• nubys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Sm0k3r schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:28:
[...]

Juist de Monk heeft geen last van fear omdat wij toch achter een vijand aan teleporteren dankzij FoT-Thunderclap.

Fear houdt je ook in leven als de elites je willen gangrapen, je zorgt ervoor dat ze allemaal uit elkaar gaan.

Als je wordt omsingelt gewoon telkens van vijand wisselen tijdens het vechten en poef, gangrape weg want ze rennen allemaal van je weg en dan kan je focussen op 1 vijand.
ik word echt helemaal gek als ik met mensen met een EF speel zonder een cm erbij. Kan er echt niet tegen dat elites telkens wegrennen. Duurt soms wel 2x zo lang om een pack neer te krijgen dan.

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-12 21:42

Sm0k3r

cough...cough...

Ga je spelen vandaag? Ik denk dat ik zo ga spelen/ streamen.

Heb je een headset en teamspeak?

In je PM box staat het adres om zo te joinen, ik add je als ik online ben.

Ga nu ff snel patatje en bier halen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Ik denk dat ik vanavond wel online ben, tussen acht en negen. Heb wel een headset, maar krijg er naast het gamegeluid ook oorverdovend gekraak uit. Moet ik nog eens fixen. :)
nubys schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:00:
[...]

ik word echt helemaal gek als ik met mensen met een EF speel zonder een cm erbij. Kan er echt niet tegen dat elites telkens wegrennen. Duurt soms wel 2x zo lang om een pack neer te krijgen dan.
Same here, ben zo blij dat de meesten waarmee ik samen speel geen EF hebben. In pubs is het voor mij ook een reden om niet nog eens met zo iemand te spelen, hoe cru dat ook klinkt. Alleen als je een cold soj ofzo hebt is het nog te doen.

Bnet pindle#2913

• Sm0k3r
  • Laatst online: 15-12 21:42

Sm0k3r

cough...cough...

Deadsmell schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:29:
Ik denk dat ik vanavond wel online ben, tussen acht en negen. Heb wel een headset, maar krijg er naast het gamegeluid ook oorverdovend gekraak uit. Moet ik nog eens fixen. :)
Ik add je nu, stream gaat ook aan: www.twitch.tv/x4er0 indien je 2 monitoren heb.

edit: zie nu pas dat er een hele zin ontbreekt, indien je 2 monitoren hebt dan kan je tegelijk meekijken tijdens het ubergevecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Sm0k3r op 14-11-2013 09:26 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 20:32

vleesjus

echte vleesjus!

Gister onder het kijken naar Sm0k3r's stream mijn wizard ook eindelijk weer op level 60 gekregen op hardcore. Dit keer 22 uur over gedaan in plaats van 46 uur :) Al heb ik van de week ook een maat van mij een halve dag geholpen met zijn hc character. Had dus nog wel iets sneller gekund. Komende dagen maar weer wat goud en gear gaan verzamelen.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-12 07:25
Op de valreep van AH nog een mooie WH belt kunnen scoren voor de barb.
Eentje met 111 strenth, CHD 50, 9 attacck, 28 allres en 10% life.
Voor ongeveer 4 miljoen.
Verloor wel wat allres, maar doe wel 4k vit ern 5k dps erbij :)

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 12:37
Bosmonster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:15:
Kijk naar hoeveel xp/uur je haalt (niet plvl). Ik haalde als beste rond de 100M/uur als ik me niet vergis.
Moldran en detOx haalden tot 700mil XP/H :s

Heb wel eens een run gedaan met zeer goed gegearde collega's waar 1 highlvl player eerst in woods alle elites tot op 5 % health krijg waarna de rest joined en binnen 2 min 5 NV stacks krijgt. Dan door Fields raggen, en repeat. Toen ging ikzelf van lvl 68 naar 73.5 in 2 uur ofzo.

Heb het zelf echter nooit bijgehouden en ben ook zeker niet de efficiëntste of best gegearde speler.

[ Voor 8% gewijzigd door Shao Kahn op 14-11-2013 10:38 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Niet al te lang geleden met mijn Monk, zie sig voor link, level 60 gehaald, wat items van het AH gehaald en er toch wel snel achter gekomen dat mijn survivability bij elites toch wel erg magertjes is. Ik ga echt te vaak, en ook soms onnodig, dood.

Heb net al mijn all resistance verhoogt naar 565, al laat de armory nu nog 415 zien. Ik vind het alleen lastig om mijn HP omhoog te krijgen die nu op 39k zit zonder echt veel DPS in te leveren. Heeft er iemand hier een goed advies om mijn HP richting de 50k te krijgen zonder al te veel DPS in te leveren qua gear?

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

Black-Hole schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:12:
Niet al te lang geleden met mijn Monk, zie sig voor link, level 60 gehaald, wat items van het AH gehaald en er toch wel snel achter gekomen dat mijn survivability bij elites toch wel erg magertjes is. Ik ga echt te vaak, en ook soms onnodig, dood.

Heb net al mijn all resistance verhoogt naar 565, al laat de armory nu nog 415 zien. Ik vind het alleen lastig om mijn HP omhoog te krijgen die nu op 39k zit zonder echt veel DPS in te leveren. Heeft er iemand hier een goed advies om mijn HP richting de 50k te krijgen zonder al te veel DPS in te leveren qua gear?
nvm, ik zie dat je dat allemaal al hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Luukwa op 14-11-2013 13:53 ]

Soundcloud!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe is trouwens een wizard trouwens qua squishyness? Mijn monk inmiddels 52, maar voelt af en toe behoorlijk eentonig en wordt af en toe moe van melee (ondanks die teleport eerste hit en soort van aoe-pull). De mantra echter met regen is ideaal, even wat rond rennen en je zit weer fullhealth, zoiets heb ik bij wizard niet gezien (buiten die absorb shield).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 16:51

Is er een rede dat je een 4set inna's draagt? je kan beter bijvoorbeeld de belt inwisselen voor een witching hour met allres.
Wat ook erg goed werkt is 1 item met erg veel vit dragen bijvoorbeeld je chest daar doe je 200 vit op en dex wat minder dan kan je op andere items meer focusen op dmg en hoef je minder op vit te letten.

Je zit boven de 100K dps maar ik zie nergens lifesteal, haal een skorn met minimaal 4,5% lifesteal.
Wissel ook de gem uit je chest om met die in je wapen, de extra critdmg doet meer dan dat kleine beetje dex wat je extra krijgt.

Verder denk ik dat je hp niet het probleem is en je allres ook niet.
40K hp en 500 allres is voldoende wat je wel nodig hebt is lifesteal en liefst nu meer dmg.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Black-Hole
Axewi schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:00:
Is er een rede dat je een 4set inna's draagt? je kan beter bijvoorbeeld de belt inwisselen voor een witching hour met allres.
Voor de extra spirit regen die ik nodig heb om Tempest Rush 100% up te kunnen houden.
Wat ook erg goed werkt is 1 item met erg veel vit dragen bijvoorbeeld je chest daar doe je 200 vit op en dex wat minder dan kan je op andere items meer focusen op dmg en hoef je minder op vit te letten.

Je zit boven de 100K dps maar ik zie nergens lifesteal, haal een skorn met minimaal 4,5% lifesteal.
Wissel ook de gem uit je chest om met die in je wapen, de extra critdmg doet meer dan dat kleine beetje dex wat je extra krijgt.

Verder denk ik dat je hp niet het probleem is en je allres ook niet.
40K hp en 500 allres is voldoende wat je wel nodig hebt is lifesteal en liefst nu meer dmg.
Bedankt voor alle andere tips, die Skorn zal ik zeker vervangen en voorzien van Lifesteal. Die gem zal ik ook eens omwisselen.
LuukwaHD schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:52:
nvm, ik zie dat je dat allemaal al hebt.
Natalya's Boots heb ik niet ;) Zal eens kijken of dat een upgrade is ten opzichte van mijn Zunimassa's Trail. Al is de extra movement speed daar wel heel fijn van als tempest rush monk zijnde.

[ Voor 14% gewijzigd door Black-Hole op 14-11-2013 14:12 ]

• Axewi
De spirit regen krijg je bij 3 set dus zie ik geen reden om een 4e set item te dragen vooral omdat de belt lang zo goed niet is als een witching hour.

@hieronder
4set is 10 life per spirit spent en niet 10 spirit per seconde aan regen.

[ Voor 22% gewijzigd door Axewi op 14-11-2013 14:18 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

Axewi schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:15:
De spirit regen krijg je bij 3 set dus zie ik geen reden om een 4e set item te dragen vooral omdat de belt lang zo goed niet is als een witching hour.
3 set = 0,33 spirit regen
4 set = 10 spirit regen

per seconde ;)

Soundcloud!

4 set geeft "free" sweeping wind wat ik zelf ook nog steeds erg fijn vind ja, zeker op HC waar een bak attack speed (en dus meer spirit) duur is. Voor dps is 2 set met bijv. WH beter ja :P

Bnet pindle#2913

• Black-Hole
LuukwaHD schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:16:
[...]

3 set = 0,33 spirit regen
4 set = 10 spirit regen

per seconde ;)
Het is 10 life per spirit spent zie ik bij de 4 set. Dacht zelf ook dat het 10 spirit regen was...

• Luukwa

Luukwa

o/

Black-Hole schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:22:
[...]

Het is 10 life per spirit spent zie ik bij de 4 set. Dacht zelf ook dat het 10 spirit regen was...
Oja ik zie het, mijn fout! Sorry.

Ik zou de belt uit swappen inderdaad.

Soundcloud!

Verwijderd

Black-Hole schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:22:
[...]

Hiermee moet je in principe genoeg spiritregeneration hebben hoor. Zie mijn sig en zoek m'n SC-monk op. Is vrijwel hetzelfde als de jouwe. Alleen heb ik wel Nat boots (geeft sowieso al 7% extra chc). En verder kunnen je inna's pants veel en veel beter. Eentje met 9% en iets als 90 vit kost echt niet veel. Een LS Skorn is wel een must dan ja.

Edit:
Directe link naar monk: http://eu.battle.net/d3/e...ppymoos-2738/hero/4586935

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 14:34 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:13

Grin

Ride si sapis.

Aandachtspunten:
  • Je armor (3400) moet zeker richting de 4K, eigenlijk 5K maar daar hebben we het nu nog ff niet over;
    Items met strength geven je +armor
  • Je Attack Speed is echt veel te laag voor een monk, verdubbel/verdriedubbel deze zo snel mogelijk
  • Ander wapen, dump je two hand voor 2 one-handers met LS
  • Dump die Stone of Jordan, heb je 0,niks aan
  • Doe een van je dikke stenen in wapen(s)
Attack speed is extreem belangrijk voor een Monk!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Black-Hole
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:31:
[...]

Hiermee moet je in principe genoeg spiritregeneration hebben hoor. Zie mijn sig en zoek m'n SC-monk op. Is vrijwel hetzelfde als de jouwe. Alleen heb ik wel Nat boots (geeft sowieso al 7% extra chc). En verder kunnen je inna's pants veel en veel beter. Eentje met 9% en iets als 90 vit kost echt niet veel. Een LS Skorn is wel een must dan ja.

Edit:
Directe link naar monk: http://eu.battle.net/d3/e...ppymoos-2738/hero/4586935
Bedankt voor je link en tips, ze komen inderdaad op veel punten overeen. Op welk MP speel je met je deze monk?

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12 18:58
Grin schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:01:
[...]

Hij heeft een TR build en jouw tips zijn wel goed allemaal maar allemaal voor een DW setup, met TR wil je namelijk zo min mogelijk attack speed

[ Voor 13% gewijzigd door desjaak909 op 14-11-2013 15:10 ]

Movies: letterboxd

• Black-Hole

Aandachtspunten:
  • Je armor (3400) moet zeker richting de 4K, eigenlijk 5K maar daar hebben we het nu nog ff niet over;
  • Je Attack Speed is echt veel te laag voor een monk, verdubbel/verdriedubbel deze zo snel mogelijk
Voor een tempest rush monk toch juist niet? Anders houd je nooit tempest rush 100% up. Voor zover ik weet moet het juist zo laag mogelijk zijn met de build die ik gebruik.

Edit: was net te laat met mijn reactie zie ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Black-Hole op 14-11-2013 15:12 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

desjaak909 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:09:
[...]

Hij heeft een TR build en jouw tips zijn wel goed allemaal maar allemaal voor een DW setup, met TR wil je namelijk zo min mogelijk attack speed
Black-Hole schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:11:
[...]

Voor een tempest rush monk toch juist niet? Anders houd je nooit tempest rush 100% up. Voor zover ik weet moet het juist zo laag mogelijk zijn met de build die ik gebruik.

Edit: was net te laat met mijn reactie zie ik ;)
Ah inderdaad, had ik even over het hoofd gezien! :F

• cybergi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08-2019

cybergi

ARCHANGELINC #2253

[...]

Aandachtspunten:
hangt er van af wat voor build je gebruikt ...SOJ is wel degelijk goed en kan erg BIS zijn .

Ik gebruik hem als ik een TR monk maak etc etc

D3 Profile¦ArchangelINC#2253

Ja, SoJ is erg fijn met Tempest Rush. Geeft je net dat beetje extra spirit regen om fijn te kunnen spelen.

Verwijderd

Black-Hole schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor je link en tips, ze komen inderdaad op veel punten overeen. Op welk MP speel je met je deze monk?
Wilde net op Grin reageren dat het hier om TR ging :) Maar natuurlijk waren er een aantal me voor... Ik gebruik ook een SoJ en die is wel degelijk praktisch. Heb een Litany als wissel met reduced damege of Elites en een bak dex/allres.

In principe kan ik MP10 hiermee aan maar dan is het puur levelsnelheid. Eerst kijken of crypt er is in FoM, dan 3 stacks (minimaal) pakken in Festering Woods. TempestRushen door crypt. Op level 2 chest poppen, quest doen en je hebt gegarandeerd NV5. Ringwissel, terug naar lvl 1 crypt, door je sweeping winds staat die nu vol met zombietrash. Crypt 1 cleaner met behulp van Belletjes.... Rinse and repeat 8) Kan in 10 minuten a 25-30 miljoen exp per run.

Toegegeven... MP 7-8 is een heel stuk relaxter!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-12 18:13
Hybrid Hota Barb kan ook wel met een SoJ overweg. Is wel leuk als je ziet dat je Hota crit klappen dik boven de 2M dps uitkomen als je een elite aan het meppen ben.

Bij een overvloed aan white mobs is het een ander verhaal P

[ Voor 16% gewijzigd door DrBob078 op 14-11-2013 16:41 ]

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Even Retlaw bedanken voor de Inna's vest gisteren, die ie gedonneerd heeft. Leuke run gisteren, al is mijn HP en ress nog steeds veel te laag. Wel nog nieuwe boots en offhand met lifesteel gekocht.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 16:18

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Cityhunter schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:46:
Even Retlaw bedanken voor de Inna's vest gisteren, die ie gedonneerd heeft. Leuke run gisteren, al is mijn HP en ress nog steeds veel te laag. Wel nog nieuwe boots en offhand met lifesteel gekocht.
graag gedaan hoor... link je char eens!

Battle.net || Strava

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:43
Gister weer even tijd gehad om wat te spelen en mijn HC WD naar level 9 gebracht. Was hem op level 8 alweer bijna kwijt , ik moet echt is wat voorzichtiger spelen. Dus als mensen een low lvl HC char hebben en samen wat willen levelen dan houd ik me aanbevolen.

Tips en Tricks zijn natuurlijk ook welkom , heb nog weinig ervaring met HC. Hoe doen jullie dat bijv met gear? Om de x levels wat upgrades snipen van de AH?

*edit* Klinkt misshcien beetje dom maar kan iemand mij gelijk uitleggen hoe ik een linkje kan maken in mijn handtekening naar mijn profiel? Zie bij sommige D3 Profiel staan met een link. Wil mij maar niet lukken

[ Voor 20% gewijzigd door Br3wmaster op 15-11-2013 08:57 ]

PSN: Brwmaster

Bijvoorbeeld:
code:
1
[url=http://eu.battle.net/d3/en/profile/BrewMaster-2654/]BrewMaster#2654[/url]

En hoe je door hardcore speelt ligt aan wat je zelf wil doen, wil je het met of zonder AH bv.
Makkelijkst is idd af en toe wat upgrades op de AH scoren.
Verder zorgen dat je 2 *OH SHIT* skills hebt, dan komt het wel goed.

Pas ook op in publics (met name op hogere levels) aangezien er gasten zijn die veel mobs pullen, waar jij vervolgens tussen spawned en de pijp uit gaat.

• Br3wmaster
Vandread schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:51:
Bijvoorbeeld:
code:
1
[url=http://eu.battle.net/d3/en/profile/BrewMaster-2654/]BrewMaster#2654[/url]

En hoe je door hardcore speelt ligt aan wat je zelf wil doen, wil je het met of zonder AH bv.
Makkelijkst is idd af en toe wat upgrades op de AH scoren.
Verder zorgen dat je 2 *OH SHIT* skills hebt, dan komt het wel goed.

Pas ook op in publics (met name op hogere levels) aangezien er gasten zijn die veel mobs pullen, waar jij vervolgens tussen spawned en de pijp uit gaat.
Thanks voor de code. Had ik hem toch voor de helft goed :P.

De AH is voor mij geen probleem, zolang hij er is maak ik er gewoon gebruik van.

Lame dat er zulke gasten rondlopen. Goed opletten dus

Ik kom ze zelden tegen op MP3 of hoger hoor, met levelen heb je misschien iets meer kans dat ze op wat hogere MP zitten maar zelf ook nog niet echt gezien. Op MP1/2 al wel regelmatig zo'n aap tegengekomen. Erg slecht eigenlijk maar als ik een groep binnenkom, en binnen 2 seconde hoor ik 3 man: "HEEYYYYY!!!" zeggen weet ik al dat er iets mis is :P

Bnet pindle#2913

• Br3wmaster
Haha oke dus dat is ook nog iets om op te letten :P. Heb in ieder geval zin om vanavond weer even wat te levelen maar goed nog lang geen 5 uur :P

porn* schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:21:
Op MP1/2 al wel regelmatig zo'n aap tegengekomen. Erg slecht eigenlijk maar als ik een groep binnenkom, en binnen 2 seconde hoor ik 3 man: "HEEYYYYY!!!" zeggen weet ik al dat er iets mis is :P
"On me" :+

Verwijderd

Typisch hardcore probleem. Ik vind t heerlijk als ik op SC fields of misery inteleporteer en m'n framerate naar 10 fps zakt door de hoeveelheid units. Yum yum yum oOo

Eigenlijk nooit echt een issue, misschien dat spirit vessel triggered, maar that's all.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoppa! Toch level 90 gisteren! (moest ik even kwijt)

Battle.net || Strava

Gefeliciteerd! Op naar de 100! :)

Had zonet geen enkele elite in Leoric's Mansion. Dacht dat daar eentje by default spawnde.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Deadsmell schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:50:
Gefeliciteerd! Op naar de 100! :)

Had zonet geen enkele elite in Leoric's Mansion. Dacht dat daar eentje by default spawnde.
Thanks! bij 91 pas op een kwart... Maar xp gaat wel sneller omdat je op hogere mp speelt. Gisteren een runnetje crypts was al iets van 50M XP geloof ik..

Maaruh, moet er niet gewerkt worden?!

Battle.net || Strava

Ik vind levels nog behoorlijk hard gaan, zeker met decaying crypt erbij. Het gaat erg lekker! ;)

Geen werk vandaag. Ik ben gedetacheerd bij de overheid en die willen me niet voor 40 uur hebben, want dat is te duur. Dus zit ik één dag in de week doorbetaald thuis D3 te spelen. :P

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Deadsmell schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:17:
Ik vind levels nog behoorlijk hard gaan, zeker met decaying crypt erbij. Het gaat erg lekker! ;)

Geen werk vandaag. Ik ben gedetacheerd bij de overheid en die willen me niet voor 40 uur hebben, want dat is te duur. Dus zit ik één dag in de week doorbetaald thuis D3 te spelen. :P
Lucky you... En geluk dat je werkgever daar ok mee is. Ik ben ook bij de overheid verkocht, maar ben minimaal 40 uur bezig...

Battle.net || Strava

• desjaak909
Deadsmell schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:50:

zit er altijd 1tje, maar soms verstopt net achter het hek

retlaw schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:59:
[...]

Lucky you... En geluk dat je werkgever daar ok mee is. Ik ben ook bij de overheid verkocht, maar ben minimaal 40 uur bezig...
Ze zien het door de vingers, omdat ik niet voor 8 uren bij een andere klant ingezet kan worden en ik af en toe intern een klusje doe. Maar blij zijn ze er niet mee.

desjaak909 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:49:
[...]

zit er altijd 1tje, maar soms verstopt net achter het hek
Dat zal het geweest zijn, want ik had verder alles uitgekamd! :)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Deadsmell schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:18:
[...]
Dat zal het geweest zijn, want ik had verder alles uitgekamd! :)
Klopt, ik had ook een keer een WTF-momentje: waar is die elite?
Zat direct achter het hek, er zit daar altijd eentje! :Y

Net een mooie run gehad met Stingray, Retlaw en Sk4rloC, dat ging hard op MP10! oOo

[ Voor 14% gewijzigd door Grin op 16-11-2013 01:13 . Reden: Sk4rloC: mijn nederige excuses voor mijn slechte geheugen ;) ]

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 12:27

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Net een mooie run gehad met sting, retlaw en skorn4(nogwat), dat ging hard op MP10! oOo
Was Sk4rloC ;) Maar ging inderdaad erg lekker :)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40
Als er nog mensen rondje gaan grinden/farmen/expén... Mp 7-10, dan wil ik wel mee doen.

Ik persoonlijk doe liefst Vault of Assassins ivm veel Elite's.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12 11:23
Diablo is toch het leukst met anderen. Ik ben net begonnen op de ps3. Voeg me vooral toe als je ook graag af en toe wat wilt slayen. Psn: MistaDevine

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Eindelijk plvl 50 geworden @ Monk W0o0ooooT! :*)
Mijn Monk is nu eindelijk mijn beste char, m'n DH is plvl 49.
De Monk is toch veel makkelijker te levelen dan een DH, sow wat een verschil!

• stingray2012
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08-2023

stingray2012

<GoT>Stingray

Zo, toch maar weer een HC wizzy aangemaakt. Moest de lag dood van de vorige even een paar dagen verwerken :'( Maar dankzij Michel en Beun nu alweer een plvl 4 Wiz. Moet nog een hoop aan deze Muts gebeuren vergeleken met de vorige (RIP Daria) maar dat gaat wel goed komen. We boffen toch maar met onze medetweakers die wat tijd opofferen om andere te helpen _/-\o_

Battle.net tag

Grin schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:44:
Gefeliciteerd, dan zit je op 20% van de total xp. :P

Ik vind de DH toch wel erg tof om te spelen. Was mijn eerste karakter dat ik op 60 had, maar daarna maanden niet meer aangeraakt. Zodra de barb p100 is, ga ik eens kijken hoe ik mijn DH effectief kan laten zijn op MP10. Blijft toch een mooi karakter en is effectief in bijna alle parties.

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 12:27

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Gister na een paar leuke runs met Retlaw, Grin, Redhat en Panzerfaust Paragon 97 aangetikt....... langzamerhand komen we er wel :P

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• cybergi

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Deadsmell schreef op maandag 18 november 2013 @ 07:46:
[...]

Ik vind de DH toch wel erg tof om te spelen. Was mijn eerste karakter dat ik op 60 had, maar daarna maanden niet meer aangeraakt. Zodra de barb p100 is, ga ik eens kijken hoe ik mijn DH effectief kan laten zijn op MP10. Blijft toch een mooi karakter en is effectief in bijna alle parties.
Hate to say this ...maar DH is niet effective ...maar wel leuk om te spelen ...
(me eerste p100 char was me DH)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Grin schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:44:
gratz!
Skarloc schreef op maandag 18 november 2013 @ 07:53:
Gister na een paar leuke runs met Retlaw, Grin, Redhat en Panzerfaust Paragon 97 aangetikt....... langzamerhand komen we er wel :P
Ik kan het ook niet laten om de 91 te halen in het weekend... Zijn we op 75%! Gaat de laatste tijd wel lekker met de mensen hier!

Battle.net || Strava

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Thanks allemaal!
50 is voor mij toch echt een mijlpaal, en dan lees ik hier dat ik pas op 20% zit....%^#$%@$!!! logaritmische schaal!
Deadsmell schreef op maandag 18 november 2013 @ 07:46:
[...]

Dat vraag ik met toch ten zeerste af.
Met mijn Monk heb ik echt het idee dat ik wat kan bijdragen aan de party, ik pull de monsters, overawe voor minder armor en ik doe DPS. Met de DH heb ik altijd het idee dat ik voor spek en bonen mee doe. Terwijl ik toch echt 400K DPS doe en 60K vit heb, toch bleef ik niet leven op MP7-9 (laat staan MP10). Met dezelfde gear is MP10 @ Monk geen enkel probleem. DH is echt een leuke klasse om te spelen maar is m.i. compleet kapot genverd door Blizz.
Wanneer je een DH effectief kan laten zijn op MP10, give me a call! ;)

Verwijderd

Wanneer je een DH effectief kan laten zijn op MP10, give me a call! ;)
Niet MP 10 bestendig, maar wel MP7-8

http://eu.battle.net/d3/e...ppymoos-2738/hero/4402048

Nadat ik in 1 run zowel een stone of jordan en een Nats cloak met beide gereduceerde costs op Chakram vond kwam ik op het volgende idee (zie link). Twinchakrams kosten nu dus 0 resource. De rest eromheen gebouwd op basis van defense. Equipment voor de rest is zeker niet optimaal (wat ik nog had liggen op diverse ander chars) maar het is vreselijk leuk om te spelen. Met name omdat je nu eens niet wat te vrezen hebt van Elites.

Toegegeven, het is geen megasnelle build maar wel eentje die eens afwijkt:)

• cybergi

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:19:
[...]

Nadat ik in 1 run zowel een stone of jordan en een Nats cloak met beide gereduceerde costs op Chakram vond kwam ik op het volgende idee (zie link). Twinchakrams kosten nu dus 0 resource. De rest eromheen gebouwd op basis van defense. Equipment voor de rest is zeker niet optimaal (wat ik nog had liggen op diverse ander chars) maar het is vreselijk leuk om te spelen. Met name omdat je nu eens niet wat te vrezen hebt van Elites.

Chakram is handig heb het ook een tijd gebruikt :)

Btw je kan beter een roode steen in je Calmity doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cybergi op 18-11-2013 11:34 ]

Verwijderd

I know... die waren even op:) Was slechts een build om te testen he? Zal van de week eens verder tweaken

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb verkeerde woorden gebruikt in mijn vorige post.
Overleven lukt me prima, weliswaar niet met deze boog maar met een LS Manticore kom ik prima door MP8-9.
Alleen dat schiet voor geen meter op, ik doe dan te weinig DPS en heb dan het idee dat ik voor spek en bonen mee doe.

• desjaak909
stingray2012 schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:25:
We boffen toch maar met onze medetweakers die wat tijd opofferen om andere te helpen _/-\o_
Ach daar zijn we medetweakers voor 8) en vind het altijd wel weer leuk om af en toe te boosten, gaat ook altijd lekker snel met pestilence! En zelf lvl'en is ook echt zo saai :O

Heb trouwens nog een betere occulus in mijn stash zitten en ook nog een leuk cm amu (150int/45res/9ias10chc) voor je als je wilt (en hij nog niet verkocht is)

• stingray2012
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-08-2023

stingray2012

<GoT>Stingray

desjaak909 schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:34:
[...]

Ach daar zijn we medetweakers voor 8) en vind het altijd wel weer leuk om af en toe te boosten, gaat ook altijd lekker snel met pestilence! En zelf lvl'en is ook echt zo saai :O

Heb trouwens nog een betere occulus in mijn stash zitten en ook nog een leuk cm amu (150int/45res/9ias10chc) voor je als je wilt (en hij nog niet verkocht is)
Hou me ten zeerste aanbevolen. had net al mijn gold in de laatste wiz gestoken dus momenteel moet ik het even van de kruimels hebben :+ Beun had ook al wat gedoneerd en met een streng vingertje mijn kant op gewezen "Niet Alleen Spelen Op HC" Ja baas het zal niet meer gebeuren :D

Battle.net tag

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Op Retlaws verzoek, mijn profiel:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cityhunter-2617/

Set ring is natuurlijk shit, maar heb die gevonden en die gebruik ik voorlopig voor de set bonus. Met wat gems kom ij nu toch aan +- 30K health.

Verwijderd

Ik ben ook weer begonnen!

Ben nu een lvl 13 DH op HC.
Mochten er nog tweakers mee willen spelen, graag.

Vorenii#2196
Grin schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:00:
[...]

Ik heb verkeerde woorden gebruikt in mijn vorige post.
Overleven lukt me prima, weliswaar niet met deze boog maar met een LS Manticore kom ik prima door MP8-9.
Alleen dat schiet voor geen meter op, ik doe dan te weinig DPS en heb dan het idee dat ik voor spek en bonen mee doe.
Helaas is het niet anders voor DH's. Als ik een beetje snelle runs zou willen doen moet ik op MP6 of 7 spelen. Hoger levert al gigantische vertraging op..

En om nou te zeggen dat ik slecht gegeared ben, nou nee: http://eu.battle.net/d3/e...ngeloonie-2758/hero/58618
371k unbuffed, 673k EHP is niet echt laag te noemen..

Toch jammer, want dat is een van de redenen dat ik gewoon al maanden niet meer speel.. Het is als DH gewoon te traag in vergelijking met andere classes.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ulanbator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 15:15
Cityhunter schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:43:
Op Retlaws verzoek, mijn profiel:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cityhunter-2617/

Set ring is natuurlijk shit, maar heb die gevonden en die gebruik ik voorlopig voor de set bonus. Met wat gems kom ij nu toch aan +- 30K health.
Ik heb nog wel een vit broekje voor je, want 30k is nog wel een beetje krap.

Je hebt genoeg Armor maar weinig Res. Probeer naast All-Ress voorlopig 1 soort erbij te stacken, Cold-Ress?

En ik zou voorlopig lekker blijven craften, je bent op de goede weg!

D3 Armory

• Axewi
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mijn dps moet "lezen" bij d3up?
Als ik mijn barb load dan zie ik 2x dps staan:
DPS 231,744.95
tDPS 860,791.89

Als ik in mijn mainhand de emerald vervang voor een ruby dan gaat mijn dps getal omlaag maar mijn tdps omhoog.

http://d3up.com/b/1216578

• desjaak909
Axewi schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:26:

Als ik in mijn mainhand de emerald vervang voor een ruby dan gaat mijn dps getal omlaag maar mijn tdps omhoog.

http://d3up.com/b/1216578
je tDPS is je DPS berekend naar de tick rate van WW/Run like the wind, dus als WW barb is dat belangrijker dan je normale dps, je HotA dps gaat er dus wel van achteruit.

Nog wat leesvoer daarover: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4902400739

• Axewi
desjaak909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:43:

je tDPS is je DPS berekend naar de tick rate van WW/Run like the wind, dus als WW barb is dat belangrijker dan je normale dps, je HotA dps gaat er dus wel van achteruit.

Nog wat leesvoer daarover: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4902400739
Dankje dit maakt het een stuk duidelijker.
Toch maar eens over denken om een marquise ruby in mijn mainhand te drukken.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Angeloonie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:45:
[...]
Helaas is het niet anders voor DH's. Als ik een beetje snelle runs zou willen doen moet ik op MP6 of 7 spelen. Hoger levert al gigantische vertraging op..

En om nou te zeggen dat ik slecht gegeared ben, nou nee: http://eu.battle.net/d3/e...ngeloonie-2758/hero/58618
371k unbuffed, 673k EHP is niet echt laag te noemen..

Toch jammer, want dat is een van de redenen dat ik gewoon al maanden niet meer speel.. Het is als DH gewoon te traag in vergelijking met andere classes.
Precies mijn punt idd.
Wil je een beetje doorstomen dan kan je echt niet hoger spelen dan MP7.
T.o.v. de andere classes is dat gewoon slecht (van Blizz)!
Mijn monk doet echt prima mee @MP10 met dezelfde gear.

• desjaak909
gisteravond maar even op de DPS hoer tour gegaan met mijn WD, heb de broek van mijn monk even aan mijn WD gegeven en zit nu op 194k dps :9

Ik zou met geupgrade gems en plvl100 op 201k uitkomen, kost me alleen denk ik iets teveel EHP, zeker zonder life gem in me helm (minder XP) , dus denk dat ik toch maar weer gewoon naar me BT pants met lacuni's terug ga, gisteren geen tijd meer gehad om het ingame te testen, dus vanavond maar eens kijken of ik het verschil van 180k naar 194k DPS echt ga merken uberhaubt

http://www.diabloprogress...ael-2678/SweaPea/31923201

[ Voor 6% gewijzigd door desjaak909 op 19-11-2013 16:50 ]

Verwijderd

8)7

Mijn barbarian heeft er nu 200 uur op zitten, en had nog nooit een lvl >60 set of unique gevonden. Pak ik net van de grond: een tal's belt en een lamentation, vlak achter elkaar, uit een grotje in festering woods.

Helaas extreem brakke rolls: position resist en life regen op de lamentation, de tal's belt is nog erger. Maar toch leuk om eens een keer wat unieker spul te vinden.

Verwijderd

RIP Lvl 32 :(

Ahja nu tijd voor een monk! :)

• jaydenjarno
  • Laatst online: 18-12 12:56
Wat doen jullie zodra je level 60 wordt? Ben nu level 51 dus mag nog een stukje maar ben wel benieuwd. Lees veel over mp 10 enz enz maar ik zit gewoon nog op hell mode.moet je hell mode doorlopen en dan die daarna komt ook nog of is dat op level 60 anders?

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Saturn xbox editie is deze week 33 euro.. Iemand nog tips waarmee ik moet beginnen als char? Wel WoW ervaring op gebied van RPG's maar niks met Diablo achtige spellen

Greetings from Earth

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 17:27
D3: RoS F&F is live!!
http://www.diablofans.com/

Diablo 3 Profiel

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nadat ik het nieuws over de beta gelezen had, had ik wel een mail over Diablo, maar dat ging helaas over een Spaans-talige 'wat is Diablo?'-video die kennelijk opnieuw op Youtube gezet is. Bijna net zo goed als F&F beta invite, maar toch niet helemaal. :)

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 17:27
Er zijn streamers die keys hebben gekrgen die niet of nauwelijks D3 gespeeld hebben. All for the publicity....

Diablo 3 Profiel

• Luukwa

Luukwa

o/

randomice schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:45:
Er zijn streamers die keys hebben gekrgen die niet of nauwelijks D3 gespeeld hebben. All for the publicity....
Precies wat jij zegt, streamen/youtubers met veel abonnees/followers krijgen een key puur omdat Blizzard op die manier opnieuw publiciteit wilt krijgen voor D3.
Willen ze echt een goede beta test, moeten ze toch echt mensen een key geven die de game nog steeds spelen en de mechanics goed kennen.

Soundcloud!

• Luukwa

Luukwa

o/

MAAR! Er komt ook een beta voor LOOT 2.0 en PARAGON 2.0 en die word wel public, voor iedereen die de battle.net desktop heeft :-)

Soundcloud!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik heb met mijn Monk 460k EHP. Is dat goed? Kan eigenlijk nergens vinden wat een beetje de norm is om aan te houden / naar toe te streven wat betreft EHP met een 'normale' build (Dus geen defensive/support monk build).

Ben druk aan het sparen omdat ik voer wil gaan naar Inna's pants tesamen met Mempo, Witching Hour en Nats ring/boots... alleen misschien toch wachten op Loot 2.0 omdat het dan misschien wel weer helemaal niets meer waard is...

Straks als de AH weg is vermoed ik dat site's als d2jsp wel weer druk zullen worden :)

[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 20-11-2013 09:29 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij is deze hier nog niet voorbij gekomen?
.
‏@Diablo
There are lots of new weapons, armor, & more ahead in #ReaperOfSouls! Here's a sneak peek at a new Demon Hunter set: pic.twitter.com/SHrG5m54Zz
Dit is de foto bij de tweet:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BZeoJsNCcAAYoiX.jpg:large

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Wow nice armor man! :D

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik kan niet wachten op de open-beta :)

Soundcloud!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 12:37
Ik zie een aantal dingen in de livestream die ik nog niet wist.

*Marquise gems droppen als loot
*Tenminste 2 hogere gemklasses
*Sommige areas zijn niet nieuw maar gerecycled (Enchanted Path= act 2 sewers)
*Nieuwe affixes genaamd Wormhole en Thunderstorm
*Je kan nu ook kiezen om te reviven naast je corpse
*Transmogrify heeft crappy rolls dus dit word wederom eindeloos herhalen net als craften
*De Jeweler in Tristam is nog steeds te ver weg :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Verwijderd

http://www.reddit.com/r/d...me_not_sure_how_to_react/

Iemand op reddit heeft de beta ook al? :o

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
whoa, zijn ze toch erg snel zeg... dus voor Kerst kan man iig al wat PTR spelen :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Verwijderd

beta testing is going on right now and it seems by the talk on the US hardcore forums that the paragon lvl's of both your DEAD and ARCHIVED characters count in reaper of souls.

Now i wish i didn't delete those ten or so dead lvl60s!
bron: hier

• Luukwa

Luukwa

o/

Betekent dat dat er nu een beta is, ook de open beta van de paragon, loot 2.0 etc van start is gegaan? Of laat dat weer weken op zich wachten?

Soundcloud!

• Axewi
Hier een interview over een aantal van de grote change's zoals lifesteal enzo.

http://diablo.somepage.co...e-blizzcon-2013-interview

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Nice, die zijn bij mij wel lvl100 in totaal denk ik :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Verwijderd

LuukwaHD schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:09:
Betekent dat dat er nu een beta is, ook de open beta van de paragon, loot 2.0 etc van start is gegaan? Of laat dat weer weken op zich wachten?
Zie hier:
The Friends & Family Beta test of the Reaper of Souls Expansion is now underway! A very limited number of people outside Blizzard are also invited to the beta, to test out nearly all of the content for the expansion. The expansion will move into Closed Beta by the end of the year. There are also two Public Test Realms coming soon: one for the expansion, and the other for patch 2.0.1, which will be the free massive update to Diablo III that arrives before the expansion.
Duurt nog even dus...

• Luukwa

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:30:
[...]

Zie hier:

[...]

Duurt nog even dus...
Ah, dat is dan weer jammer.

Soundcloud!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://media-titanium.cursecdn.com/attachments/54/713/inna.png

Hmmm... :)

Dat zijn nog eens statincreases... Ik neem overigens aan dat ze hier zelf lvl 65 waren gezien de lvlrequirement

• Luukwa

Luukwa

o/

Kijk rechts in het plaatje, ze zijn inderdaad 65.
Manman, ik kan echt niet wachten!

Soundcloud!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:34:
[afbeelding]

Hmmm... :)

Dat zijn nog eens statincreases... Ik neem overigens aan dat ze hier zelf lvl 65 waren gezien de lvlrequirement
hij zat net op 4k dex en 4k vitality, 310k life...

• ApOE
  • Laatst online: 03-11 20:52
700+ vit / 500+ dex.. wtf :S

Als we van de huidige gear 1 stat kunnen "re-rollen" blijft het crap :P

Verwijderd

Ik vind het jammer dat de stats zo ge-inflate zijn ten opzichte van lvl 60 gear.

Level 63 gear heeft maximaal 200 int of vit, of 300 als je 2x dezelfde affix hebt (mogelijk op bepaalde uniques). Ik zie op het screenshot 3x zo veel.

Wat gaan ze dan doen met de volgende expansion? Stats increasen naar 2000? 5000? Zodat je straks 1.000.000.000 damage non-crit doet?

Het zou beter zijn als ze wat linearder zouden schalen. Dan krijg je niet van die lelijke big numbers.

• EricNL
  • Laatst online: 24-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:43:
Ik vind het jammer dat de stats zo ge-inflate zijn ten opzichte van lvl 60 gear.

Level 63 gear heeft maximaal 200 int of vit, of 300 als je 2x dezelfde affix hebt (mogelijk op bepaalde uniques). Ik zie op het screenshot 3x zo veel.

Wat gaan ze dan doen met de volgende expansion? Stats increasen naar 2000? 5000? Zodat je straks 1.000.000.000 damage non-crit doet?

Het zou beter zijn als ze wat linearder zouden schalen. Dan krijg je niet van die lelijke big numbers.
Tjah, denk je niet dat ze dat gedaan zouden hebben als het makkelijk kon? Blizzard wilt gewoon van de huidige gear af omdat deze teveel "fouten" (vanuit hun oogpunt) bevat. Tevens ook één van de redenen waarom de auction house er uit gaat.

RoS en de Loot/Paragon 2.0 patch straks is als het ware gewoon een fresh start. Het moge nu wel duidelijk zijn dat 99,9% van de huidige BiS gear straks binnen enkele dagen/weken waardeloos zal zijn.

Ik ben het met je eens dat damage niet altijd alleen maar omhoog hoeft blijven te gaan, maar Blizzard kan het gewoonweg niet maken om iedereen z'n huidige gear naar beneden te scalen, om zodoende de nieuwe gear uit de verf te laten komen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Pagina: 1 ... 34 ... 154 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

Vidra heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: ts.solidaritygaming.com

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic

Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: [url="link naar profiel"]Battle.net tag[/url]