De antennes bepalen niet per definitie of ze 5G uit kunnen zenden. Of komen daar nieuwe frequenties voor dan??neeecht schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:22:
Ga er vanuit dat de nieuwe antennes ook 5G voorbereidt zijn.
Zo niet, dan zullen 5G panelen gewoon een rondom antenne worden? Met 3 sectoren. :-)
Ja. In de 700 MHz en de 3,5 GHz band.
[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 29-01-2019 22:42 ]
Nee, gewoon een multi bander van Kathrein denk ik.robertwebbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:10:
[...]
Deze misschien?
[Afbeelding]
Deze zijn ruim 2x zo breed als normaal en worden gebruik door ProRail voor het GSM-R netwerk. Meestal vind je ze in de nabijheid van het spoor.
[Afbeelding]
Hangt er vanaf wie welke frequentie krijgt na veiling en dan nog is het niet perse de 5G die daarop zal komenrobertwebbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:42:
Ja. In de 700 MHz en de 3,5 GHz band.
Als je naar https://whatismyipaddress.com gaat zegt ie Vodafone?Yunghui schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:03:
Ik heb iets raars bij VF. Ik zit thuis en draai een speedtest via ookla, maar de app zegt dat ik verbonden ben met het T-Mobile netwerk ipv Vodafone
[Afbeelding]
Heb het zelfde, alleen op bijvoorbeeld ipinfo.io staat wel gewoon VodafoneYunghui schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:03:
Ik heb iets raars bij VF. Ik zit thuis en draai een speedtest via ookla, maar de app zegt dat ik verbonden ben met het T-Mobile netwerk ipv Vodafone
[Afbeelding]
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
robertwebbe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:10:
[...]
Deze misschien?
[Afbeelding]
Deze zijn ruim 2x zo breed als normaal en worden gebruik door ProRail voor het GSM-R netwerk. Meestal vind je ze in de nabijheid van het spoor.
[Afbeelding]

Vergeleken met de oude zijn ze een stuk dikker.
Alleen KPN moet nog daar.
Update:
Band 7 + 7 staat inderdaad nu aan, de site is geactiveerd:

Update2:
Band 7 - 20 MHz is blijkbaar de hoofdband.

Op Samsung S8 geen Band 7 - 10 MHz voorbij zien komen.
[ Voor 19% gewijzigd door neeecht op 02-02-2019 18:41 ]
Het Vodafone netwerk wordt steeds beter, met name op 4G. Op een aantal locaties nu 2g + 4g (dus geen 3g, voorheen had je daar vermoedelijk alleen 2g dekking).
In de netwerkacties komen ze op dit moment wel tekort om klanten te kunnen binden. De laatste jaren was er vaak vanaf eind januari, februari en maart een aanbiedingen race voor het einde van het boekjaar. Dat lijkt nu ook uit te blijven.
In de netwerkacties komen ze op dit moment wel tekort om klanten te kunnen binden. De laatste jaren was er vaak vanaf eind januari, februari en maart een aanbiedingen race voor het einde van het boekjaar. Dat lijkt nu ook uit te blijven.
Op nieuwe locaties wordt geen 3G meer bijgebouwd inderdaad. Op omgebouwde locaties die vroeger 2G+3G waren wordt 4G800 + 4G2100 bijgebouwd, met daarnaast nog het oude snippertje 3G2100.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ja dit dus! Over 1 maand kan ik verlengen, vrouw en ik schuiven Iphone 7 Plus 128gb naar kids door en willen zelf Iphone Xs bij abbo doen, echter de prijzen qua bijbetalen zijn hoger dan bij bv tmobile of kpn. Ben tevreden over Vodafone als provider maar de toestelprijzen zijn best hoog. En nee ik wil niet overschakelen naar bijvoorbeeld een Samsung S9.ucsdcom schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:02:
Prijzen van een los toestel zijn precies het zelfde bij Vodafone / KPN, bijv. Xs max 256 GB voor 1320,-austin_77 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:34:
[...]
Ja dit dus! Over 1 maand kan ik verlengen, vrouw en ik schuiven Iphone 7 Plus 128gb naar kids door en willen zelf Iphone Xs bij abbo doen, echter de prijzen qua bijbetalen zijn hoger dan bij bv tmobile of kpn. Ben tevreden over Vodafone als provider maar de toestelprijzen zijn best hoog. En nee ik wil niet overschakelen naar bijvoorbeeld een Samsung S9.
* Bear wacht ook nog geduldig een maandje op een betere aanbieding
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Haha, ik bedoelde meer dat ik vind dat €220,- bijbetalen voor 'maar' een 64Gb versie iets te gortig is. Voor die €220,- verwacht ik eigenlijk een 256Gb versie...Bear schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:47:
[...]
Prijzen van een los toestel zijn precies het zelfde bij Vodafone / KPN, bijv. Xs max 256 GB voor 1320,-
* Bear wacht ook nog geduldig een maandje op een betere aanbieding
*Austin_77 wacht met @Bear mee
Ik begrijp van het Vodafone abonnements topic dat Vodafone na de fusie met Ziggohet boekjaar gelijk getrokken heeft met het boekjaar van Ziggo. Met dus 31 december als einde boekjaar. Vandaar de einde jaars aanbiedingen en geen topacties meer te verwachten in maart voor het vroegere boekjaar einde. Inmiddels opgezegd door nummerbehoud aan te vragen. De opzeglijn was geen doorkomen aan. De verbinding werd telkens na meer dan 10 minuten in de wachtrij verbroken. Dus ook geen verleng aanbieding kunnen vragen anders dan online. Online was de aanbieding hetzelfde maandbedrag met slechtere voorwaarden. Geen optie dus.austin_77 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:43:
[...]
Haha, ik bedoelde meer dat ik vind dat €220,- bijbetalen voor 'maar' een 64Gb versie iets te gortig is. Voor die €220,- verwacht ik eigenlijk een 256Gb versie...
*Austin_77 wacht met @Bear mee*
https://telecomproviders....week-nieuwe-abonnementen/ vanaf 4 maart nieuwe bundels en tarieven bij Vodafone.
Nieuwe tarieven van Vodafone zijn nu officieel: https://www.vodafone.nl/s...red-together/2-jaar/true/
Grootste "normale bundel " is 40gb voor 35 euro en met Ziggo is die bundel 80gb voor 30 euro.
Grootste "normale bundel " is 40gb voor 35 euro en met Ziggo is die bundel 80gb voor 30 euro.
[ Voor 27% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-03-2019 06:59 ]
Vodafone F&F is nog niet bijgewerkt zo te zien
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
Update 09:21: Hij is bijgewerkt.
https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly
Update 09:21: Hij is bijgewerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door RSB op 04-03-2019 09:22 ]
Ligt het aan mij of zijn de belachelijke ‘aansluitkosten’ weer terug van weggeweest? Bij T-Mobile zijn deze ook weer terug. €25,00. Dat is toch dik 2 euro per maand extra bij een jaarcontract....
tja die grotere bundels moeten ergens vandaan komenSteven.w schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:16:
Ligt het aan mij of zijn de belachelijke ‘aansluitkosten’ weer terug van weggeweest? Bij T-Mobile zijn deze ook weer terug. €25,00. Dat is toch dik 2 euro per maand extra bij een jaarcontract....
De actie van geen aansluitkosten was al per 7 januari gestopt.
Even opgezicht... Toevallig precies dezelfde datum waarop deze stopte bij T-Mobile
Even opgezicht... Toevallig precies dezelfde datum waarop deze stopte bij T-Mobile
[ Voor 42% gewijzigd door Melkunie op 04-03-2019 10:07 ]
Vreemd dit... Ik heb het Red Essential abbo van 24 euro p/m. Databundel van 3GB.
Nu heeft Vodafone de abbo's gewijzigd, maar bij mij staat ie gewoon nog op 3GB.
Het bizarre is dat ik in de My Vodafone app een verlengingsaanbod heb gekregen van... 3Gb voor 24 euro p/m.
Ik denk dat ik maar ga bellen, en zo eens op de site ga kijken.
Nu heeft Vodafone de abbo's gewijzigd, maar bij mij staat ie gewoon nog op 3GB.
Het bizarre is dat ik in de My Vodafone app een verlengingsaanbod heb gekregen van... 3Gb voor 24 euro p/m.
Ik denk dat ik maar ga bellen, en zo eens op de site ga kijken.
Je huidige abonnement wijzigt hiermee ook niet, het geld voor nieuwe contracten.
Wanneer heb je het verlengingsaanbod ontvangen?
3GB voor €24 is namelijk het aanbod wat geldig was tot en met 3 maart.
Wanneer heb je het verlengingsaanbod ontvangen?
3GB voor €24 is namelijk het aanbod wat geldig was tot en met 3 maart.
Zat ook te kijken voor een overstap naar Vodafone omdat ik ook Ziggo heb. Daarbij een F&F code dus wellicht interessant. Maar toen kwam ik er achter dat ze niet eens een Motorola G7 plus verkopen via hun eigen website. Valt me wel tegen.
Om aan mijn eigen informatiebehoefte te voorzien, heb ik afgelopen weekend zelf een script in elkaar gedraaid die een kaart met antennes genereert. Het is niet perfect, poging één en ook zeker niet de bedoeling om The_Wireless_Guy's harde werk te vervangen. Zie het plaatsen van de kaart als iets eenmaligs. Maar het zou for the time being even een noodoplossing kunnen zijn. De gebruikte LTE banden zijn in de labels aangegeven naast/onder de icoontjes. Werkt niet perfect. Anders kan je de antenne aanklikken en staat het links van de kaart opgesomd. Kaart voor Vodafone kan je hier vinden.
Ter info wat je nu mag verbruiken in de EU.
https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml
https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml
EU datalimiet
Voor een aantal abonnementen geldt dat zij ook vallen onder een EU datalimiet. Bekijk hieronder welke abonnementen dit zijn. Vodafone kan toeslagen in rekening brengen als je meer verbruikt dan de hieronder aangegeven limiet. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.
Ben je Ziggo-klant en heb je een Vodafone abonnement? Dan krijg je non-stop gratis extra's. Zoals elke maand Dubbele data. Bij Red abonnementen kun je een deel van die Dubbele data in de EU gebruiken.
Red abonnement
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Select abonnement
Een Red Pro Select abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Elite abonnement
Een Red Elite abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 100 GB. Van die 100 GB kun je 25 GB in de EU gebruiken.
Voorbeeld: je hebt een Red abonnement met Dubbele data van 30 GB. Van die data heb je 15 GB verbruikt in Nederland. Je hebt nu nog 15 GB over die je in de EU mag gebruiken. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.
nvt
[ Voor 100% gewijzigd door Megapaul op 10-03-2019 08:57 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Het begint langzaam op een moment te komen dat je beter de 'Extra's' i.c.m. Ziggo los goedkoper af bent.
Ziggo Sport Totaal heb je in principe maar 9 maanden/jaar nodig als je het voor de racerij buiten F1 doet. 14.95*9/12 = 11,21 per maand. Voor dat prijsverschil kan je dan shoppen bij andere providers en vaak genoeg komt het nog uit ook.
Ik wil onbeperkt bellen en krijg er altijd bakken met data bij die ik niet gebruik. Met Hollands nieuwe heb je voor 12 euro dan al 2 GB + onbeperkt bellen. Een stuk minder dan een Red Essential van 25 euro per maand.
Overigens heb ik Friends & Family, maar ook dat aanbod is beperkter aan het worden en echt voordelig zijn ze niet meer.
Ziggo Sport Totaal heb je in principe maar 9 maanden/jaar nodig als je het voor de racerij buiten F1 doet. 14.95*9/12 = 11,21 per maand. Voor dat prijsverschil kan je dan shoppen bij andere providers en vaak genoeg komt het nog uit ook.
Ik wil onbeperkt bellen en krijg er altijd bakken met data bij die ik niet gebruik. Met Hollands nieuwe heb je voor 12 euro dan al 2 GB + onbeperkt bellen. Een stuk minder dan een Red Essential van 25 euro per maand.
Overigens heb ik Friends & Family, maar ook dat aanbod is beperkter aan het worden en echt voordelig zijn ze niet meer.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Red Essential kost inderdaad 25 euro, waar 5 euro vanaf gaat. i.c.m Ziggo, en het schijnt dat je via de klanten service nog extra 5 euro korting kan krijgen dus dan betaal je uit eindelijk 15 euro.Señor Sjon schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:58:
Het begint langzaam op een moment te komen dat je beter de 'Extra's' i.c.m. Ziggo los goedkoper af bent.
of je neemt een goedkope sim van 7,50 p/m pleur je de sim in de kast, bespaar je de helft in per maand op Ziggo sport
Ik heb ook een smart M abbo via Friends en family.
Inclusief Ziggo korting betaal ik hier 10,21€ voor. En hiermee krijg je ook nog eens gratis Ziggo sport totaal.😁
Abbo is nu al een jaar verlopen en krijg telkens aanbiedingen om te verlengen naar iets duurders, maar ik vind het zo wel best. Heb ook gewoon genoeg aan 1,5gb x2 per maand
Inclusief Ziggo korting betaal ik hier 10,21€ voor. En hiermee krijg je ook nog eens gratis Ziggo sport totaal.😁
Abbo is nu al een jaar verlopen en krijg telkens aanbiedingen om te verlengen naar iets duurders, maar ik vind het zo wel best. Heb ook gewoon genoeg aan 1,5gb x2 per maand
Goedkoopste die ik tegenkom is de Smart M met F&F voor 10,50 euro/maand 2 jarig. Als je Ziggo houdt is dat 8/maand, maar ga je van Ziggo af, dan is het nauwelijks voordeliger en heb je maar een 500 MB sim.Tweakwondo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:00:
[...]
Red Essential kost inderdaad 25 euro, waar 5 euro vanaf gaat. i.c.m Ziggo, en het schijnt dat je via de klanten service nog extra 5 euro korting kan krijgen dus dan betaal je uit eindelijk 15 euro.
of je neemt een goedkope sim van 7,50 p/m pleur je de sim in de kast, bespaar je de helft in per maand op Ziggo sport
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Heeft iemand een idee wat die Free 10GB bundel is? Er staat ook zo'n 5GB bundel op de website van my Vodafone.
Als je alles van T-Mobile afneemt is Ziggo Sport totaal 7,50. Je kan (als het niet per se via TV abo hoeft) in plaats daarvan ook Ziggo sport totaal go nemen voor een tientje per maand. Die heb ik zelf, werkt prima op de tablet en ook chromecast wordt ondersteund. Wel fractie mindere kwaliteit.Señor Sjon schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:58:
Inmiddels al sinds maandag bezig om mijn verlenging om te zetten naar de nieuwe abo's.
Aangezien ik 22-2 verlengd heb zou ik onder de coullance moeten vallen. Maandag gelijk contact gehad met Vodafone, maar zij kunnen geen aanpassingen doen. Dit moet via Bel Simpel aangezien ik daar verlengd heb, zij hadden voor mij het beste aanbod in combinatie met een toestel, zelfde abo per maand, maar lager toestelprijs. Na 3 dagen wachten eindelijk reactie van Bel Simpel, maar die kunnen ook niets doen. Zij wijzen weer naar Vodafone.
De oplossing van Bel Simpel is alles retour sturen en nieuwe aanvraag doen, dus een aantal dagen zonder toestel zitten, lekker klantvriendelijk. Tevens de optie die Vodafone adviseert.
Ik denk dat ik alles inderdaad maar retour stuur, maar dan maar meteen Vodafone de deur wijs en voor een andere provider ga. We hebben nog een Vodafone abo in huis, dus voor de Ziggo-combi blijven we gewoon in aanmerking komen.
Aangezien ik 22-2 verlengd heb zou ik onder de coullance moeten vallen. Maandag gelijk contact gehad met Vodafone, maar zij kunnen geen aanpassingen doen. Dit moet via Bel Simpel aangezien ik daar verlengd heb, zij hadden voor mij het beste aanbod in combinatie met een toestel, zelfde abo per maand, maar lager toestelprijs. Na 3 dagen wachten eindelijk reactie van Bel Simpel, maar die kunnen ook niets doen. Zij wijzen weer naar Vodafone.
De oplossing van Bel Simpel is alles retour sturen en nieuwe aanvraag doen, dus een aantal dagen zonder toestel zitten, lekker klantvriendelijk. Tevens de optie die Vodafone adviseert.
Ik denk dat ik alles inderdaad maar retour stuur, maar dan maar meteen Vodafone de deur wijs en voor een andere provider ga. We hebben nog een Vodafone abo in huis, dus voor de Ziggo-combi blijven we gewoon in aanmerking komen.
Maandag via chat
mijn abonnement BF deal met Samsung s9 zonder probleem om kunnen zetten naar nieuwe abovorm.
per vandaag omgezet naar Start M nieuwe versie
. De nieuwe abonnementskosten worden 11,50/9,- met Ziggokorting
euro per maand inclusief btw. Voor deze wijziging betaal je eenmalig 0,00
euro inclusief btw migratiekosten.
mijn abonnement BF deal met Samsung s9 zonder probleem om kunnen zetten naar nieuwe abovorm.
per vandaag omgezet naar Start M nieuwe versie
. De nieuwe abonnementskosten worden 11,50/9,- met Ziggokorting
euro per maand inclusief btw. Voor deze wijziging betaal je eenmalig 0,00
euro inclusief btw migratiekosten.
Dit topic gaat meer over techniek. Discussies over abonnementen en verlengingen kun je beter hier voeren:
Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic
Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic
Vandaag kreeg ik op mijn iPhone nieuwe aanbiederinstellingen gepushed. Zit nu op vf nl 35.0. Heeft iemand enig idee of met deze updates nieuwe functies aangezet zijn?
https://www.speedtest.net/nl/result/a/4760922453
De laatste tijd haal ik steeds meer van zulke snelheden.
Netwerk van Vodafone word steeds beter
Netwerk van Vodafone word steeds beter
[ Voor 8% gewijzigd door RSB op 11-03-2019 17:03 ]
Waarschijnlijk ben je overgezet naar het nieuwe core netwerk dat begin dit jaar live is gegaanoohh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:42:
Vandaag kreeg ik op mijn iPhone nieuwe aanbiederinstellingen gepushed. Zit nu op vf nl 35.0. Heeft iemand enig idee of met deze updates nieuwe functies aangezet zijn?
Contact gehad met Vodafone?FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:40:
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee wat die Free 10GB bundel is? Er staat ook zo'n 5GB bundel op de website van my Vodafone.
Volgens mij is Vodafone flink aan het (uit)bouwen. Hier is de snelheid van +-10Mbit 4G ook naar 150+ gegaan.RDKN-Steven schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:02:
https://www.speedtest.net/nl/result/a/4760922453
Netwerk van Vodafone word steeds beter![]()
En dat zou ook eens een keer tijd worden eigenlijk. Vodafone liep hopeloos achter, vooral met 4G+
Hoe zit het met de dekking van 4G+ bij Vodafone. Als ik op de dekkingskaart kijk hiervoor lijkt het echt heel matig te zijn ingevuld.
Heb momenteel Tele2 en het lijkt er zelfs op dat Tele2 het beter doet betreffende 4g+ dan Vodafone. Kan dit kloppen?
Wil bij Tele2 weg ivm geen 4g in het buitenland, waar ik vaak ben, en doordat ik de dekking soms echt matig vind (dorpen omgeving Limburg en Brabant.
Heb momenteel Tele2 en het lijkt er zelfs op dat Tele2 het beter doet betreffende 4g+ dan Vodafone. Kan dit kloppen?
Wil bij Tele2 weg ivm geen 4g in het buitenland, waar ik vaak ben, en doordat ik de dekking soms echt matig vind (dorpen omgeving Limburg en Brabant.
Als je in de grote steden woont is het meestal een prima 4g+ dekking. Je moet je echter ook afvragen of je 4g+ wel nodig hebt. Voor bellen/mailen/whatsappen en instagram voldoet 4g namelijk ook prima. Over het 4g in het buitenland ben ik het 100% met je eens.kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:06:
Hoe zit het met de dekking van 4G+ bij Vodafone. Als ik op de dekkingskaart kijk hiervoor lijkt het echt heel matig te zijn ingevuld.
4g+ is meer een luxeprobleem. Bij mijn vriendin is de wifi zo slecht dat ik niet verbind met de wifi, en ik heb nu onbeperkte mb's dus ik zit onbeperkt op YouTube en dergelijken. Hierdoor vind ik het vervelend als ik lang moet wachten voor bufferen, maar het blijft echt een luxeprobleem eigenlijk.Yunghui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:08:
[...]
Als je in de grote steden woont is het meestal een prima 4g+ dekking. Je moet je echter ook afvragen of je 4g+ wel nodig hebt. Voor bellen/mailen/whatsappen en instagram voldoet 4g namelijk ook prima. Over het 4g in het buitenland ben ik het 100% met je eens.
edit: op mijn studentenkamer heb ik 4G+ dus niets te klagen. Gaat er meer over als ik thuis ben en bij de gf want dan zit ik in een dorp met 4G en geen +
[ Voor 10% gewijzigd door kevin12 op 12-03-2019 14:19 ]
Na 3x doorverbonden te zijn wist een medewerker me te vertellen dat dit alleen voor nieuwe abonnee's is en niet voor mij. Maar ik kon natuurlijk wel tegen betaling 10GB extra krijgen.
Vodafone had tot een tijdje terug alleen 4G+ in de steden/grotere plaatsen, en op het platteland alleen het "langzamere" 4G. Het klopt dat tele2 (en T-Mobile) veel betere 4G+ dekking hebben door Nederland heen. Vodafone heeft, ondanks dat het niet overal 4G+ dekking heeft, wel een goed dekkend 4G netwerk. Overal is wel 4G te ontvangenkevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:06:
Momenteel bouwt Vodafone ook aan 4G+ in de buitengebieden, maar dat zal nog wel even duren. Hier lijkt Vodafone in de buitengebieden nog niks van plan te zijn qua 4G+ (waardoor de snelheid soms niet hoger dan 15Mbit kwam)
Qua landelijke beschikbaarheid van 4G+ bungelt Vodafone wel onderaan de lijst.
Dank voor de verduidelijking. Dit zorgt er wel voor dat ik twijfels heb over Vodafone en de kans groter ga achten dat ik naar T-Mobile ga. Enige nadeel is dat bij tmobile ik 10gb en 120 min tegenover 30gb en onbeperkt bellen van vodafone, hetzelfde betaal. Moeilijk moeilijk hahakrakendmodem schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Vodafone had tot een tijdje terug alleen 4G+ in de steden/grotere plaatsen, en op het platteland alleen het "langzamere" 4G. Het klopt dat tele2 (en T-Mobile) veel betere 4G+ dekking hebben door Nederland heen. Vodafone heeft, ondanks dat het niet overal 4G+ dekking heeft, wel een goed dekkend 4G netwerk. Overal is wel 4G te ontvangen
Momenteel bouwt Vodafone ook aan 4G+ in de buitengebieden, maar dat zal nog wel even duren. Hier lijkt Vodafone in de buitengebieden nog niks van plan te zijn qua 4G+ (waardoor de snelheid soms niet hoger dan 15Mbit kwam)
Qua landelijke beschikbaarheid van 4G+ bungelt Vodafone wel onderaan de lijst.
Voor mijn werk heb ik een betere dekking nodig, en mijn prive meer mb's ivm grootverbruik.
[ Voor 4% gewijzigd door kevin12 op 12-03-2019 15:09 ]
Vodafone lijkt de meeste nieuwe sites te bouwen cq bestaande sites om te bouwen met LTE800+LTE2100 in het buitengebied, en +2100 en evt +2600 in grote dorpen en steden. Omdat het 10+10 MHz is zie je geen 4G+ in je display. Nadat 3G uit staat (en het 10+15 wordt) zal het wel 4G+ zijn
Wat verbruik je per maand? bijvoorbeeld bij T-Mobile met 10gb kan je onbeperkt bepaalde muziek streaming diensten ''gratis'' streamen, dus gaat niks van je bundel af (in de EU 8GB).kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:07:
[...]
Dank voor de verduidelijking. Dit zorgt er wel voor dat ik twijfels heb over Vodafone en de kans groter ga achten dat ik naar T-Mobile ga. Enige nadeel is dat bij tmobile ik 10gb en 120 min tegenover 30gb en onbeperkt bellen van vodafone, hetzelfde betaal. Moeilijk moeilijk haha
Voor mijn werk heb ik een betere dekking nodig, en mijn prive meer mb's ivm grootverbruik.
Als je veel verbruikt is 30gb zeker wel prettig om te hebben, in de EU kan je hiervan 15GB verbruiken.
Het klopt dat in Nederland T-Mobile wel veel meer 4G+ antennes heeft en in dorpen en steden Vodafone ''maar '' 4G heeft. Hoor wel de laatste tijd dat dit aan het veranderen is en 4G+ steeds meer begint te komen.
Je zou altijd een prepaid simkaartje kunnen aanschaffen van Vodafone met een internet bundel om zo te checken wat je ervaring is in het dagelijks gebruik.
Als ik moet reizen zit ik zeker op 10-15gb per maand. Dus de 30gb van vodafone is zeker te veel, maar wel handig. 10gb is eigenlijk net wat aan de lage kant maar ik zou er wel net mee rond kunnen komen als ik af leer om youtube te gebruiken in de trein bijvoorbeeld. Maar afleren is moeilijker dan aanleren ;Pdutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Wat verbruik je per maand? bijvoorbeeld bij T-Mobile met 10gb kan je onbeperkt bepaalde muziek streaming diensten ''gratis'' streamen, dus gaat niks van je bundel af (in de EU 8GB).
Als je veel verbruikt is 30gb zeker wel prettig om te hebben, in de EU kan je hiervan 15GB verbruiken.
Het klopt dat in Nederland T-Mobile wel veel meer 4G+ antennes heeft en in dorpen en steden Vodafone ''maar '' 4G heeft. Hoor wel de laatste tijd dat dit aan het veranderen is en 4G+ steeds meer begint te komen.
Je zou altijd een prepaid simkaartje kunnen aanschaffen van Vodafone met een internet bundel om zo te checken wat je ervaring is in het dagelijks gebruik.
Als tmobile een 15 bundel zou hebben voor de prijs van vodafone zou mijn keuze gemaakt zijn, echter is vodafone nu net wat goedkoper voor een vele grotere bundel. Het bellen vind ik zeker ook meewegen hierin, want ik bel veel. Het bereik / snelheid van 4g is in principe gewoon voldoende, en als daar verbetering in komt zou vodafone zeker een goede optie zijn.
Ohja nog 1 voordeel, Vodafone bied vowifi en voLTE (4g bellen). T-Mobile biedt dat op dit moment niet aan voor haar reguliere abonnementen.kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:46:
[...]
Als ik moet reizen zit ik zeker op 10-15gb per maand. Dus de 30gb van vodafone is zeker te veel, maar wel handig. 10gb is eigenlijk net wat aan de lage kant maar ik zou er wel net mee rond kunnen komen als ik af leer om youtube te gebruiken in de trein bijvoorbeeld. Maar afleren is moeilijker dan aanleren ;P
Als tmobile een 15 bundel zou hebben voor de prijs van vodafone zou mijn keuze gemaakt zijn, echter is vodafone nu net wat goedkoper voor een vele grotere bundel. Het bellen vind ik zeker ook meewegen hierin, want ik bel veel. Het bereik / snelheid van 4g is in principe gewoon voldoende, en als daar verbetering in komt zou vodafone zeker een goede optie zijn.
Voor de rest doet het voor normale dagelijkse taken niet onder, alleen als je veel download en snel alles binnen wilt hebben is het prettig.
Weet jij hoe de vergelijking is met tmobile en vodafone betreffende 4g in het buitenland? Nu met tele2 heb ik het in een beperkt aantal landen en dat vind ik echt vervelend.dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:55:
[...]
Ohja nog 1 voordeel, Vodafone bied vowifi en voLTE (4g bellen). T-Mobile biedt dat op dit moment niet aan voor haar reguliere abonnementen.
Voor de rest doet het voor normale dagelijkse taken niet onder, alleen als je veel download en snel alles binnen wilt hebben is het prettig.
Ik zou graag gewoon overal 4g hebben in de hele eu en geen 3g zoals bij tele2.
Allebei de providers bieden 4G aan in de EU, trouwens Turkije en Albanië vallen binnen de bundel bij Vodafone (als je daar heen gaat handig).kevin12 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:08:
[...]
Weet jij hoe de vergelijking is met tmobile en vodafone betreffende 4g in het buitenland? Nu met tele2 heb ik het in een beperkt aantal landen en dat vind ik echt vervelend.
Ik zou graag gewoon overal 4g hebben in de hele eu en geen 3g zoals bij tele2.
Ik kan alleen de vergelijking in België en Duitsland er bij pakken, in België met allebei de providers gewoon goed 4G bereik (roaming) geen problemen.
In Duitsland was het afwisselender, met vodafone kan je alleen op Vodafone Duitsland roamen en met T-Mobile alleen op Telekom Duitsland.
Mijn ervaring was dat ik op de ene plek met T-Mobile 4G+ had waar ik met Vodafone maar 4G had of zelfs minder, dit wisselde soms wel af maar in het algemeen had bij mij T-Mobile (Telekom) 1 streepje voor.
Hier de laatste test uit Duitsland (zie je het verschil tussen Telekom en Vodafone), komt ook wat overheen met wat ik merkte:
https://www.connect-testlab.com/germany-2019-voice-and-data
http://p3-networkanalytic...lio-item/germany-austria/
Hier test in Nederland:
https://www.connect-testlab.com/the-netherlands-2018-results
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-03-2019 16:27 ]
Nieuwe Vodafone gegevens staan in het register.
Ik kan met Vodafone ook op de andere netwerken roamen, alleen dan geen 4G. In België op alle netwerken 4G. In Frankrijk ook.dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:25:
[...]
In Duitsland was het afwisselender, met vodafone kan je alleen op Vodafone Duitsland roamen en met T-Mobile alleen op Telekom Duitsland.
Toch wel? ik kon dat toen niet in die tijd met Prepaid van Vodafone. Maar uiteindelijk heb je niet zoveel om op 3G te roamen bij providers in Duitsland (kwaliteit ondermaat).Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:40:
[...]
Ik kan met Vodafone ook op de andere netwerken roamen, alleen dan geen 4G. In België op alle netwerken 4G. In Frankrijk ook.
Met een beetje geluk is laptop volgende week gerepareerd en dan gaan we ff knallen op 4gmasten......neeecht schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
Nieuwe Vodafone gegevens staan in het register.
Antenne en masten malloot
Ik zat in de auto te bellen en tijdens mijn gesprek had ik ineens geen mobiel internet meer (voor flitsmeister)
Ik heb het idee dat dit vaker voorkomt, maar ook niet altijd. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik had dit bij Hollands nieuwe ook, en had gehoopt dit niet meer te ervaren bij Vodafone (ik weet het, hetzelfde netwerk)
Ik heb een Samsung S7, die kan gewoon 4G aan....
Ik heb het idee dat dit vaker voorkomt, maar ook niet altijd. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik had dit bij Hollands nieuwe ook, en had gehoopt dit niet meer te ervaren bij Vodafone (ik weet het, hetzelfde netwerk)
Everything is better with Bluetooth
Kan voorkomen als je een route rijdt waar een mast staat die nog geen 4G heeft of een gebied met erg zwakke dekking. Dan val je terug naar 2G en houdt het opjeanj schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:06:
Ik zat in de auto te bellen en tijdens mijn gesprek had ik ineens geen mobiel internet meer (voor flitsmeister)
Neem aan dat je telefoon wel in een houder zit in de auto en niet in je broekzak? (ik weet even niet hoe flitsmeister precies werkt)
Ondanks de antenneregister-update zijn er wel nog steeds een aantal verdwenen locaties, zoals 3511PP (is er zeker weten nog) en 3584BA (weet niet zeker of die er nog is maar lijkt me wel).
[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-03-2019 19:13 ]
Mijn telefoon ligt tijdens het rijden naast me. Flitsmeister geeft geluid signalen als er een flitser staat.
Het gaat om a10 zuid en a4 bij schiphol. Ik neem toch aan dat daar wel 4g is.
Het gaat om a10 zuid en a4 bij schiphol. Ik neem toch aan dat daar wel 4g is.
Everything is better with Bluetooth
Nieuwe kaart voor Vodafone t/m 9 maart staat hier.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Met een beetje geluk is laptop volgende week gerepareerd en dan gaan we ff knallen op 4gmasten......
@neeecht Update is doorgevoerd, dank voor het attenderen. Overigens zie ik een afname van het aantal 4G-zendmasten/-locaties in het antenneregister. Dit zijn er nu 16880 (twee keer gecontroleerd) tegenover 17515 op 3 maart. Dit zou een fout kunnen zijn in het antenneregister. De mast die Vodafone op 8 maart tegenover en op gelijke hoogte met mijn slaapkamer heeft gezet staat er overigens nog niet in. Of stond op 9 maart nog niet aan. (Overigens wil niemand natuurlijk een zendmast met straling naast de deur maar wel overal supersnel mobiel internet
Mijn script draait zonder problemen op een 40 euro kostende Raspberry Pi. Was dat niet iets voor je geweest @The_Wireless_Guy?
@SebasFM , gelukkig staan die antennes omlaag gericht elektrisch gezien 
En inderdaad, een aantal locaties van Vodafone staan er niet in, die zijn kwijt ofzo. Bij andere providers gebeurt dat ook weleens, schommelt heen en weer. Interessant om te zien dat de combinatie band 1 + band 20 zo wijdverbreid is. En ook meer 1+3+20 dan ik dacht!
Ook interessant: er worden nu nog steeds microcellen geïnstalleerd op allerlei locaties. Echter, het lijkt erop dat Vodafone daar bewust nu nog UMTS in gooit, terwijl macro sites geen UMTS meer krijgen als ze nieuw zijn. Wellicht is dat een aanwijzing dat in gebouwen men 3G+4G aan gaat houden, terwijl buitenshuis 3G wel uitgeschakeld wordt en men 2G+4G aanhoudt. Nog maar zo'n 10 maanden voordat het gaat gebeuren.
En inderdaad, een aantal locaties van Vodafone staan er niet in, die zijn kwijt ofzo. Bij andere providers gebeurt dat ook weleens, schommelt heen en weer. Interessant om te zien dat de combinatie band 1 + band 20 zo wijdverbreid is. En ook meer 1+3+20 dan ik dacht!
Ook interessant: er worden nu nog steeds microcellen geïnstalleerd op allerlei locaties. Echter, het lijkt erop dat Vodafone daar bewust nu nog UMTS in gooit, terwijl macro sites geen UMTS meer krijgen als ze nieuw zijn. Wellicht is dat een aanwijzing dat in gebouwen men 3G+4G aan gaat houden, terwijl buitenshuis 3G wel uitgeschakeld wordt en men 2G+4G aanhoudt. Nog maar zo'n 10 maanden voordat het gaat gebeuren.
10 maanden? https://www.vodafone.nl/van3gnaar4g/ vanaf januari 2020 wordt 3g volledig uitgeschakeld.Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:48:
@SebasFM , gelukkig staan die antennes omlaag gericht elektrisch gezien
Bedankt!SebasFM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 02:18:
Nieuwe kaart voor Vodafone t/m 9 maart staat hier.
...
Meteen even door met een issue, hoe meer bewijs hoe beter.
Iemand met een Samsung S10 die in de buurt van een 5 banden mast van Vodafone eens kan bellen naar:
*#0011# ?
Stack 1 = sim 1
Stack 2 = sim 2
Op de Google maps pagina moet je zoeken naar het logo met 1 7 3 20. (Deze is dus vijf banden, twee maal in Band 7.)
Ik heb een nieuw logo gemaakt voor 1 7 7 3 20, indien mogelijk zal Sebas die wel toepassen denk.
Ik ben zeer benieuwd of de telefoon op zo'n site 4 of 5 banden koppelt.
Band 7 - 20 MHz (lijkt de hoofdband) (deze zie ik 4CA met een S8 bij collega)
Band 7 - 10 MHz (deze zie ik nooit voorbij komen op de S8)
Band 1 - 10 MHz (deze zie ik 4CA met een S8 bij collega)
Band 3 - 20 MHz (deze zie ik 4CA met een S8 bij collega)
Band 20 - 10 MHz (deze zie ik 4CA met een S8 bij collega)
Mogelijk maar even een prepaid kaartje bestellen.
Je hoeft opzich niet veel data te maken om de banden te zien koppelen.
Tweakers.net openen via de browser is genoeg.
Alvast bedankt!
De banden die hij koppelt zijn afhankelijk van netwerkinstellingen, telefoonmogelijkheden en netwerkomgeving.
Dwz soms sta je naast een band 20-only mast, en dan pakt hij 1+3+7+7 van een mast verderop en laat hij band 20 links liggen omdat die overstemd wordt door de mast waar je naast staat.
Ik heb nog nooit 5CA gezien bij Vodafone, enkel ongeveer deze combinaties:
20+3+7+7
20+3+1+7
20+3+7
3+1+7+7
3+7+7
Daarnaast is het natuurlijk anders bij locaties die 20+3, 20+1, 3+1 hebben, of 20+3+1. Verder heeft Vodafone niet echt een hoofdband. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de prioriteit, maar onder een bepaalde waarde zak je naar een lagere frequentie. Tijdens actieve data kan de mast je ook naar een andere hoofdfrequentie verhuizen als het bijvoorbeeld erg druk is op de frequentie waar je standaard op terechtkomt.
Tijdens het bellen staat op de meeste (maar niet op alle) locaties CA uit. Tijdens het bellen wil het netwerk liever niet dat je van frequentie wisselt. Begin je op band 3 en is die band goed genoeg, dan blijf je erop. Val je terug naar band 20 dan blijf je de rest van het gesprek waarschijnlijk ook op die band.
Band 7 met 10 MHz zie je vooral als je dicht bij een mast staat waar het aan staat. Dan is de kans groot dat hij 7+7+3+1 pakt.
Dwz soms sta je naast een band 20-only mast, en dan pakt hij 1+3+7+7 van een mast verderop en laat hij band 20 links liggen omdat die overstemd wordt door de mast waar je naast staat.
Ik heb nog nooit 5CA gezien bij Vodafone, enkel ongeveer deze combinaties:
20+3+7+7
20+3+1+7
20+3+7
3+1+7+7
3+7+7
Daarnaast is het natuurlijk anders bij locaties die 20+3, 20+1, 3+1 hebben, of 20+3+1. Verder heeft Vodafone niet echt een hoofdband. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de prioriteit, maar onder een bepaalde waarde zak je naar een lagere frequentie. Tijdens actieve data kan de mast je ook naar een andere hoofdfrequentie verhuizen als het bijvoorbeeld erg druk is op de frequentie waar je standaard op terechtkomt.
Tijdens het bellen staat op de meeste (maar niet op alle) locaties CA uit. Tijdens het bellen wil het netwerk liever niet dat je van frequentie wisselt. Begin je op band 3 en is die band goed genoeg, dan blijf je erop. Val je terug naar band 20 dan blijf je de rest van het gesprek waarschijnlijk ook op die band.
Band 7 met 10 MHz zie je vooral als je dicht bij een mast staat waar het aan staat. Dan is de kans groot dat hij 7+7+3+1 pakt.
Straling....? Elektromagnetische velden (EMV). Zoveel vermogen komt er niet uit zo'n mast en het mobieltje tegen je hoofd geeft toch meer EMV door je hersens dan velen zich realiseren (EMV neemt kwadratisch af met de afstand en vice versa)SebasFM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 02:18:
Overigens wil niemand natuurlijk een zendmast met straling naast de deur maar wel overal supersnel mobiel internet
@Sorcerer8472
Yup en thanks voor de informatie
Ik ben wel benieuwd wat een S10 doet met de 5 banden van Vodafone.
Mogelijk is daar ook een software fix/update voor nodig. (Zie KPN forum: neeecht in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2")
Toch vermoed ik dat met de S10 straks toch echt alle banden gebruikt gaan worden.
5 bij Vodafone, 5 bij KPN en mogelijk 5 tot 7 bij T-Mobile. (Daarom ook de S10 gekocht.)
T-Mobile heeft dus al Band 3,8,1,38 + 5 MHz Band 7 staat ook als test aan op een paar sites en natuurlijk de 2 Tele2 banden die erbij komen. 7 en 20. Dat zou 7CA kunnen zijn.
Band 1 zoals nu gebruikt zal zo blijven denk.
Pas bij een uitbreiding naar 5G na de veiling zullen er echt grote aanpassingen komen.
Of uiteraard eerder als er bijna geen 3G verkeer meer is. Maar 5 MHz 3G zal er tot de laatste dag blijven denk ik.
Yup en thanks voor de informatie
Ik ben wel benieuwd wat een S10 doet met de 5 banden van Vodafone.
Mogelijk is daar ook een software fix/update voor nodig. (Zie KPN forum: neeecht in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2")
Toch vermoed ik dat met de S10 straks toch echt alle banden gebruikt gaan worden.
5 bij Vodafone, 5 bij KPN en mogelijk 5 tot 7 bij T-Mobile. (Daarom ook de S10 gekocht.)
T-Mobile heeft dus al Band 3,8,1,38 + 5 MHz Band 7 staat ook als test aan op een paar sites en natuurlijk de 2 Tele2 banden die erbij komen. 7 en 20. Dat zou 7CA kunnen zijn.
Band 1 zoals nu gebruikt zal zo blijven denk.
Pas bij een uitbreiding naar 5G na de veiling zullen er echt grote aanpassingen komen.
Of uiteraard eerder als er bijna geen 3G verkeer meer is. Maar 5 MHz 3G zal er tot de laatste dag blijven denk ik.
@The_Wireless_Guy @Sorcerer8472

Vinden jullie ook dat elke 5,10,20 MHz band apart als band gezien moet worden?
Zoals Vodafone Band 7 - 20 MHz + Band 7 10 MHz zijn 2 banden.
Dat wordt ook gezien als 2CA in dit geval. De icoontjes daar ook voor maken lijkt me een goed idee?
Ik snap dat een Band een frequentie afspraak is, maar om de gebruikte bandbreedte te zien lijkt me dit het beste.

Vinden jullie ook dat elke 5,10,20 MHz band apart als band gezien moet worden?
Zoals Vodafone Band 7 - 20 MHz + Band 7 10 MHz zijn 2 banden.
Dat wordt ook gezien als 2CA in dit geval. De icoontjes daar ook voor maken lijkt me een goed idee?
Ik snap dat een Band een frequentie afspraak is, maar om de gebruikte bandbreedte te zien lijkt me dit het beste.
De S10 heb ik ook nog nooit meer dan 4 banden zien aggregeren bij zowel Vodafone als KPN. Bij Vodafone zouden het er evt. ook meer worden omdat band 1 in 2 blokken verdeeld is bij hen, net zoals overigens ook bij T-Mobile en KPN.
Heb jij toevallig contact daar bij Samsung? En zo ja zou je dan iets kunnen doorgeven?
Bij roaming in de VS en ook bij gebruik van lokale simkaartjes kun je geen CA krijgen op de banden die ze daar gebruiken (2+4+5, 2+4+17, etc). Omdat spectrum heel erg versnipperd is in de VS heeft dat een veel grotere impact dan het in NL zou hebben. Dit is 99% zeker ook een software issue en klinkt alsof het heel erg lijkt op deze issue bij KPN (en wellicht dan ook Vodafone). In fora heb ik mensen dit zien oplossen door een andere CSC te laden. Als men daar ook naar zou kunnen kijken dan zou dat heel fijn zijn, zodat ook deze combinaties ondersteund worden met een Europese CSC!
Wat betreft de icoontjes: ik zou "dubbele banden" niet aangeven in de icoontjes. Is erg onoverzichtelijk en in het geval van Vodafone heeft vrijwel iedere locatie met band 7 de 20+10 MHz combinatie. Het kan straks wel interessant worden als bijv. KPN en Vodafone meerdere gescheiden frequenties op band 1 gaan gebruiken, maar ik denk dat in de praktijk daar niemand op gaat zoeken dus ik zou het gewoon niet doen
Heb jij toevallig contact daar bij Samsung? En zo ja zou je dan iets kunnen doorgeven?
Bij roaming in de VS en ook bij gebruik van lokale simkaartjes kun je geen CA krijgen op de banden die ze daar gebruiken (2+4+5, 2+4+17, etc). Omdat spectrum heel erg versnipperd is in de VS heeft dat een veel grotere impact dan het in NL zou hebben. Dit is 99% zeker ook een software issue en klinkt alsof het heel erg lijkt op deze issue bij KPN (en wellicht dan ook Vodafone). In fora heb ik mensen dit zien oplossen door een andere CSC te laden. Als men daar ook naar zou kunnen kijken dan zou dat heel fijn zijn, zodat ook deze combinaties ondersteund worden met een Europese CSC!
Wat betreft de icoontjes: ik zou "dubbele banden" niet aangeven in de icoontjes. Is erg onoverzichtelijk en in het geval van Vodafone heeft vrijwel iedere locatie met band 7 de 20+10 MHz combinatie. Het kan straks wel interessant worden als bijv. KPN en Vodafone meerdere gescheiden frequenties op band 1 gaan gebruiken, maar ik denk dat in de praktijk daar niemand op gaat zoeken dus ik zou het gewoon niet doen
@Sorcerer8472
Eens over de icoontjes, maar aan de andere kant.
Het is wel een officiele CA band erbij. Dus zeker als je eerlijk de bandbreedte wilt aangeven, dan is het wel aan te raden.
En je telefoon moet het dus ook kunnen dan. Band 7 + Band 7 = 2CA (Of een extra band.)
Heb jij met de S10 meer dan 3CA gezien bij KPN??
Zo ja, screenshot aub en mogelijk postcode van de site.
Op alle sites kom ik niet verder dan 3CA.
Ik heb volgende week een Vodafone sim, dan ga ik die ook op de S10+ testen.
Ik kan vanuit mijn huiskamer ideaal de CA banden testen door letterlijk een paar stappen te doen in huis.
Met KPN en T-Mobile kan ik ideaal switchen door me alleen om te draaien zelfs.
KPN doet: Twee keer een Band 3 + 20 site en een Band 3 + 20 + 1 + 7 + 38 site.
De S10 doet dus helaas maar 3CA.
Band 3 + 1 + 38 zie ik nu ook voorbij komen, dat was maanden niet meer gelukt.
T-Mobile doet: Band 3 + 1 + 8 of Band 3 + 1 + 8 + 38 (staat vanaf hier gezien naast elkaar) en aan de andere kant Band 3 + 1 + 8 + 38.
Bij het raam: B3/1/8/38, in het midden B3/1/8 en aan de andere kant weer B3/1/8/38. Ideaal testen dus.
Bij de site met Band 38 zie ik ook vaak MCS1: 8 en MCS2: 8
MCS3 en MCS4 zie ik niet staan. Is dat een fout of ligt het anders?
Vodafone heeft een site net omgebouwd, dus Band 7 + 3 + 1 + 20 (zag ik voorbij komen op een S9)
Eens kijken of we de Band 7 - 10 MHz ook tevoorschijn kunnen toveren van de week.
Ook deze site kan ik switchen. Of in de huiskamer of een stukje naar achteren lopen. Glasdemping genoeg.
Ooit moet 5CA toch gaan lukken.
En nee geen contact met Samsung, nog niet.
Echter als ze de issue met KPN niet fixen, dan zal ik wel contact opnemen.
Maar ik ga er 100% vanuit dat KPN dit gefixt wil hebben.
Anders worden alle toekomste P3 resultaten wel erg nadeling voor KPN.
Hetzelfde zal de provider moeten doen waar het niet goed werkt.
Het lijkt wel Samsung totaal niet heeft gefocussed op het LTE gedeelte.
Daarom komt ook de Vodafone sim, eerst kijken of die wel gelijk of beter is dan de S9 (En zelfs S8.)
Op 256-QAM na is de S10 nu nagenoeg even snel als de S7 op het KPN netwerk.
Eens over de icoontjes, maar aan de andere kant.
Het is wel een officiele CA band erbij. Dus zeker als je eerlijk de bandbreedte wilt aangeven, dan is het wel aan te raden.
En je telefoon moet het dus ook kunnen dan. Band 7 + Band 7 = 2CA (Of een extra band.)
Heb jij met de S10 meer dan 3CA gezien bij KPN??
Zo ja, screenshot aub en mogelijk postcode van de site.
Op alle sites kom ik niet verder dan 3CA.
Ik heb volgende week een Vodafone sim, dan ga ik die ook op de S10+ testen.
Ik kan vanuit mijn huiskamer ideaal de CA banden testen door letterlijk een paar stappen te doen in huis.
Met KPN en T-Mobile kan ik ideaal switchen door me alleen om te draaien zelfs.
KPN doet: Twee keer een Band 3 + 20 site en een Band 3 + 20 + 1 + 7 + 38 site.
De S10 doet dus helaas maar 3CA.
Band 3 + 1 + 38 zie ik nu ook voorbij komen, dat was maanden niet meer gelukt.
T-Mobile doet: Band 3 + 1 + 8 of Band 3 + 1 + 8 + 38 (staat vanaf hier gezien naast elkaar) en aan de andere kant Band 3 + 1 + 8 + 38.
Bij het raam: B3/1/8/38, in het midden B3/1/8 en aan de andere kant weer B3/1/8/38. Ideaal testen dus.
Bij de site met Band 38 zie ik ook vaak MCS1: 8 en MCS2: 8
MCS3 en MCS4 zie ik niet staan. Is dat een fout of ligt het anders?
Vodafone heeft een site net omgebouwd, dus Band 7 + 3 + 1 + 20 (zag ik voorbij komen op een S9)
Eens kijken of we de Band 7 - 10 MHz ook tevoorschijn kunnen toveren van de week.
Ook deze site kan ik switchen. Of in de huiskamer of een stukje naar achteren lopen. Glasdemping genoeg.
Ooit moet 5CA toch gaan lukken.
En nee geen contact met Samsung, nog niet.
Echter als ze de issue met KPN niet fixen, dan zal ik wel contact opnemen.
Maar ik ga er 100% vanuit dat KPN dit gefixt wil hebben.
Anders worden alle toekomste P3 resultaten wel erg nadeling voor KPN.
Hetzelfde zal de provider moeten doen waar het niet goed werkt.
Het lijkt wel Samsung totaal niet heeft gefocussed op het LTE gedeelte.
Daarom komt ook de Vodafone sim, eerst kijken of die wel gelijk of beter is dan de S9 (En zelfs S8.)
Op 256-QAM na is de S10 nu nagenoeg even snel als de S7 op het KPN netwerk.
@neeecht
5 carriers (1 primary serving cell + 4 secondary serving cells) op Vodafone NL netwerk met een S10:

Screenshot is gemaakt bij de mast bij de Hoogstraat in Landgraaf (langs de N300).
5 carriers (1 primary serving cell + 4 secondary serving cells) op Vodafone NL netwerk met een S10:

Screenshot is gemaakt bij de mast bij de Hoogstraat in Landgraaf (langs de N300).
[ Voor 44% gewijzigd door robertwebbe op 28-03-2019 12:53 ]
Is die configuratie recent veranderd? Want op mijn S9 heb ik nog nooit meer dan 3x Scell gezien.
En weet jij toevallig waarom die 2e band 7 op kanaal 2994 zit? (stiekem iets minder dan 10 MHz vermoed ik ook
)
En weet jij toevallig waarom die 2e band 7 op kanaal 2994 zit? (stiekem iets minder dan 10 MHz vermoed ik ook
@robertwebbe
Ik stop net mijn simkaart in de telefoon:

(Met Photoshop een geheel screenshot gemaakt.)
Bedankt en super gaaf!
Dit is de snelste 4G setup die we in Nederland hebben nu.
@Sorcerer8472 ^
Update:
Hmm cool om te zien: De S10 koppelt actief banden bij met een openstaande verbinding.
Ik woon precies ver genoeg van de site af, dat Band 7 niet wordt gekoppeld.
Als ik naar het raam toe loop en/of op balkon ga staan, komen de 2x Band 7 erbij.
Nu weer binnen zijn ze weer weg, (Vandaar ook dat Band 1 mijn hoofdband is nu.)
Ik stop net mijn simkaart in de telefoon:

(Met Photoshop een geheel screenshot gemaakt.)
Bedankt en super gaaf!
Dit is de snelste 4G setup die we in Nederland hebben nu.
@Sorcerer8472 ^
Update:
Hmm cool om te zien: De S10 koppelt actief banden bij met een openstaande verbinding.
Ik woon precies ver genoeg van de site af, dat Band 7 niet wordt gekoppeld.
Als ik naar het raam toe loop en/of op balkon ga staan, komen de 2x Band 7 erbij.
Nu weer binnen zijn ze weer weg, (Vandaar ook dat Band 1 mijn hoofdband is nu.)
[ Voor 36% gewijzigd door neeecht op 28-03-2019 12:07 ]
@neeecht Je hebt echt de beste plek om te wonen als tweaker 
Het eerste deel is het Ziggo spectrum op 2600 MHz. Deze is 20 MHz: 2510-2530 MHz (ontvangen) icm 2630-2650 MHz (zenden).
De software en hardware van de meeste toestellen is nog niet in staat om 10+20 MHz intraband te koppelen en vervolgens te aggregeren. Vandaar 2 losse component carriers, dan kan het wel. In de toekomst zal dit vast ooit samengevoegd worden als 1 CC van 30 MHz.
Het tweede deel is het Vodafone spectrum op 2600 MHz. Deze is precies 10 MHz: 2500-2510 MHz (ontvangen) in combinatie met 2620-2630 MHz (zenden).Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:58:
[...]
En weet jij toevallig waarom die 2e band 7 op kanaal 2994 zit? (stiekem iets minder dan 10 MHz vermoed ik ook)
Het eerste deel is het Ziggo spectrum op 2600 MHz. Deze is 20 MHz: 2510-2530 MHz (ontvangen) icm 2630-2650 MHz (zenden).
De software en hardware van de meeste toestellen is nog niet in staat om 10+20 MHz intraband te koppelen en vervolgens te aggregeren. Vandaar 2 losse component carriers, dan kan het wel. In de toekomst zal dit vast ooit samengevoegd worden als 1 CC van 30 MHz.
[ Voor 97% gewijzigd door robertwebbe op 28-03-2019 13:19 ]
Wat voor snelheid levert zoiets nu op? Daar ben ik ook wel benieuwd naar
@robertwebbe @Sorcerer8472
De vraag is denk ik waarom op 2644 MHz ipv 2645 MHz.
Zoals te zien op het spectrum: http://x264.nl/dump/vodafone_band_7-2019-02-01.jpg
Passen de carriers precies naast elkaar zo. Mogelijk om aan de bovenkant nog wat extra ruimte met T-Mobile te hebben om mogelijke storing te voorkomen/alvast te vermijden/verminderen.
Het kan technisch, dus waarom niet.
En volgens mij kan laten de specs niet toe dat je een band meer dan 20 MHz hebt:
Wikipedia: LTE frequency bands
Natuurlijk kan mogelijk aan de zender en telefoon kant de software geupdate worden dat dit wel kan, maar dan verlies je backwards compatibility. Vandaar dus 2x Band 7 (20 + 10 MHz.)
In de toekomst ga je dus gewoon Docsis 3.1 achterige LTE (4G/5G) modems krijgen.
Die gewoon in elke combinatie de banden aan elkaar kunnen koppelen.
@krakendmodem
http://x264.nl/dump/vodaf...dl_64-qam-ul_4x4-mimo.jpg
Dit is de theoretische max.
Echter heb ik geen idee welke banden wel of niet 256-QAM doen.
Maar ervanuit gaande dat alle banden dit kunnen, zie bovenstaande link.
Maar praktijk:
T-Mobile doet met B3 - 20 MHz / B8 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B38 - 20 MHz ongeveeer 380Mbps down/60 Mbps up in de praktijk.
KPN met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B7 - 10 MHz / B38 - 20 MHz zal ongeveer 450Mbps down/60Mbps up doen op een 5CA mast.
KPN met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B7 - 10 MHz deed 230Mbps down/60Mbps up in een speedtest.
Vodafone met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B7 - 20 MHz / B7 - 10 MHz zal ongeveer 480Mbpsdown/60Mbps up kunnen doen in de praktijk.
Ik heb nu alleen nog 500 MB helaas, geen idee wanneer Vodafone dat verdubbeld i.c.m. met Ziggo abo.
Maar de speedtest bij T-Mobile was al 591 MB down en 48 MB up kwa data.
De vraag is denk ik waarom op 2644 MHz ipv 2645 MHz.
Zoals te zien op het spectrum: http://x264.nl/dump/vodafone_band_7-2019-02-01.jpg
Passen de carriers precies naast elkaar zo. Mogelijk om aan de bovenkant nog wat extra ruimte met T-Mobile te hebben om mogelijke storing te voorkomen/alvast te vermijden/verminderen.
Het kan technisch, dus waarom niet.
En volgens mij kan laten de specs niet toe dat je een band meer dan 20 MHz hebt:
Wikipedia: LTE frequency bands
Natuurlijk kan mogelijk aan de zender en telefoon kant de software geupdate worden dat dit wel kan, maar dan verlies je backwards compatibility. Vandaar dus 2x Band 7 (20 + 10 MHz.)
In de toekomst ga je dus gewoon Docsis 3.1 achterige LTE (4G/5G) modems krijgen.
Die gewoon in elke combinatie de banden aan elkaar kunnen koppelen.
@krakendmodem
http://x264.nl/dump/vodaf...dl_64-qam-ul_4x4-mimo.jpg
Dit is de theoretische max.
Echter heb ik geen idee welke banden wel of niet 256-QAM doen.
Maar ervanuit gaande dat alle banden dit kunnen, zie bovenstaande link.
Maar praktijk:
T-Mobile doet met B3 - 20 MHz / B8 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B38 - 20 MHz ongeveeer 380Mbps down/60 Mbps up in de praktijk.
KPN met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B7 - 10 MHz / B38 - 20 MHz zal ongeveer 450Mbps down/60Mbps up doen op een 5CA mast.
KPN met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B7 - 10 MHz deed 230Mbps down/60Mbps up in een speedtest.
Vodafone met B3 - 20 MHz / B20 - 10 MHz / B1 - 10 MHz / B7 - 20 MHz / B7 - 10 MHz zal ongeveer 480Mbpsdown/60Mbps up kunnen doen in de praktijk.
Ik heb nu alleen nog 500 MB helaas, geen idee wanneer Vodafone dat verdubbeld i.c.m. met Ziggo abo.
Maar de speedtest bij T-Mobile was al 591 MB down en 48 MB up kwa data.
Ik heb een nieuwe 4G kaart gegenereerd met de laatste update van Vodafone van 27 maart 2019. Nu met onderscheid tussen 1x en 2x band 7. De kaart is HIER te vinden. Zal binnenkort ook eens kijken of ik automatisch statistieken kan uitspugen v.w.b. de gebruikte band combinaties.
@neeecht en @Sorcerer8472, ik zal eens kijken of ik een verklaring kan vinden voor dat gat. Volgens de vergunning mag er tussen 2630 en 2650 MHz uitgezonden worden.
En nu is de beperking inderdaad nog 20 MHz maar in toekomstige releases zal dat vanzelf meer worden.
En nu is de beperking inderdaad nog 20 MHz maar in toekomstige releases zal dat vanzelf meer worden.
Weer een geweldige update!SebasFM schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:28:
Ik heb een nieuwe 4G kaart gegenereerd met de laatste update van Vodafone van 27 maart 2019. Nu met onderscheid tussen 1x en 2x band 7. De kaart is HIER te vinden. Zal binnenkort ook eens kijken of ik automatisch statistieken kan uitspugen v.w.b. de gebruikte band combinaties.
Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden:
Op een site met vijf banden:
- De S7 doet 3CA
- De S8 doet 4CA
- De S10 doet 5CA
Iemand met een Samsung S9 en in de buurt van een site met vijf banden die kan zien hoeveel banden deze telefoon doet? (Bellen naar *#0011# tijdens een youtube video.)
De S9 zou 6CA aan moeten kunnen, echter bij mij pakt hij er nooit meer dan 4 tegelijkertijd. De 2e keer band 7 10 MHz komt er niet bij. Kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn lokale mast het niet ondersteunt 
Ik zie meestal óf 20+3+1+7 óf (1+)3+7+7.
Trouwens, doordat die 2e band 7 een lagere frequentie gebruikt overlapt hij met de 1e band 7 carrier. Waarschijnlijk wordt er om die reden een stukje van de 2e carrier afgeschaafd waardoor hij minder dan 10 MHz is (minder resource blocks). Dus het heeft wel nadelige gevolgen voor bandbreedte. Ben benieuwd wat de reden is.
Edit: of is de 6CA bij de S9 alleen haalbaar bij max. 10 MHz downlink per band en is het maximum 60 MHz totaal ofzo? Want dat zou wel verklaren waarom ik nooit meer dan 5CA zie. Bij 4CA zit je bij Vodafone namelijk al op 60 MHz.
Ik zie meestal óf 20+3+1+7 óf (1+)3+7+7.
Trouwens, doordat die 2e band 7 een lagere frequentie gebruikt overlapt hij met de 1e band 7 carrier. Waarschijnlijk wordt er om die reden een stukje van de 2e carrier afgeschaafd waardoor hij minder dan 10 MHz is (minder resource blocks). Dus het heeft wel nadelige gevolgen voor bandbreedte. Ben benieuwd wat de reden is.
Edit: of is de 6CA bij de S9 alleen haalbaar bij max. 10 MHz downlink per band en is het maximum 60 MHz totaal ofzo? Want dat zou wel verklaren waarom ik nooit meer dan 5CA zie. Bij 4CA zit je bij Vodafone namelijk al op 60 MHz.
[ Voor 55% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-03-2019 08:38 ]
Nee alle xCA is max een 20 MHz block.
8CA op de S10 kan dus 8x 20 MHz.
Met 256-QAM en 4x4 MIMO kom je dan op 2Gbps.
8CA op de S10 kan dus 8x 20 MHz.
Met 256-QAM en 4x4 MIMO kom je dan op 2Gbps.
Iemand ervaring van de overstap van Tele2 onbeperkt naar Vodafone 30gb en onbeperkt bellen/sms? Of een soortgelijke bundel.
Ene kant weet ik dat ik ongeveer 15 a 20 gb max verbruik per maand, alleen nu als je onbeperkt hebt hoef je nergens naar te kijken zegmaar.
Ik vraag dit omdat een toestel i.c.m. Vodafone goedkoper is dan Tele2 waar ik nu zit (heb ziggo thuis).
Ene kant weet ik dat ik ongeveer 15 a 20 gb max verbruik per maand, alleen nu als je onbeperkt hebt hoef je nergens naar te kijken zegmaar.
Ik vraag dit omdat een toestel i.c.m. Vodafone goedkoper is dan Tele2 waar ik nu zit (heb ziggo thuis).
Verwijderd
Zolang je niet extreem meer gaat downloaden moet het geen probleem opleveren.
30gb -20gb is nog steeds 10gb over.
Ik moet me corrigeren, ik zit of net onder de 10gb of er net boven (max 15gb net even teruggekeken op factuur). Downloaden valt op zich wel mee, vaak Youtube, Spotify, Navigatie en andere kleine dingen.Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:35:
Zolang je niet extreem meer gaat downloaden moet het geen probleem opleveren.
Wat wil je van ons horen? Als je nu 10Gb gebruikt dan is een 30Gb toch al overkill? Thuis wat vaker op de Wi-Fi (voor updates en dergelijke) en je gaat nog meer naar beneden.dutchnltweaker schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:06:
[...]
Ik moet me corrigeren, ik zit of net onder de 10gb of er net boven (net even teruggekeken op factuur). Downloaden valt op zich wel mee, vaak Youtube, Spotify, Navigatie en andere kleine dingen.
Nou dat bedoel ik niet, maar wou weten of meer mensen die stap hebben gemaakt om van Onbeperkt data terug te gaan naar ''beperkt''. Heb toen juist de stap naar onbeperkt gemaakt omdat ik niet hoef om te kijken naar mijn data verbruik, maar achteraf zie ik dat het wel mee valt.jongetje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Wat wil je van ons horen? Als je nu 10Gb gebruikt dan is een 30Gb toch al overkill? Thuis wat vaker op de Wi-Fi (voor updates en dergelijke) en je gaat nog meer naar beneden.
Heeft er iemand ervaring op het HSL traject Rotterdam-Breda? Vaak valt Tele2 weg op dit traject.
Opnieuw tarieven nieuws: per 15 mei gaat Vodafone ook de prijzen verlagen van het veel bekritiseerde vanuit Nederland NAAR het buitenland bellen oftwel de IDD tarieven.
De tarieven binnen en vanuit de EU waren al verlaagd volgens nieuwe EU richtlijnen, maar bellen van Nederland naar het EU buitenland was niet gereguleerd en in verhouding nog duur.
Afhankelijk van je abonnement of prepaid aansluiting gelden verschillende tarieven.
Over het algemeen ga je nu ipv. 25 eurocent per minuut vanaf 15 mei 23 cent per belminuut betalen en nog slechts 7 cent per sms. Al wordt sms steeds minder gebruikt, het verschil tussen de tarieven in de EU was te groot. Van 25 cent per sms naar 7 cent klinkt dus zeer redelijk.
Zoals te lezen is op: nieuws: Bellen naar ander EU-land kost vanaf mei 2019 maximaal 23 cent per mi... is ook dit weer een gevolg van nieuwe EU regulering. Uitgeroepen over de providers, omdat ze te weinig concurreren. Voor de providers weer gedwongen een verdien model in duigen, vlak voor de grote investeringen in 5g die aanstaande zijn.
Bron: http://www.vodafone.nl/IDD
De tarieven binnen en vanuit de EU waren al verlaagd volgens nieuwe EU richtlijnen, maar bellen van Nederland naar het EU buitenland was niet gereguleerd en in verhouding nog duur.
Afhankelijk van je abonnement of prepaid aansluiting gelden verschillende tarieven.
Over het algemeen ga je nu ipv. 25 eurocent per minuut vanaf 15 mei 23 cent per belminuut betalen en nog slechts 7 cent per sms. Al wordt sms steeds minder gebruikt, het verschil tussen de tarieven in de EU was te groot. Van 25 cent per sms naar 7 cent klinkt dus zeer redelijk.
Zoals te lezen is op: nieuws: Bellen naar ander EU-land kost vanaf mei 2019 maximaal 23 cent per mi... is ook dit weer een gevolg van nieuwe EU regulering. Uitgeroepen over de providers, omdat ze te weinig concurreren. Voor de providers weer gedwongen een verdien model in duigen, vlak voor de grote investeringen in 5g die aanstaande zijn.
Bron: http://www.vodafone.nl/IDD
[ Voor 50% gewijzigd door ucsdcom op 31-03-2019 20:02 ]
Ik heb al zitten zoeken, maar kon het even niet vinden.
Hoe kan ik zien dat ik via voWifi bel op een iPhone? Je ziet dan bovenin toch "Wifi" staan ?
Ik heb erg slecht bereik thuis en wil dit eigenlijk actief gaan gebruiken. Het staat aan in het menu.
Het is een zakelijke telefoon.
Hoe kan ik zien dat ik via voWifi bel op een iPhone? Je ziet dan bovenin toch "Wifi" staan ?
Ik heb erg slecht bereik thuis en wil dit eigenlijk actief gaan gebruiken. Het staat aan in het menu.
Staat ie op de lijst die onderaan de startpost is te vinden?rinkel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:15:
Ik heb al zitten zoeken, maar kon het even niet vinden.
https://forum.vodafone.nl...en-4g-volte-vowifi-274646
Wat ik van mijn vriendin te horen had gekregen was dat ze ergens in het toestel aan kon geven of de prioriteit op VoWiFi moest liggen of op normale telefonie.
We hebben zo te zien gratis data op 13 & 14 april!
[ Voor 5% gewijzigd door RSB op 03-04-2019 15:06 ]
Jup, hij staat op de lijst.Ossi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:34:
[...]
Staat ie op de lijst die onderaan de startpost is te vinden?
https://forum.vodafone.nl...en-4g-volte-vowifi-274646
Wat ik van mijn vriendin te horen had gekregen was dat ze ergens in het toestel aan kon geven of de prioriteit op VoWiFi moest liggen of op normale telefonie.
Net met Vodafone aan de telefoon gezeten, die kan niks vinden, alles staat aan en goed. Heeft me vervolgens met Apple doorverbonden (dat kan blijkbaar) en daar na 10 minuten met opgeven van gegevens, kon ze me me niet helpen omdat mijn telefoon niet de laatste update had. Zou niet zoveel moeten uitmaken denk ik dan, maar goed, ik ga teruggebeld worden door Apple.
Vage boel.
Edit
Update geinstalleerd en uiteraard werkt het nog niet...
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 03-04-2019 15:32 ]
@rinkel Welk type iPhone heeft je vriendin? En heb je thuis wel 4G ontvangst? Of alleen 2G of 3G?
Je zou de instellingen moeten kunnen vinden via Instellingen > Telefoon > Bellen via wifi: aan.
Als je dan verbonden bent via wifi dan staat er links bovenin geen 'vodafone nl' meer als netwerknaam 'Vodafone NL Wi-Fi'. Je kunt dit als gebruiker niet instellen of forceren, het toestel regelt dit zelfstandig als het 4G sigaal onder een bepaalde drempel komt.
Heeft het toestel iOS 12.2 met Modemfirmware 1.04.30 en Aanbieder instellingen vf nl 36.0?
Je zou de instellingen moeten kunnen vinden via Instellingen > Telefoon > Bellen via wifi: aan.
Als je dan verbonden bent via wifi dan staat er links bovenin geen 'vodafone nl' meer als netwerknaam 'Vodafone NL Wi-Fi'. Je kunt dit als gebruiker niet instellen of forceren, het toestel regelt dit zelfstandig als het 4G sigaal onder een bepaalde drempel komt.
Heeft het toestel iOS 12.2 met Modemfirmware 1.04.30 en Aanbieder instellingen vf nl 36.0?
(gaat overigens om mijn telefoon van t werk)robertwebbe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:57:
@rinkel Welk type iPhone heeft je vriendin? En heb je thuis wel 4G ontvangst? Of alleen 2G of 3G?
Ik heb wel 4G, al is het erg slecht.
Ik heb net met vodafone aan de telefoon gezeten, die heeft me doorverwezen naar Apple. Die hebben me nu net teruggebeld en zit ik nu mee an de telefoon. Ze kijken mee op mn scherm. (maar kunnen ook niks vinden)
Poorten 500 en 4500 staan overigens open.
Super, twee dagen speedtesten dus!RDKN-Steven schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:06:
We hebben zo te zien gratis data op 13 & 14 april!
Kunnen we de vijf banden sites eens goed proberen.
Het is me nog niet helemaal duidelijk: heb je de instellingen wel kunnen vinden en het aan kunnen zetten?rinkel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:03:
[...]
(gaat overigens om mijn telefoon van t werk)
Ik heb wel 4G, al is het erg slecht.
Ik heb net met vodafone aan de telefoon gezeten, die heeft me doorverwezen naar Apple. Die hebben me nu net teruggebeld en zit ik nu mee an de telefoon. Ze kijken mee op mn scherm. (maar kunnen ook niks vinden)
Poorten 500 en 4500 staan overigens open.
Zo ja, heb je ook al getest op een WiFi netwerk van iemand anders?
Heb je in je router misschien een andere DNS ingesteld?
Ja, de instellingen staan goed. Had ik zelf uiteraard al gevonden, maar nu met een screenshare met Apple nogmaals doorlopen. Alles staat goed. Zowel volgens Vodafone als Apple.robertwebbe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:10:
[...]
Het is me nog niet helemaal duidelijk: heb je de instellingen wel kunnen vinden en het aan kunnen zetten?
Zo ja, heb je ook al getest op een WiFi netwerk van iemand anders?
Heb je in je router misschien een andere DNS ingesteld?
Ik had inderdaad een andere DNS (pi-hole) maar die staat allang uit en heb de dns-servers van ziggo nu in de router staan.
Poorten 500 en 4500 staan open, maar stonden naar mijn server ge-route (vpn server). Maar ook die staan al sinds vanochtend goed.
Ik heb ook de iphone netwerkinstellingen gereset. Heeft ook niet geholpen.
Ik heb de iPhone van mijn vrouw nog even getest, die zit bij kpn (simyo) en daar staat die "Bellen via Wifi" instelling ook aan, maar werkt ook niet.
Dit geeft het vermoeden dat het toch wel ergens in mijn netwerk zit.
Ik heb het nog niet op een andere wifi netwerk kunnen proberen, anders dan op mn werk, maar daar staat alles dicht, dus niet zo gek dat het daar niet werkt.
Heb je een recente Ziggo internetverbinding met native IPv6 toevallig (en daarmee carrier grade NAT voor IPv4)?rinkel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:27:
[...]
Ja, de instellingen staan goed. Had ik zelf uiteraard al gevonden, maar nu met een screenshare met Apple nogmaals doorlopen. Alles staat goed. Zowel volgens Vodafone als Apple.
Ik had inderdaad een andere DNS (pi-hole) maar die staat allang uit en heb de dns-servers van ziggo nu in de router staan.
Poorten 500 en 4500 staan open, maar stonden naar mijn server ge-route (vpn server). Maar ook die staan al sinds vanochtend goed.
Ik heb de iPhone van mijn vrouw nog even getest, die zit bij kpn (simyo) en daar staat die "Bellen via Wifi" instelling ook aan, maar werkt ook niet.
Ik heb het nog niet op een andere wifi netwerk kunnen proberen, anders dan op mn werk, maar daar staat alles dicht, dus niet zo gek dat het daar niet werkt.
De verbinding heb ik sinds 2015, modem meegenomen van ouder huis volgens mij, het is een EPC3928ADtheblindman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:34:
[...]
Heb je een recente Ziggo internetverbinding met native IPv6 toevallig (en daarmee carrier grade NAT voor IPv4)?
Ik heb nu
213.46.228.196
213.46.237.24
als DNS
Edit
Ik heb nu even mijn AP (Ubiquiti) gereset. Wellicht dat daar nog oude DNS instellingen in stonden.
Beetje wanhoopsdaad moet ik toegeven.
Edit2
Alle netwerkinstellingen staan op standaard.
Ik kan echt niks vinden.
Edit3
Even de wifi van mijn ziggo router weer aangezet en opnieuw daarmee verbonden. Dus nu maak ik geen gebruik meer van mijn ap's. Werkt ook niet.
Eens aan de buren vragen...
[ Voor 41% gewijzigd door rinkel op 03-04-2019 17:55 ]
@CLB Zou je misschien de OP kunnen updaten? Prijzen dateren nog van 2013
.
De iPhone bepaalt (dacht ik) zelf of deze via WiFi belt of via het mobiele netwerk. Waarschijnlijk is de dekking op je adres nét voldoende om toch via de zendmasten te kunnen bellen.rinkel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:27:
[...]
Ja, de instellingen staan goed. Had ik zelf uiteraard al gevonden, maar nu met een screenshare met Apple nogmaals doorlopen. Alles staat goed. Zowel volgens Vodafone als Apple.
Wat ook nog het probleem kan zijn: je abonnement zelf. Als je iemand kan vinden met een privé abonnement van Vodafone, dan zou je die simkaart(met goedkeuring) even kunnen proberen. Of iemand vinden met een Samsung telefoon en daar je sim in stoppen. Bij een Samsung kun je de voorkeur geven voor bellen over mobiel netwerk of wifi.
Wij hadden zakelijk KPN en konden ook niet bellen via WiFi of 4G. Bellen ging altijd over 3G. Privé KPN simkaart in de zakelijke telefoon, en het bellen over WiFi en 4G werkte direct.
Ik zoek even de bron waar ik dit gelezen had (dat de iPhone zelf kiest welk netwerk deze pakt.)
Probeer anders de vliegtuigmodus eens in te schakelen. Vervolgens alleen de WiFi inschakelen en kijken of je dan kan bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 03-04-2019 18:51 ]
Dat zou nog kunnen, soms 1 a 2 streepjes. Is er niet een mogelijkheid om dit te forceren?krakendmodem schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:44:
[...]
De iPhone bepaalt (dacht ik) zelf of deze via WiFi belt of via het mobiele netwerk. Waarschijnlijk is de dekking op je adres nét voldoende om toch via de zendmasten te kunnen bellen.
Wat ook nog het probleem kan zijn: je abonnement zelf. Als je iemand kan vinden met een privé abonnement van Vodafone, dan zou je die simkaart(met goedkeuring) even kunnen proberen. Of iemand vinden met een Samsung telefoon en daar je sim in stoppen. Bij een Samsung kun je de voorkeur geven voor bellen over mobiel netwerk of wifi.
Wij hadden zakelijk KPN en konden ook niet bellen via WiFi of 4G. Bellen ging altijd over 3G. Privé KPN simkaart in de zakelijke telefoon, en het bellen over WiFi en 4G werkte direct.
Ik zoek even de bron waar ik dit gelezen had (dat de iPhone zelf kiest welk netwerk deze pakt.)
Probeer anders de vliegtuigmodus eens in te schakelen. Vervolgens alleen de WiFi inschakelen en kijken of je dan kan bellen.
Ik heb vandaag een uur met de helpdesk van vodafone (en daarna nog eens apple) aan de tefeloon gezeten. Die hebben aangegeven dat alles goed staat en zou moeten werken.
Als ik m op vliegtuigmodus zet met wifi aan kan ik niet bellen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.