[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.525 views

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
koendio schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:30:
[...]

Zit daar ook al tijdje op te wachten, maar volgens mij heeft geen 1 provider het in nl. Overstappen heeft dan nog niet zoveel zin
nieuws: Tele2, T-Mobile en Vodafone gaan ingebouwde simkaarten ondersteunen i...

Het is al aan tijdje stil met nieuws. Ik weet dat vodafone het actief heeft in Duitsland (al meer dan een jaar overigens). |:(
Interessante veranderingen in het Antenneregister: Vodafone gebruikt (als het klopt) op een flink aantal van haar sites ineens het onderste frequentiegedeelte niet meer voor 3G. Alleen 2122.4 MHz wordt nog gebruikt. Dat kan erop wijzen dat de onderste frequenties op korte termijn voor 4G worden ingezet.

In Utrecht bijvoorbeeld zie je dat in het drukke centrum er wel nog bijna overal 3 carriers beschikbaar zijn (ivm drukte waarschijnlijk), maar iets daarbuiten is het er vaak maar 1 nu. Een enkele keer 2, evt. ook omdat die gebieden net te druk zijn. Ook buiten de grote steden zijn er wijzigingen te zien.

Ben erg benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren, of dat dit een rare fout is in het Antenneregister. Lijkt me wel stug, want er is toch wel iets van een patroon aan te ontdekken; de punten waarvan je ook verwacht dat ze nog 3 carriers hebben, die hebben ze ook nog maar andere sites vaak niet.

Als de helden van 4gmasten.nl eens de boel bekijken op 3G dan zullen ze nu grote verschillen zien verwacht ik. Ben benieuwd of het dan inderdaad dit jaar nog gaat gebeuren :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:03:
Interessante veranderingen in het Antenneregister: Vodafone gebruikt (als het klopt) op een flink aantal van haar sites ineens het onderste frequentiegedeelte niet meer voor 3G. Alleen 2122.4 MHz wordt nog gebruikt. Dat kan erop wijzen dat de onderste frequenties op korte termijn voor 4G worden ingezet.

In Utrecht bijvoorbeeld zie je dat in het drukke centrum er wel nog bijna overal 3 carriers beschikbaar zijn (ivm drukte waarschijnlijk), maar iets daarbuiten is het er vaak maar 1 nu. Een enkele keer 2, evt. ook omdat die gebieden net te druk zijn. Ook buiten de grote steden zijn er wijzigingen te zien.

Ben erg benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren, of dat dit een rare fout is in het Antenneregister. Lijkt me wel stug, want er is toch wel iets van een patroon aan te ontdekken; de punten waarvan je ook verwacht dat ze nog 3 carriers hebben, die hebben ze ook nog maar andere sites vaak niet.

Als de helden van 4gmasten.nl eens de boel bekijken op 3G dan zullen ze nu grote verschillen zien verwacht ik. Ben benieuwd of het dan inderdaad dit jaar nog gaat gebeuren :)
Dat gaat ff lastig worden, laptop waar alles opstaat gaf vandaag de geest(gelukkig alleen het scherm, dus reparabel) maar kan nu lastig bij scripts, heb nog wat backup op Dropbox staan. Moet wel even de software voor de queries ff op andere laptop zetten zodat ik alle queries daar kan draaien. Dus dat gaat wel even duren...........

Antenne en masten malloot

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Dat is inderdaad wel de bedoeling, ja...
Raider095 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:11:
[...]

Dat is inderdaad wel de bedoeling, ja...
Maar je mag vast niet meer zeggen? :p

Ook een aantal locaties die redelijk recent pas zijn gebouwd en alleen 800 MHz hadden (+ 3G2100) hebben de wijziging. Benieuwd of die nu ook 4G2100 krijgen dan! Zou ineens een flinke boost zijn! (Hoewel je daar nog steeds geen 4G+ logootje zou zien ivm <25 MHz)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik kan het F&F topic nergens meer vinden. Is dat samen gegaan met dit draadje :? Mag binnenkort weer verlengen, dus maar weer eens in gaan verdiepen.

Mijn boefje is liev!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 22:19
JB schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:41:
Ik kan het F&F topic nergens meer vinden. Is dat samen gegaan met dit draadje :? Mag binnenkort weer verlengen, dus maar weer eens in gaan verdiepen.
Het is er nog Vodafone directsales: Friends&Family :P

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-11 18:57

RSB

Kan dat ervoor zorgen dat ik eerder naar 2G word gestuurd ipv 3G als ik gebeld word terwijl ik op 4G zit?
Of zou dat niet zoveel uit moeten maken? (Heb helaas geen VoLTE ondersteund toestel :( )

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

RDKN-Steven schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Kan dat ervoor zorgen dat ik eerder naar 2G word gestuurd ipv 3G als ik gebeld word terwijl ik op 4G zit?
Of zou dat niet zoveel uit moeten maken? (Heb helaas geen VoLTE ondersteund toestel :( )
Hangt van allerlei instellingen en omstandigheden af of dat zo is. Ik zelf heb de ervaring dat ik tijdens gesprekken minder terugval naar 2G de laatste tijd (blijf nu plakken op 3G als ik daarop terechtkom, met name in de A2-tunnel bij Utrecht als ik erdoor rij).

Intussen heb ik nog geen LTE op band 1 gezien trouwens, benieuwd wanneer het actief gaat worden!

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-01-2018 21:04 ]

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

3G kaarten zijn geüpdatet, met een kleine analyse op de resterende bandbreedtes en aantal locaties, zie ook 4gmasten.nl

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 20:23

mb1

Valt mij vandaag op tijdens een ritje Arnhem Dieren Loenen dat ik niet meer op 4g kom ik blijf op 3g waarop ik wel een redelijke snelheid ervaar.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-11 23:01
Wanneer ik inlog in my vodafone dan zie ik dat ook de Ziggo dataverdubbeling in de EU is te gebruiken.
Volgens deze pagina van Vodafone is alleen bij Red Essential de data verdubbeling in de EU te gebruiken en bij RED en Red Super niet.
De webpagina van my vodafone geeft in mijn geval alleen maar 1 bundel aan van 20 GB.
Toevoeging wanneer ik onderaan op tegoed en bundels klik zie ik wel 2 keer 10 GB staan en ook
daar staat NL en EU. Zelf heb ik dus een Red abonnement.

Vodafone geeft onduidelijk antwoord ene medewerker zeg ja kan wel ander zegt nee kan niet.
Dit is wat er bij mij staat in de app:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20fym3c.jpg

en op de webpagina:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zb84rs.jpg

Wat staat er bij jullie in my vodafone app/webpagina?

(screenshot van webpagina is van wat later)

[ Voor 35% gewijzigd door Megapaul op 06-01-2018 10:06 . Reden: toevoeging ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• snowboardergrun
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-11 13:05
heeft misschien iemand al het nieuwe red super abonnement 20 gig met 1 of 2 data sim kaarten ?
zo ja , moet je nu betalen voor de extra data sim kaarten ?

ik heb nog het oude red super abonnement 12 gig met de 2 gratis data sim kaarten , maar zou misschien vandaag nog willen verlengen , maar als ik 10 euro extra moet betalen voor de kaarten ben ik veel duurder uit.

heb al de chat geprobeerd van vodafone alleen is contant bezet

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 00:46
snowboardergrun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:52:
heeft misschien iemand al het nieuwe red super abonnement 20 gig met 1 of 2 data sim kaarten ?

ik heb nog het oude red super abonnement 12 gig met de 2 gratis data sim kaarten , maar zou misschien vandaag nog willen verlengen , maar als ik 10 euro extra moet betalen voor de kaarten ben ik veel duurder uit.

heb al de chat geprobeerd van vodafone alleen is contant bezet
Red Super is multisim altijd gratis!

Edit: ik twijfel nu wel want wordt nergens meer genoemd....

[ Voor 5% gewijzigd door beezjeh op 07-01-2018 18:01 ]

• snowboardergrun
beezjeh schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Red Super is multisim altijd gratis!
vroeger stond het er speciaal bij , kan het nu namelijk nergens meer vinden.
de enige plek waar het nog staat is als ik inlog met mijn vodafone account
en dan onder extra multisim aanvragen , maar dit zou zo kunnen zijn omdat ik nog het oude abonnement heb.

dit zie ik op de website van vodafone
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-super/
en als je dan op vodafone red tarieven klikt
https://www.vodafone.nl/_...verzicht_vodafone_red.pdf
daar staat toch echt onder extra opties tot 2 data sims 5 euro per sim

• snowboardergrun
snowboardergrun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:15:
[...]

vroeger stond het er speciaal bij , kan het nu namelijk nergens meer vinden.
de enige plek waar het nog staat is als ik inlog met mijn vodafone account
en dan onder extra multisim aanvragen , maar dit zou zo kunnen zijn omdat ik nog het oude abonnement heb.

dit zie ik op de website van vodafone
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-super/
en als je dan op vodafone red tarieven klikt
daar staat toch echt onder extra opties tot 2 data sims 5 euro per sim
Heb eindelijk contact gehad via de chat met een medewerker van vodafone.

er werd mij verteld dat bij de huidige red abonnementen de extra data sim kaarten 5 euro kosten p/m per sim
dus ook bij de red super :(

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
snowboardergrun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:52:
Je hebt kans dat, als je gewoon verlengt, al jouw huidige actieve kaarten ongewijzigd mee doorlopen in het aansluitende abonnement.
snowboardergrun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:52:
[...]

er werd mij verteld dat bij de huidige red abonnementen de extra data sim kaarten 5 euro kosten p/m per sim
Dat was ook altijd zo bij super, alleen de eerste was gratis dan.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 00:46
snowboardergrun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:52:
[...]

Heb het al jaren en ben benieuwd of dit een probleem wordt wanneer ik ga verlengen....
Sorcerer8472 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:25:
[...]

Dat was ook altijd zo bij super, alleen de eerste was gratis dan.
Ik heb gewoon maximaal aantal geactiveerde simkaarten zonder extra kosten, dit zijn in zijn totaal 3 simkaarten waarvan 2 data sims.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
Zo vandaag eerste dag Vodafone, na wat strubbelingen om het rond te krijgen is het dan zover :)
Positief verrast omdat op kantoor er altijd werd gezegd dat Vodafone 0 bereik had, zit ik nu met alle streepjes bereik op Vodafone netwerk ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 12:21

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Bijzonder iets gehad met het bestellen van een nieuw abonnement met nummerbehoud bij Vodafone.

Ik heb via de shop een toestel + abonnement gekozen en netjes betaald. Heb de afgelopen dagen helemaal niets ontvangen wat betreft een bevestiging.

Dus heb maar eens even gebeld. Het blijkt dat de bestelling wel is geplaatst, maar tocht ook niet :? Lijkt erop dat het bestelproces niet helemaal lekker heeft gedraaid en dat dit wel tot 14 dagen kan duren voordat ik überhaupt iets van informatie via de e-mail zal ontvangen.

Bijzonder proces... Dan zal de bestelling nog wel langer duren aangezien ik ook nummerbehoud doe van een andere provider...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Martinusz
SideSwipe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:35:
Bijzonder iets gehad met het bestellen van een nieuw abonnement met nummerbehoud bij Vodafone.

Ik heb via de shop een toestel + abonnement gekozen en netjes betaald. Heb de afgelopen dagen helemaal niets ontvangen wat betreft een bevestiging.

Dus heb maar eens even gebeld. Het blijkt dat de bestelling wel is geplaatst, maar tocht ook niet :? Lijkt erop dat het bestelproces niet helemaal lekker heeft gedraaid en dat dit wel tot 14 dagen kan duren voordat ik überhaupt iets van informatie via de e-mail zal ontvangen.

Bijzonder proces... Dan zal de bestelling nog wel langer duren aangezien ik ook nummerbehoud doe van een andere provider...
Ach zo hoorde ik helemaal niets van mijn huidige provider tot de dag voor overgang van nummer ;) blijft een bijzonder proces, blijkbaar in deze tijd nog steeds zonder duidelijke updates etc.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 12:21

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Martinusz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Ach zo hoorde ik helemaal niets van mijn huidige provider tot de dag voor overgang van nummer ;) blijft een bijzonder proces, blijkbaar in deze tijd nog steeds zonder duidelijke updates etc.
Precies. Maar de klantenservice gaf zelfs aan dat er problemen waren met het bestelproces. Maar je ziet er niet iets van terug of wat dan ook.

Zeer bijzonder :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:44
SideSwipe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:35:

Dus heb maar eens even gebeld. Het blijkt dat de bestelling wel is geplaatst, maar tocht ook niet :? Lijkt erop dat het bestelproces niet helemaal lekker heeft gedraaid en dat dit wel tot 14 dagen kan duren voordat ik überhaupt iets van informatie via de e-mail zal ontvangen....
Als mij dit zou overkomen zou ik de klantenservicemedewerker vriendelijk verzoeken de bestelling dan maar te annuleren. Je komt als klant geld brengen en moet maar even 14 dagen afwachten. Bizar

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 20:50
@CLB Misschien de startpagina (openingspost) hier ook een refresh geven? Relevant is de nieuwe bundels en prijzen, de Europese regels en de samenwerking verband van Ziggo (Verdubbeling).

Wil geen reclame maken voor deze site maar misschien ook een link van 4gmasten.nl implementeren? Zodat tweakers hier snel mogelijk kunnen kijken waar de 4g masten in hun omgeving staan.
(Dekkingskaart van Vodafone en alle andere providers zijn soms een beetje te rooskleurig).

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mijn nummer is zojuist geporteerd van Simyo naar Vodafone.
Nu merk ik dat ik zelf wel kan bellen met mijn Vodafone sim, maar niet gebeld kan worden.
De beller krijgt de boodschap: Dit nummer is niet in gebruik.
Hebben meer mensen hier last van gehad met overstappen?

• Martinusz
Teletekst schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:06:
Mijn nummer is zojuist geporteerd van Simyo naar Vodafone.
Nu merk ik dat ik zelf wel kan bellen met mijn Vodafone sim, maar niet gebeld kan worden.
De beller krijgt de boodschap: Dit nummer is niet in gebruik.
Telefoon al eens helemaal uitgezet en aangezet?

• Teletekst
  • Niet online
Ja al een paar keer. Ook simkaart eruit.
Ik zal nog even een andere telefoon proberen.
Het vreemde is dat ik mijn abonnement ook nergens zie staan als ik inlog.
Volgens de helpdesk gebeurt dit in de loop van de dag automatisch.
Aangezien ik wat sollicitaties heb lopen, ben ik wel graag bereikbaar.

Edit: Ik moet een paar uur geduld hebben volgens de helpdesk. Ik laat nog even weten of het vandaag opgelost wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Teletekst op 15-01-2018 11:16 ]

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Teletekst schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:06:
Het duurt een tijdje voor de overstap vanuit Vodafone en/of Simyo is doorgegeven aan alle andere centrales. Daardoor kun je soms vanuit Vodafone wel bellen naar een naar Vodafone geporteerd nummer, terwijl je vanuit KPN of T-Mobile daar nog niet heen kan bellen. Dat moet in de loop van de dag goed komen...

• Teletekst
  • Niet online
Het blijkt dat ik helemaal niet kon bellen met mijn eigen nummer. Ik schijn nu het telefoonnummer te hebben van een meneer uit Limburg. Als ik mijn eigen mobiele nummer bel dan krijg ik: niet in gebruik.
Ze gaan een afdeling ernaar laten kijken. Dit kan 5 werkdagen duren. Ik ben er niet blij mee dat ik mijn nummer ongeveer 5 dagen niet zal hebben, maar het is niet anders. Zodra ik meer weet zal ik het laten weten.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 22:32

vr6-only

Blub Blub

Lange leve de administratieve kwaliteiten van Vodafone. Vrouwtje krijgt zojuist een sms dat ze nu non stop mag genieten van dubbele data en 5 euro korting per maand.

1: Wij hebben geen Ziggo thuis, nooit gehad en de vorige bewoners ook niet;
2: Haar abonnement is sinds zaterdag opgezegd, omdat ze binnenkort overgaat naar KPN;
3: Je belt erheen en ze kunnen het niet eens uitzetten...

8)7

It ain't stupid if it works!

• Teletekst
  • Niet online
Update van mij. Mijn telefoonnummer is nog steeds niet actief na overstappen.
Simkaart werkt wel, maar blijkbaar heb ik nu het nummer van een andere klant. Ik word zelfs gebeld hierop. Geen idee hoe dit mogelijk is.
Vodafone zegt ermee bezig te zijn, maar ik krijg geen enkele update of iemand aan de telefoon die me kan uitleggen hoe ze het op gaan lossen. Intussen kan ik geen rekeningen betalen en kan niemand me bereiken.
Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en hoop dat het snel wordt opgelost.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Martinusz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Dat proces loopt in deze tijd dan toch niet overal t zelfde. Toen ik laatst van T-Mobile naar tele 2 ging kreeg ik die late avond meteen bevestiging van Tele2. Volgende ochtend sms van T-mobile dat ze de portering goed hadden gekeurd en van Tele 2 een sms met het precieze uur dat t precies een maand later zou overgaan.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59
Schrudde schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Dat proces loopt in deze tijd dan toch niet overal t zelfde. Toen ik laatst van T-Mobile naar tele 2 ging kreeg ik die late avond meteen bevestiging van Tele2. Volgende ochtend sms van T-mobile dat ze de portering goed hadden gekeurd en van Tele 2 een sms met het precieze uur dat t precies een maand later zou overgaan.
Laatst bij portering van KPN naar T-Mobile en een portering van Vodafone naar T-Mobile precies dezelfde goede ervaring. Ook in een mum van tijd via SMS bevestiging met een datum.

De dag voor de portering stuurde KPN mij een SMS ter herinnering dat ik mijn nieuwe simkaart alvast mee moest nemen als ik de volgende dag bereikbaar wilde zijn. Heel netjes.

Alleen bij portering naar Vodafone complete radiostilte, geen portering in het systeem van de klantenservice en op de gevraagde dag toch opeens over naar Vodafone. Het is dus in het geval van Vodafone toch vermoedelijk wel Vodafone als provider die het proces van communiceren rond nummerportering niet voor elkaar heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 17-01-2018 14:25 ]

• Teletekst
  • Niet online
Dag drie zonder mijn telefoonnummer. Een telefoonnummer van een andere klant hangt blijkbaar aan mijn simkaart. Sinds vandaag word ik door mensen gebeld die iemand anders aan de lijn verwachten. Ik neem maar niet meer op.
Vodafone heeft een technische afdeling waar je als klant niet naar doorverbonden kunt worden en het antwoord blijft dat ze er 5 werkdagen over mogen doen. Wordt vervolgd.....

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 19:24
Teletekst schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:58:
Dag drie zonder mijn telefoonnummer. Een telefoonnummer van een andere klant hangt blijkbaar aan mijn simkaart. Sinds vandaag word ik door mensen gebeld die iemand anders aan de lijn verwachten. Ik neem maar niet meer op.
Vodafone heeft een technische afdeling waar je als klant niet naar doorverbonden kunt worden en het antwoord blijft dat ze er 5 werkdagen over mogen doen. Wordt vervolgd.....
De backoffice afdeling heet dat volgens mij, althans zo noemde Vodafone het bij mij een jaar terug toen er bij mij ook het een en ander was mis gegaan.. Heb wel positieve ervaringen met deze afdeling, de backoffice krijgt vaak wel een hoop voor elkaar i n het systeem waar de 1e en 2e lijns niks aan kunnen doen.

• Teletekst
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:53:
[...]

De backoffice afdeling heet dat volgens mij, althans zo noemde Vodafone het bij mij een jaar terug toen er bij mij ook het een en ander was mis gegaan.. Heb wel positieve ervaringen met deze afdeling, de backoffice krijgt vaak wel een hoop voor elkaar i n het systeem waar de 1e en 2e lijns niks aan kunnen doen.
Ik hoop het. Inmiddels dag 5. SMS komt wel binnen op mijn telefoon, maar als ik mijn nummer bel dan wordt er verteld dat dit nummer niet in gebruik is.
Toen ik vanmorgen uitbelde zag ik wel mijn nummer, maar zojuist weer het nummer van de andere klant. Ik hoop dat het goed komt. Ik word er wel een beetje zenuwachtig van.

Update: Ik heb zojuist mijn simkaart in een oude iphone gestopt die ik hier nog had liggen. Hierbij blijft wel mijn eigen nummer actief als ik ermee bel. Dus uitbellen en sms gaat nu goed. Alleen kan niemand mij bellen. Hopelijk het begin van de oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door Teletekst op 19-01-2018 10:53 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 19:24
Volgens mij is de vraag al eerder gesteld hier maar heb er niet echt duidelijk antwoord op voorbij zien komen..

Ik heb nu een Red Essential abonnement maar die wordt in begin februari omgezet naar een RED abonnement. Is het mogelijk om een tweede simkaart aan te vragen met alleen data voor bijvoorbeeld de laptop? Op de website staat het dus niet meer duidelijk en vroeger kon dit tegen bijbetaling wel.
Jordyz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:54:
Volgens mij is de vraag al eerder gesteld hier maar heb er niet echt duidelijk antwoord op voorbij zien komen..

Ik heb nu een Red Essential abonnement maar die wordt in begin februari omgezet naar een RED abonnement. Is het mogelijk om een tweede simkaart aan te vragen met alleen data voor bijvoorbeeld de laptop? Op de website staat het dus niet meer duidelijk en vroeger kon dit tegen bijbetaling wel.
MultiData sim per sim per maand € 5,00

• SinjiOnO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 23:08
Voor de mensen die het nog niet weten. Bij de BTW actie van de Mediamarkt heeft Vodafone een actie lopen. €5 korting bovenop de €5 ziggo nonstop actie. Bovendien nog €3 factuurkorting als je een abonnement neemt met mobiel.

Zo is de Red abbo van 10GB (20GB met Ziggo) €17,- p/m

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Na jarenlang een tevreden klant van Vodafone te zijn geweest, heb ik gisteren besloten over te stappen naar KPN. Als klant van Ziggo (al meer dan 15 jaar TV) en Vodafone (meer dan 10 jaar mobiel) kon men mij geen korting verlenen omdat ik niet ook nog internet via Ziggo heb. Ik stoor me dan ook al maanden aan de reclame die ze daarvoor maken (via email, post, website en TV) over de voordelen die je zou hebben als klant van zowel Ziggo als Vodafone. Maar de sales medewerker van Vodafone wilde niet echt meewerken. 20GB data voor €33 per maand was het beste aanbod wat ze me konden doen, terwijl ik voor hetzelfde bij KPN maar €24 per maand hoef te gaan betalen. Dat scheelt dus bijna €100 per jaar. Bij KPN kan ik namelijk wel korting krijgen (KPN Compleet) omdat ik ook internet (via glasvezel) bij hun heb. TV is daar geen eis, zodat dat gewoon via Ziggo (kabel) blijft. Bye bye Vodafone dus. :w

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Teletekst
  • Niet online
Nog maar even een update van mijn kant....helaas kan ik nog steeds niet gebeld worden. Morgen dus al twee weken nadat mijn abonnement is ingegaan.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Hoe lang kan zoiets duren?

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
@Teletekst Van Vodafone en je sollicitaties niets meer gehoord blijkbaar. Ik adviseer VF in gebreken te stellen en over te stappen naar een maatschappij die wel zijn dienstverlening op orde heeft.

• Teletekst
  • Niet online
@Willy84 Van de sollicitaties heb ik gelukkig via de mail nog reacties gehad en ik heb er zelf nog achteraan gebeld. Maar na twee weken verwacht ik toch wel dat een geëscaleerde case opgelost zou moeten zijn.
Het probleem is dat mijn telefoonnummer ergens in hun systemen vast hangt, dus als ik weg ga ben ik mijn telefoonnummer denk ik ook kwijt.

Ik weet alleen niet meer waar ik nog terecht kan. Facebook stuurt me naar de telefonische klantenservice, Twitter zelfde verhaal, In de winkel zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat ze de case niet hebben aangemaakt. Dus tja...het is niet echt goede reclame helaas.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59
Teletekst schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:38:
@Willy84 Van de sollicitaties heb ik gelukkig via de mail nog reacties gehad en ik heb er zelf nog achteraan gebeld. Maar na twee weken verwacht ik toch wel dat een geëscaleerde case opgelost zou moeten zijn.
Het probleem is dat mijn telefoonnummer ergens in hun systemen vast hangt, dus als ik weg ga ben ik mijn telefoonnummer denk ik ook kwijt.

Ik weet alleen niet meer waar ik nog terecht kan. Facebook stuurt me naar de telefonische klantenservice, Twitter zelfde verhaal, In de winkel zeggen ze dat ze niets kunnen doen omdat ze de case niet hebben aangemaakt. Dus tja...het is niet echt goede reclame helaas.
Ik zou maar eens aangetekende brieven gaan sturen dat je ze in gebreke stelt en je als er binnen 2 weken geen oplossing is je gaat ontbinden. Misschien mag je naar de “special attention desk” met je probleem. Je kan natuurlijk 2 brieven sturen en 1 brief alvast aan de “special attention desk” richten als je wilt dat hij ook gelezen wordt. Bewaar bij aangetekende verzending je verzendbewijs goed voor als je naar de geschillencommissie telecommunicatie moet. Zij hebben namelijk de klantenservice dienstverlening overgenomen :) Vergeet ook niet om een schadevergoeding te claimen en als je naar de GC moet voor een oplossing ook vergoeding van je klachtengeld vragen. Reken maar dat ze voor een eventuele zitting een schikking met je treffen. Maar eerst moet je aangetekend schriftelijk klagen bij de ondernemer.

Ook heel grappig vind ik afdelingen van telefoonproviders die zogenaamd “geen telefoon hebben”. Lachwekkend.

Ik heb hetzelfde gehad met een portering naar een Vodafone You sim, die maar half werd doorgevoerd. Nu een jaar later staat de sim er nog steeds in de systemen met beltegoed en al. Vodafone krijgt dat soort zaken niet geregeld. Ze willen geen klanten lijkt het.

Het nummer is enkele weken daarna naar T-Mobile geporteerd. In die tijd ging zowel de T-Mobile als de Vodafone aansluiting rinkelen als je belde naar het nummer. Ik dacht dat dat niet kon, maar dat gaat dus. De Vodafone simkaart laat ik vervallen door het nummer niet op te waarderen. Wat namelijk ook gewoon kon. Daarmee heb ik dan na een jaar weer 1 rinkelend toestel. Rare gang van zaken daar en niemand kan je helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 28-01-2018 12:31 ]

• dutchnltweaker
Misschien een hele stomme vraag, op de website staat (i.c.m. ziggo thuis)
Elke maand verdubbelen wij de standaard databundel van alle Start, Red, Smart, Scherp en Black abonnementen op jouw adres.
Betekent dus als je met 20 gb begint je de volgende maand 30 of 40 gb hebt/krijgt? Vond het zelf best wel vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-01-2018 14:56 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:56:
Misschien een hele stomme vraag, op de website staat (i.c.m. ziggo thuis)
[...]

Betekent dus als je met 20 gb begint je de volgende maand 30 of 40 gb hebt/krijgt? Vond het zelf best wel vaag.
Nee, dat betekent gewoon dat je elke maand dubbele data hebt. Dus als het abonnement standaard 10GB is, maar je hebt ook TV en Internet van Ziggo, dan krijg je 20GB data (en €5 koritng en een extra TV paket gratis). Die 20GB geldt dus voor alle maanden, todat je niet meer alles bij Vodafone/Ziggo afneemt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• dutchnltweaker
PatrickC schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Nee, dat betekent gewoon dat je elke maand dubbele data hebt. Dus als het abonnement standaard 10GB is, maar je hebt ook TV en Internet van Ziggo, dan krijg je 20GB data (en €5 koritng en een extra TV paket gratis). Die 20GB geldt dus voor alle maanden, todat je niet meer alles bij Vodafone/Ziggo afneemt.
Ah duidelijk! Toen ik het in het begin las komt het over dat je bundel elke maand verdubbelt( dacht al dat dit niet zo zijn).
Er is ineens LTE800 in de A2-tunnel. Je kunt nu dus Skypen terwijl je erdoorheen rijdt zonder al het gehaper van vroeger! Feest!

En in Amsterdam ook allerlei nieuwe macro-LTE2600 gespot (20+20+10 MHz, dus 375 Mbps). Begint lekker te lopen! Nog geen LTE2100 gespot helaas!

• Martinusz
Man man man mijn eerste rekening stond klaar á 80,- euro. :?
Oke ik heb iets gemist denk ik, heb een abbo voor 14,- per maand (eindejaarskorting + Ziggo korting) en via Friends & Family geen administratiekosten.

En jawel uiteraard administratiekosten op de factuur van 25 euro, maar ook een abbo van 35,99 :?
Red Essentials, welke niet eens 35,99 kost _O-

Ik vraag mij oprecht weleens af hoe het kan dat dit soort fouten nog gemaakt worden bij die toko's. Zo'n beetje alles van bestelling tot eerste factuur gaat fout, best knap op zich :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2018 10:38 ]

• Teletekst
  • Niet online
Weer even een update van mij.
Na de post van @ucsdcom heb ik nog een aantal keer aan de telefoon gezeten met Vodafone omdat ik een aangetekende brief zo'n vijandig idee vond. Er werd van alles beloofd en ik zou terug gebeld worden, maar dit gebeurde geen enkele keer.
Afgelopen vrijdag was ik het zo zat dat ik alsnog een aangetekende brief heb verstuurd.
Maandag kreeg ik een sms binnen dat de brief was ontvangen en dinsdagochtend kreeg ik een sms met de tekst "Welkom op ons netwerk". :o Ik heb mijn telefoon vervolgens meerdere keren aan en uit gezet, maar ik kon nog steeds niet gebeld worden.
Daarom maar naar de vodafone winkel gegaan en een andere simkaart gevraagd. (aangezien er al vanaf het begin problemen waren met die kaart) Nadat de nieuwe simkaart geactiveerd is, kan ik weer bellen en gebeld worden. Ongelooflijk, dat dit drie weken niet mogelijk is, maar na een aangetekende brief binnen twee dagen is opgelost.

Volgende om in de gaten te houden zijn de rekeningen. Ik heb via Friends en Family een abonnement afgesloten en ik had eindejaarskorting. Nu is het abonnement sinds gisteren in gegaan dus ik ben benieuwd.

Voor nu toch blij, want ik was echt bang dat ik mijn nummer kwijt zou raken.
Dus dank aan @ucsdcom voor de suggestie om een aangetekende brief te sturen.

• Martinusz
Teletekst schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:29:

Volgende om in de gaten te houden zijn de rekeningen. Ik heb via Friends en Family een abonnement afgesloten en ik had eindejaarskorting. Nu is het abonnement sinds gisteren in gegaan dus ik ben benieuwd.
Succes, zie mijn bericht hierboven ;)

• Teletekst
  • Niet online
@Martinusz Ik ben er ook bang voor. :) Laat je hier nog weten of alles wordt opgelost? Succes.

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
als ik dit zo lees ga ik dan maar niet overstappen naar Vodafone vanaf Telfort/KPN...
dank voor het delen van deze "heads up warning" ;)

Wilde namelijk van mijn huidige abo bij Telfort naar Vodafone gaan, omdat ik al Ziggo TV en internet thuis heb en dan het Ziggo Sport Totaal pakket dan gatis kan krijgen i.p.v. voor te betalen...

Maar goed ik heb nog tot ongeveer 20 maart

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
Martinusz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:12:
Man man man mijn eerste rekening stond klaar á 80,- euro. :?
Oke ik heb iets gemist denk ik, heb een abbo voor 14,- per maand (eindejaarskorting + Ziggo korting) en via Friends & Family geen administratiekosten.

En jawel uiteraard administratiekosten op de factuur van 25 euro, maar ook een abbo van 35,99 :?
Red Essentials, welke niet eens 35,99 kost _O-

Ik vraag mij oprecht weleens af hoe het kan dat dit soort fouten nog gemaakt worden bij die toko's. Zo'n beetje alles van bestelling tot eerste factuur gaat fout, best knap op zich :)
Bij mij hebben ze eens 2x de toestelprijs afgeschreven. Eerst 'gewoon' betaald bij het bestellen en daarna nog een keer via automatische incasso bij de eerste factuur.
Het was een dermate hoog bedrag dat het via verrekening van abonnementskosten meer dan een jaar zou duren om het te vereffenen... maar toch weigerden ze resoluut om deze onterechte betaling terug te draaien!

Gelukkig deed de bank niet zo moeilijk. :+

• AcIDeR
  • Laatst online: 09-11 22:18
Ik heb op 7 januari ook 2st over gesloten vanaf Simyo.
Dit ging moeizaam via de site icm nummerbehoud.

Komende maandag is het moment der waarheid, en ik ben dan ook nieuwsgierig naar de eerste factuur.

Het glas is nog halfvol ;-)

• mindwarper
In navolging van mijn vorige post, heb ik nu wel klein vraagje...
Zouden jullie mij kunnen vertellen of het nu zinvol is/kan zijn om (toch) over te stappen van Telfort abo naar een Vodafone abo met de genoemde voordelen i.c.m. Ziggo TV en internet...?

Ben beetje huiverig voor het overstap proces... en de administratieve afhandeling ervan of eerder gebrek daaraan.
Wilde dat via belsimpel.nl doen.

Thanks voor jullie tijd en advies!

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Martinusz
mindwarper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:46:
In navolging van mijn vorige post, heb ik nu wel klein vraagje...
Zouden jullie mij kunnen vertellen of het nu zinvol is/kan zijn om (toch) over te stappen van Telfort abo naar een Vodafone abo met de genoemde voordelen i.c.m. Ziggo TV en internet...?

Ben beetje huiverig voor het overstap proces... en de administratieve afhandeling ervan of eerder gebrek daaraan.
Wilde dat via belsimpel.nl doen.

Thanks voor jullie tijd en advies!
Gewoon je kosten afwegen, je laten tegenhouden door wat rompslomp die mogelijk kan optreden is geen reden. Het gaat natuurlijk vaak ook gewoon goed ;)
Daarnaast is het over het algemeen ook snel gefixt als het misgaat.

• mindwarper
Martinusz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Gewoon je kosten afwegen, je laten tegenhouden door wat rompslomp die mogelijk kan optreden is geen reden. Het gaat natuurlijk vaak ook gewoon goed ;)
Daarnaast is het over het algemeen ook snel gefixt als het misgaat.
OK thanks voor de tip, ik ga het z.s.m. eens bekijken allemaal :)

• Martinusz
mindwarper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:06:
[...]

OK thanks voor de tip, ik ga het z.s.m. eens bekijken allemaal :)
Zonde dat je net een maandje later bent, want vorige maand was er nog 5 euro extra eindejaarskorting. Ik betaal nu voor sim-only red Essential 14,- per maand (inclusief Ziggo korting) en kon hierdoor ook bij Ziggo Movies & Series XL opzeggen (besparing 12 euro per maand), was dus een no-brainer en zo vergeet ik snel de ellende van bestellen en eerste rekening ;)

• mindwarper
Martinusz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Zonde dat je net een maandje later bent, want vorige maand was er nog 5 euro extra eindejaarskorting. Ik betaal nu voor sim-only red Essential 14,- per maand (inclusief Ziggo korting) en kon hierdoor ook bij Ziggo Movies & Series XL opzeggen (besparing 12 euro per maand), was dus een no-brainer en zo vergeet ik snel de ellende van bestellen en eerste rekening ;)
Ach ja is niet erg... Als ik nu kijk zou het dan 22 € per maand zijn voor Red Essential abo inclusief 5 € korting voor Ziggo klanten. Dat is me teveel en heb die hoeveelheid data écht niet nodig en gebruik ik ook niet.
Daarbij komt dat je ongebruikte data "maar" 1 maand kan meenemen i.p.v. 2 of 3 bij Telfort...

Ik betaal nu ongeveer 10-11 € voor mijn 175min/onbeperkt SMS/500 MB internet bij Telfort.
Betaal ook zo ongeveer 15 € voor Ziggo Sport Totaal pakket.

Ik wilde juist voor een Start L abo gaan. Ok is "maar" 150 minuten bellen i.p.v. onbeperkt bij Red Essential, maar daar is mee te leven. En dan Ziggo Sport Totaal gratis...

Nu weet ik niet of er een snelheidscap is op de niet-Red abonnementen???

Nu bij een Vodafone winkel doen of via belsimpel.nl? Vraag die mij overblijft. Allebei vrij makkelijk voor mij, aangezien Vodafone winkel in winkelcentrum is op 5-6 min lopen van mijn huis :)

• Teletekst
  • Niet online
@mindwarper Laat je niet bang maken door mijn verhaal. Het gaat ook heel vaak goed en dat lees je niet altijd terug op een forum. Het enige wat ik iedereen wil meegeven is....als ze bij de klantenservice zeggen dat ze je terugbellen, dan is dat volgens mij een tactiek om van je af te komen omdat ze ook geen oplossing weten. ;)

Ik heb inmiddels via Ziggo bericht gehad dat ik een extra pakket aan kan zetten en ook zie ik nu de dubbele data staan in de Vodafone app.

Dus nu alleen nog even de rekening afwachten. Dan stuur ik nog even een update.

• mindwarper
Teletekst schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:48:
@mindwarper Laat je niet bang maken door mijn verhaal. Het gaat ook heel vaak goed en dat lees je niet altijd terug op een forum. Het enige wat ik iedereen wil meegeven is....als ze bij de klantenservice zeggen dat ze je terugbellen, dan is dat volgens mij een tactiek om van je af te komen omdat ze ook geen oplossing weten. ;)

Ik heb inmiddels via Ziggo bericht gehad dat ik een extra pakket aan kan zetten en ook zie ik nu de dubbele data staan in de Vodafone app.

Dus nu alleen nog even de rekening afwachten. Dan stuur ik nog even een update.
Okay prima, ik zal het z.s.m. wel eens gaan bekijken allemaal wat ik zal gaan doen en of ik overstap lol.

En oh ja over belofte van terugbellen, daar ben ik alert op geworden daar trap ik niet meer in...
Veel te veel meegemaakt met recruiters of na sollicitaties bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 08-02-2018 14:51 . Reden: onzin weggehaald ]

LTE2100 is live bij Vodafone. Zie bijvoorbeeld deze locatie in Amsterdam: 1019AT. Aan de hand van de gebruikte frequentie lijkt het erop dat er 10 MHz in gebruik is, maar dat zou iemand anders moeten uitproberen ofzo.

Op deze locatie hebben ze 20+20+10+10 = 60 MHz in gebruik, 450 Mbps totaal (even geen rekening houdend met snellere MIMO). Ik zit even te puzzelen in m'n hoofd, maar volgens mij is dit meer dan T-Mobile nu doet op al hun banden bij elkaar als je per duplex channel telt.

-edit-
Behalve deze locatie nog een paar andere plekken in Amsterdam kunnen vinden, en Eindhoven Airport, daarbuiten niks. Spannend is dat op bovenstaande locatie volgens Antenneregister ook nog UMTS live is op alle carriers. Iets klopt niet helemaal dus :p

[ Voor 37% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-02-2018 18:37 ]

• Raider095
Op dit moment heeft Vodafone nog max 2 carriers in gebruik, op korte termijn nog maar 1 zodat er 2 voor LTE2100 gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk zal 3G volledig uitgefaseerd worden. Er zijn inmiddels al aardig wat LTE2100 sites maar het gros zit vermoedelijk nog in de testfase.
Raider095 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:18:
Op dit moment heeft Vodafone nog max 2 carriers in gebruik, op korte termijn nog maar 1 zodat er 2 voor LTE2100 gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk zal 3G volledig uitgefaseerd worden. Er zijn inmiddels al aardig wat LTE2100 sites maar het gros zit vermoedelijk nog in de testfase.
M.a.w. ze staan aan maar je connect er normaalgesproken niet mee als gebruiker?

En hoe zit het met die SignaalPlus-carrier? Da's ook 5 MHz (~2147 of 2157 MHz dacht ik). Als de hoofdcarrier daar naartoe kan dan kan er 15 MHz op LTE.

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-02-2018 13:36 ]

• Raider095
Signaalplus, geen flauw idee. Elke nieuwe site die gebouwd wordt (of systeem wat wordt toegevoegd) gaat door een testfase, om te voorkomen dat er verstoring in de rest van het netwerk plaatsvindt als er bijvoorbeeld iets verkeerd is aangesloten, maar ook omdat fouten tijdens de bouw opgelost moeten worden door de bouwende partij en op het moment dat de aanpassing daadwerkelijk in het netwerk wordt opgenomen, de operator zelf verantwoordelijk is. Het staat fysiek aan, maar er komt geen signaal uit. Hoe lang zo'n fase duurt is absoluut niet te zeggen, dat verschilt per site. Afhankelijk van de hoeveelheid sites die gecontroleerd moet worden, het aantal fouten wat mogelijk gevonden wordt, of deze op afstand of op site zelf opgelost moeten worden, of het daarna wel goed is, etc.
Okee! Ben benieuwd wanneer ik het voor het eerst ga tegenkomen. Ik las gisteren ergens dat KPN nu ook LTE op Band 1 live heeft, dus het gebeurt nu overal tegelijkertijd blijkbaar :)

Ik heb er trouwens nog geen gevonden die wél op band 1 zit maar niet op band 7, is daar een reden voor? Ik verwachtte zelf dat 20+1 het meest voorkomend zou zijn straks, en daarna 20+3+1. Maar vooralsnog lijkt daar nog geen sprake van en is het juist 20+7+3+1.

• AcIDeR
  • Laatst online: 09-11 22:18
Vanmorgen zijn onze beide abonnementen actief gegaan incl. nummerbehoud.

Beide succesvol.

Het gaat dus niet altijd fout?

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
Ik werd net gebeld door Vodafone dat ik door mijn verlening me 3 maanden onbeperkt data om waren.
Dat ze me een aanbieding konden doen 2 euro in de maand meer data dus van 3gb (ziggo 6gb) naar 10gb (20gb) prima dus mooi 20 gb nu :D

A person who never made a mistake never tried anything new.

• J.A.477
  • Laatst online: 12:30
Nick25 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:44:
Ik werd net gebeld door Vodafone dat ik door mijn verlening me 3 maanden onbeperkt data op was.
Dat ze me een aanbieding konden doen 2 euro in de maand meer data dus van 3gb (ziggo 6gb) naar 10gb (20gb) prima dus mooi 20 gb nu :D
Op als in de 3 maanden zijn om?

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
J.A.477 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Op als in de 3 maanden zijn om?
aangepast :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-11 10:01
Ben nu ook sinds een maand Vodafone gebruiker, hier gelukkig ook alles goed gegaan. Nummerbehoud in orde, spul werkte allemaal direct, Ziggo pakket al geactiveerd en de eerste factuur klopte ook.

Tot nu toe overal prima bereik dus ben voor zover nog blij met de keuze.

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-11 19:47
Goedemiddag, is er iemand op dit forum die weet hoe de planning/uitrol van 4G over de 2100mhz-frequentie bij Vodafone eruit ziet?
Heb begrepen dat 3G langzaamaan uitgefaseerd gaat worden en dat dat deel dan vrijkomt voor 4G.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update van Vodafone van afgelopen maand staat op 4gmasten.nl. Met de eerste 4G2100 masten zichtbaar in het Antenne Register.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 17-02-2018 18:11 ]

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:11:
De update van Vodafone van afgelopen maand staat op 4gmasten.nl. Met de eerste 4G2100 masten zichtbaar in het Antenne Register.
Nieuwe icoontjes zo te zien, ziet er weer fris en netjes uit!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09

babybox

Win7

Zit momenteel bij t-mobile maar heb de welbekende problemen met iphone X Problemen met gesprekken, anderen horen mij heel slecht. iphone is 4x vervangen door Apple

https://www.google.nl/sea...46...0i19k1.0.1VzXMIdWhds

ik kan en wil weg naar of KPN of vodafone Twee vragen hierover

1. Zijn er minder problemen te verwachten met vodafone of met kpn met bellen ?

2. Wie heeft de beste 4G dekking? dus niet snelheid ? ik hecht meer aan dekking

Firefox - Iphone

• Dommels2010
Voor zover ik het kan bepalen heeft KPN een (aanzienlijk) betere 4G-dekking, dan Vodafone.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Nieuwe icoontjes zo te zien, ziet er weer fris en netjes uit!
Ja, de oude hadden en het oude Vodafone logo en leesbaarheid was matig. Ziet er inderdaad wat frisser uit.

Dommels2010 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:11:
Voor zover ik het kan bepalen heeft KPN een (aanzienlijk) betere 4G-dekking, dan Vodafone.
Bij KPN spring je anders een stuk sneller terug van 4G naar 3G, afhankelijk van je toestel. Dekking bij Vodafone is aanzienlijk toegenomen de afgelopen tijd. De grote 3 providers gaan redelijk gelijk op nu.

Vodafone heeft nu ook LTE2100 in gebruik genomen en is dit op diverse plekken in NL aan het uitrollen:
http://4gmasten.nl/dekkin...pdate-per-9-februari-2018

KPN trouwens ook. Het afbouwen van 3G is bij alle providers dus in volle gang nu.

• Dommels2010
@Sorcerer8472 weet jij toevallig ook of Vodafone sites met 3G 2100mhz-frequentie only op korte termijn om gaat zetten naar 4G? Dat zou bij mij in de buurt namelijk een mooie vooruitgang zijn.
Dommels2010 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:32:
@Sorcerer8472 weet jij toevallig ook of Vodafone sites met 3G 2100mhz-frequentie only op korte termijn om gaat zetten naar 4G? Dat zou bij mij in de buurt namelijk een mooie vooruitgang zijn.
Zou ik je niet kunnen zeggen. Maar wat ik wel weet is dat Vodafone nu al heel wat 3G 2100-only sites heeft omgebouwd naar 3G2100+4G1800. Ik vermoed dat op die locaties straks 4G1800+4G2100 live komt. Ik denk dat er niet veel locaties komen waar je alleen 4G2100 hebt, vanwege de beperkte bandbreedte die daar beschikbaar is nu. Wellicht als er nog wat hoogspanningsmast-locaties over zijn in 2020 als 3G uit gaat? :p

• Raider095
Dommels2010 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:48:
Goedemiddag, is er iemand op dit forum die weet hoe de planning/uitrol van 4G over de 2100mhz-frequentie bij Vodafone eruit ziet?
Heb begrepen dat 3G langzaamaan uitgefaseerd gaat worden en dat dat deel dan vrijkomt voor 4G.
Ja en nee. 3G op 2100 gaat de komende tijd terug naar 1 carrier en over 2 jaar zou 3G er helemaal uit moeten zijn. De daadwerkelijke uitrol van 4G 2100 is precies hetzelfde als alle andere aanpassingen; werkelijk waar op de meest uiteenlopende plekken. Wel is het het streven om dit eerst zoveel mogelijk in de grote steden uit te rollen, vervolgens in de Randstad en uiteindelijk dus heel NL. Dat is een streven en de praktijk kan daarvan afwijken...

• Dommels2010
Bedankt voor jullie reacties! We gaan het maar gewoon afwachten allemaal en hopelijk verbetert het netwerk snel de komende tijd.
Raider095 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Ja en nee. 3G op 2100 gaat de komende tijd terug naar 1 carrier en over 2 jaar zou 3G er helemaal uit moeten zijn. De daadwerkelijke uitrol van 4G 2100 is precies hetzelfde als alle andere aanpassingen; werkelijk waar op de meest uiteenlopende plekken. Wel is het het streven om dit eerst zoveel mogelijk in de grote steden uit te rollen, vervolgens in de Randstad en uiteindelijk dus heel NL. Dat is een streven en de praktijk kan daarvan afwijken...
Op de site van 4gmasten zie ik trouwens alleen locaties die zowel 3G op 2100 als op 2600 MHz erbij krijgen, nooit alleen op 2100 MHz. Is dat toeval, een antenneregister-glitch of gaat dat de nieuwe standaard worden?

Ben verder benieuwd of de uitbreiding in alle gevallen nieuwe hardware behoeft of dat het vanuit de (SDR?) Ericsson-hardware zonder verdere aanpassingen kan in sommige/veel situaties waar nu alleen 3G op 2100 MHz zit.

• Raider095
Volgens mij is dat de nieuwe standaard, maar ook daarop kunnen uitzonderingen zijn.
In alle gevallen is er nieuwe hardware nodig.
Raider095 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:20:
Volgens mij is dat de nieuwe standaard, maar ook daarop kunnen uitzonderingen zijn.
In alle gevallen is er nieuwe hardware nodig.
Zowel nieuwe antenne als BTS'en?

Ben benieuwd hoe het uitrollen verder gaat qua snelheid en patroon!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:03:
Zowel nieuwe antenne als BTS'en?
Ben benieuwd hoe het uitrollen verder gaat qua snelheid en patroon!
Dat verschilt per site. Hardware is niet per definitie een nieuwe kast, maar meestal een aanpassing *in* de kast. Soms nieuwe antennes, soms meer dan dat. Elke site is anders en per site is vaak een eigen aanpassing nodig, afhankelijk van het soort antennes en de mogelijkheden die de kast biedt.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Na 20 jaar maar overstappen van Vodafone naar KPN. Heb al internet/tv via KPN, dus de keuze is;

Vodafone: 10Gb @ 30,-/m
KPN: 20GB @ 24,-/m + wat zenders extra

Vodafone nog gebeld of ze de marge kleiner konden maken, maar de dame kon/wou helemaal niets doen. Vreemd, had toch wat meer verwacht om trouwe klanten te behouden? :?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Raider095 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:35:
[...]

Dat verschilt per site. Hardware is niet per definitie een nieuwe kast, maar meestal een aanpassing *in* de kast. Soms nieuwe antennes, soms meer dan dat. Elke site is anders en per site is vaak een eigen aanpassing nodig, afhankelijk van het soort antennes en de mogelijkheden die de kast biedt.
Nog een vraag daarover trouwens! Weet je of ze ook intra-band LTE2600 gaan opzetten? Nu gebruiken ze 10 MHz van de LTE2600-ruimte niet terwijl je bijvoorbeeld CA kan doen met band7+band7+anderebanden. Ben benieuwd of dit softwarematig in te schakelen is nu na alle wijzigingen en upgrades.

En, zijn de nieuwe locaties ook geschikt voor meer heftige MIMO-modussen? Ben wel benieuwd welke antenneconfiguraties er nu gebruikt worden, heeft iemand hier foto's van? :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:36
MrJ schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:50:
Na 20 jaar maar overstappen van Vodafone naar KPN. Heb al internet/tv via KPN, dus de keuze is;

Vodafone: 10Gb @ 30,-/m
KPN: 20GB @ 24,-/m + wat zenders extra

Vodafone nog gebeld of ze de marge kleiner konden maken, maar de dame kon/wou helemaal niets doen. Vreemd, had toch wat meer verwacht om trouwe klanten te behouden? :?
Berichtje in Facebook messenger sturen, of via Twitter. Zul je zien dat er ineens wel van alles kan.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Maartensdijk heeft ineens een nieuwe Vodafone-mast met band 3+7+20 (en misschien ook 1, maar die zie ik niet). Heeft even mogen duren maar dan heb je ook wat!

Band 1 overigens nog steeds niet live gezien in Nederland, nu ook niet rond plekken waar hij wel volgens het Antenneregister actief is. Mogelijk in testmodus, alleen actief bij 4CA of zo ingesteld dat je er in de praktijk (nog) bijna nooit op terechtkomt. Benieuwd wat het is van die dingen.

• mindwarper
Heb gisteren via belsimpel.nl een overstap van nu Telfort naar Vodafone Start L abonnement aangevraagd met nummerbehoud... Dan ga ik ook mijn S7 edge telefoon in gebruik nemen.

Ging vrij snel en vlot eigenlijk: niet wat ik verwachtte. Alles via belsimpel.nl gelopen; erg recht-toe-recht-aan allemaal.

Kreeg zelfs op mijn nummer een SMS van Telfort dat ze aanvraag van overstap hebben goedgekeurd. Ook en SMS van Vodafone, voor ontvangst en soort van welkom...
Overgang zal zijn begin of eerste week van april (rond 6 april) las ik in de PDFs die ik kreeg via belsimpel.nl

Weet alleen niet hoe en wat zal gebeuren met gratis extra TV pakket wat ik kan hebben bij Ziggo. dat is de hoofdreden voor mijn overstap.
Heb nu zelf Ziggo Sport Totaal al, waar ik voor betaal; maar dat kan dan later gratis... Ben benieuwd hoe ik dat kan regelen... dat is dus de reden waarom ik overstap: spaar ik op die manier 15 € per maand of iets in die zin uit; en dat kan tellen.

Alleen waar ik beetje moeite mee heb, is betalen straks via automatische incasso. Ik heb liever acceptgiro zoals ik nu al heb bij Telfort; ben ik in control.
Kan het later wel omzetten als ik wil heb ik begrepen, maar tegen extra kosten. WTF 8)7 ; nja voorlopig maar op automatische incasso laten...

[ Voor 12% gewijzigd door mindwarper op 06-03-2018 14:31 ]

• Teletekst
  • Niet online
Weer even een update van mij. Na mijn problemen met overstappen naar Vodafone, werkt nu alles naar behoren. Helaas bleek de eerste factuur niet te kloppen. Even gebeld en het gaat opgelost worden. Komende maanden even kijken hoe dit loopt.
Gelukkig heb ik een 1-jarig abonnement, dus als het niet beter wordt kan ik altijd nog weg.

Verder niet te klagen over bereik. Ik kan tot nu toe overal bellen en heb overal internet.

• RSB
  • Laatst online: 10-11 18:57

RSB

Zag toevallig vandaag dat er een hoop masten rond Rotterdam centrum worden weergeven als tezijne : 'Onderhoud op 12/03' of 'Onderhoud op 12/03 tot 16/03'.

Is dit normaal onderhoud of misschien wel het toevoegen van de 2100mhz band aan LTE? (Heb nog nooit zoveel onderhoud gezien :P)

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Zojuist deze email gekregen van Vodafone, heb nu mijn abonnement iets meer dan een jaar (2 jarig contract).
Iemand anders deze ook gekregen?
Vraag me af of er een addertje onder het gras zit naast dat de bundels voor het buitenland vervangen worden voor wat anders.
Onze abonnementen zijn aan het groeien en krijgen steeds meer data. Wij vinden dat ook onze vaste klanten daarvan mogen profiteren. Daarom staat er nu een grotere bundel voor je klaar.

Je kunt je abonnement met nummer 06 ******** nu gratis upgraden naar het nieuwste RED abonnement. Jouw contract einddatum en maandelijkse kosten blijven hetzelfde, maar je krijgt wel elke maand twee keer zoveel data! Geniet dus van meer data voor de rest van je contract.

Wil jij meer data voor hetzelfde geld?

Bevestig dit dan met één klik uiterlijk 25 maart 2018 op deze pagina en wij regelen het voor je. Je krijgt begin april een sms zodra de upgrade is afgerond.

Let op! De Alles in 1 Voordeellanden & Internet Op Reis Wereld bundels komen met de upgrade te vervallen. Daarvoor in de plaats kun je de Alles in 1 Wereld (XL) dagbundel gebruiken.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
joon schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:22:
Zojuist deze email gekregen van Vodafone, heb nu mijn abonnement iets meer dan een jaar (2 jarig contract).
Iemand anders deze ook gekregen?
Vraag me af of er een addertje onder het gras zit naast dat de bundels voor het buitenland vervangen worden voor wat anders.

[...]
Ik heb hem inderdaad ook gehad.
Het gaat vooral om de roaming wat gaat veranderen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.

Ter info:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1VKsZOT.png

De nieuwe overeenkomst/zones
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIJ5EN1.png
Ik dus inderdaad dat Japan, Australië en Nieuw Zeeland uit het pakket gegooid zijn en er verder niks veranderd is.
De Alles-in-1 Wereld XL Dagbundel lijkt niet veranderd te zijn.

De 43 voordeellanden (denk ik)
https://www.vodafone.nl/m...internationaal-zakendoen/

[ Voor 26% gewijzigd door Bender op 13-03-2018 11:51 ]

De uitzonderingslanden zijn ook veranderd: de oude Wereld-bundel (30 MB data voor 5 euro) kon je ook in Cuba gebruiken, bij de nieuwe is Cuba ineens een uitzonderingsland waar je € 7,50 per MB betaalt. Aan de andere kant kost gebeld worden wel ineens maar € 0,10 per minuut nu :+

Denk wel dat de nieuwe deal beter is, tenzij je vaak in Australië / NZ / Japan komt, of data wil gebruiken in een land dat vroeger geen uitzonderingsland was, zoals Cuba.

Waarschijnlijk is voice daar (Cuba o.a.) erg duur voor Vodafone maar data niet, waardoor ze de nieuwe bundels waar voice in zit niet meer kunnen aanbieden in Cuba. Jammer dat ze geen nieuwe data-only bundels hiervoor hebben want ik ga binnenkort wellicht richting Cuba en da's nu alleen betaalbaar als je op T-Mobile USA rondom Guantanamo Bay zit :p

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb die e-mail vandaag ook ontvangen en voor zover ik kan ontdekken willen ze een nieuwe Roaming bundel "aansmeren". Ik wacht nog even met op de knop drukken en zal dit topic even in de gaten houden. Wellicht ook even een nieuwssubmit doen voor de voorpagina.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Mijn vriendin met Red Essential heeft deze mail nog niet gehad. Zit er willekeur in of kan ze ergens zien of ze in aanmerking komt? 3GB ipv 1,5GB is natuurlijk altijd goed..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1 ... 56 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.