Aangezien het topic waarop ik wilde reageren tijdens het tikken is verwijdert (ja het is ook wel een verhaaltje) plaats ik 'm hier. Ik geef even een korte toelichting omdat ik niet m'n verhaal weer ga aanpassen
Ik lees zojuist een brief van vodafone dat ik mij niet aan de FUP heb gehouden door het limiet van 10xgemiddelde te overschrijden. Dat roept vragen bij mij op, zie hieronder.
Ik heb deze brief ook gehad en ben eerlijk gezegd behoorlijk verbaast. Ook ik heb nog niet met de klantenservice gebeld maar dat is puur omdat ik het trauma dat ik vorige keer heb opgelopen bij het bellen met de klantenservice nog niet heb verwerkt.
Ik gebruik mijn telefoon (Nexus One) nooit voor tethering, maak haast geen gebruik van streaming media en weet eigenlijk ook niet waar mijn - schijnbaar niet normaal hoge - verbruik vandaan komt. Het internet word vooral gebruikt door apps die gegevens ophalen en versturen (zoals email, twitter, weerbericht, nieuws, ...).
Ervan uitgaand dat dat toch wel de hoofdreden is om internet bij je telefoon abonnement te nemen begrijp ik niet dat ik de Fair Use Policy overtreed. Zijn er dan zóveel mensen die het internet niet gebruiken waardoor het gemiddelde lager is dan de traffic van een normaal-gebruiker?
Ik weet niet precies wat ik van het gemiddelde van 80MB moet vinden, ik kan niet zo goed aanvoelen hoeveel al dat mobiel ge-internet in MB's is. Maar wat ik wel weet is dat er nu al normale gebruikers op hun vingers worden getikt (volgens twitter een hoop mensen). En omdát dat gebeurt gaan die gebruikers, logischerwijs, minder gebruiken, waardoor volgens mijn logica het gemiddelde nog lager word. Dus over een paar maanden kan ik ondanks minder verbruik weer een brief verwachten?
In de twee maanden dat ik nu een contract heb met vodafone is dit ook al de tweede reden voor mij om niet bij vodafone te blijven. Ze hebben per automatisch incasso 6x meer geld afgeschreven dan ik ze verschuldigd was. Wat je dan doet is logischerwijs contact opnemen met vodafone. Dat heb ik gedaan (zie trauma eerste alinea) en ik leg de situatie uit, vrijwel direct krijg ik antwoord; dat het probleem hóógstwaarschijnlijk bij mij lag en ik wel fout zal hebben gekeken. Na drie kwartier lang aandringen werd er dan eindelijk toegegeven dat het probleem wel eens bij vodafone zou kunnen liggen. Ik was blij, eindelijk opgelost.. maar nee, het ging naar een andere afdeling die het zou gaan onderzoeken. Wat me dan toch weer verbaasde was dat 'die afdeling' redelijk snel met een oplossing kwam, alleen de oplossing zelf... Ze houden MIJN geld nu dus lekker binnen vodafone en sturen geen rekeningen meer totdat mijn geld dat nu bij vodafone ligt op is. Ik heb niet voor niks een abonnement waarvoor ik maandelijks betaal.
Nu ben ik eigenlijk veel te veel aan het afdrijven van het eigenlijke probleem met de FUP. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat veel bedrijven financieel niet de beste tijden beleven op het moment. Daarom zou er kritischer gekeken moeten worden naar dit soort acties.
Mij in ieder geval niet meer gezien bij vodafone

, nu twee maanden en 2 serieuze problemen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de andere 10 problemen die ik nog moet gaan doorstaan op m'n over 10 maanden aflopende contract.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!