.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
Clueless schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:32:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk inderdaad moeten gebeuren, ik ga er vanuit dat de twee medewerkers met wie ik contact heb gehad weten waar ze het over hebben. (Heb namelijk ook meteen bij de vraag aangegeven dat ik de verlenging zal annuleren indien de nieuw voorwaarden gelden en de annulering is nu inderdaad in gang gezet. Dus de consequenties van hun uitspraken zijn hen duidelijk.)

Overigens vorderen ze mobiele telefoons wel terug als je de verlenging niet laat doorgaan.

[p.s. Waar is de Vodafone Web Relations nu? Zou erg wenselijk zijn als ze de boel eens zouden ophelderen!!]

[ Voor 19% gewijzigd door FlyingFreak op 03-09-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:27:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk inderdaad moeten gebeuren, ik ga er vanuit dat de twee medewerkers met wie ik contact heb gehad weten waar ze het over hebben. (Heb namelijk ook meteen bij de vraag aangegeven dat ik de verlenging zal annuleren indien de nieuw voorwaarden gelden en de annulering is nu inderdaad in gang gezet. Dus de consequenties van hun uitspraken zijn hen duidelijk.)
Dat is apart, zou het eerst maar eens afwachten.. Servicedeskmedewerkers zijn vaker incapabel dan capabel.
Grote kans dat ze uit hun nek lullen, paar dagen geleden zeiden ze immers nog wat anders. En welke AV heb je gekregen bij verlenging van je abbo? Daar staat alles duidelijk in, zie mijn link van de actuele AV.
Overigens vorderen ze mobiele telefoons wel terug als je de verlenging niet laat doorgaan.
Bron? Hier namelijk niet Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk
[p.s. Waar is de Vodafone Web Relations nu? Zou erg wenselijk zijn als ze de boel eens zouden ophelderen!!]
Dat is wel weer jammer ja.. :/
Er is nog geen officieel bericht van VF in deze, er is niet eens een officieel bericht dat 6 sept. de AV wordt gewijzigd. Het is allemaal speculeren op beloftes en uitspraken van jongens en meisjes van 16 tot 20 die als bijbaantje de telefoon aannemen op de servicedesk van Vodafone. (Even heel zwart wit natuurlijk he)
Indien er wel een officieel persbericht/officiële communicatie, dan graag een linkje.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 03-09-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Na de algemene voorwaarden gelezen te hebben zie ik in niet hoe Vodafone je telefoon kunnen terugvorderen als zij eenzijdig de voorwaarden van je contract willen wijzigen. De telefoon is niet in bruikleen, maar jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29
FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:27:
Nee! Nee! Geen opheldering!
Daar heb je net zoveel aan als inzage in je dataverbruik (wat dus net zoveel waard is als inzage in je pleepapierverbruik).
Ik wil juist graag 'onbeperkt, zorgeloos internet'...
...maar als een webcare medewerker dit leest èn in een goede bui is, mag hij/zij gerust mijn huidige abonnement (welke via de officiële kanalen nog niet verlengbaar is) verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
/\/\|) schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:28:
Na de algemene voorwaarden gelezen te hebben zie ik in niet hoe Vodafone je telefoon kunnen terugvorderen als zij eenzijdig de voorwaarden van je contract willen wijzigen. De telefoon is niet in bruikleen, maar jouw eigendom.
Dit is ook een hardnekkig misverstand. Een nadelige wijziging in de voorwaarden of tarieven door Vodafone geeft je het recht om het abonnement op te zeggen. Opzegging leidt ertoe dat het abonnement stopt en de verplichtingen mbt dat abonnement dus ophouden. Verder niets: dus ook geen teruggave van een telefoon. De telefoon wordt ook niet afbetaald aan Vodafone, hij wordt terugverdiend door Vodafone. Er is geen afbetalingsverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
Jammer, dacht ik nog 2 jaar gebruik te kunnen maken van de FUP door voor 6 sept te verlengen (abo loopt af per dec), gaat dit ook al niet meer op als de laatste berichten vanuit de servicedesk juist zijn. Dan maar cancellen, maar naar welke andere provider dan overstappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
Waar ik nu op inzet is NIET verlengen en gewoon het contract stilzwijgend door te laten lopen. Volgens de aankondigingen die ik tot nu toe heb gelezen gelden de nieuwe voorwaarden voor verlengers of nieuwe abbonees. Wanneer je officieel verlengd (en gebruik maakt van een actie) ga je een nieuw contract aan voor 1 of 2 jaar vanaf de datum dat je huidige contract opzegbaar is, anders loopt je huidige contract door en kun je per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:35:
Waar ik nu op inzet is NIET verlengen en gewoon het contract stilzwijgend door te laten lopen. Volgens de aankondigingen die ik tot nu toe heb gelezen gelden de nieuwe voorwaarden voor verlengers of nieuwe abbonees. Wanneer je officieel verlengd (en gebruik maakt van een actie) ga je een nieuw contract aan voor 1 of 2 jaar vanaf de datum dat je huidige contract opzegbaar is, anders loopt je huidige contract door en kun je per maand opzeggen.
Daar ga ik inderdaad ook van uit.dan kan vf alleen vanaf hun kant de av wijzigen en wij opzeggen (al kan dat vanaf einde sowieso na een maand

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29
FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:35:
Waar ik nu op inzet is NIET verlengen en gewoon het contract stilzwijgend door te laten lopen.
Ja maar dan ben je, zonder nieuwe 'gadget', wel erg duur uit als je de maandprijs vergelijkt met een sim-only equivalent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hmm heel discussie hier op tweakers, maar voor de duidelijkheid als je voor 6 september hebt getekend (nieuw/verlenging) val je gewoon onder de oude voorwaardes, ook al gaat je abonnement over x maanden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dan wel weer vreemd de laatste berichten die ik hier lees. Ik had www.belnu.nl ook een mail gestuurd met de vraag. En hieronder hun reactie:
U kunt maximaal 6 maanden voor de einddatum vanuw huidige contract al een contractverlenging aanvragen. De voorwaarden zoals die nu zijn zijn bepalend voor de actie die u krijgt ook al gaat de verlenging pas in december in.

Mvg,

Belnu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
B0MBACI schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 02:21:
Hmm heel discussie hier op tweakers, maar voor de duidelijkheid als je voor 6 september hebt getekend (nieuw/verlenging) val je gewoon onder de oude voorwaardes, ook al gaat je abonnement over x maanden in.
Bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dezelfde als de verhalen van de mensen die het tegendeel beweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik kreeg deze mail terug van klantenservice (nieuwe FUP ??) :
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vraagt of u binnen of buiten de huidige FUP valt.

Voor u geldt de nieuwe FUP, dit omdat uw verlenging na 6-9 ingaat.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Fatima <...>
Vodafone Klantenservice
(Ik had er bij vermeld dat ik de verlenging heb aangevraagd/besteld op 18-8 en dat mijn huidige abo per dec 2010 afloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ligt eraan met verlening hoe en wanneer de nieuwe periode in gaat. Begin augustus oude SIM Only Scherp verleng voor 2 jaar Bel + SMS + Web en die ging per direct in, hoewel het oude contract nog tot half september zou doorlopen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Misschien handig om het zo te zien:
Stel er zouden geen nieuwe AV zijn, en je zou afgelopen week hebben verlengd terwijl je abo pas in December afloopt, zou je in December een nieuw abo tegen de huidige AV krijgen, ongeacht of VF Oktober zou aankondigen dat ze in November nieuwe AV gaan hanteren.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de aankondiging er wel is geweest, maar ik denk dat toch echt het moment van tekenen bepalend is. AV moeten namelijk eerst juridisch goed worden gekeurd, en dat is dus vanaf 6 september. Wat je nu dus tekent valt onder de oude AV.

Maargoed, dat is mijn logische redenatie, VF hoeft zich daar natuurlijk niet naar te schikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Precies, logisch beredenerend kom ik daar ook op, maar na nu al verschillende meldingen vanuit VF klantenservice (incl. het antwoord op mijn vraag aan VF) gezien te hebben waarin het tegendeel beweerd wordt durf ik daar m'n geld niet meer op in te zetten.
Kijk, abonnement ontbinden kan natuurlijk altijd met deze gewijzigde AV, maar daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten. Andere providers gaan nml precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
Nog even kort een reactie van de klantenservice, ter ondersteuning van mijn eerdere bericht hier:

Ik:
"Wel wil ik nog opmerken dat ik het eigenaardig vindt dat als ik op 19 augustus een verlenging aanvraag en op dat moment akkoord ga met de dan geldende Algemene Voorwaarden dat er vervolgens voorwaarden voor de verlenging gaan gelden waarmee ik NIET akkoord ben gegaan. Volgens mij is dit niet rechtsgeldig (op meerdere internet-fora neem ik deel aan een discussie hierover)."

Vodafone:
"Verder geeft u aan dat u betwijfelt of de situatie rechtsgeldig is. Ik begrijp uw standpunt, maar kan hier helaas niet op ingaan. Ik kan alleen doorgeven wat de geldende procedures zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff in het heel erg kort. Verandering van voorwaarden geeft jou het recht om de overeenkomst te ontbinden. BW artikelen zoek ik nog wel eens op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Laatst online: 12-09 22:37
Ik heb even een vraagje over dit

Ik heb in Juli een nieuwe mobiel genomen en mijn abonnement bij Vodafone afgesloten. Mijn huidige KPN abonnement loopt begin oktober af en ik moet dan mijn nieuwe vodafone simkaart in mijn foon doen. Aangezien ik in Juli dus heb getekend voor het abonnement van vodafone vraag ik me dus af of ik nog onder de oude voorwaarden val? Ik ben het even kwijt

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Laatst online: 11:52
maversne schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:19:
Ik heb even een vraagje over dit

Ik heb in Juli een nieuwe mobiel genomen en mijn abonnement bij Vodafone afgesloten. Mijn huidige KPN abonnement loopt begin oktober af en ik moet dan mijn nieuwe vodafone simkaart in mijn foon doen. Aangezien ik in Juli dus heb getekend voor het abonnement van vodafone vraag ik me dus af of ik nog onder de oude voorwaarden val? Ik ben het even kwijt
Ja, je valt onder de oude voorwaarden.
Bij een nummerportering wordt het contract meteen aangemaakt en staat het oude type abonnement dus in het systeem.

Als een contract per direct is omgezet bij een verlenging, geld het oude tarief.
Als je een contract verlengd en deze pas wordt omgezet op de datum dat hij ingaat, heb je in principe getekend voor het oude type en zou je die ook moeten krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Tacow op 04-09-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
BuRningFire schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:23:
[...]

Ja, je valt onder de oude voorwaarden.
Zo das wel beter. Toen ik het ging afsluiten moest eerst mijn KPN mobiele nummer worden vrijgegeven en dan door Vodafone worden overgenomen. Wat ik me nu afvraag is waarom ik me nog niet kan aanmelden op mijn vodafone of de site van Vodafone, moet het dan eerst oktober zijn met mijn simkaart zijn aangezet ofzo??

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Laatst online: 11:52
maversne schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:28:
[...]

Zo das wel beter. Toen ik het ging afsluiten moest eerst mijn KPN mobiele nummer worden vrijgegeven en dan door Vodafone worden overgenomen. Wat ik me nu afvraag is waarom ik me nog niet kan aanmelden op mijn vodafone of de site van Vodafone, moet het dan eerst oktober zijn met mijn simkaart zijn aangezet ofzo??
Yup, je contract staat nu zeg maar "in de wacht" en wordt pas op die datum zelf actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
BuRningFire schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:30:
[...]

Yup, je contract staat nu zeg maar "in de wacht" en wordt pas op die datum zelf actief.
Das dus de rede, het is voor mij voor het eerst dat ik zegmaar overstap naar een nieuwe provider maar dat ik eerst nog even moeten wachten totdat mijn huidige provider is afgelopen. Nu schiet er nog wat in me binnen. Het kpn gedeelte dat sluit zich toch nu gewoon vanzelf af in oktober, dat ik dalijk niet ineens 2 abonnementen heb lopen

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:10
Als je je abonnement online verlengt, wanneer gaat je contract dan is? Per direct of over een paar dagen? Ik mag mijn abonnement nu namelijk ook verlengen maar de Vodafone site werkt niet.
http://www.vodafone.nl/mo...nten/abonnement_verlengen
Als ik op abonnement verlengen klik kan de pagina niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Pff... wat een geneuzel hier zeg. Volgens mij ben ik zo ongeveer de enige die vorige week gewoon zijn abbo verlengd heeft onder de oude AV. Overigens sprak ik vandaag een teamgenoot die bij BC werkt en mij wist te vertellen dat verleningen tot 06-09 gewoon onder de oude AV vallen.

Dus nogmaals, geloof de SD'ers van VF niet, maar ga naar een winkel en vraag naar de voorwaarden, 100 euro dat het de ' oude' AV zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 04-09-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:52:
Ff in het heel erg kort. Verandering van voorwaarden geeft jou het recht om de overeenkomst te ontbinden. BW artikelen zoek ik nog wel eens op.
Ik denk dat daar niemand aan twijfelt, dat is het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als je zo'n abonnement online bij VF bestelt is het dan gelijk afgesloten (onder oude AV) of pas als het thuisbezorgd is? Neem aan dat als ik maandag naar de winkel ga ik te laat ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
Nivk schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:58:
Als je zo'n abonnement online bij VF bestelt is het dan gelijk afgesloten (onder oude AV) of pas als het thuisbezorgd is? Neem aan dat als ik maandag naar de winkel ga ik te laat ben..
Ik neem aan van wel, je gaat immers op dat moment akkoord met de voorwaarden. Ik heb iig net mijn abonnement verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Juridisch gezien val je onder de huidige (oude) voorwaarden als je je verlenging of je nieuwe contract voor 6 september hebt afgesloten. Andere voorwaarden kunnen niet eens van toepassing zijn: ze bestaan immers helemaal niet op dit moment. Dat de klantenservice hierover weer zeer onduidelijk is en antwoorden geeft van het niveau "ik kan helaas geen zinnig antwoord geven", is overigens wel tekenend voor de aftakeling van de dienstverlening van Vodafone die al jaren gaande is. Mocht Vodafone raar gaan doen, dan kun je altijd nog massaal een klacht gaan indienen bij de Opta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 03-09 09:32
Robbert1 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:06:
[...]Ik neem aan van wel, je gaat immers op dat moment akkoord met de voorwaarden. Ik heb iig net mijn abonnement verlengd.
Tijdens mijn telefoongesprek met de klantenservice is mij vertelt dat ik bij een nieuw abonnement (geen verlenging dus) de voorwaarden van kracht worden op het moment van bestellen. Niet wanneer je het contract tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

laserboy schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:35:
[...]
Tijdens mijn telefoongesprek met de klantenservice is mij vertelt dat ik bij een nieuw abonnement (geen verlenging dus) de voorwaarden van kracht worden op het moment van bestellen. Niet wanneer je het contract tekent.
Is toch ook logisch :?
Snap echt niet wat mensen hier panisch lopen te doen. Voor 06-09 bestellen/verlengen is oude AV, ongeacht of je abbo pas later in het jaar of zelf volgend jaar verlengd wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 05-09-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
St@m schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:11:
[...]

Is toch ook logisch :?
Snap echt niet wat mensen hier panisch lopen te doen. Voor 06-09 bestellen/verlengen is oude AV, ongeacht of je abbo pas later in het jaar of zelf volgend jaar verlengd wordt.
Bestellen is natuurlijk nog iets anders dan een contract tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Cyclonist schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:14:
[...]

Bestellen is natuurlijk nog iets anders dan een contract tekenen..
Maar je kijkt toch even naar de AV voordat je een contract tekent.. en overigens, op het moment van bestellen gelden bepaalde AV, of je nou later tekent of niet. Je gaat akkoord met de geldende AV, of VF moet zeggen: Als je nu besteld krijg je de volgende AV. Aangezien ze dat niet doen (zie de linkjes van mij van gisteren), gelden dus gewoon de huidige AV.

Dat zou wat zijn zeg, vandaag bestellen met AV "x" en dan morgen het contract krijgen om te ondertekenen met AV "y", tja je bent er zelf bij als je tekent.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 05-09-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik sta heel dichtbij Vodafone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
Ik ben schijnbaar vandaag omgezet naar mijn verlening. Aangezien er nu is aangegeven dat ik een bel+sms+web abonnement heb. Hiervoor had ik internet via een internetblok. (op my.vodafone, geven wel aan dat ik nog steeds mag verlengen?)

Ik ga wel even alles in de gaten houden de komende maanden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sijhtam op 05-09-2010 19:39 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
Ik heb gister verlengd en vandaag de bevestiging gekregen. Als ik bij myvodafone kijk staat daar ook nog dat ik mag verlengen, ik denk/(hoop) dat ze daar een beetje achterlopen. Op die bevestiging staat overigens wel dat mijn abonnement vandaag is gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

FlyingFreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:59:
[...]

De nieuwe voorwaarden gelden als je huidige abonnement (die je gaat verlengen) afloopt na 6 september, dat is het antwoord wat ik zojuist van vodafone heb gekregen.

Ik heb op 19 Augustus mijn abonnement verlengt en op 23 augustus een e-mail gestuurd met de vraag welke voorwaarden gelden, dit was het antwoord wat ik zojuist van hen ontving (na 10 werkdagen):

"Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt of uw abonnement verlengd wordt onder de voorwaarden die op het moment van verlengen golden.

Allereerst onze excuses voor onze late reactie op uw e-mail. Omdat het drukker is dan verwacht, is het ons niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden.

Helaas moet ik u berichten dat de voorwaarden gelden die op het moment van wijzigen in gebruik zijn. Dit betekent dat uw abonnement onder de nieuwe voorwaarden zal vallen."

Wees dus gewaarschuwd!
Als het goed is heb je de voorwaarden gelezen voordat je getekend hebt? Als je dat niet gedaan hebt is dat goed stom. Als Vodafone op het moment van ondertekenen de voorwaarden niet beschikbaar had, had je of niet moeten tekenen (je weet niet waar je voor tekent) of je hebt mazzel en kan met die reden je contract ontbinden.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

FlyingFreak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:47:
Nog even kort een reactie van de klantenservice, ter ondersteuning van mijn eerdere bericht hier:

Ik:
"Wel wil ik nog opmerken dat ik het eigenaardig vindt dat als ik op 19 augustus een verlenging aanvraag en op dat moment akkoord ga met de dan geldende Algemene Voorwaarden dat er vervolgens voorwaarden voor de verlenging gaan gelden waarmee ik NIET akkoord ben gegaan. Volgens mij is dit niet rechtsgeldig (op meerdere internet-fora neem ik deel aan een discussie hierover)."

Vodafone:
"Verder geeft u aan dat u betwijfelt of de situatie rechtsgeldig is. Ik begrijp uw standpunt, maar kan hier helaas niet op ingaan. Ik kan alleen doorgeven wat de geldende procedures zijn."
Het spreekt natuurlijk voor zich dat je, als je getekend hebt voor de oude voorwaarden, ook een abonnement krijgt op basis van die voorwaarden. Als vodafone je nu aan andere voorwaarden houd dan die waar je voor getekend hebt plegen ze contractbreuk, omdat zij niet leveren wat jullie (jij met vodafone) overeen zijn gekomen. Dat de servicemedewerker geen antwoord wil geven op je vraag duidt in mijn optiek op het feit dat ze zich hiervan bewust zijn, maar je niet willen helpen aan contractontbinding.

Just my 2 cents, maar je snapt natuurlijk dat het waanzinnig krom zou zijn als je tekent voor voorwaarden A, en vervolgens gehouden wordt aan voorwaarden B.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
St@m schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:30:
[...]

Maar je kijkt toch even naar de AV voordat je een contract tekent.. en overigens, op het moment van bestellen gelden bepaalde AV, of je nou later tekent of niet. Je gaat akkoord met de geldende AV, of VF moet zeggen: Als je nu besteld krijg je de volgende AV. Aangezien ze dat niet doen (zie de linkjes van mij van gisteren), gelden dus gewoon de huidige AV.

Dat zou wat zijn zeg, vandaag bestellen met AV "x" en dan morgen het contract krijgen om te ondertekenen met AV "y", tja je bent er zelf bij als je tekent.
Nouja dat dus, op het moment van tekenen moet je de geldende AV controleren. Mocht dat een andere (lees: de nieuwe) AV zijn, en je tekent zonder deze te controleren, dan is het eigen schuld dikke bult. Het bestellen vóór 6 september is dus nog geen garantie voor de oude voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
hier hebben ze op dit moment nog niks veranderd voor zover ik zie:
http://www.vodafone.nl/kl...n_abonnementen_en_prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Datalimieten staan reeds op de site:
http://www.vodafone.nl/mo...ment/bel_sms_web/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
In de webshop van Vodafone staat nog steeds bij de b+s+w-abonnementen:
Onbeperkt snel internet in je abonnement

Weer goed bezig, Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
Sim-Only wel dus, maar normale abonnementen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49
http://www.vodafone.nl/mo..._met_toestel/bel_sms_web/
Het staat nu ook bij de gewone abbo's. Vodafone 100 heeft 250Mb, de rest 1Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik snap er echt geen zak meer van. Anderhalve week geleden bel ik naar de klantenservice. Mevrouw vertelt mij dat de voorwaarden worden toegekend die op het moment dat je akkoord met de bestelling van kracht zijn. In mijn geval heeft de bestelling vandaag twee weken geleden plaatsgevonden, dus oude voorwaarden voor mij als nieuwe klant. Nu bel ik vandaag weer om eens na te gaan wat mijn orderstatus is. Zegt meneer dat ik nu onder de nieuwe voorwaarden val. Vreemd¿?

Nog even iets anders. Stel je nou voor dat ik straks mijn contract weiger te tekenen. Hangt dan mijn nummer in verband met het aanvragen van nummerbehoud dan al niet bij Vodafone? Beetje vreemde procedure? Je tekent toch eerst en dan pas gaat toch nummerportering in werking? Niet andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Ik zit hetzelfde schuitje, heb mijn abonnement 3 maanden geleden aangevraagd. Vandaag is mijn hi abo afgelopen en vodafone gaat nu dus in. Ik weet nog niet in welke groep ik zit maar als ze zeggen dat ik een datalimiet heb, dan kan ik dus zeggen dat ik daarvoor niet getekend heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wil ik iedereen die van plan is zijn Vodafone abonnement te verlengen of nieuw abonnement wil afsluiten dit voorlopig niet te doen.
Het zorgeloos internet behoort met ingang van vandaag tot het verleden en er is één aanbieder waar je nu nog steeds terecht kan dat is T-Mobile.

Alle nieuwe klanten van Vodafone (ook bij velenging) worden nu flink benadeeld ten eerste je betaal je nu per minuut ipv seconde, geen gratis klantenservice meer en een data-limiet voor je internet.

Neem een goedkoop abonnementje sim only bij T-Mobile tot ze tot bezinning komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dus als je de 30ste hebt verlengd dan kan het zijn dat ze je toch onder de nieuwe voorwaarde schuiven?
Lijkt me raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik ben nog altijd akkoord gegaan met de oude voorwaarden tijdens mijn bestelling. Waarom zou ik dan opeens de nieuwe voorwaarden moeten tekenen? Morgen weer bellen, wordt vervolgt!

[ Voor 11% gewijzigd door laserboy op 06-09-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:36:
Hierbij wil ik iedereen die van plan is zijn Vodafone abonnement te verlengen of nieuw abonnement wil afsluiten dit voorlopig niet te doen.
Het zorgeloos internet behoort met ingang van vandaag tot het verleden en er is één aanbieder waar je nu nog steeds terecht kan dat is T-Mobile.

Alle nieuwe klanten van Vodafone (ook bij velenging) worden nu flink benadeeld ten eerste je betaal je nu per minuut ipv seconde, geen gratis klantenservice meer en een data-limiet voor je internet.

Neem een goedkoop abonnementje sim only bij T-Mobile tot ze tot bezinning komen.
En ik denk ook BEN want die valt toch onder T-mobile ... ik heb trouwens van vodafone een goede actie met de Galaxy S doorgespeeld gekregen en dat maakt je oproep lastig niet te doen. Vraag me af wat er op termijn anders gaat worden want waarop moeten we dan wachten?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

aex351

I am the one

Ik ben benieuwd wat Vodafone van plan is om te gaan doen na al dit kritiek. Het verbaasd mij wel dat consumenten het effect van deze verandering, het afronden in minuten, hadden onderschat. Ik hoop dat er een dwingende maatregel komt dat providers dwingt om alles af te ronden in seconden. Ook de eerste minuut. Het argument van er is concurrentie, gaat wat mij betreft niet op. Zoveel keus is er niet. Er zijn iets van 3 organisaties, die een x aantal dochterondernemingen hebben, en die de dienst uitmaken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
rutgerw schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:40:
http://www.vodafone.nl/mo..._met_toestel/bel_sms_web/
Het staat nu ook bij de gewone abbo's. Vodafone 100 heeft 250Mb, de rest 1Gb.
Wel handig dat er boven aan die pagina een plaatje staat met:
Onbeperkt, snel mobiel internet

Afbeeldingslocatie: http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg30/images/robin/persoonlijk/bel+sms+web_robin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Mensen die in een winkel verlengd hebben voor 6 september gaan gewoon mee op de oude voorwaarden, dus FUP-internet.

Hoe dit telefonisch is, weet ik niet, maar mag aannemen dat ook dit dan geldig is.
Waarom ben je niet naar een winkel gegaan als je toch de oude voorwaarden wilde, dan weet je het zeker.

Tip:

Als je je contract binnenkrijgt, kijk even welk type abo er staat.

Als er Bel+SMS+Web staat, heb je de oude voorwaarden.
Staat er Bel+SMS+Web 2, dan heb je de nieuwe voorwaarden.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
freddyathlon schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:12:Als er Bel+SMS+Web staat, heb je de oude voorwaarden.
Staat de twee voor het aantal jaren dat je een contract afsluit? Zo ja, waarom dat verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Even over dat verlengen bij my vodafone: hun verlengadministratie klopt van geen kant. Ik kan ook verlengen (heb ik afgelopen donderdag gedaan..).

Daarvoor stond er dat ik per dec '08 kon verlengen, echter was dat de datum waarop ik juist al verlengd had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
freddyathlon schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:12:
Tip:

Als je je contract binnenkrijgt, kijk even welk type abo er staat.

Als er Bel+SMS+Web staat, heb je de oude voorwaarden.
En jij weet dit omdat..? ;) Bedankt, ik zal erop letten.

In de AV (huidige en oude) vind ik trouwens ook niets over een FUP, alleen: mócht er een FUP gelden voor je abonnement.. dan...
Daar valt dus eigenlijk ook niets te controleren? Want dat staat alleen in die 'aparte' voorwaarden voor FUP internet die iemand hier eerder aanhaalde, staat ook nog steeds op de website van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
Bij mijn verlenging van afgelopen weekend staat dit:
Bel+Sms+Web Sim Only 190 2 jaar
Sim Only B+S+W 2 jaar

Lijkt me oude voorwaarden dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Dat klopt, toen was het ook nog geen 6 september ;)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Een limit vind ik tot dáár aan toe. Maar waar ik helemaal niets voor voel is het bijbetalen per MB.
Ze zullen vast wel geen optie bieden om je internet verbinding op te schorten als je over je internet-bundel heen gaat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Sypher schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:37:
Een limit vind ik tot dáár aan toe. Maar waar ik helemaal niets voor voel is het bijbetalen per MB.
Ze zullen vast wel geen optie bieden om je internet verbinding op te schorten als je over je internet-bundel heen gaat zeker.
Bedoel je zoiets: "Internet Extra BloX: Tarief mobiel internet buiten de databundel wordt €10 per 1 GB, waarbij het verbruik op een geheel aantal GB naar boven wordt afgerond; €10 per GB" ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nivk op 07-09-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49
:X ik hoop dat iedereen nu vodafone vaarwel zegt dit is toch niet normaal meer 2 gig kon ik nog wel voorstellen maar 250 mb we leven toch niet meer in de jaren 90 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
Er mag trouwens geen gebruik gemaakt worden van VoIP en SMSoIP diesten.
Wel van VoIP en SMSoIP diensten? ;)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cqxu08.jpg

link

[ Voor 20% gewijzigd door sj0erd. op 07-09-2010 21:26 . Reden: Voor de duidelijkheid, link gebruikt die in de post staat van Nivk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Amdwarrior schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:25:
[...]

:X ik hoop dat iedereen nu vodafone vaarwel zegt dit is toch niet normaal meer 2 gig kon ik nog wel voorstellen maar 250 mb we leven toch niet meer in de jaren 90 :O
Het grootste deel vd klanten neemt een BSW 150 of meer, waarbij 1GB verstookt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
freddyathlon schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:10:
[...]

Het grootste deel vd klanten neemt een BSW 150 of meer, waarbij 1GB verstookt kan worden
Het zou ook wel schelen als ze je informatie geven over je huidige verbruik. Ik denk dat ik met mijn huidige telefoon nog niet aan de 1GB per maand kom. Ik wil binnenkort echter overstappen op android, daar zal ik zeker in het begin heel wat meer verstoken.

En het is inderdaad belachelijk dat je meteen voor de volle GB extra betaalt als je de 1GB limiet overschrijdt. Als je op de 29ste van de maand over de GB betaal je meteen de volle mep extra. En je mag het ongebruikte deel daarvan natuurlijk niet meenemen naar de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
In de online shop van Vodafone kun je nog steeds alleen abonnementen met een FUP bestellen (dus zonder datalimiet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Nou spannend allemaal hoor! Heb sinds 2 dagen het toestel ongeveer en moet tot 1 okt wachten tot mijn nieuwe abo in gaat, dus vandaag (zonder simkaart) het toestel mee genomen naar de uni = superrrrsnel internet dus! die datalimieten, daar ga ik overheen. LoL wat koel zeg, internet in je broekzak! wat flauw dat ze 'ons' weer zo knijpen en bang maken met sancties en onze vrijheid in de weg staan en in willen perken en er zelf rijk van willen worden... of draaf ik nu door...

echt koel, google android! }:O _/-\o_

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
autodidact schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:36:
Nou spannend allemaal hoor! Heb sinds 2 dagen het toestel ongeveer en moet tot 1 okt wachten tot mijn nieuwe abo in gaat, dus vandaag (zonder simkaart) het toestel mee genomen naar de uni = superrrrsnel internet dus! die datalimieten, daar ga ik overheen. LoL wat koel zeg, internet in je broekzak! wat flauw dat ze 'ons' weer zo knijpen en bang maken met sancties en onze vrijheid in de weg staan en in willen perken en er zelf rijk van willen worden... of draaf ik nu door...

echt koel, google android! }:O _/-\o_
Kom maar even terug als je afgekoeld bent :+

Mijn abonnement is trouwens dinsdag binnengekomen, de beschrijving was 'Bel+SMS+Web 2 jaar', daar valt weinig aan te zien lijkt me. De inpakdatum van het geheel was 06-09-2010... :O Maargoed, dan heb ik nu dus alleen nog m'n simkaart. Wanneer de porteringsdatum o.i.d. is, daar hoor ik niks van..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Cyclonist schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:55:
[...]

Kom maar even terug als je afgekoeld bent :+

Mijn abonnement is trouwens dinsdag binnengekomen, de beschrijving was 'Bel+SMS+Web 2 jaar', daar valt weinig aan te zien lijkt me. De inpakdatum van het geheel was 06-09-2010... :O Maargoed, dan heb ik nu dus alleen nog m'n simkaart. Wanneer de porteringsdatum o.i.d. is, daar hoor ik niks van..?
Jij bent dus een nieuwe klant, toevallig gebruik gemaakt van een TVGids actie? Voor de oude of de nieuwe voorwaarden getekend?

Verwijderd

Vanaf 6 september (toen de nieuwe voorwaarden actief werden), zijn ook de netwerkacties van Vodafone scherper geworden. Heb (of krijg) je een Vodafone abonnement met de netwerkacties die nu gelden? Dan heb je de nieuwe voorwaarden. Heb je een abonnement met een ander tarief, dan heb je nog gewoon de oude voorwaarden.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:57:
Vanaf 6 september (toen de nieuwe voorwaarden actief werden), zijn ook de netwerkacties van Vodafone scherper geworden. Heb (of krijg) je een Vodafone abonnement met de netwerkacties die nu gelden? Dan heb je de nieuwe voorwaarden. Heb je een abonnement met een ander tarief, dan heb je nog gewoon de oude voorwaarden.
Bron?

Netwerkacties? Welke dan?
Nog steeds, net als in augustus, 2 jaar gratis internet op je BSW-abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron: Informatie die wij vanuit Vodafone krijgen. Alle contracten die wij vanaf 6 september aansluiten vallen onder deze nieuwe voorwaarden.
En aangezien er vanaf 6 september ook nieuwe netwerkacties zijn, lijkt mij dit een makkelijk gegeven om te bepalen of je onder nieuwe of oude voorwaarden valt.

De huidige netwerkacties op (de meest populaire) BSW-abonnementen zijn:
100 voor € 17,50
150 voor € 21,-
200 voor € 25,-
275 voor € 30,-

Dit is nog net een tikkeltje scherper dan voor 6 september. Bijvoorbeeld de BSW 150 was toen namelijk € 22,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ben benieuwd hoe het zit met de Vodafone DirectSales. Het is nu bijna 3 weken geleden, heb nog niets gehoord.

Ik heb hem voor de 6 september deadline aangevraagd, ben toen akkoord gegaan met de toen geldende algemene voorwaarden en ga er dan ook vanuit dat ik een FUP krijg. Of ik moet er naast zitten, maar het lijkt me niet logisch dat ze al weken van te voren een nieuwe AV kunnen opdringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:24:
Bron: Informatie die wij vanuit Vodafone krijgen. Alle contracten die wij vanaf 6 september aansluiten vallen onder deze nieuwe voorwaarden.
En aangezien er vanaf 6 september ook nieuwe netwerkacties zijn, lijkt mij dit een makkelijk gegeven om te bepalen of je onder nieuwe of oude voorwaarden valt.

De huidige netwerkacties op (de meest populaire) BSW-abonnementen zijn:
100 voor € 17,50
150 voor € 21,-
200 voor € 25,-
275 voor € 30,-

Dit is nog net een tikkeltje scherper dan voor 6 september. Bijvoorbeeld de BSW 150 was toen namelijk € 22,50
Dan is dat specifiek voor smartphonestunts.nl

Sluit je bijv aan bij de Vodafone Winkel of bijv een Belcompany, dan is er geen verschil in prijzen. Zelfde als vorige maand wordt er gerekend. Dus gewoon 22.50 voor een BSW 150.

Indien je dus bij een VFW of Belcompany aansluit, kun je niet aan de prijs zien of je oude of nieuwe voorwaarde hebt. Daar is het te zien aan de 2 als toevoeging aan de abo-naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Sypher schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:17:
Ben benieuwd hoe het zit met de Vodafone DirectSales. Het is nu bijna 3 weken geleden, heb nog niets gehoord.

Ik heb hem voor de 6 september deadline aangevraagd, ben toen akkoord gegaan met de toen geldende algemene voorwaarden en ga er dan ook vanuit dat ik een FUP krijg. Of ik moet er naast zitten, maar het lijkt me niet logisch dat ze al weken van te voren een nieuwe AV kunnen opdringen...
Ik wacht ook al sinds 23 augustus. Iemand enig idee hoe het zit met de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

laserboy schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:51:
[...]
Ik wacht ook al sinds 23 augustus. Iemand enig idee hoe het zit met de voorwaarden?
Akkoord gegeven, telefonisch of met handtekening, voor 6 september betekent is 99% van de gevallen de oude voorwaarden...

Kijk even op je contractsbevestiging. Staat er een 2 achter je abo, dan heb je nieuwe voorwaarden.

Volgens mij staat er nu genoeg keer in dit topic hoe 't zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Het was in mijn geval een internet bestelling via DirectSales. Vinkje gezet dat ik akkoord ging met de AV, maar thats it. Aangezien er nog geen woord is gerept over een koerier, is er dus nog geen handtekening gezet op het contract.

De enige "bevestiging" die ik heb, is een orderbevestiging waarin staat "Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49
freddyathlon schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:45:
[...]

Dan is dat specifiek voor smartphonestunts.nl

Sluit je bijv aan bij de Vodafone Winkel of bijv een Belcompany, dan is er geen verschil in prijzen. Zelfde als vorige maand wordt er gerekend. Dus gewoon 22.50 voor een BSW 150.

Indien je dus bij een VFW of Belcompany aansluit, kun je niet aan de prijs zien of je oude of nieuwe voorwaarde hebt. Daar is het te zien aan de 2 als toevoeging aan de abo-naam.
Op de websites van Vodafone en Belcompany staat nu 21 euro voor 2 jaar BSW 150 in combinatie met een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
De "nieuwe" voorwaarden staan ook niet in de algemene voorwaarden maar in de beschrijving van het product zelf. Als er dus niet iets staat als "internetbundel van 1GB" dan gelden nog steeds de "oude" voorwaarden. In het geval je nu via de website van Vodafone bestelt, staat er nergens dat je een internetbundel krijgt van 1GB. Als je op de uitgebreide tariefsinformatie klikt, dan staat er bij het BSW-abonnement nog gewoon dat er een FUP geldt. Oftewel: de oude voorwaarden gelden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de algemeene voorwaarden over mobile internet een beetje verwarrend bij Vodafone.nl .
Als je bij Vodafone Klantenservice kijkt over de kosten van internetten op je mobiel krijg je dit te zien

Internet en e-mail - Internet op je mobiel
Vraag en antwoord
< Terug naar overzichtBen je tevreden met dit antwoord?

JANEEE-mail Print Hoe kan ik het voordeligst internetten op mijn mobiel?

Als je regelmatig surft, is de Zorgeloos Internet BloX bij je abonnement een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken over de hoeveelheid data die je verbruikt, want je betaalt een vast bedrag van € 9,50 per maand, waarna je zo veel kunt surfen als je wilt. Let op: bij deze BloX is een Fair Use Policy van toepassing.

Bekijk de kosten voor internetten op je mobiel.

http://help.vodafone.nl/c...3&cat_lvl1=32&cat_lvl2=34

Ik dacht dat geen FUP meer besting bij Vodafone ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Wil je meer verbruiken?

Dat kan met Internet Extra! Bijvoorbeeld als je binnen Nederland veel data gebruikt voor livemuziek of videostreaming. Internet Extra vervangt het standaard buitenbundel tarief van € 0,30 per 10 MB voor € 10,- per 1 GB en wordt alleen in rekening gebracht als je buiten je bundel gaat. Als je meer dan 1 GB gebruikt buiten je bundel wordt er direct de volgende € 10,- in rekening gebracht waarvoor je nog een extra GB kan gebruiken. Internet Extra kun je aansluiten op een Bel+Sms+Web abonnement of Internet Basis BloX.
Eh heel vaag ja want daar hebben ze het wel over 1 gig data limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Warom moet je een abo nemen (of eigenlijk is het meer een optie nemen op goedkopere datablocks) wat je alleen betaald als je het nodig hebt? Hopen ze dat je dat vergeet?

Zo moeilijk is het niet gewoon 30 ct per MB te rekenen en bij 10 euro het even op hold te houden tot er meer dan 1 GB is verbruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 10-09-2010 16:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Amdwarrior schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:51:
[...]

Eh heel vaag ja want daar hebben ze het wel over 1 gig data limiet
Wat is er vaag aan? Als je nog onder de FUP valt ga je deze 'blox' niet aanzetten. Als je onder de 1GB datalimiet valt _kan_ je deze blox aanzetten als je meer dan 1GB wilt gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door sverzijl op 10-09-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
haribold schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:53:
In de online shop van Vodafone kun je nog steeds alleen abonnementen met een FUP bestellen (dus zonder datalimiet).
Was mij ook opgevallen dat het om een FUP gaat indien online besteld. De vraag is wat rekend vodafone m.b.t FUP. Daar heb ik geen idee van.

• Amdwarrior
sverzijl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:58:
[...]

Wat is er vaag aan? Als je nog onder de FUP valt ga je deze 'blox' niet aanzetten. Als je onder de 1GB datalimiet valt _kan_ je deze blox aanzetten als je meer dan 1GB wilt gebruiken.
en dan betaal je dan 10 euro extra? zoals normaal mobiel internet van vodafone

• sverzijl
Yep, dat is wat er staat.

• Amdwarrior
Dus als ik het goed begrijp(na een zware nacht) betaal je dus 10 euro voor een fup abonnement ?boven je bel minuten.

• haribold
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:23:
Dus als ik het goed begrijp(na een zware nacht) betaal je dus 10 euro voor een fup abonnement ?boven je bel minuten.
Deze pagina zet alles onbegrijpelijk op een rijtje:
http://www.vodafone.nl/mo...lox/blox_voor_multimedia/

Volgens de informatie van Vodafone: Bij Internet Basis Blox geldt zowel een datalimiet (250Mb) als een FUP (regelmatig meer dan 10x het gemiddelde). De blox kost 9,50 per maand maar geldt slechts 30 dagen. Je kunt ook op de link klikken voor een pdf met meer informatie. Daarin zal je vervolgens niets vinden over de Internet Basis Blox. Wil je weten wat je kunt doen met 250MB? Klik dan op "Bekijk wat je allemaal kunt doen met 250 MB" voor een overzicht van de tarieven in het buitenland.

Als ik het goed begrijp bedoelt Vodafone dat ze alleen nog maar internetbundels aanbieden, alleen kunnen ze dat niet fatsoenlijk communiceren naar hun klanten.
Pagina: 1 ... 3 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!