[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.426 views

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 00:28

Sowieso schrijf je zo!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ah, is 't WiFi op m'n werk toch ergens goed voor :') Liet m'n mobiel altijd op 4G staan.

Straks staat dit topic weer vol klachten van mensen die hun geld terug willen of geen genoegen nemen met de tegemoetkoming waarmee Vodafone komt. Dus laten we hopen dat ze 't snel weten te fixen...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Hier in Den Haag is het heel wisselend. Van 3G naar helemaal niks en weer terug binnen 10 minuten :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 04:38

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kon in Eindhoven mijn parkeertransactie niet stopzetten vanwege het ontbreken van een verbinding. Ook mijn app naar mijn vrouw werd niet verzonden zag ik achteraf.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dracoz
  • Laatst online: 04-11 20:24
Hier in Leeuwarden helemaal niets, kan helemaal niks meer :x

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-10 16:39
2G, 3G en 4G werken bij mij niet... Momenteel in Flevoland aan het commuten naar Noord-Holland. Zat de hele dag op wifi dus bar weinig van gemerkt...

Bummer dit :P.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:29

knakworst

Get more sats!

• nadroJ
Doe vooral even de check als het netwerk het langer dan 45 dagen niet doet... :+
Dus of >12u of >45 dagen :)

Sowieso schrijf je zo!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier 1 streepje 3G, bellen werkt, maar geen internet. 3G dekking was hier al ruk, maar er nu afhankelijk van zijn is helemaal irritant. Buiten wel vol bereik, maar ook geen internet.

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
deze werkt trouwens ook niet lekker, meerdere browsers laad hij steeds maar halve data in (paar vierkantjes, de rest blijft leeg).

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2018 16:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Bellen via 3G werkt (kan zijn het even niet werkt omdat hij weer naar 4G probeert te switchen). Wifi-bellen lijkt echter niet te werken. Het lijkt erop dat Vodafone weer extra frequenties op 3G heeft aangezet die eerst voor 4G werden gebruikt, om de extra belasting op te vangen.

Ik vraag me af of mensen in het buitenland nu kunnen bellen/internetten of dat dit beperkt is tot alleen Nederland.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
Bellen werkt hier weer. Nog geen data mogelijk. op 2G, 3G en 4G helemaal niks.
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:41:
Bellen via 3G werkt (kan zijn het even niet werkt omdat hij weer naar 4G probeert te switchen). Wifi-bellen lijkt echter niet te werken. Het lijkt erop dat Vodafone weer extra frequenties op 3G heeft aangezet die eerst voor 4G werden gebruikt, om de extra belasting op te vangen.

Ik vraag me af of mensen in het buitenland nu kunnen bellen/internetten of dat dit beperkt is tot alleen Nederland.
Hoe kun je dat zien?

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Het lijkt erop dat Vodafone weer extra frequenties op 3G heeft aangezet die eerst voor 4G werden gebruikt, om de extra belasting op te vangen.
Vrijwel onmogelijk. Die zijn over het algemeen zo diep weggedefinieerd dat dat geen kwestie is van een druk op de knop en de frequenties worden weer voor 3G gebruikt. Het is makkelijker om een carrier uit te schakelen (indien meerdere in gebruik) dan een 2e carrier te activeren waar er eigenlijk maar 1 gebruikt wordt.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Al met al is dit wel een omvangrijke storing bij Vodafone. Ik ben benieuwd wat er precies aan de hand is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:23
Ik zit dus in Parijs en zat al paar uur uit te vogelen waarom mijn roaming het niet doet. Daarom dus.
Raider095 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:51:
[...]

Vrijwel onmogelijk. Die zijn over het algemeen zo diep weggedefinieerd dat dat geen kwestie is van een druk op de knop en de frequenties worden weer voor 3G gebruikt. Het is makkelijker om een carrier uit te schakelen (indien meerdere in gebruik) dan een 2e carrier te activeren waar er eigenlijk maar 1 gebruikt wordt.
10588 en 10612 zijn allebei weer in gebruik hier waar 10588 al een tijdje uit stond vanwege 10 MHz band 1. Gezien het signaalniveau zou ik ook niet weten waar het anders vandaan moet komen.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:54
Ik lees overal dat 3g en 2g wel beschikbaar is,
Maar als ik 3g of 2g selecteer krijg ik ook geen data.
Hoe zit dit?

Ook na het instellen en restarten van de telefoon geen verbinding.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-11 13:42
Joostje123 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:03:
Ik lees overal dat 3g en 2g wel beschikbaar is,
Maar als ik 3g of 2g selecteer krijg ik ook geen data.
Hoe zit dit?

Ook na het instellen en restarten van de telefoon geen verbinding.
Inderdaad geen data. Wel voice op 2G en 3G.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41

JB

Cédric roelt!

Is er geen redundancy voor dergelijke zaken? Ongelofelijk eigenlijk dat een “nutsvoorziening” er zo lang uit ligt heden ten dagen.

Mijn boefje is liev!

• nadroJ
nadroJ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:30:
Mobiel internet eruit bij mij - 1015 Amsterdam.

Bij meer mensen het geval?
En eindelijk weer in de lucht.

Benieuwd wat er aan de hand was.

Sowieso schrijf je zo!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb weer 4g+ in mijn statusbalk staan. Al heel de dag niet gezien.

• krakendmodem
Geen data mogelijk in Friesland. :+.

Zit iemand zijn nieuwe telefoon in te stellen, is niet bepaald handig zo :P

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Steven.w schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:10:
[...]

Inderdaad geen data. Wel voice op 2G en 3G.
Dat is apart, ik had het allebei niet.

• krakendmodem
Berlinetta schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:27:
[...]

Dat is apart, ik had het allebei niet.
Overdag niet, maar aan het begin van de avond +- 19:00 kon er wel weer gebeld worden. Alleen data werkte niet. Inmiddels rond 21:30 ook weer mobiele data mogelijk.

Best een fikse storing nog. Ruim een halve dag geen bruikbare verbinding. En voor de tweede keer in enkele maanden.

Verder wel tevreden over Vodafone, maar dan moet er niet eens in de drie maanden een storing plaatsvinden waardoor half NL niet te bereiken is..
Raider095 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:51:
[...]

I stand corrected! Zowel 3G als 4G zijn actief op dezelfde frequenties hier, met overlap dus. Geen idee waar die 3G op uarfcn 10588 vandaan komt... mogelijk een plek die nog geen band 1 LTE had. Volgens mij stond het daar echter wel uit (volgens het Antenneregister ook).

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Blijf het toch wel vreemd vinden dat ze op internet melden dat ze een internet storing hebben.
Dat ze het er neer zetten is logisch maar wellicht een 2e manier van informeren (good old sms) zou geen kwaad kunnen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

SMS-berichten werken niet echt als je klanten niet kunnen inloggen op het netwerk. Ik kon een groot deel van de middag niets, geen data, geen gesprekken, geen sms, niets.

Via mijn KPN-SIM kon ik ook een hoop mensen niet bereiken. Heb een paar vaste nummers moeten afstoffen daarvoor :)

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 06:53
Goede communicatie van Vodafone weer. Niks geen update etc. Maar wel fijn dat het weer werkt

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
RDKN-Steven schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:38:
[...]

Ik heb toevallig recent een contract overdracht laten uitvoeren.
Maar dan vanuit de winkel.
Ik kwam de winkel uit met een (direct) uitgevoerde contract overdracht. (Contract stond direct op mijn naam met eigen rekening eraan etc.) :o
Achteraf had ik het ook moeten doen. Heb nog steeds NIKS gehoord, 11 werkdagen verder... het begint echt treurig te worden. :F

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:20
Het was een rustig dagje gisteren, bijna afkicken zelfs. Van circa 14.30 tot 21.30 onbereikbaar geweest en ook niet in de buurt geweest van een WiFi punt.

Vervelendste was nog dat ik op de snelweg nu zelf extra goed moest opletten omdat Flitsmeister ook niet werkte natuurlijk :P

• SinergyX
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat nog steeds matig hier, 1 streepje ontvangst op 4G en random terug naar 3G maar nonstop wegvallen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
tiswat schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Achteraf had ik het ook moeten doen. Heb nog steeds NIKS gehoord, 11 werkdagen verder... het begint echt treurig te worden. :F
Laatst ook voor handen gehad: bleek dat ze de wijziging al lang hadden doorgevoerd, maar het niet even naar ons toe hebben gecommuniceerd. Misschien is dit bij jullie ook het geval?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
theblindman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Laatst ook voor handen gehad: bleek dat ze de wijziging al lang hadden doorgevoerd, maar het niet even naar ons toe hebben gecommuniceerd. Misschien is dit bij jullie ook het geval?
Helaas niet... Denk ook niet dat het vandaag wel gebeurt. ;w

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 19:18
tiswat schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Helaas niet... Denk ook niet dat het vandaag wel gebeurt. ;w
Wie weet kan je met je verhaal alsnog naar de Vodafone shop om te kijken wat ze kunnen doen.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:39
Volgens het antenne register zou Vodafone nu 2 carriers in Band 7 hebben:

Postcode: 1063AJ
31.8 m / 210 gr / 806 MHz / 28.4 dBW
31.9 m / 330 gr / 806 MHz / 28.4 dBW
32.5 m / 90 gr / 1835 MHz / 32.4 dBW
32.5 m / 90 gr / 2115 MHz / 29.9 dBW
32.5 m / 90 gr / 2630 MHz / 32.9 dBW
32.5 m / 90 gr / 2644 MHz / 13 dBW
32.5 m / 210 gr / 1835 MHz / 32.4 dBW
32.5 m / 210 gr / 2115 MHz / 29.9 dBW
32.5 m / 210 gr / 2630 MHz / 32.9 dBW
32.5 m / 210 gr / 2644 MHz / 13 dBW
32.5 m / 330 gr / 1835 MHz / 32.4 dBW
32.5 m / 330 gr / 2115 MHz / 29.9 dBW
32.5 m / 330 gr / 2630 MHz / 32.9 dBW
32.5 m / 330 gr / 2644 MHz / 13 dBW
33.7 m / 90 gr / 806 MHz / 28.4 dBW

Ik zit helaas net te ver om 2644 MHz te kunnen ontvangen.
Daar er blijkbaar ook zeer laag vermogen gebruikt wordt.

Wachten op een nieuwe site meer in de buurt dus.
Huidige situatie 2600 MHz:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2644mhz-2018-10-31-vodafone.jpg

Update:
Met SDRSharp kan ik net de pieken zien op 2644 MHz:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2644mhz-2018-10-31-vodafone-sdrsharp.jpg

Update 2:
@Sorcerer8472
Eerder in een nieuws artikel vroeg je op nieuwe spectrum screenshots.
Bovenstaand zie je 2600 MHz.

Hieronder nog even de 2100 MHz delen:
2110 - 2125 MHz:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2110-2125mhz-2108-10-31-vodafone.jpg

2155 - 2160 MHz: (leeg)
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2155-2160mhz-2108-10-31-vodafone.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door neeecht op 31-10-2018 21:58 ]

Ik verwacht dat Vodafone alle 3G daar naartoe verhuist op het moment dat er overal nog maar 1 carrier nodig is (mits de hardware dit ondersteunt). De band 1-carrier kan dan 15 MHz breed worden. Tot die tijd zal het wel leeg blijven.

Eind 2019 wordt de 2100 MHz-band opnieuw geveild (samen met de 700- en 1400 MHz-band, waarbij 1400 MHz enkel downlink is voor CA). Het uitschakelen van 3G wil men waarschijnlijk laten samenvallen met het hershuffelen van frequentieruimte dat moet gaan plaatsvinden na de veiling. Of wat ervoor eigenlijk, zodat men er toch nog last-minute voor kan kiezen om (op sommige plekken) nog iets actief te laten als het uitschakelen achteraf alsnog problematisch blijkt te zijn. Bij de storing maandag was 3G een tijd lang de enige tech waarop je kon inloggen/bellen/sms'en bijvoorbeeld, dat baart toch wel een klein beetje zorgen.

Verder heb ik die 2e band 7 carrier maar 1x actief gezien op een plek waar het nu weer uit staat. Denk dat het gewoon een test was toen en dat ze hem op de meeste plekken pas weer aanzetten als er echt ruimtetekort komt.

En tenslotte zie ik nu echt heel veel band 1 op AIR-locaties door heel Nederland. Op geen enkele plek waar ik dat zie staat het in het Antenneregister. Denk dat dat een foutje is en dat het aantal band 1-locaties veel groter is.

[ Voor 31% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-10-2018 22:15 ]

• neeecht
@Sorcerer8472
2644 MHz lijkt in Amsterdam nu dus wel actief.
Met 20 wattjes klopt het wel met de signalen die ik zie.
Ik zou eigenlijk weer een laptop moeten kopen en naar een site toerijden met de hackrf.
Maar beter dat Vodafone gewoon een site in de buurt update. :P
In theorie moet dat 2645 MHz zijn, omdat het anders de 20 MHz-carrier overlapt. Ik vermoed dat het vermogen exact hetzelfde is als dat voor 2630 MHz, zoals ook voorheen, maar dat je het van verder weg ontvangt en dat de locatie die dichterbij staat het niet uitzendt.

En inderdaad, er is een update van het AR geweest nu heel recent. Nog steeds geen band 1 te zien op 3513EL waar het al geruime tijd aan staat...

De piekjes die je ziet met je SDR-software zijn trouwens waarschijnlijk harmonischen van je laptop, van andere apparatuur of van de SDR-module zelf. In werkelijkheid zijn die signalen er niet op die frequenties. LTE ziet er op een grafische spectrumweergave vrij plat uit. Alleen TDD ziet er wat hakkeliger uit (zie je ook duidelijk), maar nog steeds vrij plat en constant. Dat 2644/2645 MHz actief is zie je vooral doordat op 2650 (of iets links daarvan) het plateau van dat signaal afloopt. De piekjes betekenen verder niets.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ook lekker; ik moet mijn S8 eigenlijk ter reparatie sturen ivm een ingebrand scherm. Delen van de navigatiebalk zijn ingebrand onderin en dat is toch wel een lelijk gezicht. Toestel is net een jaar in mijn bezit. Dus bellen. Zegt men heel droog: u heeft geen toestemming gekregen / recht op een vervangend toestel?
Huh? Dat heb ik intussen al zes jaar gehad en nu ineens niet meer?

Bellen met Vodafone: ja meneer dat is sinds een tijd een betalende dienst en dat had u apart moeten aanvragen bij het kopen van uw toestel. Ik heb mijn abbo verlengd en daar zat het bij in en ineens is het weg.... :/
Beetje nogal jammer..

• krakendmodem
Werd vandaag wakker met 0 "streepjes" bereik of net 1 streepje Edge waar geen data doorheen te krijgen is. Dat signaal kwam waarschijnlijk van de mast een paar kilometer verderopdernoo

Ben net langs de dichtstbijzijnde mast gereden, blijkt dat de antennes worden vervangen :).

Ben benieuwd. :)

Locatie 9231. Is/was een 4G800 mast.

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 23:04
krakendmodem schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:46:
Werd vandaag wakker met 0 "streepjes" bereik of net 1 streepje Edge waar geen data doorheen te krijgen is. Dat signaal kwam waarschijnlijk van de mast een paar kilometer verderopdernoo

Ben net langs de dichtstbijzijnde mast gereden, blijkt dat de antennes worden vervangen :).

Apart, want volgens de storingschecker vindt er pas op 7 november gepland werk plaats in deze omgeving.

Als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik ook dat er de afgelopen weken op aardig wat locaties werkzaamheden zijn uitgevoerd en er de komende weken ook aardig wat werkzaamheden zullen plaatsvinden. Nou weet ik niet wat ze tijdens al die werkzaamheden gaan doen, maar als het de uitbreiding van 4G+ dekking dan is Vodafone wel goed bezig uiteraard. _/-\o_
neeecht schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:13:
@Sorcerer8472
2644 MHz lijkt in Amsterdam nu dus wel actief.
Met 20 wattjes klopt het wel met de signalen die ik zie.
Ik zou eigenlijk weer een laptop moeten kopen en naar een site toerijden met de hackrf.
Maar beter dat Vodafone gewoon een site in de buurt update. :P
Vandaag was ik in Amsterdam, en de hoge carrier is inderdaad verhuisd naar DL 2994 / UL 20994. Ben benieuwd waarom dat is. Was in CA van band 7+7+3. Heb ook 20+7+7 gezien op dezelfde plek. Nog geen plek tegengekomen waar ik meer dan 4CA heb.

Overigens vraag ik me af of het actief hebben van meerdere simkaarten invloed heeft op CA, en op upload-CA bij de SGS9. Kan me voorstellen dat multi-tx juist hetgeen is waardoor deze telefoon tegelijkertijd contact kan hebben met meerdere 4G-netwerken.

Overigens komen beide band 7's met exact dezelfde RSRP binnen. Dat duidt erop dat de vermogens hetzelfde zijn (naar rato van bandbreedte).

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-11-2018 18:23 ]

• neeecht
@Sorcerer8472
Ik heb nog een leuk plaatje met text voor je:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/vodafone_bands_peterc.jpg
Thanks for getting in touch. I believe Vodafone are using dual band ERS 18/21 Radios for that! Dual band RRUs are quite popular in networks at the moment in an attempt to reduce the amount of boxes at sites. If we work out the throughput calculation for VF NL as

B20 10MHz 2T2R

B3 20MHz 4T4R

B1 10MHz 4T4R

B7 20MHz 2T2R

B7 10MHz 2T2R

With 256QAM on all, the physical maximum is 979mbps which is about right for a claim of gigabit. 14 streams means looking at a Cat 20 modem for any certainty about it being able to use all of them.
Ik heb nog gevraagd hoe we weten of het 2x2 of 4x4 MIMO is.
Maar dat heeft dus waarschijnlijk met de huidige radio's te maken.

• neeecht
Ik zie nu een signaal op 2505 MHz:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2505mhz-2018-11-01-vodafone.jpg

Dat zou een upload signaal moeten zijn?
Het signaal staat al zeker 15 minuten aan

De tele2 upload signalen zijn duidelijk anders te zien.
Zou het signaal op 2505 MHz een TDD test signaal zijn?

Update: Signaal blijft stabiel en on air.
@Sorcerer8472 enig idee?

Update 2:
Het signaal is nog steeds on air. Blijvertje dus.

[ Voor 18% gewijzigd door neeecht op 02-11-2018 06:40 ]

• krakendmodem
ferrantufan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:02:
[...]

Apart, want volgens de storingschecker vindt er pas op 7 november gepland werk plaats in deze omgeving.

Als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik ook dat er de afgelopen weken op aardig wat locaties werkzaamheden zijn uitgevoerd en er de komende weken ook aardig wat werkzaamheden zullen plaatsvinden. Nou weet ik niet wat ze tijdens al die werkzaamheden gaan doen, maar als het de uitbreiding van 4G+ dekking dan is Vodafone wel goed bezig uiteraard. _/-\o_
Klopt, volgens die checker was dat pas 7 November. Maar toch waren ze met die antennes bezig, ik zag dat er eentje al uit de mast was.

Inmiddels is er weer "gewoon" bereik.

Vodafone gebeld en die gaf aan dat het "voorbereidingswerk" zou zijn... Maar als ik op die 4G+ planning kijk is dat de komende maanden hier nog niet aanwezig. Geen idee waar ze dus mee bezig zijn.

• neeecht
Wikipedia: LTE frequency bands
Band 41: BRS / EBS

https://selectspectrum.com/EBS_BRS.html
The 2.5 GHz band is divided into two radio services, Educational Broadband Services (EBS) and Broadband Radio Service (BRS).

Mogelijk wordt op Band 41 TDD getest?
neeecht schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:03:
Ik zie nu een signaal op 2505 MHz:
[Afbeelding]

Dat zou een upload signaal moeten zijn?
Het signaal staat al zeker 15 minuten aan

De tele2 upload signalen zijn duidelijk anders te zien.
Zou het signaal op 2505 MHz een TDD test signaal zijn?

Update: Signaal blijft stabiel en on air.
@Sorcerer8472 enig idee?

Update 2:
Het signaal is nog steeds on air. Blijvertje dus.
2505 MHz is volgens mij een uplink-kanaal van band 7, het is een telefoon die relatief dichtbij is dus. Iig daar lijkt het op :)

• Raider095
krakendmodem schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:46:
Op 6 november zou deze mast weer moeten werken. Nieuwe frequenties worden pas later actief.

• krakendmodem
Raider095 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:17:
[...]

Op 6 november zou deze mast weer moeten werken. Nieuwe frequenties worden pas later actief.
De mast werkt inmiddels al weer. Weet niet wat er precies aangepast is, ben er nog niet weer langsgekomen. Is uiteindelijk een kleine 6 uur uit de lucht geweest als ik het zo hoor van andere klanten.

Toch vond ik het raar. De site gaf 7 november aan. En gisteren was deze mast een paar uur uit de lucht. Inmiddels wel weer volle bak signaal, dus dat is prima.

• neeecht
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:43:
[...]

2505 MHz is volgens mij een uplink-kanaal van band 7, het is een telefoon die relatief dichtbij is dus. Iig daar lijkt het op :)
Een telefoon die 24/7 aan het uploaden is en niet van signaal sterkste is veranderd de afgelopen 24 uur?
neeecht schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:24:
[...]

Een telefoon die 24/7 aan het uploaden is en niet van signaal sterkste is veranderd de afgelopen 24 uur?
Ik kan er niets aan doen, maar dit is echt band 7 uplink. TDD is niet mogelijk op deze frequentie; valt niet binnen een afgesproken band.

• neeecht
@Sorcerer8472
Hmm nog meer signalen:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2565mhz-2018-11-02.jpg

Ik weet niet precies wat er gaande is.
Op 2565 MHz nu ook een sterk signaal continu.

De 2644 MHz van Vodafone nu prima zichtbaar en het is wel 2644 MHz.
Volgens mij kan dat binnen de specs ook.

En dan zie ik nu ook zoals het lijkt dat zelfs T-Mobile 2650-2655 MHz on air is, maar dat lijkt dan inderdaad op overloading van de ontvanger.

Maar 2505 MHz en 2565 MHz zijn toch echt signalen, die ik zelfs met een zwakke gain prima kan ontvangen.
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2565mhz-2018-11-02-lowered-gain.jpg

Misschien heeft iemand een aparaat aangezet ofzo dat mogelijk illegaal uitzend op deze frequenties?

Of iemand is de 2600 MHz upload aan het testen? :)
Maar het zijn wel heel erg stabiele en sterke signalen voor een telefoontje, of in dit geval, twee.

Update:
Zou T-Mobile zijn TDD signal breder hebben gemaakt?
Het is natuurlijk 2565-2590 MHz. En misschien is 2505 MHz wel een fout?
Wel ongeveer dezelfde signaal sterkte.

[ Voor 9% gewijzigd door neeecht op 02-11-2018 19:26 ]

Ja, je hebt gelijk, ik zag in Amsterdam ook al dat de frequentie wat verlaagd is bij het 2e Vodafone-kanaal. Geen idee waarom.

Wat je ziet kan mogelijk een apparaat zijn zoals een beveiligingscamera die 24/7 uitzendt of iemand met een router met een 4G-kaartje erin. Het zijn niet alleen telefoons die op 4G zitten ;)

• neeecht
@Sorcerer8472
Het signaal op 2505 MHz is weer verdwenen. De backup upload is waarschijnlijk klaar :)
Of het was toch een test van iets.
Nu wachten tot het signaal op 2565 MHz ook off air gaat.

Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/2505mhz-2018-11-04-vodafone-offair.jpg
2505 + 120 = 2625 MHz downlink (Vodafone), da's echt 100%.

2565 zit in band 7, echter Tele2 heeft 2545-2565 toegewezen gekregen daar (uplink band 7). Alles boven 2565 zou echter T-Mobile (band 38) moeten zijn. Ik kan niet anders dan uit de grafiek opmaken dat het ook 2 afzonderlijk en zelfstandig gebruikte frequentiegedeelten zijn. Een minuscuul stukje tussen de 2 frequentiegebieden in lijkt daar ook op te wijzen. Meer inzoomen + een duidelijke verticale schaalverdeling zouden welkom zijn.

Tele2 heeft een stukje band 41 op 2685-2690 MHz, maar da's dus up+down tegelijkertijd. Op het oog lijkt het erop dat daar wel iets actief is.

• neeecht
@Sorcerer8472

http://x264.nl/dump/2565mhz-2018-11-04-t-mobile-sdrsharp.jpg

Mogelijk een uitbreiding van Band 38.
En dan de Tele2 upload band frequenties iets lager geprogrammeerd.
Omdat het toch 1 telecom provider gaat worden.
Aan 5 MHz TDD Band 8 heb je meer dan 5 MHz Extra upload in Band 7.
En als ze samen gaan en de radio's ook mergen, dan is Band 7 prima vertegenwoordigd.

• Raider095
krakendmodem schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:45:
De mast werkt inmiddels al weer. Weet niet wat er precies aangepast is, ben er nog niet weer langsgekomen. Is uiteindelijk een kleine 6 uur uit de lucht geweest als ik het zo hoor van andere klanten.

Toch vond ik het raar. De site gaf 7 november aan. En gisteren was deze mast een paar uur uit de lucht. Inmiddels wel weer volle bak signaal, dus dat is prima.
De werkzaamheden zijn nog niet afgerond, dus hou maar nog steeds 6 november (of zoals de site zegt; 7 november) aan. Tot die tijd kan de site nog uit gaan ivm de werkzaamheden.
neeecht schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:58:
@Sorcerer8472

http://x264.nl/dump/2565mhz-2018-11-04-t-mobile-sdrsharp.jpg

Mogelijk een uitbreiding van Band 38.
En dan de Tele2 upload band frequenties iets lager geprogrammeerd.
Omdat het toch 1 telecom provider gaat worden.
Aan 5 MHz TDD Band 8 heb je meer dan 5 MHz Extra upload in Band 7.
En als ze samen gaan en de radio's ook mergen, dan is Band 7 prima vertegenwoordigd.
Volgens mij moeten ze dan toestemming hebben van Agentschap Telecom (voor al deze dingen) en zou dat ook online in een bekendmaking te vinden moeten zijn. Verder is er in dat sdr-programma niets raar verschoven trouwens?

• neeecht
@Sorcerer8472
Nee niets raars verschoven. Alle andere siganel zijn spot on...
KPN Band 7 is een mooi voorbeeld, 10 MHz bandbreedte:
http://x264.nl/dump/2660mhz-2018-11-04-kpn.jpg

• krakendmodem
Raider095 schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:25:
[...]

De werkzaamheden zijn nog niet afgerond, dus hou maar nog steeds 6 november (of zoals de site zegt; 7 november) aan. Tot die tijd kan de site nog uit gaan ivm de werkzaamheden.
Daar hield ik ook rekening mee.

Edit 6 november: de site staat inderdaad weer uit :P

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 06-11-2018 14:55 ]

• neeecht
@The_Wireless_Guy
Misschien een idee om de Band nummers een apart kleurtje te geven? O-)

Bandbreedte:
Rood = 5 MHz
Oranje = 10 MHz
Geel = 15 MHz
Groen = 20 MHz
Blauw = 25 MHz
Paars = 30 MHz
Roze = Mogelijk andere verdeling per band.

800 MHz = Maximaal 10 MHz, dus 5/10/20/30 Maximaal (Stel 2 providers gaan samen :9 )

Alle Vodafone 2644 MHz signalen zijn nu niet zichtbaar op de kaart.
Het is mogelijk veel te veel werk, maar dacht meld het toch even. :>

Update:
1506MA, station Zaandam, small cell, staat niet in de laatste update.

[ Voor 8% gewijzigd door neeecht op 05-11-2018 19:38 ]

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 10:52

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:59:
@The_Wireless_Guy
Update:
1506MA, station Zaandam, small cell, staat niet in de laatste update.
Staat er weer in, alle band 3 micro's stonden er niet op.

Ennuh: de update van Vodafone t/m 30 oktober staat weer online op 4gmasten.nl

[ Voor 27% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 05-11-2018 21:45 ]

Antenne en masten malloot

• neeecht
Super!
@The_Wireless_Guy
Bij T-Mobile kan " PS: gezien de twijfels an de juistheid van de gegevens van deze update zullen we dit artikel aanpassen zodra er een nieuwe juiste update van T-Mobile beschikbaar komt." ook weer worden verwijderd. De info lijkt weer overal te kloppen. Tenzij jij meer weet natuurlijk. :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We willen graag 2 nummers overnemen van BV x. In Mei de formulieren opgesteld en opgestuurd.

We zijn nu in November, het is nog niet gelukt. Dan zeggen ze weer dat de KvK uittreksels missen (is niet zo, rechtstreeks door mijzelf vanaf de printer in de enveloppe geschoven). Dan klopt het formulier niet.

Vervolgens sturen we een nieuw formulier, krijgen we het verzoek voor een nieuw KVK uittreksel, want die is inmiddels > 1 maand oud 8)7 Sturen we een nieuw uittreksel.... willen ze een nieuw formulier omdat die data oud is 8)7

6 maanden..... Morgen rijd ik naar KPN.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:09
Zelf ben ik helemaal fan van WiFi bellen van Vodafone. Maar ik merk de laatste tijd dat mijn iPhone geen Vodafone NL WIFI provider meer heeft, maar alleen Vodafone NL. Ik vermoed eigenlijk dat Vodafone WiFi bellen dan niet meer werkt. Is dit iets wat alleen bij mij zo is of hebben meerder mensen hier last van?

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:02
grote_oever schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:32:
Zelf ben ik helemaal fan van WiFi bellen van Vodafone. Maar ik merk de laatste tijd dat mijn iPhone geen Vodafone NL WIFI provider meer heeft, maar alleen Vodafone NL. Ik vermoed eigenlijk dat Vodafone WiFi bellen dan niet meer werkt. Is dit iets wat alleen bij mij zo is of hebben meerder mensen hier last van?
Zelf heb ik een Samsung S8, ook wel eens gehad dat wifi bellen weg was een reboot loste toen dit probleem op. Anders wifi bellen even uit of aan zetten in de instellingen. Als laatste kan het ook zijn dat Vodafone zelf een storing heeft met Wi-Fi bellen alleen ik heb niks van een storing gemerkt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

robertwebbe

Robert Webbe

@grote_oever De iPhone heeft altijd voorkeur voor 4G boven WiFi. Pas als je 4G signaal beneden een bepaalde waarde komt, en dat is echt weinig signaal, dan schakelt die over. Mogelijk is de 4G dekking bij jou in de buurt verbeterd waardoor je geen Vodafone NL WiFi meer ziet staan.

• MacbookProx
  • Laatst online: 06-10 17:02
Heeft er iemand een Vodafone Friend&Family code beschikbaar?
Mag uiteraard via PM :)

Denk eraan om een Together abonnement af te sluiten samen met mijn vriendin. 49e voor 2 sim only's met totaal 160Gb lijkt me geen verkeerde deal.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:00
MacbookProx schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:51:
Heeft er iemand een Vodafone Friend&Family code beschikbaar?
Mag uiteraard via PM :)
Gewoon vragen via chat maar ze doen vrij moeilijk tegenwoordig.
Diende echt bijna te smeken voor één door te zeggen dat ik aantal jaren gebruik had gemaakt(wat echt zo is) van de website.

Eenmaal ontvangen heb je 24 uur om er gebruik van te maken.

• MacbookProx
  • Laatst online: 06-10 17:02
Gelukt via een aardige gebruiker van hier. Dank.

• krakendmodem
Sinds 7 november (eindelijk) 4G+ dekking actief op postcode 9231. 6 en 7 november was de mast ook totaal niet te gebruiken.

Zal dit binnenkort eens testen :).

Grappige is wel dat nergens op de VF site ook maar gerept werd dat de komende maanden 4G+ hier zou worden uitgerold. Volgens de site zou er in Juli 2019 nog steeds geen 4G+ uitrol op de planning hebben gestaan.

Zal morgen eens kijken welke banden er actief zijn.
In de nieuwe Antenneregister-update zitten nog steeds geen AIR sites die band 1 LTE doen. Die staan soms al 3 maanden aan en het staat er nog niet op, en volgens mij zijn het er inmiddels echt minimaal vele tientallen en misschien wel 100+ want ik kom ze door heel NL tegen.
PWM schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:45:
We willen graag 2 nummers overnemen van BV x. In Mei de formulieren opgesteld en opgestuurd.

We zijn nu in November, het is nog niet gelukt. Dan zeggen ze weer dat de KvK uittreksels missen (is niet zo, rechtstreeks door mijzelf vanaf de printer in de enveloppe geschoven). Dan klopt het formulier niet.

Vervolgens sturen we een nieuw formulier, krijgen we het verzoek voor een nieuw KVK uittreksel, want die is inmiddels > 1 maand oud 8)7 Sturen we een nieuw uittreksel.... willen ze een nieuw formulier omdat die data oud is 8)7

6 maanden..... Morgen rijd ik naar KPN.
Ja, Vodafone Zakelijk is echt ontzettend bizar slecht geregeld... @robertwebbe , kun jij daar niet eens intern iets over opstarten? Wij zaten ook op het randje van "laat maar". Door de bizar slechte afhandeling van het aansluiten van nieuwe zakelijke contracten loopt Vodafone echt 100% zeker weten (veel?) klanten mis...

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Er loopt momenteel al een groot project voor de verandering van het contractovername proces. Zowel particulier als zakelijk. Het is een bekend pijndossier.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben in ieder geval gisteren met onze nummers overgestapt. Alles naar T-Mobile op hun unlimited abo gezet (incl. Bestaande abo's)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 09-11-2018 16:29 ]

robertwebbe schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:19:
Er loopt momenteel al een groot project voor de verandering van het contractovername proces. Zowel particulier als zakelijk. Het is een bekend pijndossier.
Kijk ook even naar het toevoegen van zakelijke nummers aan een bestaande zakelijke overeenkomst (al dan niet in combinatie met nummerbehoud). Ook naar de benodigde documenten daarvoor en wat de koerier ineens allemaal wil hebben wat nergens anders genoemd staat. En het annuleren van zakelijke contracten zonder ook maar één bericht richting de klant te sturen. Al dat soort dingen.

Echt groot drama is het waarvan je je afvraagt hoe het zo erg heeft kunnen worden, en hoe het bedrijf überhaupt kleinzakelijke contracten (>1 aansl.) in haar portfolio kan hebben met die ontzettend slechte service :')

• PWM
  • Niet online

PWM

Het feit alleen al dat Vodafone wil dat je je eigen KvK uitdraait 8)7 Bij T-Mobile zeiden ze meteen: "Die pakken we er wel even bij, wil u de geprinte versie mee in een mapje, dan kunt u die nog eens gebruiken"

Wereld van verschil. Zal over paar maanden weer eens rapporteren ;)

• ChromeFR
  • Laatst online: 02-11 16:21
Sinds ruim een week kan ik niet meer van data gebruik maken als ik aan het bellen ben. Ik ben verbonden met het 4G netwerk op een Oneplus 6.

Hoe kan dit? Meer mensen met dit probleem? Ik dacht dat het iets te maken had met VOLTE, maar dit wordt niet ondersteund door Vodafone/Oneplus.

Regio Amsterdam.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:27
Weet iemand of het mogelijk is om VoWiFi werkend te krijgen op een telefoon die niet op hun summiere lijstje staat?

https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646

Ik ben mijn Nokia 7 plus zat en wil geen Nokia meer. Maar de rest op lijst is ook niet mijn smaak...

• ferrantufan
krakendmodem schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:01:
Sinds 7 november (eindelijk) 4G+ dekking actief op postcode 9231. 6 en 7 november was de mast ook totaal niet te gebruiken.

Zal dit binnenkort eens testen :).

Grappige is wel dat nergens op de VF site ook maar gerept werd dat de komende maanden 4G+ hier zou worden uitgerold. Volgens de site zou er in Juli 2019 nog steeds geen 4G+ uitrol op de planning hebben gestaan.

Zal morgen eens kijken welke banden er actief zijn.
Heb je nog kunnen kijken welke frequenties op je locatie draaien? Klinkt goed dat ze buiten de planning om doorgaan met 4G+ dekking. :)

• krakendmodem
ferrantufan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:47:
[...]

Heb je nog kunnen kijken welke frequenties op je locatie draaien? Klinkt goed dat ze buiten de planning om doorgaan met 4G+ dekking. :)
Ohja, excuses.

Zoals ik nu kan zien (en de Servicemodus van Samsung begrijp), zijn het band 1 en 3 die momenteel ingeschakeld zijn. Ik mis nu wel band 20 (800Mhz) in bovenstaand screenshot, die zie ik gek genoeg niet verschijnen. Ook niet bij het starten van een grote download.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAUk21dl.jpg

In mijn telefoon met KPN zie ik wel dat Band 20 en Band 3 worden aangesproken

[ Voor 23% gewijzigd door krakendmodem op 15-11-2018 16:23 ]

Vodafone heeft op sommige plekken gewoon geen band 20. Dat gaat met name om locaties waar vroeger alleen 3G aanwezig was. En dan vooral in een stedelijke omgeving.

Wat ook zo kan zijn, is dat er een band 20-mast dichterbij is (alleen band 20, zonder band 3+1). Die zorgt dan voor een lage signaalkwaliteit van de CA van de mast waar je nu 3+1 van ontvangt. Daardoor gebruikt hij band 20 dan niet in de CA-mix.

Als je een telefoon hebt die max. 2CA aankan dan zal band 20 ook de laagste voorkeur hebben als de rest sterk genoeg is.

• krakendmodem
Dat was hier tot een week terug niet het geval. Hier was namelijk alleen 800Mhz te ontvangen. Sinds een week heeft Vodafone hier 4G+, met bovenstaande screenshot tot resultaat. Ik zal het beste binnenkort wel eens opnieuw proberen, ben nu niet thuis.

Is hier niet echt stedelijk gebied, meer dorpjes op platteland idee.

Deze mast is hemelsbreed nog geen kilometer van ons af en ik weet vrijwel zeker dat we op deze mast zitten; ik kan 'm zien vanuit het raam met vrij zicht op die mast. Toen Vodafone onderhoud had aan deze mast pikte ik buitenshuis wel (beperkt) 4G+ op van een ander dorp in de buurt, een paar kilometer verderop. Overigens hangen KPN en T-Mobile in dezelfde mast. (Wel is de dekking van T-Mobile veel slechter hier in het dorp dan die andere twee).

Heb voor Vodafone een Samsung S7 gebruikt. Voor KPN een S8. Zal binnenkort eens verder testen :). Dan druk ik de simkaarten in dezelfde telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 15-11-2018 18:30 ]

• ferrantufan
@Sorcerer8472 en @krakendmodem:
In mijn woonplaats staat ook zo'n mast waar de 3+1 combinatie te zien is (4143HT in AR). Dit was tot juni/juli een 800 MHz locatie maar is sindsdien volgens het AR een 800/1800 locatie. In mijn woonplaats is voor de rest alleen locatie 4142CX te ontvangen, volgens AR 800/1800 en in de praktijk klopt dat ook. Geen 800 MHz dichterbij dus o.i.d. alhoewel je theorie wel plausibel klinkt.

Wat ik heb gezien is dat als de signaalsterkte te zwak wordt (ik heb het hier over eerstgenoemde mast - absolute RSRP/RSSI waarden heb ik niet) dan schakelt mijn toestel (5CA) over naar 20+3. Voor de rest geen andere combinaties te zien. ;)

(KPN is ook een 'vreemde eend'. Ze draaien tegenwoordig soms 800/1800/2600FDD/2600TDD. Enige wat ik zie is CA op 20+3+7 of 20+38; 20+3/20+3+38+7 nietn Daarnaast ook veel 20+7+38 locaties maar niet overal wordt met CA en heb je dus soms alleen band 20 ongeacht afstand tot de mast. Ben wat betreft die 20+7+38 die locaties tegengekomen waar ik wél 4G+ heb ookal zegt de dekkingskaart alleen 4G; geen touw aan vast te knopen.. T-Mobile draait heel vaak met 4 frequenties maar nooit 4CA, alleen 8+3+1 of 8+3+38, ook interessant. Tele2 is volgens mij wel het simpelste met alleen 20+7 ;) )

• neeecht
@ferrantufan dat heb ik al eens eerder uitgelegd.
Hier in de buurt ook een 3+20+1+7 site en daarnaast een 20-only KPN site.
Zelfs als ik onder de 20-only site sta, nog steeds 4G+.
Dit komt omdat je telefoon zolang mogelijk een connectie probeert te houden met band 3 (hoofdband).

Daar waar band 1 en 7 wegvallen, te ver weg, blijft band 3 het met 0 streepjes doen.
Dan ga ik nog een stuk verder dan komt de volgende band 3+20 site eraan, met als gevolg dat in buiten altijd 4G+ hebt. Op het moment dat ik bij een kennis naar binnen ga connect ik wel met de 20-only site.

Precies waar 800 MHz (band 20) voor bedoeld is dus. :)

• ferrantufan
neeecht schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:17:
@ferrantufan dat heb ik al eens eerder uitgelegd.
Hier in de buurt ook een 3+20+1+7 site en daarnaast een 20-only KPN site.
Zelfs als ik onder de 20-only site sta, nog steeds 4G+.
Dit komt omdat je telefoon zolang mogelijk een connectie probeert te houden met band 3 (hoofdband).

Daar waar band 1 en 7 wegvallen, te ver weg, blijft band 3 het met 0 streepjes doen.
Dan ga ik nog een stuk verder dan komt de volgende band 3+20 site eraan, met als gevolg dat in buiten altijd 4G+ hebt. Op het moment dat ik bij een kennis naar binnen ga connect ik wel met de 20-only site.

Precies waar 800 MHz (band 20) voor bedoeld is dus. :)
Dit is bij mij al bekend en zie ik dan ook regelmatig met Vodafone (voornamelijk op snelwegen waar er een mix is van 800 en 800/1800 locaties). Ik doelde meer op de talloze combinaties van frequenties voor CA en hierbij geldt eigenlijk dat er geen 'storende buren' zijn.

Misschien kun je toelichten op welk specifiek stukje uit mijn post je reageert (evt zodat ik mijn punt kan verduidelijken voor je)? Er zijn in mijn buurt praktisch geen 20-only sites meer.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Eind september heb ik een telefoon abonnement afgesloten met multi data sim voor in mijn tablet. Tijdens het afsluiten van het abonnement werd mij verteld dat de multi data sim thuis gestuurd zou worden. Na een week niks ontvangen en maar eens gebeld met de klantenservice. Zij vertelde me dat ik naar de winkel moest gaan waar ik het abonnement afgesloten had.

In de winkel kreeg ik een ander verhaal, maar ze zouden een sim kaart voor mij aanmaken (waarom nu wel en niet bij het afsluiten?). De sim kaart deed het niet, maar ik moest maar even geduld hebben. De dag erna deed de sim kaart het nog niet, dus wéér naar de vodafone winkel. Er bleek een instelling fout te staan en de sim kaart werkte toen ik de winkel verliet. Maar niet lang, want na een paar uur begaf deze het.

Wederom met de klantenservice gebeld en uiteindelijk kwam ik uit bij een afdeling die speciaal gericht is op smart phones en tablets. Deze man constateerde dat de sim kaart defect was en zou een nieuwe kaart opsturen. Daarnaast zouden de kosten voor september en november gecrediteerd worden.

Na een week, geen sim kaart. Weer bellen met klantenservice en ze beloofde me dat ze de kaart op zou sturen en ik kreeg 10 euro gecrediteerd op mijn eerstvolgende rekening.

Na een week, geen sim kaart. Weer bellen met klantenservice en ze vroeg me of ik langs kon gaan bij een winkel. Dat heb ik dan maar gedaan en uiteindelijk had ik internet op mijn tablet. Het was inmiddels halverwege oktober, maar ik hoefde niet te betalen en had 10 euro korting. Dacht ik ...

De rekening in november was in plaats van lager, ineens 5 euro duurder. Ik heb geprobeerd de specificatie te ontcijferen, maar Vodafone wil blijkbaar niet graag dat je de rekening begrijpt. Het bleek dat de 10 euro korting niet verwerkt was. Daarnaast hadden ze de creditactie van 1 maand multi data sim omgezet in een extra betaling.

Weer gebeld met de klantenservice, maar de dame aan de andere kant bleef beweren dat ik de 10 euro korting zelf verzonnen had en maar een klacht in moest indienen. Die klacht heb ik dus ingediend, maar het bleef knagen. Ik heb dus nogmaals met de klantenservice gebeld en deze dame kon wel degelijk zien dat ik gelijk had en heeft alles recht gezet.

Vodafone maakt dus grove fouten in de verwerking van credit actie's. Ze weten ze zelfs om te zetten in extra kosten!! Wat een hobby club is dat ... :(

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

ferrantufan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:44:
@Sorcerer8472 en @krakendmodem:
In mijn woonplaats staat ook zo'n mast waar de 3+1 combinatie te zien is (4143HT in AR). Dit was tot juni/juli een 800 MHz locatie maar is sindsdien volgens het AR een 800/1800 locatie. In mijn woonplaats is voor de rest alleen locatie 4142CX te ontvangen, volgens AR 800/1800 en in de praktijk klopt dat ook. Geen 800 MHz dichterbij dus o.i.d. alhoewel je theorie wel plausibel klinkt.

Wat ik heb gezien is dat als de signaalsterkte te zwak wordt (ik heb het hier over eerstgenoemde mast - absolute RSRP/RSSI waarden heb ik niet) dan schakelt mijn toestel (5CA) over naar 20+3. Voor de rest geen andere combinaties te zien. ;)

(KPN is ook een 'vreemde eend'. Ze draaien tegenwoordig soms 800/1800/2600FDD/2600TDD. Enige wat ik zie is CA op 20+3+7 of 20+38; 20+3/20+3+38+7 nietn Daarnaast ook veel 20+7+38 locaties maar niet overal wordt met CA en heb je dus soms alleen band 20 ongeacht afstand tot de mast. Ben ook al van die locaties tegengekomen waar ik wél 4G+ heb ookal zegt de dekkingskaart alleen 4G; geen touw aan vast te knopen.. T-Mobile draait heel vaak met 4 frequenties maar nooit 4CA, alleen 8+3+1 of 8+3+38, ook interessant. Tele2 is volgens mij wel het simpelste met alleen 20+7 ;) )
Ahh, okay. In de testfase heb ik wel vanalles gezien ja, ook al band 7+7, en 3+7+7, alleen bij de meeste locaties wordt uiteindelijk 4CA 20+3+1+7 ingeschakeld, iig da's wat ik zie. Nog nooit meer dan 4CA gezien.

Waarom T-Mobile niet aan 4CA doet, geen idee, kan zijn dat dat heel expliciet moet worden ingeprogrammeerd ofzo en dat dat even geen prioriteit heeft. Kan ook zijn dat blijkt dat het niet heel nuttig is op het netwerk.

Wat betreft KPN en band 38: bij Starhub in Singapore viel me juist op dat ik allerlei combinaties aan CA kreeg, maar band 38 alleen altijd in z'n eentje... Beweegredenen? Geen idee ;)

• neeecht
ferrantufan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:52:
..
Misschien kun je toelichten op welk specifiek stukje uit mijn post je reageert (evt zodat ik mijn punt kan verduidelijken voor je)? Er zijn in mijn buurt praktisch geen 20-only sites meer.
Ben ook al van die locaties tegengekomen waar ik wél 4G+ heb ookal zegt de dekkingskaart alleen 4G; geen touw aan vast te knopen.

• ferrantufan
(op de een of andere manier pakt de quote functie de reactie niet met inhoud mee, interessant)
Dank voor je reactie. Deze zin sloot nog aan op de zin daarvoor en dat heb ik even verduidelijkt. Wat ik bedoelde is dat hoewel het prima zo kan zijn dat je alleen contact maakt met de 800 MHz van 20+7+38 locaties (4G, meerdere frequenties in AR is immers geen garantie voor CA) ik er wel uit mag van gaan dat de dekkingskaarten dit goed aangeven. Als ik nu kijk dan zijn er ook 20+7+38 masten waar ik wel 4G+ heb van die mast (enige mast in die omgeving dus kan geen andere zijn) maar de dekkingskaart geeft toch alleen 4G aan, vandaar geen touw aan vast te knopen.

Vodafone gaat trouwens lekker aan de slag met onderhoud hier, lijkt wel of er steeds meer voorbij komt. Ben benieuwd wat het oplevert :)

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-11 08:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZXScHLg9WIyAMo3S8MXCZJiJ/full.jpg

Kreeg zojuist dit te zien in my-vodafone dat er een nieuwe app wordt gelanceerd in de nacht van 20 naar 21 nov. Ben benieuwd.

[ Voor 24% gewijzigd door Yunghui op 16-11-2018 08:59 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:55
Hopelijk kan ik daarmee een eSIM aanvragen.

Lekker!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:08:
Vodafone heeft op sommige plekken gewoon geen band 20. Dat gaat met name om locaties waar vroeger alleen 3G aanwezig was. En dan vooral in een stedelijke omgeving.
Als er voorheen alleen 3G aanwezig was, wat is er nu dan aanwezig zonder B20? Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar dat zijn er echt niet heel veel, waar voorheen alleen B1 3G stond en dat daar door omstandigheden geen andere/grotere antennes geplaatst mogen/kunnen worden waardoor er in de nieuwe situatie alleen B1 3G/4G en B3 4G mogelijk is. Maar nogmaals; dat is best uitzonderlijk. Laatst eentje gezien in de Rotterdamse haven, maar nog niet in stedelijk gebied zoals jij noemt.
Raider095 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:10:
[...]

Als er voorheen alleen 3G aanwezig was, wat is er nu dan aanwezig zonder B20? Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar dat zijn er echt niet heel veel, waar voorheen alleen B1 3G stond en dat daar door omstandigheden geen andere/grotere antennes geplaatst mogen/kunnen worden waardoor er in de nieuwe situatie alleen B1 3G/4G en B3 4G mogelijk is. Maar nogmaals; dat is best uitzonderlijk. Laatst eentje gezien in de Rotterdamse haven, maar nog niet in stedelijk gebied zoals jij noemt.
3581AN (midden in de stad), 6411RV (rand van de stad). In Nijmegen aan de rand van de stad heb ik er ook eentje gezien. Via 4gmasten.nl is door te filteren wellicht nog meer te vinden.

Overigens zie je nu wel heel mooi en duidelijk dat er bij nieuwe locaties gewoon gelijk geen 3G meer wordt opgetuigd: 3511PP. Die locatie is nogal zichtbaar op de Oudegracht aan de zuidkant trouwens.

Nog iets meer dan een jaar en dan zou het al worden uitgeschakeld. Weet jij trouwens of ze nog iets gaan doen met het SignaalPlus-spectrum nu dat al uit staat?

• Megapaul
Yunghui schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:58:
[Afbeelding]

Kreeg zojuist dit te zien in my-vodafone dat er een nieuwe app wordt gelanceerd in de nacht van 20 naar 21 nov. Ben benieuwd.
Ik zou niet teveel verwachten.
Zijn er wel positieve veranderingen dan is het mooi meegenomen. Op de ch@t van Vodafone konden ze iig niet aangeven wat de veranderingen zijn.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:04
Napsju schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:23:
Hopelijk kan ik daarmee een eSIM aanvragen.
Ik zie eSIM nog lang niet arriveren in Nederland. Heel typisch terwijl Vodafone Duitsland het al heeft.

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:35:
Nog iets meer dan een jaar en dan zou het al worden uitgeschakeld. Weet jij trouwens of ze nog iets gaan doen met het SignaalPlus-spectrum nu dat al uit staat?
Geen flauw idee, daar heb ik totaal geen zicht op helaas.

• Ossi
Ossi schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:20:
Weet iemand of het mogelijk is om VoWiFi werkend te krijgen op een telefoon die niet op hun summiere lijstje staat?

https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646

Ik ben mijn Nokia 7 plus zat en wil geen Nokia meer. Maar de rest op lijst is ook niet mijn smaak...
Anyone?

Zou het echt alleen mogelijk zijn door aanpassingen in het Vodafone netwerk? Geven ze dan een rits aan IMEI's op en die hebben dan opeens toegang tot VoWiFi? Lijkt mij persoonlijk raar.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Wat ik er van begrepen heb is zijn het instellingen in de firmware van het toestel. Kun je als gebruiker niet bij. De meeste fabrikanten vinden het teveel moeite om dit voor iedere operator (wereldwijd) te doen.

Zover ik begrepen heb ondersteunt de Nokia 7.1 die door Vodafone zelf wordt verkocht wel WiFi bellen. Tip: vrijdag is die extra aantrekkelijk...

[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 20-11-2018 19:33 ]

• Ossi
robertwebbe schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:32:
Wat ik er van begrepen heb is zijn het instellingen in de firmware van het toestel. Kun je als gebruiker niet bij. De meeste fabrikanten vinden het teveel moeite om dit voor iedere operator (wereldwijd) te doen.

Zover ik begrepen heb ondersteunt de Nokia 7.1 die door Vodafone zelf wordt verkocht wel WiFi bellen. Tip: vrijdag is die extra aantrekkelijk...
Ik heb de Nokia 7 plus al, deze ondersteunt VoWiFi op het Vodafone netwerk. Maar aangezien ik wel klaar ben met Nokia wil ik wat anders. Mijn telefoon is via Tele2 gekocht en toch werkt het op Vodafone VoWiFi. Daarom betwijfel ik dat Vodafone echt wat moet doen in de toestellen zelf. Ik heb in ieder geval nooit een update ontvangen van Vodafone.
Dus ik hoop dat iemand weet hoe het precies zit :)

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb momenteel een sim only abonnement bij Vodafone. Ik mag nu verlengen en overweeg om nu een abonnement met toestel te nemen en het toestel meteen te betalen. Nu vraag ik me twee dingen af:
- Is een telefoon van Vodafone Simlock vrij tegenwoordig?
- Is de telefoon na afloop van het abonnement ook van mij of moet je hem dan weer inruilen of iets dergelijks?
Ik kan me herinneren daar ooit iets over gelezen te hebben.

Hopelijk weten jullie de antwoorden, want de site van Vodafone is niet helemaal duidelijk hierover of ik zoek niet goed.

• Megapaul
Teletekst schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:39:
Ik heb momenteel een sim only abonnement bij Vodafone. Ik mag nu verlengen en overweeg om nu een abonnement met toestel te nemen en het toestel meteen te betalen. Nu vraag ik me twee dingen af:
- Is een telefoon van Vodafone Simlock vrij tegenwoordig?
- Is de telefoon na afloop van het abonnement ook van mij of moet je hem dan weer inruilen of iets dergelijks?
Ik kan me herinneren daar ooit iets over gelezen te hebben.

Hopelijk weten jullie de antwoorden, want de site van Vodafone is niet helemaal duidelijk hierover of ik zoek niet goed.
De toestellen die Vodafone levert zijn simlockvrij, het toestel kan je in 1x betalen of in termijnen. Daarnaast is het toestel jouw eigendom.

Pagina: 1 ... 60 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.