• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Als ik met de Speedtest-applicatie de eerste keer test kom ik op ongeveer 3500KB/s, de tweede keer rond de 1200KB/s en daarna niet veel hoger meer dan 800KB/s.

Verwijderd

@stukfruit. Google even met je gsm op 100MB bin... ga naar de eerste de beste link, klik een 100MB bin file aan, en downlaod deze... je kunt nu je echte-real-time-juiste snelheid zien ;)

Edit: ik zie overigens dat er een gratis internet extra blox is. Zie Verwijderd in "[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abon...".
Ik maak hieruit op dat zonder deze blox, je 30 cent de MB betaald. Zet je de blox aan, betaal je direct 10 euro als je over de eerste GB heen gaat. Klopt dat? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 18:58 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat zou moeten kloppen ja, maar niet voor oude abonnees maar misschien toch ook wel. Ze houden bij VF niet meer zo van duidelijkheid ;(

En ik vraag me af of het slim is om mensen op een groot forum waar over downloadproblemen via een mobiel platform wordt gepraat aan te raden een bestand van 100 MB te downloaden :P

Maar het is inmiddels meer dan duidelijk, ik word hier keihard afgeknepen. Downloaden van de Market gaat niet sneller dan max. 30 KB per 20 seconden, speedtests komen niet verder dan ergens tussen de 1.5 en 3.5 KB p/s, mail ophalen is een ramp en de meeste verbindingen geven eerder een timeout dan dat je uberhaupt resultaten te zien krijgt.

Apps zoals Google Maps zijn met een wachttijd van een minuut of langer voor het downloaden van de plattegrond op alleen al de beginlocatie ook bijna onbruikbaar geworden. Het verkrijgen van het GPS-spul gaat nog sneller :r

Dus het dreigement van hun kant wordt nu ook daadwerkelijk uitgevoerd. Mooi, tijd om werk te maken van het dreigement terug, want een verbinding die maar in 2 van de 5 situaties werkt is totaal niet het beloofde onbeperkte internet.

Dat zit wel Schnorr.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 18:36
Stel het komt bij mij ook tot een conflict met Vodafone, kunnen zij dan hard maken dat ik heb getetherd? Het is natuurlijk hartstikke mooi als je de gedupeerde consument kan uithangen, maar niet als ze zeggen 'je hebt je niet aan het contract gehouden', want dan kan ik het wel vergeten. :+

Verwijderd

Da was vroegah nog nie... met je pc aan je gsm ;)

Zorgeloos - onbeperkt - super snelheid - extra - super - plus - gratis internet... jaja

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 18:36
Thetering is te bekijken aan de headers van de browser. Dus ja het is mogelijk dmv packet inspection om te zien of je thetered. Ik weet alleen niet of dat wel juridisch zou mogen, immers dan ben je dus echt privé verkeer aan het onderscheppen.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:16:
Da was vroegah nog nie... met je pc aan je gsm ;)
offtopic:
Jawel joh, en het kon zelfs draadloos via de infrarood-poort van een laptop _/-\o_ Je telefoon dan als modem waarmee je kon inbellen naar je provider; snelheid van een paar Kb/s

Ik zag gisteren een nieuwe "blox" staan:
Databundel informatie

Je ontvangt gratis een sms-bericht als je 90% van je maandelijkse databundel verbruikt hebt.
€ 0,00 per maand.

Voor deze maand zit ik nu op 996Mb in netcounter dus dat gaat vast wel weer over die Gb heen.

[ Voor 10% gewijzigd door bite op 30-09-2010 14:23 . Reden: zie onder, idd een typo.. ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:29:
[...]
[offtopic] Jawel joh, en het kon zelfs draadloos via de infraroot-poort van een laptop _/-\o_ Je telefoon dan als modem waarmee je kon inbellen naar je provider; snelheid van een paar Kb/s
Je wat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bite
  • Niet online

• Japperrrr
Ik word sinds vandaag afgeknepen :(

• Armada.
Is er eigenlijk al een voorbeeld van iemand die wat gedaan heeft kunnen krijgen na dit gezeik van Vodafone? Contractontbinding of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En ja hoor, precies vanaf vandaag is de verbinding weer snel.

Ik ga eerst even heel goed opletten of het na de 800 MB of 1 GB wordt afgeknepen, tussendoor even alles goed lezen en daarna gaan we eens zien wat hier uit te halen valt...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Je hebt een mooie meter op my vodafone staan als t goed is. Verder zei de man aan de telefoon dat ik 27,50 ga betalen voor mijn VF 200 bel/sms/web abo, en geen 25 euro zoals op ELKE telco site staat... raar, ik wacht maar eens de factuur af.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

philipperosier schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:25:
Je hebt een mooie meter op my vodafone staan als t goed is.
Nee die heb je alleen met een datalimiet-abo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 04-10 15:39
CyBeR schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:38:
[...]

Nee die heb je alleen met een datalimiet-abo.
Conclusie, geen meter = geen limiet? (edit: alleen afknijpen na 1GB?)

[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 01-10-2010 10:35 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben ook weer mooi genaaid.. 1 september nieuwe abo afgesloten (B+S+W SO 360), hebben ze al die tijd mijn zorgeloos internet blox aan laten staan, kan ik ook niet uitzetten via de site.
edit: schijnt een foutje te zijn, als het goed is wordt die met de volgende factuur gecrediteerd. Zoniet, dan moet ik bellen..

Pfff in ieder geval is spreken met een medewerker nog gratis voor mij..

Werd overigens niet geknepen, alhoewel internet wel langzaam leek te zijn (1.5Gb volgens mijn iphone over 3g ontvangen, 117 mb upload (?))

[ Voor 13% gewijzigd door dog4life op 01-10-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:51
Zijn er ook andere datalimieten voor de Internet Blox van 9,50 p. maand? Heb vorige week weer opgewaardeerd, maar krijg nu al een smsje dat de Blox verlopen is, terwijl ik helemaal niet veel data heb verbruikt. Alleen een beetje internetten af en toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
klein vraagje, hopelijk niet te off-topic.
wanneer wordt de maandteller gereset? is dat de 1e dag van de kalendermaand, of de dag dat je abbonement inging + een maand enz....

kan dit nergens vinden.

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mijn laptop-abo en mobiele abo worden beiden op de 1e dag van de kalendermaand (na 00:00 's nachts) gereset, dus ik denk dat je wel mag aannemen dat de 1e dag van de kalendermaand it iz... :)

En @dog4life: je werd niet afgeknepen maar je verbinding was wel langzaam? Weet je echt heel zeker dat je dan niet toch gewoon werd geknepen? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
das snel antwoord :) dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je niet aan tethering doet is 1GB eigenlijk meer dan genoeg, heb mijn Galaxy S nu al ruim 2 maanden en ik zit constant op internet, ik kijk youtube filmpjes, zit op websites (meestal over 3G), en ben nog niet eens bij de 400MB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@nick_haak: Alstu :)

Thomasthomas:

Vergeet het gebruik van de Market niet he :) Apps (vooral games) worden steeds groter en sommige auteurs updaten hun spul best vaak. Dat telt ook pittig mee!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik zit door een mega fuckup bij mijn isp nu al 1,5 week zonder internet en tether er vrolijk op los met m'n iPad wifi connected naar m'n telefoon. Heb nog geen beruchte brief ontvangen trouwens. Terwijl ik ook normaal met alleen telefoon internetten niet echt zuinig ben met internet gebruik.

Klopt bij jullie eigenlijk de einddatum van het contract op my Vodafone site? Bij mij staat 2012 terwijl dat een beetje gek is als je een 1jarig simonly hebt (feb 2010 afgesloten). Daarvoor had ik 2 jarig maar die is bij mijn weten volledig uitgediend.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:56

mindcre8r

Tradepedia

Danfoss schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:02:
Ik zit door een mega fuckup bij mijn isp nu al 1,5 week zonder internet en tether er vrolijk op los met m'n iPad wifi connected naar m'n telefoon. Heb nog geen beruchte brief ontvangen trouwens. Terwijl ik ook normaal met alleen telefoon internetten niet echt zuinig ben met internet gebruik.

Klopt bij jullie eigenlijk de einddatum van het contract op my Vodafone site? Bij mij staat 2012 terwijl dat een beetje gek is als je een 1jarig simonly hebt (feb 2010 afgesloten). Daarvoor had ik 2 jarig maar die is bij mijn weten volledig uitgediend.
ik heb exact hetzelfde...hebben ze er gewoon sneaky een 2 jarig contract van gemaakt :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
en jullie hebben daarvoor getekend? tsjaa.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Thomasthomas schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:11:
Als je niet aan tethering doet is 1GB eigenlijk meer dan genoeg, heb mijn Galaxy S nu al ruim 2 maanden en ik zit constant op internet, ik kijk youtube filmpjes, zit op websites (meestal over 3G), en ben nog niet eens bij de 400MB..
Ik doe geen tethering en kom toch over die 1Gb. Door online muziek te luisteren via spotify bv gaat het ook snel met de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
bite schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Ik doe geen tethering en kom toch over die 1Gb. Door online muziek te luisteren via spotify bv gaat het ook snel met de data.
Wat dacht je van XiiaLive(aka DroidLive)? Er zijn tal van dat soort apps waardoor je gebruik gewoon omhoog schiet. eBuddy doet het ook lekker als je dat dag en nacht aan hebt staan. Zo ben je immers gratis bereikbaar voor mensen met prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik wordt nu ook geknepen, kwam er gister achter toen ik onderweg met Xiialive wou luisteren. Snelheid rond de 56kbit.
Is hier nou niks te doen, dit kunnen ze toch gewoon niet maken :S
Kwam vorig maand op 860MB volgens netcounter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik merk gelukkig op dit moment niets van snelheidsbeperkingen. Gisteravond om half 3 heb ik even Speedtest uitgevoerd en kwam op 3400kbit/s. Zodra ze mij ook gaan afknijpen neem ik zo snel mogelijk weer contact op met ConsuWijzer om verdere acties te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nu nog wel ja...

Als iedereen even een metertje op z'n foon zet (bv. Call Meter NG (gratis)), dan weten we ook gelijk zeker waar ze beginnen met kappen van data.

* Stukfruit hoopt echt dat het na de 1 GB is ipv 800...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 16:21
Ik heb al twee maanden achter elkaar (ongeveer) 1.85 GB en 2.26 GB. Mijn laatste contract dateert overigens van voor de nieuwe 1GB FUP policy.
Zit al jaren bij vodafone ook vroeger wel veel internet gebruikt, maar met mijn Galaxy S gaat het wel hard moet ik zeggen.
Heb overigens nog nooit een brief van vodafone gezien (klopklop) en ben ook nooit afgeknepen geweest, gewoon altijd relaxed 3,3 mbit netto :)

@hierboven, maakt dat programma ondescheid tussen WIFI en HSDPA?

[ Voor 7% gewijzigd door mbr01 op 03-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
mbr01 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:09:
@hierboven, maakt dat programma ondescheid tussen WIFI en HSDPA?
Jep, werkt perfect want met slechts Wifi blijft mijn maandverbruik op 0kb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou 1GB tegenwoordig? Dat verbruikt mijn telefoon alleen al bijna als hij 'idle' is :
Exchange mail/contacten/agenda en nog 2 imap accounts gesynced houden
MSN / Skype ingelogd blijven
RSS / Weather / Facebook widget updates
Dat verbruikt ongeveer 1MB per uur. Klinkt misschien niet zoveel maar het gaat wel 24/7 door. (het gaat onbeperkt door, daarom heb ik ook onbeperkt internet genomen! (dacht ik... :S))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik zat te twijfelen tussen t-mobile en vodafone, vodafone had een veel hoger snelheid en t-mobile onbeperkt dataverkeer, maar omdat iedereen zei dat vodafone niet moeilijk doet om dataverkeer ben ik voor hun gegaan, slechte keuze, doet me denken aan de tijd van inbellen, ik kan geeneens wat radio meer luisteren of youtube. Ook nog begin van de maand, dus de tellers zouden toch opnieuw moeten gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:02:
En @dog4life: je werd niet afgeknepen maar je verbinding was wel langzaam? Weet je echt heel zeker dat je dan niet toch gewoon werd geknepen? ;)
Nou dat is het vreemde, heb geen brief gehad, geen bericht oid dat ik ergens 'overheen' zou zijn. Heb de oude voorwaarden. En normaal haal ik 3.x mbit, toen het langzamer ging zo rond de 1-1.2. Wel toevallig dat het de 1e weer helemaal perfect was (3.x). Ik ga het maar eens in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 14:33

D33F

Tweelingtemmer

lol ik ben al blij als ik 1mbit haal (dit was al vanaf het begin) meestal tussen 500 en 100 kbit/s =| en het ligt iig niet aan mijn telefoon (htc hd2)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
  • Laatst online: 03-10 23:05
Heeft iemand naar aanleiding van de FUP brief / veranderde voorwaarden zijn abonnement kunnen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Wordt nog niet afgeknepen. Maar vraag me nu wel af, zouden ze ons behalve afknijpen ook kunnen dwingen om te betalen voor het 'extra gebruik'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Het lijkt mij dat ze beide niet kunnen.

De datasnelheid iswat mij betreft een essentiele eigenschap van mijn abonnement. Bewust afknijpen van mijn verbinding zou ik dan ook zien als niet leveren van de overeengekomen dienst. Een aangetekend schrijven richting VF met het dringende verzoek de dienst volgens de overeengekomen specificaties voort te zetten zou dan al snel onderweg zijn.

Een factuur voor extra (binnenlands) dataverkeer kan niet volgens mijn overeenkomst. en niet aangekondigde, eenzijdige wijziging dus. Dan gaat er een aangeschreven stuk richting VF waarin ze de keuze krijgen mij de dienst te blijven leveren volgens de voorheen geldende voorwaarden (dwz geen extra facturering van binnenlands dataverbruik) of per direct mijn abonnement vrij te geven voor nummerportering.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Laatst online: 02-10 17:37
Gisteren toevallig nog de voorwaarden bekeken van het Internet Blox bij Prepaid ("vrijwel onbeperkt voor 9,50 per maand").

De vrijwel linkt naar de voorwaarden:
http://www.vodafone.nl/mo...e_blox/zorgeloosinternet/

en daar staat het volgende (kort samengevat):
- Fair Use policy, zijnde 10x het gemiddelde van alle gebruikers
- Waarschuwing als je daar in de buurt komt
- Beeindiging (!) van het BloX als je er toch overheen gaat.
- Hierna gelden de reguliere tarieven (NB: €0,75 per 15 minuten !!)

Dat is dus voor Blox bij Prepaid, maar het gaat (bij overschrijding) dus nog veel harder dan 0,30 per 10 MB.

/Edit: onderaan de voorwaarden staat trouwens ook "Versie februari 2010"...

[ Voor 5% gewijzigd door BartS12 op 05-10-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ngsbvc.png
Je ontvangt gratis een sms bericht als je 90% van je maandelijkse databundel verbruikt hebt

Hebben jullie dit ook al gezien? Hier wordt duidelijk gesproken over een datalimiet, wat dus neerkomt op een wijziging in het contract. Als ze mij nu afknijpen kan ik in ieder geval het abonnement opzeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Japperrrr op 07-10-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
^^^ Wanneer ik naar dat scherm ga staat er dat er voor mijn abonnement geen Blox gevonden zijn.. raar. Ik heb een Super Sim Only iPhone abonnement. Kan op My Vodafone uberhaupt niks vinden over wat voor Internet ik heb (terwijl ik weet dat ik Zorgeloos Internet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
Was het niet zo dat mensen met een hard datalimiet, ook op myVF zien hoeveel ze nog over hebben ala belminuten/sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Japperrrr: Heb jij je abonnement voor of na 6 september afgesloten? Ik heb dit ding er dus ook tussen staan en heb mijn abo voor 6 sept afgesloten. Mocht je voorderest nog iets posten over VF dan weet ik dat je hem voor of na hebt afgesloten. Ik wil namelijk een beetje op de hoogte blijven over de nieuwe limieten en alles eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb mijn abonnement in augustus afgesloten, ruim voor de ingang van de nieuwe voorwaarden. Eerder heb ik dit ook nooit zien staan, al heb ik wel mijn gebruik wat gematigd. Ik zit nu op ongeveer 200MB in 7 dagen, wat neerkomt op grofweg 1GB per maand. De afgelopen maanden zat mijn verbruik rond de 8GB, maar dat kwam doordat de Galaxy S i9000 mijn eerste echte smartphone is en ik simpelweg niet doorhad dat ik zoveel verbruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Japperrrr schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:04:
Ik heb mijn abonnement in augustus afgesloten, ruim voor de ingang van de nieuwe voorwaarden. Eerder heb ik dit ook nooit zien staan, al heb ik wel mijn gebruik wat gematigd. Ik zit nu op ongeveer 200MB in 7 dagen, wat neerkomt op grofweg 1GB per maand. De afgelopen maanden zat mijn verbruik rond de 8GB, maar dat kwam doordat de Galaxy S i9000 mijn eerste echte smartphone is en ik simpelweg niet doorhad dat ik zoveel verbruikte.
Ik zie het ook in mijn vodafone pagina staan, heb het ook maar aan gezet, ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Mijn verbruik lijkt ongeveer op 500MB per week te komen (geen heavy user maar ik stream muziek via 3g) dus einde van de volgende week zullen we zien wat er gebeurt :( Maar als ik nou straks wordt afgeknepen op een hard limiet zullen ze zeker meer van mij gaan horen want ik heb dit abonnement al sinds februari 2009 en heb hem verlengd in augustus en heb dus nooit getekend voor een harde limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

Had dit topic helemaal niet gezien 8)7 Maar ben "blij" dat ik dus niet de enige ben die me druk maakt naar aanleiding van die brief.
Mijn verbruik lag ook hoger (hoeveel geen idee...) dan de 800Mb die de FUP aangeeft. Is natuurlijk niet zo raar als je alle wedstrijden van Oranje streamed op een laptop, bij gebrek aan normale tv tijdens het WK :+

Heb in april mijn abbo verlengd, wilde perse VF vanwege het goede internet, maar wat een gezeik zeg.

Het kan aan mijn slechte ogen liggen, maar ik kan die "blox 1 GB" nergens vinden. Die zou ik dan kunnen aanzetten in het geval ik over de de FUP ga, dan heb ik nog een extra gig achter de hand.

Zoals ik hier meer lees, een stap terug in de techniek. Praktisch alle nieuwe telefoons zijn smartphones, die, ongeacht merk of model, graag wat data lusten per dag. En dan gaan ze met "voor-oorlogse" data limieten aankomen |:( |:(

Anyway...zeg maar waar ik moet zijn om "tegen" te stemmen....

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 14:49
Ik heb goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden van mijn Samsung Galaxy S, veel synchronisatie lopen; echter geen streaming/voip gedaan.
Maand augustus 3.5GB dataverbruik.. is maar goed dat ik voor het veranderen van de dienstverlening bij Vodafone ben gaan zitten.

Het is blijkbaar echt niet moeilijk om over de 1GB data te gaan.
Overigens maak ik geen gebruik van wifi thuis; heb het idee dat mijn batterijverbruik er harder doorheen gaat en vaste lijn hier is maar 4mbit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
Amdk6II schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:25:
Ik heb goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden van mijn Samsung Galaxy S, veel synchronisatie lopen; echter geen streaming/voip gedaan.
Maand augustus 3.5GB dataverbruik.. is maar goed dat ik voor het veranderen van de dienstverlening bij Vodafone ben gaan zitten.

Het is blijkbaar echt niet moeilijk om over de 1GB data te gaan.
Overigens maak ik geen gebruik van wifi thuis; heb het idee dat mijn batterijverbruik er harder doorheen gaat en vaste lijn hier is maar 4mbit... :)
Verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij zou WiFi juist minder zwaar voor je accu moeten zijn dan 3G.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tenzij z'n router enorm ver weg staat :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Of als je huis te groot is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Betonnen vloer houdt een hoop tegen idd :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Nog steeds niemand die momenteel wordt afgeknepen? 's Middags heb ik soms wel mijn twijfels als mijn downloadsnelheid niet boven de 1200kbit/s komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Moeten ze proberen..

Ik zit op dit moment met normaal gebruik nog onder de 300 MB en heb nog geen echte knijperij kunnen opmerken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Japperrrr schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:29:
Nog steeds niemand die momenteel wordt afgeknepen? 's Middags heb ik soms wel mijn twijfels als mijn downloadsnelheid niet boven de 1200kbit/s komt.
Ik kom al sinds het begin van mij abonnement niet boven de 100KB/s (dus ongeveer 1200kbit) uit.
Maakt niet uit waar ik ben, iig haal ik nooit de 3,6mbit.

Verder natuurlijk ook de bekende brief mogen ontvangen maar merk tot nu toe geen verschil in snelheid.
Wel weet ik dat mochten ze mij op 32kbit/s gaan zetten dat ik het daar dan zeker niet bij laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
Wat betekend het nou als je deze brief nooit hebt ontvangen?

Ik heb mijn abbo verlengd in juni en zie op MyVodafone ook nergens een data-teller of iets dergelijks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nou, die 32kb/s is op zich nog niet zo'n ramp. Wat wel erg is, is dat ze door dat geknijp ook echt je verbinding kapotmaken, waardoor je nog maar 1 op de 5 sites kan openen tijdens zo'n knijpperiode (tenzij je minstens 3 tot 10 keer achter elkaar op een link klikt, maar mobiel gaat dat niet zo makkelijk).

Als het dan nog zou werken.. maar dat doet het niet. Niet werken = geen onbeperkt internet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Laatst online: 10:50
Beetje vaag allemaal...

Ik heb een brief gekregen over mijn verbruik zoals ik hier al eerder een melding van had gemaakt.
Alleen afgelopen maand ben ik dus niet over me verbruik heen geschoten. Tja, hiervoor wel natuurlijk ivm WK O-)
Nu heb ik ook een online klacht naar Vodafone gestuurd, het duurde even voordat ik antwoord had (een week of 3) maar dan heb je ook wat.... een kleine compensatie.
De brief met opzegging gaat als nog de deur uit. Ben er nooit zo van gediend als ze de voorwaarde eenzijdig aanpassen.
Geachte heer .....,

Ik vind het jammer dat u overweegt uw abonnement op te zeggen.

Mijn excuses voor dit ongemak, ik kan geen overschrijding van het data limiet op het nummer 0**** terug vinden.
U mag deze brief dan ook beschouwen als niet verzonden.

Ik begrijp dat u dit heel vervelend vind en ik kom u hierin tegemoet door u 1 maand abonnementskosten te crediteren.
U ontvangt hiervan een creditnota ter bevestiging, dit word met uw eerst volgende rekening verrekend.

Wilt u annuleren kunt u dit schriftelijk doen. Houdt u ook rekening met een opzegtermijn van 1 maand. In de brief of fax moet u een kopie van uw identiteitsbewijs meesturen en het nummer vermelden dat u wilt beëindigen. Bovendien dient u dit te ondertekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberFR op 11-10-2010 14:22 ]

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
CyberFR schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:19:
Beetje vaag allemaal...

Ik heb een brief gekregen over mijn verbruik zoals ik hier al eerder een melding van had gemaakt.
Alleen afgelopen maand ben ik dus niet over me verbruik heen geschoten. Tja, hiervoor wel natuurlijk ivm WK O-)
Nu heb ik ook een online klacht naar Vodafone gestuurd, het duurde even voordat ik antwoord had (een week of 3) maar dan heb je ook wat.... een kleine compensatie.
De brief met opzegging gaat als nog de deur uit. Ben er nooit zo van gediend als ze de voorwaarde eenzijdig aanpassen.

[...]
Dit is het eerste geval waar ik zie dat je blijkbaar mag opzeggen doordat je de FUP brief hebt gekregen. Je weet zeker dat dit kan? Hoe heb je dit hard gemaakt in je brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

sneld schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:00:
[...]

Dit is het eerste geval waar ik zie dat je blijkbaar mag opzeggen doordat je de FUP brief hebt gekregen. Je weet zeker dat dit kan? Hoe heb je dit hard gemaakt in je brief?
hier ben ik dan ook wel eens benieuwd naar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Opzeggen kan altijd natuurlijk, ook als je net 1 dag je nwe abo hebt.
Echter zal je wel de rest moeten compenseren (dwz alle maanden abonnementsgeld betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

dog4life schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:32:
Opzeggen kan altijd natuurlijk, ook als je net 1 dag je nwe abo hebt.
Echter zal je wel de rest moeten compenseren (dwz alle maanden abonnementsgeld betalen)
jaja ofc, maar we willen ja juist weten of we onder de naaistreek van vodafone uit kunnen komen zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In het antwoord van de helpdesk wordt geschreven: "Houdt u ook rekening met een opzegtermijn van 1 maand". Oftewel, Vodafone bedoelt hier een reguliere opzegging (dus afkoop) en niet een opzegging vanwege de verandering van de voorwaarden (dan zou je immers per direct kunnen opzeggen en heb je geen opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
Ja ik snap dat je het abonnement uiteraard kan afkopen, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op.
haribold schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:24:
In het antwoord van de helpdesk wordt geschreven: "Houdt u ook rekening met een opzegtermijn van 1 maand". Oftewel, Vodafone bedoelt hier een reguliere opzegging (dus afkoop) en niet een opzegging vanwege de verandering van de voorwaarden (dan zou je immers per direct kunnen opzeggen en heb je geen opzegtermijn).
Dat klinkt logisch als ze het zo stellen inderdaad. Jammer :-(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
SMSje: "Je dataverbruik op je mobiel was afgelopen maand ruim boven het maximaal toegestande bruik. Meer info op vodafone.nl/fup of bereken je verbruik op My Vodafone."

Rot op zeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
Armada. schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:44:
SMSje: "Je dataverbruik op je mobiel was afgelopen maand ruim boven het maximaal toegestande bruik. Meer info op vodafone.nl/fup of bereken je verbruik op My Vodafone."

Rot op zeg. :')
Net ook gekregen! Zoals veel mensen hier denk ik. Erg gebruiksvriendelijk ook dat je je verbruik kunt berekenen op My Vodafone (adhv je rekening?), terwijl zij uiteraard de totalen al voorhanden hebben. :X

Het SMSje gaat volgens mij over heel september, en ik heb die brief ook pas medio september gekregen. Ook niet helemaal netjes dat je eigenlijk 2 waarschuwingen krijgt voordat je er iets aan kunt doen. Daarnaast is het ook rot dat ze die FUP berekenen over alle Vodafone gebruikers, dus bijvoorbeeld ook onze oma's die alleen maar bellen en niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Hoe kun je nu je gebruik over september berekenen op My Vodafone? Het lijstje met (dubbele) datasessies over september staat toch op de rekening die je pas ergens volgende week krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
Wat je zegt klopt, ik bedoelde de rekening van september, met daarin dan het gebruik over augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
sneld schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:41:
Wat je zegt klopt, ik bedoelde de rekening van september, met daarin dan het gebruik over augustus.
Ik bedoelde het sms'je van Vodafone dat je vandaag hebt gekregen. ;) Daarin verwijst Vodafone naar "afgelopen maand", september dus. En tegelijk schrijven ze dat je je gebruik wel even kunt uitrekenen, maar dat kan dus niet op dit moment. (voorzover je het met de onduidelijke rekeningspecificatie wel kunt uitrekenen...)

[ Voor 8% gewijzigd door haribold op 13-10-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
Haha oke dan zitten toch we op 1 lijn, dat is precies wat ik bedoel :). Ze sturen mensen dus een waarschuwing over een periode waar Vodafone klanten nog niet eens konden weten dat de FUP op 800MB zit. En in de voorwaarden staat dat als je 3x de FUP ruim overschrijdt ze je Internet bundel kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

sneld schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:54:
Haha oke dan zitten toch we op 1 lijn, dat is precies wat ik bedoel :). Ze sturen mensen dus een waarschuwing over een periode waar Vodafone klanten nog niet eens konden weten dat de FUP op 800MB zit. En in de voorwaarden staat dat als je 3x de FUP ruim overschrijdt ze je Internet bundel kunnen afsluiten.
Kreeg vandaag ook de sms en volgens mij heb ik nooit zoveel verbruikt. Ik heb ergens in maart al getekend als ik het goed heb, dus zit nog onder de oude voorwaarden.

Ze mogen hem best afsluiten, dan kan ik ook onder m'n abonnement uit aangezien Vodafone niet meer levert waar ik voor heb getekend en ook geen toereikende vervanging kan bieden voor dezelfde prijs. Volgens mij kan Vodafone ook nergens iets hard maken, zolang je geen real-time inzicht hebt in het verbruik. Lijkt me niet dat ze echt een poot hebben om te staan en dus alleen veel abonnees gaan verliezen. Het abonnement van m'n vriendin gaat sowieso al ergens anders naartoe over een paar maanden.

Sowieso vind ik persoonlijk dit gedoe een farce: ondertussen adverteert VF met een reclame voor internet icm Google Maps. Alleen die kaarten laden over een bepaald gebied kost enkele MB's. Tot zover navigeren met je smartphone als ze een FUP handhaven....'ons netwerk is er klaar voor'

[ Voor 6% gewijzigd door allstarted1 op 13-10-2010 22:40 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik was op zoek naar een nieuwe data-abo en was zelf zeer tevreden over Vodafone met hun snelheid en dataverbruik (FUP). Kom ik op de website uit, zie ik alleen nog maar bundels van 250 of 1 GB staan. Een paar weken geleden was dat nog wel heel erg anders. Ben nu toch wel benieuwd hoe dat met mijn huidige abonnement zit.

Als ik met mijn huidige abonnement ook aan die krappe verbruiken zit, dan ben ik daar op zo'n zachts gezegd niet blij mee. Dan vind ik de kwaliteit en service die Vodafone levert ook steeds verder achteruit gaan. Eerst het afronden van de hele belminuten (nu maakt mij dat niet zoveel uit, zoveel bel ik niet). Ook het vragen van 20 euro voor verlaging van je abonnement vind ik nogal een rare "service" die bij bv KPN kosteloos zijn. En nu dit gezeur. Ik ga dit eens goed uitzoeken hoe het met mijn abo zit.

Ik zie dat het alleen voor nieuwe abo's geld. De mijne liep al een enkele maand dus heb net geluk gehad. Maar bovenstaande dingen zijn voor mij wel reden om over twee jaar te stoppen met Vodafone en zit ik sterk te twijfelen om naar Hi of KPN over te stappen. Vodafone is nu zo slecht bezig met zijn klanten.

[ Voor 15% gewijzigd door Robkazoe op 14-10-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ook hier kwam de sms binnen :')

Als dat voor deze maand bedoeld is dan mogen ze wmb oprotten en ga ik op zoek naar een betere provider.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Stukfruit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:17:
Ook hier kwam de sms binnen :')

Als dat voor deze maand bedoeld is dan mogen ze wmb oprotten en ga ik op zoek naar een betere provider.
Maar welke? Ik was voor dit gezeik echt heel tevreden over Vodafone, echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat T-Mobile dan de eerste keus gaat worden. Ook niet geweldig (qua verbinding), maar zo smerig als hier wordt je er bij mijn weten niet behandeld.

Opvallend ook dat meneer van de webcare niets meer komt laten horen. Bang dat de klanten zullen bijten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:11:
Ik denk dat T-Mobile dan de eerste keus gaat worden. Ook niet geweldig (qua verbinding), maar zo smerig als hier wordt je er bij mijn weten niet behandeld.

Opvallend ook dat meneer van de webcare niets meer komt laten horen. Bang dat de klanten zullen bijten?
Ik ben nu ook een beetje aan het rondkijken en heb juist het idee dat er ontzettend veel problemen op het 3G netwerk van T-Mobile zijn en ook de abonnementen voor de iPhone. Verder heb je bij Hi ook een FUP van 1,25Gb voor het duurste pakketje Xtra Snel (bron: DUX in "[HI] Overtreding Fair Use Policy") . Ik weet niet wat wijsheid in deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 21:45
Stukfruit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:11:

Webcare zit klem tussen service willen leveren aan klanten maar beleid moeten volgen van de 20e-eeuwse mother-FUPpers die het binnen Vodafone voor het zeggen hebben.
Het is heel jammer, zeker nu voor de Apple-fans - die liever van de betere dekking en hogere internet snelheid van Vodafone willen genieten - ook de iPhone 4 bij Vodafone verkrijgbaar is want met die flut-FUP heb je daar gewoon niks aan.

P.S.
Zelf absoluut geen Apple-fan maar kon het niet laten de zinloosheid van enerzijds: "FUP YOU!" of: "FUP YOURS!" roepen tegen klanten en anderzijds produkten aanbieden waarvan het gebruiksgemak en vooral -genot afhankelijk is van (onbeperkt) internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nobleone schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

Webcare zit klem tussen service willen leveren aan klanten maar beleid moeten volgen van de 20e-eeuwse mother-FUPpers die het binnen Vodafone voor het zeggen hebben.
Het is heel jammer, zeker nu voor de Apple-fans - die liever van de betere dekking en hogere internet snelheid van Vodafone willen genieten - ook de iPhone 4 bij Vodafone verkrijgbaar is want met die flut-FUP heb je daar gewoon niks aan.

P.S.
Zelf absoluut geen Apple-fan maar kon het niet laten de zinloosheid van enerzijds: "FUP YOU!" of: "FUP YOURS!" roepen tegen klanten en anderzijds produkten aanbieden waarvan het gebruiksgemak en vooral -genot afhankelijk is van (onbeperkt) internet.
Is 1GB echt zo weinig dan voor een smartphone zoals de iPhone 4 of Samsung Galaxy S? Ik zit namelijk sterk te twijfelen wat ik nu ga kiezen.

Vodafone heeft 1GB max - (overschrijding is bijbetalen :( )
Hi heeft naar het schijnt 1,25GB max FUP (via topic GoT) - (overschrijding zorgt ervoor dat de snelheid geknepen wordt, je blijft dus wel online die maand)
T-Mobile heb ik de FUP nog niet van achterhaald maar daar zijn weer dekkingsproblemen en capciteitsproblemen met het 3G netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Je krijgt bij Vodafone een sms als je op 90% van je tegoed zit. Lijkt me dus niet echt een probleem dat je moet bijbetalen, gewoon een beetje zuinig zijn met je 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:11:
Je krijgt bij Vodafone een sms als je op 90% van je tegoed zit. Lijkt me dus niet echt een probleem dat je moet bijbetalen, gewoon een beetje zuinig zijn met je 1GB.
Oke dat is een handige feature inderdaad. Maar is 1GB voldoende voor een smartphone?

edit: Even wat rond gezocht en volgens dit bericht http://www.iphoneclub.nl/...k-dan-andere-smartphones/ verstookt een iPhone gebruiker gemiddeld 273 MB per maand. Nou dat moet dan wel lukken met die 1GB als ik ook overstap op Wifi netwerken waar dat kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Reken zelf maar eens uit. 1000 mb gedeeld door 30 dagen is 33mb per dag. Vind je 33mb voldoende? volgens mij is dat wel genoeg met wat nieuws opzoeken en mails checken.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
33 MB is voldoende hoor, daar kan je zelfs nog Youtubefilmpjes mee bekijken, Map'pen, RSS-feeds gebruiken, mail ophalen en de hele dag door op GoT zitten ;)

Die ene GB per maand is dan ook echt niet het probleem. Het is de manier waarop het als bestaande abonnee door je keel geschoven wordt. Dat gedreig met zeer onduidelijke brieven en smsjes begint me echt de keel uit te hangen. Stop die onzin en bied me wat opties om te upgraden ofzo, maar shut the fup up met die belachelijke spierballentaal. Dat haalt echt niets uit.

Sterker nog, door zulke dingen zal ik juist tot op de laatste bit 1 GB per maand verbruiken om het gemiddelde omhoog te houden, want anders ben ik straks helemaal de lul (volgens Vodafone he?).

nobleone schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:29:
Je hebt een punt :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 05-10 22:58
33mb per dag is echt niet meer van deze tijd. Als je alle synchronisatiediensten aan hebt staan en ook nog mail synct, dan ben je zo door die 30mb heen per dag. Ik lees graag mijn volledige mails, dus inclusief attachments. Verder heb je natuurlijk de android market. Veel developers die de apps bijhouden en verbeteren, waardoor er een update aanwezig is, kost ook aardig wat mb's. Had kort geleden nog een game, die na installeren nog iets van 80mb moest binnentrekken. Over HSDPA weliswaar best snel binnen, maar kost wel aardig wat MB's.....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maar dat doe je niet iedere dag, dus 33 per dag is gemiddeld best te doen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Stukfruit schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:30:
Maar dat doe je niet iedere dag, dus 33 per dag is gemiddeld best te doen :)
Had het enkel over syncen en mail eigenlijk. Mail met bijlage is soms al 1MB of meer. Met het surfen op een aantal sites zit je makkelijk op die 33MB per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 03-10 20:06

martjah

Appel

Mouki_9 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Had het enkel over syncen en mail eigenlijk. Mail met bijlage is soms al 1MB of meer. Met het surfen op een aantal sites zit je makkelijk op die 33MB per dag
ieder zijn ding maar ik zit echt niet te wachten op mails met grote bijlage op mijn telefoon.
ik haal alleen tekst binnen en zo nu en dan een keer een broodnodig plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
martjah schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:50:
[...]

ieder zijn ding maar ik zit echt niet te wachten op mails met grote bijlage op mijn telefoon.
ik haal alleen tekst binnen en zo nu en dan een keer een broodnodig plaatje.
smaken verschillen gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ooh heel fijn... Ik heb geen verbinding meer met 3G. Downloadsnelheid 28kbit/s, uploadsnelheid 30kbit/s. Deze maand nog geen 600mB gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Serieus? :o (en ik neem aan dat je MB bedoelde ipv mB?)

Hier nog geen last, maar ik zit dan ook nog net onder de 500 MB. Ik ben benieuwd...
* Stukfruit pakt alvast zijn flamethrower uit de kast... Dat wordt dan waarschijnlijk een contractbreuk over 100 MB en veel gezeik. Well done, VF :')

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
* FreshMaker zet de datalimiet waarschuwing mooi niet aan ....

zo ga je stiekem toch akkoord met de 'nieuwe' voorwaarden, en dat je het met de 1GB eens bent ...
ik pas daarvoor ...
mijn gemiddelde is 800 / 850 MB/m - en geen brieven of smsjes gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Grappig dat het nu, de volgende dag, wel weer gewoon werkt. Had een paar dagen geleden hetzelfde maar toen was het internetten nog redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Vreemd, ik gebruik sinds het begin van deze maand watchdog, die geeft aan dat ik nu op dit moment op 250 mb zit, kijk ik net op vodafone daar staat 778. Nogal groot verschil. Heb een limiet van 1GB.

Iemand een betere tool om het in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heb je wel down + up bij elkaar opgeteld? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Doet 3G Watchdog voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn iPhone om:
  • Elke dag emails te checken (4 account, vaak bijlages)
  • Elke dag apps, browsen etc.
  • Paar keer per week uitzendingemist/youtube
En nog kom ik in de regel niet boven de 750 mb uit, heb wel een periode dagelijks de NOS journaal App gebruikt, kwaliteit van die video is wel beter, maar daarmee verstookte is wel meer mb's. Ander nadeel voor mij als gebruiker is dat het laden van die video's erg lang duurde en daarom kijk ik het journaal gewoon weer via de Gemist App.

Meer dan 1GB is mijn inziens bij normaal gebruik meer dan genoeg. Zelfs mijn iPad abo met 500 mb krijg ik met elke dag mailen, apps en browsen niet op. Zou daar stiekem wel wat meer op willen (streaming media, maar dat doe ik nu vooral over wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 20:47
Vandaag is mijn Vodafone abonnement ingegaan die ik 21 juni had afgesloten, ik val dus nog onder de oude voorwaarde van het datalimitet gebeuren. Klopt dat? en zo ja waar kan ik zien op mijn vodafone of dat echt wel zo is ??.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:37:
Vreemd, ik gebruik sinds het begin van deze maand watchdog, die geeft aan dat ik nu op dit moment op 250 mb zit, kijk ik net op vodafone daar staat 778. Nogal groot verschil. Heb een limiet van 1GB.

Iemand een betere tool om het in de gaten te houden?
Waar kijken jullie,
want ik zie nergens op de VF pagina mijn verbruik staan ( data )

alleen 'achteraf' door het optellen van de bitjes op de rekening, en daar pas ik voor
dus zolang er geen duidelijke tool is, zal men ook mijn verbruik niet kunnen afstoppen, vertragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Begrijp ik het nu goed dat nieuwe Vodafone klanten een limiet hebben van 250 MB per maand als je een Bel+SMS+Web abonnement hebt?
Ik heb zojuist een Vodafone abonnement aangevraagd omdat mijn telefoon defect is gegaan en ik bij hun voor hun voor een 1 jarig abonnement een gratis HTC Desire kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
FreshMaker schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

Waar kijken jullie,
want ik zie nergens op de VF pagina mijn verbruik staan ( data )

alleen 'achteraf' door het optellen van de bitjes op de rekening, en daar pas ik voor
dus zolang er geen duidelijke tool is, zal men ook mijn verbruik niet kunnen afstoppen, vertragen ...
Op my vodafone. Bij verbruik en tegoed. Waar ook beltegoed staat en sms tegoed (blox), daaronder staat mn verbruik voor data.

Dit is alleen bij degene met een harde limiet van 250MB of 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:51:
Begrijp ik het nu goed dat nieuwe Vodafone klanten een limiet hebben van 250 MB per maand als je een Bel+SMS+Web abonnement hebt?
Ik heb zojuist een Vodafone abonnement aangevraagd omdat mijn telefoon defect is gegaan en ik bij hun voor hun voor een 1 jarig abonnement een gratis HTC Desire kreeg....
Het staat op de website van Vodafone.
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!