[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.527 views

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
stok schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:28:
Wij hebben (met ons 2) zo'n VF red together abo. 160GB met ons 2. Komen we nooit aan, maar was nodig ivm geen internet op locatie van bedrijf van vriendin.

Aangezien wij thuis weinig bijzonders doen met internet en geen TV kijken zit ik te denken om thuis Ziggo de deur uit te doen en de router/thuisinternet via dit abo te laten lopen. Iemand hier ervaring mee? En welk apparaat kan een SIM in en vervolgens aangesloten worden op een router? Heb een Netgear R7800.
Ik denk dat je met de Google zoekterm "4G dongle" een heel eind komt.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 08:01
Wij hebben (met ons 2) zo'n VF red together abo. 160GB met ons 2. Komen we nooit aan, maar was nodig ivm geen internet op locatie van bedrijf van vriendin.

Aangezien wij thuis weinig bijzonders doen met internet en geen TV kijken zit ik te denken om thuis Ziggo de deur uit te doen en de router/thuisinternet via dit abo te laten lopen. Iemand hier ervaring mee? En welk apparaat kan een SIM in en vervolgens aangesloten worden op een router? Heb een Netgear R7800.
Is het wel toegestaan om een 4g router te gebruiken in combi met je abbo? Niet dat je daar straks problemen mee krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59
Vodafone faseert de 3G femtocel Signaal plus per nu uit. Onbruikbaar dus. Logisch dat dit een keer ging gebeuren om frequentieruimte vrij te krijgen. Raar dat ze klanten die hier gebruik van maken niet informeren. Iedereen die er een heeft, heeft deze verplicht aan zijn mobiele nummer moeten koppelen. Dus hoe simpel kan het zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 02-10-2018 15:21 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:06
Ronker schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:36:
[...]

Is het wel toegestaan om een 4g router te gebruiken in combi met je abbo? Niet dat je daar straks problemen mee krijgt.
Meestal mag dat niet volgens de voorwaarden. Maar dan zou je die moeten opzoeken, specifiek voor je abonnement om te kijken wat erover gezegd wordt.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:07
ucsdcom schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:20:
Vodafone faseert de 3G femtocel Signaal plus per nu uit. Onbruikbaar dus. Logisch dat dit een keer ging gebeuren om frequentieruimte vrij te krijgen. Raar dat ze klanten die hier gebruik van maken niet informeren. Iedereen die er een heeft, heeft deze verplicht aan zijn mobiele nummer moeten koppelen. Dus hoe simpel kan het zijn?
Heb jij ergens een bron waar dit staat?
Mijn ouders hebben een femtocel ze hebben anders geen bereik binnen in huis.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Megapaul schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Heb jij ergens een bron waar dit staat?
Mijn ouders hebben een femtocel ze hebben anders geen bereik binnen in huis.
nieuws: Vodafone stopt ondersteuning privézendmast SignaalPlus met verwijzing naar hun forum.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Denk je eraan dat als je ziggo weg doet je voordelen vervallen en je geen 160 maar 80gb hebt en je abonnement 5 euro duurder wordt ?

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:10:
Of heeft T-Mobile ze al in een vroeg stadium toegevoegd? Anders snap ik ook niet wat het grote voordeel van T-Mobile zal zijn. Hardware die flexibeler is qua multimode (binnen dezelfde band) ofzo? Of is het echt allemaal hetzelfde behalve dat de één Huawei doet en de andere twee Ericsson?
Volgens mij is het enige verschil dat ze verschillende merken apparatuur gebruiken, beide merken zullen hun eigen voor- en nadelen hebben maar het zijn altijd nog de RRH's (bij T-Mobile) die het radiosignaal maken (en ontvangen) en elke 'B' heeft zijn eigen unit. Tel ze maar eens per sector op een site waar je ze makkelijk kunt zien (en weet welke frequenties er actief zijn) :)

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
@The_Wireless_Guy
nieuws: Vodafone begint met aanbieden 4g met 1Gbit/s in vier grote steden
Komen er nog nieuwe map updates?
Voor elke provider zijn er weer leuke dingen gebeurt. :)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Download loopt nu. Hopelijk binnen een paar dagen updates op 4gmasten.nl

Antenne en masten malloot

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heeft iemand toevallig al meer informatie over de toekomstige beschikbaarheid van de eSIM bij VF NL? Bij o.a. VF DE is die er al, dus erg moeilijk zal het niet zijn.

Lekker!

Wat betreft antenneregister zitten er foutjes in de upload van Vodafone. Locaties waar band 1 maar niet band 7 actief is staan er niet op, bijvoorbeeld 3513EL. Daar is band 1 nu al ruim een maand actief (+3+20).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:47
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:14:
Wat betreft antenneregister zitten er foutjes in de upload van Vodafone. Locaties waar band 1 maar niet band 7 actief is staan er niet op, bijvoorbeeld 3513EL. Daar is band 1 nu al ruim een maand actief (+3+20).
Klopt, ben zelf ook al zo'n locatie tegengekomen. Vond het wel apart dat er alleen CA was op 3+1 of 20+3 ipv 20+3+1 - speciale reden daarvoor? Snelheid lag telkens rond de 40 Mbps down, niet echt hoog helaas (maar uiteraard voor de rest prima).

Ze zijn wel echt lekker bezig met de uitrol van hun 70 MHz locaties trouwens! Ben benieuwd hoe de snelheden daar zijn :P

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mijn smartphone, kan VoWiFi en VoLTE aan.
Kan ik Vodafone aanspreken om mijn telefoon toe te staan?

Verwijderd

Je kan het altijd proberen te doen.
Nee heb je al en ja kan je heel misschien krijgen

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb opeens 4G op mijn oude Voda 11GB/mnd abonnement zonder 4G blox.

En hoge snelheden ook:
140 Mbps down
29 Mbps up
35 ms latency

Tenminste dat zegt https://fast.com/ (zijn wel veel hoger dan bij speedtest.net e.d. dus ymmv)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

ferrantufan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:03:
[...]

Klopt, ben zelf ook al zo'n locatie tegengekomen. Vond het wel apart dat er alleen CA was op 3+1 of 20+3 ipv 20+3+1 - speciale reden daarvoor? Snelheid lag telkens rond de 40 Mbps down, niet echt hoog helaas (maar uiteraard voor de rest prima).

Ze zijn wel echt lekker bezig met de uitrol van hun 70 MHz locaties trouwens! Ben benieuwd hoe de snelheden daar zijn :P
Ik zag die beperkte CA alleen in de opstartfase of testfase. Nu heb ik alle combinaties van 1+3+7+20 afhankelijk van de keuze die de mast maakt als je van idle naar connected state gaat. Heb geen 4CA-telefoon namelijk ;)

Een tijdje terug hadden ze de 2e band 7 carrier ook geactiveerd en toen had ik ook 7+7 bijvoorbeeld, maar het lijkt eorp dat dat nu weer uit staat of dat 7+7 geen prio heeft.

En het was idd wachten op gratis 4G voor iedereen, want dan kan 3G zo snel mogelijk zo ver mogelijk uit. Ze hebben nog maar iets meer dan een jaar ervoor. Ben benieuwd wat dat met de belasting van het 2G-netwerk gaat doen.

Zou me trouwens niks verbazen als 3G toch stiekem nog iets langer aan blijft staan op allerlei indoor locaties en wellicht ook een paar heel erg drukke andere locaties zoals Schiphol ;)

• jongetje
Juup schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:41:
Ik heb opeens 4G op mijn oude Voda 11GB/mnd abonnement zonder 4G blox.

En hoge snelheden ook:
140 Mbps down
29 Mbps up
35 ms latency

Tenminste dat zegt https://fast.com/ (zijn wel veel hoger dan bij speedtest.net e.d. dus ymmv)
Aangezien 3G langzaam wordt uitgefaseerd is het voor Vodafone uiteindelijk ook voordeliger om iedereen op 4G te zetten. Lijkt me dat ze liever hebben dat je je data op 4G opmaakt ipv op 3G waar ze minder bandbreedte voor beschikbaar stellen.
(daarnaast heb ik zo ie zo al nooit begrepen waarom je klanten extra laat betalen voor vooruitgang in techniek, zeker mensen met een databundel. Blijkbaar vanuit commercieel oogpunt aantrekkelijk, technisch gezien wil je iedereen om de snelste standaard zodat er overall minder belasting is en je daar al je frequenties voor kunt gebruiken en zo meer capaciteit hebt).

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 06-10-2018 09:09 ]

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
Yogghii schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:54:
Hi,
Heeft iemand hier ervaring met Vodafone en scam-praktijken? Ik zat laatst in de auto en kreeg van Vodafone een sms dat ik voortaan een abbonement heb op AWorld van 5 euro per week, met een link om dit voortaan te blokkeren.
Ik heb dit, zodra ik geparkeerd was, gelijk via payinfo.nl laten blokkeren en Vodafone gebeld. Vodafone zegt echter dat zij niet weten waar dit vandaan komt en dat het goed kan dat ik nu 5 euro moet betalen op mijn volgende abbonement.

Is dit iemand al eens eerder overkomen/weet iemand waar dit mogelijk vandaan komt? Ik heb echt geen trek om abbonementen te gaan betalen waar ik mezelf nooit voor heb aangemeld, laat staan dat dus iedere scammer zo geld kan krijgen van me.
Ik heb nu precies hetzelfde. Ontving gisteren ineens 2 SMSjes dat ik (dux 2x) zou zijn aangemeld voor een dienst genaamd Mega Dates à 4,50 per week. Nu heb ik nooit van die app/site gehoord en heb al 8 jaar een hele fijne relatie dus heb helemaal geen interesse daarin.

Dus zojuist contact gehad met VF en het enige dat ze zeggen is dat ik me moet afmelden via payinfo.nl maar dat ik me er toch echt zelf voor heb aangemeld en dat dat al kan zijn door bijv. op een advertentie op FB te klikken (lekker bullshit). De 9 euro wordt dus gewoon geincasseerd van mijn VF rekening en ik moet het zelf maar oplossen. 8)7 en daar ben je dan al 12 jaar klant. |:(

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
RickyHeijnen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb nu precies hetzelfde. Ontving gisteren ineens 2 SMSjes dat ik (dux 2x) zou zijn aangemeld voor een dienst genaamd Mega Dates à 4,50 per week. Nu heb ik nooit van die app/site gehoord en heb al 8 jaar een hele fijne relatie dus heb helemaal geen interesse daarin.

Dus zojuist contact gehad met VF en het enige dat ze zeggen is dat ik me moet afmelden via payinfo.nl maar dat ik me er toch echt zelf voor heb aangemeld en dat dat al kan zijn door bijv. op een advertentie op FB te klikken (lekker bullshit). De 9 euro wordt dus gewoon geincasseerd van mijn VF rekening en ik moet het zelf maar oplossen. 8)7 en daar ben je dan al 12 jaar klant. |:(
Ik vind het vooral bizar dat Vodafone aangeeft niet te kunnen achterhalen waar deze aanmelding dan vandaan komt. Zover ik weet kan zonder mijn expliciete toestemming geen abbonement afgesloten worden en dus ook geen extra kosten verhaald worden op mijn rekening. Als ze niet kunnen aangeven dat ik zelf dat abbonement heb afgesloten, dan ben ik bang dat er wellicht een security incident is binnen Vodafone.
Waarschijnlijk valt hier wel een goede case voor te maken, alleen zou ik niet weten hoe ik zoiets begin naast dat ik een mailtje stuur richting Kassa.

• neeecht
@RickyHeijnen @Yogghii
Als jullie zeker weten dat jullie het zelf niet aangemeld hebben en Vodafone niet wil helpen.
Dan zou ik direct aangifte doen bij de politie van fraude.

Want blijkbaar kunnen ze dan zomaar iedereen aanmelden met elk telefoonnummer.
En dan heeft Vodafone en mogelijk elke provider een heel groot probleem.

• Chris.nl
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:15:
@RickyHeijnen @Yogghii
Als jullie zeker weten dat jullie het zelf niet aangemeld hebben en Vodafone niet wil helpen.
Dan zou ik direct aangifte doen bij de politie van fraude.

Want blijkbaar kunnen ze dan zomaar iedereen aanmelden met elk telefoonnummer.
En dan heeft Vodafone en mogelijk elke provider een heel groot probleem.
@Yogghii @RickyHeijnen

Niet lullig bedoeld:

Er zijn manieren om een afzend-smsnr te spoofen. Ik zou je kunnen aanmelden voor mijn betaaldienst van x euro per bericht / maand, door een aanmeldsms te versturen vanaf jou nummer. Dit alles zonder tussenkomst van je provider. 'k Hoef alleen maar je nr te weten of elk ander willekeurige 06-nr te gebruiken.

Hoe?
Bijvoorbeeld door deze site te gebruiken, kost €1,25 maar als ik er €5 aan verdien is het lucratief om dit een paar duizend keer te doen.

Succes met het verantwoordelijk houden van Vodafone, die staat er echt volledig buiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Chris.nl op 09-10-2018 13:06 ]

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
Chris.nl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

@Yogghii @RickyHeijnen
Succes met het verantwoordelijk houden van Vodafone, die staat er volledig buiten.
Zij zijn toch degene die het bij mij in rekening brengen? Al begrijp ik ook dat als ik zeg dat ik het niet zelf heb gedaan dat het een welles-nietes spelletje wordt. Maargoed als me dit elke week gebeurt dan wordt ik niet vrolijk. 9 euro overleef ik nog wel, dat boeit me niet. Het gaat mij er om dat ik wil voorkomen dat het weer gebeurt maar totaal geen idee heb bij wie ik moet zijn hiervoor. Vodafone verwijst mij alleen naar die website.

• Chris.nl
  • Niet online
RickyHeijnen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Zij zijn toch degene die het bij mij in rekening brengen? Al begrijp ik ook dat als ik zeg dat ik het niet zelf heb gedaan dat het een welles-nietes spelletje wordt. Maargoed als me dit elke week gebeurt dan wordt ik niet vrolijk. 9 euro overleef ik nog wel, dat boeit me niet. Het gaat mij er om dat ik wil voorkomen dat het weer gebeurt maar totaal geen idee heb bij wie ik moet zijn hiervoor. Vodafone verwijst mij alleen naar die website.
Vodafone schuift de kosten door die ze je hebben voorgeschoten. Misschien maak je een kans, mits het alle providers eerst verplicht wordt een aanmeldsms te verifiëren. Vooralsnog ben in bang dat je aan het kortste eind trekt.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Afgelopen week heeft Vodafone bekend gemaakt dat er een update is geweest in het 4G netwerk waardoor in een aantal grote steden de maximale downloadsnelheid nu 1 Gbps is geworden. Dan vraag ik me natuurlijk af: hoe dan?

Bijna gelijktijdig was er ook een bekendmaking dat Vodafone stopt met de 3G SignaalPlus femtocellen, dit kan niet anders dan dat dit samenhangt met een frequentie herindeling. En inderdaad, de 2100 MHz is sindsdien gewijzigd. Tijd voor een nieuw overzicht en berekening.

800 MHz: hier heeft Vodafone 10 MHz spectrum welke volledig voor 4G wordt gebruikt.
900 MHz: deze band wordt nog exclusief voor 2G gebruikt.
1800 MHz: hier heeft Vodafone 20 MHz spectrum welke volledig voor 4G wordt gebruikt.
2100 MHz: hier is het een en ander geschoven. Het eerste blok van 15 MHz wordt nu voor 4G gebruikt en het tweede blok van 5 MHz voor 3G.
2600 MHz: hier heeft Vodafone een blok van 10 MHz en Ziggo een blok van 20 MHz welke aansluitend zijn (totaal dus 30 MHz).

Maar… frequentiespectrum is maar 1 deel, wat ook van belang is, is de codering en de toegepaste MIMO-techniek.

- Op alle frequenties wordt nu 256 QAM modulatie gebruikt.
- Op alle frequenties wordt 4x4 MIMO gebruikt, behalve op de 800 MHz, daar wordt 2x2 MIMO toegepast omdat de toestellen op deze frequentie geen 4x4 ondersteunen.

Het theoretisch maximum per 10 MHz met 64 QAM en 2x2 MIMO is bruto 75 Mbps.
256 QAM heeft een spectrale efficiency die 8/6 maal beter is dan 64 QAM dus kom je uit op 100 Mbits/s voor 2x2 MIMO. En 4x4 MIMO heeft een dubbele datasnelheid ten opzichte van 2x2 MIMO dus dan kom je op 200 Mbps.

Dan kunnen we dus de volgende theoretische maxima berekenen:
800 MHz: 10 MHz spectrum – 256 QAM – 2x2 MIMO = 100Mbits/s
1800 MHz: 20 MHz spectrum – 256 QAM – 4x4 MIMO = 400Mbits/s
2100 MHz: 15 MHz spectrum – 256 QAM – 4x4 MIMO = 300Mbits/s
2600 MHz: 30 MHz spectrum – 256 QAM – 4x4 MIMO = 600Mbits/s
Totaal: 75 MHz - 1400 Mbps

Notes:
De gestelde 75 Mbps kan lager liggen afhankelijk van de ingestelde controle kanalen. Het is in ieder geval een waarde tussen de 60 en 75 maar aangezien ik het bruto theoretisch maximum wil berekenen heb ik de 75 aangehouden.

Op dit moment kunnen de meeste toestellen deze snelheden niet halen. De oorzaak is de gebruikte modemchip, bijvoorbeeld de Qualcomm Snapdragon of Intel XMM. Per generatie zijn er beperkingen hoeveel banden er gecombineerd kunnen worden, combinaties met FDD en TDD spectrum, en wat er geaggregeerd kan worden (intraband en interband). Een voorbeeld is dat er momenteel nog maar maximaal 20 MHz spectrum gebruikt kan worden. Het Vodafone deel van 30 MHz op de 2600 MHz bestaat dus nu uit 2 carriers welke door middel van intra band carrier aggregation gekoppeld worden.

Je kunt dus wel stellen dat Vodafone dit keer voortuit loopt op de ontwikkelingen. Volgens mij een CAT18 5CA netwerk.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:20
Ze lopen voorop in de grotere steden. In heel veel gebieden is er alleen 4G800 te ontvangen tot max 75Mbit. Op een goede dag haal ik maximaal 35Mbits met een Samsung S7 of S8.

Feit is dat andere providers dit veel beter hebben geregeld. T-Mobile en Tele2 hebben vrijwel overal 4G+ (max 225Mb of 300Mbps). KPN heeft op veel meer plekken al 4G+ tov Vodafone. Vodafone en KPN moeten beide aan de slag om overal 4G+ aan te bieden, maar Vodafone loopt het meeste achter. Dat is bij mij thuis te merken, hier doen T-Mobile, Tele2 en KPN rustig 150Mbit down, maar Vodafone is hier soms maar 10Mbit down, met uitschieters naar 30Mbit.

Ik ben wel benieuwd naar wat er mogelijk te halen is op een S9. Dat moest alsnog een stevige snelheid geven.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:27
kreeg een mailtje met het aanbod om als vaste klant gratis meer data op mijn red super te krijgen (vergelijkbaar met wat je nu krijgt. Ga van 24gb naar 40gb in de maand (incl Ziggo verdubbelaar) zonder prijsverhoging Eerst maar nagevraagd of het een legitiem mailtje was en dat was zo.

• Chris.nl
  • Niet online
fredgroes schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:57:
kreeg een mailtje met het aanbod om als vaste klant gratis meer data op mijn red super te krijgen (vergelijkbaar met wat je nu krijgt. Ga van 24gb naar 40gb in de maand (incl Ziggo verdubbelaar) zonder prijsverhoging Eerst maar nagevraagd of het een legitiem mailtje was en dat was zo.
Had je zo'n abonnement waarmee je al onbeperkt kon bellen en internetten in de hele EU, voordat dit wettelijk verplicht was?

• fredgroes
Chris.nl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:03:
[...]

Had je zo'n abonnement waarmee je al onbeperkt kon bellen en internetten in de hele EU, voordat dit wettelijk verplicht was?
volgens mij niet, hebt dit sim only abbo in april 2017 afgesloten. want?

[ Voor 9% gewijzigd door fredgroes op 09-10-2018 18:55 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Ok, anders zou ik bang worden dat je deze geen 12 maand per jaar meer kan gebruiken in de EU... Was destijds een dingetje mee, dat ze terugkwamen op die voorwaarden en het gelijk gingen trekken met de wettelijke verplichting. Was misschien opnieuw een poging om die voorwaarden weer te kunnen omzetten. Kortom: ik ben achterdochtig O-)

• fredgroes
gewaarschuwd mens telt voor twee zeg ik dan maar. gelukkig kom ik niet zoveel in het buitenland😂

• fredgroes
Dit is de wijzingslijst die ik voorbij heb zien komen ivm de data wijziging

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v9rqyunro.jpg

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De nieuwste update van Vodafone op 4gmasten.nl is online!

Antenne en masten malloot

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ik had jouw comment nog niet eerder gezien.

• neeecht
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:14:
Thanks! Alleen even de tekst in het artikel aanpassen. Er staat T-Mobile 4G ;)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:56
Vodafone korting

Op dit moment 3 euro extra korting op red abonnement.

Nu 22 euro als je i.c.m. met Ziggo hebt 20gb en onbeperkt bellen en smsen..

[ Voor 52% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-10-2018 10:14 ]

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-11 15:11
klopt het dat de micro-sites weg zijn met de nieuwe update?

• metem
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:08:
[Afbeelding: Vodafone korting]

Wat me wel opvalt is dat ze nu bij de together extra abonnementen 25 euro vragen per extra abonnement, terwijl de rest van de website nog steeds 15 euro aangeeft?

Wilde ook overstappen naar Vodafone en toen ik die extra 3 euro korting zag dacht ik "laten we maar gelijk doen", maar als de extra abonnementen 10 euro duurder worden per maand is zo'n together bundels niet zo interessant meer :|

• Yunghui
metem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Wat me wel opvalt is dat ze nu bij de together extra abonnementen 25 euro vragen per extra abonnement, terwijl de rest van de website nog steeds 15 euro aangeeft?

Wilde ook overstappen naar Vodafone en toen ik die extra 3 euro korting zag dacht ik "laten we maar gelijk doen", maar als de extra abonnementen 10 euro duurder worden per maand is zo'n together bundels niet zo interessant meer :|
Red together valt ook buiten de actie, het geld alleen op red essential, red en red super.

• Raider095
Wat was ook alweer de definitie van "micro" en waarop zijn deze aantallen gebaseerd?

• metem
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Yunghui schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Red together valt ook buiten de actie, het geld alleen op red essential, red en red super.
Nee hoor. De together extra abonnementen doen niet mee. Had screenshots gemaakt, maar ze hebben het inmiddels weer rechtgezet. Abonnement van together welke normaal gesproken 45 euro kost staat er nu op voor 42 euro *O*

• Yunghui
metem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

Nee hoor. De together extra abonnementen doen niet mee. Had screenshots gemaakt, maar ze hebben het inmiddels weer rechtgezet. Abonnement van together welke normaal gesproken 45 euro kost staat er nu op voor 42 euro *O*
Oh toch wel, ikzelf heb red afgesloten met iphone xs max, dan krijg je nog eens 3€ extra korting p/m oOo

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52
Is er naar verwachting nog een eindejaars actie te verwachten?

• Megapaul
AcIDeR schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:10:
Is er naar verwachting nog een eindejaars actie te verwachten?
Vorig jaar begon de eindejaars actie 1 dag voor black friday voor een periode van 4 dagen en dat werd
toen verlengd tot eind december 2017. Black friday is dit jaar op 23-11-2018. dus nog ff afwachten wat voor actie er komt.

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Heeft er toevallig iemand afgelopen actie (donderdag t/m zondag) de S9+ besteld bij Vodafone? De prijs die op de website was vermeld was €600,- alleen het zojuist pas ontvangen contract vermeldt een prijs van €696,-. Spijtig genoeg heb ik geen print screen gemaakt ten tijde van de bestelling. De bevestigingsmail die ik toen ik bestelde ontving vermeldt ook geen prijs.

Dit was via Vodafone friends & family.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:08:
[Afbeelding: Vodafone korting]

Damn! mooie actie, net met 1 dag gemist.....

American Express vraagbaak

• Megapaul
Poeles schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:56:
Heeft er toevallig iemand afgelopen actie (donderdag t/m zondag) de S9+ besteld bij Vodafone? De prijs die op de website was vermeld was €600,- alleen het zojuist pas ontvangen contract vermeldt een prijs van €696,-. Spijtig genoeg heb ik geen print screen gemaakt ten tijde van de bestelling. De bevestigingsmail die ik toen ik bestelde ontving vermeldt ook geen prijs.

Dit was via Vodafone friends & family.
Niet besteld, heb wel de prijs gezien van de S9+ je termijn bedrag is 25 euro x 24 maanden = 600 en je had afgelopen weekend 96 extra voordeel.
Als jouw termijn betaling voor het toestel 25 euro is dan betaal je daarmee die 600 euro als je je contract krijgt dan zal je alleen de thuiskopieheffing (5,69) moeten betalen lijkt mij.

Zelf had ik vorig jaar een Samsung S8 besteld via F&F ook ten tijde van een extra kortingsactie van 96 euro

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2nvwcj8.jpg

Hier is de toestelbetaling over 2 jaar ook minder als het bedrag van het toestel.

Kijk ook niet vreemd op wanneer de extra factuurkorting (en evt Ziggo korting) niet op het contract vermeld staat. Dat was bij mij vorig jaar ook niet zo.
Ik had gebeld met Vodafone en er werd gezegd dat de korting wel werd toegepast en dat klopte ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 16-10-2018 13:49 ]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 14:49
Net paar pagina`s terug gelezen, maar zie niemand hierover praten. Ik zie vandaag dat mijn abonnement opeens verhoogt is met 0,28 cent. I.p.v. 15 euro betaal ik nu 15,28. Heb nergens gehoord van Vodafone dat deze verhoging er aan zat te komen. 15 euro is inclusief ziggo korting. Jullie dit ook gemerkt?

• Napsju
  • Nu online
@grote_oever Idem hier. Van €4,84 naar €5,17. Ik vind het vreemd.

Lekker!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
Idem hier, btw verandering denk ik...

• Napsju
  • Nu online
@londemanmp Maar van €15 naar €15,28 is een heel ander percentage (+1,86%) dan van €4,84 naar €5,17 (+6,81%).

Lekker!

• krakendmodem
grote_oever schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:24:
Net paar pagina`s terug gelezen, maar zie niemand hierover praten. Ik zie vandaag dat mijn abonnement opeens verhoogt is met 0,28 cent. I.p.v. 15 euro betaal ik nu 15,28. Heb nergens gehoord van Vodafone dat deze verhoging er aan zat te komen. 15 euro is inclusief ziggo korting. Jullie dit ook gemerkt?
Is de inflatie. Dat doen bijna alle providers.

Ik had namelijk bij KPN hetzelfde. Ik ging er 40 cent meer voor betalen op een bedrag van 25 euro.

Edit: oh ik zie bovenstaande link nu pas. Dubbel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 19-10-2018 09:48 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:12
Hier van 14,- naar 14,27 sinds oktober :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
Abonnement overschrijven op een andere naam en dito rekeningnummer vind ik lang duren. Zijn inmiddels 5 werkdagen verder en nog geen terugkoppeling ontvangen. Zo moeilijk is het niet toch?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heel leuk die inflatiecorrectie, maar waarom is dat dan niet op nieuwe abonnementen ook van toepassing dan? Blijkbaar is het dan toch niet nodig.

Goedkoop bellen via VoIP

• jongetje
Dit doet bijv. T-Mobile ook, maar dan per januari. Is een makkelijke manier om gratis een prijsverhoging door te voeren zonder dat klanten tussentijds kunnen opzeggen. Bij verlenging is een nieuw abonnement daardoor weer voordeliger en blijf je niet met oude abonnementen zitten in je systeem.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jongetje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:15:
Dit doet bijv. T-Mobile ook, maar dan per januari. Is een makkelijke manier om gratis een prijsverhoging door te voeren zonder dat klanten tussentijds kunnen opzeggen. Bij verlenging is een nieuw abonnement daardoor weer voordeliger en blijf je niet met oude abonnementen zitten in je systeem.
Dat begrijp ik, maar dan vind ik 'inflatiecorrectie' een loos argument. Vind dit niet terecht op deze manier en ik begrijp niet waarom de overheid dit toegestaan heeft als je ziet dat er maar heel selectief abonnementen duurder worden gemaakt terwijl het hele portfolio zou moeten 'lijden' onder de inflatie.

Goedkoop bellen via VoIP

• dutchnltweaker
Vraagje, hoe is Vodafone qua roaming in het buitenland (EU).

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:00
dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:04:
Vraagje, hoe is Vodafone qua roaming in het buitenland (EU).
Welk land precies? Want het ligt vooral aan het partnernetwerk van Vodafone in het land waar je roamt ;)

• dutchnltweaker
oohh schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Welk land precies? Want het ligt vooral aan het partnernetwerk van Vodafone in het land waar je roamt ;)
Duitsland weet ik wel ongeveer dat is alleen Vodafone.de , of ook nog andere providers?

Maar landen zoals België, Luxemburg, Engeland of Tsjechië.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-10-2018 14:53 ]

• Napsju
  • Nu online
VF DE vind ik toch maar matig hoor. Vooral indoor valt me érg tegen van de Duitsers. Overige genoemde landen zijn prima te roamen met VF NL.

Lekker!

• Chris.nl
  • Niet online
In Spanje iig prima 4G op 't Vodafone netwerk. Alleen geen VoLTE roaming, maar dat lijkt me vooralsnog een luxeprobleem.

• dutchnltweaker
@Chris.nl dat is met elke provider, dus dat maakt niet uit.

@Napsju tja ik roam nu op Vodafone.de, als ik het moet vergelijken met Telekom.de is telekom.de wel beter in Duitsland.

Vodafone valt nog best veel terug op 2G of 3G, waar Telekom.de op plekken bereik hebt waar je het niet verwacht.

• jongetje
Hangt er natuurlijk ook af waar je (vaak) heen gaat op vakantie. Bij Vodafone kun je bijv. roamen in Turkije wat geen een andere provider doet zover ik weet.

• Raider095
MensionXL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:01:
Dat begrijp ik, maar dan vind ik 'inflatiecorrectie' een loos argument. Vind dit niet terecht op deze manier en ik begrijp niet waarom de overheid dit toegestaan heeft als je ziet dat er maar heel selectief abonnementen duurder worden gemaakt terwijl het hele portfolio zou moeten 'lijden' onder de inflatie.
Sorry? Alles in de samenleving is jaarlijks aan indexering onderhevig. Dat dat niet voor alle producten wordt toegepast betekent niet dat dat maar voor geen enkel product behoeft te worden toegepast.

Wikipedia: Indexering (economie)

Wordt geen indexering toegepast, dan heb je geluk.
Wordt wel indexering toegepast, dan is dat simpelweg inherent aan de economische situatie

Dat heeft niets met "toestaan" vanuit de overheid te maken hoor...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Raider095 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Sorry? Alles in de samenleving is jaarlijks aan indexering onderhevig. Dat dat niet voor alle producten wordt toegepast betekent niet dat dat maar voor geen enkel product behoeft te worden toegepast.

Wikipedia: Indexering (economie)

Wordt geen indexering toegepast, dan heb je geluk.
Wordt wel indexering toegepast, dan is dat simpelweg inherent aan de economische situatie

Dat heeft niets met "toestaan" vanuit de overheid te maken hoor...
Pardon? Je hoeft mij niet uit te leggen wat een indexering inhoudt. Het lijkt erop dat je niet begrijpt dat binnen één bedrijf heel selectief voor bepaalde diensten die sinds een bepaalde datum worden afgenomen een verhoging wordt ingesteld. Op hetzelfde moment wordt deze verhoging voor exact hetzelfde product maar dan voor nieuwe klanten niet doorgevoerd. Ik vind dat op z'n zachtst gezegd heel bijzonder en als dit vanwege bedrijfseconomische redenen nodig zou zijn, dan verwacht ik dit op z'n minst ook te zien bij hetzelfde product voor nieuwe klanten.

Nieuwe klanten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BxwhkweXpCWLq4yBtG3KYJ8C/full.png

Ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KoAP7fkjAVzL0jYnFEdCpRWu/full.png

Voor exact hetzelfde product. Dit is gewoon poppenkast. Als je bij de bakker een brood haalt dan betaalt iedereen toch €2,50 voor een brood en niet €2,50 voor de oude trouwe klant en €2,40 voor de nieuwe klant?

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 21-10-2018 16:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Chris.nl
  • Niet online
Het staat een bedrijf vrij om indexering toe te passen op bestaande abonnementen maar nieuwe abonnementen op een mooi rond bedrag te laten staan. Ook bij Vodafone is dit al jaren de normale gang van zaken. Met dat lokkertje hebben ze jou ook weten te binden destijds. Niet mee eens? dan stap je na het verlopen van je contract over naar een andere provider die precies hetzelfde doet.

• tiswat
tiswat schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:08:
Abonnement overschrijven op een andere naam en dito rekeningnummer vind ik lang duren. Zijn inmiddels 5 werkdagen verder en nog geen terugkoppeling ontvangen. Zo moeilijk is het niet toch?
7 werkdagen later. Nog steeds 0 informatie. Ben zo klaar met Vodafone. Mega slechte service.
dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Duitsland weet ik wel ongeveer dat is alleen Vodafone.de , of ook nog andere providers?

Maar landen zoals België, Luxemburg, Engeland of Tsjechië.
Dat is niet waar, je kunt ook op Telekom en O2/E-plus, maar dan wel alleen 3G. Bij Vodafone.de heb je ook HD Voice, net als bij veel andere Vodafone-netwerken in het buitenland. Overigens zijn Vodafone en Telekom de beste netwerken in Duitsland, vergelijkbaar met resp. Vodafone en KPN in Nederland. O2/E-plus is duidelijk minder.

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Dat is niet waar, je kunt ook op Telekom en O2/E-plus, maar dan wel alleen 3G. Bij Vodafone.de heb je ook HD Voice, net als bij veel andere Vodafone-netwerken in het buitenland. Overigens zijn Vodafone en Telekom de beste netwerken in Duitsland, vergelijkbaar met resp. Vodafone en KPN in Nederland. O2/E-plus is duidelijk minder.
Ah oke, ik had 2 jaar geleden een prepaid Vodafone kaartje in Duitsland (voordelige bundels voor eu) en kon toen alleen op Vodafone.de roamen.

Maarja roamen op 3G in Duitsland is helaas niet super (maar dat zal je wel weten) en dan wil je wel 4G.
Maar je kunt dus kort gezegd alleen op Vodafone.de 4G kunt roamen in Duitsland.

Op O2 wil ik niet eens roamen, in een hele grote stad nog te doen maar alles wat er buiten is meestal 2G.

• Yunghui
tiswat schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

7 werkdagen later. Nog steeds 0 informatie. Ben zo klaar met Vodafone. Mega slechte service.
Neem wel aan dat je al bebeld hebt?

• tiswat
Yunghui schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:08:
[...]

Neem wel aan dat je al bebeld hebt?
Heb een verzoek gedaan om een contract over te dragen tussen 2 personen via het formulier online. Als ik de klantenservice mail of een chat bericht stuur, krijg ik alleen maar terug "Als we meer weten, ontvang je direct bericht".

24-10: op de chat weer het volgende bericht: Of ik nog een weekje wil wachten... jammer dan. Dan ben ik gewoon echt weg.

[ Voor 38% gewijzigd door tiswat op 24-10-2018 10:57 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17
Chris.nl schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:36:
Het staat een bedrijf vrij om indexering toe te passen op bestaande abonnementen maar nieuwe abonnementen op een mooi rond bedrag te laten staan. Ook bij Vodafone is dit al jaren de normale gang van zaken. Met dat lokkertje hebben ze jou ook weten te binden destijds. Niet mee eens? dan stap je na het verlopen van je contract over naar een andere provider die precies hetzelfde doet.
Ik kwam er ook achter dat mijn maandbedrag omhoog was gegaan, blijkbaar is het gecommuniceerd in een van de rekeningen. Had het netter gevonden als ze dit via een sms, mail of brief hadden gemeld, nu kwam deze vrij onverwacht. Had de desbetreffende rekening al wel nagelopen op kosten buiten de bundel, maar de inflatiecorrectie niet gezien.

Begrijp ik het goed dat alle abonnementen van Vodafone zo'n inflatie verhoging krijgen? Niet alleen de oud Ziggo mobiel abonnees?

Hello fellow humans

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

joint_me schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Ik kwam er ook achter dat mijn maandbedrag omhoog was gegaan, blijkbaar is het gecommuniceerd in een van de rekeningen. Had het netter gevonden als ze dit via een sms, mail of brief hadden gemeld, nu kwam deze vrij onverwacht. Had de desbetreffende rekening al wel nagelopen op kosten buiten de bundel, maar de inflatiecorrectie niet gezien.

Begrijp ik het goed dat alle abonnementen van Vodafone zo'n inflatie verhoging krijgen? Niet alleen de oud Ziggo mobiel abonnees?
Bestaande abonnees: ja
Nieuwe abonnees ontspringen de dans, ook bij hetzelfde abonnement.

Goedkoop bellen via VoIP

• Megapaul
MensionXL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Bestaande abonnees: ja
Nieuwe abonnees ontspringen de dans, ook bij hetzelfde abonnement.
Wanneer je een nieuw abonnement neemt voor 1 jaar en je verlengd dit abonnement telkens met 1 jaar dan heb je geen last van de inflatie correctie. Aangezien deze pas na 1 jaar er bovenop komt. Of het helpt is een tweede want een contract voor 2 jaar inclusief 1 jaar inflatie correctie is goedkoper per maand dan als je voor een contract van 1 jaar gaat.

• Chris.nl
  • Niet online
Megapaul schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Wanneer je een nieuw abonnement neemt voor 1 jaar en je verlengd dit abonnement telkens met 1 jaar dan heb je geen last van de inflatie correctie. Aangezien deze pas na 1 jaar er bovenop komt. Of het helpt is een tweede want een contract voor 2 jaar inclusief 1 jaar inflatie correctie is goedkoper per maand dan als je voor een contract van 1 jaar gaat.
Ik kan het even niet zo snel terugvinden, maar zoals ik het heb onthouden verhoogd Vodafone lopende abonnementen ouder dan 3 maand, jaarlijks op 1 oktober. Dus is je abonnement 2 maand oud op 1 oktober dan heb je één jaartje 'mazzel'. Maar het is dus niet zo dat je per definitie de dans ontspringt bij een éénjarig abonnement.

• Megapaul
Chris.nl schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Ik kan het even niet zo snel terugvinden, maar zoals ik het heb onthouden verhoogd Vodafone lopende abonnementen ouder dan 3 maand, jaarlijks op 1 oktober. Dus is je abonnement 2 maand oud op 1 oktober dan heb je één jaartje 'mazzel'. Maar het is dus niet zo dat je per definitie de dans ontspringt bij een éénjarig abonnement.
Kijk dan is het geheel duidelijk hoe het in elkaar zit! :)

• Blekkienl
  • Laatst online: 06-11 23:26
Napsju schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:40:
VF DE vind ik toch maar matig hoor. Vooral indoor valt me érg tegen van de Duitsers. Overige genoemde landen zijn prima te roamen met VF NL.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het indoor bereik in Nederland zelfs bagger.
Ik heb als Daily driver een oneplus5 en op verschillende plekken in Den helder, Nijmegen en daartussen is het bereik niet super. In IKEA duiven binnen had ik zelfs helemaal geen bereik meer, geen 2g,3g of 4G NUL.

Dat laatste viel mij echt tegen. Nu een jaartje uitzitten en dan weer Overhoppen naar waarschijnlijk Tele2 met maandelijks opzeggen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Blekkienl schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:11:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vind ik het indoor bereik in Nederland zelfs bagger.
Ik heb als Daily driver een oneplus5 en op verschillende plekken in Den helder, Nijmegen en daartussen is het bereik niet super. In IKEA duiven binnen had ik zelfs helemaal geen bereik meer, geen 2g,3g of 4G NUL.

Dat laatste viel mij echt tegen. Nu een jaartje uitzitten en dan weer Overhoppen naar waarschijnlijk Tele2 met maandelijks opzeggen.
Hoe doen andere providers het op die plekken? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Blekkienl
MensionXL schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Hoe doen andere providers het op die plekken? :)
Op dezelfde plekken heb ik alleen recent ervaring gehad T-Mobile waarmee ik 4g of 4G+ had.
Ik had voor Vodafone gekozen omdat ik ook Ziggo gebruik thuis voor de combinatie voordeel.

• tiswat
tiswat schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:46:
[...]

Heb een verzoek gedaan om een contract over te dragen tussen 2 personen via het formulier online. Als ik de klantenservice mail of een chat bericht stuur, krijg ik alleen maar terug "Als we meer weten, ontvang je direct bericht".

24-10: op de chat weer het volgende bericht: Of ik nog een weekje wil wachten... jammer dan. Dan ben ik gewoon echt weg.
10 werkdagen verder, nog steeds geen communicatie vanuit Vodafone. Wat armoe. Klantgericht zijn ze absoluut niet.

• Yunghui
tiswat schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

10 werkdagen verder, nog steeds geen communicatie vanuit Vodafone. Wat armoe. Klantgericht zijn ze absoluut niet.
Wauw dat is wel erg lang, als jouw was zou ik de klacht op klachtenkompas hebben gezet, die website is van de consumentenbond je klacht wordt misschien dan wel gehoord....

• Megapaul
Zelf had ik een vraag aan de klantenservice gesteld om evt van red naar red super te gaan. Dat kon, zou 6 euro meer kosten alleen mijn handmatige korting ivm compensatie vanwege dekking zou dan komen te vervallen. Ik geef aan dat is toch vreemd.
Toen was het heel simpel van ik kan er niks aan doen ik geef u het advies om een klacht in te dienen.

Dat dan maar gedaan afgelopen zondag, ik kreeg woensdag bericht dat ze de melding hadden ontvangen. Vandaag kreeg ik bericht dat ze het hebben doorgezet naar de networkcrew. Ben benieuwd wanneer ik de uiteindelijke terugkoppeling krijg.

• Raider095
Blekkienl schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:11:
In IKEA duiven binnen had ik zelfs helemaal geen bereik meer, geen 2g,3g of 4G NUL.
Da's best vreemd. Aan de andere kant van de A12 (bij de afvalcentrale) staat een opstelpunt van Vodafone. Dan vraag ik me (ter vergelijking ivm mogelijke demping van de constructie van de IKEA) ook af hoe andere providers daar presteren. Aangeven dat een provider slechte dekking heeft is één, maar als het aan het gebouw ligt dan is het wel erg makkelijk om naar de provider zelf te wijzen.

• Blekkienl
Daarom kan ik het alleen maar vergelijken met T-Mobile.
Ik heb recent een huis gekocht en ben diverse keren al naar de IKEA geweest.
Toen ik zowel klant bij T-Mobile was als bij Vodafone.
Bij Vodafone viel gewoon op dat ik nul maar dan nul bereik had. Zelfs geen noodoproepen waren mogelijk.
Met T-Mobile liep ik lachend Whatsappend en Snapchattend rond zonder problemen.
Daarom viel het ineens op van het slechte bereik binnen IKEA duiven.

Maar ook in verschillende gebouwen in Den helder kan ik je dezelfde situatie voorschetsen. Vodafone geen bereik en T-Mobile goed bereik.
Raider095 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:02:
[...]

Da's best vreemd. Aan de andere kant van de A12 (bij de afvalcentrale) staat een opstelpunt van Vodafone. Dan vraag ik me (ter vergelijking ivm mogelijke demping van de constructie van de IKEA) ook af hoe andere providers daar presteren. Aangeven dat een provider slechte dekking heeft is één, maar als het aan het gebouw ligt dan is het wel erg makkelijk om naar de provider zelf te wijzen.

• krakendmodem
Nu moet ik zeggen dat ik met KPN in IKEA alleen EDGE nog heb. IKEA Groningen en Zwolle presteren wat dat betreft allebei even "slecht". Is opzich ook niet vreemd, die gebouwen bestaan vrijwel volledig uit beton/metaal en die stellingen daar helpen dan ook niet mee. Buiten de IKEA direct volle bak 4G+. Zelfde voor T-Mobile en Vodafone. Zal per locatie wel verschillen natuurlijk.

Daarom hangt iedereen daar ook op de WiFi. Je ziet de AP's overal hangen.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:30

RSB

tiswat schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

Ik heb toevallig recent een contract overdracht laten uitvoeren.
Maar dan vanuit de winkel.
Ik kwam de winkel uit met een (direct) uitgevoerde contract overdracht. (Contract stond direct op mijn naam met eigen rekening eraan etc.) :o

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24
Mobiel internet eruit bij mij - 1015 Amsterdam.

Bij meer mensen het geval?

Sowieso schrijf je zo!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:30:

Hier ook géén data (Hengelo)

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:30:

Ede hier, net alleen nog H+ en sinds 10 minuten helemaal geen mobiele verbinding meer. :/

• TripleQ
  • Niet online
Yep,
Lijkt een landelijke storing op zijn.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24
Maar weer ouderwets op wifi dan :)
Maar goed. Hopelijk snel opgelost!

[ Voor 34% gewijzigd door nadroJ op 29-10-2018 14:32 ]

Sowieso schrijf je zo!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
Alle remote sites die wij hebben zijn zojuist inderdaad down gegaan en dat nog steeds. Lijkt landelijk dus.

• Riqy
  • Laatst online: 18-10 23:12
Hier ook geen data, ook mijn beide collega's hebben geen verbinding (Leek)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 12:47

Metian

Snert is vies

Hmm hier ook geen data op dit moment Zutphen / Apeldoorn.

Rupsen, Rapsen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dacht al dat het aan ons lag.....

Wij zijn inmiddels al 3 maanden bezig om mobiele nummers van de ene naar de andere BV over te zetten. Dat gaat met allemaal formulieren. Op papier.

Zodra we de nummers hebben, stappen we meteen over van die ellende.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Groningen hier, ook geen data. Overschakelen naar 3G doet ook niks.

nieuws: Vodafone heeft landelijk 4g-problemen

[ Voor 80% gewijzigd door stin00 op 29-10-2018 14:52 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Ah, in Zwolle ook geen mobiel internet :)
Pagina: 1 ... 59 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.