Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Nu snap ik waarom iedereen meer moet gaan betalen, ze moesten een landingsbaan op schiphol afhuren! Gelukkig, dacht al dat het vieze vuile zakkegraaiers waren. Ga gelijk mijn abonnement verlengen. 8)7

http://www.nu.nl/binnenla...cewagen-landingsbaan.html

Vind het schandalig dat Vodafone juist nu zo'n actie doet, hoeveel mensen bereiken ze hier nu mee?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Heeft iemand een voorbeeld (kopie of scan) van de oude voorwaarden zoals dat wordt afgeleverd door de koerier tijdens het tekenen van je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:56:
Heeft iemand een voorbeeld (kopie of scan) van de oude voorwaarden zoals dat wordt afgeleverd door de koerier tijdens het tekenen van je contract?
Misschien ;-)

PM me maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

laserboy schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:56:
Hier kan je oude voorwaarden terugvinden: http://www.vodafone.nl/kl...n_abonnementen_en_prepaid
Waarom zoiets via PM regelen en niet hier op het forum, waar iedereen mee geholpen zou zijn? :?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus...

Wilde even helpen maar wilde niet een email adres publiekelijk neerzetten...

Had natuurlijk niet verder gekeken of er iets online stond... Gelukkig was dat zo want de scanner weigert dienst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Hoort niet helemaal in dit topic en dus offtopic.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 14-09-2010 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Naar de VF winkel..

[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 14-09-2010 07:21 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

joint_me schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:14:
l

Vind het schandalig dat Vodafone juist nu zo'n actie doet, hoeveel mensen bereiken ze hier nu mee?
Zoiets heet 'marketing'.

Op Facebook kon je je profielfoto achterlaten op een virtuele F1-wagen. Gisteren raceden ze tegen elkaar. Virtueel en echt dus. Vodafone heeft nu het snelste mobiele netwerk en wilde hiervoor reclame maken.

Op Facebook is het groots uitgezet in elk geval.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Hoi jongens,

Vraagje: Hoeveel kunnen jullie ongeveer doen met 1 GB? Ik ben opzoek naar een provider en zit te twijfelen tussen Hi en Vodafone. Hi heeft nog een FUP en ik lees dat sommige mensen ruim 2/3 GB daar verbruiken. Nu heeft Vodafone weer wat sneller internet maar is 1 GB wel voldoende? Ik kan het niet echt inschatten. Ik hoef niet per se automatisch facebook en/of twitter en zo te volgen, maar als ik er regelmatig gebruik van maak lijkt het me toch vrij weinig. Iemand die me hier zijn ervaringen wil delen? :)

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:06

Puf

Vreemd dat dit bericht nog niet op Tweakers is verschenen:

http://www.nu.nl/tech/233...rgt-duurdere-bundels.html

Overigens vond ik het altijd al vreemd dat de mods hier niet ingrijpen als er weer iemand post hoe goed het tetheren werkt, en tof doet over hoeveel data hij wel niet daarmee verslindt. Ik heb al vaker aangegeven dat je hier alleen de andere gebruikers mee naait, die zich wel braaf aan de algemene voorwaarden houden.
I.m.o. zou hier door Tweakers zelfs strenger tegen moeten worden opgetreden dan tegen het posten van warez-gerelateerde zaken, omdat je hier direct je medegebruikers mee benadeelt, niet alleen door de nu ingestelde datalimieten, maar ook doordat andere gebruikers aan dezelfde mast een instant brakke verbinding krijgen als jij blij met je getetherde pc gaat lopen youtuben en weet ik veel wat.
Nogal inconsequent van Tweakers...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:52:

Overigens vond ik het altijd al vreemd dat de mods hier niet ingrijpen als er weer iemand post hoe goed het tetheren werkt, en tof doet over hoeveel data hij wel niet daarmee verslindt. Ik heb al vaker aangegeven dat je hier alleen de andere gebruikers mee naait, die zich wel braaf aan de algemene voorwaarden houden.
I.m.o. zou hier door Tweakers zelfs strenger tegen moeten worden opgetreden dan tegen het posten van warez-gerelateerde zaken, omdat je hier direct je medegebruikers mee benadeelt, niet alleen door de nu ingestelde datalimieten, maar ook doordat andere gebruikers aan dezelfde mast een instant brakke verbinding krijgen als jij blij met je getetherde pc gaat lopen youtuben en weet ik veel wat.
De eerste mobiele data-abo's daar werd eigenlijk alleen maar mee getetherd (wat een woord :p ) omdat bijna niemand een smartphone had. Als je een abo hebt uit die tijd dan mag het dus ook gewoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Puf

Puf

Marzman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:01:
[...]
De eerste mobiele data-abo's daar werd eigenlijk alleen maar mee getetherd (wat een woord :p ) omdat bijna niemand een smartphone had. Als je een abo hebt uit die tijd dan mag het dus ook gewoon.
Op de eerste mobiele data-abo's zat ook een keiharde datalimiet...

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Als de in het artikel genoemde cijfers juist zijn, dan verbruikt 10% dus 80% van de bandbreedte. Deze gebruiken dus 8 keer het gemiddelde, wat ruim binnen de FUP valt. Tethering of geen tethering is daarbij irrelevant. Data is data, waarvoor het gebruikt is is verder niet interessant. Voor de consument is hoogstens de hoogte van een bundel of FUP, vergeleken met de capaciteit van het netwerk interessant.

De enige reden om VOIP en tethering uberhaupt in de AV naar voren te laten komen is forceren van afname van additionele producten hiervoor. Winstmaximalisatie dus. Heeft verder niets te maken met netwerkcapaciteit. Anders hadden ze wel gekozen voor een speed-cap na bijvoorbeeld 1GB, zonder bijkomende kosten.

De abo-prijzen moeten zo laag mogelijk lijken, dat is goed voor de concurrentie. Maar de additionele kosten, en de kans dat klanten er mee geconfronteerd worden moeten beide zo hoog mogelijk zijn.

Als je na een jaar gaat kijken wat nu uiteindelijk de werkelijke kosten van je belminuten, zijn geweest, dan zal dat ook een veelvoud zijn van het bedrag waarmee geadverteerd is.

[ Voor 12% gewijzigd door TMoose op 15-09-2010 13:23 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Je bent te goedgelovig. KPN en Vodafone zoeken manieren om hun opbrengsten te vergroten, winstmaximalisatie zoals hierboven al genoemd is. Vervolgens gaan ze tegenover hun klanten slappe verhaaltjes ophangen om hun prijsverhogingen te rechtvaardigen. Het is de eeuwige strijd van de providers om meer te willen zijn dan een doorgeefluikje.

Overigens zie ik niet in wat er mis is met discussiëren over tethering. Het is niet illegaal ofzo. Bij mijn Vodafone B+S+W-abonnement zijn naar mijn oordeel niet eens voorwaarden van toepassing die tethering uitsluiten. En Youtube werkt ook gewoon via mijn telefoon.

• Puf

Puf

TMoose schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:16:
[...]

Als de in het artikel genoemde cijfers juist zijn, dan verbruikt 10% dus 80% van de bandbreedte. Deze gebruiken dus 8 keer het gemiddelde, wat ruim binnen de FUP valt. Tethering of geen tethering is daarbij irrelevant. Data is data, waarvoor het gebruikt is is verder niet interessant. Voor de consument is hoogstens de hoogte van een bundel of FUP, vergeleken met de capaciteit van het netwerk interessant.

De enige reden om VOIP en tethering uberhaupt in de AV naar voren te laten komen is forceren van afname van additionele producten hiervoor. Winstmaximalisatie dus. Heeft verder niets te maken met netwerkcapaciteit.
Hm... volgens mij is de reden om tethering te verbieden toch echt dat je met een laptop over het algemeen veel meer data verstookt dan met een smartphone. Die 10% duwt het gemiddelde dataverbruik ver omhoog, en dat is dus ook de reden voor Vodafone om de FUP te laten vallen.
Ik woon vlakbij het Centraal Station in Utrecht, en mijn verbinding is in de spits echt een heel stuk langzamer dan bijvoorbeeld 's nachts. Dat het niks met de capaciteit van het netwerk te maken heeft zul je toch iets beter moeten onderbouwen. Overigens zou onderbouwing van de rest van je beweringen je geloofwaardigheid ook niet schaden.

• Puf

Puf

haribold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:27:
[...]
Je bent te goedgelovig. KPN en Vodafone zoeken manieren om hun opbrengsten te vergroten, winstmaximalisatie zoals hierboven al genoemd is.
Ehm...dat is toch bij elk bedrijf zo?
Vergroting van omzet/winst zorgt dat er geinvesteerd kan worden in capaciteit en nieuwe technieken, zoals 4G...
Misschien dat je in een boerengehucht nergens last van hebt, maar netwerkcapaciteit is wel duidelijk een bottleneck in het centrum van grote steden.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:34:
[...]

Hm... volgens mij is de reden om tethering te verbieden toch echt dat je met een laptop over het algemeen veel meer data verstookt dan met een smartphone. Die 10% duwt het gemiddelde dataverbruik ver omhoog, en dat is dus ook de reden voor Vodafone om de FUP te laten vallen.
Ik woon vlakbij het Centraal Station in Utrecht, en mijn verbinding is in de spits echt een heel stuk langzamer dan bijvoorbeeld 's nachts. Dat het niks met de capaciteit van het netwerk te maken heeft zul je toch iets beter moeten onderbouwen. Overigens zou ook wat onderbouwing de rest van je beweringen je geloofwaardigheid niet schaden.
Zo moeilijk is het echt niet hoor. Gemiddeld verbruik: 10% gebruikt 10%
Als 10% 80% verbruikt, dan verbruiken ze dus 8 keer het gemiddelde. Volledig binnen de FUP die bijvoorbeeld vodafone heeft gehanteerd. Volgens deze cijfers is er dus geen sprake van excessief gebruik.

Niet door youtube, niet door tethering en niet door voip...

Als er toch problemen zijn met je netwerksnelheid, dan is het netwerk dus niet goed genoeg voor de aangeboden verbindingen. Net zoals dit tijden op de ADSL en kabelmarkt het geval is geweest.

Als het netwerk niet toereikend is, dan is de eenvoudige oplossing de maximumsnelheid terugdraaien, zodat de capaciteit van het netwerk wel toereikend is. Maar dat is voor VF slechte reclame, en levert daarnaast niets extra's op.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:34:
[...]

Hm... volgens mij is de reden om tethering te verbieden toch echt dat je met een laptop over het algemeen veel meer data verstookt dan met een smartphone.
Waarom dat tethering verbieden bij de nieuwe datalimieten? Is 1GB smartphone data anders dan 1 GB 'tethered data'
Het enige 'verschil' dat ik kan zien is dat je voor 'tethered data' een ander product kunt kopen, wat duurder is.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:41:
[...]

Ehm...dat is toch bij elk bedrijf zo?
Vergroting van omzet/winst zorgt dat er geinvesteerd kan worden in capaciteit en nieuwe technieken, zoals 4G...
Misschien dat je in een boerengehucht nergens last van hebt, maar netwerkcapaciteit is wel duidelijk een bottleneck in het centrum van grote steden.
Als netwerkcapaciteit in de grote steden een probleem is, dan lijkt mij de oplossing deze te vergroten. In de tussentijd kun je de max. snelheid in deze gebieden terugschroeven, zodat iedereen een goede connectie kan krijgen.

• Puf

Puf

TMoose schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:47:
[...]

Waarom dat tethering verbieden bij de nieuwe datalimieten? Is 1GB smartphone data anders dan 1 GB 'tethered data'
Het enige 'verschil' dat ik kan zien is dat je voor 'tethered data' een ander product kunt kopen, wat duurder is.
Dat is het hele punt dat ik probeer te maken. Omdat het verbod op tetheren blijkbaar niet te handhaven is, heeft men ervoor gekozen om dan maar een datalimiet in te stellen, zodat er niet gehandhaafd hoeft te worden.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:51:
[...]

Dat is het hele punt dat ik probeer te maken. Omdat het verbod op tetheren blijkbaar niet te handhaven is, heeft men ervoor gekozen om dan maar een datalimiet in te stellen, zodat er niet gehandhaafd hoeft te worden.
Ik wil het best nog een keer herhalen hoor :)

Als men het verbod op tetheren niet kan handhaven, en daarom dit vervangen heeft door een datalimiet, waarom staat het verbod op tetheren dan nog steeds in de AV? Is 1 GB tetheren anders dan 1GB youtube of browsen?

P.S. De 'zachte datalimiet' FUP is niet vervangen door een harde limiet. Dat zou zo zijn als je na 250mb /1GB niets meer kon.

Data is data. Kunstmatig onderscheid maken doen de providers alleen om kunstmatig de markt voor andere producten in stand te houden.

• Puf

Puf

TMoose schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:49:
[...]

Als netwerkcapaciteit in de grote steden een probleem is, dan lijkt mij de oplossing deze te vergroten. In de tussentijd kun je de max. snelheid in deze gebieden terugschroeven, zodat iedereen een goede connectie kan krijgen.
Ehm...ik mis iets...namelijk, het financiele aspect.
Vergroten van de capaciteit kost namelijk geld, en is niet altijd zonder meer mogelijk i.v.m. stralingsnormen, zeker in dichtbevolkte gebieden.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

En welk gedeelte van snelheid terugschroeven snap je niet?

• haribold
  • Niet online
Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:51:
[...]

Dat is het excuus dat wordt gebruikt, niet de werkelijke reden. De marktomstandigheden (er zijn maar 3 providers die min of meer een stilzwijgend kartel vormen) laten nu eenmaal toe dat er allerlei beperkingen en tariefsverhogingen kunnen worden doorgevoerd. Je verkoopt exact hetzelfde data-abonnement, maar noemt het "speciaal voor laptop of pc" en vraagt er 2-3x zo veel voor. Dat kan natuurlijk alleen als je het goedkopere (maar exact hetzelfde) abonnement beperkt tot mobiele telefoons. Of je wilt het cashen-op-overschrijden-belminuten-principe toepassen op data (levert lekker veel op), dus voer je databundels in. Ik zeg niet dat een provider dat niet mag, maar alleen dat ze niet eerlijk zijn over de reden.

• Puf

Puf

TMoose schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:16:
En welk gedeelte van snelheid terugschroeven snap je niet?
Het is geen kwestie van niet snappen, maar niet accepteren. Of ben jij blij als je snelheid wordt teruggeschroefd?
Het punt dat ik maakte is, dat Tweakers wel streng optreedt tegen warez-posts, maar niet tegen posts over oneigenlijk gebruik van een dienst.
Dat de entertainment-industrie de verliezen door piraterij schromelijk overdrijft, en dat de telco's ook boter op hun hoofd hebben, staat daar los van.

Overigens gaan de vergelijkingen die iemand hier boven maakt tussen mobiele en laptop-abonnementen niet op. De overheadkosten kunnen bij een mobiel abonnement namelijk al uit je belbundel worden bekostigd. Bij een laptopabonnement moet alles uit de kosten van je data komen. Kijk trouwens ook eens naar de snelheden... ;)
http://www.vodafone.nl/sh...abonnementen/cat30010001/

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:28:
[...]

Het punt dat ik maakte is, dat Tweakers wel streng optreedt tegen warez-posts, maar niet tegen posts over oneigenlijk gebruik van een dienst.
Ah, Dat is simpel :). wares is illegaal. En of het in de AV van de telecomproviders verbieden van bijvoorbeeld tethering een rechtszaak zal doorstaan is nog maar de vraag.

Blijft natuurlijk dat het een aanname is dat tetheraars veel data verbruiken. Zeker met de huidige generatie smartphones zul je ook zonder tethering al erg snel aan de limiet zitten als je met enige regelmaat youtube iod bezoekt.

• haribold
  • Niet online
Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:28:
Overigens gaan de vergelijkingen die iemand hier boven maakt tussen mobiele en laptop-abonnementen niet op. De overheadkosten kunnen bij een mobiel abonnement namelijk al uit je belbundel worden bekostigd. Bij een laptopabonnement moet alles uit de kosten van je data komen. Kijk trouwens ook eens naar de snelheden... ;)
http://www.vodafone.nl/sh...abonnementen/cat30010001/
Nou ik wil wel even iets vergelijken:
- Vodafone Mobiel Breedband Start, 3.6Mbps, 500MB databundel, gratis USB-modem voor laptop, 2jaar: 17 euro per maand.
- Vodafone Sim Only BSW 190, 3.6Mpbs, onbeperkt (FUP), 10 euro aansluitkosten, 2jaar: 13,95 per maand. Kun je ook nog een paar uur mee bellen.

• Puf

Puf

haribold schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:54:
[...]
Nou ik wil wel even iets vergelijken:
- Vodafone Mobiel Breedband Start, 3.6Mbps, 500MB databundel, gratis USB-modem voor laptop, 2jaar: 17 euro per maand.
- Vodafone Sim Only BSW 190, 3.6Mpbs, onbeperkt (FUP), 10 euro aansluitkosten, 2jaar: 13,95 per maand. Kun je ook nog een paar uur mee bellen.
Ja, en volgens de nieuwe regels van Vodafone zou bij dat laatste abonnement een datalimiet van 250MB van toepassing zijn...als we dan toch bezig zijn de zaken in perspectief te zetten :)

• haribold
  • Niet online
Puf schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:15:
[...]

Ja, en volgens de nieuwe regels van Vodafone zou bij dat laatste abonnement een datalimiet van 250MB van toepassing zijn...als we dan toch bezig zijn de zaken in perspectief te zetten :)
Bij Sim Only 190 zit volgens een ander deel van de Vodafone-website een bundel van 1GB. Maar als je direct naar de shop gaat en daar het Sim Only-abonnement bestelt, geldt nog een FUP en geen datalimiet bij dat abonnement (dus dat is wat je bestelt).

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik heb vandaag mijn eerste FUP brief gehad, volgens de brief zit ik de laatste 3 maanden over de 800MB (FUP) wat wel klopt, ongeveer 1,2GB per maand gemiddeld. Echter is dat altijd wel geweest, ook nog wel perioden dat er 2GB overheen ging (ik gebruik inmiddels al 3 jaar vodafone internet).

Nou luister ik wel regelmatig streaming radio onderweg dus er valt wel te bezuinigen maar het is wel jammer..

Ik dacht dus goed te zitten met mijn abonnement omdat die van mij verlengd is voor de harde limieten maar ik ben dus blijkbaar zelfs slechter af! Ik heb overigens een abbo van 27,50 p/m.

Zijn er meer mensen die deze brief recentelijk hebben ontvangen?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Team-RiNo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:49:
Ik heb vandaag mijn eerste FUP brief gehad, volgens de brief zit ik de laatste 3 maanden over de 800MB (FUP) wat wel klopt, ongeveer 1,2GB per maand gemiddeld. Echter is dat altijd wel geweest, ook nog wel perioden dat er 2GB overheen ging (ik gebruik inmiddels al 3 jaar vodafone internet).

Nou luister ik wel regelmatig streaming radio onderweg dus er valt wel te bezuinigen maar het is wel jammer..

Ik dacht dus goed te zitten met mijn abonnement omdat die van mij verlengd is voor de harde limieten maar ik ben dus blijkbaar zelfs slechter af! Ik heb overigens een abbo van 27,50 p/m.

na aanleiding van mijn eigen topic hierover reageer ik hier ook even. Ik heb dus ook diezelfde brief ontvangen terwijl ik ook nog onder de oude voorwaarden val (mei 2010) en vorige maand nog niet eens 800MB heb verbruikt :( 530MB om precies te zijn. Ben in het verleden wel eens over die 800MB heen gegaan (rond de 1 tot 1,5GB) maar de afgelopen maanden juist niet maar krijg nu dus wel zo'n lekkere brief. Wel toevallig nadat ze hun nieuwe voorwaarden hebben laten ingaan.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Verwijderd

er staat volgens mij nergens in mijn contract dat ik een fup zou hebben , ik vraag me dan ook af waar vodafone mee bezig is?

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik heb ook de brief gehad. -O- Maar ik tether dan ook. :+

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Ik heb de brief ook gehad; maar ik zie dan ook in m'n gebruik (via de rekening) dat ik op een zeker moment midden in de nacht bijna 2 GB heb gebruikt (staat geen duur bij, alleen data en tijdstip); op een moment dat ik sliep. Go figure.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ff VF gebeld:
- in het instelmenu kreeg ik te horen dat passport uit staat, op internet staat het aan? VF: Het menu (1200) is een beetje aan het doordraaien, maar het staat gewoon aan.

- Tegoed: 2,60. Verbruik buiten bundel: 6 euro? Ben niet in het buitenland geweest etc. VF: U heeft een buitenlands nummer gebeld: +31... oeps ohnee toch niet, er is iets niet goed gegaan! We gaan het onderzoeken en verrekenen, ik kan zien dat u dit nummer vaker belt en dan wordt het wel correct afgerekend.

Wachttijd na de 1e x bellen toen automatisch de verbinding werd verbroken: 9 min.

Op zich niet slecht, maar wel een beetje vreemd te noemen. Nou had ik wel vaker dat ik over mijn tegoed heen zat, maar ik zit nog wel is een weekendje in het buitenland dus dat viel nooit te controleren.
Dus nu maar 'hopen' dat het voortaan wel goed gaat.

Mijn 3e vraag vergeten maar miscshien weten jullie dat: Heb deze maand verlengd (2/9), en wil nu mijn bundel verhogen maar dat kan niet? Zal wel zijn omdat het een nieuw abo is? Geen zin om weer een kwartier bezig te zijn met 1200..

Edit: ivm 'de brief': beetje raar, het gemiddelde gebruik zou dus 80MB/mnd zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door dog4life op 16-09-2010 17:29 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
WTF, ik krijg daarnet ook zo'n brief binnen :(

Eerst kon ik me er niet druk om maken, met 1 GB en een extra GB als betaalde optie kan ik prima leven voor m'n telefoon. Maar 800 GB voor down+uploaden?

Wat denken ze daar? Die mensen zijn nu toch al klant dus die mogen we wel wat slechter behandelen dan nieuwe klanten?

Beste meneer van de Webcare, ik wacht gezwind met rappe spoed op uw antwoord. Waarom krijgen wij, de bestaande abonnees een dikkere limiet dan nieuwe abonnees? :?

* Stukfruit gaat alvast andere providers in de gaten houden voor het komende jaar.. weg met Vodafone dan maar, deze actie slaat nergens op. 200 MB kan je erg veel mee doen op een mobiel apparaat en vind ik het best waard om voor over te stappen.

Dat zit wel Schnorr.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Hmz hier ook een brief gekregen. En heel fijn, net eind augustus mn abonnement met 2 jaar verlengd. Net voordat bekend werd dat de datalimiet ingevoerd ging worden.

Ik bedenk me trouwens net dat erin de brief 800MB staat. Waarom krijgen bestaande klanten die limiet?
In het verleden heb ik nooit een brief van vodafone gehad.

Het lijkt me trouwens een mooi item voor Radar. Ik ga maar eens contact opnemen.

[ Voor 43% gewijzigd door B2 op 16-09-2010 17:41 ]

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Stukfruit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:28:
Waarom krijgen wij, de bestaande abonnees een dikkere limiet dan nieuwe abonnees? :?
Omdat Vodafone je liever een abo aansmeert waarbij je achteraf meer kans hebt op extra kosten.

Ik snap niet dat instanties als het NIBUD etc. niet wat meer ageren tegen deze trend bij de telecommaatschappijen.

Eigenlijk zou er iemend een app moeten schrijven die je verbruik verhoogt naar 400MB, mocht je daar onder blijven. Dan komt het gemiddelde iig wat hoger te liggen :)

[ Voor 49% gewijzigd door TMoose op 16-09-2010 17:39 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
B2 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:32:
Hmz hier ook een brief gekregen. En heel fijn, net eind augustus mn abonnement met 2 jaar verlengd. Net voordat bekend werd dat de datalimiet ingevoerd ging worden.
Misschien mag je wel gratis overstappen op de nieuwe AV. Lekkere actie wel weer, ik had ook net verlengd in aug, maar mij is verteld dat ik per dec (einde huidige contract). zou overgaan naar de nieuwe AV . Dit horende vind ik dat ineens niet zo erg meer.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 16-09-2010 17:42 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Vodafone is leuk bezig. Ik heb ook een brief ontvangen. Bijzondere kanttekening is alleen dat ik geen internetdeel van hun afneem. Belde ze op en ze zeiden dat ik de brief als niet verzonden kon zien.

Laatste dagen dan ben ik weg bij Vodafone :)

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik heb de brief ook gehad!

Maar dat betekend dat de FUP (bijv van prepaid blox) ook 800MB zal moeten zijn (10x 80Mb!). En die FUP is mooi 500 MB. Vodafone is aan het rotzooien en schandalig dat ze zo met de huidige klanten omgaan!!

• Stukfruit
  • Niet online
TMoose schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:36:
Omdat Vodafone je liever een abo aansmeert waarbij je achteraf meer kans hebt op extra kosten.
Maar daar kan je altijd nog zelf voor kiezen bij het nemen van een abo. De regeltjes zijn duidelijk.

Mensen die al abonnee waren, die hebben weinig te kiezen.....

Dat zit wel Schnorr.

• haribold
  • Niet online
Als iedereen met zo'n brief nu even een klacht indient bij de Opta, dan kan er ook een keer wat gedaan worden aan deze praktijken. Via Consuwijzer kun je klachten indienen bij de Opta, dit kan gewoon online:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Hey, dat is toevallig, ik heb die brief vandaag ook gehad!

Nu kan het wel zo zijn dat ik wat meer data heb gebruikt een paar weken terug (in verband met een dodelijk saaie cursus), maar 800 MB lijkt me wat overdreven! (overigens heb ik een abonnement uit April 2010, verlengd van een eerder abonnement)

Ik heb dan ook even de helpdesk gebeld (best lastig, gewoon iemand aan de lijn krijgen, via dat menuutje) en die meneer vertelde mij dat het meer als waarschuwing zou gelden: even easy going en het komt allemaal goed. Tevens vertelde deze meneer mij dat ik mijn dataverbruik op de rekening kon terugvinden (en dus niet online bij mijn verbruik!!!!)...Die heb ik afgelopen week pas gehad, dus dat duurt nog wel even voordat ik een nieuwe krijg.

Ik vind het best toevallig dat meer mensen dit hebben gehad en het komt nu even op mij over alsof er een fout is gemaakt danwel mensen "erin te luizen" een duurder extra Blox te laten nemen. Ik ga dit topic even volgen, want ik heb weinig zin in trager internet.

MUZIEK!

Verwijderd

Voor mij geldt exact hetzelfde verhaal, heb B+S+W 200 abo van april 2010. Ook ik zit nergens over die 800MB heen. En toch die rare vodafone brief dat ik de FUP zou hebben overschreden.

Saillant detail:
Er staat niet bij of die 800MB nu per dag, per uur, per week of per maand geldt. Vreselijk vage zet van vodafone. Kat in het nauw maakt vreemde sprongen, zal ik maar denken. Als ze klanten kwijt willen, dan zijn ze zo goed bezig. Ik zie dit eigenlijk als contract-breuk. Er werd geadverteerd bij GSMWEB met 'onbeperkt internet' voor mijn abo, DAAROM heb ik ervoor gekozen!

En hoe vreselijk uit de tijd is dit ook, FUP en verbruikslimieten? Laten ze een fatsoenlijk netwerk aanleggen vóórdat ze mobiel internet aan denken te kunnen bieden. Dat mensen naar live-streaming radio gaan luisteren met hun mobieltjes hadden ze natuurlijk wel op hun vingers kunnen natellen zeg. Dan kom je al gauw op 128 kbit/s een uur per etmaal per klant. Is dat zo vreemd?

Zo te zien hebben bijna alle 'oude voorwaarden' vodafone abonnees deze onzinbrief ontvangen, wat dus betekent dat "het gemiddelde van alle klanten" véél hoger ligt dan zij hadden verwacht. 80MB schudden ze uit hun mouw. Jammer. Ze hebben gewoon een rekensommetje gemaakt:
Wat kost het minst;
de hoger dan verwachte rekeningen van de transitproviders afbetalen of
eenmalig iedere abonnee angst aan jagen middels een vage brief over traag internet?
Het werd de brief.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 20:54 . Reden: beetje netter ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Dit soort berichten voegen niets toe.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 16-09-2010 19:26 ]

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Aangezien het topic waarop ik wilde reageren tijdens het tikken is verwijdert (ja het is ook wel een verhaaltje) plaats ik 'm hier. Ik geef even een korte toelichting omdat ik niet m'n verhaal weer ga aanpassen

Ik lees zojuist een brief van vodafone dat ik mij niet aan de FUP heb gehouden door het limiet van 10xgemiddelde te overschrijden. Dat roept vragen bij mij op, zie hieronder.

Ik heb deze brief ook gehad en ben eerlijk gezegd behoorlijk verbaast. Ook ik heb nog niet met de klantenservice gebeld maar dat is puur omdat ik het trauma dat ik vorige keer heb opgelopen bij het bellen met de klantenservice nog niet heb verwerkt.

Ik gebruik mijn telefoon (Nexus One) nooit voor tethering, maak haast geen gebruik van streaming media en weet eigenlijk ook niet waar mijn - schijnbaar niet normaal hoge - verbruik vandaan komt. Het internet word vooral gebruikt door apps die gegevens ophalen en versturen (zoals email, twitter, weerbericht, nieuws, ...).
Ervan uitgaand dat dat toch wel de hoofdreden is om internet bij je telefoon abonnement te nemen begrijp ik niet dat ik de Fair Use Policy overtreed. Zijn er dan zóveel mensen die het internet niet gebruiken waardoor het gemiddelde lager is dan de traffic van een normaal-gebruiker?

Ik weet niet precies wat ik van het gemiddelde van 80MB moet vinden, ik kan niet zo goed aanvoelen hoeveel al dat mobiel ge-internet in MB's is. Maar wat ik wel weet is dat er nu al normale gebruikers op hun vingers worden getikt (volgens twitter een hoop mensen). En omdát dat gebeurt gaan die gebruikers, logischerwijs, minder gebruiken, waardoor volgens mijn logica het gemiddelde nog lager word. Dus over een paar maanden kan ik ondanks minder verbruik weer een brief verwachten? |:(

In de twee maanden dat ik nu een contract heb met vodafone is dit ook al de tweede reden voor mij om niet bij vodafone te blijven. Ze hebben per automatisch incasso 6x meer geld afgeschreven dan ik ze verschuldigd was. Wat je dan doet is logischerwijs contact opnemen met vodafone. Dat heb ik gedaan (zie trauma eerste alinea) en ik leg de situatie uit, vrijwel direct krijg ik antwoord; dat het probleem hóógstwaarschijnlijk bij mij lag en ik wel fout zal hebben gekeken. Na drie kwartier lang aandringen werd er dan eindelijk toegegeven dat het probleem wel eens bij vodafone zou kunnen liggen. Ik was blij, eindelijk opgelost.. maar nee, het ging naar een andere afdeling die het zou gaan onderzoeken. Wat me dan toch weer verbaasde was dat 'die afdeling' redelijk snel met een oplossing kwam, alleen de oplossing zelf... Ze houden MIJN geld nu dus lekker binnen vodafone en sturen geen rekeningen meer totdat mijn geld dat nu bij vodafone ligt op is. Ik heb niet voor niks een abonnement waarvoor ik maandelijks betaal.

Nu ben ik eigenlijk veel te veel aan het afdrijven van het eigenlijke probleem met de FUP. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat veel bedrijven financieel niet de beste tijden beleven op het moment. Daarom zou er kritischer gekeken moeten worden naar dit soort acties.

Mij in ieder geval niet meer gezien bij vodafone ;w , nu twee maanden en 2 serieuze problemen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de andere 10 problemen die ik nog moet gaan doorstaan op m'n over 10 maanden aflopende contract.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen! :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TMoose schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:44:
Als er toch problemen zijn met je netwerksnelheid, dan is het netwerk dus niet goed genoeg voor de aangeboden verbindingen. Net zoals dit tijden op de ADSL en kabelmarkt het geval is geweest.

Als het netwerk niet toereikend is, dan is de eenvoudige oplossing de maximumsnelheid terugdraaien, zodat de capaciteit van het netwerk wel toereikend is. Maar dat is voor VF slechte reclame, en levert daarnaast niets extra's op.
Daar komt het wel op neer, in tegenstelling tot kabel en adslnetwerken zijn mobiele netwerken wat lastiger uit te breiden omdat je met een maximale capaciteit per mast zit.

/▌

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik kreeg de brief vandaag. Ben er goed ziek van. Het is totaal onzinnig. De FUP van 10x gemiddeld is over het gemiddelde van "alle gebruikers" (zie brief). Dus ik vermoed ook Vodafone klanten die geen eens een Internet bundel hebben en het dus helemaal niet gebruiken. Dat is dan een totaal onzinnige FUP om los te laten op smartphone gebruikers. Het gemiddeld datagebruik van een iPhone zit al gauw rond de 250MiB wat een FUP van 2.5GiB op zou leveren. Een stuk realistischer.

Het valt me wel op dat bestaande klanten nu opeens die brief eruit doen nadat ze de regeling voor nieuwe klanten eruit is. Het heeft er alle schijn van dat Vodafone een opschoonactie aan het houden is.

Ik ga de klantenservice maar eens bellen met de vraag waar dat gemiddeld gebruik van 80MiB op gebaseerd is. De hele marketing van "Onbezorgd Internet" mag wel eens op de schop dan, want echt onbezorgd is het niet voor ons!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheRitz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:50:

Ik ga de klantenservice maar eens bellen met de vraag waar dat gemiddeld gebruik van 80MiB op gebaseerd is. De hele marketing van "Onbezorgd Internet" mag wel eens op de schop dan, want echt onbezorgd is het niet voor ons!
Dan krijg je een verhaal van 3 keer per dag je mail checken en 10 websites bekijken :p

/▌

• TheRitz
Het is 'bijzonder druk' op de Vodafone Klantenservice. Niet allemaal bellen hè! :-)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• daWeasel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2022
Ook ik meld me dan maar, gebruik al ruim 3 jaar Vodafone onbeperkt en al veel langer een abbo en krijg nu ook opeens een brief dat ik over de 800mb zou zitten. Nu geloof ik dat best, alleen waar kan ik dat precies zien? Verder heb ik nog nooit gethetered of iets dergelijks. En daarnaast heb ik nog nooit een melding gehad van Vodafone dat ik er overheen zou zitten. Toch leuk dat ze dit blijkbaar bij alle vaste klanten flikken.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het word tijd dat ze ook eens inzicht gaan geven in de verbruikte data, want nu weet je niets.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• TheRitz
Voor iedereen die Vodafone hierover wil bellen, kies optie Internet en Email want logischerwijs -NOT!- zitten daar de medewerkers achter voor vragen over Mobiel Internet. Om jullie even de teleurstelling te besparen van het 10 minuten wachten van 19:55 tot 20:05 om vervolgens van de dame te horen dat ze me daar niet meer heen kon sturen omdat ze om 20:00 dicht gingen. #!(*@U(*#U*(!!!!! AARGH.

Ow, ook zoiets: je kan niet eens goed zien hoeveel data je gebruikt hebt of je moet alle data sessies op gaan tellen (bij mij 6 kantjes :-).

[ Voor 15% gewijzigd door TheRitz op 16-09-2010 20:09 ]

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Wat een horror verhalen. Ik was van plan om een vodafone abo te gaan afsluiten.Vergeet het nu maar.

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12
TheRitz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:50:
Dus ik vermoed ook Vodafone klanten die geen eens een Internet bundel hebben en het dus helemaal niet gebruiken. Dat is dan een totaal onzinnige FUP om los te laten op smartphone gebruikers.
Dat is m.i. de enig logische verklaring voor de momenteel gehanteerde FUP èn die belachelijk lage 1GB limiet voor nieuwe abonnee's.
Als Vodafone de huidige voorwaarden blijft hanteren, stap ik over 10 maanden over naar T-Mobile.
Daar zijn wat strubbelingen met dekking maar ik heb er vertrouwen in dat dat op termijn opgelost is. Zéker als alle smartphone gebruikers van Vodafone meegaan en T-Mobile met die leuke financiële injectie nòg meer masten kan neerzetten.

• sverzijl
Ik zag net de voorbeeld 'FUP brief' vanuit het andere inmiddels gesloten topic over dit issue. Hierin staat letterlijk :
Een andere mogelijkheid is dat je de Blox Zorgeloos Internet Extra activeert via onze Klantenservice. Met deze Blox betaal je voor het dataverkeer boven een verbruik van een Gigabyte 10 euro per GB.
Oftewel, OOK als je onder de FUP valt kan je deze Blox activeren, en daarvoor betaal je pas als je MEER dan 1GB verbruikt.
Kortom, ook huidige 'FUP gebruikers' kunnen tot 1GB verbruiken voordat ze bij hoeven te betalen waarmee oude en nieuwe abonnees feitelijk dezelfde datalimiet hebben. Je zal dan blijkbaar wel deze Internet Extra Blox moeten activeren (en er zelf voor moeten zorgen niet boven 1GB te komen)

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 16-09-2010 21:30 ]

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Zou er uiteindelijk een oplossing komen of zijn we gewoon collectief genaaid?

Verwijderd

Vandaag ook deze brief ontvangen. Direct VF gebeld, lange wachttijd. Medewerker gaf direct aan dat de telefoon roodgloeiend stond met boze klanten.

Volgens hem heb ik deze maand tot nu toe 475 MB gebruikt. 3G Watchdog en Call Meter NG geven aan dat ik pas 308MB heb verbruikt (beide Apps). Krijg ik doodleuk te horen: "Onze servers liegen niet, meneer". Oftewel "U bent een leugenaar".

Ik vind het werkelijk ongehoord en niet van deze tijd. 80MB gemiddeld verbruik in een maand, laat me niet lachen.

Vodafone, dit is ONMOGELIJK in deze tijd. 2 Websites per dag bezoeken en dan zit je daar al aan. Ik gebruik mijn telefoon (HTC Legend) voor Gmail, Twitter, Buienradar en wat surfen. Bovendien heb ik Juice Defender er op staan, wat maar 2 minuten per 30 minuten m'n 3G open zet om batterij te besparen. Ook in de nacht wordt met Sweet Dreams m'n 3G platgegooid om data te besparen en geen nachtelijke mailtjes te krijgen.

Voel me redelijk machteloos, zouden de consumentenrubrieken hier geen aandacht aan kunnen besteden?

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Team-RiNo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:49:

Ongeveer de zelfde situatie hier, in juni m'n abo verlengt met een bel-web-sms abo en voorheen nooit iets gehoord over de fup, maar vandaag heb ik dus ook zo'n brief ontvangen.
In netcounter zie ik: juni ~1.8Gb, juli 965Mb en nu op 548. Verreweg het meest door streaming met spotify.
"Als je geen actie onderneemd door je verbruik te verminderen of de blox zogerloos internet extra te laten activeren, dan zijn wij genoodzaakt om na de volgende maand je internetsnelheid te verminderen als je de fair use policy overschrijdt"
Ik vraag me af wat dat in de praktijk inhoud; verlagen naar welke snelheid en voor hoelang? op de site vind ik het niet terug.

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

bite schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:32:
[...]

Ik vraag me af wat dat in de praktijk inhoud; verlagen naar welke snelheid en voor hoelang? op de site vind ik het niet terug.
wat ik dus vaag heb begrepen is de verlaagde snelheid 32kb >.<

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmmm,zal ik dan toch na 13 jaar bij vf weggaan :/
even afwachten tot ik al mijn post doorben :P net terug van vakantie en heel benieuwd of die brief ook er ergens tussen slingerd,zou flauwekul zijn daar ik de laatste tijd nogal veel in het buitenland ben geweest en nauwelijks data heb gebruikt op mijn mobiel.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• haribold
  • Niet online
Hier staat wat uitleg van Vodafone, onder andere de 32kbps:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/fup

Maar dit is achteraf verzonnen beleid, dit is niet waar je voor getekend hebt toen je je contract bent aangegaan. Vodafone vindt kennelijk dat ze zomaar contracten eenzijdig kunnen aanpassen.

Verwijderd

Als ik dit zo lees dan zit iedereen zo'n beetje rond de 500/800 MB. Dan is dat nieuwe datalimiet van 1GB toch helemaal niet zo weinig. Als je een beetje rustig aan doet lijkt me dat ruim voldoende. (Ik weet dat dit topic gaat over bestaande klanten zónder datalimiet, maar ik lees ook dat mensen geen abbo bij vodafone zullen gaan afsluiten). 1GB lijkt me een redelijk limiet.

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:30:
Als ik dit zo lees dan zit iedereen zo'n beetje rond de 500/800 MB. Dan is dat nieuwe datalimiet van 1GB toch helemaal niet zo weinig. Als je een beetje rustig aan doet lijkt me dat ruim voldoende. (Ik weet dat dit topic gaat over bestaande klanten zónder datalimiet, maar ik lees ook dat mensen geen abbo bij vodafone zullen gaan afsluiten). 1GB lijkt me een redelijk limiet.
het lijkt er een beetje op dat vf een beetje wat aan het verzinnen is. maar eens mijn contract + av opzoeken en dubbelchecken waarvoor ik getekend heb.eenzijdige verandering op deze manier = opzeggen

• Stukfruit
  • Niet online
Scisso, houd er wel rekening mee dat dit niet alleen voor downloaden geldt he? De upload komt er ook nog bij, dus je bent sowieso al zo'n 100 MB kwijt, wat je netto zo'n 900 MB geeft met een limiet van 1 GB.

Voor 800 MB wordt dat nog erger..

bite schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:32:
Waarschijnlijk hetzelfde als voor de mobiele data-abonnementen (voor de laptop). Na een bepaalde hoeveelheid verbruik ga je enorm omlaag. Voor de laptop is het binnen de bundel (voor mij is dat op dit moment 400 MB, terwijl de nieuwe abo's al 500 MB gaan voor een betere prijs, weer zo'n twijfelachtige actie), maar binnen de bundel is dat dus max. 3,6 Mbps, (geen KB!) en buiten de bundel wordt dat verlaagd naar 128 Kbps. Ik vermoed dat het voor dan voor de telefoon ook ergens in die buurt zal zitten. Voor veel sites is dit extreem langzaam te noemen.

Daarnaast kan ik met m'n data-abo met buiten-de-bundel-verbruik voor de laptop alleen sites openen door het minstens 3x achter elkaar te proberen (3x klikken op links dus), anders mag je vaak een minuut tot langer wachten voordat een site geladen wordt. Er wordt dus flink geknepen in zulke situaties.

TheRitz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:07:
Voor iedereen die Vodafone hierover wil bellen, kies optie Internet en Email want logischerwijs -NOT!- zitten daar de medewerkers achter voor vragen over Mobiel Internet. Om jullie even de teleurstelling te besparen van het 10 minuten wachten van 19:55 tot 20:05 om vervolgens van de dame te horen dat ze me daar niet meer heen kon sturen omdat ze om 20:00 dicht gingen. #!(*@U(*#U*(!!!!! AARGH.

Ow, ook zoiets: je kan niet eens goed zien hoeveel data je gebruikt hebt of je moet alle data sessies op gaan tellen (bij mij 6 kantjes :-).
Had je dan echt verwacht om een dame aan de lijn te krijgen die je verder zou kunnen helpen?
En dan heb ik het niet over de tijd...

sverzijl schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:26:
Oftewel, OOK als je onder de FUP valt kan je deze Blox activeren, en daarvoor betaal je pas als je MEER dan 1GB verbruikt.
Kortom, ook huidige 'FUP gebruikers' kunnen tot 1GB verbruiken voordat ze bij hoeven te betalen waarmee oude en nieuwe abonnees feitelijk dezelfde datalimiet hebben. Je zal dan blijkbaar wel deze Internet Extra Blox moeten activeren (en er zelf voor moeten zorgen niet boven 1GB te komen)
Waar zie je staan dat FUP-gebruikers tot 1 GB mogen? De brief is zo onduidelijk als het maar kan op dat gebied.

Dat zit wel Schnorr.

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
mrsar schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:35:
[...]

het lijkt er een beetje op dat vf een beetje wat aan het verzinnen is. maar eens mijn contract + av opzoeken en dubbelchecken waarvoor ik getekend heb.eenzijdige verandering op deze manier = opzeggen
Er staat hier duidelijk:
'Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om de Overeenkomst te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.'

Het lijkt mij dus een eenzijdige wijziging, zolang jij zegt dat je geen genoegen neemt met 32kbps kunnen ze je niks maken (denk ik) of kun je je contract opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
MyNameIs schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:56:
[...]

Er staat hier duidelijk:
'Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om de Overeenkomst te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.'

Het lijkt mij dus een eenzijdige wijziging, zolang jij zegt dat je geen genoegen neemt met 32kbps kunnen ze je niks maken (denk ik) of kun je je contract opzeggen
En sterker nog: Vodafone heeft als enig sanctiemiddel het beëindigen van de overeenkomst. Dan ben je dus ook van je abonnement en de verdere verplichtingen die daarbij horen af (hetzelfde als opzeggen dus). Ieder ander handelen van Vodafone is in strijd met de overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 22:40

martjah

Appel

ik heb vandaag geen brief gekregen van Vodafone. (2 jarig abonnement t/m december 2010)
Ik heb ook geen flauw idee wat mijn verbruik is. Ik tether iedere schooldag (geen youtube/streamen). iedere 30min mail checken, weerinfo iedere 3uur en nog wat dingetjes.

Maar even over de discussie. Je hebt getekend met de FUP en dat je je een beetje daaraan moet houden. Hoeveel de FUP precies is, weet niemand en welke sanctie er precies op staat, staat ook nergens beschreven. Dan kan je toch eigenlijk ook niet onder je contract uitkomen aangezien Vodafone dat zelf een beetje kan bedenken.

Of zit ik nu gigantisch fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Ook ik heb gisteren (16-09) de bovenstaande brief gekregen over het overschrijden van de FUP.
Ik heb een 2 jarig contract en deze loopt al vanaf april 2009.
Ik heb gelijk een klacht ingediend bij Consuwijzer en Vodafone en mijn voornemen
is om dit contract op te zeggen. Als ze me naaien moet het wel lekker zijn... en dit is niet fijn. ;)

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ik roep op iedereen veel te streamen. Gaat het gemiddelde omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Nieuws van het front. Net gebeld met Vodafone en wat interessante dingen gehoord.

Het gemiddeld gebruik van 80MiB zou zijn gebaseerd op het Internet gebruik van alle Vodafone gebruikers. Dus óók die zonder Blox! Dan is het dus geen verassing dat het gemiddeld gebruik zo laag ligt. Het is dan echter wel een totaal onzinnig gemiddelde. Een 'pre-smartphone' gemiddelde. Want, zoals ik eerder al postte, het gemiddeld iPhone datagebruik ligt bijvoorbeeld op zo'n 275MiB per maand wat een FUP van 2.75GiB op zou leveren.

Verder hoorde ik dat de snelheid niet naar 32 maar naar 128Kbps geknepen zou worden bij overschrijding en dan alleen voor de lopende periode. Een flink verschil want bij 128Kbps kun je nog wel streamen zij het op lagere kwaliteit.

De brief is niet in orde. Zo kunnen leden van voor de nieuwe voorwaarden helemaal niet een extra bundel bijkopen á €10,00 per GiB extra. Ook kunnen die leden geen dataverbruik zien op de site van Vodafone.

Samengevat heeft Vodafone dus een FUP die helemaal niet fair is voor smartphone gebruikers. En bovendien maken ze het de gebruikers niet mogelijk in te zien wat hun datagebruik is waardoor de sanctie onverwacht kan komen. Om het af te maken is de sanctie niet gecommuniceerd in de voorwaarden.

Ik ga een brief sturen naar Vodafone met als insteek wanprestatie. En wel omdat smartphone gebruikers met een onbezorgd Internet Blox niet bezorgd moeten worden voor overschrijding van een FUP die is gebaseerd op datagebruik door niet-Internetters.

Heb Vodafone wel vast gewaarschuwd voor volgend jaar. Als ze namelijk iedereen cappen op 800MiB is het gemiddeld datagebruik volgend jaar dus véél hoger! 10x800Mib = 8GiB grofweg :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TheRitz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:06:
Heb Vodafone wel vast gewaarschuwd voor volgend jaar. Als ze namelijk iedereen cappen op 800MiB is het gemiddeld datagebruik volgend jaar dus véél hoger! 10x800Mib = 8GiB grofweg :-D
Hoezo.. Ze blijven het gemiddelde over iedereen tellen. En ik zie mijn moeder of mijn vriendin niet snel aan de smartphone gaan..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
heb nog geen brief gehad, maar het nieuwe databeleid was voor mij al reden genoeg om eind van het jaar bij Vodafone weg te gaan en voor T-mobile te kiezen (icm Iphone 4).

Hoop eigenlijk dat ik de brief alsnog krijg.Dit ivm het feit dat Vodafone eenzijdig de voorwaarden wijzigt en mij dus het recht geeft om de overeenkomst per direct te beëindigen :) .

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Dit weekend maar eens kijken of ik het scriptje wat ik gebruik om mijn totaalverbruik uit de VF pdf te halen als webservice online kan zetten.

Zijn er geen creatievelingen die een mooie youtube productie kunnen maken over de 'normale' gang van zaken bij de telecombedrijven. Een beetje in de trand van de spotjes over de gedragingen van mensen in het verkeer, maar dan met analogen van het betalen per minuut, de lifo methode van beltegoed opmaken, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:15:
Hoop eigenlijk dat ik de brief alsnog krijg.Dit ivm het feit dat Vodafone eenzijdig de voorwaarden wijzigt en mij dus het recht geeft om de overeenkomst per direct te beëindigen :) .
Vraag me sterk af of dit eenzijdig aanpassen van de voorwaarden is. Ik zelf denk maar aan wanprestatie als ik eerlijk ben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
@Cyberpope: Nee, was natuurlijk meer cynisch bedoelt. Maar het zal ongetwijfeld hoger zijn. Heb de brief klaar. Als ze de FUP niet rectificeren en het gemiddeld gebruik niet baseren op smartphone gebruikers of minimaal gebruikers met het Onbezorgd Internet Blox hang ik ze daar aan op (lees: laat ik mijn contract ontbinden wegens wanprestatie, ik kan immers mijn door hen aan mij verkochte smartphone niet ten volle gebruiken).

Hoe ik juridisch er wat mee kan weet ik niet maar ik denk dat het helemaal niet zover komt uiteindelijk (zal wel weer wat geregeld worden ofzo).

[ Voor 14% gewijzigd door TheRitz op 17-09-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TheRitz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:06:
De brief is niet in orde. Zo kunnen leden van voor de nieuwe voorwaarden helemaal niet een extra bundel bijkopen á €10,00 per GiB extra. Ook kunnen die leden geen dataverbruik zien op de site van Vodafone.
Op de vodafone site kan ik inderdaad geen info zien mbt mijn dataverbruik (bel-web-sms abo), enkel totaal verbruik wat over bel/sms-kosten gaat.
BloX voor Mobiel Internet

Vodafone Nokia Messaging

Vodafone Nokia Messaging
€ 10,00 per maand.
inactiveStaat niet aan
Nu aanzetten

Vodafone Email Plus

Haal automatisch je e-mails binnen op je Smartphone voor 10,- per maand
€ 10,00 per maand.
inactiveStaat niet aan
Nu aanzetten

SMS Info

SMS Info
€ 0,00 per maand.
Dus ook daar inderdaat geen optie om extra data bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Stukfruit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:52:
Waar zie je staan dat FUP-gebruikers tot 1 GB mogen? De brief is zo onduidelijk als het maar kan op dat gebied.
Ik weet niet of ik het nog duidelijker uit kan leggen, maar : Omdat er in de brief letterlijk staat dat 1 vd oplossingen is de extra internet blox aan te schakelen. Aangezien deze blox inhoudt dat je pas hoeft bij te betalen als je meer dan 1GB gebruikt, betekent dit impliciet dat je als 'FUPer' tot 1GB mag gebruiken zonder te hoeven bij te betalen.
(moet Vodafone het echter wel mogelijk maken voor 'FUPers' om deze blox in te schakelen. Momenteel kan dat niet eens via MyVodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Klopt. Die blox is niet beschikbaar voor 'oude voorwaarden klanten' maar voor nieuwe, met een datalimiet. De brief is opgesteld voor oude klanten met nieuwe voorwaarden in het achterhoofd. Dat gaat natuurlijk fout.

We moeten hier wel wat mee. Ik zit wel leuk een brief te sturen maar als meerderen dat doen kun je er meer mee bereiken.

Dus:
Vodafone
Afdeling Klachtenafhandeling
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Volgens mij gaat het meer over afrekenen per seconde, maar er is een klachtensite van de VVD.

http://www.bel-lazerd.nl/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Stukfruit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:52:

Waarschijnlijk hetzelfde als voor de mobiele data-abonnementen (voor de laptop). Na een bepaalde hoeveelheid verbruik ga je enorm omlaag. Voor de laptop is het binnen de bundel (voor mij is dat op dit moment 400 MB, terwijl de nieuwe abo's al 500 MB gaan voor een betere prijs, weer zo'n twijfelachtige actie), maar binnen de bundel is dat dus max. 3,6 Mbps, (geen KB!) en buiten de bundel wordt dat verlaagd naar 128 Kbps. Ik vermoed dat het voor dan voor de telefoon ook ergens in die buurt zal zitten. Voor veel sites is dit extreem langzaam te noemen.
Ik zie anders op de website staan dat ze verlagen tot 32kbps, hoe komt de HD erbij dat het dan toch 128kbps is ?

[ Voor 35% gewijzigd door D33F op 17-09-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Hij wordt leuk.

Mijn situatie 2e jaar Vodafone Sim only scherp gebruiker. Enige extra die ik erbij heb is een kleine sms bundel.
Ofwel ik heb een abbonement om te kunnen bellen en smssen. Meer doe ik onderweg ook niet. En als ik ergens ben is daar Wifi en dat gebruik ik dan ook nouwelijks.

Omdat ik meer SMS wilde hebben en ik niet weer een heel jaar vast wou zitten heb ik een 6 tal weken terug een overplaatsing naar Ben aangevraagd. Deze overplaatsing geschied als het goed is op 20 september 2010.

Zoals gister gemeld had ik ook de brief mogen ontvangen over mijn dataverbruik. Best bijzonder telefoon is zo ingesteld dat hij geen 3G enzo mag en kan pakken. Ik had Vodafone gebeld en gevraagd hoe dit zat. Kreeg een excuus en kon de brief als ongelezen beschouwen.

Echter heb ik zojuist een e-mail ontvangen met de bevestiging dat ik internet heb aangevraagd voor mijn mobiel.

Weer Vodafone gebeld. Meneer dit heeft u zelf aangevraagd.
Vodafone beweerde dat ik een pakket heb aangevraagd als aanvulling op mijn abbonement.
Ik kreeg ook de specificaties te horen en dat was ik kon onbeperkt internetten met 3,6Mbps indien het verbruik 10x hoger is dan gemiddeld van alle Vodafone klanten (dus ook degene die geen Internet gebruiken en ook niet hebben (ik dus)) krijg je een melding hiervan en indien dat meermaals gebeurt word je teruggezet op 32Kb/s.

Ik was verbaasd en vroeg sinds wanneer kan je dan op een Sim only scherp abbonement internet erbij aanvragen? De meneer ging alles nakijken en jahoor hij bleef bij zijn standpunt. Ik zo ziet u toevallig ook een overgang ergens staan dat ik naar een andere provider ga? Na wat zoeken zag hij deze. En hij snapte de logica niet dat ik overstap en een uitbreiding op mijn abbonement doe. Na nogmaals een vrij lange uitleg heeft hij het internet deel uitgezet (gelukkig werkde de man wel snel heb nu ook bevestiging van hem) en staat er ook een opmerking bij mijn naam over wat is voorgekomen deze dagen.

Ik weet dat Ben niet de beste provider is maar ik vind ze nu toch al stuk leuker worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Cave_Boy op 17-09-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Het lijkt wel of er organisatorisch het een en ander gaande is bij VF. En niet alles verloopt zoals het hoort.

Met de bundel van 250MB kun je wel 10 minuten op de snelheid werken waarmee VF adverteert. De Onbezorgd internet FUP is gebaseerd op 80 MB, 3 minuutjes 3.6Mbps en je bent eroverheen. En dan beweren ze nog dat het bedoeld is voor een maand... :o |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Laatst online: 04-09 23:50
David Regeling schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:54:
na aanleiding van mijn eigen topic hierover reageer ik hier ook even. Ik heb dus ook diezelfde brief ontvangen terwijl ik ook nog onder de oude voorwaarden val (mei 2010) en vorige maand nog niet eens 800MB heb verbruikt :( 530MB om precies te zijn. Ben in het verleden wel eens over die 800MB heen gegaan (rond de 1 tot 1,5GB) maar de afgelopen maanden juist niet maar krijg nu dus wel zo'n lekkere brief. Wel toevallig nadat ze hun nieuwe voorwaarden hebben laten ingaan.
Ik ben ook juist afgelopen maand zeker niet over de 800MB heen gegaan. Eerder zat ik rond de 2GB per maand, soms zelfs hoger, en heb geen brief ontvangen.
Stefan_D schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:09:
Ik heb de brief ook gehad; maar ik zie dan ook in m'n gebruik (via de rekening) dat ik op een zeker moment midden in de nacht bijna 2 GB heb gebruikt (staat geen duur bij, alleen data en tijdstip); op een moment dat ik sliep. Go figure.
Lijkt erop dat Vodafone flink aan het rommelen is met cijfers.
Cave_Boy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:51:
Vodafone is leuk bezig. Ik heb ook een brief ontvangen. Bijzondere kanttekening is alleen dat ik geen internetdeel van hun afneem. Belde ze op en ze zeiden dat ik de brief als niet verzonden kon zien.

Laatste dagen dan ben ik weg bij Vodafone :)
Volgens mij sturen ze hun klanten random 'de brief'. Ze rekenen mensen zonder een internetabonnement dus ook mee voor het gemiddelde, dat is de enige logica die ik kan vinden achter het feit dat jij ook een brief hebt ontvangen.
daWeasel schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:01:
Ook ik meld me dan maar, gebruik al ruim 3 jaar Vodafone onbeperkt en al veel langer een abbo en krijg nu ook opeens een brief dat ik over de 800mb zou zitten. Nu geloof ik dat best, alleen waar kan ik dat precies zien? Verder heb ik nog nooit gethetered of iets dergelijks. En daarnaast heb ik nog nooit een melding gehad van Vodafone dat ik er overheen zou zitten. Toch leuk dat ze dit blijkbaar bij alle vaste klanten flikken.
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:30:
Valt me op dat hier zich al tig mensen melden die schijnbaar 800MB of meer hebben verbruikt. Jouw verklaring gaat hier dus niet op.
CyberFR schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:13:
Ook ik heb gisteren (16-09) de bovenstaande brief gekregen over het overschrijden van de FUP.
Ik heb een 2 jarig contract en deze loopt al vanaf april 2009.
Ik heb gelijk een klacht ingediend bij Consuwijzer en Vodafone en mijn voornemen
is om dit contract op te zeggen. Als ze me naaien moet het wel lekker zijn... en dit is niet fijn. ;)
Ik heb ook een klacht ingediend. Waarschijnlijk is dit het enige wat we als klanten op dit moment kunnen doen.
TMoose schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:27:
Het lijkt wel of er organisatorisch het een en ander gaande is bij VF. En niet alles verloopt zoals het hoort.

Met de bundel van 250MB kun je wel 10 minuten op de snelheid werken waarmee VF adverteert. De Onbezorgd internet FUP is gebaseerd op 80 MB, 3 minuutjes 3.6Mbps en je bent eroverheen. En dan beweren ze nog dat het bedoeld is voor een maand... :o |:(
Ik maakte zelf eerder ook al hetzelfde rekensommetje. Als je ziet dat een webpagina al snel een paar seconden bezig is met laden en een filmpje op YouTube minstens een paar MB is zit je gewoon binnen no-time aan die 80MB.
Armada. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:32:
Zou er uiteindelijk een oplossing komen of zijn we gewoon collectief genaaid?
Collectief genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:35:
Valt me op dat hier zich al tig mensen melden die schijnbaar 800MB of meer hebben verbruikt. Jouw verklaring gaat hier dus niet op.
Ik begreep er meer uit dat iedereen rond de 800 MB zit en nu een brief ontvangt.

Verder volg ik al een tijdje de discussie over mobiel internet op GoT en ik denk dat het overgrote deel iets te goedgelovig is. Jullie zitten allemaal steeds netjes 'gemiddelde gebruiken' keer 10 te vermenigvuldigen en uit te rekenen wat het gemiddelde wel niet moet zijn... Wie zegt dat er überhaupt een FUP is? Volgens mij hebben ze allang (ook bij andere providers) een standaard limiet gesteld waar mensen zich aan moeten houden en maakt het geen bal uit of we met ze allen nu meer gaan internetten om het gemiddelde omhoog te krijgen. Ik geloof niet dat er echt zo`n gemiddelde is. Maar dat is mijn nobele mening.

Edit: Bovendien zijn de internetabonnementen nu overal zo goedkoop (vodafone inbegrepen, Hi €2,50 pm), dat de prijs van een extra blox eigenlijk weer neerkomt op oude prijzen van een jaar terug. (Rond de 30 euro is in ieder geval wat ik altijd betaalde voor een abo met internet)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Bij Vodafone is er echt een FUP hoor. Voor nieuwe klanten sinds ik meen 6 sept. jl. is er een nieuwe met limiet. Ik zit bijv. nog op de FUP regeling en die is blijkbaar gebaseerd op 10x80MiB want 80MiB is volgens VF het gemiddelde gebruik.

Flauwekul dit allemaal. Een smartphone die draait op HSDPA of desnoods UMTS is echt flietsieflatsie door die 800 meg heen als je een beetje gebruik maakt van wat een smartphone kan. En je mag verwachten (redelijkheid) dat je met een smartphone en blox met naam "Onbezorgd Internet" ook daadwerkelijk onbezorgd gebruik kan maken van het geleverde goed, in dit geval een smartphone.

Het gaat nergens over, daarom moet VF gewoon even rectificeren en mij en ons met rust laten. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:46:
[...]

Ik begreep er meer uit dat iedereen rond de 800 MB zit en nu een brief ontvangt.

Verder volg ik al een tijdje de discussie over mobiel internet op GoT en ik denk dat het overgrote deel iets te goedgelovig is. Jullie zitten allemaal steeds netjes 'gemiddelde gebruiken' keer 10 te vermenigvuldigen en uit te rekenen wat het gemiddelde wel niet moet zijn... Wie zegt dat er überhaupt een FUP is? Volgens mij hebben ze allang (ook bij andere providers) een standaard limiet gesteld waar mensen zich aan moeten houden en maakt het geen bal uit of we met ze allen nu meer gaan internetten om het gemiddelde omhoog te krijgen. Ik geloof niet dat er echt zo`n gemiddelde is. Maar dat is mijn nobele mening.

Edit: Bovendien zijn de internetabonnementen nu overal zo goedkoop (vodafone inbegrepen, Hi €2,50 pm), dat de prijs van een extra blox eigenlijk weer neerkomt op oude prijzen van een jaar terug. (Rond de 30 euro is in ieder geval wat ik altijd betaalde voor een abo met internet)
Zoals je hebt kunnen lezen uit eerdere posts in dit topic hebben mensen die onder de 800MB zijn gebleven, mensen die geen internetbundel hebben en mensen die bezig zijn met een overstapprocedure ook deze brief ontvangen. Het is natuurlijk logisch dat er onder deze mensen ook een aantal zijn die wél meer dan 800MB per maand verbruiken.

Het enige wat op dit moment helpt is hier een klacht over Vodafone indienen: http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

[ Voor 4% gewijzigd door Japperrrr op 17-09-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Ah heerlijk toch die censuur op hun eigen vodafone forum :') werd iets gevraagd over hoeveel youtube HQ je kan streaming met de FUP, dus ik reageer van sindskort is dit nog maar 800MB dus veel HQ stream zit er helaas niet meer in.

Zie ik net tot mijn verbazing een email bericht met de mededeling dat mijn post verwijderd is omdat hij offtopic zou zijn :X

Hierop weer mijn reactie;
Beste Koen,

Ik vond de post toch wel on-topic aangezien het om FUP/Streaming ging, en vind het ook wel verdacht veel op censuur lijken dat mijn post wordt verwijderd, tenslotte is het wel de waarheid.

Maar gelukkig ben ik niet de enige die deze zelfde klacht delen, en zijn een aantal mensen al in contact met radar,cosumentenbond etc. dus het verwijderen van mijn post is meer een druppel op de al gloeiende plaat.

Met vriendelijke groet,

David Regeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierzo weer een gedupeerde die 01-07-2010 een 2 jaarig contract heeft aangegaan 200 bel sms + internet FUP .
Kreeg gisteren een brief dat ik ruim boven de 800 MB datalimet zit en dat terwijl ik zeker de laatste 2 maanden het meest internet via WiFi .
Heb ook net gebeld met Vodafone 1201 en deze medewerker zij dat ik maar 80 MB per maand mocht gaan verbruiken en mijn FUP niet meer geldig is .
Als mijn dataverbruik zo doorgaat dan knijpen ze mijn snelheid terug zodat ik niet meer kan streamen en dan is internet op mijn HTC Desire ( Vodafone ) gewoonweg klote geworden .
Ik neem aan dat er heel veel gedupeerde zijn die met een 2 jarig contract van bijvoorbeeld €35,00 per maand gewoonweg behandeld worden als een stuk vuilafval .
Dit kan toch niet zo door blijven gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:28:
Dit kan toch niet zo door blijven gaan .
Inderdaad... Klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 09:39
Ouch, net een brief geopend waar in staat dat ik afgelopen 2 maanden boven de 800MB zat(de FUP).

Ik geef ze geen ongelijk, ik had in mijn nieuwe huis geen internet en heb dus flink getetherd. Deel het ff mede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:28:

Heb ook net gebeld met Vodafone 1201 en deze medewerker zij dat ik maar 80 MB per maand mocht gaan verbruiken en mijn FUP niet meer geldig is .
huh, volgens mij is dat iets waar niet voor getekend is......dus eenzijdige verandering van de voorwaarden.....
ze zijn snel :P is alweer verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 17-09-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hier een foto van mijn brief voor degenen die niet weten waar het over gaat: Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/r85cif.jpg

Ik zeg pure oplichterij. Wat vinden jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 17-09-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Ik vind dit grenzen aan oplichting maar laten we ze even wat tijd geven bij zinnen te komen.

De FUP is er naar mijn weten al een tijdje. Ik heb in ik meen ergens oktober 2009 verlengd voor 2 jaar en toen was de FUP er al met vermelding van '10x het gemiddeld gebruik'. Maar we gaan nu nat op het feit dat VF zegt dat het gemiddelde maar 80MiB is. En dat ze dat berekenen over alle klanten. Alle klanten kúnnen het Mobiel Internet gebruiken maar wie doen het vooral: smartphonegebruikers. Dus wij moeten met onze onbezorgde Blox nu bezorgd worden? Dacht het even niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Nou.. mijn abbo dus ook contractsdatum 5 september, en wow wist niet dat mijn topic zo gegroeid was :o

Heb JUIST hierom voortijdig abbo aangevraagd, zodat ik rustig mijn normale verbruik van 500-700mb per maand zou kunnen hebben, maar ook af en toe probleemloos eens een maandje 1,5-2GB zou kunnen verstoken. Heb ook 'duidelijk' gevraagd hoe het zit met dat mijn abbo pas 13e geporteerd zou worden met de woorden. Oh, mijn nummer word pas 13 september actief, hoe zit dat met contractsdatum en > en toen werd ik al afgekapt met Ja u blijft onder de FUP vallen omdat het contract voor de 6e is aangevraagd? Dit was voor mij een geruststelling, maar achteraf gezien had ik toch t-mobile weer het voordeel van de twijfel moeten geven met hun 2 jaar gratis internet VS de 'investeringen in het netwerk' tenslotte altijd wel tevreden geweest TOT het probleem van geen 3G meer naar boven kwam.

Ik heb overigens een verschrikkelijk bereik met Vodafone, krijg -95 tot -105 dBm op mijn Desire, terwijl mijn Hero op Telfort op de -60 zit. Dit is thuis zo, en ook 'bij de bioscoop' (checkte daar toevallig) verder nog even testen hier en daar en met verschillende toestellen/radio's

Heb nu al regelmatig dropped calls thuis (Rotterdam)

Daarnaast heb ik een directsales genomen en kan ik blijkbaar de dubbel sms niet aanzetten, zal hierover nog klagen want dat is NERGENS vermeld, en zelfs als ik mijn account inlog en naar de blox pagina ga en onderin de pagina op het kopje 'welke sms blox kan ik activeren' staat de dubbel sms blox erbij, alleen niet bij de daadwerkelijke aanzet knopjes.

Ze kunnen er van op aan dat als ik terug word gezet naar 128kbit die 24/7 ook in gebruik zal zijn (40GB per maand, om het gemiddelde omhoog te halen). Dat word nog eens leuk. En dan heb ik nog wel speciaal 620 minuten genomen waar ik maar 200ish van gebruik om ook de VOIP bundel te kunnen activeren voor 5 euro extra per maand zodat ik kan fring videobellen.

[ Voor 21% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-09-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

TheRitz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:14:
Ik vind dit grenzen aan oplichting maar laten we ze even wat tijd geven bij zinnen te komen.

De FUP is er naar mijn weten al een tijdje. Ik heb in ik meen ergens oktober 2009 verlengd voor 2 jaar en toen was de FUP er al met vermelding van '10x het gemiddeld gebruik'. Maar we gaan nu nat op het feit dat VF zegt dat het gemiddelde maar 80MiB is. En dat ze dat berekenen over alle klanten. Alle klanten kúnnen het Mobiel Internet gebruiken maar wie doen het vooral: smartphonegebruikers. Dus wij moeten met onze onbezorgde Blox nu bezorgd worden? Dacht het even niet!
Inderdaad het is over alle klanten die een internet abo hebben (+web of Blox) Of alle klanten, maar dan ook de data only abo's (laptop abo) meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:14:
Daarnaast heb ik een directsales genomen en kan ik blijkbaar de dubbel sms niet aanzetten, zal hierover nog klagen want dat is NERGENS vermeld, en zelfs als ik mijn account inlog en naar de blox pagina ga en onderin de pagina op het kopje 'welke sms blox kan ik activeren' staat de dubbel sms blox erbij, alleen niet bij de daadwerkelijke aanzet knopjes.
Je kan die ook niet aanzetten, dat staat vermeld in de FAQ op de directsales pagina:
(bij Sim Only abonnementen is de Voordeel SMS/MMS Blox helaas niet af te sluiten)
Letop: De Voordeel SMS/MMS Blox is NIET af te sluiten bij een Sim Only abonnement
Kreeg vandaag eindelijk een mailtje, maar ja "Uw provider geeft aan dat uw simkaartnummer niet correct is". The hell it isn't! Het is nu bijna een maand geleden dat ik mijn bestelling heb geplaatst, gaat lekker zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 17-09-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:37:
Ik geef ze geen ongelijk, ik had in mijn nieuwe huis geen internet en heb dus flink getetherd. Deel het ff mede.
Trap er alsjeblieft niet in. Ook mensen die maar 20 MB verbrassen krijgen die brief. Zelfs mensen die helemaal geen internet gebruiken via hun vodafone abo krijgen de brief.

Volgens mij kan het netwerk het allemaal makkelijk aan, net als bij t-mobile, maar valt de rekening voor de upstream- en transit-providers heel zwaar tegen. Ze hadden even niet gedacht dat mensen zo massaal hun smart-phone zouden gaan gebruiken, voor streaming en tethering, ondanks dat ze met het zorgeloos en onbeperkt internet hadden zitten adverteren dat het een lieve lust was. Ze hadden een overboeking geschat van 50:1, terwijl wij natuurlijk gewoon 10:1 gebruiken. Vodafone kent de nederlandse markt niet echt. Een land waar het vaker regent en minder zomers is verbruikt meer data, dat hadden ze even kunnen beseffen vóórdat ze aanbiedingen deden die ze niet waar konden maken.

Ik zie niet waarom wij nu allemaal ineens onze gewoontes aan moeten passen, terwijl Vodafone hier de fout in is gegaan. Zorgeloos en onbeperkt is zorgeloos en onbeperkt. Die FUP wordt langzamerhand gewoon een soort handige kapstok om te doen alsof mensen teveel gebruiken.

Ook ik zal een klacht indienen en pieker er niet over om ineens te gaan stressen met mijn HTC Desire. Als ze mijn snelheid omlaag zetten beschouw ik dat als contractbreuk en zeg ik per direct op en storneer iedere betaling die ze alsnog proberen te innen.
Pagina: 1 ... 4 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!