[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 86 Laatste
Acties:
  • 616.039 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Tijdelijk is echt een ruim en bijzonder vaag begrip. Ik ken locaties waar dergelijke containers al 10 jaar staan en waar geen zicht is op verandering. Dan zal diezelfde mast vermoedelijk ook 1800 gaan doen in de toekomst.

EDIT: 800, 900, 1800, 2100

[ Voor 6% gewijzigd door Raider095 op 12-07-2018 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In België staan deze dingen overal langs de snelweg ook om maar wat te noemen. Met lekkere roetplekken van waar de uitlaat van het dieselaggregaat zit :p

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:33
Buiten de eu maar binnen abonnement blijven is er serieus geen optie goedkoper dan 8,50€ per dag voor eigenlijk helemaal niks 100mb... Aan data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:56:
Buiten de eu maar binnen abonnement blijven is er serieus geen optie goedkoper dan 8,50€ per dag voor eigenlijk helemaal niks 100mb... Aan data?
Los van Tele2 voor een aantal landen is er geen goedkopere optie bij andere providers ook :{
En 100 MB kan zo op zijn :/

En let op, op een aantal bestemmingen die voor NL vakantiegangers wel relatief populair zijn, kun je alleen per
MB betalen (en dan wel 7,50), zoals Nepal en Cuba. En dat terwijl Cuba vroeger wel nog (data-only) in een bundel zat ;(

Ik zou het fijn vinden als Vodafone net als Tele2 nog een aantal landen heeft waarbij ze goedkopere MB's kunnen aanbieden, ipv overal hetzelfde tarief. Dus een soort voordeellanden waar je meer waar voor je geld krijgt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Joostje123 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:56:
Welk land? Lokaal simkaartje kopen!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raider095 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:41:
[...]

Live is een groot woord. Het kan zijn dat 1 of meerdere sites (zoals eerder gezegd) in een soort testmodus draaien. Het kan zijn dat deze dan wel, niet, hetzij gedeeltelijk voor het publiek beschikbaar zijn en na de test weer tijdelijk 'uit' gaan tot de laatste administratieve puntjes op de i zijn gezet.

Er is al aardig wat LTE2100 gebouwd en zoals eerder gezegd wordt dat langzaam maar zeker 'live' gezet. Of en hoe dat in CA meedraait daar durf ik geen uitspraken over te doen, ik weet het simpelweg niet en hou me daar ook niet mee bezig :)
Ik heb er in heel Nederland nu al best wel veel gezien, ook eentje waarvan ik denk dat het een AIR-locatie is (dus zonder band 7). Staat ook (nog) niet in het Antenneregister.

Wat opvallend is, is dat als je op een wat zwakker band 1-signaal terechtkomt, je vanaf band 1 heel snel naar UMTS wordt gekickt (ipv gewoon naar band 20 ofzo). Gebeurt overal in Nederland waar ik op band 1 terechtkom. Configuratiefoutje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:59

RSB

Het word wel steeds leuker nu VF steeds meer banden activeert.

Ik haal steeds vaker zulke snelheden!

http://www.speedtest.net/my-result/a/3938495877

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 12:53

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

RDKN-Steven schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:10:

Leuk dat je blij bent maar dit kan je al halen op 1 band als er 20 MHz beschikbaar is en laat Vodafone dat nou net hebben op 1800 MHz.

Maar werd wel tijd dat Vodafone wat meer van zijn beschikbare capaciteit ging inzetten voor 4G.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:59

RSB

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Leuk dat je blij bent maar dit kan je al halen op 1 band als er 20 MHz beschikbaar is en laat Vodafone dat nou net hebben op 1800 MHz.

Maar werd wel tijd dat Vodafone wat meer van zijn beschikbare capaciteit ging inzetten voor 4G.
Iknow, maar op de mast hier haalde ik dit nooit.
Pas na onderhoud (Recentelijke gebeurd aan de mast) haal ik nu zulke snelheden.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:54
RDKN-Steven schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:10:

Tsja. Ik haal hier met Vodafone rond de 30Mbit op 4G. Ik heb dit goedkope abonnement destijds ook gekozen vanwege de prijs (7 euro) en het feit dat Vodafone ook naar het KPN netwerk HD Voice actief heeft. Voor bellen een genot.

Qua snelheid wint KPN het met gemak hier. T-Mobile ook, als ik buiten staan. In huis heb ik geen 4G ontvangst van T-Mobile...

4G speedtest bij KPN: 150Mbit. Is al drie keer sneller dan de vaste internetverbinding thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zit er eigenlijk nog verschil tussen HD voice over 3G en VoLTE? Ben dan vooral benieuwd naar de bitrate :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik hoor geen verschil. Het geluid is kraakhelder, enige is dat bellen via 3G wat langer duurt voordat de lijn overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Laatst online: 04-01 17:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EyGivz8gJA6XUT1NfENooACB/full.png

Probeer een Multi Data Sim te bestellen via My Vodafone maar dat werkt niet.
Ten eerste mist er een verplicht veld voor het type simkaart (sowieso in Edge en FireFox), ten tweede gebeurt er na het invullen van de velden als ik op Bestel klik niets. Vodafone ikoon animatie verschijnt en vervolgens kom je weer terug op de bestelpagina en zijn de velden weer leeg. 8)7

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:20
Zijn er hier tweakers bij wie VoIP via de Vodafone dataverbinding slecht werkt? Ik heb last van enorme vertragingen, kwaliteitswisselingen en wegvallen van spraak en video via diensten als Whatsapp en Viber. Ook SIP werkt slecht, de ene zin met enorme vertraging en met de andere zin vliegen de woorden voorbij. Vervolgens is alles helder te verstaan, 2 seconden later dof en onverstaanbaar. Getest met verschillende toestellen en op verschillende plaatsen en tijdstippen.

Ik heb vaker meegemaakt dat spraak via de dataverbinding niet vlekkeloos loopt maar dit slaat alles...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:37:
Zijn er hier tweakers bij wie VoIP via de Vodafone dataverbinding slecht werkt? Ik heb last van enorme vertragingen, kwaliteitswisselingen en wegvallen van spraak en video via diensten als Whatsapp en Viber. Ook SIP werkt slecht, de ene zin met enorme vertraging en met de andere zin vliegen de woorden voorbij. Vervolgens is alles helder te verstaan, 2 seconden later dof en onverstaanbaar. Getest met verschillende toestellen en op verschillende plaatsen en tijdstippen.

Ik heb vaker meegemaakt dat spraak via de dataverbinding niet vlekkeloos loopt maar dit slaat alles...
Met Whatsapp geen enkel probleem. Gebruik het regelmatig en de kwaliteit is ongeveer hetzelfde als gewoon bellen met HD Voice. Vind het geluid alleen net wat minder relaxed ofzo (kan niet goed uitleggen waarom) dus ik bel liever gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Naar aanleiding van het probleem met het bestellen van een Multi Data Sim dacht ik dit op mijn werk even via de chat te regelen. (spoiler: niet doen, ga naar een Vodafone winkel als het kan!)
Chat sessie gestart. In eerste instantie - na mijn gegevens te hebben geverifieerd - voortvarend geholpen maar ook de chatmedewerker liep tegen hetzelfde probleem aan. Of het goed was om e.e.a. uit te laten zoeken en dan later terug te koppelen via de e-mail. Prima, dacht ik.
Krijg vervolgens een bericht in mijn mailbox... bestelling voor een duosim à 30 euro... 8)7
Wederom contact opgenomen via chat. Andere medewerker. Annuleren kan niet. Of ik 0800-0560 wil bellen... die kunnen dat omzetten.
Vervelend dat de klant opgezadeld wordt met een fout die ze zelf maken, maar oké, zo gezegd, zo gedaan.
De telefoon met de sim/het 06 nummer waaraan de datasim moest worden gehangen, ligt echter thuis. Kunnen mijn persoonsgegevens niet gecheckt worden met een SMS code... |:(
Dus bestellen via chat is geen probleem met persoonsverificatie door je naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekening op te geven, maar maakt Vodafone een fout, dan is de oplossing óf thuis opnieuw zodat je een SMS code kan ontvangen óf naar een Vodafone winkel gaan, je legitimeren en daar laten regelen. :(
Kost allemaal weer extra (reis)tijd maar uiteindelijk voor het laatste gekozen.
En toen kwam er nog wat bij: een tweede bestelling in mijn mailbox. Nu voor een vervangende simkaart à 0,00 euro. En daarna een bericht met de terugkoppeling van de eerste chatmedewerker:
Ik heb een Multi Data Sim voor je besteld. Wel lijkt het erop dat de bestelling dubbel is doorgevoerd. Op het moment dat je deze ontvangt en het zijn er twee, neem dan contact met ons op. We corrigeren dit uiteraard meteen voor je.'
Nou nee, er is dus een DUOSIM besteld en een Simkaart 3-in-1 NFC MiFare! Geen Multi Data Sim. :F

Zojuist bij de Vodafone winkel geweest. De verzending van de Duosim kon niet meer worden gestopt (de simkaart wel) en deze moet ik weer terug sturen of inleveren in de winkel. Tuurlijk gaat die 30 euro eerst van mijn bankrekening af. Ben benieuwd hoe snel ik dat geld weer terug heb.

In de winkel was de Multi Data Sim overigens snel geregeld. Kreeg 'm meteen mee en werd ter plekke geactiveerd.

Moraal: regel dergelijke dingen zo mogelijk bij een Vodafone winkel. Scheelt je een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik regel altijd alles in een Vodafone winkel. Helaas krijg ik hier ook vaak te horen: "daarvoor kunt u beter de klantenservice bellen"

Mijn zus is laatst geblokkeerd vanwege een mislukte incasso. Blokkade verwijderen kost even 25 euro }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Multi Data Sim hangt inmiddels aan het abonnement.

Staat er dit bij:

Meer informatie
  • Met Multi Data Sim deel je je databundel op meerdere apparaten
  • Deze bundel is alleen geldig in Nederland
WTF Tweede regel van tevoren nergens als voorwaarde zien staan.
Maakt de datasim voor mij meteen een stuk minder interessant want die was ook bedoeld voor gebruik in België en Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
baldyman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:44:
Multi Data Sim hangt inmiddels aan het abonnement.

Staat er dit bij:

Meer informatie
  • Met Multi Data Sim deel je je databundel op meerdere apparaten
  • Deze bundel is alleen geldig in Nederland
WTF Tweede regel van tevoren nergens als voorwaarde zien staan.
Maakt de datasim voor mij meteen een stuk minder interessant want die was ook bedoeld voor gebruik in België en Duitsland.
Dat 2e zinnetje mag je vergeten. Multi Data Sim houdt zich gewoon aan de voorwaarden van je abonnement. Gewoon dom van Vodafone dat ze dat 2e zinnetje erbij hebben gezet, dat is alles.

Ik heb 2 multi data sims bij m'n abonnement en ik kan ze gewoon tegelijkertijd gebruiken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Oké, gelukkig. Dank je! :)

Vanmorgen een paar mailtjes van PostNL met de melding - je raadt het al - dat er toch 2 brievenbuspakketjes met foutieve bestelling naar mij op weg zijn... Zucht. :F
Ik ga ze dan beide maar bij eerste gelegenheid in de VF winkel inleveren.

23/07:
Gebeld naar de klantenservice zoals aangegeven op de retourformulieren. Half uur in de wacht gestaan.
Alleen de simkaart konden zij annuleren. Voor het retourneren van de foutieve duosim moest ik sowieso naar de VF winkel óf deze aangetekend opsturen (à 8 euro).
Kom ik in de winkel, blijkt er helemaal geen retourprocedure voor dergelijke gevallen in het systeem te zitten... 8)7
Uiteindelijk is dit 'opgelost' door een RMA aan te maken. Loopt dan via Dynafix aan het formulier te zien. Ben benieuwd of dat überhaupt goed gaat...
Bij het formulier nog de mededeling dat ik 0800-0560 kon bellen en het RMA nummer doorgeven als ik mijn geld wat eerder terug wil hebben. 'Want dan kunnen ze het RMA nummer vast invoeren in het systeem.'
WTF Waarom moet ik daar zelf weer achteraan gaan bellen? |:(

Ik blijf het ongelooflijk vinden dat fouten gemaakt door Vodafone gewoon op de klant worden afgewimpeld. Blijkbaar heel normaal dat je uren tijd kwijt bent en allerlei kosten moet maken om de situatie op te lossen. Welgeteld één keer excuses gekregen van een medewerker dat zij er zo'n zooitje van hebben gemaakt.

(Overigens maak ik mij geen illusie dat het bij een andere provider beter is geregeld)

[ Voor 69% gewijzigd door baldyman op 24-07-2018 12:38 . Reden: Toevoeging retour via winkel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Merk af en toe dat ik onderweg in de auto van 4G opeens naar 2G -> 3G -> 4G wordt gegooid. Het 4G bereik is dan nog gewoon uitstekend, maar ik hoor de autoradio het bekende 2G geknetter maken waarna ik op m'n scherm zie dat hij opeens is teruggeschakeld. Meer mensen die dit ervaren? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eén van de dingen die ik al weken zie is dat band 1 LTE nu op veel plekken aan staat, maar de configuratie daarvan niet helemaal klopt. Als je op band 1 zit dan word je heel gemakkelijk teruggegooid naar 2G of 3G als het signaal iets zwakker wordt ipv naar band 20 ofzo. Dit zie ik in heel Nederland gebeuren nu. Band 1 is op allerlei plekken al live nu, ook als het niet in het antenneregister voorkomt op die plek. Op al die plekken vindt dat terugvallen plaats. Nergens zit band 1 nog in een CA-mix zover ik kon zien (of alleen in een 4CA-mix die ik niet kan zien), maar je komt er soms op terecht om voor mij onduidelijke redenen.

Band 1 is nu ook actief op een aantal plekken zonder band 7, lijkt erop dat sommige AIR-locaties nu band 20+3+1 hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-07-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:36
baldyman schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:06:
Oké, gelukkig. Dank je! :)

Vanmorgen een paar mailtjes van PostNL met de melding - je raadt het al - dat er toch 2 brievenbuspakketjes met foutieve bestelling naar mij op weg zijn... Zucht. :F
Ik ga ze dan beide maar bij eerste gelegenheid in de VF winkel inleveren.

23/07:
Gebeld naar de klantenservice zoals aangegeven op de retourformulieren. Half uur in de wacht gestaan.
Alleen de simkaart konden zij annuleren. Voor het retourneren van de foutieve duosim moest ik sowieso naar de VF winkel óf deze aangetekend opsturen (à 8 euro).
Kom ik in de winkel, blijkt er helemaal geen retourprocedure voor dergelijke gevallen in het systeem te zitten... 8)7
Uiteindelijk is dit 'opgelost' door een RMA aan te maken. Loopt dan via Dynafix aan het formulier te zien. Ben benieuwd of dat überhaupt goed gaat...
Bij het formulier nog de mededeling dat ik 0800-0560 kon bellen en het RMA nummer doorgeven als ik mijn geld wat eerder terug wil hebben. 'Want dan kunnen ze het RMA nummer vast invoeren in het systeem.'
WTF Waarom moet ik daar zelf weer achteraan gaan bellen? |:(

Ik blijf het ongelooflijk vinden dat fouten gemaakt door Vodafone gewoon op de klant worden afgewimpeld. Blijkbaar heel normaal dat je uren tijd kwijt bent en allerlei kosten moet maken om de situatie op te lossen. Welgeteld één keer excuses gekregen van een medewerker dat zij er zo'n zooitje van hebben gemaakt.

(Overigens maak ik mij geen illusie dat het bij een andere provider beter is geregeld)
Dit verhaal maak je helaas overal mee, omslachtig. Die nieuwe manier om te bevestigen of ze de juiste persoon aan de lijn hebben is al een tijdje maar werd nog niet door iedereen gebruikt :X

Had bij Vodafone mijn abonnement stopgezet, kreeg ik een nieuw simkaartje thuis gestuurd met een ander nummer. Willen ze je wel heel graag houden als klant, ook al is het met een ander nummer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 09:46
Jordyz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:19:
[...]

Dit verhaal maak je helaas overal mee, omslachtig. Die nieuwe manier om te bevestigen of ze de juiste persoon aan de lijn hebben is al een tijdje maar werd nog niet door iedereen gebruikt :X

Had bij Vodafone mijn abonnement stopgezet, kreeg ik een nieuw simkaartje thuis gestuurd met een ander nummer. Willen ze je wel heel graag houden als klant, ook al is het met een ander nummer :+
Nou, over het algemeen is het bij andere providers toch echt beter geregeld met de service dan bij Vodafone. Vodafone is echt slecht met simkaarten. Bij de andere providers vraag je een simkaartwissel eenvoudig online aan vanuit je account en krijg je de simkaart snel thuis. Alleen bij Vodafone verwijzen je naar de telefonische klantenservice die je dan weer naar een winkel doorstuurt. Raar en omslachtig als je ook een online account hebt. Maar misschien net zo handig als je een klantenservice hebt die haar eigen producten en benamingen niet kent. Vodafone klantenservice heeft zich tot het”Hollandsnieuwe” niveau verlaagd. Zaten die niet in Engeland?

Ook in de winkels snappen ze het niet altijd. Bij een prepaid simwissel van 2 simkaarten bleek slechts 1 van de nummers omgezet te zijn. Daarnaast had ik mijn werkende oude simkaart nog en een nieuwe sim met een nieuw nummer.

En na nummerbehoud op een abonnement (weg van Vodafone) werkte mijn Vodafone prepaid sim nog steeds voor uitbellen op hetzelfde nummer. :? Dit heb ik nooit kunnen oplossen met de klantenservice. Laatst kreeg ik een brief dat het nummer zou vervallen als ik niet opwaardeerde. Dus eindelijk zo afsluiting kunnen krijgen. ;w

Trouwens: Ook het activeren van je simkaart doe je bij andere providers zelf via je online account.

Het enige wat een manco is bij T-Mobile is dat je als prepaid klant eerst je oude simkaart deactiveert en dat ze dan pas een nieuwe simkaart opsturen. Dan ben je dus ca. 2 dagen niet bereikbaar als je bijvoorbeeld van een oude standaard simkaart naar een 3 in 1 nanosim wilt wisselen. Gelukkig geldt dat niet bij abonnees en niet via de winkels.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 25-07-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vanavond is hier een wielercriterium. (Surhuisterveen)

Sinds enkele uren is internet via 4G niet meer werkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/4121860613.png

Beetje jammer Vodafone. :+.

T-Mobile en KPN halen nog netjes rond de 50Mbit met 4G+. Vodafone met enkel 4G800 is niet te gebruiken :P.

3G haalt dan weer 10Mbit. Zitten niet veel mensen op 3G zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/4121865376.png

Grappig om te zien dat veel drukte toch nog een 4G netwerk plat weet te krijgen. Websites bezoeken lukt niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 31-07-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
krakendmodem schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:13:
Vanavond is hier een wielercriterium. (Surhuisterveen)

Sinds enkele uren is internet via 4G niet meer werkbaar:

Beetje jammer Vodafone. :+.

T-Mobile en KPN halen nog netjes rond de 50Mbit met 4G+. Vodafone met enkel 4G800 is niet te gebruiken :P.

3G haalt dan weer 10Mbit. Zitten niet veel mensen op 3G zo te zien.

Grappig om te zien dat veel drukte toch nog een 4G netwerk plat weet te krijgen. Websites bezoeken lukt niet meer.
Vodafone heeft zuinig uitgebouwd op 4G en niet zo kwistig capaciteit gebouwd als bijvoorbeeld T-Mobile en KPN dat hebben gedaan. Iedere nieuwe mast moest dagelijks een doel dienen. Die zet je niet voor 1 evenement. Dus wat dat betreft heeft Vodafone efficiënt gebouwd. Nu er plotseling een piekbelasting is, heb je een probleem. Dat is ook de reden dat Vodafone zelf enkele maanden terug al aangaf flink capaciteit bij te gaan bouwen. Op termijn zal je dip bij een eenmalig kortdurend evenement dus minder groot zijn dan je nu ervaren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
Mrjraider schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:58:
Mijn zus is laatst geblokkeerd vanwege een mislukte incasso. Blokkade verwijderen kost even 25 euro }:|
offtopic: Voordat er een blokkade komt volgen er eerst nog 2 waarschuwings SMS berichten en een brief gespreid over een periode van 30 dagen

[ Voor 3% gewijzigd door n0pe op 01-08-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
n0pe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

offtopic: Voordat er een blokkade komt volgen er eerst nog 2 waarschuwings SMS berichten en een brief gespreid over een periode van 30 dagen
Niets van gezien. Ze kreeg op de ene op andere dag geen data verbinding en een melding als ze wilde bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
Mrjraider schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Niets van gezien. Ze kreeg op de ene op andere dag geen data verbinding en een melding als ze wilde bellen.
Dan zou ik contact opnemen met de klantenservice om te kijken of die kosten gecrediteerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
n0pe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:58:
[...]

Dan zou ik contact opnemen met de klantenservice om te kijken of die kosten gecrediteerd kunnen worden.
Hebben we meteen gedaan toen we de factuur zagen, ze zouden kijken wat ze konden doen. Tot op heden nog niets gehoord van mijn zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ucsdcom schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Vodafone heeft zuinig uitgebouwd op 4G en niet zo kwistig capaciteit gebouwd als bijvoorbeeld T-Mobile en KPN dat hebben gedaan. Iedere nieuwe mast moest dagelijks een doel dienen. Die zet je niet voor 1 evenement. Dus wat dat betreft heeft Vodafone efficiënt gebouwd. Nu er plotseling een piekbelasting is, heb je een probleem. Dat is ook de reden dat Vodafone zelf enkele maanden terug al aangaf flink capaciteit bij te gaan bouwen. Op termijn zal je dip bij een eenmalig kortdurend evenement dus minder groot zijn dan je nu ervaren hebt.
Deels mee eens, maar ook deels niet.

De doorvoersnelheid met Vodafone 4G is al een tijdje rond de 15Mbit overdag. Dat is niet zo'n groot probleem normaal gesproken, maar soms komt het voor dat downloaden via 3G sneller gaat dan via 4G. Via 3G haal ik ook rustig met Vodafone 30Mbit (hebben ze goed voor elkaar, andere providers halen dit niet). 3G bij VF vind ik overigens weer dikke prima bij VF, (zolang je dekking hebt).

KPN heeft hier sinds een jaartje 4G+ nadat KPN hetzelfde probleem had als Vodafone heeft: te weinig capaciteit, zeker met die 4G/DSL thuis abonnementen hier in het buitengebied. KPN had hier ook eerst gewoon 4G800. Daarnaast zijn er nog zat KPN locaties met hetzelfde probleem dat de snelheid ruk is. Zo enthousiast pakt KPN wat dat betreft nou ook weer niet uit.

Daarnaast zijn er meerdere grote evenementen per jaar binnen bereik van deze mast, dan zou een 4G+ dekking toch wel uit moeten kunnen.

Toch zal ik VF niet zomaar dumpen. Ze hebben als enige een beetje een fatsoenlijke koppeling met KPN qua HD Voice. Als ik via een T-Mobile abonnement bel, is het net alsof ik door een blik aan het spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-07 01:49
krakendmodem schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:50:
[...]

Deels mee eens, maar ook deels niet.

De doorvoersnelheid met Vodafone 4G is al een tijdje rond de 15Mbit overdag. Dat is niet zo'n groot probleem normaal gesproken, maar soms komt het voor dat downloaden via 3G sneller gaat dan via 4G. Via 3G haal ik ook rustig met Vodafone 30Mbit (hebben ze goed voor elkaar, andere providers halen dit niet). 3G bij VF vind ik overigens weer dikke prima bij VF, (zolang je dekking hebt).

KPN heeft hier sinds een jaartje 4G+ nadat KPN hetzelfde probleem had als Vodafone heeft: te weinig capaciteit, zeker met die 4G/DSL thuis abonnementen hier in het buitengebied. KPN had hier ook eerst gewoon 4G800. Daarnaast zijn er nog zat KPN locaties met hetzelfde probleem dat de snelheid ruk is. Zo enthousiast pakt KPN wat dat betreft nou ook weer niet uit.

Daarnaast zijn er meerdere grote evenementen per jaar binnen bereik van deze mast, dan zou een 4G+ dekking toch wel uit moeten kunnen.

Toch zal ik VF niet zomaar dumpen. Ze hebben als enige een beetje een fatsoenlijke koppeling met KPN qua HD Voice. Als ik via een T-Mobile abonnement bel, is het net alsof ik door een blik aan het spreken ben.
Qua uitrol van 2CA/3CA loopt KPN toch echt dik voor op Vodafone (en dan niet zo'n beetje ook), zeker in mijn buurt (omgeving Leerdam). Als Vodafone lekker goed doorgaat met dekking en capaciteit upgraden dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

Aangezien Vodafone recent in mijn buurt een mast éindelijk heeft voorzien van 1835 MHz (4143HT) geloof ik wel dat ze het uitbreiden van capaciteit serieus nemen gelukkig.

Toch ben ik dan wel benieuwd waarom er in het Antenneregister nog steeds een vaste verbinding naar een LTE 800 mast langs de A2 staat.. betekent dat dat ze geen glasvezel voor die mast gebruiken? Zou de snelheid er dan alsnog op vooruit zijn gegaan? Zo nee, waarom doen ze dan niet gewoon én extra spectrum gebruiken én backbone verbeteren waar nodig? Als iemand dat zou kunnen ophelderen graag.

Zit wel te overwegen hoor om van T-Mobile over te stappen naar Vodafone, voornamelijk omdat T-Mobile's dekking nou allesbehalve uitstekend is. Maar dan hoop ik niet in dit soort 'LTE 800 kan het niet meer aan' situaties te komen..?

* Kan in mijn omgeving ook enkele voorbeelden geven waar Vodafone best antennes zou mogen plaatsen, soms ook waar T-Mobile het beter doet, maar over het algemeen is elk netwerk beter dan T-Mobile.

[Edit]
En de gesprekskwaliteit is bij T-Mobile inderdaad niet al te best als je naar klanten van andere netwerken belt. Dat zouden ze echt even mogen fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door ferrantufan op 01-08-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ferrantufan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:33:
[...]

Qua uitrol van 2CA/3CA loopt KPN toch echt dik voor op Vodafone (en dan niet zo'n beetje ook), zeker in mijn buurt (omgeving Leerdam). Als Vodafone lekker goed doorgaat met dekking en capaciteit upgraden dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

Aangezien Vodafone recent in mijn buurt een mast éindelijk heeft voorzien van 1835 MHz (4143HT) geloof ik wel dat ze het uitbreiden van capaciteit serieus nemen gelukkig.

Toch ben ik dan wel benieuwd waarom er in het Antenneregister nog steeds een vaste verbinding naar een LTE 800 mast langs de A2 staat.. betekent dat dat ze geen glasvezel voor die mast gebruiken? Zou de snelheid er dan alsnog op vooruit zijn gegaan? Zo nee, waarom doen ze dan niet gewoon én extra spectrum gebruiken én backbone verbeteren waar nodig? Als iemand dat zou kunnen ophelderen graag.

Zit wel te overwegen hoor om van T-Mobile over te stappen naar Vodafone, voornamelijk omdat T-Mobile's dekking nou allesbehalve uitstekend is. Maar dan hoop ik niet in dit soort 'LTE 800 kan het niet meer aan' situaties te komen..?

* Kan in mijn omgeving ook enkele voorbeelden geven waar Vodafone best antennes zou mogen plaatsen, soms ook waar T-Mobile het beter doet, maar over het algemeen is elk netwerk beter dan T-Mobile.

[Edit]
En de gesprekskwaliteit is bij T-Mobile inderdaad niet al te best als je naar klanten van andere netwerken belt. Dat zouden ze echt even mogen fixen.
Heb hier simkaarten van T-Mobile, KPN en Vodafone.

Privé bij KPN en Vodafone. Van het werk bij T-mobile
T-Mobile is het snelste. Haal soms over de 240 Mbit bij T-Mobile. KPN heeft de indoordekking weer wat beter voor elkaar, ook als ik de talloze klachten van T-Mobile op m'n werk hoor. Met KPN haal ik op een 4G+ locatie gemiddeld 140Mb/s.

KPN heeft de dekking wel wat beter voor elkaar dan VF, zeker met 3G en 4G+. De kwaliteit van bellen is bij Vodafone erg goed en bij KPN ook prima. Ik gebruik zelf ook KPN als mobiele provider. Vodafone voornamelijk thuis als "thuistelefoon".

Vodafone wordt hier niet erg intensief gebruikt. Alleen bellen eigenlijk. 4g van Vodafone is qua dekking net iets beter dan T-Mobile. (VF heeft zijn antennes 20m hoger hangen dan T-Mobile en dat merk je). Qua snelheid is Vodafone de dikke verliezer. Op dit moment niet hoger dan 10Mbit op 4G. En dan deel je die 10Mb snelheid ook nog eens. Stream een paar filmpjes op wat smartphones en de mast zit vol :P

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 01-08-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
krakendmodem schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:46:
[...]

Heb hier simkaarten van T-Mobile, KPN en Vodafone.

Privé bij KPN en Vodafone. Werk bij T-mobile
T-Mobile is het snelste. Haal soms over de 240 Mbit bij T-Mobile. KPN heeft de indoordekking weer wat beter voor elkaar, ook als ik de talloze klachten van T-Mobile op m'n werk hoor. Met KPN haal ik op een 4G+ locatie gemiddeld 140Mb/s.

Vodafone wordt hier niet erg intensief gebruikt. Alleen bellen eigenlijk. 4g van Vodafone is qua dekking brengen net iets beter dan T-Mobile. (VF heeft zijn antennes 20m hoger hangen dan T-Mobile en dat merk je). Qua snelheid is Vodafone de dikke verliezer. Op dit moment niet hoger dan 10Mbit op 4G. En dan deel je die 10Mb snelheid ook nog eens. Stream een paar filmpjes op wat smartphones en de mast zit vol :P
Haha, 240 Mbit is voor mijn doen meer dan zat. :) Als ik maar een gegarandeerd minimum van +/- 25 Mbit met redelijke ping (hotspot gebruik, ik download nog wel eens iets groots; ben al helemaal gewend aan T-Mobile) vind ik het al best, lager dan dat vind ik weer erg karig persoonlijk.

Ben bang dat ik hoge snelheden bij Vodafone mis, daarnaast zijn er ook wel enkele locaties waar ze echt iets moeten ophangen willen ze ook niet slechter zijn dan T-Mobile op het gebied van dekking (o.a. 4241XH, 4153XC, 4142DG). Heb wel liever dat ze eerst achter die dekking aangaan.

KPN is helaas dan weer te duur (maar ja ik ben dan ook geen KPN Compleet). Tele2 is ook maar soms beter, soms slechter dan VF (keuzestress!), MVNO's moet ik helemaal niks van hebben (geen 4G in buitenland, nog hogere tarieven buiten EU) en T-Mobile kan ik een heel boekwerk over schrijven 7(8)7

Dus, toch maar een keer naar Vodafone gaan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Volgens mij hebben MVNO's zoals Youfone (KPN) en Simpel (T-Mobile) gewoon 4G in het buitenland. Verschilt echt per aanbieder.

Maar ik kom weinig in het buitenland, dus heeft voor mij niet zo'n hoge prioriteit.

Ik heb een databundel van 20GB en krijg het niet op aan het einde van de maand. Weet niet hoeveel jij gebruikt?

Als je thuis Ziggo hebt kun je Vodafone overwegen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
ferrantufan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:33:
Er zijn zoveel masten zonder glasvezel, zou dat een probleem moeten/kunnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
Raider095 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:08:
[...]

Er zijn zoveel masten zonder glasvezel, zou dat een probleem moeten/kunnen opleveren?
Dat hangt waarschijnlijk van verschillende factoren af.

Je kunt wel extra frequenties aanzetten waardoor je max. snelheid hoger ligt in theorie, maar als je straalverbinding een beroerde max. snelheid heeft dan schiet je er niet bijster veel mee op. Dat de ping hoger ligt bij een straalverbinding lijkt mij wel heel zeker, of dat erg is valt te betwisten (ligt er ook aan hoeveel hoger dat is).

Of er sprake is van impact op de snelheid in mijn voorbeeld ook zo is weet ik natuurlijk niet (misschien als slecht weer invloed gaat hebben op de verbinding, maar dat laat ik even buiten beschouwing), wellicht zou het zelfs pas een probleem kunnen zijn als je 4CA o.i.d. gaat activeren.

Edit: http://4gmasten.nl/achter...-eenheid?showall=&start=3 zegt het volgende:
De bandbreedte ligt normaal gesproken tussen de 100 en 300 Mbit/s per verbinding.
In het geval van 100 Mbit/s is het een beperkende factor, aangezien 800+1800 30 MHz = 225 Mbit/s theoretische snelheid levert. Bij 300 Mbit/s straalverbinding bandbreedte is dat het nog niet. Lijkt dus inderdaad van meerdere dingen af te hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door ferrantufan op 02-08-2018 02:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
De straalverbindingen hebben verschillende capaciteiten. Als de site na uitbreiding (het liefst VOOR uitbreiding) meer bandbreedte nodig heeft dan de straalverbinding toe laat, dan zal deze geupgrade worden. Dat is dan ook iets wat vrijwel dagelijks gebeurt, exact om deze reden. Daarom hoeft een straalverbinding zeker niet per definitie de zwakke schakel te zijn. Een veel gebruikte bandbreedte is 341 Mb en daar kun je doorgaans aardig mee uit de voeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:18
Blijkbaar worden oudere Red-abonnementen van 3 GB, 10 GB en 24 GB geüpgraded naar resp. 6 GB, 20 GB en 40 GB. Voorwaarde is wel dat je overstapt naar de nieuwe Red-abonnementen en voorwaarden. Voor de rest blijft einddatum en maandprijs hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 17:35
Kreeg ook al zo'n mail. Ben nog wel op zoek naar de adder onder het gras hier...

@Thom2289, de datalimieten zie je noemt inclusief de Ziggo-verdubbelaar. Dus 'officieel' wordt het 3GB, 10GB en 20GB.

[ Voor 43% gewijzigd door ShadowLord op 07-08-2018 15:47 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
ShadowLord schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:45:
Kreeg ook al zo'n mail. Ben nog wel op zoek naar de adder onder het gras hier...

@Thom2289, de datalimieten zie je noemt inclusief de Ziggo-verdubbelaar. Dus 'officieel' wordt het 3GB, 10GB en 20GB.
De adder is dat je een beperkte internetbundel in de EU krijgt. Normaal kon je de hele bundel gebruiken. Nu alleen de bundel voor de verdubbeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vodafone heeft band 1 nu vrij definitief draaien op meerdere plekken in CA. Ik kan zelf alleen 3CA zien maar heb meerdere combinaties gezien:
- 1, 3, 7 (10+20+20=50 MHz)
- 1, 3, 20 (10+20+10=40 MHz)

Als je 4CA hebt dan kun je tot 60 MHz aan bandbreedte gebruiken op die plekken. Ik verwacht dat men eind dit jaar ofzo als SignaalPlus uit gaat het 3G-kanaal verhuist en de 10 MHz band 1 opvoert naar 15 MHz.

Ze kunnen hiermee iig weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Thom2289 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:38:
Blijkbaar worden oudere Red-abonnementen van 3 GB, 10 GB en 24 GB geüpgraded naar resp. 6 GB, 20 GB en 40 GB. Voorwaarde is wel dat je overstapt naar de nieuwe Red-abonnementen en voorwaarden. Voor de rest blijft einddatum en maandprijs hetzelfde als voorheen.

Hebben jullie een sim only bij Vodafone of een abonnement i.c.m. toestelbetaling?
Thom2289 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

De adder is dat je een beperkte internetbundel in de EU krijgt. Normaal kon je de hele bundel gebruiken. Nu alleen de bundel voor de verdubbeling.
Bij Red Essential is de data verdubbeling wel in de EU te gebruiken (incl Zwitserland en Turkije). Bij Red en Red Super is de data verdubbeling alleen in Nederland te gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Megapaul op 07-08-2018 22:05 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:17:
Vodafone heeft band 1 nu vrij definitief draaien op meerdere plekken in CA. Ik kan zelf alleen 3CA zien maar heb meerdere combinaties gezien:
- 1, 3, 7 (10+20+20=50 MHz)
- 1, 3, 20 (10+20+10=40 MHz)

Als je 4CA hebt dan kun je tot 60 MHz aan bandbreedte gebruiken op die plekken. Ik verwacht dat men eind dit jaar ofzo als SignaalPlus uit gaat het 3G-kanaal verhuist en de 10 MHz band 1 opvoert naar 15 MHz.

Ze kunnen hiermee iig weer even vooruit.
Vooruitlopend op het meer vrij gaan maken van de 3G frequenties gaat de Vodafone budgetprovider Hollandsnieuwe alle klanten op (of rond) 7 september 4G geven. Dat geldt dus ook voor bestaande klanten die nog een 3G only abonnement hebben....en dus ook klanten met een lagere bundel dan de 500 bundel die tot nu toe niet in aanmerking kwamen voor 4G. Zou dat betekenen dat ze ook over 4G kunnen gaan bellen met een geschikt toestel? Anders belasten ze alsnog het overblijvende stuk 2G en 3G. Spectrum waar je zuinig op moet zijn voor roamers etc. en wat je mijns inziens dan ook zo min mogelijk wilt weggeven aan de minste betalers. Daarom had ik de overzetting naar 4G van de Hollandsnieuwe klanten al veel eerder verwacht. Maar misschien was het juist omdat Vodafone in verhouding tot de concurrentie wat krap in het 4G jasje zat tot dit jaar...

Over de signaalplus gebruikers:

Bezoek maakt bij mij nog veelvuldig gebruik van 3G via mijn signaalplus bij gebrek aan 3G dekking. Ik gebruik het ook nog wel eens op een antieke Nokia of antieke Iphone en dat werkt prima. Ik heb hem voor iedereen open staan. Toen ik een keer ‘s-avonds mijn modem resette hoorde ik bijvoorbeeld ook dat mijn buitenlandse buurman plotseling niet meer kon bellen. Hij belt meestal in de tuin namelijk.

Wanneer gaat Vodafone naar gebruikers communiceren dat Signaalplus gaat stoppen? Ik gebruik hem best regelmatig en dan zou je verwachten dat Vodafone wel actie onderneemt of een aanbod doet aan wie hem ooit bewust en op aanraden van de klantenservice gekocht heeft. Een beetje tijdige communicatie mag je dan toch wel verwachten vind ik.

De afgelopen maanden heeft Vodafone na jaren eindelijk gezorgd dat er 4G hier is. Gelukkig kan ik over 4G bellen via VoLTE als de Signaalplus niet meer zou werken.

En is er bij uitschakeling al VoLTE voor de prepaid klanten om te bellen over 4G?

[ Voor 30% gewijzigd door ucsdcom op 12-08-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou ook via VoWifi kunnen bellen als de Signaalplus niet meer zou werken. Ik denk dat prepaidklanten niet zo vaak/lang bellen, en er is toch nog best wel wat capaciteit via 3G hoor, als de rest van de gebruikers ervan af is.

Dat Signaalplus uit gaat heb ik trouwens ook alleen hier ergens gelezen geloof ik, lijkt me stug dat je dat zo kort van tevoren hoort anders. Op zich is er nu nog geen grote reden om die 5 MHz extra ruimte vrij te maken lijkt me.

In stadscentra heeft Vodafone nog steeds 10 MHz 3G beschikbaar, denk dat dat dan ook wel zo zal blijven totdat hollandsnieuwe over is? Ben ook benieuwd of er extra maatregelen zijn getroffen tegen het wegvallen van 4G of VoLTE, want dan wordt het ineens ook veel drukker op 3G. Best een kwetsbare situatie eigenlijk. KPN heeft niet zonder reden nog 25 MHz(!) aan 3G actief in veel stadscentra. UMTS900 erbij was niet verkeerd geweest voor de tussenperiode (als het zou passen, geen idee of dat realistisch zou zijn qua GSM-drukte). Dezelfde apparatuur kan later dienst doen voor LTE900. Zou niet eens landelijk hoeven maar wel op drukke locaties, precies die locaties waar je later ook LTE900 wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:19:
UMTS900 erbij was niet verkeerd geweest voor de tussenperiode (als het zou passen, geen idee of dat realistisch zou zijn qua GSM-drukte). Dezelfde apparatuur kan later dienst doen voor LTE900. Zou niet eens landelijk hoeven maar wel op drukke locaties, precies die locaties waar je later ook LTE900 wil.
Dezelfde apparatuur kan dienst doen voor LTE900? Sorry, maar je hebt echt geen flauw idee hoe dit allemaal werkt lees ik nu maar weer. Veronderstellingen en feiten liggen mijlenver uit elkaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raider095 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:20:
[...]

Dezelfde apparatuur kan dienst doen voor LTE900? Sorry, maar je hebt echt geen flauw idee hoe dit allemaal werkt lees ik nu maar weer. Veronderstellingen en feiten liggen mijlenver uit elkaar......
Zover ik weet heeft Ericsson hier een SDR-oplossing voor, al een tijdje ook? In ieder geval een oplossing waarbij een unit eerst UMTS en later LTE doet met exact dezelfde hardware.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 12:00
Ze zijn ook wel lekker. Hele week promoten ze een actieweekend.

Nou komt ie. Een hele euro extra korting per maand op een tweejarig abo. Maarrrr... wait for it... de toestellen zijn ook 24 euro duurder geworden overnight. Sigaar uit eigen doos dit. :N

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Thom2289 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:46:
[...]mooi

Weten jullie dat zeker? Ik sta op het punt om mijn Red te verlengen. Heb nu 24GB voor 30.00 en zou naar 20GB voor 23.00 gaan met de "laatste kans"-actie. Als dat zou betekenen dat mijn buitenland-bundel terugvalt naar 10GB wordt ik niet echt vrolijk...

Maar ik kan het dus nergens terugvinden in de voorwaarden?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:53
TwOkkie schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Weten jullie dat zeker? Ik sta op het punt om mijn Red te verlengen. Heb nu 24GB voor 30.00 en zou naar 20GB voor 23.00 gaan met de "laatste kans"-actie. Als dat zou betekenen dat mijn buitenland-bundel terugvalt naar 10GB wordt ik niet echt vrolijk...

Maar ik kan het dus nergens terugvinden in de voorwaarden?
Je moet goed zoeken (uiteraard), maar hier staat het beschreven. Je mag in jouw geval maar 10 GB in het buitenland gebruiken van je 20 GB bundel. Beetje kinderachtig is het wel als je het mij vraagt. Bij de KPN doen ze daar niet aan gelukkig en kun je je volledige bundel, gewoon in de EU gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Okay, ik zat al te twijfelen om naar KPN over te stappen. Dit is wel een heel goed argument. Gelukkig hebben we thuis zowel Ziggo als XS4all. Misschien ook een mooi moment om Ziggo er gelijk ook uit te gooien..

Edit: Grappig trouwens. Ik wou gisteren al verlengen. Zag de actie dat het vanaf vandaag een paar dagen met 3 euro korting kan en besloot dus te wachten. Toen vroeg ik me af of die actie soms een reden had. Misschien komen er volgende week wel nieuwe abonnementen uit met leukere voorwaarden. Ik kwam dus eigenlijk hier om te kijken of daar geruchten over bekend zijn. Nu zijn Vodafone en Ziggo waarschijnlijk een klant kwijt.

[ Voor 50% gewijzigd door TwOkkie op 16-08-2018 19:25 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Volgens de meerprijs tabel in de fair use policy voor EU gebruik betaalde je vorig jaar 9,30 per 1 GB dit jaar 7,40 per 1GB en volgend jaar nog 5,40 per 1GB. De prijzen gaan toch best hard omlaag, om in 2022 te eindigen bij 3,- per 1GB.

Voor die 3,- euro hadden ze van mij de prijsverhogingen van de bundels en het daarna invoeren van “gratis EU” bundels niet eens hoeven doen.

Een “oude” Vodafone Red klant blijft 10,- per 1GB in de EU en NL betalen, dus zonder enige korting richting 2022.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 17-08-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:11
Goedemiddag, kan het zijn dat je ook 4G+ kan gebruiken als je toestel gebruik kan maken van twee verschillende masten tegelijk? Zo ja, kan er dan ook een verbinding worden opgezet van twee keer de 800mhz band van de twee verschillende masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:46
Dommels2010 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:17:
Goedemiddag, kan het zijn dat je ook 4G+ kan gebruiken als je toestel gebruik kan maken van twee verschillende masten tegelijk? Zo ja, kan er dan ook een verbinding worden opgezet van twee keer de 800mhz band van de twee verschillende masten?
Theoretisch zou het kunnen, maar het wordt niet toegepast.
Elke mast heeft GPS timing. Dus per mast gebruikt je 4G+ of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
Dank voor je reactie en duidelijk!
neeecht schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
Hallo, er wordt beweerd dat 4G een beter bereik heeft dan 2G. Hoe kan het dan dat ik soms alleen 2G-signaal op mijn toestel ontvang en geen 4G?

Ik weet zeker dat beide signalen van dezelfde mast afkomen. Daarnaast wordt 4G op de 800mhz uitgezonden en 2G op de 900mhz. Daarom alleen al zou het 4G-signaal al verder moeten reiken.

Heeft iemand hier een duidelijke verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat op die mast het 2G met een groter zendvermogen wordt uitgezonden dan het 4G signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
robertwebbe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:43:
Ik denk dat op die mast het 2G met een groter zendvermogen wordt uitgezonden dan het 4G signaal.
Dat klinkt inderdaad aannemelijk, maar waarom zou een provider daarvoor kiezen is dan de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Ik ken wel een paar plekken waar ze het kunnen gebruiken. Daar staan de antennes voor laag en voor hoog iets van 100 meter uit elkaar op dezelfde locatie en sommige plekken vallen in de schaduw van hoog, waardoor het sterkste signaal voor hoog vanaf de ene en laag vanaf de andere binnenkomt. Ik ken een paar plekken waar Vodafone het doet en geen enkele waar KPN/T-Mobile/Tele2 het doen.

En waarom je soms 2G hebt: als je telefoon de ontvangst kwijtraakt in bijv. je broekzak gaat hij op alle banden zoeken. Het eerste beste signaal dat hij weer ziet pakt hij dan. Als dat 2G is dan pakt hij 2G, en dan moet je even wachten voordat je terug switcht naar 4G. Als het signaal zwak is duurt dat vaak een stuk langer omdat het netwerk je dan niet naar 4G schopt.

Bij 4G is het bereik ook een beetje afhankelijk van de drukte op het netwerk. Is die groot dan is het bereik wat lager en dan reikt 2G net wat verder. Plus 2G lijkt soms wel beter te werken omdat je telefoon het netwerk beter vasthoudt als het basisstation jouw telefoon niet hoort. In werkelijkheid krijg je er dan geen data doorheen en met moeite een gehakkeld gesprek. Ivm instellingen om je telefonisch bereikbaar(der) te houden val je wel terug van 4G naar 2G maar niet andersom in de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Ik ken wel een paar plekken waar ze het kunnen gebruiken. Daar staan de antennes voor laag en voor hoog iets van 100 meter uit elkaar op dezelfde locatie en sommige plekken vallen in de schaduw van hoog, waardoor het sterkste signaal voor hoog vanaf de ene en laag vanaf de andere binnenkomt. Ik ken een paar plekken waar Vodafone het doet en geen enkele waar KPN/T-Mobile/Tele2 het doen.

En waarom je soms 2G hebt: als je telefoon de ontvangst kwijtraakt in bijv. je broekzak gaat hij op alle banden zoeken. Het eerste beste signaal dat hij weer ziet pakt hij dan. Als dat 2G is dan pakt hij 2G, en dan moet je even wachten voordat je terug switcht naar 4G. Als het signaal zwak is duurt dat vaak een stuk langer omdat het netwerk je dan niet naar 4G schopt.

Bij 4G is het bereik ook een beetje afhankelijk van de drukte op het netwerk. Is die groot dan is het bereik wat lager en dan reikt 2G net wat verder. Plus 2G lijkt soms wel beter te werken omdat je telefoon het netwerk beter vasthoudt als het basisstation jouw telefoon niet hoort. In werkelijkheid krijg je er dan geen data doorheen en met moeite een gehakkeld gesprek. Ivm instellingen om je telefonisch bereikbaar(der) te houden val je wel terug van 4G naar 2G maar niet andersom in de regel.
Dank voor je uitleg!
Ik begrijp alleen het gedeelte
"Bij 4G is het bereik...dan reikt 2G net wat verder." niet helemaal.
Waarom zou het bereik slechter zijn bij drukte op het netwerk? Bereik zou toch hetzelfde moeten zijn, alleen de beschikbare (data) capaciteit is dan toch minder?

• Raider095
Dommels2010 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:36:
Hallo, er wordt beweerd dat 4G een beter bereik heeft dan 2G.
De techniek is niet bepalend voor het bereik, dat is de frequentie. Hoe korter de golf (hoe hoger de frequentie), hoe minder goed de radiosignalen door obstakels heen stralen. In open gebieden heb je hier iets minder last van, maar in gebieden met veel gebouwen en/of bomen zullen hogere frequenties, zoals 2100 en 2600 minder ver reiken dan de lagere frequenties zoals 800 en 900.

Verder spelen de vermogens ook een rol. Waarom daar verschillen in zitten dat hangt van tig factoren af, niet in de laatste plaats van het type kabel, type antennes en soms zelfs de hoek van de antennes. De ene frequentie kan exact naar het noorden 'kijken', terwijl de andere frequentie op het noordoosten gericht staat. Dat zijn allemaal factoren die een individuele oorzaak hebben en niet in het algemeen verklaard kunnen worden.

Kortom, 4G op 800 zal inderdaad (hetzij theoretisch) een iets beter bereik moeten hebben dan 2G op 900, maar aangezien die frequenties erg dichtbij elkaar liggen zal het verschil in de praktijk minimaal zijn.

Verder kan het zijn dat er een storing is of werkzaamheden zijn aan de betreffende 4G apparatuur, of dat deze tijdelijk aan heeft gestaan nadat deze nieuw is bijgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op 4G (alle banden) kan er een vermogen van 23 dBW / 0.2 Watt door de telefoon worden gebruikt.
Op 2G (900 MHz) kan er een vermogen van 33 dBW / 2 Watt door de telefoon worden gebruikt. Op de 1800 MHz-band is het maximum voor mobieltjes trouwens 30 dBW oftewel 1 Watt.

Dat maakt wel een verschil gok ik. Plus het feit dat 2G gereserveerde ruimte is voor de telefoon en 4G niet (hoewel het volgens mij wel zo geconfigureerd kan worden maar dan veel minder efficiënt wordt, maar daar laat ik me graag op corrigeren).

Trivia: voor 2G waren nog hogere vermogens tot 39 dBW (8 Watt) mogelijk, enkel bedoeld voor carkits en andere speciale devices. Werd (wordt?) o.a. in Frankrijk ondersteund in buitengebieden, in Nederland weet ik het niet.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:18

knakworst

Get more sats!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:29:
Op 4G (alle banden) kan er een vermogen van 23 dBW / .0.2 Watt door de telefoon worden gebruikt.
Op 2G (900 MHz) kan er een vermogen van 33 dBW / 2 Watt door de telefoon worden gebruikt. Op de 1800 MHz-band is het maximum voor mobieltjes trouwens 30 dBW oftewel 1 Watt.

Dat maakt wel een verschil gok ik. Plus het feit dat 2G gereserveerde ruimte is voor de telefoon en 4G niet (hoewel het volgens mij wel zo geconfigureerd kan worden maar dan veel minder efficiënt wordt, maar daar laat ik me graag op corrigeren).

Trivia: voor 2G waren nog hogere vermogens tot 39 dBW (8 Watt) mogelijk, enkel bedoeld voor carkits en andere speciale devices. Werd (wordt?) o.a. in Frankrijk ondersteund in buitengebieden, in Nederland weet ik het niet.
Frankrijk is in sommige aspecten een achterlijk land, maar ook die (radiocom 2000) hebben hun analoge net uitgezet op 28 juli 2000 ten faveure van gsm. Er zijn nog wel veel witte vlekken in de dekking maar daar werken de providers samen om daar ook dekking te realiseren. Ok dat bedoel je niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
Raider095 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

De techniek is niet bepalend voor het bereik, dat is de frequentie. Hoe korter de golf (hoe hoger de frequentie), hoe minder goed de radiosignalen door obstakels heen stralen. In open gebieden heb je hier iets minder last van, maar in gebieden met veel gebouwen en/of bomen zullen hogere frequenties, zoals 2100 en 2600 minder ver reiken dan de lagere frequenties zoals 800 en 900.

Verder spelen de vermogens ook een rol. Waarom daar verschillen in zitten dat hangt van tig factoren af, niet in de laatste plaats van het type kabel, type antennes en soms zelfs de hoek van de antennes. De ene frequentie kan exact naar het noorden 'kijken', terwijl de andere frequentie op het noordoosten gericht staat. Dat zijn allemaal factoren die een individuele oorzaak hebben en niet in het algemeen verklaard kunnen worden.

Kortom, 4G op 800 zal inderdaad (hetzij theoretisch) een iets beter bereik moeten hebben dan 2G op 900, maar aangezien die frequenties erg dichtbij elkaar liggen zal het verschil in de praktijk minimaal zijn.

Verder kan het zijn dat er een storing is of werkzaamheden zijn aan de betreffende 4G apparatuur, of dat deze tijdelijk aan heeft gestaan nadat deze nieuw is bijgebouwd.
Bedankt voor deze toelichting. Dit zijn inderdaad punten waar dan rekening mee gehouden moet worden qua bereik van de verschillende frequenties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe Vodafone-update op het AR!

Nieuwe spannende ontwikkeling: Vodafone gebruikt nu op pilot-locatie Eindhoven Airport (pun intended) 5657EA haar volledige 2600 MHz-spectrum, wellicht ook met intra-band carrier aggregation: 2645 MHz staat hier nu bij.

Daardoor kan ze 10+20+10+(20+10) = 70 MHz aan spectrum inzetten (800+1800+2100+2600+2600). Hoop dat de mensen van 4gmasten dit ook kan toevoegen aan de kaart! :)

Verder nog een opmerking: het lijkt erop dat veel small cells in Amsterdam zijn uitgeschakeld. Wellicht omdat de 2600 MHz-frequentie nu grootschaliger wordt gebruikt op macro cells? Ik hoop dat deze uiteindelijk weer worden ingeschakeld want het blijft een mooi project!

Vodafone zet nu trouwens ook de combinatie band 1+3+20 in, alleen nog niet terug te vinden in het AntenneRegister.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-09-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-07 09:59

Ik was ook op zoek naar de "adder" Maar aangezien ik toch niet zoveel verwacht te gebruiken in het buitenland leek het me een mooie deal om mn bundel te verdubbelen. Vooral nu we bij ziggo weg zijn en ik nu wel 10 gb aan data overhoud per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 21:53
Volgens mij is dit de juiste plek voor mijn vraag.
Ik heb een Vodafone Red Abonnement 10 Gb + 10 ivm Ziggo, maar zelfs op 4g+ nooit een hogere download dan 20 mbps en 12 mbps up. Al sta ik onder een 4g mast met mijn Op5t.
Wat halen jullie met een speedtest?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raider095 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:41:
[...]

Live is een groot woord. Het kan zijn dat 1 of meerdere sites (zoals eerder gezegd) in een soort testmodus draaien. Het kan zijn dat deze dan wel, niet, hetzij gedeeltelijk voor het publiek beschikbaar zijn en na de test weer tijdelijk 'uit' gaan tot de laatste administratieve puntjes op de i zijn gezet.

Er is al aardig wat LTE2100 gebouwd en zoals eerder gezegd wordt dat langzaam maar zeker 'live' gezet. Of en hoe dat in CA meedraait daar durf ik geen uitspraken over te doen, ik weet het simpelweg niet en hou me daar ook niet mee bezig :)
Dat moment lijkt nu wel te zijn gekomen, het is echt op ontzettend veel plekken terug te vinden nu, LTE2100 door heel Nederland. Ook zie ik nu al op een paar plekken dat de extra frequentie (2645 MHz) op band 7 wordt ingezet. In carrier aggregation worden zowat alle combinaties die je kunt verzinnen gebruikt, alleen heb ik nog niet 2x band 7 tegelijkertijd gezien (mijn toestel ondersteunt dat wel).

Ook heb ik band 1 live gezien op AIR-antennes trouwens, kan dat kloppen? Dan gaan UMTS en LTE via dezelfde kabel en hardware toch? Op die plekken is dan weer geen band 7 te ontdekken. Ik kan de plekken waar ik dit gezien heb nog niet in het Antenneregister terugvinden ondanks dat daar een zeer recente update staat.
Chielllie schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:44:
Volgens mij is dit de juiste plek voor mijn vraag.
Ik heb een Vodafone Red Abonnement 10 Gb + 10 ivm Ziggo, maar zelfs op 4g+ nooit een hogere download dan 20 mbps en 12 mbps up. Al sta ik onder een 4g mast met mijn Op5t.
Wat halen jullie met een speedtest?
Alvast bedankt.
Tussen de 11 down 4 up en 200 down 47 up is de score hier de afgelopen paar maanden. Verschilt enorm per locatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-09-2018 10:22 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

Lijkt momenteel een storing te zijn @ Vodafone.
Mijn netwerk was plat, 4G symbool nog wel aanwezig.

Vliegtuigmodus aan/uit, geen netwerk meer.

Na herstart telefoon is enkel 3G mogelijk, hetzij erg langzaam.
Volgens Allestoringen.nl zijn er veel meer die issues hebben.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik heb zo'n vermoeden dat het aan het KPN netwerk ligt, als je op allestoringen kijkt zie je dat er veel meer op hetzelfde moment problemen ervaren.
Het zou best kunnen dat vodafone voor internet gebruik maakt van het KPN netwerk in sommige gebieden, hier in Drenthe gewoon 4G via vodafone, gelukkig want ik heb xs4all glas wat wel een storing heeft.

• Thom2289
Quad schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:16:
Lijkt momenteel een storing te zijn @ Vodafone.
Mijn netwerk was plat, 4G symbool nog wel aanwezig.

Vliegtuigmodus aan/uit, geen netwerk meer.

Na herstart telefoon is enkel 3G mogelijk, hetzij erg langzaam.
Volgens Allestoringen.nl zijn er veel meer die issues hebben.
Hier ook. Regio Eindhoven.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

Inmiddels ook op het forum: https://forum.vodafone.nl...lemen-295970?cmpid=100136
Sharon Moderator 917 reacties
http://voda.fo/ne/d5a7z

Hallo allemaal,

We merken dat onze klanten problemen ervaren met mobiel bellen, gebeld worden en datagebruik in Nederland.

Wij zijn hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra er meer info is zullen we dit delen via dit topic. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Om een melding te ontvangen zodra er nieuws is hierover, klik je op 'Topic volgen' onderaan dit bericht. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst door te klikken op 'Inloggen’.
Edit:
Update 12:55:
Het lijkt te zijn verholpen, de services zijn weer online.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 12-09-2018 12:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:17:
Ook heb ik band 1 live gezien op AIR-antennes trouwens, kan dat kloppen? Dan gaan UMTS en LTE via dezelfde kabel en hardware toch? Op die plekken is dan weer geen band 7 te ontdekken.
Klopt, ook bij AIR antennes wordt mixed mode UMTS/LTE2100 gebruikt. In dat geval is er dus geen 2600 mogelijk omdat de AIR antenne deze frequentie niet ondersteunt. Dan zou een andere antenne geplaatst moeten worden en dat verschilt per site. Er wordt nu simpelweg gekeken of een "makkelijke" aanpassing mogelijk is bij relatief nieuwe sites, of dat er meer aangepast (en vervangen) moet worden. Dat is een afweging die per site wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 22:48
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar ik wil mijn VF verlengen met een telefoon. Bij Friends en Family de beste prijzen. Kan je die prijzen ook krijgen bij een fysieke winkel, of betaal je daar dus altijd meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raider095 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:02:
[...]

Klopt, ook bij AIR antennes wordt mixed mode UMTS/LTE2100 gebruikt. In dat geval is er dus geen 2600 mogelijk omdat de AIR antenne deze frequentie niet ondersteunt. Dan zou een andere antenne geplaatst moeten worden en dat verschilt per site. Er wordt nu simpelweg gekeken of een "makkelijke" aanpassing mogelijk is bij relatief nieuwe sites, of dat er meer aangepast (en vervangen) moet worden. Dat is een afweging die per site wordt gemaakt.
Ik heb het nu op een paar plekken gezien, en op die plekken lijkt LTE2100 harder binnen te komen dan LTE1800. Kan toeval/fluke of ander effect zijn dat ik zie, maar ik vroeg me hierom wel af of dezelfde versterker (in de antenne toch?) voor zowel UMTS als LTE wordt gebruikt. Weet jij dat?

Ben benieuwd of het hoofdkanaal eind dit jaar als SignaalPlus stopt weer wordt verhuisd, dan kan er weer een klein stukje worden uitgebreid op band 1, zonder extra hardware.

Verder valt het trouwens wel op dat ze echt alle combinaties aan antennes lijken te gebruiken. Soms wordt alleen het paneel voor hoog vervangen, soms alleen dat voor laag, soms beide, en soms komt er één paneel voor terug (heb ik een foto van, ga ik opzoeken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
meermarco schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:44:
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar ik wil mijn VF verlengen met een telefoon. Bij Friends en Family de beste prijzen. Kan je die prijzen ook krijgen bij een fysieke winkel, of betaal je daar dus altijd meer?
F&F kan alleen online, zelfs de klantenservice kan je daar niet aan helpen. Werkt alleen via de F&F site.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 21-09-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dank meteen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:55:
Ik heb het nu op een paar plekken gezien, en op die plekken lijkt LTE2100 harder binnen te komen dan LTE1800. Kan toeval/fluke of ander effect zijn dat ik zie, maar ik vroeg me hierom wel af of dezelfde versterker (in de antenne toch?) voor zowel UMTS als LTE wordt gebruikt. Weet jij dat?
De hoge band AIR antenne heeft 2100 als actieve frequentie (in de antenne) en 1800 als passieve frequentie en dus via een ouderwetse/conventionele (R)RU.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:55:
Verder valt het trouwens wel op dat ze echt alle combinaties aan antennes lijken te gebruiken. Soms wordt alleen het paneel voor hoog vervangen, soms alleen dat voor laag, soms beide, en soms komt er één paneel voor terug (heb ik een foto van, ga ik opzoeken!)
Ja klopt, per site wordt gekeken of en hoe deze wordt omgebouwd cq uitgebreid. Dat kan dmv een "quick win" maar ook door alles grondig te vervangen. Van de week zag ik een UMTS2100-only site die werd uitgebreid met LTE1800, dus zonder 900 en 800. Puur een high band site dus, dat zijn wel de uitzonderingen in het netwerk, maar dat verschilt per situatie. Ik heb dit bij KPN ook ooit eens gezien en dat had toen te maken dat men de antennes niet mocht aanpassen van de gebouweigenaar, ook zij hadden toen uitsluitend 1800/2100. Elke operator heeft wel zijn uitzonderingen ;)

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Hi,
Heeft iemand hier ervaring met Vodafone en scam-praktijken? Ik zat laatst in de auto en kreeg van Vodafone een sms dat ik voortaan een abbonement heb op AWorld van 5 euro per week, met een link om dit voortaan te blokkeren.
Ik heb dit, zodra ik geparkeerd was, gelijk via payinfo.nl laten blokkeren en Vodafone gebeld. Vodafone zegt echter dat zij niet weten waar dit vandaan komt en dat het goed kan dat ik nu 5 euro moet betalen op mijn volgende abbonement.

Is dit iemand al eens eerder overkomen/weet iemand waar dit mogelijk vandaan komt? Ik heb echt geen trek om abbonementen te gaan betalen waar ik mezelf nooit voor heb aangemeld, laat staan dat dus iedere scammer zo geld kan krijgen van me.

[ Voor 16% gewijzigd door Yogghii op 26-09-2018 16:58 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Yogghii schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:54:
Hi,
Heeft iemand hier ervaring met Vodafone en scam-praktijken? Ik zat laatst in de auto en kreeg van Vodafone een sms dat ik voortaan een abbonement heb op AWorld van 5 euro per week, met een link om dit voortaan te blokkeren.
Ik heb dit, zodra ik geparkeerd was, gelijk via payinfo.nl laten blokkeren en Vodafone gebeld. Vodafone zegt echter dat zij niet weten waar dit vandaan komt en dat het goed kan dat ik nu 5 euro moet betalen op mijn volgende abbonement.

Is dit iemand al eens eerder overkomen/weet iemand waar dit mogelijk vandaan komt? Ik heb echt geen trek om abbonementen te gaan betalen waar ik mezelf nooit voor heb aangemeld, laat staan dat dus iedere scammer zo geld kan krijgen van me.
5 euro moet betalen of je volgende abonnement?
Dat lijkt me sterk. Volgende rekening bedoel je?

Hoi!

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
EWK schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:07:
[...]

5 euro moet betalen of je volgende abonnement?
Dat lijkt me sterk. Volgende rekening bedoel je?
Inderdaad, op mijn volgende rekening. Typefoutje!

• meermarco
ARGHHH wat een waardeloos bedrijf is VF als je 'buiten' het proces valt.
Iphone XS 64GB besteld week geleden. Enkel een email bevestiging, en na een paar dagen een SMS, maar geen ordernummer ofzo. Ik bellen, uiteindelijk na 35 minuten! blijkt dus dat mijn order is 'vastgelopen' en moet worden geannuleerd. Helaas kan de telefoon daardoor wel 2-3 weken duren.

Dame ging het in orde maken, en zou me doorverbinden voor klachtenafdeling/compensatie etc omdat ik al zo lang klant ben. Ook dat ging mis, dus zelf maar weer gebeld met opzeggingen. De dame kon niks doen, en na overleg met de manager ook niet. Toen ik vroeg of ik de manager zelf kon spreken met wat er allemaal mis is, ging ze het weer vragen: Nee, want hij ging er toch niks aan doen.

De dame kan er natuurlijk niks aan doen, dus kwaad worden heeft weinig nut. Maar hier melden wat er mis is wel:

Order loopt vast. Je hebt pech en alles moet opnieuw. In mijn geval vervelend, omdat ik een bepaalde vergoeding krijg via werk, en ik nu vergoeding mis loop, omdat mijn contract ook vooruit wordt geschoven

Nog kwalijker: Ik was niet de eerste en zeker niet de laatste zei de dame, en ze werd er ook radeloos van. Maar VF doet er 'niks' aan zei ze. Hmm lekker dan

NOG NOG kwalijker: Ik zeg jullie zeggen Iphone XS 64GB op voorraad. Ja, dat klopt niet. Ook al meerdere keren gemeld. Is dus gewoon een LOKKERTJE en als mensen het dan niet snel krijgen, gaan ze niet snel weg. KORTOM VF HEEFT GEEN voorraad. Dus laat je daardoor niet verleiden. Vooral dat laatste is geen fout natuurlijk maar gewoon een werkwijze.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:23:
ARGHHH wat een waardeloos bedrijf is VF als je 'buiten' het proces valt.
Iphone XS 64GB besteld week geleden. Enkel een email bevestiging, en na een paar dagen een SMS, maar geen ordernummer ofzo. Ik bellen, uiteindelijk na 35 minuten! blijkt dus dat mijn order is 'vastgelopen' en moet worden geannuleerd. Helaas kan de telefoon daardoor wel 2-3 weken duren.

Dame ging het in orde maken, en zou me doorverbinden voor klachtenafdeling/compensatie etc omdat ik al zo lang klant ben. Ook dat ging mis, dus zelf maar weer gebeld met opzeggingen. De dame kon niks doen, en na overleg met de manager ook niet. Toen ik vroeg of ik de manager zelf kon spreken met wat er allemaal mis is, ging ze het weer vragen: Nee, want hij ging er toch niks aan doen.

De dame kan er natuurlijk niks aan doen, dus kwaad worden heeft weinig nut. Maar hier melden wat er mis is wel:

Order loopt vast. Je hebt pech en alles moet opnieuw. In mijn geval vervelend, omdat ik een bepaalde vergoeding krijg via werk, en ik nu vergoeding mis loop, omdat mijn contract ook vooruit wordt geschoven

Nog kwalijker: Ik was niet de eerste en zeker niet de laatste zei de dame, en ze werd er ook radeloos van. Maar VF doet er 'niks' aan zei ze. Hmm lekker dan

NOG NOG kwalijker: Ik zeg jullie zeggen Iphone XS 64GB op voorraad. Ja, dat klopt niet. Ook al meerdere keren gemeld. Is dus gewoon een LOKKERTJE en als mensen het dan niet snel krijgen, gaan ze niet snel weg. KORTOM VF HEEFT GEEN voorraad. Dus laat je daardoor niet verleiden. Vooral dat laatste is geen fout natuurlijk maar gewoon een werkwijze.
Ik werkte bij een andere Telecom maatschappij en door dingen zijn niet aan te slepen en het kan makkelijk zijn, dat er dingen verkeerd staan op de website.

Het systeem erachter is ruk.

• Berlinetta
  • Niet online
Ik vraag mij af waarom Vodafone niet meer toestellen laat ondersteunen om via WiFi te bellen.

• meermarco
Berlinetta schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 02:25:
[...]

Ik werkte bij een andere Telecom maatschappij en door dingen zijn niet aan te slepen en het kan makkelijk zijn, dat er dingen verkeerd staan op de website.

Het systeem erachter is ruk.
Ik begrijp dat er geen voorraad is. Alleen dat ze het al dagen weten en er niks mee doen op de website (voorraad) is gewoon misleiding.

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07 15:04
En, hoe lang denken jullie dat het duurt voordat Vodafone Nederland e-sim gaat ondersteunen?
Ik denk 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
Ik keek toevallig naar de dekkingskaart van Vodafone waar ook een linkje staat naar hun planning voor de uitrol van 4G+.

Zo ziet het er nu uit:
Vodafone 4G+ dekking anno september 2018

Als ik naar mijn, recente eigen ervaringen kijk (met prepaid kaartje) dan klopt dit kaartje. Wat mij echter opviel was de geplande dekking voor januari 2019:
Vodafone geplande 4G+ dekking januari 2019

Dat zijn wel heul erg veel verbeteringen uit het niets, zeker als je je bedenkt dat Vodafone vrij weinig heeft gedaan in deze omgeving de laatste paar jaren. Zover ik mij kan voorstellen moet je daar (minstens!) zo'n beetje negen tot twaalf bestaande daklocaties en masten (ongeacht of Vodafone daar nu wel of geen antennes in/op heeft) aanpassen.

Landelijke 4G+ dekking is ook wel een leuke om te zien. Huidig:
Vodafone landelijke 4G+ dekking huidig

En in januari 2019:
Vodafone landelijke 4G+ dekking januari 2019

Ook hier veel verbeteringen (m.u.v. het oosten en noorden van het land, dan) in 'maar' een paar maanden tijd. Zouden ze de kaarten gewoon vanaf nu lekker rooskleurig tekenen, of gaan ze echt hun best doen om in rap tempo grote en vele verbeteringen door te voeren? In dat laatste geval.. _/-\o_

Edit: als je inlogt bij My Vodafone dan kun je alleen kijken naar de huidige dekking, die van april 2015 en die van juli 2015. Die van april 2015 is gelijk aan die van januari 2019 (uitgelogd) en tussen april en juli 2015 zit nul verschil. Best bijzonder, al zeg ik het zelf 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ferrantufan op 01-10-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:46
@ferrantufan
Dat zijn wel heel veel updates ja.
Of ze gaan alles ombouwen en willen meteen klaar zijn voor 5G.
Dus 700 MHz moet dat ook al kunnen. Of het is gewoon een zware leugen.

Ik heb 4 stukjes bekeken waar ik precies weer welke antennes staan.
Willen ze daar 4G+ gaan hebben, zullen ze inderdaad het aantal antennes moeten gaan uitbreiden.

Wat vooral opvalt dat deze gebieden wat ruimer worden.
Veel 800 MHz only sites blijven hetzelfde en daar blijft het wit. Beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Nou ik ben toch redelijk kritisch met betrekking tot de dekking van Vodafone, in mijn woonplaats zou er al een paar jaar geleden een mast komen om de dekking te verbeteren. Deze is er nog steeds niet.
Daarnaast is er rondom mijn woonplaats vanaf januari 2019 4G+ aanwezig maar Wognum zelf niet.
KPN,T-Mobile en Tele2 hebben allemaal wel goede 4G+ dekking hier Vodafone blijft nog steeds op veel plekken helaas achterlopen op dit gebied.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ferrantufan schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:59:
Ik keek toevallig naar de dekkingskaart van Vodafone waar ook een linkje staat naar hun planning voor de uitrol van 4G+.

Zo ziet het er nu uit:
[Afbeelding: Vodafone 4G+ dekking anno september 2018]

Als ik naar mijn, recente eigen ervaringen kijk (met prepaid kaartje) dan klopt dit kaartje. Wat mij echter opviel was de geplande dekking voor januari 2019:
[Afbeelding: Vodafone geplande 4G+ dekking januari 2019]

Dat zijn wel heul erg veel verbeteringen uit het niets, zeker als je je bedenkt dat Vodafone vrij weinig heeft gedaan in deze omgeving de laatste paar jaren. Zover ik mij kan voorstellen moet je daar (minstens!) zo'n beetje negen tot twaalf bestaande daklocaties en masten (ongeacht of Vodafone daar nu wel of geen antennes in/op heeft) aanpassen.

Landelijke 4G+ dekking is ook wel een leuke om te zien. Huidig:
[Afbeelding: Vodafone landelijke 4G+ dekking huidig]

En in januari 2019:
[Afbeelding: Vodafone landelijke 4G+ dekking januari 2019]

Ook hier veel verbeteringen (m.u.v. het oosten en noorden van het land, dan) in 'maar' een paar maanden tijd. Zouden ze de kaarten gewoon vanaf nu lekker rooskleurig tekenen, of gaan ze echt hun best doen om in rap tempo grote en vele verbeteringen door te voeren? In dat laatste geval.. _/-\o_
Ziet er goed uit, die planning. Zoals je al zei valt het Noorden een beetje buiten de boot. Pech voor mij dus :P.

Vodafone moet hier het netwerk namelijk echt wel aanpakken. Waar de andere providers allang 4G+ hebben, heeft Vodafone alleen 4G800 waarvan de snelheid soms tot onder de 5Mbit zakt en een filmpje streamen niet echt soepel gaat. Voor de rest ben ik prima tevreden over de dekking, maar het is allemaal niet zo snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
krakendmodem schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:06:
[...]

Ziet er goed uit, die planning. Zoals je al zei valt het Noorden een beetje buiten de boot. Pech voor mij dus :P.

Vodafone moet hier het netwerk namelijk echt wel aanpakken. Waar de andere providers allang 4G+ hebben, heeft Vodafone alleen 4G800 waarvan de snelheid soms tot onder de 5Mbit zakt en een filmpje streamen niet echt soepel gaat. Voor de rest ben ik prima tevreden over de dekking, maar het is allemaal niet zo snel meer.
Vodafone moet vooral concurreren met Tele2. Tele2 doet het minste in het noorden, dus hoeft Vodafone daar nu ook niet zoveel te doen. Neem verder de voorspelde dekking van Vodafone met meer dan een korrel zout. Ze doen zo min mogelijk aan de masten. OK, ze shuffelen met frequenties op bestaande masten, maar het blijft een mengelmoes van antennetypen en verschillende mast typen met de beperkingen die daarbij horen. KPN heeft dat gedeeltelijk ook, maar dat merk je nauwelijks doordat zij veel meer opstelpunten op goede locaties hebben en daarmee kunnen compenseren.

Alleen Tele2 en T-Mobile hebben een geheel nieuwgebouwd netwerk. Ik ken eigenlijk geen “westerlingen”overstappers van Vodafone naar Tele2 die ngeen verbetering in klank of 4G dekking hebben ervaren. Op 2 bekenden in het noorden en een 3G telefoon gebruiker na. Die laatsten zijn beter af met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ucsdcom schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Vodafone moet vooral concurreren met Tele2. Tele2 doet het minste in het noorden, dus hoeft Vodafone daar nu ook niet zoveel te doen. Neem verder de voorspelde dekking van Vodafone met meer dan een korrel zout. Ze doen zo min mogelijk aan de masten. OK, ze shuffelen met frequenties op bestaande masten, maar het blijft een mengelmoes van antennetypen en verschillende mast typen met de beperkingen die daarbij horen. KPN heeft dat gedeeltelijk ook, maar dat merk je nauwelijks doordat zij veel meer opstelpunten op goede locaties hebben en daarmee kunnen compenseren.

Alleen Tele2 en T-Mobile hebben een geheel nieuwgebouwd netwerk. Ik ken eigenlijk geen “westerlingen”overstappers van Vodafone naar Tele2 die ngeen verbetering in klank of 4G dekking hebben ervaren. Op 2 bekenden in het noorden en een 3G telefoon gebruiker na. Die laatsten zijn beter af met Vodafone.
Tele2 heeft hier een klein halfjaartje terug ook 4G(+) uitgerold. Vodafone is de enige zonder 4G+. Qua snelheid ben je hier (9231) het beste bij de anderen af.

KPN heeft hier in het noorden ook nog veel plekken zonder 4G+ trouwens, maar heeft in het algemeen de dekking iets beter geregeld dan andere drie providers.

Ik dacht dat Vodafone het vooral met KPN moest doen. Tele2 is veel goedkoper namelijk, KPN en Vodafone zijn qua prijzen ongeveer gelijk met de data (in combinatie met Ziggo of KPN compleet bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucsdcom schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Het zou me ontzettend verbazen als Vodafone Tele2 volgt hoor, ik denk dat dat echt niet zo is.

De voorspelde dekking van Vodafone kun je idd met een korrel zout nemen, soms loopt hij een jaar achter ofzo, of er staan tijdelijke masten op die alleen tijdens een P3-test draaien en daarna afgebroken worden (seriously)...

Wat je zegt over "volledig nieuw" klopt niet helemaal. Vodafone en KPN hebben wel degelijk flinke vernieuwingen doorgevoerd in 2G/3G en vaak ook locaties volledig nieuw opgebouwd. Wel andere apparatuur dan T-Mobile: ze waren vaak niet voorbereid om op afstand nog allerlei nieuwe frequenties aan te zetten. Tegelijkertijd hebben ze wel flinke updates in hun core netwerk gedaan waardoor o.a. nu HD Voice lekker werkt bij deze providers :)

Heeft Tele2 ook al HDvoice + ook daadwerkelijk interconnects in HD? Want vorige keer dat ik met een Tele2-gebruiker belde was dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tele2: HD voice hebben ze alleen op hun eigen netwerk, niet naar andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:41:
[...]

Tele2 heeft hier een klein halfjaartje terug ook 4G(+) uitgerold. Vodafone is de enige zonder 4G+. Qua snelheid ben je hier (9231) het beste bij de anderen af.

KPN heeft hier in het noorden ook nog veel plekken zonder 4G+ trouwens, maar heeft in het algemeen de dekking iets beter geregeld dan andere drie providers.

Ik dacht dat Vodafone het vooral met KPN moest doen. Tele2 is veel goedkoper namelijk, KPN en Vodafone zijn qua prijzen ongeveer gelijk met de data (in combinatie met Ziggo of KPN compleet bijvoorbeeld).
Vodafone heeft gewoon 4G+ in het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Berlinetta schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 05:42:
[...]

Vodafone heeft gewoon 4G+ in het noorden.
Dat Klopt, maar niet op de locatie/regio waar ik woon. Wel in de grotere kernen en steden. In de dorpen vrijwel alleen 4G800. Is opzich niets mis mee, maar de databundels en verbruik worden steeds hoger. En als de capaciteit niet wordt aangepast.. tsja.

Van alle providers heeft Vodafone in West-Groningen en Noord Oost Friesland de minste 4G+ dekking. Dat is te merken, de downloadsnelheid is overdag soms maar 5Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor browsen / youtube werkt 4G (ook zonder plus) prima op de plekken waar ik kom.

Met 2 extra gratis data-simkaarten en 24GB (ook volledig in het buitenland te besteden) voor €25,= p/m laat ik m'n abonnement nog wel een paar jaar doorlopen denk ik. Heb er nu in Spanje flink profijt van iig, en ik NL verbruik ik nog lang geen 24GB p/m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:42:
Wat je zegt over "volledig nieuw" klopt niet helemaal. Vodafone en KPN hebben wel degelijk flinke vernieuwingen doorgevoerd in 2G/3G en vaak ook locaties volledig nieuw opgebouwd. Wel andere apparatuur dan T-Mobile: ze waren vaak niet voorbereid om op afstand nog allerlei nieuwe frequenties aan te zetten.
Ik lees dit steeds opnieuw en steeds opnieuw snap ik het niet. Als ik op T-Mobile (of Tele2) sites kijk dan zie ik net zo goed RRU/RRH units waar toch echt B8, B3, B20 etc op staat. Elke RU is daarmee uitsluitend geschikt voor die specifieke frequentieband, net zo goed als dat bij Vodafone het geval is. Als de 700 MHz er ooit bij komt zal *elke* provider (die daar een vergunning voor heeft, duh) fysiek RU's moeten bijbouwen om die frequentie uit te kunnen zenden. Voor elke band heb je hele specifieke filters en versterkers nodig voor een goede werking. Een willekeurig stuk techniek kan niet zomaar elke gewenste frequentie maken. Met antennes ligt dat iets anders, die zijn tegenwoordig redelijk breedbandig maar ook die hebben geen oneindige specificaties.

Dus nogmaals; ik snap het nog steeds niet helemaal. Welk voordeel heeft T-Mobile dan exact? Of welk nadeel heeft Vodafone nu precies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of heeft T-Mobile ze al in een vroeg stadium toegevoegd? Anders snap ik ook niet wat het grote voordeel van T-Mobile zal zijn. Hardware die flexibeler is qua multimode (binnen dezelfde band) ofzo? Of is het echt allemaal hetzelfde behalve dat de één Huawei doet en de andere twee Ericsson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben (met ons 2) zo'n VF red together abo. 160GB met ons 2. Komen we nooit aan, maar was nodig ivm geen internet op locatie van bedrijf van vriendin.

Aangezien wij thuis weinig bijzonders doen met internet en geen TV kijken zit ik te denken om thuis Ziggo de deur uit te doen en de router/thuisinternet via dit abo te laten lopen. Iemand hier ervaring mee? En welk apparaat kan een SIM in en vervolgens aangesloten worden op een router? Heb een Netgear R7800.
Pagina: 1 ... 58 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.