Vodafone verlaagt roaming tarieven data gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09
Dit is nu nog eens super nieuws:

"Vodafone gaat, zo meldt het bedrijf in een persbericht vanmorgen, als eerste provider de kosten voor internet op de mobiel in Europa drastisch verlagen. Tegen betaling van een klein extra bedrag (2,- euro per dag tot 35MB en 5,- euro per maand tot 1GB) kunnen klanten hun binnenlandse datategoed in 16 Europese landen gebruiken. Zo kunnen consumenten en zakelijke reizigers hun smartphone op reis gebruiken net zoals thuis."

Bron: http://www.marketingfacts...et_in_16_europese_landen/

Lekker pingen als je net over de grens bent, of weekendje naar buitenland gaat toch navigeren via Google Maps en mail ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 22:09
Ja, nu maar hopen dat de andere providers snel gaan volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:40

Shabbaman

Got love?

5 euro per maand voor 1 GB, dan is het datagebruik in het buitenland straks goedkoper dan in Nederland met nieuwe abonnementen met datalimiet...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Shabbaman schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:49:
5 euro per maand voor 1 GB, dan is het datagebruik in het buitenland straks goedkoper dan in Nederland met nieuwe abonnementen met datalimiet...
Volgens mij heb je over het woord 'extra' heen gelezen. :P

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Geniaal dit! Ik zat altijd te kutten met een Ierse Vodafone simkaart, nu gewoon always-on data met vodafone NL!

Goodbye Tringg, vanaf 10 mei 2011 zit ik weer lekker bij Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Interessant zeg, en echt niet duur. Alleen reken ik nu volgens mij nog af per seconde. En ik ben een beetje bang dat als ik dit afsluit (omdat ik in december 2 weken in het buitenland zit), ze dit om gaan zetten naar per minuut (omdat ik mijn contractvoorwaarden heb aangepast). Even checken maar!

Update: heb nu Vodafone aan de telefoon. De medewerker weet van niets. Heb hem maar even doorverwezen naar de link uit de TS. Ik sta in de wacht...

Update 2: ze zijn op de helpdesk nog niet ingelicht blijkbaar. Of ik later vandaag terug wil bellen. Lekker handig, zo'n persbericht eruit sturen zonder je personeel even op de hoogte te stellen.

[ Voor 38% gewijzigd door posttoast op 29-11-2010 11:10 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Uitstekend, daar hebben we wat aan.
Het is zo ontzettend irritant om in het buitenland niet de mogelijkheden van je telefoon te kunnen gebruiken.
Althans, niet zonder een rib uit je lijf kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

slaay

Natuurbeleven.com

"'Oude' klanten die nog wel onbeperkt mobiel kunnen internetten, kunnen straks in het buitenland voor euro 2 een dagpas kopen."
Bron: http://mobiel.fd.nl/index...mobiel-internet&feedid=37

Dat vind ik helemaal goed nieuws! Dat mensen die nog onder de FUP vallen voor € 2,00 per dag in de 16 'Passportlanden' kunnen internetten!

Al is die € 5,00 voor 1 Gb per maand nog aantrekkelijker, voordat je daar door heen bent. Dan is € 2,00 per dag wel duur als je 2 weken in Duitsland zou zitten.

Helaas nog geen info op de Vodafone website. Ik ben benieuwd wat de voorwaarden en tarieven precies gaan worden voor 'nieuwe' en 'oude' abonnementen.

[ Voor 28% gewijzigd door slaay op 29-11-2010 12:15 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Die € 5,00 per maand geldt niet voor iedereen blijkbaar:
Belangrijke update: het aanbod van €2 per dag geldt voor alle prepaid- en postpaid-klanten met een databundel. Het aanbod van €5 per maand geldt alleen voor nieuwe Bel+SMS+Web-abonnementen vanaf €39,50. Verder geldt als voorwaarde, dat het dataverkeer uit je nationale bundel wordt gebruikt.
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...-internet-op-reis-bundels

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 14:32
Ah dat is jammer!

Ik zou het zeker wel fijn vinden om in het buitenland ook te kunnen internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone _O_.

2 euro per dag kan ik ook nog wel mee leven als ik op vakantie ben, immers goedkoper dan 3 keer in de
week een uur achter een pc te moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit voegt niets toe.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 30-11-2010 08:47 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
En wat heeft het bereik van Vodafone hiermee te maken? In het buitenland maak je toch gebruik van de roamingproviders dus dit heeft hier absoluut niets mee te maken.

En daarbij, Vodafone heeft in mijn optiek een uitstekend netwerk. Ik heb bijna overal waar ik ben 3G ontvangst (ook buiten de randstad) dus heb niets te klagen :) De melding Geen Service heb ik met Vodafone nooit gehad in NL, met KPN en T-Mobile maar al te vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Helaas maakt Vodafone op haar website geen melding over de 'oude' abonnementen die nog een FUP hebben.
Heeft iemand daar meer informatie over?

http://www.vodafone.nl/mo...internet/internetbundels/

Die 35 MB is gewoon 1/30 deel van je bundel als die 1GB is.
Maar als je FUP hebt, zou je in feite toch geen limiet hebben in het buitenland? Zolang je je maar aan de FUP houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25

BioHazard

*\o/*

posttoast schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:19:
Die € 5,00 per maand geldt niet voor iedereen blijkbaar:

[...]

Bron: http://www.iphoneclub.nl/...-internet-op-reis-bundels
Vanaf 39,50.. Ik heb Web+SMS+Bel dinges maar niet van dat bedrag. Erg erg jammer weer. Was erg blij met dit nieuws, maar dit valt zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 20:19
slaay schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:34:
Helaas maakt Vodafone op haar website geen melding over de 'oude' abonnementen die nog een FUP hebben.
Heeft iemand daar meer informatie over?

http://www.vodafone.nl/mo...internet/internetbundels/

Die 35 MB is gewoon 1/30 deel van je bundel als die 1GB is.
Maar als je FUP hebt, zou je in feite toch geen limiet hebben in het buitenland? Zolang je je maar aan de FUP houdt?
Lijkt me niet .. er staat dat je 35 mag gebruiken , dus dan zal het wel 35 mb zijn 8)7

Nevermind }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

BioHazard schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:38:
[...]

Vanaf 39,50.. Ik heb Web+SMS+Bel dinges maar niet van dat bedrag. Erg erg jammer weer. Was erg blij met dit nieuws, maar dit valt zwaar tegen.
In theorie mag je altijd een bundel hoger. Dus als je een maand op vakantie zou gaan (of 2) zou je voor die periode even je bundel naar 39,50 + 5 kunnen zetten. Als je vanaf 30 euro komt is 15 euro voor een gig in het buitenland nog steeds een schijntje.

Indien terug in Nederland laat je je bundel gewoon weer terug zetten. Dit kan dus wel alleen per volle maand maar goed kan in sommige situaties wel voordelig zijn.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Net Vodafone gebeld... mensen die onder FUP vallen kunnen geen gebruik maken van deze Internet op Reis dagbundel. 8)7
Medewerker heeft hem 'illegaal' voor mij geactiveerd voor volgende week als ik een dag naar België ga. Maar zelf zou je het dus niet er op kunnen zetten. Alleen die 3 dagen bundel bijv. kun je wel activeren.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25

BioHazard

*\o/*

Flappiewappie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:42:
[...]

In theorie mag je altijd een bundel hoger. Dus als je een maand op vakantie zou gaan (of 2) zou je voor die periode even je bundel naar 39,50 + 5 kunnen zetten. Als je vanaf 30 euro komt is 15 euro voor een gig in het buitenland nog steeds een schijntje.

Indien terug in Nederland laat je je bundel gewoon weer terug zetten. Dit kan dus wel alleen per volle maand maar goed kan in sommige situaties wel voordelig zijn.
Oké, voor een maandje is het nog wel te overzien. We zullen zien. Eind Januari ga ik op wintersport. Eens kijken of ik vanaf de piste kan tweeten :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13
Flappiewappie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:42:
[...]

In theorie kun je inderdaad een bundel hoger, maar in de praktijk valt dat (volgens mij*) wat duurder uit. Sinds de introductie van Bel+SMS+Web zijn er altijd nog acties geweest (eerste jaar voor de helft, 2 jaar lang voor de prijs van Bel+SMS en nu 1 jaar lang xx% korting). Als je dan je bundel aanpast, gaat je actietarief eraf en ga je dus € 39,50 betalen, ipv bijvoorbeeld € 20 nu (1e jaar van een Bel+SMs+Web 200 van normaal € 34,50).

* = Niks 'volgens mij', dat is zeker zo: http://help.vodafone.nl/c...232&cat_lvl1=6&cat_lvl2=8

Verreweg de meeste klanten zitten op een Bel+SMS+Web 200 bundel (althans, afgaande op de abo's die bij ons in de winkel worden afgesloten) en vallen dus net buiten de boot.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbertC op 01-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u niet te vreden bent omdat de Internet op Reis Dagbundel alleen beschikbaar is voor de nieuwere abonnementen.

Voor zover bekend in mijn systeem is de Dagbundel ook voor u beschikbaar. De Internet op Reis Europa is niet beschikbaar voor u maar voor alle nieuwe abonnementen.

Het is dus mogelijk om deze bij u aan te sluiten waardoor u toch 35 mb heeft per dag zodra u gebruik maakt van internet in het buitenland.
Ik heb Vodafone gemaild met de vraag hoe het nu zit met de abonnementen die voor 6 september zijn afgesloten. Bovenstaand antwoord kreeg ik daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Dat was volgens mij duidelijk. Wat jammer is is dat je niet voor E5 een GB roaming kunt kopen.

Die 35MB is alleen maar de aanloop naar hoge kosten boven de 35MB.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Ik heb net ook even gebeld. De persoon die ik aan de lijn had wist het allemaal niet precies, moest veel navragen. Ik kom (met mijn Super SIM Only abonnement die ik ongeveer een jaar geleden heb aangesloten) op zich in aanmerking voor die € 5,- per maand variant, maar er is een addertje: als je dat neemt zit je er tot het einde van je contract aan vast. In mijn geval is dat nog 12 maanden, dus € 60,- extra.

Beetje jammer verhaal: met veel bombarie dit aankondigen, vervolgens een helpdesk die amper weet hoe het werkt en dan blijkt ook nog dat het allemaal niet zo fantastisch is als het lijkt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

posttoast schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:02:
Ik heb net ook even gebeld. De persoon die ik aan de lijn had wist het allemaal niet precies, moest veel navragen. Ik kom (met mijn Super SIM Only abonnement die ik ongeveer een jaar geleden heb aangesloten) op zich in aanmerking voor die € 5,- per maand variant, maar er is een addertje: als je dat neemt zit je er tot het einde van je contract aan vast. In mijn geval is dat nog 12 maanden, dus € 60,- extra.

Beetje jammer verhaal: met veel bombarie dit aankondigen, vervolgens een helpdesk die amper weet hoe het werkt en dan blijkt ook nog dat het allemaal niet zo fantastisch is als het lijkt.
Daar heb je gelijk in, alsof internetten in het buitenland "bijna gratis" zou zijn geworden. Maar dan blijk je met een FUP opeens ook maar 35 MB per dag te mogen verbruiken. Die 5 euro per maand voor 1 GB in het buitenland is dan een 'vaste' bundel bij je contract geworden. En die laatste optie kan alleen bij een abonnement van 39,50 of meer per maand.

Vond de optie die T-Mobile aanbood in het verleden erg aantrekkelijk, iets van 25 MB per dag, kwam je daarboven dan werd je snelheid gecapped naar 16 KB/s ofzo. Daar betaalde je dan 5 euro voor.
Dan kun je toch onbezorgd internetten in het buitenland en internet je meer dan die 25 MB dan gaat gewoon de snelheid omlaag, waarbij je toch redelijk vooruit kan.
(bovenstaande getallen weet ik niet meer zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

slaay schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:48:
[...]

Daar heb je gelijk in, alsof internetten in het buitenland "bijna gratis" zou zijn geworden. Maar dan blijk je met een FUP opeens ook maar 35 MB per dag te mogen verbruiken. Die 5 euro per maand voor 1 GB in het buitenland is dan een 'vaste' bundel bij je contract geworden. En die laatste optie kan alleen bij een abonnement van 39,50 of meer per maand.

Vond de optie die T-Mobile aanbood in het verleden erg aantrekkelijk, iets van 25 MB per dag, kwam je daarboven dan werd je snelheid gecapped naar 16 KB/s ofzo. Daar betaalde je dan 5 euro voor.
Dan kun je toch onbezorgd internetten in het buitenland en internet je meer dan die 25 MB dan gaat gewoon de snelheid omlaag, waarbij je toch redelijk vooruit kan.
(bovenstaande getallen weet ik niet meer zeker)
Het was 10 MB, en 16 kbit/s. Niet heel royaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om toch voor die 5 euro per maand extra tot einde contractduur in het buitenland te kunnen internetten. Na letterlijk 30 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik te horen dat het toch niet kon (ondanks dat eerder gezegd werd van wel).

OK, doe me dan maar die optie van 2 euro per dag. Nou, dat ging dus ook niet. Reden: ik heb een Super SIM Only abonnement, die bestaan niet meer, dus al die acties mag ik ook niet gebruiken. De enige optie was € 10 voor 10MB in 7 dagen. :D Ja, daar heb ik geen iPhone voor natuurlijk.

Conclusie: ik heb dikke pech en kan tot december 2011 (dan verloopt mijn contract) geen gebruik maken van dit soort acties. Lekker bestaande klanten naaien dus (ik zit al meer dan 7 jaar bij Vodafone inmiddels). Nou, ik ga in december 2011 maar eens naar een andere provider kijken. Jammer Vodafone, jullie zijn een trouwe klant kwijt.

Edit: ik waag er nog maar even een officiële klachtenbrief aan:
Beste meneer, mevrouw,

Sinds december 2004 ben ik een trouw klant van Vodafone. Jarenlang heb ik naar volle tevredenheid van jullie diensten gebruik gemaakt. Mijn loyaliteit ging zelfs zo ver dat ik, toen ik een iPhone wilde gaan gebruiken, deze uit België geïmporteerd heb om bij jullie klant te kunnen blijven.
Wat mij betreft was ik ook nog jarenlang klant gebleven. Ware het niet dat ik de indruk heb dat jullie op dit moment niet zoveel waarde meer hechten aan trouwe klanten.

Toen ik afgelopen week het persbericht las over nieuwe mogelijkheden voor datagebruik in een aantal Europese landen (nieuws: Vodafone verlaagt kosten mobiel internet in 16 Europese landen) was ik, net als veel anderen, erg enthousiast. Ik greep direct naar de telefoon om voor €5 per maand extra ook in het buitenland op een normale manier van mijn iPhone gebruik te kunnen maken. Jullie helpdesk wist echter nog van niets (handig om die pas ná het versturen van een persbericht te informeren) en verzocht mij later terug te bellen. Toen ik twee dagen later terug belde werd mij verteld dat ik, omdat ik een oud abonnement heb, niet in aanmerking kom voor deze actie. Maar: er was wel een alternatief. Voor €2 per dag kon ik 25MB verstoken. Niet ideaal, maar vooruit. Toen ik vroeg of men dit voor mij kon activeren bleek het plots toch niet te kunnen. Helaas, mijn type abonnement was te “ouderwets”.

Mijn enige optie bleek dit te zijn: wachten tot december 2011(!) (verloopdatum huidig contract) en dan met een nieuw contract van deze actie gebruik maken. Helaas, verder kon er echt niets voor mij gedaan worden. Sterker: de jongen die ik aan de telefoon had vond dat ik eigenlijk niets te klagen zou moeten hebben, want ik had toch een fantastisch abonnement? Nou, ik ben blij dat hij er zo tevreden over is, maar ik baal hier flink van.

Waarom laten jullie bestaande abonnees op deze manier in de kou staan? Ik begrijp best dat jullie met interessante lokkertjes nieuwe klanten willen trekken maar ik kan me niet voorstellen dat jullie loyale klanten graag zien vertrekken. En dat is precies wat er nu gaat gebeuren. Want in december 2011 ga ik natuurlijk niet kijken of jullie dan wél iets voor mij kunnen beteken (wetende dat ik dan na een jaar waarschijnlijk wéér allerlei acties misloop). Nee, zoals het er nu naar uit ziet zijn jullie deze klant na 7 jaar kwijt. Jammer.

Ik hoop dat jullie de moeite nemen om op deze brief te reageren, ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.

Met vriendelijke groet,
Vincent Bovelander

[ Voor 59% gewijzigd door posttoast op 04-12-2010 15:29 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je al zelf die sms code geprobeerd? http://www.vodafone.nl/mo...internet/internetbundels/
Sms 'internet op reis aan' naar 4000.

Ik heb van de klantenservice namelijk ook vernomen dat ik geen gebruik zou kunnen maken van die € 5,00 per maand en van de € 2,00 per dag. Want ik zou een abonnement hebben van voor 6 september.

Maar na een klacht per email kreeg ik het bericht dat het inderdaad niet kan, maar toch weer wel. 8)7
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u niet te vreden bent omdat de Internet op Reis Dagbundel alleen beschikbaar is voor de nieuwere abonnementen.

Voor zover bekend in mijn systeem is de Dagbundel ook voor u beschikbaar. De Internet op Reis Europa is niet beschikbaar voor u maar voor alle nieuwe abonnementen.

Het is dus mogelijk om deze bij u aan te sluiten waardoor u toch 35 mb heeft per dag zodra u gebruik maakt van internet in het buitenland.
De oudere abonnementen kunnen dus sowieso geen bundel van € 5,00 per maand krijgen, maar die dagbundel zou dus wel moeten lukken. Ik zou zeggen, probeer gewoon die sms code eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
slaay schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:15:
Heb je al zelf die sms code geprobeerd? http://www.vodafone.nl/mo...internet/internetbundels/
Sms 'internet op reis aan' naar 4000.

Ik heb van de klantenservice namelijk ook vernomen dat ik geen gebruik zou kunnen maken van die € 5,00 per maand en van de € 2,00 per dag. Want ik zou een abonnement hebben van voor 6 september.

Maar na een klacht per email kreeg ik het bericht dat het inderdaad niet kan, maar toch weer wel. 8)7

[...]

De oudere abonnementen kunnen dus sowieso geen bundel van € 5,00 per maand krijgen, maar die dagbundel zou dus wel moeten lukken. Ik zou zeggen, probeer gewoon die sms code eens!
Dank voor de tip. :) Ik heb het geprobeerd en krijg deze SMS terug:
Vodafone info: Je Internet op Reis Dagbundel wordt binnen 24 uur geactiveerd.
Maar hoe weet ik nu zeker dat dit écht gaat werken en ik niet alsnog een enorme rekening krijg als ik thuis ben?

Hmmm, als ik naar de My Vodafone site ga waar je BloX kunt instellen staat er bij mij dit:
Voor jouw abonnement zijn er geen Vodafone BloX. Als je BloX wilt aansluiten, kun je overstappen naar een Bellen, Bel+Sms of Bel+Sms+Web Abonnement. Overstappen naar een Sim Only abonnement is niet mogelijk.
Ik kan dus sowieso geen gebruik maken van BloX, dus die dagbundel zal wel niet gaan werken. Afwachten of ik nog iets hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door posttoast op 05-12-2010 14:33 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Helaas, ik kreeg net deze SMS:
Vodafone info: U kunt zich voor deze Vodafone BloX niet aanmelden. Bel 1200 en vraag naar een adviseur.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:50
Klantenservice gebeld. Duurde 20 min maar is nu wel geactiveerd 5 euro per maand voor onbeperkt internet in buitenland :).

Abbo is midden augustus ingegaan dus had nog zonder databundel maar met FUP

Moest het wel voor gehele contractperiode afsluiten. Geen probleem natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
Helaasss net teruggebeld ze kan het niet aanzetten. Kan alleen voor abbos na 6 sept :(. Dan maar Mifi met orange simkaart in La France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Haha, ze zijn goed geïnformeerd daar bij de klantenservice hè? Eerst kan het wel, en dan opeens weer niet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Uit de Vodafone voorwaarden voor Vodafone BloX Postpaid / "Internet op reis Europe" en "Internet op reis Dagbundel"

Geldig voor "Internet op reis Europe" en "Internet op reis Dagbundel":
- Het verbruik van Internet op Reis Europe kan niet worden opgevraagd. Contractant dient het verbruik derhalve zelf in de gaten te houden.
Er wordt ook geen melding gemaakt van een SMSje bij nadering van je limiet !!
- Vanaf het moment van activeren van Internet op Reis Europe, is de voorgeschreven EU richtlijn van datakosten notificaties en het afsluiten van de datasessie bij 59,50 euro per maand, inclusief btw, niet meer van toepassing binnen alle EU-landen. Ook niet na verbruik of verlopen van Internet op Reis Europe. Contractant kan zich te allen tijde weer op nieuw aanmelden voor de EU datalimiet van 59,50 euro per maand inclusief btw door een sms te sturen met DATALIMIET AAN naar 5000.
Meteen weer aanmelden na activeren dus !!

Specifiek voor voor "Internet op reis Europe" :
- Internet op Reis Europe is een vaste aanvulling op het Vodafone abonnement en geen BloX Internet op Reis Europe kan gedurende de looptijd van het abonnement worden geactiveerd, maar alleen worden beëindigd als het bijbehorende Vodafone abonnement wordt beëindigd.
Dus tot het einde van de looptijd E5 p/m Of je nu in het buitenland komt of niet....

Specifiek voor voor "Internet op Reis Dagbundel" :
- Na verloop van de tijdslimiet van de Internet op Reis Dagbundel wordt automatisch een nieuwe Internet op Reis Dagbundel in rekening gebracht indien Contractant een actieve datasessie plaatsvindt of een nieuwe data­sessie start. Contractant wordt hierover niet actief geïnformeerd.
Geen dataverkeer = niet betalen. Enige positieve puntje dat ik kan vinden. Helaas heb ik geen idee wanneer VF een actieve gegevenssessie afluit. Als dat na 24 uur is, dan is ook dit zeldzame pluspuntje een wassen neus.
- Indien je de Internet Op Reis Dagbundel activeert gedurende de periode dat je korting of promotie geniet op internet en/of e-mail op je mobiel in Nederland (waaronder Internet Basis BloX, BlackBerry Basis) zal deze korting met het activeren van Internet op Reis Dagbundel voor de resterende periode komen te vervallen. Door aanschaf van de Internet op Reis Dagbundel stem je ermee in dat dergelijke kortingen
of promoties niet langer van toepassing zijn op jouw abonnement.
Stiekem hoge instapkosten dus, als je niet oplet...

Als je echter zonder de AV gelezen te hebben deze blox gebruikt, en je verliest een korting die op je afgesloten overeenkomst staat, is dat dan niet een wijziging van de overeenkomst ten nadele van de consument, waarbij de consument per direct kan kiezen het abonnement op te zeggen???
- Vodafone behoudt zich het recht voor om de snelheid van de dataverbinding te verlagen bij het bereiken van de daglimiet
Dit zullen ze niet snel doen, aangezien deze snelheid recht evenredig is met de gemaakte kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

TMoose schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:44:

Meteen weer aanmelden na activeren dus !!
Beter van niet. Als je hem weer activeert kun je maar 50 euro gedeeld door het normale tarief in het buitenland gebruiken aan MBs.

Normaal gesproken is dat 50/2,10 = 23 MB verbruik voordat je internet in het buitenland ermee stopt =).

Daarnaast vallen de kosten buiten de 35MB reuze mee: 30 cent per MB.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
X-G schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:16:
[...]

Beter van niet. Als je hem weer activeert kun je maar 50 euro gedeeld door het normale tarief in het buitenland gebruiken aan MBs.

Normaal gesproken is dat 50/2,10 = 23 MB verbruik voordat je internet in het buitenland ermee stopt =).

Daarnaast vallen de kosten buiten de 35MB reuze mee: 30 cent per MB.
Kan je niet in MyVodafone onder Toestel en instellingen -> Instellingen -> Datalimiet buitenland
je limiet wijzigen naar bijv. 89,25 of 119,- incl. BTW en exclusief tegoeden?

Wat zijn eventuele tegoeden m.b.t databundels? Bijv. de dagbundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

robert-630 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Kan je niet in MyVodafone onder Toestel en instellingen -> Instellingen -> Datalimiet buitenland
je limiet wijzigen naar bijv. 89,25 of 119,- incl. BTW en exclusief tegoeden?

Wat zijn eventuele tegoeden m.b.t databundels? Bijv. de dagbundel?
Over myvf durf ik het even niet te zeggen.

Punt is dat als je een beperking op je eu datalimiet erin zet (bijv naar 100 euro) en je langer dan 1 dag per maand in het buitenland bent je internet na 46 mb totaal wordt afgesloten.

Je krijgt met de dag bundel 35 MB per dag (van 0:00 tot 23:59) en met de maand bundel mag je je hele GB bundel in het buitenland gebruiken ( als je 500 mb in Duitsland verbruikt heb je in NL ook nog maar 500 mb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
3 dagen internet op reis dagbundel gebruikt. Op een gegeven moment melding dat ik mijn datalimiet voor europa heb bereikt en dat mijn internet is afgesloten :S. half uur aan de klantenservice gehangen vanuit het buitenland!! waar ze de oorzaak ook niet konden vinden, internet op reis dagbundel stond wel aan en er was ook netjes 2 euro afgeschreven.

Toen ik zelf met het idee kwam, dat misschien de datalimiet niet was uitgezet en dat het daar was misgegaan. Zeiden ze o dat zou wel eens kunnen stuur maar een smsje datalimiet uit dan zal ie het wel weer doen.

Dus half uur met klantenservice met als conclusie dat er iets fout is gegaan in het automatisch uitzetten van de datalimiet en dat ik zelf de oplossing heb moeten bedenken hoe dit op te lossen.

Klantenservice van vodafone, ik word er een beetje moe van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik kan die hele bundel van 5 euro om je data in het buitenland te gebruiken niet vinden op de site van vodafone ?

Iemand een linkje voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Maxmannl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:44:
3 dagen internet op reis dagbundel gebruikt. Op een gegeven moment melding dat ik mijn datalimiet voor europa heb bereikt en dat mijn internet is afgesloten :S.
Ik heb inderdaad ook zoiets vaags gehad in Ierland (met internet op reis dagbundel blox ingeschakeld):
- op dinsdag rond 9.00 's ochtends data-roaming aangezet; normaal kunnen gebruiken
- rond 15.00 dinsdag krijg ik een SMS dat ik 80% van mijn datalimiet heb bereikt
- na de SMS gelijk data-roaming uitgezet, zodat ik voor 'noodgevallen' nog wat over zou hebben
- donderdag rond 11.00 data-roaming voor het eerst weer aangezet; slechts Google + mail gebruikt (iPhone, dus die laadt geen attachments)
- nog geen uur daarna krijg ik een SMS'je dat mijn datalimiet is bereikt en werkt de verbinding niet meer; ik heb wel 3G connectie maar ik kan nergens meer mee verbinden
- data-roaming uitgezet, 's avonds nog eens geprobeerd, maar niks meer te bereiken...

volgens mij liep de teller nog door van dinsdag ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Korakal schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Ik heb inderdaad ook zoiets vaags gehad in Ierland (met internet op reis dagbundel blox ingeschakeld):
- op dinsdag rond 9.00 's ochtends data-roaming aangezet; normaal kunnen gebruiken
- rond 15.00 dinsdag krijg ik een SMS dat ik 80% van mijn datalimiet heb bereikt
- na de SMS gelijk data-roaming uitgezet, zodat ik voor 'noodgevallen' nog wat over zou hebben
- donderdag rond 11.00 data-roaming voor het eerst weer aangezet; slechts Google + mail gebruikt (iPhone, dus die laadt geen attachments)
- nog geen uur daarna krijg ik een SMS'je dat mijn datalimiet is bereikt en werkt de verbinding niet meer; ik heb wel 3G connectie maar ik kan nergens meer mee verbinden
- data-roaming uitgezet, 's avonds nog eens geprobeerd, maar niks meer te bereiken...

volgens mij liep de teller nog door van dinsdag ofzo :S
Die EU-Datalimiet teller loopt ook gewoon maandelijks. Verplicht vanuit het Europees Hof.
Iedere gebruiker heeft sinds 1 juli 2010 een roaming datalimiet van € 50 excl. btw (€ 59,50 incl. btw) voor het gebruik van e-mail en mobiel internet binnen 29 Europese landen. De EU heeft deze maatregel genomen om de klant te beschermen tegen onverwacht hoge kosten door het gebruik van mobiel internet en e-mail in Europese landen.
EU Datalimiet:
Standaard 50 Euro pre bundel.

Ter voorbeeld, standaard op jouw abonnement zijn de kosten in Frankrijk 2,10, maar met de Europe Dagbundel krijg je 35 MB voor 2 euro.

Het datalimiet systeem stopt jouw verbinding na 50/2,10 = 23,8 MB, Pas naderhand wordt de bundel berekening gedaan en dus 2 euro kosten afgeschreven.

Om dus te zorgen dat je volledig gebruik kunt maken:

Datalimiet uit SMSen naar 5000 (Let op, geen spatie na 'uit'!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Ah, helemaal duidelijk. Dat had ik er niet uit gehaald. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

X-G schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:59:
[...]

Die EU-Datalimiet teller loopt ook gewoon maandelijks. Verplicht vanuit het Europees Hof.

[...]

EU Datalimiet:
Standaard 50 Euro pre bundel.

Ter voorbeeld, standaard op jouw abonnement zijn de kosten in Frankrijk 2,10, maar met de Europe Dagbundel krijg je 35 MB voor 2 euro.

Het datalimiet systeem stopt jouw verbinding na 50/2,10 = 23,8 MB, Pas naderhand wordt de bundel berekening gedaan en dus 2 euro kosten afgeschreven.

Om dus te zorgen dat je volledig gebruik kunt maken:

Datalimiet uit SMSen naar 5000 (Let op, geen spatie na 'uit'!)
Bijna goed:

EU Datalimiet: 50 euro.

Vodafone 50 euro / pre-bundel tarief = weinig MB.

Vodafone 'EU' datalimiet = Weinig MB

Dus ook kappen bij weinig MB als mensen een bundel gebruiken.

In het kort, laat het lijken als of de EU regels erg onhandig zijn , zodat zoveel mogelijk mensen deze uitzetten, teneinde de mogelijkheid op hogere revenue te vergroten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

TMoose schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Bijna goed:

EU Datalimiet: 50 euro.

Vodafone 50 euro / pre-bundel tarief = weinig MB.

Vodafone 'EU' datalimiet = Weinig MB

Dus ook kappen bij weinig MB als mensen een bundel gebruiken.

In het kort, laat het lijken als of de EU regels erg onhandig zijn , zodat zoveel mogelijk mensen deze uitzetten, teneinde de mogelijkheid op hogere revenue te vergroten. :(
Oh noes, alle grote corporaties zijn evilll ... -_- Kom op zeg.

Ja de EU regels zijn onhandig voor de gebruiker die in het buitenland gebruik wil maken van het internet. Klopt inderdaad, maar de EU regels zijn juist gemaakt om te voorkomen dat de gemiddelde 'normale' mens geen overdreven rekening heeft als hij zijn internet gebruikt in het buitenland.

Overigens SMSen wij gebruikers die hun 35MB dagbundel verbruikt hebben dus kunnen ze zelf de verantwoordelijkheid nemen om het datalimiet weer aan te zetten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Nee Hoor, Ze zijn niet per definitie 'evil' zoals jij dat noemt. Echter staat bij de gemiddelde telecomprovider winstmaximalisatie hoger op het prioriteitenlijstje dan zaken als klanttevredenheid.

In dit specifieke geval stelt de EU een grens van E50. Door voor E5 1 GB dataverkeer te kopen, zijn de maximale werkelijke kosten voor dit dataverkeer E5. Dan lijkt de buitenbundeltarief rekenmethode die door VF wordt genanteerd een buitenproportionele manier van rekenen. De kosten waarmee gerekend worden staan in geen verhouding tot de werkelijke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

TMoose schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:00:
Nee Hoor, Ze zijn niet per definitie 'evil' zoals jij dat noemt. Echter staat bij de gemiddelde telecomprovider winstmaximalisatie hoger op het prioriteitenlijstje dan zaken als klanttevredenheid.

In dit specifieke geval stelt de EU een grens van E50. Door voor E5 1 GB dataverkeer te kopen, zijn de maximale werkelijke kosten voor dit dataverkeer E5. Dan lijkt de buitenbundeltarief rekenmethode die door VF wordt genanteerd een buitenproportionele manier van rekenen. De kosten waarmee gerekend worden staan in geen verhouding tot de werkelijke kosten.
EU Datalimiet. Wettelijk verplicht limiet. Vodafone is wettelijk verplicht PRE-Bundel een datalimiet in te stellen voor roaming. Vandaar die berekening. Sowieso wordt bij de €5/maand 1GB bundel het EU Datalimiet automatisch al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

# Operators will have to impose a monthly default cut-off for data roaming of €50. Consumers can also select a different cut-off limit if offered by the operator or opt out of this bill shock safeguard entirely.
# Operators are obliged to send users a warning whey they reach 80% of their data-roaming bill limit. The operator will have to cut off the mobile internet connection once the limit has been reached, unless the customer has indicated they want to continue data roaming.
Niks pre-bundel. Er is een verplichte initiele cut-off op 50 euro aan data-roaming kosten. Aangezien 1Gb wordt aangeschaft voor E5 kun je zelfs maandelijks nog E45 buiten je bundel van 1GB verstoken. En je hoeft niet eens je limiet uit te zetten.

Verder is het dus verplicht dat VF de gebruiker informeert bij 80% van de limiet. Wat ze dus niet doen. Zijn ze nu in overtreding, of hebben ze eigelijk de 80% nog niet gebruikt, aangezien de kosten binnen de 1GB nog maar E5 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Vodafone doet precies wat daar staat. Er staat een default cut-off aan van € 50,-. Die € 50,- cutoff wordt voor de bundel berekening (dus pre bundel(!) ) gedaan. Dit om de reden dat dit a) technisch makkelijker is b) aan de eisen voldoet van de EC.

Tevens sturen wij jou ook een SMSje als je op 80% van die 50 euro zit. Standaard. We sturen zelfs smsjes als je op 80% van je bundel zit in het buitenland en op 100% van je bundel zit in het buitenland.

Als extra (niet verplicht door niemand) dienst sturen we ook nog een smsje als je in Nederland zelf 90% van je bundel verbruikt.

En ergens verwacht ik ook wel dat een bedrijf met 4,3 miljoen klanten in Nederland wel voldoet aan de regels die de EC oplegt, ben je het daar niet mee eens moet je eens een brief naar de EC sturen, die zoeken dat wel uit voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
X-G schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
En ergens verwacht ik ook wel dat een bedrijf met 4,3 miljoen klanten in Nederland wel voldoet aan de regels die de EC oplegt, ben je het daar niet mee eens moet je eens een brief naar de EC sturen, die zoeken dat wel uit voor je :)
Nee, als je er van overtuigd bent dat de provider het fout doet ten opzichte van de Europese regels dan stuur je die een klachtenbrief en stap je daarna indien nodig naar de Geschillen Commisie Telecom.

En ook grote bedrijven maken wel eens fouten. ;)
Maar in dit geval zit Vodafone wel goed zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 19-01-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De dagbundel is dus nog steeds geen optie voor abonnementen waarvoor nog een FUP aanwezig is? In mijn geval een SuperSimOnly. Anders zou ik toch graag van deze optie gebruik maken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 21:08
X-G schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
Vodafone doet precies wat daar staat. Er staat een default cut-off aan van € 50,-. Die € 50,- cutoff wordt voor de bundel berekening (dus pre bundel(!) ) gedaan. Dit om de reden dat dit a) technisch makkelijker is b) aan de eisen voldoet van de EC.
En c) omdat mensen dan de cut-off uitzetten zodat vodafone meer kan verdienen.

Ik snap het wel en als het mag is het ook niet raar dat vodafone dat doet, maar net doen alsof dat er helemaal niets mee te maken heeft is ook wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

FrankRicard schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:13:
[...]

En c) omdat mensen dan de cut-off uitzetten zodat vodafone meer kan verdienen.

Ik snap het wel en als het mag is het ook niet raar dat vodafone dat doet, maar net doen alsof dat er helemaal niets mee te maken heeft is ook wel erg makkelijk.
Sowieso biedt Vodafone de mogelijkheid om je cut-off te verhogen in stappen naar maximaal 300€, een optie die overigens niet verplicht wordt door de EC. Daarnaast sturen ze bij cut-off gebruik een SMS bij 80% & bij 100% verbruik van je cut-off en bij de Dagbundel en maandbundel (Europe) een SMS bij 100% verbruik (verantwoordelijkheid klant om verder verbruik te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het is inderdaad niet verplicht om een andere cut-off optie te bieden, dat is dan ook prijzenswaardig. De 80% sms is bij een anders ingestelde limiet dan weer wel verplicht door de EU.

Nog klantvriendelijker zou het zijn als de dagbundel of maandbundel zelf de datalimiet zou zijn, dat mag namelijk ook volgens de EU regels en dit zou de klant bij het gebruik van een bundel nog beschermen tegen het buiten de bundel gaan. Waarom hebben jullie daar niet voor gekozen? Antwoord C van de vorige poster toch maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Precies.

Wellicht is alles officieel volgens de regels, maar binnen de ruimte die de regels toelaten is het zoals gewoonlijk. De regels verplichten de cut-off rond de 50 euro. Extra instelmogelijkheden zijn ook toegestaan. Zowel onder de E50, als boven de E50. Vreemd dat alleen extra mogelijkheden boven de E50 gegeven worden.

Als ik het goed begrijp, dan is de cut-off het maximale bedrag wat een klant aan roaming kosten mag maken. Dat dat pre- of post-bundel gedaan wordt is voor de klant irrelevant. Ze zullen niet meer gefactureerd worden dan de E50 voor roaming. Voor vodafone is buiten de technische implementatie het grote verschil dat op de huidige manier de klant gestimuleerd wordt een hogere limiet in te stellen. Zodat als de klant over de 1GB heen gaat de teller niet zoals gewenst bij E50 stopt, maar gewoon door blijft lopen. (Ik dacht dat het huidige maximumtarief rond de 1E per Mb lag, dus je zult je limint bij een 1GB bundel of geheel weg moeten laten , of tot minimaal E1000 op moeten hogen om volledig van je bundel gebruik te kunen maken. Alleen maar onhandig, en zolang mensen binnen kun bundel blijven is het effect identiek. Uiteindelijk zal het enige verschil zitten in de mensen die torenhoge rekeningen zullen krijgen...

Op zich zijn dergelijke implementaties niet meteen bewijs van 'klantonvriendelijk gedrag' maar als je ziet dat ELKE verandering op het gebied van mobiel dataverkeer ten koste van de klant gaat, waarbij ook ten gunste van de klant gehandeld had kunnen worden wordt het beleid achter de maatregelen al gauw duidelijk.

En vreemd genoeg kan het best klantvriendelijk:

Normaal dataverkeer: gewoon per 100MB gebruikte data 1Euro factureren. (=E10 per Gb.) en laat klanten zelf een cut-off instellen, waarbuiten de snelheid gecapt wordt, of geen verkeer meer mogelijk is.

Roaming: Laat de cut-off vrij in te stellen door de klant, en ipv de 1GB bundel voor E10 kan dezelfde constructie als gewoon dataverkeer gebruikt worden. Cut-off vrij instelbaar, maar default E50 zoals EC eist. en 1 Euro factureren voor elke 100Mb.

Moet je eens zien hoeveel meer mensen gebruik van roaming gaan maken. allemaal extra omzet, en geen last op het NL netwerk. En zo mogelijk nog belangrijkr, mensen hebben zelf in de hand hoeveel ze maximaal gefactureerd kunnen krijgen voor dataverbruik.

[ Voor 25% gewijzigd door TMoose op 19-01-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

TMoose schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:37:
Precies.

Wellicht is alles officieel volgens de regels, maar binnen de ruimte die de regels toelaten is het zoals gewoonlijk. De regels verplichten de cut-off rond de 50 euro. Extra instelmogelijkheden zijn ook toegestaan. Zowel onder de E50, als boven de E50. Vreemd dat alleen extra mogelijkheden boven de E50 gegeven worden.

Als ik het goed begrijp, dan is de cut-off het maximale bedrag wat een klant aan roaming kosten mag maken. Dat dat pre- of post-bundel gedaan wordt is voor de klant irrelevant. Ze zullen niet meer gefactureerd worden dan de E50 voor roaming. Voor vodafone is buiten de technische implementatie het grote verschil dat op de huidige manier de klant gestimuleerd wordt een hogere limiet in te stellen. Zodat als de klant over de 1GB heen gaat de teller niet zoals gewenst bij E50 stopt, maar gewoon door blijft lopen. (Ik dacht dat het huidige maximumtarief rond de 1E per Mb lag, dus je zult je limint bij een 1GB bundel of geheel weg moeten laten , of tot minimaal E1000 op moeten hogen om volledig van je bundel gebruik te kunen maken. Alleen maar onhandig, en zolang mensen binnen kun bundel blijven is het effect identiek. Uiteindelijk zal het enige verschil zitten in de mensen die torenhoge rekeningen zullen krijgen...

Op zich zijn dergelijke implementaties niet meteen bewijs van 'klantonvriendelijk gedrag' maar als je ziet dat ELKE verandering op het gebied van mobiel dataverkeer ten koste van de klant gaat, waarbij ook ten gunste van de klant gehandeld had kunnen worden wordt het beleid achter de maatregelen al gauw duidelijk.

En vreemd genoeg kan het best klantvriendelijk:

Normaal dataverkeer: gewoon per 100MB gebruikte data 1Euro factureren. (=E10 per Gb.) en laat klanten zelf een cut-off instellen, waarbuiten de snelheid gecapt wordt, of geen verkeer meer mogelijk is.

Roaming: Laat de cut-off vrij in te stellen door de klant, en ipv de 1GB bundel voor E10 kan dezelfde constructie als gewoon dataverkeer gebruikt worden. Cut-off vrij instelbaar, maar default E50 zoals EC eist. en 1 Euro factureren voor elke 100Mb.

Moet je eens zien hoeveel meer mensen gebruik van roaming gaan maken. allemaal extra omzet, en geen last op het NL netwerk. En zo mogelijk nog belangrijkr, mensen hebben zelf in de hand hoeveel ze maximaal gefactureerd kunnen krijgen voor dataverbruik.
Remember dat Vodafone een commercieel bedrijf is uiteindelijk, ik geef toe dat het enigzins klantonvriendelijk is dat de limieten erop blijven staan zodra je een bundel afsluit, maar uiteindelijk is het allemaal de verantwoordelijkheid van de klant. Waarom in je eigen vingers gaan snijden op dat punt? Als jij naar het buitenland gaat, een dagbundeltje afsluit en daarna gaat youtube'n of radio gaat streamen ben je zelf verantwoordelijk. We waarschuwen je als je dagbundel op is, verder is het je eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast heb je op dat moment nog geluk dat het niet 2,10 kost per MB maar 0,30 per MB.

Eerlijk gezegd denk ik dat je als klantenservice liever niet hebt dat mensen inbellen omdat ze opeens (terwijl ze bezig waren met belangrijke mail?) geen dataverkeer meer kunnen verbruiken.

Buiten dat hele verhaal, je krijg voor 2 euro 35mb in het buitenland. Naar mijn persoonlijke mening meeer dan genoeg voor je email bij te houden en je facebook wat up te daten of wat else. Het grote dataverbruik zit altijd bij de streaming radio & streaming video, en als je dat perse nodig hebt in het buitenland dat kun je daar blijkbaar ook voor betalen. Voor 5 euro per maand krijg je 1GB die je kunt roamen, ook iets van 35 mb per dag in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
X-G schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:41:
[...]
Voor 5 euro per maand krijg je 1GB die je kunt roamen, ook iets van 35 mb per dag in principe.
Nu raak ik weer in de war, krijg je nu 1Gb extra voor roamen? Ik dacht dat het ook van je gewone databundel afging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

[...]

Remember dat Vodafone een commercieel bedrijf is uiteindelijk, ik geef toe dat het enigzins klantonvriendelijk is dat de limieten erop blijven staan zodra je een bundel afsluit, maar uiteindelijk is het allemaal de verantwoordelijkheid van de klant.
Het probleem is meer dat je als klant wel de verantwoordelijkheid hebt of tegeschoven krijgt bij het maken van kosten, maar dat de mogelijkheden op voorhand kosten te beperken niet gegeven worden. Sterker nog, het risico op meerkosten wordt steeds groter. Echter als verantwoordelijke klant kun je daar niets aan doen.
[...]
Als jij naar het buitenland gaat, een dagbundeltje afsluit en daarna gaat youtube'n of radio gaat streamen ben je zelf verantwoordelijk. We waarschuwen je als je dagbundel op is, verder is het je eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast heb je op dat moment nog geluk dat het niet 2,10 kost per MB maar 0,30 per MB.
Nogmaals, een af te sluiten bundel voor een vaste prijs is alleen maar positief.
Echter, dat voordeel kost mij als klant zekerheden. Ik loop ineens risico op hoge rekeningen.
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat je als klantenservice liever niet hebt dat mensen inbellen omdat ze opeens (terwijl ze bezig waren met belangrijke mail?) geen dataverkeer meer kunnen verbruiken.
Het staat VF natuurlijk vrij om in plaats van afsluiten, een beperkte (GPRS?) verbinding open te laten. Waarmee ook de mogelijkheid gecreeerd wordt voor de klant om via een site of app direct een extra bundel aan te kunnen schaffen.
[...]
Buiten dat hele verhaal, je krijg voor 2 euro 35mb in het buitenland. Naar mijn persoonlijke mening meeer dan genoeg voor je email bij te houden en je facebook wat up te daten of wat else. Het grote dataverbruik zit altijd bij de streaming radio & streaming video, en als je dat perse nodig hebt in het buitenland dat kun je daar blijkbaar ook voor betalen. Voor 5 euro per maand krijg je 1GB die je kunt roamen, ook iets van 35 mb per dag in principe.
Als je streaming wilt voorkomen, dan is een flat-fee roaming met lage bandbreedte natuurlijk een goede optie. De gemiddelde roaming gebruiker heeft al snel een smartphone, en als ik mijn eigen gebruik zie (Zelden streaming, soms google navigatie, altijd gmail/exchange sync ) Dan is het basisgebruik van een HTCDesire|Android combinatie al meer dan 35mb/dag.

De 5 euro per maand is interessant voor een zeer beperkte groep gebruikers. Voor de gemiddelde klant is het natuurlijk effectief E30 per maand, aangezien men gemiddeld 2 keer per jaar op vakantie gaat.

Nogmaals, ik misgun geen enkel bedrijf een gezonde winst, maar snap niet dat de klantperceptie niet leidend zou moeten zijn in de formulering van producten en hun voorwaarden. Verder is het verfrissend inhoudelijk te kunnen discussieren met iemand die in ieder geval verstand van zaken lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 12:48
Komende week ga ik op vakantie en wil ik de 2 euro dagbundel blox aanzetten. Klopt het dat deze bundel automatisch aan blijft staan en elke dag dat ik gebruik maak van data roaming automatisch 2 euro rekent? Er staat in de beschrijving dat ie zichzelf automatisch verlengt als je de volgende dag ook data roaming gebruikt, maar geldt dit ook als ik een dag oversla?

Gaat de bundel eigenlijk meteen in op het moment dat ik hem aanvraag of pas na bijv. een aantal uur? Er staat geldig van 0:00 - 23:59, maar betekent dit vanaf moment van aanvraag tot einde dag, of na aanvraag vanaf 0:00 de volgende dag tot einde volgende dag?

Iemand die het heeft geprobeerd en hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

X-G: hoe zit het eigenlijk met de dagbundel bij oudere zakelijke abonnementen (met In-business met FUP mobiel internet?) Bij de zakelijke bundel lijkt er geen sprake te zijn van 35 MB maar van dat je 250 MB-bundel gewoon in het buitenland te gebruiken is voor dat bedrag. Of krijg je wel 35 MB bij een ouder abo?

Overigens is het wel belachelijk dat de nationale bundel is verlaagd naar 250 MB (voor 10 euro p/mnd). Dat mag best minimaal 500 MB worden, maar liefst 1 GB natuurlijk...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Maandag was ik onderweg voor een studentenreisje naar Straatsburg en herinnerde ik me opeens weer dat ik de 'Internet op Reis Europe' nog wilde aanzetten. Deze kan helaas niet per sms aangezet worden, waarschijnlijk omdat het geen echte blox is, maar een wijziging in het abonnement. Ik bellen en gaf aan dat ik vanuit het buitenland belde (en daarom haast had). Zoals gebruikelijk herinnerde de vrouw aan de andere kant mij weer eraan dat het vreemd is dat ik de Zakelijke afdeling van Vodafone aan de lijn krijg terwijl ik een Basis Abonnement 35 heb (oud particulier abbo). Ze begreep het niet helemaal toen ik vertelde dat ik bewust een particulier abonnement had gekozen voor de zaak, omdat dat voordeliger was toentertijd (dit kon overigens alleen door hem van privé naar zakelijk te zetten, achteraf).

En ook deze medewerkster wist het verschil niet tussen Internet op Reis Dagbundel en Internet op Reis Europe. En ook zou deze 'blox' alleen voor echt zakelijke klanten gelden. Nadat ik haar had verteld dat ik de VF Blox voorwaarden december 2010 voor mij had en haar had gedicteerd welke dat wel niet waren kon ze opeens aan de slag. Na 5 minuten, terwijl ik het haar gelijk al had verteld, kwam ze erachter dat ik mijn abonnement moest wijzigen omdat het geen echte blox was. Ook zou mijn abonnement niet toereikend zijn, maar dat heb ik opgelost door te vertellen dat ik Basis Abonnement 35 + 2jaar 9,50Blox had, dus omgerekend die 37,50Bel+SMS+Web minimum vereiste wel haalde. Dat mijn FUP eraan zou gaan (in ruil voor 1000mb), kon mij niet schelen, omdat ik volgende maand al kan verlengen.

Omdat een een abonnement wijziging alleen schriftelijk kon, maar ik de tijd daarvoor niet meer had, stelde de medewerkster voor dat ik gewoon lekker ging Internetten in het buitenland en dat zij intern ging regelen dat ik daar niet voor hoefde te betalen. Voor mij een uitstekende optie, omdat ik volgende maand al weer ga verlengen, dus het nadeel dat je de vijf euro kostende Europese Bundel niet meer uit kan zetten, geen enkel probleem is.

Helaas kreeg ik die avond toch dat 80% en het 100% datalimiet verbruikt smsje. In mijn data monitor zag ik dat het om de 35mb dagbundel moest gaan. Volgende dag opnieuw gebeld, snel twee keer doorgeschakeld binnen de technische dienst en kreeg ik iemand aan de lijn die er vanaf wist. Binnen een enkel moment was mijn 'Basis Abonnement 35' omgezet naar 'Bel + SMS + Web-2 275' (gewoon telefonisch).

Zonde van de 35 euro telefoonkosten, maar ik heb de afgelopen paar dagen toch een paar honderd mb verstookt, die ik echt nodig had. En bijna overal in (oost) Frankrijk gewoon hdspa, in tegenstelling tot België, Duitsland en Nederland. Uiteindelijk toch weer een heel tevreden Vodafone gebruiker. Zorg dat je goed voorbereid het gesprek met de Klantenservice aangaat en er is een hoop mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 25-02-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Omdat de werking van de Internet op Reis Dagbundel mij niet geheel duidelijk was, heb ik Vodafone per e-mail de volgende vraag gesteld:
Ik heb een vraag over Internet op Reis Dagbundel. Stel: Ik activeer deze bundel op 1 juli en ik ga een week op vakantie naar Duitsland. Op dag 1, 3 en 7 gebruik ik Internet (binnen de 35MB limiet per dag). Bij thuiskomst deactiveer ik de bundel weer. Zijn mijn kosten dan 3x EUR 2,00 - EUR 6,00 of betaal ik dan toch voor een hele week EUR 14,00?
Binnen een dag (erg netjes!) kreeg ik de volgende reactie:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik begrijp dat u een aantal vragen heeft met betrekking tot de Internet Op Reis Dagbundel.

De redenering die u geeft is geheel correct. U betaald alleen voor de dagen dat u internet gebruikt. Gebruikt u dus 3 van 14 dagen internet, dan betaald u ook € 6.00.
Ik raad u wel aan om te kijken naar automatische instellingen. Het kan voorkomen dat toestellen op de achtergrond verbinding maken. Dit wordt ook mee geteld als activatie op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb er zelf ook goede ervaringen mee. Beetje plannen wanneer je gebruik maakt van internet en het de rest van de tijd uit laten staan, en het is echt heel voordelig... Het hele dagbundelgebeuren kun je de rest van de tijd ook gewoon aan laten staan, dan kost het niets. Het wordt pas duurder als je een keer in het buitenland zit en minder dan 1 MB data daar doet, dan kost het je toch die 2 euro.

Tja... :P

Overigens is het voor privé-abonnementen nu mogelijk om in alle Passport-landen de dagbundel te gebruiken. Dus bijv. ook in Japan, Australië en Nieuw-Zeeland waar je bijvoorbeeld bij KPN gewoon 10 euro per MB betaalt (en een maand eerder nog 20 euro per MB) :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Zoals eerder genoemd staat in de voorwaarden voor Internet op reis dagbundel:
============
- Indien je de Internet Op Reis Dagbundel activeert gedurende de periode
dat je korting of promotie geniet op internet en/of e-mail op je mobiel
in Nederland (waaronder Internet Basis BloX, BlackBerry Basis) zal deze
korting met het activeren van Internet op Reis Dagbundel voor de
resterende periode komen te vervallen. Door aanschaf van de Internet op
Reis Dagbundel stem je ermee in dat dergelijke kortingen of promoties
niet langer van toepassing zijn op jouw abonnement.
=========
Dat zou kunnen inhouden dat je je korting van 50% op je abonnement in het eerste jaar kwijt raakt als je de dagbundel activeert. Dan is internetten in het buitenland alsnog duur 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
bkah schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:19:
Zoals eerder genoemd staat in de voorwaarden voor Internet op reis dagbundel:
============
- Indien je de Internet Op Reis Dagbundel activeert gedurende de periode
dat je korting of promotie geniet op internet en/of e-mail op je mobiel
in Nederland (waaronder Internet Basis BloX, BlackBerry Basis) zal deze
korting met het activeren van Internet op Reis Dagbundel voor de
resterende periode komen te vervallen. Door aanschaf van de Internet op
Reis Dagbundel stem je ermee in dat dergelijke kortingen of promoties
niet langer van toepassing zijn op jouw abonnement.
=========
Dat zou kunnen inhouden dat je je korting van 50% op je abonnement in het eerste jaar kwijt raakt als je de dagbundel activeert. Dan is internetten in het buitenland alsnog duur 8)7 8)7
Wtf, dat meen je niet?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Belangrijker is of VF het meent. Daar moet ik nog antwoord van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
bkah schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:55:
Belangrijker is of VF het meent. Daar moet ik nog antwoord van krijgen.
Ik heb er wel een antwoord op gekregen. Het hangt van je abonnement af. Zelf heb ik een abonnement met nieuwe voorwaarden (mei 2011) en is internet geen blox, maar een onderdeel van mijn abonnement (bellen+sms+internet). Voor mij geldt het volgende:
(...) Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u wilt weten of uw korting vervalt.

Vodafone heeft meerdere abonnementen waar internet een aparte blox is en niet in het abonnement zoals bij u zit. Hierbij kan een eventuele korting vervallen. Bij u in het abonnement vervalt niks.
U kunt de Internet Op Reis Dagbundel zonder problemen aanvragen. (...)
Overigens complimenten voor Vodafone. Ik heb erg snel reactie gehad op mijn vragen en de antwoorden waren erg goed. Vaak zie je dat een klantenservice traag reageert en da nog geen antwoord geeft op je vraag, maar vaak een heel ander antwoord. Dan heb je het gevoel dat je vraag niet eens gelezen is. Nu was dat zeker niet het geval. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:29

FreakNL

Well do ya punk?

Als je die internet op reis bundel (2,- per dag) activeert, moet je dus zelf het dataverkeer bijhouden in het buitenland (dat je niet over die 35mb per dag heengaat). Dat is niet zo'n probleem.

Maar blijft je tegoed van web 1gb zichtbaar op MyVodafone? Anders moet ik het in NL ook gaan bijhouden, dat wordt vervelender...

Las ergens dat die teller dan ook verdwijnt op MyVodafone, maar kan het ook verkeerd begrepen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 12:40

Shabbaman

Got love?

Je kan toch gewoon 3G Watchdog of iets dergelijks installeren? Probleem opgelost.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als je het juiste OS hebt wel, maar dat geldt helaas niet voor alle mobiele besturingssystemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:29

FreakNL

Well do ya punk?

Antwoord van Shabbaman heb ik dus niets aan.

1. Dat vraag ik niet
2. Die app is niet geschikt voor mijn telefoon
3. Ik zie liever de officiële cijfers van Vodafone

ik heb liever dat iemand mij vertelt of de meter op MyVodafone al dan niet verdwijnt. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica