Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Wat zijn de sancties als je daar overheen gaat?
Ik gebruik gemiddeld 750 MB aan data per maand, bij het bestellen van het abonnement kwam ik het nergens tegen... dat wordt annuleren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagste bel/sms/web abo is 250 mb, alles daarboven 1gb.

De vormen staan allemaal uitgelegd op vodafone.nl..

Heb een linkje gevonden:
http://www.vodafone.nl/mo...n_met_toestel/bel_sms_web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:32:
Wat zijn de sancties als je daar overheen gaat?
Ik gebruik gemiddeld 750 MB aan data per maand, bij het bestellen van het abonnement kwam ik het nergens tegen... dat wordt annuleren dan.
Je hoeft dus niet te annuleren:

Jij hebt een limiet van 1 GB en zit dus goed, ik heb hetzelfde besteld als jij.
Overigens staat het wel gewoon op de site hoor.

Maar je kunt dus prima uit de voeten met je bestelling, veel pelzier ermee! :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik heb een Vodafone 275 B+S+W aangevraagd, op jou linkje kan ik zo niet vinden. Ik zal nog even verder uitzoeken. 1 GB heb ik bij mijn huidige provider ook. Tringg sluit je keihard af als je 1 GB gebruikt hebt, daar ben ik nog niet overheen geweest.

Edit:
Kees was net eerder als mij.
Ik las zojuist wel over de 250 MB. Heb allang getwijfelt of ik Vodafone zou doen. Vorig jaar werd het Tringg, nu Vodafone. Vorige jaar wist ik van alle voorwaarden af, maar dacht nu even snel wat af te sluiten. Het blijft dus opletten.

[ Voor 35% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je hebt kunnen lezen op eerder pagina's zal KPN (dus ook Telfort en Hi) dit ook gaan doen in de toekomst.
T-Mobile is de enige die dit niet doet, maar kan imo dit ook niet vanwege hun inferieure netwerk. Pas als dit weer op niveau is zal dit ook gaan gebeuren (zie T-Mobile USA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Binnetie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:44:
Ik heb een Vodafone 275 B+S+W aangevraagd, op jou linkje kan ik zo niet vinden. Ik zal nog even verder uitzoeken. 1 GB heb ik bij mijn huidige provider ook. Tringg sluit je keihard af als je 1 GB gebruikt hebt, daar ben ik nog niet overheen geweest.

Edit:
Kees was net eerder als mij.
Ik las zojuist wel over de 250 MB. Heb allang getwijfelt of ik Vodafone zou doen. Vorig jaar werd het Tringg, nu Vodafone. Vorige jaar wist ik van alle voorwaarden af, maar dacht nu even snel wat af te sluiten. Het blijft dus opletten.
bij jouw abo heb je dus 1 GB

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 20:47
maversne schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:15:
Vandaag is mijn Vodafone abonnement ingegaan die ik 21 juni had afgesloten, ik val dus nog onder de oude voorwaarde van het datalimitet gebeuren. Klopt dat? en zo ja waar kan ik zien op mijn vodafone of dat echt wel zo is ??.
iemand ???

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Als je op My Vodafone je dataverbruik kunt zien heb je een abonnement wat valt onder de nieuwe voorwaarden. Zo niet, dan valt die van jou onder de oude voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Japperrrr schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Als je op My Vodafone je dataverbruik kunt zien heb je een abonnement wat valt onder de nieuwe voorwaarden. Zo niet, dan valt die van jou onder de oude voorwaarden.
Onjuist.. als hij zijn abo afgesloten heeft op 21 juni valt hij onder de oude voorwaarden. Wat Vodafoon ook beweert of anders wil doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34
Nou, ik heb gister flink gezeik gehad met de klantenservice. Mijn snelheid is altijd goed geweest, en de laatste maanden haal ik hier in de omgeving standaard 3,6mbit download. Prima dus!

Ik heb een iPhone super-sim-only abonnement. Dit bestaat nu niet meer, maar deze abonnementen zijn vrijwel gelijk aan de B+S+W abonnementen die nu via de ANWB of TV-Gids afgesloten kunnen worden.
Ik betaal 13,50 per maand voor een abonnement met 200 minuten of 400 smsjes en heb hier onbeperkt internet bij. Hier kunnen verder geen extra blox op worden afgesloten. Het abonnement was toentertijd alleen af te sluiten door met je iPhone naar een vodafone-shop te gaan, en mocht ook alleen gebruikt worden in combinatie met een iPhone. (Je mag je simkaart dus niet in een andere telefoon plaatsen)

Ik gebruik het abo sinds april 2009, eerst in combinatie met de 3G, sinds afgelopen augustus met de iPhone 4 (nagevraagd bij de vodafone-shop omdat je geen ander toestel mocht gebruiken bij het abo, maar dit mocht wel, kreeg meteen een micro-sim mee)
Mijn dataverbruik ligt al tijden nagenoeg gelijk, zo rond de 1gb per maand. Ik heb het nooit echt bijgehouden, maar volgens mijn iPhone had ik in 14 maanden met mijn iPhone 3g 12,6gb binnengehaald over 3g. Nu met de iPhone 4 zit ik op bijna 4gb in ruim 3 maanden.

Voorheen nooit wat over gehoord, maar sinds de datalimiet is ingegaan bij vodafone heb ik al een brief gehad (de standaardbrief die veel mensen hier ook hebben gekregen) en vorige week kreeg ik ook nog een smsje. Ik had er geen aandacht aan besteed, omdat ik nog onder de oude voorwaarden viel.
Gister was mijn snelheid opeens helemaal weg, speedtest kwam niet boven de 30kbps uit. Hier thuis nog even getest met de iPhones van mijn zussen (beide ook vodafone) en die waren nog gewoon snel.

Toen dus de helpdesk gebeld: Kwam er op neer dat ik de lul was en maar minder moest gaan gebruiken of meer moest gaan betalen.
Ik uitleggen dat ik mijn dataverbruik niet kan zien op my.vodafone.nl (schijnt aan mijn abonnementsvorm te liggen) Ook kan ik geen extra blox afsluiten, dus ook niet voor meer internet. En bovendien ben ik niet van plan om 10 euro per maand meer te gaan betalen.
Medewerker ging alles even navragen bij collega's nadat ik alles had uitgelegd, komt hij met de 'verlossende' woorden: Het staat inderdaad niet bij uw abonnement, maar ik kan hier toch voor u de extra internet blox afsluiten voor 10 euro per maand!
Toen heb ik nogal pissig uitgelegd dat ik niet van plan ben om extra te betalen, en dat ik wel een klachtenbrief + contractontbinding zou sturen naar vodafone. Vervolgens opgehangen.

Wonder boven wonder had ik een minuut of 20 na mijn gesprek met de klantenservice opeens weer normaal internet. Vraag me af of ze dit volgende maand nou weer gaan flikken of dat ze mijn snelheid nu gewoon met rust laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Heb je ook alleen thuis last van traag internet of overal waar je bent? En als je jouw sim-kaart in een andere telefoon stopt, werkt het dan wel weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:05:
[...]
Op my vodafone. Bij verbruik en tegoed. Waar ook beltegoed staat en sms tegoed (blox), daaronder staat mn verbruik voor data.

Dit is alleen bij degene met een harde limiet van 250MB of 1GB
Da's dan mooi !
Ik ga die smswaarschuwing mooi niet activeren

mijn verbruik schommelt tussen de 800 / 1200 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneld
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 23:05
Superhuuper schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:38:
Nou, ik heb gister flink gezeik gehad met de klantenservice. Mijn snelheid is altijd goed geweest, en de laatste maanden haal ik hier in de omgeving standaard 3,6mbit download. Prima dus!

(....)

Wonder boven wonder had ik een minuut of 20 na mijn gesprek met de klantenservice opeens weer normaal internet. Vraag me af of ze dit volgende maand nou weer gaan flikken of dat ze mijn snelheid nu gewoon met rust laten..
Wat ik begrijp uit die brief is dat je verbruik elke maand weer wordt gereset, en daarmee je snelheid. Dus als je er over heengaat, is het een kwestie van even wachten tot de maand weer voorbij is (erg vervelend maar ja). Maar als dit zo is en de klantenservice weet je dit niet eens te vertellen, dan weten ze dus niet eens waar ze mee bezig zijn.

Ik heb trouwens ook dat Super Sim Only abonnement dat je hebt. Na een jaartje heel fijn in gebruik te hebben gehad, wordt het dit jaar dus gewoon naadje. Achteraf spijt van dat ik het heb genomen. Als je er op de een of andere manier toch vanaf weet te komen, laat het dan hier weten als je wilt, zou erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe het zit met prepaid gebruikers ?
Zitten deze vast aan 250MB of 1GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:16:
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met prepaid gebruikers ?
Zitten deze vast aan 250MB of 1GB ?
Prepaid zal wel het laagste zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Superhuuper schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:38:
Ik uitleggen dat ik mijn dataverbruik niet kan zien op my.vodafone.nl (schijnt aan mijn abonnementsvorm te liggen)
Is het mogelijk om op my.vodafone.nl je dataverkeer in te zien? Ik heb dit namelijk nog nooit ergens kunnen vinden. Ik heb een abonnement met FUP. Zou dat een reden zijn om het te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 07:39:
[...]

Prepaid zal wel het laagste zijn lijkt me...
Benik ook bang voor, ik neem wel contact opmet vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toevallig vandaag het hier geplaaste script gebruikt en mijn verbruik ligt nog onder de 250 MB per maand. Met andere woorden ik kan met mijn FUP nog 3 maal zoveel online klooien zonder dat Vodafone begint te klagen over het gebruik.

Mijn vrouw haar verbruik ligt zelfs rond de 50 MB per maand, maar ja die is ook meer van het bellen en SMS-en (niet voor niets heeft ze 420 belminuten/SMS-en per maand). :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
MegaTronics schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:37:
Toevallig vandaag het hier geplaaste script gebruikt en mijn verbruik ligt nog onder de 250 MB per maand. Met andere woorden ik kan met mijn FUP nog 3 maal zoveel online klooien zonder dat Vodafone begint te klagen over het gebruik.

Mijn vrouw haar verbruik ligt zelfs rond de 50 MB per maand, maar ja die is ook meer van het bellen en SMS-en (niet voor niets heeft ze 420 belminuten/SMS-en per maand). :+
Waarom neem je een Bel+SMS+Web als Bel+SMS goedkoper is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Heb een hele tijd lopen klungelen met het scriptje maar krijg het niet werkend op de Mac. Moet via Terminal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 21:45
allstarted1 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:38:
[...]
Sowieso vind ik persoonlijk dit gedoe een farce: ondertussen adverteert VF met een reclame voor internet icm Google Maps. Alleen die kaarten laden over een bepaald gebied kost enkele MB's. Tot zover navigeren met je smartphone als ze een FUP handhaven....'ons netwerk is er klaar voor'
Volledig met je eens.
Helaas zijn er marketeers die het wèl een geslaagde campagne vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Japperrrr schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:49:
[...]

Waarom neem je een Bel+SMS+Web als Bel+SMS goedkoper is? :/
Ze wil wel gebruik maken van de ingebouwde navigatie en af en toe haar mail checken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
bite schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:29:
Ik zag gisteren een nieuwe "blox" staan:
Databundel informatie

Je ontvangt gratis een sms-bericht als je 90% van je maandelijkse databundel verbruikt hebt.
€ 0,00 per maand.

Voor deze maand zit ik nu op 996Mb in netcounter dus dat gaat vast wel weer over die Gb heen.
Ik had die blox toen aangezet, hoewel ik het vreemd vond heb niets bijzonders mbt voorwaarden gezien, maar nu NetCounter boven de 1Gb staat heb ik nog steeds geen sms ontvangen en dus de 90% nog niet bereikt of dus inderdaat geen databundel van 1Gb :)

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 26-10-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 14:39
Ik heb een oud abbo van vodafone.
Nu gebruik ik deze ook in een dongle (is eigenlijk alleen voor gsm).

Dit werkte altijd fantastisch (meestal rond de 3mbps), maar nu kom ik niet verder dan 100kbps.
Dus ik heb een beetje zitten proberen, ik had gewoon hsdpa bereik.
En toen ik een 100mb.bin ging downloaden via ftp (van xs4all), haalde ik ineens wel 2mbps.

Het kwam er dus op neer, dat het http protocol geknepen werd tot 100 kbps.

Dus ik heb de klantenservice opgebeld:
Nee, ik had deze maand nog maar 400nogwat mb verbruikt, en ik had een oud abbo, dus het kon niet zo zijn dat mijn verbinding geknepen wordt.

Dus nu mijn vraag: wat kan ik nu het beste doen?
En zijn er meer mensen (behalve superhuuper) met dit probleem?
Dit had ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Bij mij zijn ze ook lekker bezig ik ga ook maar weer eens langs de winkel denk ik
begin oktober abbo verlengt die zou ingaan vanaf 8 januarie wat ook op mijn contract staat..

Nu hebben ze die al in laten gaan en ben ik ineens over me datalimiet heen en sta ik op 40 euro terwijl ik helemaal geen hard datalimiet had....
Hier hebben ze hem op 6 oktober al verlengt er klopt werkelijk niets van...

Bel + SMS + Web-2 200 actie 06.10.2010 t/m 31.10.2010
Basis € 22,50 actie 01.10.2010 t/m 05.10.2010

Ik volg het topic vol smart verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Shivella schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:01:
Bij mij zijn ze ook lekker bezig ik ga ook maar weer eens langs de winkel denk ik
begin oktober abbo verlengt die zou ingaan vanaf 8 januarie wat ook op mijn contract staat..

Nu hebben ze die al in laten gaan en ben ik ineens over me datalimiet heen en sta ik op 40 euro terwijl ik helemaal geen hard datalimiet had....
Hier hebben ze hem op 6 oktober al verlengt er klopt werkelijk niets van...

Bel + SMS + Web-2 200 actie 06.10.2010 t/m 31.10.2010
Basis € 22,50 actie 01.10.2010 t/m 05.10.2010

Ik volg het topic vol smart verder
Volgensmij ben je gewoon "te laat" met verlengen geweest:
nieuws: Vodafone voert datalimieten in voor smartphones

Je had het voor 6 september moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
ja dat weer ik maar me nieuwe abbonement HOORT pas 8 januari in te gaan ...
dus tot januari zou ik nog met me abbonement van januarie 2008 horen te zitten tot september had ik ook geen datalimiet dus VF zit te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-10 14:21
Hebben die studentenabonnementen nu wel gewoon nog steeds FUP? Kan dat namelijk nergens terug vinden op hun website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:09

D33F

Tweelingtemmer

Waffle schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:57:
Hebben die studentenabonnementen nu wel gewoon nog steeds FUP? Kan dat namelijk nergens terug vinden op hun website..
Nee denk het niet, vodafone kennende worden studenten even hard genaaid dan de niet studenten :P dus hierbij geldt ook een FUP van rond de 800MB(mits je de oude voorwaarden hebt) en 250MB of 1GB bij een nieuw abonnement

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Update: Nu werkt mijn internet weer gewoon met 1mbit+.
Dus waar dat nou aan lag?
Ik denk dat ze niet liegen bij de helpdesk, en dat er sprake van een storing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik haal met de Speedtest-app meestal rond de 100kbit/s... Een maand geleden was dat nog ruim 4500kbit/s.

Ben nu even aan het tetheren, zal zo een speedtestje doen :)

HDSPA:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1006311083.png

Vond het al heel erg laat, kom ik erachter dat ik per ongeluk Windows Update aan heb staan _/-\o_

Windows Update uit maakt geen verschil. Met .bin-bestanden kom ik niet boven de 40kB/s uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Japperrrr op 27-10-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 21:19
Ik heb sinds vrijdag de nieuwe HTC Desire HD met een bel+sms+web 200 verlenging. Ik val nu onder de voorwaarden van "na 6 september". Allemaal prima, maar ik kreeg dinsdag al een sms met de waarschuwing dat ik op 90% van mijn data verbruik was. Dit leek me erg onwaarschijnlijk. Via myVodafone kwam ik uit op 363 MB. Ik heb dinsdag dus een e-mail gestuurd naar de klantenservice. Zojuist een reactie. Nu zit ik al op 1300 MB. Terwijl ik dinsdag al alle opties qua synch had aangepast (bijv 12 uur ipv elke 3 uur e.d.) Gisteren heeft de telefoon zelfs de hele dag uitgestaan. Hoe kan het dan toch dat ik zo snel (binnen een week) zoveel verbruikt heb? Als je van een onbeperkt data abonnement afkomt is dat wel even schrikken.

Ik heb eergisteren ook Call Meter NG geinstalleerd. Deze geeft momenteel 44MB aan. Hoe betrouwbaar is deze meting? Hoe kan ik de maand November mijn verbruik het beste meten?

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat staat er nu qua verbruik in je My Vodafone? En komt dat overeen met wat de klantenservice zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
haribold schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:19:
Wat staat er nu qua verbruik in je My Vodafone? En komt dat overeen met wat de klantenservice zegt?
363MB vs 1300MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Kreeg vandaag Callcenter-miep aan de lijn:

Miep U maakt niet ten volle gebruik van uw VF 150 + zorgeloos blox , u kunt ook toe met een VF100 en omdat uw abonnement bijna afloopt, kunt u ook sim only nemen.....
JAMF kost dat ?
M Als u sim only neemt ...€ - en een VF 100 met een nieuw toestel kost normaal €... maar nu en omdat u het bent doen we het voor een knaakje minder.
J Nah , ik wacht ofwel op de iphone 4 of op een WP7 toestel dat wel alle gewenste features heeft en beide leveren jullie nog niet.
M eeeeh Nee
J en ik heb gezien dat alle abo's nu een datalimiet hebben....
M klopt. maar u gebruikt het toch nooit allemaal
J Dat doet er niet toe, als ik iets koop is het mijn recht om een gedeelte niet te gebruiken
M Dat klop
J Vindt u het niet raar dat ik nu dan voor hetzelfde geld een minder product krijg ? met de rede dat ik het toch niet helemaal gebruik
M Daar vind ik wel iets van , maar het is niet aan mij om dit soort dingen te bepalen
spoiler:
Hoe bedoelt u : met tegenzin naar je werk, om BS te verkopen

J Dus denk ik dat ik mijn abo nog een maandje laat doorlopen, zodat het dan per maand opzegbaar is, in plaats van me weer een jaar aan VF te binden.
M Dat mag natuurlijk ook..

Nu dus in de gaten houden of die Miep niet stiekum een wijziging heeft doorgevoerd...

Let op Mike! ik heb nu een geweldige aanbieding: Wij verkopen nu alleen nog verpakkingen waar precies zoveel inzit als wij denken dat u gaat opeten, de rest hoe u dus nooit meer weg te gooien. En voor dit maatwerk hebben wij geen prijsverhoging per verpakking hoeven doorvoeren

Oh Bob ! Dit is echt een amazing Discovery !!!

En voor de dataloggers :
Een ritje Gorinchem - Rotterdam kost 8,1MB op Google maps

[ Voor 19% gewijzigd door JAMF op 29-10-2010 17:46 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

the real JAMF schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:38:
Kreeg vandaag Callcenter-miep aan de lijn:
Een Sim only en een knaak minder op je internetkosten. Op zich nog niet zo gek dat ze dat aanbieden en Miep doet ook maar gewoon haar werk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Neem het Miep ook niet kwalijk -

Die sim only was met een databundel van 250 MB (limiet), en weer een jaar aan VF vast.
Ofwel mijn oude voorwaarden opgeven om de nieuwe te accepteren
Dus echt interessant was 't nog niet

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Volgens mij kun je als je vaak dezelfde route rijdt beter Maps [brut] installeren, die versie maakt namelijk gebruikt van caching zodat niet iedere rit je kaarten opnieuw hoeven worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb het idee dat ik deze maand al lang over de 1GB zit maar kan het niet meten omdat ik mijn Desire heb gereset een aantal keer (verschillende roms), maar geknepen of afgesloten ben ik in ieder geval niet. Omdat het nu toch einde van de maand is maar even testen of ze mij uberhaupt wel knijpen boven de 1GB, ben nu een 1GB bestand van speedtest.bbned.nl aan het downloaden :p Gaat in ieder geval lekker vlot, 3 mbit o.i.d. :)

ben benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 29-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kom ik aan met m'n 100kbit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verschil moet er zijn :+

In ieder geval wordt je niet direct automatisch geknepen, na mijn download van 1GB net is mijn snelheid nog steeds goed. Maargoed, kan zijn dat dat morgen opeens een ander verhaal is natuurlijk ;) (gaat om een vlak vóór de av wijziging verlengt abonnement overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zit nu op 102% van 1GB, met redelijk intensief gebruik (zonder streamen van muziek, wel hier en daar een Youtube-filmpje op HQ, waarbij dat laatste natuurlijk omdat je anders alleen maar smerige pixels ziet zwemmen). Apps en andere "grote" stukken data downloaden doe ik meestal op rustige tijdstippen ('s nachts, 's ochtendsvroeg) .

Hier ook nog geen afknijping meegemaakt itt vorige maand. Zouden ze dan toch nog wat flexibeligheid hebben wbt de limiet? *Als* het zo blijft heb ik er vrede mee. Dan voelt het iig niet alsof ze met een pistool tegen je hoofd staan en kan je toch gewoon normaal (en zelfs best veel) die verbinding gebruiken.

Verbinding lijkt trouwens (de hele tijd) wel wat langzamer te zijn geworden dan een half jaar terug, maar er is nog meer dan genoeg snelheid om snel wat te downloaden (zoals gezegd, Youtube, maar ook apps uit de Market). En het is sowieso beter dan m'n desktopverbinding :P

Ik ben iig alvast extreem nieuwsgierig naar het PDFje voor de maand Oktober en ga dat even erg goed in de gaten houden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
Ik heb zojuist handmatig even zitten knutselen met Excel. Mijn verbruik is als volgende:

Augustus: 230314 KB (224 MB)
September: 194743 KB (190 MB)

Dan is het toch knap dat ik met een week spelen HTC Desire HD op 1,3 GB zit? Ik geloof er echt niets van. Ik ben zeer benieuwd naar de faktuur van November zodat ik het verbruik van Oktober kan checken.

Als ik 20 Apps en 10 mp3 bestanden gedownload heb dan is het veel. Volgens mij heb ik ook nog de proximity fix gedownload (23 MB). In mijn beleving kan dat nooit meer dan 200 MB zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik snap sowieso niet hoe je er ooit achter komt hoeveel je verbruikt heb. Momenteel heb ik een T-Mobile relaxed abo i.c.m. een iPhone 3GS maar volgens mij hanteert T-Mobile geen limiet aan het gebruik van mobiel internet (correct me if I'm wrong).

Echter, mijn T-mobile abonnement loopt bijna af en ik heb wel een leuk vodafone abonnement op het oog. Alleen viel mijn oog ook gelijk op dit stukje:

- Mobiel Internet 1GB

Vraag me toch af hoe snel je daar overheen komt. Laten we zeggen dat ik iedere dag een paar sites bezoek en gebruik maak van een paar apps zoals telegraaf, nos etc. Ik heb geen idee in ieder geval.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

- Mobiel Internet 1GB

Vraag me toch af hoe snel je daar overheen komt.
Zoals VF de sessies in rekening brengt kan dat best snel zijn.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik hoop dat volgende maand mijn snelheid weer wat hoger ligt. Eerder had ik thuis gewoon rond de 4mbit, en nu is daar een schriele 100kbit van over. En laat die maand maar snel komen, ik ben al bijna door m'n 450 smsjes heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Damn die dataverbruik op de vodafone website klopt volgens mij echt niks van.

Mijn pa heeft nu precies 1 week de desire hd en heeft nu blijkbaar nog maar 263,10 MB over van zijn 1gb.

Hij internet nooit en heeft alleen de standaard apps/instellingen draaien ( gmail etc ). Thuis staat wifi aan
Echt maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 04-10 15:39
twc02 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:45:
Ik heb zojuist handmatig even zitten knutselen met Excel. Mijn verbruik is als volgende:

Augustus: 230314 KB (224 MB)
September: 194743 KB (190 MB)

Dan is het toch knap dat ik met een week spelen HTC Desire HD op 1,3 GB zit? Ik geloof er echt niets van. Ik ben zeer benieuwd naar de faktuur van November zodat ik het verbruik van Oktober kan checken.

Als ik 20 Apps en 10 mp3 bestanden gedownload heb dan is het veel. Volgens mij heb ik ook nog de proximity fix gedownload (23 MB). In mijn beleving kan dat nooit meer dan 200 MB zijn geweest.
Knutselen hoeft niet, gwn je facturen uplaoden en je krijgt zowat ALLES te zien, mooi in grafiekjes: https://www.bellen.com/mobiel/belwijzer/uploadbestand.aspx

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
philipperosier schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

Knutselen hoeft niet, gwn je facturen uplaoden en je krijgt zowat ALLES te zien, mooi in grafiekjes: https://www.bellen.com/mobiel/belwijzer/uploadbestand.aspx
Aha, heel cool. Dan ga ik een hele analyse maken en vervolgens de helpdesk nog eens contacteren. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 09:57
[...]

Zwaar chill idd! Super overzichtelijk en goed te begrijpen. Mooi spul.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verbruik nationaal
Uw ingelezen verbruik geeft weer dat u in de opgegeven maand 1 minuut belt, 152 sms'jes en 0 mms verstuurt, 11412 MB mobiel internet en uw voicemail 1 keer beluistert. Van alle gesprekken vindt 39% plaats naar vaste nummers. Uw gemiddelde gespreksduur is 20 seconden (voicemail: 29 seconden).
De vaste kosten op uw huidige factuur bedragen € 13,72 en al uw verbruik valt binnen de bundel.

... :P

Deze maand heb veel minder data verbruikt. Die eerste paar maanden zijn altijd zo leuk omdat je dan je telefoon nog een beetje moet uitvogelen :+

[Update]: WTF? 8)7
Kom er net achter dat dat niet de eerste maar de tweede rekening was. Zie hier de eerste rekening:
Verbruik nationaal
Uw ingelezen verbruik geeft weer dat u in de opgegeven maand 7 minuten belt, 90 sms'jes en 0 mms verstuurt, 7769 MB mobiel internet en uw voicemail 0 keer beluistert. Van alle gesprekken vindt 0% plaats naar vaste nummers. Uw gemiddelde gespreksduur is 55 seconden (voicemail: 0 seconden).
De vaste kosten op uw huidige factuur bedragen € 22,50 en al uw verbruik valt binnen de bundel.
Hier geloof ik dus werkelijk niets van. Zelfs op mijn laptop trek ik over twee maanden gemiddeld geen 9590MB per maand binnen.

[ Voor 51% gewijzigd door Japperrrr op 30-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Klopt geen zak van volgens mij :') Rekening van oktober: Mobiel internet (MB) 3 MB :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Er staat bij mij helemaal niets over verbruik op mijn factuur.
Enige wat er staat is welk abo ik heb en .. eh, thats it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb sinds vandaag geen internet meer, terwijl ik afgelopen maand echt heel erg op mijn verbruik heb gelet. Dat wordt dus even een belletje met de klantenservice :)

Ook zag ik dat er in mijn rekening van oktober stond:
Op 1 oktober had u een Bel + SMS + Web-2 100 abonnement met een totaal tegoed van € 19,83.
Dit is inclusief € 2,33 tegoed resterend van de vorige maand.

Dit terwijl ik een Bel + SMS + Web 150 abonnement heb. Dat ga ik dus ook meteen even navragen, en ik zie ook net dat ik deze maand slechts €22,50 beltegoed heb gekregen terwijl ik gisteren nog ongeveer €5,- had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
Japperrrr schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:41:

Op 1 oktober had u een Bel + SMS + Web-2 100 abonnement met een totaal tegoed van € 19,83.
Dit is inclusief € 2,33 tegoed resterend van de vorige maand.

en ik zie ook net dat ik deze maand slechts €22,50 beltegoed heb gekregen terwijl ik gisteren nog ongeveer €5,- had staan.
Je krijgt per maand dus: €19,83 - €2,33 = 17,50 aan beltegoed erbij.
Je had staan €5, en €17,50 + €5 = €22,50.. Klopt toch? :)

(Alleen hoort dit bedrag dus bij het 100 abbo, maar daar ging je toch al over bellen)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 01-11-2010 13:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
SmiGueL schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:47:
[...]

Je krijgt per maand dus: €19,83 - €2,33 = 17,50 aan beltegoed erbij.
Je had staan €5, en €17,50 + €5 = €22,50.. Klopt toch? :)

(Alleen hoort dit bedrag dus bij het 100 abbo, maar daar ging je toch al over bellen)
Ik heb een Bel + SMS + Web 150 abonnement, en er wordt verder in de factuur ook niet over een Bel + SMS + Web 100 abonnement gesproken. Alleen bij het berekenen van het beltegoed.

Ik heb zelfs zo'n slecht signaal dat ik niet eens de klantenservice kan bellen dus moet ik nu wel met de bus naar Eindhoven. Kost me weer €3,- maar daar is het volgens mij ook sneller opgelost dan aan de telefoon.

Het hoge dataverbruik komt trouwens volgens mij door eBuddy. Ik heb even de data(datum+tijd) van de datasessies bekeken en er zit steeds een paar minuten tussen. Ook 's nachts terwijl ik dan natuurlijk lig te slapen. Kan ik ook meteen uitleggen dat het niet meer zal gebeuren dat ik 11GB in een maand verbruik. De maand ervoor was het 7GB maar doordat ze mijn snelheid toen geknepen hebben werd het alleen maar meer omdat eBuddy steeds time-outs kreeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Japperrrr op 01-11-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb gisteren een heel uitgebreid gesprek gehad met een mederwerker over de datalimieten. Hij was echt enorm behulpzaam en heeft helemaal voor mij berekend hoeveel ik extra zou moeten betalen met mijn huidige verbruik (3,2GB per maand = ongv. 2 uur 96-128kbps online-radio per dag, van- en naar mijn werk) ...

... dat zou uitkomen op 2 of 3GB extra boven het datalimiet, dus 2 of 3x €10,- per maand extra = €20 - €30
Internet Extra vervangt het standaard buitenbundel tarief van € 0,30 per 10 MB voor € 10,- per 1 GB en wordt alleen in rekening gebracht als je buiten je bundel gaat. Als je meer dan 1 GB gebruikt buiten je bundel wordt er direct de volgende € 10,- in rekening gebracht waarvoor je nog een extra GB kan gebruiken.
Bron: Vodafone BloX voor Internet

Het zou dus gunstiger om bij mijn huidige voorwaarden te blijven en mijn abonnement niet te verlengen, maar gewoon door te laten lopen. Er zijn voorlopig geen plannen om abonnementen met die FUP voorwaarden op te heffen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Ik heb een smartphone, en in juni werd ik gebeld met de vraag of ik mijn abbonement wilde verlengen (dat afliep begin september). Dat wilde ik toen en heb ik gedaan.

Pas in augustus werd bekend gemaakt dat de databundels werden ingekort. Op 3 september kreeg ik een melding dat het abbonnement is omgezet.
Sindsdien zit ik over mijn limiet heen...Dit is toch niet eerlijk? Ten tijde van contractverlenging was de databundelinkorting niet bekend en kan ik hierop toch niet worden gekort??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Silverline schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:44:
Ik heb een smartphone, en in juni werd ik gebeld met de vraag of ik mijn abbonement wilde verlengen (dat afliep begin september). Dat wilde ik toen en heb ik gedaan.

Pas in augustus werd bekend gemaakt dat de databundels werden ingekort. Op 3 september kreeg ik een melding dat het abbonnement is omgezet.
Sindsdien zit ik over mijn limiet heen...Dit is toch niet eerlijk? Ten tijde van contractverlenging was de databundelinkorting niet bekend en kan ik hierop toch niet worden gekort??
Als je in juni hebt verlengd, dan val je nog onder de oude voorwaarden, dat betekent geen datalimiet. De voorwaarden op het moment dat je het contract afsluit gelden. Neem dus even contact op met Vodafone om dit recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
[...]

Internet Explorer only zeker, werkt niet echt goed met Chrome op de Mac.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
joint_me schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:08:
[...]

Chrome op Windows 7 werkt in ieder geval perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
joint_me schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:08:
[...]

Firefox op een Mac werkt het ook prima ;) Heb geen Chrome dus kan dat niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

wat als je een iphone hebt en je wilt gebruik maken van de ping app.
red je dat met 1GB of zuipt het dan leeg?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:13:
Vraagje:

wat als je een iphone hebt en je wilt gebruik maken van de ping app.
red je dat met 1GB of zuipt het dan leeg?

tnx
Ligt er totaal aan. Je verzet waarschijnlijk meer data dan alleen Ping.
Maar ligt er compleet aan, als je hele mp3collecties gaat overpingen.. Gewone tekst lukt ongetwijfeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:22:
[...]

Verschil moet er zijn :+

In ieder geval wordt je niet direct automatisch geknepen, na mijn download van 1GB net is mijn snelheid nog steeds goed. Maargoed, kan zijn dat dat morgen opeens een ander verhaal is natuurlijk ;) (gaat om een vlak vóór de av wijziging verlengt abonnement overigens)
Update: Niks meer over gehoord, geen afknijping of iets, mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb net via directsales van Vodafone een telefoon besteld.
https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/3599

Kom er nu achter dat de datalimiet voor internet 250mb is.
Kan ik de bestelling nog annuleren????

[ Voor 14% gewijzigd door indeblauwezon op 06-11-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:47
indeblauwezon schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:30:
Ik heb net via directsales van Vodafone een telefoon besteld.
https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/3599

Kom er nu achter dat de datalimiet voor internet 250mb is.
Kan ik de bestelling nog annuleren????
Zo geen probleem moeten zijn, maandag ff met ze bellen en anders, de telefoon weigeren bij aflevering alleen dan heb je best kans dat het een tijd duurt voordat ze de annulering verwerkt hebben.

ik zou bellen

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

enigszins OT:

Kroes zegt dat naar boven afronden van belminuten niet mag!

http://nos.nl/tekst/19650...-belminuten-mag-niet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik zat alvast te kijken naar de Iphone abo's van Vodafone. Echter ben ik een beetje bang met die 1 GB,(ook al denk ik dat niet te grbuiken, maar als ik die hoge waardes hier lees dus wel :))

Na de GB krijg je een sms en ga je per MB betalen. Ik lees hier ook regelmatig dat je na 1 GB een sms krijgt en er dan weer 10 euro wordt afgeschreven voor 1 GB.

Ik heb gemaild met de vraag of dat bij het Iphone abo ook kon. Ik kreeg toen als reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U stelt een vraag over het data limiet.

Wanneer uw limiet is bereikt krijgt u hiertoe een sms melding.

Als u uw limiet heeft bereikt dan krijgt u niet voor € 10,00 weer 1GB.
U betaalt dan per MB.
Dat vind ik toch wel erg riskant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 18:36
Meer mensen die wéér een brief hebben gehad?

"Hierbij willen we je graag informeren dat je minimaal de afgelopen 3 maanden de Fair Use Policy voor mobiel internet hebt overschreden..

<blabla proberen aan te smeren van duurder abonnement>"

Rot op. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope. Nada hier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ook hier niks, terwijl ik toch zeker meer data verbruik dan volgens de FUP is 'toegestaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik verbruik een heel klein beetje meer dan de 1 GB (paar tientallen MB's, hooguit) en heb ook nog niets gehad. Wens ik zo te houden ook.

Waar ik dan weer wel op zit te wachten, is het beloofde smsje dat ze me zouden sturen wanneer de rekening van de vorige maand klaar zou staan. Blijkbaar is die sms-service van Vodafone nog net zo goed als vier jaar terug toen ik voor de eerste keer met de prepaid verdiensten van VF kennismaakte: köt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

Armada. schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:58:
Meer mensen die wéér een brief hebben gehad?

"Hierbij willen we je graag informeren dat je minimaal de afgelopen 3 maanden de Fair Use Policy voor mobiel internet hebt overschreden..

<blabla proberen aan te smeren van duurder abonnement>"

Rot op. :')
Jep! Hier ook weer een brief ontvangen dit weekend. Deed goed dienst als 'opvangbak' voor de aardappelschillen. Stom gejammer: adverteren met mobiel navigeren en online gamen en ondertussen dit gedoe.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
allstarted1 schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:40:
[...]
Stom gejammer: adverteren met mobiel navigeren en online gamen en ondertussen dit gedoe.
Ja, hun netwerk is er klaar voor hè!
Die reclame op Spotify is ook irritant: "Spotify luisteren zonder onderbrekingen?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 04-10 15:39
Ons netwerk is er klaar voor.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat netwerk is nergens klaar voor. Tjooongee joongee jooongee, welke kleuter heeft die dekkingskaart ingekleurd dan ? Daar klopt geen barst van. "Optimale dekking".. Ja, misschien voor GRPS ja ! 3G, maak er maar 3xNee van, want dat kun je dus echt gaan zoeken bij Vodafone.. erger me nog steeds kapot. Had hiervoor KPN/Telfort en nergens last van, superieure dekking en nu dit.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
Iedereen die steeds brieven ontvangt m.b.t. het dataverbruik, wanneer hebben jullie je contract in laten gaan of deze verlengd?
Ik kom namelijk nèt uit de Vodafone winkel en daar staat in mijn profiel dat ik de laatste 5 maand niet eens onder de 1GB dataverkeer per maand heb gezeten, met vorige maand zelfs een uitschieter naar de >4GB. Mijn huidige contract, met Zorgeloos internet Blox t.w.v. €9,95, is ingegaan in maart 2009 en ik heb hier dus nog nooit wat van gehoord of gemerkt. In bijna heel Enschede volledige 3G dekking en volgens de Speedtest iPhone app een download snelheid van ~1900Kbit/s.

Raar maar waar, ik ga zoals het er nu uit ziet nooit meer verlengen/wijzigen en koop mijn toestellen wel gewoon los. :)

[ Voor 8% gewijzigd door internetinfo op 16-11-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Je gaat een factuur met daarop adres, nummer & klantnummer uploaden naar een website waarvan je weet dat ze graag geld verdienen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

internetinfo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:02:
Iedereen die steeds brieven ontvangt m.b.t. het dataverbruik, wanneer hebben jullie je contract in laten gaan of deze verlengd?
Ik kom namelijk nèt uit de Vodafone winkel en daar staat in mijn profiel dat ik de laatste 5 maand niet eens onder de 1GB dataverkeer per maand heb gezeten, met vorige maand zelfs een uitschieter naar de >4GB. Mijn huidige contract, met Zorgeloos internet Blox t.w.v. €9,95, is ingegaan in maart 2009 en ik heb hier dus nog nooit wat van gehoord of gemerkt. In bijna heel Enschede volledige 3G dekking en volgens de Speedtest iPhone app een download snelheid van ~1900Kbit/s.
Mijn abo (+ blox) is van 15 juli 2008 en ik heb nog nooit een brief gehad van Vodafone aangaande het overschrijden van een FUP.
Raar maar waar, ik ga zoals het er nu uit ziet nooit meer verlengen/wijzigen en koop mijn toestellen wel gewoon los. :)
Dat doe ik al jaren ;) De laatste keer dat ik verlengde was omdat ik een iPhone kocht en daar internet bijwilde, en dat kon met het abo dat ik toen had niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 17-11-2010 20:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:59:
Dat netwerk is nergens klaar voor. Tjooongee joongee jooongee, welke kleuter heeft die dekkingskaart ingekleurd dan ? Daar klopt geen barst van. "Optimale dekking".. Ja, misschien voor GRPS ja ! 3G, maak er maar 3xNee van, want dat kun je dus echt gaan zoeken bij Vodafone.. erger me nog steeds kapot. Had hiervoor KPN/Telfort en nergens last van, superieure dekking en nu dit.
In dorpen was het idd al minder, maar in steden wordt het nu ook steeds erger ja :/

Rond April kon ik nog prima een Youtube-video op High Quality bekijken. Tegenwoordig moet ik bijna iedere keer eerst even wachten voordat het filmpje een stuk geladen is, want direct kijken lijkt er niet meer bij te zijn met zo'n netwerk dat er klaar voor is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Stukfruit schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:12:
[...]

In dorpen was het idd al minder, maar in steden wordt het nu ook steeds erger ja :/

Rond April kon ik nog prima een Youtube-video op High Quality bekijken. Tegenwoordig moet ik bijna iedere keer eerst even wachten voordat het filmpje een stuk geladen is, want direct kijken lijkt er niet meer bij te zijn met zo'n netwerk dat er klaar voor is.
Ik heb hier in Limburg nergens last van. Volle bak 3G, en goede snelheid. Veel betere dekking i.v.m T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:09

D33F

Tweelingtemmer

alwaysleft schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:44:
[...]

Ik heb hier in Limburg nergens last van. Volle bak 3G, en goede snelheid. Veel betere dekking i.v.m T-Mobile :)
hiero in Kerkrade (Chevremont om precies te zijn) is het toch best huilen als je een youtube filmpje wilt kijken. De buffer loopt gewoon voor geen meter (1 tot 3 % per 5 sec met geluk) terwijl in andere steden het zonder problemen buffert met 10% of meer per sec.

Maarja zal ook wel ermee te maken hebben dat hier 4 grote flats staan .. In ieder geval kan ik melden dat de 3G capaciteit nogal bedroevend is hier, en vanaf Eygelshoven tot Landgraaf met de trein mag je al in je handen klappen als je uberhaupt een 3G verbinding kan bewerkstellen

Lies are obvious to read because the truth is already written

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm, vreemd. Ik heb (gelukkig) nog nooit problemen gehad met 3G van Vodafone... Dat moet ook niet gebeuren want dan gaan ze wel heel hard in kwaliteit achteruit. 2G is wel vaker overbelast merk ik, dan laden pagina's duidelijk trager dan op andere locaties. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vandaag echt alleen maar problemen gehad. Wil je de weg vinden naar iets mbv Maps / Navigation, moet je blindelings het blauwe pijltje volgen omdat de map 90% van de tijd niet geladen kan worden...

Ja hoor, het netwerk is er klaar voor. Niet in de kleinere dorpen, niet in de drukkere steden, maar wel daartussen!

Handig, Vodafone. Handig |:(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Stukfruit: ik gebruik Google Maps Navigation op mijn HTC Desire met verschrikkelijk grote regelmaat in de auto en moet je eerlijk bekennen dat ik totaal geen problemen heb met het niet ingeladen worden van de map.. Dan rij ik o.a. vanaf Amersfoort naar Hilversum, Amsterdam of Den Haag, maar ook zo nu en dan richting Brabant.

Waar ondervind jij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vandaag was het omg Alkmaar. Buiten het centrum = redelijke verbinding, in het centrum = dooie verbinding.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Vreemd, ik heb tot nu toe maar één plek kunnen vinden waar ik slecht tot geen bereik heb en dat is met de trein rond Baarn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
SoaDmaggot schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:11:
Vreemd, ik heb tot nu toe maar één plek kunnen vinden waar ik slecht tot geen bereik heb en dat is met de trein rond Baarn.
Tussen Baarn en Hilversum zeker? :)
Daar zit een blackhole, maar daar hebben ook andere telco's last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 12:55
Ook tussen Vught en Boxtel (tussen Den Bosch en Eindhoven) zit een 'blackhole' qua dataverbinding in de trein.

Maar volgens mij is het handiger om back-on-topic te gaan :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kan iemand mij vertellen waarom ik thuis niet boven de 40kbit/s up- en download uitkom en op school, 200 meter verderop in dezelfde straat, de 5mbit/s-grens verbreek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
internetinfo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:02:
Hopelijk luistert Vodafone ook naar haar klanten v.w.b. zorgeloos internet en komen er straks weer interessante (=géén datalimiet noch klanten-FUPpen) abonnementen zodat we 'gewoon' kunnen verlengen met een nieuw speeltje.
Of Vodafone wacht gewoon tot de exodus begint van klanten waarvan: "Vodafone heeft onderschat welk belang wordt gehecht aan zorgeloos internetten" en komen dàn pas met soortgelijk nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Japperrrr schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:56:
Kan iemand mij vertellen waarom ik thuis niet boven de 40kbit/s up- en download uitkom en op school, 200 meter verderop in dezelfde straat, de 5mbit/s-grens verbreek?
Thuis zit je op 2G en op school op 3G, simpel toch? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
MensionXL schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:33:
[...]

Thuis zit je op 2G en op school op 3G, simpel toch? :)
Beiden HDSPA... Het stomme is dat als ik naar de zendmast fiets(ongeveer 500m) en ik er recht onder ga staan ik ook maar rond de 40kbit/s haal terwijl ik dan de school voorbij fiets onderweg naar de zendmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50
vraagje: als je je Vodafone abo hebt verlengt, krijg je dan per verlengingsdatum ook een nieuwe SIM, of blijf je de oude gebruiken ? (heb straks een microsim nodig, dus vraag me af of het zin heeft om nu al nieuwe microsim aan te vragen/laten activeren, of even te wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

je behoud je sim, dus als je micro sim nodig hebt moet je een VF winkel binnen wandelen met een geldig id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand al meer te weten gekomen over dit
http://www.nu.nl/internet...rief-mobiel-internet.html

2 euro p/m voor 35MB buitenland
5 euro p/m voor 1GB Buitenland

( leuk voor de mensen die aan die 1GB zitten, of is het "extra" )

edit :

ik bedenk me nu ...
waarschijnlijk gaan de 'oude' abonnees hierdoor ook accoord met het 1GB fup regeltje ..
Dus dat zal eerst duidelijk moeten zijn, denk ik zo maar

[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 29-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
FreshMaker schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:32:
Iemand al meer te weten gekomen over dit
http://www.nu.nl/internet...rief-mobiel-internet.html

2 euro p/m voor 35MB buitenland
5 euro p/m voor 1GB Buitenland

( leuk voor de mensen die aan die 1GB zitten, of is het "extra" )

edit :

ik bedenk me nu ...
waarschijnlijk gaan de 'oude' abonnees hierdoor ook accoord met het 1GB fup regeltje ..
Dus dat zal eerst duidelijk moeten zijn, denk ik zo maar
Daar is al een ander topic over:
Vodafone verlaagt roaming tarieven data gebruik

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap even iets niet , ik heb een vodafone abbo , met eindeloos online , nu zit ik steeds vaker buiten mijn bundel volgens vodafone , nu zie ik staan bij wat valt buiten uw tegoed, zie ik dit lijstje?

* Browsen
* Live! content diensten
* Dataverkeer
* Faxverkeer
* Doorschakelen
* Bellen in/naar het buitenland
* Bellen naar koop- en servicenummers
* Versturen van sms- of mms-berichten aan commerciële mobiele nummers
* Versturen van sms naar buitenlandse nummers
* Gebeld worden en het versturen van sms in het buitenland

data verkeer en browsen valt niet in mijn bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
En voor browsen gebruiken we geen dataverkeer meer? :)
Welk abo heb je?
Pagina: 1 ... 7 ... 57 Laatste

Let op:
Vodafone heeft haar tariefstructuur op de website staan, iedereen kan dus heel gemakkelijk na gaan wat je voor welk bedrag krijgt. Berichten met vragen wat "ik" voor welke prijs krijg worden verwijderd!

Gelieve de DM van andere mensen op het forum niet meer te gebruiken voor Friends and Family verzoeken!