Naar aanleiding van het probleem met het bestellen van een Multi Data Sim dacht ik dit op mijn werk even via de chat te regelen. (spoiler: niet doen, ga naar een Vodafone winkel als het kan!)
Chat sessie gestart. In eerste instantie - na mijn gegevens te hebben geverifieerd - voortvarend geholpen maar ook de chatmedewerker liep tegen hetzelfde probleem aan. Of het goed was om e.e.a. uit te laten zoeken en dan later terug te koppelen via de e-mail. Prima, dacht ik.
Krijg vervolgens een bericht in mijn mailbox... bestelling voor een duosim à 30 euro...
Wederom contact opgenomen via chat. Andere medewerker. Annuleren kan niet. Of ik 0800-0560 wil bellen... die kunnen dat omzetten.
Vervelend dat de klant opgezadeld wordt met een fout die ze zelf maken, maar oké, zo gezegd, zo gedaan.
De telefoon met de sim/het 06 nummer waaraan de datasim moest worden gehangen, ligt echter thuis. Kunnen mijn persoonsgegevens niet gecheckt worden met een SMS code...
Dus bestellen via chat is geen probleem met persoonsverificatie door je naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekening op te geven, maar maakt Vodafone een fout, dan is de oplossing óf thuis opnieuw zodat je een SMS code kan ontvangen óf naar een Vodafone winkel gaan, je legitimeren en daar laten regelen.
Kost allemaal weer extra (reis)tijd maar uiteindelijk voor het laatste gekozen.
En toen kwam er nog wat bij: een tweede bestelling in mijn mailbox. Nu voor een vervangende simkaart à 0,00 euro. En daarna een bericht met de terugkoppeling van de eerste chatmedewerker:
Ik heb een Multi Data Sim voor je besteld. Wel lijkt het erop dat de bestelling dubbel is doorgevoerd. Op het moment dat je deze ontvangt en het zijn er twee, neem dan contact met ons op. We corrigeren dit uiteraard meteen voor je.'
Nou nee, er is dus een DUOSIM besteld en een Simkaart 3-in-1 NFC MiFare! Geen Multi Data Sim.
Zojuist bij de Vodafone winkel geweest. De verzending van de Duosim kon niet meer worden gestopt (de simkaart wel) en deze moet ik weer terug sturen of inleveren in de winkel. Tuurlijk gaat die 30 euro eerst van mijn bankrekening af. Ben benieuwd hoe snel ik dat geld weer terug heb.
In de winkel was de Multi Data Sim overigens snel geregeld. Kreeg 'm meteen mee en werd ter plekke geactiveerd.
Moraal: regel dergelijke dingen zo mogelijk bij een Vodafone winkel. Scheelt je een hoop gezeik.