Maandag was ik onderweg voor een studentenreisje naar Straatsburg en herinnerde ik me opeens weer dat ik de 'Internet op Reis Europe' nog wilde aanzetten. Deze kan helaas niet per sms aangezet worden, waarschijnlijk omdat het geen echte blox is, maar een wijziging in het abonnement. Ik bellen en gaf aan dat ik vanuit het buitenland belde (en daarom haast had). Zoals gebruikelijk herinnerde de vrouw aan de andere kant mij weer eraan dat het vreemd is dat ik de Zakelijke afdeling van Vodafone aan de lijn krijg terwijl ik een Basis Abonnement 35 heb (oud particulier abbo). Ze begreep het niet helemaal toen ik vertelde dat ik bewust een particulier abonnement had gekozen voor de zaak, omdat dat voordeliger was toentertijd (dit kon overigens alleen door hem van privé naar zakelijk te zetten, achteraf).
En ook deze medewerkster wist het verschil niet tussen Internet op Reis Dagbundel en Internet op Reis Europe. En ook zou deze 'blox' alleen voor echt zakelijke klanten gelden. Nadat ik haar had verteld dat ik de VF Blox voorwaarden december 2010 voor mij had en haar had gedicteerd welke dat wel niet waren kon ze opeens aan de slag. Na 5 minuten, terwijl ik het haar gelijk al had verteld, kwam ze erachter dat ik mijn abonnement moest wijzigen omdat het geen echte blox was. Ook zou mijn abonnement niet toereikend zijn, maar dat heb ik opgelost door te vertellen dat ik Basis Abonnement 35 + 2jaar 9,50Blox had, dus omgerekend die 37,50Bel+SMS+Web minimum vereiste wel haalde. Dat mijn FUP eraan zou gaan (in ruil voor 1000mb), kon mij niet schelen, omdat ik volgende maand al kan verlengen.
Omdat een een abonnement wijziging alleen schriftelijk kon, maar ik de tijd daarvoor niet meer had, stelde de medewerkster voor dat ik gewoon lekker ging Internetten in het buitenland en dat zij intern ging regelen dat ik daar niet voor hoefde te betalen. Voor mij een uitstekende optie, omdat ik volgende maand al weer ga verlengen, dus het nadeel dat je de vijf euro kostende Europese Bundel niet meer uit kan zetten, geen enkel probleem is.
Helaas kreeg ik die avond toch dat 80% en het 100% datalimiet verbruikt smsje. In mijn data monitor zag ik dat het om de 35mb dagbundel moest gaan. Volgende dag opnieuw gebeld, snel twee keer doorgeschakeld binnen de technische dienst en kreeg ik iemand aan de lijn die er vanaf wist. Binnen een enkel moment was mijn 'Basis Abonnement 35' omgezet naar 'Bel + SMS + Web-2 275' (gewoon telefonisch).
Zonde van de 35 euro telefoonkosten, maar ik heb de afgelopen paar dagen toch een paar honderd mb verstookt, die ik echt nodig had. En bijna overal in (oost) Frankrijk gewoon hdspa, in tegenstelling tot België, Duitsland en Nederland. Uiteindelijk toch weer een heel tevreden Vodafone gebruiker. Zorg dat je goed voorbereid het gesprek met de Klantenservice aangaat en er is een hoop mogelijk.
[
Voor 4% gewijzigd door
Malarky op 25-02-2011 11:19
]