Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:22:
[...]

Trap er alsjeblieft niet in. Ook mensen die maar 20 MB verbrassen krijgen die brief. Zelfs mensen die helemaal geen internet gebruiken via hun vodafone abo krijgen de brief.

Volgens mij kan het netwerk het allemaal makkelijk aan, net als bij t-mobile, maar valt de rekening voor de upstream- en transit-providers heel zwaar tegen. Ze hadden even niet gedacht dat mensen zo massaal hun smart-phone zouden gaan gebruiken, voor streaming en tethering, ondanks dat ze met het zorgeloos en onbeperkt internet hadden zitten adverteren dat het een lieve lust was. Ze hadden een overboeking geschat van 50:1, terwijl wij natuurlijk gewoon 10:1 gebruiken. Vodafone kent de nederlandse markt niet echt. Een land waar het vaker regent en minder zomers is verbruikt meer data, dat hadden ze even kunnen beseffen vóórdat ze aanbiedingen deden die ze niet waar konden maken.

Ik zie niet waarom wij nu allemaal ineens onze gewoontes aan moeten passen, terwijl Vodafone hier de fout in is gegaan. Zorgeloos en onbeperkt is zorgeloos en onbeperkt. Die FUP wordt langzamerhand gewoon een soort handige kapstok om te doen alsof mensen teveel gebruiken.

Ook ik zal een klacht indienen en pieker er niet over om ineens te gaan stressen met mijn HTC Desire. Als ze mijn snelheid omlaag zetten beschouw ik dat als contractbreuk en zeg ik per direct op en storneer iedere betaling die ze alsnog proberen te innen.
Klopt. Maar ik had dit bericht gepost zonder de hele discussie hierover te hebben gelezen. Nadat ik alles gelezen had heb ik alsnog een klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb de brief ook ontvangen en zojuist even gebld met de HD.

De vriendelijke jongen kon mij gerust stellen dat er niet gelijk heel veel gaat veranderen, maar dat ze sinds kort wel nauwlettender op FUP gaan controleren.

Ik zat deze maand al op een 850 MB en vorige maand op 3,5 GB, maar dit waren volgens hem nog geen schrikbarende cijfers.

Wel gaf hij het advies meer gebruik te maken van wifi punten indien mogelijk, en nog niet gelijk een extra bundel af te sluiten (was ik ook niet van plan).

Ik kijk het gewoon lekker even aan, en als mijn snelheid idd naar de 128 kb gaat, dan zie ik wel wat ik verder doe.

Het is overigens wel mogelijk de extra bundel met een oud abbo af te sluiten. HD medewerker gaf aan dat dit idd nog niet eenvoudig via i-net te regelen is en dat de opmerking in de brief over inzage data verbruik niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
TheRitz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:02:
Klopt. Die blox is niet beschikbaar voor 'oude voorwaarden klanten' maar voor nieuwe, met een datalimiet. De brief is opgesteld voor oude klanten met nieuwe voorwaarden in het achterhoofd. Dat gaat natuurlijk fout.
Volgens HD medewerker is die blox ook voor oude contractvoorwaarden mogelijk, maar nog niet zichtbaar tussen je blox op de vodafone pagina. Hij raadde trouwens wel af dit te doen en het even aan te zien. Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Dat lijkt allemaal wel mooi en aardig, maar wij hebben een contract met een FUP dus als ze ons dwingen een extra bundel te nemen plegen ze contractbreuk.

En die brief slaat gewoon nergens op.

[ Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 17-09-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Die FUP wordt langzamerhand gewoon een soort handige kapstok om te doen alsof mensen teveel gebruiken.
My thoughts exactly. Geen harde cijfers (gestelde limieten) betekend dat je kan zeggen wat je wilt en niemand die het kan controleren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
TheRitz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:06:
Verder hoorde ik dat de snelheid niet naar 32 maar naar 128Kbps geknepen zou worden bij overschrijding en dan alleen voor de lopende periode. Een flink verschil want bij 128Kbps kun je nog wel streamen zij het op lagere kwaliteit.
Dat is de theoretische snelheid ja. Ik zit hier nu met de dataverbinding op m'n laptop ook op max. 128 Kbps, maar streamen is echt niet mogelijk zonder haperingen van een minuut of langer. Als ze knijpen, dan knijpen ze ook echt goed.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik daar niet over wil klagen. Bij m'n data-abo wist ik dat dit zou gaan gebeuren :) Maar op de mobiel is het een ander verhaal...

sverzijl schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:56:
[...]

Ik weet niet of ik het nog duidelijker uit kan leggen, maar : Omdat er in de brief letterlijk staat dat 1 vd oplossingen is de extra internet blox aan te schakelen. Aangezien deze blox inhoudt dat je pas hoeft bij te betalen als je meer dan 1GB gebruikt, betekent dit impliciet dat je als 'FUPer' tot 1GB mag gebruiken zonder te hoeven bij te betalen.
(moet Vodafone het echter wel mogelijk maken voor 'FUPers' om deze blox in te schakelen. Momenteel kan dat niet eens via MyVodafone)
Ik snap wel wat je bedoeld hoor :) Maar zeker nu blijkt dat je niet eens een BloX kan inschakelen als bestaande gebruiker, kan er imho niet gesproken worden van een impliciete limiet van 1 GB omdat die hele regeling blijkbaar niet voor ons geldt en we daardoor (zo lijkt het iig) vastzitten aan die 800 MB.

Zie ik dit dan verkeerd?

David Regeling schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:55:
[...]

Ik zie anders op de website staan dat ze verlagen tot 32kbps, hoe komt de HD erbij dat het dan toch 128kbps is ?
http://www.vodafone.nl/sh...-abonnementen/sku51290024

Onderaan:
"Downloadsnelheid buiten bundel: tot max 128 Kbps"

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Laatst online: 04-10 14:33

D33F

Tweelingtemmer

raar want hier staat weer:

Wat is/wordt de snelheid van internet op mijn mobiel?
Bij Vodafone profiteer je van een snelle internetverbinding van maximaal 3,6Mbps, afhankelijk van het type mobiele telefoon en de netwerkdekking. Als je heel veel data blijft verbruiken zal de snelheid teruggebracht worden naar 32kbps. Bij deze snelheid kun je bijvoorbeeld nog wel e-mailen of pingen, maar geen YouTube-video's meer bekijken.

http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/fup

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 10:25
Dat klopt maar volgens mij is dit deel bedoeld als je een internetabbonement hebt voor je pc. Voor mobiele telefonie is dit wat ik ook van de Vodafone kreeg te horen 32kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ah, oke, voor mobiel-mobiel is het dan blijkbaar toch 32 Kbps :)

Maar goed, kan je nagaan.. als 128 Kbps het al onmogelijk maakt om te streamen (of uberhaupt iets te downloaden), maak je borst dan maar alvast nat voor die 32 Kbps...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:57
David Regeling schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:52:
raar want hier staat weer:

Wat is/wordt de snelheid van internet op mijn mobiel?
Bij Vodafone profiteer je van een snelle internetverbinding van maximaal 3,6Mbps, afhankelijk van het type mobiele telefoon en de netwerkdekking. Als je heel veel data blijft verbruiken zal de snelheid teruggebracht worden naar 32kbps. Bij deze snelheid kun je bijvoorbeeld nog wel e-mailen of pingen, maar geen YouTube-video's meer bekijken.

http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/fup
Mooi als dat zo is stap ik gelijk van vodafone af dan maar minder bereik maar dit slaat nergens op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb over het netwerk van Vodafone regelmatig 3800kbit/s dus daarover valt voor mij zeker niet te klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Japperrrr op 17-09-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
Amdwarrior schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:03:
[...]

Mooi als dat zo is stap ik gelijk van vodafone af dan maar minder bereik maar dit slaat nergens op :/
T-Mobile zal binnenkort ook een datalimiet invoeren dus dan is er geen keus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
gravy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:19:
[...]

T-Mobile zal binnenkort ook een datalimiet invoeren dus dan is er geen keus meer.
Dan maar geen internet op me mobiel zo vaak gebruik het niet eens alleen is T mobiel minder streng ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Wat ik eerder al zei: eerst maar eens zien wat VF er van waar maakt.

Intussen heb ik nu wel op mijn Android foon het tooltje Auto Wifi Toggle geïnstalleerd. Dat zou in theorie wifi aan moeten zetten zodra ik in de buurt van een netwerk ben waar ik op kan. Als dat de batterij niet nóg sneller opvreet is het voor mij een blijvertje. Mats ik ze toch nog bij VF en voor mij maakt het niets uit. Maar ik blijf wel Spotify streamen in de auto op weg naar Baarle-Nassau, een rit van een uur. Daar heb ik het voor. En ook voor mij geldt dat knijpen opzeggen is. Die FUP was er al vorig jaar. De norm was toen ook al 10x het gemiddeld gebruik. Maar a) het gemiddeld gebruik is niet realistisch, archaïsch en niet relevant en toepasbaar op smartphones en b) de sanctie stond niet in de FUP die ik inzag toen ik het contract afsloot. Dus nu een sanctie opleggen betekend m.i. ook contractbreuk want Vodafone levert niet meer waar ik voor betaal (wanprestatie dus).

Zucht puf steun... oh ja, ik zou afwachten.... <zit op handen en ziet het aan>

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 18:36
Ik heb nog nooit die 32Kbits gezien toen ik mijn abonnement afsloot. Vodafone kan dit nooit bepalen/veranderen na het tekenen van het contract.

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

jongerenchaos schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:34:
Ik heb nog nooit die 32Kbits gezien toen ik mijn abonnement afsloot. Vodafone kan dit nooit bepalen/veranderen na het tekenen van het contract.
Idd ik heb dit dus ook nergens terug kunnen vinden in het contract, ook niet in de kleine letters.
Mochten ze dit echt gaan doorvoeren dan hebben wij zeker het recht om ons abbo te mogen opzeggen want voor deze onzin hebben we dus echt niet getekend

Verwijderd

Het is toch belachelijk dat je voor een bedrag van €9,50 per maand betaald voor internet op je mobiel en dan komt Vodafone ineens met zogenaamde voorwaarden dat je Vodafone Internet maar heel erg beperkt kunt gaan gebruiken zoniet dan knijpen we de snelheid flink terug .
Ik voel mij zeker belazerd / opgelicht enz.....
We kunnen alleen hier maar op dit topic onze frustaties kwijt zodat je een overzicht hebt wie er allemaal gedupeerd zijn .
Grote bedrijfen zoals Vodafone die alsmaar groter worden hebben geen medelijden met ons en er is maar een ding wat telt , Vodafone moet nog meer winst maken en wij moeten gaan bezuinigen .

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
gravy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:19:
Niet in Nederland volgens Henny.
En daar waar T-Mobile wel een limiet (bijvoorbeeld 5 GB in Canada) hanteert, worden boven die limiet géén extra kosten in rekening gebracht. In plaats daarvan 'slechts' beperking in bandbreedte.

Maar nu weer over Vodafone:
Hebben degenen die (via Consuwijzer) een signaal hebben afgegeven bij Opta of zich bij Kassa en/of Radar hebben gemeld al een reactie terug ontvangen?

[ Voor 8% gewijzigd door nobleone op 18-09-2010 16:50 ]

• Japperrrr
Ik nog niet, maar volgens mij duurt dat altijd wat langer bij dit soort instanties. Ik hoop wel dat ze er iets aan gaan doen.

• Amdwarrior
nobleone schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:48:
[...]

Niet in Nederland volgens Henny.
En daar waar T-Mobile wel een limiet (bijvoorbeeld 5 GB in Canada) hanteert, worden boven die limiet géén extra kosten in rekening gebracht. In plaats daarvan 'slechts' beperking in bandbreedte.

Maar nu weer over Vodafone:
Hebben degenen die (via Consuwijzer) een signaal hebben afgegeven bij Opta of zich bij Kassa en/of Radar hebben gemeld al een reactie terug ontvangen?
5 gig vind ik best wel veel dus valt mee van t mobile 8)

Verwijderd

Ze moesten natuurlijk wel iets doen. Anders krijg je scheve gezichten bij klanten die een nieuw abo afsluiten of verlengen met harde limiet. En dus zetten ze de FUP op 800 mb, zodat Vodafone kan zeggen: ja maar, als je verlengt krijg je 1GB dus je gaat er ook nog op vooruit! Behalve dat je tegenwoordig 30 cent buiten de bundel betaalt, we alle gesprekken afrekenen per minuut afgerond naar boven, je je tegoed wel meeneemt maar LIFO en dat je 3ct per mb extra gaat betalen als je databundel op is. Maar we hebben wel het snelste internet!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, ik moet inderdaad ook toegeven dat T-Mobile nu steeds aantrekkelijker begint te worden... zeker nu ze die problemen op hun netwerk een beetje voorbij lijken te zijn (ik heb tot nu toe iig geen klachten meer gehoord van vrienden ed. die het gebruiken).

Dat zit wel Schnorr.

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:20:
Ze moesten natuurlijk wel iets doen. Anders krijg je scheve gezichten bij klanten die een nieuw abo afsluiten of verlengen met harde limiet. En dus zetten ze de FUP op 800 mb, zodat Vodafone kan zeggen: ja maar, als je verlengt krijg je 1GB dus je gaat er ook nog op vooruit! Behalve dat je tegenwoordig 30 cent buiten de bundel betaalt, we alle gesprekken afrekenen per minuut afgerond naar boven, je je tegoed wel meeneemt maar LIFO en dat je 3ct per mb extra gaat betalen als je databundel op is. Maar we hebben wel het snelste internet!
Wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb niets met die andere mensen te maken. Dat zij toevallig ook Vodafone hebben doet er niet toe. Min abonnement is simpelweg anders dan dat van de mensen die nu een nieuwe afsluiten of een bestaande verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

P.S. gemakkelijk je totaalverbruik aflezen van een VF factuur: (voor de linux gebruikers onder ons iig)

code:
1
2
pdftotext factuur.pdf factuur.txt
more factuur.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Net gebeld met vodafone,

Had een mevrouw aan de lijn die zei dat het abbonnement voor alle klanten gelijk was :F

Ook beweerde ze dat deze dat de 800 MB op basis van het gemiddelde gebruik was. dat het aanbieden van blox om data tegoed in te kopen en het afknijpen van de internet verbinding in mijn contract staat.

Volgens mij weet vodafone niet waar ze mee bezig is

Heb zelf het 'oude' abonnement

[ Voor 4% gewijzigd door Den the Man op 20-09-2010 10:26 ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
TMoose schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:20:
P.S. gemakkelijk je totaalverbruik aflezen van een VF factuur: (voor de linux gebruikers onder ons iig)

code:
1
2
more factuur.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'
Hoe moet ik dit doen in Linux? Ik heb op mijn laptop naast Windows 7 ook een versie van Ubuntu geïnstalleerd omdat die wat zuiniger is met de accu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Japperrrr schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:22:
[...]

Hoe moet ik dit doen in Linux? Ik heb op mijn laptop naast Windows 7 ook een versie van Ubuntu geïnstalleerd omdat die wat zuiniger is met de accu :P
1) factuur downloaden van de VF website,
2) shell openen (In ubuntu applications / accessories / terminal, anders bijv. ctrl-alt-F2)
3) Indien nog niet aanwezig pdftotext installeren (sudo aptitude install poppler-utils)
4) factuur onzetten naar txt (pdftotext <naam van gedowloadde factuur> <Gewenste naam output textbestand>
5) totaal uit textbestandhalen met het volgende commando:
code:
1
more <gekozen bestandsnaam> | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Hoe installeer ik een programma in Ubuntu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 03-10 20:06

martjah

Appel

Japperrrr schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:56:
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Japperrrr schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:56:
punt 3) intikken in je terminal (Het gedeelte tussen haakjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TMoose schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:20:

code:
1
2
Goed idee; facturen vanaf september 2009 van de vodafone site gehaald en zal eens kijken hoeveel dataverkeer er is geweest. Ik verwacht al vaak over die huidige FUP van 1Gb te zijn geweest maar nooit wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ja, Dat heb ik ook gedaan. Vanaf sept 2009 is mijn dataverbruik gestaag gestegen van een initiele 100MB in de eerste maand naar 4-500 mb per maand. Met een enkele uitschieter naar boven (youtube) en beneden (vakantie). Ik gebruik intensief email, en wat minder intensief facebook, twitter, etc.

Ik verwacht dan ook dat het dataverbruik van een android gebruiker zelden tot nooit onder de 80MB uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:21
Hier nog eentje met de beruchte brief. sinds juni vodafone met een galaxy s.
Jarenlang bij t-mobile met de iphone gezeten en door downloads uit de appstore gemiddeld op 3 gb/ maand, bij t-mobile nooit klachten over gehad.
Nu noem ik zorgeloos internet ook echt zorgeloos en niet dat er een fup van 800 mb gehanteerd wordt.
Dan raden ze je ook nog eens af om streaming radio en/of youtube te kijken op je smartphone.
Hoe smart is dat ding dan nog als ik hem onderweg amper kan gebruiken?
Ook leuk als je met google navigatie dus de kaarten niet meer op kan halen, kom je nooit op je bestemming aan en genereer je nog meer dataverkeer.
Ik ben het dan ook totaal niet eens met de brief van vodafone, daar in het contract wat ik getekend heb nergens staat dat internet geknepen zal worden bij een bepaald verbruik en over een fairuse staat er ook geen woord in

[ Voor 21% gewijzigd door krotwijk op 20-09-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Als ik het zo lees ligt er vandaag of morgen ook een brief bij mij op de mat. Wat is dit waardeloos zeg... Als ik inderdaad afgeknepen ga worden ga ik inderdaad maar eens kijken of ik mijn contract kan laten ontbinden. Uit principe wil ik dan gewoon al weg bij deze toko.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Heb daarnet naar de klantenservice een brief geschreven met daarin de melding dat als mijn snelheid geknepen gaat worden ik dit van hun kant zie als contractbreuk, daar er nergens in mijn contract een melding over fairuse internet staat en alleen maar het aantal belminuten en sms gemeld wordt.
Zorgeloos web is geen afknijpen van de verbinding, maar vooraf duidelijke communicatie van wat men mag verwachten.
Wordt vervolgd

Inmidels bij vara kassa dit ook maar gemeld bij de redactie.

[ Voor 6% gewijzigd door krotwijk op 20-09-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:04

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

ik zie op mijn fakturen veel live.vodafone.com en high.vodafone.com.
Tevens zijn aantal tijden exact het zelfde! Wie weet hoe dit kan?

Dan klopt in mijn geval de compleet MB's ook niet.
GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 11:16
Deze week ook de beruchte brief mogen ontvangen. Ook ik zal na 8 jaar als trouwe klant het liefst mijn contract per direct opzeggen. Indien dit niet kan dan heb ik nog 3-4 maand te gaan. Tja het zal ze wel niets doen dat wat individuen zijn/haar contract opzeggen. Misschien dat ze er over een aantal maanden op terug komen.

Heb de afgelopen jaren maandelijks toch wel €150 gemiddeld naar vodafone over moeten maken ivm buitenland bellen. Ze kunnen mij echt de boom in met die naaierij. Zorgeloos SMS was tenminste duidelijk(1000sms/maand). Zorgeloos internet totaal niet.

Wat voor snelheid gaan ze trouwens hanteren zodra je over die belachelijke 800mb heen gaat?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 10:25
krotwijk schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:18:
Heb daarnet naar de klantenservice een brief geschreven met daarin de melding dat als mijn snelheid geknepen gaat worden ik dit van hun kant zie als contractbreuk, daar er nergens in mijn contract een melding over fairuse internet staat en alleen maar het aantal belminuten en sms gemeld wordt.
Zorgeloos web is geen afknijpen van de verbinding, maar vooraf duidelijke communicatie van wat men mag verwachten.
Wordt vervolgd

Inmidels bij vara kassa dit ook maar gemeld bij de redactie.
Jij gaat nu soort van dreigen naar Vodafone... Ze hebben nog niet geknepen. Is dit niet een beetje voorbarig?

Vanmorgen zou mijn omzetting plaatsvinden naar Ben. Werd ik vanmorgen op mijn mobiel gebeld door Vodafone dat Ben mijn nummer wou overnemen maar ik onlangs een nieuw contract heb aangenomen van hun en dit niet zomaar kan. Ik heb ze nogmaals het hele verhaal uitgelegd (ook van dat ik geen internet op mijn mobiel heb en toch die brief heb gekregen). Na wat zoekwerk zag de Vodafone medewerkster de notities en alles was voormekaar. 10min later had ik geen verbinding meer met mijn telefoon en ik doe nu mijn simkaart van Ben erin (was ik vergeten mee te nemen) en deze werkt direct.

Leuk opvallend detail: Ik heb een HTC Wildfire (zonder internet abbo) en ik had met Vodafone in mijn omgeving als ik mijn hand/ vingers op diverse mannieren op/ om het toetsel deed zichtbaar mindere tot geen verbinding (al was dat tijdens een gesprek niet te merken) . Nu met Ben blijft mijn singaal maximaal tot ik echt heel veel moeite doe kwa afdekken etc. van de telefoon.

Cave_boy is weg bij Vodafone. Dit was niet vanwege de data-actie ofzo (heb immers geen internetbundel) maar vanwege de prijs en wat je ervoor krijgt.

@ Hierboven zoals inmiddels meermaals genoemd is de snelheid voor mobiele telefoons 32Kb/s en voor als je echt een internet abbonement hebt (draadloos) voor laptop/ pc dan is dit 128Kbps.

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 20-09-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Zit nu op Ubuntu, eens even proberen met dat stukje code. Weet iemand trouwens waarom de wat kleinere lettergroottes niet goed leesbaar zijn in Mozilla Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 05-10 11:16
Cave_Boy schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:43:
[...]

@ Hierboven zoals inmiddels meermaals genoemd is de snelheid voor mobiele telefoons 32Kb/s en voor als je echt een internet abbonement hebt (draadloos) voor laptop/ pc dan is dit 128Kbps.
Thanks heb niet dit topic met klaagzangen doorgespit.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Cave_Boy schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:43:
[...]

Jij gaat nu soort van dreigen naar Vodafone... Ze hebben nog niet geknepen. Is dit niet een beetje voorbarig?

Ze schrijven me toch dat ze gaan knijpen, lijkt me dan ook dat ze dat gaan doen.
Anders hebben ze nog valsheid in geschrifte gepleegd ook in de beruchte brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik ben nu bij stap 4. Stap 3 is volgens mij gelukt. Ik heb nu twee bestanden(augustus.pdf en september.pdf) op mijn bureaublad staan. Waar moet ik deze neerzetten om stap 4 uit te voeren? Nu krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
jasper@ubuntu:~$ pdftotext <augustus.pdf> <september.txt>
bash: syntaxfout nabij onverwacht symbool '<'

Krijg nu dit:
code:
1
2
jasper@ubuntu:~$ pdftotext augustus.pdf augustus.txt
Error: Couldn't open file 'augustus.pdf': No such file or directory.

[ Voor 18% gewijzigd door Japperrrr op 20-09-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sorry voor de toon, maar dit is echt heeeeeeel erg basic. De fout staat er letterlijk bij aangegeven: onverwacht symbool '<'. Vergelijk ook even je input met de reactie hierboven waarin werd uitgelegd hoe je het commando met succes kan uitvoeren.

En het lijkt me uiteraard de bedoeling dat je dat spul wel uitvoert in de directory waarin het bestand zich bevindt. Anders kan hij het niet vinden. Net zoals je in de winkel een pak hagelslag niet tussen de stellingen met groente zal vinden. Eerst even naar het juiste pad lopen dus!

[ Voor 36% gewijzigd door Stukfruit op 20-09-2010 18:14 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Stukfruit schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:12:
Sorry voor de toon, maar dit is echt heeeeeeel erg basic. De fout staat er letterlijk bij aangegeven: onverwacht symbool '<'. Vergelijk ook even je input met de reactie hierboven waarin werd uitgelegd hoe je het commando met succes kan uitvoeren.
Ik werk eigenlijk nooit met code maar zoals je kunt zien aan mijn edit begreep ik na een minuutje ook wel wat er fout ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Code? Daar doe je die paar commandootjes wel heel erg veel eer mee aan hoor :) Maar zie m'n extra opmerking in de edit voor een extra hint ;)

spoiler:
cd naam_van_directory

..of ervoor zorgen dat het bestand in je home-directory staat en daar het spul uitvoeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 20-09-2010 18:16 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Haha ik kan in de file explorer mijn bureaublad niet eens vinden, laat staat in de terminal O-)

jasper@ubuntu:~$ more september.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'
7769399 KB
Oepsie :P

Is het 100% zeker dat dit klopt? Geloof het bijna niet...

[ Voor 51% gewijzigd door Japperrrr op 20-09-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, wat doe je er allemaal mee? Met wat streamen van muziek zit je daar zo aan!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Stukfruit schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:35:
Tja, wat doe je er allemaal mee? Met wat streamen van muziek zit je daar zo aan!
Met vrienden een week naar Terschelling gaan en toch de regionale radiozender willen luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Japperrrr schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:18:
Haha ik kan in de file explorer mijn bureaublad niet eens vinden, laat staat in de terminal O-)

jasper@ubuntu:~$ more september.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'
7769399 KB
Oepsie :P

Is het 100% zeker dat dit klopt? Geloof het bijna niet...
Nou, heel slim is de code niet, Het eerste deel pakt alleen alle regels die "KB" bevatten. Dit zijn bij mij alleen de datasessies. Mocht jij door een andere naam / adres / etc. wat extra regels in die selectie krijgen dan is de uitkomst onvoorspelbaar. Door alleen more september.txt | grep "KB" uit te voeren kun je zien wat er geselecteerd is. Is dit juist, dan is het verbruik dat denk ik ook.

Mocht het niet goed gaan, dan kun je de data door het volgende commando:
more september.txt | grep "KB" > list.txt
in een apart bestandje zetten, wat je met een text editor kunt wijzigen tot het wel klopt. Daarna:
more list.txt | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }'
Succes iig.

[ Voor 15% gewijzigd door TMoose op 21-09-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 05-10 17:22
Nou, wat ik ook probeer, de uitkomst is altijd "0 KB".

Met more <maand.txt> | grep "KB" > list.txt krijg ik keurig een textfile met de gevraagde data:
code:
1
2
Volume/Duur 32,00 KB 47,00 KB 54,00 KB 3.964,00 KB 2.276,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 16,00 KB 10,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 4.674,00 KB 2.954,00 KB 1.394,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 8.639,00 KB 8.639,00 KB 109,00 KB 1.909,00 KB 3.293,00 KB
Volume/Duur 3.306,00 KB 5,00 KB 2.400,00 KB 2.368,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 15,00 KB 30,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 24,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 7.796,00 KB 7.796,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 86,00 KB 5.385,00 KB 1.563,00 KB 1.151,00 KB 2.633,00 KB 7.844,00 KB 5,00 KB 1.808,00 KB 3.510,00 KB 1.470,00 KB 5,00 KB 4.541,00 KB 4.532,00 KB 26,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 1.749,00 KB 1.749,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 5,00 KB 74,00 KB 17.424,00 KB

Enz.

Maar more list.txt | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }' levert altijd 0 KB op.

Ik heb wel een beetje Linuxkennis, maar met scripts heb ik vrij weinig ervaring.
Iemand enig idee wat er hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 17:53
Sander-B schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:17:
Maar more list.txt | tr -d '.' | awk '{ SUM += $1} END { print SUM" KB" }' levert altijd 0 KB op.

Ik heb wel een beetje Linuxkennis, maar met scripts heb ik vrij weinig ervaring.
Iemand enig idee wat er hier fout gaat?
Probeer het eens op deze manier.

code:
1
pdftotext -layout XXX.pdf YYY.txt

code:
1
more YYY.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $4} END { print SUM/1000" MB" }'

(XXX en YYY vervangen door de respectievelijke bestandsnamen)

[ Voor 44% gewijzigd door FlyingFreak op 21-09-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

De reden waarom het niet lukt is omdat de verschillende sessie bij jou op 1 regel staan. (iig in je [code] block)Bij mij staat alles onder elkaar na pdf2txt conversie. Daar is het commando dan ook op gebaseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door TMoose op 21-09-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
FlyingFreak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:50:
[...]

Probeer het eens op deze manier.

code:
1
pdftotext -layout XXX.pdf YYY.txt

code:
1
more YYY.txt | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $4} END { print SUM/1000" MB" }'

(XXX en YYY vervangen door de respectievelijke bestandsnamen)
Thanks, het is gelukt!

Mijn verbruik valt op zich wel mee... Vanaf augustus 2009 tot nu zit ik op een maandgemiddelde van 716MB, met als enige echte uitschieter juni 2010 met 3617MB. Over 4 jaar het WK voetbal toch maar met digitenne op de boot kijken ipv mobiel internet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 17:53
Ik zit in dezelfde periode gemiddeld op 2258 MB per maand. Kleine dingetjes tellen gewoon hard aan op een Android telefoon (mail, surfen, apps, streaming radio enz.) Ik beschouw mezelf nou niet als power-user maar als het gemiddelde 80 MB per maand is, ben ik wel heel extreem blijkbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door FlyingFreak op 21-09-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Nu is het wel zo dat ik pas sinds december een echte smartphone (Nokia N900) heb, deze is sinds een week vervangen voor een iPhone 4. Gelukkig pakken deze telefoons automatisch wifi waar mogelijk, maar met de iPhone zal het verbruik wel hoger liggen dan voorheen denk ik.

Maar even afwachten wat er gaat gebeuren. Als Vodafone me gaat knijpen ben ik meteen van dat contraft af doordat ze hun eigen voorwaarden schenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 19:37
Ik heb 1 jaar geleden bij Vodafone een abonnement van 2 jaar afgesloten met internet. Dan geld er toch geen datalimiet? Kunnen ze mijn abonnement alleen knijpen of ook afsluiten als het verbruik te groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 23:05
Ik heb een Super Sim Only abonnement voor mijn iPhone. De brief van Vodafone heb ik inmiddels ook gehad. Zelf zit ik op zo'n 4,5 gigabyte/maand.

Jammer is dat ik mijn contract nog niet heb kunnen vinden (net verhuisd). Ook al weet ik zeker dat ik het contract goed heb doorgenomen voordat ik het abonnement afsloot (heb juist Vodafone genomen voor het mobiele internet). Ik was namelijk zeker gevallen over een eventuele afknijping naar 32 kbit/s.

Als deze afknijping wordt gehanteerd, ik weet zeker dat ik boven de 800 mb / maand kom, dan zou ik mij wel op contractbreuk van hun kant willen beroepen. Dan moet ik wel snel beter gaan zoeken naar mijn contract, want zonder dit kan ik die breuk denk ik niet hard maken.. Tenzij iemand hier de voorwaarden van een Super Sim Only abonnement heeft?

Ik hoop dat iemand nog succes gaat hebben bij Radar/Kassa. Heeft het misschien zin wanneer iedereen dezelfde klacht indient (met een sjabloon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
.) Ik beschouw mezelf nou niet als power-user maar als het gemiddelde 80 MB per maand is, ben ik wel heel extreem blijkbaar.
Nee , maar Vodafone rekent die 80MiB gemiddelde uit over AL haar klanten. Dus ook mensen met een Nokia 6300 of Sony Ericsson T39m. Bij wijze van. Nogal wiedes dat het gemiddelde dan laag is.

Ik heb de brief ook liggen (must.... buy.... printer....:-)) en daarin eis ik vooral dat VF de FUP aanpast naar een gemiddelde gebaseerd op smartphone gebruik. Dat zal allicht richting 250MiB per maand gaan. Zit ik er met mijn 4 á 5GiB p/mnd nog ruim boven :-) maar dan valt het voor mij te regelen (tip: Y5 voor Android werkt leuk).

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

TheRitz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:59:
[...]

Nee , maar Vodafone rekent die 80MiB gemiddelde uit over AL haar klanten. Dus ook mensen met een Nokia 6300 of Sony Ericsson T39m. Bij wijze van. Nogal wiedes dat het gemiddelde dan laag is.
Over welke groep VF het gemiddelde berekent staat echter niet expliciet in de voorwaarden. Daar hebben ze het over alle gebruikers. In de context van de voorwaarden, die specifiek over data-abo/blox gaan, kan ik mij goed voorstellen dat een consument inn alle redelijkheid mag verwachten dat 'alle gebruikers' hier verwijst naar alle gebruikers van de dienst waarover de voorwaarden spreken. Ik ben dan ook benieuwd wat er gebeurt als er een rechter uitspraak moet doen over de betreffende voorwaarden. Maar voorlopig blijft VF vrolijk brieven sturen naar willekeurige gebruikers.... }:O

Verwijderd

Vandaag per mail antwoord ontvangen van Vodafone:

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u niet tevreden bent met onze nieuwe Fair Use Policy
Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de nieuwe limieten en de brief.
Momenteel ondervinden we problemen met het weergeven van het data tegoed op My Vodafone waardoor dit niet zichtbaar is.
De 800 MB Fair Use Policy is het gemiddelde van alle gebruikers die de Blox Zorgeloos Internet gebruiken.
Meer informatie over de FUP kunt u vinden op www.vodafone.nl/fup"

Dat was het dan...... wat een lachertje voor een standaardantwoord

Verwijderd

Dan is er toch alleen maar zeik aan de knikker als je 8 GB verstookt :?

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:02:
Vandaag per mail antwoord ontvangen van Vodafone:

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u niet tevreden bent met onze nieuwe Fair Use Policy
Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de nieuwe limieten en de brief.
..."
Dus Vodafone geeft toe dat er sprake is van een nieuwe policy, dus wijziging van de voorwaarden.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 15:31
Deze link geeft een 404, hoop dat jij slecht overtikt, anders is Vodafone wel heel triest bezig :|

Hello fellow humans

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

joint_me schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:14:
[...]

Deze link geeft een 404, hoop dat jij slecht overtikt, anders is Vodafone wel heel triest bezig :|
nope hij heeft het wel goed over getikt, want dit adres staat ook in de welbekende FUP overschrijdings brief

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Cyclonist schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:55:
[...]

Kom maar even terug als je afgekoeld bent :+
Bij deze, en zo blij als ik was toen ik abo bij vodabla afsloot vooooor de data limieten van 6 sept; dus nog lekker zorgeloos fup snel internetten enzo... zo veel koud zweet staat er nu op mn rug... vanaf 1 okt. gaat mijn nieuwe sim in, gaat mijn contract bij vodafone lopen en houd dus telfort voor mij op.... heb ik nu een super slechte deal gemaakt en ga ik mijn samsung galaxy s ding vol zorgen gebruiken?... of kan ik morgen nog naar de winkel lopen en de boel ontbinden... ? heb het ding al uit de doos gehaald en al 3 weken gebruikt ofzo... wifi enzo...

http://specs.tweak.to/12504

• Stukfruit
  • Niet online
joint_me schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:14:
[...]

Even het laatste aanhalingsteken (de %22) uit de link halen.

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Wie heeft een (windows) tootlje om de datacijfers uit de online factuur te halen en bij elkaar op te tellen? :+

@hierboven: ik heb aan 1GB per maand genoeg denk ik, dus ik ga gwn een VF 200 abo afsluiten met een desire HD. 25 euro p/m... ga ik nog op vooruit ook, want nu betaal ik 37-40 euro... :)

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:17:
Wie heeft een (windows) tootlje om de datacijfers uit de online factuur te halen en bij elkaar op te tellen? :+
Als het goed is zou je met MingW dezelfde scripts als hierboven uit moeten kunnen voeren :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 05:59

B2

wa' seggie?

Is het een idee om deze belachelijke praktijken van Vodafone aan te kaarten op sites als het trosradar forum?
De 800MB is misschien een aardig getal als je af en toe wat doet aan webbrowsen of mailen, maar het heet 'Zorgeloos Internet'. Dat zou in moeten houden dat ik net zoveel kan internetten op mijn smartphone als ik maar wil. Geen Zorgen dus. Dat is het nu niet.

Overigens bedacht ik mij dat die 800MB straks helemaal nergens op slaat als Apple Facetime over 3g activeerd voor de iPhone 4. Dan vliegen de MB's er volgens mij doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
B2 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:33:
Is het een idee om deze belachelijke praktijken van Vodafone aan te kaarten op sites als het trosradar forum?
De 800MB is misschien een aardig getal als je af en toe wat doet aan webbrowsen of mailen, maar het heet 'Zorgeloos Internet'. Dat zou in moeten houden dat ik net zoveel kan internetten op mijn smartphone als ik maar wil. Geen Zorgen dus. Dat is het nu niet.

Overigens bedacht ik mij dat die 800MB straks helemaal nergens op slaat als Apple Facetime over 3g activeerd voor de iPhone 4. Dan vliegen de MB's er volgens mij doorheen.
Sure! Begin een topic, ik weet zeker dat het al snel vol staat met reacties van mensen die dit topic op GoT volgen. Wie weet pikt Radar het dan op. Een soort petitie dus eigenlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:02:
""
De 800 MB Fair Use Policy is het gemiddelde van alle gebruikers die de Blox Zorgeloos Internet gebruiken.
""
Had iemand hier niet eerder antwoord gekregen van de helpdesk dat het gemiddelde over alle klanten werd berekend, en niet alleen over diegene met een Blox Zorgeloos Internet abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Ja, dat was ik! Ik heb een tijdje terug met de helpdesk van VF gesproken met de expliciete vraag of het klopt dat het gemiddelde van 80MiB berekend werd over alle VF gebruikers. Het leek me namelijk zo laag. Dit werd bevestigd. Daarom heb ik dan ook een brief naar VF gestuurd waarin ik 'eis' dat ze de FUP gaan aanpassen naar een 10x gemiddeld data gebruik wat representatief is voor smartphonegebruikers. Dit heb ik gedaan omdat uit diverse onderzoeken is gebleken dat het datagebruik op iPhones & Android toestellen gemiddeld al gauw 250MiB is. Daarmee zou de FUP van VF op 10x250MiB is grofweg 2.5GiB. Een stúk realistischer en dus Fairder voor de klanten van VF die nog onder de oude FUP regeling vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Als de informatie die jij hebt gekregen van de helpdesk klopt, dan betekent dat dus dat de brief die Herbe089 gekregen heeft niet klopt. Klopt de brief wel, dan klopt de info die je van de heldesk hebt gekregen weer niet.

Lekker zooitje daar bij VF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roxors schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:31:
Als de informatie die jij hebt gekregen van de helpdesk klopt, dan betekent dat dus dat de brief die Herbe089 gekregen heeft niet klopt. Klopt de brief wel, dan klopt de info die je van de heldesk hebt gekregen weer niet.

Lekker zooitje daar bij VF!
Inderdaad, daarom heb ik de letterlijke tekst uit de mail gekopieerd. Ze weten zelf niet waar ze mee bezig zijn.
Gaat ondertussen gewoon door met "normaal" gebruik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb geen brief gehad betekend dat dat ik de harde limiet van 1GB heb? (ik heb mijn abo eind augustus verlengd (voor de nieuwe 1GB limiet) maar het toestel pas na het ingaan van de nieuwe limiet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Het is gewoon een zootje. Zover waren we al met z'n allen. Nu Vodafone nog! Ik hoop alleen niet dat VF mij nog meer gaat lastig vallen door daadwerkelijk te knijpen want dan hebben ze ruzie!

We hebben nu dus een helpdesk medewerker die tegen mij zegt dat 80MiB het gemiddelde gebruik per gebruiker is gezien over alle gebruikers. En we hebben een mailtje/brief waarin gezegd wordt dat 800MiB het gemiddeld gebruik is van de Blox Zorgeloos Internet gebruikers.

Dus het is lekker vaag. Ik ga ook gewoon door met gebruiken. Thuis schakel ik nu Wifi in, ik hoef daar niet persé 3G te gebruiken. Maar onderweg en op de zaak ga ik gewoon Spotify gebruiken, net als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wie durft het aan om ze in een brief terug aan te raden dat hun FUP-policy beter hernoemd kan worden naar FUD-policy? 8)

Enne, is het nu 800MiB? Of 800MB? Of 800Mb? Want als VF het eerste bedoelde, dan mogen we eigenlijk 839MB gebruiken, maar als ze het andersom maar eigenlijk toch in mebibytes bedoelen, dan is het 763MB, wat nog een stuk erger is...

Volgens mij worden die helpdeskmiepen stapelgek als we over dit soort dingen gaan bellen :')

Volgens de voorwaarden kunnen ze je trouwens ook geheel afsluiten bij overtreding van de FUDP-policy, dus dat kan nog leuk gaan worden.

Dat zit wel Schnorr.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beetje laat maar goed...
[...]

Trap er alsjeblieft niet in. Ook mensen die maar 20 MB verbrassen krijgen die brief. Zelfs mensen die helemaal geen internet gebruiken via hun vodafone abo krijgen de brief.
Geen brief gezien, en volgens m'n telefoon doe ik gemiddeld een 450MiB/maand sinds eind januari dit jaar. (3.6GiB gedeeld door 8 maanden.)

Mischien ben ik abonnee met nóg oudere voorwaarden en is die brief naar mensen met een ouder model bel+sms+web gestuurd? Ik heb nog een oude-stijl SIM-Only met Zorgeloos Mobiel Internet BloX.

Edit:

Euh, ik heb even over dezelfde periode aan de hand van de facturen nagerekend wat Vodafone's systemen er van denken. Toegegeven ik heb hierboven de 350MiB (over die periode) upload niet meegerekend maar zij maken 't wel erg bont: 6351250KiB. Omgerekend 6.05GiB, met een maximum van 1.2GiB per maand.

Overigens heb ik 't eerder genoemde scriptje iets aan moeten passen om dat te berekenen:
code:
1
2
for i in *.pdf; do pdftotext -layout $i; done
for i in *.txt; do echo -n $i ": "; cat $i | grep "KB" | tr -d '.' | awk '{ SUM += $4} END { print SUM" KB" }'; done | awk '{ SUM += $3; print $1 " " $3 " KB"} END { print "Total: " SUM " KB" }'

Origineel verneukte pfdtotext compleet de layout waardoor allerlei dingen samen op een regel kwamen te staan, en telde awk de verkeerde rij op. Namelijk de datum, en dat gaat hard :P

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 25-09-2010 01:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Heb eergisteren gebeld met Vodafone 1201 en deze medewerker zij dat ik de laatste week voor 60 MB heb geinternet terwijl mij Anroid applicatie NetSentry 10 MB aangeeft .
Vodafone medewerker zij dat deze telefoon applicatie,s niet nauwkeurig zijn .
Ik heb deze week erg weinig gebruik gemaak van mijn Vodafone Internet en thuis via WiFi veel meer .
Het dataverbruik gaat dan ook veel vlotter dan ik dacht en ben je zo snel over je datalimit heen .
Ik heb mijn klacht gemeld aan ConsuWijzer.nl .
Jammer dat je het internet verbruik dan niet kunt controlleren .
Ik betaal €9,50 voor Blox Internet sinds 01-07-2010 contract 2 jaar .
Bij Vodafone komt het neer dat je wel mag internetten maar geen gebruik mag maken van streaming ( Youtube ) of ander hoog verbruik .
Dit Forum loopt trouwens aardig vol met ontevreden Vodafoneklanten .

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:55:
Vodafone medewerker zij dat deze telefoon applicatie,s niet nauwkeurig zijn .
In tegendeel, die zijn exact nauwkeurig terwijl Vodafone (en alle andere telco's overigens ook) afronden omhoog.

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:26:
[...]

In tegendeel, die zijn exact nauwkeurig terwijl Vodafone (en alle andere telco's overigens ook) afronden omhoog.
Hoo, dit verklaart ook het absurd hoge verbruik wat ik van VF op kreeg toen ik de helpdesk belde. Wat een boevenbende.........

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien zien ze daar bij de helldesk van VF alles voluit geschreven? Dus 1,000,000 bytes ipv zoveel GB?

Dan kan ik het me nog voorstellen dat ze zo misgokken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Volgens mij telt Vodafone datagebruik dubbel. Dit is een fragment van mijn laatste rekening:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
live.vodafone.offnet       393.266,00  KB 31.08.2010 15:55:11
live.vodafone.onnet              9,00  KB 31.08.2010 16:10:11
high.vodafone.com            4.978,00  KB 31.08.2010 16:10:11
high.vodafone.com           10.068,00  KB 31.08.2010 16:25:11
high.vodafone.com            7.374,00  KB 31.08.2010 16:55:11
high.vodafone.com            2.922,00  KB 31.08.2010 17:10:11
high.vodafone.com            3.691,00  KB 31.08.2010 17:23:02
high.vodafone.com            1.542,00  KB 31.08.2010 17:38:02
live.vodafone.onnet              3,00  KB 31.08.2010 17:53:02
high.vodafone.com            5.461,00  KB 31.08.2010 17:53:02
high.vodafone.com           91.307,00  KB 31.08.2010 18:08:02
high.vodafone.com           73.074,00  KB 31.08.2010 18:23:02
high.vodafone.com          108.430,00  KB 31.08.2010 18:38:02
high.vodafone.com           55.096,00  KB 31.08.2010 18:53:02
high.vodafone.com            4.105,00  KB 31.08.2010 19:36:00
high.vodafone.com            5.635,00  KB 31.08.2010 19:51:00
high.vodafone.com            4.121,00  KB 31.08.2010 20:06:00
high.vodafone.com           10.632,00  KB 31.08.2010 20:21:00
high.vodafone.com            2.969,00  KB 31.08.2010 20:36:00
live.vodafone.offnet           237,00  KB 31.08.2010 21:16:46
Als eerste opmerking: dit is niet mijn normale gebruik. Dit was geëxperimenteer met het kijken van streaming video etc via Vodafone.

De specificatie op de eerste regel van circa 393 MB is ongeveer de optelsom van alle getallen op de regels 2 t/m 20 (circa 392). Dit lijkt mij gewoon een dubbeltelling, ook gezien de merkwaardige tijdstippen (achtereenvolgende "sessies" beginnen op dezelfde seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
haribold schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:28:
Volgens mij telt Vodafone datagebruik dubbel. Dit is een fragment van mijn laatste rekening:

[knip]

Als eerste opmerking: dit is niet mijn normale gebruik. Dit was geëxperimenteer met het kijken van streaming video etc via Vodafone.

De specificatie op de eerste regel van circa 393 MB is ongeveer de optelsom van alle getallen op de regels 2 t/m 20 (circa 392). Dit lijkt mij gewoon een dubbeltelling, ook gezien de merkwaardige tijdstippen (achtereenvolgende "sessies" beginnen op dezelfde seconde).
Oei, als dat echt zo is dan is Vodafone wel heel fout bezig. Voor de mensen met een "ouderwets" FUP abonnement, maar helemaal voor klanten met een harde datalimiet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

haribold schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:28:
Op bladzijde 18 (20 sept) heb ik dit ook al gemeld. Vodafone zijn dieven!
Volgens mijn onderzoek, is HIGH.vodafone.com dat je telefoon op 3G is gegaan (Dus snel downloaden).
Alles wordt dan wel dubbel berekend!

GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gertitombo schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:47:
[...]

Op bladzijde 18 (20 sept) heb ik dit ook al gemeld. Vodafone zijn dieven!
Volgens mijn onderzoek, is HIGH.vodafone.com dat je telefoon op 3G is gegaan (Dus snel downloaden).
Alles wordt dan wel dubbel berekend!

GT
Dat is alvast niet zo. Ik heb op een van mijn facturen een 28MB onder 'live.vodafone.offnet' staan. No fucking way dat ik 28MB via GPRS heb binnengetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
- high.vodafone.com is denk ik HSDPA
- live.vodafone.offnet is dan een soort sessie buiten de Vodafone content, het normale internet dus, waarbinnen meerdere HSDPA-deelsessies (van exact een kwartier elk?) kunnen plaatsvinden ??
- live.vodafone.onnet is binnen Vodafone, een soort Vodafone Live ofzo? Maar wat mijn telefoon daar dan concreet te zoeken heeft, weet ik ook niet. Een soort inlogprocedure??
- high.vodafone.com is dus een dubbeltelling van verkeer binnen live.vodafone.offnet: al het verkeer over HSDPA loopt via high.vodafone.com, al het verkeer via 3G zonder HSDPA of GPRS wordt niet apart vermeld ??

[ Voor 4% gewijzigd door haribold op 26-09-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

CyBeR schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:00:
[...]

Dat is alvast niet zo. Ik heb op een van mijn facturen een 28MB onder 'live.vodafone.offnet' staan. No fucking way dat ik 28MB via GPRS heb binnengetrokken.
Heel wazig allemaal. Hopelijk kan vodafone web relations dit aan ons vertellen (Als deze er is).

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gertitombo schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:51:
[...]

Heel wazig allemaal. Hopelijk kan vodafone web relations dit aan ons vertellen (Als deze er is).
Die hobbelt hier wel rond, maar is sinds deze maatregel erg afwezig :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Cyberpope schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:01:
[...]

Die hobbelt hier wel rond, maar is sinds deze maatregel erg afwezig :)
Hallo VF Web relations,

Kunnen jullie ons helpen met de data berekeningen op ons facturen?
GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mischien moet iemand even op twitter schreeuwen. Ik las dat ze daar snel op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kwam deze site tegen:
Bekijk uw rekening goed
Aan de hand van uw oude rekeningen kunt u zelf nagaan per wanneer er bij u wordt afgerond per minuut in plaats van per seconde. U kunt dat natuurlijk ook aan uw provider vragen. Informeer dan meteen of dat komt omdat er toen iets veranderd is aan uw abonnement, bijvoorbeeld een sms-verdubbelaar of een verhoging of verlaging van het aantal belminuten. De provider zal die wijziging beschouwd hebben als een nieuw contract waar nieuwe voorwaarden voor gelden, maar ze hadden u toen actief op de hoogte moeten stellen dat er op een andere wijze zou worden afgerekend. Bij het afsluiten van een nieuw abonnement, moet de provider of de winkel waar u het abonnement heeft afgesloten u natuurlijk ook conform de Telecomwet hebben ingelicht.
Dat dikgedrukte vind ik toch wel raar. Een sms verdubbelaar zet iedereen aan omdat je anders maar 150 minuten of 150 smsjes hebt. Maar of dit waar is? Ik weet het niet. Ik heb daarnet eens me oude mobiel gebeld voor 1 minuut en 20 seconde om te kijken wat er van me tegoed afgeschreven wordt..

Ohja en allemaal tekenen deze petitie!:
http://kassa.vara.nl/tv/meldpunt/

• Stukfruit
  • Niet online
Hebben anderen met een brief toevallig ook dat ze nu worden afgeknepen of is het toeval dat ik er nu 20 minuten en langer over doe om een spelletje van een paar MB te downloaden, RSS-feeds of mail op te halen?

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

dat viel me ook al op ja...

ik dacht het ligt misschien aan het netwerk, maar zelfs pagina's laden gaat erg traag

veel trager dan op het midden van de maand

Verwijderd

Kwestie van even in 3G/H-gebied een 100MB bin file downe...

• BartS12
  • Laatst online: 02-10 17:37
Alhoewel mijn ervaring gaat over een nieuw abonnement, heb ik toch wel een boeiende ervaring mbt de datalimieten.

Afgelopen week een nieuw contract afgesloten, in de vodafone winkel. Galaxy S, gratis icm met een 2 jarig web+sms+bel 200 abonnement. Natuurlijk de vraag gesteld hoe het zat met die datalimiet van 1GB, en of er inderdaad €0,30 per MB betaald moest worden voorbij de 1GB. Antwoord van de verkoper?

"Nee hoor, dat gebeurt echt niet. We gaan zeker niet meteen extra kosten in rekening brengen. Als u er nu ver overheen gaat, dat volgt er altijd eerst een melding, en krijgt u de kans om het verbruik wat omlaag te brengen."

Op mijn opmerking dat de €0,30 per MB toch vrij duidelijk vermeld staat op allerlei websites, zei hij alleen dat het niet zo zou uitwerken in praktijk. Maar dat stond natuurlijk nergens vermeld. Dus toen vroeg ik hoe dit in praktijk zou gaan, als er toch kosten op de 1ste factuur zouden staan. Daarop beloofde hij persoonlijk dat hij die kosten aangedaan kon, en zou maken!

Kortom.... heeft er al iemand daadwerkelijk moeten betalen voor een verbruik >1 GB ?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

BartS12 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:24:
Alhoewel mijn ervaring gaat over een nieuw abonnement, heb ik toch wel een boeiende ervaring mbt de datalimieten.

Afgelopen week een nieuw contract afgesloten, in de vodafone winkel. Galaxy S, gratis icm met een 2 jarig web+sms+bel 200 abonnement. Natuurlijk de vraag gesteld hoe het zat met die datalimiet van 1GB, en of er inderdaad €0,30 per MB betaald moest worden voorbij de 1GB. Antwoord van de verkoper?

"Nee hoor, dat gebeurt echt niet. We gaan zeker niet meteen extra kosten in rekening brengen. Als u er nu ver overheen gaat, dat volgt er altijd eerst een melding, en krijgt u de kans om het verbruik wat omlaag te brengen."

Op mijn opmerking dat de €0,30 per MB toch vrij duidelijk vermeld staat op allerlei websites, zei hij alleen dat het niet zo zou uitwerken in praktijk. Maar dat stond natuurlijk nergens vermeld. Dus toen vroeg ik hoe dit in praktijk zou gaan, als er toch kosten op de 1ste factuur zouden staan. Daarop beloofde hij persoonlijk dat hij die kosten aangedaan kon, en zou maken!

Kortom.... heeft er al iemand daadwerkelijk moeten betalen voor een verbruik >1 GB ?
Je hebt hem het bovenstaande toch wel zwart op wit laten zetten hoop ik....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Stukfruit
  • Niet online
BartS12 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:24:
Nee. Maar de toekomst zal het leren :Y

Overigens zijn die verko(o)p(st)ers net bel- of ECI-terroristen; ze beloven je zoveel mogelijk om je maar als abonnee aan te trekken, zelfs dingen die niet waargemaakt zullen worden.

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:26:
Kwestie van even in 3G/H-gebied een 100MB bin file downe...
Ik kan hier geen worst van maken. Bedoel je dat ik een 100 MB "bin file" moet downloaden om m'n snelheid weer terug te krijgen, of probeer je hier te zeggen dat jij de veroorzaker bent van de plotselinge geknepen verbinding? ;(

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:15:
dat viel me ook al op ja...

ik dacht het ligt misschien aan het netwerk, maar zelfs pagina's laden gaat erg traag

veel trager dan op het midden van de maand
Precies, sommige sites willen zelfs helemaal niet laden..

Dat zit wel Schnorr.

• BartS12
  • Laatst online: 02-10 17:37
Je hebt hem het bovenstaande toch wel zwart op wit laten zetten hoop ik....
Nee... Maar ik heb het hem wel laten herhalen, en we stonden daar met z'n tweeen. Tuurlijk, op schrift is nog beter, maar daarom vragen komt zo wantrouwend over. Is het afsluiten van telefonie contracten tegenwoordig zo gaan lijken op straatvechten, dat mondelinge overeenkomsten (ook rechtsgeldig!), gedaan door een officiele Vodafone medewerker tegenover 2 personen, gewoon genegeerd zouden worden??

• haribold
  • Niet online
BartS12 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:58:
[...]

Nee... Maar ik heb het hem wel laten herhalen, en we stonden daar met z'n tweeen. Tuurlijk, op schrift is nog beter, maar daarom vragen komt zo wantrouwend over. Is het afsluiten van telefonie contracten tegenwoordig zo gaan lijken op straatvechten, dat mondelinge overeenkomsten (ook rechtsgeldig!), gedaan door een officiele Vodafone medewerker tegenover 2 personen, gewoon genegeerd zouden worden??
Ja, ik zou alsnog een schriftelijke toezegging vragen. Mocht het ooit tot een probleem leiden, dan zegt Vodafone heel vrolijk: het staat niet op papier. Wij geloven u wel, maar het staat niet in het contract.
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!