[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.425 views

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Megapaul schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:09:
[...]

De toestellen die Vodafone levert zijn simlockvrij, het toestel kan je in 1x betalen of in termijnen. Daarnaast is het toestel jouw eigendom.
Top. Dank voor je snelle reactie.
Nu nog even afwachten of er nog een goede black friday aanbieding voorbij komt :)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ossi schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:21:
[...]

Ik heb de Nokia 7 plus al, deze ondersteunt VoWiFi op het Vodafone netwerk. Maar aangezien ik wel klaar ben met Nokia wil ik wat anders. Mijn telefoon is via Tele2 gekocht en toch werkt het op Vodafone VoWiFi. Daarom betwijfel ik dat Vodafone echt wat moet doen in de toestellen zelf. Ik heb in ieder geval nooit een update ontvangen van Vodafone.
Dus ik hoop dat iemand weet hoe het precies zit :)
robertwebbe in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie" Is doorgaans goed geinformeerd als het over Vodafone kwesties gaat. Ik zou het gewoon aannemen wat hij hierover schrijft :)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:55
Napsju schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:23:
Hopelijk kan ik daarmee een eSIM aanvragen.
Helaas. @robertwebbe , jij hebt vaak informatie van VF. Kun jij al hier iets over zeggen?

Lekker!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik denk dat hij dat niet zomaar mag delen ;).

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

robertwebbe

Robert Webbe

Zoals @krakendmodem al zegt, vanuit concurrentieoogpunt mag ik hier niets over zeggen.

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:46
Yunghui schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:58:
[Afbeelding]

Kreeg zojuist dit te zien in my-vodafone dat er een nieuwe app wordt gelanceerd in de nacht van 20 naar 21 nov. Ben benieuwd.
Nog niets te zien, is dit ios of android?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:27
PinokkioTV schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:43:
[...]

robertwebbe in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie" Is doorgaans goed geinformeerd als het over Vodafone kwesties gaat. Ik zou het gewoon aannemen wat hij hierover schrijft :)
Tenzij Tele2 en Vodafone dezelfde VoWiFi instellingen gebruiken, wat misschien best zou kunnen, strookt het alleen niet met mijn observaties.

• PinokkioTV
Ossi schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:02:
[...]

Tenzij Tele2 en Vodafone dezelfde VoWiFi instellingen gebruiken, wat misschien best zou kunnen, strookt het alleen niet met mijn observaties.
Je telefoon heeft zich toch geregistreerd op het Vodafone netwerk? Misschien stuurt het netwerk wel stiekum berichtjes naar je telefoon om bepaalde instellingen te activeren, zonder dat je dit waarneemt ...

• Ossi
PinokkioTV schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:19:
[...]

Je telefoon heeft zich toch geregistreerd op het Vodafone netwerk? Misschien stuurt het netwerk wel stiekum berichtjes naar je telefoon om bepaalde instellingen te activeren, zonder dat je dit waarneemt ...
Dat zou kunnen natuurlijk.

• PinokkioTV
Ossi schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:22:
[...]

Dat zou kunnen natuurlijk.
Als ik een Euro zou krijgen voor elke keer dat jouw toestel met het netwerk praat zonder dat jij dit waarneemt, zou ik niet meer hoeven te werken en onder een palmboom de hele dag champagne kunnen drinken ...

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:09
Nu bij vodafone van 1 tot 4 euro korting op nieuwe abonnementen (blackfriday deal) en geen aansluitkosten, de duurste abonnement Red super is nu 27 euro per maand voor 2 jaar en Red is 22 euro.

Ik zat er over te denken om misschien op Vodafone over te stappen, met de voornaamste reden 4G roaming in de EU. Ik meen te herinneren dat een soort gelijke actie 2 maanden geleden er ook al was, dus niks speciaals (helaas geen 20 euro per maand waar ik op hoopte).

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
F&F Codes blijkbaar niet meer zo makkelijk te krijgen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:16:
F&F Codes blijkbaar niet meer zo makkelijk te krijgen?
Ik heb zo’n code via hier, maar met de BF deals zit een abo zonder F&F op dezelfde prijzen. Voor Sim-only dan. Wist de chatmedewerker vanmiddag te bevestigen.

Daarnaast zei hij ook in reactie op dat als ik nu BF nam ik die code over had voor later gebruik, dit niet zoveel zou uitmaken, want een nieuwe code vraag je zo via de chat aan..

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
PinokkioTV schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:19:
PinokkioTV schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:29:
Als ik een Euro zou krijgen voor elke keer dat jouw toestel met het netwerk praat zonder dat jij dit waarneemt, zou ik niet meer hoeven te werken en onder een palmboom de hele dag champagne kunnen drinken ...
Beetje flauw, wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken??

[ Voor 37% gewijzigd door Raider095 op 22-11-2018 00:25 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij dat er onbewust heel veel communicatie is tussen je toestel en een (willekeurige) dienst.

• Ossi
robertwebbe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:56:
Volgens mij dat er onbewust heel veel communicatie is tussen je toestel en een (willekeurige) dienst.
Het gaat meer om de manier waarop het gedaan wordt. Ik ben het wel eens met @Raider095. Z'n manier van communiceren is niet heel prettig. Neerbuigend eigenlijk. Ik had besloten om er verder niet op te reageren, maar schijnbaar ben ik niet de enige die het opmerkt.

• PinokkioTV
Sorry, was niet onaardig of flauw bedoeld. Ossi gaf aan dat e.e.a. Niet strookte met zijn observaties, ik probeer alleen maar aan te geven dat er veel gebeurt zonder dat je dit waarneemt.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:17
Nou heb ik een red abbo met een multisim voor in de auto.
Deze loopt over 2 maanden af. En ik wordt nu bestookt met smsjes
dat ik over kan naar de huide red, met meer data... met behoud contract einde.

Vraag mij af wat hier achter zit.

Ik heb wel het idee dat het ze om die 5 euro (voor de multisim)
gaat die bij het nieuwe red abbo ingaat over 2 maanden.
Maar persoonlijk vind ik dat wel heel sneu als het op die manier zou gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 22-11-2018 17:11 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 19:18
ppeterr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:41:
Nou heb ik een red abbo met een multisim voor in de auto.
Deze loopt over 2 maanden af. En ik wordt nu bestookt met smsjes
dat ik over kan naar de huide red, met meer data... met behoud contract einde.

Vraag mij af wat hier achter zit.

Ik heb wel het idee dat het ze om die 5 euro (voor de multisim)
gaat die bij het nieuwe red abbo ingaat over 2 maanden.
Maar persoonlijk vind ik dat wel heel sneu als het op die manier zou gaan.
Ze doen dit ook bij klanten zonder multisim, dus ondanks dat daar dan inderdaad een bedrag voor gerekend gaat worden, is dat niet de reden.

Wat wel uit maakt is dat je alleen nog maar je standaard bundel kan gebruiken binnen de EU. De verdubbelaar van de bundel is alleen nog geldig in Nederland bij de nieuwe Red abonnementen.Dus bij een 3GB abonnement heb je nu 3 + 3 = 6 GB binnen de EU. Bij de nieuwe Red 6GB voor in Nederland en 3GB zonder bijbetalen binnen de EU.

• ucsdcom
Teletekst schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:39:
Ik heb momenteel een sim only abonnement bij Vodafone. Ik mag nu verlengen en overweeg om nu een abonnement met toestel te nemen en het toestel meteen te betalen. Nu vraag ik me twee dingen af:
- Is een telefoon van Vodafone Simlock vrij tegenwoordig?
- Is de telefoon na afloop van het abonnement ook van mij of moet je hem dan weer inruilen of iets dergelijks?
Ik kan me herinneren daar ooit iets over gelezen te hebben.

Hopelijk weten jullie de antwoorden, want de site van Vodafone is niet helemaal duidelijk hierover of ik zoek niet goed.
De Telefoons van Vodafone kunnen wel op Vodafone aangepaste software hebben. Het kan daardoor zijn dat sommige dingen niet of anders werken als je na 2 jaar overstapt naar een concurrent. Zo konden Samsung S7 toestellen bijvoorbeeld niet bellen over 4G bij andere providers dan Vodafone. Kleine dingen, maar steeds belangrijker met de verschuivingen van 2g en 3g naar 4g inclusief het bellen.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:50:
Nu bij vodafone van 1 tot 4 euro korting op nieuwe abonnementen (blackfriday deal) en geen aansluitkosten, de duurste abonnement Red super is nu 27 euro per maand voor 2 jaar en Red is 22 euro.

Ik zat er over te denken om misschien op Vodafone over te stappen, met de voornaamste reden 4G roaming in de EU. Ik meen te herinneren dat een soort gelijke actie 2 maanden geleden er ook al was, dus niks speciaals (helaas geen 20 euro per maand waar ik op hoopte).
Hoe kan jij er €22 voor krijgen dan?

• dutchnltweaker
Berlinetta schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 02:35:
[...]

Hoe kan jij er €22 voor krijgen dan?
In combinatie met Ziggo, voor de 22 euro krijg je dan 20gb en onbeperkt bellen en sms.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
dutchnltweaker schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:50:

Heb je Ziggo?
Ik heb via Ziggo een aparte aanbieding gehad die onder de black friday deals lag, meer op Family & Friends niveau. Dus 2 vliegen in 1 klap en bij Ziggo korting en bij Vodafone :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchnltweaker
Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:58:
[...]

Heb je Ziggo?
Ik heb via Ziggo een aparte aanbieding gehad die onder de black friday deals lag, meer op Family & Friends niveau. Dus 2 vliegen in 1 klap en bij Ziggo korting en bij Vodafone :)
Hoe dan? en ja ik heb ziggo.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Ik wilde korting bij Ziggo, dus laten bellen door retentie afdeling Ziggo (via opzeggen telefoonnummer achter laten). Gezellig zitten babbelen, krijg korting op mijn Complete pakket 6 maanden en toen vroeg ze meteen of ik niet toevallig interesse had in Vodafone, nu heb ik dat zelf al, maar mijn vrouw niet en haar sim only is al tijdje buiten contract. Toen kwam ze dus met de Red Sim only onbeperkt bellen en 6GB voor 16 euro per maand :) toch 3 euro lager dan de black friday deal.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ucsdcom
Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:21:
[...]

Ik wilde korting bij Ziggo, dus laten bellen door retentie afdeling Ziggo (via opzeggen telefoonnummer achter laten). Gezellig zitten babbelen, krijg korting op mijn Complete pakket 6 maanden en toen vroeg ze meteen of ik niet toevallig interesse had in Vodafone, nu heb ik dat zelf al, maar mijn vrouw niet en haar sim only is al tijdje buiten contract. Toen kwam ze dus met de Red Sim only onbeperkt bellen en 6GB voor 16 euro per maand :) toch 3 euro lager dan de black friday deal.
En die prijs is dan weer identiek aan Friends & family met Ziggo korting. De hele maand hadden ze dit als actie (Red 3GB + 3GB met extra korting) en nu als black friday deal ook weer deze prijs.

• dutchnltweaker
Wat is de ervaring met Vodafone in Brabant? waarom ik dit vraag is omdat hier veel meer 800mhz only masten staan en in de randstad bied ''beter'' 4G+ aan (veel meer diverse frequenties).

Zit nu bij Tele2, super en nergens echt problemen mee. alleen het niet 4G roamen aspect begint toch wel te knagen en ik mag binnenkort verlengen/overstappen.

• MacbookProx
Wil ik graag op aanhaken die vraag. Twijfel ook nog over te stappen of VF komende week. Brabant jonghuh!

• krakendmodem
dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:04:
Wat is de ervaring met Vodafone in Brabant? waarom ik dit vraag is omdat hier veel meer 800mhz only masten staan en in de randstad bied ''beter'' 4G+ aan (veel meer diverse frequenties).

Zit nu bij Tele2, super en nergens echt problemen mee. alleen het niet 4G roamen aspect begint toch wel te knagen en ik mag binnenkort verlengen/overstappen.
Hier in het Noorden ook veel 4G800 van Vodafone. Ja, je merkt dat het netwerk van Vodafone langzamer is dan de rest. Waar het bij Vodafone bij 30/40Mb wel ophoudt, gaan de andere providers door tot de 200Mbit qua downloadsnelheid.

Als je niet zoals ik de hele dag je hier druk over maakt en speedtesten uitvoert, dan is er ook met 4G800 prima te leven. Alles werkt gewoon met die snelheid, alleen bij grote downloads pakte ik dan maar de WiFi of een KPN 4G.

Wat je ook kan doen is een prepaid kaartje halen, daar een bundel op in te schakelen en dan even wat testen gaan doen op de plekken waar je veel bent.

[ Voor 1% gewijzigd door krakendmodem op 27-11-2018 20:07 . Reden: Grammatica ]

Bender schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ga er maar niet van uit dat je daar 3g internet gaat krijgen, tenzij je op een resort wil zitten maar dan kun je net zo goed wifi aanzetten.
(Zie ook https://www.digicelcubaroaming.com/; ook al gestopt)

Je hebt er wifi kaartjes en dat heb je op alle grote pleinen wel, niet snel maar best prima voor wat Facebook.

Gelukkig heb je daar geen internet nodig, genoeg te doen!

(maar dat geheel offtopic :-P)
Ben er nu net geweest! Maar bijna overal 3G joh, was duidelijk meer regel dan uitzondering. 2G zag je alleen op de snelweg. 3G draaide op de 900 MHz en in Havana op 900+2100 MHz, dus ik neem aan dat het hele 900-spectrum in gebruik was, door 1 provider dus!

En in een paar grote steden ook 4G waar ik niet op mocht (1800 MHz). Heb geen mobiel internet gebruikt maar wel gebeld. Dat ging probleemloos maar er zit een vertraging van heen+weer 3 seconden op de lijn, alsof het via satelliet ging.

Overnacht in casa's en daar zeiden ze dat er nu 2 publieke internet-tests zijn geweest maar dat met name de tweede faalde door capaciteitsissues. Er kwam nu binnenkort weer een 3e.

Binnenkort kun je dan met lokale simkaartjes eindelijk internetten tegen betaling. Op dit moment kun je alleen bij je mail op een soort besloten intranet maar dat gaat dus veranderen. De lokale bevolking kan dus niet mobiel internetten, maar toeristen kunnen het wel, echt heel krom en ook kenmerkend voor hoe de overheid daar haar eigen bevolking achterstelt/achterstelde... Digicel roaming zal ook vaak door Cubanen zelf zijn gebruikt.

Er zijn providers die betaalbare data aanbieden op Cuba. Bij Vodafone NL kon je een tijd terug 30 MB voor 5 euro gebruiken maar nu voice+data gebundeld zijn is dat veranderd naar 7,50 per MB oftewel 30 MB voor 225 euro. Dus heb mijn data uit laten staan de hele reis. Wat op zich wel rustgevend was trouwens ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
*knip* Vragen om codes is niet toegestaan.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 03-12-2018 12:08 ]

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-11 08:58
My-Vodafone app is van een nieuw jasje voorzien

Verwijderd

Yunghui schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:29:
My-Vodafone app is van een nieuw jasje voorzien
Idem, en hij werkt meteen niet meer.
27nov om 1915 is de laatste update kwa MB en min.
Herstart en aanuit maakt geen verschil

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 15:17

hmr

*knip* Vragen om codes is niet toegestaan.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 03-12-2018 12:09 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Raider095
Sorry, deze komt even te vervallen :)

[ Voor 92% gewijzigd door Raider095 op 30-11-2018 14:37 ]

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 23:04
Er is weer een update van Vodafone in het antenneregister, @The_Wireless_Guy kun jij de 4gmasten kaart updaten?

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 10:52

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ferrantufan schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:53:
Er is weer een update van Vodafone in het antenneregister, @The_Wireless_Guy kun jij de 4gmasten kaart updaten?
We wachten altijd op de update van Tele2, die komt op een redelijk vast moment, dan pakken we in een keer alle operators. Ik verwacht de update dinsdag dus ergens tweede helft komende week zal de update verschijnen.

Antenne en masten malloot

Nog steeds bij 3513EL en bij alle andere AIR-locaties niet te zien dat er ook band 1 op zit. Iemand hier die het aan de juiste mensen bij Vodafone door kan geven? Volgens mij zijn er vele tientallen of misschien wel honderden locaties waar band 1 actief is maar die niet in het Antenneregister staan.

Opvallend trouwens hoe Vodafone in iets van 2 maanden tijd echt zo goed als alle dekkingsgaten in het Limburgse heuvelland heeft gedicht. Ben benieuwd naar de lijstjes op 4gmasten straks.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 15:04

talin

ES-MA

Black Friday Red abbo besteld.
maandags erop mailtje van credit check, er zit een fout in je aanvraag mogen wij paspoort nummer nogmaals?
nummer doorgegeven, antwoord: ok is verkeerd in systeem gekomen, we hebben je order gecanceld je mag opnieuw bestellen.
maandags opnieuw besteld ( 26-11-2018 ) gelukkig met de goede deal.

bevestiging gekregen, en bestelstatus linkje.
zou er woensdag wel moeten zijn.
donderdag nog niks
chat geopend,problemen met levering, onze excuses we werken er aan.

vanmorgen weer chat geopend, zelfde antwoord...

kunnen geen status update geven, geen termijn, geen planning en kunnen me ook niet vertellen waar sim kaart nu is...

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 10:52

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update van Vodafone op 4gmasten.nl is weer geplaatst.

Antenne en masten malloot

Vodafone heeft bijna alle niet-omgebouwde locaties die ik kende omgebouwd de afgelopen 2 maanden ofzo :o

Locaties met alleen 3G hebben nu alle frequenties gekregen of zijn voorlopig alleen 4G op 1800 MHz.

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:23:
Vodafone heeft bijna alle niet-omgebouwde locaties die ik kende omgebouwd de afgelopen 2 maanden ofzo :o

Locaties met alleen 3G hebben nu alle frequenties gekregen of zijn voorlopig alleen 4G op 1800 MHz.
Hier heet Vodafone ook een mast omgebouwd, maar ik zie die niet op die kaart voorbij komen. Misschien komt die met de volgende maand? Er stond ook niks gepland destijds op de Vodafone website, die dekkingskaart is dus niet altijd leidend.

Vodafone haalt nu (eindelijk) de forse achterstand ook in zo te zien. KPN is ook flink bezig geweest

Wat ik dan wel komisch vindt: KPN heeft op het mobiele netwerk vaak hogere snelheden dan ze op het DSL net aan kunnen bieden. Vodafone heeft vaak weer lagere snelheden dan Ziggo kan aanbieden. In ieder geval hier wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 07-12-2018 11:53 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-11 20:17
talin schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:09:
Black Friday Red abbo besteld.
maandags erop mailtje van credit check, er zit een fout in je aanvraag mogen wij paspoort nummer nogmaals?
nummer doorgegeven, antwoord: ok is verkeerd in systeem gekomen, we hebben je order gecanceld je mag opnieuw bestellen.
maandags opnieuw besteld ( 26-11-2018 ) gelukkig met de goede deal.

bevestiging gekregen, en bestelstatus linkje.
zou er woensdag wel moeten zijn.
donderdag nog niks
chat geopend,problemen met levering, onze excuses we werken er aan.

vanmorgen weer chat geopend, zelfde antwoord...

kunnen geen status update geven, geen termijn, geen planning en kunnen me ook niet vertellen waar sim kaart nu is...
Precies twee jaar hetzelfde gehad bij een Black Friday deal.. Uiteindelijk was er van alles misgegaan en in februari pas aangesloten. Het heeft even geduurd maar goed..

Hoop voor jou dat het een stuk sneller gaat, je kan er niks tegen doen want je moet wachten tot dat alles is overgezet. Een proces waar jezelf geen invloed op hebt.

• talin

talin

ES-MA

Jordyz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:54:
[...]

Precies twee jaar hetzelfde gehad bij een Black Friday deal.. Uiteindelijk was er van alles misgegaan en in februari pas aangesloten. Het heeft even geduurd maar goed..

Hoop voor jou dat het een stuk sneller gaat, je kan er niks tegen doen want je moet wachten tot dat alles is overgezet. Een proces waar jezelf geen invloed op hebt.
ik heb vanmorgen nogmaals de chat geopend om te vragen naar de status, was nog steeds hetzelfde, de vraag wat een eventuele levertermijn zou kunnen zijn werd op geantwoord dat dit toch echt volgende week wel geregeld zou moeten zijn.
aangegeven dat er dan niks anders opzit nog maar af te wachten.

krijg ik 10 minuten geleden een mailtje dat mijn order is geannuleerd.
geen reden geen uitleg alleen een nummer waar ik een nieuwe bestelling zou kunnen doen....

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-11 20:17
talin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:36:
[...]

ik heb vanmorgen nogmaals de chat geopend om te vragen naar de status, was nog steeds hetzelfde, de vraag wat een eventuele levertermijn zou kunnen zijn werd op geantwoord dat dit toch echt volgende week wel geregeld zou moeten zijn.
aangegeven dat er dan niks anders opzit nog maar af te wachten.

krijg ik 10 minuten geleden een mailtje dat mijn order is geannuleerd.
geen reden geen uitleg alleen een nummer waar ik een nieuwe bestelling zou kunnen doen....
Ja ik ken het, bij ons ook de order werd er dan opnieuw ingezet en dan weer ineens geannuleerd..
Het leek net of dat Vodafone geen nieuwe klanten wou hebben ofsoow..

Mijn ervaring is dat dit bij iedere provider gebeurd hoor, overstappen is altijd zo'n gedoe dat ik altijd eerst liever kijk bij mijn huidige provider wat daar de mogelijkheden zijn..

Wish you luck!
Idem hier zakelijk, heeft ze meerdere maanden aan omzet gekost tot nu. En extra werk/tijd personeel en door extra dingen die misgingen ook extra koerierskosten.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Tja vodafone maakt ook al een goede indruk bij mij

Ik heb op cyber monday (22 november) via Ziggo mijn ziggo abonnement aangepast/verlengd voor korting. Dat gaat goed te gaan.Tegelijk heb ik ook maar een nieuw mobiel abonnement, vodafone red essential 3GB, zodat ik gebruik kon maken van de combinatie voordelen

Telefonisch was aangegeven dat er binnen circa 3 weken geporteerd kon worden, dat was mooi want mijn Hollandsnieuw abonnenment liep 15 december af (ik hier er al rekening mee dat het pas 23ste december zou worden ivm een maand opzeg termijn). Uiteindelijk krijg ik 26 november mijn contract, wat in gaat op 27 december inclusief portering op die datum. Beetje jammer dat het voor de kerst niet lukt, maar goed ik overleef de kerst wel zonder series etc en ik ben dan toch vrij dus geen onderbreking tijdens werktijd.

Echter 7 december krijg ik een sms dat er een probleem is en dat er een nieuwe bestelling is gedaan. Hieraan zit een nieuw contract met ingangs datum 7 januari.

Gebeld met vodafone, en die geeft aan dat de originele aanvraag bleef hangen in het systeem en dat de enige mogelijkheid was de aanvraag opnieuw te doen, hier zit automatisch de datum van 7 januari aan. Ik heb aangegeven dat ik de originele portering datum graag wilde zodat ik eerder gebruik kan maken van de voordelen, en minder aan het oude abonnement hoef te betalen. Maar ze konden niets doen, want het systeem kan het niet anders (maw computer says no). Ik heb aangegeven dat ik een klacht wil indienen en ik graag naar iemand wordt doorgeschakeld, was het antwoord, ga maar naar de website, /feedback

Nu zie ik ook nog dat mijn nummer op 9 januri wordt geporteerd, en mijn abonnement bij mijn oude provider op 7 januari eindigt

Dus concrete de voglende vragen
1. Wat kan ik er nog aan doen om het contract eerder in te laten gaan en de portering eeder af te dwingen? Zo niet, heb ik nog recht of kans op compensatie?
2. Moet ik me zorgen maken over het verschil in einddatum contract 7 januari en portering nummer 9 januari, zal ik 1-3 dagen niet bereikbaar zijn?

Ziggo had juist een goed indruk gemaakt door mij terug te bellen op cybermonday nadat de verbinding was verbroken na een ruim een uur in de wacht te zitten (doordat ik de parkeergrage in liep), maar dit is wel weer tenenkrommend.....

Everything is better with Bluetooth

• talin

talin

ES-MA

jeanj schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:03:
Tja vodafone maakt ook al een goede indruk bij mij

Ik heb op cyber monday (22 november) via Ziggo mijn ziggo abonnement aangepast/verlengd voor korting. Dat gaat goed te gaan.Tegelijk heb ik ook maar een nieuw mobiel abonnement, vodafone red essential 3GB, zodat ik gebruik kon maken van de combinatie voordelen

Telefonisch was aangegeven dat er binnen circa 3 weken geporteerd kon worden, dat was mooi want mijn Hollandsnieuw abonnenment liep 15 december af (ik hier er al rekening mee dat het pas 23ste december zou worden ivm een maand opzeg termijn). Uiteindelijk krijg ik 26 november mijn contract, wat in gaat op 27 december inclusief portering op die datum. Beetje jammer dat het voor de kerst niet lukt, maar goed ik overleef de kerst wel zonder series etc en ik ben dan toch vrij dus geen onderbreking tijdens werktijd.

Echter 7 december krijg ik een sms dat er een probleem is en dat er een nieuwe bestelling is gedaan. Hieraan zit een nieuw contract met ingangs datum 7 januari.

Gebeld met vodafone, en die geeft aan dat de originele aanvraag bleef hangen in het systeem en dat de enige mogelijkheid was de aanvraag opnieuw te doen, hier zit automatisch de datum van 7 januari aan. Ik heb aangegeven dat ik de originele portering datum graag wilde zodat ik eerder gebruik kan maken van de voordelen, en minder aan het oude abonnement hoef te betalen. Maar ze konden niets doen, want het systeem kan het niet anders (maw computer says no). Ik heb aangegeven dat ik een klacht wil indienen en ik graag naar iemand wordt doorgeschakeld, was het antwoord, ga maar naar de website, /feedback

Nu zie ik ook nog dat mijn nummer op 9 januri wordt geporteerd, en mijn abonnement bij mijn oude provider op 7 januari eindigt

Dus concrete de voglende vragen
1. Wat kan ik er nog aan doen om het contract eerder in te laten gaan en de portering eeder af te dwingen? Zo niet, heb ik nog recht of kans op compensatie?
2. Moet ik me zorgen maken over het verschil in einddatum contract 7 januari en portering nummer 9 januari, zal ik 1-3 dagen niet bereikbaar zijn?

Ziggo had juist een goed indruk gemaakt door mij terug te bellen op cybermonday nadat de verbinding was verbroken na een ruim een uur in de wacht te zitten (doordat ik de parkeergrage in liep), maar dit is wel weer tenenkrommend.....
open kladblok
kopieer daar alle gegevens in
abbo nummers
telefoonnummers etc

open de chat dat heeft bij mij nooit uren geduurd maar kreeg het wel geregeld

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:02
jeanj schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:03:

Terugbellen is wel netjes (medewerker wil zijn sale hebben) ;)

Wat betreft nummerbehoud dat gaat synchroon in elkaar over als de porteerdatum bij Vodafone op 9 januari staat dan stopt je oude provider ook per die datum. Dat is namelijk de datum die de providers met elkaar overeen komen.

En troost je, je ben niet de enige met nummerbehoud perikelen bij Vodafone
Vorig jaar in totaal 4x een aanvraag moeten indienen en toen ging het nog fout; mijn nummer ging een maand te vroeg over en er zaten ineens aansluitkosten bij. Toen ik daarover belde was het nee dat is niet zo en prompt op die verkeerde datum was ik ineens niet bereikbaar. :(

Ik heb wel meer als 10 keer moeten bellen, telkens ander verhaal uiteindelijk een medewerker getroffen die echt zijn best voor mij deed, belde netjes terug en heeft een nette coulance gegeven. :)

Je moet net een beetje geluk hebben wie je aan de lijn krijgt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• ferrantufan
Sorcerer8472 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:15:
Nog steeds bij 3513EL en bij alle andere AIR-locaties niet te zien dat er ook band 1 op zit. Iemand hier die het aan de juiste mensen bij Vodafone door kan geven? Volgens mij zijn er vele tientallen of misschien wel honderden locaties waar band 1 actief is maar die niet in het Antenneregister staan.
Goed nieuws, in het AR staan bij 3513EL en 4143HT nu ook de 2115 MHz :) heb alleen geen idee of de andere 800/1800/2100 locaties nu ook juist geregistreerd staan. Overigens ook al een nieuwe LTE locatie (gisteren in gebruik genomen) dus ben benieuwd naar de 4gmasten.nl update.
ferrantufan schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:13:
[...]

Goed nieuws, in het AR staan bij 3513EL en 4143HT nu ook de 2115 MHz :) heb alleen geen idee of de andere 800/1800/2100 locaties nu ook juist geregistreerd staan. Overigens ook al een nieuwe LTE locatie (gisteren in gebruik genomen) dus ben benieuwd naar de 4gmasten.nl update.
Ah nice! Ik zie nu allerlei interessante combinaties, zie ook 5283SJ. Die is 800+2100. Ik denk dat best wel wat locaties die nu alleen 4G800+UMTS zijn straks spontaan omgetoverd worden naar LTE800+2100. Heb je zo ineens een verdrievoudiging aan LTE-capaciteit op zo'n locatie.

En het is ongelofelijk, maar Maartensdijk lijkt eindelijk omgebouwd te zijn (800+1800+2100)! :D

Heel benieuwd naar de 4gmasten-update nu. Ik denk dat daar ineens 100en nieuwe LTE2100-locaties in te vinden zijn ineens.

NB: nog een wijziging 2115 MHz staat nu niet meer erin op plekken waar het nog niet actief is. Hardware is er op die plekken wel maar 3G is er nog te druk.

NB2: veel indoor locaties die zijn geüpgrade ook! Plekken waar alleen 2G was hebben nu ook 4G (geen 3G), en plekken met 2G en 3G hebben 4G erbij gekregen. En ook antennes naast de matrixborden op de A10 hebben nu 4G gekregen (2100+1800 of alleen 2100, zie bijv. 1055RW).

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-12-2018 08:03 ]

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 18:33
@Sorcerer8472

Het lijkt erop dat Vodafone de 2644 MHz sites meer power heeft gegeven of flink heeft uitgebreid:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2644mhz-2018-12-20-vodafone.jpg

De signalen zijn een stuk harder geworden.
Wordt idd lekker uitgebreid nog, dat is het vooral volgens mij :)

Ook interessant, Vodafone heeft dus een nieuwe antenneregister-update gedaan en daaruit blijkt dat heel veel locaties die in de laatste paar maanden 4G hebben gekregen, naast 800 MHz ook 2100 MHz hebben gekregen nu. Voorbeeldje: 6285AJ, 6286BM, 5283SJ.

Mogelijk is dat een effectieve en "goedkope" manier om naast 3G (wat nog maar een jaar aan staat) ook alvast 4G op dezelfde frequentie en met deels(?) dezelfde hardware aan te bieden. Straks kan 3G waarschijnlijk op afstand worden uitgeschakeld en 4G in bandbreedte worden vergroot. Overigens is dit ook op een aantal plekken in hoogspanningsmasten uitgerold, mogelijk kon het daar zonder in de mast te klimmen. Zie bijv. 3631ND (die had al band 3, band 1 is nieuw).

Er wordt CA gebruikt maar omdat het totaal maar 20 MHz is, is het geen 4G+. Straks als 3G uit gaat, gaat dit naar 15 MHz (en evt. 15 + 5) en zal er wél een 4G+-logootje op deze locaties verschijnen op Android-telefoons.

Band 1 doet het ietsje minder goed dan band 3 qua dekking, maar ik vind het een goede oplossing. De regio's waar dit is uitgerold zijn over het algemeen redelijk rustig en kunnen zo nog een tijd vooruit zonder extra uitbreiding op locatie. In stedelijke regio's is band 7 al echt op heel veel plekken actief en alleen op de meest drukke plekken staat band 1 nog uit, maar is wel 30 MHz op band 7 actief.

• Megapaul
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:54:
Wordt idd lekker uitgebreid nog, dat is het vooral volgens mij :)
Nou hopelijk ga ik "ooit" dat ook hier merken in mijn omgeving (Wognum / Nibbixwoud / Abbekerk)
De dekking wil hier nog wel eens iets minder zijn en met name de 4G snelheid.
De andere providers hebben allemaal 4G+ hier.
Kijk regelmatig naar de kaart waar de werkzaamheden op staan alleen voorlopig nog geen planning bekend
hier met verbeteringen. :X

Het verschil tussen Vodafone en Tele2 bij mij binnen, ze zitten beide in dezelfde mast.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28txugz.jpg

Op het treintraject Hoorn - Amsterdam is het ook niet echt super, nu weet ik wel dat er in de trein de dekking minder is alleen wanneer ik andere mensen met T-mobile / Tele2 & KPN gewoon zie doorgaan moet ik toch 2x per reis mijn netwerk ff omzetten van 4G naar 2G en weer terug naar 4G om maar weer werkende data te hebben.

• krakendmodem
@Megapaul het zou zomaar kunnen dat Vodafone ineens uit het niets die mast gaat ombouwen naar 4G+. Ook hier was op de dekkingskaart van Vodafone niks bekend over de uitrol van 4G+. En "ineens" was er 4G+. (Na een week lang slechte dekking te hebben gehad).

Exact dezelfde situatie. De overige providers hadden al ruim anderhalf jaar 4G+, Vodafone was zelfs erg langzaam op 4G.

Vodafone is gewoon hopeloos laat met de 4G+ uitrol in de gebieden waar alleen 4G800 aanwezig is. Hier kwam de snelheid soms niet verder dan 5Mbit en was 3G sneller.

Op de snelheid na best tevreden met Vodafone. Al hadden ze het afgelopen jaar wel veel storingen... (Op die twee landelijke na hadden we hier ook af en toe even geen netwerk). Na het vervangen van de antennes is dat toen verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 26-12-2018 18:32 ]

Inmiddels heb ik op een speedtest ook 330 Mbps langs zien komen (nieuwe 4CA-locatie). Heb het idee dat de gemiddelde snelheden best hard toenemen. P3 wordt interessant volgend jaar.

Doe die vergelijking maar eens tussen Vodafone en Tele2 in een grote stad. Zal gemiddeld genomen iets anders uitpakken gok ik. Of ga naar postcode 1689VC in Zwaag en test daar eens de snelheid. Daar heeft Vodafone heel recent een mast met 5 carriers neergegooid. KPN heeft daar alleen 4G800. Zo kan het ook dus.

Ik vind het vooral interessant wat ze qua spectrum doen omdat ze het minst conventioneel bezig zijn van alle providers op dit moment.

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11 14:43
Leuk dat Vodafone op 1 locatie in Zwaag dikke 4G+ heeft, maar in de rest van westfriesland hebben de andere 3 wel overal 4G+, zou dat toch liever hebben
Wat ik telkens probeer duidelijk te maken: er wordt nog aan het netwerk gebouwd en ipv dat er locaties met alleen 800+1800 worden gebouwd worden ze vaak gelijk van 800+1800+2100+2600 voorzien. En KPN heeft daar bijvoorbeeld ook een locatie met alleen 4G800, dus zo raar is het niet.

Als je per se nu meer dan 20 Mbps wil hebben om wat voor reden dan ook dan kun je misschien het beste switchen naar een andere provider.

• krakendmodem
Destijds had ik ook voor Vodafone gekozen omdat de kwaliteit van spraak veel beter is dan bij T-Mobile. En dat werkt nog steeds prima. En aangezien er met dat Vodafone nummer meer gebeld wordt dan internet, is die snelheid niet zo heel boeiend. Maar, het is wel vreemd dat andere providers al ruim anderhalf jaar 4G+ aanbieden, en Vodafone met een overbelaste 4G800 mast zat waar je overdag maar maximaal 5Mbit over kreeg. 3G was sneller ;). Sinds november is hier ook 4G+ te ontvangen, en dat is een verademing om eerlijk te zijn. Het is merkbaar sneller en geen gebuffer meer. Snelheid hangt nu rond de 100Mb. (2CA)

Die 4CA locaties zijn leuk inderdaad. Hier tikte ik tegen de 400 aan, speedtest resultaat was rond de 360Mbit. (KPN abo). Gaat nog interessant worden. Die p3 test neem ik wel met een korrel zout. T-Mobile wint elk jaar weer op snelheid (terecht), maar de gesprekskwaliteit waarmee geprezen wordt kan ik me niet in vinden. Ook de dekking niet. Zakelijk wil men weer terug naar KPN; het regent dekkingsklachten bij T-Mobile, voornamelijk het platteland, en die worden met die P3 test zo goed als niet meegenomen).
Spraakkwaliteit is wel mooi ja, bij Vodafone heb je zelfs op 2G nu HD Voice, behalve op een aantal oude locaties die dat niet ondersteunen, dan gaat de kwaliteit ineens terug naar jaren 90-kwaliteit, maar eenmaal bij de volgende mast is het weer superheldere kwaliteit.

Volgens mij is Vodafone ook de enige provider die EVS SWB 24.4 kbps aanbiedt. Hangt wel van de telefoon af die je gebruikt maar da's echt bijna transparant als je tussen 2 Galaxy S9's belt. Als ik bel met iemand bij KPN dan zie ik AMR-WB met een lagere bitrate. Bij T-Mobile is het AMR-NB.

En wat voor mij een groot voordeel is, is dat je op Vodafone-netwerken in het buitenland ook HD Voice hebt. In Duitsland kon ik HD Voice blijven bellen terwijl ik op Vodafone.de van 3G naar 2G en daarna weer naar 3G ging tijdens hetzelfde gesprek, helemaal naadloos.

Maar goed, veel mensen gebruiken bijna alleen nog maar data en dan liggen je prioriteiten iets anders natuurlijk :)

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:54:
Mogelijk is dat een effectieve en "goedkope" manier om naast 3G (wat nog maar een jaar aan staat) ook alvast 4G op dezelfde frequentie en met deels(?) dezelfde hardware aan te bieden. Straks kan 3G waarschijnlijk op afstand worden uitgeschakeld en 4G in bandbreedte worden vergroot. Overigens is dit ook op een aantal plekken in hoogspanningsmasten uitgerold, mogelijk kon het daar zonder in de mast te klimmen. Zie bijv. 3631ND (die had al band 3, band 1 is nieuw).
Zolang het geen AIR antennes zijn en het radiodeel staat beneden (R)RU, dan kan dit en hoeft men inderdaad de mast niet in.
Raider095 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:18:
[...]

Zolang het geen AIR antennes zijn en het radiodeel staat beneden (R)RU, dan kan dit en hoeft men inderdaad de mast niet in.
En als men besluit het 3G-gedeelte gewoon te laten hangen? Kan dat dan niet uit en de 4G-carrier naar 15 MHz?

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:45:
En als men besluit het 3G-gedeelte gewoon te laten hangen? Kan dat dan niet uit en de 4G-carrier naar 15 MHz?
Om dual-mode te draaien (LTE+UMTS) is een extra glasfiber nodig per antenne. Wordt UMTS afgestoten dan kan die ene fiber gebruikt worden voor LTE. Dus ja, dat is een optie, maar op dit moment worden nog geen 3G locaties actief afgestoten, wellicht tzt
Raider095 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:43:
[...]

Om dual-mode te draaien (LTE+UMTS) is een extra glasfiber nodig per antenne. Wordt UMTS afgestoten dan kan die ene fiber gebruikt worden voor LTE. Dus ja, dat is een optie, maar op dit moment worden nog geen 3G locaties actief afgestoten, wellicht tzt
Dit is alleen bij AIR zo toch? De locaties waar ik nu 800+2100 LTE + 2100 UMTS heb gespot zijn enkele panelen als ik me niet vergis, met coax dus. Hoe werkt dat daar?

Ben benieuwd hoe het uitschakelen van 3G eruit gaat zien straks. Volgens mij is Vodafone NL het eerste netwerk ter wereld dat dit zo doet (2G aan laten, 3G uit).

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Nee, EE in de UK was er al eerder mee.

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:27:
Dit is alleen bij AIR zo toch? De locaties waar ik nu 800+2100 LTE + 2100 UMTS heb gespot zijn enkele panelen als ik me niet vergis, met coax dus. Hoe werkt dat daar?
Klopt, alleen bij AIR. Als de radio extern zit (RRU of in de kast) dan verandert er niets qua coax. Het is puur de aansturing van het radiodeel wat in tweevoud moet gebeuren (aansturing vanuit 3G en aansturing vanuit 4G).

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 19:38

NSG

Je weet niks!

Na 4 jaar geleden bij Vodafone te zijn vertrokken en klant geweest te zijn van KPN, Tele2 en T-mobile, ben ik weer terug. Destijds vond ik het een fijn netwerk, met mijn half 4G ondersteunende iPhone 5 haalde ik 85/30.

Echter wordt ik nu geconfronteerd met snelheden uit het 3G tijdperk op mijn iPhone SE:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJI8invm.png

Op meerdere locaties in mijn gemeente getest, zowel binnen als buiten. :-(

Edit: de kaart met 4G masten geraadpleegd, waarmee het wel duidelijk wordt waarom de verbinding zo betreurend is. Weinig antenne's op Voorne-Putten vergeleken met de concurrentie en op heel andere locaties.

[ Voor 18% gewijzigd door NSG op 02-01-2019 16:54 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Vlak voor de kerst bericht gehad dat mijn Ziggo/Vodafone Extra's waren stopgezet omdat de abonnementen niet meer op hetzelfde adres stonden.
Beetje vreemd want a.g.v. een verhuizing had ik beide vlak na elkaar een adreswijziging doorgegeven.

Afgelopen maandag even gebeld. In het systeem stond blijkbaar niet op elke plek in het systeem het nieuwe adres, de medewerker heeft het gelijk in orde gemaakt. Helemaal prima dus. De verdubbeling van data wordt over een week oid weer toegekend, als compensatie kreeg ik wel direct 3 GB extra data aangeboden zonder er zelf naar te vragen.
Na 2 min alles gefixt en weer in orde.

Fouten maken is geen probleem, als het maar goed en vlot opgelost wordt en dat was in deze het geval. Top!

• krakendmodem
NSG schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:45:
Na 4 jaar geleden bij Vodafone te zijn vertrokken en klant geweest te zijn van KPN, Tele2 en T-mobile, ben ik weer terug. Destijds vond ik het een fijn netwerk, met mijn half 4G ondersteunende iPhone 5 haalde ik 85/30.

Echter wordt ik nu geconfronteerd met snelheden uit het 3G tijdperk op mijn iPhone SE:
[Afbeelding]

Op meerdere locaties in mijn gemeente getest, zowel binnen als buiten. :-(

Edit: de kaart met 4G masten geraadpleegd, waarmee het wel duidelijk wordt waarom de verbinding zo betreurend is. Weinig antenne's op Voorne-Putten vergeleken met de concurrentie en op heel andere locaties.
Bij Voorne-Putten zie ik alleen een 4G800 mast staan, dan zijn die snelheden inderdaad heel normaal. Ga naar een grotere plaats en dan zijn de snelheden veel hoger.

In Noord Nederland heb ik exact dezelfde situatie gehad.

• Megapaul
Ik keek op de kaart van Vodafone en nu blijkt dat ze op 11-1 werkzaamheden gaan uitvoeren
op deze mast in Zwaag (1689AA):
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/350s9k3.png

Deze heeft als enige nu nog 4G 800 de andere masten in de regio Zwaag / Hoorn hebben al wel (minimaal) 4G 800/1800. Volgens de dekkingskaart zou er geen 4G 1800 bijkomen zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/124a2vl.png

Ik hoop toch stiekem dat de weergave daarvan fout is en dat deze mast ook 4G 800/1800 krijgt.

@NSG, om eerlijk te zijn: die uploadsnelheden zijn veel hoger dan in het 3G-tijdperk. Hoger dan pak 'm beet 5 Mbps kwam je niet. Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waar jij de snelheid voor gebruikt?

@Megapaul, het lijkt erop dat vrijwel alle locaties in normaal bebouwde gebieden minimaal 800+1800 of 800+2100 krijgen. De planning op de dekkingskaart is niet hun echte planning. Het kan echter zo zijn dat er eerst nog een straalverbinding geüpgrade moet worden o.i.d., maar als dat allemaal al in orde is dan is meer frequenties de meest waarschijnlijke reden van de werkzaamheden :)

• Megapaul
Sorcerer8472 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:38:
@NSG, om eerlijk te zijn: die uploadsnelheden zijn veel hoger dan in het 3G-tijdperk. Hoger dan pak 'm beet 5 Mbps kwam je niet. Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waar jij de snelheid voor gebruikt?

@Megapaul, het lijkt erop dat vrijwel alle locaties in normaal bebouwde gebieden minimaal 800+1800 of 800+2100 krijgen. De planning op de dekkingskaart is niet hun echte planning. Het kan echter zo zijn dat er eerst nog een straalverbinding geüpgrade moet worden o.i.d., maar als dat allemaal al in orde is dan is meer frequenties de meest waarschijnlijke reden van de werkzaamheden :)
Heb je inside info? Omdat je aangeeft dat de planning op hun site niet de echte planning is?
Lijkt mij dan onhandig dat ze dan een "foute" planning laten zien op hun site.

Megapaul schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:21:
[...]

Heb je inside info? Omdat je aangeeft dat de planning op hun site niet de echte planning is?
Lijkt mij dan onhandig dat ze dan een "foute" planning laten zien op hun site.
Nou, omdat ik het heb bijgehouden en het eigenlijk bijna nooit lijkt te kloppen. Of er staat een site gepland voor binnen 3 maanden en hij is er pas na 12 maanden, of er staat niets gepland en de dag erna is het er ineens. Of de site staat er al en volgens de huidige dekking is hij er nog steeds niet.

Volgens mij is de kaart redelijk verouderd en werken ze vooral telkens de legenda bij zodat het up to date lijkt. Mijn outsider 5 cents...

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 15:01
Megapaul schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:18:
Ik keek op de kaart van Vodafone en nu blijkt dat ze op 11-1 werkzaamheden gaan uitvoeren
op deze mast in Zwaag (1689AA):
[Afbeelding]

Deze heeft als enige nu nog 4G 800 de andere masten in de regio Zwaag / Hoorn hebben al wel (minimaal) 4G 800/1800. Volgens de dekkingskaart zou er geen 4G 1800 bijkomen zie hieronder.
[Afbeelding]

Ik hoop toch stiekem dat de weergave daarvan fout is en dat deze mast ook 4G 800/1800 krijgt.
Deze site krijgt binnen 2 weken LTE1800/2100 erbij

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 09:23
Ik ben inmiddels een week overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, nu mag ik concluderen dat ik de snelheid echt bedroevend vind tegen over T-Mobile?

In Eindhoven centrum in 4G+ gebied haal ik echt max 15mbit op een iPhone X. Thuis in 4G gebied haal ik max 30mbit. Tests zijn op meerdere dagen gedaan met de zelfde resultaten (of slechter)

Mijn telefoon is een iPhone X.

Kan ik niet meer verwachten van VF of ligt het aan mijn telefoon ? Simkaart is een nieuwe NFC sim.

Heb overigens al contact gehad met webcare maar die komen met het standaard dekkingskaart geblaat

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GrooV schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:33:
Ik ben inmiddels een week overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, nu mag ik concluderen dat ik de snelheid echt bedroevend vind tegen over T-Mobile?

In Eindhoven centrum in 4G+ gebied haal ik echt max 15mbit op een iPhone X. Thuis in 4G gebied haal ik max 30mbit. Tests zijn op meerdere dagen gedaan met de zelfde resultaten (of slechter)

Kan ik niet meer verwachten van VF of ligt het aan mijn telefoon ? Simkaart is een nieuwe NFC sim.

Heb overigens al contact gehad met webcare maar die komen met het standaard dekkingskaart geblaat
Het netwerk is bij mij altijd lekker responsive ondanks minder Mbit/s dan T-Mobile. Het bereik vind ik ook duidelijk sterker. Zijn er dingen die je nu niet kunt doen? Of gaat het gewoon om de stats? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• MacbookProx
Overgestapt van KPN naar Vodafone.

4G geen problemen mee. Dat is nog net zo snel. Voor zover ik merken kan.

De belkwaliteit is wel bedroevend. Veel slechter dan voorheen. Nu heb ik 4G bellen uitgezet (bellen vf NL over WiFi) omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar geen verschil.

Betreft iPhone/ omgeving Tilburg

Afgelopen week gebeld met Karwei/SuitSupply/ING/vriendin. Allemaal geen optimaal geluid, waar dat met KPN wel was.

Is Vodafone minder?

• krakendmodem
MensionXL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Het netwerk is bij mij altijd lekker responsive ondanks minder Mbit/s dan T-Mobile. Het bereik vind ik ook duidelijk sterker. Zijn er dingen die je nu niet kunt doen? Of gaat het gewoon om de stats? ;)
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat Vodafone momenteel de race qua snelheid wel verloren heeft. Hier hetzelfde verhaal in de regio: veel 4G800 waar de snelheid overdag echt niet denderend is. 10Mbit down en 15Mb up. 3G is qua downloadspeeds soms zelfs sneller. Verbinding is verder prima werkbaar voor normaal internet, al merk je duidelijk het verschil als er met YouTube gebufferd moet worden, dit gaat bij de andere providers echt sneller en soepeler. Alle andere providers in de regio hebben inmiddels 4G+.

Qua bellen vind ik Vodafone beter dan T-Mobile. Geluidskwaliteit van T-Mobile is niet echt denderend. Hoe die gewonnen hebben op gesprekskwaliteit is mij een raadsel. Als ik bel met T-Mobile naar een ander netwerk is het echt amper te verstaan.

Bereik is ook een leuke. Een 4G800 mast geeft "qua gevoel" ook een beter ontvangst" dan 4G+. Sinds Vodafone hier 4G+ heeft uitgerold, is het bereik voor "het gevoel" (aantal streepjes) véél minder.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 17-01-2019 20:13 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

krakendmodem schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:11:
[...]

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat Vodafone momenteel de race qua snelheid wel verloren heeft. Hier hetzelfde verhaal in de regio: veel 4G800 waar de snelheid overdag echt niet denderend is. 10Mbit down en 15Mb up. 3G is qua downloadspeeds soms zelfs sneller. Verbinding is verder prima werkbaar voor normaal internet, al merk je duidelijk het verschil als er met YouTube gebufferd moet worden, dit gaat bij de andere providers echt sneller en soepeler. Alle andere providers in de regio hebben inmiddels 4G+.

Qua bellen vind ik Vodafone beter dan T-Mobile. Geluidskwaliteit van T-Mobile is niet echt denderend. Hoe die gewonnen hebben op gesprekskwaliteit is mij een raadsel. Als ik bel met T-Mobile naar een ander netwerk is het echt amper te verstaan.

Bereik is ook een leuke. Een 4G800 mast geeft "qua gevoel" ook een beter ontvangst" dan 4G+. Sinds Vodafone hier 4G+ heeft uitgerold, is het bereik voor "het gevoel" (aantal streepjes) véél minder.
Klinkt gek, maar heerlijk om zoveel 4G800 te hebben, op Vodafone gaat mijn telefoon merkbaar langer mee. Onderweg in de auto zonder problemen een uur lang HD bellen over 4G800, van de ene stad naar de andere :) 10Mbit/s vind ik meer dan zat, de latency is rond de 20ms en het lange wachten op een HSPA+ channel op 3G-netwerken is voorbij. Zelf laat het me koud of YouTube er 2 of 5 sec over doet om een filmpje volledig te bufferen, maar als student kan dat natuurlijk belangrijk zijn :)

Het is eigenlijk heel logisch dat Vodafone een betere gesprekskwaliteit biedt dan T-Mobile: Vodafone belt naar KPN in HD-kwaliteit. T-Mobile doet dat enkel over het eigen netwerk, en laat zakelijk Nederland nou net 9 van de 10 keer KPN of Vodafone hebben ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• krakendmodem
MensionXL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Klinkt gek, maar heerlijk om zoveel 4G800 te hebben, op Vodafone gaat mijn telefoon merkbaar langer mee. Onderweg in de auto zonder problemen een uur lang HD bellen over 4G800, van de ene stad naar de andere :) 10Mbit/s vind ik meer dan zat, de latency is rond de 20ms en het lange wachten op een HSPA+ channel op 3G-netwerken is voorbij. Zelf laat het me koud of YouTube er 2 of 5 sec over doet om een filmpje volledig te bufferen, maar als student kan dat natuurlijk belangrijk zijn :)

Het is eigenlijk heel logisch dat Vodafone een betere gesprekskwaliteit biedt dan T-Mobile: Vodafone belt naar KPN in HD-kwaliteit. T-Mobile doet dat enkel over het eigen netwerk, en laat zakelijk Nederland nou net 9 van de 10 keer KPN of Vodafone hebben ;)
Daarom hebben wij privé ook Vodafone en KPN. Ik heb zelf KPN, maar m'n ma heeft een goedkoop bundeltje met Vodafone. Voor mijn gebruik was KPN weer voordeliger (en sneller :+ ). Bellen tussen beide netwerken gaat uitstekend.

Latency van Vodafone is hier aan de "hoge" kant, zit zo tegen de 40ms.

Bellen met mijn werktelefoon met T-Mobile is naar vaste lijnen wel prima, maar naar de andere netwerken erg dof, je kan elkaar amper verstaan soms. En de accu van m'n Samsung met T-Mobile is erg snel leeg. Met een sim van KPN kon ik rustig 4 dagen op een accu, nu amper twee. Maar omdat het bereik van T-Mobile hier aanzienlijk minder is, is dat ook logisch.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:33:

Kan aan de frequentie liggen, kan ook aan je telefoon liggen, ik bedoel de modem in de iPhone zijn (Vanuit mijn perspectief de slechte die in een telefoon zitten) met webcare ga je er denk ik niet uit komen, ik denk dan het beter is om overstappen. Zelf zit ik al jaren bij Vodafone, heb zelf niet getest of hoeveel bandbreedte ik precies heb. Ik bedoel, het is altijd super snel en latencies zijn ontzettend laag.

Dat geldt voor zowel Brussel Airport, Amsterdam Centraal in de trein en in de uithoek van Groningen...
MacbookProx schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:11:
Overgestapt van KPN naar Vodafone.

4G geen problemen mee. Dat is nog net zo snel. Voor zover ik merken kan.

De belkwaliteit is wel bedroevend. Veel slechter dan voorheen. Nu heb ik 4G bellen uitgezet (bellen vf NL over WiFi) omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar geen verschil.

Betreft iPhone/ omgeving Tilburg

Afgelopen week gebeld met Karwei/SuitSupply/ING/vriendin. Allemaal geen optimaal geluid, waar dat met KPN wel was.

Is Vodafone minder?
Heb je wifi-bellen ook uitgezet? Bij mij thuis geeft dat wel regelmatig problemen namelijk. 4G-bellen is juist wel duidelijk beter. Ik rij half Nederland door met nul haperingen tijdens het hele gesprek sinds VoLTE.

Hierboven spreekt iemand over de 4G+-snelheid in Eindhoven, maar over het algemeen is die in Eindhoven vrij hoog. Als het in heel de stad zo is is het misschien slim om toch je telefoon eens te checken.

• MacbookProx
Ja, excuus, WiFi bellen uit.
(Instellingen - mobiel netwerk - vf NL - WiFi bellen uit)

4G bellen staat aan denk ik?
(Instellingen - mobiel netwerk - opties mobiele data - schakel 4G in - gesprekken en data)

iPhone dus.

• GrooV
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 00:13:
[...]

Heb je wifi-bellen ook uitgezet? Bij mij thuis geeft dat wel regelmatig problemen namelijk. 4G-bellen is juist wel duidelijk beter. Ik rij half Nederland door met nul haperingen tijdens het hele gesprek sinds VoLTE.

Hierboven spreekt iemand over de 4G+-snelheid in Eindhoven, maar over het algemeen is die in Eindhoven vrij hoog. Als het in heel de stad zo is is het misschien slim om toch je telefoon eens te checken.
Net weer 8Mbps down 4,56Mbps up op de Vestdijk in Eindhoven.

Ben ik dan zo verwend geweest met T-Mobile?

Heb overigens de netwerk instellingen van mijn telefoon gereset maar dat heeft niet geholpen

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 18-01-2019 13:00 ]

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-10 19:58
Ik heb hetzelfde omgeving Den Haag. 2 weken geleden overgestapt van t-mobile en nu al spijt.
Slecht bereik bij mij thuis en in het centrum vallen de snelheden ook eigenlijk tegen. Bij t-mobile zat ik eigenlijk bijna nooit onder de 150mbps als ik een speedtest deed, ook binnenshuis.

De onderste 2 resultaten zijn van t-mobile, rest van vodafone
Speedtest

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 00:28
@D2FValinor Waar merk je het snelheidsverschil vooral? Ik doe geen speedtests meer en merk dat ik mijn verbinding goed genoeg vindt. Bereik lijkt me wel echt vervelend.

Sowieso schrijf je zo!

• GrooV
Ik werk regelmatig remote waardoor ik met grote bestanden, met video calls of remote desktop moet werken. Helaas merk ik wel dat dit met VF minder goed gaat.

Ik heb van te voren het netwerk van VF opgezocht waar overal op 4G 100mbit werd beloofd en 4G+ zelfs op 200mbit zat. Dit zijn wel de theoretische snelheden maar ik verwachtte niet dat dit er zo onder zou zitten

Kijk ik hoef echt niet overal 100mbit+ overal te halen maar 50mbit+ mag je toch wel op de meeste plekken verwachten?

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 09:19

RSB

Ik heb juist hele andere ervaringen met Vodafone.
Lekker stabiel en heel goede geluidskwaliteit.

En ik haal steeds vaker zulke snelheden;

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/4479622798.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/4479623908.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/4491867434.png

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• krakendmodem
GrooV schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Net weer 8Mbps down 4,56Mbps up op de Vestdijk in Eindhoven.

Ben ik dan zo verwend geweest met T-Mobile?

Heb overigens de netwerk instellingen van mijn telefoon gereset maar dat heeft niet geholpen
Verwend is een groot woord ;). Maar inderdaad, T-Mobile heeft het 4G netwerk echt beter op orde qua snelheid. Qua dekking is T-Mobile in mijn geval weer de verliezer. Gebruik hier dus ook Vodafone met vergelijkbare snelheden zoals hierboven.

Hier zaten we tussen de 10-20Mb. Inmiddels heeft Vodafone wel het netwerk hier verbeterd en zit de snelheid nu rond de 100Mbit. Een hele verbetering. Alleen ons dorp heeft een nieuwe mast gekregen, in de omliggende dorpen is het nog steeds "traag".

Traag is natuurlijk een groot begrip. Maar snelheden van rond de 8Mbit down is natuurlijk niet erg snel. Prima voor normaal internetten en wat surfen, maar in vergelijking wat de andere providers kunnen leveren is het wel een beetje mager: als andere providers zonder problemen 100Mb of meer kunnen leveren, dan is het geen goede reclame voor Vodafone. Terwijl ze vroeger met 3G ziek snel waren..

• neeecht
Kan niet wachten tot de volgende 4gmasten.nl updates.
KPN, Vodafone, T-Mobile hebben weer dikke upgrades gedaan.

Vodafone Band 7 staat om de hoek nu ook aan. :-)

• Megapaul
Vandaag kwam ik toevallig vlak langs de mast in Zwaag (1689AA) waar onlangs werkzaamheden zijn geweest. Had wel 4G+ ontvangst alleen niet van deze mast gezien het bereik. Hopelijk is deze site snel online met 4G+
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/316u99s.jpg

• ferrantufan
@The_Wireless_Guy Vodafone en KPN hebben weer een update gedaan in het Antenneregister. Als het mogelijk is zien we graag de updates van alle providers binnenkort weer tegemoet. :) (ik neem aan dat T-Mobile/Tele2 binnenkort weer een update doen?)

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 09:19

RSB

Hebben meerdere mensen toevallig last van storing met data bij VF? Zowel 4G als 3G.

Ik en meerdere vrienden door Rotterdam en Dordrecht hebben er momenteel last van

Update: Was een hikje die maar 45min duurde

[ Voor 12% gewijzigd door RSB op 24-01-2019 07:24 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:54

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

RDKN-Steven schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:08:
Hebben meerdere mensen toevallig last van storing met data bij VF? Zowel 4G als 3G.

Ik en meerdere vrienden door Rotterdam en Dordrecht hebben er momenteel last van

Update: Was een hikje die maar 45min duurde
Had er ook last van.
Heb de storingsdienst gebeld, die gaven aan dat ze dachten dat het een landelijke storing was. En ze wisten toen nog niet te vertellen wat er mis was en wanneer het opgelost zou zijn.
Gelukkig was het opgelost na ongeveer 1 uur en 15 minuten, toen begon het opeens weer te werken.

• dutchnltweaker
https://www.vodafone.nl/s...0130-shophome-simonly-cta
Momenteel zijn er werkzaamheden aan onze website. Van zaterdag 26 januari 20.00 uur tot maandag 28 januari 08.00 uur is onze online shop even offline.
Voor het bestellen van een nieuw toestel, abonnement of het verlengen hiervan kunt u terecht in deze sales shop. Uiteraard bestelt u daar tegen dezelfde (actie)voorwaarden.
Komen er nieuwe bundels/tarieven aan?

• Yunghui
Denk het niet, het gebeurd wel vaker dat Vodafone de website offline haalt.

• neeecht
Reed vanochtend langs 1507CA.
Vodafone 4G band 20 only site. (Alle andere 3 providers zitten er ook in.)
De kraan is weg en nu hangen er toch een paar dikke panelen in.

Ga er vanuit dat de nieuwe antennes ook 5G voorbereidt zijn.
Zo niet, dan zullen 5G panelen gewoon een rondom antenne worden? Met 3 sectoren. :-)

• krakendmodem
Hier was langs de snelweg (A7 thv strandheem) ook laatst een grote kraan bezig. Vermoedelijk ook Vodafone, aangezien de rest er al 4G+ heeft hangen.

We gaan het binnenkort zien

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

neeecht schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:22:
[...]
De kraan is weg en nu hangen er toch een paar dikke panelen in.

Ga er vanuit dat de nieuwe antennes ook 5G voorbereidt zijn.
Zo niet, dan zullen 5G panelen gewoon een rondom antenne worden? Met 3 sectoren. :-)
Deze misschien?

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5038/13952244497_eb0c80c55a_z.jpg
Deze zijn ruim 2x zo breed als normaal en worden gebruik door ProRail voor het GSM-R netwerk. Meestal vind je ze in de nabijheid van het spoor.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5488/13952278307_2d9e47489d_n.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 29-01-2019 21:12 ]

• Yunghui
Ik heb iets raars bij VF. Ik zit thuis en draai een speedtest via ookla, maar de app zegt dat ik verbonden ben met het T-Mobile netwerk ipv Vodafone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O529WZ81uI2dJruCJJbrtD1x/thumb.jpg
Pagina: 1 ... 61 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.