[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.524 views

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:33

robertwebbe

Robert Webbe

Vodafone heeft vandaag aangekondigd een landelijk dekkend NarrowBand-Internet of Things-netwerk te hebben. Dit werkt op het huidge 4G netwerk.

[YouTube: https://youtu.be/Iq3wAw7sPIw]

Wikipedia: NarrowBand IOT

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 27-09-2017 14:04 ]

Welk type IOT wordt er gebruikt en hoeveel resource blocks krijgt dit toegewezen? (zijn het dedicated blocks of zijn ze voor gecombineerd gebruik LTE/IOT-LTE?)

Mooi om te horen en past verder tuurlijk helemaal in Vodafone's M2M-strategie!

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-09-2017 11:41 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59
Enexis rolt slimmemeters uit voor electriciteit en gasmeters die niet langer van 2g maar van LTE gebruik maken. Werken die vanaf nu via dat nieuwe Vodafone net of gebruiken die LTE-m van KPN?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:40
Bij de buren is afgelopen week een nieuwe gas/elektra meter geplaatst, en op die meter zelf staat CDMA. Ik gok dat dat via KPN gaat.

• ucsdcom
CDMA gaat via de electriciteitsbedrijven met KPN als netwerk partner als ik het goed begreep. Deze nieuwe Elster Themis Enexis meters staat niet meer gprs op maar “LTE cat.1” Dus niet via het CDMA netwerk, maar via LTE. Ben wel nieuwsgierig via welke netwerk partner. Mogelijk toch ook via KPN, aangezien Vodafone nu pas met het netwerk en een commercieel aanbod komt. T-Mobile had al eerder iot-LTE net als KPN al eerder voor LTE-m koos. Toch kan ik mij ook voorstellen dat Vodafone een grote klant als de energiebedrijven niet laat lopen en zij dus de nieuwe LTE energiemeters al langer in regio’s toegang gaven. Dan zou ook Vodafone hier de aanbieder kunnen zijn.

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
krakendmodem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:42:
Bij de buren is afgelopen week een nieuwe gas/elektra meter geplaatst, en op die meter zelf staat CDMA. Ik gok dat dat via KPN gaat.
Eigen netwerk in de 450 MHz :

CDMA450 Netwerk

• ucsdcom
Inmiddels wat meer gevonden over de toepassing van LTE door Enexis. Er is bewust gekozen GEEN gebruik te maken van CDMA, zoals Liander en Stedin wel doen, maar juist op het meer toekomstbestendige LTE/G in te zetten. Ze hebben bij Enexis daarvoor zelfs een eigen PVNO opgericht en hebben dus eigen simkaarten in de meters. Dan nog moet er ook een netwerk zijn natuurlijk.

https://www.enexis.nl/ove...communicatie-slimme-meter

https://www.enexis.nl/ove...e-generatie-slimme-meters

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 02-10-2017 14:24 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Zit nu in Torremolinos, roaming via Vodafone ES. Dat VoLTE niet werkt verbaast me niet, maar dat VoWiFi wél werkt had ik niet verwacht. Dus, daarom dit bericht.
Chris.nl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:14:
'k Zit nu in Torremolinos, roaming via Vodafone ES. Dat VoLTE niet werkt verbaast me niet, maar dat VoWiFi wél werkt had ik niet verwacht. Dus, daarom dit bericht.
Op zich niet superraar dat ze het hebben aangezet: scheelt roamingkosten die ze moeten betalen aan het Spaanse netwerk :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:30:
[...]

Op zich niet superraar dat ze het hebben aangezet: scheelt roamingkosten die ze moeten betalen aan het Spaanse netwerk :)
Betalen aan zichzelf dus, dat is toch gewoon uiteindelijk niet betalen? Er vanuitgaande dat Chris bij vf nl zit.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 04-10-2017 08:47 ]

Hoi!

EWK schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:46:
[...]

Betalen aan zichzelf dus, dat is toch gewoon uiteindelijk niet betalen? Er vanuitgaande dat Chris bij vf nl zit.
Nee, Vodafone NL betaalt aan Vodafone ES, een laag tarief. En zo nu en dan loop je een parkeergarage in en zit je ineens op Orange ES en dan betalen ze een hoger tarief.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Nee, Vodafone NL betaalt aan Vodafone ES, een laag tarief. En zo nu en dan loop je een parkeergarage in en zit je ineens op Orange ES en dan betalen ze een hoger tarief.
Het is toch gewoon het zelfde bedrijf, liberty global?
Dan is het gewoon schuiven met geld.

Hoi!

EWK schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Het is toch gewoon het zelfde bedrijf, liberty global?
Dan is het gewoon schuiven met geld.
Liberty Global alleen in Nederland. Vodafone ES heeft andere eigenaren. De lokale Vodafones zijn niet 100% eigendom van de Vodafone Group. Het is niet alleen schuiven met geld maar het is "de verbruiker betaalt": dus als er meer NL mensen in ES zijn dan omgekeerd dan betaalt NL aan ES.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik heb sinds een week al meerdere problemen. Verbinding valt zomaar weg (geen service) en datanetwerk activeren niet mogelijk etc. Na vliegtuigmodus en/of soft reset is alles weer werkend, maar zo ben ik best vaak niet bereikbaar. Ik weet alleen niet of het probleem bij Vodafone zit, want ik heb het na de update naar iOS 11.

Voordat ik de iPhone ga herstellen wil ik graag weten of er meer mensen met soortgelijke problemen zijn.

I don't have dreams, I have goals!!

• Chris.nl
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:28:
Ik heb sinds een week al meerdere problemen. Verbinding valt zomaar weg (geen service) en datanetwerk activeren niet mogelijk etc. Na vliegtuigmodus en/of soft reset is alles weer werkend, maar zo ben ik best vaak niet bereikbaar. Ik weet alleen niet of het probleem bij Vodafone zit, want ik heb het na de update naar iOS 11.

Voordat ik de iPhone ga herstellen wil ik graag weten of er meer mensen met soortgelijke problemen zijn.
Als je met dit verhaal naar Vodafone zelf gaat heb je een goede kans dat "de netwerkcrew" jou casus 1op1 gaat bekijken. Ze proberen dan te achterhalen waar het door komt en checken de logs van jou connectie. Waarschijnlijk moet je dan wel eerst een (gratis) simwissel doen bij een Vodafone winkel, om dat probleem alvast uit te sluiten, maar een simwissel is sowieso een goede eerste stap. Suc7!

• Redondo1982
Chris.nl schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:36:
[...]

Als je met dit verhaal naar Vodafone zelf gaat heb je een goede kans dat "de netwerkcrew" jou casus 1op1 gaat bekijken. Ze proberen dan te achterhalen waar het door komt en checken de logs van jou connectie. Waarschijnlijk moet je dan wel eerst een (gratis) simwissel doen bij een Vodafone winkel, om dat probleem alvast uit te sluiten, maar een simwissel is sowieso een goede eerste stap. Suc7!
Dit was ook mijn vervolgstap, maar even checken hoe het bij de medetweakers ervoor staat. Thanks voor de info btw! Inmiddels wordt de sim opgestuurd, dus het traject loopt.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Update Vodafone van september op 4gmasten.nl is gepubliceerd!

Antenne en masten malloot

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 19:13
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:00:
Update Vodafone van september op 4gmasten.nl is gepubliceerd!
Had wat meer upgrades verwacht van vodafone.
Jammer, ze lopen steeds verder achter.

Thx voor het updaten!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20

Freak187

geen

Vanwege baanverandering heb ik mijn abonnement van de zaak laten overzetten naar particulier. Althans.. het nummer neem ik over en ik moest een nieuw abonnement uitzoeken. Dit moest via een formulier (handmatig... lekker handig..) naar Vodafone gestuurd worden.

Het lijkt goed gegaan te zijn, want ik ontving een mail van Vodafone dat ik een account bij MyVodafone kan aanmaken.
Account is gemaakt, maar daarin staat dat ik geen abonnement heb..... Ik probeer de helpdesk te bellen, maar ik hoor al 2 dagen dat "de service niet beschikbaar is".

Dus weet iemand of er een storing is bij de Vodafone helpdesk?

Kia Niro-EV 2024

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 22:32

vr6-only

Blub Blub

AMD and INTEL schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Had wat meer upgrades verwacht van vodafone.
Jammer, ze lopen steeds verder achter.

Thx voor het updaten!
Geeft toch niet, ze zijn toch als 2e geëindigd in de P3 test. Tevens laat de CTO op LinkedIn met trots zien dat zij de eerste "5G" ready site online hebben, met leuke speedtest plaatjes erbij.

/Sarcasme.

It ain't stupid if it works!

• ucsdcom
Freak187 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:52:
Vanwege baanverandering heb ik mijn abonnement van de zaak laten overzetten naar particulier. Althans.. het nummer neem ik over en ik moest een nieuw abonnement uitzoeken. Dit moest via een formulier (handmatig... lekker handig..) naar Vodafone gestuurd worden.

Het lijkt goed gegaan te zijn, want ik ontving een mail van Vodafone dat ik een account bij MyVodafone kan aanmaken.
Account is gemaakt, maar daarin staat dat ik geen abonnement heb..... Ik probeer de helpdesk te bellen, maar ik hoor al 2 dagen dat "de service niet beschikbaar is".

Dus weet iemand of er een storing is bij de Vodafone helpdesk?
Als je nog maar net klant bent kan het nog wel eens zijn dat je toegang tot de helpdeks particulieren nog niet open staat vanaf je mobiel. Dat wordt nog wel actief. Intussen kan je op hun site even opzoeken wat het nummer van de klantenservice vanuit het buitenland/NL vaste lijn is en dat bellen. Is gewoon een 06 nummer.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik haal na 12+8jr 2 abonnementen weg bij Vodafone en stap over naar Simpel. Ging me nog niet eens zozeer om het (best forse) prijsverschil, maar de beroerde dekking. Ik val te vaak terug naar 2G en vooral binnen scoort T-mobile (en KPN) gewoon beter. Natuurlijk is bellen over 4G en WiFi bellen fijn, maar dan moet je wel 4G dekking hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door connos op 17-10-2017 12:11 ]

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-11 18:57

RSB

Hebben meerdere mensen last dat ze in de omgeving van Rotterdam , Delft ,Lelystad en Almere steeds van 4G terug naar 3G vallen?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-11 19:47
Hallo, weet hier iemand hoe de verdere planning qua uitrol van het 4G-netwerk zit van Vodafone? Bij mij in de buurt is de dekking namelijk niet al te best en wordt 3G alleen maar op de 2100mhz-frequentie uitgezonden, waardoor die dekking ook verre van goed is.
Hoor het graag.

• Raider095
Dommels2010 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:44:
Hallo, weet hier iemand hoe de verdere planning qua uitrol van het 4G-netwerk zit van Vodafone? Bij mij in de buurt is de dekking namelijk niet al te best en wordt 3G alleen maar op de 2100mhz-frequentie uitgezonden, waardoor die dekking ook verre van goed is.
Hoor het graag.
Wat is je postcode?

• Dommels2010
1901 KS

• Raider095
Daar staat op korte termijn geen 4G gepland helaas, langere termijn heb ik geen inzicht in.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:24
RDKN-Steven schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:31:
Hebben meerdere mensen last dat ze in de omgeving van Rotterdam , Delft ,Lelystad en Almere steeds van 4G terug naar 3G vallen?
Hier in omgeving Rotterdam (maar ook Noord-Holland) had ik daar heel veel last van, terugvallen naar 3G en dan gewoon bijna geen data mogelijk. Dat is ook waarom ik na tig jaar weg ben gegaan bij Vodafone.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-11 18:57

RSB

Fuwor schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Hier in omgeving Rotterdam (maar ook Noord-Holland) had ik daar heel veel last van, terugvallen naar 3G en dan gewoon bijna geen data mogelijk. Dat is ook waarom ik na tig jaar weg ben gegaan bij Vodafone.
Klopt helemaal, en ik ben sinds kort meer gaan reizen met de trein. Ik begin nu pas meer problemen te ervaren. En ik ervaar ook vaak langzamere snelheden. (Op meedere locaties)

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Dommels2010
@Raider095 bedankt voor je reactie!
Ben wel benieuwd naar hoe Vodafone zijn beleid hierin bepaald. Vlakbij heb je namelijk de grootste camping van Nederland en zit Castricum aan Zee daar ook. Bij beide locaties zijn vaak veel mensen aanwezig. Vind het daarom vreemd dat Vodafone als enige aanbieder daar geen 4G aanbiedt..

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00

aex351

I am the one

Redondo1982 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:28:

Komt door Vodafone. Ik heb hetzelfde probleem met iOS 11. Ik heb onder andere door dit probleem en diverse andere instabiliteit issues me aangemeld voor de iOS 11 beta 4, en daarmee lijkt ten iedere geval het 4g probleem met Vodafone opgelost.

< dit stukje webruimte is te huur >

Raider095 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:56:
Daar staat op korte termijn geen 4G gepland helaas, langere termijn heb ik geen inzicht in.
Weet je toevallig 6285AJ?

Da's een mooi gecamoufleerde 'schoorsteenantenne' in het Limburgse heuvelland waar ik vandaag een paar uur remote zat te werken. Alleen 3G, maar dat is niet vooruit te branden, lekker om dan via console te werken als die soms secondenlang vasthangt. Je kunt beter naar een Belgisch netwerk switchen, da's vele malen sneller :{

Je zou maar bij zo'n 2G/3G-only plek wonen/werken waar Vodafone anno eind 2017 nog geen 4G heeft en alle andere providers wel (inclusief Proximus op km's afstand over de grens). Niet dat T-Mobile het zo goed doet in Limburg bijvoorbeeld, maar dit is wel Vodafone-thuiswedstrijd zo dicht bij Maastricht!

• Redondo1982
aex351 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Komt door Vodafone. Ik heb hetzelfde probleem met iOS 11. Ik heb onder andere door dit probleem en diverse andere instabiliteit issues me aangemeld voor de iOS 11 beta 4, en daarmee lijkt ten iedere geval het 4g probleem met Vodafone opgelost.
Ondertussen geen problemen meer. Meerdere oplossingen liggen ten grondslag:
- iOS11 hersteld
- Probleem opgelost omdat er langdurig storing was bij een bepaalde mast bij mij in de buurt plus ze hebben apart een aanpassing gemaakt mbt wifi bellen in het systeem voor mij. Of dit waar is dat durf ik niet te zeggen.

• aex351

aex351

I am the one

connos schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:44:
Ik haal na 12+8jr 2 abonnementen weg bij Vodafone en stap over naar Simpel. Ging me nog niet eens zozeer om het (best forse) prijsverschil, maar de beroerde dekking. Ik val te vaak terug naar 2G en vooral binnen scoort T-mobile (en KPN) gewoon beter. Natuurlijk is bellen over 4G en WiFi bellen fijn, maar dan moet je wel 4G dekking hebben.
Ik ervaar hetzelfde. Nu kwam daar nog de iOS 11 bug bovenop, dat ondanks je op 4G zat er geen verbinding gemaakt meer kon worden. Om die reden had ik 4G uitgezet waardoor ik weer terugviel op 4G. Maar het 3G netwerk is ook niet meer wat het was. Ik viel echt vaak terug op 2G.

Heb inmiddels de knoop doorgehakt om eens te kijken of het gras groener is bij de buren. Stap denk ik af van mij legendarisch 1+10GB abonnement met 225 belminuten voor iets van 19 euro, nu 21/22 euro met 4G naar T-Mobile.

Jammer dat Vodafone niet meer is wat het was. Maar zichzelf echt als premium nog steeds zien.

Volgens mij zijn alle 3G-netwerken inmiddels crappy doordat er zo ontzettend veel meer smartphones zijn die ook per stuk meer verkeer doen. 3G is gewoon niet meer houdbaar. Enige reden waarom het moet blijven bestaan: roaming agreements en gebrek van VoLTE bij roaming + oude mobieltjes en niet-VoLTE-ondersteunende mobieltjes.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:40
Valt wel mee. Tijdens het bellen gaan we hier terug naar 3G, Appje downloaden met 3G werkt prima en snel zat. (Telefonische ondersteuning)

Speek dan wel over KPN. 3G is opzich nog best te doen. 1MB/s ofzo. 10Mbit

Mijn werktelefoon doet nog steeds alleen 3G. Oud abonnement waar 4G niet op geactiveerd is. 3G is voor de mail snel zat.

[ Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 24-10-2017 18:12 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:42:
Volgens mij zijn alle 3G-netwerken inmiddels crappy doordat er zo ontzettend veel meer smartphones zijn die ook per stuk meer verkeer doen. 3G is gewoon niet meer houdbaar. Enige reden waarom het moet blijven bestaan: roaming agreements en gebrek van VoLTE bij roaming + oude mobieltjes en niet-VoLTE-ondersteunende mobieltjes.
Net even getest.. via het KPN 3G-netwerk haal ik een stabiele 10 Mbps down en ca. 2 Mbps upload. Prima werkbaar en dankzij 3G op 900MHz prima ontvangst.

• Chris.nl
  • Niet online
Steven.w schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:59:
[...]

Net even getest.. via het KPN 3G-netwerk haal ik een stabiele 10 Mbps down en ca. 2 Mbps upload. Prima werkbaar en dankzij 3G op 900MHz prima ontvangst.
Ook even een testje gedaan om het "crappy 3G" verhaal te weerleggen.

Vodafone 3G: 12,3down en 3,7up
Vodafone 4G: 12,7down en 19,2up

In de praktijk laat ik m'n mobiel natuurlijk op 4G staan, maar het 3G netwerk is zeker niet slecht. Omdat VoLTE inderdaad op een minderheid van mobieltjes ondersteund wordt, hoop ik dat ze 2/3G nog lang blijven aanbieden.

Ik weet wellicht te weinig over het onderwerp om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar hopelijk komt er een makkelijke optie (app in playstore oid) om VoLTE (&VoWiFi?) ook op exotische toestellen mogelijk te maken.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Het valt me de laatse tijd juist op dat men bij Vodafone hard aan het 3g net bouwt. Tal van zwakke zones worden comfortabeler. Waren snelheden boven de 10 een tijd zeer zeldzaam paar jaar geleden, laatste maanden heb ik op een groot deel van de plaatsen 10 mb up of meer.
3g gaat op t moment hard vooruit bij vodafone. Iets van 2 jr geleden waren hier nog in de buurt straten no service.

Bij mij haal ik op 3g
8 up 2.4 down
Op 4 G
15 up 4.3 down
Op T-Mobile haal ik
14 up en 4.2 down op 3G
74 down 55 up op 4 g
Op KPN haal ik 4.6 down 1.2 up bij 3 G, 4g hir niet gemeten.
Voor alle 3 de providers is het een beetje een moelijk punt tussen de cellen in.
Ik denk dat Vodafone 3G wellicht wel de best performende is om een combinatie van redenen. Echter 3G-netwerken in het algemeen zie ik er niet beter op worden en waar ik dit weekend was (een plek zonder 4G) was vrij bagger helaas. Ook niet gek als ook alle 4G-mobieltjes noodgedwongen op 3G worden gepropt. Op een single carrier-locatie nota bene :X

KPN heeft er 4G+ op een overigens iets minder gunstig gelegen locatie. T-Mobile heeft een nog ongunstigere locatie maar biedt er wel 3CA 4G+.

Maar goed, Proximus was wel snel genoeg een paar km van de grens dus tja :p

• aex351

aex351

I am the one

Ik vond het 3G netwerk van Vodafone juist goed. Ik heb heel lang alleen 3G gehad voordat ik verleid werd om 4G te proberen. Maar nu ik juist zoveel problemen heb met het 4G netwerk merk ik hoe minder goed het 3G netwerk was / is geworden. Ik vermoed zelf dat het 3G netwerk is afgenomen. Maar ondanks dat, merkte ik dat ik recent wel heel vaak terug werd gezet op het 2G netwerk. Nu ik er ook iets meer op let zie ik dat het 4G netwerk nou ook niet bepaald overal even dekkend is. Ik had dat juist genomen om die reden.

Kortom, ik ben van inzicht dat Vodafone te duur is ten opzichte van andere aanbieders voor datgeen dat je krijgt. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 20:23

mb1

Interessant stukje die wat mij betreft de spijker aardig op de kop slaat.
De klantenservice daar kan ik zelf geen oordeel over vellen.

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/vodafone-is-de-weg-kwijt

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mb1 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:46:
Interessant stukje die wat mij betreft de spijker aardig op de kop slaat.
De klantenservice daar kan ik zelf geen oordeel over vellen.

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/vodafone-is-de-weg-kwijt
Mooi haakje waar ik mijn verhaal aan kan ophangen :-)

Ik ben al jaren lang klant bij Vodafone, nog uit de periode Libertel.
Op hoofdlijnen altijd tevreden geweest.

In februari 2016 heb ik mijn abonnement met 2 jaar verlengd, op dat moment had ik nog geen problemen met de ontvangst op mijn huisadres, geen 4g, maar dat heb je niet echt nodig als je wifi hebt.
De laatste maanden echter is de ontvangst zienderogen achteruit gegaan, in 75% van de telefoontjes kunnen mensen mij niet verstaan of vice-versa, telefoongesprekken worden beeindigd of komen niet tot stand etc.

Heb hierover een melding gemaakt bij Vodafone, enige reactie die je krijgt is "Wij garanderen geen ontvangst binnenshuis".
Daarop heb ik gezocht naar oplossingen, ik leek die gevonden te hebben in de vorm van een Femtocel (SignaalPlus noemt Vodafone dit), maar die levert men niet meer omdat ze "volledig overbodig zijn door de geweldige binnenshuisdekking van 4G".

Nogmaals contact opgenomen, weer hetzelfde standaard riedeltje...
Heb voorgesteld om dan mijn contract eerder te laten verlopen dan februari 2018, echter wilde men dat niet met verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Uiteindelijk ben ik verzand in volgende mailwisseling:
Eerste mail nav telefoontjes en onwil:
LS,

Ik maak al jaren gebruik van de mobiele diensten van Vodafone. Het laatste jaar is de ontvangst binnenshuis sterk verslechterd, waarbij het de laatste maanden onder het minimum is gedoken. Mensen kunnen mij slecht verstaan en vice-versa, ook vallen gesprekken vaak weg en soms komen gesprekken uberhaupt niet meer tot stand.

Klachten die ik hierover indien worden afgehandeld met "Wij garanderen geen ontvangst binnenhuis". Alhoewel ik begrijp dat jullie dat niet kunnen garanderen is het wel een feit dat ik, toen ik het abonnement verlengd heb, gewoon kon bellen en nu niet meer. Dit is de primaire dienst die u aanbiedt.
Ik heb gepoogd dit samen met u op te lossen, echter heeft dit geen resultaat gehad.
Daardoor resteert mij slechts een mogelijkheid tot bellen: Gebruik maken van een ander netwerk, die hier overigens wel prima ontvangst biedt.
Nu loopt mijn abonnement nog tot februari 2018, het is echter onacceptabel dat ik nog 4 maanden niet kan bellen. Zowel de klantenservice als de afdeling netwerken geven aan niet bij machte te zijn deze looptijd te verkorten, zodat ik onmiddelijk kan overstappen.

Ik heb geen begrip voor het feit dat u mij en niet de dienstverlening kan bieden die ik afneem, noch de coulance heeft om het mij dan mogelijk te maken om over te stappen. Dit is geen nette wijze om klanten, die al jarenlang diensten van jullie afnemen, te bejegenen.

Ik verzoek u bij deze vriendelijk, doch dringend, om de looptijd met ingang van 1 november 2017 te laten beeindigen, zodat ik kan overstappen naar een netwerk wat mij wel de mogelijkheid geeft tot bellen. Dit geldt voor beide abonnementen, behorende bij telefoonnummer: 06-xxxxxxxx en 06-xxxxxxxx.

Ik beroep me hierbij op het burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 17, lid 2, welke luidt:
================================================
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
================================================

Klantvriendelijkheid betreft niet alleen het accepteren van klanten, maar het ook op vriendelijke wijze afscheid kunnen nemen als de dienst niet goed geleverd kan worden. Ik ben altijd tevreden geweest over Vodafone, maar het niet kunnen gebruiken van de dienst, waarbij geen oplossing wordt geboden door Vodafone, is mijns inziens een uitstekende reden om onze abonnementen te beeindigen.

Met vriendelijke groet,

Peter
Daarop kwam volgende response:
Beste Peter,

Bedankt voor je feedback.

Jammer om te horen dat je bereik binnenshuis niet naar tevredenheid werkt!

Ik kan begrijpen dat dit alles behalve fijn is.
Echter heeft onze Netwerk Crew het probleem ook onderzocht.

Zoals eerder aangegeven is een binnenshuis dekking niet te garanderen. We bieden hier 4G/Wi-Fi bellen voor als oplossing.

Ik begrijp je verzoek, echter kunnen wij hier niet aan voldoen.
In onze algemene voorwaarden staat dit ook vermeld.

Ik verzoek je vriendelijk om eens te kijken naar onze uitleg over Wi-Fi bellen via deze pagina.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, echter is dit wel het antwoord dat ik voor je heb. Ik wil graag eerlijk met je zijn, ook dat zijn we als provider aan jou verplicht.

Met vriendelijke groet,

<medewerker>
Vodafone Online Feedback
WiFi-bellen heb ik ingeschakeld, zowel op een iPhone 6 als 7, maar dit werkt in praktijk niet, of dat komt doordat er geen hand-off plaatsvindt of een andere oorzaak weet ik verder niet.
Hierop kwam de volgende response:
Beste <medewerker>,

Wij hebben helaas ook geen 4G, maar slechts GPRS binnen.
De Wi-Fi bellen functie staat aan, maar lijkt niet te functioneren. (Blijkbaar schakelt de telefoon niet over op WiFi, terwijl het gesprek niet goed loopt)
Dit geldt voor beide telefoons (iPhone 6, iPhone 7).

Ik heb altijd kunnen bellen met Vodafone, onder die presumptie heb ik ook altijd mijn abonnement verlengd.
Sindsdien is de ontvangst achteruitgegaan tot een niveau dat ik niet/nauwelijks meer kan bellen, dat is dus een wezenlijk andere situatie dan toen ik mijn abonnement verlengde, daarmee heb ik ruimschoots voldaan aan mijn eigen onderzoeksplicht op het moment dat ik dit deed.

En u beroept zich simpelweg op de algemene voorwaarden en de klant heeft pech en kan geen gebruik maken van de dienst.
Deze opstelling is absurd en het is een bedrijf als Vodafone onwaardig om simpelweg naar de algemene voorwaarden te wijzen (die overigens nooit boven de wet gaan) en daarmee de case simpelweg te sluiten.

Ik stel ik Vodafone bij deze formeel in gebreke, waarbij ik twee weken een redelijke termijn acht waarbinnen zaken opgelost kunnen worden.
Ik hoop dat het niet nodig is om in allerlei procedures te gaan verzanden, terwijl een klein beetje coulance gezien de problematiek op zijn plaats is, ik verlang slechts dat u mij toestaat de contracten 4 maanden eerder te beeindigen omdat ik niet kan bellen.

Met vriendelijke groet,

Peter
Hierop kwam het alleszeggende antwoord:
Beste Peter,

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het natuurlijk jammer dat je het niet eens bent met deze en eerdere antwoorden van onze Netwerk Crew. Met goede bedoelingen heb ik je voorzien van een in mijn ogen passende reactie. Beide partijen hebben in deze kwestie hun eigen mening en blijven beiden bij hun standpunt. Verdere e-mails over je klacht worden ter kennisgeving aangenomen. Als je vragen hebt over andere onderwerpen, dan helpen wij je graag.

Met vriendelijke groet,

<medewerker>
Vodafone Online Feedback
Ik ben nog aan het onderzoeken of er mogelijkheden zijn om Vodafone alsnog te bewegen/dwingen om het abonnement te beeindigen. Iemand nog een goed idee? (of nog beter jurispredentie, of het nu positief of negatief is)
Echter vind ik de manier waarop men een klant, die reeds 15 jaar diensten afneemt en 1x een serieus probleem heeft, bejegend bizar. Men wist bij mij precies de juiste open zenuwen te vinden waardoor mijn ontevredenheid is omgeslagen in regelrechte boosheid.

Het enige wat ze hiermee bereiken is een klant die niet alleen voor "the time being" naar een ander netwerk switched (die hier overigens prima indoor bereik heeft), maar ook nooit meer zaken met Vodafone wil doen.
Vodafone in gebreke stellen dan maar.

Ik vind het raar want volgens mij staan ze normaalgesproken wel toe dat de overeenkomst verbroken wordt?

• DSmarty
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:15:
Vodafone in gebreke stellen dan maar.

Ik vind het raar want volgens mij staan ze normaalgesproken wel toe dat de overeenkomst verbroken wordt?
Het enige wat men aanbood was afkoop van de resterende periode van de contracten.
Wat ik nou niet echt een "coulante" oplossing kan noemen.
DSmarty schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

Het enige wat men aanbood was afkoop van de resterende periode van de contracten.
Mja, in gebreke stellen dus. Kijken of je een oplossing kunt vinden met wifi-bellen is ook nog een idee (iig totdat je bij een andere provider zit), kun je daar niets met de instellingen?

En apart dat artikel op mobilecowboy. Staan wat interessante theorieën in. Ben heel benieuwd of we inderdaad gaan zien dat ze nu netwerkvernieuwingen gaan versnellen. In dit topic zat laatst nog iemand waar de zendmast nog steeds geen 4G heeft, en intussen is het toch wel echt al 2017. In 2013 begon men met ombouwen!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
De mailwisseling met Vodafone is beneden alle peil. Op een serieuze klacht komt inhoudelijk geen antwoord maar er wordt verwezen naar WiFi. Alsof je Vodafone daar voor betaald. De afsluitende mededeling dat verdere mails niet beantwoord worden en voor kennisgeving worden aangenomen is echt beneden alle peil en nogal hooghartig als je net in gebreke wordt gesteld vanwege achterblijvende dienstverlening.

Ik adviseer je contact op te nemen met de geschillencommissie: https://www.degeschillenc...telecommunicatiediensten/

Eerder signaleerde ik al dat Vodafone vooral winst aan het realiseren is voor de aandeelhouders en nauwelijks investeert in het netwerk. Dit is daar weer een duidelijke bevestiging van!

• ucsdcom
DSmarty schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

Dezelfde houding ondervond ik toen ik verhuiste naar een slecht bedekt gebied. Het hoogtepunt was de opmerking dat ik niet had moeten verhuizen of een huis met betere dekking had moeten zorgen. Uiteindelijk een klachtenbrief geschreven en aangetekend verstuurd. Daarop is een onderzoek uitgevoerd. Daarin werd de slechte dekking bewezen, ontbinden was echter nog altijd geen keuze vanuit Vodafone.

Zeker bij nieuwe abonnementen en bij flinke verslechteringen in het netwerk gedurende je abonnementzijn de andere providers el coulant.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 15:51

-Stef-

Slainthe!

connos schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:44:
Na jaren met Vodafone abonnement gebeld te hebben, stap ik ook over naar Simpel.

Onlangs heb ik een Simpel abonnement voor mijn zoon gekocht tijdens de verdubbeldagen. Ik betaal voor hem maandelijks Euro 10 voor 4 GB/500min op een 4G netwerk, terwijl ik met mijn F&F Euro 15.95 betaal voor 4GB/120min op 3G netwerk. Ondanks mijn Ziggo abonnement mag ik niet meedoen aan de Dubbele Data en de Euro 5 korting actie, omdat mijn abonnement te oud is en ze hier vanaf willen. Hierover gebeld en hen gevraagd of ze mij wellicht iets kunnen bieden om mij als klant te behouden. Helaas konden meerdere contactpersonen mij niet helpen. Het valt nou eenmaal buiten de actie en enige creatieviteit of ondernemersgeest was hen door het uitzendbureau niet ingefluisterd. De extra Ziggo zenders interesseren mij niet, omdat ik die al heb via andere kanalen.

De telefonische ondersteuning is naar mijn ervaring beneden alle peil. Niet deskundig en dus totaal niet bereid om (oude) klanten te behouden. Verwijzen gemakshalve naar de lokale shop. Op een vrij moment daar aangekomen moet je in een winkel zonder klanten maar met teveel medewerkers alsnog rustig wachten totdat de diverse privé gesprekken geforceerd worden zijn beëindigd, waarna je met een geïrriteerde blik gevraagd wordt wat je wilt weten. Oke........

Ik ben er nu klaar mee en help Vodafone alsnog van haar oude abonnement af, dus ze hebben hun doel bereikt. Dank en succes ermee, ik ben weg en ga geld besparen!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• connos
De arrogantie en prijzen van Vodafone staan in schril contrast met het netwerk en de service. Hun gelikte commercials zullen vast nieuwe klanten binnenhalen, maar ik ben er klaar mee!

• DSmarty
  • Niet online
Ik heb inmiddels via Marktplaats voor 15 euro een tweedehands Femtocel (SignaalPlus noemde Vodafone dit, ze leveren het zelf niet meer maar wordt nog wel ondersteund) op de kop getikt.
Inmiddels briljante dekking en weer normale gesprekken.

Dat natuurlijk tot het verlopen van het abonnement, dan ziet Vodafone me (door de manier van bejegenen) nooit meer terug.

• Redondo1982
Ik heb een paar dagen geleden ook de knoop doorgehakt en voor een overstap gekozen. Ik zit al rond de 15 jaar bij Libertel/Vodafone en zeker de laatste jaren echt super vreemde dingen meegemaakt. Toch altijd loyaal gebleven, maar nu was ik het zat. Verbindingsproblemen, fouten in facturen en een slecht aanbod (lees:prijs) in een paar weken tijd zijn uiteindelijk de druppel geweest.

Hopelijk gaat het beter bij T-Mobile. Ik sta er in ieder geval 100% achter na inlezen ervaringen en vergelijkingen.

• aex351

aex351

I am the one

Gisteren heb ik ook de knoop doorgehakt. Ik ben overgestapt naar T-Mobile. De kwaliteit en het aanbod van Vodafone is matig. Ze zijn de afgelopen jaren flink afgegleden. Het abonnement die ik nog heb stamt uit 2012. En was toen, voor die tijd, een behoorlijk goede aanbieding. F&F 1+10GB (3G) / 225 belminuten / Onbeperkt SMS en bellen naar andere Vodafone klanten, voor €18,90. Nu vond ik 3G altijd wel prima, op Vodafone is 3G snel, maar toch raakte ik benieuwd naar 4G. Omdat het mij begon op te vallen dat ik niet altijd even goed bereik had. Dus voor €2,5 afgelopen jaar 4G erbij genomen. Waardoor ik op €21,40 uitkwam. Uiteindelijk was 4G een lichte verbetering, maar nog steeds zag ik dat ik geregeld terug werd gezet naar 3G en op bepaalde plekken ook geen bereik had terwijl anderen met T-Mobile / KPN dat wel hadden.

Gedurende deze periode heeft Vodafone zijn prijzen flink verhoogd. Ik ben ook meerdere keren gebeld met de vraag of ik wilde verlengen, en na een heel gesprek kwamen we steeds tot de conclusie dat wanneer ik een vergelijkbare abonnement zou nemen ik minimaal 10 euro meer zou moeten betalen. Kortom, waarop de medewerker in eerste instantie vol ongeloof aangaf dat ik beter maar niet kon verlengen of kon overstappen naar een andere aanbieder.

Nu begin september met de iOS 11 update kreeg ik vervolgens problemen met de 4G verbinding. Deze doet het in eerste instantie niet wanneer je van een WIFI netwerk overschakelt naar 4G. Kennelijk een bekende bug. Met als enige enige oplossing om 4G aan en uit te zetten of gewoon helemaal maar uit laten en verder gaan op 2G/3G. Het is nu november en dit probleem is nog steeds niet opgelost. En met deze ervaring merk ik dat het 3G netwerk ook niet meer is wat het geweest was. Ik zag dat ik behoorlijk vaak op 2G werd gezet.

Uiteindelijk is de matige netwerkkwaliteit voor mij de doorslaggevende factor geweest om over te stappen. Om deze reden heb ik niet eens geprobeerd om een 'goede' deal te krijgen voor een verlenging. De huidige prijzen van Vodafone zijn veel te hoog (maar ondanks dat, de kwaliteit is gewoon veel te laag). Ze hanteren premium prijzen voor een budgetnetwerk.

Nooit gedacht dat ik zou overstappen naar T-Mobile omdat ik deze altijd gezien had als budgetnetwerk. Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 02-11-2017 22:58 ]

• Redondo1982
aex351 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:55:
Gisteren heb ik ook de knoop doorgehakt. Ik ben overgestapt naar T-Mobile. De kwaliteit en het aanbod van Vodafone is matig. Ze zijn de afgelopen jaren flink afgegleden. Het abonnement die ik nog heb stamt uit 2012. En was toen, voor die tijd, een behoorlijk goede aanbieding. F&F 1+10GB (3G) / 225 belminuten / Onbeperkt SMS en bellen naar andere Vodafone klanten, voor €18,90. Nu vond ik 3G altijd wel prima, op Vodafone is 3G snel, maar toch raakte ik benieuwd naar 4G. Omdat het mij begon op te vallen dat ik niet altijd even goed bereik had. Dus voor €2,5 afgelopen jaar 4G erbij genomen. Waardoor ik op €21,40 uitkwam. Uiteindelijk was 4G een lichte verbetering, maar nog steeds zag ik dat ik geregeld terug werd gezet naar 3G en op bepaalde plekken ook geen bereik had terwijl anderen met T-Mobile / KPN dat wel hadden.

Gedurende deze periode heeft Vodafone zijn prijzen flink verhoogd. Ik ben ook meerdere keren gebeld met de vraag of ik wilde verlengen, en na een heel gesprek kwamen we steeds tot de conclusie dat wanneer ik een vergelijkbare abonnement zou nemen ik minimaal 10 euro meer zou moeten betalen. Kortom, waarop de medewerker in eerste instantie vol ongeloof aangaf dat ik beter maar niet kon verlengen of kon overstappen naar een andere aanbieder.

Nu begin september met de iOS 11 update kreeg ik vervolgens problemen met de 4G verbinding. Deze doet het in eerste instantie niet wanneer je van een WIFI netwerk overschakelt naar 4G. Kennelijk een bekende bug. Met als enige enige oplossing om 4G aan en uit te zetten of gewoon helemaal maar uit laten en verder gaan op 2G/3G. Het is nu november en dit probleem is nog steeds niet opgelost. En met deze ervaring merk ik dat het 3G netwerk ook niet meer is wat het geweest was. Ik zag dat ik behoorlijk vaak op 2G werd gezet.

Uiteindelijk is de matige netwerkkwaliteit voor mij de doorslaggevende factor geweest om over te stappen. Om deze reden heb ik niet eens geprobeerd om een 'goede' deal te krijgen voor een verlenging. De huidige prijzen van Vodafone zijn veel te hoog (maar ondanks dat, de kwaliteit is gewoon veel te laag). Ze hanteren premium prijzen voor een budgetnetwerk.

Nooit gedacht dat ik zou overstappen naar T-Mobile omdat ik deze altijd gezien had als budgetnetwerk. Ben benieuwd.
Zeer herkenbaar! Identieke situatie meegemaakt: Ook de 4g problematiek met iOS11. Dit heb ik wel kunnen oplossen door bellen via 4g uit te zetten.

Maar je laatste zin is precies hoe ik ook dacht over T-Mobile. Leuk om te zien dat er lotgenoten zijn ;)

Btw...ook een iPhone X erbij gekozen? :P

• aex351

aex351

I am the one

Redondo1982 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:39:
[...]

Zeer herkenbaar! Identieke situatie meegemaakt: Ook de 4g problematiek met iOS11. Dit heb ik wel kunnen oplossen door bellen via 4g uit te zetten.

Maar je laatste zin is precies hoe ik ook dacht over T-Mobile. Leuk om te zien dat er lotgenoten zijn ;)

Btw...ook een iPhone X erbij gekozen? :P
Nee, ik ben toch voor de Samsung S8 gegaan. De iPhone X / Apple vind ik een beetje de Vodafone onder de telefoons geworden. iOS 11 zit ook nog eens vol met behoorlijk serieuze bugs. Heb vandaag mijn nieuwe telefoon én T-Mobile simkaart gekregen. Ik ben er volgens mij nu ook achter dat Vodafone met één maand opzegtermijn een kalendermaand bedoeld. Dus 1 maand = heel november. En niet 1 maand = 30 dagen. Hier ga ik nog even na kijken.

• Redondo1982
aex351 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:15:
[...]

Nee, ik ben toch voor de Samsung S8 gegaan. De iPhone X / Apple vind ik een beetje de Vodafone onder de telefoons geworden. iOS 11 zit ook nog eens vol met behoorlijk serieuze bugs. Heb vandaag mijn nieuwe telefoon én T-Mobile simkaart gekregen. Ik ben er volgens mij nu ook achter dat Vodafone met één maand opzegtermijn een kalendermaand bedoeld. Dus 1 maand = heel november. En niet 1 maand = 30 dagen. Hier ga ik nog even na kijken.
Zien we je volgend jaar wel weer terug! :Y)

Succes met je overstap!

• ucsdcom
Redondo1982 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:32:
[...]

Zien we je volgend jaar wel weer terug! :Y)

Succes met je overstap!
Ik denk juist dat een groot deel van de eenmaal vertrokken Vodafone klanten niet meer terug zullen keren. Voor de meesten zal er vooruitgang zijn op prijs, dekking, snelheid, service en overige voorwaarden. Wie nu de drempel over stapt en zijn angst voor een overstap naar T-Mobile, KPN of Tele2 waagt zal de verschillen na 2 jaar wel duidelijk gemerkt hebben. Als Vodafone niet zakt met zijn prijzen zullen ze zeker door niet-Ziggo klanten links gelaten gaan worden.

Persoonlijk heb ik in het verleden meerdere slechte ervaringen met T-Mobile gehad. Intussen na jaren KPN met mijn hoofdnummer toch naar “het nieuwe” T-Mobile overgestapt en eigenlijk ben ik alleen maar positief verrast. Blij dat ik dus de angst om over te stappen heb losgelaten.

Voor de concurrentie nu nog de datum om Tele2 een keer te matchen met een maandelijks opzegbare bundel. Dat gaat vast veel overstappers geven binnen de nu verzadigde markt.

• Redondo1982
ucsdcom schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:46:
[...]

Ik denk juist dat een groot deel van de eenmaal vertrokken Vodafone klanten niet meer terug zullen keren. Voor de meesten zal er vooruitgang zijn op prijs, dekking, snelheid, service en overige voorwaarden. Wie nu de drempel over stapt en zijn angst voor een overstap naar T-Mobile, KPN of Tele2 waagt zal de verschillen na 2 jaar wel duidelijk gemerkt hebben. Als Vodafone niet zakt met zijn prijzen zullen ze zeker door niet-Ziggo klanten links gelaten gaan worden.

Persoonlijk heb ik in het verleden meerdere slechte ervaringen met T-Mobile gehad. Intussen na jaren KPN met mijn hoofdnummer toch naar “het nieuwe” T-Mobile overgestapt en eigenlijk ben ik alleen maar positief verrast. Blij dat ik dus de angst om over te stappen heb losgelaten.

Voor de concurrentie nu nog de datum om Tele2 een keer te matchen met een maandelijks opzegbare bundel. Dat gaat vast veel overstappers geven binnen de nu verzadigde markt.
Laat ik hopen dat je betoog waar is, want ik ben ook overgestapt van Vodafone naar T-Mobile. Veel nare ervaringen gehad met Vodafone. Waar ik echter op doelde is de overstap van smartphone merk. Maar dit is allemaal terug te lezen een paar reacties boven je.

• snah001
  • Laatst online: 10-11 18:25
Iemand hier al ervaring opgedaan met Vodafone Wallet?
Met name het toevoegen van een BESTAANDE OV Chipkaart aan de wallet.
Het is wel mogelijk een mobiele OV chipkaart toe te voegen maar dat is gewoon een hele nieuwe en dus niet diegene die je al hebt.
Dus als iemand weet hoe je een bestaande OV Chipkaart aan Vodafone Wallet toevoegt dan verneem ik dat graag!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• ucsdcom
snah001 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:39:
Iemand hier al ervaring opgedaan met Vodafone Wallet?
Met name het toevoegen van een BESTAANDE OV Chipkaart aan de wallet.
Het is wel mogelijk een mobiele OV chipkaart toe te voegen maar dat is gewoon een hele nieuwe en dus niet diegene die je al hebt.
Dus als iemand weet hoe je een bestaande OV Chipkaart aan Vodafone Wallet toevoegt dan verneem ik dat graag!!
Een bestaande OV kaart toevoegen, bijvoorbeeld omdat dit een kortingskaart is, kan helaas nog niet. Het is dus gewoon een vervanging voor een normale OV chipkaart met automatisch opwaarderen actief, zonder dat er voordelen op zitten. Het enige nut is dat je geen 7,50 aanschafkosten hoeft te betalen bij zo’n virtuele OV chipkaart in de Vodafone Wallet.

Wat nog wel van nut kan zijn is dat je een Mastercard als betaalmiddel aan je Wallet kan koppelen, voor afrekenen achteraf. Je laat er dus wel even de banken in hun hemd staan die voornamelijk Ideal sponsoren.

• snah001
  • Laatst online: 10-11 18:25
Thanks voor de info.
Had ook al zelf e.e.a. uitgevogeld.
Jammer dat je die dus niet kunt toevoegen want zo heb je er dus niks an.
Mastercard had ik er al aan gekoppeld maar nog niet gebruikt.

Heb overigens ook de nieuwe Rabo Wallet erop gezet echter betalen hiermee levert constant problemen op. Geeft dan weer "herken de pas niet" en dat in meerdere winkels.

[ Voor 30% gewijzigd door snah001 op 19-11-2017 16:12 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• gday
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik en mijn vriendin (iPhone X en iPhone 7) hebben problemen met VoLTE.

Als we iemand bellen horen we vaak direct ‘Dit nummer is momenteel niet bereikbaar’ terwijl de andere kant gewoon over gaat! (Geprobeerd met de vaste lijn bijvoorbeeld.) Als de andere kant dan opneemt is er stilte.

Zelfs als IK gebeld word en ik opneem hoor ik vaak meteen ‘Dit nummer is momenteel niet bereikbaar’.

Ik heb daarover contact gehad met Vodafone. De eerste persoon die ik sprak gaf me een paar tips die tot de conclusie leidden dat VoLTE niet goed werkt.

De tweede persoon die ik sprak beweerde dat iPhones niet goed zouden werken op het 4G-netwerk van Vodafone en dat ie me verder niet kon helpen en dus maar VoLTE uit moet laten. Wtf?

We wonen gewoon in Utrecht Stad. 4G-bereik is wel abominabel de laatste tijd. Meestal maar 1 streepje.

Heeft iemand anders dit probleem ook met VoLTE?

Edit: Volgens de Field Test mode van m’n iPhone zitten rsrp0 en rsrp1 altijd onder de -110 dBm. Nu heb ik hier niet heel veel verstand van, maar dat lijkt me ondermaats, zelfs voor binnenshuis?

[ Voor 18% gewijzigd door gday op 22-11-2017 01:34 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enig idee waar mijn bundel de bundel kosten vandaan komen?
Al een paar maand zie ik dat ik bovenop mijn normale maandbedrag nog een klein bedrag erbij komt. Ik heb de kosten voor deze maand eens geanalyseerd. en nu blijkt dat ik bijvoorbeeld 23-november voor 11 cent buiten de bundel heb geïnternet. Dit was schijnbaar 12mb

De dagen erna heb ik wel weer gewoon 0,00 euro internet. Ook is mijn bundel nog helemaal niet op...

Ik heb een 1,5gb databundel die wordt verdubbeld naar 3gb doordat ik ziggo heb.

Overigens...Nu ik er zo over nadenk, het lijkt er wel op alsof die 23-november precies de dag was dat mijn 'normale' bundel op was. en ik overging naar de gratis verdubbel bundel van ziggo.

Kan iemand dit verklaren?

• Chris.nl
  • Niet online
Foutieve weergave vanuit Vodafone. Waarschijnlijk zie je die buitenbundelkosten wel in MyVodafone staan maar krijg je die uiteindelijk niet gefactureerd. Of heb je daadwerkelijk hogere rekeningen gekregen?

Hoewel ik jaren pro-Vodafone ben geweest zou ik ze (mede wegens dit soort geintjes) niet meer adviseren. Aangezien dit issue al jaren speelt zou ik niet verwachten dat dit snel gefixt wordt.
gday schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:57:
Edit: Volgens de Field Test mode van m’n iPhone zitten rsrp0 en rsrp1 altijd onder de -110 dBm. Nu heb ik hier niet heel veel verstand van, maar dat lijkt me ondermaats, zelfs voor binnenshuis?
Zegt niet heel veel per se. Vodafone heeft band 7 actief in Utrecht en die heeft de voorkeur. Zit je daarop dan is je signaal minder sterk, maar als je diep binnenshuis gaat dan val je eerst nog terug naar band 3 (sterker) en daarna band 20 (nog sterker). Het hangt af van wat je iPhone weergeeft...

Verder ben ik wel tevreden met de signaalsterkte in Utrecht, m.u.v. zuidelijke punt van de Oudegracht, daar is een mast weggehaald op het universiteitsmuseum en er is zviw nog geen vervanging voor. Gevolg is dat de dekking binnenshuis in dat gebied wel enigszins bagger is rondom die plek. Benieuwd wanneer dat wordt opgelost...
Chris.nl schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:57:
[...]

Foutieve weergave vanuit Vodafone. Waarschijnlijk zie je die buitenbundelkosten wel in MyVodafone staan maar krijg je die uiteindelijk niet gefactureerd. Of heb je daadwerkelijk hogere rekeningen gekregen?

Hoewel ik jaren pro-Vodafone ben geweest zou ik ze (mede wegens dit soort geintjes) niet meer adviseren. Aangezien dit issue al jaren speelt zou ik niet verwachten dat dit snel gefixt wordt.
Heb het idee dat dit deels een reservering is ofzo binnen hun facturatiesysteem/quotasysteem. Gedurende de maand verandert de hoeveelheid buitenbundel ook continu omhoog en omlaag... bij mij staat er altijd 0 euro bij (zowel binnen als buiten de bundel).

Ook grappig dat tot voor kort EU-data als "binnenlands" verkeer vermeld stond. Is nu veranderd geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-11-2017 13:44 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu KPN en zag een aanbod van Vodafone voorbij komen: 3GB en onbeperkt bellen voor 21 euro per maand. Als je Ziggo hebt, wat ik heb: 6GB en onbeperkt bellen voor 16 euro per maand. Lijkt me op zich voor een A-merk een goede deal.

Maar Vodafone is normaliter het laatste waar ik aan denk om mij bij te binden. Ik hoor weinig positiefs over de club en ook mijn partner gaat liever naar T-Mobile of KPN. Hij heeft zeer regelmatig geen dekking of slechts edge, terwijl ik dan in elk geval 3G of zelfs 4G van KPN heb.

Hoe wordt hier gedacht over vooral het 4G-netwerk en klantenservice? De prijs is zeer interessant, maar verder houdt veel me tegen. Ben geen prijskoper, maar ben wel benieuwd naar ervaringen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Vodafone is geen A merk> http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/vodafone-is-de-weg-kwijt
Ik zou tmobile pakken met onbeperkt sms+bellen en 5GB voor €15,-. Dit is inclusief vriendenkorting.
Update: Vodafone gebruikt nu 20 MHz in Utrecht op band 7. Ziggo-frequentie wellicht? Totaal daar is nu 20+20+10 met theoretische max van circa 375 Mbps.

Mogelijk en in theorie kunnen ze 2 carriers gebruiken op band 7, met o.a. CA kan dan worden afgewisseld welke gebruiker welke band gebruikt.

• connos
Zit nu precies een maandje bij Simpel (T-mobile) en werkelijk alle plekken (vooral binnen) waar ik met Vodafone geen of nauwelijks bereik had, heb ik nu prima bereik. Verder ben ik nog geen andere plekken tegengekomen waar T-mobile geen bereik heeft. Ik weet dat dit subjectief is en off-topic. Maar de verdubbeldagen bij simpel zijn weer verlengd nu tot 3-1-2018 ;) En nee, ik heb geen aandelen bij die hut.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Werkt het opvragen van tegoed in de Vodafone app nog goed bij jullie? Ik kan belminuten en sms (onbeperkt) opvragen, maar MB's staan er opeens niet meer bij.

Goedkoop bellen via VoIP

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 16:19
Jongens, ik heb net een nieuw abonnement en dacht hier eens ervaringen te lezen. Is het echt zo slecht bij vodafone? Ik heb nog mijn bedenktijd dus kan mijn contract nog ontbinden eventueel, maar ik heb met friends&family + eindejaarskorting + ziggo korting 20GB voor 18 euro per maand. Dat vind ik nergens anders tegen die prijs.

Maarja, als het netwerk zo tegen valt misschien toch maar (terug) naar Tele2 een andere provider. Waar komen die ervaringen vandaan?

// TODO: Schrijf een signature

• ucsdcom
guysp schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:09:
Jongens, ik heb net een nieuw abonnement en dacht hier eens ervaringen te lezen. Is het echt zo slecht bij vodafone? Ik heb nog mijn bedenktijd dus kan mijn contract nog ontbinden eventueel, maar ik heb met friends&family + eindejaarskorting + ziggo korting 20GB voor 18 euro per maand. Dat vind ik nergens anders tegen die prijs.

Maarja, als het netwerk zo tegen valt misschien toch maar (terug) naar Tele2 een andere provider. Waar komen die ervaringen vandaan?
Het is maar waarmee je vergelijkt. Het Vodafone netwerk is zeker niet slecht. Gelukkig is 4G nu ook wat verder in uitbouw, al gaat het nog steeds traag. In vergelijking tot het buitenland zelfs erg goed. Waar het in de diskussie vooral om gaat, dat Vodafone zich nog steeds opstelt als peperdure premium provider, met schreeuwend dure abonnementen en voor niet Ziggo klanten te weinig data voor je geld. Dat wekt ergernis op.

Anderzijds heeft Vodafone nu al een paar jaar non stop korting. Wie de laatste 3 jaar de volle mep moest/kon gaan betalen heeft daar wel echt iets geks voor moeten doen. Nep kortingen van 20% tot kortingen die op papier 50% waren zijn er telkens geweest. Jij pakt dit aanbod nu MET Ziggo voordelen EN een fikse korting. Dan streep je de belangrijkste problemen meteen al dubbel en dwars weg. Als je nu zelf een simkaart hebt, dan kan je testen of het goed genoeg werkt op de plaatsen waar jij veel komt. Is dat OK, dan is 18,- euro voor 20 GB absoluut concurrerend te noemen. Dan zou ik blijven. Wil je weg, dan ga je de klantenservice nodig hebben en ga je pas echte problemen tegen komen.

• guysp
ucsdcom schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:40:
[...]

Het is maar waarmee je vergelijkt. Het Vodafone netwerk is zeker niet slecht. Gelukkig is 4G nu ook wat verder in uitbouw, al gaat het nog steeds traag. In vergelijking tot het buitenland zelfs erg goed. Waar het in de diskussie vooral om gaat, dat Vodafone zich nog steeds opstelt als peperdure premium provider, met schreeuwend dure abonnementen en voor niet Ziggo klanten te weinig data voor je geld. Dat wekt ergernis op.

Anderzijds heeft Vodafone nu al een paar jaar non stop korting. Wie de laatste 3 jaar de volle mep moest/kon gaan betalen heeft daar wel echt iets geks voor moeten doen. Nep kortingen van 20% tot kortingen die op papier 50% waren zijn er telkens geweest. Jij pakt dit aanbod nu MET Ziggo voordelen EN een fikse korting. Dan streep je de belangrijkste problemen meteen al dubbel en dwars weg. Als je nu zelf een simkaart hebt, dan kan je testen of het goed genoeg werkt op de plaatsen waar jij veel komt. Is dat OK, dan is 18,- euro voor 20 GB absoluut concurrerend te noemen. Dan zou ik blijven. Wil je weg, dan ga je de klantenservice nodig hebben en ga je pas echte problemen tegen komen.
Het scheelde dat ik vanuit mijn werk uit al Vodafone had op mijn andere telefoon en dat werkte waar ik kwam altijd super. Hoe ver ik nu kan testen heb ik goed bereik (bijna overal 4G+ in Maastricht!) dus ik denk dat het een blijvertje is.

Voor die prijs is het niet zo gek. Betreft klantenservice, gelukkig heb ik korte lijntjes naar Vodafone (kennis werkt op helpdesk, aantal collega's zitten intern bij Vodafone) dus dat zal wel loslopen.

• connos
Waar komen die ervaringen vandaan?
Heb 15jr bij Vodafone gezeten. Tot een jaar of wat geleden altijd tevreden qua bereik. Sindsdiien viel het mij steeds vaker op dat ik op meerdere lokaties binnenshuis terugviel naar GPRS Edge of niets terwijl KPN & T-Mobile daar vrolijk 3G of 4G hadden. Dat ging op een gegeven moment irriteren. Heb op het werk een signaal-plus (3G femtocel) hangen die niet meer wordt ondersteund omdat Vodafone het fantastische Wifi-bellen aanbiedt. Dan moet je wél enige 4G dekking op die plek hebben, wil dat werken. En dat heb je dus op veel lokaties niet. Los van het het feit dat hand-offs tussen 4G en wifi-bellen op mijn iPhone altijd een verbroken verbinding opleverden. Het zal een subjectieve beleving zijn, maar ik was er klaar mee! (Nu tevreden klant bij Simpel)

• Chris.nl
  • Niet online
Waar komen die ervaringen vandaan?
Hier ervaringen sinds het Libertel tijdperk.

Bereik Vodafone is voor mij nu niet super maar ook niet slecht. Ligt eraan waar ik ben. Ik ervaar wel ergenissen aan alle storingen / werkzaamheden binnen de MyVodafone omgeving (ook op dit moment / sinds afgelopen vrijdag weer) tijdens deze storingen kan je ook niet 'optimaal' geholpen worden door de klantengeving of in een winkel.

In de MyVodafone app, die toch al niet snel funtioneert, staan kinderachtige 'wachtteksten' als: "Kopje koffie? We komen zo bij je terug" en "Je wacht zoveel dagen in je leven, dit minuutje kan daar ook bij". Wie zou daar hebben gedacht: 'Hmz, de wachttijden van onze app zijn best lang, laten er dit erkennen door de klant wat wachteksten voor te schotelen' ipv te werken aan het verbeteren van de snelheid?

Vodafone medewerkers zijn an sich vriendelijk, als je opbouwend meedenkt en bugs aandraagt reageren ze tof. Heb het afgelopen jaar in 5 maand een handdoek, nette dinercheque en powerbank thuisgestuurd gekregen, ook nog 4 maand gratis abonnement genoten. Maar sommige issues blijven onopgelost (mndn/jrn) 't is vooralsnog hopeloos, ik ben maar gestopt met het melden van dingen.

Wat ik van Vodafone denk te begrijpen, is dat ze vasthouden aan te veel (oude) systemen en abonnementsvormen terwijl dit de functionaliteit / snelheid / stabiliteit van MyVodafone niet helpt. Ik verwacht niet dat ze schoon schip gaan kunnen maken de komende jaren.

Ik heb nu voor €25 p/m 24Gb data & onbeperkt bel/sms, met gratis 2 extra datasimkaarten. VoLTE en VoWiFi is beschikbaar. (op dit moment kan je, icm een Ziggo-postadres, voor €23 p/m 40Gb op de kop tikken) Ik verwacht vrij makkelijk tot 2019 mijn abonnement uit te kunnen zitten, maar dat is dan ook alles.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2017 23:09 ]

• ralph075
  • Niet online
guysp schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:38:
[...]

(bijna overal 4G+ in Maastricht!)
Tja, dat is natuurlijk ook de Vodafone-hoofdstad van Nederland, als het daar al niet op orde zou zijn... ;)

• guysp
ralph075 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:09:
[...]

Tja, dat is natuurlijk ook de Vodafone-hoofdstad van Nederland, als het daar al niet op orde zou zijn... ;)
Goed punt haha, niet bij stil gestaan. :9

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:19

rammes

koekebakker 1e klas

ik kreeg vandaag deze SMS van Vodafone

Op 14 juni 2017 vertelden we je over een Fair Use Policy voor het gebruik van je bundel in de EU. Dit is echter niet van toepassing op jouw abonnement, dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Wil je meer lezen over Fair Use Policy? Kijk dan op vodafone.nl/fup .

de SMS van 14 juni had ik ook nog :)

Vanaf morgen geldt ook op jouw abonnement een Fair Use Policy (FUP) voor gebruik in de EU. Geen zorgen, dit is pas van toepassing als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland. Meer info? www.vodafone.nl/fup

Ik zou het doen!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor Red en Black klanten die een contract hebben afgesloten of verlengd hebben tussen 21 november 2016 en 1 juni 2017 gelden afwijkende voorwaarden. De bovenstaande Fair Use Policy in de EU is niet van toepassing op deze abonnementen.
Moest blijkbaar toch weer rechtgezet. Deze abonnementen mogen weer onbeperkt in de EU zoals destijds verkocht.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 10:48

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Mijn nichtje krijgt opeens een SMSje op haar (simyo) nummer dat haar Vodafone rekening klaar staat. Tekst en link komen overeen met wat ik krijg (en ik zit bij Vodafone).

Iemand dit eerder bij de hand gehad?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
rammes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:48:

Op 14 juni 2017 vertelden we je over een Fair Use Policy voor het gebruik van je bundel in de EU. Dit is echter niet van toepassing op jouw abonnement, dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Wil je meer lezen over Fair Use Policy? Kijk dan op vodafone.nl/fup .

Vanaf morgen geldt ook op jouw abonnement een Fair Use Policy (FUP) voor gebruik in de EU. Geen zorgen, dit is pas van toepassing als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland. Meer info? www.vodafone.nl/fup
Waardeloos he. Destijds me erg boos over gemaakt en wilde ontbinden maar dat kon niet want het was nu eenmaal zo. En nu alsnog dit rechtzetten. Nog een jaartje en dan klaar ermee.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 19:58
rammes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:48:

Op 14 juni 2017 vertelden we je over een Fair Use Policy voor het gebruik van je bundel in de EU. Dit is echter niet van toepassing op jouw abonnement, dus hoef je er ook geen rekening mee te houden. Wil je meer lezen over Fair Use Policy? Kijk dan op vodafone.nl/fup.

Mooiste is nog dat wanneer je naar die link gaat (https://vodafone.nl/fup), je de volgende tekst hebt:
Voor Red en Black klanten die een contract hebben afgesloten of verlengd hebben tussen 21 november 2016 en 1 juni 2017 gelden afwijkende voorwaarden. De bovenstaande Fair Use Policy in de EU is niet van toepassing op deze abonnementen.
En ga je dan weer naar die link (https://www.vodafone.nl/voorwaarden/), dan is er uiteraard niets terug te vinden hierover. Weer goed voor elkaar daar bij Vodafone :+

Waarschijnlijk wilden ze naar de volgende voorwaarden/tarieven linken, maar die zijn bijna niet terug te vinden: https://www.vodafone.nl/_..._red_21_november_2016.pdf
Ook komt het over op die pagina alsof die voorwaarden niet meer gelden (geldig tot 1 juni 2017), wat dus niet het geval is

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Chris.nl
  • Niet online
'k Heb zelf ook zo'n abonnement. Ben benieuwd hoever ze de originele voorwaarden weer aan ons teruggeven. Nu weer 12 maand 24/7 het abonnement in de hele EU mogen gebruiken (zonder FUP) is één sigaar uit eigen doos. Maar ook de aanvullende NL databundels waren niet slecht geprijst, nu foetsie.

Als alle MyVodafone werkzaamheden / storingen voorbij zijn (kan nu al bijna een week niet in de MyVodafone omgeving komen via web of app) eens zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2017 11:59 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:49
Zojuist een abbo afgesloten Red Essentials met 6gb data en onbeperkt bellen/sms dit in combinatie met extra eindejaarskorting voor 17,- per maand voor 1 jaar. Gebruik makend van de Ziggo combi deal, dus krijg er nog wat extra's bij :)

Ben benieuwd, nooit eerder bij Vodafone gezeten, eerder Orange, T-Mobile en KPN. Dus voor mij allemaal nieuw bij Vodafone :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:19

rammes

koekebakker 1e klas

Martinusz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:57:
Zojuist een abbo afgesloten Red Essentials met 6gb data en onbeperkt bellen/sms dit in combinatie met extra eindejaarskorting voor 17,- per maand voor 1 jaar. Gebruik makend van de Ziggo combi deal, dus krijg er nog wat extra's bij :)

Ben benieuwd, nooit eerder bij Vodafone gezeten, eerder Orange, T-Mobile en KPN. Dus voor mij allemaal nieuw bij Vodafone :)
heb de iets oudere deal 5GB en 18 euro. (met ziggo korting) dus 10GB +F1. ik vind het een prima deal

Ik zou het doen!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:12:
Update: Vodafone gebruikt nu 20 MHz in Utrecht op band 7. Ziggo-frequentie wellicht? Totaal daar is nu 20+20+10 met theoretische max van circa 375 Mbps.

Mogelijk en in theorie kunnen ze 2 carriers gebruiken op band 7, met o.a. CA kan dan worden afgewisseld welke gebruiker welke band gebruikt.
Er staat nu ook een update in het AR met de nieuwe frequentie (2630 MHz, inderdaad Ziggo-terrein!). Bij small cells in A'dam staat wel nog 2625 MHz.

Vodafone heeft 2620-2630 MHz.
Ziggo heeft 2630-2650 MHz.

Vodafone gebruikt hiermee (in Utrecht) nu dus de onderste 20 MHz van dat frequentiegedeelte. Wat ze met het bovenste doen: geen idee, kan evt. worden ingezet voor de small cells zodat die moeitelozer naast het macro gedeelte kunnen worden gebruikt, maar ook voor een 2e carrier voor intra-band CA (bijv. 2600+2600+1800(+800)).

Benieuwd naar de evt. AR-update. Wat ik in ieder geval zag is dat in Maartensdijk nu zelfs Tele2 4G heeft, maar Vodafone nog steeds niet (met dus nog steeds een gat tussen Utrecht en Hilversum in de trein!)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:40:
[...]

Er staat nu ook een update in het AR met de nieuwe frequentie (2630 MHz, inderdaad Ziggo-terrein!). Bij small cells in A'dam staat wel nog 2625 MHz.

Vodafone heeft 2620-2630 MHz.
Ziggo heeft 2630-2650 MHz.

Vodafone gebruikt hiermee (in Utrecht) nu dus de onderste 20 MHz van dat frequentiegedeelte. Wat ze met het bovenste doen: geen idee, kan evt. worden ingezet voor de small cells zodat die moeitelozer naast het macro gedeelte kunnen worden gebruikt, maar ook voor een 2e carrier voor intra-band CA (bijv. 2600+2600+1800(+800)).

Benieuwd naar de evt. AR-update. Wat ik in ieder geval zag is dat in Maartensdijk nu zelfs Tele2 4G heeft, maar Vodafone nog steeds niet (met dus nog steeds een gat tussen Utrecht en Hilversum in de trein!)
Gisteravond laat dit bericht gezien, meteen de downloadscript gestart en zojuist eerste analyse op uitgevoerd. Ik vind op (slechts) 3 locaties de nieuwe frequentie te weten in Gorinchem, Leiden en Utrecht.

Ik moet nu wel de scripts aanpassen dus ik denk niet dat ik vandaag een update kan plaatsen op 4gmasten.nl.

Antenne en masten malloot

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:02:
[...]

Gisteravond laat dit bericht gezien, meteen de downloadscript gestart en zojuist eerste analyse op uitgevoerd. Ik vind op (slechts) 3 locaties de nieuwe frequentie te weten in Gorinchem, Leiden en Utrecht.

Ik moet nu wel de scripts aanpassen dus ik denk niet dat ik vandaag een update kan plaatsen op 4gmasten.nl.
Gorinchem was voorheen een Ziggo-locatie, die is nu weg zo te zien, mooi! Leiden was snel te vinden, ook bij het station, net als in Utrecht. Blijkbaar is dat ook een plek die snel druk wordt en wat ontlasting nodig heeft.

KPN heeft daar ook al LTE2600 actief zo te zien. Die gaan wat dat betreft ook ineens hard nadat ze LTE1800 hebben zitten uitrollen overal. Hebben alleen net wat minder speelruimte omdat ze maar 10 MHz hebben in die band (hoewel LTE-TDD dan weer wel actief is, maar niet inclusief CA post iemand op 4gmasten.nl?)

• ucsdcom
Vodafone geeft nu als eerste provider helderheid over de toekomst: ze stoppen in januari 2020, dus over goed 1 jaar met 3G. 2G blijft wel. De frequenties worden vanaf dan ingezet voor 4G. Een goede en logische keuze. Daarmee is Vodafone dan voor de 4G dekking en vooral capaciteit meteen een flinke sprong verder.

nieuws: Vodafone stopt over twee jaar met aanbieden 3g
ucsdcom schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:35:
Vodafone geeft nu als eerste provider helderheid over de toekomst: ze stoppen in januari 2020, dus over goed 1 jaar met 3G. 2G blijft wel. De frequenties worden vanaf dan ingezet voor 4G. Een goede en logische keuze. Daarmee is Vodafone dan voor de 4G dekking en vooral capaciteit meteen een flinke sprong verder.

nieuws: Vodafone stopt over twee jaar met aanbieden 3g
Over goed 2 jaar: heel 2018 en heel 2019 komen vóór januari 2020.

En ja, in 1 klap kan er heel veel capaciteit bij, en ik gok dat daar niet eens hardwarebezoekjes voor nodig zijn (maar weet ik niet zeker). De vraag is of ze tussendoor nog stappen gaan zetten die kant op, of dat ze LTE2600 daarvoor gebruiken in de tussentijd, aangezien plekken die nu heel druk zijn straks nóg drukker worden en dan ook LTE2100 weer daarbij kan komen.

In ieder geval zie je nu al dat ze 3G-only locaties soms ombouwen naar 4G800+3G2100; dat kan straks in één klap 4G800+4G2100 worden. Soms wordt het ook 4G1800+3G2100, dat kan dan 4G1800+4G2100 worden.

Benieuwd hoe ze het gaan spelen...

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-12-2017 09:14 ]

• FrankoNL
  • Laatst online: 10-11 23:40
Overgestapt naar Vodafone ivm de aanbieding als men een Ziggo abonnement heeft. Ik las veel gedoe over lage snelheden op 4g. Ik heb daar tot nu toe nog geen las van, maar ik woon dan ook in de stad. Zo rond de 70 mbits down en 20 mbits up.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb een Samsung Galaxy S8 met product code en CSC code VDF (Vodafone NL) maar ik mis compleet de instelling Bellen via 4G. Bellen via Wi-Fi heb ik wel?
Kijk ik niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 18-12-2017 15:25 ]

• FrankoNL
  • Laatst online: 10-11 23:40
Mrjraider schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:24:
Ik heb een Samsung Galaxy S8 met product code en CSC code VDF (Vodafone NL) maar ik mis compleet de instelling Bellen via 4G. Bellen via Wi-Fi heb ik wel?
Kijk ik niet goed?
4G bellen doet hij automatisch indien mogelijk.

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een vodafone sim only abonnement afgesloten per 15 januari.
Nu krijg ik bericht dat nummerbehoud is goedgekeurd en een mail om een afspraak te maken.
Maar voor sim only hoef ik toch geen bezorg afspraak te maken? Heeft iemand hier ervaring mee?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 19:58
Teletekst schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:50:
Ik heb een vodafone sim only abonnement afgesloten per 15 januari.
Nu krijg ik bericht dat nummerbehoud is goedgekeurd en een mail om een afspraak te maken.
Maar voor sim only hoef ik toch geen bezorg afspraak te maken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk moet je tekenen voor de SIM.
Maar het kan ook een foutje zijn met de standaard mail. Ik kreeg die een tijd geleden ook toen ik verlengde (zonder nieuwe SIM dus :+ ). Het beste kun je even bellen met de klantenservice (voor nieuwe klanten) en even navragen hoe het precies zit in jouw geval.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ShadowLord schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:
[...]

Waarschijnlijk moet je tekenen voor de SIM.
Maar het kan ook een foutje zijn met de standaard mail. Ik kreeg die een tijd geleden ook toen ik verlengde (zonder nieuwe SIM dus :+ ). Het beste kun je even bellen met de klantenservice (voor nieuwe klanten) en even navragen hoe het precies zit in jouw geval.
Net inderdaad maar even gebeld.
Voor andere mensen die dit ook tegenkomen bij overstappen op sim only: Je moet tekenen voor je contract en je simkaart ontvangen. Een afspraak is dus nodig. :)

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-11 10:01
Ook ik sta op het punt om naar de sim only deal van Vodafone te gaan. Voor 21 euro dus 3gb internet en onbeperkt bellen. Echter door ouders met ziggo zal ik dan voor 16 euro, 6gb internet krijgen.

Qua bereik weet ik van kennissen dat vodafone in mijn gebieden over het algemeen prima is, altijd 4g is wat mij betreft ook geen eis.

Maar als ik het zo lees, is er op het moment dus niet een betere deal te vinden (door het ziggo aandeel)? Of mis ik nog wat?

Heb zelf nu KPN prepaid met internet abonnement, waar ik ook nagenoeg een vergelijkbaar bedrag per maand op maak, dus wat dat betreft ga ik er wel aardig op voor uit, kpn is een stuk duurder in zijn abonnementen.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Expendable schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:16:
Ook ik sta op het punt om naar de sim only deal van Vodafone te gaan. Voor 21 euro dus 3gb internet en onbeperkt bellen. Echter door ouders met ziggo zal ik dan voor 16 euro, 6gb internet krijgen.

Qua bereik weet ik van kennissen dat vodafone in mijn gebieden over het algemeen prima is, altijd 4g is wat mij betreft ook geen eis.

Maar als ik het zo lees, is er op het moment dus niet een betere deal te vinden (door het ziggo aandeel)? Of mis ik nog wat?

Heb zelf nu KPN prepaid met internet abonnement, waar ik ook nagenoeg een vergelijkbaar bedrag per maand op maak, dus wat dat betreft ga ik er wel aardig op voor uit, kpn is een stuk duurder in zijn abonnementen.
Bij Simpel heb je 6GB voor 12,50 en 500 bel/sms. En je bent niet afhankelijk van de koppeling met Ziggo...

Is T-Mobile netwerk met overal wél 4G.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
Ik wacht nog steeds op de ESIM support voor smartwatches etc. Denk dat als het binnenkort niet komt maar voor een overstap ga kijken.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:18
Lootbox schreef op woensdag 20 december 2017 @ 06:01:
Ik wacht nog steeds op de ESIM support voor smartwatches etc. Denk dat als het binnenkort niet komt maar voor een overstap ga kijken.
Zit daar ook al tijdje op te wachten, maar volgens mij heeft geen 1 provider het in nl. Overstappen heeft dan nog niet zoveel zin
Pagina: 1 ... 55 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.